login |

Into The Night: az 1. évad

2020. 05. 02. 18:32 - Írta: winnie

37 hozzászólás | kategória: Európa is létezik, kritika,

Hát, az Érkezés a sötétségbe is hamar elfogyott. Úgy tűnik, a hat részes pénteki európai első évadok a Netflix-en gyorsan csúsznak, ld. Bloodride. És tippre nem vagyok ezzel egyedül.

A természetesen magyar felirattal bemutatott belga Into The Night-ot az alapkoncepció adja el (amit Jacek Dukaj regényéből kölcsönöztek, de nem érdemes fullos adaptációt keresni benne, vagyis…, ki tudja, hova fut ki későbbi szezonokban a sorozat), miszerint a Nap fénye hirtelen elkezd pusztítani, hőseink pedig egy repülőn ülve próbálnak folyamatosan nyugatnak tartva az éjszakában maradni. Kérdés, hogy ez meddig fenntartható?

Mint a Langolierek, nem? Csak épp ez teljesen más. Ködösíthetnék is, de minek, az alapszitut érdemes vázolni, mert a sorozat nem WTF- vagy rejtélyközpontú, tényleg arról van szó, hogy ahol felkel a Nap, ott minden elpusztul (majd részletezik hogyan és miért), és csak éjszaka lehet életben maradni. Mindezt egy NATO-tól szerzett infóval felvértezett olasz katona közli egy repülőgép utasaival – gépfegyverrel a kezébe, azonnali felszállásra kényszerítve a pilótát.

Mi tudjuk ugyan, hogy valóban “helyzet van”, ők viszont nem, szóval eleinte a kétkedés a fő vonal, később pedig a menekülés, amit nem csak a tucatnyi összezárt ember különböző nemzetisége, hanem a személyiségeik és helyzetük is megnehezít (van itt spanyol influenszer, török “vállalkozó”, orosz anya és fia, marokkói munkásember, holland öreg férfi, vagy a francia pilóta), valamint az, hogy az üzemanyag sem végtelen.

Többek között ez az internacionalitás az egyik fő vonzereje a sorozatnak, nagyon színes a gárda, ilyet azért amerikai sorozatban nem igazán látni, és a személyiségeik sem voltak annyira tipikusak, legalábbis nem klasszikus archetípusokat fednek le velük. (A nemzetköziség egyébként a nyelvezetet is befolyásolja. Ugyan a francia a fő nyelv (és nyilván a Netflix-en van angol szinkron is), de a többiek nyelve is jelen van azért.)

Az, hogy az Into The Night nem rejtélyre épül, azt jelenti, hogy (egyelőre) nem is a megoldáskeresést célozza meg, hanem a túlélésért folytatott küzdelemről szól, és eközben az a legérdekesebb, ahogy az emberek a vészhelyzetre reagálnak, ahogy megpróbálják gatyába rázni magukat, szabályokat alkotni, eldönteni, hogy demokrácia legyen vagy inkább egy vezetőre hallgassanak, hogy miképp osszák el a forrásokat. Kiemelt eseményből, külső behatásból annyira nincs sok, az első három részt egyetlen konkrét szál határozza meg, és később sem annyira az emberi tényező jelenti a fő akadályt.

Ha rosszmájú lennék és nem folytatásosnak lenne tervezve az Into The Night (az 1. évad végére lezárul egy szakasz, de a sztori csak félbeszakad, csupán szusszanás van komolyabb cliffhanger vagy csavar nélkül), akkor a fentiek alapján egy Syfy-os, “Ez baromság!” tévéfilmnek is elmehetne (kb. 200 perc az egész), és szerintem lesznek, akik a bé-kategóriásnak ható megközelítés miatt annak is fogják magukban elkönyvelni, amin az epizódok mesterkélt címei sem segítenek, amik azt sugallják, hogy minden részben egy karakter van a középpontban, de ez bullshit, csak egy apró, komolyabb jelentőséggel nem bíró flashback-jelenetet kapunk velük a részel első perceiben. (Így max, aki látja a címeket, annak előre elspoilerezik, hogy ki él az 1×05-ben vagy 1×06-ban.)

És ez egyszerre lehet előnye és hátránya is a sorozatnak – embere válogatja. Ugyanis, ha az Into The Night amerikai sorozat lenne (a készítője amerikai is, a Netflix jó pár nemzetközi sorozatának apuja, Jason George), akkor a fő sztori lassan haladna előre, miközben minden szereplőről méretes visszaemlékezéseket kapnánk, hogy megalapozzák őket, és esetleges jövőbeli tetteiket. Ebben a sorozatban minimális a karakterizálás (bár lehet, hogy csak semmi extrák és épp ezért életszerűek), s bár nincs sok szereplő, jó pár még így is csak van és nem sok mindent csinál, megismerni pláne nem ismerjük meg őket.

A lényeg ugyanis itt tényleg a tempón van, ahogy a banda körbe akarja repülni a Földet, és közben konfliktusokkal dacol és azon agyal, hogy miképp lehetne túlélni a végtelenségig nem elhúzható szituációt. És a sebességgel nincs is probléma, a folyamatos feszültség és a pörgés nagyon sokakat fog a képernyő előtt tartani, a cliffhangerök pedig erőteljesen támogatják az egydélutános darát – van ember, aki az 1×01 utolsó másodpercei után képes lenne kaszálni? Ahogy kimondják a címet és megindul a zene, az nagyon hatásos volt. Még akkor is, ha a túlzott jelentőségteljesség egyeseknek inkább lesz vicces.

A sorozat megítélése ugyanis nagyon sokban fog múlni a nézői hozzáálláson, az elvárásokon. Nem, én nem vagyok az, aki azt mondja, hogy csatolja le az ember agyát és dőljön hátra, mert az ilyesmit csak úgy illik, nem. Inkább csak óvnám azokat a sorozattól, akik a repülőgépek működése és kezelése kapcsán érzékenyebbek a nem valósághű megoldásokra (gőzöm sincs, hogy mi reális és mi nem, de kizártnak tartom, hogy ne lehetne belekötni jó pár dologba – engem ez nem izgatott).

És persze ott van az örök kedvenc, az “idegesítő karakterek összezárva” szituáció. Nem azt mondom, hogy itt idegesítettek volna a szereplők (igazából senki sem volt annyira negatív, mert annyira karakterek sem voltak, inkább csak kialakultak idővel), egyszerűen csak tudom, hogy lesznek, akiket zavarni fog az idegeskedés, az aggódás, a kiabálás. Pedig nincs annál valóságosabb, amikor egy élet-halál szituációban, a világ pusztulása idején egy kicsit feszültebbek az emberek. Mikor, ha nem ilyenkor keletkezzenek konfliktusok?! Még ha mondvacsináltnak tűnnek is. Mikor, ha nem ilyenkor lenne némely tett kevésbé logikus?

Az az igazság, hogy péntekre egész napos kritikaírást terveztem, többek között a Homeland szezonzáróját akartam kirakni, és az Into The Night az egyik oka annak, hogy feladtam ezt tervet, hogy mára már csak egy rész maradt. Lehet, hogy hamar elfeledkezek róla, de kellemes szórakozás és izgalmas volt az Into The Night, egy pillanatig sem fogom szégyellni, hogy lekötött, biztos, hogy ott leszek a folytatásnál (ha lesz). Igazán készülhetne több hasonló abszolút popcorn széria is.

37 hozzászólás Ne habozz!

Gergely - 2020. 05. 01. 15:20

Ismeretlenül belekezdve elég elszomorító volt, hogy a 6. rész végén nem dobta fel a “Következő epizód” opciót. :/

Egyébként jó kis pörgős, feszült sorozat, csak érdemelt volna valami frappánsabb évad(sorozat?)zárót…

Botond - 2020. 05. 01. 15:26

Ma befejezem én is. Tetszik. A 4ik résznél járok

PZ - 2020. 05. 01. 16:13

Dettó 4….eddig eleg porgos

blg - 2020. 05. 01. 19:07

ledaráltam, nem volt rossz

beth - 2020. 05. 01. 19:53

wow, nagyon jól eltalált arányok, a többnyelvűség előnyére vált, néztem volna azonnal tovább

Ildi - 2020. 05. 01. 19:55

Le is daráltam délután, tetszett! Bár engem nagyon emlékeztet Stephen King Langolierek c. könyvére. (Azt is egy délután alatt olvastam el anno. :D )

Botond - 2020. 05. 01. 20:53

Ma ledaráltam. Egész jó volt. A vége felé egy logikai baki volt benne. Remélem lessz folytatás

Sebok - 2020. 05. 02. 01:27

Ennek hamar vege lett 😅 Egy hosszabb mozifilm feeling volt 6 resz, tenyleg annyira porog.

Emese - 2020. 05. 02. 03:21

ez rohadt jó!

Mikilós - 2020. 05. 02. 09:14

Nekem is tetszett olyan 7/10 az egész. Tetszett, hogy reális döntéseket hoztak, élethű karakterekkel. És, hogy volt úgymond általánosítás a karaktereke között, vagyis, hogy tök megszokottan már külsőleg, vallás vagy esetleg nemzetiség alapján voltak kis beszólások, negatív kijelentések, tök valós karakterek. Voltak köztük idegesítőek, de ugyanakkor a vége fele, meg az aki idegesítő volt számomra, meg abszolút pozitívan csalódtam. Meg ugyan ez fordítva is, csak azokban meg negatívan.

Várom a folytatást. Jó volt ledarálni. Nem hosszú a részek 35 perc kb. Nagyjából 4 óra az egész évad.

d.doki - 2020. 05. 02. 14:48

Csak én hagytam ki valamit, vagy Kanadából leszállás nélkül újra Brüsszelbe repültek (Nyugati irányban). És utána Brüsszelből Kelet felé repültek Bulgáriába, amikor először még meg kellett volna kerülniük az egész Földet?

Lezuziusz - 2020. 05. 02. 15:23

@d.doki:

Yupp. Azt én is néztem, hogy a csodába repülték át egész Ázsiát és kötöttek ki újra Brüsszelben? Ha van itt repülésben járta, tök jó lenne ha kifejtené. :)

tsc - 2020. 05. 02. 16:12

d.doki:
Sok hasonló csúsztatás van a sorozatban és bár próbáltam nem ezekre koncentrálni, de amit említesz baki az nekem is fájt. Többször is elmondták, hogy kevés üzemanyagot sikerült beszerezni (rémlik egy 1000-es szám is), tehát biztos, hogy már csak keletre tudtak repülni. A gép egyébként egy A320-as, ami kb. 5-6000 Km-es hatótávolsággal bír, emiatt talán nem is volt szerencsés választás ilyen föld kerülgetős sorozathoz, a gép eltérítőnek erre ügyelnie kellett volna. :)
Mindegy, ettől még nekem bejött. Nem tökéletes, de szinte végig izgultuk így is. :)

dzsiaj - 2020. 05. 02. 16:53

“akiket azon szoktak panaszkodni, hogy idegesítik őket a karakterek, mert itt aztán a halál elől menekülnek, szóval van sírás, rívás, idegeskedés”

Pipa. A 3. résznél kaszáltam is, mikor

SPOILER

az olasz NATO-tiszt demokráciát akar, de közben mindenkivel úgy beszél, mintha a seggéből rángatta volna elő őket, és néhányan még hallgatnak is rá.

Az viszont tetszett, hogy egyelőre senki se tűnt halhatatlannak.

SPOILER VÉGE

Ja, és nagy thx Jason George-nak, hogy a The Protector-ból hozta magával Mehmet Kurtulus-t. Így lehet nemzetközi karriert csinálni törökből? :)

Pocok - 2020. 05. 02. 18:48

Tegnap este megnéztem első részt, nagyon jó volt.
Aztán ha már gép előtt ültem, éjfélig ledaráltam az egész évadot :D Remélem lesz folytatás. :)

sledge - 2020. 05. 02. 19:39

Ledaráltam, kellemes volt, egyik karakter sem tűnt túlságosan halhatatlannak. Sok sorozat vehetne példát, hogyan kell jó karaktereket csinálni, akikért lehet izgulni. A végén kapartam a falát, nézném szívesen tovább.

blg - 2020. 05. 02. 19:45

d.doki:
Kanada után még leszálltak Alaszkában, és Alaszkából mentek egy huzamban Brüsszelbe.

Brüsszelből kb. 3 óra repülés Bulgária, szóval ha mondjuk elindulnak Brüsszelből éjfélkor, akkor oda tudnak érni napfelkeltére Bulgáriába.

M - 2020. 05. 02. 20:17

@d.doki

Igen, Kanadabol egyszerre Brüsszelbe, hamár Hawaii felé nem tudtak kitérni, de Brüsszelbol csak Skóciaig elég az üzemanyag xD

Én egyébként pont a francia nyelv miatt kezdtem el nézni, de a Tales from the loop után elég gyenge volt, de hát magas a léc…

Dregnarr1 - 2020. 05. 02. 23:34

Így ismeretlenül, nem lenne egyszerűbb leszállni valahol, kivárni valami pincében a napnyugtát, aztán kész? Miért kell körözni?

korum - 2020. 05. 02. 23:46

Te megkockáztatnád a pincét, hogyha nem is tudod pontosan hogy mi a baj?

hlen24 - 2020. 05. 03. 00:32

SPOILER

Az utolsó részben csak én fogtam a fejem, hogy miért a rossz állapotú Ayaz cipeli a gyereket mikor ott volt velük még két másik fiatal erős férfi? :D

emese - 2020. 05. 03. 01:49

Alig várom a második évadot.
És nagyon jók lettek a karakterek.

Dregnarr1 kérdésére: azért, mert egy sima pince a föld alatt nem elég jó. Víz alá is kell menni. Ez a bulgáriai óvóhely egy víztározó gátja alatt van, ezért működik.

bvr - 2020. 05. 03. 02:10

Hát bevallom csak azért kezdtem nézni hogy ez a leírás alapján olyan szintű baromság hogy abban muszáj legalább belenézni – és természetsen ottragadtam a pilot után :) Tényleg nagyon pörgött, igazi popcorn, és nagyon tetszett hogy rövid volt a formátum (mind a részeket, mind az epizódszámot illetve) Persze helyiértékén kell kezelni de egész jó kis szórakozás volt!

(PS: amit mások is írtak az viszont engem is zavart, az utolsó részben a repülés. Kb. a kétharmadáig még dramaturgiailag tök jól játszottak (talán még kcisit túl is húzták) hogy egyrészt mire elég az üzemanyag és hogy milyen kevéssel járnak a nap előtt. Azt is megértem hogy szinténa dramaturgia miatt, vissza akarták hozni őket pont Brüsszelbe. Viszont (főleg hogy az üzemanyaggal is gond volt már akkor) így az a bulgáriai úticél visszafelé azért kilógott annyira a sorozat saját világából hogy azért ki tudjon zökkenteni (pedig direkt nem akartam ilyeneken fennakadni, de itt azért önmagához képest megdöccent az írás)

Nikki - 2020. 05. 03. 03:01

Engem az érdekelne, hogy minden meghal? A növények és állatok is? Miből élnek? És rajtuk kívül akkor nincs is más túlélő? Még nem láttam, de gondolkozom, hogy megnézzem-e. Előre is köszi a válaszokat, spoilerek nem zavarnak.

Zsombi2002 - 2020. 05. 03. 08:06

Nagyon tetszett, pörgős sori. A leszállás youtube alapján nem volt rossz. 🤣🤣 De nem volt annyira hihetetlen, mert a nő mégis helikopter pilóta, és a karbantartó is segített neki. Valamint a ha jól tudom, a gépek már automatikusan kommunikálnak a leszállópályával, ráállnak a megfelelő szögre, stb. Valamint a csaj is szólt előre, vagy sikerül, vagy nem. 😆 Jöhet a kövi évad.

addictsheep - 2020. 05. 03. 10:59

Ledaraltam, kellemes elmeny volt. Valahogy en szeretem az ilyeneket, az Otodik napon is nagy kedvenc.

Viszont felesleges szamolgatnotok a tavolsagokat es a Brusszel-Bulgaria idot: Az utolso resz vegen arrol beszelnek, hogy menekulessel toltottek a hetet! Szoval sokkal hosszabb volt az utjuk, mint amit mi lattunk belole.

kulup - 2020. 05. 03. 11:52

Én azt nem értettem, hogy a végén balra mentek, a rossz irányba. Aztán átmásztak a kerítésen és ugyanoda értek végül, ugyanabból az irányból. Az hogy lehet ?

bvr - 2020. 05. 03. 12:10

@addictsheep: na de hát ez az, amikor az a meneküléssel töltötték a hetet elhangzik, az is elég érthetetlen volt. Folyamatosan együtt kell repülniük az éjszakával, akkor ha azt tényleg (mondjuk kerek) egy hétnek vennénk akkor 7x kerülték volna meg a földet… de hát miért tették volna? Az első kb 24 óra az kell hogy Brüsszelbe visszaérjenek (Hawaii kiesésével ez volt a következő cél), és utána már itt a nézőknek két opció volt hogy vagy visszafele repülve Bulgária (akkor nem világos honnan szereztek ehhez elég idő-előnyt, hiszen a leszállásnál amikor még nem volt szó visszafelé repülésről hanem egyenesen tovább, ott még minden perc számított, ezen ment a veszekedés a műtőben) vagy még egy kört repültek (csak azt meg akkor nem érzékeltették a nézővel kellőképpen)
Erre írtam hogy az utolsó fázis nemhogy B filmhez képest, de a sorozat első 80%ához képest is alul volt írva, ahol egyrészt tök feszes volt a tempó és a sorozat világán belül nagyjából a helyükön is voltak a dolgok.

(és itt is lett volna több opció az íróknak, pl. egyszerűen csak nem Bulgária hanem Brüsszeltől nyugatra azon a felére tankolt távolságon belül valami hely. Vagy akkor még 2 részt megírni tartalommal ahogy még egyszer körberepülik a földet. Vagy stb, stb, stb.)

Divide - 2020. 05. 04. 12:11

Ez tipikusan az a (mini)sorozat, ami arra való, hogy az ember némi körömrágás közben kiradírozza vele az agyát.
A gyilkos Nap koncepció finoman szólva elnagyolt, és nem kell sokat agyalogni, hogy az ember logikai, vagy logisztikai bakikat találjon a történetben, szóval aki erre érzékeny, annak nem ajánlom. (Pl. a pince nem elég biztonságos, de a fél milliméteres plusz bádog/acéllemez már elegendő védelem a konzervkajának – hogy az embernek esetleg miért nem, az nem kerül szóba.) Maradt pár rejtély, pl. a kisállat a hátizsákban, gondolom, ezekre a következő évadban terveztek kitérni.

Eltiron - 2020. 05. 04. 19:34

Az alapötlet jó, de a karakterek borzasztóak, a párbeszédek nevetségesek és 1-2 kivétellel nagyon rosszak a színészek. A felénél elengedtem, kár érte.

Venes - 2020. 05. 05. 14:25

Nekem nagy csalódás volt a sorozat.
Egyetértek a kritikusokkal. A karakterek rettentő gyengék és erőltetettek,csak azért,hogy valamiképp előrevigyék a sok sebből vérző történetet.
Mintha egy brazil szappanoperát néznék akció stílusban. Az utolsó részeket már csak átpörgettem, hogy ne vesztegessem feleslegesen a perceket.

marcilu - 2020. 05. 05. 17:21

Előnyére vált, hogy rövid volt. A logikai bakikat szépen felsorolták fentebb, nekem a kedvencem az otthonápoló nővér, aki altatásos műtétet végez. A karakterekben az volt a jó, hogy emberiek voltak, ugyanakkor az, ahogyan bizonyos helyzetekre önzően reagáltak, irreális volt. Pl SPOILER: Ayazt “elítélni” azért, mert felvágott egy hullát – szerintem ezt a döntést, amikor feltehetően már csak maroknyi ember van életben, nem hozzák meg. Az ellenszenv miatt áskálódni egymás ellen, ezzel a saját túlélést is kockáztatni – szerintem a túlélő ösztön ezt sem engedi.

Izgi volt, szokatlan volt, jó volt a koncepció. Kár, hogy belengették a második évadot.

_Peter - 2020. 05. 05. 21:29

Jól áll a sorozatnak, hogy rövid és pörgős. Rosszmájúan írhatnám ezekkel a színészekkel jobb is nem akarnak sokat drámázni. Második dicséret a nemzetközi banda, beszólnak egymásnak! :)

Az íróknak sokat el kell nézni, elég nagyvonalúan kezelték néha. Alig élő török cipeli a gyereket? Rossz irányból is jó helyen kötöttek ki? A megbilincselt olasz katona nem veszi le az övét vagy az ingét, hogy közelebb húzza a kulcsot?
A bűnös brit katonák elleni szervezkedés még jó volt moralizálni, amikor a törököt vették elő a drágakövek miatt és az olasz kapcsán is túlzás azért ilyen világvége helyzetben. Ha ég a ház és a szomszéd jön oltani, ki mondja ne jöjjön mert amúgy veri az asszonyt.

(Nekem a sztoriról gyerekkoromból egy Arthur Conan Doyle írás ugrott be: Méregövezet volt a címe. Ebben is hirtelen elterültek az emberek, a főhősök oxigénpalackokkal egy házban voltak ablakokat szigetelve és nézték ahogy elcsendesül a világ és mi történik a Földdel. 1-2 nap hirtelen újra lett levegő és mindenki “feltámadt”. Kivéve a kisiklott vonatok utasai, egyéb helyzetek. Kiderült nem haltak meg az élőlények, csak hibernált állapotba kerültek. Elmúlt a méreg, minden rendben lett.)

Faceman - 2020. 05. 10. 05:53

Engem végig lekötött, két részletben meg is néztem. Sajnálatos, hogy csak 6 részes. A végén az a rohanás rendkívül izgalmas volt. Feltette a koronát az i-re :)
Na de szerintem nem volt fair, ahogy Terenzio-val bántak a végén. Eleve ott kezdődött, hogy az 5. részben verekedtek. Egy verekedés két oldalú dolog. Ayaz is ugyanolyan hibás volt. Ott hagyni gány dolog volt valóban, de azt hitte halott. Itt meg az volt érthetetlen, hogy Terenzio miért nem azt mondta, hogy Ayaz rátámadt? Hiszen egy epizóddal azelőtt még közelenségnek volt kikiáltva és meg volt bilincselve, szóval simán elhitték volna. Aztán Terenzio, hogy vezekeljen, kvázi beáldozza magát, hogy nyomja majd a gombot. Mire a csaj odabilincseli, hogy majd Ayaz, vagy valaki kiengedi, ergo hogy tutira megmentse őket. De könyörgöm magától vállalta be és más opciója nem nagyon lenne, vagy a bunker, vagy megmenteni őket. Az is elég érthetetlen, hogy amikor Ayaz csapata balra fordult jobb helyett, hogy kötöttek mégis ki a hídon.

Továbbá azon gondolkodom, hogy a 2. évad akkor nem repülős lesz már, vagy visszakeverednek valahogy oda (mondjuk a katonák rosszak lesznek stb.)?

Isaac - 2020. 05. 10. 11:03

A balra fordulok,jobbra fordulok témához teljesen egyértelmű a magyarázat.Ez elméletileg egy gát/titkos bázis vagyis ahol az út elágazott nem másfelé vitt,hanem mondjuk úgy a hátsó bejárathoz,ahol tulajdonképpen nem tudsz bemenni. Mind a két irányból el lehet jutni a kerítésen belül a végcélhoz,de nyilván mikor a térképen nézték a bejáratot keresték (lehet a hátsó kapu fel sem volt tüntetve rajta).Mondjuk mákjuk volt,hogy nem az ellenkező irányba vitte őket a tévedés ,de mondjuk azt bárki észreveszi,ha ugyanarra visz az út,mint amerről jött ;)

saakos - 2020. 05. 18. 02:53

Én ma délután daráltam le mind a hat részt. Alapvetően tetszett, és azt is el tudom engedni, hogy tele van tudománytalan vagy féltudományos dolgokkal, mert ez kell ahhoz, hogy pörgős sorozat lehessen belőle. De amit többen is írtatok, főleg a sorozat végére, az nálam eléggé lehúzta az egyébként magas pontszámot.

SPOILER ON

– Ha az 5. részben a landolás után 2,5 óra van napkeltéig (elhangzott) Brüsszelben, hogyan indulnak utána keletre, és érnek Bulgáriába napfelkelte előtt?
– Hogyan száll fel a pilóta a géppel pár perccel azután, hogy műtötték, majd mozgatni sem akarták, mert nem volt stabil az állapota?
– Miért a sérült ember vezeti az autót? Utána miért ő cipeli a gyereket?
– Hogyan szedték le a gumikat az autóról, másztak át az elektromos kerítésen (egy gyerekkel a kezükben!) és értek oda a hídra 9 perc alatt, ha totálisan az ellenkező irányba indultak?
– Hogyan telt el egy hét??
– És a legrosszabb az egészben: főhősnőnk miért kamuzta be hezitálás nélkül, hogy nem tud a jó öreg Terensz hollétéről semmit? Értem én, hogy ezzel akartak adni egy kis plusz színezetet a karakternek, de szerintem rossz irányba mentek vele, előtte sem volt maradéktalanul pozitív. Hogyan lehetne ebből a kamuból jól kijönni?
– +1: Mi az hogy a megoldáson dolgoznak? Még ha el is telt egy hét, ebben a szakaszban a napi működés megalapozása kellene, hogy fő feladat legyen, hacsak nem tudtak már évek óta arról, hogy ez meg fog történni (egyébként ez lehetséges). És mégis mi lehet a megoldás? Már ha az elhangzott “tudományos” elméletek helytállóak.

És hogyan lehetett volna jobb / logikusabb?

– +2 epizód
– Nagyobb előnyt kiépíteni a nappal szemben: sokkal hitelesebb, ha a leszállásoknál 3-5 óra áll rendelkezésre, és mondjuk ebbe kell bepasszírozni egy beszerző-körutat vagy egy műtétet…
– Brüsszelből továbbra is nyugatra indulnak és még meg kell állni mielőtt Bulgáriába érnek. Plusz lehetőség építeni a csoportdinamikát úgy, hogy van egy “tényleges közellenség” a fedélzeten. Az utolsó megállónál lehetett volna valami gixer, ami miatt nem tudnak időben felszállni, és ezért ugyanúgy kevés idő marad megtalálni a bázist.
– A második csoport nem az ellenkező irányba indul, hanem egy másik bejárathoz vezető úton, ami nagyjából ugyanarra van mint a főbejárat.

És a legnagyobb problémám feloldásai:

– A: Sylvie kétségbe esik amikor meglátja a második (félmeztelen, autómentes) csoportot, akikkel nincs ott Terenzio, és vissza akar menni érte, de a többiek nem hagyják, mert már nincs rá idő. Ebből ugyanúgy lehetett volna konfliktus a folytatásban, még ha kicsit más is.
– B: Terenzio kiszabadul (de nem jut el a bunkerig napfelkelte előtt). Viszont kiderül, hogy a polaritásváltás okozta halálos sugárzás már elmúlt az egy hét alatt, mert csak egy nagy kitörés volt, ezért túléli, és elmenekül. Másnap éjszaka, amikor a túlélők előmerészkednek (műszerek nélkül nem tudják hogy már nem halálos a napsugárzás) elindulnak ki a bázisról, Sylvie be van tojva hogy megtalálják a bejárathoz bilincselt hullát – de nincs ott! Mi történt vele? Túlélte? Hogyan? És senkinek nem beszélhet róla, ha nem akarja leleplezni a hazugságát…
– C: Mindenki meghal. A rossz irányba tévedő csapat kifut az időből (esetleg valaki már az elektromos kerítésnél, vagy korábban az autóbalesetben), Terenzio a bilincs miatt, a maradékot meg lelövik a katonák, mert nem akarnak osztozkodni a bunker szűkös készletein. Igen, ez kicsit erős, és lényegében kizárja a folytatást (legalábbis ezekkel a szereplőkkel), de alapvetően kerek történet lehetett volna így is elég keserű (ugyanakkor reálisabb) lezárással.

SPOILER: Gravitáció és Zsivány egyes (komolyan van aki még nem látta de megnézné ezeket a filmeket és olvassa ezt a kommentet?)

Hasonlót érzek a Gravitációnál is, ahol Stone annyi mindent túlél minden esély ellenére, a végén a zuhanást (vagy a fuldoklást, az milyen kemény lett volna ha mindezek után a Föld öli meg, gyakorlatilag az egész küldetéstől függetlenül) nem kellett volna. Lehet hogy én vagyok pszichopata, de egy ilyen vég esetén a legtöbb logikai bukfencet én meg tudnám bocsátani, szerintem a Zsivány egyes is működött, és nem (csak) azért, mert sikerült kijuttatni a terveket.

hamupipacs - 2020. 05. 20. 22:08

Csak még egy érthetetlen dologgal egészíteném ki. A 6. részben (Ha-ha akkor azért ledaráltam) valaki a HASÁN mutat egy vese kivétel sebhelyét. Ezt most hogy? Miért?

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz