login |

Outmatched: vége az 1. évadnak

2020. 04. 29. 15:50 - Írta: winnie

6 hozzászólás | kategória: 2019/20 finálék, kritika,

Daddy, I love cuddling with you when I’m on Molly.

Míg az őszi újonc országos komédiák közül a The Unicorn és a Perfect Harmony kezdése jött be nagyon, a midseason szitkomok esetében az Outmatched-nek imádtam a pilotját. Mert végre láthattam egy olyan többkamerásat, ami az elejétől a végéig mulattatott annak ellenére, hogy igazából sok újat nem hozott. De nem is az új kell nekünk, hanem vicces, nem?

Hiába egypoénos a felállás (zsenigyerekek és nem zseni szülők), nem hiszem, hogy egyhamar kiapadna a poénok és sztorik lehetősége az Outmatched-ben, ráadásul a gyerekek is elég karakteresek lettek, arról nm is beszélve, hogy Maggie Lawson és Jason Biggs eléggé egy hullámhosszon volt végig, látszott, hogy nagy élvezték az idétlenkedést. Ezek után eléggé furcsán hangozhat, ha elárulom, hogy a 3-4. résszel kiszálltam/kaszáltam a sorozatot.

Egyrészt azért, mert beállt egy rutinba, másrészt pedig pár dolog szúrta a szemem. Bár nem láttam csak a részek felét, elég fura volt, hogy kiszúrtam, hogy az írók nem egyszer ismétlik magukat. Nyilván a fináléban a két molly-zás szándékos volt (de ettől még másodjára eléggé veszít a szavatosságából a poén), de az, hogy az 1×07-ben az “I need all the bitches to line up. I’m sorry, I signed up for this when it was still a dog show.” után az 1×10-ben képesek voltak “There’s a new royal dog, and, apparently, she’s only the second biggest bitch in the palace.” poént írni, az nem sok pozitívra utal fantázia terén, még akkor sem, ha ez csak egy apróság, egy példa a 100 vagy 200 nem ismételt poénnal szemben.

De ennél is nagyobb probléma volt a haver házaspár/munkatárs csaj szerepeltetése. Eleve a feleség munkahelyi szála totálisan felesleges volt (akkor már inkább a gyerekeket mutatták volna iskolában vagy gyerekek között), és értem, hogy érdemes külső szemszöget behozni, azonban, ha az új karakterek nem adnak hozzá, hanem lehúzzák a színvonalat, akkor nem kéne erőltetni őket.

És itt Rita és Irwin  karaktere totális ballaszt volt, pedig utóbbit a pilot után hozták csak be, állandónak kiemelve. Nagyon meg lettem volna nélkülük, szinte semmit pozitív hozadéka nem volt a jelenlétüknek… (És hiába csak pár perc a jelenlétük, egy 20 perces játékidőnél már az is tolerálhatatlan.)

Az Outmatched még így is talán a legjobb legnézhetőbb többkamerás, azaz élő közönség előtt, színpadi díszletben felvett komédia jelenleg számomra, de hiába voltam meggyőződve arról, hogy ez a titulus elég lesz ahhoz, hogy megmaradjon a nézőseim között (mert sokáig mindig volt legalább egy nézős országos többkamerásom…). Sajnos nem jött össze, és nem csak azért, mert a konkurenciára, a többi remek komédiára tudok mutogatni, hogy inkább azokat nézem. (Most komolyan, még a Veep 7. évadját sem fejeztem be!)

Ebben a műfajban a közepes értékelés nálam kifejezetten jónak számít, de a nézősséghez egy fokkal több kéne, mondjuk annyi, mint pár éve a Clipped vagy a The McCarthys produkált. Viszont pont azért, mert még én sem állok annyira negatívan a sorozathoz, a műfaj kedvelőinek abszolút tudom ajánlani, simán lehet, hogy beleszeretnek. Még, ha nem is fogják a legjobbak között emlegeti, de a két szimpatikus főszereplő eladja.

ui: Ja, azt még hadd emeljem ki a végén, hogy a főcím és ezek a ritka, részenkénti egyszer vagy kétszer beúsztatott, ám de akkor is állandó jelleggel használ Newton és tsai inzerteket mennyire ÓCSKÁK voltak. Iszonyatosan utáltam őket, pont, mint tavaly a Cool Kids-nél a random fekete-fehér idős emberes snitteket. Miért? Ezek nélkül rosszabb lett volna? Mit adtak hozzá?

6 hozzászólás Ne habozz!

Mom - 2020. 04. 29. 22:22

Minden hibája ellenére (amik közül volt olyan, ami csak most tudatosult bennem, ahogy olvastam az írást) nekem bejött. Az ebben az évadban bepróbált komédiák közül egyedül ez maradt nézős számomra. Sőt ahogy most átfutottam a jegyzeteimet: tavaly egy sem maradt, tavaly előtt is csupán egy, így ez mindenképpen a sorozatot dícséri.

Ha esetleg kaszálnák nem esnék kétségbe, viszont nem is bántam meg a rászánt időt, és ha lesz második évad, arra is benevezek.

goodjohnwin - 2020. 04. 30. 11:04

A jelenetek közötti kis szösszenetek voltak a legjobbak ebben a sorozatban, amúgy szerintem van helyük egy ilyen félórásban, lásd még a Trollied/Superstore kis vásárlós felvételei.

Maga a sorozat fájóan rossz és sablonos, kiszámítható, erőltett, rosszul játszott. Ennél még a pár évvel ezelőtti Still Standing is jobb volt: hasonló alapokról indult csak kevesebb gyerekkel és jobb színészekkel.

A szomszéd házaspár behozatala egyértelműen a “fehéregyensúly” helyrebillentése érdekében történt, mondjuk ez 2020-ban így megoldva már kifejezetten ciki.

Mostanában elég rossz a multikamerás-felhozatal, pedig a berendelési szándék visszatért, csak a tehetség nem. A Clipped még kifejezetten eredetinek volt mondható, azóta csak a “másolat másolata” hatást látni: Fam, Indebted, Broke, Happy Together és most ez a próbálkozásnak is gyenge Outmatched.

A Carol’s Second Act kifejezetten felüdülés ezek után, a pár nagyszerű (idősebb) színész és a szerethető összképnek köszönhetően.
A Neighborhoodban pedig végre összejött az, ami a Superior Donutsnak nem sikerült, bár utóbbi több ponton is próbált formabontó lenni.

Elég szomorú képet fest ez a network szitkomok jövőjére nézve, ha tényleg ennyire kiüresedik a műfaj eredetiség-tehetségesség szempontjából.

winnie - 2020. 04. 30. 11:11

“A jelenetek közötti kis szösszenetek voltak a legjobbak ebben a sorozatban, amúgy szerintem van helyük egy ilyen félórásban, lásd még a Trollied/Superstore kis vásárlós felvételei.”

na jó, de azoknak van köze a körítéshez, ez meg egy monty python szerű minianimáció volt, míg a cool kidsnél sima archív felvételek.

“A szomszéd házaspár behozatala egyértelműen a “fehéregyensúly” helyrebillentése érdekében történt, mondjuk ez 2020-ban így megoldva már kifejezetten ciki.”

“egyértelműen”?:))) jobb, mint a bölcsek köve. a tokenezés a régmúlt martaléka lett. amellett, hogy ha ez így lett volna, az tippre pozitívum lenne a többség szerint, azért a jóság nem bőrszín kérdése. itt akartak plusz egy karaktert. esetünkben például csupán arról volt szó, hogy jött a “kreatív ötlet”, hogy bővítsék ki a szereplők körét a munkatárs férjével, hiszen a férj csak utólag lett kiemelve állandó szereplőnek, vele eredetileg a pilot írásakor nem számoltak. ergó nem volt “szomszéd házaspár behozatala”, csak “adjunk férjet a kollégának, és legyen belőle szomszéd”. (nem tudom, hogy a pilotban szomszéd volt-e.) hogy legyen valami otthoni plusz dinamika. (én megtartottam volna a pilotos profot.)

épp az a baj ezzel a gondolkodással, hogy így minden egyes nem fehér szereplőt megbillogoz az ember, hogy “csak azért, mert”. akkor is, ha azért, mert. és akkor is, ha nem azért, mert. így hiába vannak “nem azért, mert” példák, adott ember mindent egy kalap alá söpör, és ráragasztja az ágenda címkét, pedig, ha van is ilyen szándék, akkor az általában pozitív. (és igen, akkor itt el lehet kezdeni azt, hogy a kolléga így meg úgy, de akkor végképp az az érzése az embernek, hogy nem lehet más bőrszínt alkalmazni anélkül, hogy ne jutna valakinek mindenről ugyanaz az eszébe.)

a családi komédia ezért “hálás”, mert mindenki legtöbbször egyszínű. ha pedig beírnak egy külsőst, akkor ha egyszínű, akkor az a “baj”, ha nem, akkor az a “baj”. nem egyszerűbb az a megoldás, ha semmi sem “baj”.

viccen kívül, én erre tényleg immúnis vagyok, szóval nehéz beleállnom a mindsetbe, de folyton az az érzésem, hogy ha egy fekete (nemfehér) szereplő van önmagában, akkor mindig lesznek “egyensúlyozók” – mert “az az egy, azért van, mert”. ergó több kell. ha viszont a szereplők fele fekete, akkor is lesznek, mert “azért a fele, mert MATEK”, szóval akkor a megoldás az egynél több, de nem a fele? vagy a felénél több? ld. itt a kettővel is “baj volt”. szerintem sokkal egyszerűbb nem belelátni minden mögé valamit akkor, ha az embernek nincs semmilyen infója a dologról. pont az ilyen feltételezések viszik ki cikin magukat.

és főleg azért, mert ma is simán mennek full fehér és full fekete és agyondiverz sorozatok is a tévében, bárki megteheti, hogy mixel, bárki megteheti, hogy nem mixel. igen, csatornákon lehet nyomás a sajtó részéről (fuck that), de pont ezért tűnik ostobaságnak az egész feltételezésrendszer, mert nincs semmi konkrét előírás vagy kvóta, inkább csak színvak karakterek.

winnie - 2020. 04. 30. 11:51

egyébként szerintem maga a téma tök érdekes, már régen akarok szentelni neki egy posztot, mert kíváncsi vagyok arra, hogy kit mi zavar, ki mennyire immúnis, ki milyen megoldást lát, stb. perverz egy dolog, hogy ilyenek érdekelnek, de a mában élünk.

goodjohnwin - 2020. 04. 30. 11:53

Éreztem, hogy megint a véleményem lesz megcáfolva, de ez itt standard dolog…

Azért gondolom “egyensúlyozásnak” mert nem az elejétől volt ott a nem-fehér karakter, ergó rájöttek, hogy javítani kell az arányokon, mert rossz helyzetben vannak a piacon levő többi sorozathoz képest. Nem azt írtam, hogy pc-k vagy progresszívek próbálnak lenni, mert akkor vegyes bőrszínű lenne a házaspár. Itt a sorozat körüli bénázás része hogy ezt így oldották meg, ez volt a gondolatmenet lényege. És igen, ez egy feltételezés, ami az amerikai műsorgyártás kutatáson-összehasonlításon-elemzésen alapuló mechanikájából indul ki, ami viszont tény.
Lehet, hogy neked ostobaságnak tűnik egy ilyen rendszer, de ha belegondolsz: miért hagyná ki a megszólítható közönség egy szignifikáns részét egy tévécsatorna azzal, hogy nem ad nekik azonosulási lehetőséget a szereplők diverzitásán keresztül? És miért ne javítaná ki a hibát, ha észreveszik?

dragon1986 - 2020. 06. 02. 17:50

American Pie reunion s1e8 tetszett

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz