login |

Dark: kezdett a 3. évad

2020. 06. 27. 15:16 - Írta: winnie

75 hozzászólás | kategória: Európa is létezik, kritika,

Itt will happen again…, it will happen again…, itt will happen again…, it will happen again…

A Sötétség készítői a második évad végén elég merészre vették a figurát az újabb WTF-cliffhanger bedobásával, mert szerintem amellett, hogy a nézők többségét jól beindították, azt is kockáztatták, hogy páran besokallnak és beintenek a sorozatnak azzal, hogy ez már túlzás. Én persze a “Még, még, még!”-vélemény pártján voltam.

Az évad kezdése a zárás fényében nem is okozott meglepetést az irány – az, amit mutattak, viszont annál inkább. Kaptunk egy kvázi fillert, ami, mint az efféle epizódok zöme eszméletlen lett – akárcsak a 2×06. Egyszerűen marha jó volt nézni, hiszen míg a legtöbb sorozat az évadnyitjában alapozni szokta a szezont, a Dark szórta ránk a bombákat, csupa felfedezés volt a 3×01. Persze valamennyit a történet is haladt Jonas révén, de a teljesebb képhez muszáj volt megnéznem a 3×02-t is

Nem is tudom, hogy még a tovább előtt leírjak valamit a sorozatról, ami most az első évad újranézése során fellépett az all time ranglistámra, annyira működött. Nyilván az időutazós, párhuzamos idősíkos aspektusa miatt a Dark elég nagy előnnyel indul nálam, de ami igazán jóvá tette, az a mostanában általam elég sokszor előcitált érzelmi komponens volt. Ami főleg a 2. évadban csúcsosodott ki. (És jó döntés volt előtte darálnom, mert elég jól helyén volt minden bennem a kezdeti nehézségek után.)

Egyrészt az fogott meg az előző szezonban (anno nem írtam róla, csak a kezdésről, így adós vagy a véleményemmel és elvileg nem fogom ismételni magam), hogy a készítők nem halogattak semmit, elég nagy válaszokat dobtak be olykor késlekedés nélkül, nagyon jelentős új karaktereket vezettek be (és ugye két plusz idősíkot), a szereplők elég komoly infókat tudtak meg (kvázi mindent, így nem csak mi voltunk beavatottak) és olyan találkozásokra került sor, amikre még álmomban sem számítottam.

Sok mindent lehetett volna húzni a sorozatban és rejtélyeskedni, de nekem úgy tűnt, mintha direkt kihívást intézett volna maga számára a két készítő, Baran bo Odar és Jantje Friese, hogy szállítanak egy csomó payoffot, kiemelkedő pillanatot, nem baj, ha agyalniuk kell azon, hogy miképp lehet fenntartani a feszültséget és a további kérdőjelek megválaszolását hasonló szinten, illetve érzelmi töltet mellett. (Arról nem is beszélve, hogy a néző kérdéseit sokszor fel is teszik a karakterek.)

Másrészt, és ez most, a 3×02-ben ismét komoly hangsúlyt kapott, imponál, hogy a készítők nem csak a mitológiát és a big picture-t részesítik kiemelt figyelemben, hanem a karaktereket is. Megtehetnék azt is, hogy a high concept oltárán feláldozzák a szereplőket, sima gyalogokká teszik a sakktáblán őket, eszközként használják a sztori előre görgetéséhez, azonban ők mégis fejükbe vették, hogy mindegyiket cselekvőnek mutatják be, akik a saját helyzetük megoldásán, a boldogságuk elérésén fáradoznak. És meg vagyok róla győződve, hogy bármennyire is komor a sorozat, azért lesznek itt hepiendek, még ha minik is.

Everything will fall apart because of you.

Mert valljuk meg, hogy a Dark-ot némely karakter kapcsán akár szenvedés pornónak is lehetne tekinteni, versenyeztetni lehetne őket Jonas-tól Ulrich-on át Claudia-ig, hogy kinek a sorsa a legtragikusabb, ennyi vesszőfutás mellett igencsak megérdemelnék páran a végén a jutalmat.

Ja, és még egy dolog, amit még nagyon jól csinál a sorozat: kihasználja a több tucat főt számláló szereplőgárdáját. Természetesen Jonas a kezdetektől fogva az események közepében van, de olyanokról derült ki idővel, hogy központi a szerepük, akik eleinte nem sok lehetőséget kaptak, háttérszereplők kerültek többször előtérbe, a 2. évadra nem egyről elég jól meg is változhatott a véleményünk azok után, hogy jobban megismertük őt – ld. most a 3×02-ben is olyanok kerültek kicsit jobban fókuszba, akikről talán már meg is feledkeztünk. Pedig tudhatnánk, hogy minden mindennel összefügg.

Persze annál jobb továbbra sincs, ahogy a karakterek újabb és újabb alteregói jelennek meg, és derülnek ki újabb és újabb összefüggések, kapcsolatok. És már csak ezért is nagyon úgy tűnik, hogy alaposan meg van tervezve előre a Dark, nem csak elindultak egy úton, hogy utána meglássák, hol kötnek ki. Az S1-ben jó pár olyan momentum volt, amit az S2-ben kiemeltek, jó eséllyel azért, mert eleve így terveztek.

A tovább mögött folytatom spoileresebben az első két részről. Szerintem pár napon belül jövök évadkritikával, és persze kommentben próbáljatok általánosan fogalmazni, vagy jelezni a SPOILERT. De akárhogy is, ott bármi előfordulhat, szóval csak óvatosan. (A finálé utáni kritika itt olvasható.)

Szóval, a 3×01. És a párhuzamos világ. Nyilván ezek a WTF-ok nem olyan WTF-ok, mint olykor a sorozatban, mert egy másik világban mindenki más lehet, így magától értetődő, hogy eltérések vannak, de akkor is piszok szórakoztató volt látni Martha szobáját, a lányt esőkabátban biciklizni, a tetovált Magnus-t, Franziska első megnyilvánulását (és azt, hogy Elisabeth megszólalt!), hogy ki hol és milyen állapotban volt, csak úgy jöttek egymás után a meglepetések – amik akkor is azok voltak, ha tudtuk, hogy itt nincsenek szabályok, bármi előfordulhat. Megágyaztak mindennek, és jól lecsapták a magas labdákat. Így kell ezt.

Ráadásul azért amellett, hogy egy világbemutató fillert kaptunk (és ezt ne keverjük a tartalom nélküli töltelék résszel, sokan azokra szokták használni a kifejezést), a sztori is görgött előre, hiszen szerencsétlen Jonas is ott bóklászott (oké, sokszor nem titkolóznak, de itt Martha elég jól elküldte őt infó nélkül, és itt most talán azzal sem magyarázható, hogy azért, hogy azt tegye, amit mindig is szokott a ciklusban), kaptunk némi posztapokaliptikus jelent és még 1888-ba is eljutottunk, hogy legyen egy hatodik idősík is.

Arról nem is beszélve, hogy a főszálat is görgették elő azzal, hogy megjelent a pszichopata brigád, három mókamiki gyilkolni – hát az a trió mennyire hatásosan creepy, és mennyi kérdést vet fel. Bár biztos lesz, aki tudja a megoldást, de ez is egy olyan rejtély, amilyen rejtélyt érdemes bedobni egy ilyen sorozatba. Tudjuk, hogy ki fog derülni, de addig is vakarhatjuk ezerrel a fejünket, hogy mit miért tesznek – arról nem is beszélve, hogy Tronte meg Regina-t nyírta ki, vagy mi.

Ahogy írtam, a badass univerzumos évadnyitó engem abszolút megvett, majdnem 10/10-es volt – nem annyira a tartalmi része miatt, hanem azért, mert volt, mert szórakoztató volt a karakterekkel való játék. Elég magas mércét lőtt be a szezonnak.

A folytatás egy, vagy inkább két fokkal visszább vett (8-8,5/10, brühü…, na hiszen!) tippre az 1888-as szál miatt, mert bármennyire katarzis volt a nagy egymásra találás (ami mégsem volt az), sok mindent nem kaptunk ott (csak a Tannhaus-kapcsolatot).

Persze a 3×02 többi része nagyon rendben volt. Láthattuk Elizabeth-et Charlotte-tal (előre rettegek, hogy miképp fog bejönni a képbe a lány kapcsolata Adam-mel), illetve a végletekig elszánt Katharina Nielsen-t, aki jól a falhoz csapta a tini Hannah-t (muszáj volt teli szájjal röhögnöm, igazi ajándék volt a rajongóknak az a jelenet), aztán találkozott az anyjával, láttuk a Szent Kristóf-medált, és a végén Ulrich-hal…, kész.

Eleve az Ulrich-vonal az a legdurvább (számomra) az egész sorozatban (meg az, ahogy Egon jóravaló, fess rendőrből leépült), a férfi sorsa, ahogy gyilkosság vádjával bezárják, aztán Hannah felcsillant előtte némi reményt, és most, évtizedek után látni a feleségét…, nem lehetnek olyan kegyetlenek, hogy ne hozzák össze megint őket, ugye?

A fentiekből kiderül, hogy eléggé oda lettem az elmúlt hétben a sorozatért, ahogy felhoztam magam, és ezen a mostani első két rész sem változtatott. Amit negatívumként tudok felhozni, az talán a 2. évados “mindenki időutazik mindenhova, még Magnus is időgépet hord a zsebében”-dolog, amivel kicsit oda lett így a misztérium és a korlátozottság, de olyan jó kis helyzeteket teremtenek így, hogy simán megbocsátom a készítőknek.

Főleg, hogy engem az isten és idő nélküli világ, az eleve elrendelés kérdésének (szabad akarat és társai) behozása a paradoxonok mellé (ez a ciklusos “buli” is nagyon bejön) mindig is lenyűgözött, a tehetetlenség, amikor az ember tenni akar valami ellen, és így idézi elő azt (ld. szerencsétlen Jonas az apjával – még egy nagy találkozás!), annyira élményszámba megy nézőként, annyi érzelmet hoz elő, hogy az ilyenekért éri meg sorozatozni (meg filmezni). Tudom, egyszerű írói eszköz, de hatásos sokadjára is, főleg, az a pillanat, amikor rádöbbenünk, hogy mi a helyzet.

Remekül kezdett tehát a Dark harmadjára is, bár el akartam nyújtani, szerintem legkésőbb hétfőig végzek vele. Nagyon ott volt a hangulat, imádom a menetrendszerűen pár perccel a vége előtt beúsztatott zenés montázsokat (annak mondjuk jobban örülnék, ha nem csak 4-5 szám ment volna az állandó zenei lejátszási listámra belőlük, de nem vagyok telhetetlen, nem üthet mindegyik zene), és mivel én mindig is jobban szerettem a kérdéseket, mint a válaszokat, így végképp nem panaszkodhattam.

De szerintem a válaszok hívei sem tették, hiszen láthattuk a Sic Mundus eredetét is, illetve azt is, hogy mi a helyzet a Fallal az apokalipszisben (fura belegondolni, hogy az egész sorozat egy kisvárosban játszódik és pár család tagja körül forog), és lehet elkezdeni a visszaszámlálást, hiszen nemsokára eljutunk az Eredetig, onnan, ahol indult minden.

A premier után lesz, aki már látja, hogy hová akarják kifuttatni a sorozatot? Annak ellenére, hogy a Dark elég gondolkodós, próbálom kizárni magamból a kósza gondolatokat és kombinálásokat, várom, hogy a készítők lepjenek meg, ami hiszem, hogy jobb élmény, mint önállóan rájönni a dolgokra. Vagy inkább csak kényelmes vagyok? Nem tudom, személy szerint szeretem, ha falhoz kennek, ha valamit leesett állal nézek. Még akkor is, ha az más számára evidens.

Ja, és Wöller, mert ugye a sorozat legnagyobb kérdése ő – vajon csak az utolsó részben kapunk rá választ? Mindenesetre most két plusz változatot is láthattunk belőle, egy párhuzamosat (teljesen kész!) és egy posztapokaliptikus halottat.

75 hozzászólás Ne habozz!

Crow - 2020. 06. 27. 16:03

Én elvesztettem a fonalat úgy tűnik, nagyjából emlékszem az első kettőre, és összefoglalót is néztem de ide az kevés…teljesen nem értem mi van hova került jonah :) Sebaj tolom tovább csak elmagyarázzák majd mi történik, a hangulat rendben van most is…

marsters - 2020. 06. 27. 16:58

Crow: Elfogják :) Én most végeztem vele. Huh nagyon jó évad volt nagyon nagy WTF-kal :)

Crow - 2020. 06. 27. 18:01

A második rész után már lényegesen határozottabb vagyok, ugranak be a dolgok…az alter világ még kicsit izé, nem tudom hogy tudnom kéne vagy még létre se jött később fog, de értem a koncepcióját mindenesetre, mondjuk elég beszédes a két alter családfa a szoba padlóján ami ugyanoda vezet..

FhrtZ - 2020. 06. 27. 19:46

Hát igen, nekem a 2. évad előtt újra kellett néznem az elsőt, mert már totál nem emlékeztem minden részletre, azért ott 2 év telt el az évadok között. Szerencsére ugye most csak 1 év, így azért egy pár emlékeztető után egy fokkal jobb a helyzet, de még így se állt össze teljesen a kép :D

Shannen - 2020. 06. 27. 19:56

Én tegnap megnéztem két összefoglaló videót is, hogy kicsit felelevenítsem a dolgokat, de azért a 3×02 első felében azért nagyon erősen kellett koncentrálnom, hogy akkor most ki honnan hova került és hol is vagyunk. De a rész végére nagyjából helyére kerültek a dolgok.

Eredetileg le akaratam ma este darálni, de lehet, hogy csak holnap végzek vele, mert túl nagy koncentrációt követel meg, hogy számon tartsam az összefüggéseket és a karaktreket meg azok változatait.

Amúgy az első két rész alapján stílusban és minőségben ott folytatták, ahol abbahagyták, egy rossza szavam sincs. Viszont fogalmam sincs mire fog ez az egész kifutni, és direkt nem is akarok rajta agyalni, inkább tényleg lepjenek meg a készítők, viszont azt azért remélem, hogy ütni fog.

Python - 2020. 06. 27. 20:11

winnie: Így 4 rész után azt mondom, hogy 9,5-10/10 eddig! :)

És igen, a pszichopata brigád ugye egy ember, meg fogjuk tudni az S03E04 -ben, hogy kik is ők egy személyben, hogy félig-meddig SPOILERezzek. Félig SPOILER: Magára az Eredetre a 4 részben kapunk egy elég komoly kérdéseket feszegető választ.
A Szent Kristóf-medál is igen érdekes szál lesz az idő ciklusban több karakternél, csak néztem, hogy WTF…!!! Mondjuk úgy, hogy leesett az állam, és ebben a történetben tényleg minden és mindenki valamilyen szinten kapcsolódik, azaz Minden és Mindenki Összefügg egymással. ;) És lesznek ezeken túl is WTF meglepetések, nem is kicsik! ;) :) És eddig az évad felét néztem meg, szóval mi lesz még itt…?! Mondjuk tippem sincs, hogy hova lehet ezt még fokozni, ezért kicsit tartok is tőle, de szerintem a készítők stílusát ismerve ez inkább még WTF szerű pozitív csalódás lesz a végére érve, de hogy itt nem lesz Boldogan Éltek, míg meg nem haltak Happy End végjáték igen sok karakter számára, az valahogy biztosra veszem, legfeljebb tévedek.
Nálam eddig az év sorozata a Sötétség 3. évada. Maga a széria mindhárom évada pedig az évtized top3 -ban van nálam. :) ;) :)

Candy - 2020. 06. 27. 20:56

Már sok sok sorozaton túl vagyok, tényleg sokat láttam, de ez a nagy kedvencem. Soha az életben nem gondoltam volna, hogy pont egy német sorozat lesz top listás kedvenceim egyike. :) Ma megláttam, hogy kint van a 3.évad, és dobtam is mindent el.. Próbálom nem darálni, és napi kettő részt nézni belőle.:D

apuci70 - 2020. 06. 27. 21:35

én ledaráltam az egész évadot és nagyon WTF.
Külön nagyon tetszett hogy Martha világában minden az eredeti tükörképe,például Jonas otthona a saját világában balrol jön le a lépcsön Martha világában pedig jobbrol

tonks - 2020. 06. 27. 21:41

Hát kivégeztem. Múlt hétvégén daráltam le a 2. évadot, úgyhogy elvileg képben voltam mindennel, de így is fel kell kötni a gatyamadzagot, hogy az adott történéskor épp kinek mi a motivációja, célja. Annyira nyomorúságos volt sokszor, hogy már eret akartam vágni magamon, csodás szimbolizmus ide vagy oda (pl honnan lett Adam neve az, ami), és bőven vannak megoldások, amit nehezen vett be a gyomrom, de az utolsó rész nagyon-nagyon tetszett és nem is éreztem légből kapottnak a megoldást. Így kell befejezni egy szériát, rengeteget adott, az utolsó jelenet zseniális.

Bpo-169 - 2020. 06. 27. 22:05

Eszméletlen sorozat, látszik rajta, hogy a készítők előre átgondoltak mindent. Az előző két évadban számos dolog csak itt nyer értelmet.

Kati néni - 2020. 06. 27. 22:25

Húh, annyira kell itt figyelni, hogy sokszor csak nézek, mint Rozi a moziban. Ezt a sorozatot intelligens embereknek írták.

Egy részen vagyok túl, de már nem emlékszem pontosan, hogy ki kivel és mikor, pedig a második évadot április közepén daráltam le.

Ebből simán kijönne egy hét évados amerikai remake, mondjuk a gyerekszereplőkkel nem tudom, hogy mit csinálnak 7 év alatt (ők sokat változnak), de annyi lehetőség lenne benne, hogy csak még.

A három sorozat egyike, ami miatt imádom a Netflixet (a másik kettő a Stranger Things meg a Casa de Papel). És végre a németek megmutatták, hogy a szirupos, egy kaptafára készülő vackaikon túl is van élet náluk.

És nálam is bizony benne van a 10 legjobb sorozatban, amit eddig néztem. Nem is történik benne sok minden, rengeteg karaktert mutatnak, valakire alig marad játékidő, és mégis mindenkit ismersz. Egyszerűen zseniálisan álmodták meg.

Kati néni - 2020. 06. 27. 22:27

Mondjuk azért én némi happy endnek örülnék. Jonas összejöhetne a Marthával. Ennyit megérdemelnének!

walaki - 2020. 06. 27. 22:30

Jujj, de vártam már! Az első részt a felénél feladtam, úgy döntöttem, igaza van @winnie-nek, előbb ledarálom gyorsan az előző évadokat, hogy minden friss legyen, aztán jöhet az S3 :-)

Az még csak hagyján, hogy igazi jól átgondolt high-concept, de ami kapásból megragadta a figyelmem, mennyire odafigyeltek a készítők az apróságokra, pl. Jonas nyaka nem gyógyult meg az új évadra… Tudom, tudom, jelentéktelen kis semmiség, de számomra pont az ilyenektől (is) annyira jó ez a sorozat!

Kivételes, hogy egy ennyire elborult sorozat ennyire bejöjjön mindenkinek, igazi gyöngyszem!

mcfly - 2020. 06. 28. 07:38

Rajtam kívül más is csalódott, hogy a harmadik világba érkező Jonas-Martha páros – a történet determinista üzenetének szellemében – nem maga okozta a világot ketté hasító eseményt, és – szándékával ellentétben – nem megakadályozta, de épphogy előidézte a “mindennek az eredete” balesetet a hídon?

Nem tetszett a befejezés. Nagyon nem.

Meg, amit nem értek: Adam és Eva fia hogy tud két párhuzamos világban ugyanolyan fiút nemzeni? Bár, gondolom, a genetikai precizitás a saját-nagyanyám-vagyok hurokkal együtt ment a kukába a második évadban.

Bpo-169 - 2020. 06. 28. 10:17

/Spoiler/

@mcfly:

1.
Hogy érted, hogy előidézte? Hiszen – az én értelmezésem szerint – sikerült megakadályozniuk.

2.
Adam és Eva fia hogy tud két párhuzamos világban ugyanolyan fiút nemzeni?

– itt ugye Tronte-ra gondolsz? Nekem nem rémlik, hogy mutatták volna Tronte-t a másik párhuzamos világban, így nem biztos, hogy ugyanúgy nézett ki. /bár akkor Urlich is kicsit máshogy kellene kinézzen/

Python - 2020. 06. 28. 13:11

Na ez egy kvázi tökéletes lezárás volt! :)
Azért az évad második felében még több WTF élmény akadt, Claudia Tiedemann -ban nem kellett csalódnom. ;)
És igen, ez a kvantumfizikai okosítás nem ártott a sorozat végére, hogy ne csak a duálisban tudjon gondolkodni és relativizálni az átlagnéző, hogy jó-rossz, fehér-fekete, igaz-hamis, stb.; hisz a kvantum térben minden egyszerre mindkettő és egyik sem.
Az első évad alatt is volt egy olyan megérzésem, hogy lesz még itt a későbbiekben kvantumfizika, de ezt akkor kezdtem komolyabban venni amikor megjelent a sorozatban H.G. Tannhaus könyve, és ezt a 3. évad 2. fele igazolta is. Nos, a XXI. században ilyesminek kell lennie egy vérbeli Sci-Fi alkotásnak! Tetszett, ez a nagy helyzet, annyi, hogy a végére túl pörgős lett egy két mellékszál elmesélése, talán a 3. évad is elbírt volna 10 epizódot mint az első, de nagyon más “negatívumot” nem tudok írni. Nagyon kerek és összefüggő történet lett ez a 3 évad, és méltó lezárást kapott a széria.

mcfly - 2020. 06. 28. 13:15

SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER

@BPO-169:

Igen, megakadályozták. Ez okozott csalódást. Jobban tetszett volna, ha ők a hibásak a balesetért. A tökéletesen bezáruló kör. Semmi “utolsó pillanatban itt a megoldás”. :)

Biti - 2020. 06. 28. 15:54

Brutális tökéletes bár tömény évad és záró volt. Nem tudok bekötni hiába próbáltam.

lappa - 2020. 06. 28. 17:51

Kedves mcfly, kérlek, használd a spoiler jelzést, nem olyan nehéz ám, másnak is sikerült.

piszkosfred - 2020. 06. 28. 17:55

Na sikerult ledaralni.

Nekem az evad masodik fele kicsit sulytalanna valt, mert bar szallitott valaszokat, gyakorlatilag semminek sem volt tetje, mindenki visszajott valamilyen formaban.

Az evadzaro viszont helyrerakta a dolgokat, erzelmileg nagyon ott volt. Evadzaro 10/10

Osszessegeben az evad 8,5/10

walaki - 2020. 06. 28. 19:01

Nahát! Nem tudom, másnak is feltűnt-e, nekem most a daránál igen, hogy az S3-at pont Az Apokalipszis napján adták ki! 2020. június 27… nem hiszem, hogy véletlen lenne :-)

Asd - 2020. 06. 28. 19:12

En negy reszen vagyok tul. Eddig nagyon bejon, bar nem sok mindent ertek. Ebben a kanikulaban nehez koncentralni. :)

pidzjosfred - 2020. 06. 28. 19:21

Ez tok jó family tree https://darknetflix.io/en

Kati néni - 2020. 06. 28. 21:25

Gyerekek, hát a közepe a harmadik évadnak valami borzalmas. Már tudjuk, hogy mire megy ki a játék, de húzzák meg vonják, ugyan a mozaikok a helyükre kerülnek, de nagyon unalmas volt. A vége viszonylag jól sikerült, mégis kicsit keserű a szájamnak az íze.

Úgy ültem neki, hogy húdefaxa lesz, aztán jött a nagy pofára esés. Akartam szeretni, de egyszerűen elaludtam a negyedik epizód körül valahol és csak a hatodikon ébredtem föl. Megnéztem újból, de nem érdekelt már annyira, túlzásba vitték, hogy ki kivel vagy ki ellen, még egy csavar, ja, nem, meghalt, mégse, meghalt, mégse, él…

A CGI azonban nem valami szép, sőt érdekes módon feltűnt, hogy a korábbi két szezonhoz képest mennyi a sok belső jelenet, hogy mennyire olcsó dolgokhoz nyúltak. Mondjuk van egy új UHD-tévém, azon minden jobban látszik: a lakásbelsők is stúdiófelvételek voltak, a barlang pláne. Amikor a régebbi idősíkokban jártunk, szándékosan nem mutattak már új, külső snitteket, csak az első két etaphoz készülteket nyomatták főleg. Amikor a vak bácsit meglepték a hintóban, hát… az szinte felért egy rádiójátékkal.

Nem tudom, hogyan nevezik, de amikor az egyik jelenet véget ér és jön egy másik, aztán valami vizuális megoldást alkalmaznak az átmenetre szövegekkel, no hát ezek nagyon Doctor Who-san gagyira sikerültek (annak jól áll, ennek nem).

Vágási Feri - 2020. 06. 28. 21:25

SPOILER SPOILER SPOILER!

@mcfly Nekem is megfordult a fejemben, hogy ők fogják okozni a balesetet. Szerintem valami fan csinál is majd egy ilyen alternatív véget.

toxi - 2020. 06. 28. 22:31

Hát letudtam én is a S3. Előtte a héten a s1-2 is megvolt emlékek frissíttésse céljából. És hát azt kell mondanom hogy nekem még most így 0.5 nappal a megtekintése után is hiányzik valami belőle, de nem tudnám megfogalmazni hogy pontosan mi Tévedés ne legyen tetszett mind a sori mind az évad is. Nálam simán benne van a TOP 5 sorozat közt jelenleg. Azt se tartom kizártnak hogy mondjuk ha ülepedik majd és újranézem akkor akár a TOP 3-ba is bekerüljön. De most úgy érzem hogy én mást vártam tőle itt a végén.

Innentől SPOILEREK is lesznek.
Amennyire lelkesedtem én is a 2 évad végén az alternatív világ behozása miatt annyira nem tudom eldönteni hogy erre tényleg szükség volt e vajon. Persze értem hogy történet szempontjából mért volt erre szükség de úgy érzem ehhez kevés volt ez a 8 rész, úgymond összecsapottnak érzem ezt a szálat így. Talán,talán ha a 2. évad felénél behozzák vagy akkor elkezdik már felfejteni ezt akkor most elégedettebb lenék vele. Így viszont valahogy nem működött nálam annyira. Főleg úgy hogy biztos ki volt ez már az elején találva mert mikkor az 1 évadba FutureJonas és H.G Tanhauser beszélgetnek akkor már ott említik a triquatrát a harmadik dimenziót ami ugye mint kiderül ennek az alternatív világoknak az alapja.Ezért mondom azt hogy ezt talán előbb bekellet volna hozni és jobban bemutatni azt a másik világot is ha már ebbe gondolkodtak. Nekem ez a “mentsd meg” Marthát majd ugorjatok el ebbe a 3. világba, akadályozzátok meg a balesetet hogy ne jöhessen létre az időutazás akár saját magatok feláldozása árán is végső megoldás is amit 1 rész,fele alatt találtak ki és hajtottak végre, így nagyon leegyszerűsíttet megoldásnak hat. Ha Eva világára azt mondom, hogy nem volt rendesen felépítve ami picit baj, akkor erre a eredet világra nem is tudom mit mondhatnék. Ami picit csalódás 3 ilyen évad után.

Igen voltak WTF pillanatok is ugyanakkor jócskán maradtak kérdések is Olyanokra gondolok mint a Sic Mundus eredete. Nem nem Jonassal indult mert a 3. évadba kiderül hogy már Jonasék megjelenése előtt 1880-ban, az öreg,vak Tanhauser apja idején is létezett az a rend. Tehát akkor honnan is ered a Sic Mundus? Vagy ott van a kérdés hogy Jonas és Martha mikkor és minek hatására vette fel az Adam és Eva nevet. Azért ezek sokakat izgathatnak mégse kaptunk rájuk választ,tudtommal. Na és persze ne feledkezünk meg Wöller szeméről meg karjáról se. :D

Amúgy az meglepet hogy ebbe a soriba 3-ba is vagy a gyerek öli meg a szülőjét vagy fordítva.
Helene-Katharina (anya-lánya)
Klaudia-Egon (lánya-apa)
Jonas-Hanna (fiu-anya)
+Jonas közvetetten az apját is megölte.
Ezek után én olyanon már fent se akadok hogy valaki a saját anyjának az anyja. :D

Ha pontoznom kéne az évadokat és a sorit akkor talán így pontoznám.
1 évad 8.5
2 évad 9
3 Évad elsőre : 8.5
Teljes sorozat 9/10

Kati néni - 2020. 06. 28. 22:54

@toxi: Hannah megérdemelte, amit kapott (nálam), de ez a sok premier plánban mutatott gyilkolászás, a saját rokonaink lemészárlása, meg a három (egy) creepy időzsaru egy cseppet betette a reteszt. Komolyan mondom, hogy még most is forog a gyomrom. Jelentős hatással volt rám ez a sorozat, de nekem is mintha hiányozna valami. A középső négy résznél már azt mondogattam magamnak, hogy “haladjank már!”, “mikor lesz ennek vége?”.

Shannen - 2020. 06. 29. 00:46

Bár szerettem mindkettőt, de sem az első, sem a második évad után nem gondoltam volna, hogy az all time top10-be fog kerülni nálam a Dark, de ez a 3.évad hibátlan volt. Így kell lezárni egy high-concept sorozatot. És nemcsak az évad volt tökéletes, hanem utólag olyan szép kerekké tette az egész történetet, hogy ilyet nem is tudom mikor láttam utoljára.

Tényleg nem tudok semmibe belekötni, én a végét tökre megkönnyeztem. Igen, maradtak megválaszolatlan dolgok, de csak apróságok, és igazán nem várhatjuk el, hogy minden apróságra válaszoljanak.

Nálam a finálén kívűl a 3×05 és 3×06 volt az évad csúcspontja.

Amiért valószínűleg ott lesz az örök kedvencek között nálam a sorozat, az az, hogy nemcsak izgalmas volt, és jól átgondolt, de közben baromi erős karaktereket alkottak, akikért lehetett izgulni és szurkolni nekik és ha valami történt velük, akkor azt átérezte az ember.

Az évad nálam 10/10, de most a következő napokban szerintem csak egyszerű vígjátékokat fogok nézni, amin nem kell gondolkodni, mert ez a 8 rész kissé leszívta az agyam kapacitását. :D

Aldo - 2020. 06. 29. 05:41

@walaki

Nem véletlen, hogy 2020. június 27-én volt a premier, mint ahogy tavaly sem volt véletlen, hogy 2019. június 21-én volt.

toxi - 2020. 06. 29. 08:14

Kati néni : Hanna szerintem is megérdemelte,bár nem is tudom hogy az ö önző mindig csak magára gondoló énjének ez igazi büntetés e,hirtelen nem is tudom neki mi lett volna a jó büntetés. De nem is ezért említettem hanem azok miatt a kapcsolódások miatt amit említettem.

Érdekes dolog ez mert nekem meg talán a közepe az ami bejött a 3 évadnak és csak első meg utolsó rész az amire azt mondom hogy hát ez kevés nekem. Első nézésre a 3×01 még be is aludtam az utolsó 20-25 percre és pont a stáblistára ébredtem fel már. Természetesen visszapörgetem és megnéztem de ott volt az az érzésem először hogy nem, nem ezt vártam és megijedtem hogy nem lesz jó az évad aztán a 3×02 már megnyugodtam azért, hogy na jó lesz ez azért.

olcsi - 2020. 06. 29. 09:21

spoiler!

vaki segítsen pls. 3x02ben katharina mikor elmegy Ulrichhoz, az most a párhuzamos világ? hogy kerül ő oda?

winnie - 2020. 06. 29. 09:44

olcsi: SPOILER

ulrich az eredeti világban a múltban van a pszichiátrián az ötvenes és nyolcvanas években is, miután bevarrták oda azt követően, hogy meg akart ölni helgét. a párhuzamos világban pedig hannával él a jelenben, miután elvált katharinától, és charlotte-tal lép félre. már nem tudom, hogy mikor megy el érte katharina, de az az első világos katharina, aki azt követően utazik, hogy meglátta a fényképét, és haza akarja hozni magához a jelenbe.

toxi - 2020. 06. 29. 09:54

olcsi : Nem,nem a párhuzamos világ hanem az 1-2 évadba megismert világ. Nem hívnám alap vagy eredeti világnak mert majd később ennek még bekevernek. Hanem én úgy hívom őket hogy az 1-2 évadba lévő világ az a Adam világ. 3 évadba bejövő párhuzamos világ meg az Eva világ. SPOILER a később bejövő 3. világ meg az eredet/eredeti világ nálam amiből minden kiindul. SPOILER VÉGE.

Dearborn - 2020. 06. 29. 12:27

Végignéztem még tegnap, imádtam, de hogy egy két ember miért nem tudja értelmezni hogy mi az a spoiler, hova írom a mondatban, miért írom egyáltalán, az döbbenet.

bettygirl - 2020. 06. 29. 13:26

SPOILER!

Már szombaton megnéztem a teljes 3. évadot, akkor rögtön nem voltam annyira elájulva tőle, mint az 1-2. évadtól, de ahogy telik az idő, úgy áll össze bennem egyre jobban a kép, és lesz logikus minden. Az biztos, hogy felkerült nekem is az all-time favourite listámra. Nem minden kérdést válaszoltak meg, de talán nem is kellett (what we know is a drop, what we don’t know is an ocean), de azért felteszem a kérdéseim:
1. Miért ölte meg Agnes Noaht?
2. Mi lett Hannah időgépével a halála után?
3. Claudia apját miért küldte vissza Adam? Azt hittem, Egon egyáltalán nem utazott.
4. Ki Regina apja? (Tronte nem, mert akkor Regina is kitörlődött volna a létezésből)
5. Noah miért ölte meg Bartoszt? A fia az apját? (mondjuk elég sok szülő-gyerek gyilkosság volt a sorozatban, és nem mindegyik motivációját értettem)
6. Kicsoda valójában Boris Niewald? (Nielsen – Kahnwald családnév kombinációja?)
7. Ki Peter Doppler anyja? Olyan kis sérült volt Helge, nem hiszem, hogy csajozott volna. Teljesen azt hittem, hogy ennek lesz jelentősége.
8. És persze: Hogyan sérült meg Wöller? (jó, ez tuti valami vicc a sorozat készítőitől, és egyáltalán nem lényeges, de na)

csbnc - 2020. 06. 29. 13:48

toxi

SPOILER:
+1 a 2×01-ben Noah megöli a saját apját Bartoszt. Dobtam egy hátast amikor ezt realizáltam.

Pipacs - 2020. 06. 29. 17:34

Nagy csalódás. A végére (utolsó rész)sikerült kicsit javítani, de több rész végén is csak fogtam a fejemet, hogy mekkora f**sság… A sok fizikai kamublabla idegesített talán a legjobban.
Olyan érzésem van, mintha kellett volna még egy évad, hogy mindent rendesen ki tudjanak bontani, hagyni hogy összeálljon igazán a kép. Mintha maga az alapötlet, amire az évad épült, az ugyan a maga nemében zseniális lenne (az is), csak összecsapták volna a részletek kidolgozását és a kivitelezést.
Spoiler:
Ezekkel a kvantumbaromságokkal tökre lehúzták nálam a dolgot, azt se tudtam hány helyen van egyszerre és épp melyik Martha. Meg Jonas…
A múltban, mikor kiderült, kik Noah és Agnes szülei, és ki kinek lesz így később az ilyen-olyan rokona, az elég érdekes volt, ezt kicsit még jobban lehetett volna boncolgatni.
Kérdés: Mikor volt az, hogy Jonas becibálta Mikkelt magával az eltűnés napján a barlangba? Ez valahogy kimaradt.
Észrevétel: Az egész sorozat egy nagy téren és időn átívelő össznépi vérfertőzés. Tanulság: ha más idősíkba kerülsz, mint ahonnan származol, sose csinálj gyereket. :D

jensen13 - 2020. 06. 29. 18:29

Nagyon király volt, én most fejeztem be. Hát az tény hogy nem egy könnyű falat.

SPOILER!!
Azt nekem is elmondhatná valaki hogy Regina miért tartozott az eredeti világhoz( legalább is Claudia valami ilyesmit mond) majdnem minden világos de ez nem tiszta.

winnie - 2020. 06. 29. 18:37

??SPOILER??

Pipacs: a jonas-mikkel-barlang dolgot a 2. évad egyik részében felfedték, megmutatták a menekülésüket, és azt is, hogy mi történt valójában, amikor Jonas1 elvesztette őt.

a kvantumblablát passzolom, nem tudok hozzászólni, bár, ha író vagyok, akkor felhasználok tudományos elveket, mert miért ne, akár az, akár nem, az az átlagnézőnek blabla lesz, de szerintem a szereplőket azért elég jól lehetett követni, csak sok volt belőlük, de elég jól jelölték őket, aminek örültem azért:)

winnie - 2020. 06. 29. 18:38

jensen13:

SPOILER

Reginának Claudia pasija lehetett az apja?

Florabell - 2020. 06. 29. 18:47

Ez annyira tökéletes! Soha nem volt még ilyen sorozatélményem.Mindenegyes jelenet üt, még hozzá nem is akármekkorát. Csak a vége is legyen ilyen.

Pipacs - 2020. 06. 29. 19:13

winnie:
Hát lehet hogy kiestek részletek a fejemből, csak az van meg, hogy az apja elmeséli, hogy volt az az éjjel, de maga a jelenet és hogy mikor és miért is tett így Jonas, az nincs meg.
Spoileres lehet: A kvantumelmélet (Schrödinger macskája rész vicces kitekintés volt) részecskékről szól, nem személyekről és maga a “szuperpozíció” vagy mifene is csak addig áll fent, amíg nem jön egy “megfigyelő”. No persze a multiverzum elméletben van olyan, hogy bármilyen döntés “elágazást” okoz, így végtelen számú világ lehet, amik kicsit vagy nagyon hasonlítanak (lásd Sliders), de ez a kettő így együtt elég nagy butaság volt, meg érted, akkor megint több univerzumban folytak volna tovább az események, az egyikben így, a másikban úgy, stb. Ugyanaz a jelenet legalább 4 féleképpen folytatódott és ez sehogy se áll össze nekem… Az “isteni részecskének” meg aztán a világon semmi köze nincs a tér-idő utazáshoz, legalábbis jelen tudásunk szerint tutira nem, azon felül olyan rövid ideig jönnek létre ezek a (higgs) részecskék, hogy csak másodlagos hatásokból tudnak következtetni egyáltalán a létezésére. Mindezt összemosva a sötét anyaggal, és az ugye nyilván fekete… Nah mindegy lehet hogy tényleg nem én vagyok az átlag néző, és még az is lehet hogy mindjárt idekommentel egy atomfizikus, hogy rosszul tudom az egészet. :D

Aldo - 2020. 06. 29. 19:16

SPOILER

Hogy meg lehessen különböztetni az eredeti világot alfának, az alternatívot bétának neveztem el. A béta világban nem létezett Jonas, sem az időutazás, így egy rakás más karakter sem, akik ennek köszönhetik a létüket.
Akkor Charlotte, hogy létezhetett és dolgozhatott a rendőrségen, hiszen a szülei is különböző idősíkból származnak?
A felnőtt Helge hogyan ültette bele a gyerekeket (köztük Madset, Ulrich tesóját) a villamosszékbe 1986-ban, holott Noah sem létezett azon a világban?
Persze lehet, hogy az alfa világból átflesseltek oda, hogy megteremtsék ugyanazokat a körülményeket, bár az öreg Claudia szerint a hasonló bár néhol kicsit eltérő események önmaguktól jöttek létre a béta világban és nem külső behatásra, a ciklus ismétlődése miatt.

Aldo - 2020. 06. 29. 19:31

@jensen13

spoiler

Mindkét világban a végtelenségig ismétlődöttek a ciklusok, bármit is tettek a karakterek. Claudia szerint ha eljutna az eredő világba és megakadályozzák az órás Tannhausert, hogy szétb*ssza az idő szövetét, akkor megszűnik mindkét világ és csak az eredő marad.
A két világ lakói közül sokan az eredő világban is létezhettek. Mivel a többség az időutazásnak köszönhette a puszta létezését, ezért ők nem léteztek az eredő világban, míg akik “normálisan” születtek meg ők igen. Az utolsó jelentben, akik az asztalnál ültek, egyikük sem időutazók leszármazottja, így élhettek.

Pipacs - 2020. 06. 29. 19:32

Aldo:

Spoileres:
Volt időutazás ott is, Martha (Eva) és “csapata” használta is rendesen, sőt egyengette a szálakat. Egyedül a Mikkel dolog nem volt meg szerintem. Enélkül eleve Ulrich sem létezhetett volna, és hát igen, Charlotte sem, Helge sem magyarázott volna, hogy újra megtörténik, és nem megy vissza a múltbeli énjéhez sem, ahogy Ulrich sem veri őt meg. Szóval létezett, csak mások és másra használták. Kvázi tudatosabban, Jonas az “alfavilágban” sokkal többet szerencsétlenkedett, hogy mindent megpróbáljon visszacsinálni. Szerintem.

Pipacs - 2020. 06. 29. 19:39

Spoiler

A triplafickóról, aki Jonas és Marta gyereke, miért gondolja mindenki, hogy ő Tronte Eva világában? Nekem abból a jelenetből csak annyi jött le, hogy tetszik neki Tronte neve, mert neki nem adtak sajátot. Nem is úgy nézett ki se fiatalon se öregen. Utalt rá bármi is, hogy másképp lenne? Kicsit összezavarodtam…

Potter - 2020. 06. 29. 19:49

Kicsit magyar népmese érzésem van:Egyszer volt,hol nem volt.

kla - 2020. 06. 29. 20:30

SPOILER

Regina apja Bernd Doppler volt, ez az utolsó jelenetből derül ki egy fényképről (+ a hivatalos családfáról, én is csak ott láttam, eléggé blink and miss).

Kurtis78 - 2020. 06. 29. 21:32

Jantje Friese mondta egy interjúban, hogy több, mint száz tudományos könyvet olvasott el a harmadik évad készítése előtt különféle tudományokból. Próbáltak nem teljesen hülyén hozzáállni. Ez szerintem az egész sorozaton látszott. 12 óra alatt letudtam a harmadik évadot. Nálam az ötödik résztől indult be igazán. Ritka az ilyen jó sorozat, amiről rengeteget lehet beszélni, elmélkedni. Egy újranézésnél tuti kinyomtatott családfákkal indulok neki! :)

winnie - 2020. 06. 29. 21:42

holnap jön a kritika majd, nekem all time toplistás lett ezzel. volt, amit sajnáltam, nem voltam 100%-ig elégedett, de nehezen megismételhető élmény volt. nagyon össze volt rakva, sztori, hangulat, karakterek, casting. zene, látvány…

Rubber Duck - 2020. 06. 29. 22:16

Én teljesen elveszítettem a fonalat. Fogalmam sincs, ki mikor hol és miért van és hogy került oda. Ráadásul -és most itt egy nagy elnézéskérés következik – a középkorú koszos hölgyeket egyáltalán nem tudtam megkülönböztetni egymástól.

Pipacs - 2020. 06. 29. 22:38

Rubber Duck

:D vicces, nekem is feltűnt, hogy kb senki nem mos arcot, ha lehetne sem. Mint valami westernben…:D

Pipacs - 2020. 06. 29. 22:43

Kurtis78

Azt el is hiszem, hogy sokat olvasott, viszont jól összezagyválta a legszerzett tudást, ha valszeg nem is az összeset, de sokmindent. Fentebb írtam, hogy kb. mik zavartak engem ezen a téren. De hát lehet hogy ez már ízlés dolga is…

Tubi - 2020. 06. 29. 22:52

Pipacs, SPOILER:

A “triplafickó”/unknown az nem Tronte Eva vilagaban, hanem Tronte apja, Agnes párja/férje.

olcsi - 2020. 06. 29. 23:01

winnie!

spoiler!

Katharina nem a saját világában van, mert házában ébred, és mutatjak a szorolapokat is többször, amin Mikkel/Michael szerepel hogy eltűnt 1986ban, és mikor bemegy a suliba, akkor is mások a vezetékneve, ezért nem áll össze, de végül Ulrichhoz megis eljut, aki elvileg szintén a saját világában kéne hogy legyen?! vagy valamit nagyon beneztem?

Aldo - 2020. 06. 29. 23:39

Pipacs:

spoiler
Ezért is zavaró, amikor a végén megemlítik, hogy ugyanazok az események a másik világban is lejátszódnak a ciklus miatt, igaz kisebb-nagyobb módosításokkal, holott a szereplők nagy része nem is létezhetne odaát, akik létrehozták az eseményeket.
Bár akkor inkább átmentek a másik világba is igyekeztek nagyjából lemásolni az eseményeket.

Aldo - 2020. 06. 29. 23:52

Pipacs:

“A triplafickóról, aki Jonas és Marta gyereke, miért gondolja mindenki, hogy ő Tronte Eva világában? Nekem abból a jelenetből csak annyi jött le, hogy tetszik neki Tronte neve, mert neki nem adtak sajátot. Nem is úgy nézett ki se fiatalon se öregen. Utalt rá bármi is, hogy másképp lenne? Kicsit összezavarodtam…”

Tronte látható volt gyerekként, felnőttként és öregként is. Valóban nem hasonlított rá, így ő nem lehetett Tronte. Tronte valójában a dédnagyapja, ezért is hagyta békén a barlangnál és adta neki a kígyós karkötőt.

kla - 2020. 06. 30. 00:47

SPOILER

@Aldo
Ahogy Pipacs említette is, a másik világban is volt időutazás. Csak Mikkel nem tűnt el, de Mads felbukkanásából, és még inkább Ulrich utazásából a fináléban is láthatjuk, hogy ott is létezik az időutazás. Azt megmutatták, hogy ott is biztosított a családfa létrejötte: Hannah-t Egon viszi vissza a múltba (Eva még szó szerint is azzal bízza meg, hogy “biztosítsa a családfa létrejöttét”), Eizabeth-t pedig a felnőtt Noah menti meg az apokalipszistől és hozza össze a fiatal önmagával. Az originről pedig tudjuk, hogy mindkét világban gyereket nemzett Agnesnek (Trontét, aki ja, egyben a fia és a dédapja). A későbbieket nem mutatják, de ennyiből már kikövetkeztethető, hogy mindenki meg tud születni, akinek az időutazáshoz kötött a léte.

@olcsi
Katharina a saját világába ment vissza. A házban csak azért aludt, mert azt tudta, hogy ott fogja találni Inesnél Mikkelt, ott kereste őket, betörni meg ugye be tudott, mert Inesék nem voltak ott. A szórólapokat is ő csinálta, mert azt gondolta, hogy Mikkel 1987-ből is eltűnt – valójában csak valahol rendőri védelem alatt álltak Ines-zel.

@Rubber Duck
“a középkorú koszos hölgyeket egyáltalán nem tudtam megkülönböztetni egymástól.” – fú, igen, Charlotte és Claudia belőtt haj nélkül iszonyúan hasonlított egymásra, én is csak a kontextusból tudtam megkülönböztetni őket.

winnie - 2020. 06. 30. 04:51

SPOILER

(igen, jövő charlotte és claudia esetében nekem is kellett a környezet, hogy biztosra menjek:)

cyberway - 2020. 06. 30. 06:57

SPOILER

Sziasztok,Marthanak a seb az arcán néha jobb majd bal oldalon is volt (a kicsi seb, amit a kerítést karcolt meg) ? Nem értem miért?

frm - 2020. 06. 30. 09:22

@cyberway

SPOILER

Az attól függ melyik világban van.Eve világában minden tükrözve van.

HeyJoe - 2020. 06. 30. 09:26

SPOILER

@cyberway
Ebből lehet tudni melyik világban vannak éppen.
A táska vállpántja is hol jobbra, hol balra van dobva Marthán, a “vágottszájúakon” is hol a jobb hol a bal oldalon van a seb, sőt valaki írta korábban, Jonas házában is a lépcső az emeletre egyszer jobbra visz, majd balra.
Mondjuk a nagy seb az arcán mindig ugyanott van.

Pipacs - 2020. 06. 30. 16:57

cyberway

Spoiler:
Volt a kicsi seb, és aztán Eva húzott az arca másik felére egyet egy késsel (vagy valami éles cuccal, csak egy pillanatra látszott), hogy legyen ami emlékezteti arra hogy…. ő..mire is? Nem tudom, kb hogy tudja, hol a helye…:) És ez a nagy seb ugyanott van, mint az idősebb énjein a forradások.

misskankalin - 2020. 06. 30. 19:32

SPOILER

Zseniális évad volt, tetszett, hogy hozták a szokásos hangulatot és színvonalat. Ugyanakkor én is azt érzem, hogy 8 részbe nem túl szerencsés belesűríteni ennyi mindent, főleg hogy rengeteg szereplő van, akiknek a történetét ki kell bogozni, emellett ott van ugye az időutazás és a párhuzamos világok. Emiatt sokszor azt sem tudtam, hol áll már a fejem és több kérdésem is megválaszolatlanul maradt (bár esélyes, hogy én nem figyeltem eléggé). Az eredeti világban azok a szereplők élnek, akiket az utolsó jelenetben láttunk? Mi van Ulrich-al és a gyerekekkel? És Claudia? Én úgy értelmeztem, hogy neki nincs helye az eredeti világban, viszont ebben az esetben nem értem, hogy Regina hogyan létezhet ott.

Python - 2020. 06. 30. 21:57

@misskankalin: Claudia is él az eredeti világban, különben nem lenne Regina sem.Meg még egy jó pár mellélkarakter is életben van a valódi világban. A zárójelenetben azokat a főbb szereplőket látatjuk (Valószínűleg nem is a 2019 -es, hanem egy talán jó 10 évvel korábbi énjüket…?), akiket már az első évad legelején felvezettek, és akiket nem érint az időutazás paradoxon, hogy a fiam a nagyapám apja, stb.!

Urlich a valódi világban nem létező személy, hisz az anyja Jana létező személy, de az apja Tronte Nielsen soha nem is létezett csak a két alternatív tüköruniverzumban. Ugye Tronte Agnes Nielsen fia, aki meg Bartosz Tiedemann és Silja Tiedemann lánya. Silja pedig Hannah Kahnwald és Egon Tiedemann gyermeke volt az alternatív tüköruniverzumokban. Szóval Urlich több okból sem létező személy a valódi világban, így a gyermekei sem léteznek.

Érdemes itt körbenézni:
https://dark-netflix.fandom.com/wiki/Dark_Wiki

Python - 2020. 06. 30. 22:00

Ja, Regina Tiedemann miért ne létezhetne? Ő Claudia Tiedemann és Bernd Doppler gyermeke, mindkét szülő létezik/létezett a valódi világban is.

Zsolt - 2020. 06. 30. 23:41

SPOILER:

Valaki írta,kérdezte,hogy a sic mundus,hogy jöhetett
létre.

A kettéhasadt világban létezik csak szerintem.
Az odavaló időutazások miatt.

Visszautaznak,oda és általuk jön létre az egész stb.

Az igaz,hogy nincs kifejtve,mint még sok minden.

Szerintem ez, amiatt lehet,hogy sok szálat
beletettek az írók,de nem volt idő,kedv,ötlet kifejteni.

Engem ez nem zavart,mert úgy éreztem,mind arra mutat rá, hogy Jonas és Martha mennyire görcsösen megakarnak menteni mindenkit és ez okozza a végtelen hurkot, ahogy említik is.

Öreg korukra pedig teljesen megváltoznak,megtörnek,
talán az Ádám és Éva nevet is maguknak adták és
túl nagy jelentőségűnek hitték már magukat,akik
mozgatják a szálakat.

Miközben kis porszemek voltak csak.

Az is jó ötlet,hogy a tudós feltalál egy időgépet,de
nem úgy menti meg a fiát,hogy visszautazik,hanem
lezajlik ez az egész és a legvégén oda fut ki,hogy
úgymond a teremtményei akadályozzák meg a tragédiát.

misskankalin - 2020. 07. 01. 09:13

@Python: köszönöm a választ, szerintem neki ugrok családfát készíteni, mert ettől a többszörös rokonságtól kissé összekavarodtam.

ildico1980 - 2020. 07. 01. 10:06

Sziasztok,

Nekem az a problémám hogy az eredeti világban miért nem lesz Regina beteg? Az atomerőmű ugyanúgy létezik…

winnie - 2020. 07. 01. 10:32

ha claudiának (a munkájának) is köze volt ahhoz, hogy beteg, akkor azzal, hogy nincs claudia, lehet, hogy a betegsége is megússza.

Bpo-169 - 2020. 07. 01. 22:34

ildico1980

Ha már itt tartunk, az eredeti világban nincs atomerőmű. Nézd meg az utolsó rész véget, 1971es jelenetet az esőben. Nincs a háttérben atomerőmű, csak erdő. Szándékosan mutatják abból a szögből, hogy egyértelmű legyen.

bl4ckv0id - 2020. 07. 09. 09:09

Bpo-169: Jól látod. Persze, hogy nincs atomerőmű, mivel az építési engedély is ki lett kényszerítve az alternatív világokban. Egyébként nem kapta volna meg sosem. Az eredeti világban meg nincs még a múltban akkor időutazás, így az engedélyt sem lehet megszerezni hozzá zsarolással.

A Szív Mundusra is van válasz, mert az 1880-as években, amikor a vak Tannhaus él, ide-oda járnak az utazók, így jön létre a társaság. Jonas idősebb ének, Bartosz ugyebár ott is ragad, ahogy kiderül az utolsó előtti részben (3×7). Ott torzul el Adammé Jonas, és kiderül, hogy a Tesla oszlopos kísérletezés égeti szét (mutatják az egyik balul sikerült kísérletet, ahol megég a felkarja a kicsapó ívről), nem az időutazás. Claudia sem torzul el a sok utazástól.

Egyedül Wöller szeme és karja a kérdés a többi kérdés megválaszolt.

H1N1 - 2020. 07. 09. 22:58

Annó az első évadot egyből sikerült megnéznem, majd mikor jó sokára jött a második, akkor 10 perc után kikapcsoltam, mert nem emlékeztem ki-kicsoda.
Mostanra sikerült nekidurálnom magamat egy darára az elejétől és pár nap alatt le is pörgettem az első két évadot. Nagyon nem bántam meg :).
Ez a sorozat egyszerűen hatalmas. Story is nagyon tetszik, de a színészek is nagyon nagyon jók. Meg a német nyelv… Egy szót sem beszélek németül, de élvezet hallgatni és felismerni az angolhoz hasonló szavakat.
Most kezdem a 3x03at, kiváncsi vagyok hogy fejezik be.

Gothamite - 2020. 07. 27. 02:10

Az utolsó jelenetben az a szőke nő elég furán nézett ki. 🤔

m minnifield - 2020. 07. 28. 18:22

Azért az komoly volt, amikor az 1888-as Jonashoz a gyárba megérkezett a jövőből Marty..bocs, Martha…:D

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz