login |

Emlékeztető: Masterchef VIP 2. évad

2020. 08. 03. 19:20 - Írta: winnie

3 hozzászólás | kategória: ajánló, hazai termék, kampány, reality,

Ma. 20:25. TV2. Masterchef VIP – 2×01 (előzetesek)

Miután az RTL Klub bejelentette, hogy ma indítja el az új A konyhafőnök-szezont, a TV2 bejelentette, hogy ők meg a Masterchef VIP új szezonjával rukkolnak elő 08.03-án. Ha valaki nem emlékezne a reality-re, akkor az lehet, hogy azért van, mert az első szezon két éve került adásba, és hatalmasat bukott – ez volt az az ősz, amikor a TV2 húzott egy zseniálisat és nem árulta el, hogy mi lesz az új műsorrendje, hanem képrejtvényekre építette a marketingjét.

(Bal)Szerencséjére a csatorna tavalyelőtt két szezont forgatott a valóságshow-ból és a másodikat nem pörgették ki tavaly kábelen, így az megint országoson kerül leadásra. És… lehet, hogy nekik van igazuk? Mert egy dolog a bukás, de az ugye általában arról szól, hogy a nézők nem találnak rá a műsorra, és ebben két éve a kampány is ludas volt. Szóval most kiderülhet, hogy mi a fontosabb a nézőnek: a sztárok vagy a brand – a TV2 előbbire, az RTL utóbbira épít. (Plusz, bár a TV2 15 perc előnyt ad, hagyja, hogy az RTL indítson hamarabb, felvezetésnek az elmúlt évek legnézettebb sorozatpremierjének ismétlését lövi el.)

Ha már sztárok, akkor íme a névsor: Gregor Bernadett, Dr. Gyarmati Andrea, Polgár Tünde, Kandász Andrea, Cseke Katinka, Bíró Ica, Gáspár Evelin, Nyertes Zsuzsa, Patai Anna, Stohl András, Kautzky Armand, Kálloy-Molnár Péter, Győrfi Pál, Liu Shaolin Sándor, Danny Blue és Horváth Boldizsár. A zsűriben: Pintér Katalin, Győrffy Árpád és Farkas Richárd. Műsorvezető: Ördög Nóra. (Fura, hogy kevesebb a versenyző és más a zsűri is.)

3 hozzászólás Ne habozz!

abelh - 2020. 08. 04. 13:57

most ez biztos vagy blőd kérdés lesz, vagy olyan, amit már ezerszer kitárgyaltatok, de azért érdekel :)

stratégiailag miért kifizetődő koncepció két azonos brandet versenyeztetni? úgy értem miért kell ledominálni a másikat egy adott műfajban?

értem én, hogy ez a legértékesebb slot, de tegyük fel, hogy van:

Csatorna1 és Csatorna2. A közönség halmazában x, aki szereti a főzős műsorokat, és megnézné mindkettőt, van y, aki mondjuk valami sport tematikájú dolgot nézne és természetesen sokaknál adott az átfedés is, legyenek ők “z”.

Most a két csatorna megversenyezteti a műsorát x közönségért, akiknek mindenképp választani kell, legyen az 1 millió néző. Legoptimálisabb esetben ezen osztoznak. De ha Csatorna 1 azt mondaná, hogy elengedem ezt a slotot most és csinálok szemben vele egy sportos reality-t, amivel megnyerem y közönséget, aztán utána adom le a főzőset (amikor Csatorna2 már kipörgette a saját főzős műsorát), ahol x-re és z-re is esélyem lehet, akkor már nem aprózódik el annyira a közönség. Nagyobb periódusban nyilván, de szélesebb spektrumban lehetne mozogni.

Tudom leegyszerűsítem a problémát, csak nem értem a logikát :)

winnie - 2020. 08. 04. 14:19

amellett, hogy egyetértek, ld. mozis taktikák, de annyira képlékenyek ezek a dolgok, annyiféle elméletet lehet rájuk húzni, hogy _szerintem_ minden utólag megmagyarázható, akkor már okosak lehetünk.

egyrészt egyetértek, mert komplementer műsorokkal érdemesebbnek tűnhet jelentkezni, hogy X ellenében Y műsor az anti X nézőket szippantsa fel – plusz azokat, akiket eleve érdekel Y. de van ráció ebben is, hogy ha jobbat, vonzóbbat kínálsz tök ugyanabból, akkor téged fognak választani, mert miért válasszák a másikat. és gondolom itt bíztak a celebekben. mint kiderült, rosszul tették, mert az történt, hogy az rtl a brand miatt nagyon elverte a tv2-t, és biztos, hogy nem nyer ennyire, ha mást adnak. de lehet, hogy arra mennek, hogy “vagy nyerünk, vagy mindegy”, és tudták, hogy nincs esélyük a konyhafőnök ellen, és inkább 19-re lapot húztak, mondván, ha nem nyernek, akkor mindegy, hogy 5 vagy 10%-os a közönségarányuk, és hitték, hogy csak egy hasonló műsorral tudnak nyerni, ha vonzóbban tálalják.

abelh - 2020. 08. 06. 08:59

“de lehet, hogy arra mennek, hogy “vagy nyerünk, vagy mindegy”, és tudták, hogy nincs esélyük a konyhafőnök ellen, és inkább 19-re lapot húztak, mondván, ha nem nyernek, akkor mindegy, hogy 5 vagy 10%-os a közönségarányuk, és hitték, hogy csak egy hasonló műsorral tudnak nyerni, ha vonzóbban tálalják.”

köszi a választ, ez érdekes felvetés amúgy. én nem is feltétlen erről az oldaláról fognám meg a dolgot.

tegyük fel, hogy a közönség nagy része (vagy legalább fele) nem a zsűri, a versenyzők, az adott műsor miatt választja valamelyiket, hanem egyszerűen a főzős reality-t kedveli, mint zsánert. és ezen a ponton MUSZÁJ választania. ergo pár héttel később menne a konkurens alternatívához, mert nincs konkrét elköteleződése a csatorna mellett.

ha valakinek jó a hírneve és jobb minőségű hamburgert árul a food truckjában, akkor nem költözök mellé, hanem abban a pár hétben mondjuk árulok mellette fagyit. aztán amikor ő elvontatja a kocsit, akkor árulom az ócskább hamburgerem ugyanott, mert a kereslet megmarad és ha nincs más, azt is megveszik.

ha jól rémlik anno egy ponton a barátok közt vs. jóban rosszban csatában is rájöttek, hogy felesleges szemberakni őket, inkább eltolva mentek egy idő után, aztán mindenki átkapcsolt a másikra a végén.

ismétlem, nem vagyok képben média stratégiával, de ha van egy kelendő portékám, ami esetleg nem is kifejezetten jó, akkor azt megpróbálom úgy árusítani, hogy legalább a közönség legnagyobb százaléka érje el és ne legyen alternatívájuk közvetlen konkurens termék mellett dönteni ugyanakkor.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz