login |

Lucifer: kezdett az 5. évad

2020. 08. 21. 21:50 - Írta: winnie

32 hozzászólás | kategória: kritika,

I’d almost forgotten how much fun is solving murder is.

Értem én a Lucifer népszerűségét, de mégsem értem. Most persze nem azért írok a kezdésről (ami valójában nem is a kezdés), hogy az érzéseimet kitárgyaljuk, azok senkit sem érdekelnek, inkább arra vagyok kíváncsi, hogy milyen lett az 5. évad első fele, hátha valaki ledarálta, illetve, aki akarja, kibeszélheti, hogy milyen irányba tart a sorozat. (Ha kapunk évados vendégírást, akkor természetesen azonnal ki fogjuk rakni, de addig is legalább van kommentfogó, ha igény mutatkozik rá.)

Hogy ne beszéljek rébuszokban: ez nem évadnyitós írás, de nem is kamukibeszélő, hiszen megnéztem az 5×03-at (ez az epizodikus nyomozósok előnye), ugyanis a története azonnal felkeltette a figyelmemet: egy krimisorozat showrunnerjét ölik meg benne, és ebben az ügyben nyomoz Chloe és Lucy, a részből pedig azért le lehetett szűrni, hogy mi a mostani átívelő szál, merre viszik a sztorit.

A metarész gondolata mindenképp vicces volt, főleg, hogy egy olyan krimisorozat showrunnerjét nyírják ki benne, aki egy Lucifer-szerű figura köré írt egy krimi, akinek a partnere egy Chloe-szerű nyomozó, és így tovább, kissé túl nyilvánvalóan, bár némely karakter (pl. Maze) kapott némi pluszt. Nyilván az áthallások viccesek voltak, de inkább bugyutára vették a stílust (még, ha ironizálnak, akkor sem ilyen ostoba egy sorozat), igazából a rész a doppelgangerek kapcsán nagyon hamar önismétlővé vált, főleg, hogy valódi emberként csak a két főszereplőt ismerhettük meg.

How could nobody notice him missing since lunch? I mean, this man is the entire show. None of these people would even exist without him here.

Fura volt, hogy a krimiírók oldaláról viszont egy-két jópofa dumán, kikacsintáson kívül szinte nem is ironizáltak, mondhatni teljesen ötlettelen lett a megközelítés, a rész sokkal inkább bugyuta vicceskedésnek volt kreálva a színészek részére, akik közül Tom Ellis-en kívül azt vettem észre, hogy mintha mindenki kicsit túljátszaná a szerepét. Nem tudom, hogy ez mennyire friss vagy régi jelenség, és valahol jó látni, hogy nem csak faarcú szövegfelolvasás van, de ebben a műfajban kicsit túlzásnak éreztem pl. Lauren German-től azt, hogy minden egyes mondatát látványosan eljátszva adja elő.

De legalább nem kellett sokat költeni a helyszínekre, mert a Warner stúdióinak előterében lehetett forgatni. Ez is valami. A tovább mögött folytatom spoilerek nélkül.

Visszatérve a kezdő kérdésre, nem értem, hogy miért olyan stílusú a Lucifer, amilyen. Én természetesen a krimi miatt nézném, s míg a karakterizálás emellett bőven elfér, a töltelék természetfölötti dolgok túlságosan hidegen hagynak. A többség meg (gondolom) inkább az átívelés (és persze Lucifer, meg a többi karakter) miatt követheti szerint, és tippre egy részüket a nyomozgatás hagyja hidegen.

Abból, hogy így mindenből kapunk, arra következtethetnénk, hogy így mindkét oldal kielégíttetik, de én inkább úgy érzem, hogy a sorozat továbbra is a két szék között a padlóra esik. Csak mert számomra sokkal jobb lenne, ha karaktermomentumok mellett végig a nyomozásra koncentrálnának, másoknak pedig a krimi nélkül lehetne sokkal jobb a sorozat – mekkora vajon a közös halmaz, aki szerint így tökéletes a Lucifer, hogy nyomoznak egy ügyben, ami előtt, után és persze közben az angyalos témát is megpiszkálják?

– Diablo was going to solve a crime in space.
– Oh. Mm-hmm. And what was Dancer doing, a zero-G striptease?
– Have you read this already?

És mégis siker lett a sorozat, vagyis helyesbítenék, abszolút rajongói darabbá vált, szóval a készítőknek van igaza, én pedig elvonulok az elméleti fejtegetésemmel a sarokba és tovább képzem magam – azért persze remélem, hogy van, aki egyetért velem, hogy inkább az egyik vagy a másik, mintsem a mindenkinek a kedvében való járás.

Mindez csak azért jutott eszembe, mert nagyon vékony és fantáziátlan volt az 5×03-as krimiszál, csak némi komédiának ágyazott meg. Konkrétan volt három szereplőnk, így a csavart, a bármiféle meglepetést alapból kizárták (persze az sem jobb, ha a három kiemelt gyanúsított mellé valakit belógatnak egyetlen jelenetbe, ahogy szoktak sokszor, hogy a végén kiderüljön, hogy ő a gyilkos), és ezt találom sok modern krimisorozat nagy hibájának manapság (tisztelet a kivéteknek!), a faék-egyszerűséget, az egész megírása tényleg csak egy teljesítendő feladat, nem kell plusz gondolatot belevinni, mert nincs is rá játékidő nagyon. A kreativitást máshova tartogatják. De akkor meg… minek? Vagy miért nem valami átívelős üggyel próbálkoznak, hogy csak egy esetet kelljen kitalálni?

Na de mi a helyzet az átíveléssel, ami a rész elejét és a végét adta? Lucifer sikeresen elhitette Chloe-val (majd a Maze-zel is), hogy ő tényleg az, akinek látszik (Dan közben tudatlanul lelkesedett, a humort szolgáltatva), a végére pedig sor is került a nagy találkozásra, ami annak tényleg izgalmas és látványos jelenet lehetett, akit ez a szál érdekel. De tippre a következő részekben megint jönnek majd a gyilkosságok, amikre muszáj sort keríteni.

Michael felvezetése a szórványos melodrámázások között (Chloe elég komoly sokkot kapott a felfedezése révén)… elég nagy csalódásnak tűnt, legalábbis az első részekbeli jelenléte alapján ennek a húzásnak nagyobb volt a füstje, mint a lángja. Talán majd az 5×03 után? Így nem biztos, hogy belőle lesz az eddigi legjobb “ellenség”.

Szerintem egyedül tényleg csak az menti meg a Lucifer-t a tipikus karakterizálós, epizodikus krimik posványában való elsüllyedéstől, hogy az 50+ perces epizódhossz nem csak részenként 1-2 jelenetes, 3-4 perces átívelésre ad lehetőséget, hanem jóval többre is – az én nagy bánatomra, de szerintem a valódi rajongók nagy örömére.

Azon pedig végül el lehet gondolkodni, amit felvetettek poén szinten, hogy tényleg nem létezne senki, ha nem lenne Tom Ellis?

32 hozzászólás Ne habozz!

DarkEagle - 2020. 08. 21. 22:30

“jobb lenne, ha karaktermomentumok mellett végig a nyomozásra koncentrálnának”

Ja hát ez milyen jól jött anno a Castle-ben is. Ja nem. :D Persze nyilván kell mindegyikből de ahogy a Castle magasról leszarta a karakterizálást úgy a Lucifer tesz mondhatni magasról a nyomozásra. Mondjuk ez annyira nem igaz mert az tény hogy az 1. évad óta totál átlagos szinte minden nyomozós rész kivéve a komolyabb akár több részes nyomozós szálak, ami volt ebben az évadban is, de ahogy te is írod nem a nyomozás miatt szeretjük ezt a sorit hanem a szereplők miatt. Értem ez alatt a színészeket és a karaktereket és ezzel szerintem meg is válaszoltam az utolsó kérdésed is. Nyilván Tom Ellis viszi a sorozatot a hátán ahogy azt el is várjuk tőle DE azért Lauren, Lesley, DB, Kevin, Rachael, Aimee és persze a Trixie-t játszó kislány is felér hozzá szinte. Főleg az első három. És persze a mellékszereplőket sem árt megemlíteni hisz zseniálisak és jó rájuk nézni mint pl Tricia Helfer vagy Inbar Lavi. :D

Na de az évadról mert hogy én rögtön le is tudtam mind a 8 részt. Volt 1-2 közepes rész de úgy összességében nagyon jó évad volt. Nekem különösen a fekete-fehér rész tetszett, ami egyébként simán nézhető azoknak akik nem nézik a sorit.

INNEN SPOILERES LEHET!!!!

Ami Mihályt illeti nála nagyon tetszett nyilván Tom játéka de ami talán a legjobb volt hogy nem tipikus gonosz igazából. 8 rész alatt konkrétan ki sem derült mi a terve egyáltalán vagy mit akar. És hát annak is nagyon örültem hogy nem húzták a dolgokat vele Chloe szinte azonnal rájött hogy ő nem Lucy.

Ami nagyon tetszett az Maze és Linda sztorija. Mindig is szerettem az ő kis barátságukat. Trixie-ből sajnos nagyon kevés volt, konkrétan egy rész és abban se volt benne sokat pedig ő az 1. perctől nagy erőssége a sorozatnak és hát gyerekszínészről ilyet ritkán mond az ember.

Dan karaktere igazából maradt ugyan az de az ahogy kezelte Lucy-t az tetszett és Kevin nagyon jól alakított.

És akkor rátérnék a lényegre amire minden Lucy fan várt. Chloe és Lucy kapcsolata. Pacsi az íróknak mert így 5 év után se érződött úgy hogy csak szívatnak és húzzák halasztják és bár néha nagyon kínosak voltak de így volt tökéletes hiszen egy új kapcsolat kezdete általában mindig ilyen kínos és bárgyú. És a köztük levő “gondokat” is jól kezelték, az külön tetszett hogy Chloe megkapta a képességét. :D

Isten pedig, hát na, ennél jobb castingot el sem tudtam volna képzelni. Nagyon várom a folytatást.

SPOILER VÉGE!!!

Pontozni szerintem felesleges amíg nem adják ki az évad második felét de szerintem egy szikrányival sem lett unalmasabb. Ugyan olyan szórakoztató és ha komoly akkor tényleg komolyan lehet venni.

Egyébként Winnie ha senki sem akar írni évad kritikát akkor küldhetek.

winnie - 2020. 08. 21. 22:31

“ Persze nyilván kell mindegyikből de ahogy a Castle magasról leszarta a karakterizálást úgy a Lucifer tesz mondhatni magasról a nyomozásra.”

nem minőségi, hanem mennyiségi dologról van szó. ha jelen van valami, akkor arra mennyiségileg nem tesznek. és a castle-ben nagyon sokat karakterizáltak (itt is), itt meg sokat nyomoznak (ott is). amíg az a helyzet, hogy az egyik komponens eltüntetésével nem romlana a minőség, addig az a komponens felesleges.

de persze nyilván nem mindenki érzi így, ezért is tettem fel a kérdést.

Kornelia - 2020. 08. 21. 22:36

Első négy részt ledaráltam… Kb 5 percre mondanám h tetszett… 🤔☹️

Csilla - 2020. 08. 21. 22:38

Ledaráltam. Kicsit alulmúlta a várakozásaimat. De vannak benne nagyon “netflixes” poénok amik viszont jót tesznek a sorozatnak. (Kábelen ezek nem mennének át.) Több a természetfeletti elem ami nagyonnnn jó. A gyilkosságok viszont brutál felületesek. Így kicsit Lucifer is hiteltelenné válik. Mármint ebben az évadban egy szerelemes kamaszördög szintjén van.
SPOILER
Michael pont annyit és úgy szerepel ahogy a legjobb. Manipulatív fsz, (Tom Ellis egy zseni de komolyan, brutál jól játsza mindkét karaktert.👏) Jó hogy nem húzzák sokáig az iker storyt kifejezetten király hogy Chloe már az elején rájön.
A mellékszálak szerintem most a szokásosnál is gyengébbek. Dan vergődése, a babahiszti rohadt unalmas. Ella szerelmi élete még elmegy és talán a Maze story az megállja a helyét.
Az hogy végre összejöttek fuhh mint két hormontúltengő kecske komolyan. 😂 Jól megoldották, sweet és még a poénok is nagyon jók utána. (Btw nem kamionos hanem albán pásztorként horkol Chloe nem? 😂😴)
Isten ofkórsz hogy fekete. 🤷🏿‍♂️ Kíváncsi vagyok arra a Family Dinnerre. 😏
Szóval ja mézes madzagnak köszi, de kár hogy 2021ig kell várni a végére. 👿

Aniko - 2020. 08. 21. 22:41

Az zsenialis, hogy az a feka kisstilu bunozo minden evad elso reszeben benne van!!
a 2. evad az istennő mamával volt a legjobb. A Netflix lebutitotta, de azert a netflixes Lucifer is jobb mint a semmi. A ma estem fenypontja a Ted Lasso 1×04 volt, az a sorozat 10/10!

P.I. - 2020. 08. 21. 22:52

4részt láttam eddig nekem nagyon adja 😎

DarkEagle - 2020. 08. 21. 23:12

Castle-t nagyon szerettem de ott arra gondoltam hogy brutálisan elbántak évről évre a karakterekkel. Itt ez nem történt meg, látható hogy a készítők és a színészek is szeretik a karaktereket plusz megbecsülik hogy a rajongók mennyire szeretik a sorit. Ezért is könnyebb megbocsájtani nekik egyébként hogy a nyomozás igazából mondjuk ki nyíltan az esetek 95%-ban csak dísznek van hiszen magát a nyomozásokat is Chloe és Lucy és néha Dan és Ella párbeszéde viszi el a hátán. És igen önismétlő sokszor de egyszerűen nem tudom utálni akkor sem mert ez egy tipikus feelgood sorozat. Igazából a Flash 1. évadához tudnám legjobban hasonlítana. Nem érdekel milyen hablaty megy közben amíg a karakterek szuperek. Pont ezért hagytam abba a Flasht amúgy mert ott egyszerűen már semmivel sem törődnek.

Egyébként szerintem az írók direkt csinálják ilyenre. Mármint említed a cikkben is hogy a rész amit láttál kínos de én biztos vagyok benne hogy direkt volt ilyen, néha én is fogtam a fejem de ahogy mondtam egyszerűen képtelen vagyok utálni ezeket a sorozatban. Más sorozattól nem nézném el ezeket a dolgokat amúgy.

Amit nagyon hiányolok az az hogy sajnos meg sem próbálták követni a képregényes vonalat de ezt így 5 év után már lenyeltem.

Tod - 2020. 08. 21. 23:13

Kicsit szappanoperásra vették a hangulatot és néha metább volt a kelleténél de összességében jó. Én élveztem, hamar lecsúszott.

Ela1010 - 2020. 08. 22. 01:22

Nagyon jo ujra latni Tom Ellist!
En nem igazan szeretem a nyomozasos reszeket. Szerintem nagyon laposak es unalmasak a tortenetek. Mar az elejen konnyen kitalalhato, hogy ki a gyilkos. Azt sem ertem, hogy Chloe donteseit es Luciferhez valo viszonyat miert az adott resz szereploi befolyásoljak? Minden kihallgatason masok magyarazatat a sajat eletere vetiti es az alapjan hoz donteseket.Legalabbis hatással vannak a donteseire.
A fekete feher reszt siman attekertem. Nekem nem jott be.

Caeiro - 2020. 08. 22. 07:49

LEdaráltam én is, nem bírtam ki. Kb. hozta a vártat, helyenként jobb is volt annál. Amiből sok volt, az Maze. Mindig megtalálta azt, miért kellene másokra haragudni. Nincs lelke, anyu elhagyta stb.- mindenért Lucifer a hibás. Mihály karaktere meg anyira sablonos volt, hogy szinte fájt (az első részben még oké volt, de később teljesen elfáradt és már csak a képregények gonoszai köszöntek vissza pepitában.

Benjy - 2020. 08. 22. 08:41

“és ezt találom sok modern krimisorozat nagy hibájának manapság (tisztelet a kivéteknek!), a faék-egyszerűséget, az egész megírása tényleg csak egy teljesítendő feladat”

Winnie, néha azt érzem, hogy rokonlelkek vagyunk. :D
Az a probléma, hogy általában a Monk a mérce, és ahhoz képest az epizódikus krimik 90%-át fantáziátlannak találom.Az egyetlen talán az Elementary volt amit élveztem, és ott azért csűrni-csavarni is próbáltak.

Na mindegy, nem akarom szétoffolni a posztot, csak mindig megmosolyogtat a felismerés a hasonló hangvételű írásaidnál. :)

heidfeld - 2020. 08. 22. 09:01

Nem hittem volna, hogy a Ted Lasso 1×04-nél látok gyengébbet, de Luci első két része nagy csalódás volt.
Netflix-szes Lucifer, kicsit le lett butítva, bár vannak más előnyök. Nyilván, ha gyenge az írás, abból sokat nem is lehet kihozni. Gyenge, sablonos, ez a Mihály-dolog, ellenségnek meg komolytalan. Még Tom Ellis sem volt, Tom Ellis, magyarul nem volt átütő, Mihály alakítása.
Krimis nyomozásokra vágyók, nagyon gyorsan kereshetnek maguknak mást! Soha nem ez volt az erősség.
3. rész meg azért volt rendkívül szórakoztató, mert a karakterek közötti dinamika mellett, azok hibáinak kifigurázására is épített. Hotelben, Luci-színész jelenete, könnyezve nevetős volt, nekünk, akik az egész sorozatot látták. Ja, meg Dan-, ahogy helyre rakta, Luci.
Mihály-irány zsákutca. Billy Bob ki is dobta volna a kukába, leforgatott a részeket:D
Túljátszásról meg az a véleményem, hogy van egy rendező, akinek látnia kell a hibákat, vagy direkt ezt kéri. Rendező is nagyban hibáztatható, ha ilyen az eredmény.
5×01-02, megy is heti csalódásba.

Dia - 2020. 08. 22. 11:39

Én is azok közé tartozom akik a kezdetektōl fogva követik ezt a sorozatot, illetve azok közé akik tegnap egyben ledaràltàk a 8 részt. Ritkàn szoktam ilyet csinàlni, de nem akartam spoilereket làtni. :D
Ami biztos, hogy itt az elejétōl fogva az egész nyomozós dolog csak mellékszàlként funkcionàlt, legtöbbször arra kellett/kell hogy a karakterek különbözō dilemmàit segítsenek megérteni/feloldani. Ez mindig is így volt. Aki kimondottan krimit szeretne, az nem ezt a sorozatot keresi. Az amiért én (és szerintem többen is) szeretem ezt a sorozatot az a nagyon jól eltalàlt karakterek, a “halhatatlanok” és halandók vilàgànak talàlkozàsàból eredō érdekes szituációk + a poénok. Összességében az új évad is tetszett, viszont valahogy egy kicsit most soknak éreztem dolgokat. Például és most SPOILER
– Maze karaktere illetve az amit tettek vele. Maze az elsō évadhoz képest a negyedikre nagyon sokat fejlōdött, vàltozott. Viszont akàrhànyszor lépnek vele egyet elōre, a következōekben kettōt lépnek vissza. Az, hogy hányszor fordult már a barátai ellen, az egy dolog, de az, hogy milyen könnyen teszi ezt meg…na az egy másik. Érthetetlen szàmomra, hogy pl. a negyedik évadban élet halál harc árán megmentik Charliet, aztàn most, kicsivel késōbb Maze simàn képes átállni a màsik oldalra és ismét veszélybe sodorni ōt és mindenki mást is. Epizódonként/évadonként forgatjàk 360°-al a karakterét. Aztàn néhàny konfliktus amit most generàltak teljesen hihetetlen és felesleges. Pl. A Chloeval való kapcsolata. Elég érdekes irányt vett és nem a jó értelemben. Az elején mi volt az a csók? Elōször azt hittem, csak valami vicc.
-Chloe.Alapvetōen egy nagyon szerethetō karakter, de az egész sorozat alatt egyre màsra hozza a rosszabbnàl rosszabb döntéseket, és amilyen okos nyomozóként, felelōsségteljes és racionális emberként mūködik a munkàjàt érintō dolgokban, a magànéleti problémàit képtelen normàlisan kezelni. Mindig minimum 3 ember kell ahhoz, hogy ràjöjjön a nyilvànvalóra.
– Az amit a romantikus szàllal csinàlnak. Az hagyjàn, hogy a karakterek nem tudjàk, hogy mit akarnak és mit csinàlnak, de ezen a ponton szerintem az írók sem. Eleinte ez a bizonytalansàg egymàs felé a L&C párostól érthetō volt. De az, hogy amennyi minden már történt velük, és még mindig nem tudjàk elhatározni magukat és kimondani hogy mit akarnak az màr kicsit fárasztó. Aki párhuzamot von a Lucifer és a Castle között annak teljesen igaza van. Emlékszem anno az a páros is pont ezt csinàlta. 5 vagy 6 évad alatt 18-szor majdnem meghaltak, 120-szor ràjöttek, hogy szeretik egymàst és a végén mégis meg kellett kérdezzék maguktól és egymàstól, hogy hovà tartanak, mit jelentenek egymàsnak.wtf. Mert egyébként nem is tudom, ha valakiért képes vagy/képes lennél meghalni az lehetséges, hogy csak jelent valamit.
Én szerettem a sorozatot úgy is, mikor nem volt a sztoriban a szerelem, de ha össze akarjàk hozni a karaktereket az sem volna baj, csak akkor tegyék meg.
+Ez a Michael dolog pedig… Hàt nem tudom. Egyrészt nekem ez az ō terelte Lucifert arra az útra amin van kicsit érdekes. Mármint az nyilvánvaló, hogy itt ebben a történetben az ördög nem a bibliai értelemben vett ördög. Itt összességében egy teljesen szerethetō, jó emberként van feltüntetve. De a “mojo”-ja a vágyakról szól, az egész bukàsa azért történt mert azt akarta megadni az emberiségnek ami neki a legfontosabb, a szabad akaratot. És akkor most jönne az, hogy eleve Michael akarta, hogy elbukjon és szàmūzzék a pokolba? Ez…ez egy kicsit valahogy nekem erōltetett. Meglàtjuk mit hoznak ki ebbōl.
Ami tetszett viszont, hogy voltak nagyon aranyos jelenetek, pl. Amenadiel és Dan beszélgetése apaságról, Lucifer és Dan a karkötōikkel, Lucifer ahogy az ördögi arcát mutatva szórakoztatja Charliet (ez haláli volt :D), a Trixie & Lucifer páros jelenetei, a L&C zongorás jelenet, az hogy minden fontos beszélgetésük ott történik ahol a történetük kezdōdött, Lilith múltja egy az egyben nagyon jó volt,illetve tetszett hogy volt végre pár olyan jelenet ahol megmutatták, hogy Chloe esetleg képes magát megvédeni ha szükséges és nem muszáj mindig majdnem meghalnia + a végsō összecsapás és ahogy Isten rendet tesz mert nem szereti ha marakodnak. :”D

winnie - 2020. 08. 22. 18:52

5×03 SPOILER

fent nem tértem ki rá, de az egész sztori/motiváció tök abszurd volt. tudom, hogy nem ez a lényeg, de ha egy sorozatíró sorozatról ír, az a minimum, hogy erre odafigyel. lehet, hogy valamit rosszul értettem, de

a főszereplő mondta, hogy már 7 rész óta játssza a karaktert, ami az országos sorozatok lemaradását tekintve kábé azt jelentheti, hogy még be sem mutatták a sorozatot, vagy 1-2 rész ment le belőle. és mégis nagy sikernek mondják. ami megint csak lehet, de még bőven visszaeshet. és azon túllépek, hogy már most ellövik, hogy az űrben nyomoz, de basszus, a színésznő honnan veszi, hogy ő már most sztár 0 vagy 2 rész alapján. miért nem lehetett több szezonos a sorozat, amikor tényleg lett volna oka kiszállni? tovább akart lépni? eleve nem lett volna mire (oké, kapott egy szereplehetőséget), de ha ezzel fut be, akkor végre megnyílik a pénzcsap, erre egy indie-be akar menni forgatni és feladja a több milliós szerepet. wtf az egész-

Ela1010 - 2020. 08. 22. 19:36

Amit meg pozitivumkent megemlitenek, az Tom Ellis 2 kulonbozo akcentusa. Elso hallasra egyszer sem esett ki belole.

Sunabubus - 2020. 08. 23. 02:43

Nem olvastam el az egész posztot, a hozzászólásokat meg csak átfutottam. Most ülök le elkezdeni az évadot.
Annyit viszont leírnék, hogy csodálkoznék, ha a trailer nem vágta volna haza az egész évadot, elvileg lelőtte a legfőbb spoilert – gondolom. Nálam így eleve van egy alaphangulat.
Na és akkor uccu nekem. :)

Janka - 2020. 08. 23. 10:38

Ledaráltam a részeket, eléggé leegyszerűsített volt a nyomozás benne. Néhány résznél untam magam. A sok nyomozós sorozat mellett persze érthető, hogy “új nem születik a Nap alatt”. A természetfeletti elemekből végre többet is láthattunk. Ami nagyon nem tetszett, az Michael hiánya, hiába ő mozgatta a szálakat. Talán a trailert okolnám, hogy azt gondoltam többet lesz képernyőn. A karakterek nem fejlődtek sokat az évad során. Max Luci és Chloe kapcsolata. Most, hogy Isten is színen lesz remélem láthatjuk Silver Cityt.
Tom Ellis-t bármikor elnézem, örülnék, ha a Sandman-ben is feltünne majd.

5-6/10

Kaktusz - 2020. 08. 23. 22:37

Hu. Egyben ledaraltam, amiota atkerult netflixre, valahogy nekem jobban csuszik. Szorakoztato volt, sokkal jobban mukodott szerintem a kemia a ket foszereplo kozott, mint korabban. A tobbiek… Danbol lattam volna tobbet, Amenediel mar az elozo evadban is halalra idegesitett, de a legrosszabb Maze volt. Tenyleg mindig az van, hogy hosszu reszeken at felepitenek neki valamilyen karakterfejlodest, aztan egy perc alatt es gyakorlatilag nulla magyarazattal semmisse teszik az egeszet. Itt is mi, egy fel mondattal a harc kozben elintezte, hogy miert fordult mindenki ellen – mar megint.

En alapbol a bibliai vonatkozasok miatt nezem, szerintem tok erdekesen ertelmezik at a karaktereket meg a sztorikat, ugyhogy a nyomozas nekem olyan meh (Ella csavojarol a nulladik percben egyertelmu volt, hogy hova fog kifutni a karakter). A cliffhangert imadtam :D tuti, hogy Michael nagy terve pont az volt, hogy apuci lejojjon es rajuk piritson. Kivancsi vagyok a tovabbiakra.

H1N1 - 2020. 08. 24. 02:08

Lepörgettem én is egy nap alatt az évadot és tetszett.
Persze a nyomozások nem túl meggyőzőek, de ezt már az első évadnál is így gondoltam. Azok tényleg csak a háttérzajt jelentik, meg hogy áthallásokat lehessen csinálni Lucifer aktuális problémájához :).
Kár hogy egy évet kell megint várni, kevés volt ez a 8 rész.

SPOILER

Már csak Ella nem tudja az igazságot, köv évadban őt is bevonják :)?

Mom - 2020. 08. 24. 08:46

SPOILEREK

Winnie, a gondolatmenetedhez hozzátenném, hogy pont a dupla zárásban húztak egy ilyen csavart azzal, hogy ki az elkövető a “heti” ügyben. Meg is lepett rendesen, hogy már korábban behozták a karaktert, de végül kizárásos alapon mégis tudtam, hogy ő lesz az. Viszont éppen arra gondoltam, hogy ez a ‘meglepetésszerűen bedobott’ és a ‘három érintett közül kimatekozható’ elkövető közötti megoldás milyen szokatlan ebben a sorozatban.

Én egyébként éppen az a néző vagyok, aki mindkettőt élvezi. Szórakoztatnak a heti ügyek, de érdekel az átívelés is. Számomra nagyon jól eltalálják (legtöbbször) az arányokat.

De pár konkrétum erről az etapról.

Bár az előzetes alapján számítottam erre, de volt pár csalódást keltő része számomra. Ez mondjuk inkább a nyolc részes etapnak köszönhető. Az első két részben gyakorlatilag csak az új helyzettel bírkóznak a karakterek, amiről aztán kiderül, hogy felesleges volt, mert csak átmeneti (erre mondjuk lehetett számítani, de reméltem, hogy egy rész alatt feloldják), majd volt benne két érthetetlen filler rész (egy full, és egy részben), és a végén egy dupla zárás a nyomozás szempontjából.

És miközben a részek ennyire nagyvonalúan bántak a semmitmondó eseményekkel, közben a valódi konfliktusok kibontására alig maradt idő. Főleg azért, mert nyolc részbe ennyi minden amúgy is nehezen fért volna bele, de azért is, mert túl sok konfliktussal akartak zsonglőrködni. A noir epizód pl egy teljesen felesleges új konfliktust hozott be az amúgy is zsúfolt félévadba. Tipikusan olyan szotriszál ez, aminek ilyen szintű kibontása egy országos sorozat 22 epizódos évadában elfér, de ide nem kellett volna beleerőltetni.

Ebbe a félévadba pont elég lett volna a már hozott anyag feldolgozása: a baba, Lucifer és Chloe kapcsolata meg az ezzel járó új fejlemények, a pokollal történtek tisztázása, és emellé behozhatták volna a Michael szálat, mint új fenyegetést. De ez valamiért nem tűnt elég muníciónak, ezért még hozzácsapták Maze kapcsolatát az anyjával, meg az ebből fakadó problémáit és erőltetett konfliktusát, majd árulását Lucifer ellen; a Dan előtti lelepleződést; illetve Linda semmiből jött és Maze problémáival egyébként összehasonlíthatlan, de párhuzamnak szánt első gyerekének a szálát.

A sok manipuláció mellett, ami amúgy is jött a főellenséggel, ez így már nagyon túl volt zsúfolva. Ez lehetne az évad húzószava is akár. Isten maipulál, Michael manipulál, Maze manipulál, még Trixie is abban az egyetlen epizódban, amelyikben felbukkant, Lucifert manipulálta…

Szóval emiatt nem tudtam maradéktalanul élvezni a részeket, mert mire végre beindultak volna az események, addigra vége is lett, és inkább kérdések maradtak utána, mint válaszok, ami azért marha frusztráló, mert mos ki tudja mennyit várhatunk a másik feléig.

Az epizódikus felével a zárótól eltekintve, ami nekem már túl komolyra volt hangolva, nem volt bajom, hozták a szokásost, a WB stúdiós nyomozást az áthallások miatt kifejezetten élveztem. Chloe és Lucifer kapcsolatát szerintem szépen fokozatosan adagolták, ami tökéletes lett volna, ha több idő jut rá, így viszont hiányérzetem maradt, mert egyrészt úgy tűnt, hogy haladnak, másrészt úgy, hogy minden beszélgetésük félbemarad. Kb az összes jelenet után maradtak ki nem mondott dolgok bennük, ami azt jelenti, hogy egy állandósult konfliktust osztottak fel több kisebb jelenetre, amit szépen elszórtak 4-5 részre. Ahelyett, hogy egyszer nyíltan megbeszélték volna, és a következő részben másik aspektus kerülhetett volna elő. De ez így tényleg teljesen rendben lett volna, ha erre van egy egész évaduk, de nem volt. Még egy fél sem, hiszen a fél évad első felében is csak tököltek velük.

A természetfeletti részével kapcsolatban is kicsit hiányérzetem van. Annyi mindent dobtak fel, de kb semmit nem fejtettek ki, vagy válaszoltak meg. Kb egy kérdést sem sikerült kielégítően megválaszolni a százból. Még amiben leginkább közel kerültünk hozzá, az Lucifer sérülékenysége volt Chloe mellett, de erre viszonylag sok időt is szántak, viszont, hogy hogy tudja irányítani az még most sem tiszta.

Összefoglalva nagyon-nagyon vártam, sok helyen nagyon élveztem is, de nem vagyok maradéktalanul elégedett, mert sok volt a mesterségesen behozott konfliktus, ami elvitte az időt az érdekesebb fejlemények kibontásától.

Az utolsó jelenet azért ígéretesnek tűnt, és remélhetőleg hoz pár választ is, de azt majd csak az évad másik felére. (Amit még nem forgattak le, ugye? Most hirtelen nem rémlik, hogy együtt forgatták a 16 részt, vagy majd ezután?)

Cave - 2020. 08. 24. 14:43

A sorozatgyilkosos ötlet kikacsintás az Ellát alakító színésznő Dexteres szerepére ( az ottani barátja sorozatgyilkosos játékot akart írni )

Piros - 2020. 08. 24. 17:21

Szegény Trixie a Netflixes korszak legnagyobb vesztese. Az írók nem igazán tudnak mit kezdeni a karakterével, csak “lóg a levegőben”.
Néha mintha nem is létezne.

SPOILERKE lehet

Anyuci Luciferrel tölti az időt esténként, Apuci meg az angyali illetve félangyali brigáddal. De ki vigyáz akkor Trixie-re? Érkezik a gyámhivatal a következő nyolc részben? :D

Maze életfilozófiája: “Mindegy kit, csak valakit hibáztassunk már.”

Tom Ellis szuper Luciferként és Mihályként is. Amikor Mihály karakterét játssza, furcsa a tartása, az egyik válla gyakran feljebb van,. mint a másik. Az Ezüstvárosban nincs gyógytornász? :O

heidfeld - 2020. 08. 25. 16:19

Soha nem gondoltam volna, hogy nehezemre fog esni megnézni, 8 Lucifer-epizódot…De, ez az idő is eljött. Nagyon csalódott vagyok.
Nagy zsákutca az évad. Igaz, a gondok régebben kezdődtek. Addig működött flottul, amíg össze nem hozták őket. És, egyéb gondok is akadnak.
Spoiler
Féltékeny-érzelgős ördög? Depressziós démon? Gyereket nevelő angyal? “Klasszikus”, napi sorozatos, gonosz iker?? Meddig lehet még zuhanni?
És tényleg, szegény Trixi lett a legnagyobb vesztes. Pedig legerősebbek, Luci-Trixi jelenetek, mivel fél a gyerekektől.. Könnyezve nevettünk, ahogy eltolta magától. És, a még erősebb egysorosok is szinte eltűntek.. Sokszor kínos, milyen egyszerűek a nyomozások.
Spoiler vége.
Pár karakter teljesen felesleges lett. Több a producer, ilyen-olyan rangban, közben látványosan spórolós lett a sorozat. Igaz, nem ezek a fő problémák. Egyszerűen kiherélték, szegény Lucifert. Igen halovány árnyéka önmagának.
Kínos, fájdalmas nézni. Szórakoztató pillanatai alig akadnak. Mindig fájdalmas elbúcsúzni, nagy kedvencektől, de tartok tőle, ennél mélyebbre is tudják süllyeszteni.
4/10

Gabriella - 2020. 08. 26. 14:26

Heyho!
Szóval! Én nagy Krimi rajongó vagyok és sok sorozatot figyeltem meg. Néztem végig és egyebek.
A Lucifer sorozat pedig egy elég érdekes fantasy krimi keverék, ami való igaz, hogy nehéz kombó.
Azonban! A krimi alapja az ember. A természete és az okok amiért egy bűntett megtörténik. Ezek az okok, az emberi természet pedig minden nyomozóra/megfigyelőre másképp hat. Dráma és természetesen sokk követhet minden bűn esetet. Az ember rá tud ébredni, hogy “Basszus! Ebbe a cipőbe én is könnyen kerülhetek.” És erre akartam kilyukadni! Mert ezért fontos, hogy milyen maga a sorozat. Nagyon is figyel arra, hogyan nyomoznak, milyen nyomokkal dolgoznak, de közben a saját érzelmi világukat is próbálják rendben tartani és rájönni, milyen módon dolgozzák fel az esetleges behatásokat.
Na de! Arra akartam ezzel mind kilyukadni, hogy fontos a karakterek érzelmei. Hogyan lehet egy bukott angyalnak, magának a Sátánnak elmagyarázni az emberi érzéseket? Hogyan tud ráébredni, miként élnek ezek a mókás, bonyolult lények?
Szóval szerintem jól sikerült a sorozat. Én amint kijött az első fele az évadnak aznap ledaráltam szóval jelenthetem, hogy Michael méltó ellenfél és nagyon “ravasz” ellenség. Tartogat még meglepetést a sorozat! Szóval szerintem minden részt érdemes végig nézni, főleg az utolsót! Vigyázat, spoiler! :D

Nem tudom, hányan fognak velem egyetérteni, de én szerettem a Castle-t, szeretem az NCIS-t is. Nagy Sherlock Holmes rajongó vagyok, mind könyv, mint eredeti vagy Benedict Camberbagte terén és! Poirote is kedvencem. Szóval én úgy érzem jól sikerült.

Kiszel István János - 2020. 08. 27. 11:06

Az 5.epizód során már gyanítom,mi lehet Michael valódi célja.Lecsalogatni Istent a trónról a Földre, ahol sebezhetőbb. Apró elszólásokból arra következtetek, hogy kezdve Lucifer egykori lázadásánál, az ő célja az Úr leváltása. Érdekes csavar lenne, ha az egykori lázadó Samaelnek kéne ezt meggátolnia. A 8.epizód végén az Úr valóban el is jön, hogy végetvessen a harcnak. Michael és Maze szövetsége a démonnak ígért léleken nyugszik, amit csak a Mennyek Ura adhatna meg. Illetve szerintem van erre módja Lucifernek is,bár aligha van még tudatában. Ugyanakkor a fegyver egyik része, ami képes lenne az Urat is elpusztítani, a Lucifer oldalán álló testvér kezében-illetve nyakában – volt, míg egy pártfogoltja nyakába nem akasztotta a hullaházban. Ha Michael ezt tudta-márpedig gyanítható, hogy így van – akkor nála lehet a fegyver. Összességében véve a sztori így kerek egésszé válna, ami a spirituális vonalat illeti.
Ami a nyomozós vonalat illeti, ott az évad felében a hangsúly kisebb lett, mert nem csupán a spirituális vonal kiemelése volt fontosabb, hanem az is, hogy a markánsabban a nyomozásra fókuszáló epizódokban a karakterek lelkitusáit is felszínre hozzák.
Maze szempontjából a legjelentősebb talán a gyűrű eredetéről szóló rész. Lelketlen-e valóban? Vagy csak azért gondolja így, mert ezt nevelték belé? Számos alkalommal volt példa arra, hogy komoly változást,- amilyet egy valóban lelketlen lénytől aligha várnánk-produkált. Inkább pajzsnak használja, mint fegyvernek. Indulatai, hangulati kitörései arra utalnak, hogy a lélek helye legalábbis ott van benne. Feltehetően a Lucifer gyűrűjében lévő Lilith-lélek képes lenne kitölteni ezt az űrt, de erre nem vennék Mérget. Iránymutatásra volna szüksége, hogy felfedezze a szabad akarat erejét, ami lényegében a lélek esszenciája. Hogy Michael mennyire alkalmas főellenségnek, az nagyban függ attól, mennyi spirituális háttérrel támogatják meg. Nem csupán Lucifer volt száműzve a mennyekből, s nem csupán Lilith hagyta el a mennyeket önként, hogy dacoljon az Úr akaratával. Ha ezt is kihasználják a sorozatban, akkor a hátralévő epizódokban már csak az lesz kérdéses, hogy Dan miként képes feldolgozni-ha képes egyáltalán-Lucifer kilétét.
Ez az évad inkább a spiritualitásé és az egyszerű emberi érzéseké lesz, mint a nyomozásé. Megnéztem nyolc epizódot, s várom a folytatást.
És azt is, hogy lesz-e újabb muníció, ami indokolná a folytatást…

Sifferk - 2020. 08. 27. 16:48

Nekem ez a sorozat mindig a bűnös élvezet kategória volt. Valahol már annyira rossz, hogy jó. Nem tudnám megfogalmazni, miért is nézem/várom az új részeket, de mindig úgy érzem karácsony van, amikor véletlenül meglátom, hogy folytatták.
SOILER
Most komolyan… egy pillanatra azt hittem, hogy megnyerték Morgen Freemant

Bessie - 2020. 08. 27. 17:44

Azóta nézem, amióta indult. A negyedik évadot halasztottam egyedül, de azt bepótoltam a nyáron. (Pontosan újranéztem az egészet.)
Mindig is szerettem a sorozatot, de a negyediktől jobban bejött. Szeretem, a rétegeit. A krimit, a paródiát, a drámát, az akciót, a musicalt, a természetfelettit. Chloe /Lauren néha sok, akárcsak Lucifer-pszichológus beszédei, de ettől függetlenül egy könnyed, szórakoztató sorozatnak tartom.

Ripazha - 2020. 08. 28. 08:51

Mókás.
Nem ültem végig minden évadot becsületesen, nem is fogom pótolni a kimaradt részeket, nem is érződik a hiányuk. Mókás azért mert kicsit olxan mintha a valódi ördög az Michael lenne :-D
Ez egyébként frappáns. Ellenben az iker dolog idegesítő volt, és hülyeség, legalább nem húzták sokáig. A nyomozás mint az önreflexió eszköze valahol működő dolog, de azért fárasztó egy idő után, hiába poén forrás.
Kíváncsi vagyok, és egy ledolgozott nap után teljesen lefoglalja az embert, de azért van hiányérzetem egy jó kis ördög ábrázolásban. Talán majd egyszer. Pedig az elején ígéretes volt.

emese - 2020. 09. 01. 15:01

Na, megvolt ez a fél évad a legguiltybb pleasure sorozatból. Kellemesen szórakoztam, részletezem:

A sorozatot még mindig Tom Ellis viszi a hátán, az ikertesós megoldásban mindössze annyi jó volt, hogy láthattuk, mennyire más karaktert is tud hozni, mint Lucifer. Mert a két karakter ég és föld, kifejezetten taszító lett Michael. És valóban, rohadt jó amerikai akcentust hozott, kb mint Laurie a House-ban.
Voltak jó poénok is, ahol az ördögfejjel szórakoztatják a babát, ott könnyesre röhögtem magam pl.

És akkor a negatívumok: meg sem közelítette a kompakt 4. évad színvonalát. Ennek szvsz az oka az írószoba folyamatos rángatása. Olvastam velük egy interjút, az évad felének forgatókönyve már kész volt, amikor megkapták az ukázt hogy +6 rész, ezért néhány esetben korábban 1-2 percesnek tervezett jelenetekből teljes kerekítettek epizódokat. Hát ez sajnos meglátszott. Ezért félek a majdani évadzárótól is, ugyanis a komplett befejező rész készen volt, amikor berendeltek egy új évadot tőlük. Amire az írók első reakciója az volt hogy na ne, már nem tudunk mit kitalálni…

Akármennyire is szeretem a sorozatot, azt gondolom, tökjó lett volna ha vagy tavaly befejezik, mert a 4. évad közel tökéletes volt, vagy max ezzel az 5. szezonnal zárnak, az eredeti tervek szerint, 10 résszel.
két dolog volt teljesen kritikán aluli: a fekete-fehér rész, és amit Maze karakterével csinálnak.

Ezzel együtt, nem volt annyira rossz, a 3. évad mélységeit nem érte el szvsz, számomra valahol az anyus második szezon szintjén mozgott. De már soha nem lesz olyan jó, mint amekkora ígéret a kapinos-féle pilotban volt.

Ambriel - 2020. 09. 02. 08:38

Ez a fél évad olyan érzést keltett, mintha Lucifer a nyúlfarknyi CW crossoverben nem a koronavírust kapta el, hanem a CW-betegséget, amivel szépen megfertőzött mindenkit maga körül, vagyis mindenki nyafogott, drámázott. Például Chloe azért, mert megtudta a születése okát, Ella a szerelmi élete miatt, Linda a múltban hozott döntése miatt, de a legrosszabb Maze volt, aki egy kemény, vagány démonból, egy teljesen karakteridegen, szánalmas nyafogógép lett. Aztán ott volt Michael, akiről leginkább Kathrine jutott eszembe a TVD-ből.
Bízok benne, hogy a folytatásban javulni fog a színvonal.

WagnerUr - 2020. 09. 09. 21:33

Nálam mindig csak a guilty pleasure szintet ütötte meg ez a sorozat, de korábban legalább többnyire élveztem. Ez az évad viszont valami borzalmas lett. Annyira buták a karakterek és a sztori, hogy felmerül a kérdés, a gyakorlatban 14 éves gyerekekkel vagy értelmi fogyatékosokkal íratják-e a sorozatot. Fájdalmas. Csak azért néztem végig, mert bíztam benne, hogy feljavul vagy érdemben előrébb lép a főszál. Azt hiszem nálam most jött el a kasza ideje.

emese - 2020. 09. 12. 16:53

Még egy megfigyelés: a Lucifer általában vagány és dögös zenékkel operál, ami nagyban hozzátesz a sorozat hangulatához. Eddig nem volt olyan szezon, amelynek a soundtrackjéből 3-5 szám ne került volna fel az aktuális playlistemre.
Na hát ez a félszezon ilyen szempontból messze alulmúlja a többit, nyavalygós nyökögéssel festették alá…

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz