login |

Survivor – 40×13: Cápa?

2020. 05. 01. 20:23 - Írta: winnie

14 hozzászólás | kategória: kritika, reality,

This is war. Stop crying.

Akkor ennyi volt, és innen netovább? Nem tudom elképzelni, hogy a készítők örülnének annak, amit most (és korábban is) láthattunk. Nem tudom, mi a megoldás, de ez így kezd túlzássá válni.

Oké, azért annyira nem ágálok, mert a jelenség azért hoz érdekes dolgokat, jó reakciókat, es utólag dekódolható momentumokat, de a nézés pillanatában nem mindig sül el jól. A tovább mögött folytatom spoilerekkel.

Kim esett ki.

What just happened?

Ehh, most sajnáltam. Nem azért, mert szurkoltam neki, csak épp múlt héten gondoltam arra, hogy a kezdeti (nagyon nagy) nehézségek után surranópályán elég jó pozíciót kapart ki magának, és nem azért, mert annyira háttérbe vonult volna. Ráadásul, ahogy most is, korábban is előfordult, hogy gyanút fogott. Most is nagyon jó volt a megérzése, más kérdés, hogy tehetetlen volt.

Meglepett, hogy magáért a részért kevésbé rajongtam most (lehet, hogy a sugdolózások miatt?), pedig itt is volt szigetelős keménypróba jó pillanatokkal, ráadásul most a tribal előtti időszak elvileg remekül lekövethető volt, és még a scramble is logikusnak tűnt. Mármint nyilván nem a papírforma felé mentek, főleg, hogy Tony védettséget szerzett, de láthattuk, hogy ő volt az, aki nagyon ki akarta pöckölni Kim-et, és végül győzött is.

Tony megint igen aktív volt, szervezkedett, elég furcsa párost alkotott szokás szerint Sarah-val, megint nyakláncot szerzett, még az idol megtalálásánál is ott volt, ráadásul felavatta a Spy Nest-et is. Oké, a védettség amolyan ajándék volt, hiszen mindenki elment kajálni (WTF), még Nick is hagyta nyerni, s bár jó eséllyel okkal tették, de ez azért elég durva volt. (Amikor Probst kimondta, hogy addig lehet enni, amíg vége nem lesz, akkor el sem kezdtek enni és vége is lett. Mázlijuk, hogy méltányosak voltak, de lehet, hogy Tony ezért sem szállt le.)

Két dolog még a tribal kapcsán: nekem nagyon fura, hogy a játékosok képesek számon tartani, hogy kinek mit mondtak, hogy kinek kamuztak, kinek mondtak igazat, és hogy ezért a tribal-ön nem nagyon történnek elszólások. Én sokszor elvesztem a fonalat, de ők persze megélik.

A másik, a fontosabb, amire fent utaltam, az a sugdolózás. Nincs új a nap alatt, sokszor leírtuk, hogy ami anno izgalmas volt, az mostanság már csak nagyon fárasztó és idegesítő, hiszen a Survivor-ben az is jó, hogy fültanúi vagyunk a taktikázásnak, ezzel pedig konkrétan a nézőt zárják ki mindenből. A készítők még mindig úgy gondolják, hogy ezt lenyűgöző nézni, de mi már nem.

A tribal-ön volt némi ingadozás például Jeremy részéről, hogy játsszon-e 50/50 idolt vagy sem, Denise jól megmondta, hogy most már elég legyen, illetve Ben megint jól kupán lett vágva, csak nézett bambán, így fordultunk célegyenesbe, ahol… hajrá, ironikus Sarah? Hát ő meg honnan mászott elő egymás után a második héten??!

ui: Nekem eddig fel sem tűnt igazán, pedig elég látványos, hogy a tribal-ön tényleg szinte mindig a nők ülnek elöl? Csak mert akkor, ahogy azt egy korábbi játékos meg is jegyezte, a sugdolózásnál hátrányban vannak, hiszen alapból nem látják, hogy mi folyik mögött – és nem is tudnak titokban kommunikálni, mert a többiek látják őket. Apróság, de azért mégiscsak.

      

14 hozzászólás Ne habozz!

Thingol - 2020. 05. 01. 20:56

Winnie, RSS-nel az elso X szobol csinalja a kis peakshotot. Annyi ev utan most eloszor futottam bele junkien spoilerbe; https://imgur.com/a/SBUlCSO

Gondolom elenyeszo az rss-t hasznalok aranya (en kicsit odivatunak erzem magam vele), de gondoltam azert szolok.

winnie - 2020. 05. 01. 21:07

francba…:(

nem tudom, ezen lehet-e utolag valtoztatni, de olykor elfelejtem, hogy ha tul rovid a tovabb elotti szoveg, akkor ez van.

Thingol - 2020. 05. 01. 23:01

Igen, utolag is lefrissiti, most mar jo.

Sajnalom Kimet, remelem Tony marad sokaig :-)

Enzo - 2020. 05. 02. 00:27

40×12(13)

Sarah ki volt akadva a Sophie-kiszavazás után, és tök jogosan. De aztán valahogy mégis kibékültek Tonyval, aki abszolút vitte a prímet ebben a részben, szórakoztatásilag és stratégiailag is – de most már szerintem amint nem nyer immunity-t, azonnal kirakják.
A legjobb kis fun pillanatok is mind hozzá voltak köthetőek:
– mikor éjjl beszélget Bennel, és egyszer csak leszarja valami :D
– a “spy nest” építés (Sarah-nak azonnal feltűnt :D)
– mikor Ben idoltalálása után ölben vitte őt :D
– ahogy behúzta a csőbe Nicket (“felmerült a nevem? .. nem? pedig Ben most mondta el, hogy igen”), jaaaj, de kínos volt nézni! :D

EoE:
Ez az egyesével kókuszcipelős feladat elég embert próbáló lehetett, de kicsit uncsi, hogy kvázi ugyanaz volt, mint a farönkös. Bennem felmerült, hogy mi van, ha ketten összebeszélnek, hogy egy kupacba gyűjtik valamelyikükhöz, és elfelezik a 2 tokent, vajon ilyet lehet?
Sophie meglepően jól nyomja, ki se néztem volna belőle, hogy 2. lesz. A vége kicsit Amazing Race-es lehetett volna, de Danni elesésével nem lett footrace közte és Wendell közt. Ja meg Rob is hogy eltűnt egyszer csak a mélyben, meg hogy vérzett utána a könyöke :O nagyon nagy büszkeség dolgozhatott benne, hogy fölöslegesen is lenyomta a maradékot…

Immunity:
na itt a hónaljnézegetős challenge – még szerencse, hogy nehezítettek az eredetin, így nem tartott 6 óráig :D + a kaja felkínálás azért eléggé megpörgette, sokan kiszálltak, és így Denise+Tony kapott védettséget meg tokent (utóbbinál Nick szerintem nem gondolta ezt át rendesen)

Pre-tribal & tribal:
Na, Kim elkezdett játszani, végre kilépve a háttérből, és meg is szívta rögtön – Ben “árulkodásával” borult az egész: az addig biztosnak tűnő Jeremy-szavazat helyett Tony megijedt és sikeresen Kim ellen fordított elegendő embert. Michele mondjuk nagy franc, odaadja a 50/50-t Jeremynek, aztán meg rászavaz :D Remélem, később lesz még használva az érme, most okosan nem vette elő végül Jeremy (viszont vajon visszakér[het]i tőle a csaj? mégiscsak 4 tokenje bánta…)
Hogy hogyan merült fel Sarah neve hirtelen a tribalon, azt nem tudom, kicsit öngerjesztő káosznak tűnt az egész, de végül szerencsére Tony sem lőtte el az idolját rendőrtársára.
Egy apró momentum, amire felfigyeltem: amikor Jeff bemondta, hogy kik adták fel az immunity-t kajáért, Parvati kifejezte csodálkozását: “Kim, why?” … Mintha csak tudta volna, hogy Kimtől ez rossz ötlet volt, mert rá pályáznak.
Én továbbra is szeretem nézni az ilyen kaotikus tribalokat, de megértem, ha valakinek ez már túl sok, meg hogy Jeff se tud rendesen választ kapni a kérdéseire, mert mindenki leszarja, hogy valaki épp válaszolna. (Denise meg is unta az egészet.) Az meg talán “Survivor first” volt, hogy még az “if anybody has a hidden immunity idol” szakasznál is elkezdtek sugdolózni…

Kim tokenjeit Michele, Denise, és Sarah kapta. A Duna Mohácsnál 411 cm.

@posztreakció:
jé, tényleg a nők ülnek mindig elöl… eddig én se vettem észre, de tök jogos, most így visszaemlékezve is ez szokott lenni a trend.

Justme - 2020. 05. 02. 13:36

Szerintem is kifogják szavazni Tonyt miután nem nyer védettséget, de van neki egy idolja, és szerintem Ben is felhasználná a sajátját Tony-ra. Egyébként nagyon nem örültem, hogy Ben találta meg az idolt.

Eoe:
Megint egy erőpróba. Sophie meglepett, hogy az élmezőnyben volt Natalie-val, pedig az eredeti évadában sem volt rossz challengekben, ahol azt hiszem hármat meg is nyert. Utánuk jött Yul, Tyson és Parvati. Wendell meg utolsóként ért be.

Challenge:
Én nem tudom mi történt ott, hogy 15 percig játszottak. Főleg, hogy 4-en ki is szálltak sütikért, mogyoróvajért, csokiért és tejért, és még csak enni sem sokat tudtak belőle. Kimnek meg nem kellett volna kiszállnia, mert ő is tudta, hogy most veszélyben van. Nick, pedig egyre süllyed lejjebb, egyre hülyébb döntéseket hoz. Egy fire tokenért immunity, annak akit ki akarnak szavazni nagyon rossz döntés.

Tribal előtt:
Kim terve kiszivárgott Ben által ugye, és Ben, Sarah, Tony szövetség ki is szemelte célpontnak. Nick meg hát megpróbált hazudni, de nem értem miért, ha már egyszer Tony tudta. Tony ismét behúzta Jeremyt és így volt ugye 4 a 4 ellen (Tony-Sarah-Ben-Jeremy vs. Kim-Denise-Michele-Nick). Michele meg odaadta Jeremynek a 50/50 coint neki, amit szerintem vissza fog kapni.

Tribal:
Megint súgdalózás. Jeff megint nem tudott sokat kérdezni. Denisenek elege lett a súgdalózásból (ahogy nekem is) és készen állt szavazni. Egyébként szerintem Denise meg akarta akadályozni Tony-ékat, hogy ne győzzenek meg senkit, de annak késő volt, mert Nick ismét átállt és Kim lett kiszavazva, így Denise van most kiszorítva. Jeremy, meg a 3. kiszavazását úszta meg.

Winner pick:
1. Tony
3. Michele és Jeremy
4. Denise
5. Sarah
7. Nick és Ben

Végre jön a 2 órás epizód!
A trailerben meg Jeremy és Michele Bent akarják kiszavazni, ami szerintem sikerül, mert Denise és Nick az ő oldalukon van.

Thomas - 2020. 05. 02. 15:27

Nevetséges már ez az egész káosz, nem is mondok semmit:) Az első 1-2 alkalommal még érdekes volt, de a következő évadra ezt meg kellett volna tiltani, mert semmi jóra nem vezet ez, sőt, egyre inkább elfajul. De én nagyon úgy látom, hogy Jeff élvezi, amikor beindul a tribalon a súgdolózás, elmászkálás, és mivel ő hozza a kreatív döntéseket (egyedül? valahogy kétlem, hogy Mark Burnett és Charlie Parsons még foglalkozna ilyesmivel, de majd megírják, akik jobban követik az ilyesmit), nem igazán hiszem, hogy ez megváltozna.

Na mindegy, inkább reagáok, mert erről a részről nincs nagyon mondanivalóm. Kim megszívta végül, hogy előtérbe próbált lépni sajnos, de az EoE-n legalább Parv gyűjtött 2 tokent (aminek szintén nem tudom, hogy mi értelme van így, hogy még csak ki sem írják interjúknál a neve mellé, hogy mennyi van neki, ha már arra nem szánnak 5 másodpercet, hogy megmutassák, amikor kap valaki).

winnie:
“Amikor Probst kimondta, hogy addig lehet enni, amíg vége nem lesz, akkor el sem kezdtek enni és vége is lett. Mázlijuk, hogy méltányosak voltak, de lehet, hogy Tony ezért sem szállt le.”

Ezt nem is figyeltem, hogy mondta, még röhögtem is, hogy hogy megszívták volna, ha most is ez a szabály:) Viszont Tony azért nem szállt le, mert nem akart vizes lenni, odahívta Denise-t, hogy levegye a csuklójáról a szíjat.

Enzo:

“De aztán valahogy mégis kibékültek Tonyval, aki abszolút vitte a prímet ebben a részben, szórakoztatásilag és stratégiailag is – de most már szerintem amint nem nyer immunity-t, azonnal kirakják.”

Dehogy rakják, ott van az idolja is, amit ha kijátszik, megkereshet majd újra meg újra, szóval nekem épp az a tippem jelenleg, hogy Tony behúzza most már immunitykkel, idolokkal, és tűzgyújtással a győzelmet.

“a “spy nest” építés (Sarah-nak azonnal feltűnt :D)”
Nekem az úgy jött le, hogy Sarah-t direkt beavatta, talán épp azért, hogy ellenőrizze, mennyire látszik a fán, és mondta is, hogy egyáltalán nem látja:)

“Bennem felmerült, hogy mi van, ha ketten összebeszélnek, hogy egy kupacba gyűjtik valamelyikükhöz, és elfelezik a 2 tokent, vajon ilyet lehet?”
Na azért ilyet csak nem lehet, ha egyéni a játék:)

“Ja meg Rob is hogy eltűnt egyszer csak a mélyben, meg hogy vérzett utána a könyöke :O”
Jut eszembe, Rob nem azt mondta, hogy eltört a könyöke? Már vártam, hogy jön érte a helikopter. Lehet, hogy kemény, de attól még nem hiszem, hogy tört csonttal hagyják tovább játszani. De ha valami mászós feladat lesz, abban biztos nem lesz esélye.

“na itt a hónaljnézegetős challenge”
LOL:) Hét idézete:)

“Michele mondjuk nagy franc, odaadja a 50/50-t Jeremynek, aztán meg rászavaz :D Remélem, később lesz még használva az érme, most okosan nem vette elő végül Jeremy (viszont vajon visszakér[het]i tőle a csaj? mégiscsak 4 tokenje bánta…)”

Hát ez volt az egésznek a lényege, máshogy nem tudta megmenteni, és a többséggel akart szavazni, de nem akarta, hogy Jeremy kiessen, ezért adta oda neki az idolt. Kérni kérheti, de szerintem Jeremyn múlik, hogy visszaadja-e. Gondolom, mivel ők tényleg szövetségesek, nem flip-flopolnak 10 percenként, ebből nem lesz gond, majd az használja, aki veszélyben érzi magát.

“amikor Jeff bemondta, hogy kik adták fel az immunity-t kajáért, Parvati kifejezte csodálkozását: “Kim, why?” … Mintha csak tudta volna, hogy Kimtől ez rossz ötlet volt, mert rá pályáznak.”
Tippre a játékon kívül is jóban lehet Kimmel, a védettséget meg sosem jó ötlet elcserélni mogyóróvajra, szóval én ezen nem lepődtem meg:) A későbbiek fényében meg jó hogy bevágták:)

Justme:
“Kim terve kiszivárgott Ben által ugye, és Ben, Sarah, Tony szövetség ki is szemelte célpontnak. Nick meg hát megpróbált hazudni, de nem értem miért, ha már egyszer Tony tudta. Tony ismét behúzta Jeremyt és így volt ugye 4 a 4 ellen (Tony-Sarah-Ben-Jeremy vs. Kim-Denise-Michele-Nick).”

Ez nagyon nem így történt! Tony-Sarah-Jeremy hármas volt csak, Ben még a tribalon is tartotta magát ahhoz, hogy nem szavaz Kimre, vissza is vakkantotta Tonynak, hogy “No!”, ez konkrétan megmaradt bennem, szóval 4-4 sosem volt. Talán épp azért át állt a végén, mert Nick is átállt, ez nem igazán derült ki, de Tony addig nyomta nekik a rizsát, míg valahogy meggyőzte őket. Ja és Nick csak addig hazudott, amíg nem tudta, hogy Ben már kitálalt Tonynak, utána már csak hebegett-habogott.

Enzo - 2020. 05. 02. 17:55

#tonyidol @Thomas @Justme:
ja az igaz, hogy van idolja, azzal még legalább egyet kihúzhat … de hacsak nem nyom egy Mike Holloway-t, nem fog döntőzni szerintem, ezek után ki akarná őszintén magával vinni?

#spynest @Thomas:
na mondjuk ebben van valami, tényleg.

#rob @Thomas (höhö, Rob Thomas):
na most visszanéztem, mert nem emlékeztem, hogy fogalmazott… “cracked my elbow”-t mondott…hát, ha tényleg elrepedt a csont, akkor kéne medical, viszont ha csak arra értette hogy felrepedt a bőre és vérzett, akkor nem.

#50/50coin:
ja, végülis miért ne használhatnák ketten is, igaz.

Amúgy hármas döntőnél (ha addig senki se adja fel) 16 fős zsűri lesz? Az komoly…

Edete - 2020. 05. 03. 01:01

Na akkor kicsit megkésve de röviden értékelek:

Tony eddig is nagy kedvencem volt (a legnagyobb) ezek után meg egyértelműen neki szurkolok. Ha nem ő, akkor remélem Sarah nyer, mert bár ebben az évadban csak másodhegedűs, azért így is elég okosan játszik.

Kim hazament. Hál’Istennek! Utáltam volna ha döntőbe jut. Az egész Kim kultusz ami kialakult körülötte számomra mindig is teljesen felfoghatatlan volt. Vakok közt félszeműként nagyot ment ezt nem vitatom, de komoly mezőnyben csak szenvedett itt az elejétől.

Ben arca hatalmas volt a tc sugdolózás alatt. Végig lehetett látni rajta hogy érzi, most “veszíti el” a harcot a szövetségén belül. :D :D

spynest: Én is úgy gondolom ahogy Thomas is írta. Tony valószínűleg beavatta mert Sarah azt mondta nem látta csak tudta hogy ott van. Vagy csak segített a rendőri megérzés.

“hónaljnézegetős challenge” He he.
Na de mi történt itt? Ezeknek teljesen elment az eszük? A férfiak miért szálltak ki ha az volt a cél h Tony ne nyerjen? Kim? Nick? Teljesen érthetetlen.

TC:
Atya ég….. Ez megint katasztrófa volt. Nem csoda hogy Denise is megunta.
Winnie tökéletesen összefoglalta. Az itt a probléma, hogy a készítők meg vannak győződve arról hogy ez király miközben a rajongói körökben messze ez a legnépszerűtlenebb jelenség.
Amúgy Jeff nem egyedül dönt, van még 2 producer társa akikkel együtt hoznak meg ilyen kreatív döntéseket. A csatorna meg Mark B. elvileg nem nagyon szól már ilyenekbe bele. A baj az hogy Jeffék imádják a súgdolózást.

Esélyek:
Ki fog nyerni? Ezen a ponton már érdemes elgondolkodni kinek nincs esélye jelen állás szerint. Persze egy #Big Move még bárkit megsegíthet, de jelenleg élesen kettévált a mezőny. + simán lehet majd EoE visszatérő is döntős, ami végképp megkavarhatja a dolgokat, de annyi baj legyen.
– Michele: Nem tudok olyan 3 embert összerakni akikkel szemben neki esélye lenne. Gyakorlatilag semmi komolyat nem alkotott.
– Nick: jelenleg a 2. leggyengébb versenyző. Csak akkor tudna nyerni ha Michele és egy gyenge EoE visszatérő ellen menne döntőbe.
– Jeremy: Ő sok mindent csinált, de főként csak menekült előre. Az sem jött jól neki, hogy elmenekült a TC-ről ezzel szarban hagyva a szövetségeseit.
– Ben: Ben érdekes, mert akármennyire is csak a szövetségek alján kullog, de mindig a többségben van és folyamatosan biztonságban. Vannak/voltak szövetségesei is, így szerintem az előző három ellen (valamint az EoE döntős ellen is) tudna nyerni.
– Denise és Sarah: gyakorlatilag egymás nagy riválisai. Egymás ellen nagyon szorosat mennének, a többieket meg simán vernék. Egy ember van akitől kikapnának…
– Tony: Jelenleg csak az a kérdés eljut-e a döntőbe (ez nem lesz egyszerű) mert ha igen, akkor nem tudom elképzelni hogy bárki megállíthatná.

– EoE: Talán ha Sophie térne vissza és jutna döntőbe mondjuk Michele és Nick ellen. De nem igazán látok sanszot EoE győztesre.

Andruzo - 2020. 05. 03. 13:05

Lehet rossz helyre írom, de hátha itt olvassák a kérdésem, és tudtok segíteni.
Sajnos én mindig ezekből a 2-3 perces youtube videókból élek. Meg tudnátok nekem írni, hogy hol szoktátok nézni a teljes részeket ezekből? Illetve előző évados survivor részek hol találhatóak meg? Köszi előre is!

Thomas - 2020. 05. 03. 13:34

Enzo:

“ha tényleg elrepedt a csont, akkor kéne medical, viszont ha csak arra értette hogy felrepedt a bőre és vérzett, akkor nem.”

Hát reméljük akkor, hogy csak az utóbbi, gondolom, ha ki kellett volna venni a játékból, akkor az nem tolták volna át jövő hétre (bár ki tudja, így megnézik a Rob-rajongók is:D

“Amúgy hármas döntőnél (ha addig senki se adja fel) 16 fős zsűri lesz?”
Bizony:)

Edete:

“Na de mi történt itt? Ezeknek teljesen elment az eszük? A férfiak miért szálltak ki ha az volt a cél h Tony ne nyerjen? Kim? Nick? Teljesen érthetetlen.”

Nem tudom, ez a mogyoróvaj valami mágikus hatással van az amerikaiakra:) Én ha tényleg nagyon éhes lennék, eszembe nem jutna ilyesmit venni mondjuk az 1 tokenemet, amikor pizza is van az étlapon:) Ez olyan, mint hogy nem eszek csokit vagy süteményt ebédre, mert nem esne jól.

Győztessel kapcsolatban a legjobban annak örülnék, ha Sarah nyerne. Illetve persze, ha Patv visszajönne, és megnyerné, még ha elég méltatlan is lenne. Hát nem tudom, de nem hinném, hogy még egyszer eljönne, így ez az utolsó esélye.

Andruzo:
Winnie itt nem nagyon szereti, ha letöltő oldalakról beszélünk, így a legegyszerűbb ha rákeresel, mondjuk Binggel (kevesebb oldalt szűr): “Survivor S(évadszám)E(epizódszám)”, pl. a mostani S40E12, aztán onnan már el tudsz indulni.

Diapolo - 2020. 05. 04. 12:11

Edete véleményéhez csatlakozom! Ha Tony döntőbe jut, szerintem behúzza, ha nem, akkor meg nem tudom, de tartok tőle, hogy csalódás lesz a vége, ha nem Tony nyer. Ezt az egész évadot csűrik-csavarják, teljesen random helyzeteket teremtve, miért a döntő lenne a kivétel?

Nekem túl sok, amit most csinálnak egyébként, sokat vesztett az élvezeti faktorból a Survivor mióta össze-vissza belenyúlnak a játékba. A Tribal meg nevetséges már, mintha 6 éveseket akarnál sorba állítani, de nem tudnának megállni egy helyben… Szeretem az All-Star évadokat, de most átestek a ló túloldalára már.

Thomas - 2020. 05. 04. 12:42

Sajnos én is azt érzem már több éve, hogy a Survivor már nem tud kikeveredni ebből a lefele tartó spirálból, és Jeffék inkább még jobban rátesznek, újabb dolgokat dobálnak be, amivel még kiszámíthatatlanná tehetik a játékot. Valahol megértem, hogy úgy gondolkoznak, hogy 2020-ban már nem kötné le a nézőket, hogy hétről-hétre azt nézik, milyen nehéz kibírni a rossz időjárást, a kajahiányt, stb, és hogy a nagyobb szövetség felszeleteli a kisebbet.

Winnie egy időben írta is, hogy a játékosok “megfejtették” a Survivort, egy első napos jó helyezkedéssel el lehetett menni végig, és volt is pár előre kottázható évad (ami engem sosem zavart annyira, mert én akkor is elszurkoltam a kedvenceimnek, nem a zseniális húzásokért nézem), emiatt kezdhették el kitalálni a randomizáló tényezőket. És a játékosok reagáltak, és mára a szövetség, mint olyan megszűnt, most esetleg összetartó duókról beszélhetünk, mint Tony és Sarah vagy Michele és Jeremy, de még Tony is jól átverte Sarah-t, hogy kiszavaztatta a másik hozzá közel állót, és Michele-ék is ellentétes oldalra kerültek, mert úgy hozta a bingó.

Szóval valahol megértem, hogy ma már más kell a tévébe, túl ingerszegény lenne a régi játék egyeseknek, de én old-school rajongóként, biztosan visszasírom azt az időszakot, amikor még nem is volt, vagy maximum 1 idol volt az egész évadban. És sajnos a többi régi, nagy realityn is ezt érzem, hogy a belenyúlásokkal, rövidítésekkel, egyszerűsítésekkkel egyre inkább vesztik el a varázsukat. Még az American Idol volt, ami az össze-vissza nyirbálások ellenére többé-kevésbé megőrizte a régi fényét, hát most végre azt is sikerült kivégezni a webcammel. Most mér tényleg egyedül a Big Brother maradt, aminél a jól bevált formátumot még nem sikerült elbarmolni.

Edete - 2020. 05. 04. 17:49

Winnie egy időben írta is, hogy a játékosok “megfejtették” a Survivort, egy első napos jó helyezkedéssel el lehetett menni végig, és volt is pár előre kottázható évad (ami engem sosem zavart annyira, mert én akkor is elszurkoltam a kedvenceimnek, nem a zseniális húzásokért nézem), emiatt kezdhették el kitalálni a randomizáló tényezőket. És a játékosok reagáltak, és mára a szövetség, mint olyan megszűnt, most esetleg összetartó duókról beszélhetünk, mint Tony és Sarah vagy Michele és Jeremy, de még Tony is jól átverte Sarah-t, hogy kiszavaztatta a másik hozzá közel állót, és Michele-ék is ellentétes oldalra kerültek, mert úgy hozta a bingó.

Igen szerintem is ez a helyzet. Igazából jól végig is követhető a folyamat. A 20-as évadok elején egyszerűen megfejtették a játékosok a játékot és ezért rettenetesen unalmas lett. Én igazából nem tudom melyik a rosszabb, a mostani állapot, vagy az ami akkor volt. Inkább az, mert azt annyira untam hogy kaszáltam is 1-2 évadot, míg most maguk a részek jók, csak a TC bingó rettenetesen zavaró.

No de visszatérve a lényegre. A 20-as évadok végére bedobtak mindenféle ötletet és mivel ott nem tolták túl a dolgokat, lett pár teljesen kaotikus és alapvetően új és élvezetes éved (27-31). Az a baj, hogy nem érezték hogy a lónak van másik oldala is és még ma sem érzik. Látták hogy a randomizáló elemek jó fogadtatásban részesültek, ezért elkezdtek újabb és újabb dolgokat bedobálni a játékba. Mostanra gyakorlatilag már tele van a játék minden sz*rral és minden totál random. Senki nem élvezi ezt, a 34-39 évadok közül összesen egy van jó helyre rangsorolva a többi mind a széria alján kullog. A baj az, hogy Jeffék ezt nem látják, pedig a rajongók folyton mondják.

Más kérdés hogy nem tudom mi lenne a jó döntés. Én azt érzem hogy valahol a 28 vagy a 31. évadok szintjére kéne visszaszorítani a randomizáló elemeket, mert ott még a pont jó kategóriában voltak. Ha az alá megyünk akkor elérkezünk az Ausztrál változat szintjéhez, ami nem rossz, de szerintem gyakran elég uncsi. Ha meg többet teszünk bele, akkor ott tartunk ahol most. Szóval meg kéne találni azt az arany középutat.

Thomas - 2020. 05. 04. 23:23

Igen, szerintem is az arany középutat kéne megtalálni. Elsőként ezt a sugdolózást azonnali hatállyal betiltani, és a top 4-ből kivenni a tűzgyújtást, legnagyobb felesleges hülyeség volt azt betenni. Az megtalálható idolok számát meg maximalizálni valamiben, nekem untig elég lenne törzsengént 1-1, és ha esetleg mind kimegy a merge-ig, akkor egyet visszatenni. És az előnyökkel és egyéb csavarokkal is nagyon csínján bánni, maximum 1-2 évadonként. Továbbá én visszatérnék a kettes döntőkhöz is. Ez már biztos sokat változtatna a játék képén, kipróbálhatnák 1-2 évad erejéig valami hasonlót, aztán megnézni, poztivabbak-e a vélemények.

De szerintem igazából tojnak arra a 10 ezer vagy 100 ezer (?) rajongóra, akik veszik a fáradtságot, hogy sorrendet állítsanak fel, meg véleményt nyilvánítsanak, ha csak ők néznék, akkor már rég vége lenne. Sokkal többet számít, hogy az casual nézők maradjanak, ne csökkenjen a nézettség, azokat meg valamiért úgy érzik, hogy a kiszámíthatatlan játékmenet jobban megtartja. Aztán lehet, hogy ebben igazuk van, ez az évad is nagyon szépen tartotta a nézőket.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz