login |

Hírpéntek – The Umbrella Academy 3. évad! Burden of Truth 4. évad!

2020. 07. 31. 09:18 - Írta: winnie

18 hozzászólás | kategória: hírek, ,

  • Mai magyar premier: Kemény leckék 2. évad + Netflix: Elégtétel 1. évad, Az Esernyő akadémia 2. évad (SZINKRON!), Bebörtönözve “5. évad” (Vis a Vis: El Oasis), Cukorláz 3. évad + Holnapi magyar premier: Sadie Sparks 1. évad + Netflix: Szuperszörnyecskék: Az új csoport, Kismackó kalandjai 1. évad,
  • Premier: Tamar Braxton: Get Ya Life! S1 + Finálé: Flipping Across America S1
  • Teljes évados premier: The Umbrella Academy S2 (Netflix), Sugar Rush S3 (Sugar Rush: Extra Sweet) (Netflix), The Last Narc S1 (Amazon)
  • Magyar premier – Netflix: 10.16 Star Trek: Discovery (Star Trek: Discovery) 3. évad
  • Magyar premier – Disney Csatorna 08.01 Sadie Sparks (Sadie Sparks) 1. évad
  • Magyar premier – Spektrum Home: 08.02 DTK – Elviszlek magammal 3. évad
  • Új a magyar Netflix-en: Get Even S1, Vis a Vis: El Oasis S1,
  • Naya Rivera szerepel a mai premier Sugar Rush 3. évadjában, gondolom, az egyik részben vendégzsűri-tag.
  • A Netflix berendelte a The Umbrella Academy 3. évadját. Ez még nem hivatalos, de a Produkciós Közlöny lehozta a forgatáskezdés időpontját, és az elmúlt egy évben ezek alapján megelőlegezett infók eddig elvileg _mindig_ valósnak bizonyultak. De 100% csak akkor lesz mindez, ha hivatalosan is bejelentik. (A hivatalos bejelentésről nem lesz jelzés hírben, mert nem akarunk duplázni, csak akkor szólunk, ha véletlenül mégsem kerül sor rá.)
  • A Syfy-on csak 2021-es premier lesz a Chucky.
  • Csak közvetve sorozatos hír, hogy a Greyhound című Tom Hanks-film AppleTv+-os nézettségi rekordot döntött (hogy ez percet, végignézést vagy elindítást jelent, nem tudni), vagyis sikeresebb volt, mint a sorozatok indulásukkor. Emellett még a film nézőinek 30%-a új előfizető is volt, ami a sorozataiknak jelenthet potenciális nézőket.
  • Karanténforgatás: A Netflix szerint az új biztonsági előírások permanensek maradnak a későbbiekben is.
  • A Disney+-os Hawkeye-sorozat rendezői között ott lesz Bert & Bertie (Amber Finlayson és Katie Ellwood), valamint Rhys Thomas.
  • A Superstore tervezett témái között a 6. évadban ott van a koronavírus is.
  • A George Floyd-eset folyományaként a SWAT készítői ígérik, hogy a 4. évadban még jobban rá fognak feküdni a faji kérdésekre és a kisebbségi közösségekben való rendőri munkára. Ebben az az érdekes, hogy pont a SWAT eddig is elég érzékenyen kezelte a témát. Ennek kapcsán itt olvasható az írószoba közleménye.
  • A Comedy Central berendelt két Sack Bunch Lunch-különkiadást John Mulaney-vel. A John Mulaney & The Sack Lunch Bunch tavaly került fel a Netflix-re.
  • A CBS bejelentette, hogy elkezd befektetni a sokszínűbb műsorkínálatba, és ezt elsőként a kamerák mögött állókkal kezdik. A 2021/22-es évadban a csatorna forgatókönyvekre fordítható költségvetésének legalább 25%-át fog olyan BIPOC-projektekre fordítani, azaz olyan sorozatokra, amiket színesbőrű készítők jegyeznek. Ebből az következik, hogy eddig ennél jóval kisebb volt a hányad. Emellett a csatornánál az lesz a cél, hogy az írószobákat legalább 40%-ban BIPOC-írókkal töltsék fel, 2022/23-ban pedig 50%-ra akarják feltornászni az arányt.
  • Hiro Murai produkciós cégével gyártói szerződést kötött az FX Productions-szel.
  • Emmy-interjú: John Dunn (a Dickinson és a Hunters jelmeztervezője), Richard Bluff (a The Mandalorian vizuális effektjeiért felelős szakember), James Marsden (Steve – Dead To Me), Thandie Newton + még egy (Maeve – Westworld),
  • A CBC berendelte a Burden of Truth 4. évadját.
  • A The Hollywood Reporter helyszíni tudósítása a Homecoming forgatásáról.
  • A Zoey’s Extraordinary Playlist csapata beszél arról, hogy hozták össze a fináléban az American Pie-jelenetet
  • Pilotszerep: Dascha Polanco, Tracie Thoms, Sarah Catherine Hook – Blood Relative (FOX),
  • Interjú: a Little Voice készítői és szereplői + még egy, Katori Hall + még egy (a P-Valley készítője), Toya Turner (Shotgun Mary – Warrior Nun), J.J. Villard (a J.J. Villard’s Fairy Tales készítője),
  • Bán Mór (alias Bán János) lett az M5 csatornaigazgatója.
  • Új sorozat: Hellbound – Netflix, koreai, készítő: Yeon Sang-ho (rendező is) és Choi Gyu-seok – utóbbi webes képregénye alapján, egy olyan világról, ahol random a semmiből természetfeletti lények tűnhetnek elő, hogy az embert a pokolba rángassák. Hogy ez jó vagy rossz, az lényegtelen, de az biztos, hogy egy új vallásos szerveződés mindezt isteni akaratnak kezdi el tekinteni. A történet olyan emberekről fog szólni, akiknek a totális társadalmi káosz közepette kell túlélniük
  • A spanyol Movistar sorozatot kezdett el fejleszteni a zenész Miguel Bosé élete alapján – a tervek szerint 3*8 rész lenne. Az első évad gyerekként mutatná be a főhőst az első fellépéséig, az S2 gyarapodását művészi szempontból, és személyisége kapcsán, valamint nemzetközivé váló életét, a harmadik évad pedig a kiteljesedését előadóként, miközben eléri álmait.
  • Pilotszkript: Queens – HBO, készítő: Martyna Majok – saját színdarabja alapján, bevándorló nők két generációjáról, akik élete a New York City-beli Queens alagsori lakásában fut össze, miután biztonságukról, méltóságukról és vágyaikról szóló döntéseik szembefordulnak velük. A kérdés, amit feltesz a sorozat: ha megpróbálsz előre lépni az életben, akkor mit nem tudsz (és mit nem lehet) hátrahagyni?
  • Lil Rel Howery lesz a műsorvezetője az NBC új vetélkedőjének, a Small Fortune-nek, ami egy angol játék alapján készül.
  • Az angol ITV rebootolja a Family Fortunes című vetélkedőjét.

18 hozzászólás Ne habozz!

mrc - 2020. 07. 31. 09:23
Franky - 2020. 07. 31. 09:51

Szerintetek jön majd valamikor a ST:Discovery is szinkonosan?
Hamár Netflix , gondolom van rá esély…

juhaszvik - 2020. 07. 31. 10:03

mrc: egyrészt jól hangzik, viszont nem tudom, hogy miért kaszálták. Ha nem volt köze közvetlenül a nézettséghez, akkor nem tudom, hogy egy petíció hogyan old meg egy kreatív/financiális/kitudjamilyen problémát.
Továbbá a harmadik évadot kicsit összecsapták, vagy nem is tudom mi volt a baja, de valamiért nem állt össze (nyilván a kasza is befolyásolta -> erősen nyitva maradt szál). És ha ilyen lenne a negyedik évad is, akkor nem biztos, hogy megéri a felhajtást.
De ne legyen igazam, és hadd imádjam megint a sorit :)

winnie - 2020. 07. 31. 10:05

a korábbi posztjainkban írtunk arról, vagy legalábbis találgattunk, hogy mi lehet a háttérben, de ugye itt bonyolultabbnak tűnik a helyzet, mintsem simán el lehetne intézni azzal, hogy akar-e folytatást a Netflix vagy a gyártó.

Caligvla - 2020. 07. 31. 10:14

“A Disney+-os Hawkman-sorozat…”
Ez biztos? Imádnék egy Hawkman sorozatot, de a Disney+-on ilyesmi a jelenlegi állás szerint kizárt.

winnie - 2020. 07. 31. 10:28

hawkman/hawkeye, nekem sajnos egyre megy, ehh, javítottam, túl laikus vagyok.

Diapolo - 2020. 07. 31. 11:05

Magyarul a CBS térdet hajt a USA legújabb trendje előtt? Tényleg elmebeteg dolgok folynak odaát. Ha nem csak hírverésként csinálnák ezt az egészet, nem csak a hype-vonatra akarnának ők is felülni, teljesen elfogadnám, de ez annyira átlátszó és szánalmas. Ezt erőszakkal nem lehet lenyomni az emberek torkán. Elég megnézni a NASCAR-t mit művelt Wallace kapcsán. Kötelet raktak a nyakába, szinte már Martin Luther King-i magasságokba került. Majd kiderült, hogy kamu volt az egész, Wallace pedig csak egy közepes pilóta, a NASCAR pedig glóriát ragasztott volna a fejére, csak hogy ők is ott legyenek ennek a marhaságnak az élén. Tényleg el kellene gondolkodniuk, hogy ezt meddig van értelme csinálniuk.

Félreértés ne essék, nem érzem magam rasszistának. Felőlem az készít egy sorozatot, az ír forgatókönyvet, az áll a kamera előtt és mögött, aki akar. Nekem, mint nézőnek, az a fontos, hogy élvezetes legyen a végeredmény. Kapja fekete színész az Oscart, hisz, ha megérdemli, miért ne adnák neki? De ez, amit a Fekete Párduc kapcsán is műveltek az Oscarnál nem rég, ez bohózat. Ne azért legyen valaki stábtag, mert fekete, és mert kitűzünk egy 40%-os küszöböt, hogy ezt tartani kell bármi áron, mert mi nagyon PC-k vagyunk. Legyen azért 40/50/60/99%, mert jobban meg tudja csinálni, mint bárki más.

Bocsi, ha nem megy át a szűrőn…

Anonymus - 2020. 07. 31. 11:23

Én ezt a CBS-es dolgot nem értem. Ők hivatalosan nem csak megrendelők? Tehát felkérenek egy gyártó céget, hogy szállítsa nekik a sorozatokat, de nem ők készítik.
Van beleszólásuk ilyen esetben, hogy a gyártó cég milyen embereket alkalmazzon?

winnie - 2020. 07. 31. 11:30

anonymous: a cbs-nek van stúdiója is, de szerintem itt arról van szó, hogy támogatni fogják a fejlesztések során azt, ha valaki fektet ilyesmibe.

winnie - 2020. 07. 31. 11:39

diapolo: szerintem túlgondolod, és nem is vitatkozni akarok, de igazából ezért is szúrtam be a hírbe a plusz “eddig ennél jóval kisebb volt a hányad” mondatot, mert szerintem ez a kulcs, illetve ezt hámoztam ki a krédó szövegezéséből, én úgy látom, hogy egyszerűen csak lehetőségeket adnak – korábban nem voltak lehetőségek (kellő mértékben), és ha valaki, akkor a cbs ezt pontosan tudja).

mármint szerintem azt senki nem vitatja. és nem azért nem voltak, mert ne lettek volna jó írók mindenfele, hanem egyszerűen a rendszer működése bebetonozott volt, miszerint a munkaerő-felvételben illetékes showrunnerök (érthető módon, mivel nem volt előtte fentről érkező ajánlás) inkább olyan írókat alkalmaztak, akiket ismertek, akikkel korábban együtt dolgoztak, akiket ajánlottak nekik (és nyilván ez egy eléggé meghatározható réteg volt:). lentről így nehéz volt betörni. fentről, készítőként pedig azért volt nehéz, mert ott meg a stúdió volt a kapuőr, és nagyon ritka volt, hogy be mertek vállalni fekete készítőtől egy fekete sorozatot, mert nem remélték, hogy eladhatják.

ugye az írói hierarchia, illetve a lépcsőn való feljebb lépdelés úgy épült fel régen, hogy nem nagyon engedett a monoliton változtatnia akaróknak. persze kivételek mindig is voltak, és a kivételek tudtak elindítani egy változást, illetve az, hogy 10, 15 vagy 20 éve (vagyis nem ma, ez a törekvés elég régi) a stúdiók elindítottak mindenféle programokat és ösztöndíjakat, amik elősegítették ezeket a folyamatokat. más kérdés, hogy az efféle diversity hire írók sokszor csak egy évet kaptak, mert annyi időre ingyen lehetett alkalmazni őket (a program fedezte a bérköltségüket), ergó, amely írószoba élt a lehetőséggel, annak jobb volt. a lényeg, hogy innen tudta magát felépíteni pár író, már akit később is körön belül tartottak, és nem cserélték le őket egy másik ingyenes “bérmunkásra”.

(a nascar eset eléggé elszigetelt dolog, és azért másról szól, mint egyenlő esélyekről, és attól függetlenül, hogy félreértés vagy sem, szerintem a többségben nem fordult meg, hogy ne lehetne valóságos.)

winnie - 2020. 07. 31. 11:45

(igazából azért nem akadok fenn ilyesmin, mert naná, hogy elfogult vagyok. mármint mert megtehetem, hogy sorozatjunkie-ként fogadom a dolgot, és ez nekünk, csak jót tehet, mert mindössze annyit jelent, hogy több hang, több író, több történet lesz. több lehetőség arra, hogy valaki valami jót csináljon. ha ahhoz, hogy a sorozatnézőknek jobb legyen ilyen ösztönzés, program vagy mesterséges beavatkozás kell, akkor legyen, nem? akár egyetértünk, akár nem, attól nem kell férni, hogy _minket_, bármi kár érne, és ebben a témában szívesen vagyok részre hajló. még több jó sorozatot! mert nyilván ez nem arról szól, hogy ami gagyi, így képernyőre kerül, és ami zseniális, az nem, mert egy csatorna sem önsorsrontó.

ui: szerintem a fentiekből mi egyébként konkrétan semmit nem fogunk észlelni, hiszen törekvések már eddig is voltak személyi szinten.)

Diapolo - 2020. 07. 31. 12:01

Az utolsó lennél Winnie, akivel ezen az oldalon vitatkozni szeretnék :) valóban van igazság abban, hogy több szem, többet lát elven, nekünk ez csak jó lehet, hiszen újabb és újabb történetek merülhetnek fel. Nem ekézni akarom a CBS-t sem, és tök jól leírtad a működést is. Sajnos, saját bőrön tapasztaltam, hogy a hazai film/reklámgyártás is így működik, lehetetlen szinte feljebb jutni, ha nincs meg az a kis rés, ahova be tudsz furakodni, akkor a már bebetonozott őskövületek mellett nem rúgsz labdába, hiába akarnál. Ami pedig a felsőbb emberek szájából sorozatosan elhangzott, hogy nincs utánpótlás, nincsenek fiatalok, a szakma elöregedik. Mindig ugyanazokhoz az emberek bukkannak fel. Nem tudom, hogy van-e már ilyen, de tök jó lenne, ha valaki elkezdené a fiatalok beépítését sürgetni itthon is. A tapasztalat lehet hiányzik, de ötleteknek aligha lennének híján.

winnie - 2020. 07. 31. 12:07

“a sorozatírók amerikában” téma, illetve a sorozatírási lehetőségek kapcsán tényleg nagyon sok ismeretet fel lehet szívni a korábban a nerdisthez tartozó, most már a forever dognál lévő ben blacker-féle Writers Panel podcastből, mert abban ugye írókkal beszélgetnek, vagyis részenként akár 4-5-en is elmondják az eredettörténetüket, hogy miképp sikerült betörniük a szakmába. nyilván ma már esélytelen a vagy egy évtizedes archívumot és több száz részt meghallgatni, de azokból nagyon sokat lehet megtudni az amerikai sorozatkészítés elmúlt 30-40 évéről írói szemszögből.

hátha valakit érdekel, amikor elkezdtem hallgatni a blog miatt, hogy insider infókat tudjak meg, meg sem fordult a fejemben, hogy még későbbi előadások során is hasznát fogom venni annak, amit elmondanak bennük.

turosz - 2020. 07. 31. 13:27

winnie: szerintem meg te gondoltad túl diapolo felvetését :)
Én teljesen egyetértek vele. Ha bizonyíthatóan jobbak a nem fehérek, legyen akárhány a százalék, engem pl. cseppet sem zavar az NFL vagy akár a kosarasok fekete túlsúlya.
De mégis milyen alapon jelölünk ki az etnikai arányokat jóval meghaladó kvótákat pl. az íróknál? Eddig minden második elküldött jelentkező kisebbségi volt? Bizonyítható lenne, hogy jobban írnak mint a fehérek, ezért indokolt lenne a számarányuknál több felvétele? Van erre valami kutatás, hogy pl. a fekete íróstábok átlagosan nagyobb nézettséget, kevesebb kaszát produkálnak? Ha igen nem szóltam :)
Ellenben ha csak bőrszín, vallás, nemi identitás stb. alapján válogatunk embereket, azt én nagyon rossz iránynak tartom.

winnie - 2020. 07. 31. 14:05

turosz: a hír írói stábokról szól, én pedig erről írtam. nyilván szíved joga teljesen más dolgokat belekeverni (“változtatni a narratíván”:) ha direkt félre akarod érteni, akkor nyilván félre fogod, ez ellen senki nem tud semmit tenni, pedig még irodalmat is mellékeltem hozzá: https://podcasts.apple.com/us/podcast/the-writers-panel/id455020248

tényleg ajánlom mindenféle irónia nélkül, mert a kérdéseidből az jön le, hogy egyszerűen nem vagy annyira tájékozott a sorozatírós témában (ez elég magas lóról való leszólásnak tűnhet részemről, de eskü, engem tényleg csak ez az egyetlen táma érdekel, én konkrétan minden másban nem vagyok tájékozott, minden nap futás közben írópodcasteket hallgatok, ennyiben merül ki a szakbarbárságom – a legjobb az lenne, ha lenne bennem írói véna, a kettő együtt lenne igazán ütős kombó). a régi adások is nagyon sok mindenre rávilágítanak, az újabbak meg pláne, hiszen akkor rengeteg szó esik arról, ami iránt a jelek szerint érdeklődsz. több tucatnyi író (köztük évtizedes veteránok, feltörekvők egyaránt) tapasztalata alapján össze lehet állítani azt, hogy nagyjából hogy működött, és hogy működik a sorozatíró szakma kreatív oldala. (de a fő kérdéseidre fent már válaszoltam, és azt is leírtam, hogy ha csak és kizárólag a sorozatok számítanak neked, akkor efféle változásokkal csak nyerhetsz. ha más is fontos neked, akkor természetesen nem fogod win-win-nek érezni a dolgot.)

winnie - 2020. 07. 31. 14:18

még jobb!

ha úgy döntesz, hogy feldolgozod a forrásanyagokat és komolyan érdekel a téma, választ keresel a kérdéseidre, akkor sokkal koncentráltabban meg tudod kapni a témát a children of tendu podcastban, ott nem 100+ epizód van, hanem csak 20-30, és nem kell random választásokban bízni, hanem eleve két író beszél full insider dolgokról minden részletre kiterjedően: https://childrenoftendu.libsyn.com/

a fentiekhez való kapcsolódás nélkül is ez a legjobb sorozatírós podcast, mert alapjába véve íróknak és leendő showrunneröknek szól, de a laikusoknak és a junkie-knak is aranybánya, annyira infódús. (és pedigrének sincsenek híján, jose molina és javier grillo-marxuach kábé egy tucatnyi fanfavorit sorozaton dolgozott – nekik köszönhetően olyan új fogalmakat tanulhat meg az ember, mint a “substitute puerto rican” – érdekesen haladt ugyanis a pályájuk, mindig egymás mellett párhuzamosan, nem tudtak ugyanazon a sorozaton dolgozni.)

turosz - 2020. 07. 31. 14:52

Tehát aki nem tud annyit az amcsi írói stábok felépítéséről, az elmúlt 30-40 évének történetéről mint te, vagy legalább nem tud írni erről egy mondjuk 50 oldalas esszét, akkor ne is szóljon hozzá/ ne is legyen véleménye a kvótakérdésről :) Rendben, vettem…

“a csatornánál az lesz a cél, hogy az írószobákat legalább 40%-ban BIPOC-írókkal töltsék fel, 2022/23-ban pedig 50%-ra akarják feltornászni az arányt.” “ha csak és kizárólag a sorozatok számítanak neked, akkor efféle változásokkal csak nyerhetsz.”
Akkor máris tanultam valamit, eddig abban a tévhitben értem, hogy attól lesz egy sorozat jó, ha tehetséges emberek készítik, de most már tudom, hogy a BIPOC-írók arányának növelése önmagában garantálja, hogy nézőként én nyertes leszek :))

gromit - 2020. 07. 31. 20:18

a BAFTA tévés díjátadója koronás időben se maradhat el, csak épp a helyzethez alkalmazkodva.

közönség nincs, de host van (Richard Ayoade) és díjátadó is akad élőben, aztán a jelöltek zoomon pislognak :D

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz