login |

Fizetnél a Lucifer folytatásáért pár ezer forintot?

2020. 09. 17. 19:30 - Írta: winnie

35 hozzászólás | kategória: a hét kérdése, elmélkedés

Már elég régóta van bennem az, hogy valamikor a jövőben elérhetünk arra a pontra, hogy egyes sorozatok folytatásáért a rajongók közvetlenül fognak fizetni. Hogy miért? Mert már most is ezt teszik, csak közvetve, nem? Szóval adja magát a kérdés, hogy

Fizetnél egy konkrét összeget a kedvenc sorozatod megmentéséért? És több sorozatért? És fizetnél-e értük havi átalánydíjat?
(A kérdést általánosságban értjük, az éppen aktuálisan elkaszált kedvencekre, nem címekre vagyunk kíváncsiak.)

Hogy mire gondolok? A rajongói, vagy legalábbis rajongókat mozgósító sorozatokra. Amik kapcsán ambivalensek az érzéseim a kasza utáni közösségi oldalas felzúdulások láttán. Főleg azért, mert ezek egy elég szűk réteget fednek le (a social aspektus csak hangosít), szóval x ezer, tízezer vagy százezer aláírás, retweet és megosztás sem biztos, hogy releváns tévés szempontból, viszont nem is elhanyagolható, a kérdés, hogy őket milyen modellel lehetne monetizálni.

Amikor látok egy-egy efféle felzúdulást, először óhatatlanul is az a reakcióm, hogy “tetszettek volna nézni”. Nyilván ez csak az amerikaiakra vonatkozik (és most tekintsünk el a nézettség-mérések technológiájától és módszertanától), de ettől még abban biztos vagyok, hogy páran (sokan?) a kasza miatt hőbörgők közül nem is nézték a sorozatot tévében. Ez persze nem kötelező (lehet más legális (vagy kevésbé legális) módon utólag is nézni, de tudjuk, hogy támogatni, csak előbbivel támogatható a széria), azonban azt mindig lehet mondani, hogy ha valaki nem is nézi élőben a szériát, a tévéjét még bekapcsolhatja, hogy jelen legyen a mérésekben. (Mondom, elméletben, mert a nagy többségnél nincs mérőműszer.)

És hogy miképp kapcsolódik mindez a kérdésemhez? Nos, a sorozatok megmentésének műfaja sosem arról szól, hogy segíteni akarnak egy szériának. A platformnak az a fontos, hogy új előfizetőket szerezzen, lehetőleg olyanokat, akik a sorozatuk megnézése után meg is maradnak a szolgáltatónál. Aki nem marad meg, nos, ő az, aki havi 2-3000 ezer forintot fizetett azért, hogy megmentse a sorozatot – a további folytatásért. És a kérdésem erre vonatkozik.

Nyilván lehet valami letöltve is nézni 0 forintért, de egy megmentett sorozat streaming szolgáltatós élettartam-meghosszabbításáért az járul hozzá, aki konkrét pénzt ad ki érte.

Az ingyenhónapoktól most tekintsünk el, de aki akart Lucifer vagy The Expanse 5. évadot, annak két dolga volt: fizetni egyszer pár ezer forintot, valamint a Lucifer-t választani első nézős tartalomként a Netflix-en, illetve az Amazon Prime-on (ez fontos! és opcionálisan mehet egész nap a loop is). Utána már saját döntés, hogy lemondja-e az előfizetést (amivel megint csak sokkal kevésbé támogatjuk a kedvenc sorozatunkat, mert a platform nem annyira érdekelt a mi meggyőzésünkben – érdekesség: őket én sem érdeklem, aki fix előfizető vagyok), vagy fizetünk-e minden hónapban egy fix összeget addig, amíg fut a kedvencünk.

Szóval erre vonatkozott a kérdésem. Arra, hogy kinek mennyit ér meg a kedvence. Csak mert ugye egy sorozat így még belefér, de 10-20-ért egyenként már necces lenne fizetni – már persze abban a nem reális esetben, ha 10-20 platformon való megmentésről lenne szó.

És többek között ezért lehet abban is bízni, hogy egy szolgáltató kevésbé sikeres szériákat is átvesz, mert egy maroknyi, de hű tábor is hozhat elég új előfizetőt. Viszont olyan sorozatokat nem fognak megmenteni, aminek a nézői már úgy is előfizetők, mert minek…

A gondolatmenetem vége egyébként az, hogy így kvázi lehetetlen (lesz) kaszálni minimálisan is rajongói sorozatokat, és idővel tele lehetünk sok, korábbi IP-n alapuló, beépített rajongói táborral rendelkező szériával. (És itt megint csak egyszerűsítem a modellt, mert tudom, hogy egy megmentés sokban függ a stúdió és a platform közötti megegyezéstől, és olykor hiába a szándék mindkét oldalon, ha a feltételekről nem sikerül megegyezni.)

35 hozzászólás Ne habozz!

ace05 - 2020. 09. 17. 20:16

Egy Chuck filmért, vagy sorozatért szívesen fizetnék. Meg a 24 is ide tartozik.

csakegysrac - 2020. 09. 17. 20:30

Firefly-ból óriási lett volna még minimum 1 évad, azt anno megtámogattam volna, de mostmár a színészek kora miatt nem érzem aktuálisnak. Ugyanez érvényes a Terminator: Sarah Connor Chronicles-re is. Viszont egy Reaper 3. Évad vagy Forever 2. Évad még most is vihetné a pénzem. Na és persze a Community-film.

Energiavampir - 2020. 09. 17. 20:33

nem

Never - 2020. 09. 17. 20:42

kickstarter sorozat/film edition? Miert ne? Szerintem jo otlet. Vannak olyan PCes jatekok amik hatalmas penzeket tudtak osszegyujteni lasd peldaul Star Citizen = 550 milio dollarnal jar es meg nincs vege..

sadnic - 2020. 09. 17. 20:44

Én azért fizetnék, hogy a Lost-ot soha de soha ne rebootolják / folytassák. Legnagyobb kedvencem a mai napig, de akkor se csinálják!!

Az aktuális kérdésre válaszolva pedig igen, ha lenne rá opció, hogy támogassuk aktuális kedvencünket az egy jó kezdeményezés lenne, főleg, hogy ebben az esetben közvetlenebben a rajongókon múlna, hogy folytatódik egy sorozat vagy sem. Ráadásul, ha olyan lenne mint egy kickstarter kampány, hogy ha nem sikerül a szükséges összeget összegyűjteni akkor visszakapják a pénzt, még nagy “bukásnak” se élné meg szerintem sok ember.

csicseri - 2020. 09. 17. 20:45

Igen,van olyan amin elgondolkodnèk.

Divide - 2020. 09. 17. 21:02

Nem.

e-batta - 2020. 09. 17. 21:10

Elgondolkodnék én is. A Firefly annak idején nagy kedvenc volt, jó lett volna, ha sikerül folytatni, a Serenity apró tapasz volt a seben.

Amiért esetleg fizetnék:
Entourage (vagy hasonló feelgood sorozat)
Siren (emiatt tényleg mérges vagyok)
Hawaii Five 0 (csak a buddy cop és a vágóképek már megérné)
Into the Badlands (szerintem még volt benne potenciál)

Amiért mérges voltam, de már olyan régen vége, hogy nem biztos, hogy érdemes folytatni:
Firefly
Moonlight
Almost Human
Agent Carter

tonyrulez - 2020. 09. 17. 21:12

Nem, de a Monk folytatására devizahitelt is felvennék.

Flanker - 2020. 09. 17. 21:20

Firefly, Human Target, Better Off Ted, The IT Crowd, ezekért fizetnék egyszeri összeget.
Havidíjat nem, kivéve egyet: Scrubs

heidfeld - 2020. 09. 17. 21:26

Into the Badlands, Wrecked, Colony, Miért Éppen Alaszka, Humans, The Man in the High Castle, Project Blue Book.
Csillagkapu, Firefly, Franklin és Bash.

morty - 2020. 09. 17. 21:32

A veronica mars kickstarter kampánya nem ilyen volt?

Fireflyból és Entougrage-ból kaptunk már bonus filmet inkább olyan új sorozatokat kéne gyártani amik felérnek ezek színvonalával.

Glory - 2020. 09. 17. 21:40

Firefly alap nekem is. De pl szívesen nézném tovább mondjuk a The Royals-t, Stil Star Crossed-et, Almost Human-t,vagy hogy egy régebbit mondjak: Political Animals-t.

Ela1010 - 2020. 09. 17. 21:49

En szivesen is tamogatnam penzzel a kedvenc sorozataimat. De ha gyulne is a penz, sok mulna a szineszeken is. Mi lenbe, ha ok nem szeretnek folytatni. Vagy epoen mar leszerzodtek mashova.Vagy ugyan az a rendezo, stab vallalja e. Ha nem akarunk e olyan folytatast amit pl mas rendez.

tomszee - 2020. 09. 17. 21:53

hm, még a végén, aki fizet, az bele is szólhat a kreatív döntésekbe… szerintem fontos az alkotói szabadság, persze egy sorozat tényleges életébe sok minden bele játszik, pl, hogy sikerül-e eltalálni egy korhangulatot… de hogy mi lesz kanonizálva, az nem az adott pillanatban dől el… szerintem sok sorozatnál nem jó a hosszú élet, mert kijönnek az alapkoncepció hibái

Turbo - 2020. 09. 17. 22:11

Valószínűleg a Newsroom-ért fizetnék, régebbről meg talán a Deadwood lett volna opció.

Aldo - 2020. 09. 17. 22:26

Manapság akkora dömping van sorozatokból, hogy nehéz bármelyikhez is kötődni, kasza után pedig könnyedén lehet újat találni.
Amikre vevő lennék:
– The Fugitive (2000) a quibis elég gyenge
– A Gifted Man
– Camp
– Day Break
– Forever
– John Doe
– No Ordinary Family
– Pan Am
– Selfie
– Lone Star
– Sliders (vagy legalább határolódjanak el az utolsó két évadtól)

Elég régi sorozatok, így kb. zéró esélye van arra, hogy valaha is folytatnák bármelyiket is.

A Firefly jó volt, bár szerintem a kényszerű évadzáró elég gyenge volt, a pár évvel későbbi DVD-re kiadott Serenity film pedig kb. nézhetetlen, így nekem utólag eléggé lerombolta az élményt.

miles - 2020. 09. 17. 23:12

Lucifer 3 rész után cancel volt, ilyesmiért nem fizetnék.

Viszont fizetnék, ha újracsinálnák a lost utolsó évadát, vagy párszáz-ezer év ide vagy oda, BSG folytatásért is akár.

Sidoka - 2020. 09. 18. 00:19

Hát a Luciferért biztos nem.
De valamelyik Stargate sorozatért biztos.

Vodor - 2020. 09. 18. 01:09

Nekem is lenne nehany aminek a folytatasaert fizetnek, meg akkor is ha kapott rendes lezarast:

Boss
Counterpart
The Newsroom
West Wing
Wire
Mad Men
Sopranos

karit - 2020. 09. 18. 01:11

A Colony kaszahíre napján dilemmáztunk már ezen, tetszene egy ilyen modell (pénzvisszafizetési garanciával, ha mégse).

Amikre máris: Travelers, Colony, Day Break, Rubicon (2010), SG Universe, meg a magzatként abortált összes GoT előzmény-utózmány.

Thomas - 2020. 09. 18. 02:51

Hát ha ezen múlna egy One Tree Hill vagy egy E.R. feltámasztás, esetleg egy Twin Peaks 4. évad, akkor tutira odatenném a 2-3000-et:) De csak így random, főleg futó sorozatnál, hogy majd hátha számít valamit, biztos nem.

Kissur - 2020. 09. 18. 07:26

ace05 leírta a szívem vágyát. Chuck és 24 film.
Ezen kívül egy Reaper 1 részes folytatást, vagy filmet megnéznék. Tudom, hogy régi sorozat, de nekem belopta magát a szívembe.
Maximum egy sorozat dvd-nyi árat fizetnék a folytatásért, mondjuk részenként. Tehát 9.000 Ft elosztva 12 vagy 22 vagy 24 részre. Ha ezzel megmentem a sorozatot, akkor igen, fizetnék.

Caligvla - 2020. 09. 18. 07:37

A második évad cliffhangerjei után a Krypton 3. évadért. Meg talán még egy évad Rome-ért.

abelh - 2020. 09. 18. 09:39

biztos a nosztalgia, de nálam is Chuck + Scrubsért akár havonta is.

Florabell - 2020. 09. 18. 09:41

Nem fizetnék, annyira telített a piac, hogy mindig jön új kedvenc. Már túl vagyok azon a fázison, hogy nagyon szomorú egy kasza miatt. Na jó talán a Swamp thing-et megtámogatnám, annyira szerencsétlenül járt valami pénzügyi félreértés miatt, aminek ráadásul semmi köze az egyébként tökjó sorozathoz.

winnie - 2020. 09. 18. 10:53

a félreértés elkerülése végett: nyilván az embernek vannak kedvelt sorozatai, amiért fizetne, de nem a címek érdekelnek. hanem az, hogy erről az új rendszerről mi a véleményetek, hogy konkrétan a nézőknek kéne állni a megszüntetett sorozatok felélesztését. havi pár ezer forint ezért, megint pár ezer azért. pár hónap múlva megint valamiért.

Cleda - 2020. 09. 18. 11:10

Néhány sorozat kaszája fájt nagyon, de hosszú távon szerintem egy sorozat fennmaradásáért sem fizetnék. Egy-kétszer talán igen, de ahogy írták előttem, annyi sorozat van, hogy mindig lesz, amit lehetne helyette nézni, egyszerűen nem éri meg. Sokszor mire bejelentik a kaszát, már elfelejti az ember, vagy elmorzsol pár könnyet, azt megy tovább az élet.

szabi - 2020. 09. 18. 13:25

The Newsroom
West Wing
Sport Nights
Wire
Mad Men
Sopranos
Suits
Lie To Me
The Bing Bang Theory

goodjohnwin - 2020. 09. 18. 13:29

Szívesen veszek könyveket vagy hordozón kiadott tartalmat, vagy fizetek elő tévére, streamingre. Ha ebből nem futja valakinek tartalom gyártására, akkor ez van, külön már egy fillérrel sem tömném a stúdiófőnökök zsebét, minden helyett van más.
Nem attól jó valami, hogy sok évad készült belőle, soha nem értettem a panaszkodást emiatt.

Szerintem arról van szó, hogy sokan a politikához hasonlóan a rövid életciklusokat a véleményük, ízlésük “leszavazásának” érzik, ha pedig valami tizeniksz évados lesz, akkor ez a tény megerősíti őket az ízlésük magabiztosságában.

Mom - 2020. 09. 18. 13:59

Teljes mértékben igen! Nem az összesért, amit jelenleg nézek, mert nem hiszem, hogy mindegyik megérné a plusz pénzt, de nagyjából 5-10 sorozatomért áldoznék plusz pénzt is, ha szükséges lenne. ÉS ez garantálná a következő évadot!!

Egyébként nyilván lenne egy határ, amekkora összeg, vagy ahány sorozat beleférne a költségvetésbe. Tehát ha nagyon mohók lennének a gyártók, akkor pl hiába akarnám én támogatni, ha nem telik rá…

Én inkább azért érzem problémásnak a közvetlen fizetést, mert ha tudod, hogy az a sorozat azért maradhat a képernyőn, mert te fizetsz érte, akkor hirtelen megváltozhatnak az elvárásaid. Hiszen konkrétan fizettél érte, mégsem azt kaptad, stb… Akkor valamilyen platformon bele is szólhatok a gyártásba, hiszen gyakorlatilag befektető lettem? Szerintem ez további kérdéseket is felvetne a megvalósítás és annak következményei kapcsán, de nem akarom elvinni a témát.

Silver-sama - 2020. 09. 18. 14:22

A kedvenc sorozataim folytatásáért szívesen fizetnék. Nyílván más, amikor a streaming szolgáltató (amin rajta van) támogatásáról, vagy közvetlenül maga egy sorozat támogatásáról van szó. Szerintem ilyenkor az ember nagyobb örömmel áldoz rá valamennyit, mert tudja “hova megy”.

romanista - 2020. 09. 18. 14:44

jó kérdés, de biztos lenne 2-3, amiért fizetnék, meg olyanokért, amiket bármeddig elnéznék, mert sokkal jobbak mint a legtöbb új sorozat.
A teljesség igénye nélkül:

Ray Donovan
Banshee
Into the Badlands
SouthLAnd
The Deuce
Homeland
Atypical
SOA
The Shield
The Sopranos
The Americans
Justified
Californication
Suits

MrZed - 2020. 09. 18. 16:21

Naná, hogy fizetnék.
Még mindig egyszerűbb, mint mogyorót küldetni :D
(na ezt hányan értik ?)

Amúgy már rég várós, hogy mikor jön el az az idő amikor a sorozatkészítők direktben teszik fel sorozatukat.

TBorg - 2020. 09. 19. 18:26

Megtettem a The Expanse-zért, a Luciferért (prime+nflix).
Kevés olyan sorozat jut most az eszembe, amiért még szintén megtenném, de bármelyik Stargate esetében hajlandó lennék rá!
A Universe folytatásáért pláne, mert sokakkal ellentétben Nekem nagyon tetszett már az első részek hangulata, a konfliktusok, illetve az emberi viselkedés bemutatása is az adott környezetben. S persze akkor lett vége, amikor…
Nos kb így.
Szóval igen.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz