login |

A hét dumája

2020. 07. 24. 17:50 - Írta: winnie

Szólj hozzá | kategória: a hét dumája,

A The Crown 6. évados felélesztése/berendelése kapcsán:

Now that we have begun work on the stories for Season 5 it has become clear to me that this is the perfect time and place to stop.
/Peter Morgan, a The Crown készítője januárban/

As we started to discuss the storylines for Series 5, it soon became clear that in order to do justice to the richness and complexity of the story we should go back to the original plan and do six seasons.
/Peter Morgan, a The Crown készítője júliusban/

Diszkrepancia, much?

Nyilván nincs rá semmi bizonyítékom, de ettől még azt mondom, hogy ha bármikor kaszákról vagy berendelésekről van szó, akkor ne nagyon hivatkozzunk arra, hogy mit KOMMUNIKÁLNAK az érintettek. Nyilván más konkrétumba nem nagyon tudunk kapaszkodni, azzal lehet csak főzni, amink van, de sokszor zördülünk össze kommentben azon, hogy valaki ezt vagy azt mondta, és azt veszem észre, hogy vannak, akik túl nagy jelentőséget tulajdonítanak annak, hogy csatornák, platformok, készítők vagy színészek mit mondanak hivatalos nyilatkozataikban. Muszáj megpróbálni mögéjük látni, olvasni a sorok között. Én törekszem, de persze sokszor így sem sikerül.

Azt nem hiszem, hogy részleteznem kell, hogy az esetek 99%-ban a felek nem fognak a nyilvánosság előtt szívózni egymással vagy sárdobálni, negatív fényben pedig végképp nem szokás beállítani a másikat, illetve a sorozatot. Ezért, ha egy kasza oka javarészt anyagi, akkor nem nagyon fogunk olyat olvasni, hogy a csatorna/platform azt mondja, hogy a gyártó/színész túl sokat akart, a gyártó pedig nem fogja azt mondani, hogy az új szezonra a platform lejjebb akarta vinni a licencdíjat, azaz azt az árat, amin átveszi a sorozatot. Eleve kerülik minden közleményben azt egy elismert sorozatnál, hogy elkaszálják. Mert kommunikáció.

A legújabb módi (oké, nem módi, hiszen 2 példa van, de értitek) ez az “elkaszáljuk, majd mégis folytatjuk”-megoldás a Netflix-nél, ami kapcsán nem hiszem, hogy bárki is azt hinné, hogy a Netflix kapkodna és nem tudja, hogy mit csinál. Épp ellenkezőleg: nagyon is jól tudja. Tudja azt, hogy őket nem egy sorozat teszi sikeressé, túlélnek kaszákat (főleg, ha így kommunikálják őket), de ami fontosabb, szeretik, ha pénzüknél vannak.

A The Crown-nál, a Lucifer-nél, és a Disney-s Marvel-sorozatoknál is ez volt: a Netflix nem engedett a stúdióknak, nem fogadta el az azok által kínált feltételeket (vagy azt, hogy korábban írásban lefektetett feltételekből nem engedtek), és simán elkaszálta a sikeres(nek gondolt) sorozatokat. Volt, hogy epizódszámon pörögtek a felek (ld. Disney), volt, hogy licencdíjon, de mindig anyagi okokra vezethető vissza az efféle.

Ehhez ugye azt kell tudni, hogy amellett, hogy a Netflix-es licencszerződéseknek a 3. évad után nő meg ugrásszerűen az ára (ld. még a 3. évados kaszák), a Netflix-nek gyártó stúdiók mindig elég komolyan “lenyúlják” a platformot, olyan sorozatok kerülnek a Netflix számára 8-10 millió dollárba részenként, amik országos csatornán 4 millióért elkészülnek.

Ennek oka sokszor az, hogy a Netflix felüllicitál mindenkit, és áron felül szerez meg projekteket, amin a stúdiók nagyot kaszálnak, és amiből később nem is akarnak engedni, de persze a kasza után rájönnek, hogy bár bukták a farkasszem-nézést, ők akkor is bőven pluszban vannak, ha visszamennek és kedvezőtlenebb szerződést kötnek. (Ld. mindig érdemes megnézni, hogy ki nyilatkozik egy sorozat költségvetése kapcsán. Mert egy The Crown nagyon drága, 10M+ dollár lehet a Netflixnek (és a sajtó kikiáltja csúcsdrága sorozatnak), a gyártó viszont mondhatja, hogy az egész kacsa, nem is olyan drága, hiszen nekik 6M-ba kerül csak.)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz