login |

The Sims Spark’d

2020. 08. 13. 15:50 - Írta: Necridus

2 hozzászólás | kategória: kritika, reality,

És egyben utolsó is? Akkor figyeltem fel erre a reality-re, amikor a nagysikerű életszimuláció közösségi oldalai kezdték el reklámozni a vetélkedőt, és rögtön a posztok alatt megjelentek elég negatív kommentek a minőségéről, így valószínű, rengetegen elhagyták már a szériát. Valahol meg is értem őket.

Aki nem tudja, mi is a The Sims: 2000-ben debütált az játék, amiben embereket (sőt, családokat, később állatokat és természetfeletti lényeket is!) hozhatunk létre és játszhatunk velük életük különböző fázisaiban – kvázi embereket irányító istenek lehetünk. A játék szerves része az építési mód, amivel a telkeken lévő házakat és kerteket lehet létrehozni és berendezni.

Na, de elég a játék bemutatójáról, mert most az arról szóló sorozat a témánk. Az összvissz 4 részes verseny legelején 12 Sims-YouTubert állítanak ki, akik csapatba verbuválódnak, majd három fős csoportokban küzdenek meg egymás ellen a 100 ezer dolláros fődíjért. Minden csapatban van egy Stylist, aki a karakterek külsejéért felel, van egy Builder, aki a helyszínekért, és van egy Storyteller, aki a történetért.

A három tagú zsűri pedig folyamatosan csökkenti a csapatok létszámát. Itt van Kelsey Impicciche, Sims-YouTuber és a Buzzfeed producere, aki mindig vidám és érzékeny, de ha kell, megmondja a magáét. Mellette ül Dave Miotke, az EA producere és játékfejlesztő, aki a legszigorúbb hármuk közül, és folyton valami különlegességet vár. A harmadik zsűritag pedig az aranyszívű énekesnő Tayla Parx, akinek saját Sim-je van a játékban, és még dala is (Simlish nyelven nyilván).

Mellettük pedig a műsorvezető, aki… néha annyira lehúzta a műsort, hogy az nem igaz. Az American Idol korábbi versenyzője, Rayvon Owen egyszerűen nem ide való. Belebeszél a zsűritagok mondandójába, egyhangú, nem dobja fel a műsort, nem tudja igazán fokozni a feszültséget, csak furán bámul és mosolyog.

Na, kezdjük a pozitívummal. Mint nagy Sims-játékos, nem tudtam egyszer sem azt mondani a feladatokra, hogy ez gagyi, ez túl egyszerű, még ha “profi” Sims-esekről van szó, akkor sem. Szinte az összes feladat iszonyú kreatív gondolkodást igényelt rendkívül kevés idő alatt. Kaptak 90 percet elkészíteni egy családot, helyszíneket és a történetet eljátszani és levideózni? Egy részletekbe menő Simsező ennyi idő alatt a család elkészítésével nem végez. Márpedig ha 100e dollár a tét, odafigyelünk azért mindenre, nem? 

Ráadásul nem ismert játékosokkal kell összedolgozni ilyen kevés idő alatt. Emellé pedig társul, hogy szinte minden alkalommal valami csavart tettek a feladatba. Volt olyan, hogy az idő felénél közölték, hogy az előző feladatban készített karaktert építsék be a jelenlegi, témájában teljesen eltérő – és egyébként félig kész – történetbe.

Szóval elismerem, nehéz dolga lehetett a játékosoknak. Függetlenül attól, hogy nem értek egyet a győztesek személyével, fura volt látni a végső vágást, ami spoileresnek is mondható. Nagyon ráment ugyanis a fókusz az egyik csapatra (ha nem az interjúikat mutatták, akkor állandóan rájuk fókuszált a kamera), erősen kiegyensúlyozatlan volt a résztvevőkre szánt képernyőidő is. Arról nem is beszélve, hogy túl szép, kerek volt az egész ahhoz, hogy igaz legyen a győzelmük, de ez nyilván benne volt.

Ami kimondottan furcsa volt, hogy a több órás feladatok közt a zsűri nagyképernyőn nézte, hogyan dolgoznak a játékosok. Végignézték, mit csinálnak, aztán prezentálták nekik a készterméket, és végig úgy csináltak, mintha most hallották volna először. Meglepődtek, nevettek, furcsálltak dolgokat.

Negatív tényezők közül egyet emelnék ki – a műsorvezetőn kívül, a létszámot.

 Nem csak az volt szokatlan, hogy a három zsűritag és a műsorvezető van az egész helyszínen, hanem hogy összesen négy csapat van. Igaz, így is lehetett igen különböző feladatmegoldásokat látni, de nehezebb volt szimpatikus tímet találni. Bár egy négy epizódos szezonban elég nehéz megismerni és tényleg megszeretni játékosokat úgy, hogy tényleg szurkoljunk nekik.

Akik nem Simseznek – vagy kipróbálták, csak nem jött be nekik -, most csodálkozhatnak, miért van ennek a játéknak külön realityverseny. Egyszerű a válasz: ez a játék sokaknak nem csak egy játék, amivel eltöltenek fél órát, aztán mennek a dolgukra. Másoknak viszont egy eszköz, hogy kifejezzék magukat, kiéljék kreativitásukat, megismerjék önmagukat és segít nekik az élet egyes nehézségein ilyen formában túllendülni. Amolyan életmód játék, mint a Minecraft.

A videójáték remek. A tévés játék viszont…? Mehh… Ha nem lett volna rá heti 40 percem, biztos, hogy nem nézem meg, de a nyári uborkaszezonban végülis elfért. De lehetett volna izgalmasabb egy-egy rész, feszültebb a hangulat, diverzebbek a feladatok, több a játékos. Az alapanyag jó, csak a tévés konvertáláson lehetett volna még dolgozni.

Na, megyek vissza Sims-ezni.

2 hozzászólás Ne habozz!

Alterego9 - 2020. 08. 13. 16:14

Én csak az első két Sims idején voltam nagy játékos, meg a harmadikkal 1-2 évig, úgyhogy ezeket a youtubereket már nem ismerem, de el tudom képzelni mennyi pluszt adhat egy ilyen fajta vetélkedőhöz, ha nem random ZS kategóriás celebek vannak benne, hanem az embernek azok a paraszociális “ismerősei” akiknek a csatornáját rendszeresen követi.

TamKir - 2020. 08. 13. 19:12

Nagyon szeretem a Sims-t, úgyhogy kíváncsiságból végignéztem. Nekem annyira nem tűntek kreatívnak a feladatok. Sokkal izgalmasabb sztorikat vártam, adhattak volna nekik több időt komplexebb feladatok kidolgozására (pl. krimi, brazil szappanopera, stb). Két dolog volt, ami felkeltette az érdeklődésemet.

SPOILER

Pl. az egyik csapat 70-es évekbe visszamenő stílusa izgalmas volt. Ilyesmiket vártam volna.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz