login |

Pilot-mustra: Mellékhatás – 1×01

2020. 04. 05. 19:50 - Írta: winnie

59 hozzászólás | kategória: hazai termék, kritika, pilot-mustra,

Ez egy szabad ország, azt verek, akit akarok. Lehet menni tovább.

Nem irigylem az RTL Klub-ot. Itt van ez az új, heti sorozatuk, ami nem elég, hogy (végre valahára?) nem feldolgozás, de még csak nem is komédia (vagy dramedy). Ezt már eleve nem egyszerű eladni, erre olyan koncepciót választottak, aminek a fő témája (béranyaság) nem nézővonzó, amit lehetetlen normálisan plakáton eladni (valaki?), és aminek a történetét nem lehet egy-két mondatra lebutítani, hogy marketing-üzeneteként fejbe verhető vagy figyelemfelhívó legyen.

Szóval piszok nagy ellenszélben indult el a Mellékhatás (az RTLMost+-on már múlt héten, a tévében pedig tegnap), és mondhatjuk, hogy innen szép nyerni, nem? Mert marad a minőség. És ki tudja, talán lehet is esély, mert ez a kezdés bizony erős lett. És ahogy olvasom az első véleményeket, nem csak nekem jött be. Az első akadály megugorva?

MELLÉKHATÁS – 1×01 – 7,5/10

A történet több szálon indul meg, de a fő vonal egy házaspárról szól, akik gyereket akarnak, és a balsikerek után egy megtermékenyítéssel foglalkozó klinikához fordulnak. Azonban a kezelés a visszájára sül el, és kiderül, hogy a párnak utána már nem is lehet gyereke. A férj pedig úgy érzi, hogy ezért meg kell fizetnie a hibát (biztos, hogy hiba volt?) elkövető orvosnak. Aki pedig, hogy életét mentse egy elég veszélyes tervvel áll elő.

Ez a vonal az események katalizátora, de azért a képben a konfliktusba kerülő két férfinak a felesége is kiemelt szerepet kap, valamint egy vidékről Budapestre “menekülő” fiatal elvált anya is, aki belekeveredik ebbe a játszmába, amit nem csak hazugságok, átverések és visszaélések öveznek, hanem sokkal komolyabb bűncselekmények is.

Alapvetően egy karakterközpontú thriller képe bontakozik ki előttünk elég erős érzelmi komponenssel (ld. a gyerekkérdést), de van egy olyan érzésem, hogy ez még csak a kezdet, és a Mellékhatásnak van esélye belépni azon, általam kedvelt műfajú sorozatok körébe, amik arról szólnak, hogy egy törvénytisztelő ember a körülmények hatására bűnközeli tevékenységekbe vág bele, és ahogy próbál kimászni a bajból, csak egyre mélyebbre húzza őt a világ. (Csak azért sem a Breaking Bad-re mutatok rá, hanem mondjuk a Complications-re, a Good Girls-re vagy a Chance-re.)

Persze mindez csak elmélkedés vagy még inkább vágyálom, mert a pilot közben és a pilot után is azt éreztem, hogy fogalmam sincs, hogy merre akar menni a sorozat. Az persze nyilvánvaló, hogy a karakterek milyen viszonyba kerülnek egymással, de arról nem nagyon lehet fogalmunk, hogy az eseményeket milyen irányba fogják alakítani, hogy milyen kiegészítő karaktereket hoznak be, és ez számomra hatalmas pozitívum volt, mindvégig fenn tartotta a figyelmem, és szerintem ezért is jött be maradéktalanul az 1×01. (De biztos lesz, akit pont a konkrét csapásirány hiánya fog zavarni, szóval.)

Nyilván az emberben megvan a magyar produkciók kapcsán egyfajta elfogultság, de az, hogy egy történet beránt-e vagy sem, az nem nemzetiségfüggő, és a jó tempó, az érdekes problémák felvetése, az erkölcsi kérdések, az érzelmi töltet, valamint a potenciállal teli karakterek és dinamikák mind-mind olyan tényezők, amik növelik az élvezeti értéket. Persze most még csak felkerültek a bábuk a táblára, az igazi írói próbatétel a velük való játék lesz a folytatásban.

A megvalósítás kapcsán voltak, akik negatívumokat emlegettek fel, bennem semmi kirívó (de kiemelkedő sem!) nem maradt meg, ami… nem biztos, hogy pozitív, de legalább nem negatív – nem csak a rendező “házi” (ha már az Alvilágnál nem jött be a filmes vonal), de a showrunner is RTL-es, így elég közel tartotta magához a produkciót a csatorna, ami jelzi, hogy nem nagyon akarnak kockáztatni.

A színészeken viszont idővel elég sok fog múlni, hiszen az efféle sztori meg fogja követelni az erős jelenlétet. Nevek alapján korrekt a gárda, egyelőre talán a fő fókuszt Nagy Zsolt kapta, az övé lehet a leghálásabb karakter, és nyilván ő hozni is fogja a figurát, a többiek (Borbély, Sztarenki, Tenki, Adorjáni) pedig egyelőre korrekt kezdést produkáltak. Azt, hogy kit fog a néző szimpatikusnak tartani, illetve kinek fog igazán törődni a sorsával, egyelőre nem nagyon látni, mert senki sem fekete vagy fehér – ami nem baj.

Szóval mindenképp biztató a start. Nyilván sokan az Aranyéletet fogják emlegetni a bűnközeli műfaj miatt, vagy azért, mert végre valami megközelítheti, vagy mert ég és föld a kettő, és nem érti, hogy más miért emlegeti (gyorsan vissza is néztem, hogy milyenek voltak a kommentek az HBO sorozatának első része után – ott is akadtak nagyon negatívak, itt is lesznek), de szerintem először kezeljük önmagában a sorozatot, én is próbálom elhessinteni magamtól az Alvilághoz való hasonlítgatást, de nehéz megállnom, hogy ne mondjam ki, hogy annál sokkal jobb volt ez a kezdés. Oké, ez nem egy nagy mérce, de akkor is!

59 hozzászólás Ne habozz!

Csaba - 2020. 04. 04. 21:40

Nézem, de közel fél óra után azt kell mondjam, hogy egy nagy rakás szar… Az Alvilág jobb volt.
Ennek ellenére örülök, hogy magyar színészeket láthatok a képernyőn, mint egy brazil mexikói vagy épp egy török förtelmet.

leslieb - 2020. 04. 04. 22:10

Ez bizony jó volt.

Cole - 2020. 04. 04. 22:15

Szerintem jó volt. A 2. rész is hozta az első rész színvonalát.

leslieb - 2020. 04. 04. 22:18

Az meg különösen jó volt,hogy nem szakították meg reklámokkal.

Gellcsi - 2020. 04. 04. 22:21

A magyar sorozatok közül (amiket eddig láttam) ez tetszett a legjobban. Várom a folytatást!

Edrick - 2020. 04. 04. 22:28

Nekem kicsit olyan érzésem volt kb. végig az első 20 percben, mintha nem a pilotot nézném, hanem már egy sokadik részt, aminek nem láttam az előzményeit. Iszonyatosan pörgött, rohant, a felétől kezdett kicsit lenyugodni, de még így sem voltam kibékülve mondjuk az ebédjelenettel (pedig alapból tetszett, hogy megmutatták, mellérakja a rágót a kajájának, de még négyszer rávágni arra, hogy játszik az étellel már feleslegesnek tűnt), vagy az utolsóval, ami nekem csak szimplán erőltetettnek érződött. Cserébe viszont tök jó volt látni ennyi színészt egy helyen (Kurta Nikéről előzetesen nem is tudtam, úgyhogy nagyon örültem neki). Meglátjuk, hova vezet, részemről 6/10

gukov - 2020. 04. 04. 22:38

Erzodik, hogy sokat dolgoztak rajta, viszont az hihetetlen hogy mennyire rosszul nez ki a sorozat. Kamerarangas, rossz fenyeles, vagy a luxusklinika ami teljesen 90 eveseket idezte.
A szineszek kozott Nagy Zsolt es Tenki Reka igazi, jo valasztas, Borbely Alexandra viszont nem jo szineszno, olyan jo lenne ha valaki ezt kimondana.
Kivancsi lennek, miert volt dobozban masfel evig a sorozat.

mondo - 2020. 04. 04. 22:54

Biztosan bepróbálnám, ha nemcsak a tv-ben menne…

winnie - 2020. 04. 04. 22:58

mondo: nem csak a tévében megy, én sem ott néztem. az rtlmost+-on fent van az 1×02 is, de ha az nincs neked, akkor a sima rtlmoston ez a rész nincs fent? azt mindenki tudja nézni elvileg.

Deny - 2020. 04. 04. 22:59

Tetszett! 8/10

BulvÁron - 2020. 04. 04. 23:38

Fent van az ingyenes Moston az 1. rész, nem kell hozzá a plusz

csakegysrac - 2020. 04. 04. 23:51

Nem gondoltam volna, hogy majd az RTL szállítja le az új Aranyéletet.

tetro - 2020. 04. 05. 00:03

Ez igazából csak szeretne Aranyélet lenni. Képileg hozza a mostanában megszokott filmes képivilágot, látszik hogy nem is az Éjjelnappal költségvetéséből készült…
De istenem azok a párbeszédek és színészvezetés… Volt aki elhitte akár csak egy másodpercre is a feszült pillanatokat? Az Aranyéletben sokszor olyan feszkó volt, hogy lesz@rt@ az ember a saját bokáját, itt meg… Szerintem sajnos az a gond, hogy ezt nem egy rendező készítette, hanem egy szappanopera kisiparos.

dragon1986 - 2020. 04. 05. 01:31

ez nem a konyhafőnökős csaj?

labadipeter - 2020. 04. 05. 01:47

Szerintem Nagy Zsolt nagyon jo szinesz, ahogy Sztarenki Dora is, mar a Terapiaban is jot alakitott. Nezni fogom, bar annyira nem mozgatott meg az elso resz, Aranyelettol messze van nagyon-nagyon. Az teljesen mas kategoria, szerintem legalabb is. Orulnek neki ha Anger Zsoltot bele epitenek valahogy, gondolom az Rtl-lel van szerzodve a Tanar miatt. Remeljuk a folytatas jobb lesz.

labadipeter - 2020. 04. 05. 01:48

Sot, ha jol emlekszem Nagy Zsolt is volt a Terapiaban, bizony. :)

emese - 2020. 04. 05. 03:18

Néztem . Olyan 7/10
Nagyon tetszett az, ahogy a mai magyar politikai valóságot megfestettek háttérnek. Különösen a mellény és az autópálya-átadás.
Ami nem tetszett, az a fő szál, és ráadásul szerintem kiszámítható. Legalábbis a következő 1-2 rész.
Ami még probléma hogy egyetlen szereplő sincs aki picit is szimpatikus volna. Így nem is érdekel a szereplők sorsa,ami baj.

Antal - 2020. 04. 05. 05:22

Szerintem jól indult, érdekesnek tűnik eddig. Végre már a “Mi kis falunk” után egy igényesebb sorozat! Jó a sztori,jók a színészek… 👍🏻
Kicsit nyomasztó a hangulata,de nem kell mindig az agymosott idióta poénokkal tűzdelt gagyisàg. (Mi kis falunk, Drága örökösök) Ez a vonal sokkal jobb! Vàrom a folytatást! 🙂

Gyöngyi - 2020. 04. 05. 08:36

nekem bejött!

ZZ - 2020. 04. 05. 08:59

Jó volt és nagyon mai. (Meg a hatalmas kontraszt, az Ózdi panel élet, és a minimal stílusu villák között). Kevésbé felkapott de jó szinészek vannak benne.

Tamás - 2020. 04. 05. 09:04

Belenéztünk nem volt rossz..

Dor Ka - 2020. 04. 05. 11:00

nagyon jó volt az első rész. izgalmas, színvonalas, bár az is látszik, hogy nem kevés pénzt raktak bele. várós a többi rész is.

fajro - 2020. 04. 05. 11:47

Érdekes volt és nézném tovább, de az RTLMost kritikán aluli reklámok terén, random mondat közben elvágja – legalább régebben a tévében hagytak egy jelenetet lemenni, és csak utána volt reklám…
Emlékszem, annó a Válótársakat néztem RTLMost-on, de azt is a reklámok miatt hagytam abba.

De hogy valamit a sorozatról is írjak: érdekes lehetne a téma, de azért nagyon felülről van kapargatva.
Jók a színészek is, vagyis jó kevésbé használt arcokat látni, de ahogy @emese írta feljebb, nincs egy szimpatikus se köztük, legalábbis a főszereplők közül. Egyelőre csak Adorjáni karakterét sikerült picit árnyalni, hogy a nagy magabiztosságba keveredett egy kis bűntudat is.

@Edrick, egyetértek, hurrá Kurta Niké!

Diapolo - 2020. 04. 05. 14:58

Nem volt rossz, de ahogy fent is említették, rohant a rész feléig a cselekmény. Valamint csak egy apróság: Nagy Zsolt karaktere már majdnen kinyírja a dokit, de könyörgöm, semmit nem kapunk abból, akinek az életét tönkrevágta az orvos, aki az egészet elszenvedte? Ez a pilot amiatt bukott meg nálam, hogy minden fontosabb volt (akciók, a balhés csaj “építése”) mint hogy 2 percet kapjon a képernyőn az, hogy mennyire megviselte mondjuk a nőt. Ez amatőr húzás volt. Az Aranyélettől pedig azért nagyon messze van ez, hiába sóvárog mindenki annyira egy olyan sorozatra. Sztarenki Dórát pedig a konyhafőnök óta ki nem állhatom, egyszerűen irritál… 6/10 a pilot.

turosz - 2020. 04. 05. 15:30

Vegyesek a benyomásaim. Maga a történet érdekes, ahogy a karakterek is, de a kivitelezés hullámzó minőségű. A párbeszédeknél gyakran éreztem, hogy jobb volna “szinkronnal”, annyira művi és mesterkélt volt számos párbeszéd. Sztarenki gyakran túltolta a karakterét, az exférjes jeleneteikben egymást múlták alul, kb. BK szinten mozogva. Fényképezés-vágás terén sem voltam mindig kibékülve, itt-ott elég gyatra lett.
Mindenképp maradok, mert a potenciál megvan, pár rész alatt csak eldől, hogy kifut-e valahova.

winnie - 2020. 04. 05. 17:17

Diapolo: “semmit nem kapunk abból, akinek az életét tönkrevágta az orvos,”

a férjet és a feleséget is ugyanúgy viseli meg, hogy nem lehet gyerekük – maga a tény pedig nem biztos, hogy sok túlragozásra szorul. az biztos, hogy a feleség nem kapott sok időt (ha erre gondolsz), de erre biztos sor fog kerülni még, de ugye itt meg kell húzni, hogy mi maradhat benne a játékidőben, főleg a plot kontra karakter tengely mentén. azzal egyetértek, hogy a nő nem volt túlbeszélve, nem kapott még saját sztoriszálat, de azt nem hiszem, hogy szolgált volna több ábrázolásra, hogy rosszul érintette őket. ha volt is ilyen jelenet, akkor… lehet, hogy én is ezt szedtem volna ki először. már, ha nem volt olyan jelenet a pilotban, ami nem lényeges.

emese - 2020. 04. 05. 18:08

Egyetértek Diapolo-val, hogy Tenki Réka karaktere kaphatott volna legalább 3 fránya percet. Így megtudtuk, hogy a pasikat hogyan érinti, ha az asszony(a) testét egy másik férfi elcseszi. Hát kösz. Nem szeretem a túltolt pc-t, de azért ez így hiba volt.
A motivációkról is keveset tudunk: miért kell nekik annyira a gyerek, milyen a házasságuk, ki ez a nő (a férfit tudjuk, hogy egy ex-olajszőkítő félig maffiózó tipikus mai vállalkozó). Épp ezek hiánya miatt hagy hidegen az ő sorsuk.

Ami viszont plusz és mindenképpen meg szeretném említeni: jó a főcím képi világa.

A balhés csaj meg valóban sok volt, hiszen kb annyi várható, hogy ő lesz a béranya, de majd nem akarja odaadni a gyereket, ad abszurdum Nagy Zsolt karaktere beleszeret. Vagy nem, de ő meg akarja szerezni a pasit, ilyesmi.

winnie - 2020. 04. 05. 19:57

emese: teljesen igaz, de én továbbra is tartom, hogy nem hiányzott, mert itt szerintem az a középpont, hogy nem lehet gyerek, és az kettejüket ugyanúgy érinti – mint párt, és bár ezt sem vitték túlzásba, de azért nem agyonmagyarázandó. az persze teljesen igaz, hogy a test kapcsán ő az érintett, de abból, hogy nem nagyon magyarázták el nekünk, hogy mi ez a szindróma, hogy ez pontosan mit is jelent, nekem az jött le, hogy nem egyéni tragédiaként kezelik a dolgot, hanem közösként.

de ahogy írom, ő még bőven fókuszba fog kerülni kizártnak tartom, hogy csak parkolópályás karakter legyen. sőt, őt olyannak látom, aki kezébe fogja venni a gyeplőt, csak gőzöm nincs, hogy milyen sztorival – valahogy annyira erősen háttérben van a férje karaktere mellett, hogy látok előtte egy nagy pálfordulást.

szepi06 - 2020. 04. 05. 20:59

Szerintem nem volt rossz, sőt magyar viszonylatban kimodottan üdítő volt. Igaz még csak az 1.részt láttam. Tetszett, hogy a “Rózsabisztró, Ökörapáti” tengelyen túl meredekebb témát választott. Winnie nem tudod egyébként hogy a későbbiekben is marad ebben a kiemelt műsorsávban?

winnie - 2020. 04. 05. 21:36

a tanár mögött fog menni, este 9-től végig.

Neoprimtiv - 2020. 04. 05. 21:36

emese: “A motivációkról is keveset tudunk: miért kell nekik annyira a gyerek, milyen a házasságuk”

Úgy látszik, még nem volt dolgod gyerekre vágyó gyerektelen családdal. Azért kell, mert nincs és – minimum az egyik fél – enélkül nem tudja elképzelni az életét. Ennyi. Lehet persze kisregényt generálni mögé, tizennyolc különböző freudi elfojtással, de akiket én ismerek ilyen témában, azoknál nem volt hozzá külön nyolc oldalas magyarázat. (Az egy más kérdés, hogy miért érzi valaki úgy, hogy ha nincs gyerek az a világvége, de az a Terápia témája lenne, nem ezé a sorozaté.)

Snoopyzit30 - 2020. 04. 05. 21:50

Nagy Zsoltot mindig öröm nézni, akármiben játszik.
A sorozat egyelőre egy erős közepes, olyan 7/10 max.

Meglátjuk mit hoznak ki belőle. Bizakodjunk…

Shannen - 2020. 04. 06. 13:51

Az első rész azért még nem győzött meg, de látom benne a potenciált, főleg ha a színészekből indulunk ki. Ráadásul Aodrjáni Bálint hatalmas meglepetés, Nagy Zsolt mellett ő volt a legtermészetesebben beszélő/játszó színész. Még egy-két részig maradok, aztán majd meglátjuk.

labadipeter - 2020. 04. 07. 03:34

A tanár mikor indul? Én még nem hallottam róla semmit.

winnie - 2020. 04. 07. 05:08

írom fent kommentben, hogy a tanár fogja felvezetni a mellékhatást, de elvileg írtuk hírekben is — íme: https://www.sorozatjunkie.hu/2020/04/03/hirpentek-ladhood-2-evad-the-circle-us-2-3-evad/ – de a premiernaptárba, aminek a linkje ki van emelve oldalra, minden ismert hazai premierdátumot meg lehet találni: https://www.sorozatjunkie.hu/2020/01/22/2020-as-hazai-sorozatos-premiernaptar/

A ZÁDÁM - 2020. 04. 07. 15:29

ENDREBÁ spin off-ot a népnek!

Kvanar - 2020. 04. 07. 19:11

Tisztességesen megírták. Biztonságira castingolták, amitől nem fogunk semmi újat kapni, de bűn rosszat se.
De nem tudnak megválni se az Ábris unalmas képeitől, se a fantáziátlan rendezéstől, se a bűn rossz locationöktől, és a berendezéstől.
Kisiskolás színészvezetés, túl sok megkomponálatlan kép.
Olyan sorozat, amit lerakhatok tálcára, úgyis érteni fogom, és legalább nem idegeskedek a gagyiságon.

Az RTL egyszerre próbál bátornak tűnni, hogy megveszik a kissrácok profin megírt, de nehezen marketingelhető sorozatát, és közben a többi készítőben biztosra mennek, amitől az egész összességében egy 6/10 lesz.

Grat az íróknak a kitartásért! Jobb showrunnert vagy bátrabb csatornát.

emese - 2020. 04. 08. 02:27

De, taliztam ilyen párral, aki gyerekre vágyik.
Mégis a karakterizálást hiányolom a sorozatból ahhoz, hogy beszippantson. És szerintem ez lehetne rá az apropó.

Florabell - 2020. 04. 09. 09:15

Kellemes meglepetés volt,azt hiszem pont azért jött be,amiért Winnie nehezen eladhatónak tartja.A helyszínek is jól néztek ki,elment volna a képi világ,akár egy jobban hype-olt soriban is.Régóta keresem az ízlésemnek megfelelő,mminőségibb magyar sorozatot,már az Alvilággal is próbálkoztam,de nem fogott meg.Legutóbb a Bátrak földje már közel járt,de nagyon érződött rajta,hogy olcsó telenovella.Talán most meg lesz a favoritom.

szinkrobi - 2020. 04. 11. 13:54

nem volt rossz, sőt, jó volt, ha…

és itt jön amit Winnie írt
“nem nagyon akarnak kockáztatni”

és ez főleg a színészválasztásokra igaz.
szerintem jó színész mindegyikük, de ugyanazt a karaktert, játszatják velük, amit az előző sorozataikban/filmjeikben megszokhattunk.
engem inkább ez zavart a sorozatban, semmi meglepetés, csak jöttek a (tényleg jó) színészek egymás után, és mindenki a megszokott, unalomig ismert szerepkörében játszott.
Nagy Zsolt egy hirtelen haragú, vagány csávót. Van olyan film amiben nem ilyen karakter játszott?
Sztarenki Dóra már mehetne is egy terápiára.
Kovács Frigyes a bölcs, jóságos, mindentudó öreg.
és így tovább.
ez konkrétan idegesített :)

Kisanna - 2020. 04. 14. 11:48

Tudom, hogy a ketto kozul ez volt elobb, de tok zavaro, hogy az Apatigrisben es a Mellekhatasban is a fel szineszgarda ugyanaz. Kicsit keresgelhettek volna meg, ha ez nem is olyan egyszeru.

winnie - 2020. 04. 14. 13:20

nem kötözködésként, csak érdeklődök, mert a 2. részeket nem is láttam, de kik? így hirtelen nem is jut eszembe senki, de persze biztos volt.

fajro - 2020. 04. 14. 15:24

A 2-3. részben azért nagyon visszaesett a színészi játék, nagyon sok mondat leugrott a képernyőről, sajnos Adorjáni sem túl hiteles, Borbély Alexandra pedig végképp nagyon gyenge. Van egy-két normális mellékszereplő (bár ez gondolom olyan, hogy egy-két jelenetet minden színész meg tud jól oldani, de főszereplőnek vagy kiemelt szereplőnek lenni azért más…)

A sztori is nagyon lassan hömpölyög, most jutottunk el odáig, amit már a történet leírásából mindenki tudhatott előre.

Ami viszont érdekel, hogy mi volt a nagy családi szétszakadás oka, szóval legalább van olyan téma, ami miatt számomra megéri maradni.

Az a nagy baj, hogy sem annak nem tudok drukkolni, hogy a Nagy Zsoltéknak legyen gyerekük, annak talán egy kicsit, hogy Adorjáni túlélje a történetet, annak viszont végképp nem, hogy Sztarenkihez kerüljön a gyereke.
(Mármint nyilván karakterekről beszélek – nem tudom, hogy ez az én figyelmetlenségem-e, vagy itt valahogy nem súlykolják a neveket, de a Ludmanon kívül semmilyen karakter nevét nem tudtam megjegyezni három rész után.)

winnie - 2020. 04. 15. 06:59

Kisanna: most már látom rujder vivient, plusz sztarenki dóra tesóját, ők voltak az apatigrisben.

lehet, hogy más is van, de esetükben simán lehet az a helyzet, hogy jók voltak és megtartották őket nagyobb szerepre. egyébként meg nem hiszem, hogy fair lenne, hogy attól, hogy valaki szerepelt valahol, ne szerepelhetne máshol, ha ő a legjobb a castingon. főleg, hogy például egy rujder vivienről van szó, aki nem csányi sándor, akit mindenki ismer – és aki egyébként talán nem is szerepel sehol.

winnie - 2020. 04. 15. 07:00

majd írok a 2-3. részről (még mindig bejön a sorozat), de hogy reflektáljak egy feljebb lezajlott dialógra, ahogy számítottunk rá, ezekben a részekben már elég konkrétan kitértek tenki réka karakterére is.

winnie - 2020. 04. 15. 07:06

fajro: a színészekkel nincs gondom, a nevek kapcsán egyetértek (lehet, hogy ha megerőltetem magam, eszembe jut némelyiké, de egyébként nagyon nem), a sztoriról én is leírtam a kritikában, hogy csak most jutottak el oda, bár egyrészt nem bánom, másrészt nem is baj, hogy volt rá idő, mert tényleg lekötött a dolog, a családi szétszakadással is egyetértek, profi mellékszál így beúsztatva, jó író eszköz így nyitni a sztorimesélési lehetőségeket, amit a végén írsz, a drukkolás pedig végképp jogos, és bár máshogy érzem, szerintem ez a sorozat erőssége. úgy értem, ott a “rossz ember”, akivel együtt lehet érezni, mert gyereket akar. és ott a “jó ember”, aki rosszat tett és bűnt követ el. egyiknek sem csak pro vagy csak kontra a megítélése. és ott az anya, aki képtelen kibújni a bőréből és elég önsorsrontó, akit illene szánnunk, de folyton maga ellen hangolja a nézőt, de… ez így jó? van hová fejlődnie, nem? lehetősége van bejárni egy utat, és ez a karakterközpontúság az izgalmas nekem még ha abban 100%-ig egyet is értek, ha valaki hiányolja a szimpatikus szereplőket. lehet, hogy nincs szimpátia jelen velük szemben, de megérteni meg lehet őket, nem?

fajro - 2020. 04. 15. 16:17

Winnie: Megérteni igen, persze, sőt igazad van, karakterfejlődésre rettentő sok lehetőség van.
De sokszor egy rossz karakter (mármint tetteiben, stílusában rossz) is tud szimpatikus lenni.

Mindenesetre maradok, érdekel, hogy mi lesz belőle.

Eszembe jutott a színész-ismétlődésről, hogy azzal is egyetértek, hogy zavaró lehet.
Rujder Vivien most gyors egymásutánban (ez nekem az elmúlt 1-2 évet jelenti) volt a Korhatáros szerelemben, ezek szerint az Apatigrisben (amit még nem láttam) és most ebben. Nekem nincs vele bajom, mert eddig mindenben bírtam, de ha valakinek nem bírja a játékát, annak idegesítő lehet.
És én tökre örülök neki, mint színésznőnek, hogy ennyire jól megy és megtalálták, és ellátják munkával, de közben felmerül bennem, hogy abból az évi 12-15 új színészből nem találtak másikat? (És persze meg tudom válaszolni egyből, hogy nyilván nem találtak olyan jót…)

Másrészről meg igenis azt mondanám, hogy két párhuzamosan futó sorozatban ne játsszon ugyanaz.

És mindettől függetlenül még mindig azt mondom, hogy ez egy elég friss szereplő-gárda lett.
(Lassan ránézek az Apatigrisre is)

winnie - 2020. 04. 15. 17:00

(mondjuk a sorozatok kapcsán odakint is, ha két különböző gyártó van, akkor azok nem nagyon tudják, hogy mikor kerül a sorozatuk adásba, a csatornától függ a dolog, így fordulhatnak elő egymást fedő megjelenések, itt is jókora különbséggel forogtak a részek, csak a premier van ugyanakkor.)

Tiger27 - 2020. 04. 16. 13:24

hát én az Aranyéletben sem igazán találtam olyan karaktert, akivel tudtam volna szimpatizálni, vagy akinek drukkoltam volna (talán Attila volt az egyedüli). Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nálam ez nem hátrány. :)

Diapolo - 2020. 04. 25. 22:10

1×04
Eddig a leggyengébb rész volt. Azt a logikai baromságot meg csak időhúzásnak gondolom, hogy Sztarenki azért nem vállalja a béranyaságot, mert az ügyvéd szerint ez nem lenne jó a per során. Ha ezt nem vállalja, nem lesz se per, se ügyvéd. Ráadásul a doki ezzel beszélte rá, meg se próbálta neki felvázolni, hogy mi van, ha nem vállalja. Ez volt az első rész, ami látványosan lefele lógott ki, és ami nem az eddig megszokott dinamika alapján haladt.

emese - 2020. 04. 25. 23:37

1X04
Nekem meg pont ez adta eddig leginkább. Végre volt olyan szál a történetben – Sztarenki nem vállalja, együtt keresgélnek a dokival – amit nem vártam. És végre a karaktereket is kicsit jobban kezdjük megismerni, pl a doki felesége, apja. Még Ludmann is jobban átjött ma nekem.

Diapolo - 2020. 04. 27. 14:54

@emese
Ez, amit írsz, szerintem nem váratlan szál, egyszerűen egy kerülő, hogy ne jussunk el addig, hogy elvállalja. Ráadásul Sztarenki teljesen szembemegy magával, azzal, amiről 3 rész óta beszélt, mert ő a gyereket akarja visszakapni, csak, ha nem szerez pénzt, akkor nem fogja, mert per se lesz, és úgyis oda lyukadunk majd ki, hogy elvállalja, csak ez egy felesleges kerülő addig, amit ráadásul logikátlansággal magyaráznak.

A szereplők meg nem állnak össze, nem tudnak érdeklődést kiváltani belőlem, annyira a Nagy Zsolt-doki párhuzamra hegyeztek ki már mindent az elején.

emese - 2020. 05. 04. 00:08

Na, ez az 5. rész viszont botrányos volt. Az ózdi kalandozás.
Szatrenki karakterét valami elképesztően idiótára írták.

Ser_Jorah Stark - 2020. 05. 17. 21:47

igy 7 resz utan el nem tudom kepzelni mire nyert Borbely Alexandra dijakat, elkepesztoen rosszul nez ki a megjatszott erzelem az arcan, azok a hamis mimikak, nezesek, ahogy a legutobbi reszben a reszeg not jatssza, az mar tenyleg Sas kabare szintu muveszet, vagy inkabb Aradi-Varga fele “humor”, tehat Sas kabare minusz a sztarok

nekem o vmiert lehuzza a sorozatot nagyon,akarmelyik jelenete az mindig kizokkenti a sorozatot, az allandoan aggodos/szomoru feje, de tenyleg szomoru vagy csak epp raszolt a rendezo hogy most kicsit legyen aggodos a mimika es a nezes…

vagy mikor fozi a vacsorat hatul es annyira termeszetellenesek a mozdulatai stb.

asd - 2020. 05. 18. 10:50

Én ilyen kínos szexjeleneteket mint ami ebben a sorozatban van még nem láttam. A viszkis srác karakterét nagyon túltolták, túl hülye lett.

Savanah - 2020. 05. 18. 13:16

Bekopizom ide is, amit a frissebb kritika alá írtam, nem tudom melyik az aktívabb :)

Nem kezdtétek unni a 2-3 részén át szerencsetlenkedő béranya keresést? Azt sem értem ezeket az elolegeket miért nem ludmann fizeti? És ez az eheti rész? Unalooom..
Aztán a beultetes.. Azt komolyan úgy kellett megoldási?? Szaladgált kávézó kórház között, mintha csak valami gyumolcsszuretre menne. Semmi hihető nem volt benne :(
A színészi játékról osztani tudom a többség véleményét, gyenge. A női karakterek főleg. Borbély Alexandrat hallgatni is szenvedés.. Ugyanolyan hangnem, semmi arcmozdulat.. Nulla. Az a sztarenki vagy ki nem szimpi, sem a színésznő, sem a karakter akit játszik, de talán valóban ő játssza leghitelesebben. De belőle simán ki ezen h való életben is ilyen :) lehet akkor tényleg jól játszik.
Tenki Rékának még nem volt sok szerepe..
Annak ellenére h érdekel a téma, szerintem így sokadik részre gyengül, nem?

Asd - 2020. 05. 24. 09:26

Ez egyre rosszabb. Mar csak egy resz azt mar csak megnezem. Ludmannak megint csak egy jelenete volt alig szerepel. A doki egyre kevesbe szimpatikus remelem megszivja a vegen.

Exo - 2020. 05. 24. 13:50

Hát akkor ezzel úgy tűnik egyedül leszek, de nekem bejön eddig.
Borbély Alexandra tényleg nem viszi túlzásba a színészkedést, de többiek szerintem okésak. Sztori is egész jó, pedig én negatívan álltam hozzá a tavalyi alvilág végett, az ritka gyenge egy valami volt, Ennek viszont van egy kellemes “sodrása” számomra.

fajro - 2020. 05. 24. 17:05

Ez 10 részes lesz, nem?
Az RTLMoston már fent van a 8, és még nem igazán járunk a sztori végénél.

8. Epizód SPOILER
Írták feljebb,és egyetértek: ez tényleg egyre gyengébb. Egy egész részt elhasználtak Sztarenki hisztijére.
Nyilván meg lehet magyarázni, kellett a doki karakteréhez, hogy egyrészről családilag is szorul a hurok, másrészről a terv is majdnem dugába dőlt, és Berta (megtanultam!) családi szálán is mozdult valami előre, de akkor is, ez egy fél rész is lehetett volna.
Szalay Bence jelenete teljesen felesleges volt, meg az utóbbi időkben a teljes történetszála is. Odáig jó volt a konfliktus, hogy az anyját óvja vagy megy a barátnőjével, na de most? Szexel, majd hülyeségeket beszél. Semmihez nem kapcsolódik. (de legalább tudja, mi az a sudoku).

Herczeg Adrienn lehetne többször is.

Az elején beszélgettünk arról, hogy kinek drukkolunk, vagy kell-e valakinek drukkolni.
Na én most Sztarenki barátnőjének drukkolok. Hogy élje túl, legyen terhes, vagy ne, mindegy, csak jöjjön ki jól belőle, ő meg a kisfia.
Találtam szimpatikus szereplőt! :) (csak tudnám a nevét…)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz