login |

Pilot: Twin

2020. 07. 11. 14:50 - Írta: human

4 hozzászólás | kategória: Európa is létezik, kritika, pilot-mustra,

Ha megölném az ikertestvérem, akkor az első dolgom lenne átvenni a helyét, teljesen átérzem a főszereplő döntéseit. Nyilván csak viccelek, viszont a norvég Twin ilyen felütés mellett is jó, ami valahol meglepett.

A történet alapjai egy ikerpáron nyugszanak, akik fiatalon még együtt álmodtak, de az egyikük utána komolyan vette az életét. 40 évesen a lazábbik még mindig a tengerparton szörfözget, és fűnek-fának tartozik, a komolyabb pedig már egy szálloda-szerűséget üzemeltet, vagyis kabinokat ad ki a tengerparton.

A szörfözőt utoléri az egyik tartozása, és ennek kapcsán balesetet szenved, mindenki azt hiszi meghalt. Közben viszont próbál menedéket keresni a testvérénél, de egy régi sérelem miatt összeverekednek, és utóbbi meghal. Még így bővebben leírva is furcsa, hogy átveszi a helyét, de bevallom, szerintem működik. Minden döntés csak egy kicsit képtelenebb, mint az előző, és a rendezés is komolyan veszi a témát, így teljesen hihetővé válik miképp ül a testvére székébe végül.

Mondjuk a dráma erejéhez ez esetben nagyon sokat tesz hozzá a sorozat megvalósítása tényleg. A kezdő részben például rengeteg dolgot vettek fel a gyönyörű norvég tájakon, a szabadban, egyáltalán nem tévés hangulatot sugallva. Konkrétan tegnap néztem a The Old Guradot, és ez a sorozat jobban nézett ki, mint a Netflix nagy nyári játékfilmje.

És valahogy a színészekre is ezt tudom rásütni. Nyersek, de teljesen hihető mindenki eddig. Nem is tudom miért ódzkodtam a sorozattól kicsit, amikor ilyen minőséget tesz le az asztalra. Tudom, mindenkinek máshol van a hangsúly, de nekem a jó fényképezés sokat számít, kevés szarul kinéző sorozatot tudok lenyomni. És ezt tényleg nem a CGI-ra értem.

Szinte kedvem támadt azonnal folytatni a kritika megírása helyett, pedig a koncepcióból kisülhetett volna valami első ránézésre is borzasztó dolog. Tiszta szappanoperás is lehetne, ott szoktak haaonlókat húzni. Itt viszont tényleg érdekessé tették, hogy ki miképp reagál a cserére, esetleg miért akarja lebuktatni, vagy szeretné, ha kiderülne, vagy épp nem tud róla és bűntudata van valami miatt. Nagyon ügyesen építették fel a mellékszereplőket is.

Ellentétben a többnyire országos csatornás sorozatokban szokásos “hé, olyan rég ismerjük egymást, emlékszel amikor ezt meg azt csináltuk!”-módon alapoztak, hanem egy rendes beleillő jelenetben került elő, beleszőtték a cselekménybe. Tudom, ez lenne a jó írás, de itt valahogy eszembe jutott közben, hogy milyen ügyesen kerülték meg az azért valljuk be, sokakat elbuktató apróságot. Nem magyaráztak nekünk kifelé borzasztó expozícióval (mint az előbb említett film például), hanem mutattak.

A kezdő rész sima 8/10 volt a hangulat miatt, a másodikra inkább csak hetet adnék.

4 hozzászólás Ne habozz!

Malachi - 2020. 03. 19. 17:09

Hu ez nagyon jó ám, fordulatos meg minden, komolyan javaslom kipróbálásra. Furák a norvégok, nagyon jó sorozatokat gyártanak.

FrankLuck - 2020. 04. 23. 23:00

Ez valami eszméletlen jó volt, az egyik legjobb újoncom idén (még ha nem is idei). Minden működik, az írás, a színészek, a táj, nincs gyenge rész.
A trailer győzött meg, a gond (vagy nem gond, embere válogatja), hogy a trailer ellövi lényegében a sztori felét, így aki kevesebb infót akar, az olvassa el a rövid leírást és próbálja be. Ha az első rész bejön, akkor a többi hétben sem fogtok csalódni.

wagabond553 - 2020. 07. 29. 08:48

Lehet , hogy lemaradtam valamiről , de Norvégián kívül hol lehet még megnézni , mert erről nincs szó a cikkben??

Divide - 2020. 08. 23. 14:17

Nagyon különös hangulatú sorozat, egy szappanoperás klisét bont ki egyáltalán nem szappanoperás módon. A tájért önmagában megéri megnézni, egyszerre félelmetesen gyönyörű és elképesztően klausztrofób élmény.
Az első hat epizód klassz volt, utána viszont erősen bedadogott a dramaturgia.

SPOILER

Bár korábban is akadtak indokolatlan, vegy indkolatlanul hosszúra nyújtott jelenetek, karakterek, sőt, ha nem is teljes szálak, de cafrangok a történet szövedékében, amiket le kellett volna nyesni. Például a demens nagynéni vizelési gondjai, vagy a rendőr kislányának a gyásza indokolatlanul sok játékidőt vitt el, miközben a sztorit semerre sem mozdították.
Túl sokat akartak markolni, amolyan ügyetlen regényadaptáció módjára, mikor az adott jelenet vagy szereplő a könyvben ezer szállal kötődik a vezérfonalhoz, de a filmbe emeléskor ezeknek a megmutatására nincs mód, ezért azon már csak ügyetlenül lifeg az egész.

Ami még feltűnő volt, hogy milyen ridegtartásban nevelkednek a gyerekek. Nem tudom, Norvégiában ez mennyire jellemző a valóságban, de pár jeleneten azért felszaladt a szemöldököm. Pl. hogy fel sem merül, hogy egy apa személyesen elbúcsúzzon a gyerekeitől, mielőtt elhagyja a családot, vagy hogy a szülőknek lövésük se legyen róla, merre császkál a 15 éves lányuk (legyen az egy elvadult buli, vagy viharos tenger, amire egy hibbant szörfös hippi kommuna jóvoltából sikerült kieveznie), és ezen különösebben ne is idegesítsék magukat, hát…
A “kedvenc jelenetem” az volt, mikor anyuka vígan lepasszolja a kisfiút 1-2 órára a fociedzésen a havernőjének, aki aztán annyira odafigyel a gyerekre, hogy az lehuzan egy szikláról. Dupla lábtöréssel végződik a történet, majd a kórházban az alkalmi bébiszittyó a lelkiismeret-furdalás legcsekélyebb jele nélkül kedélyesen megjegyzi, hogy “attól, hogy széttárod a karjaidat, még nem tudsz repülni, hihihi-hahaha”. És senki nem akarja betörni az orrát. O.o

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz