login |

Pilot: Defending Jacob

2020. 04. 27. 21:00 - Írta: human

65 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

Bevallom, nem annyira vártam a Jacob védelmében című könyvadaptációt, amiben Chris Evans védi a fiát. A trailer nem nyűgözött le. Erre talán az Apple Tv+ legjobb pilotját szállította eddig, konkrétan a második részt is végignéztem gyorsan. És még van egy a pénteki folytatás előtt, de legalább nem az egész évadot tették elérhetővé rögtön.

A történet egy nagyobb ügyet dolgoz fel, csak látszólag nem a rendőrség, hanem a közösség szemszögéből. Egy halott gyereket találnak a parkban, és Jacob apukája a kirendelt ügyész eleinte, az ő keze alatt toporog egy helyben a nyomozás, miközben a közösség már válaszokat követelne. Nem mellesleg nagyon jó az arány az ügy felderítése és az emberi konfliktusok között.

Viszont azt már nem csak a trailer, de a sorozat is belengette, hogy valamiért Jacobot meg kell védeni, gyorsan gyanúsítottá válik. Itt azt hittem előzetesen a leírás alapján, hogy az apa a fia védelmében egyre durvább dolgokat tesz meg, de 2 rész alapján már most előkerült, hogy azért bőven vannak gyanúsítottak, hiába feketítik be Jacobot a nézőnek, szóval nem csak “a fiú bűnös, mossuk tisztára”-motívumra van építve a sorozat, és így máris érdekesebb.

Viszont az már izgalmasabb kérdés, hogy vajon a rejtély kitart-e a végéig? Eddig a flashforward, a tökéletesen adagolt információk sora simán repítette, és még a részek is csak 45 percesek voltak, ami külön öröm már lassan, kivágták a felesleget. Ha lehet ezt mondani, akkor tényleg nincs benne semmi túlhúzás, de közben a főszereplő családon kívül mindenki egydimenziós lett, kicsit nehezebb együtt érezni velük.

Ellenben a kinézetet valahogy nem tudom dicsérni. Nem hibákra, vagy rossz fényképezésre vagy ilyesmire gondolok, profi az egész (amikor Chris Evans beszél a főnökével a 2. részben az baromi jó), csak valahogy… átlagos lett. Tudom, fura ezt mondanom rá, nem egy NCIS, ne értsetek félre, csak semmi meglepő vagy megragadó nincs benne. A hangulathoz, élményhez mindent a történet alá rendelnek?

Mondjuk így viszont a színészek is örülhetnek, nekik is jut bőven anyag, legalábbis a főszereplő hármasnak. De a kisebb szerepek is érdekesek, a sorozat tele van “innen ismerem”-arccal, ami kell is, hiszen mint mondtam, néha 2 nézéssel és három mondattal kell mindent átadniuk, és sikerül is nekik többnyire.

Nyilván Chris Evans, Michelle Dockery és Jaeden Martell a lényeg, és Evans basszus már megint jó egy drámában. Tisztán látszik, hogy errefelé akarja vinni a karrierjét, elég megnézni milyen filmeket választ, mi fontos neki. És itt belehúzott, ha rosszabb műveken lenne túl, akkor ez visszalökné a helyes útra, de egy Gifted, na meg az MCU és Knives Out után erről szó sincs.

Sima 8/10 számomra a kezdés, pedig annyira nem voltam az oda az AppleTv+ sorozataiért, eddig ez ütött a legjobban. Lehet, hogy ennek el is jutok a végére?

65 hozzászólás Ne habozz!

Timi - 2020. 04. 27. 21:58

Köszi az írást, nekem is nagyon tetszett az első három rész. Végig nagyon jó hangulata volt és nagyon tetszik ez a szürkés kékes “filter” hatás, amivel megcsinálták a részeket. A színészek nagyon jók, nekem különösen Michelle Dockery játéka tetszik, de Evans és persze Martell is ott van. A legjobb jelenet az anyuka futós jelenete volt, ahol visszaidéződtek a régi emlékek a fiáról.

n4nom4n - 2020. 04. 27. 22:46

Eddig amit láttam Apple Tv+ sorozat az mind kimondottan minőségi volt
(Servant,For All Mankind,The Morning Show)
Ez is jó eddig…3 részt láttam…

Diapolo - 2020. 04. 27. 23:13

Szerintem eddig nagyon jó, küldtem ma írást egyébként az első 3 részről, de nyugodtan hagyjátok csak, Human írása jobban tetszik és hasonló véleményen is vagyunk :)

Anni - 2020. 04. 29. 14:09

Nagyon jó alig várom a következő részt. :)

baggio - 2020. 04. 29. 18:20

kár, hogy nem jött ki egyben az évad, jó lett volna végigdarálni, remek darab (eddig)

cherockee - 2020. 04. 29. 22:03

Általában szeretem a lassú nyomozásokat, de ezen bealudtam. 3 rész egyben volt olyan, mintha egy jó 1,5-2 résznyi tartalmat néznék meg lassítva.

Nikolka - 2020. 04. 29. 23:05

Nekem is nagyon tetszett. Ez könyvben is baromi jó lehet. Hasonlót olvastam egyszer.
Nekem pont a “kékes filter” nem tetszik. Kicsit erőltetett. Nem olyan nyomasztó és természetes, mint pl. a Killingnél.
Michelle Dockery nekem nem volt szimpatikus valamiért alapból, (most rájöttem nézés közben miért. Sarah Wayne Calliesra emlékzetet) de jól működik. Érdekes volt látni az emlékeit, és ahogy a pszichológusnál beszélt. Belegondolni is borzasztó min mehet keresztül anyaként.
Jacob szerepére viszont számomra érdekes választás volt ez a szînész.

Azt sajnálom, hogy elkezdtem “hetibe”, viszont így már marad, mert sokat kellene várni.

Rapguruz88 - 2020. 05. 01. 15:44

Engem is meggyozott, eddig a Truth Be Toldon kívül minden Apple sorozat nagyon tetszett, nemhiába eszméletlen a minőség.. Pörgős eddig az évad, igaz csak 8 részes lesz

Anni - 2020. 05. 01. 18:06

@Nikolka

Szerintem is nagyon haja rá, én még a promó láttán anno azt hittem tényleg Sarah Wayne Callies játszik benne. :D

Abraka dabra - 2020. 05. 02. 00:52

Engem is beszippantott, ledaráltam az első 4 részt :) Várom a folytatást!

asd - 2020. 05. 03. 07:37

Na a 4.rész is nagyon jó volt. A meggyilkolt gyerek apja remélem nem fog sokat szerepelni mert nagyon idegesítő az a színész, már a Happyben se szerettem.

snipp - 2020. 05. 03. 23:22

Az intro is baromi jo lett

len90 - 2020. 05. 05. 14:53

@Rapguruz88

Nekem pont, hogy nem tűnik túl pörgősnek. A miértet SPOILERESEN a látványos warning után kifejtem…

SPOILER!!!

A könyvben ugye nem derül ki a végén, hogy ki is volt az elkövető. Kíváncsi vagyok, hogy ettől a sorozatban eltérnek-e, mert ha nem akkor kicsit olyan set-up feelingem van: egy 8 órás alapozás ahhoz, hogy utána azt gondolj bele amit akarsz. Lehet hogy valakinek ez tetszik nekem special nem. Pl.: nekem a Sharp Object-tel is ez volt a bajom, hogy 8 részen át gyakorlatilag minimális sztorit néztünk maximális hangulatfokozó vágásokkal, kamera játékkal, easter eggekkel (amiket én többségüket magamtól sosem vettem volna észre), azért hogy a megoldás egy 2 másodperces vágóképben jöjjön a végefőcímbe rejtve…hát nem tudom, nekem ezeket a könyvek egy ~120 perces film formájában jobban működnének…

SPOILER VÉGE!!!

kulup - 2020. 05. 06. 21:09

Ez érdekes, a promó alapján én is meg voltam győződve, hogy Sarah Wayne Callies. Nem is akartam emiatt nézni.

emese - 2020. 05. 10. 17:24

Na, még csak a pilotot láttam, ezért nem olvasom végig a kommenteket.
Azt látom, hogy az almatv+ ilyen intelligens, magas minőségű, slow burn dolgokban utazik. Ezzel nincs bajom, szeretem az ilyeneket, de nem mindig van hozzá hangulatom. Mindenesetre, ha ezt megőrzik, nekem bejövősebbek lesznek ők, mint a népi tv netflix.

A konkrét sorozatról és részről: helyenként Broadcurch feelingem volt, de nem ütött akkorát. Valami hiányzott hozzá. A színészek jók, de nem volt semmi, sem a történet maga, sem egy karakter, ami igazán berántson. Gondolom, AmcsiKapcsi karakterének kellene ilyennek lennie, de nekem nem jött át eléggé.

emese - 2020. 05. 12. 03:21

3 rész után nekem egyre Broadchurchebb, erre Ólafur Arnalds zenéje is ráerősít.

Viszont abban a “kék” házban lehetetlen volna élni… a túlstilizáltsággal gondjaim vannak, és ez elvon az élvezeti értékéből.

Judit - 2020. 05. 12. 18:58

Nekem nagyon tetszett!
Én most 5 részt láttam, nagyon várom a következőt! Lehet tudni, hogy mikor lesz a folytatás? Hol olvashatok többet a filmről?
Köszönöm a válaszokat!

szocika - 2020. 05. 17. 19:03

Apple TV “stílusú” lett ez is sajnos.
Az első három részt, egyben megnézve beránt, vajon ki a gyilkos, miért faggatják az apát a részek elején?

Így már nem engeded el, de utána maga a lejtmenet.

Nem történt kb semmi sem a 4-5-6 részekben. Ami történt az fél órába is bőven belefért volna. Unalmas lesz, vontatott lesz, szőrnyű. 5/10 max

Ugyan ilyen lejtmenetű sorozat volt:

Servant
Truth be told

Kár érte….

Neel - 2020. 05. 18. 09:37

Egyet kell értenem, egy átlagos hosszúságú könyvből készített sorozatnál sok a 8 rész. Az elmúlt 3 részre nem jutott 3 résznyi történés sajnos.

winnie - 2020. 05. 18. 10:32

általában nem szokott azért ez gondot okozni, hiszen sok példa van arra, amiknél jól hoznak be új történetszálakat és karaktereket. nyilván egy az egyben nagyon kemény munka adaptálni, élni kell a szabadsággal.

Neel - 2020. 05. 18. 13:32

Igen, de itt emlékeim szerint nem éltek ezzel, bár rég olvastam a könyvet. A little fires…-nél pl nem volt nekem zavaró a plusz szálak beleírása, ott nem voltak üresek a részek, mint itt, pedig az egy rövidebb könyv adaptációja.

Shannen - 2020. 05. 18. 20:49

Ez így 6 rész után egész jó. Illetve olyan Apple TV+-os. Minőségi, de távolságtartó. Ami mondjuk kár, mert a sztori adná, hogy érzelmileg is berántson, de valahogy hiányzok belőle ez a plusz töltet. Talán most az 1×06 volt az a rész, ahol jobban át tudtam érezni a szereplőkkel való történéseket.

Amúgy a színészekre nincs panasz, Chris Evas igazi meglepetés, Cherry Jones-t meg mindig jó látni. J.K. Simmons meg J.K. Simmons, egy pillantása elárul mindent a karakterről. Szépen van fényképezve is, és a zene is nagyon hangulatos.

Kíváncsi vagyok mi lesz a vége, főleg, hogy a jövőben játszódó kihallgatáson Jacob apja nagyon ki van bukva, valami durvának kellett történnie az eltelt időben. Vagy csak én maradtam le valamiről.

Nikolka - 2020. 05. 20. 22:46

Sajnos osztom a véleményeket. Szerintem ez a plusz töltet ami miatt soknak tűnik a rész.
Mert amúgy én ilyen sorozatokban a “történésen”, fő szálon, kívül szeretem a család drámáját is (mint mondjuk a Broadchurchben vagy Killingben). Ellenben itt ez egyáltalán nincs jól megírva. Nem érzek együtt a családdal, nem sajnálom őket. Igazából nem is szimpatikusak, itt bukik a dolog.. A srác ugye nagyon creepy. Nyîlván ez volt a cél. Anyukánál nem tudom, hogy ez volt-e a cél de borzasztóan rideg.. Egyáltalán nem olyan, mint egy anya. Még ha felmerültek benne kétségek akkor sem. Állandóan ahogy ott elől ül az autóban. Hozta haza a fiát a börtönből, vitte tárgyalásra. Nem az az alap,hogy mellé ülök, fogom a kezét?! Az öltönyt egy kilométerről igazgatta. Mint valami idegennek. Engem ezek borzasztóan zavarnak. És olyan mintha nem is a fia miatt aggódna, csak sajnálná a régi kis kényelmes életét. Apuka az egyetlen aki talán szimpatikus..
Így nehéz azért, hogy tetszenek az embernek a töltelék dolgok. Pedig olyan jól indult.

Rapguruz88 - 2020. 05. 22. 21:03

A 7. Rész volt eddig talán a legjobb, eszméletlen kíváncsi vagyok hogy miért tartják az esküdtszéki eljárást

Rapguruz88 - 2020. 05. 22. 21:05

Vadeskudtszeki eljárást, bocsánat..

SPOIlER

Tippem az lenne, hogy Jacob öngyilkos lesz, a pedofil csávó ugye beismeri hogy ő volt, Jacob apja meg bosszút áll a csávón.. Mást nem tudok elképzelni

irgum76 - 2020. 05. 23. 15:28

tényleg nagyon jó rész volt

szerintem a pedo búcsú levelet írt és ő lesz öngyilkos
de, hogy az eljárás mire fel van az nekem rejtély

Scale - 2020. 05. 23. 21:53

Igen, nekem is nagyon gyanús, hogy Andy rettentően múlt időben beszél a családjáról. Szerintem mind az anya, mind Jacob meghalt.

Eddig azt hittem, Andy megölte Patz-et, de most, hogy a fickó írja a búcsúlevelét, már nem tudom. Kíváncsi vagyok az utolsó részre, eddig nagyon szerettem minden részét, talán pont azért, mert broadchurch-ös beütése van. :)

Reea - 2020. 05. 23. 22:13

Elkezdtem nézni pár hete a sorozatot, majd elolvastam a könyvet 2 nap alatt. Eddig hűen követi a sorozat.

bvr - 2020. 05. 24. 08:11

A 4. résznél félretettem, most zárkóztam vissza, ez a 7. rész elég erős volt. Az én tippem (bár amúgy nem szeretem a sorozatok végét találgatni, de pont ezzel kapcsolatban a cliff most ilyen szempontból működött) hogy Andy apja valami börtönkapcsolatokon keresztül (esetleg a lincolnosnak is ehhez lehet köze) kényszerítette ki azt a végén íródó beismerő levelet az unokája védelmében (amúgy amiket telefonon mondott már ez előtt is gondoltam ilyesmire, a végén meg végképp), a többit viszont nem is akarom találgatni.
Amit viszont nem értek hogy főleg az ezt megelőző részek azért nagyon lassan haladtak előre, és akkor most az utolsó részben két idősíkon hirtelen alaposan elvarrnak majd mindent? Hát elég furcsa ritmusa van ennek a sorozatnak.

Divide - 2020. 05. 24. 09:07

Nikolka kommentje felhomályosított, mi zavar ebben a sorozatban: nekem sem szimpatikus a família.
A szülők, főleg az anya, mintha csak szavakkal szeretnék a fiukat, amerikai szemmel ez talán nem furcsa, de szerintem nagyon robotikus a család. Nem érzem őszintének a sztorit, mintha nem azt látnám, hogyan reagál egy család egy ilyen helyzetben, hanem azt, ahogy eljátsszák nekem, hogy hogyan kellene reagálnia egy családnak ebben a helyzetben.
A kissrácot sem könnyű sajnálni, mert ha ártatlan is, kevéssé szeretetreméltó, sőt, az áldozatot sem, mert róla több forrásból megtudtuk, hogy egy undorító bully volt. Mikor a pedofil fickó tűnik a legemberibbnek egy sorozatban, ott szerintem egyértelmű, hogy valami kissé félre lett írva.

irgum76 - 2020. 05. 24. 11:55

Divide:

vagy pont ettől nem lesz klisé

Divide - 2020. 05. 24. 15:29

irgum76

Igen, ez is lehet, csak valahogy tabudöntögető, orrunkatavalóságbabeleverő ábrázolásmódnak meg nem elég radikális. De ez persze ízlés dolga.

karit - 2020. 05. 25. 02:12

A 7. rész után már nagyon érdekel, mit lehet kihozni a jelen állapotból. A FF-ok sötét hangulata és a múlt idő állandó használata alapján sok jó nem várható, de pont a túl nyilvánvaló előrevetítés miatt hátha lesz még valami csavar. Például előkerül egy felvétel, amin látszik, ahogy a Ben gyerek a parkban megbotlik és beleesik egy elhagyott késbe. Háromszor.

Ami nem fér a fejembe:

SPOILER?———————————–
Házkutatásnál nem nézték át a könyvtárhuszár telefonját? Akár éppen törölt cuccok után, ha már később szóba is került ilyesmi Jacobnál? Bár ez a papíros könnyes vallomás akár átvállalás is lehet, ha tényleg annyira szerette mindkét srácot.
Ha Jacob két osztálytársának is mutogatta a kését, a nyomozók miért nem azonosíttatták velük a típusát, hátha nem is stimmelne a sebekkel.
Ha egy srác megöl valakit, lapítás közben miért “gyónná meg” azt ilyen stupid módon, a haverjai által is ismert oldalon? Egy (két!) ügyvéd miért nem csap le ezekre azonnal, búskomorságba esés helyett?

irgum76 - 2020. 05. 25. 09:01

Karit:

“Ha Jacob két osztálytársának is mutogatta a kését, a nyomozók miért nem azonosíttatták velük a típusát, hátha nem is stimmelne a sebekkel.”

azonosították amit mutatott a tárgyaláson az ügyész az pont olyan volt mint Jacob-é volt és a szakértő azt mondta, hogy ez is lehetett a gyilkos fegyver más 500-al egyetemben

“Ha egy srác megöl valakit, lapítás közben miért “gyónná meg” azt ilyen stupid módon, a haverjai által is ismert oldalon?”

mert hülye tinédzser aki nincs tisztában az internet veszélyeivel

“Egy (két!) ügyvéd miért nem csap le ezekre azonnal, búskomorságba esés helyett?”

mert nem tudtak róla Jacob nick nevet használt ráadásul nem fésülhetnek át egy egész oldalt, hogy ki mit posztolt

legalábbis én így emlékszem

karit - 2020. 05. 26. 00:37

irgum76:
Köszi, jogos, nem figyeltem eléggé.

irgum76 - 2020. 05. 29. 08:35

1×08

méltó befejezése volt ennek a nagyszerű sorozatnak
sosem tudjuk meg mi is volt a háttérben
de ez nem is lényeg a család tragédiáján volt a hangsúly
és az baromi jól fel volt építve az idilltől a teljes szétesésig
a záró kép rendkívül hatásos volt
pontozni nem akarok de magas színvonalú volt végig

Shannen - 2020. 05. 29. 11:09

Valóban jó volt a lezárás, bár a kocsi balesetet kicsit erősnek éreztem.

Az évad csúcsa számomra a 7.rész volt. És bár már az elejétől kezdve elismertem, hogy jó, amit látunk, de sokáig hiányzott belőle az a plusz érzelmi töltet, ami igazán berántott volna, de az utolsó 2 részre ez is megjött. Azért nem egy Broadchurch, de mindenképp ajánlható darab annak, aki szereti az ilyen stílusú sorozatokat. Remek volt a színészi gárda, a zenét pedig kifejezetten szerettem. Simán 8/10 az évad.

zoliszekely - 2020. 05. 29. 16:01

Nagyon jó kis sorozat volt és a végkifejlet után kitudja, lehet lesz 2. évad is, aminek örülnék. Számomra is 10/8.

Robcsi76 - 2020. 05. 29. 19:56

Sziasztok!
Amikor én elkezdtem nézni a sorozatot nem tudtam, hogy könyvből adoptálták. Ezért a 7-ik rész után nem tudtam kivárni az utolsó részt és elolvastam a könyvet. Ott azért konkrétabb lezárást kapott, pont a lényeget változtatták meg. Gondolom, ha berendelik a második évadot tudják folytatni. Bár kár lenne. Könyv befejezése nekem jobban tetszett.

bvr - 2020. 05. 29. 21:16

Most néztem meg. Huh. Hát az az autós jelenet, ott nagyon hatásosan tartotta ki a “végtelenségig” a feszültséget, pedig nem igazán szeretem az ilyesmit, de ez most nagyon megérintett. Meg persze Andy és az apjának a beszélgetése (azt mondjuk már a 7. részben kitaláltam hogy ez történt, le is írtam, de ettől még nagyon jól megcsinálták (na meg hát JK Simmons nagy kedvencem) , így is nagyon tetszett. A mexikói szálnál azért erősen lehetett sejteni hogy erre fog kifutni, de végülis érthető volt mit szeretnének vele a készítők elérni és működött, szóval nem volt vele gondom. A tárgyalótermi kerettörténetet így utólag egyben viszont nem tartom nagyon erősnek, de végülis bajom sincs vele. A vége megintcsak tetszett.
Összességében nagyon jó évadzárónak tartom, a 7. rész is nagyon erős volt, talán az egész sorozat azért lehetett volna jóval rövidebb, a közepére nekem eléggé leült, de a záró két rész nagyon felhúzta nekem, szóval örülök hogy láttam!

@Shannen: “a kocsi balesetet kicsit erősnek éreztem” hát ahogy a sorozat mutatta, az szerintem nem volt baleset.

bvr - 2020. 05. 29. 21:20

@Robcsi76 “Ott azért konkrétabb lezárást kapott, pont a lényeget változtatták meg (…) Könyv befejezése nekem jobban tetszett”
A 7. rész után bennem is volt kísértés hogy előreolvasok, de szerencsére ellent tudtam állni. Most viszont elolvasom majd, nagyon kíváncsi vagyok hogy ott mi volt a vége.

AlfStokes - 2020. 05. 30. 06:42

En nem olvastam a konyvet, ezert valahol talan a 6-ik resz utan rakerestem, hogy mi is fog tortenni. Altalaban nem teszek ilyet, de valahogy nagyon belassultak a dolgok akkoriban, es nagyon kivancsi voltam, hogy ki is olte meg a sracot.
Alapvetoen tetszett a sorozat, a 7-ik resz kulonosen jo volt, de a vegenek a megvaltoztatasa szerintem sem tett jot az osszkepnek. Az ottan tortenesek sokkal nagyobbat utnek. Raadasul szerintem ebben az alapanyagban ennyi van, meg egy hasonlo szinvonalu evad teljesen eselytelen. De ne legyen igazam…

Steelwolf88 - 2020. 05. 30. 07:35

Mi lett a könyvben a befejezés?

bvr - 2020. 05. 30. 09:51

Én itt olvastam el kivonatban:
https://en.wikipedia.org/wiki/Defending_Jacob

(részemről az a változtatás pl. tetszett amit a mexikói résszel csináltak (ez bőven elég volt katalizátornak, miközben néztem akkor is arra gondoltam hogy nyilván adja magát a másik opció is és reméltem hogy nem az lesz, az már túl direkt, túl sok lett volna, legalábbis szerintem)

A legvége meg a sorozatban is jó volt szerintem, de az valóban úgy lehet amit már többen írtak is, hogy ezzel egy lehetséges második évadot készítenek elő. Mondjuk nekem egyáltalán nem hiányozna, ez így egy kerek történet volt, de persze nyilván nem lehet kizárni hogy valami nagyon jó folytatás-ötlettel állnának elő)

Robcsi76 - 2020. 05. 30. 09:54

SPOILER!!! SPOILER!!! SPOILER!!! Csak az olvassa el, aki a záróepizódot látta és a könyvet nem akarja elolvasni!!!

A könyvben a befejezés: a “nyaraláson Mexikóban Hope /a srác “barátnője” meghal. 35 nap múlva találják meg, de annyira rossz állapotban, hogy igazából nem tudják megállapítani a halál okát. Jacob pólója nem tűnt el a parton, hanem rajta volt és barnás vércseppeknek tűnő foltok voltak rajta, amiket a szülők észre is vettek, majd mondták neki, hogy menjen be a vízbe próbálja kimosni. Az autópályán történő “baleset” az a könyvben is úgy volt, csak Jacob meghalt.
Számomra nem is az a lényeg, hogy Jacob tette-e vagy sem, hanem az az irtózatos nagy dilemma, amit a szülők éltek át. Bűnös nem bűnös? Az apa teljesen bízik a fia ártatlanságában és nem kérdőjelezi meg mindvégig kiáll mellette. Míg az anya teljesen elveszti a bizalmát a fia iránt és bár szereti, de nem tud együtt élni a gondolattal.

Robcsi76 - 2020. 05. 30. 10:27

bvr-
Szerintem meg kellett volna a könyv általi verzió a mexikói részhez. Mert szerintem itt a kérdés nem az, hogy Jacob volt-e a tettes vagy sem, hanem az, hogy a szülők hogyan dolgozták fel ezt az egészet. Az apa, aki titkolta a múltját és csak az igazság érdekli, de a fia mellett mindvégig kitart és a felesége mellett is. Vagy az anya, akinek az ösztönei teljesen megfordultak és az igazság jobban érdekli, mint hogy a fiával mi fog történni. A könyvben pont a mexikói /emlékeim szerint nem is Mexikóban voltak/ történés billenti át az anyát, míg az apa akkor is kitart mellette.

SPOILER! SPOILER! SPOILER! Csak az olvassa, aki látta a zárórészt és nem akarja elolvasni a könyvet!

Mexikóban a Jacob “barátnője” meghal és 32 nap után találják meg a holttestét, de nem tudják megállapítani a halál okát. Jacob pólója nem tűnt el, hanem rajta volt a fiún és apró barnás foltokkal volt tele, ami szerinte valami szósz, amit a szülők is észrevettek, majd javasolták, hogy menjen bele a vízbe és próbálja kimosni. Az anya nem hal meg a könyvben sem, de Jacob igen.

Reea - 2020. 05. 30. 12:02

Van vkiben is kétség a 8. rész után, ki volt a gyilkos?

Anni - 2020. 05. 30. 12:59

1×08

Hu ez nagyon jó zárás volt a kocsis jelenetnél nagyon izgultam.. de én biztosra vettem, hogy akkor ez egy évados bár én le is zárnám itt.

Nem olvastam a könyvet de gyanús, hogy akkor azért lett teljesen más itt a végkifejlet mert gondolkoznak folytatásban?

Pontozásban egy erős 10/8 nagyon jók a színészek, imádtam.

bvr - 2020. 05. 30. 14:40

@Robcsi76: egyrészt igen, a fenti wikis linken is írják hogy Jamaika. Másrészt a sorozatban is pont az lesz a következménye, és ez teljesen jól át is jött (hiszen akkor még nem olvastam el, mi volt a könyvben) amit írsz, szóval ebben szerintem nem volt hátrány, sőt ahogy írtam (bár ez szubjektív) de számomra ez még jobban is működött így.

Shannen - 2020. 05. 30. 15:10

“@Shannen: “a kocsi balesetet kicsit erősnek éreztem” hát ahogy a sorozat mutatta, az szerintem nem volt baleset.”

Persze, hogy nem, csak nem akartam ennyire direktbe spoilerezni, ki tudja ki jár erre. :)

Köszi, hogy leírtátok a könyv végét. Szerintem is kicsit túl direkt húzás az ottani nyaraláson történtek, jobb volt a sorozat megoldása. Így is érezhető volt a feszültség és a kételkedés.

Nem hiszem, hogy lesz folytatása, nem is igazán lenne értelme, ez így volt kerek.

Robcsi76 - 2020. 05. 30. 15:15

bvr: Tényleg nem kötekedésből írom. Én speciel, ha nem olvastam volna a könyvet és a film befejezését nézem, akkor nem találtam volna “jogosnak” az anya tettét. SPOILER!
Hiszen Hope előkerült élve, így tisztázódott Jacob. Persze a gyanút felkeltette az apában és anyában is egyaránt, de tisztázta is Jacobot. De tényleg szubjektív a dolog.
Valószínűleg a folytatás miatt zárult így. Ez esetben, ha lesz folytatás, akkor kíváncsian várom milyen irányban fog menni a sorozat. Laurie a kórházban utalt rá, hogy mit gondol róla Jacob, ha felébred. Ezzel a befejezéssel elég sok szálon el tudnak indulni.

bvr - 2020. 05. 30. 20:44

Szerintem az teljesen oké hogy neked a könyves megoldás tetszett, de látod itt a kommentelők közül én is meg Shannen is a sorozatost írta jobbnak. Szóval a készítők részéről ez semmiképp sem volt rossz döntés, nyilván ettől még nem fog általánosan bejönni mindenkinek.

SPOILER:
nem tisztázódott mert a mexikói szál az nem a konkrét ügy miatt volt fontos, hanem mint katalizátor, végképp lehetetlenné téve hogy maguk mögött hagyják a dolgokat (főleg hogy Laurie emiatt tudta meg mint tett az ügyben Andy apja)
Nekem amúgy speciel pont az nem jött be ami felé a kórházi ágynál indultak el Laurie karakterével, de ez végülis csak az én bajom, meg amúgy is ki tudja lesz-e 2. szezon (nekem ahogy írtam is, amúgy egyáltalán nem hiányozna hogy legyen)

Robcsi76 - 2020. 05. 30. 22:05

SPOILER!
Laurie nem tudta meg, hogy Platz-ot megölette az após. Sőt soha nem is találkozott az apóssal. A könyvben Andy meséli el az egészet a saját és felesége vívódásait, hogy ő miért hitt végig a fiában és Laurie miért ingott meg többször is. Jacob jövőjét is elmeséli, ha nem történt volna meg a “baleset”. Gondolom filmben ezt ábrázolni nehéz lett volna vagy tényleg gondolkodnak a második évadban. Nem hiába esett kómába Jacob a halál helyett. A kórházas jelenet értelemszerűen nem volt a könyvben. A vádemelésen elhangzott kérdésekből lehetett tudni, hogy az asszony túlélte.
Természetesen értem miről írsz és a sorozatban Laurie bizalom vesztését az após akciója táplálta. Míg a könyvben Hope halála és a vörös pöttyökkel tarkított póló. De mint írtam a lány élt, így nem teljesen nyilvánvaló, hogy Jacob a gyilkos, mert csak annyi derült ki, hogy nem Platz volt. Faterom is végignézte és nem olvasta a könyvet, de egyértelműen nem mondja azt, hogy Jacob a gyilkos. Végül mindegy, hogy tetszett vagy sem, mert ez tényleg szubjektív. Ha terveznek folytatást, akkor ez tökéletes zárás volt, ha nem akkor szerintem kicsit nyitva hagyták.

karit - 2020. 05. 31. 01:14

Egyvalami maradt nekem kissé homályos: a pedo lakása előtt látott rendszám nélküli Lincoln.
Nem csak Andy tudja, ki az őket figyelő Lincolnos ember, hanem a nyomozónő is, aki az igazoltatás után (a fejét elfordítva?) nem kötötte össze az A és B pontokat.

Meg aztán, oké, rásegített a Lincolnos ember Patz beismerő levelére, de a telefonjáról letörölt fotói után, mint lehetőség, akár igaz is lehetne, nem?

Robcsi76 - 2020. 05. 31. 08:24

Karit-Ebben is van igazság. Ezért is gondolom egyre erősebben, hogy lesz folytatása. KÖNYV SPOILER! Platz telefonjában nem volt kép a Benről. Sőt Sandrával sem barátkozott Jacob és Ben se kapott Sandrától félmeztelen képet. Míg a sorozatban így Sandra és Jacob egyetlen haverja is gyanús.

Nikolka - 2020. 05. 31. 15:38

Igen, ezen a Lincolnos dolgon én is elgondolkoztam. A rendőrnő ennyiben hagyná? És akasztásnál nem észrevehető, hogy máshol van a nyom, mint ha más csinálja?

Összességében tetszett az évad. A vége nekem tetszett. Biztos a könyves megoldás is jó. De itt talán tényleg az az érdekes, hogy “kevesebbtől” jutott ide az anya.
A közepe számomra is nagyon leült. De egyáltalán nem hagyott maradandó nyomott bennem a dolog. Nem szeretnék többé ilyen sorozatot látni ahol ennyire nem szimpatikus az akivel együtt kellene érezni.

irgum76 - 2020. 05. 31. 17:45

már miért kéne együttérezni?

karit - 2020. 06. 01. 01:14

és kivel?

emese - 2020. 06. 01. 04:54

Na, véget ért a Killingbe oltott Broadchurch. Hát… Chris Evans jó színész. Ezen túl más nagyobb pozitívuma szerintem nincs.

Mert azt 8 rész alatt nem találta ki a sorozat magról, hogy mi za a nagy társadalmi “igazság” ami miatt még egy gyerekgyilkosságos sorozatot le kell gyártani.

A Broadcurchben láttuk, hogyan hat az eset egy falu közösségére. Plusz egy elég jó whodunnit volt.
A Killingben láttuk az áldozat családjának drámáját -és ez is whodunnit volt, bár annak kevéssé jó, mint karakter-drámának.
Itt láttuk a (szerintem) ártatlanul meggyanúsított család drámáját? Ez nem annyira catchy. Whodunnit az valójában nem volt. Itt pusztán a karakterizálásnak kell eladni a show-t, de ahhoz meg nem elég jó sem a téma, sem az írás.
Max 6/10 nálam.
És nem kérek 2. évadot.

infinity - 2020. 06. 02. 21:25

Két részletben néztem végig az évadot, de egyben is simán lement volna, tehát tetszett a sorozat.
A 3 főszereplő közül a srác alakítása (jacob) nem volt szimpi, de lehet hogy direkt volt ilyen, nem tudom… Chris és Michelle viszont kiválóak voltak. (mondjuk eddig is szimpatizáltam velük, mert nagy kedvenceim)
A 7-8.rész volt számomra a legizgalmasabb rész, de a többinél sem unatkoztam. Pozitív volt hogy nem egyértelmű ki a tettes, illetve a rejtély nemcsak a részeken keresztül hanem a végén/utána is megmaradt.
Összegezve tetszett, főleg a családcentrikus megközelítés.

sajt - 2020. 06. 03. 10:40

SPOILER!
Engem beszippantott. Pedig nem ma kezdtem a sorozatnézést, ami azt jelenti, hogy kevésbé színvonalas mű esetén a 7. rész végére azt lett volna a reakcióm, hogy oké, tehát nem ő tette. Itt ez fel sem merült bennem, csak iszonyú halványan és tudat alatt, a sírdogálás miatt.
A végefelé, amikor beszél az apa (Andy) és anya (Laura) egymással, ők a kép két szélén és köztük ott van az a nagy sötétség….

atalanta - 2020. 06. 03. 13:47

Tetszett. Igazi családi dráma volt, nagyon jó színészekkel. Chris Evans nagyszerű volt drámai szerepben. A vége pedig éppen annyi nyitott kérdést hagyott, hogy még napokkal később is filózzon az ember pár dolgon, mint ahogy az előttem szólók is megtették.
Annyi “off” még talán ide fér, hogy számomra úgy tűnik (és ez jó!), hogy az Apple TV felveszi a kesztyűt, és minőségi sorozatokat hoz. Épp most nézem a Home Before Dark-ot, szintén Apple, és szintén szenzációs!

Zoli221 - 2020. 06. 05. 14:02

SPOILER

plusz info az eltereléshez: kinek nem iPhone telefonja volt? :)

Snoopyzit30 - 2020. 06. 07. 06:40

@Reea: “Van vkiben is kétség a 8. rész után, ki volt a gyilkos?”

Öööö…. egyrészt én végig a srácot gondoltam gyilkosnak (meg még mindig), de a Patz telefonjában a képek azért az egy jelentős dolog szerintem, plusz bizonyítottan ott lehetett a parkban akkor reggel, ez nekem már így elég is lenne.
A srác viszont annyira, de annyira unszimpatikus és kissé pszico, hogy őt gondolom gyilkosnak.

Nem ájultam el a sorozattól, de azért volt egy hangulata, ami miatt biztos belenéznék a 2. évadba. Színészek jók voltak.

cxc - 2020. 06. 15. 21:35

Nem az én műfajom de mivel nem volt semmi nekem való, így 2 nap alatt végignéztem. Az első pár rész korrekt volt de kb 3-4 résznyit simán ki lehetett volna vágni. Nekem sok volt a terelés és az is túl öncélúvá vált ahogy haladt előre a történet. A vége pont olyan, hogy ha lenne második évad akkor nem biztos h,ogy belenéznék. A féfi főszereplő játéka korrekt volt. Ettől függetlenül hazudnék ha azt mondanám, hogy összeségében rossz lenne.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz