login |

Jönnek a ScreenLife-sorozatok?

2020. 03. 23. 21:22 - Írta: winnie

12 hozzászólás | kategória: hírek

Mi a véleményed a ScreenLife-formátumról?

Tudjátok, ez az a filmes stílus, ami minden történést képernyőkön zajló akciók révén mesél el, azaz azt látjuk, hogy mi zajlik a főhős mobilkészülékén vagy számítógépén. Ezt a stílust használta a 2014-es Unfriended (itthon: Ismerős törlése) című Blumhouse-film, és a 2018-as Searching (itthon: Keresés) is. (Meg a Profile. Meg az Unfriended: Dark Web.)

Tényleg érdekelne az általános vélemény, mert csak a sajátomat ismerem, nekem pedig piszkosul bejön eddig ez a gimmick, az újszerű történetmesélés, mely annak ellenére, hogy le van korlátozva, egy csomó ötletet is tartalmaz a korlátok miatt (bár néhol bakugrani kell a valóságot). És elnézve a két kvázi noname és piszok olcsó filmet, az első két darab a nézőket is érdekelte, az Unfriended 63, a Searching 75 milliós bevételt termelt a világon – utóbbi ráadásul elismeréseket is kapott.

A kérdés pedig azért merül fel mostanság, mert Timur Bekmambetov (Éjszakai és Nappali Őrség, Wanted, Abraham Lincoln: Vampire Hunter, Ben-Hur) abszolút a megszállottja lett a formátumnak, szinte csak ilyesmivel foglalkozik: a Microsoft és Bekmambetov produkciós cége, a Bazelevs 50 ScreenLife-projekten dolgozik jelenleg. Többek közt horroron, komédián, Rómeó és Júliás, meg Cyrano-s sztorin, sőt, Bibliás adaptáción is.

Azt már csak én teszem hozzá, hogy amellett, hogy újszerű a formátum, azt azért meg kell jegyezni, hogy Bekmambetov számára azért is vonzó, mert olcsó. A filmeket pár nap alatt le lehet forgatni, ergó nagyon kevés pénzbe kerül az előállításuk (az Unfriended és a Searching is csak 1M volt, de még az ugyancsak újszerű Hardcore Henry is csak 2M dollár volt, aminek Bekmambetov producere volt), csak technikailag kell velük szöszölni, az viszont pusztán időt emészt fel, de nem a kreatív szakemberekét, hiszen a képernyős dolgokat már nem filmesek valósítják meg.

A kérdés, hogy mennyire csak múló gimmick ez? Hát, már 5-6 éve múlik, és tény, hogy a kevés projekt miatt még mindig újszerű tud maradni. Amikor Bekmambetov anno a stúdiók elé lépett az ötletével, akkor azzal hajtották el, hogy ilyesmi max egy film egy részeként jöhetne szóba, egy teljes filmet már nem bírna el. Most meg ott tartunk, hogy új műfaj születhet belőle.

A kérdés csak az, hogy meg lehet-e úszni a reptitivitást, lesz-e mindig új ötlet? Nemsokára írok is az első ScreenLife-os sorozat-próbálkozásról, a Snapchat-re készített Dead of Night-ról.

12 hozzászólás Ne habozz!

human - 2020. 03. 23. 21:52

nekem már ez is sok szinte. mondjuk a hardcore henry-t nem tenném melléjük, hiszen az csak fps, mintha találtkamera lenne, nem számítógépképernyő.

stargatelost - 2020. 03. 23. 22:07

Kimaradt a The Den. Ami pedig 2013-as, szóval szerintem ez volt a legelső :) És kurva jó, winnie, ha még nem láttad, csekkold le ;)

Nekem is bejön a műfaj, úgyhogy örömmel fogadom, ha lesznek ilyen sorozatok is.

DarkEagle - 2020. 03. 23. 22:15

A Searching remek volt a többi említésre sem méltó szerintem. De sorozat formátumban isten ments, nem arra való ez a stílus.

Viktor - 2020. 03. 23. 22:16

A searching szerintem az egyik legjobb nyomozós film mostanába.

Deny - 2020. 03. 23. 22:17

Imádtam a Searchinget, illetve volt egy dán thriller, ami végig egy segélyhívás formájában játszódott, ott is nagyon jól müködött a dolog – bár az nem épp ugyanaz.

Viszont nem tudom, hogy lehetne ebből sorozatot csinálni. Max valami nyomozóst tudnék belőle elképzelni, de úgy szerintem hamar kipukkadna.

irgum76 - 2020. 03. 24. 06:26

a Searching nekem is nagyon bejött
számomra teljesen új volt ez a formátum mivel mást nem láttam ebben a formában
baromi jó volt látni, hogy egy nem egy szuper hekker hanem egy “mezei felhasználó” mennyi mindent el tud érni a székében ülve
szerintem ez egyszeri és megismételhetetlen élmény
nem hiszem, hogy komoly műfaj alakulhatna ki belőle

winnie - 2020. 03. 24. 07:18

“szerintem ez egyszeri és megismételhetetlen élmény”

ennek pont az a lényege, hogy sokan így gondolják és fogják gondolni, amíg az, aki ezzel foglalkozik, meg nem mutatja, hogy nincs így – és ha az 50+ projektet nézem, akkor biztos, hogy nincs így, de tényleg mindenféle történetet el lehet mesélni így (kérdés, hogy melyik mennyire hatékony), és megannyi módon lehet kreatívan használni a körítést. hirtelen nem tudom, de talán a found footage stílushoz tudom hasonlítani, amivel ugyancsak sokféle sztorit meséltek a blair witch után is.

winnie - 2020. 03. 24. 07:37

(ja, persze, azt hozzá kell tennem, hogy ez csak akkor igaz, ha nem gimmick-ként akarják használni. mert ahogy írod, a gimmick az hamar kifúj.)

todie - 2020. 03. 24. 07:58

a modern family-s resz tetszett, de boven eleg volt. koszonom nem kerek, tobbet!

spooky - 2020. 03. 24. 08:32

sorozatot biztos nem néznék belőle, de az tetszik ha egy-egy részre ellövik. de unalmassá tud válni hamar igy. Modern Familynak volt egy jó rész ahol használták, az ugrik be most hirtelen.

Jack Shepard - 2020. 03. 24. 08:40

Nekem nagyon bejön a formátum, az Unfriended filmek baromi kreatívak voltak, a Searching is ötletes és izgalmas, egyelőre még nem unta/unja a közönség ezeket (teszem hozzá további 50+ ilyen film már lehet picit túltolja majd a témát..) Viszont a sorozatok világában, hosszabb távon szerintem nem működne ez a formátum.

Egyébként tudnátok segíteni hol találom meg a rendező “Profil” c. filmjét? Már régóta keresem, tudom hogy kijött, de eddig nem találtam meg file-megosztó oldalakon. Köszönöm!

ubul - 2020. 03. 25. 07:20

Open Windows is 2014-es Elijah Wood-dal, de a Den inkább az ami tényleg behozhatta ezt a stílust. Mondjuk érthető okokból, hisz többnyire horrorok

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz