login |

Európa is létezik: Vampires

2020. 03. 20. 15:02 - Írta: winnie

22 hozzászólás | kategória: ajánló, Európa is létezik, kampány, video,

A Netflix mai premierjei között egy saját gyártású francia széria is van, aminek a magyar címe Félig lány, félig vámpír. Nem tudom, hogy mikor fogunk írni róla, több másik európai Netflix-darab előtte van, szóval, aki látta, az véleményezheti, akár kommentben, akár vendégírásban.

A 6 részes első évaddal rendelkező darab Benjamin Dupas és Isaure Pisani-Ferry készítéséban Thierry Jonquet könyve alapján került adaptálásra, és egy fiatal lányról szól, aki kénytelen szembenézni az elkerülhetetlen vámpírrá válással, az őt mindentől óvó anyja pedig távoli rokonok segítségével próbál gyógymódot találni minderre. (Ahogy nézem a karakterek között van Németh Csilla nevű – a főhősnek román a vezetékneve.)

A hivatalos leírás – van pár a Netflix oldalán, majd a kritikánkból kiderül, melyik a legjobb:

A félig ember, félig vámpír párizsi kamaszlány próbál megbirkózni egyre fokozódó erejével és a családi gondokkal, miközben egy vámpírokból álló titkos társaság üldözi.

Anyja kétségbeesetten próbálja megtalálni lánya közelgő pubertás által kiváltott vámpírságának ellenszerét, de a fura család egy gyilkossági nyomozó…

A vámpírcsaládba született középiskolás Doina elkezd lázadni anyja szigorú szabályai és a mindennapos keserű pirulák ellen.

A plakát alatt, a tovább mögött előzetes. Szereplők: Oulaya Amamra, Kate Moran, Mounir Amamra, Juliette Cardinski, ierre Lottin, Dylan Robert, Suzanne Clément, Aliocha Schneider.

22 hozzászólás Ne habozz!

tomex - 2020. 03. 20. 15:45

Na ezt este bepróbáljuk! Igazából mostanában a netflix felhozatalokból kb az európai sorozatok amik letudnak kötni és a dokuk! Valahogy eléggé lefelé ereszt a színvonal sajnos a véleményem szerint…

winnie - 2020. 03. 20. 15:57

mivel ez az ujonc kinalat 70-80%-a (doku es europai, azsiai, afrikai) ezzel nincs is gond, sor azt jelenti, hogy emelkedik a szinvonal. bar nincs olyan, hogy barmerre menne a szinvonal, keptelenseg lenne a parhuzamosan es total fuggetlenul zajlo 200 projektet meg csak megkozelitoleg is csokkeno szinvonal sorrendbe rakni:)

(igy vegignezve egyebkent meg az idei amerikai ujoncok is erosen szornak, mind sajat egyeni, mind altalanos, mind kritikai megiteles tekinteteben. boven vannak nagyon pozitiv, es joval negativabb velemenyek is.)

azzal mondjuk egyetertek, hogy iden meg nem volt olyan amerikai netflix darab, ami nemelyik tavalyi ujonc hajpjat kapta volna meg, de ez minden platformra igaz. viszont az, hogy a netflixtol ezt varjuk, csak azt jelzi, hogy van oka arra, hogy ezt varja az ember.

winnie - 2020. 03. 20. 16:05

a stat kedveert, iden eddig het amerikai ujonca volt a netflixnek:

messiah, spinning out, aj and the queen, medical police, october faction, gentefied, i am not okay with this,

ha a fiatalabb korosztalynak szolokat is nezzuk, akkor meg ezek voltak: the healing power of dude, kipo and the age of wonderbeasts, the expanding universe of ashley garcia, glitch techs,

szoval nem akkora a minta, hogy nagyon lehessen itelni. ma jott ugye a madam cj walker nyolcadiknak. de utana csak hetek mulva jon a brews brothers es a #blackAF.

ezek egyike sem az A+, premium alcsatornara keszult, es zsanersorozat is csak egy van. szoval nem arrol van szo, hogy probalkoztak, es melle lottek. annak majd ott lesz majusban a hollywood:)

tomex - 2020. 03. 20. 18:16

ez csak az én véleményem, de valahogy nekem egyre sterilebbek a sorozatok és egyre jobban azt érzem hogy nincs már 100%-ig szabad kéz adva.Az az érzésem hogy meg van hogy kel bele ez és az, nem akarok belemenni ebbe, mert alapvetően nincs bajom vele, csak hogy szinte mindenben azt érzem már hogy bele kell erőltetni egy két dolgot. Nyilván a több 100 újdonság között több a rossz mint amikor havi 1 sorozat jött ki, de akkor azoknál az volt az érzésem hogy nagyon nagyon magas színvonalon vannak. Egy picit talán be kellene nyomni a féket és a tartalom minőségére is rá kellene feküdni

DarkEagle - 2020. 03. 20. 18:26

Hogy lehet valaki félig lány és félig vámpír? :D

winnie - 2020. 03. 20. 18:36

persze, tiszta sor, hogy a tiéd, direkt nem is a sajátommal kontráztam. (akit az érdekel, írtam párról, az egyik egyelőre éves top3:)

de abban biztos vagyok, hogy a készítő szabadság, ha lehet, még nagyobb. ezt minden elmondás alapján csak megerősíteni lehet, köszönhetően annak, hogy a netflixnek ez bevált korábban is. de ehhez elég csak pont erre a hét sorozatra nézni, mindről lerí, hogy mennyire készítői sorozat. illetve ötről (aj, spinning, essiah, i am not okay, gentefied), a medical police-ról nem rína le nyilván, de ott a korábbi sorozat jó alap. abból látni, hogy semmi sem változott. és marad az october faction, aminél gőzünk nincs a készítői szándékról, de ott meg a képregényes alaphoz lehet hasonlítani (amit nem ismerek).

azt pedig mondanom sem kell, hogy a mai premier, a madam cj walker mennyire készítői, elég a reggeli videót megnézni.

általában ökölszabály, hogy bármi, amit plusznak érzel, az a készítő “sara”, a platform nem hozzáaadni szokott, hanem elvenni. szóval, ha panasz lehet, akkor az, hogy a netflix túl nagy szabadságot ad a készítőknek. és az erős platformkontroll hiánya lehet negatív is.

winnie - 2020. 03. 20. 18:41

ja, de ami nagyon fontos: csinálhatnának hatszor ennyi sorozatot is, a minőség nem változna. teljesen független entitások dolgoznak a sorozatokon, így nem oszt vagy szoroz, hogy 10 vagy 100 projekt forog egyszerre. egyedül az überproducereknél fenyegethet ilyesmi veszély, akik sok projektet kormányoznak. ott is egyéni készítők vannak, de nyilván egy ryan murphy kontrollja nem lehet olyan hatékony 5 sorozatnál, mint egynél. viszont az, hogy john smith spanyol hubban forgatott netflix-sorozata milyen, nem függ attól, hogy mi készül angliában, csakis tőle.

tomex - 2020. 03. 20. 20:52

Akkor velem van a baj, mert valamiért nagyon ez az érzésem. Igy ebben a formában bele sem gondoltam hogy a tul nagy szabadság miatt lehet ez. Az biztos hogy az utóbbi 1 évben sok netflixes sorozat folytatás lett kasza nálam. Annyira kimagaslóan sokat kaszáltam a netflixes cuccokat hogy már nekem is feltűnt a dolog és próbálok okokat találni.

winnie - 2020. 03. 20. 21:08

a true detective 2. évadját emlegetik egyébként tipikusan példaként, amikor az S1 után teljesen szabad kezet kapott a készítő, a 3. évadra viszont odaállítottak mellé egy profit, hogy kormányozza. mert bármennyire is szidjuk az öltönyösöket, nekik mégiscsak az a szakmájuk, hogy valami sikert arasson és jó legyen, és jó eséllyel a készítővel együttműködve, olykor külső szemlélőként terelgetve a sok önmegvalósítás helyett egy feszesebb vagy koncentráltabb anyagot tudnak összehozni. kivételek persze pro és kontra is vannak. meg kell találni az aranyközéputat.

Never - 2020. 03. 20. 21:50

Egyetértek tomex velemenyevel. En is észrevettem hogy van 2 – 3 tema ami szinte minden Netflix sorozatban jelen van. Peldaul felhoznam a “Killer Inside: The Mind of Aaron Hernandez”. Itt is volt 1 bizonyos informacio ami nem illet bele az egesz tortenetbe de minden aron a szánkba nyomtak. Daybreak, Sabrina, Queen Sono, Messiah, Iam not okay with this de meg a The Witcherben is stb. – ott van az a bizonyos minta amit kovetnek. Ez nem veletlen, ez politika

Ayrons - 2020. 03. 20. 22:05

És majd összeakad az amerikai farkasemberrel is aki Párizsban bandázik ?
És megalakul egy amerikai vérfarkas és vámpír Európa nagyvárosaiba univerzum .

winnie - 2020. 03. 20. 23:19

never: ó, ez akkora ziccer, mármint felsorolni kétszerennyi ellenpeldát csak az elmúlt hetekből (kettőt rögtön az elmúlt 3 napból). nyilván fújhat valaki erre vagy arra, tarthat bizonyos dolgokat túlzásnak, ez benne van, szíve joga, nem kell mindent szeretni, de komolyan mondom, nem fér a fejembe…, ó, hogy mondjam…?:) szóval szerintem nagyon ciki valahol, ha azt gondolod, hogy pont ez nem azt bizonyítja, hogy teljes a készítői szabadság. oké, én előnyben vagyok, mert rengeteg készítői interjút olvasok, és podcastet hallgatok, de aki kicsit is nyitott szemmel jár, az pontosan tudja, hogy most milyen lehetőségek vannak, amik régen nem voltak, hogy most mindenkinek lehet hangja, hogy sokan olyan karaktereket fognak írni, amilyenek ők maguk, olyan sztorikat fognak mesélni, amik kapcsán sok tapasztalatuk, élményük van, stb. sok író van, és konkrétan ha az ember felmegy a netre, akkor látni fogja, hogy ki hogy gondolkodik, hogy ki mennyire büszke arra, amit készít és ahogyan készíti. azért, mert azt csinálhat, amit akar, mert nem szólnak bele abba, hogy mit csináljon.

igen, az nem véletlen, hogy vannak készítők, akik olyat írnak, amilyet akarnak írni. nem kell mozgatni a kezüket ehhez. mozog az magától is. (azt meg, hogy mi hova illik, bocs, de lég wtf, az megint a készítő reszortja. és épp az a lényeg, hogy semminek nem kell sehova illenie, nem kell semminek konkrét szerepet betöltenie ahhoz, hogy képernyőn legyen. lehet képernyőn csak úgy, magában is.

tök függetlenül attól, hogy ki mit gondol bármilyen diverzitásról, vagy az alulreprezentáltak előrearaszolásáról, azt azért láthatja bárki, hogy a legtöbb író halad a korral, nagyon keveset fogsz találni a mostaniak közül (a regi, őskövületeket – ez nem minősítés), akiknek nem olyasmi lenne a célja, amit te (talán magad megnyugtatásaképp, talán azért, mert egyszerűbb egy ellenségképet kreálni) politikának vélsz. (az egész nekem védelmi mechanizmusnak tűnik, mimtha egyszerűbb lenne valami címke alá besöpörni a dolgokat, mint szembenézni a valósággal.)

(az már csak a csattanó, hogy pont azért gondolkodnak így az írók, mert még mindig vannak, akik politikának vélnek egyes dolgokat. annyira elképzelhetetlen, hogy bárki azért ír bármit is, mert ő maga akarja úgy írni? occam borotvája, mindig a legkézenfekvőbb a megoldás, vannak dolgok, amiket kár túlgondolkodni.)

winnie - 2020. 03. 20. 23:21

(de tényleg, érdemes meghallgatni sorozatkészítőket, ahogy a munkáikról beszélnek. már persze akkor, ha az ember nem feltetelezi, hogy hazudnak, ha az, amit mondanak, nem vág egybe a saját elképzeléseinkkel.)

winnie - 2020. 03. 20. 23:36

(egyébként hasonló téma kapcsán máshol, talán a dispatches kommenteknél volt szó arról, hogy mi a jó, ha valaki csak úgy van magàban egy adott karakterjellemzővel, vagy ha már az az adott karakterjellemzője, akkor arra mindenképp rá kell erősíteni, azt igazolni is muszàj, mert egyébkent nem ér ilyen jellemzőt adni. ld. az ncis new orleansben, ha kerekes székes az egyik főszereplő, vagy ha iris a flashban fekete, akkor ez csak egy random jellemző, vagy ha már ebben mások, akkor igenis legyen ráerősítés a mozgáskorlátozottságra, vagy a kutlurális háttérre? (előbbi esetben, ahogy egy komolyan mozgáskorlátozott stábíró megkapott egy szkript megbízást, rögtön olyan sztorit írt, ami ezt kiemeli, és egy csomó kerekes székes, meg cerebrális parézises szerepelt a részében. utóbbinál, ahogy fekete showrunnerje lett idén a flashnek, a karakter rögtön valóban identitásának megfelelőbben kezdett viselkedni, és olyan sztorikat kapott. ezekből látszik, hogy mennyire sokat számít, hogy kinek a kezében van a marsallbot. amikor valakinek van lehetősége hallatnia a hangját, akkor hallatni fogja.)

Más kérdés, hogy azzal egyetértek, hogy írókon meg platformokon is van valami idióta nyomás a sajtó részéről, és folyton kvázi pellengérre kerül az, aki mindenféle hátsó szándék ellenére nem felel meg számukra. Ez felettébb visszatetsző.

tomex - 2020. 03. 21. 10:04

De valahogy még sem azt érzem hogy húú de kurva jók a netflixes sorozatok, hanem hogy basszus már megint ez is fos lett, ez is milyen már, ezt is unom. Az Altered Carbonnál volt az hogy meg kellett néznem az előző évadból részleteket, mert nem akam elhinni hogy az eső évadnk is ilyen low buget hatása volt. A Witcher is hááááááát… Voltak jól kivitelezett jelenetek, de azért a végén a várban a csata. Mintha az asylium csinált volna GOT utánzatot. Mindegy is hogy ki miatt, de valahogy nem a jó irány ez. Rengeteg sorozatot gyártanak már ezt értem, de van hogy a kevesebb több!Hiába van egy asztal dugig kajával ha mind sótlan vagy nyers vagy égett.

jenga - 2020. 03. 21. 14:15

bocs, hogy ide…
de hamar netflix, gondoltam megemlitem, hogy a Dare Me felkerult, magyar cimen Rivalisok

winnie - 2020. 03. 21. 17:48

jenga: írtuk a pénteki hírekben reggel a magyar premierek között, de itt mindig tudsz tájékozódni a premierekről, minden netflixes bemutatót megtalálsz benne általában hetekkel előre: https://www.sorozatjunkie.hu/2020/01/22/2020-as-hazai-sorozatos-premiernaptar/

winnie - 2020. 03. 21. 17:54

tomex: de épp ez az, hogy a kevesebb nem lehet több akkor, ha nem házi stúdió dolgozik rajta. itt, ha lefelezed az idei amerikai bemutatóikat, akkor a kevesebb kevesebb lenne, mert lehet, hogy pont a jobbak nem készültek volna el.

a kevesebb több-ben igazad van, sokszor ez érvényes – akkor, ha mondjuk az hbo-ról van szó. vagy ha az fx csatornáról. az hbo saját hatáskörban gyárt sorozatokat (kivéve, ha koprodukciót csinál, ld. chernobyl a sky-jal vagy a new pope a RAI-val) és ott erős a csatorna kontroll. vagyis minél több a sorozat, annál jobban megoszlik a sorozatokért felelős öltönyösök figyelme (ami minőségcsökkenéssel járhat), illetve a gyártói kapacitás is egyre szűkül az egyre több sorozattal, így egymástól vehetnek el forrásokat a sorozatok. (ugyanis az FX is saját stúdióval dolgozik.)

de.

a netflixnél mindez nem igaz a kontroll hiánya, valamint a gyártói konstrukciók miatt. amellett, hogy a netflix már vagy 5 hubot alapított világszerte, a netflix még mindig sokszor dolgoztat külső stúdiókkal, ami azt jelenti, hogy a “több” csak akkor baj, ha az a gyártó stúdió van túlterhelve.

winnie - 2020. 03. 21. 17:59

egyébként az egészet úgy kell elképzelni, hogy jelentkeznek készítők maguk mögött gyártói kapacitással, és a netflix a sorban álló 100 projektből kiválasztja a nekik megfelelő 10-et, és azt mondja nekik, hogy “gyertek vissza, ha kész.”

ebből következik az is, hogy igazából nincs is olyan, hogy “netflix-sorozat”, hanem olyan sorozat van, amit a skok kérő közül épp a netflixnek adtak el, mert ők kínálták érte a több pénzt.

itt ugyanis fontos megkülönböztetni azt, hogy miképp készül egy sorozat:

1. készülhet úgy, hogy a platform, vagy a stúdiója kitalál valamit vagy megvesz valami alapanyagot (könyv, film), és keres rá írót.

2. készülhet úgy, hogy egy stúdió kitalál/megvesz valamit, és utána kiállnak a piacra és azt mondják, hogy “itt a portékám, vegyétek, vigyétek!”

az 1. esetben a platformnak elég komoly köze van a végeredményhez. a 2. esetben mindössze annyi történik, hogy náluk köt ki a sorozat, ami épp úgy mehetett volna máshova is, és akkor nem a netflix esetleges minőségromlására következtetne belőle az ember, hanem más platforméra.

winnie - 2020. 03. 21. 18:04

de egyébként szerintem nem a hype-os darabok által kell megítélni a szolgáltatót, bár azt látjuk, hogy mennyien szeretik a witchert. én sem azt, sem az altered carbont nem láttam, így nem tudom, hogy mi lenne róluk a véleményem, viszont láttam a strangert vagy az i am not okay with this-t és persze a locke & key-t, amik nagyon nagy kedvenceim lettek (és az october factiont is szerettem). nyilván mások meg azokat utálnák, de itt van most a feel good is (ami mondjuk nem amerikai), vagy tavalyról olyan nagy dobásaik, mint a when they see us vagy az unbelievable, amiket simán elismert kábé mindenki.

de nyilván ez nem az én véleményemről szól, hanem ismét csak arra mutatnék rá, hogy igazából független a minőség attól, hogy mennyit csinálnak. a sok sorozatnak csak egy hatása van: hogy több lesz köztük a szuper sorozat, mintha mondjuk feleennyit csinálnának. de ez is csak mennyiségi dolog, mert akkor többször találhatnak be:)

winnie - 2020. 03. 21. 18:23

egyébként úgy szoktam leegyszerűsíteni a netflixet, amikor szóba kerül, hogy túl sok minden van, hogy a netflix valójában egy ernyő, ami 10-15 tévécsatornát foglal magába, amik egytől egyig normális mennyiségű műsort készítenek – ezeknek az ernyőknek egyébként van is saját vezetője:

tehát van netflix hbo, ami a prémium sorozatokat készíti, ott a netflix syfy, ami a zsánersorozatokat, az olcsóbb scifi/fantasy/horrorokat, van a netflix animációs, a netflix anime, a netflix nickelodeon (évi pár gyerekkomédiával), van a netflix ovisok, van a netflix reality, a netflix true crime doku, a netflix sportdoku a netflix crime, stb. ezek mind évi 5-15 sorozattal jelentkeznek. (és itt is ugyanaz vonatkozik a “több” kérdésére, mint fent, hogy például attól, hogy nem 5, hanem 15 true crime dokusorozat jön a netflixre évente, még nem kell, hogy minőségcsökkenés legyen, mert a 15 sorozat 15 stábot, 15 kreatív elmét jelent, ergó nem oszt, nem szoroz, hogy sok vagy kevés.

jenga - 2020. 03. 22. 22:44

@winnie bocsi. mielottirtam, rakerestem a keresovel a dare me-re, de nem dobta fel

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz