login |

Pilot: Snowpiercer

2020. 05. 26. 15:50 - Írta: human

53 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

Vagyis nem csak pilot, hanem rögtön 2 rész, hiszen a TNT sorozata annyival indított hétfőn itthon a Netflixen, és valószínűleg kell is ennyi a belerázódáshoz. A lényeg, hogy itt a posztapok vonatozás, de vajon milyen is lett a végeredmény?

A sorozat ugyanazon a képregényen alapul, mint a Chris Evans főszereplésével készült azonos című film (ami még most is nézhető a Netflixen). Ennek megfelelően a felállás hasonló: az emberiség a globális felmelegedést a légkörbe lőtt szabályozó anyagokkal akarta megakadályozni, de ez rosszul sült el, túlhűtötték, lakhatatlanná tették a bolygót.

Bár a többi esetleges túlélőről nem tudni, de az emberiség talán tényleges maradéka, 3000 ember egy, a világ körül örökké robogó vonaton él túl, miközben odakinn -130 fok van. Viszont nem meglepő módon ott is ugyanúgy fel van osztva a társadalom, mint a valóságban. A gazdagok elől élnek jó létben, egy réteg (az induláskor fellógott potyautasok) pedig a legvégén nyomorog egyre kevesebb erőforrásból, na meg közöttük a többiek, a társadalom pár szeletét képviselve. És ez az évek során pattanásig feszülő helyzetet hoz: az említett filmben egy újabb lázadást a sorozatban… is ezt teszi, csak máshogy.

A sorozat nem rejtegeti az üzenetét, ugye jelenleg eléggé népszerű a téma, a hasonló dolgokat feszegető Joker 1 milliárdot hozott, a Parasite Oscar-díjat nyert, a The Platform pedig “feldobta” a kijárási tilalom első heteit. És akkor csak a mostanában megjelent dolgokat hoztam szóba, hiszen igazából örök téma az osztályok közötti feszültség.

A kérdés a kidolgozás, hogy milyen közegbe pakolják, és ezt mire használják. Ennek kapcsán szerintem a Snowpiercer elég merész húzás, hogy a feszültség elől nincs menekvés, a vonaton kívül végünk, és ahogy hangoztatják is, egy ökoszisztéma van, itt kell valahogy élnünk. Na de mi az igazi egyensúly?

Viszont el is jutottam a fő problémámhoz, hogy még ha lehet is a képregényhez vagy a filmhez képest plusz dolgokat bele tenni (nem ugyanaz a konkrét történés nagyja, avagy nem csak széthúzták), akkor is kérdéses, amiket itt pakoltak bele. A legnagyobb sorozatos kliséket. Avagy rendben, a posztapok körítés, a világ beránthatja a nézőt, de ha ezt lebontjuk, akkor semmi erő nincs mögötte.

Konkrétan arra gondolok, hogy egy nyomozásra fűzik fel az első évadot, szinte krimisorozatot csinálnak az egészből (a film például akció) – a Főnökség az egyik nyomorgó utast, korábbi gyilkossági nyomozót, a titkos forradalom egyik vezetőjét kérik fel arra, hogy vizsgáljon ki egy darabolós gyilkosságot.

Nehéz kérdés amúgy, mert akár jó is lehetne a nyomozás, de annyira tipikusnak érződött valahogy, pedig tényleg extrém a körítés, hogy nem tudtam élvezni. Igen, így derülnek ki a titkok, bevált írói húzásokkal nincs baj, és a 2. rész végére hoz is egy jobb fordulatot, szerintem akit ott beránt, az kitart majd a végéig, de számomra nem működött.

Lehet a fő bajom, hogy technikailag is nagyon furcsa a sorozat. Itt már a vágásra gondolok, meg arra, ahogy kiderülnek dolgok. Előfordulhat, hogy a Snowpiercer hányattatott sorsa is baj, hiszen 5 év telt el, azóta dolgoznak rajta, de egyszerűen összedobottnak tűnik. Mechanikusnak, X dolognak kell történni, mert így szól a forgatókönyv, nem mert a cselekmény adja. Emiatt mégsem egységes a sorozat. Amit a szerelmi háromszög csak bebetonoz.

Mintha nem tudnák, mit akarnak mondani a készítők: a morális dolgokat a szánkba rágják, semmi árnyalás nincs egyelőre, vagy olyasmi, amin elgondolkozhatna a néző. Viszont a rámutatás az nem működő gondolatébresztés. Közben nyomozós / akciós sorozatként pedig nem erős a Snowpiercer. Nem tudom, mit kellett volna csinálniuk, de ez így minden irányból kevés.

A kémekkel teli felkelés talán működhetett volna? Csak abban nincs ennyi rész, hanem esetleg csak egy filmnyi. De az is lehet, hogy az alaphelyzetet már láttam a szerintem rohadt jó filmben, így maga a világ nem ragadott meg. Egyszerűen nem éreztem benne semmit, azon kívül, hogy szeretem a posztapok dolgokat. Mintha egy unalmas sokadik nyomozóst kaptam volna. 6/10.

53 hozzászólás Ne habozz!

jenga - 2020. 05. 19. 07:36

nem volt rossz, de jo se
6/10

remelem a nyomozot sikerul megszoknom, mert eddig nem nagyon kedveltem a szineszt
erdekes, hogy a tailben eddig bemutaott emberekbol senki nem tunt szimpatikusnak, olyannak akiert lehetne szoritani(nyilvan a kisgyerekeket leszamitva). mi tobb, a vonat tobbi reszeben karakteresebb szereplok vannak

bvr - 2020. 05. 20. 12:57

Megnéztem a pilotot. Voltak dolgok amik érdekelnének és voltak amik viszont egyáltalán nem. A következő részt azért még megnézem.

RoyStampler - 2020. 05. 23. 04:23

Megnéztem az első részt, legyen 7/10. Van hangulata, és kíváncsi vagyok, merre viszik. A cliffhanger fényében (is) ez tényleg egy alternatív megközelítése a sztorinak, ami egyáltalán nem baj. A színészi játék hullámzó, de nincs kimondottan gyenge láncszem (bár egyelőre túl erős karakter sincs). A CGI kevés, s bár amikor van, akkor eléggé kilóg a lóláb, azért jól néz ki. Ha jobban belegondolok, a “production values” tekintetében összességében véve olyan, mint a TNT korábbi sorozata, a Last Ship. Az sem volt szerelem első látásra, és kábé ugyanezeket lehetett elmondani a pilotról, de aztán nagyon megkedveltem. A Snowpiercer ehhez képest előnyben van, hiszen érdekesebb a sztorialapanyag. Én várom a folytatást.

winnie - 2020. 05. 26. 16:07

ó, pedig nagyon vártam:((

az a baj, hogy számomra teljesen érdektelen volt, nem nagyon láttam olyasmit, amire felkaptam volna a fejemet. 5/10, talán, de nagyon untatott, pedig itt aztán volt világépítés, és nyilván a szezon folyamán egyre inkább fel fogják tárni a vonatot.

a nyomozás hangoztatásával nem értek egyet, főleg azzal nem, hogy nyomozós a sorozat. tény, hogy az átível, de nagyjából csak apropó, hogy megismerjük a viszonyokat, miközben több szálon folynak az események, illetve képbe kerülnek a karakterek is.

sőt, tivábbmegyek, itt még nagyon morális dolgokat és osztályviszonyokat sem nagyon éreztem, csak láttuk, hogy hátul rossz, elöl jó, középen pedig buli van, egy sajátos társadalom. de vagy annyira érdektelen volt, hogy bealudtam és nem vettem észre, amikor ilyesmiről volt szó, vagy nem nagyon pampogtak a témán.

winnie - 2020. 05. 26. 16:14

egyébként hiszem, hogy ez olyan sorozat, aminek, ha az ember időt ad, akkor be fogja rántani, mert túl nagy ez a világ ahhoz, hogy rögtön letüdőzzük, és simán fognak itt még a háttérben előkerülni figurák (ld. az egyik kisebb szereplőt, aki talán nem is lesz többet ebben a szezonban, előléptették állandónak az s2-re). szóval ahogy megtelik élettel a világ és nem csak erőltetve fogják felmondani az expozíciót (ú, itt az elején nagyon kemény volt, ahogy felmondták nekünk a tankönyvet, és ugye a nyomozóval ismerünk meg szinte mindent), akkor az ember el lesz kapva-

más kérdés, hogy ezt nem fogom megvárni.

winnie - 2020. 05. 26. 16:15

” a 2. rész végére hoz is egy jobb fordulatot, ”

itt viszont nem tudom, hogy mire gondolsz.

ha már fordulat, akkor az első részes túlságosan adta nekem magát, de nem értettem, hogy miért lenne számomra érdekes ez a csavar. se pro, se kontra, csak amolyan, mmmkay, whatever.

SpentRocket - 2020. 05. 26. 16:19

Nagyjából ugyanazt érzetem, mint human, illetve a többi kommentelő. Szeretm a posztapokaliptikus történeteket, el tudok veszni a világban, de itt valami nem működött számomra. Untatott engem is, bár még csak az első részt láttam. Nem érzetem magamhoz közel senkit, nem érdekel különösebben a karakterek sorsa. Arról már nem is beszélve, hogy a tail-t Faroknak fordították. Az Egységes Farok felkiáltásnál hangosan felröhögtem, annyira idétlen. Még maradok egy pár részre, de most úgy érzem, hogy valószínűleg el fogom engedni.

Komikaze - 2020. 05. 26. 16:54

Nekem tetszett, rosszabra számítottam. Tök jó kikapcsolódás, tetszik a nyomozós száll is. A megvalósítás és a díszletek sem néznek ki gagyinak, oké a CGI az nem mozis, de pont jó.
Daráltam volna az egész évadot de most persze csak az első két rész van fent a TNT miatt :-)

Balumedve - 2020. 05. 26. 17:53

Az istállós jelenet váltotta ki belőlem a legtöbb érzelmet. A főhős meg egy szőrgombolyag.

winnie - 2020. 05. 26. 17:57

Numudal - 2020. 05. 26. 18:09

A filmet kifejezetten szerettem, de a sorozattól jó előre félek. Szerintem a film egy “geg” volt ami jól sült el, sok dolgot sikerült belerakni, hangulata és stílusa is volt.

De ezen mit fogunk nézni 1-2 évadon át? Főleg úgy, hogy azért tudjuk, hogy ez a világ érdekes, de azért eléggé recseg-ropog.

Este behúzom, de kíváncsi vagyok addig is akik látták, hogy élték meg…

Az, hogy pont azt a szót olvasom sokat amit nem vártam (unalmas) az nem jó kezdés :D

cherockee - 2020. 05. 26. 18:51

A filmet a cinizmusa miatt utáltam (de művészetileg elismerem, hogy nagyon jó megoldások voltak benne), ez meg kb. annyi, amit human leírt, nyomozós szál hangsúlyossága meglepett és csak azt vettem észre, hogy nem érdekel úgy az egész. Ismertem az előzményt, ez szerepet játszhat benne, de semelyik nagy eltérés a filmtől nem hozott lázba, pedig voltak objektíven nézve jó ötletek. 2. részt még megnézem, hátha.

winnie - 2020. 05. 26. 18:55

Numudal: biztos lesz, akit leköt a felfedezés, ahogy feltárul a világ tele ismeretlen dolgokkal, de ezt lehet nézni nem csak 1-2, hanem 8-10 évadon is akár. a világot, illetve az ottani viszonyokat. ugye itt van pár ezer ember és ezer kocsi, azaz rengeteg, rengeteg lehetőség, hogy ebben a környezetben történeteket meséljenek. nyilván az első 2 évadban a létszám és a kocsik töredékét fogják csak megmutatni, szóval mindig lehet újakat mutatni, egy-egy karakternek vagy kocsinak saját részt is lehet szentelni. (hirtelen a cartoon networkös infinity train jutott eszembe, ahol minden kocsi külön világ.)

Vödör - 2020. 05. 26. 22:56

Azt utálom az ilyen posztapok sorozatokben meg filmekben, hogy jellemzően gyávák és igénytelenek. Általában nyakon vannak öntve ilyen kommunisztikus felfogással, hogy a boldogság az elnyomottak forradalmaután fog eljönni meg hasonlók. Azzal valahogy egik sem foglalkozik, hogy hogyan lehet megszervezni működőképesre egy társadalmat ahol az erőforrások nem elegendők mindenkinek. Pedig ezek lennének a húsbavágó, és valós kérdések.

human - 2020. 05. 27. 03:19

Vödör nem tudom mire gondolsz, mert ha nem lazacot füstölnének a gazdagoknak és avocadot állítanának elő, bár mindkettő egészséges kaja, hanem jobban menedzselnék az erőforrásokat, akkor ránézésre simán jutna mindenkinek elég kalória az életben maradáshoz. Pont ez a lényeg, hogy a sorozatban NEM kezelik jól az erőforrásokat, ki tudja, lehet tényleg az egyenlőséggel történhetne ez meg, erre is keresi a választ a Snowpiercer.

irgum76 - 2020. 05. 27. 05:39

nekem már az alap koncepcióval bajom van
oké tök menő, hogy egy hatalmas vonat robog körbe a világon
de mi a jó Istenért???

nem lett volna egyszerűbb egy földalatti bunkert építeni?
oké ilyeneket már látunk és itt a vonat az ami pluszt hoz bele csak az a baj, hogy logikátlan
nincs az a szuper szerelvény ami ilyen cudar időben mindig mindenhol el tudna menni ezek meg köröznek hat éve

a buckalakók meg nekem se szimpik örüljenek, hogy nem dobták ki őket nem még itt lázadozni, gyilkolászni

felültem a hájpvonatra (haha) talán nézem is egy darabig amíg meg nem unom

winnie - 2020. 05. 27. 06:17

irgum76: a szokásos age old, kérdés: azért logikátlan, mert nem jut eszedbe indok? mondjuk mert ezt akarta az új noé? volt egy ilyen víziója – ez nyilván elég nagy előkészület volt, szóval valamiért lecövekelt a tervnél. ki tudja, lehet, hogy a föld alatti bunkernél meg az ilyen noé bárkája dolgot kívánnád, hogy miért nem azt építettek.

adja magát például az a válasz, hogy ez sokkal élhetőbb. ha rápillantasz a sorozatra, akkor azonnal lejön, hogy miért ezerszer jobb egy ilyen vonat, mint egy bunker, bár nyilván abban is fenn lehet tartani valamilyen szinten a luxust.

de viccen kívül, szerintem érdemes sorra venni azokat a dolgokat, amikre egy vonatnál lehetőség van, és megnézni, hogy bunkernél ilyesmi lehetne-e. nyilván most nem fogok belegondolni, mert a reggelek mindig a legmelósabbak, és abban is biztos vagyok, hogy némely ötletnek van bunkeralternatívája, de az élhetőségi kérdések mellett a vonat egy nagy előnye, ami hirtelen eszembe jut, az, hogy a felszínen van, ergó adott a napfény, amit sokféleképp és sok mindenre hasznosítani lehet. ugyanígy bizonyos időjárási tényezők is faktorok lehetnek. de én laikus vagyok, biztos akad olyan, aki fizikai, biológiai dolgok kapcsán jobban tud ötletelni.

” nincs az a szuper szerelvény ami ilyen cudar időben mindig mindenhol el tudna menni ezek meg köröznek hat éve”

ez önmagában ellentmondás, hiszen lám, ez köröz hat éve, ergó még ilyen cudar időben is működik:) a kérdés tehát az, hogy miképp? mondjuk, ha technológia kérdése, akkor lehet, hogy már lett addigra olyan technológia. ha másé, akkor másé, lehet, hogy foglalkoznak is vele, de ha nem, akkor tökéletesen lényegtelen.

irgum76 - 2020. 05. 27. 07:06

ja pozitívumként akartam írni ami a kritikából is kimaradt
a bevezető animáció nagyon jól sikerült

Fegyula - 2020. 05. 27. 16:42

Túl sokat nem akarom boncolgatni, mert nincs sok értelme. Fél órát bírtam csupán. Egyetlen pillanata sem fogott meg, anélkül meg csak szenvedés.

FrankLuck - 2020. 05. 28. 16:12

A pilot még elment (mondjuk 1-2 szimpatikus karakter igazán elfért volna benne), de a második rész bántóan unalmas volt, csak tekergetve értem a végére – kár érte, hiszem, hogy ebből azért sok jót ki lehetett volna hozni.

Vödör - 2020. 05. 28. 22:19

human, pont erre gondolok: ebben a sorozatban sem, és máshol sem kezelik hitelesen a posztapokaliptikus döntési helyzeteket (talán Az út egy kivétel ez alól). Mindig lényegében osztályharcot csinálnak belőle, mintha egy véges erőforrásokkal rendelkező zárt posztapokaliptikus világban csak az okozna gondot, hogy hogyan osszuk el a bőséges erőforrásokat. És akkor itt meg is lehet találni a morális felsőbbrendűséget, hogy persze minden szenvedés a gonosz emberek miatt van. Ez szerintem intellektuális igénytelenségnek.

Mr Krabs - 2020. 05. 28. 22:38

irgum76: Nekem is ez jutott eszembe.
Mennyi energiát emészthet fel, hogy mozgásban tartsanak egy ekkora szerelvényt.
Hogyan biztosítják a pálya karbantartását, hogy idővel ne sikoljanak ki.
Ha ezt a kettőt meg tudják technológiailag oldani, akkor miért csak egy vonatra futja és nem rendes településre?

(Persze elfogadható válasz, hogy a vonat az egy hajóban evezés szimbóluma. Csak akkor ez nem sci-fi.)

ericghar - 2020. 05. 29. 23:11

Sajnos nem egy nagy eresztés. Nem jönnek ki a számok, hogy most mennyien is dekkolnak hátul? 50-60 ember, annál többen nem nyüzsögtek ott. Egyszerűen le is akaszhatták volna őket vagonostul. Zavaros az egész, a “gazdagok” viselkedése is illogikus, meg mitől marad valaki jómódú, egy zárt önfenntartó rendszerben, mi az az új erőforrás amit bead a közösbe? Egy Elon Musk vagy Bill Gates az oké, de egy influencer vagy egy kínai bányatulajdonos? Az mit bányászik most?

Snoopyzit30 - 2020. 06. 01. 11:40

Engem sem győzött meg az 1-2 rész. Hiányolom a takarékoskodást a gazdagok részéről. Mindenki puccba vágja magát, kalapok, smink meg a többi, de minden ilyen erőforrás egyszer csak elfogy. Keresik egyáltalán a megoldást is bármire? Jó, azon kívül, hogy mikor mit termesztenek, állatot tenyésztenek, de ez csak túlélési üzemmód. 1 db orvos van az ezer vagonból álló vonaton? Akkor ha valakinek valamilyen betegsége lesz, akkor őt hagyják szenvedni vagy szimplán kivágják a -130 fokba? Később biztos egy csomó mindenre választ kapunk, de nem igazán értem a gazdagok részéről a nagy nyugodtságot. Szerintem hosszú távon nem lehetséges semmilyen egyensúly.
A potyautasokat is simán kivághatnák a vonatból, azt sem értem, hogy miért érdekük őket ingyen etetni. Vagy az ok csak annyi lenne, hogy ha tőlük kiesik (meghal) 1-2 szolgáló, akkor legyen kivel pótolni?
Sok kérdésem lenne még, de inkább azt érzem, hogy mindenbe csak belekötni tudnék.
Én sem találtam eddig olyan karaktert, akivel bármiben is szimpatizálni tudnék.

Snoopyzit30 - 2020. 06. 01. 11:42

Még valami. Ezer vagon és több ezer ember van a vonaton, mindennel felszerelve, de nincs egy laborjuk? Akkor ezek szerint nem számítanak arra, hogy bárkit bármilyen betegséggel diagnosztizálni kell? Nem értem.

walaki - 2020. 06. 01. 20:28

Csatlakozom a fintorgókhoz. Az alapfelállás totális hülyeség. Erről mondjuk nem a sorozat tehet, az eredeti sztori is az (tényleg, minek körbe-körbe rohangálni egy csomó energiát elfecsérelve?). Ettől még lehetne jó és érdekes a sorozat, de sajnos nem lett az. Abszolút személyes vélemény, de kifezetten rossz látni, hogy mennyire rosszul játsza a szereplét Conelly. Vissza kéne vennie a hódítóból, mert az ennyi idősen már gáz (különösen a rengeteg vakolat a képén), és inkább a gondterhelt vezetőt kéne alakítania helyette szvsz. A többi karakterrel sem vagyok megbékélve, nem tudok szurkolni senkinek. A díszletekkel is vannak elég komoly bajok, egyszer rettentő szűk minden, mint egy igazi vonaton, de máskor meg tök tágas, ha a jelenet úgy kívánja. Nagyon zavaró.
Azért kaszálni még nem kaszálom, bár rezeg a léc. Ha nincs más, egynek elmegy vacsi mellé, de semmi több.

winnie - 2020. 06. 05. 19:27

“A díszletekkel is vannak elég komoly bajok, egyszer rettentő szűk minden, mint egy igazi vonaton, de máskor meg tök tágas, ha a jelenet úgy kívánja. Nagyon zavaró.”

pedig a díszletek fixek: https://www.youtube.com/watch?v=nH3AdNldWGE

Hellhound - 2020. 06. 05. 21:12

Gyerekek, nézzétek már meg a filmet vagy nézzetek utána a neten. Azért sok dologra amit itt felhoznak, van magyarázat. Nem viccből imátkoznak az Eternal engine-hez a vonaton. Ez a perpetual motion engine, ami létező teória. Persze a magyarázat nem mindig teljesen reális, de hát melyik sorozat az?
A gazdagok sem tudom, hogy hol viselkednek rendesen vagy logikusan a valóságban? Hát elég kevés helyen. Szerintem a valóság is pont így néz ki: a szegények arra törekednek, hogy nekik jobb legyen, a gazdagok meg arra, hogy ne veszítsék el az előnyeiket. A valóságban sem tudunk együtt dolgozni pl, hogy ne tegyük tönkre földet, akkor egy sorozatban miért elvárás?

walaki - 2020. 06. 05. 21:22

Az lehet, hogy fixek, csak épp nem egyformák :-) Pl a 3. részben kb 10 percnél, mikor mennek a folyosón tök szűk, mint egy igazi vonaton. Aztán a bemondószoba, Conelly cinkes combmutogatós jelenetében kifejezetten tök tágas. Amikor lebukik a doki a droggal és faggatják, megint tök szűk (még ha azt vesszük, hogy 2-3 méter mély fiókok vannak oldalt, akkor is). A bunyós kocsi (ismét) tök tágas, különösen az első osztály páholyát mutatva tűnik túl szélesnek, de a 26:40 körül is zavaró, amikor az első bunyós felmegy a színpadra, és az egyébként sem túl kicsi színpad mindkét oldalán több sorban állnak az emberek, mégis marad hely mindkét oldalt. Stb.
Lehet, ha centivel lemérnénk a díszleteket, akkor stimmelne (nem hiszem), de az operatőri munka következtében mindenképp nagyon eltérőnek látszik a kocsik szélessége, ami roppantul zavaró. Oké, nem nagy ügy, de engem zavar. Ha jó lenne a sztori, akkor valószínűleg elkerülné a figyelmem, de sajnos nem jó. Kár érte, sajnálom ezt a sorozatot.

winnie - 2020. 06. 06. 09:27

miért ne lennének egyformák? ez a minimum, hogy így építik meg őket. attól, hogy csak egy szűk folyosót látsz, még a fal mögött is vannak dolgok, mint ahogy a vonat alatt is. az az alap, ami tágas. ami szűk, az csak akkor szűk, ha látod mindkét oldalon az ablakokat.

Snoopyzit30 - 2020. 06. 06. 16:10

@Hellhound: “A gazdagok sem tudom, hogy hol viselkednek rendesen vagy logikusan a valóságban? ”

Azért szerintem a valóságot ne keverjük ide. Ha valaki gazdag akkor egy normális világban, kb. mindenhez hozzáférnek, mindent megengedhetnek maguknak.

DE itt nem! Hiába fizettek ki akármennyi pénzt, hogy ezt a vonatot megépítsék. Amit itt felhalmoztak vagy létrehoztak az van, abból kell gazdálkodni. Ha nem keresik a megoldást folyton a felmerülő problémákra, akkor csak vegetálás van és hosszú távon null az esély a túlélésre. Egyébként ez a mi világunkban is így van, vonat nélkül is. Ha nem keresné az emberiség a problémákra folyamatosan a megoldást, akkor elpusztulna. Főleg, hogy jelen pillanatban úgy tűnik, hogy maga az emberiség a Föld problémája nem más. De itt a sorozatban egyértelműen semmilyen segítségre nem számíthatnak a külvilágból, mert úgy néz ki, hogy több száz, vagy ezer évig is ilyen hideg lesz. Tehát továbbra is az a kérdésem, hogy az a legfontosabb, hogy ki milyen bundában van meg sminkben meg kalapban, miközben meg nincs egy labor a vonaton?
De akkor a szegényeket se hagyjuk ki. A szaporodáshoz való joguk megvonását kifogásolják. Tudva azt, amit ők is tudnak és nap, mint nap átélnek. Ők arra a világra szülnének egy gyereket? Jézusom.

Nagyon félrement ez az egész, de ez csak az én véleményem.

winnie - 2020. 06. 06. 16:36

tudjuk, hogy nincs labor a vonaton? ha utaltak rá, akkor nincs, de a vonat 95%-át még nem mutatták meg.

Snoopyzit30 - 2020. 06. 08. 15:49

Igen, elhangzott, hogy nincs. És a boncolást végző doki is mondta, hogy ő még sosem boncolt, nincs szakértelme sem ehhez.

walaki - 2020. 06. 09. 22:07

@winnie: akkor az operatőr a ludas. Lehet, hogy egyformák, de nem látszanak, nem érződnek annak. Mind1, kezdem megszokni.

Azt kell mondjam, így a 4. részre egész gatyábarázódott a sorozat. Határozottan javuló tendenciát mutat. Nem akarok spoilerezni, ezért csak annyit, hogy Conelly is kezd ráérezni a karakterére, és volt jópár “váratlan” fordulat. Semmi komoly, aki látott már pár detektívtörténetet, az előre tudta mindet, de azért jól sültek el. Jókor, jó helyen voltak bevetve.

Enzo - 2020. 06. 10. 00:53

1×01 (pótlás szombatról)

Nna, nem akartam elkezdeni a sorozatot, amíg nem láttam a filmet, de bepótoltam, úgyhogy elkezdtem ezt is. Eddig határozottan tetszik, bár nekem az alapötlet annyira elviszi, hogy ha egy dokumentarista “vonatos mindennapok” jellegű dolog lenne, akkor is nézném :)
Nagyon szépen megcsinálták a váltást a legelején a rajzolt világból az élőszereplősbe, a főcím is marha jó, megállítgattam kb. frame-enként, annyira érdekesek a részletei – például kiderül belőle, hogy itt más az útvonal (jóval összetettebb), mint a filmes.

(Disclaimer: A filmből próbálok nem elspoilerezni fontosat a kommentjeimben, de azért óvatosan!)
Ha már különbségek a filmhez képest: itt rögtön megismertük, hogy milyen az élet a vonat elején, sőt konkrétan a vezetőfülkét is láttuk. Az nagyon nem rázott meg, hogy Mr.Wilford nem létezik, és valójában Melanie a főnök, de tippre a “hívőket” eléggé meg fogja, ha kiderül :) Az alsó “közlekedőfolyosó” szerintem marha hasznos, nemtom hogy a teljes hossz mekkora %-át fedi le, de valszeg egyszerűbb ott megtenni nagyobb utat, mint fenn átcsörtetni mindenen.

A hátsó traktusban történtek is bejöttek:
– kíváncsi vagyok, miért etetik a patkányokat
– hangulatos a dobogás, ahogy készültek a támadásra
– annyira tudtam, hogy Vén Iván meg fogja ölni magát nyugiban…
– és cseles volt, ahogy a hullájával verték át az őröket :D

Még pár gondolat:
– 6 év 9 hónapja vannak úton, hátha ez még fontos lesz.
– Alapvetően a mellékszereplők érdekelnek eddig a legjobban, pl. a két csendőr-segéd: a felnyírt hajú csaj (Till) és az exfocista (Osweiler?)
– Mennyire szürreális volt az a jelenet, ahogy a kislány viszi a letépett kezet, hogy kinyissa az ajtót :O
– Masiniszta Ben valahonnan marha ismerősnek tűnt – megnéztem, és elvileg a Westworldből.

1×02

A nyomozós szálról még nem igazán tudok mit mondani, egyelőre várom, hogy hova lyukadunk ki, de azt nem lehet mondani, hogy nem halad a szál: máris sikerült leleplezni némi kannibalizmust, és megtudni, hogy az áldozat Wilford besúgója volt. Layton közben cselesen a saját pecsenyéjét is sütögeti (mérsékelt sikerrel), vissza kellett néznem, hogy honnan nyúlta le a tollat a térképrajzoláshoz (a kajálásnál), mert csak a drót zsebrerakását láttam, de nagyon ügyes!

Annyi hiányérzetem van, hogy a Farokban is kéne valami szál… jó, most volt ez a gyakornok-kiválasztósdi, de ezt még nem mondanám másik főszálnak, Melanie és a tepsiből visszaélesztett csaj ügyét már inkább.

A lavina és az általa szétfagyasztott “vágóhíd” bejött (már azon kívül, hogy kényelmesen pont belerondított a nyomozásba), ügyesen ki van találva az egész ökoszisztéma: lassítani kellene a javításokhoz, de a vonat sebessége adja az áramot mindenhova, ezért nem tehetik meg csak úgy. Továbbá örülök, hogy itt van “közepe” a vonatnak (másod- és harmadosztály), a filmben a funkcionális vagonokon kívül eléggé kétpólusú volt a berendezkedés, remélhetőleg itt látunk többet is a “középosztályból”.

Darabkák:
– Hogy ne csak a különbségekről szóljak: a kézfagyasztós jelenet egy az egyben a filmesre hajazott. Ja meg itt is van Kronol.
– Komolyan ennyi időbe telt eljutni addig, hogy az áldozatnak le van vágva mindene, akkor tán gyanús a hentesbrigád?
– Melanie sétálását már többedszer lassítják be művészien, ennek az effektnek nem igazán látom a szerepét.
– Érdekesen van kezelve a testiség ábrázolása a sorozatban, leginkább “majdnem merésznek” mondanám.
– Layton szövege a Farok-béli kannibalizmusról mekkora volt már :D kicsit beijedt a dokinő :D

#hétidézete:
“Not what my Nightcar trip looked like.” :D /Till/

Thomas - 2020. 06. 12. 20:53

Első két rész után én is úgy látom, ahogy itt többen is leírták már. Néhol bizony untam, mert a szereplők érdektelenek, a casting vagy a karakterek megírása nagyon félrement. Unalmasak a sötétben nyomorgók és a nyomozás is, márpedig ez a két dolog tette ki a játékidő nagy részét. A világ viszont marha érdekes lenne, szeretném egy kicsit jobban felfedezni a vonatot, szóval amik kvázi mellékesen kiderültek ezek közben, azok nagyon érdekesek voltak:)

Komolyan ezt a nyomozást el fogják húzni az egész évadra? Mert akkor nincs sok kedvem folytatni, jó lenne, ha lassan ez már lezáródna, és más problémák vinnék előre a sztorit. Mondjuk ezek a lavinák, vagy az erőforráshiány megoldása, amiről szó volt. Vagy kitérhetnének arra, hogy hogyan tartják karban a sínt, meg a mozdonyt az állandó száguldás közben. Az a szál nem hoz túlzottan lázba, hogy majd a potyautasok átveszik az irányítást. Nem is tudom, hogy mi kéne, hogy élvezhetőbb legyen, pedig lehetne ebből egy nagyon jó sorozat is.

winnie - 2020. 06. 12. 21:27

mintha meglett volna már a tettes, nem?

Mate4182 - 2020. 06. 16. 23:21

En most kilogok a sorbol mert nekem nagggggyon bejon, mind a casting, mind a sztori, mind a kavarasok, a vilag, kb minden.

5 resz utan tukon ulve varom az uj epizodokat

Gatts - 2020. 06. 17. 11:10

Az első 3 rész eléggé elaltatott, de szerencsére úgy néz ki, nem a nyomozós szál a lényeg, hanem inkább a fő események kiváltója lesz.
A 4.-5. részben már egészen jól adagolták a feszültséget, illetve a különböző társadalmi rétegek közötti ellentéteket.
Kíváncsian várom, hogy milyen hullámokat fognak kelteni a legutóbbi események.

Thomas - 2020. 06. 17. 20:18

Ez tényleg tök jó, hogy a 4. részben lezárták a nyomozást, és egyre jobb a sorozat is, tetszik a vonat:) De azért nem így képzeltem el, ez az LJ elég jó karakternek tűnt, azt hittem, valami pozitív szereplő lesz, most meg csak szimplán úgy tűnik, hogy őrült. A detektív meg mire kezdett kedvelhetővé válni, ment a tepsibe? Úgy tűnik mégis a potyautasok szervezkedése lesz a fő szál most, ami a létező legunalmasabb szerintem, főleg, ha ennyire lassan halad.

Bookworm - 2020. 06. 18. 11:54

Szerintem is a 4. résztől indult be a sorozat, és vált izgalmasabbá. Az első 3 rész alapozása volt a szereplőknek és a történetnek. Remélem még több kocsit ismerhetünk meg, illetve, hogy mi történt Wilforddal. A Youtube-on láttam egy videót mi szerint Melanie megölte Wildfordot, és átvette a hatalmat. A sorozatban bőven van még potenciál: még több kocsi bemutatása, flashback-kel bemutatva a vonat indulása és a fagyott világ kialakulása, Mr. Wilford bemutatása (ha valóban létezett), a vonat megépítése stb. Mindenképpen fogom továbbra is nézni, hiszen részről részre jobb legalábbis szerintem.

Enzo - 2020. 06. 19. 17:38

1×03 (pótlás múlt szombatról)

1. Na, annak örülök, hogy tényleg jobban megismerjük a két csendőrt: Tillnek megkaptuk a magánéleti szálát (eyecandy alert), Osweilert meg a “drogterjesztés orális szexért” nevű üzletág miatt vették elő egy kicsit.
2. Az Annalise Basso által játszott csajszi nagyon cuki, de kezdhetnének velük valamit. Egyelőre csak folyton arra a kopasz csávóra pillantgat.
…ja hogy ezért, mert ő a gyilkos, és ezt a csajszi is tudja.
3. Zarah nagy franc, Laytonnek bezzeg rögtön elmondja, hogy a gondnokoknál kell kutatni a drogügyletben. (Hopp, és a doki már meg is tört, hogy ő a Kronol forrása.)
4. Ez amúgy egy jóval engedékenyebb vonat, mint a filmes – Roche is egész jófej Laytonnal, Till is, még azt is megengedik neki, hogy Miles-szal találkozzon…
5. Felvetették a hátsó kocsik lecsatolását, mint opció… hát egy későbbi epizódcím ezzel kapcsolatban sejtet dolgokat azért :P
6. Hehe, ez nem a MÁV, itt a késés nem csak annyit jelent, hogy bosszankodnak az utasok :D hanem a fogyasztást is komolyan befolyásolja…
7. Melanie-nak még hangvágással is kell foglalkoznia, hogy Wilford korábbi beszédeiből mostani üzenetet kreáljon…nem semmi, de azért ebben van hibalehetőség.
8. Hogy a bokszmeccsből miért és hogyan lett bunyó, az nem teljesen volt világos, de legalább megtudtuk, hogy létezik kisvasút a Nightcar-ból a harmadosztályra.
9. Mekkora volt már, hogy Layton a csókkal adta át azt a kék kis fiolát Josie-nak, amit az elején mutattak, hogy eljutott Terrence-hez (valami karból kiszedve), és ilyen ajtónyitós hozzáférést biztosít…akkor ez volt az az apróság, amit kért Terrence-től a beszélgetés végén!

#hétidézete:
“You know what I was in the Old Time before I was a Janitor? A janitor. I cleaned a high-rise building. I get on this train, and you know what I see? The train is just a high-rise laying on its side. I know how this thing runs. And my building just became the whole goddamn world.” /Terrence/

1×04 (pótlás keddről)

Na, a Farokban végre elkezdtek valami lázadásfélét. Örültem Josie szálának, még ha klisésen utolsó pillanatban sikerült is minden – az őrök a zuhany miatt még gondolom örülnek is, hogy végre egy csaj is jön takarítani :P Ja meg elég érzékletesen volt ábrázolva, ahogy Josie reagált az ebédlőben a kilátásra (ami ugye a Farokból nincs) vagy épp a jobb minőségű kajára, ami sose adatott meg nekik…

Layton nagyot ment az első osztályon, nem kicsit botránkoztatta meg a népeket :D
Először furcsálltam, hogy LJ nem védi igazán Eriket, de hát – mint kiderült – magát védte, mert nyakig benne van a gyilkosságban ő is. Én azt hittem amúgy, hogy Layton belemegy az üzletbe, de szerencsére morálisan jót cselekedett. Eriket meg jól szétverték, ezek szerint nem volt ilyen parancs, hogy élve kéne, tárgyalás, satöbbi…
Nem semmi, hogy Layton már a bemondós fülkéig előrejutott. Épp azon gondolkodtam, hogy mintha ő megsejtette volna a Nagy Titkot (hogy Wilford nem létezik), és ezek szerint tényleg… Melanie meg szépen elkábította és mehet a Tepsibe :O Lehet húz egy merészet a sorozat és kapunk egy főszereplőváltást? :O

Darabkák:
– Ennek az Audrey nevű énekes csajnak az arca annyira nem maradt meg, hogy csak csodálkoztam, kivel beszélget Layton az elején és hogy ismerni kéne-e, merthogy ez nem Zarah…
– Kíváncsi voltam, Melanie hogy oldja meg a szitut, hogy a gazdag nőci beszélni akar Wilforddal, de valszeg nem az első ilyen eset volt, hogy Bennek kellett eljátszania – annyiból túl könnyen megúszták, hogy nem ragaszkodott a nőci ahhoz, hogy saját maga beszéljen a főnökkel.
– LJ cicájának a neve Snowpeter, zseniális :DD
– Na, újabb filmes párhuzam: jó kis kommunikáció a proteinszeletben elrejtett üzenettel…

walaki - 2020. 06. 20. 21:39

Határozottan kezd tetszeni. Az egyszer nagyon szűk, egyszer nagyon tág továbbra is zavar, de még belefér. Egyértelműen azt akarják érzékeltetni vele, hogy az első osztályon több a hely, csak kicsit túlzásba estek szerintem.

Más is írta, és nekem is tetszik, hogy máris vége a nyomozásnak, és más kerül előtérbe.

A fagyott erdős jelenetnél az jutott eszembe, mi a francot csinálnak, ha vihar miatt egy vagy több nagy, mondjuk 100 éves fa keresztbefekszik a síneken???

SPOILER
A sztori a lehető legizgalmassabban alakul. Layton visszatér. Kicsi, köcsög gazdag elkényeztetett leányka bűnös, de megússza, ami (érthető módon) kiveri a biztosítékot. Remek társadalomkritika! Kifejezetten érdekel, merre kanyarítják a sztorit innen.

winnie - 2020. 06. 21. 09:20

ahogy írtam fent “ez olyan sorozat, aminek, ha az ember időt ad, akkor be fogja rántani, mert túl nagy ez a világ ahhoz, hogy rögtön letüdőzzük, és simán fognak itt még a háttérben előkerülni figurák”

a lehetőségek megvannak, hatalmas a homokozó, bőven ellesz benne a néző, ha kitart az elején – én nem akartam:)

viszont azt erős túlzás társadalomkritikának, főleg nem remeknek nevezni, hogy ha valaki valamit megúsz. egy random law & order: svu-epizódra sosem mondanék ilyet, ha a gyilkost felmentik a végén. ahogy az sem nemkritika, ha nem mentenek fel valakit (ld. mondjuk a the woodsban nemrég), csupán evidencia, hogy aki jobb helyzetben van, az könnyebben megúszhat ilyesmit, akinek több pénze van, annak jobbak a lehetőségeit. mármint nyilván a snowpiercer leképezi a mi társadalmunkat, de az sokkal kritikusabb, hogy milyen az ottani világ felépítése, mint az, hogy részre hajlanak egy ilyen döntésnél – de ugyanúgy nem lesz társadalomkritika mondjuk a gyilkosok kapcsán, ha mondjuk a tettes pár rész múlva kap egy kést a bordái közé:)

walaki - 2020. 06. 22. 00:28

@winnie: nem az a társadalomkritika, hogy megúszta, hanem az, ahogy (Wilford ex machina), és amilyen dominót indított ez el, és hogy miért. Bocs, nem fogalmaztan pontosan.

Thomas - 2020. 06. 23. 21:40

Ez a vonat olyan, mint egy tank, szerintem jeget, fát, mindent széttör ennéll a sebességnél. Gond akkor van, ha egy lavina felborítja (biztos nehéz, de hát csak felborítható), vagy ha a sínnel van valami probléma, végül is évente csak párszor mennek rajta végig, és nincs karbantartva sem. Majd ezekre csak kitérnek, hogyan oldják meg.

Enzo - 2020. 06. 28. 17:27

1×05 (pótlás hétfőről)

Fú, ezt a részt már rendesen élveztem. Szépen felfűzték egy nagy központi eseményre, és annak az előzményeire, utóhatásaira, és az alatta máshol történő dolgokra is kitért. Mindezt úgy, hogy az egyik főszereplő Layton kvázi nem is szerepelt benne – mondjuk én azt hittem, hogy kicsit tovább hagyják benn a tepsiben, de a kannibálos flashback-látomás így is durva volt.

Továbbra is hatalmas pluszpont, hogy van a vonatnak “közepe”, azaz nem csak Farok és elöl levők léteznek, hanem az első/másod-/harmadosztály összekülönbözéseit is bemutatják, most például az egyenlő törvényszék kezdeményezésével és megvalósításával, sőt még ugye a biztonsági parancsnok részvételével tervezett zendülést is belebegtettek, tehát Melanie és az irányítófülke még egy külön “nulladik” osztályt jelent.

A tárgyalás baromi jól sikerült, Annalise Basso nagyot játszott LJ-ként, az a beszéd… kiválóan hozza a creepy dögös csajt, de basszus, olyan jelenetekkel, hogy rendesen megütközök rajta. Az mi volt már, amikor elkérte az apja műszemét megnyalogatni, hát köpni-nyelni nem tudtam :D meg hogy eleve ő szúrta ki kiskorában… ez a Folger család rendesen ijesztő, hát megértem, hogy Melanie mosolya nem tudott őszinte lenni a végén, amikor kénytelen volt bekamuzni egy Wilford-féle felülíratást a döntéshez.

Közben a Faroklakók (ez de bugyután hangzik magyarul!) sem tétlenkednek. Reméltem, hogy nem ugyanolyan jeleneteket kapunk még egyszer, és nem is kellett csalódnom: Josie most konkrét cserét vállalt be Astriddal, hogy eljusson Terrence-hez és rajta keresztül a Tepsihez, ez elképesztően merész terv. A dokitól a kulcs lenyúlás elég gagyi jelenet lett, azon viszont pislogtam, hogy a másik Miles-szal együtt elvitt kisgyerek, Mia is a Tepsiben kötött ki :O (és milyen listáról beszélt Melanie?) És akkor még Josie megköszönheti a szerencséjét, hogy Till kapta rajta őket, nem csak mondjuk Osweiler egyedül. A csajnak ez így is elég nagy szívás lesz, pedig pont most kapott próbaidős másodosztály chipet…

Darabkák:
– Na végre nem csak hegyek látszanak a külső tájból, hanem befagyott fás/dzsungeles táj is.
– Melanie eyecandyt is kaptunk, remek :)
– Osweiler beszéde a harmadosztályosok átkísérése előtt, jót röhögtem rajta, de csodálom, hogy nem verte senki pofán :DD
– Josie-tól logikus döntés volt Zarah-hoz berakni a felébresztett Laytont, ott talán rejtve és biztonságban lesz. (Josie viszont szerintem csúnyán elkésett a következő takarítós szünetről…)

Tomi - 2020. 06. 29. 21:53

Nekem eddig is tetszett, de ez a hetedik rész odacsapott. :) Emelkednek a tétek. Kiváncsi vagyok ez hogy folytatódik. :)

SPOILER

és úgy látszik nem szívbajosak fonotsabb karakterektől se megválni. Melanie nagyon harapófogóba verte magát, mert a taily lázadás most majd egy köketet kap és ezzel együtt az első osztályos coup is készül ellene.

Enzo - 2020. 07. 04. 23:57

1×06 (pótlás múlt vasárnapról)

A legnagyobb előrehaladást a Tepsikkel kapcsolatosan kaptuk, először kiderült, hogy nem 1, hanem 11 kocsinyi van belőlük (wow), meg hogy az utasakták alapján létezik egy feketelista, hogy ki kerüljön oda, de aztán jött a csavar is: lehet, hogy nem is halálos ítélet, hanem mentőcsónak, ami biztosítja az emberiség fennmaradását? Én ezt végülis el tudom hinni, hogy igaz, és Melanie nem csak azért mondta, hogy megszabaduljon Layton szorításából.

Layton egyébként borzasztóan idegesítően viselkedett a teljes rész alatt. A motorcserés para is csak mérsékelten volt izgalmas: sejthettük, hogy nem fog kisiklani a vonat a kanyonnál (ergó Melanie megjavítja épp időben)… Bennett azért mondott egy szép beszédet a végén, és milyen fanyar lehetett Mel-nek látni, ahogy a karbantartókat ünneplik a Nightcar-ban, pedig ő hozta helyre a hibát, akit az imént még fújoltak ugyanott.

Csodálkoztam, hogy Josie már megint kinn mászkál, de aztán mondta, hogy 4 órája van, amíg Astrid helyettesíti… sőt, most több, mert így, hogy a jófej dokinő felajánlotta nekik a kecóját, konkrétan Astrid ott ragadt helyette a Farokban. Ja és ha már Josie – Layton elmondta neki a titkot Wilfordról, merész…

Darabkák:
– Szép, ahogy mindig visszacsatolnak a nőre, akinek levágták a kezét az elején (és most halt meg), nem marad elvarratlan szál.
– Hoppá, Zarah terhes.
– Tetszett a camera obscurás “vetítés” a Farokban :)
– Ez a Boki nevű fazon mekkora forma már :D
– Mit kér Milestól vajon Mel a végén?

Enzo - 2020. 07. 10. 18:18

1×07 (pótlás múlt vasárnapról)

Épp fel akartam tenni a kérdést, hogy vajon hányan tudnak a Wilford-titokról a nyilvánvalókon (Melanie, Bennett, Javi + Layton+Josie) kívül (Ruth? Jinju?), de most már úgy néz ki, egyre többen. Tetszett, hogy a végén Layton megszellőztette LJ felé is, aki meg aztán abszolút kiszámíthatatlan, hogy mit kezd ezzel az infóval.

Ha már Ruth szóba került: ott meg pont panaszkodtam volna, hogy nagyon semmilyen egyébként, főleg a filmes “párjához” hasonlítva, ott azért Tilda Swinton elég emlékezetes karaktert hozott. Na de itt pont jó érzékkel Ruth is végre kapott valami szálat: amikor a biztonsági parancsnok (Nolan a neve, jó tudni) elhívta randizni, már volt egy érzésem, hogy emögött más is van, és hát amint Folgerék is bejöttek a terembe, tök egyértelmű lett, hogy az első osztályos zendülésbe akarják behúzni. Melanie meg pont ezzel cseszte el, hogy a fontos pillanatban nem hallgatott Ruth-ra, így most egyszerre két lázadással is szembe kell néznie (és akkor ebben a Farok még nincs benn).

Miles orvosiba vitetése ügyes húzás, én simán azt hittem, hogy csak azért hány, mert nem evett még narancsot, és így reagál rá a szervezete (bár ez nemtom mennyire hihető :D). Josie nem tudom mit súgott neki, de kezd zavarni, hogy már lassan minden beszélgetős jelenet úgy zárul, hogy a végén valamelyik fél azt mondja, hogy “one more thing”, és súg valamit a másiknak, ami csak később derül ki. (De komolyan, már legalább 3-4 ilyen volt…)
Josie viszont nagyot játszott a részben, miután Zarah (kényszerűségből) beárulta őt. Amikor széttörte a saját szétfagyasztott kezét, hogy kiszabaduljon…wow :O (RIP)

Darabkák:
– Astrid szála elég mostohán van kezelve: ha Josie helyén volt a Farokban, akkor hogy jutott ki a harmadosztályos megbeszélésre? (És ezek szerint ő ekkora góré az ételosztós vagy milyen osztályon, hogy ő a képviselőjük? De akkor meg hogyan nem hiányzott senkinek, amíg a Farokban volt?) Na mindegy, szóval ez kicsit zavaros.
– Jó látni, hogy Melanie-ba is szorult annyi emberség, hogy rosszul legyen Josie kínzásától.
– Remek volt a végén a montázs, ahogy Audrey énekel, közben Layton gyászolja Josie-t.

#hétidézete:
“A fugitive, a janitor, and a madam walked into a bar.” :D /Terence/

Snoopyzit30 - 2020. 07. 12. 20:05

Na végre, az 1×08-ban már történt is valami. Ja igen, még mindig nézem.

sledge - 2020. 07. 13. 21:17

Megnéztem az évadzáró 2 részt. Hogy szakadjanak meg, de komolyan. Pont most kezdett igazán érdekes lenni. Mikor lesz a 2. évad?

Enzo - 2020. 07. 14. 22:38

1×08 (pótlás péntekről még gyorsan, aztán már nézem az utsó kettőt)

Na beindult a két lázadás, amiből az egyik kihasználta a másik miatt elvont rendfenntartó-sereget, de ezen felül nem tudom, hogy majd hogy kötik össze a kettőt. Mindenesetre hangulatos volt a felkészülés: a vörös kendős üzenés, illetve Layton beszéde is megadta az alapot. Az erőszakban tocsogós jeleneteket nem kifejezetten élveztem (már a filmben se), és hát maga a vér CGI se volt az igazi.

Mel bukását jól megcsinálták, kaptunk egy érzelmes beszélgetést közte és Ruth között (ezek szerint Ruth tényleg nem tudott a Wilford-titokról), meg úgy néz ki, kiolvasztották a Hospitality-s szobát, ahol Josie meghalt. A kivégzés vajon hogy történne? Kidobják a fagyba, vagy a kis “slagon” keresztül lefagyasztják és szétkalapálják a testét/fejét… uh, inkább talán az előbbi.

Enyhén évadzárós hangulata volt ennek a résznek is, pedig még van hátra kettő, ennek megfelelően nem is sikerült “nyugvóponton” lezárni. A cliffhangert furcsálltam, a Tepsiből felébresztések során olyan Tailee-k kapnak nagyobb (vagy Pike esetében akár kulcsfontosságú) szerepet, akiket nem igazán ismerünk, és kb a nyitó epizód óta nem is láttunk…

Darabkák:
– Bevitetni LJ-t a Mozdonyba Miles-szal nem a legstabilabb ötlet a lányt ismerve, majdnem lebuktak…
– Miles amúgy mit keres legelöl, ha Dimarco helyére jött? Én őt nem láttam a Mozdonyban, mielőtt múltkor meghalt ott lent.
– Bírom, hogy egy csomó menő akcentus szerepel a sorozatban Murray meg Nolan révén.
– A kisvasutas alagútban használt lándzsavetős szerkezetet már kicsit túlzásnak éreztem :D
– Hoppá, tényleg Mel építette Wilford helyett a vonatot? Erre az infóra hirtelen rám tört, hogy megnéznék egy flashbackes epizódot.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz