login |

Pilot: #blackAF

2020. 05. 05. 15:50 - Írta: human

8 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

Újabb bizonyíték arra, hogy mennyit számít a színész? Vagyis winnie azért javasolta, hogy ne hagyjam ki a sorozatot, mert elvileg a Curb Your Enthusiasm-ra hasonlít, és hát, ismerjük el, Larry David sem az a nagy színész, viszont sokkal ügyesebben írta meg “magára” a karakterét, működik. Szemben Kenya Barris-éval, Netflix pár hetes premierjében.

Persze az is lehet, hogy csak a poénok nem jönnek be. A #blackAF az első két rész alapján látszólag nem is tudja miről szól. Teljesen komolyan ez ugrott be róla, annyi mindent feldobtak, ráadásul meta és metameta, meg mittudomén milyen módon. Túlzóan. Nyilván így a cím alapján a feketeségről van szó a sorozatban (mármint a bőrszínről), viszont úgy tűnik, hogy mindkét oldalról.

Bár minden rész címe a “because of slavery”, azaz “a rabszolgaság miatt”, viszont a főhős mintha pont azt vizsgálná, hogy mi az, aminél jogos arra fogni (“I fucking hate white people”), és mi az, aminél tovább kéne lépniük a feketéknek. Például ilyen a túlzott bling, a fly kinézet, a.. páváskodás? Ha lehet így fogalmazni.

Viszont az előbbiek mellett meg ott van, hogy Kenya Barris a főszereplő és a készítő és mivel róla szól eltúlozva a sorozat, ld. rögtön azzal indít, hogy épp eladta az új sorozatát (a #blackAF-t) a Netflixnek, és a “való életben” amolyan Entourage (vagy Curb Your Enthusiasm) módra mászkálva él. De a Netflixre forgatott dokumentarista stílusú sorozatot pedig a lánya csinálja amúgy, akitől meg az anyagot majd úgyis lenyúlja és felhasználja.

Szóval lenne meta vonal is benne, viszont ehhez hozzájön, hogy Kenya Barris ehhez borzasztó színész, ami révén felértékelődik a black-ish rögtön, hiszen erre már jó volt a sorozat. Egyszerűen ennyi alapján nem látszik, hogy miért ilyen seggfej karaktert írt magának, amit nagyjából bamba nézéssel játszik végig.

Pedig a többiek jók, legalábbis Rashida Jones már a kocsivásárlással megvett volna. Viszont mellé olyan sok karakter van (ugye a Barris-család rengeteg gyerekkel, meg az asszisztens), hogy erről is a túlzó jelző ugrott be.

Ellenben, és akkor lassan eljuthatunk az igazi hasonlításhoz, a #blackAF inkább a kínos humoros, többnyire nem kedvelhető karakterekkel teli komédia, ami az interjú részletekkel számomra sokkal inkább a The Office-hoz van közelebb. Viszont itt nem érzem úgy, hogy érdemes megvárni az árnyalást.

Mondjuk kicsit kettős érzéssel dobom ki rá a pontszámot, mert valahol meg talán dicséretes, hogy nem lehet megfogni rögtön, behatárolni, de számomra inkább lett egy ellenszenves káosz a végeredmény, így csak egy 5/10, ami jár neki részemről.

8 hozzászólás Ne habozz!

winnie - 2020. 05. 05. 16:10

nem volt gondom barrisszal, mint főszereplő, és ez az egész annyira meta volt, hogy képtelen lettem volna nem szeretni. ez az a sorozat lesz, amit szép lassan végig fogok nézni, pár naponta vagy hetente, vagy ha elfelejtem, akkor lassabban egy résszel. nem aléltam el tőle vagy ilyesmi, de rengeteg szuper ötlet volt benne, gyönyörűek az áthallások, és ez az önirónia.

winnie - 2020. 05. 05. 16:56

az idei újonctoplistámon, amit a premier napján raktam ki, a 17. helyre pakoltam: https://www.sorozatjunkie.hu/2020/04/17/az-idei-elso-negyedev-103-legjobb-ujoncsorozata/

Tod - 2020. 05. 05. 16:58

Az elején a káosz a koncepció része. Így lesz meg az évad íve az utolsó rész utolsó mondatához.

FrankLuck - 2020. 05. 05. 17:10

Ó, szerintem pont Kenya Barris karaktere a legjobb benne, minden pillanata arany. Menőnek akar tűnni, de kicsit teszetosza, jobb ember akar lenni, de tenni nem nagyon akar érte, gyökér, de (számomra) szórakoztatóan gyökér, egyáltalán nem idegesítő. Magában lehet, hogy túl sok (vagy túl kevés) lenne, de így, hogy a két idősebb lány megállás nélkül oltja, már rendbe is kerül az igazságérzetünk. A sorozatot készítő lány is telitalálat, alapvetően ő a józan ész a családban, de bármelyik pillanatban beáldozza az egész bagázst a dokumentumfilm érdekében. Nálam az anyuka egy kicsit sok, de Rashida Jones, na, láttuk már ilyennek.
Talán az a legérdekesebb, hogy két sorban leírva bármelyik szereplő borzasztó, de ez mégsem egy ‘love to hate’ család, mindenki szimpatikus, a maga kis hibáival.

winnie - 2020. 05. 05. 17:24

egyébként kulturális szempontból nagyon érdekes volt látni a negatív reakciókat a fekete közönség részéről twitteren, hogy például mekkora kiakadás kísérte azt, hogy a gyerek ledick-ezte az apját (vagy már nem is tudom, mit mondott), mondván ilyen nincs.

én meg, ahogy frankluck írja. abszolút pozitívan láttam a családot is. human kiszedte ezt a képet, de én azért berakom – szerintem ez mindent elmond a készítői hozzáállásról:)

chris.london - 2020. 05. 05. 18:51

A legnagyobb bajom ezzel a sorozattal, hogy nagyreszt ugyanazokat a temakat dolgozza fel, mint a black-ish, es annyira sokat nem sikerult hozzajuk adni. Sot. Az 5. volt az elso resz, amit igazan elveztem.

Egyebkent nem rossz, csak a black-ish utan annyira nem nagy szam.

winnie - 2020. 05. 05. 19:02

akkor a stílus számíthat, nekem a blackish esélytelen volt (cserebe a mixedish szuper), de ugye ott “ish” vádakat kap dre, ez is a sorozat lényege, itt meg kenya karaktere a full blackexcellence kepviseloje.

Jemima - 2020. 05. 06. 11:46

Kenya Barris egyetlen másik művét sem láttam még, ez mégis megvett.
Egyik oldalról a meta és metameta, másik oldalról pedig, hogy számomra sok újdonságot mutatott a fekete közösség életéről (még ha túlzóan is), a because of slavery szál is érdekes volt.
Szerintem a család is jó volt, senkit nem toltak túl.
Az egész lecsúszott pár nap alatt, de darálni tömény.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz