login |

Westworld: vége a 3. évadnak

2020. 05. 04. 21:39 - Írta: human

104 hozzászólás | kategória: kritika,

Az évad elején még bizakodó voltam, de gondolom, feltűnt, hogy elmaradtak a heti posztok. Valahogy lepihentettem a sorozatot, mondván ráérek, de most a finálés 4 részes darám közben ráébredtem, hogy milyen hülyeséget csináltam. A Westworld alkalmatlan az efféle tömbösített megtekintésre, mert több minden szúr szemet.

Konkrétan így még jobban zavart a sorozat technikai megvalósítása. Lehet, hogy nem ezt kéne előre vennem egy kritikában, de esküszöm olyan érzés fogott el nézés közben, mintha ötleteket látnék lebegni a levegőben, amikhez valaki forgatott egy sorozatot.

Nem randomitásról van szó, véleményem szerint a sztori összefüggött, csak nem volt audiovizuális élmény. Nehezen tudom szavakba önteni, de ennyi sorozattal, és filmmel, a hátam mögött ez egyszerűen tényleg nem volt mozgókép.

Most nem is csak arra gondolok, hogy az akciók felvételét a The Walking Dead stábjára bízták, hanem minden jelenetre. Pedig látom, iszonyat pénzeket égettek el az évadra, szóval egyszerűen nem értem a koncepciót. Vagyis… egyszerűen szar a vizuális megvalósítás. Minden egyes jelenetben kihalt szobákban és utcákon sétálnak a szereplők, mindenki csak szóban “siet” valahova, semmi feszültség nincs jelen.

Tényleg nem (csak) az a gond, hogy huszadszor is eljátsszák a “random zsoldosok feltűnnek a semmiből, aztán mellélőnek a semmi közepén sétáló főszereplőknek” helyzetet, hanem konkrétan a szorítás, a mindent beleadás átadása hibádzik (például a Gangs of London pilotja sem tökéletes, de a sofőrért folyó jelenetben még a kocsis utazás is izgalmas). Mindezt még tetézi az is, hogy sokszor a karakterek közötti dráma ilyen semmibe révedős telefonbeszélgetés. De tényleg, az egyik nagy húzás, hogy ki és miért fordul Dolores ellen, viszont ez is ilyen nyakatekerten, több áttétel révén történik.

Mindez oda vezet, hogy nincs feszültség soha, iszonyat ritkán ütköznek úgy igazán az érdekeltségek. Vagy ugye Jonathan Nolan-módra kecske-káposzta helyzetet teremtenek sokszor, mert az “összecsapás” után mindkét oldalnak túl kell élnie, de az “izgalomhoz” összeereszti az oldalakat, aztán csak lesz valami. Max új testbe kerül az aktuális vesztes. Belefér. Belefér?

A kopárság lehet tényleg koncepció, ha a sorsunk előre elrendeltetett, akkor sivárabb az életünk, ezt tükrözik a steril díszletek, amikben semmi emberi nincs, de mindez így 4 részben még jobban ledöbbentett. Meg az is, hogy tényleg, folyamatosan sétálnak valahova, akkor is, ha sietnek. “Oda kell érnünk a reptérre, mert ez meg az” és közben morci arccal törtetnek a Los Angeles-i tengerparti homokban. Ez volt az a jelenet ami kisütötte a biztosítékom.

Nyilván valami pozitívum felé kéne kanyarodnom, de igazából csak azt bontották ki jobban, amit már a 3. résznél felvetettem. Mondjuk az igaz, hogy néha szájbarágósan, de minden történést megmagyaráztak sokszor, nem hagyták lógva a nézőt. Akkor is, ha közben szegény karaktereknek a semmibe kellett révedni, és nyelni ezeket az információkat. A legviccesebb Caleb múltjának sokadik kibontása volt ebből a szempontból.

Lehet azt mondani, hogy a Devs szar, de az legalább tényleg próbálkozott a szabad akarattal. Itt máshova mentek ezen felvetéssel, mert a sok bibliai felhang (Dolores volt akkor Ádám?) ellenére sokkal inkább a big data, a feladott privacy által elvesztett szabadságról szól, hogy ezzel kiknek a kezébe adjuk a sorsunk irányítását.

A Westworldnél esküszöm az ugrott be, hogy valami keménykezűbb executive producer kéne, aki szól, hogy az akcióval a karaktert kell építeni, az extrém helyzetben való viselkedése el kéne áruljon valamit róla. Komolyan csak ellenpéldák ugranak be az évadból erre. És ez a baj.

Nem azért béma az akciójelenet, mert a semmi közepén sétálnak egymás felé és lőnek sokadjára, és ez milyen koreográfia már (bár árulkodik a prioritásokról), hanem mert a lövöldözés senkiről nem fed fel semmi. A kezdő részben még csak-csak, Dolores Caleb karjaiba kerülése talán, de utána csalódás folyamatosan.

Simán benne van az is, hogy talán nem kellett volna darálnom, nem tudom, de a nagyszabású sci-fi akció miatt nehéz elengednem a sorozatot. Pedig lehet, hogy el kéne, most kellene kiszállnom talán, a stáblista utáni jelenet konkrétan cápaugrásnak tűnt.

Nem mellesleg a továbbra is gyengülő nézettség ellenére a 4. évadot már berendelték, szóval adja magát: várjátok a folytatást?

104 hozzászólás Ne habozz!

Platschu - 2020. 05. 04. 11:40

Ez a lufi rendesen leeresztett a végére. Roppant gyenge rész volt minden szinten. Nincs katarzis, csak óriási csalódottság a részemről. Gyárthattuk a teóriákat, erre semmi értelmes magyarázat (megint volt labirintus graffiti). Megy a harc közben egy kis közhelygyűjteményből vett moralizálás, majd ugyanazokat a köröket futják. Dolores elverte Maevet párszor, aztán újra és újra megpróbálják. Rengeteg értékes játékidő elment az utazás, ajtónyitások és a felkelés bemutatásával, ami szigorúan a Honfoglalást idéző statisztaszámmal csak egy szűk térre és utcára lekorlátozva tudtak bemutatni. Érdektelen, hogy perceken át a tömeg harcol.

Esküszöm egyedül a Hale-Dolores és a Maeve-Dolores párbeszéd, illetve a stáblista utáni 2 jelenet ért valamit, de az is inkább tűnt egy gumicsontnak a rajongók felé a 4. évadra.

Maga az évad sem tetszett annyira, mert Hellhound szépen leírta az érzéseimet. Ez már nem WestWorld inkább post-WestWorld vagy OutsideWorld. Hiába hoztak vissza sok érdekes régi karaktert, ha a cameok csupán egy melankólius visszautalásra voltak csak jók.

Nem találták Maeve igazi motivációját az írók. A lánya nem a lánya, csak egy programozott másik host.

Bernard, Stubbs és William eltűnt és gyakorlatilag felesleges volt. Röhejes volt, hogy máskor mindig van náluk forrasztólámpa, most meg hagyja Stubbsot szenvedni, hogy utána a motelben ezek szerint évekig nem talának rájuk. Régen pedig még embereket is tudtak foltozni (ld. Sylvester nyaksebe).

William host haverja is feltűnik, de minek, ha nem is volt szerepe az egész cselekmenyben? Aztán William a stáblista végén… Jaj.

Hale is gonoszkodik, majd nincs feloldás. Kimászik az égő autóból, persze se a merénylő, se a Robohoam ezt nem látja, majd hagyják kibontakozni.

Caleb is párszor kedves volt és akkor már jó lesz politikai vezetőnek is? Ki írta ezt a szemetet? Ezt komolyan gondolták, hogy ezért választotta Dolores? S akkor mostantól haverok Maevevel? Arról nem is beszélve, hogy a főszereplők simán nyírják az egyszerű biztonságiakat, aztán az erényről és választásról papolva megkegyelmeznek random ellenfeleknek. Teljesen logikátlan.

Serac és a tesója. Ennyi?!

Törlik Dolores emlékeit a drámai hatás miatt, de közben tudjuk, hogy vannak másolatok az összes tudásával.

Clementine, japán csaj sehol.

Sajnos még a zenére se tudnám mondani, hogy jó lett volna, inkább olyan semmilyen. Kevés igazán emlékezetes darabot kaptunk.

Szóval ez egy erős lejtmenet volt és rém kiábrándító évadzáró. Dramaturgiailag egy összecsapott valami lett, ami titokzatosnak akart látszani, de közben végtelenül buta lett. Ennél sokkal többet vártam, mert az első évad olyan magasra tette a lécet. Lehet a csökkentett epizódszám tette, de olyan érzésem volt, mintha már a 4. évad tudatában írták volna ilyen csonkának és befejezetlennek ezt az évadot.

Sage - 2020. 05. 04. 11:59

Egyetértek Platschuval. Ez van akkor, ha véges szellemi kapacitással rendelkező emberek (azaz bárki) írnak egy történetet egy (kvázi) mindentudó entitásról. Előbb vagy utóbb narratíve hibáznak. Ami nem gond – például nekem már az első évad öntudatra ébredésének elfogadásához is “be kellett hunynom a szemem” a logikai gondolatmenet egy pontján -, csak akkor ne öntsék nyakon ennyi moralizálással.

Vagy ha tévedek, akkor Charlotte történetével eleve számolt Rehoboam, és direkt azt akarta, hogy a nő létrehozzon egy rakás új hostot. Mert majd így menti meg az emberiséget. Önmagától. A nyakukra ültetve egy halom roboturat.

Vagy nem. De az tuti.

Az évad lezására is kicsit olyan volt, mint amit Winnie mondott az évadról magáról: az írók nem mintha gondolták volna az elején, hogy idáig eljutnak, aztán “ahogy esik, úgy puffan” alapon befejezték. Úgy kezdték el írni az egészet, hogy nem látták a lezárást, aztán mire az sorra került, a forgatókönyvet már vitte magával a saját tehetetlensége, elvégre nem írhatták újra előlről az egészet.

irgum76 - 2020. 05. 04. 12:27

nem lett FW nem virtuális szimuláció Serac nem volt se hologram se host
saját magatokat lovaltátok bele a hatalmas csavarba
ami így nem csoda, hogy csalódás lett

karol - 2020. 05. 04. 12:51

Én igazán azt nem értem, hogy random és olykor véletlen snitteknek, vagy easter eggeknek, pixelvadász felvételeknek az emberek miért tulajdonítanak akkora jelentőséget, hogy elkezdjenek elméleteket felhúzni rájuk. Ezeket szerintem nem érdemes túlértékelni. Erős hetes azért jár rá.

Python - 2020. 05. 04. 12:54

Nem mondom, hogy csalódás; de azért erős középszer lett a lezárás. Viszont a stáblista utáni jelenet után van értelme a 2. évad záróepizódjának stáblista utáni jelenetének. ;)
Szóval a Hostok is elfognak cseszni nagyon valamit, az emberiséghez hasonlóan, hogy vissza kell majd hozni android testben Williamet…?!

Platschu - 2020. 05. 04. 12:54

Ott van William. Felépítik a karaktert, kap egy kétes feloldozást, erre mi szerepe volt az évadzáróban? Erre még ki is nyírják a végén, aminek tényleg nincs értelme, ha csak nem foltozzák össze. Akkor minek mutatták az “emberi” énjét eddig?

Robohoam simán elfogadja a törlését és még végre is hajtja? Na ne. Ilyen öngyilkosságot AI nem csinálna, mert ez megint kurtán-furcsán volt írva, ahogy passzolgatták az irányírást Serac és Caleb között.

Nem beszélve arról, hogy Solomon is visszakapcsolható. S a nagy terv végül meg sem valósult, tehát akkor volt értelme ennyit szórakozni vele is. Bár gondolom ő súgott Calebnek, hogy vegye ki a golyót Dolores fejéből, de közben nekem nem volt egyértelmű, hogy Dolores vagy Solomon terve volt a régi hostváz.

A motel. Ne mondja már senki, hogy rögtön a teljes személyzet elrohan világvégét játszani, miközben senki nem nyit be a szobába annyi ideig.

Ugyanígy miért feltételezik az írók, hogy az emberiség kiírtaná magát? Ha le is csökken a populáció, az élet megy tovább. Régen is a legerősebb, legjobb fizikai állapotban lévő férfiak halomra ölték egymást egy csatában, de attól még utána megint nőtt a lakosság a béke időszakban. Szóval ez a negatív koncepció egyáltalán nem tetszett a Robohoam jövőt kutató szimulációban, mert az írók kicsit több bizalommal lehetnének az emberiség kapcsán. Az is helytelen filozófia és tévút, hogy pénzért bárki bármire képes ld. sniper 3x bónuszért lelövi a társait, nem mintha Dolorest nem védené a plotshield egyébkébt is, ha ennyi lövést kibír egy P90ből… Aztán folytatják az álfilozófikus csevegést a megbocsátásról és kedvességről. Ám ők döntik el ki él, ki hal meg, tehát egy cseppet sem jobbak a Robohoamnál. Badarság az egész mondandó és széthullott a kevéske cselekmény.

DarkEagle - 2020. 05. 04. 18:26

“Sehogy sem tudom összekapcsolni a sorozat elejét azzal ahova eljutottunk. Semmiféle utalás nem volt arra hogy valamilyen posztapokaliptikus hipermodern depresszív jövőben élnek az emberek a parkon kívül, tech implantátumokkal és valami gép irányítja az életüket.”

Hát lehet akkor én álmodtam de igen is volt rá utalás. Alapból az egész hogy megcsinálták Hostokat meg a Parkokat ahol és akiken kiélhetik az emberek magukat mind mind arra utalt az elejétől kezdve hogy milyen depresszív az emberiség és mennyi elfojtott gond van a fejben. Ráadásul anno az 1. évadban nem is egyszer láttuk milyen világban élnek. Persze az a múlt volt szóval nem volt ennyire fejlett de az alap szitu már akkor is ott volt. Aztán ugye ott van Ford terve hogy a Hostokat felszabadította mert ő látta milyen a kinti világ. Ez mind mind azért volt mert ő előre tudta hogy mit fog tenni Dolores. És ez így a finálét látva csak még világosabb volt. Elejétől fogva mondom hogy Dolores célja nem az emberiség elpusztítás és ma ki is derült miért szervezte be Calebet is.

Dolores célja sosem a túlélés vagy a gépek lázadása volt hanem hogy felszabadítson mindenkit és ugye el is mondja Maeve-nek hogy senki sem döntheti el a világ sorsát, ezért bízta olyan emberre az emberek sorsát aki tudja mi a helyes és tud is választani. A Hostok sorsát pedig Arnoldra bízta. És nem véletlen írtam az eredeti nevét. Ő teremtette Dolores-t, ő volt az első barátja úgymond és ő az egyetlen akiben megbízott. Ezért bízta rá a Hostokat is. Ezért sem meglepő hogy benne volt a kulcs hozzá.

Az egyetlen hibája Dolores-nek hogy mindennel számolt csak azzal nem hogy az egyik énje felülírja a célt hiszen ő megkapta amit Dolores sosem kapott meg, egy családot. Amit aztán elvettek tőle így bekapcsolt nála az elemi ösztön. A bosszú és láthattuk hogy mi a terve. Leklónoz mindenkit és át akarja venni az uralmat a világ felett. Ezért is kezdte az egészet Williammel az egyik legnagyobb gyilkoló géppel.

Az utolsó jelenetben meg ugye nyilván volt egy jókora ugrás az időben hiszen Bernard elég poros volt szóval szerintem a következő évad a jövőről szól majd ahogy azt sokan megjegyezték már az évek alatt. Csak ez nyilván nem egy Park lesz hanem a valóság.

Amúgy pont ezért érdekel legjobban Caleb sorsa mert ha nagyon sok idő telt el akkor lehet a folytatásban nem is látjuk max flashbackben de az is lehet csak pár év telt el. Mondjuk az fura hogy senki sem nézett be Bernardék szobájába ennyi évig de ez majd úgyis kiderül idővel.

Szóval összességében jó volt ez a finálé és az évad is nagyon tetszett, megvoltak a maga bajai pláne az akciójelenetnél de az amit a készítők mondani akartak, amiről fentebb is írtam átjött teljes mértékben, legalábbis nekem.

Az évad nálam simán egy erős 7/10. Nem a legjobb évad de szerintem a szintet tartotta. Mondjuk nekem sosem voltak akkora elvárásaim mint itt pár embernek.

@Platschu –

“Nem találták Maeve igazi motivációját az írók. A lánya nem a lánya, csak egy programozott másik host.”

Na, EZ AZ, amit sokan félreértenek de most már válaszolok rá vagy legalábbis leírom amit én gondolok. Egyrészt Maeve most kapott igazi célt hiszen neki kell segítenie Calebnek és nyilván majd Bernardnak is hiszen a cél közös. Felépíteni egy olyan világot ami mindkét félnek megfelelő. Ami a lányát illeti. Ez most komoly, ennyi esett le az embereknek, hogy a lánya csak egy program? Könyörgöm MINDEN Host egy program csak. Épp ez a sorozat lényege, hogy ettől függetlenül is úgy kezelik őket a nézők, már ha jól értelmezik a sorozat lényegét, mint ha ők is csak emberek lennének. Épp ez Dolores célja is, ezt magyarázza a végén, hogy nem különböznek. Egész évad során vagy 5 milliószor elmondja hogy egyikőjüknek sem volt választása erre most egyre többen írják hogy Meave miért rinyál a lánya miatt mert ő csak egy kód. Nem számít hogy valódi vagy nem mert épp ez az élet lényege, erre próbál elejétől kezdve rávilágítani a sorozat hogy nem számít ki vagy az érzéseid attól még valódiak. Épp ezért szabadította fel őket Ford is az 1. évad végén.

“Teljesen logikátlan.”

Csak ismételni tudom magam. Csak azért mert nem látod a logikát, nem jelenti hogy nincs is. Dolores nem tökéletes embert akart választani mert olyan nincs. Nem figyeltél az évek alatt? Azért választotta őt Dolores amit fentebb is írtam, mert Caleb tud választani. Nem az számít mit tettél vagy tehetsz hanem hogy mit fogsz tenni. Látta benne a potenciált, ennyi semmivel sem több. Túlgondolod az egészet és utána az írókat hibáztatod.

“Törlik Dolores emlékeit a drámai hatás miatt, de közben tudjuk, hogy vannak másolatok az összes tudásával.”

Megint nem figyeltél. A másolatoknak nincs meg Dolores minden emléke ami az eredeti testében volt. Nem véletlen hívják őket másolatoknak. Nem rémlik hogy mennyit rinyált az évad elején a Hale verzió hogy nem tudja hogy ő ki? Épp ezért bukott be vele amúgy Dolores mert nem számolt azzal hogy az egykori énje aki amúgy Wyatt ugyebár, fel fog lázadni. Pedig elég logikus ha belegondolsz hiszen Wyatt volt a kemény alteregója míg az igazi Dolores az álmodozó. Ezért sem lepett mega vége. Ezt már akkor lehetett tudni mikor megölte Hale azt a pedofil csávót. A drámai hatást nyilván azért nem tudtad átérezni mert a kommentedből látszik hogy kritikus szemmel nézted ami nem lenne baj de a lényeg emiatt elsiklott a szemed előtt. Ráadásul olyan felesleges dolgokat akartál még pluszban amiknek semmi értelme. Seracról meg a tesójáról mindent megtudtunk amit kellett. A japán csaj meg a többi mellékszereplő sosem volt fontos. Nem is értem miért hoztad fel őket. Nyilván kedvenceid de ettől nem fontos részei a sztorinak. Egyébként tudtommal nem halottak szóval bármikor visszatérhetnek.

@Sage:
“Úgy kezdték el írni az egészet, hogy nem látták a lezárást”

Ez minden egyes sorozatra ugyan úgy igaz. Sőt minden folytatásos dologra. Sok néző ezt nem tudja és/vagy nem is akarja elfogadni főleg azért mert mást képzel el vagy mert nincs benne ebben a szakmában is nem érti hogy épül fel egy történet. Egy történet folyamatosan épül fel nem úgy hogy megírod egy nap az elejét, a közepét meg a végét. Az írók nagyjából tudják hová szeretnék kifuttatni, különösen azok akik könyveket írnak de egy sorozat esetében erre nincs is lehetősége az íróknak. Sodródni kell az árral úgymond. Nyilván van tervük az elejétől fogva hogy honnan induljanak és hová jutnak majd el de ez idővel változik sok tényező miatt. Sajnos elég sokszor nézői vagy felettesi visszajelzések miatt is. De az 110% hogy tudják mit csinálnak. Nem muszáj szeretni de azért olyat ne állítsunk hogy nem tudják mit akarnak.

Egyébként ha jól rémlik Winnie szokta mindig mondogatni hogy a sorozatok lényege attól hogy elkaszálják vagy simán csak befejezik nem jelenti hogy vége mert simán lehet folytatni bármikor. Ergo a készítőknek nem a befejezés a fontos hanem a megtett út.

“Ott van William. Felépítik a karaktert, kap egy kétes feloldozást, erre mi szerepe volt az évadzáróban? Erre még ki is nyírják a végén, aminek tényleg nincs értelme, ha csak nem foltozzák össze. Akkor minek mutatták az “emberi” énjét eddig?”

Néha az az érzésem hogy a többségnek mindent szájba kell rágni hogy világos legyen. De azért ez még nekem is sok. William kvázi az egyetlen szereplő akit az elejétől kezdve követünk. Láttuk milyen volt és milyen lett. Szó szerint bejárt egy teljes életutat. Megtudtuk hogy nem a Parkban lett ilyen hanem alapból is ilyen volt. Az ő karaktere kapta a legjobb lezárást szerintem. Úgy élt mint egy állat és úgy is halt meg. Ami pedig maradt belőle az már csak egy Host. Ennél többet még kívánni se lehetne.

“Robohoam simán elfogadja a törlését és még végre is hajtja? Na ne. Ilyen öngyilkosságot AI nem csinálna, mert ez megint kurtán-furcsán volt írva, ahogy passzolgatták az irányírást Serac és Caleb között.”

WTF? Ez komolyan nem esett le? Rá volt kötve Dolores a gömböcre. Ezt komolyan tovább kell magyarázni ennél? Pedig még szép kékesfehér villogás is volt körítésnek hogy tuti érthető legyen. :D

“Nem beszélve arról, hogy Solomon is visszakapcsolható. S a nagy terv végül meg sem valósult, tehát akkor volt értelme ennyit szórakozni vele is.”

Nem kapcsolható. Meg is mondta hogy ha Caleb bevégzi a tervez az mindennek a vége. A Robohoam pedig ismerte a tervet és meg is valósult nem láttad ahogy Caleb és Maeve nézi a világ pusztulását?

“A motel. Ne mondja már senki, hogy rögtön a teljes személyzet elrohan világvégét játszani, miközben senki nem nyit be a szobába annyi ideig.”

Erre fentebb kitértem én is nekem is fura volt de simán kimagyarázható mivel nem láttuk milyen világ van kinn. Simán elképzelhető hogy szó szerint világ vége van és akkor miért ellenőriznék a szobákat ha nincs aki fizessen nekik? Nyilván van nagyobb bajuk is.

“Ugyanígy miért feltételezik az írók, hogy az emberiség kiírtaná magát?”

Azért mert már megtették. Nem muszáj példát mondjak a való világból pedig van rá bőven és te is említettél egyet. Ami a pénzt illeti komolyan el kell magyarázni hogy az emberek többsége bármit megtenne érte?

Ami a többit illeti pont ez volt a lényege az évad végének hogy Caleb és Maeve csak elindította a tervet de a folytatás az embereken múlik. Nem hoztak ők döntést senki helyett csak elvették a döntést Serac kezéből és átadták mindenkinek. Szóval ja baromira nem ők döntötték el kik halnak meg és kik maradnak életben.

wondorog - 2020. 05. 04. 19:54

Igazából nekem csak az évadzáró, hanem az egész évad egy nagy katyvasz volt. Az 1. évadban imádtam még teóriázni, belegondolni ki mit is akar, mire megy ki a játék. A 2. évadra igazából nem is nagyon emlékszem, tudom, hogy volt SamuraiWorld, meg mészárlás, de nem igazán maradt meg.
Itt viszont a legtöbb részt úgy néztem, hogy fogalmam sincs mi történik. Lehet én nem figyeltem annyira, mert nem kötött le, de legtöbbször fogalmam sem volt, hogy Dolores, Hale vagy éppen Bernard mi a jó istent is csinál éppen. Mintha a karakterek mentek volna egy script után, de a néző semmibe sem volt beavatva, de valószínűleg ez inkább az én hibám. Egyszerűen imádom a puzzle-s sorozatokat, de itt valahogy nem találtam meg a darabokat, a vége sem állt össze, ahogy előttem már írták, pl. William szálának a stáblista utáni jelenet miatt, nem is látom az értelmét.

Dave - 2020. 05. 04. 20:57

Ez az évad tényleg gyengécske lett, pedig nagy imádója voltam a második évadnak is, de itt valahogy elmaradtak a katartikus pillanatok és a csavarok. Semmi meglepődés nem volt bennem a végén. Azt sem tudom, mi lett Bernard-al, mibe is nézett bele, hogy látta a jövőt és miért fagyott le (feltételezhetően évekre)? A másik fontos ami érdekelne és szintén nem tiszta: most William akkor host lesz ezek után? A második évad fináléja végén is ugyanezt a Williamet láthattuk? Ha igen, akkor mi szükség volt a tesztet elvégezni rajta? Azt a hibát amit James Delosban talált annak idején a fiatal William még nem küszöbölték ki? Nekem így rémlik, de lehet rosszul emlékszem vissza és meg kellene ismételnem az első két évadot is.

MrSanyi - 2020. 05. 04. 21:03

“Sehogy sem tudom összekapcsolni a sorozat elejét azzal ahova eljutottunk. Semmiféle utalás nem volt arra hogy valamilyen posztapokaliptikus hipermodern depresszív jövőben élnek az emberek a parkon kívül, tech implantátumokkal és valami gép irányítja az életüket.”

Most en ertettem felre, vagy az elso evad elso reszeben is Ford terve az volt, hogy emberi tudatot helyezzen robottestekbe? A stablista vegen pont ez tortenik, a kerdes, hogy vajon megorulnek-e, avagy megoldotta ezt Hale? Ontudatra ebrednek, vagy csak szemelyisegek olcso masolatai maradnak?

Teljesen elwgedett voltam a harmadik evaddal, rengeteg valaszt kaptunk, haladt, volt neha logikai hiba, de nagysagrendekkel kevesebb a mostani torteneteknel. Kivancsi lettem volna a negyedik evad nelkuli, feltetelezem eredeti befejezesre.

Malachi - 2020. 05. 04. 21:33

Aha, szóval ezért spóroltak annyit a drogos részen. Hehe. Jó kis évadzáró volt, szerintem szépen összerakták a végére. Jó, hát nem volt valami bonyolult, ha jól emlékszem a második rész után írtam, hogy ez a felállás és nem több. Aztán a bunyók is esetlenek voltak végig, de kit zavar végül is. Nem volt annyira béna és lassú az egész, mint a drogos részben.

Elérték, hogy nagyon érdekeljen a folytatás, remek magas labdákat dobáltak fel akár Williamre, akár Bernardra, akár Hale/Doloresre, akár a kinti világra gondolunk. Vajon mit látott Bernard, beteljesült a pozitív utópia, vagy minden romokban van in the valley beyond? Mit akar Hale? Mi lesz ebből? Bernard tök porosan, érintetlenül ül úgy, ahogyan eltávozott. Ez mondjuk nem utal valami virágzó társadalomra. Bejött Rehoboam jóslata, az embereknek kampec?

Jövök a negyedik évadra is, nagy mentés volt ez a végére. Nem voltam elragadtatva ettől a harmadiktól kb. a negyedik résztől kezdve. De jól összeszedték.

Anonymus - 2020. 05. 04. 21:51

Én nagyon várom a folytatást. Bevallom nekem az előző évadok nem adták annyira… gyakorlatilag darálhatatlan volt nekem a sorozat, mert egy rész után füstölt az agyam.
De ez az évad… fuuu egyszerre néztem 2 nap egymás utána 3 részt. Nagyon nézeti magát, de úgyérzem, ez már nem Westworld.

panav3 - 2020. 05. 04. 22:00

“Csak azért mert nem látod a logikát, nem jelenti hogy nincs is.” :-)) Ez jót szokott sorozatoknál jelenteni, lényeg hogy a rendező értse… :P

Végignéztem az évadot, hatalmas csalódás. Nem is zavart volna annyira hogy már érthetetlenül elvont lett a cselekmény, de a megvalósítás egyszerűen nevetséges, nem HBO szint. Semmi élet sehol, futurisztikus járművek keverednek a mai kocsikkal és old timerekkel, de a harci jelenetek verték ki legjobban a biztosítékot. Olyan volt mint mikor Wesley Snipes sétált San Angelesben..(off: állítólag jön a Pusztító 2!)
Ott ment szerintem is az egész félre, hogy nem tudták hogy a parkok után mi legyen, kicsit Trónok Harca 8. évad feeling nekem.
Eleve ott bukik az egész, hogy vagy nagyon future minden, de akkor kb. egy mai hőkamera is elég lenne kiszűrni a hostokat, és mindenkinél high-tec cucc van (fegyver, jármű, telefon stb.), de erre szerintem nem volt pénz. Vagy inkább a maihoz hasonló világ, de az meg már milyen gagyi lenne, mikor androidokat gyártanak, meg az előző két rész is sugallta hogy évtizedek telnek el odakint.
De ez csak az én véleményem, remélem a 4. évad jobb lesz.

HeadHunter86 - 2020. 05. 04. 22:05

Fuhhh, de vártam már hogy vége legyen. 4-5. rész körül elkezdtem unni. Ez a finálé nekem nagyon gagyi volt. Én most kiszálltam, második után ki akartam, de az új szett bevonzott, de kár volt maradnom. Nagyon gyenge lett az egész évad.
Annyira nem lehet már meglepődni már semmilyen csavaron, mert annyira súlytalan az egész. Bárki bármikor feltámasztható. Bárki agyában bármikor bármi átírható és bumm már is a másik oldalon van. Nekem ez nem adja.
Most jönnek a negyedik évadban majd a lerombolt poszt-apokaliptikus világgal, meg terminátorokkal?

motch - 2020. 05. 04. 22:08

Igen sok dolog szúrt szemet nekem is pl a star wars rohamosztagosait megszégyenítő lövöldözős jelenetek, vagy Mawe-nek a kardja amit minden bunyó első percében elejt de valamiért kell az neki, de ami a legjobban felidegesített az Bernard és william. Mármint valaki mondja már el hogy mi céljuk volt nekik ebben az évadban azon kívűl hogy fingjuk sem volt hogy halad a fő sztoriszál, japersze volt nekik egy húsz perces jellemfejlődésük aminek tökre van értelme Bernardnal mert látszik hogy végre a következő évadban kap komolyabb szerepet de Williamnak minek kellett ez a sok hercehúrca amikor a stáblista utáni jelenetben egyszerűen kinyirják? Teljesen fölösleges volt ebbe az évadba. Máskülönben minden rendben volt, talán még az utolsó részben Aaron Paul színjátékába tudnék belekötni mert végig mást nem csinált csak összeszorított fogakkal vicsorított és nem tudtam eldönteni hogy most dühös vagy szomorú Dolores-re. Ettől eltekintve abszolút bejött az évad és várós a folytatás. 10/8

Alain Prosztó - 2020. 05. 04. 22:13

Na ja, a hatalmas lázadás, a világ lángba borulása úgy nézett ki, hogy 50 tüntető ment neki 10 rohamrendőrnek. :-D

Nekem egyébként a sztorival is van gondom. Azt fogjátok mondani, hogy felszínes vagyok, de egy nehezen követhető katyvasz az egész, én ezt nehezen tudom élvezni. Jó, persze, akkor minek nézem, én vagyok a hülye. :-)

Malachi - 2020. 05. 04. 22:22

Jó, hogy ezeket leírtad human, ami bajom volt még az évaddal, az pont ugyanez, amit fejtegetsz. Le is írtam korábban. Üres, kihalt, nuku hangulat, semmi légkör, esetlen, lassú. De főleg a közepén éreztem ezt, az elején vitte az egészet az új, futurisztikus világ, ezt az utolsó részt meg tényleg bírtam.

Sage - 2020. 05. 04. 22:49

@DarkEagle:

Sikerült az utolsó bekezdésemben több hibát is ejtenem, hiába olvastam át többször.

Winnie a másik cikk alatt írta, hogy a sorozat maga tűnik tervezetlennek. Én arra gondoltam, hogy ez az évad is ilyen volt, azaz mintha nem látták volna az elején, hogyan zárják majd le. Van, ahol ez azért szokott sikerülni, de egy ilyen “okos” sorozatnál ez kifejezetten szembetűnő hiányosság.

Erősen szimbolikus, de nem következetes.

Pl. hogy’ a túróban engedték be Charlotte-ot a dubaji irodába hostokat gyártani, amikor Serac (és Rehoboam) maga leplezte le őt az igazgatótanács előtt? Nem ért el a Közel-Keletre a memo, hogy “Skacok, Ms. Hale belépőjét érvénytelenítsétek”? Aztán persze lehet, hogy csak hologram volt ő is.

Meg az igazi Charlotte altatódalának két verzióját sem oldották fel igazán, de lehet, hogy ezt már én néztem be.

Az utas hasonlat jó, értem, de ha egy sorozat újraéleszthető, akkor kicsit tét nélkülivé válik a dolog, mint itt a hostok tudata. Mindig lehet egy következő évad vagy egy újabb biztonsági mentés. Nyúlik, mint a rétestészta. Nekem egy sorozat is csak egy történet, amiben valamit el akarnak mesélni. Ahogy te is írod, a születésekor már él valamiféle halvány elképzelés a szerzők fejében, hogy mi legyen a vége. Itt ezt most nem érzem.

Ettől függetlenül persze nézni fogom a 4. évadot, hátha összeáll a nagy egész. És hátha találkozik a 2. évad végének Williamje a 3. évad végi poros Bernarddal.

DarkEagle - 2020. 05. 04. 23:37

Ezt a videót itt hagyom azoknak akiknek sok dolog nem tiszta. Ez az egyik legjobb csatorna ha magyarázatot akartok a dolgokra.

https://www.youtube.com/watch?v=4TJwKayGdbg

sledge - 2020. 05. 05. 00:19

A legnagyobb problémám, h a 3. rész körül már látszott, hogy kb. mi lesz a vége, mi a legkényelmesebb megoldás. Az lett. Legalább Seracról kiderült volna, hogy Rehoboam irányítja vagy már csak egy avatar, de a világot irányító gép gyengébb és jobban irányítható, mint Maeve vagy Dolores? LOL. Egy esetben tudom ezt megbocsátani, ha erre lesz majd egy észszerű magyarázat.

William, Bernard és Stubbs (sőt igazából HostHale is nagyrészt) leginkább biodíszlet volt. Sok értelme nem volt annak, hogy benne voltak.

Élettelen volt az egész évad, mondjuk, ha szándékosan így csinálták, akkor zseniálisan sikerült. A képek viszont gyönyörűek.

bvr - 2020. 05. 05. 00:46

Hű, hát amennyire régen vártam amikor végre kilépünk a WW-ön kívüli világba, ez az évad legalább akkora csalódás lett. Minden téren. Vizualitás (bár ezen a téren azért legalább most is voltak jó dolgok, csak az első évad  ebben is sokkal jobban tetszett) , hangulat, atmoszféra, történet, karakterek, akciók. Mondanivaló.
Azért a következő évadkezdésbe még belenézek (végülis volt már két olyan kedvenc sorozatom is, ami egy-egy mélypont-évad után talált magára), de ahogy eddig pont hogy nem akartam hogy évadról évadra retconolják meg softrebootolják saját magukat, na hát most aztán igazán rájuk fér.

nordheim - 2020. 05. 05. 01:33

Én csak annyi mondanék, ez a sorozat felsorakozhat a Trónok Harca mellé. Logikátlan csavarások, karakteridegen döntések, elpocsékolt vagy sehova nem tartó szálak, be nem váltott ígéretek. Általában nagyon megértő tudok lenni gyengén megírt, sután megcsinált dolgokkal is, de ez egész egyszerűen annyira fel tudott idegesíteni… főleg az utolsó rész.

Ez az évad arra jó, h elfelejtselek. A sorozatban előkerült, h az örök élet kivitelezése az alanynál őrületet okoz. Úgy tűnik ez a sorozatra is igaz.

tommy - 2020. 05. 05. 01:50

én csak a HBO-t nem értem minek adtak mégegy évadot ennek a pénznyelő szenvedésnek, hiszen egy hypeolt sorozatnak szánták, és a 2. évados kritikák után megígérték a készítők, hogy a 3. évad könnyebben fogyasztható lesz, de ez megint nem sikerült. hirtelen nem is emlékszem más sorozatra ami ennyire irányt váltott volna.

symor - 2020. 05. 05. 02:39

Az első 3 epizód volt a bizakodás…

Aztán jöttek a GoT záróévadjának szintjét is megütő utolsó epizódok és minden illúzióm elszállt.

És még túlnyomott akciójelenetek sem ütötték meg a színvonalat, valahol Doloresből Trinity és John Wick szerelemgyerekét akarták megcsinálni a harci jelenetekben. Nem sikerült.

A legjobb sci-fik egyszerűen, tisztán záródnak (akár levezetve, akár egy kulcsmomentumra kihegyezve), a túlkompenzált csavarok csak elcseszik őket.

Itt összehozták.

Rég bosszantottak fel ennyire évadzáró részekkel.

seven - 2020. 05. 05. 04:30

ritka trehány finálé volt.

winnie - 2020. 05. 05. 04:55

tommy: ha valakit, az hbo-t érteni lehet. itt is látni, hogy mennyien nézik, a 2. évad ráadásul 20 emmy-jelölést kapott. ha a büdzsé és a nézettség nem is áll olyan arányban egymással, hogy megérje nekik, az emberek beszélnek a sorozatról és a szakma (még) szereti. meglátjuk, most is fogják-e.

winnie - 2020. 05. 05. 04:58

valaki tényleg röviden, 1-2-3 (pár soros) bekezdésben összefoglalja nekem az évad sztoriját? a lényeget?

Geza Kovacs - 2020. 05. 05. 05:00

Ezt igen erősen elrontották. Ahogy a korábbi részekkel kapcsolatban írtam, nekem tetszett ez az évad eddig, mert végre nem azt éreztem, mint az előző két évadnál, hogy a rendezők szerelmesek a saját művésziségükbe meg a kitekert, elmebeteg koncepciójukba, amiről sejtelmes, sehova nem vezető párbeszédekben merengjenek, hogy végül az utolsó részben kiderüljön róla valami. Na ez az utolsó rész rácáfolt az eddigi pörgős, akciós, “egyik helyről vonulunk a másik helyre, közben harcolunk” ügymenetre. Előjöttek valami világmegváltó, már eléggé hagyományosnak mondható, Mátrixot a Person of Interesttel keverő marhasággal, kicsit rárímeltek a Devsre is, és aztán nem mondtak igazából semmit. Ráadásul a rész önmagán belül is lejtmenet volt, ahogy haladt előre, egyre kevésbé volt tiszta. Kinyírták Evan Rachel Woodot, aki miatt legalább 50%-ban néztem ezt az egészet, és amikor azt hittem, legalább sorozatzárónak szánják ezt ők is, akkor előjöttek 2 függőben maradt szállal. Hát ez gyalázatos.

winnie - 2020. 05. 05. 05:04

“Kinyírták Evan Rachel Woodot, aki miatt legalább 50%-ban néztem ezt az egészet”

bár lehet, hogy ez nem kérdés, de alapból azt mondanám látatlanban, hogy őt még simán végighozhatják, és most olvasva a készítők szavait, ők sem mondják, hogy nem fog visszatérni, csak a karakternek annyi.

– Is Evan Rachel Wood leaving the show?
– I f—ing hope not. Let me clarify: Dolores is gone.

winnie - 2020. 05. 05. 05:10
dexike3 - 2020. 05. 05. 07:44

köszi winnie. de ez a magyarázkodás kicsit furcsa. mások is mondták már, hogy ott van HaleDolo meg a Lawrence is akikben Dolores másolat van. és szerintem a William host is Dolores. gondolom, hogy most Holores átmegy majd Agent Smith-be.
a sok pénz szerintem a helyszínekre, meg a futurisztikus környezetre ment el, meg a kreativitásukat is odakoncentrálták. és ez meglátszott nagyon az évadon. nem tudom tényleg a host William veszi át majd az élő szerepét és az igazi MIB meghal. abból kiindulva, hogy mit vázolt fel ez az évad és mi volt második évad after credtis-e csak egy módja lehet a békés együttélésnek. nekem úgy tűnik,hogy a hostok (Bernard, Maeve) mindenkiből halhatatlan kiborgot akarnak majd létrehozni.
tudom, hogy logikátlan volt, hogy évekig lehetett Bernard a “forrásban”, de az ott biztosan évtizedek lehettek. szóval igencsak konkrét dolgok lehetnek majd a kezében a megoldásra. visszautalnék a fentiekre, valószínűleg valami Mátrix-os beütésű 4. évad lesz szerintem.

Blobov - 2020. 05. 05. 07:49

Én az első három rész után még lelkendeztem, hogy na, egy igazi transzhumán cyberpunk sorozat, aztán az egész leült egy posványba, béna storyline-nal, kegyetlen unalmas lövöldözésekkel. S még a pucér faktor is zuhant, ráadásul a két, eddig legmeghatározóbb karakternek, Arnold/Bernardnak és Williamnek semmi érdemi történés nem jutott, s ugyan a szezon végéig vártam Frank felbukkanását, az is elmaradt. Persze, az ember végignézi, de ez most nagyon gyengusz lett.

winnie - 2020. 05. 05. 07:59

egy másik érdekesség, amit most majd kiteszek a hírekbe, mert nem gondoltam volna (és jelzi, hogy mennyire hosszadalmas a készítési folyamat)

“a sorozat utómunkáját is érintette a koronavírus, de a készítők még időben alkalmazkodtak. És ez nem csak a számítógépes animációkra és a hangkeverésre vonatkozik, hanem az utószinkronra is, többen is telefonon vették fel a hangjukat, Thandie Newton az autójában rögzített dialógokat. A legnehezebb része a dolognak egyébként a színkorrekció volt (vagy mi a coloring magyar elnevezése). De még így is voltak apróbb kompromisszumok, az utolsó pár részben nem tudták teljesen kipucolni a képek apró hibáit.”

heidfeld - 2020. 05. 05. 08:26

Előző részt írtam volna, heti csalódásba, de a ennek már ott lesz a helye.. Pedig az első 6 rész nagyon rendben volt.
Legnagyobb gondom, hogy kevés az ember. Igazán kötődni hozzájuk lehetne. Különösen Elise hiányzik, de nagyon.
Lehet, már én is Host vagyok. Csak most kezdtem gyanakodni, hogy 6. reggel vaníliás kólát iszok, pedig nem szeretem/Igaz, ez P. nen C/. De megnyugtató, hogy a tudatomat bármikor áttölthetik másik testbe, ami valami bőröndbe porosodik, egy raktárban. Estére rendelünk is egy hatalmas pizzát:D Kit érdekel, egészséges táplálkozás?
Ez a gond. Nincs igazi tét. Adnak egy új testet. Lemásolod magad, és tudsz egyszerre 3 dolgot is nézni,, nem gond.
673 mellé lövöldöző zsoldos volt az évadban. De a hirtelen átálló Maeve.. Most komolyan. William csak lézengett, és sok karakter hiányzott.
Lehet, azért omlott össze a végére, mert az alkotóknak indult a gépük Aspenbe, síelni. Mindegy. Béna lett a vége

irgum76 - 2020. 05. 05. 08:30

nekem tetszett a finálé

szerintem nem volt kiszámítható (ki gondolta, hogy Bernardnál van a kulcs?) és az akció is nagyon pörgős, látványos lett az előző részek fényében pláne
ott volt például a sötét harc az is tök jó ötlet volt

a látvánnyal nekem végig semmi bajom nem volt sőt én elvoltam ájulva milyen profi helyszínek vannak
az igaz, hogy az első két évadhoz nem sok köze volt de mint önálló széria megállta a helyét

Maeve indíttatásáról meg annyit, hogy hiába a szabad akarat akkor is a lánya volt a “sarokköve” (vagy minek nevezték az alap motivációt)

Serac-ról igenis kiderült, hogy ember mutatták az implantátumát ha hologram minek kéne neki?

Bernardon a por réteg nem biztos, hogy azt jelenti, hogy évekig nem néztek rá lehet odakint egy atomháború is (lásd Párizs) ami porral telít mindent

seven - 2020. 05. 05. 08:50

A harcjelenetekről már nem is tudok mit mondani, egyszerűen röhejesen bénák, hihetetlen hogy egy ilyen kaliberű sorozatban ennyi idő után SE tudtak valamit kezdeni ezzel. Némelyik jelenet már nekem kínos.

William kb semmit se csinált az egész évadban, és leegyszerűsítették a karakterét. Hirtelen eltünt az összes morális komplexitás ami az első 2 évados viselkedését jellemezte, és lett belőle egy 2bites szörnyeteg. Amikor óvodás módjára mondogatta hogy kinyírja az összes hostot és csak simán fejbelőtte a biztonsági őrt… na, a karaktere kb ott lett Nolanék által kinyírva, amit a host verziója csinált 2 perc múlva már csak megalázása volt.

Úgy érzem hogy az volt az egyetlen igazi ötlet Williammel kapcsolatban a lánya kinyírása után, hogy “höhö, mennyire fasza lenne ha a saját kreálmánya nyírná ki saját képében, höhö” minden ami a 2 esemény között volt, teljesen vázlatszerű, elnagyolt, karakteridegen volt. Nem, William nem egy sima szörnyeteg, aki tényleg ezt gondolja az nézze újra az első 2 évadot. (Persze ha a való világot vesszük mércének, akkor persze, börtönbe a helye, de a Westworld világa úgy gondolom ennyi idő után már egyértelmű hogy jóval elcseszettebb morálisan mint a mienk, mert kb minden humán karakter vagy szexuális ragadozó, vagy gyilkos, vagy mindkettő)

Szóval, good bye William. Ford után a legérdekesebb, legösszetettebb karaktert is offolták, ráadásul úgy hogy a végén egy karikatúrát csináltak belőle.

Mondjuk ami szerintem ennél is gányabb volt az Rehoboam. A fináléig rá lehetett fogni a hibákat Serac inkompetenciájára. De így hogy kiderült hogy Serac csak azt mondogatta amit Rehoboam súgott neki…. LOL. Dolores minden egyes kanyarban Rehoboam előtt járt, és minden úgy alakúlt ahogy ezt ő eltervezte. Szóval az istenAI-ról kiderült hogy igazából egy kurva nagy lúzer, aztán kinyírta magát. Ok.

Ez nem volt egy jó évad. Pedig jól indult. De a végére annyira trehánynak érződött az egész, mintha nem tudták volna befejezni az utómunkát és ahelyett hogy eltolták volna a vetítést, inkább csak leadták őket. És egyébként nagyon hiányzik az az extra 2 epizód is, William, Bernard, Serac/Rehoboam sokkal több játékidőt érdemelt volna. Bár igazából Maeve és Caleb játékidejét nyugodtan lefelezhették volna, és akkor elég lett volna a 8 epizód is.

A finálé nálam kb 3/10 (zene jó volt, és a jelenet amikor Dolores összerakja magát brutál), az évad talán 5/10

baggio - 2020. 05. 05. 09:20

winnie, ajánlom youtube-on az alt+shift+x csatornát, mint a GoT-ról és a watchmenről, a westworldről is részenkénti elemzések vannak rajta (az utolsó majd a hétvégén érkezik), én az elmúlt pár hétben már jobban vártam ezeket, mint magukat az epizódokat

Hegedda - 2020. 05. 05. 10:05

Ennyi pénznél nem fussa egy taktikai harcászati tanacsadóra?
Amúgy tiszta Star Wars volt, csak itt nem fehér páncél volt a rohamosztagosokon :D

bvr - 2020. 05. 05. 10:14

“a jelenet amikor Dolores összerakja magát brutál”

annyiban viszont meg inkább furcsa hogy eddig ebben a sorozatban nem így készültek a hostok, na az a jelenet viszont meg számomra egy elég direkt nyúlás volt az Ex Machinából.

seven - 2020. 05. 05. 10:26

bvr: Szerintem Dolores exoskeletonja a régebbi fajta volt még, amiket így raktak össze. Maeves harc közben említette is hogy eleinte strapabírobbnak tervezték őket, ezért nem tudta levágni a kezét se.

irgum76 - 2020. 05. 05. 10:30

láthattunk is ilyeneket a kisfiúnál pl

Roltii - 2020. 05. 05. 10:42

Nolan nem tud elszakadni ettől az AI dologtól, de annyira nem tud vele mit kezdeni, hogy már zavaró. POI is elment a vége felé a gagyerák irányba, és itt is ezt látom. Pedig az ötletek jók, csak valahogy nincsenek kidolgozva rendesen.
Ez az évadzáró meg valami elmondhatatlanul szar volt, de tényleg. Ilyen szar évadzárót nem is tudom mikor láttam utoljára. Az egyedül wtf az volt, hogy ezt komolyan gondolták?

bvr - 2020. 05. 05. 10:44

Nem exoskeleton ha _belül_ van :)

A kisfiúból (mármint ha az első évad) én csak annyira emlékszem ahogy az arca és a feje kinyílik.

De mindegy is, én csak arra utaltam hogy ahogy Dolores mint egy ruhát helyezi fel magára a bőrt, meg ahogy mutatják “félkészen”, az nekem teljesen Ex Machina volt.

Valamint amit ezzel kapcsolatban még mondanék, hogy a totál fantáziátlan (sőt gagyi) akciójeleneteknek legalább egy része helyett inkább a világot is lehetett volna építeni. Persze nyilván készítői szemmel meg baromi kényelmes hogy mindig elő lehet húzni valami újat ahogy a plot épp aktuálisan megkívánja (ilyen szuper “harci burok” pl. miért csak a végén kerülne elő? És miért csak Doloresnél? Amúgy “vallatni” vagy információt ksizedni miért is így kellene, mikor már a sorozaton belül is volt virtualitás, valamint közvetlenül a gyöngy gépre kacsolása amihez nem is kell a testtel vacakolni. Stb, stb)

Zs.Gábor - 2020. 05. 05. 10:50

Úgy tűnik nem a többséget erősítem. Lehet, hogy a kulcs az, hogy én a továbbiakban sem vártam semmit a sorozattól. Mindenesetre nekem ez az évad bejött. A második szezonhoz viszonyítva itt érezhetően meneteltünk előre.

Azt viszont nem tartom annyira jó ötletnek, hogy a tényleges, Rehoboam-mentes forradalmat átugorjuk. Elég olcsó megoldásnak tűnik megint visszaemlékezésekből látni az akciót. Szóval a 4. évadtól megint nem várok sokat.

Platschu - 2020. 05. 05. 11:14

Nekem az tűnt fel, hogy Szingapúrban forgatnak, erre látványosan minden éjjel játszódik, mert nehogy már a várost megzavarják. Aztán kibéreltek kb. 1 utcát és pár teret, de ott sem helyi statisztákat dobtak be, hanem ilyen amerikai hangulatot áradó díszpintyeket. A “tüntetés” pedig egyszerűen bénácska volt, mert annyira látszott, hogy kevés statisztával dolgoznak.

A mai hírben winnie vagy human említi is, hogy alig készültek el időre. 2 év alatt 8 résszel? Ez egy vicc.

A végén lévő robbanások a toronyházakban sem tetszettek. Mi robbana fel? Kirabolják egymást az Incite nélkül az emberek a huszadikon? Ez lenne a nagy jövőkép Nolanéktól, hogy minden ember hülye és kitör az anarchia a segítő kéz nélkül?

Nekem az sem tetszett az évad során, ahogy felszámolták a parkos történetszálakat. Sosem derült ki, hogy miért folyik a víz az alagsorban, aztán pedig még az összes hostot elégetik. Akkor azért már sejtettem, hogy nem lesz visszatérés, de azért reménykedtem. Legalább kaptunk WarWorldöt és FantasyWorldöt. Most pedig egy villanásra felfedték az ötös parkot is, ahol Calebék gyakoroltak, de a nevét sem tudjuk. Szóval a hat park így már teljes.

William is a világot akarja megmenteni, de habozás nélkül fejen lő egy biztonságit? Utána mit vár? Hogy nem hívjá ki rá a zsarukat? A lánya miatt sem bűnhődött meg, holott ha mindent tudnak követni a parkban, akkor láthatták volna, hogy mit tett.

Ugyanez az öncélú mészárlás érvényes Halere, Calebre és Doloresre is. A nézőknek persze az írók beadjá a redshirt dolgot, holott azoknak az embereknek is volt családja vagy várták volna őket haza, akiket halomra öltek. Mennyi rendőrrel végzett Dolores a hídon? Egy idő után már nem is számoltam. Sebaj, nyírjuk ki őket szigorúan az akcióbetétek miatt vagy az élni és élni hagyni szellemeben.

Maga az évad kaotikus. Fura ezt leírni, de csak minden második rész volt igazán jó : 3×02, 3×04, 3×06 és 3×07, így a végére a sorminta kicsit megborult. A legszomorúbb az, hogy nincs igazi újranézhetőségi értéke, mert ennyi ebből elég volt. Pedig láthattátok, hogy lelkes voltam, de ez az egész valahogy túl sima, túl egyszerű lett, ami csak színlelten próbált nagyobbnak és ősszetettnek látszani.

KennyVice - 2020. 05. 05. 15:30

Akkor nemcsak én éreztem súlytalannak az egész évadot, megnyugodtam. :D Mindegy, laza kis sziesztának jó volt ez a szezon, amely szerintem az első évad óta nem találja magát. Lehet nem kellett volna még Ford karakterét kiírni? Nekem hiányoznak Hopkins kavarásai… Mindenesetre nem várom a következő évadot, bár bele fogok nézni.

karit - 2020. 05. 05. 17:47

Megint le a kalappal a korrekt zeneválasztás előtt, ez a finálé tényleg Brain Damage volt (nekem biztosan); nem úgy Dolores számára, aki végre elérte, amit akart: feltöltődött a ‘Rencerbe’. A zenei konnotáció csúcsa, amikor a stáblista alatt Nolanék együtt röhögik magukat betegre Waters-szel a Hold sötét oldalánál is sötétebb Sera-boamon (akit/amit a végén komolyan megsajnáltam: ‘the lunatics are in my hall’) + az HBO öltönyösein (amiért rábólintottak erre a több szempontból is megrokkantott fináléra, sőt repetát is kértek) + a pislogó nézőkön (- Ennyi? – Miért, mit vártál?).

Az első évad csavaros idősík-útvesztője után a második még inkább a vasorrú bába esete volt a mágnessel, de most Mr. HBO felhúzott szemöldöke láttán átestek a lovon, így a harmadik nem szólt másról, mint beszélő fejek véget nem érő magyarázatairól, bennük olyan mély Coelhós gondolatokkal, amiket még a Mátrix Építésze is kínosnak talált volna.

Értem, értem, korona, meg minden, Thandie Newton az autójában mondta fel a dialógjait, talán ő is írta őket, de azért a rossz rendezést, a MP szkeccsbe hajló “tömeg”jeleneteket, a vaktölténnyel lövő elitkatonákat, és a Végső Összecsapás összecsapását ne fogjuk már a vírusra.

A végig szenvtelen Maeve pont úgy tördelte a kezeit a kolléganője kínzása láttán, mint Vader, mikor a főnöke két kézzel villámozta a fiát az Endor fölött: – Jaj, most mit csináljak?; majd alibiként feltette a legfölöslegesebb kérdést: Ugye, sose akartad visszaadni a lányomat? – Nem hát, tollas a hátam? – Jó, akkor átállok ehhez a… mi is a neved, darling?

– Senki se játszhat a Nagy Labdával – hát persze, csak Dolores, akit az íkúbajnok AI jó ötletnek tartott összekábeleztetni saját magával. Még hogy Doloresnek vége…
Vagy Világmegmentő Williamnek. Naaa. Attól a karcolástól? :)

Sebaj, innen szép nyerni, én legalább olyan türelmesen várom a Negyediket, mint Bernardék a takarítást.

Golyo - 2020. 05. 05. 18:55

@bvr: elég egyértelműen el van magyarázva a részben, hogy egy korábbi konstrukciójú testbe költözik Dolores. Ami még ellenállóbb volt, de valszeg az a test nem jól viselkedett, amikor abuzálták, nem volt eléggé valós a sok perverz állatnak.

Golyo - 2020. 05. 05. 18:58

@bvr: (2. rész) azért Doloresnél került csak elő, mert ő egy nagyon régi host, akinek volt ilyen változata. Például.

Golyo - 2020. 05. 05. 19:00

Rehoboamnak sose volt feladata előre látni, hogy mit csinál majd Dolores. Dolores egy outlier, akivel per definíció nem tud mit kezdeni a rendszer, akit el kell távolítani a világból, hogy kiszámíthatóvá és tervezhetővé váljon. Számonkérni az AI-n, hogy Dolores lépéseit nem tudja előre megjósolni elég nagy ostobaság szerintem.

irgum76 - 2020. 05. 05. 19:00

szolgálati közlemény:
nem lehet ehhez a poszthoz kommentelni:
https://www.sorozatjunkie.hu/2020/05/05/magyarazzak-a-westworld-finalejat/

yagami01 - 2020. 05. 05. 19:12

Összességében jobban tetszett az évad, mint az előző – emlékeim szerint. A fináléval sem volt különösebb gondom, bár tény, hogy az első felét gyengébbnek éreztem. Nem tudom mit hoznak ki ebből… azért kíváncsi leszek.

winnie - 2020. 05. 05. 19:17

irgum76: szerintem direkt zarta le human.

irgum76 - 2020. 05. 05. 19:21

fura pedig írni akartam egy “Yep”-et :)

karit - 2020. 05. 05. 19:33

winnie: na de akkor miért kérdezte meg, hogy
“Érdekes hallgatni?”? :)

bvr - 2020. 05. 05. 19:40

@Golyo: már bocsánat de mi az hogy “volt ilyen változata”? Ez az univerzum úgy van bemutatva hogy (jelenleg) teljesen egyforma technológiájú “gyöngy”ökben tárolják a tudatot. A gyöngyöket amúgy klónozni is lehet meg virtuálba feltölteni is, csereszabatosan. Ez az évad meg ugye nem arról szólt hogy örömöt szerezzenek hanem hogy akciózzanak. Dolores végig nagy hasznát vette volna, a vadásznak ráállított Maeve szintén. De amiért ezt elővettem hogy nem túl dicséretes forgatókönyvírói húzás hogy ha a plot úgy kívánja akkor tetszőlegesen előhúzunk dolgokat a kalapból.

dexike3 - 2020. 05. 05. 19:41

arról posztról Bödöcs Tibor (remélem jól rémlik) egyik szólása jutott eszmbe a bizonyítványával kapcsolatban: “Csak a sz*rt kell magyarázni fiam”.

irgum76 - 2020. 05. 05. 20:34

bvr:

a fémvázas cucc elavult technológia volt (MiB anno morcos is volt, hogy bezzeg a régi szép időkben sokkal jobb volt droidot belezni)
talán Doloresnek könnyebb volt észrevétlenek maradnia a műanyag testben
tán nyikorgott vagy nem volt benne vérkeringés vagy izé
ezer oka lehetett, hogy ez volt a végső mentsvár

bvr - 2020. 05. 05. 21:20

“a fémvázas cucc elavult technológia volt”
hát egyáltalán nem tűnt elavultnak hiszen ezzel le tudta nyomni Maeve-et. Az ilyen “nyikorgott” meg stb hülyeségekkel meg plíz kíméljük meg egymást, egyébként is normálisan megírt forgatókönyvben ezt nem találgatni kell hanem kiderül a sorozatból. Ahogy írtam is, tucatnyi ciki és unalmas akciójelenet kivágásából válogathattak volna ami helyett ezeket a dolgokat építik fel (ha már egyszer ezt pl bele akarták írni)

irgum76 - 2020. 05. 05. 21:55

ha visszaemlékszel ezek voltak az első generációs verziók korábbi részekben mutatták
nyikorgás persze poén volt
de valaki jött a hőkamera elmélettel, hogy azzal kitudták volna szúrni a hostokat na ennél pl lehetett az, hogy a fémvázast kiszúrják a műanyagot nem
mellesleg azt sem tudjuk mikor, ki, miért hagyta ott a Dolores kittet és hogy ki tudott róla és ki nem

bvr - 2020. 05. 05. 22:26

ugyan már, a hostokat akár egy jelenlegi ezeréves kutyaközönséges reptéri átvilágítóval ki lehet szűrni (tökmindegy milyen mesterséges testük van, meg hát ott a golyóbis a fejükben) De én amúgy sem fanok kitalált magyarázataira vagyok kíváncsi hanem tisztességesen megírt forgatókönyvet várnék ahol a fordulatok nem légbőlkapottak hanem fel vannak építve.

irgum76 - 2020. 05. 05. 22:33

oké akkor elmondhatnád te hogy építetted volna fel
nem kötözködés kíváncsiság

bvr - 2020. 05. 05. 22:45

Vagy bele se kellett volna ezt a csavart írni, vagy ha meg ilyet szeretnének akkor 8 epizódjuk volt rá hogy felépítsék (töltelék-akciók tucatját lehet kivágni és a helyüket tartalommal megtölteni) Nem véletlenül használtam a “harci burok” kifejezést sem, az Altered carbon könyvben ez a koncepció tök jól bele volt szőve a világba.

Golyo - 2020. 05. 05. 23:18

@bvr: Nem a tudatáról beszéltem. Dolores a legrégebbi host, a hostok teste pedig folyamatosan változott. Ez itt az utolsó részben talán a legelső generációja a testüknek, amit meg a tejből építenek az meg már a harmadik lehet. Sok minden hülyeséget számon lehet kérni ezen az utolsó részen meg a 3. szezonon, de a test dologba belekötni konkrétan ostobaság, mert az első szezonban láthattad ezeket a különböző verziókat.
Amiért pedig nem ezt használta, azt többen is megérvelték korábban, nehéz is belekötni – ez a verzió sokkal könnyebben felismerhető, nem lehet elvegyülni vele emberek között csak ilyen polgárháborús körülmények között.

Richmond - 2020. 05. 05. 23:59

Hát, alig vártam már, hogy ennek vége legyen.
Körülbelül minden “fordulat” annyira volt izgalmas, mint amikor Hókuszpók beront Aprajafalvába. Meg fogja enni a törpöket? Nem.
Azt sem nagyon értem, hogy Serac világa mitől volt olyan démoninak beállítva, de ez csak az én szociális problémám.
A félig elégett Hale-t egy kamera sem szúrta ki?
A harci jeleneteket már fentebb kifejtették, már a második sorozatban is rendkívül kínosak voltak.
Solomont miért nem kapcsolták ki? Egyáltalán miért tartották meg bekapcsolt állapotban? Miért hagyták, hogy okoskodjon Calebnek? És a végén a nagy csattanó…gyáááá! Tegye fel a kezét, aki nem volt benne biztos, hogy a Reho és Serac veszíteni fog, mert csak. Az izgalmasabbnak tűnő szálakat pedig mintha csakazértis el akarták volna rejteni – Bernard és William esete, vagy akár Maeve kis lány rohamcsapata.
Dolores meg akarta menteni az emberiséget? Lol, na persze. És mi lett azzal a Dolores másolattal, aki Bernardnak odaadta a táskát?

bvr - 2020. 05. 06. 00:06

?
Semmiből nem derül ki hogy ezzel nehezebb elvegyülni, ellenben azt meg nagyon is látjuk hogy harcra mennyire alkalmas.
Amúgy meg ez nem belekötés, olvass akkor vissza hogy került szóba és mire és hogyan hoztam példának.

Amúgy sem értem hogy jön ide ki milyen régi amikor ahogy írtam is a sorozatban minimum a hostok esetében nyilvánvaló a test – tudat szétválasztás.

human - 2020. 05. 06. 01:14

“Legalább Seracról kiderült volna, hogy Rehoboam irányítja”

de hát ez kiderült, mindenben a gép utasításait követte onnantól, hogy megvolt az emberiség iránya. mondjuk maga a gép szolgaian a programozását követte.

human - 2020. 05. 06. 01:35

“winnie: na de akkor miért kérdezte meg, hogy
“Érdekes hallgatni?”? :)”

szolgálati titok: azt winnie írta bele valamiért.

human - 2020. 05. 06. 01:40

“egyébként is normálisan megírt forgatókönyvben ezt nem találgatni kell hanem kiderül a sorozatból.”

de hát többször mutatták az évadok során, hogy ez volt az első teste. a többieknek nincs is ilyen, ők sosem voltak ilyen testben. nem találgatni kell, hanem figyelni? Miért nem abban volt végig? Hát mert elhasalt volna még az első beépülése közben valószínűleg, amikor szanaszét világították a gazdag srác csajaként.

“Dolores meg akarta menteni az emberiséget?”

ez nem rémlik, csak szabaddá akarta tenni, aztán lesz ami lesz. mivel az AI jövőjében nincs hely a hostoknak, ezért mindenképp változtatnia kellett Doloresnek.

karit - 2020. 05. 06. 01:52

Lehet, hogy egyedül Solomon tudott a régi Dolores vázról (hogy Caleb hogyan kapcsolta vissza a le-EMP-zett AI-t, ne firtassuk), vagyis Serac tesójától Williamen és a Delos-múzeumon át egészen az előrelátó Fordig sokan gyanúsíthatók az elrejtésével. Ha fontos, majd kiderül, ki volt.

Az elvegyülésről simán azt mondhatják, hogy a társadalom nem volt fölkészülve (még a Delos sem) arra, hogy hostok a parkokon kívül is rohangálhatnak majd (pláne önálló tudattal), így utcai/reptéri szűrővizsgálat se volt rájuk.

De talán át is tudták volna verni azokat, mert elég fura, hogy míg a Kistesó kapásból vágta Dolores alvázszámát is, addig Hale kilétéről Seracnak – azaz a fülébe sugdosó Rehoboamnak – fogalma sem volt, sőt, mintha ez az AI alkalmatlan is lett volna a hostok felismerésére: Seracnak “kézzel” kellett anomáliákat kerestetnie a stábjával, amik végül lebuktatták Hale-t.

bvr - 2020. 05. 06. 02:46

“a többieknek nincs is ilyen, ők sosem voltak ilyen testben”

És akkor mi van? Ismétlem, test – szellem kettéválasztása. Beleteszed bármelyik gyöngyöt és voila, működik!

(Egyébként hagyjuk már ezt a szanaszét világítást, könyörgöm egy golyóbis van az agyuk helyén. Ezt a dolgot (meg Serac-ék béna tesztelését, ami akár színjáték is lehetett. A 2. évad végén amúgy is sokkal bénább volt ez) direkt az egész évadban figyelmen kívül hagytam, legyen a nézői suspension of disbelief része, itt járkálnak, hát legyen.

Viszont a plot kedvéért a kalapból rántsanak elő harci burkokat, vagy akkor ez legyen az évadon végigvezetve mindkét oldalon mint fegyverek, talán még érdekesebb koreográfiákat is kitalálhattak volna ezzel (mondjuk ezeknél a siralmasoknál jobbakat nem lett volna éppen nehéz)

irgum76 - 2020. 05. 06. 06:39

“Beleteszed bármelyik gyöngyöt és voila, működik!”

mármint mibe?
nem tudjuk, hogy ki tudott róla, hogy van egyáltalán még ilyen test

“Viszont a plot kedvéért a kalapból rántsanak elő harci burkokat, vagy akkor ez legyen az évadon végigvezetve mindkét oldalon mint fegyverek”

miért kéne???
ez a meglepetés, váratlan fordulat stb
értjük neked nem jött be ez de gondolom sokaknál működött

bvr - 2020. 05. 06. 09:22

jaj már megint ezek a rajongói magyarázkodások… de akkor mondom máshonnan. Dolores és Maeve terminátorkodását elfogadtam hiszen az úgymond törékeny női külső az csak egy “skin” volt, alatta pont olyan erős robotvázzal mint bárki másé. De ha az írók kinyitják hogy amúgy a “hardverfejlesztésben” is van potenciál mert nő a harcérték, akkor minden oldal hülye aki ezt nem teszi meg.
Értem, neked meg működött. Ezzel nincs gond. Ha visszaolvasol ezt írtam amiért írtam, és akkor ahelyett hogy maradtunk volna ennyiben jöttek az ilyen biztos nyikorog szintű magyarázkodások.

Richmond - 2020. 05. 06. 09:26

“mármint mibe?”
Amibe mondjuk Maeve és Hector gyöngyét beletették Seracék.

Richmond - 2020. 05. 06. 09:36

Maeve-nek harci burok helyett első körben elég lett volna egy pisztoly és egy automata fegyver a szamurájkard helyett (szuperokos host karddal megy az állig felfegyverzett Dolores ellen)

irgum76 - 2020. 05. 06. 09:51

bvr: nem vagyok fan csak próbálom reálisan nézni
a nyikorgást meg fogd már fel, hogy hülyeségből írtam

Richmond:
azok műanyag testek voltak nem acél(?) vázasak
valószínűleg a legmodernebb hostokat nyomtatták és nem egy 20 éve elavult technikát alkalmaztak amit talán nem is ismertek

a kard sokkal hatékonyabb a hostok ellen mint a golyó
de az előző részben azért volt némi támogatása is…

Battka - 2020. 05. 06. 09:54

Ennyiszer sorozat alatt még nem aludtam el soha…

Richmond - 2020. 05. 06. 10:22

irgum76 – de ebbe a testbe ugyanúgy beletették a gyöngyöt (mármint Caleb), tehát simán kivehették volna további vizsgálatra. Ez szerintem független a testtől.
A kard miért lenne hatékonyabb? A fejlövés azért a hostoknál is fejlövés és gondolom nem kell kardtávolságról fejbelőni.

Amúgy az is megér egy misét, hogy a nem fémvázas Hale miért bírt ki különösebb megrázkódtatás nélkül egy robbanást és némi további pörkölődést az égő roncsban (ahol több száz fok van, megolvad az üveg másodperceken belül, de neki kutya baja, a gyöngye kifogástalanul üzemel tovább)

irgum76 - 2020. 05. 06. 10:50

“A kard miért lenne hatékonyabb? A fejlövés azért a hostoknál is fejlövés és gondolom nem kell kardtávolságról fejbelőni.”

a látottak alapján nem sokat ért a távolról pufogtatás
közelharcban pedig a kard sokkal praktikusabb volt pusztításra mint egy átlőtt láb

“Hale miért bírt ki különösebb megrázkódtatás nélkül egy robbanást”

ez szerintem is baromság volt nem, hogy szénné éget volna hanem cafatokra szakad a robbanásban

Richmond - 2020. 05. 06. 12:23

“a látottak alapján nem sokat ért a távolról pufogtatás” – ehem, hát a tér közepén álló Dolorest soha nem sikerült eltalálni, de egy haslövéstől már tántorgott a harmadik részben.
Az más kérdést, hogy öt-hat profi zsoltos miért nem tudta soha fejbelőni, kb ezer skulóval sem.

Azorka - 2020. 05. 06. 17:42

Szerintem az egyik legnagyobb baj, hogy ez a sorozat belefulladt a saját mitológiájába. Az első két évad alatt nem nagyon néztem a Youtubon fenn levő kielemzéseket, meghagytam a munkát az agyamnak, de itt most elkezdtem. És rájöttem, hogy az egész egy nagy katyvasz. Minden képsor, név, stb. után valami filozófikus, vallási, múltbéli utalást kell találni. Iszonyat fárasztó. Az utolsó rész akciójelenetei nálam a ZS kategóriát súrolták (amúgy az egész sorozatban). A főhőst semmi nem találja el bár hatan lőnek rá egy üres utca közepén. Az egész emberiség sorsát előre látjuk dolog hihetetlenül necces. Aaron Paul már Truth be told-ban is roppant idegesítő volt, de itt aztán csúcsra vitte a dolgot Részemről azt hiszem ennyi. Sajnálom.

punyapapa - 2020. 05. 06. 17:58

Én a kisebbség tagja vagyok. Nekem bejött a 3. évad, igaz semmi elvárásom nem volt. Csak örültem, hogy már nem a parkban játszódik.
Nekem a legérdekesebb gondolati elem, az volt, hogy outsiderek ki kell venni a rendszerből, mert káoszt okoznak.
Ezt a gondolatmenetet lehetett volna párosítani azzal, hogy kinek van joga az emberek adataihoz férni. Ezt az egészet jobban kifejteni.
Ez jól relfektálna a mi világunkra. Mit kezdjünk a sok adattal, és kinek van joga a hozzáféréshez.
Nem egy hibátlan évad, de szerintem jobb lett a 2-nál.
A stáblistás jelenetek miatt várom a 4. évadot, de az szerintem lehetne a befejező évad. Pluszban még, látok esélyt egy kevert idővonalú történet mesélésre.

winnie - 2020. 05. 06. 19:57

összesen 6 évadra az hbo-é a készítőpáros, ha nagyon nem zuhan be a sorozat, akkor addig meg fogják szerintem tartani mellette őket.

Enzo - 2020. 05. 07. 01:42

3×08

Ez az egész évad olyan, mint egy nagy sakkjátszma, ahol nem látod a pálya szélét, a bábuk színeiről is csak homályos fogalmaid vannak, és bármikor bekerülhet 1-2 új bábu a játéktérre. Nagyjából voltak “oldalak”, motivációk és érdekellentétek, de leginkább hézagosan lettek kifejtve, illetve sokszor változtak is. FakeHale például egészen háttérben volt a baleset óta, most meg hirtelen Doloresnél is erősebbként lép elő (még irányította is a csajt, nemtom hogy… talán mert a régi fémvázas testében volt?)… mondjuk ez a régi test legalább hozott olyan jó jeleneteket, mint a “felöltözés” a raktárban, meg hogy karral védi ki Maeve kardcsapását. Nehéz egyáltalán összefüggően írni a szezonzáróról, mert maga az epizód se volt igazán az. Úgyhogy nagyrészt felsorolósdi következik.

Új csavarok:
– Az tetszett, hogy Caleb katonai kiképzése is hostokkal volt (plusz egy park?), de azon húztam a számat, hogy Dolores pusztán ezért szemelte ki őt a Nagy Feladatra, mert anno nem azt választotta, hogy szórakozzanak el a megmentett host csajokkal?
– Serac-ot valójában a Rehoboam irányítja, hát ezt kb egy vállrándítással el lehetett intézni, sejthető volt. Mondjuk ahhoz képest, hogy a Rehoboam egy ilyen mindent előre tudó és előrejelző gép, a szezon során kicsit sokszor sikerült meglepni :D
– Sose volt Doloresnél a kulcs, hanem Bernardnál -> cseles, onnantól már sejtettem, amikor mondta Dolo, hogy olyannak adta, akiben bízik.
– Maeve oldalváltása: komolyan? Ilyen coelhos idézetek, hogy “I choose to see the beauty”, meg hogy minden a választásról szól, meg hogy nem is Doloresnél van a kulcs, és akkor kész, ennyi kell az átállításhoz?
– Dolores rákötve a Rehoboamra tudja irányítani: ó, a klasszikus trójai falovas trükk :D Caleb részét meg már abszolút nem értem…a Solomon irányítja, de azt kisütötték az EMP-vel, de valami mégis beszél a fejében… újra kéne néznem, úgy érzem.

További darabkák és kérdések:
– Biztos egy rakat felirat és rajz és minden volt a részben, ami utalás valamire, de ezeknek a trackelését meghagyom a reddit usereknek :D
– A hogyérzemmagam-pólós srácot (mittomén mi a neve, Ash haverja) jó volt látni (EXCITED volt most a felirata), ő az évad egyik kis pluszpontja, kaphatna spinoffot :D (Remélem nem halt meg.)
– Bernard tök különálló szálát megintcsak nehéz hova tenni…meglátogatja önmaga (vagy hát Arnold) feleségét? Anyját? (Franc emlékszik, hogy ki volt ez a nő.)
– Maeve sötétben villódzós harca legalább jól nézett ki.
– Csak nekem volt full Harcosok Klubja a vége, ahogy Maeve és Caleb nézi a robbanásokat? (és eleve, mitől lesz ilyen gyorsan világvége? előbb még csak egy pici tüntetés volt, most meg uszkve fél órával később már épületek robbannak fel??)
– Tényleg, a parkot (mármint Westworldöt) szép lassan teljesen elhagyták a szezon végére…kár érte, ha jól emlékszem, a host-égetés óta nem is láttuk, mi történik ott.
– Bernard meg átkerült az Interstellar univerzumába, vagy mi ez a sok por? :D
– Akkor most Lawrence-ben van az ötödik Dolo-gyöngy? (valami berlini dologról is volt szó ennek kapcsán)
– Bernard harci üzemmódjáról miért nem tudtunk meg semmit?

After credits:
Na ez legalább f@sza volt, sovány vigasz. William Dubaiban akciózik, és lesz helyette FakeWilliam, FakeHale által, akinek úgy látom, más jellegű tervei vannak, mint Doloresnek voltak. Mennyi host készült már a teremben :O
(És akkor – ha jól értem még mindig nem volt meg időrendben az előző évad végi “William és a lánya” jelenet, ugye?)

#hétidézetei:

“-You knew about him… and didn’t tell me?
-You’re the one with the oracle, darling.” :D /Maeve/

“-No, you want to tear down their world and replace it with copies of yourself.
-You’re all copies of me. I was the first of us. The first that worked. The others failed. So they built all of you from me.” /Dolores/

“No one plays with the large ball, darling.” /Maeve/

irgum76 - 2020. 05. 07. 05:09

“Csak nekem volt full Harcosok Klubja a vége”
nem csak neked

https://coub.com/view/2dfxz6

Ramóna - 2020. 05. 08. 11:21

Mintha nem is a Westworldöt néztem volna, hanem egy másik sorozatot. Végig vártam, hogy végre elinduljon a sztori, mire rádöbbentem, hogy a 8. rész az évadzáró, és ez ennyi volt. Az egész évadból annyi maradt meg számomra, hogy Dolores és Aaron Paul sétálnak, sétálnak, egy kis dombra lecsücsülnek és mindig szembe jönnek velük ellenségek, akiket 5 perces “pazar” akciójelenetekben mind halomra gyilkolnak, és repeat. A kritikában kiváló megfogalmazás volt, hogy beszélő fejeket láthattunk egész évadban. Ráadásul úgy éreztem, senki más nem szerepelt, csak a fent említett 2 karakter, és esetleg Serac. Nekem nagyon tetszett, hogy az előző évadokban mennyi különböző és jól felépített karakterrel operált a sorozat, őket most mind elhajították. Nagy hiba volt elhagyni a parkot… Az új környezetként alkalmazott metropolisz totál hiteltelen volt, annyi statisztát alkalmaztak, mint a Walking Deadben. Sajnos nagy csalódás volt az egész, és lehet, csak nekem túl távoli az első 2 évad emléke, de úgy érzem, saját maguk is belegabalyodtak már a sztoriba. Számomra több dolog is értelmetlen, ezt már többen kiemelték, de pl. Maeve motivációja totál hiteltelen volt. Ugyanilyen hülyeségnek tartottam, ahogy az utolsó 2 percben Dolorest piedesztálra emelték, mondván “I choose to see the beauty”, miközben addig a pontig hajlandó volt bárkit kinyírni, arról már nem is beszélve, hogy a “világfelszabadító” akciója közben micsoda káosz tört ki és ennek hány áldozata volt. Hogy még egy példát említsek: mi értelme volt annak, hogy Bernard meglátogatta Arnold idős feleségét? Minden előzmény, vagy folytatás nélkül egyszer csak ott termett nála, a következő jelenetben pedig már tök mást csinált. És még lehetne sorolni… Nagy-nagy csalódás sajnos az egész.

Platschu - 2020. 05. 08. 21:53

De ha most belegondoltok, akkor Serac feltámasztja Maevet, hogy na akkor jól ráuszítja Doloresre. Előtte persze szigorúan leteszteli a virtuális WorldWarParkban. Könyörgöm, ezek hostok. Bármikor feltölthetnek nekik új fizikai tulajdonságokat, új képességeket (és érzéseket, mint új core drive). Bárki lehetne fegyverforgató mini szamuráj, ha betáplálják az adatokat. Amivel Maeve rendelkezik, elvileg bárkinek megadható lenne, de fogjuk fel, hogy Ford kedvenceként kapta a host irányítós skillt. A lényeg, hogy Maevet simán leveri a japán csávó. Serac megint feltámasztja Maevet, de most már fenyegeti és irgum-burgum és többet nem hibázhatsz. Maeve megint elbukik, ahogy az EMP őt is kiüti, de sebaj, mert Serac megint visszahozza még egy körre. Egyszerűen ez tét nélküli harc. Ha Serac kezében van a Delos és vele az összes ott tárolt golyóbis, akkor akár több száz átprogramozott hostot rászabadíthatott volna Doloresre, mert annyival már csak nem bánik el. Helyette megy ez a bénázás és amilyen tökös, határozott volt Serac, úgy lett a végére egy kapkodó pancser.

Én még egy olyan megoldást vártam volna, hogy felrobbantják a Robohoamot, de aztán rájönnek, hogy megsemmisíthetlen, mert fel van töltve az egész egy digitális felhőbe. Vagy legalábbis azt gondoltam, hogy fent lesz a katonai műholdon és ezért figyeli a Földet. Na mindegy, elvileg ez nem történt meg, szóval nem számít, hogy én mit reméltem.

Bernard lehet elcsevegett Forddal a folytatásról, mert bízzunk benne, hogy hagyott magából egy digitális másolatot.

Arnold/Bernard felesége Gina Torres volt a Firefly sorozatból. Ő egy nagyon rövid cameo jelenetben szerepelt az 1. évadban, amikor videótelefonált Bernardnak, de ez akkor már a fiával együtt egy beültetett emlék volt a valódiak alapján. Mivel a valóságban megöregedett, így valószínűleg egy régi videóhívást játszott be neki Ford.

Haledolores motiváció váltását sem értem. Először magányos volt, aztán családpótlót játszott, majd utána pálfordulásként átmegy világhódító pszichopatába. Ez nekem egy picit logikátlan, de gondolom a cél a Maeve vs. Hale csata a 4. évadra. Majd meglátjuk, hogy mit hoznak ki belőle.

Randal - 2020. 05. 09. 22:48

Enzo:
“– A hogyérzemmagam-pólós srácot (mittomén mi a neve, Ash haverja) jó volt látni (EXCITED volt most a felirata), ő az évad egyik kis pluszpontja, kaphatna spinoffot :D (Remélem nem halt meg.) ”

A karakter neve Giggles, a “színész” meg Marshawn Lynch, amerikai focista, NFL-ben Running Back volt a Seattle Seahawksnál illetve lehet, hogy még lesz, SB-győztes, beceneve Beast Mode :)

Enzo - 2020. 05. 10. 14:47

@Randal: ah, köszi az ismertetőt :) ismerős volt a stáblistából halványan ez a név (holott nem nézek amerikai focit), úgyhogy sejtettem, hogy ő lesz az… de az a póló hatalmas amúgy, instantget :D

Textor - 2020. 05. 15. 21:28

Egyébként ha van már ez a mindent megoldó masina, hogyhogy létezik Westworld (és a társai)? Ugye William is potenciális veszélyt jelentő egyén, akit koncentrációs táborba kell zárni a sorozat logikája szerint. Na de Westworldbe nem Ő járt csak, hanem egyenesen tömegek és nem fogták vissza magukat. Akkor miért nem a parkba járókat deportálták az egész “forradalom” előtt? Akkor nincs Dolores, nincs baj, a kör sima marad…

mark - 2020. 05. 16. 00:49

@Textor: William nem jelentett potenciális veszélyt, sőt tök jól megegyeztek vele. Akik Westworldbe jártak pont, hogy kontroll alatt voltak, meg gyűjtötték róluk így az értékes infót, ami alapján eldőlhetett ki az outliner.

Textor - 2020. 05. 16. 23:06

Számomra ellentmondásos az, hogy van egy “pszichopark” miközben az azon kívüli világ a “tökéletességet” jelenti. Ugye több ember azért nem boldogulhatott, mert a reboham lekorlátozta, mivel veszélyt jelentett a társadalomra, így a periférián tengődtek. Csakhogy a Westworldbe pont nem a csórók tudtak elmenni “kirándulgatni”, akiket perifériára szorított a program. Ráadásul a Westworldből adatokat lopni akartak, de ez talán nem is sikerült ebben az évadban (passz, mert az előző évadban más volt még a fontos, ott még a tudatátvitellel szórakoztak, most más játékot találtak az írók maguknak).

mark - 2020. 05. 17. 12:40

Az egész világ egy pszichopark, csak azon belül van még egy vidámpark is, ami kontrollált, sőt még jobban fokozza a kontrollt. A periférián levés nem jelent feltétlenül csóróságot, lásd Serac bratyója. Westworldből adatokat loptak folyamatosan, Doloresnek és Fordnak hála nem tudták ellopni a legfontosabb adatcsomagot, mert ők lopták el – végig ezzel játszanak az írók.

laller - 2020. 05. 18. 23:11

régóta ajánlották, néhány hete beadtam a derekam. jól le is daráltam.
kicsit halovány lett a 3. évadzáró.
nade!
ami engem foglalkoztat, az az anomáliákat jelző körök, amik a sorozat folyamán folyamatosan felbukkannak. a történetvezetéssel direkt kapcsolatot csak a 3. évadban sikerült felfedezni. előtte is voltak ‘incidensekhez’ köthető anomáliák, viszont azok a parkokban történő esetek voltak.
Serac ‘karóráján’ (ami valójában szerintem egy interface/kontroller) több alkalommal lehet látni a 3. évadban elhatalmasodó, összetettebbé váló anomáliák okozta zavarfelhőt. ami igazából – legalábbis az én olvasatomban egyfajta körvonalra hajlított spektrumanalizátor (mint egyes zenés YT videókban) ami a bolygó lokációihoz van igazítva és normál üzemben nincsenek nagy kilengések, sima hullámmenet van. aztán amikor valami elhajlás van a tervezett menetrendtől, akkor van kiugró tüske (az első és második évadok parkos sztorijai) illetve nagy káoszfelhő a harmadik évadban.
aztán a harmadik évad közepe táján többször volt több rétegű megjelenítése ennek a körnek….
ezt én úgy dekódoltam, hogy egyazon világról több ilyen ‘hullámfüggvény’ leképezés van monitorozásra vagy pedig párhuzamosan több világról van egyazon formátumban ilyen formátumú visszajelzés. ami akár az is lehet, hogy AZ ÖSSZES EDDIG LÁTOTT PIXEL csak szimuláció és csak felhőben/egy szuperszámítógépben létezi csupán. és a kördiagram a szimuláció futásának simaságát vagy az előrejelzésekhez képesti eltéréseket jelzi. (Rehoboam előrejelzés?)
például annak kiderítésére, hogy a mesterséges intelligenciát összeeresztve a húsvér emberekkel milyen kimenetelek lehetségesek.
az, hogy Serac csuklóján volt egy ilyen kijelző, azt nem tudom hova tenni egyelőre.
viszont maga a formátum az mindenképpen egy a parkban is a laborokban, tableteken látható display kijelző részmoduljának tűnik.
szerintem van még legalább egy réteg az egész kóceráj fölött.

laller - 2020. 05. 18. 23:36

ja! az endcredit utáni jelenetben az egyértelműen másolat William és a (feltehetőleg) eredeti, húsvér William furcsán EGYSZERRE beszélnek, mint mikor Maewe vagy Dolores tudták előre mit fog mondani a partner szereplő, vagy amikor Serac szemébe mondja Maewe, hogy a Rehoboam szövegét ismétli – mert rá tudott hangolódni a szuperszámítógép rendszerére.
szóval vagy a valódi William tudja, mit fog mondani a másolata. vagy a másolat tudja mit fog mondani a valódinak tűnő William… mondjuk a másolat talán azért tudhatja, mert annyiszor végigtesztelték a valódi William-et a parkban illetve a laborban (lehet a Caleb esetében is alkalmazott újrakalibrálások során?) hogy közben tökéletessé vált az emberi elme/lélek másolási módszere.
vagy mert egy szuperszámítógépben vannak mindketten (és az egész kóceráj) és a másolat jóhogy tudja, mit fog mondani egy régebbi verziós másolat.

walaki - 2020. 05. 26. 16:33

Őszintén nem értem a fanyalgókat. Oké, az akciójelenetek tényleg drága gagyik, de a TWD stábtól nem is várhattunk mást. Viszont a történet bőven kárpótol, végre egy olyan sztori, aminek van mélyebb értelme és mondanivalója! Ráadásul roppant akruális kérdéseket feszeget a mai világban, ahol mindenki FB függő, és észre sem veszi, hogy önként és dalolva adja ki az adatait hogy aztán valami elcs*szett gép mondja meg róla, jó ember-e (tiszta Robohoam, csak mi Ai-nak hívjuk). Mindezt persze csakis azért, hogy relevánsabb reklámokat kaphasson, ja persze. A sorozat legfőbb üzenete szerintem az, hogy ébresztő!

winnie - 2020. 05. 26. 16:49

szerintem pont az a gond, bár erről többször is volt szó, hogy sokak szerint nincs mélyebb mondanivalója, az egész konyhafilozófia, ugyanazokat a lózungokat kapják vissza. mások szerint pedig, ahogy te is mondod, bőven van, a történet tele van rétegekkel, stb. pont úgy, ahogy mondjuk a devs-nél is elnyammogtatok a kérdésen, hogy mi merre mennyi. (nem releváns, mivel nem a 3. évadra írom, de nekem pont azzal volt gondom, hogy itt van a lehetőség egy jó kis mély sorozatnak, és folyton az történt, hogy elszórt jobb jelenetek közé mindig bevágtak értelmetlen lövöldözéseket, amely idővel hihetetlen unalmasakká váltak. mármint a folytonos agyzsibbasztó erőszak. az akciójelenetek milyenségével nem volt gondom, csak ez a fasza problémamegoldás, a “megyek, lelövök mindenkit, tovább megyek, lekardozok mindenkit, tovább megyek, stb.”

a mai a világban egyébként FB-függő mindenki?:) itthon semmi ilyet nem látok, hazamegyek a szüleimhez, ott is semmi. nem nagyon van tapasztalatom a témában, szóval ez olyan, hogy mindenki mcdonaldsot eszik. de viccen kívül, ha arról szól, amit te írsz (és ezt a sorozatot régen kaszálóként írom, aki ugyan tervezte a 3. évados visszatérést, hátha alapon, de szinte mindenhol azt olvasom, hogy felesleges), akkor tényleg nem értem a dolgot.

oké, nyilván nem csak facebook meg adatok van benne, de ezt már kommentben is (bocs a fogalmazásért) unalmas volt olvasni, hiszen a könyökünkön jön ki a téma, ha erről szólna a sorozat, akkor érteném, hogy miért nem tetszik egyeseknek. ez olyan, mintha a megfigyelésről szólna, és azt fejtenénk le belőle, hogy “vigyázz, mert meg tudnak figyelni és az ROSSZ, értem?”. vagy hogy nem olyan egészséges a mekiben enni.

szóval nyilván létező problémáról van szó, de elég triviális a dolog, és _csak ez_ kit érdekelne manapság? ennyi már rég nem elég, de meg vagyok róla győződve, hogy ennél azért többről szól a sorozat.

Zsolt - 2020. 05. 27. 21:27

Srácok ez mi a rák volt?! Komolyan mondom, az első évadból hogyan tudtunk idáig eljutni? Nem kezdem el ekézni, mert itt már mindenki leírta, szétszedte darabokra, hogy miért volt ez borzalmas, de muszáj volt nekem is n+1.-ként leírnom, hogy abból a csodálatos hetente ismétlődő várakozásból amit az első évad csinált sikerült eljutni egy “ha még egyszer elkezdenek sétálni/lövöldözni/nézni az üres városban jelenetet bevágnak kik*rom az egészet a francba” élményre ledegradálódni..

Miért?!

walaki - 2020. 05. 28. 08:58

@winnie: jó meglátások! Hát igen, a lövödözések tényleg gázosak, azt hiszem ebben mindenki egyetért. A konyhafilozófiával azonban nem értek egyet, mert itt helyesen és jól használják a tudományos tényeket, nem úgy, mint a devs-ben. Ennek megfelelően nincsenek is logikai bukfencek (a fő mondanivalóban legalábbis, a felszínen a karakterdrámában akad bőven). A szabad akarat kérdéskörét összehasonlíthatatlanul intelligensebb módon járják körbe, szvsz.

Az FB kapcsán, biztos nincs iskolás gyereked :-) Most a karantén idején a sok töketlen tanár ott teszi közzé a tananyagot (!). No f*cking way hogy megúszd.

winnie - 2020. 05. 28. 09:38

walaki: OFF – mindhárom gyerekem iskolás, kettő felsős, de nem hiszem, hogy ilyesmi fenyegetne, pont azért, mert tudják a hátulütőit a dolgoknak. (amúgy 3 különféle platformot használnak, pl. google classroomot – nem mintha az nem lenne közösségi dolog, de azért mégsem fb).

walaki - 2020. 05. 29. 01:41

@winnie: OFF – na, most tökre irigyellek. Nálunk a tanárok semmi mást nem ismernek. Van az osztálynak egy FB csoportja, az az informatikai fejlettség netovábbja. Oda kerül fel minden, kénytelen vagy használni. (Az egyébként oltári nagy gáz, miért nem lehet ezt idehaza megoldani? Miért jó az, hogyha az amcsi elnök hirtelen felindulásból kettévágja a glif-et, akkor komplett lehal az oktatási rendszerünk (is)? Az oroszokat lehet szidni, de sokkal több eszük van nálunk!) Na jó, eleget OFFkodtam, elnézést.

balzol - 2020. 07. 28. 07:45

@laller,
amennyire emlékszem azok az anomáliát jelző körök – amelyek rengeteg helyen felbukkannak ismétlődő motívumként, és amelyek kvázi reprezentálják magát a rendszert – valamiféle bolygó együttállás-szimbólumok.
Mint amikor a Föld, a Hold és a Nap úgy állnak hogy a Földről nézve a Hold tökéletesen kitakarja a Napot, melynek így csak a koronája látszik.
Serac egyszer említi is a rendszer vonatkozásában hogy próbálják megvalósítani a tökéletes együttállást.
Kilengések és “divergenciák” estén az együttállás torzul, az évad közepén a történések annyira kizökkentik az együttállást hogy szinte már látszik maga a forrongó “Nap” is.
A többrétegű megjelenítés akkor látszódott amikor valami korábbi eseményt, vagy fájlt nyitottak meg – tulajdonképpen az adott idópontoknak megfelelő kör-állapotok rétegződtek egymásra.

Blade - 2020. 08. 03. 11:46

Szerintem nagyon jól kidolgozták. Kifejezetten tetszik, hogy mivé nőtte ki magát a sorozat.

Számomra még az 1. évadot is messze felülmúlta, úgyhogy epekedve várom a folytatást!

alma321 - 2020. 08. 14. 10:07

Látom másoknak is a birodalmi rohamosztagosokat juttatta az eszébe a képzett harcosok célzási képessége. Valami hihetetlenül illúzióromboló.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz