login |

The 100: kezdett a 7. évad

2020. 05. 22. 22:10 - Írta: Necridus

32 hozzászólás | kategória: kritika,

A CW legnépszerűbb és legmasszívabb rajongói táborával rendelkező nyári sorozata, a posztapokaliptikus “könyvadaptáció” The 100 megkezdte a héten a hetedik és egyben utolsó évadjának sugárzását a tavalyi, kissé silány szezon után. Egyelőre sajnos úgy néz ki, ez az évad sem fog sokkal magasabb szintet belőni.

Igaz, a kötelezőt teljesítette. De csak azt. Az esetleges cliffhangeröket feloldották, új szálakat kezdtek el vezetni, és egy utolsó, izgalmasnak szánt jelenetet is bedobtak, hogy azokat is maradásra bírják, akik a premier alapján döntenének. Én esküszöm nem szeretném sarazni a szériát, mert nagy kedvencem volt korábban, de ez a kezdés egyszerűen üres és unalmas volt, ráadásul sorozatos harakirit láthattunk, ahogy szépen elpusztította azt, ami miatt annyira szerettük.

A CW már fejleszti az előzmény-spinoffot, ami a sorozat kezdete előtt majd 100 évvel játszódna. Az “upfronts”-on már kiderült, hogy nincs a rövid távú tervek közt, de még nem temették el (ahogy a Green Arrow And The Canaries-t sem). Ehhez a backdoor pilot el is készült, amit az évad közepén láthatjuk majd. A tovább mögött spoileresen folytatom.

Még a kezdés jó is volt. Bellamy zokog Octavia után (kétszínű…?), majd egy láthatatlan ütést kap, és elhurcolja az a láthatatlan valami. Na, valami újdonság, valami sci-fis cucc az új bolygón! Echo és Gabriel követni akarják, Hope, Diyoza gyorsan megnőtt lánya, aki tavaly kibújt az anomáliából, most menekül, és a karjában talál egy üzenetet. Nem emlékszik semmire, de gondolja, ő lehetett.

Trust Bellamy.

Oké, ez egész izgalmas, Bellamy-nak nyoma veszett (lehet, hogy ezért nincs rajta a poszteren?), és van valami titokzatos, láthatatlan erő az erdőben, ami vadászik a karakterekre. És aztán ez volt ezen a szálon az egész részen keresztül. Rohangálunk az erdőben, néha behaluzunk valakit a múltból, aztán rohangálunk tovább a láthatatlan elől, Bellamy-t megkeresve. Végül besétáltak közösen az anomáliába, ami egyszerűen felszívódott ezután.

Az első szál tehát ellaposodott. A másik a Wonkru megmaradt tagjairól szólt, ahogy… ahogy 2020-as Amerikában járnak? Nem értem. Van egy sorozat, ami megnyer a vademberekkel és a folyamatos feszültséggel, a gyilkolásokkal, a karaktereken eluralkodó örök veszélyérzettel, ahogy az erdőben, otthontalanul menekülnek a rájuk vadászókra. Erre eljutunk oda, hogy Clarke beköltözik egy kellemes kis kunyhóba a kis családjával, ahol akár örök nyugalomban is élhetnek. Minek kell kiherélni önmagunkat?

Többen is kaptak rájuk szabott jeleneteket: Madinél például kérdéses, hogy a Flame eltávolítása után ott vannak-e még benne az előző parancsnokok. Gaia megkérdőjelezi szerepét, miután már nem Fleimkepa, Murphy-nek pedig azzal kell megküzdenie, hogy tavaly Abby halálát okozta, amint az örök élettel elcsábították a Prime-ok. Ráadásul az emberek még mindig azt hiszik, hogy Emory-val ketten Prime-ok, így ezt az álcát továbbra is fent kell tartaniuk.

Közben váltunk Clarke-ra, aki ismét önjelölt hercegnő, és ismét két egymással ellentétes nézetű klánt próbál kibékíteni (és ez a léccinebalhézzatok megy szinte végig a részben), miközben végig azt mondogatja, hogy jól van, nem fáj neki anyja halála… majd Russell előtt bepöccen, szanaszét veri, felgyújtja az egész palotát és bejelenti Russell kivégzését. Na, ki a kétszínűbb, Bellamy vagy Clarke?

Mielőtt Russell tényleg meghalt volna, Sheidheda megölte, s átvette a teste felett a hatalmat. Ezzel legalább kerek sztorit kaphatunk, hogy egy gonosz parancsnokot kell legyőzniük a túlélőinknek, amivel az egyébként baromi jó Commander mitológiát még bővíthetik.

Csak akkor legalább valamivel izgalmasabb részeket kapjunk. Nem az a lényeg, hogy végig folyjon a vér, de ennél az üres 35 percnél (mert kábé 5 percnyi volt, ami nem töltelék) több kell. És tudjuk, hogy van is benne több, mégis az évadnyitóban történtek olyannak érződtek, mint tavaly, hogy húzzák az időt, mert a valóban izgalmas, szórakoztató rész nem tud ennyi részt kitölteni, úgyhogy csak a hatodik vagy hetedik résztől indul be.

Addig meg nézhetjük majd megint a semmit? Ne így legyen… A sorozatzárónál találkozunk!

32 hozzászólás Ne habozz!

Devin - 2020. 05. 22. 22:47

Szerintem korrekt kezdés volt. Nem ugrottak egyből a mély vízbe, onnan folytatták, ahol befejezték és lefektették a szezon alapjait. Egyébként azzal nem értek egyet, hogy a 6. évad silány lett volna. Szerintem nagyon jól kihozták a dolgokat a testcserés szálból, végre elengedték a már csak vergődő karaktereket (Marcus, Abby) és Eliza Taylor valami istenien alakította Josephinet és az azzal küzdő Clarkeot.

“We are the last of the human race”
Ezt amúgy hányszor sütik még el? :D

Kíváncsi leszek, mit hoznak ki az anomáliás szálból, mert én még nem nagyon láttam ilyet sorozatban. Az biztos, hogy most lesz idejük kibontani a történetet, kaptak 16 epizódot és alig várom, hogy lássam, mi is hoznak ki belőle :)

Gàl Tamàs - 2020. 05. 23. 05:25

Nagyon tetszett az egész. Izgalmas nem mint a többi hasonló sztori ami elcsépelt. Viszont az 5.nél megàltam mert nem olvasni szeretném hanem élvezni. Azt lehet tudni hogy lesz e szinkronizàlva és ha igen mikor?

winnie - 2020. 05. 23. 05:52

az ilyesmit nem lehet előre tudni sosem hivatalosan, sem azt, hogy lesz-e (mert nem kötik a nézők orrára, hogy mi sikeres és mi nem), azt meg pláne nem, hogy mikor. a válasz: valószínűleg és nem tudni. talán jövőre.

Mom - 2020. 05. 23. 07:53

Csak egy dologgal nem értek egyet a kritikában, nekem Sheidheda behozása volt a mélypont. Addig is szörnyű volt az évadnyitó, de ott már a fejemet fogtam.

Az egész vagy zavaros, vagy unalmas benyomást keltett, jelenete válogatta. A sorozat legizgalmasabb kérdését továbbra sem sikerült kielégítően körüljárniuk. Mindig belekezdenek, aztán félbemarad. Miért van szüksége az emberiségnek istenekre? Pedig ha ennek alaposabban utánamennének, olyan eszközök lehetnének a kezükben, amire már lehet társadalmat alapítani!

Ami számomra érdekes volt, az Gaia identitásválsága. Remélem, erre szánnak majd pár minőségi jelentet, mert az összes belső konfliktus közül ez az egyik legeredetibb. A másik ami még érdekel, az Clarke és Madi kapcsolata, de itt sem akarnak mostanában mélyre menni.

Sci-fi szempontból nem tudok mit hozzátenni, én untam, de ez nálam nem ritka, nem az én műfajom. Hogy mit keresek egy hetedik évados sci-finél? Kiváló kérdés, én erre fogom keresni a választ az évad során.

Sulo - 2020. 05. 23. 09:22

Russell építette Simone-nak, hogy legyen egy hely, ami emlékezteti őt arra a farmra, ahol felnőtt, nem Clarke. De egyelőre olyan vegyesek az érzéseim nekem is, ez az idilli családi ház rettenet unalmas volt, bár arra pont jó alapnak, hogy konfliktusforrás lehessen. Clarke legyen kevesebbet, a többi szál pörgős és rendben is volt szvsz.

k-10 - 2020. 05. 23. 16:49

Már bocsánat, igen, olvastam, hogy “a szerzővel való személyeskedéseket, illetve a lenéző reakciókat mellőzd”, de muszáj teljesen tárgyilagosan észrevételeznem:

-‘Rohangálunk az erdőben, néha behaluzunk valakit a múltból, aztán rohangálunk tovább … Végül besétáltak közösen az anomáliába, ami egyszerűen felszívódott ezután.’
– ‘Clarke építtet egy kellemes kis kunyhót a kis családjának’

Tehát a kérdések:
– Minek ír kritikát vagy ismertetőt, aki a jelentős részét áttekeri/átalussza/nem érti [nem kívánt törlendő] annak, amit néz? ]:O
– Where’s Bardo? :-)

Bónusz:
‘Minek kell kiherélni önmagunkat?’
Jó kérdés…

Mom – 2020. 05. 23. 07:53
“Miért van szüksége az emberiségnek istenekre?”
Az _emberiségnek_ nincs.

“Sci-fi szempontból” pedig valóban nem túl erős, legalábbis – az alapötleten kívül – nem túl eredeti, de azért – ebben is, meg a többi ‘összetevőben’ (dráma, kaland, stb.) is – mindig van egy-egy biztató ‘villanás’. Most pl. itt az anomália (és Bardo) ügye, ami akár ‘jól’ (értsd: érdekesen/ötletesen) is elsülhet.

Csak nehogy a végén ez is Mr. Robot szimulációja legyen! ):-P

Necridus - 2020. 05. 23. 18:04

Huhú, szőrszálhasogatás:) Oké, valóban kimondták, hogy nem Clarke építtette, elsőre is megvolt, az írás közben viszont túl fáradt lehettem, kimaradt. Megesik. Öhm, elnézést, bár kétlem, hogy ez a részlet a legeslegfontosabb, ami ilyen hangnemű reakciót követelt meg. De javítottam.

Ami Bardo és erdő témát illeti. Attól, amiért nem került bele a kritikába, hogy van egy másik bolygó és onnan jöttek levadászni Hope-ot, nem jelenti azt, hogy észre sem vettem. Ennek a posztnak nem az volt a legfőbb szerepe, hogy soroljam a történéseket – egyrészt egész nap a gép előtt ülnék és írnék, másrészt az, aki látta, annak egyáltalán nem érdekes, aki nem látta, azt meg jó eséllyel nem is érdekli, mi történt. Arról, hogy mi is volt, ott vannak a wikia meg fandom oldalak, de az évadnyitós kibeszélők szerepe, hogy megindítsanak egy beszélgetést arról, milyen is volt. Nyilván benne van, hogy néhány eseményről van leírás, mi is történt, de ez egy kritika, ahogy a címkén is látható, nem pedig leírás.

Szóval ja, észrevettem, nem aludtam át, végképp nem tekertem át – szerintem egy kezemen meg tudnám számolni, hogy a 12+ évnyi sorozatozásom alatt hányszor tekertem át jelenetet-, a posztban egyszerűen csak kifejeztem, hogy ellaposodott az izgalmasnak induló szál. Bardo miatt pedig nem tudott annyira izgalmas lenni, hogy Echo meglátja az erdőben a már rég halott Roant.

De ez is nyilván ízlés/értékrend kérdése, éppen ezért van a kibeszélő, hogy megosszuk az értékeléseinket és véleményeinket. Én úgy éreztem, ellaposodott, a karakterek történetét egyelőre nem tette annyira izgalmassá Bardo, mert még annyira ködös infók vannak csak. Van, aki szerint viszont ez volt a kezdés csúcspontja.

zolkó - 2020. 05. 23. 19:07

Magát a sorozatot nem nézem, annak idején 2 vagy 3 rész után kaszáltam, de a “CW [….]és legmasszívabb rajongói táborával rendelkező” mondata miatt annyit azért idebiggyesztenék, hogy szerintem a Supernatural rajongótábora még mindig nagyobb. Peace!

Necridus - 2020. 05. 23. 20:30

zolkó:

tedd hozzá még azt a “nyári” szót, azért van ott. Én is úgy gondolom, hogy összességében a Supnat nyerne egy ilyen kategóriában, de a nyári sorozatok közt egyértelműen a The 100.

Zsuzsi - 2020. 05. 23. 21:25

OMG! Én az ötödik évaddal búcsúztam, és bár néha eszembe jut, hogy le kéne darálnom a hatodikat, valahogy sosem vitt rá a lélek. Kiábrándultam, és ahogy látom, nem is kell visszatérnem.

k-10:
Ez a kritika lényege. Hogy ha rajongó vagy, nagyon szeretted, akkor is le tudod írni róla, hogy ez most nem volt rendben. Még ha ez valakinek úgy tűnik, hogy átsiklott fontos részleteken. Én nem láttam a részt, valószínűleg nem is fogom, de elolvastam, hogy tudjam, hogyan állunk, és nekem átjött az üzenet.

Enzo - 2020. 05. 24. 00:28

7×01 (pótlás tegnapról)

Hú, érdekes kezdés volt ez. Ahhoz képest, hogy többször is elmondták, hogy 1 nap telt el a fináléban történtek óta, a sanctumi szálon nekem valahogy többnek tűnt. Bellamyéknál persze nem, ott éreztették rendesen a kontinuitást: a srácot elviszi egy láthatatlan valami, Hope is elszökik, meg úgy általánosan minden elszaródik. Ezzel éles kontrasztot alkotott, hogy Clarke-éknál minden szép és jó (csinos új házikóval, stb.)… egy darabig.
Talán túl sok szembenálló fél tartózkodott Sanctumban (és túl sok fegyverrel) ahhoz, hogy ne legyen egy puskaporos hordó az egész nagyon gyorsan – ami ugyan (még) nem igazán robbant fel, de legalább a palota leég. Az előző évad talán legjobb részei azok voltak, amikor X szereplő próbálta elhiteti másokkal, hogy ő Y, na ebből most lesz elég, mert ugye Madit még Hedának hiszik az emberek, Murphyéket meg nemesnek. De hogy hogyan került Sheidheda Russellbe… ez nekem is kicsit erőltetett.
Az Echo-Gabriel-Hope trió meg a necces szitu ellenére indokolatlanul gyorsan rájött minden szabályra (pl.hogy hogyan lehet lelőni a láthatatlan szuper-techno-embereket), én még most se igazán értem az egész szálat.

Darabkák:
– Mindig érdekes a főcímet figyelni, hogy milyen helyszínek tűnnek fel benne, amik majd valszeg fontosak lesznek az évad során.
– Raven csak szerintem virult ki magához képest nagyon? Mármint tök jó így látni, csak meglepett.
– A zárójelenet elég erősre sikerült Clarke Targaryen beszédével és mögötte a lángoló palotával :O

#hétidézetei (igazából a rész eleje felé egy jelenetben rögtön egymás után jött egy kiváló helyzetösszegzés Indrától, majd 2 nagy duma…):

Indra: -The people of Sanctum have lost their way of life, but many still believe in the primes. They blame us.
Niylah: -Faith is a powerful thing.
Indra: -A dangerous thing. We can expect conflict between believers and nonbelievers. To make matters worse, the children of Gabriel are here. Sanctum is their home, too. They want Russell Prime, and anyone who believes in him, dead. At the moment, they too, are our allies. Add to that 36 hardened criminals from Earth who Wonkru was at war with a few days ago, and I say we have our hands full being the keepers of the peace.
[…]
Murphy: -An army of cannibal peacekeepers, huh? What could go wrong?
Miller: -Remind me again how long we gotta wait until our compound gets built.
Raven: -Two years if everything goes perfectly….
*távoli csetepaté zajai*
-…so 3 years. (:DD)

Emori: -We get to live in the castle?
Miller: -If they’re gonna get murdered in their sleep, better there than at the farmhouse with us.
Raven: -He does have a point. I need my 8 hours. (:DD)

k-10 - 2020. 05. 24. 14:21

Necridus:
“Huhú, szőrszálhasogatás:)”
Huhú, úgy látom, a ‘szőrszálhasogatás’ mint fogalom értelmezése sem sikerült jobban…

NEM az a baj, hogy nem említettél meg egyes dolgokat, hanem hogy pontosan olyasmit hiányolsz/amiatt húzod le a sztorit, ami ott van az orrod előtt.

Zsuzsi:
Sajnos ebből pont NEM fogod tudni, hogy állunk, mivel alapvető fordulatokat “nem tekert át” a kolléga…

Levi - 2020. 05. 24. 14:38

Lehet egyedül leszek a véleményemmel, de nekem abszolút bejött :D

SPOILEREK:

Nagyon jót tett Abby kiírása, engem már évadok óta nagyon zavart a karakter, ha ilyen formában jelen marad a sztoriban akkor nem lesz annyira idegesítő, mint eddig. Bellamyból is pont elég volt ennyi, kár, hogy őt nem lehet megúszni… :)

A Sanctumos szál eddig tetszik, idő kérdése mikor fog robbanni a bomba. A raboktól kiemeltek két karaktert (a szőke csaj és a férje(?), nekik gondolom nagyobb szerepük lesz később), Gabriel gyermekei, a Wonkru, a hívők, nyilván vannak nem hívők a sanctumiak közül és ugye még kiemelt karakterek az űrből, akik nem Wonkruk. Érdekes lesz látni, hogy bontakozatják ki a belső feszültséget, mert ez tényleg olyan szál lehet, amivel érdekessé lehet tenni az évadot. Gaiara és Indrára én is kíváncsi vagyok, nem tudom nekik milyen utat szánnak későbbre. Murphyt érdekes lesz vezető szerepben látni, ilyen nem is nagyon volt még. Russell kiírásán meglepődtem, ez a Sheidheda dolog nekem még mindig a levegőben lóg, annyira nem is tetszett ez a része. Clarke beszéde és kirohanása viszont jó volt, nem sokáig tudta leplezni, hogy igazából még sincs annyira jól (ami ilyen helyzetben teljesen érthető is). Jordan meg… Ahh, szegény Monty forog a sírjában, nem gondoltam, hogy ennyire idegesítő karakter lesz belőle.

Az Anomália nagyon jó volt, még nem tudják mivel állnak szemben (lehet nem is emberekkel), Hope is nagyon érdekel, azért Diyoza és Octavia mellett szocializálódni nem lehet egyszerű menet. :D Ha az anyjától örökölt valami taktikai érzeket és Octaviatól tanult valamit gyakorlatban (amit mutatott is Echoval szemben), akkor minden esély meg van rá, hogy badass legyen. És a követő részben már valószínű lesz Diyoza is, akinek külön örülök.
A Bardo vajon mi lehet, ahova el akarják vinni Gabrieléket?
Szóval én tényleg várom a 2. részt, nem érzek nagy minőségbeli zuhanást az előzőekhez képest.

sledge - 2020. 05. 24. 18:07

Szerintem is abszolút nézhető volt. Nekem a 6. évad volt a mélypont, ott mintha nem tudtak volna mit kezdeni magukkal és a történettel, eléggé semmilyen volt, viszont itt most egyből hoztak három témát.

1. Sheidheda és Russell: Hát, nem tudom, nálam ez a gyenge pont. Hacsak nem lesz valami fontos szerepe az egésznek, nekem ez valahogy nem adja.

2. Konfliktus és szembenállás Sanctumban: Na, ez viszont cifra, szép nagy kavarás lesz még itt, ez igazi ínyencségnek ígérkezik, ráadásul a szembenálló főbb karakterek is jók.

3. Anomália: Végre valami sci-fi. Nagyon érdekes lesz, ebből mit hoznak ki, talán a legnagyobb potenciál a sorozatban, csak el ne szúrják. Mondjuk, kicsit idétlen volt ez az erdőben rohangálás, de nyilván nem akarták lelőni mindjárt az első részben a poént. Kicsit túl egyszerűen gyakták le a láthatatlan ellenséget, de legalább felmerült a kérdés, hogy kik ezek és mit akarnak.

Alakul ez, a Sheidheda storyline-nak kéne valami értelem, mert az továbbra is nekem lóg a levegőben, de a többi rész jónak tűnik egyelőre.

walaki - 2020. 05. 25. 09:13

Nem volt semmi baj ezzel a kezdéssel. Évadelsőnek muszáj volt sorra vennie és felelevenítenie, kivel mi történt, ezt tette. Túl sok nem történt, nem is történhetett, mert mindenkire kellett jusson idő. Még ezzel együtt is sikerült kis fordulatot csempészni bele.

A sorozat egyetlen hátránya és egyben előnye is, hogy nagyon alacsony a költségvetése. Ez persze többnyire hátrány, ugyanakkor élvezet nézni, milyen király sorozatot képesek kihozni belőle még így is.

Az egyetlen szívfájdalmam, hogy a 6. évad végi cliffhangert nagyon bagatel módon odották fel. Persze, érthető az alacsony büdzsé miatt, egy hi-tech exoskeleton jelmez olcsóbb, mint egy idegen faj CGI, de akkor is hatalmas kihagyott ziccer szvsz.

Desmond Wallace - 2020. 05. 25. 14:15

Hát nem volt nagy durranás ez a premier.
Mondhatnám azt is, hogy erősen untam.

Denila - 2020. 05. 25. 14:56

Én is erősen untam az évadnyitót, de nekem már szezonok óta nem adja azt az élményt, amit a 4. évad óta, pedig az is teljesen filler évad volt úgy, hogy az utolsó pár részt odatették. Az 5. évaddal nagyon nagy ziccert hagytak ki. Évadok óta borzalmasan unom a Flame szálat, azt vártam már, hogy mikor hagyjuk már el. Lehet egyébként, hogy nálam az is kozrejatszik, hogy a 4.evadot néztem utoljára darálva, azóta hetiben.
Soha nem szerettem a nagyon sci-fi szálakat, nekem már a CoL is kicsit negfekudte a gyomromat, a mind drive is, de az alapotlet a morális kérdésekkel szerintem izgalmas. Kíváncsi vagyok, mennyire fogják ellentmondásokba navigálni magukat az anomaliaval.

Amivel egyáltalán nem értek egyet, az az, hogy Clarke kétszínű lenne. A lány 20x éves (a cryot nem számolom), 18 éves kora óta viseli az “emberiség megmentésenek” felelősségét, az egész 5. évadban mindenki ellene volt (hol jogosan hol kevésbé), majd kvázi belekoltoztek a testébe, és megoltek az anyját, akivel nem volt túl jó a kapcsolata. Engem nem lepett meg, hogy robbant, amikor elerte a tureshatarat. Talán azért lehetett furcsa, mert nagyon Clarke-szerutlen volt a konkrét fizikai erőszakot látni tőle. De semmiképp nem éreztem kétszínűnek.

SPOILER

Spoiler accountok twitteren kiszivarogtattak az első 4 rész cselekményet. Én az alapján teljesen elvesztettem a fonalat, hogy hogyan működik az anomália, nagyon kíváncsi leszek, hogy képernyőn mennyire fog atjonni.
Nwm tudom, hogy Bellamy mellozesenek a teljes promo kampánybol mennyire narratív okai vannak, és mennyire BTS drama.

(Elnézést a lusta ekezethasznalatert.)

Eszter - 2020. 05. 26. 12:08

A The 100-ot egy nagyon jó kis sorozatnak tartom, a top10 sorimban mindig is fix helye volt, régebben is mindig bevédtem, ha valaki kritizálta, viszont most be kell valljam, hogy én is untam ezt a részt. Persze évadnyitó volt meg minden, de attól még nem igazán kötötte le a figyelmem.

7×01:

1. A Sheidheda szál nem rossz szerintem, az előző évadban kifejezetten szerettem a Madivel való harcát, és kíváncsi vagyok, hogy mit fognak vele kezdeni. Viszont nem érzem azt, hogy beleillene most ebbe a sztoriba, nem is nagyon tudom, hogy hogy kapcsolódott be, pedig valószínűleg az évadban ő lesz az egyik, akivel meg kell majd küzdeni. Igazából én örülök, hogy Russell ki lett iktatva, csak szenvedett a veszteségei miatt, nem nagyon vitte volna előre a sztorit, már idegesített is.

2. A Sanctumos szál sem olyan borzasztó, érdekes lesz, hogy hogy lehet majd ezt a sokféle nézőpontú embert egy helyen tartani, tuti nagy konfliktus lesz még itt. Kíváncsi vagyok, hogy ebből mit hoznak ki. Btw nagyon tetszett, ahogy Murphy mentette meg a feszült helyzetet.

3. A kedvencem az anomáliás szál. Az előző évadban is ez vitte a prímet nálam. Nagyon érdekel az egész, hogy hogy jött létre, hogy működik stb. Octavia az egyik kedvenc karakterem, mindig is jobb és izgalmasabb szálai voltak, mint pl. Clarke-nak (az elején Bellamy-val a kapcsolatuk, mint testvérpár; eleve az eltitkolt gyerek háttérsztori; a Lincolnos szála; aztán ahogy harcos vált belőle Indra oldalán; a Hunger Games-re hajazó sztori; majd Bloderina; utána, ahogy összefogott a régi ellenfelével, Diyozával; majd ez az anomália), szóval nagyon érdekel, hogy mi lett vele, illetve Diyozával is, a duójuk a kedvencem. Érdekes számomra Gabriel és Hope is, kíváncsi vagyok, hogy nekik mi lesz a szerepük.

4. Azok a jelenetek untattak, amik a farmházban játszódtak. Ravent és Indrát szeretem, viszont a Clarke-Madi-Gaia, illetve a Clarke-Russell-Jordan trió egyáltalán nem tud érdekes lenni számomra (eddig). Eleve nehéz Clarke-ra Medi “anyjaként” tekinteni, nekem inkább olyanok, mint egy nővér-húg páros. Clarke-ot sosem szerettem egyébként, mindig ő aratta le a babérokat mindenért, holott például Raven nélkül semmire sem ment volna. De az utóbbi időben kezdtem elviselni, és én pl. nem csodálkoztam azon, hogy a végén kiakadt (bár nem vágom, hogy mi szükség volt a palota leégetésére). Azt is pozitívnak tartottam a részéről, ahogy próbálta fenntartani a békét, hogy próbált jobban cselekedni. Illetve már majdnem megkedveltem, mikor elgondolkozott Russell szavain, hogy félre teszi a fájdalmát, és inkább Medit helyezi előtérbe, azzal, hogy példát mutat neki Russell életének megkímélésével, de hát úgy látszik nem lesz a kedvenc karakterem ezután sem. XD

Karakterek:
– Szeretem, izgalmas, van benne potenciál: mint ahogy feljebb említettem: Octavia, Diyoza, Gabriel, Hope. Emellett szeretnék több Ravent, Indrát és Murphy-t.
– Felesleges: Bellamy. Pedig az elején istenem mennyire imádtam, de az időugrás után teljesen elbaltázták szegényt. Kb semmit nem tesz hozzá a sztorihoz, idegesítő, erőltetett, álszent, unalmas. Ilyen számomra Emori, Niylah és Jordan is, nagyon unalmasak, egyszerűen nem érdekel, hogy mi van velük.
– Akik a kettő között vannak: Madi, Gaia, Echo. Lehetnének izgalmasak, viszont sokszor csak úgy vannak, nem mindig tudom hova tenni őket.
– És aki kimaradt: Clarke. Ő számomra mindig is irritáló és idegesítő volt (sokszor egyszerűen felháborító volt a viselkedése), viszont jelenleg elviselem. Kíváncsi vagyok az évad alatt mit kezdenek vele.

Shippek:
– Rettenetesen shippelem Octaviát és Gabrielt, az előző évadban nagyon jók voltak együtt, szurkolok nekik.
– Remélem Raven talál magának valakit, őt mindig is Murphy-val shippeltem, tudom nem nagyon volt rá indok, de ők izgik lennének együtt, azonban ez valószínűleg nem fog bekövetkezni. Nagyon szerettem annó Shaw-val, meg Ryker-ker is jók lettek volna az előző évadban.
– Viszont, ha az évad alatt Clarke-ot és Bellamy-t összehozzák, nagyon mérges leszek. Rettentően béna és ízléstelen húzás lenne, bár a két karakter megérdemelné egymást (nem éppen jó értelemben). Clarke-nak valami olyasmit képzelnék el a végére, hogy feláldozza magát a többiekért vagy valami, viszont ezt úgysem fogják meglépni.

walaki - 2020. 05. 26. 16:40

Igen, a farmház tényleg unalmas, és szvsz eléggé nem is oda illő. De hát olcsó díszlet, teccik érteni.

Egyetértek a Bellamy-s meglátással, annyival egészíteném ki, nekem Raven hiányzik nagyon. Régebben nagyon jó volt a karaktere, de mostanra alig akad szerepe. Remélem még magáratalál, az jó lenne.

Leon41 - 2020. 05. 27. 12:01

Rawen nekem is kedvencem! Nagyon várom már a szinkronos megjelenést.
Az ok egyszerű nem beszélek angolul.

Enzo - 2020. 05. 27. 13:07

Plusz 1 Ravenre :) Írtam fentebb, hogy kivirult idénre, remélem most már kap némi boldogságot, mert megérdemelné…

Nézőke - 2020. 05. 29. 00:12

hát….jó.
SPOILER a 2.részről
pozitívumok:

Nem volt Clarke és bandája
Rejtélyek
Haladtunk egyet előre

Negatívumok:
Ivana Milicevic valódi terhessége,gratulálunk neki,de nane már. Komolyan nem tudták eltakarni, vagy mittomén,de annyira zavaró volt, hogy mint egy elefánt a porcelánboltban trappol végig ekkora hassal,és még ki is lóg a ruha alól. Katasztrófa volt.

Oké, mondom, majd csak megmagyarázzák, hogy a tóból érkezők feje miért nem gyűrődik össze, mint egy üdítős doboz,amikor ide átkerülnek. Meg is magyarázták,és valóban úgy lenne egy normális atmoszférás nyomáson,de akkor az első felúszásnál miért nem így van?

Hopeot két nő neveli,sose látott más embereket,azt se tudja mi az a gyerek, de vágja hogy báty meg fiú.
Állatvilág? Lezuhant űrhajó? Egyéb életjelek? 6 évbe sok felfedezés belefér.

gondolom következő rész a prime és csapata…

Devin - 2020. 05. 29. 01:56

Nézőke:
a bátyról: Octavia mesélt neki Bellamyról. Gondolom ki is fejthette mit jelent. Fiú meg hát, nem tudom… Murphyt említette, gondolom valahogy megpróbálta elmondani neki a családja, mi is az a két nem. Meg ott volt az a pali, említette, hogy aztán jött még egy rab. Nem hiába volt a kerge ürge babájának neve Hope.

Annak most én is örültem, hogy Clarkék nem szerepeltek. A rész csak úgy elrepült, szívesen látnám még Skyringet meg a visszaemlékezéseket :D

Nézőke - 2020. 05. 29. 09:03

Devin: az a baj a posztapok sorikkal, hogy nem szárnyal a fantázia, az írók a sajátos emberi logikai gondolkodás fóliájába vannak becsomagolva. Nyilván, mert mi nézők se tudnánk azonosulni random ötletekkel az emberi pszichét illetően.
De, hogy simán ugrunk 6 évet (Clarke esete is ilyen), ami alatt rengeteg személyiségváltozáson s kalandon lehet keresztülmenni (lásd rab), aztán ugyanott folytatjuk,mintha mi sem történt volna,azért az erős.
Amúgy Octavia már a második hat évet fogja ugrani, a mi szempontunkból, lassan el kéne kezdeni sminkelni a színésznőt ehhez.

Nade:
Hopenak ha magyarázzák, hogy így család, úgy család, egyéb gyerekek, máshol ez van, meg az van, stb, akkor kiváltódik nála az kalandozás, vágyakozás ingere, amit Diyoza nem akart volna,ennek ellenére történetekkel bombázzák a 6 éves utánpótlást.

Ha “ne menjünk sehová” szerint rendezkedik be, akkor halálra ítéli saját lányát, nem tudhatta, hogy mikor és ki érkezik a bolygóra, ha egyáltalán.
Egy darabig még elleszbizett volna O és H, de abból nem lesz további generáció…hiába ültetnek krumplit a medúzabecsinálthoz.

Eszter - 2020. 05. 29. 18:41

7×02:

Nagyon tetszett. Izgalmas volt, haladt előre a sztori, és végre láthattam a kedvenc szereplőimet.

1. Gabriel, Echo és Hope szála jól működött, tetszett, ahogy két erős női személyiség kicsit egymásnak feszült, majd a végére végülis Echo vígasztalta meg Hope-t. A Bardo-s szál is érdekel, illetve, az is, hogy mi történt a B bolygón. (Még Beccát is láthattuk!:D)

2. Szuperek voltak a flashback-ek, imádtam az Octavia-Diyoza-Hope triót. Ezek után is kíváncsian várom, hogy mi történt Octaviával és Diyozával.

Octavia és Echo is megszállottan hajkurászták Bellamy-t, én vagyok az egyetlen, akit nem érdekel, hogy mi lett vele? XD Azt sem értem, hogy miért vitték el őt, ez valószínűleg később ki fog derülni. A következő rész Sanctumban fog játszódni, viszont az sem nagyon érdekel, hogy ott mi van. Reméljük azt a szálat is feldobják valamivel, mert ha az anomáliát így vezetik tovább, akkor nekem nagyon be fog jönni.

karit - 2020. 05. 31. 02:27

Elnézve, mennyire a Földről indult (átvitt értelemben), és mivé lett a sztori, ez már valami tök más. Ami bajnak nem baj, sőt, mégis fura nézni ezt a level 2-t.

Ahol “baj van” az idővel, meg zöld anomália, meg pláne közeli feketelyuk, ott a bottal tipegő Bellamy mellett afféle Interstellarosan farkába harapó kígyó is a levegőben lóg. Jó lenne, ha a végét nem kanyarítanák natgeós “Mentsük meg a Földet!”-be. Azon már úgyis túl vagyunk, a szemünk előtt zajlik az apokalipszis.

Na mindegy, Hope hal meg utoljára. Bízok az írókban. És Bellamyban.

Latza - 2020. 05. 31. 23:03

Na, ez egy jó rész volt.
Mondjuk az “ősök” által alkotott “átjáró más bolygókra” kicsit khm, ismerős ötlet volt, főleg amikor a videón elkezdte a faszi bökdösni a jeleket és megnyílt a csillagkapu– akarom mondani anomália. De az egész jelenet a barlangban a falra festett jelekkel egy az egyben a Csillagkapu filmet idézte. :D
De azért jól összehozták a kapcsolatot a béta bolygóval meg a régi telepesekkel. Kérdés, hogy itt mennyire torzultak a vezérek személyiségileg. Ahogy eddig látszik: eléggé. :D

Enzo - 2020. 06. 02. 21:33

7×02 (pótlás péntekről)

Na ez a rész már jobban sikerült, tényleg nem hiányoztak Clarke-ék. Nemcsak hogy megkaptuk az Octavia-Diyoza-Hope sztori hiányzó részét (majdnem teljesen), hanem egészen info-dömping jellegű lett az epizód – a legnagyobb felfedezés talán az volt, hogy ez a Béta bolygó, ahol az Eligius III is járt. Akkor lehet, hogy ez a titokzatos Bardo nevű hely is másik bolygó, mondjuk a Gamma?

Szóval akkor kronológiailag, csak hogy jól értem-e:
1. (Előző évad futóhomokos izé után:) Alfa bolygóról nézve a 6 hónapos terhes Diyoza belép az anomáliába, Octavia pár másodperccel lemaradva követi.
2. Béta bolygón kibukkan Diyoza, az időeltolódás miatt 3 hónap múlva érkező Octavia épp időben jön a szülést levezetni.
3. Nevelgetik a kicsi Hope-ot, Octavia közben próbál visszajutni.
4. 10 év után az eldobott palack miatt megtalálják őket a tanítványok, és elrabolják (Hope marad)
*még ismeretlen történések*
5. Octavia valahogy visszajut Alfára, gyógyultan, ahol alig telt el idő. (mondjuk neki meg eltelt 10+ év, ehhez képest kb fiatalabbnak nézett ki visszatérve)
6. Előző évad végi dolgok, Alfán beütik Hope elmekódját, és ezzel átrántják a csajt. Ő leszúrva megtaggeli Octaviát, aki így átkerül ismét.
7. Évad elején látott dolgok: Bellamyt elviszik, Echoék lelövik az erdőben a tanítványokat, és átkelnek. (és aztán ennek a résznek a jelene)

Denila - 2020. 06. 03. 00:48

Igen, szerintem jól érted. Octavianak kicsit más lett a haja, és meggyógyult a keze. A 100 világában ez a 10 év öregedés. ☺️

Arra nagyon kíváncsi vagyok, hogy hogyan fogják osszekotni a szálakat. Felbukkan Cadogan, ismét elojon ALIE és a CoL? Raven biztosan nem véletlenül emlegette az evadnyitoban. Valahogy elokerul Blake-ék előző (vagy az 5.?)evadban emlegetett asztronauta felmenője?

A rész nekem is nagyon tetszett, egyáltalán nem hiányoztak a kimaradók.
Ami zavart, hogy az Echot alakító színésznő nagyon gyenge, valahogy jobbra emlékeztem a korábbi évadokból.

Nézőke - 2020. 06. 03. 13:31

Denila: Echo teljesen jó volt kémként,és mondjuk irányított gyilkosként.
Most meg saját döntéseket akar hozni,ez lehet vele a baj,ami miatt nem jön be NEked.

NEkem a Hopeot játszó valaki a nagyon gyenge.

Denila - 2020. 06. 04. 15:05

Nem, semmi bajom a karakter változásával, emberileg Tasya Telesszel sem, egészen egyszerűen a színészi alakítása nem tetszik ebben az évadban.

Chuku Modu klasszisokkal jobb mindkét színésznőnel, és ez nagyon erősen kijön egyelőre, hogy ennyit vannak egyutt.

Wanheda - 2020. 06. 05. 18:18

Nah, nekem tetszett a 3. rész. :-) Raven átesett azon, amin mások már ezerszer, akiknek annyiszor nekitámadott, miközben őt is megvédték. Hát ennyi. Megérdemelte már. Amúgy szeretem, de hogy folyton nekiesett Clarke-nak, amikor kb. százszor mentette meg az életét, marhára bosszantott.

Sheidheda hogyan a fenébe töltődött bele Russell-be? Ezt magyarázza már meg valaki végre!

Amúgy azt nem értem, hogy ha Sheidheda már nincs a Fleim-ben, miért ne lehetne visszatenni a lángot Madibe? :-) Legalább lenne újra Wonkru. Jó legfeljebb Sangedakru meg lenne sértődve, de aztán kit érdekel? Mennyire voltak jelentősek eddig. Okés, tudtuk, hogy van egy ilyen klán, de nem osztottak-szoroztak semmit.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz