login |

Homeland: vége a 8. évadnak. És a sorozatnak is.

2020. 05. 08. 22:30 - Írta: winnie

51 hozzászólás | kategória: kritika,

Cost of doing business.

Durva belegondolni, hogy a Showtime kémes akcióthriller sorozata egy két évados izraeli szériából rügyezett ki (lehet is menni darálni a Hatufim-ot (Prisoners of War), és megnézni, hogy ott merre kanyarították a történetet). És abba is, hogy az első két évad mennyire más stílusú volt – akkor még a tévés akadémia is tudomást vett a szériáról, legalábbis, ami a díjakat illeti, hiszen 9+11 jelölésből 6+2-t váltott Emmy-díjra a Homeland, köztük a legjobb drámának járót. Ilyesmi már régóta “nem fenyegeti”. Pedig?

Nincs “pedig”. A Homeland ma már sokkal inkább popcorn sorozat, de annak elsőosztályú, magas produkciós értékkel, kiváló alakításokkal, (olykor ijesztően) aktuális mondanivalóval. Azt hiszem, hogy sorozatos pályafutásom egyik legjobb döntése volt az, hogy a 3. évados kaszámat követően a jó véleményeket olvasva visszaszálltam a 4. szezonba. És utána már fel sem merült bennem a kiszállás. (Hiszem, hogy mielőtt lekerülne a Netflix-ről a sorozat, meg fogom nézni azt a 3. évadot is, egyébként. Érdekes lesz látni mai szemmel.)

Ejj, ha azonnal megírtam volna ezt a finálékritikát, akkor sokkal konkrétabban ki tudtam volna térni a szezon eseményeire, mert elég intenzív dara után voltam, legalábbis nekem az intenzív, ha egy 10-13 részes szezont megnézek 2-3 nap alatt. Most viszont ennek már lőttek, de szerencsére a kibeszélős kommentem ott van mementónak, és abban leírom, hogy tökéletes sorozatzárót kaptunk.

Fuck yeah.

Nem tökéletes sorozatot. Nem tökéletes sorozatévadot. Hanem tökéletes lezárást. Tökéleteset, és azt is hozzá kell tennem, hogy elégedettséget biztosítót. És ez utóbbi nem történeti aspektusra vonatkozik, arra, hogy ki élt és halt, hogy hepiend lett vagy sem, egész egyszerűen nagyon a helyén volt benne minden érzelmileg, és azzal, ami nem volt annyira lényeges Carrie és Saul sztorija kapcsán, nem is nagyon vesződtek, ld. például az amerikai politikai szituáció. Nem is hiányzott.

Seize the narrative.

Ennek megfelelően én is elégedett vagyok. Persze nem csak a lezárással, hanem a teljes szezonnal. Jó volt, tele nagyon erős és tanulságos pillanatokkal. A tovább mögött folytatom spoilerekkel.

There’s always blood on the streets.

Az, hogy mi történt, mindenki láthatta. Láthattuk, hogy milyen érzelmi hullámvasúton ment át Carrie, hogy mit tett (és nem tett) Saul-lal, mert rákényszerült, újra meg újra aláhúzta, hogy számára mi az elsődleges, minek a figyelembe vételével végezte a munkáját – és láthattuk azt is, hogy ennek hatására “hol” kötött ki, milyen körülmények közé került. Amit tippre egy cseppet sem bán, mert amellett, hogy a magánéletében boldog lehet, a szakmai élete kapcsán is elégedettség töltheti el. (Nagyon jó volt végig, ahogy a Jenna-val való viszonyát kezelték, és ahova kifuttatták – a lány szegény pofozógép volt és kvázi kellék, akit elő lehetett rántani, ha kellett valamit, de ettől még az évad egyik emlékezetes szereplője lett számomra. Attól, hogy nem erőskezű karakter, még lehet jó, nem?)

The truth isn’t much good if no one will listen.

Hasonló a helyzet Saul-lal is, Mandy Patinkin ismét szuper anyagokat kapott az íróktól, a Medve újfent jó pár emlékezetes jelenetet hozott, még akkor is, ha azok általában visszafogottabbak voltak Carrie csúcspontjaihoz képest. Az azért elég beszédes, hogy a Criminal Minds-ból és a Chicago Hope-ból főszereplőként két évad után kiszálló színész a Homeland-ben végigmaradt, és így képes beszélni a szerepéről.

Nem sok szívszaggatóbb szegmens volt a sorozatban (meg egyébként is, ebben a sorozatévadban), mint a “Kill Saul”-szál, a végén két zseniálisan erős Carrie-Saul-jelenet is jutott nekünk, szóval nagyon hálásak lehetünk a készítőknek.

Nem csak az érzelmi töltet tetszett a zárásban, hanem összességében az is, hogy nem lehetett tudni, hova akarják kifuttatni a sorozatot. Annyi megoldás lehetett volna, végig bizonytalanságban lehettünk a zárás kapcsán, és… ez talán a szezonra is igaz volt valamennyire, többek között ezért is fogott meg, mert folyamatosan lehetett találgatni, hogy kinek mi a célja, ki mit miért csinál, és hogy a semmiből milyen pár részes történetszálakat fognak még behozni.

Nem fogták vissza magukat az írók plot tekintetében, aminek a magánéletbeli dolgokat pokolba kívánók biztosan örültek (és még Carrie betegsége is partvonalra került, bár mindvégig tényező volt). Sikerült abszolút átadni azt, ahogy folyamatos kétségek gyötrik azokat, akik döntési pozícióban vannak, és azokat is, akik terepen, hogy mennyire hátba szúrás történik ebben a műfajban, hogy olykor totál elhatalmasodik az emberen a hiábavalóság érzése, és azt is, hogy olyan makro dolgok, mint a háborúk, mennyire mikro szinten is eldőlhetnek. Mármint az, hogy kitörnek-e.

Tetszett, hogy képesek voltak egy ennyire összetett viszonyrendszert ábrázolni (a maguk módján) a készítők, a Homeland tudja, hogy itt nem “mi kontra ők”-felállás van, hiszen Amerika mellett ott volt Pakisztán, Afganisztán (meg a tálibok), és persze Oroszország is.

És a nemzetközi politikát, valamint a diplomáciai helyezkedéseket érintő sztoriba ismét csak bevonták az amerikai belpolitikát is (milyen könnyű befolyásolni a politikai napirendet és a közvéleményt…), egy ugyancsak nem scifibe illő amerikai elnöki vonallal (és itt az új elnökre gondolok, még nem olvastam vissza a kibeszélős reakciókat arra, hogy meghalt a regnáló amerikai elnök – ez nyilván erős lett volna viccnek), ami ugye Max halálát hozta el közvetve, meg persze a fekete doboz utáni hajszát – most nem érzem magam alkalmasnak arra, hogy többet írjak Max-ről. Egyszer majd. Talán.

És mindezen visszatérő motívumok mellett még újítottak is, már ami a flashbackeket illeti Saul kapcsán, ez is egy érdekes adalék volt (bár közel sem nélkülözhetetlen – igazából látszott róla, hogy afféle technikai plusz volt, írószobás trükk, amivel elő tudták készíteni azt a zárást, ami mellett letették az írási folyamat végén a voksot), viszont a fals nosztalgiát is megúsztuk, nem volt Brody családi reunion, vagy komolyabb visszaemlékezés Damian Lewis karakterére.

Volt viszont hatásos keretes szerkezet Carrie sorsával, és voltak régen látott szereplők, akik meglepetésre tiezteletüket tették ebben a szezonban – némelyikük más színezetet is kapott, ami ismét csak komoly jelentéstartalommal bírhat.

Szerettem a Homeland-et. Szerettem az utolsó évadot. És nagyon szerettem az utolsó részt. Mondom, tökéletes zárást kaptunk. A mostani kínálatban szerintem nem lesz év végén top10-es nálam a sorozat, de ennek szerintem csak az az oka, hogy valamiért túl magától értetődőnek vesszük azt, hogy a Homeland sok tekintetben első osztályú képes lenni. Nem lepődünk meg ezen, elvárjuk. És épp ezért inkább csak nyugtázzuk, hogy a Homeland megint hozta magát – és továbblépünk, hogy nincs új a nap alatt.

Így a legvégén pedig az izraeli (és az orosz!) változat mellé ajánlom régi írásainkat a sorozatról, no meg persze a kommenteket, amik között már most találtam olyanokat, amik azon filóznak, hogy meddig tarthat a sorozat, én pedig azt válaszoltam, hogy “igazából az irányokon múlik. azon, hogy mit akarnak kihozni. egy sima terroristás koncepció sokáig elélhet, ld. 24.” – pont meglett a 8 évad. És most már csak az a kérdés, hogy mikor kapunk egy event jellegű, egy szezonos folytatást, nem? MLMK? Mikor lesz már kétezer-huszonvalamennyi?

Ahogy néztem a régi írásokat az jutott eszembe, hogy valamikor is újra fogom-e nézni a sorozatot. Szívesen megtenném, azonban attól félek, hogy az érzelmi töltete nem annyira jönne át, legalábbis, ami Carrie szálát és betegségét illeti. Míg elsőre azt szinte mindig lenyűgözőnek és “megviselőnek” találtam, gyanítom, hogy másodjára csak vergődésnek tűnne, épp úgy, ahogy egyeseknek első nézésre is.

In the end, who we trust in this life is all that matters.

51 hozzászólás Ne habozz!

Balee - 2020. 04. 27. 11:12

Most néztem meg az utolsó részt. Tökéletes befejezés volt! Kevés sorozatot zártak le ilyen szépen!

Diapolo - 2020. 04. 27. 11:20

Hát ez egy elég furcsa befejezés volt. Szinte az elejétől érezni lehetett valami furcsa feszültséget, de végül ezt feloldották, hogy csak Anna halt meg. Nem érzem azt, hogy a maximumot kihozták ebből a részből, de már korábban is túl komplikáltnak tűnt a feladat, mert nagyon kevés volt hátra. A váratlan húzás elmaradt, vagyis kimerült annyiban, hogy Carrie az új tégla. Ez szép és jó, de túlságosan is happyend, még akkor is, ha Carrie tetteit megmagyarázza ezzel. Kicsit emésztgetnem kell, mert nem tudom, hogy rossz volt, vagy jó, vagy is-is. Ami azért mindenképp szomorú, hogy Dzsalal nem kapott lezárást, és elvileg Mr. President maradt az elnöki székben. A célegyenesbe túl sok szál érkezett és ez az egy rész meg már csak Sault és Carriet követte. Megvárom a többi véleményt is, mert tényleg érdekel mit gondoltok :)

carlos - 2020. 04. 27. 12:12

Ahogy azt valoszinusitettuk nem jutott ido mindenre.A haborut tovabbra is elkeruletonek ereztem a tolmacs atadasa nelkul is,de en azt hiszem az elozo resznel lezartam magamba,h sok mindent kidobtak tudatosan,h Saul-Carry jatekarol szoljon a vege. Nem tetszett az irany,az utolso resz vegul megis jobb lett,mint arra szamitottam. Egy reszen belul voltam feszult, aztan nagyon duhos,lett a vegen feelgood erzesem,majd konnyeztem meg kicsit. Saul es Carrie is hű maradt önmagahához es ha mar ezt az iranyt valasztottak,akkor kihoztak a legjobbat a helyzetbol. Termeszetesen nagyon hianyozni fog a sorozat,hálás vagyok a készítőknek és persze nézném tovabb ebben a felallasban. :)

(micsoda americans-homeland folytatas lehetne)

GeoCucc - 2020. 04. 27. 13:59

Carlos: bennem is felmerültek a The Americansszel való párhuzamok, miután az előző szezonban feltűnt Costa Ronin (emlékszem, első párbeszéde mintha csak kikacsintás lett volna arra a sorozatra), csak az a baj, hogy a színész az egyik sorozatban a jelenben él, a másikban meg a 80-as években, szóval egy crossover esetén az időutazást is be kellene emelni :D (ami nem lenne ellenemre!)

A zárást illetően bennem is ott vannak a hiányérzetek, de összességében azért elégedetten keltem fel, visszaemlékezve, hogy milyen régen is volt, amikor az első részt néztem, és mekkora hatást gyakorolt rám, hogy Brody milyen üzeneteket küldhet az ujjmozgatásaival… Jó volt, hogy visszaemlékeztek rá, hogy megpróbálták idén párhuzamba állítani Carrie helyzetével (bár azt reméltem, jobban rámennek majd, hogy mit mondhatott el az oroszoknak). Próbáltak visszahozni egy-két szereplőt, és még az évek óta a háttérben mozgó Scott is kapott egy jelenetet, amiben fontos volt a szerepe! Na meg arra tényleg nem lehetett számítani, hogy az utolsó részben Carrie és Gromov majd Saul testvérének a házában fognak vitatkozni. Persze többen voltak, akik kimaradtak: nyilván én se vágytam Frannie-jelenetekre, de azok után, hogy az előző két évadban fő szál volt, hogy mi történik vele, furcsa hogy most egy fényképpel elintézték. Jó barátjának, Virgilnek is kijárt volna egy részvétnyilvánítás Carrie-től Max miatt. Na meg a Kabulban és Pakisztánban megismert karakterek is a levegőben lógónak tűnnek azok után, hogy az első tíz részt ott töltöttük.

Kellemes lett a vége, az utolsó percekben is lehetett még találgatni, hogy mi lesz. Bár Carrie-nek szerintem jelen helyzetben már semmi értelme kettős ügynököt játszania, szóval talán csak Saultól akart “bocsánatot kérni” ilyen módon.

Titkon azért reménykedtem egy Jenna-spinoffban, akit Saul a kegyeibe fogad és kiképezi a következő Carrie-t :D

kulup - 2020. 04. 27. 14:55

Nem lehetett ezt jól lezárni, nem is sikerült.
Az, hogy az oroszok nyilvánosságra hozták a fekete doboz tartalmát akkor már mindegy volt, a második helikoptert ettől még a tálibok lőtték le és a bombamerényletet is ők követték el. Így feladni a beépített embert is felesleges volt.
Carrie nem tudhatta, hogy Saul a nővérénél őrzi, amit át akar adni, csak találgatott.
A végén meg Gromov soha nem bízna meg benne szerintem és soha nem engedné semmilyen titkos orosz adat közelébe. Ez a megoldás nekem hiteltelen volt.

Ki kellett volna nyírni legalább Sault vagy akár Carrie-t is, az méltó lett volna a sorozathoz.

CrashBoostZoom - 2020. 04. 27. 16:52

A The Company végét szeretném idézni: “A nagy játék folytatódik. Velünk vagy nélkülünk.”

Hiányozni fog a sorozat de szerintem most egy időre parkolópályára teszem a kémes-összeesküvéses dolgokat aztán talán majd bepróbálom a Jack Ryan-t és/vagy a Condor-t.

Shannen - 2020. 04. 27. 18:48

Reggel óta gondolkodom, hogy vajon, hogy is érzek a zárással kapcsolatban.
Alapvetően egy roppant feszült részt kaptunk, többször lélegzetvisszafojtva vártam, hogy mi lesz a következő történés.

Kellett volna még egy rész, hogy minden szálat rendesen elvarrjanak, de ettől függetlenül tetszett, hogy az egész Saul-Carrie kapcsolatára futott ki.

Jó volt a kezdő pár perc is Brody-val.

Örülök, hogy nem lépték meg Saul kiiktatását, az azért tényleg karakteridegen lett volna Carrie-től. Viszont a kettejük párbeszéde még az akció előtt, zseniálisan jó volt, Patinkin és Danes most sem okozott csalódást.

A vége szerintem azzal lett kicsit elrontva, hogy Carrie-ből író lett. Mármint komolyan? Ezekután semmiféle módon nem tudja sem a GRU, sem a CIA használni, nem? Plusz akkor hogyan kerülnek hozzá szupertitkos adatok. Oké, hogy eltelt két év, tehát elvileg elhitethette Gromovval, hogy teljesen átállt, de Gromov-ot ennél okosabbnak gondolnám. Nyilván utalásnak jó volt, hogy a könyvvel kommunikált Carrie Saul-lal, de kizárt, hogy ez a módszer ne került volna szóba Gromovval, amikor Carrie kinyomozta a tolmács kilétét vagy akár utána. Szóval kicsit rizikósnak gondolnám ugyanazzal a módszerrel kommunikálni.

A fekete doboz felfedését továbbra sem éreztem akkora aduásznak, hogy szimplán ez véget vessen a majdnem háborúnak.

Összességében nagyon fog hiányozni a sorozat, le a kalappal, hogy milyen erős utolsó évadot hoztak össze a készítők. A Homeland idén is bizonyította, hog egyike azon kevés sorozatnak, ami sok év után is sikerrel tud megújulni és emelni tudja a tétet.

Malachi - 2020. 04. 27. 19:41

nahát, ez szinte happy end lett! ki hitte. végül mindenki mosolygott. szerintem szép lezárás, de azért pont a Homelandhez nem számítottam egy szép lezárásra. az évad összességében sokkal jobb volt, mint az utolsó rész, de nem tudok haragudni rá. hiányozni fog, azt hiszem. soha nem érdekelt a kémkedés meg a politika és a diplomácia, de a Homeland a 3-4 évadok kivételével mindig fenn tudta tartani az érdeklődésemet. ez nagy szó.

seven - 2020. 04. 27. 19:46

Tökéletes lezárás volt, és igen, a Homeland az egy olyan sorozat ahol már ez is happy endnek számít :)

Geza Kovacs - 2020. 04. 27. 22:24

Szerintem igen szép, stílszerű vége lett. Nem hiányzott valami szomorú, negatív végződés, monumentális akció se, és kimaradt a régi szereplőkkel való emlékjelenetezés is, csak arra koncentráltak, aki tényleg érdekes volt. Biztos lehetett volna máshogy is, de ez egy igazi kémtörténet volt sok évadon keresztül, ennek megfelelő végződéssel. Elnéztem volna még sok évadig, de így tényleg a csúcson fejezték be.

bvr - 2020. 04. 27. 23:25

hááát nem tudok sajnos nem csalódott lenni. Az évaddal amúgy jól elvoltam, nem volt persze kihagyhatalnan de egyrészt még így is sokkal jobban tetszett mint az előző kettő, plusz az hogy a nagy része Afganisztán-Pakisztán az meg nekem nagy plusz volt, az volt a kedvenc évadom. Viszont ez a finálé (ami miatt előr4e aggódtam mert nagyon a sarokba írták már eddigre magukat a készítők), hát ez most lefelé húzta nálam az egészet eléggé, úgyis mint évadzáró is szájhúzós volt (mások is írták már miért, felesleges lenne ismételni), de főleg a két év múlva dolog az még szájhúzósabb volt (ez is kb amiatt amit más kommentekben is írtak) Mindegy, ez ilyen lett, kár hogy nem lett sokkal jobb, de legalább (mert a rész elején azért egyik facepalmból estem a másikba) azért végül nem lett sokkal rosszabb sem, ez is valami :)

ripper - 2020. 04. 28. 00:19

Összességében méltó lezárást kapott:)

Egy kisebb baki:D
https://imgur.com/a/HhHRVZF

Rubber Duck - 2020. 04. 28. 01:11

Nekem tetszett a lezárás. Azt nem lehet állítani, hogy “boldog befejezés”, hiszen ami Annával történt -az megtörténhet Carrievel is néhány év(tized) múlva.

Hamon - 2020. 04. 28. 01:22

Elégedett voltam a lezárással. Első blikkre happy endnek tűnik az utolsó jelenet. Tűnik.
Nekem kifejezetten tetszett, hogy Carrie-Saul párbajra ment ki az utolsó felvonás. Elvégre ők a Homeland. :)
Jah és külön öröm volt látni kis hazánkat a fináléban. Igaz Moszkvaként, de akkor is :D

karit - 2020. 04. 28. 02:25

Alighanem a legjobb lehetőséget választották a “Két évvel később” felirattal, mert igen mély gödörbe írták magukat (és Carrie-t) Saul majdnem-kinyírásával, meg a piros doboz utáni rögeszmés, kvázi okafogyott hajszával.

Nem értettem, az oroszok egyáltalán mi a fenének hozták magukkal az USA-ba, pláne az ENSZ épületbe; azt még annyira se, hogy ha már a tolmácsnéni meglátta a dobozt, ami kávéfőzőnek túl piros és szögletes volt, miért nem üzent nyomban Saulnak, mikor tudta, hogy a világháború kitörése függhet tőle; azt meg végképp nem, hogy egy olyan okos ember, mint Scott Ryan, miért nem a tömeg vagy az őrök felé menekíti őt a baljós kinézetű B-lépcsőház helyett.

(Azt most hagyjuk is, hogy kémek közt mit ér a cserkész-becsszó: a tolmács megnevezése után Jevgenyij akár kacsinthatott is volna, hogy “Köszi Carrie, a doboz marad, tudod, végig csuriba’ volt a kezem. Na szia”.)

Hakkani Juniorról legalább Carrie parafa tábláján megemlékezhettek volna egy “akasztós” vagy rajzszöges képpel, ha már a mérleg másik seprenyőjébe ő kapaszkodott végig.

Na mindegy, ez a nyolc év hegymenet a fura zárás ellenére megmarad az egyik legegyedibb kémes cuccnak, amiben rengeteg körömlerágós és néhány falba fejelős rész is volt.

Kicsit sajnálom Carrie-t, amiért végül lemondott Frannie-ről, és remélem, így a húszas évek elején csak kitalál valami hatékonyabb módszert, mint hogy kétsoros üzenetek kedvéért mindig újabb könyvet kelljen írnia.

(Jó, tudom, a fejezetcímek visszafelé olvasva az összes FSZB ügynök nevét adják ki, meg nyilván így volt kúl, csak kábé annyira volt hiteles, mint a finálé végén a moszkvai vágókép a Lánchíddal.)

fajro - 2020. 04. 28. 08:56

Elsőre azt mondom, hogy nagyon jól működött a finálé, szép befejezés volt.

Aztán a felszín alá nézve nekem sok helyen elcsúszik a logika.
Ott már egy picit elvesztettek, hogy az ENSZ gyűlés épületében egy irodába benyitva ott van egy aldis zacskóban a feketedoboz. Az is eszembe jutott, amit már más is felhozott, hogy akkor Anna miért nem értesítette erről Sault, de az ő kommunikációjuk elég bonyolult és hosszadalmas, nem csak úgy sms-ezgetnek – a protokollt pedig nem akarja felrúgni, hiszen az az életébe kerülhet…. (upsz)
Amikor nézték a közvetítést Gromovval, arra gondoltam, hogy mi van, ha hazudnak majd a tartalmáról, mert miért ne… De szerencsére nem tették.
Hugh Dancy nagyot játszott amúgy, amikor megtudja, hogy csak baleset volt az elnök halála, elég sok mindent le lehet olvasni az arcáról.

Azt ki tudta valaki olvasni a feliratokból, hogy Carrie min dolgozik a végén? Vagy ez esetleg a könyvéhez kellett?
Felötlött bennem, miközben néztem, hogy lehet, hogy ő lett a kém, de arra jutottam, hogy az ő múltja után még a wc-re menet is figyelik és tuti nem tud semmit csinálni, de ezek szerint ez nem így van. Mondjuk a táskacsere elegáns volt. És persze szép volt a vége. Most szegény Saul kereshet valaki mást, akinek továbbadhatja az assetet.

Azért szívesen elolvasnám azt a könyvet.

atalanta - 2020. 04. 28. 09:37

Az egyik kedvenc sorozatom volt az elmúlt évek alatt, és most méltó lezárást kapott! Nincs bennem hiányérzet, egyszerűen tökéletes volt! Nézném még! Kár, hogy vége!

Nézőke - 2020. 04. 28. 10:50

..na vége.
Amikor belengették Saul halálát,akkor felsikoltottam,hogy tutira van itt egy B terv.
Nem az lett,amire vártam,de a következőket azért megnéztem volna a moszkvai pest helyett:

– a rendőr kommandó rátöri az ajtót a Sault fogva tartó oroszokra
– A fiatal Dzsalál mit szólt mindehhez? Gondolom folytatja a hadjáratot + Pakisztán reakciói??
– Anna halála után Saul annyira megrengett, hogy vártam egy olyan hajtóvadászatot Carrie után,hogy a fal adja a másikat.

Gromov nyilván a szerelemtől nem lát tovább két méternél.
A fekete doboz azért volt az Enszben,mert ha bejön a terv,akkor nem lehet csak úgy odaállni és bizonyíték nélkül kijelenteni valamit az oroszok részéről, ehhez nagy csinadratta kellett, így ők voltak a világ megmentői.
A háború azért kerülődött el,mert az eddig semleges Oroszország “finoman” kérte az USA elnökét,hogy hagyja ezt abba… bármennyire is töketlen,ezt azért fel kellett fognia.

Arról van infó hogy Saul miért és hova költözött? a parafán kellett volna valamit meglátnom?

Nem volt rossz lezárás amúgy,de mást vártam.
A végén Carrie hátsó fényben, mint egy angyal…és ezzel feloldozást nyert.

Hiányozni fog, de főleg Saul.

Adam9456 - 2020. 04. 28. 11:02

2012 nyáron daráltam le az első évadot és utána a másodikat már hetente néztem.
A nézett sorozataim között egyértelműen a legrégebb óta.
Nem tudom, én annyira nem ájultam el ettől a záróepizódtól. Jó volt látni Brodyt utoljára, jó lett volna ha Quinnt is visszahozzák valamilyen formában.
Egyáltalán nem a legjobb sorozatzáró, azok közül amiket láttam, az egész igazából az utolsó jelenetekig nem érződött sorozatzárónak, csak évadzárónak, annak jó, izgalmas volt, de mint a sorozat utolsó része… meh.
A logikai hibákat már leírták előttem többen, azokon úgyahogy túlléptem. A fekete doboznak szerintem is túl nagy jelentőséget tulajdonítottak.
Viszont a befejezés Moszkvában (Budapesten) és a Saulnak rejtett üzenet szép, és jó volt, és persze hogy valami jazz jelenettel ért véget :D
Maga az évad összességében jobban tetszett, mint ez a finálé.

qqq - 2020. 04. 28. 11:15

Az alapján, amit a könyv címe sejtet, a sok szöveg a falon az USA rémtetteiről szól – gyerekek is meghalnak egy támadásba -, amivel már nem ért egyet Carrie. Biztos erről szól a könyv és azok a papírok a falon volt az alapanyag. Talán ezzel jobban elhiteti, hogy átállt.

liberatore - 2020. 04. 28. 16:42

Nos én is felrántottam a szemem a finálénak pár logikai bukfencén, de erről már volt szó az évad elején is.

Én végül is nem tudtam rájuk haragudni. A harmadik évadnál volt olyan mikor megfordult a fejemben hogy abbahagyom, de tovább folytattam és nem bántam meg egyáltalán. Végig szórakoztató tudott maradni a maga módján és nagyon fog hiányozni egy ilyen sorozat a palettáról.

májkül - 2020. 04. 29. 00:58

Köszönöm az elmúlt éveket, hiányozni fognak. Tökéletes zárás volt…

Lindello - 2020. 04. 29. 16:41

Szerintem is tökéletes lezárás, nagyon fog hiányozni!
Nem a legeslegjobb sorozat a világon, de imádtam minden percét! Nem foglalkoztam a hibákkal, mert azért szerintem is akadt bőven, de végülis ez egy szórakoztató sorozat, nem pedig dokumentum film.
A vége pedig szerintem egy búcsú volt, kicsit mézes-mázos, nem illett a sorozatba, de nagyon jó volt ez így.

TamKir - 2020. 04. 30. 11:15

Érzelmi hullámvasút volt. Volt egy pont, amikor elhittem, hogy Saul meghalhat. Egyetértek egy korábbi kommentelővel: a könyv valószínűleg amiatt kell, hogy Carrie még jobban elhitesse az átállását. A CIA-tól egyébként is elvágta magát, de így nyilvánosan, az egész USA-ban közutálat tárgya lett. Jó volt látni a végén Saul szemében a büszkeséget. Jennának elmondta, hogy Carrie végső soron mindent az országért tesz és ez igazolta őt. Szerintem tökéletes a lezárás. Nagyon tetszett!

Snoopyzit30 - 2020. 04. 30. 11:42

“Aki Carrie mostani tetteit ámokfutásnak gondolja, az szerintem ugorjon neki még egyszer az elejétől a sorozatnak. Ha Carrie elárulja Sault, azzal bizonyítja hogy jó tanítvány volt. A homeland-et védeni kell bmilyen áron, ha valamit ezt tanította neki Saul.
Carrie már minden létező dolgot beáldozott ezért az életében. Szerintem nem fog meghalni egyikőjük sem.”

Ezt írtam még a 11. rész után, és… igazam lett.
Tudtam, hogy Carrie meg fogja ezt lépni és azt is tudtam, hogy nem fogja megölni Sault. A Homeland mindenek előtt és ezt Carrie szépen össze is foglalta. Gyönyörű volt a párhuzam Brodyval, nagyon tetszett.

Szerintem tökéletes befejezés volt és feledtetni tudták a botrányosan rossz 6. és 7. évadot. Újra visszatért a régi, jó Homeland – minimális hibákkal – de megközelítette az első évadok magas szintjét.

Hiányozni fog nagyon.
(a sok kommentet még nem olvastam az évadzáróról, de pótolni fogom)

Bazil - 2020. 05. 06. 10:47

Kisebb-nagyobb lelkesedéssel követtem a sorozatot. mert azért voltak itt hullámvölgyek, meg olyan köztes epizódok, ahol jókat lehetett szunyókálni, hogy aztán hirtelen úgy felpörögjenek az események, hogy alig tudtad követni.
Most a hetedikkel bevártam az utolsó évadot, és egyszerre nyomtam le. És nekem nagyon tetszett a két utolsó, nem várt és nagyon kellemes meglepetést hozva.
Carrie és Saul párosa, a sztori, a feszültségkeltés, a ZENE, mind-mind emlékezetesek, és a sorozat a valamikori újranézős kategória.
Hiányozni fog, igen, határozottan. Már keresgélek is pótlék után, mint minden ilyen emlékezetes sori után.
A két utolsó rész csúcs, a régi vágású könyves kommunikációval, a hidegháborúval, tisztelgés a régi hősök iránt. Nem volt csalódás amiatt, hogy előhúztak a sublótból egy soha előtte nem említett szuperkémet – a megvalósítás miatt valószínűleg, mert az minden igényt kielégítő volt.
És bármennyire is teli van hibával (mint minden ilyen jellegű sorozat), ez végül is szórakoztatásra készül, nem dokumentum jellegű.
Az utolsó részt mosollyal az arcomon néztem végig, megköszönve már előre is – ezt a sok évados szórakoztatást, amivel 8 évadon – 96 részen (atyaég!) keresztül kötötték le az ember figyelmét. És bár abszolút nem ilyen végkifejlet volt várható, jó volt ez így.
Carrie és Saul, hiányozni fogtok!

wisteria - 2020. 05. 06. 15:20

Carrie nagy dobásába belegondolt vki, hogy ennek milyen hatásai vannak? Mert nekem eléggé fura volt …Írta azt a leleplező könyvet a CIA-ról. Erre Snowden jutott eszembe, aki gyakorlatilag hazaárulónak lett bélyegezve. Nyilván Carrie is így járt. Ez mégis milyen hatással van a lányára nézve, a nővérére, annak egész családjára? Milyen “kedves” hogy a könyve elején egyáltalán megemlékezett a lányáról! Gromov mellett kémkedni, ez meg egyenesen vicc kategória. Az orosz kém “kimenekítése” meg akkora ostobaság, hogy a fejemet fogtam. : Nekem csalódás volt a befejezés, de hiába gondolkodom, nem tudom mi lett volna megfelelőbb!

kulup - 2020. 05. 06. 21:17

@wisteria : a megfelelő lezárás szerintem az lett volna, ha kinyírják Carrie-t vagy legalábbis börtönbe zárják száz évre.

Lapaj - 2020. 05. 07. 21:29

Közel 10 éven át stabil nívót hozott ez a sorozat, amit igen nagy díjeső is mutat, hogy nem egy gyenge szint…
Ilyet mostanában nem sűrűn tudtak mások csinálni… Még a széthájpolt Trónok harca is kb 5 évadig tartott ki, utána szétesett… Néztem csúcs sorozat listákat, hát nem tudom, sírtam… annyi hulladék szemét van felsorolva, hogy döbbenet… Egyedül a Drót és a Róma ami felér a Homeland-el…

Malachi - 2020. 05. 08. 21:55

Dolgok, amik eszembe jutottak olvasás közben:

– aljas volt idetenni azt a képet Maxszel.
– tökre el tudnék képzelni a flashbackból kiindulva egy régimódibb kémes sorozatot Saullal a nyolcvanas években.

A többit leírtam. Kösz, Homeland, jó voltál.

Shannen - 2020. 05. 08. 23:09

Jó látni winnie, hogy kiemelted Lesli Linka Glatter-t, nagyon sokat hozzátett a sorozathoz, remek rendező.

A régi posztokat is jó volt visszanézni. Nem semmi látni honnan indult Carrie (és a sorozat) és hova ért el. Nálam szerintem ott lesz az évvégi toplistámon ez az évad, baromi erős volt.

Geryx18 - 2020. 05. 08. 23:41

Az utolsó olyan sorozatom volt, amelyet több éven át hetiben néztem az elejétől kezdve. Nekem tökéletes a lezárás. Hiányozni fog.

Kissur - 2020. 05. 09. 08:29

Teljesen egyetértek a kritikával. Azzal a különbséggel, hogy én végigszenvedtem a 3.évad rossz részeit is, hogy a végére le tudjam zárni Brody történetét.
Imadtam a Homelandet. Bekerült nálam a top sorozatok közé. Pont ezért, és látva, hogy a többi sorozatnál (24, Prison Break) hogy sült el a feltámasztás, én nem akarok egy apró event folytatást sem.
Ez a lezárás pedig olyan volt, hogy így szívesen újranézem majd sok év múlva a sorozatot, mert nem hagyott bennem rossz szájízt.
Voltak hibái az utolsó évadnak. Főleg a lezáratlan szálak, és a sehová kifutó karakterek (John Zabel – Hugh Dancy) miatt számomra. De szerencsére tetszett a vége, így megszépül az emlék.

Energiavampir - 2020. 05. 09. 11:52

Te jó ég, ezt a sorozatot tanítani kéne, hogy kell egy sorozatot felépíteni, elképesztő dialógusokkal, és feszültséggel, és lezárással..igen a lezárás. Ezt nagyon sok sorozat nem tudja. Még a jók se sok. Ez maga volt a tökély. Winnie jól írta, nem hibátlan, hanem pont ide illő a sorozatba, ettől lett életszagú, és hiteles. Az életben sincs tökéletes lezárása semminek. Itt is maradtak kérdőjelek, és lehet más is lehetett volna, de nem lett, és ez így volt jó. A legjobbak egyikévé nőtte ki magát a sorozat nálam. Mert elhitted amit látsz, ez a legnagyobb titok, és a legnehezebb. Akár filmben akár sorozatban. Hogy izgulj a főhősökért, a történésekért, hogy elhiszed. Akár meg is történhetne ez a valóságban is. Ennél többet egy sorozat nem érhet el.
Nekem simán 10/10

Mordekai - 2020. 05. 09. 12:11

Valami véget ér, valami fáj. Mármint az, hogy a Homeland volt az elsőszámú kémes/aktuálpolitikás sorozatom és bár biztos van választék, de ilyen szintűt és “naprakészet” nemigen fogok találni. Az már önmagában kuriózum, hogy végig az izraeli vélemény tükröződik benne és nem feltétlenül az amerikai. (Volt is odaszólogatás bőven.)
Popcorn-nak egyáltalán nem mondanám, egyrészt mert még így is a legkomolyabb a palettán és azért nem egy 24-ről, vagy egy Jack Ryan-ről beszélünk.

Csúcsra járatták a végére, kihozták a még hihető maximumot a kémes témából, szép volt a lezárás…

…de az egy vicc, hogy Carrie ilyen előtörténettel bármit is tudna majd kémkedni orosz területen. Azért jó tudni, hogy az S400 még mindig fejtörést okoz. :)

serra - 2020. 05. 09. 13:52

“És most már csak az a kérdés, hogy mikor kapunk egy event jellegű, egy szezonos folytatást, nem? MLMK? Mikor lesz még kétezer-huszonvalamennyi?”

Komolyan szégyellem magam, és elnézést mindenkitől akinek ez egyértelmű, de a fentebb kiemelt részt nem értem.
1, Van arról szó, hogy folytatást kap?
2, Mi az az MLMK?
3, Mi lesz kétezer-husonvalamennyiben?

Sztyopa - 2020. 05. 09. 14:19

Most fejeztem be a az utolsó részt .Nekem hiányozni fog .Annyira aktuális a mondani valója ,hogy félelmetes.
Remélem csak rossz vicc és lassan még is jön a 9. évad..

winnie - 2020. 05. 09. 14:56

serra: 1. nincs 2. a hãrmas pont roviditese (csak elirtam, az a “még” valojaban “már”), 3. par ev mulva siman lehet, hogy kap felelesztest egyetlen evadra, de nem tudni mikor.

az MLMP anno a mikor lesz már péntek (a napban nem vagyok biztos) miatt került a képbe, amikor vártuk talán a lost új részét. ez annak a megerőszakolása.

serra - 2020. 05. 09. 16:09

winnie: Kösz a választ! Reménykedjünk.. :)

Isaac - 2020. 05. 10. 10:55

Kár érte,kiváló ügynök volt!
Hiányozni fog :(

Quantumleap - 2020. 05. 11. 13:37

Na, most megkönnyebültem, hogy Brody-t nem támasztották fel a végére, nem derült ki, hogy csak kamuakasztás volt vagy ilyesmi. Mert bevallom őszintén, az ezirányű aggodalom stabilan bennem volt a harmadik évad vége óta. :) Egy Jenna-spinoff szerintem is jöhetne.

Snoopyzit30 - 2020. 05. 12. 15:28

“Na, most megkönnyebültem, hogy Brody-t nem támasztották fel a végére.”

LOL! Te tényleg ilyeneken gondolkodtál?

Quantumleap - 2020. 05. 13. 08:55

Snoopyzit30: Szerintem nemcsak én. Emlékszem, a harmadik szezon vége után kommentekben voltak páran, akik reménykedtek, hogy csak álcahalál, meg hogy lehetetlen, hogy nélküle működjön a sorozat.
És eddig talán nem esett meg, hogy egy sorozatba visszahoztak egy halállal kiírt karakter valami lehetetlen, röhejes magyarázattal? Dallas tizedik, Szökés negyedik, 24 hetedik évadának kezdetei megvannak?
Amúgy nyilván nem folyamatosan ez járt a fejemben azóta, amikor a sorozatot néztem, de a háttérben azért mozgott a dolog.

Snoopyzit30 - 2020. 05. 16. 14:01

Persze, a 3. évad után még normális az ilyen, de ez már a 8. évad :-)
Szerintem egyértelmű volt, hogy nem fogják visszahozni, de megértem, hogy téged még foglalkoztatott a dolog. Brody egy bitang erős karakter volt. Én a 3. évadot sem utáltam egyébként, az a rész amikor a küldetést hajtotta végre az nagyon izgalmas volt meg a végén a szökési kísérlet. Tudta mindenki, hogy nem fog sikerülni, de a szívünk mélyén annyira reménykedtünk benne.

gwoemul - 2020. 05. 17. 18:42

A budapesti epizódok olyan erősen beleégtek a retinámba, hogy azokat nem tudom megbocsájtani a Homelandnek. Számomra még most is felfoghatatlan, hogy egy ekkora költségvetésű sorozat ilyen szintű igénytelenségre képes. De nem is a várfalas, New York kávéházas, meg magyarrendszámos dolgok voltak a legfájóbbak, hanem a totális értelmetlensége a scriptnek. Az, hogy az egyik nagy titkosszolgálat megtámadja a másikat (mindegy, hogy melyiknek a statisztái beszélnek magyarul), kb. olyan, mintha az FBI megtámadná a CIA főhadiszállást, mert az egyik főnök megőrült.

De ezen kívül is rengeteg olyan hiányossága volt, ami miatt fogtam a fejem, pl. mi a francért menekítenék az orosz tolmácsot pont az alagsorba, ahova kizárólag a fegyveres orosz ügynököknek van hozzáférése az ENSZ-székházban, és miért nem tudja az ügynök a kollegáit hívni, miért nem használja a pisztolyát, ha van neki, meg millió ilyen kérdés. Millió olyan mozzanata volt a sorozatnak, ahol egy hajszálnyival realisztikusabb történet elakadna, és ez nagyon idegesítő jelenség.

Persze jó volt így is, főleg, hogy nincs is más a műfajban.

Casquero - 2020. 05. 18. 08:02

Bocs ha már volt, de tudjátok esetleg , hogy mikorra várható a Netflixes premier?

raverguy - 2020. 05. 22. 09:42

Nem tudom van-e még rajtam kívül olyan, aki megvárta a végét és egyben nyomta le az egész sorozatot? Pár hónapja hallottam csak róla, szóval az első évadtól kezdve daráltam le végig. Külföldi honlapokon találtam évadsorbaállító hozzászólásokat, itt nem láttam még olyat, aki tetszés szerint sorba tette volna őket. Gondolom a többség akkor nézte, mikor vetítették őket így már kevésbé emlékszik mennyire tetszett neki egy-egy évad, de álljon itt az enyém, ami rettentően eltérő lehet a többség véleményétől, ahogy a külföldi sorrendeket is néztem.

A legjobbtól a legrosszabbig nálam így fest a sorrend:
1 > 6 > 3 = 4 > 8 > 5 > 7 > 2

Ilyen sorrenddel nem találkoztam sehol még. Az imdb alapján a 6. évad a leggyengébb és a 8. a legerősebb, talán csak az első évad értékelésében nem lógok ki.
Jöjjön egy kicsit részletesebb értékelés.

1. évad -> Egyértelműen a legjobban felépített és végig jól működő részek egymás után. Itt még Nazir is erős.

6. évad -> Gondolom Quinn tönkretétele miatt értékelik sokan a legrosszabra ezt az évadot, pedig nálam ez nagyon erős volt. Quinnt bár nem volt jó így látni mégis nálam elvitte a sorozatot az elnöknővel együtt, aki szerintem nagyon jó választás volt a szerepre. És persze szerepelt benne a szerintem legjobb gonosz karaktere a sorozatnak Dzsavadi is. Nekem az első részek sem voltak unalmasak.

3. évad -> Az eleje persze gyengébb, főleg a 2. rész, illetve a 3. rész se aratott nagy sikert nálam, de onnantól szerintem szuper volt. Dzsavadi beszervezése a 7. részben nálam a csúcspont volt.

4. évad -> Sokak szerint a top évad és el kell ismerni tényleg erős részek vannak benne, de nekem az Ayan “beszervezés” nagyon sokat rontott, illetve az évadzáró, aminél rosszabb sorozatrész szerintem nem nagyon létezik.

8. évad -> Mindenképp pozitívuma az évadnak, hogy ebben sem Franny, sem más unalamas szál nincs, de sokkal többet vártam. A végső lezárást ki lehetett találni, de nekem nem jött be. Sokkal nagyobb csavart vártam volna.

5. évad -> A német színészek jóval gyengébbek, mint az amerikaiak és valahogy a helyszín sem tetszett annyira, mint a közel-keleti. Allison mentette meg nálam az évadot.

7. évad -> Nos, nekem ennek az évadnak az első pár része volt igazán unalmas. Gromov nálam a leggyengébb gonosz volt a sorozat élete során. A magyar részek sem tetszettek igazán.

2. évad -> Sokak kedvence nálam a leggyengébb évad. Nyilván Brody jó, de amit a lánya és annak barátja leművelnek az évadban az számomra kínszenvedés volt. Nazir és Carrie párbeszéde katasztrófa, de az egész Nazir szál is sajnos. Az évad utolsó része azért tetszett.

winnie - 2020. 05. 22. 10:16

VÓ! Nem semmi. Riszpekt.

heidfeld - 2020. 05. 29. 12:04

Kb. annyira popcorn, mint én, eszkimó. Bár, szeretem a havat, bírom a hideget…
2 év, biztonsági főnökség után, hogy nem volt pénze?? Ezen nagyon megakadtam. Tudom-tudom, apróság, drága terápia, sok, nagyon drága gyógyszer… De itt veszítette el a lányát.
8. évad, tényleg remek volt. Érzelmileg fantasztikus finálé – Beáldozva a logikát. Negyed ennyi gyanú esetén, még hazánkban sem járkálhatna valaki, kénye-kedve szerint, megfigyelés nélkül. A vége meg: Ugyan már! Gramov, nem gyenge ellenfél.
Spinoff bőven lehet. India, Észak-Korea, Kína… És, a mindig aktuális
Ja, és Jenna, ha kérhetem!
Erős 7.5/10.

Gabor - 2020. 05. 29. 14:06

Sziasztok!

Tudom szokásos kérdés, de lehet tudni, mikorra lesz magyar szinkron? Valahol adják a 8. évadot részenként magyarul? Köszi! Üdv., Gábor

winnie - 2020. 05. 29. 14:50

az ilyesmit nem tudni előre, nem nagyon hirdetik, és ha ismertté válik egy időpont, belekerül a premiernaptárunkba: https://www.sorozatjunkie.hu/2020/01/22/2020-as-hazai-sorozatos-premiernaptar/

én a tavalyi és az idei premiernaptárból próbálnám meg a koábbi szezonok premierdátuma alapján kikövetkeztetni a választ. és sem törvényszerű, de jó becslés.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz