login |

The Walking Dead: itt a vége

2020. 09. 09. 18:25 - Írta: winnie

34 hozzászólás | kategória: az év híre, hírek, ,

Vagyis majd 2022-ben. De addigra még több The Walking Dead-sorozat lesz a képernyőn – egy kis kitérő után a részletek a kép alatt.

Nemrég elmerengtem Twitter-en, hogy egyre több csatorna épít univerzumot sorozatai és reality-jei köré, azt a látszatot keltve, hogy az a végcél, hogy legyen egyetlen franchise-uk és semmi más. Valójában persze ugyanúgy lenne jó pár sorozatuk, de mivel mind egy ernyő alá tartozna, ezért könnyebb lenne eladni, promózni és sikerre vinni őket. És ugye mi más lenne erre a legalkalmasabb, mint a 2000-es évek egyik legsikeresebb tévésorozata, a The Walking Dead.

Én lepődtem meg a legjobban, hogy az AMC milyen piszok sokáig várt a TWD spinoffosításával, a Fear The Walking Dead akkor indult el, amikor már túl volt a zenitjén az anyasorozat, a The Walking Dead: World Beyond pedig akkor indul, amikor sosem látott mélységben van a széria nézettségileg. Persze még így is az egyik legnézettebb, szóval van mire építkezni. És fognak is, csak előbb megszüntetik az anyasorozatot – és elindítanak még két spinoffot. (A jó ideje fejlesztési pokolban lévő Rick-filmekről nem is beszélve.)

Szóval, vegyük sorban, mit jelentettek be ma:

  • Az AMC elkaszálta a The Walking Dead-et, azaz a már berendelt 11. évad lesz az utolsó. Ergó nem fogják végigvenni a képregényt?, kérdezhetnénk. Lassabban a testtel! A kasza azt jelenti, hogy a 11. évaddal ér véget a sorozat. Amely évad 24 részes lesz (2*12 2021-ben és 2022-ben). Plusz ugye még hátra van a 10×16 és 2021. elején még a pluszban a 10. szezonhoz berendelt hat rész. Az összesen 31 epizód.
  • Az AMC berendelt egy The Walking Dead-spinoffot Carol és Daryl karakterével, azaz Melissa McBride és Norman Reedus főszereplésével. A készítő Scott M. Gimple és Angela Kang lesz – utóbbi pedig showrunnerként fogja vinni a 2023-ban bemutatni tervezett szériát.
  • Az AMC Tales of the Walking Dead címmel elkezdett fejleszteni Scott M. Gimple-lel egy epizodikus antológiát is, amely új vagy már létező karakterekre, háttértörténetekre vagy más különálló történetekre összpontosítana. Tehát konkrétan pont az, amit a cím is sugall: random történetek lesznek a TWD világából, hol ismert (akár a jelenben már halott!), hol vadiúj karakterekkel, hol egy epizód, hol több epizód (értsd: tévéfilm) hosszúságban.

A tovább mögött el lehet olvasni, hogy miket mondott minderről Gimple, Kang, McBride és Reedus, azaz a közleményeiket.

Scott M. Gimple:

It’s been ten years gone by; what lies ahead are two more to come and stories and stories to tell beyond that. What’s clear is that this show has been about the living, made by a passionate cast, team of writer/producers, producers, and crew, bringing to life the vision put forth by Robert Kirkman in his brilliant comic — and supported by the best fans in the world. We have a lot of thrilling story left to tell on TWD, and then, this end will be a beginning of more Walking Dead — brand new stories and characters, familiar faces and places, new voices, and new mythologies. This will be a grand finale that will lead to new premieres. Evolution is upon us. The Walking Dead lives.

Angela Kang:

I look forward to digging in with our brilliant writers, producers, directors, cast and crew to bring this epic final chapter of Robert Kirkman’s story to life for our fans over the next two years. The Walking Dead flagship series has been my creative home for a decade and so it’s bittersweet to bring it to an end, but I could not be more excited to be working with Scott Gimple and AMC to develop a new series for Daryl and Carol. Working with Norman Reedus and Melissa McBride has been a highlight of my career and I’m thrilled that we get to keep telling stories together.

Melissa McBride:

Of course, I’ve always enjoyed working so closely with Norman throughout these many seasons. In playing Carol, and as a viewer of the show, I’ve also long been intrigued with ‘Daryl and Carol,’ and by what so early on between them, even then, felt somehow bound. Their shared history is long, and each’s own personal fight to survive, even longer — the more obvious aspect of what has kept them close and loyal. But there is also a rather mysterious aspect to their fondness for one another that I enjoy, and their playfulness when the world permits. I’m very curious! Angela has a way of shaking things up in great and unexpected ways. She’s like a kid playing with the dimmer switch! I’m very excited!”

Norman Reedus:

I feel incredibly honored to be a part of The Walking Dead. This show changed my life and career and everyone involved has truly been a family for me over the last decade. I’m thankful for AMC’s love and support and know there’s so much more story to tell and so much more to bring the best fans in the world. Daryl’s relationship with Carol has always been my favorite relationship on the show (sorry Rick). I love the way these characters interact and relate to each other on so many levels and can’t wait to see where their ride goes from here.

34 hozzászólás Ne habozz!

Kongatime - 2020. 09. 09. 18:38

Mar minimum 5 evaddal ezelott kaszalni kellett volna ezt a maszlagot. Bar legalabb tudjak, hogy melyik 2 karakterert nezik az emberek meg mindig a TWD-t, a tobbiek nevere is alig emlekszem mar.

winnie - 2020. 09. 09. 18:49

vicces lett volna, ha elkaszálják, amikor mérföldekkel nézettebb, mint minden más a teveben:) azaz hatalmas hiba lett volna 5 eve kaszálni, hisz meg most is, a mélyponton is talán tízszer annyi nézőt érdekel, mint az amc többi sorozata.

kaszalnia a nézőnek kell. ées nagyon sokan meg is tettéek, gondolom, nekik ezzel le is zárult a dolog. és ha elég néző kaszál, akkor a csatorna is megteszi. csak ahogy 5 éve fejtegettem külön posztokban, a sorozat egyszerűen fizikailag képtelen volt annyi nézőt veszíteni*, hogy ne legyen a csatorna magasan legnézettebbje, és legyen értelme a kaszának. (az most mellékes, hogy szerintem vagy szerinted jó-e, csak az számít, hogy elég néző szerint legyen jó.)

*majd valaki visszakeresi a pontos adatokat, de még mindig sokan nem tudják szerintem, hogy mennyire röhejes volt a nézettség. 18-49-ben egy 0.2-es ratingnek is örülő csatornán hozott 8.5-öt. a néző 98%-át is bukhatta volna papíron, amire ugye sosem volt pêlda.

winnie - 2020. 09. 09. 18:55

amúgy azt veszem észre, hogy valamiért a twd vehemens érzelmeket vált ki az egykori rajongókból, akik nem nézők már. akinek nem inge, az ne vegye magára, de fura, hogy sokan mennyire nem engedik el, miközben más személye kaszájuk sorsát évek múltán le sem szarják. mintha személyes sértésnek vennéek egyesek, hogy leromlott és nem nézhetik tovább, pedig a sorozatok nagy része erre a sorsra jut, nem? nézzük őket, majd egy idő után már nem, mert mást nézünk.

Ayrons - 2020. 09. 09. 19:12

Plusz a megmaradt nézők mellett, relatíve elég olcsó is volt a széria, ahol tudtak spóroltak.
Kiváncsi lennék, hogy a vírusnak köze van-e a kaszához, hogy a gyártási költségek megemelkedtek jóval.

Skate - 2020. 09. 09. 19:14

Hosszú pihentetés után a képregényeket folytattam a napokban. Viszont a sorozat és az egész képernyős világának miliője kiveszett réges-rég. Valahol fel van írva, hol is hagytam abba a TWD-t (Carl kiírását követően 1-2 résszel), ennek ellenére eszembe se jut folytatni. Zombis sorozatokra nyitott vagyok (pl. Black Summer), mégsem érzem, bármelyik karakter sorsa érdekelne ebből a szériából. Akarnék se tudnék rá időt szánni, elengedtem végleg és ez az alkotók hibája. Tovább követtem így is, mint kellett volna.

Aldo - 2020. 09. 09. 19:29

“Az AMC berendelt egy The Walking Dead-spinoffot Carol és Daryl karakterével”

Ez miben lenne más mint az alapsorozat, hiszen már csak ők vannak ott a kezdetek óta?
Most akkor átrakják őket egy másik sorozatba, más címen?

dexike3 - 2020. 09. 09. 19:37

érdekes mert a The Walking Dead: World Beyond-ot is rövidre vágják, nemde. pedig még el sem startolt.
a FTWD húzását sem igazán értem az immunitással(?), ez így nem tűnik koherens univerzumnak.
azért, amíg lesz még nézem őket, mint egy élőhalott …

Carlo Blaine - 2020. 09. 09. 19:38

Kár ezért a sorozatért, annyi néző, meg szinte ismeri mindenki, még is kínosan low-budget az egész.
Egyszerű városon kívüli poszt-apokaliptikus túlélő showműsor. Ahol néha mutattak zombikat, ilyen vintage jelleggel, hogy amúgy ez egy zombis sorozat (volt). Persze leszámítva az elmúlt másfél-két évadot ahol meg kb. csak zombikat mutogatnak, hogy nesztek köcsögök itt vannak he.
Szerintem végig nézhető kis sorozatocska volt, iylen mondhatni hardcore barátok közt jelleggel. Nézed,nézed aztán ennyi :D Közbe persze az egész a potenciálok kinemaknázásáról bűzlött végig.

Anonymus - 2020. 09. 09. 19:38

Sokat elmond a sorozatról, hogy látszólag többet örülnek a kaszájának, mint nem 😀
Köztük én is, szerintem nagyon sok “muszájnézője” volt a sorozatnak.

winnie - 2020. 09. 09. 19:45

carlo blaine: még mielőtt bárki low budgetre gondolna: nem sok magasabb költségvetésű sorozat van kábelen. konkrétan van színész, aki több pénzt kap epizódonként, mint amennyibe némelyik másik sorozat egy-egy része kerül. és az, hogy 16-20 állandó szereplő van eleve nagyon komoly büdzsét igényel. (tippre konkrét forgatási költségre gondolsz, hisz pl. maszkokra és elég sokat költenek.)

serra - 2020. 09. 09. 19:54

Már több évaddal ezelőtt abbahagytam a sorozatot, de spoileresen valaki ideírhatná, hogy a motoros srác és az ősz hajú néni a képen összejöttek?

Zeteny - 2020. 09. 09. 19:56

Én csak a Darryl Carol párost nem értem én nagyon szeretem Norman Reedust de ő se lesz már fiatalabb.

Ayrons - 2020. 09. 09. 19:58

winnie: ja, a színészek elvitték a pénzt azt máshol meg spórolni kellett. A díszletek, meg a CGI lowbudget ennyi, és a mezei nézőnek ez marad meg a fejébe, hogy miért ilyen gánya az egész.
De amúgy a gázsiknál is spóroltak a dolgokon, ugye egyes stábtagokat, írókat nem fizettek ki ahogy kellett, emellett Rick gyerekét azért írták ki, mert a színész felnőtt és többet kellett volna fizetni neki.

winnie - 2020. 09. 09. 20:05

ayrons: csak pontosítani akartam, nehogy az higgye valaki, hogy garasoskodik az amc, mert elég sokat költ a sorozatra:) (nyilván olyat is lehet említeni, hogy egy nagy díszletnek a fenntartási költsége mekkora, de az ilyesmi a kutyát nem fogja érdekelni, ha a produkciós értéket kéri számon a sorozaton.)

carl kapcsán írtunk az okokról, ez teljesen más dolog, de ez megint csak nem spórolás lenne, mert azt a pénzt, ami lejön valahonnan, elköltik másra. a spórolás az, hogy elkezdenek költséget csökkenteni. de a költségvetés a folyamatosan nő, a licencdíj meg nagyjából szinten van. konkrétan, ha valakit a pénze matt rúgnak ki, akkor az azt jelenti, hogy több jut magára az epizódra, szóval prouckiós érték szempontjából pozitív.

az írói kifizetések megint szezon és fazon. a sorozatot az amc licenceli a gyártótól egy adott licencdíjért. a gyártó legyártja valamennyiért (ami lehet több vagy kevesebb a licencdíjnál.) a pereskedések a profit kapcsán történtek, ami a csatornánál keletkezett.

winnie - 2020. 09. 09. 20:07

aldo: daryl és carol így em lenne röghöz kötve, vándorolhat. ez most nem lehetséges.

Adam9456 - 2020. 09. 09. 20:46

Akkor ezek szerint vége is lesz, meg nem is, a spinoffal meg antalógiával? :D
A 10. évad felénél hagytam abba, vagyis az idei részekre már nem tértem vissza. Egyszerűen érdektelenné vált számomra a sorozat. Meglátom még, hogy visszatérek vagy sem.

FAttila - 2020. 09. 09. 21:04

Carol és Deril külön sorozata fog akár egy nézőt is érdekelni?

Az epizodikusoknál bele tehetnék végre Negan eredettörténetét.

Mate4182 - 2020. 09. 09. 21:18

Nekem errol az jut eszembe amikor 1 kioregedett rockzenekar bucsu turnet hirdet, telthazzal megy minden show mert mindenki latni akarja oket meg egyszer utoljara, aztan a banda rajon hogy ez jo biznisz es par evente nyomnak bucsuturnet

Ha igy bejelentik hogy ezzel vege lesz, tuti jobb nezettsege lesz a kovetkezo epizodoknak mint az elmult par evad barmelyik evadzarojanak/nyitojanak mert sokan, foleg akik mar kaszaltak, latni akarjak a veget

Az hogy Daryl meg Carol kulon megy tovabb, az meg netto marhasag szerintem mert ahogy vki fentebb emlitette, ez fel evad utan a normal walking dead lesz ujra.
Raadasul ezzel 99%ra biztosra vehetjuk hogy ez a ket karakter biztos tuleli a cecot mert flashbackekre epitett sorozatba nem hiszem hogy vagnak a fejszejuket.
Ezek utan kikert aggodjak a maradek 30 valahany reszben?

Kicsit olyan szaga van mintha mcu szeru univerzumot akarnanak epiteni a sok sorozat meg Rickfilmekkel

zoli1863 - 2020. 09. 09. 21:44

Én sajnálom,hogy elkaszálták,de nem lepődtem meg rajta. 1-6 évadok voltak a sorozat aranykora, aztán 7-8 nagyon vontatott,lassan folydogáló volt,majd a 9. visszahozott valamit a régi csillogásból,de ez a 10. megint eléggé “lapos” volt. Viszont a spinoff-ok még jól is elsülhetnek, ebben az epizodikus antológiában látok potenciált. Szóval rajongója vagyok a sorozatnak, úgyhogy mindenre kíváncsi vagyok. :)

Geza Kovacs - 2020. 09. 09. 22:00

Hála istennek, borzalmasan rossz már sok évada.

tommy - 2020. 09. 09. 23:28

szerintem a Rickes film már sosem fog elkészülni.

Thomas - 2020. 09. 09. 23:37

Hm, ez meglepő, én simán azt hittem, egy 5-6 évig még menni fog:) De különösebben nem bánom, magamtól úgyse lett volna erőm kaszálni, márpedig nem túl jó. A Carolos spinoffot meg szerintem el sem kezdem, csak ha teljesen új szereplőgárda lesz, mint a World Beyondban.

Fizdale - 2020. 09. 10. 00:09

“mint a 2000-es évek egyik legsikeresebb tévésorozata” Ez így helytelen, mivel a 2000-es évek 2000. 01. 01-től 2009.12. 31-ig tartott. A TWD pedig 2010-ben kezdődött, szóval vagy úgy lett volna helyes h a 2010-es évek vagy úgy h a 20. század egyik legsikeresebb sorozata.
Sokszor látom h a 2010-es évek helyett vki a 2000-es éveket használja pedig a 2010-es évekre gondol. Ez olyan mintha nem azt mondanánk h gyűjtsük össze a 80-as évek legjobb filmjeit, hanem azt h gyűjtsük össze az 1900-as évek legjobb filmjeit. Holott konkrétan a 80-as évekre gondolunk csak, nem pedig az egész századra.

winnie - 2020. 09. 10. 05:07

szerintem a Rickes film már sosem fog elkészülni.

filmEK.

winnie - 2020. 09. 10. 05:16

Fizdale: az egész századra céloztam. mármint, ha az 1900-as évek nem csak 10 évet fed, akkor a 2000-es évek is az egész századra, vagyis az egész ezredre is vonatkozhat, nem? nem tudom, lehet, hogy igazad van, de szerintem általában értette mindenki, mire célzok. vagy csak azt hiszem:)

Aldo - 2020. 09. 10. 10:14

Fizdale:

Kicsit megmosolyogtató, hogy okoskodsz a dátumok helyességéről, de az 2010-ben indult Walking Deadet a 20. századhoz sorolod.

Sheriff Hood - 2020. 09. 10. 10:26

Ami a képregényt illeti, Princess behozásával már az “előszobájában” vagyunk az eredeti alapanyag utolsó nagy történetszálának, szóval 31 epizóddal simán a végére lehetne érni… de minek is?

Olyan lényeges eltérések és karakter-kiírások történtek már eddig is, hogy a “vége” nehezen lehetne ugyanolyan. Ugyanakkor ha abból indulok ki, hogy a Kirkman sztorijaitól meredeken eltérő szálakat látványosan gyengébbnek tartom az esetke 90%-ban, még jó is, hogy vége lesz.

Daryl és Carol gyakorlatilag a sorozat “termékei”, szóval velük bármit kezdhetnének az írók, de mivel pont az előbb írtam, hogy a “tévé-exkluzív” ötleteik mennyivel gyengébbek, nagyon sok fog múlni azon, hogy kik írják majd. Meg egyáltalán, mi lesz az alapszitu? Hogy lesz vége valaminek, ami mégis folytatódik? Daryl és Carol egyszer csak hátrahagy mindent és új életet kezdenek? Elhagyják a közösséget és Morgan mintájára vándorló segítőkké, esetleg igazságosztókká válnak?

Ha meg nem történik más, mint hogy elmennek valahova máshova és ott ugyanúgy egy kisebb közösség részei lesznek idővel, akkor ez kábé egy reboot vagy Fear 2, annak meg mi értelme? Kevesebb jogdíjat kell fizetni Kirkmannek, mert nem az ő karaktereit használják?

Az antológia jó ötlet, főleg ha már kiírt karaktereket is visszahozhatnak. Vagy mondjuk egy olyat megnéznék, hogy Negan 5 évvel később.

geryT - 2020. 09. 10. 23:20

Sherif:

Carollal kapcsolatban nem vagyok biztos, viszont Daryl-ről nagyjából köztudott, hogy sokan csak miatta nézik a sorozatot. Így ha valaki okán lehet értelme új sorozatot, reboot-ot vagy spin-ofot csinálni, akkor az éppen ő. Ha pedig a TV-ex tartalom általában gyengébb, akkor annál inkább adja magát, hogy olyan valakivel vigyék tovább a mozgóképes kontingest, aki viszont nagyon is sikeres.

Azt sem hiszem, hogy Kirkman ne lehetne érdekelt abban, hogy a sorozat bármilyen formában is de folytatódjon, függetlenül attól, hogy az adott karakter(ek) az ő “termékei”-e.

Az alapszitu pedig eléggé adott, sokan imádják magát a világot és a hangulatot önmagában is. Ha bedobnak két ilyen favorit arcot, akkor nem is kellenek túl nagyívű történetek, simán lehet sikeres a koncept. Az persze más kérdés, hogy milyen lesz a minőség :)

Az antológiás ötlet is inkább arra enged következteteni, hogy leírják ezt a rengeteg szereplős felállást és a hosszú sztorit. Helyette ismeretlen karakterekkel, rövid történeteket adnak, amit néha megpróbálnak feldobni pár régi arccal.

Számomra egyik elképzelés sem tűnik eleve rossznak és ha megvalósul, biztos be is fogom próbálni.

Mammut - 2020. 09. 11. 13:56

Carolt simán kiírhatnák végre, már az elején sem kedveltem túlzottan, egy csak Daryl sorozatot szívesebben néznék, behozhatnának mellé egy új karaktert, mondjuk Sean Patrick Flaneryt. :)

Nézőke - 2020. 09. 11. 14:55

..hát az biztos hogy nem fogom elkezdeni az új sorikat

Hagytam ki részeket, pl amikor Maggie főnökösködött Hilltopban, és most is csak a Negan-Béta csörtét várom. MEg valami olyan halált,ami végre üt, pl a karóba húzott fejek jelenete egészen jó lett. Ilyenből kéne több.

A Daryl-nagyi párosról annyit,hogy továbbra sem hihető,hogy a VILÁGVÉGE közepén,ahol korlátozott számú nő és férfi, pláne utód van, ne a jövőcsinálással töltsük az időt, hanem magányos harcosként az igazi nagy szerelemre várva berzerkerként élünk, de valójában légies szűzként tengetjük napjainkat, maradék benzin után kajtatva a soha le nem merülő elemek földjén.

Carlo Blaine - 2020. 09. 14. 09:42

Igen tudom, de mint néző nyílván maga a részek érdekelnek engem meg amit benne látok, és az nagyon sokszor már kínosan alacsony költségvetésű volt. A végére már a sztori is sajnos a maga teleportáló zombiaival.
De maga ez a hétköznapi erdei helyszínek amik szinte végig voltak, na ezek voltak igazán kiakasztóak.

feleki - 2020. 09. 14. 10:09

Ha egy helyben vannak és erdőben (mint a legutóbbi 4 évadban), akkor fura lenne, ha változna, de ettől függetlenül is furcsa hallani, hogy valakit olyasmi szó szerint kiakaszt, ami sokaknak szerintem fel sem tűnik,

Azzal egyetértek, hogy vicces olvasni, hogy egy ilyen drága produkciót bárki is kínosan alacsony költségvetésűnek érez, ez tényleg csak annak tudható be, hogy sokan nem tudják, hogy mire megy el mondjuk 5 millió dollár egy nyomozós sorozat forgatásánál. Mert elmegy.

winnie - 2020. 09. 14. 10:19

(ha már költségvetés, ez tényleg érdekes kérdés, mert azzal szerintem mindenki egyetért, hogy a történet minősége nem pénz kérdése, de szerintem ott lehet a gond, hogy sokan mondjuk a cgi-t tartják pénzvivőnek, abból ítélik meg az ilyet, de ugye azt pont spórolás miatt használják. más kérdés, hogy pl. ugye a twd-ben elég sok a cgi, csak ugye olyan helyeken, amiket a néző nem vesz észre (ld. a zöldszínű sok fegyver, a zöld hátteres dolgok, zombitöbbszörözések).

ahogy a burn notice készítője is mondta, sokkal olcsóbb egy autót nekivezetni egy falnak egy hatalmas robbanás kíséretében, mintsem egy autóban beszélgető két embert felvenni.

igazából nem tudom, miért írtam ezt, csak anekdotális szinten kikívánkozott belőlem annak kapcsán, hogy ez nekem már az emberek szépségére vonatkozó egyes értékrendek szintjén mozog, miszerint 97% ember rusnya, 2,9% átlagos, 0,1% szép. a költségvetés sem akkor kínosan alacsony, ha nem 10+ millió dollár, mint egy The Big Bang Theory esetében, hanem akkor, ha mondjuk 100 vagy 300 ezer dollár. lehet közepes, lehet nem túl nagy, lehet “nem látszik meg a nem alacsony költségvetés”. lovagolás a szavakon, de a büdzsé állandó, és nem lehet nagyon sokszor alacsony, mert vagy mindig az, vagy sosem. mindegy, hogy egy cgi-re megy el 100 ezer dollár, egy zeneszám licencelésére, vagy egy színész egy részes gázsija.

Carlo Blaine - 2020. 09. 15. 09:53

Hát nem tudom, én 1-2 éve akármilyen cikket olvastam, vagy ismerősi körben téma volt mindenhol csak azt hallottam, hogy milyen gáz ez az állandó erdei helyszín, meg milyen kínosan érződik a spórolás a részeken stb.
Itt a junkie -n is a több 1000 vagy 10 ezer hozzászólások között is hihetetlen sok van ami pont ugyanezek mondja :D
Szóval vicces vagy nem, ez van.

És irtam ezt úgy, hogy én annó mikor elkezdődött kb néztem 2-3 évadig a sorozatot aztán tavaly kezdtem el nézni a többi évadot, szóval nekem kimaradt vagy 5-6 év legalább belőle, csak néha-néha olvasgattam 1-1 cikket meg ott a hozzászólásokat.

Lehet, hogy nagyon meglepődnél, és vicces lenne neked visszaolvasni akár csak itt erről az oldalról pár cikknél a hozzászólásokat.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz