login |

Raised by Wolves: vége az 1. évadnak

2020. 10. 01. 21:41 - Írta: human

83 hozzászólás | kategória: kritika,

Itt ülök a poszt előtt már egy ideje, és nem tudom értelmesen szavakba önteni a gondolataimat. Egyszerűen nem tudom elhinni ezt a sorozatot, pusztán csak az érdekesség faktor szintjén sem.

Minden negatív hangot megértek, az akciódús kezdés után “leült”, mondhatni, de közben meg mégis ezerrel száguldott az ismeretlenbe. Aki azt a finálét betippelte mondjuk 2 hete, az nagyon tud. Kivéve persze, ha a készítői interjú alapján tette ezt. Nekem nem sikerült. Ezzel most nem is vállakat akarok veregetni az olvasók között, csak arra utalok, hogy a sorozat végig kiszámíthatatlan lett.

Az alapokról az elején írtam, de azért röviden: az emberiség maradéka egy lakható bolygóra érkezik. Az egyik túlélő csapat az ateisták által küldött két android, akik embriókból próbálják újraéleszteni az emberi fajt, de láthatóan akadozik a küldetésük. A másik pedig a Nap-hívők, akik amúgy sok évvel az androidok után érkeznek meg.

A két csoport nyilván konfliktusba keveredik, hogy is viselné el egy vallásos csoport, hogy vannak akik csak az emberi-gépi leleményben és tettekben hisznek? Nagyon leegyszerűsítettem, és ebből a világ legunalmasabb drámája is lehetne, de a sorozat (részemről) végig azt csinálta, hogy amikor egy ismerős zsáner-húzás lett volna, amikor arra gondolunk, hogy valami x irányba vezet, olyankor mindig húztak valami váratlant. Nyilván volt ezek között azért kitalálható, de a fő irány szerintem sosem.

Ha már a fő szál… komolyan mondom, a finálé nekem ledobta a láncot. Továbbra is mondom, hogy biztos több sorozatot látok az átlagnál, így ha valami különleges, vagy inkább úgy mondom, hogy nem tipikus, kirívó, az nekem egyértelműen pozitív pontot jelent, főleg a sci-fi zsáneren belül. Ellenben szerintem is kicsit rászedték az embereket a pörgős kezdéssel, mert utána talán sokat tököltek a “mindennapi” dolgokkal.

De közben valójában mégsem vezettek meg senkit, csak elkezdett jobban kibontakozni a vallási téma, ami néha erőteljesebben ráfeküdt a karakterekre, hiszen rajtuk keresztül láthatjuk több oldalát is a hit kérdésének, és az emberiség kritikájának. Kérdőjelet kéne írnom ide. Főleg a finálé fényében.

A 10. rész pedig zseniálisan lezárt pár kérdést, hogy utána még többet feltegyen. A Lost legjobb húzásai ugrottak be, csak ugye még elszálltabb az egész az emberiség pusztulása utáni időkkel. Nem igazán akarok spoilerekbe belemenni, de felfedték a pilotban látott hatalmas csontvázak múltját, a Necromanták születését, amivel még több kérdést hoztak a folytatásra. Nagyon keveset tudunk a bolygóról, és a rajta levőkről.

Bár azt hittem, hogy Anya az evolúció következő lépcsőfokát teremti meg, az új embert, és a technokrata irányba tartó jelenünkre reflektál majd, ami valamennyire bejött, de mint mondom, csavartak rajta egyet, és nagyon ügyesen összekötötték még a Bibliával is. Csak pislogtam.

Egy dolgot viszont muszáj a negatívumok közé tennem: a sok látomásos jelenetet. És nem is a tutira őrült királyra gondolok, hanem amiket a többiek láttak. Még a robotoknál bemagyarázható valami program dolog, de az átlag embereknél és gyerekeknél semmi, mármint azokból, amikor új információ derült ki látomással. Nekem ez kicsit lehúzta, bár valószínűleg lesz magyarázat. Viszont itt is az van, hogy egy sima sorozatban azt mondanák, hogy elkezdtek gombát enni, és annyi, de közben mégsem ez történik.

A lényeg, hogy a fináléra kaptunk válaszokat, de kaptunk kérdéseket is, és új sakkbábukat. Vizuálisan pedig végig Ridley Scott-os volt, Prometheus + Alien: Covenant… meg egy kis Battlestar Galactica.

Szerencsére már be van rendelve a 2. évad, és a készítő elvileg valami 5 évadban gondolkodik legalább (nyilván ha kitart a siker, akkor nincs kőbe vésve ez a szám), annyit nagyjából kitalált, mivel jó rég töri már a fejét a sorozaton, mire ide, a megvalósításig eljutott.

83 hozzászólás Ne habozz!

B - 2020. 10. 01. 14:57

Két opció, vagy valami Alien/Prometheus szerű valami ez, vagy robotanyu megszülte az antikrisztust, és a királyságot ígérő hang a sátán, vagy mi a fene.
Szóval igen, jó nagy hülyeség bármelyik is legyen

Llew - 2020. 10. 01. 22:42

A finálé tényleg elég fejvakarós volt még a korábbiakhoz képest is.

Bence - 2020. 10. 01. 23:07

Ez kb 2020 ? Legminimalistább Scifije, az eleje picit bombasztikus , és egy-két flashback is de utána átmegy az ideológiák és vallási theológiák / emberi lét közti boncolgotásba némi thrillerbe. A vége totál what the fuck volt és nagyon mérges lennék ha nem lenne 2. évad ( szerncsére bevan rendelve). Nálam egy fun 9/10 mert a régi LOST-ra emélkeztett ahol van egy rejtély és folyamatosan építenek rá.

Dave - 2020. 10. 02. 00:01

NAGY SPOILEREK!

Utolsó rész:

– Egészen a legvégéig csodálatos volt. A felismerés Motherben, hogy egy ragadozót hozott a világra, ami kiírthatja az emberi fajt (és valszeg androidokat is) és nincs más út mint a közös halál szívszaggató és csodálatos (Father rendkívül szimpatikus majdnem állandó supportja, csak hab volt a tortán)
– Lávában elégni, hősi halál, porráég minden!- csodálatos.
– Már a lávába csapódás előtt leálnak az androidok funkciói (gondolom a hőmérséklettől), aztán egyszer csak az egész szerkezet az újszülött lénnyel elkezd kirepülni (ennél a pontnál kezd el a lény növekedni), az androidok felriadnak majd kiugranak.
– Oké, elfogadtam azt, h a szerkezet tűzálló és valószínűleg hőálló is, lényegében elpusztíthatatlan (btw, akkor ezt az androidoknak nem kellett volna tudniuk?), és akkor becsapódik a földbe a gép aminek az ablakát elkezdi kitörni!(sziklának ütközések, lávának nem sikerült) az újszülött! lény.
– A lávából kitörés után (még gyíkszerű alakban) becsapódásig, nem telhetett el sok idő. Viszont a zárókép már az, hogy egy gigantikus repülő sárkánygyík veszik el az erdő lombkoronáiban.

Egyátalán nem szoktak zavarni a más törvényű fizikai változások, de az inkonzekvencia igen. Ezért a végén kizökkentett engem a repülő gép sebezhetetlensége/sebezhetősége és a lény rettenetes ütemű növekvése, ereje.

Mit gondoltok, más is látja ezt hasonlóan, vagy csak nekem volt fura?

U.i.: nagyon szerettem amúgy az egész évadot, várom már a folytatást :)

human - 2020. 10. 02. 01:29

SPOILER:

átesett a láván, tulajdonképpen átvágtak a bolygón. Lehet a gyík a hőtől nőtt meg, láthatóan ide jártak a gyíkok hiszen rengeteg járat bejáratát láttuk a mag körül.

Thunder - 2020. 10. 02. 02:16

nagyon vegyes erzeseim vannak nekem is, most neztem a 10. reszt. Az elejen nagyon megorultem Ragnarnak, de ez a sorozat kozepere kb el is szallt, mert annyira unalmas lett. Amilyen eros volt a kezdes, annyira sikerult leultetni par resz alatt – de azert motoszkalt bennem a kivancsiag, hogy azert akkora hihetelen potencial van a sztoribanes a krealt univerzumban, amivel fel lehet iveltetni, hogy csak-csak fonixmadarhoz hasonloan a poraibol felroppen. A mostani reszben volt nemi szarnyprobalkozas teny, de igy is osszessegeben 6/10.

Nekem zavarok voltak a keresztes lovag ruhak, a kozepkori sisakok es az elso vilaghaborus loveszarok feeling hasznalata a foldon, egy olyan korban, mikor hipermodern urhajok es repolu terminatorinakat tudnak epiteni, aki szo szerint kimeriti a szemmelveres fogalomkoret :) Ez szamomra koncepciotlan alkotoi katyvasz, ami alapvetoen csokkentette a sztori hitelesseget.

Az meg, hogy szinte 6-7 reszen keresztul huztak-nyuztak a Sol-os csipetcsapat meg apa-anya-campion nyuglodeseit, egymasra talalasait/tamadasait, az meg inkabb egy alacsony koltsegvetesu, foiskolas kamaradramara emlkeztetett. Ertem en, hogy kell a karakterepites, de nekem inkabb idohuzasnak tunt es penzsporolasnak.

Hianyzott mindezen tul, hogy egy kedvelheto es mindamellett csinos nonek is kinezo karakter is szereplejen, akiert kicsit lehet aggodni :) Ragnar meg a nojenek a karakterlopasa es ellenseges kozegben valo mukodese erdekes huzas volt.

Furcsa volt, hogy az ateistak, mikor megerkeztek, nem fedeztek fel a bolygot es deritettek fol alaposan a lehetosegeket, hanem ahol landoltak, ott rendezkedtek be kokori, kicsit fredi-beni-vilma modon. Ez nyilvan filmkeszitoi szempontbol olcsobb volt diszletnek, 3 kohaz meg nemi vetemenyes a pusztaban, de talan a valosagos reakciohoz kozelelebb allt volna, marmint a felfedezes. Meg akkor is, ha arra programozta az alkoto a ket droidot, hogy szuljek meg, neveljek az embriokat es csak ez legyen a fokuszban. Ha ezt optimalizalni akarjak, akkor elengedhetelen, hogy felmerjek es megismerjek az vadonatuj eletter lehetosegeit es ebbol valasszak ki a legjobbat – tobbszor esett szo ugye a masik terfelen levo tropusi ovezetrol pl.

Zaraskent meg talan annyi, hogy a tuldramatizalt ateista-Sol ellentet egy ilyen hipermodern (o)vilagban szepen rezonal az emberiseg tortenelme soran lezajlott megannyi vallasi indittatasu konfliktusaira es temerdek aldozatara – es azok ertelmetlensegere.

Szamomra egyelore a kihagyott lehetoseg sorozata, nem mondom, hogy tukon ulve varom, hogy vegre megerkezzen ezek utan a 2. evad, de biztos bele fogok nezni, mert azert jo kerdesek merultek fel a neander volgyi koponyaval, a nagy repulo kigyoval, az uj hajo megerkezesevel:)

Crow - 2020. 10. 02. 06:11

Most a szülők a tropical-zoneban estek ki? (láttam ott vmi fákat..) A barlangrajzokon mi volt? Mintha a bolygót is körbeölelné egy óriás kígyó…Az sem volt igazán tiszta hogy az anya látomásában szereplő fogságban lévő cucc egy android volt? Meg hogy neandervölgyi koponya..ez most egy tök hasonló párhuzamos fejlődés vagy innen származott volna a földi emberiség? Kérdések, kérdések…:)

Nzo - 2020. 10. 02. 06:12

Csak nekem szúrt szemet a masz, amiben Mother a mumifikálódott fejet találta a szülés előtt? Ugyanolyan, mint a Navigátor sisakja az Alienből.

Crow - 2020. 10. 02. 06:14

Nzo: igen az nekem is feltűnt viszont emberi méret a navigátoré jóval nagyobb volt…vhol már azt vártam alienek ugrálnak elő az alagút mélyén…

Crow - 2020. 10. 02. 06:18

Amugy a pióca-kigyó a dupla fogsorával elég alienes és a proto-humán a szemöldökével meg fehér bőrével tiszta navigátor figura…simán beleférne az alien univerzumba ez a cucc.

winnie - 2020. 10. 02. 07:40

nem hiszem, hogy itt jelezni kéne, hogy mi spoiler:)

irgum76 - 2020. 10. 02. 10:29

végig élveztem nem volt sok vagy kevés
viszont ez az utolsó rész szerintem szörnyű lett
baromság baromság hátán ráadásul annyi minden dobtak be mint az egész évadban nem történt
mint ahogy mások is írták a kibeszélőnél én is csak néztem, hogy ez meg most mi a tököm volt

keserű szájízzel várom a következő évadot

Mersby - 2020. 10. 02. 11:04

Durva az biztos, így is lehet jó sci-fit csinálni, hogy szinte minden és bármi is megtörténhet?

Tehát jól értettem, Anya azt hitte, felcsinálta őt az emlékében, vagy memóriája kivetülésében a készítője. De tévedett mert egy kib.szott hüllőt(?) hozott a világra ami android vért iszik?

Mary karaktere és a színésznő is borzalmas sajnos, sajnáltam volna de nem bántam volna ha meghal. Ragnar jó nyomja, a két android is, örülök hogy túlélték, nélkülük nem biztos hogy érdekelt volna a folytatás.

Itt akkor a bolygóval van a gebasz el kell innen húzni gyerekek, és szerintem az idő meg a tér sem úgy telik mint a megszokott.

Egyedi, különleges cucc. Már most hiányzik.

Szekrényláb - 2020. 10. 02. 11:21

Az évadzáró volt eddig a legjobb rész. Várható volt, hogy nem emberi gyerek fejlődik a robotban, mivel kissé gyorsan nőtt. (alien-re tippeltem volna, még jó hogy nem az lett). A hangokra és látomásokra viszont még mindig nincs magyarázat. Illetve a magmán való áthaladás azért kissé durva :)

Mersby - 2020. 10. 02. 12:19

A képzelgésekre lehet a parazita a magyarázat? De akkor Marcus is Paul is? Kampeca

gmanarts - 2020. 10. 02. 13:03

Mindenesetre a sok felesleges drámázás és rengeteg idegesítő karakter (az emberekre gondolok) szenvelgése mellett legalább az kiderült, hogy a bolygó egy kukacos alma.

Zolage - 2020. 10. 02. 14:20

A Necromanták születésének megmagyarázásáról lemaradtam, az mi volt?

cherockee - 2020. 10. 02. 14:27

Imádtam az évadot, néztem hülyén az évadzárón.

– Travis Fimmel itt is magát játszotta, iszonyatosan untam, mint Jack Sparrow-t a 4. filmben már.

– Az antigravitációs kígyózásra remélem lesz valami magyarázat, mert engem úgy zavar mint az éjjeli gyorsvonat nyitott ablaknál. A testtömeg növekedése a semmiből aztán még nagyobb baromságnak tűnik.

– A “király” leszerelő jelenete a 4 katonával még ócskább volt, mint bármi más, miért kellett ennyire rosszul megtervezni, és főleg rendezni, vágni?

– Minden más közel tökéletes volt számomra, mennyi új ötlet.

A sok új rejtélyt imádom, örülök, hogy a devolválódás, a neander völgyi vonal bekerült, van itt gondolat, csak könyörgöm a kígyóra legyen valami magyarázat, android plazmától lett ekkora és van valami antigraviton a vérében, vagy akármi, mert ez így king shark vs giant octopus volt.

cherockee - 2020. 10. 02. 14:29

Két lehetséges magyarázat:

– magmát kibírja, de a kígyó kitöri az ablakot: a lényeg a sorrend, magma után megfáradt ablakot tört ki

– minden képzelgésre magyarázat: gázok, gőzök, spórák, gombák, bármi. Android-jaink is elég összetettek, van az a pici hiba, ami irracionális következtetések halmait hozza létre, látszólag koherensen. A neanderek meg suttoghattak álmukban bármit a fülükbe, azt már tudtuk, hogy vannak mások a bolygón.

irgum76 - 2020. 10. 02. 14:43

“– Travis Fimmel itt is magát játszotta, iszonyatosan untam, mint Jack Sparrow-t a 4. filmben már.”

nekem is ő ugrott be:
https://coub.com/view/2jm9am

human - 2020. 10. 02. 14:48

gmanarts: tényleg, nagyon jó hasonlat, és az “édenben” ezt eszik a kígyó meg a pusztulásukat hozhatja.

Zolage: olyan szempontból, hogy nem az emberek alkották, csak találták a Sol-írásban és az alapján megépítették.

cherockee: a kígyó a repülést tuti Anyától örökölte, és fontos is, hogy így evolválódott, hiszen a törzstársai csak sima csontok már a bolygón, szóval abba nem kötnék, a növés meg simán lehet a magma, a leszálló energiareaktora, vagy mittomén, ennyi alapján nem temetném.

Zolage - 2020. 10. 02. 15:02

human: ááá, így már meg van. Köszi!

Nézőke - 2020. 10. 02. 15:48

…hát én csak pislogtam,hogy ez mi.
Szerintem az alapfelvetés nem volt rossz, pár részig még jó is volt.

De aztán jöttek a haluzások, most meg itt van ez a Paul,akinek valaki megsúgta az igazat, még Mary nevét is.
Erre nem kaptunk magyarázatot.

A magmából “kiesés” nevetséges. Nincs akkora lendülete,hogy ugyanazt az utat megtegye “felfelé” , és minimum 6000 celsius volt sok sok percig (óráig? Mekkora ez a bolygó? Elég kicsinek tűnik), és már olvadtak a gépek. Erre mintha a gyárból jönnének ki, olyanok később. A
A kígyó is bakker, ez mégis milyen halál neki? Apa megfogja,oszt kettévágja, vagy rádob egy 400 kilós követ a farkára, oszt kampec. Ekkora dráma kellett ennek a megöléséhez?

Egyébként ha tényleg ezek voltak az ősgyíkok,és ennyien voltak,ahány lyuk van,mit ettek? egymást? Mert mást nemigen falhattak a múltban ekkora termettel.

De az egész sorozat így egy hatalmas halu, kb ugyanez jön ki ha felütöm a szótárt,és sorbarakom a szavakat.

A viking csávótól meg a hócipőm kivan, hogyhogy nem hal már meg?

..elárulnátok,hogy mely kérdések lettek megválaszolva? Nekem egyik se nagyon, kivéve, hogy belepetézett egy kígyó Anyába,és szó sincs megtermékenyült droidról, valamint hogy a kutyalények=emberek visszafejlődve.

meleg hatszög? Anya származása? Képzelgések? Paulhoz szóló igazság? Rajzok mozgása? Mennyi túlélő van még? Mennyi képzetlen katona van még? Miért marad életben Mary? Hogyhogy Egér visszajött anno? Trópus? Foglyul ejtett sisakos alien? Mitől repül, mégha ki is kel a pete? Technológiai fejlettség képtelensége? stb stb..

Egészen jóól indult, de az utolsó három rész teljesen másfelé mutat sajnos. NEkem nem jön be, de azért örülök,hogy túlélte Anya és Apa.

bvr - 2020. 10. 02. 17:20

Számomra ez egy igazán jó sorozatélmény volt, tetszett végig (és mindig más miatt, és ebben annak is lehetett szerepe hogy hármasával-kettesével jöttek a részek, így bár nem volt vágtató a tempó de így azért mégis haladt előre hétről hétre. Meg ha valami épp nem tetszett akkor hamarosan úgyis tudott fordulni még egy-egy etapon belül a dolog) A finálé is tetszett, és abszolut megértem a kommentekben is felvetett dolgokat, de a sorozat (egyelőre) világa egyelőre beszippantott és ezeken simán túl tudtam lépni azzal hogy “itt így működnek a dolgok” Bár a sok évadon keresztül (itt most 5-öt írtatok) építkező high-concept dolgokkal mindig szkeptikus vagyok hogy az kifullad vagy ennek elkerüléséhez vakvágányra fut, de most még egyelőre kimondottan várom a 2. évadot!

.LnB - 2020. 10. 02. 17:25

Jó nagy marhaság ez az egész sorozat. Könnyű úgy scifi-t írni, hogy összehordunk minden hülyeséget, amire válaszunk nincs, de majd elfedjük egy még nagyobb hülyeséggel, amire majd mindenki koncentrál. Ahelyett, hogy átgondolná, hogy az egésznek vajmi kevés értelme van. Ezerszer láttunk már ilyet, mi ebben az újdonság.
És hol van ez mondjuk a Dark dekára kimért, átgondolt cselekményétől?

Egy dühítő átverés ez, nem komoly sorozat.

Llew - 2020. 10. 02. 17:57

Drámáztak a kígyó megölése kapcsán, ahelyett, hogy benyomták volna a leszálló egység tankjába bioüzemanyagnak.

csermely - 2020. 10. 02. 18:27

Örömmel látom, hogy nem csak én érzem magam átverve.

Desmond Wallace - 2020. 10. 02. 19:32

“Mekkora ez a bolygó?”

https://hu.wikipedia.org/wiki/Kepler-22b

Desmond Wallace - 2020. 10. 02. 19:34

Vannak fenntartásaim az évaddal kapcsolatban, de a finálé után már nézném a folytatást. Nagy pozitívum, hogy a logikátlannak tűnő húzások ellenére is van itt min gondolkodni.

“Drámáztak a kígyó megölése kapcsán, ahelyett, hogy benyomták volna a leszálló egység tankjába bioüzemanyagnak.”

Egyetértek.

A nyitójelenetre fogadni mertem volna, meg arra is, hogy jönnek még emberek, de erre a repülő kígyóra nem számítottam.

miles - 2020. 10. 02. 20:57

Az, hogy megnéz az ember egy sorozatból fél-egy epizódot és deklarálja magában, hogy minek KELL lennie a folytatásnak az itt nem jött be.
Zavar, hogy egy kapszula képes áthajózni a magmán, mert ilyen a világon nincs? Mindezt egy több ezer fényév távoli bolygón, természetfeletti képességekkel ellátott AI mellett, hibernálva de mátrixi virtuális-valóságban időző-utazó emberek mellett? Megtermékenyített hardver mellett?
Hogy dől el, hogy mi az amit már nem tudunk befogadni?

Szeretem, amikor megcsavar egy sorozat. Amikor egy szalmaszál sem marad kapaszkodni, mert annyira ‘történelem/szociológia/fizika/kémia’ síkon idegenek az események. Kiszámíthatatlan, mi várható. És csak pont annyira kaotikusan tálalva, hogy még el tudjam fogadni.

Ami viszont nagyon nem tetszett:
– nem hiányzott a viking újrajátszása, nem hiszem, hogy csávókámnak ennyi lenne a gesztuskészlete.
– kígyó
– kígyó

A Losthoz hasonlítást értem, de a BSG-t nem. A BSG nem tudom milyen síkon hasonlít ehhez. Van mindkettőben űrhajó is, vallás is, de nálam ezzel kimerült a hasonlóság (oké, az elején még ott volt az emberiség újraszaporításának kérdése is, de az homályba veszett).

Remélem, hogy nem egy Lost-féle kreativitást mellőző befejezése lesz, mert, ha a végén kimásznak a valóságszimuláció-gépből, akkor azért röhögni fogok magamon (is) egy hatalmasat.

Persze még nem tartunk sehol, nem mondhatom, hogy mindent értek. De az évad engem megvett.

Benarditto - 2020. 10. 02. 21:20

Sziasztok!
Nekem végig nagyon tetszett egy érdekes különleges scifi volt. Itt ott bellassult de ez kellett is szerintem.
Viszont az uccso rész nekem kicsit csalódás pontosabban a “baba”. Nemtudom ki látta az Álomcsapda című filmet anno de mintha egy az egyben az a kis féreg lett volna csak nagyobb verzióban. Akit érdekel
nézzen utana..:) De ennél szerintem ötletesebbet is kilehetett volna találni de ez az én véleményem.
Egyébként még sok kérdés van ezen a bolygón.. Ott az az idegen kő darab ami belül meleg él és gondolkozik amit kilehetett venni.. Ott vannak a hangok a bolygón a halk suttogások.. Sok rejtett dolog van itt.

Shannen - 2020. 10. 02. 22:14

Annyira jól indult pedig… aztán igen, leült kicsit, és aztán jött a vége, ami… nem nagyon tudom hova tenni, elég wtf.

Nem erre számítottam, ami egyrészt jó, mert az mindig szuper, ha ennyi sorozattal és filmmel a hátam mögött, még igazán meg tudnak lepni, másrészt a butyutaságok eléggé zavartak (pl. a repülő kígyónak egy másodperc alatt levághatták volna a fejét Anyáék és nem kellet volna itt drámázni a magmán át…).

A viking csávó borzasztóan idegesített már a végére, de láthatóan vele még sokáig terveznek az írók.

Remélem a következőkben a háttérbe szoruló gyerekek is kapnak majd több képernyőidőt, mert így Campion-on és Paul-on kívűl eléggé lógtak a levegőben.

Annak pedig nagyon örülök, hogy Anya és Apa is (űgy tűnik) túlélte. Ők a legszimpatikusabb szereplők, Amanda Collin meg félelmetes amit leművelt.

Nem nagyon láttam a kibeszélőben említve, de azért jegyezzük meg, hogy miylen király a főcímzene (meg a főcím is), nagyon jól megalapozza a sorozat hangulatát.

Összességében ez nekem olyan 7/10 volt, visszatérek a folytatásra, de azért nem vagyok meggyőződve róla, hogy végig ki fogok tartani.

timar88 - 2020. 10. 03. 00:31

Benarditto
Bameg!:D
Nem csak nekem tűnt akkor fel, egy egy az egyben ugyanaz. Ahogy megláttam, tudtam, hogy ismerős valahonnan, egy pár perc múlva le is esett.
https://basementrejects.com/wp-content/uploads/2014/10/dreamcatcher-review-ass-weasel-stephen-king.jpg
A fináléról nem írok semmit, túl hosszú lenne és nem mindenkinek tetszene, bár páran előttem leírták egy-két negatív gondolatom.

timar88 - 2020. 10. 03. 00:33
Mrk - 2020. 10. 03. 02:12

Szerintem Anya és Apa bent vannak a sorozat elején látott felfújható kuckóban és Snoop Dogg-al szívnak mint az állat plusz beszaladt mellé pár DMT meg LSD tabi is.

Szó mi szó baromi jó atmoszférája van a sorozatnak, ez a kígyó wtf, de aki szerette pl. a Prometheus-t az még egy ideig követni fogja sztem… az Alien Navigator sisak piciben nekem is feltűnt, a visszafejlődő lények is érdekesek, lehet ebből bármi. A trópusi “éden” oldalon kirepülő kígyó meg ezek a bibliainak szánt Ádám és Éva dolgok, a barlangban szülő android, a hit kérdése, Űr keresztes lovagok stb., tudnak csavarni az egészen ez tény, de így is jó nézni valamiért. Anya és Apa a legjobb számomra, örülök, hogy nem haltak meg.:)

irgum76 - 2020. 10. 03. 06:50

szerintem a végén látható nagy kígyóra van egy egyszerűbb magyarázat is, hogy magma meg droid vér meg stb
simán csak ugrottak a sztoriban pár évet előre

Magyar - 2020. 10. 03. 09:16

Az első részek meggyőzőek voltak és úgy éreztem végre a rendező a Covenant hibáiból tanulva egy komolyabb és világosabb történetet készít, de sajnos ez is egy újabb csalódásba torkollik. Itt is rengetek kérdés merül fel, de nincs megmagyarázva vagy nyitva hagyják az alkotók és néha olyan idegesítő, ovi szintü szituációk bontakoznak ki, mint mikor 2, 3 évesek homokozás közben azon vitatkoznak kié lehet a lapát vagy a vödör. A számos kiváló karaktereknek ígérkező színészeket meg tönkre teszik vagy buta mód kiiktatják. Sajnos Ridley Scottra jellemző hogy szeret mindenkit kicsinálni, szóval ezen már meg sem lepődöm. :( A bolygó eredetéről, volt lényeirő, jelenlegi ott élőkről és a hangokról meg persze a droidból megszületett valamiről és a látomásos valamikről illene magyarázat a következő évadban. Ez a összemosunk, lopunk és egybegyúrunk mindent katyvasz valahogy nem jött be, de gondolom más is így van vele!? A masik problémám hogy szerintem nekem hiányzik a történetből egy igazi f@sz@ csávó, aki rendet tesz és Mary-t a gyerekeket, droidokkal együtt felkarolva végre igazságot tesz ezen a buta bolygón, mert ez így, nekem csak egy gyenge tea délutános dráma.. Több akciót és értelmet kérnék! 6/10

miles - 2020. 10. 03. 20:31

@Magyar: Én egyáltalán nem így vagyok vele. Sem csalódott nem vagyok, sem nem akarom, hogy Rambo VI-á változzon a sorozat.

Nekem az jött le az írásodból, hogy azt sem tudod mi történik a sorozatban és ez téged nagyon zavar(félre ne értsd, én sem tudom, hogy mi történik, viszont tetszik ez a nem-tudás).

Viszont nem hagytad félbe, tehát valami hatással csak van rád.
Gondolj bele, lehet, neked nem akció meg ‘értelem’ kell, hanem lehet, hogy meg kellene értened miért szereted nézni?
6/10-et írtál. Lehet az elsőt magasabb számnak gondolod, de vagy annyira macsó, hogy a fentiek miatt lehúztad?
Bevallom majdnem leírtalak amikor olvastam ezt a ” kellene egy erős férfikarakter” részét a hozzászólásodnak.
Tök jól esne, ha bebizonyítanád, hogy nem tévedtem.

Razer031 - 2020. 10. 03. 21:07

Ha már az Android “gyermekét kritizálják” arra senki nem figyel, hogy 3 faj vérét kapja. És esetleg ez okozza a mutációt.

winnie - 2020. 10. 03. 21:12
kutyahazi - 2020. 10. 03. 22:03

Hát én borítékolom, hogy ebből egy újabb Lost lesz, de még forgatókönyv írók újabb sztrájkja sem kell majd hozzá. De azt én már nem fogom megvárni. :) Ennyire hagyni elszaladni a vektort a magyarázat nélküli katyvaszok síkjára már az első évadban nem eredményezhet mást, mint további katyvaszt, amit kb még egy évad után veszni hagynak, mert rájönnek, hogy egy zsákutca. Az is csalódás, hogy RS ennyire nem tud elvonatkoztatni a Prometheus/Covenant hangulattól, képi világtól. Persze mivel imádom az élet értékes perceit ilyen értelmetlen dolgokra elpocsékolni, ezért elkezdem a második évadot, de úgy érzem kb 2-3 hasonló rész után el tudom majd engedni…

Elar - 2020. 10. 03. 22:59

Hatalmas csalódás volt az egész sorozat, a trailer ismeretében.
Nem értem, hogy Human mire gondolt, hogy válaszokat kaptunk egy halom mindenre….
10 rész után fingom sincs hogy lett ez a kigyó, ki volt az a félember, miért volt nála egy emberi koponya stb… :)
Igazából sajnálom, hogy erre pazaroltam a 10×50 percet, pl a Bosch záró évadja helyett…

Magyar - 2020. 10. 03. 23:21

@miles:

Volt egy véleményem és papirra vetettem, vagyis kijelzőre! :D A mai langyi világban pedig örülök ha macsó lehetek, kepviselhetem az igazi erős férfi nemet és az még + extra élvezet, ha ilyen jelzőkkel emlegetnek (“macsó” yess!).. :D A lényeg viszont amit szerettem volna kifejteni, ami nagyon tetszik a filmben az maga a stílus. A Prometheus, Alien féle hangulat. Mindig nagyon szerettem a scifit, azért néztem és azért is, hogy utána véleményt tudjak nyilvánítani. A képi , vizuális effektek, zene, mind tökéletes, nem lehet panasz. De mint azt írtam, nekem valami hiányzik belőle és az szerintem még mindig az értelem. Semmi nem lett megmagyarázva igazán, csak körül lett hugyozva a wc. Minden hova jutott valami maszlag, csak a forráshoz nem (nézői agy)! Olyan érzése van az embernek, mintha csak ebbe a Marcus féle hipnotikus állapotba, álomban akarnák tartani a nezőt és csak a félre vezetés, beszélés, összezavarás történne, de 0 magyarázat, csak még egy bum bibliai, vallási blablát bele és bum, már nem kell mondani semmit. Nekem ez nagyon nem tetszik! Marcus, Mary-t, Pault meg így tönkre tenni. Hát.. fáj a szívem értük! :( A kígyó meg maga a förtelem, még egy Alien szerű szerzetnek is jobban örültem volna, mint ennek a “bibliai csodának”. Mondjuk én azt hittem egy superman lesz a végeredmény, de itt is a hülyeség dominált a készítőknél, szóval nem ezt vártam. A tippem az, hogy ez a bolygó (kepler) az ördög otthona volt mindig. Itt is valami kísérlet folyik vagy a droidok tervezője nem a jó fiú kategória. A hangok meg valami negatív entitás fajtól szarmaznak, akiket talán majd láthatunk a 2. évadban. Adroid anyának meg lehet ez volt tényleg megírva hogy elhozza a poklot. Ahogy a Prometheusban David mondja.: “Néha a teremtéshez elöbb pusztitani kell!”.

miles - 2020. 10. 04. 08:05

@Magyar

Szerintem meg nem langyi a világ, hanem sokszínű, összetett. Nem a férfi vagy női nem az erős, hanem egyes egyedek azok, mások nem.
Van aki fizikailag, van aki szellemileg van aki érzelmileg erős. Tudom, a mondás szerint a csúnyák szerint lakozik belül a szépség, ideértve: gyenge ember mondja, hogy nem számít az erő. Nos, öregszem, butulok, gyengülök, de mint több danos, világbajnok(94′) harcművész azt mondom: nekem nem az ilyen Fekete Lacik, Mike Tysonok a példaképeim, sokkal inkább a Cern, Nasa fizikusai, mérnökei – nemtől függetlenül.

Persze megértelek, mert ennek a megértése nekem is több tíz évembe került. De most jól elvagyok a bőrömben.

A sorozat meg nem csak az értelemnek szól, ezért tetszett és fogom is követni, amíg hat rám.

Nem vagyunk egyformák, és ez így is van rendjén – de várom már, hogy kihaljon a szemlélet, amit képviselni igyekszel.

kisvasut - 2020. 10. 04. 08:22

Itt megint csak inkább a klasszikus, “nem azt kaptam, amit vártam”-dologról van szó, amikor valaki azt hiszi, hogy valamilyen lesz a sorozat, miközben akészítőnek esze ágában sincs arrafelé vinni. Tudomisén, valaki válaszokat akar, holott nem erre megy ki a játék. A csalódottság ilyenkor tökéletesen érthető, de számon kérni azt nincs értelme, hogy nem nekem írják a sorozatot, hanem a saját víziójukat valósítják meg, arra helyezve a hangsúlyt, hogy ők mit akarnak elmesélni.

DnP - 2020. 10. 04. 10:06

Már csak azt nem értem, hogy egy prometheusos teremtő hogy keveredett a bolygóra? Kommentek között mintha még senki sem említette volna, de maderfader egy ez egyben egy teremtőre hasonlító fazont nyírt ki az egyik pit mellett.

Fegyula - 2020. 10. 04. 10:16

Az első három rész zseniális, utána csökkenő színvonal, de még nézhető. A vége meg számomra a véget is jelentette.”Ragnar” szenvedését már láttuk, ahogy a kígyószerű lény születését is. A végsőnek tetsző becsapódás a legrosszabb hollywoodi megvalósítás.
Kár érte, sokkal több volt benne, főleg az első három rész után.
Amit kiemelnék az “Anya”, számomra ismeretlen színésznő zseniálisan oldotta meg a szerepét. Amikor szállni kezdett, az tényleg hátborzongató volt.

Nézőke - 2020. 10. 04. 11:24

Desmond: köszi a tippet, megnéztem

Tehát jóval nagyobb, mint a Föld, 100ezer km lehet az egyenlítője körüli öv.

Sokkal kisebbnek gondoltam,hiszen láttuk: gyaloglással el lehet jutni a meleg hatszögig, a korcs lények barlangjáig, de biztosan nem lehet gyalog eljutni a Trópusi zónáig.

Mintha az egész rejtély Nógrád megyében összpontosulna, ami valljuk be- még rendes Föld méretekkel is vajmi kevés terület lenne.

A magmából feljövés és a másik végén kirepülés utáni zuhanás így végképp értelmetlen. Ha ebből egy működő űrkapszulát csinálnak Droidék, az még Kepler22b rejtélymércével is kiveri a biztosítékot.
Máshogy nemigen képzelem,hogy találkoznak még valaha Campionékkal, lévén,hogy legalább 80ezer kmet kell gyalogolni…vagy úszni…vagy mérföldes jéghegyek között csúszkálni stb

tippem az,hogy külön szálon folytatódik a történet,és öregebb színészeket kapunk (ugrás az időben)

..csak a vikinggel kéne valamit kezdeni, annak a szálnak mér végképp nincs értelme fennmaradnia.

Python - 2020. 10. 04. 12:16

Végére javítottak a leülésen, érdekes koncepció volt! A 2. évad várós nálam.

human - 2020. 10. 04. 12:29

“Hát én borítékolom, hogy ebből egy újabb Lost lesz”

bárcsak az lenne? tudom, ti negatívan emlegetitek, de szerintem iszonyat jó volt annak is a fináléja, és karakter szempontból illett is hozzá, és nem végig a purgatóriumban voltak (a fekete füstöt adom nektek:), és itt még a mellékutak sem kellenek (amik között volt rossz a Lost-ban), mert nem kell 22 részeket kitölteni.

human - 2020. 10. 04. 12:32

“Ha ebből egy működő űrkapszulát csinálnak Droidék, az még Kepler22b rejtélymércével is kiveri a biztosítékot.
Máshogy nemigen képzelem,hogy találkoznak még valaha Campionékkal, lévén,hogy legalább 80ezer kmet kell gyalogolni…vagy úszni…vagy mérföldes jéghegyek között csúszkálni stb

tippem az,hogy külön szálon folytatódik a történet,és öregebb színészeket kapunk (ugrás az időben)”

azt mintha elfelejtenéd, hogy érkezett még egy űrhajó a fináléban.

karit - 2020. 10. 04. 13:41

Nem tudom, nyilatkozott-e R. Scott arról, hogy az Alien univerzumban (vagy egy azzal szomszédosban) vannak-e; tippre nem, de a belső fantáziavilágát egy alkotó se tagadhatja meg, és a droidok gumiszerű, csillogó szürke borítása, meg a fehér “droidvér” kezdettől épp elég utalásnak tűnt a miheztartásra.

Nekem bejött a balladai homály, a nyomasztó atmoszféra és az események scifi szinten is igencsak unortodox tálalása, na meg a váratlan megoldások: egy droid által világra hozott parazita repülő kígyó még nem a világvége; vagy mégis. Mindegy, ha a necromanta repülésén nem akadtam ki, akkor annak valamiféle ’emergens evolúcióba’ való átörökítésén sem fogok.

(Mellesleg a necromanta szó a röpködő terminátorsággal szemben éppen az itt suttogó-bujkáló halott szellemekkel kapcsolatos jelentésű, vajon számíthat ez bármit is?)

Más: szembe jött ma a neten egy nem hivatalos R. Scott magáninterjú 1997 környékéről – a valóságtartalma passz, mindenesetre érdekes nézőpont a RBW finálé láttán:

“- Mr. Scott. meg tudná nekem fogalmazni, mi a titka az igazi és minden aspektust kimerítő sci–fi filmnek?
– Nos, persze ez csak az én szuverén véleményem, de úgy gondolom, a titok maga megfogalmazva nagyon egyszerű és túl profán talán, de a megvalósítása gigászi erőket és fantáziát kíván. A titok az, hogy mivel a sci–fi filmeken rengeteg olyan esemény (időutazás, transzferálás, térugrás) és járműpark fordul elő, amely könnyen eltereli a néző figyelmét a lényegről. Képzelje el Mr.Kováksz (így ejtette a családnevemet) ha egy néző azon töpreng egy filmen, szinte majdnem minden furcsa és nem mindennapi jelentnél, hogy ez vagy az mennyire lehetséges vagy lesz az a jövőben. Mennyi dolog látszik blődlinek és hülyeségnek!? Ez elvinné a filmet egy tudományos dokumentumfilm szerű irányba. Mert a technikai megvalósítás szegénysége vagy éppen túl toltsága miatt, elveszik a film cselekménye és mondanivalója. Nem véletlenül vannak a stábomban olyan szakértők és elemzők, sőt, még társadalom és politika szakértők is, akik megálljt parancsolnak, ha valami annyira irreális, hogy az már a film folyamatának a kárára megy. Milyen társadalmi berendezkedése lehet egy idegen civilizációnak és az mennyire hihető itt a Földön? Sajnos nagyon sok esetben kompromisszumot kell kötni és a „földi szerkezetek, társadalmak, kultúrák” apró belopása révén válik hitelessé. Az ember két lábon jár, karokkal, lábakkal, fejel rendelkezik. Mennyire térhetek én el egy idegen lény megformálásnál a legvadabb fantáziám által, ha muszáj földszerű morfológiához ragaszkodnom? Eltérhet, de nem lehet hamburger alakú, vagy uborka. Legyen és látszódjon hihetőnek, beilleszthetőnek az emberi fantázia és elképzelések határain belül. Akkor nyert ügye van a filmesnek. Hány, de hány nagyon jó tartalommal és mondanivalóval megáldott film vérzett el a megvalósítás sikamlós talaján, mert blödli és hihetetlen dolgokkal tűzdelték tele a futurisztikusság kiemelése miatt!”

Kíváncsi lennék, hogyan vélekedik erről a Mester ma.

human - 2020. 10. 04. 18:20

de srácok, nem Scott csinálja, vizuálisan lefektetett dolgokat az első két rész rendezésével, de nem ő a showrunner.

Scat - 2020. 10. 04. 19:59

Csalódás volt. Azt már az elején gondoltam, hogy nem lesz grandiózus, de erre nem számítottam. Nem állítanám hogy nézhetetlen hulladék, mert nem az, de átverve érzem magam.

Válaszok helyett csak a kérdések gyűltek, összességében toporgott a cselekmény, hiába kujtorogtak a karakterek ide-oda.

Viszont ezért a viccért jár a pacsi, jót röhögtem:
“- Miért megy át az android az úton?
– Visszatér a gyári beállításaihoz.”

Nézőke - 2020. 10. 04. 20:00

human: nem felejtettem el, és még el is hiszem,hogy Campionékat megtalálja, mert ÉLŐk,de nem gondolnám,hogy keresgélni akarna, inkább csak letelepedni.

a droidok azonban nem élők,és láttuk a biokapszulában,hogy csak élőket lát a “radar”

ráadásul meddig kéne várni,hogy pl a 10 méteres élő (?) kígyó berepüljön radarlátótávolságba? nem hihetnék azt,hogy ez a valami ezen a bolygón őshonos ragadozó? Szarrá lövik kérdés nélkül.

El nem tudom képzelni,hogy mit húznak még elő a kalapból,mert ha két bivalyerős robot nem tudta kiskorában logikusan lefejezni a kígyót, akkor esetleg pár ágyúval miért ne lehetne szétlőni.

már látom a hirtelen eltekergést a lézersugarak elöl…
hajjjaj, nem csoda, hogy nem tetszett a vége sokaknak.

Akármi - 2020. 10. 04. 22:35

Nagy csalódás a sorozat. Az első három rész nagyon jó volt ès az atmoszférateremtés is hibátlan, de utána elvitték egy teljesen semmitmondó irányba, a vége pedig egy vicc.
Kár érte, adott volt minden egy jó sci-fi sorozathoz, csak a sztori vérzett el.

karit - 2020. 10. 05. 00:11

@Human: “de srácok, nem Scott csinálja, vizuálisan lefektetett dolgokat az első két rész rendezésével, de nem ő a showrunner.”

Azt olvastam, Aaron Guzikowski elég sokat konzultált Scottal, nagy tisztelője, és a kreatív ráhatása is erős lehetett a látottak alapján.

(pl.: https://screenrant.com/raised-wolves-aaron-guzikowski-interview/)

@Nézőke: “ha két bivalyerős robot nem tudta kiskorában logikusan lefejezni a kígyót, akkor esetleg pár ágyúval miért ne lehetne szétlőni.”

Mihelyst Anya visszakapja a szemeit, szerintem ‘utána néz’ annak a kígyónak.

Ripazha - 2020. 10. 05. 05:35

Nos hiába nem ő a showrunner, azért eléggé érződik a scotti vizualitás, mentalitás.
Sőt még a prometheusi emberke is hasonlatos. Talán pont az aféle asszociációs dolgok miatt, amelyet @karit emlit az interjú részletben, de látványosan egy konkrét alkot(ó)áshoz kötődik.

Azért elég vegyes érzéseim vannak az évadzáróval kapcsolatban. Vannak nagyon jó elemei, vannak eléggé furcsák, de kétségtelenül emlékezetesre sikerült. Azért van min teóriázgatni, azért van mit rajta vesézgetni, ami azért pozitívum, hiánypótlónak hat.
A színészek abszolúte helytálltak, főleg a két android. Mother-t alakító színésznő valószínűleg ezuel felkerült a térképre, remélhetőleg rajta marad, és megmutathatja mit tud.
Kíváncsi leszek majd az új karakterekre, és hány hajó is az ami még jön. Mert simán vihetik jó irányba is a továbbiakat.
(De azért remélem nem egy lost lesz belőle, mert akkor ezt is felbehagyom két évad után :-D )

winnie - 2020. 10. 05. 11:06

“Azt olvastam, Aaron Guzikowski elég sokat konzultált Scottal, nagy tisztelője, és a kreatív ráhatása is erős lehetett a látottak alapján.”

mivel scott executive producer, ezért mindenben van ráhatása, teljesen természetes a konzultálás, és a posztja miatt minden egyes szkriptet megkapott, note-okkal látott el és leokézott – mint a több executive producer, a stúdió és a csatorna is.

zoliszekely - 2020. 10. 05. 16:40

Az első részek 9-es, de a 6 résztől egyre gyengébb lett. Az utolsó 3 rész pedig nagyon wtf, szerintem jobb irányba is elvihették volna. Így 10/7.5 lett nálam ez az első évad.

Mate4182 - 2020. 10. 05. 17:36

Azert aki most atverve erzi magat az emlekzzen szepen vissza amikor megnezte a Lost elso evad vegen az exodus 3 reszes finalet hany kerdes volt megvalaszolva akkor?
Egyes dolgok 5 evvel kesobb derultek ki

Es csak ugy megjegyzem hogy a junkien is a Lost minden idok legjobb sorozata (meg amugyis :D)

Scat - 2020. 10. 05. 18:08

@Mate4182

Nem jó a hasonlat. Bár a Lost befejezése számomra elcseszte a sorozatot (szerintem messze is van minden idők legjobb sorozatától, sosem szavaztam rá itt junkien), de az első évad feszes volt. Vagyis úgy rémlik.
Hiába nem kaptunk válaszokat, izgalmas volt. A farkas gyermekei viszont csak téblából, ez igaz a karaktereire és a történetére is. Csapong és a kommentek alapján azoknak, akiknek tetszik, többségében szintén nem tudják konkrétan megindokolni miért szeretik, csak van benne valami. Vagyis, “ebből még akármi lehet”.

És csak úgy megjegyzem, hogy a hozzászólásod alapján nem is tudható, hogy mi a véleményed a sorozatról, csak az, hogy szeretsz okoskodni egy Lost párhuzammal. Gondolom ez öt év múlva sem fog változni.

Sidoka - 2020. 10. 05. 19:34

Na már megint a goa’uldok :D

irgum76 - 2020. 10. 06. 06:12

“Valamiért az emberek mégis elkezdtek minden értelemben elállatiasodni; hiszen, mint az utolsó epizód is rámutat, a kígyószerű lények eredetileg emberek voltak.”

ööö én valamiről lemaradtam mert nekem nem rémlik ilyen

Mate4182 - 2020. 10. 06. 09:37

Scat – a hasonlatot arra ertettem hogy mennyi kerdes merult felnaz elso evadban es ABBOL mennyi lett megvalaszolva a finalera.
Nem arrol beszeltem melyik hogy epitkezik vagy mennyire izgalmas.

5 ev mulva is szinte biztos hogy a lostot fogom a legjobbnak tartani, de ennek az az oka hogy az a sorozat egy eletre szolo elmeny volt amit ma mar nehezen kapok meg sorozattol.

De csak hogy megtudd a velemenyem a sorozatrol:

Erdekes hangulatu sci fi, viszonylag jo castinggal (en nem orulok Ragnarnak, foleg hogy kb ugyanabban a karakterben maradt mint a vikingsben a halala elotti idokben)
Az Alien hangulat abszolut megvan, ez nekem speciel se nem joo senem rossz de erzekelheto!
Ami nem tetszett: nem ertem mi ez a kozepkor tema.
Anya karaktere moxskosul irrital (nagyon remeltem hogy vhogy meghal)

Szindbad - 2020. 10. 06. 10:21

Nem szeretem, ha az alkotók hülyének néznek, márpedig az évadzáró ugyanazt a katyvaszt tolta, mint a Prometheus, koncepciótlanul egymásra hányt alkotói eszközök, nekem nem tudta fenntartani a suspension of disbiliefet.

Pl. Az óriási csontok rendes sárkányfogakat tartalmaztak, ennek a lebegő izének meg alul vannak a fogai, mint egy parazitának.

Adam9456 - 2020. 10. 06. 11:29

Nagyon ígéretesen indult az első három résszel, de utána az évad közepére ės a masodik felére eléggé leült a sok kínlódással, szökdöséssel, egyhelyben toporgással.
Az utolsó két részt egymás után néztem és ėn kifejezetten untam mindkettőt leszámítva egy-két törtenést (pl. Vödörfej támadása és halála)
Én is mast vártam a finaléra valami nagy csatát a ket frakció között, amely konfloktust szerintem nagyon nem aknaztak ki eléggé a keszítők.
A finálé végén végre történtek is dolgok (új emberi faj? felbukkanása, kígyólény megszülese, majdnem feláldozás) Ezek viszonylag érdekes kérdéseket vetnek fel a folytatásra. Nem tudom hogy a készítőknek szándékukban áll-e választ adni ezekre a kérdésekre, vagy lesz-e lehetősegük-e rá, az majd kesőbb kiderül.
Nem volt összességében szörnyű, de annyira kiemelkedő sem számomra.

H1N1 - 2020. 10. 06. 15:24

Az másnak is feltünt, hogy a magmába való berepülés teljesen úgy van ábrázolva mint egy spermium mikor behatol a petesejtbe? A forma, a kis farkinca amit húz maga után stb.
És akkor megvan a szimbólikusság, hogy kifelé már miért növekedik a kígyó olyan gyorsan.

Tetszett a sorozat egyébként. A koponyás résznél arra gondoltam, hogy igazából a földön vannak mondjuk pár 10ezer év múltán és a túlélőkbe futottak. De az is lehet, hogy tényleg másik bolygó, de mégis eltelt sok idő az űrben, csak nem tudnak róla. És mások már előttük odaértek.

Remélem azért olyan sorozat lesz, hogy kapjuk a magyarázatokat folyamatosan. Nem pedig évadokon keresztül megy a rejtély felépítése, aztán a végére már csak katyvasz és nem sikerül lezárni.

Scat - 2020. 10. 06. 17:57

@Mate4182

Na, ez már egy tök korrekt hozzászólás volt, nem éreztem rajta azt a lenéző elítélést, mint az elsőnél.

De hát az építkezés összefügg a válaszokkal, hiszen ha nem tudja fenntartani az érdeklődést a válaszokig, akkor arányaiban sokkal kevesebben fogják a végén látni, hogy mik is azok.

Ragnarral egyetértek veled, furcsállom, hogy ugyanúgy egy “törzsfőnököt” játszik, akinek senki sem hisz, de ő csak azért is meg akarja mutatni, hogy neki van igaza, mert hát na. Kíváncsi lennék ki akarhatta jobban, hogy ezt a szerepet eljátssza, a színész vagy a stúdió?

Anya szerintem is bosszantó, bár azt nem tudnám egyértelműen eldönteni, hogy a színész manírjai miatt vagy mert a karaktert írták ellenszenvesre.
A középkor téma érdekes felvetés, mert alapból engem nem zavarna, hogy belekerült a vallás, sőt, szeretem is, ha nem csak felskiccelve szerepel, hogy ez “csak szar” vagy “csak jó” lehet, de egy sci-finél az, hogy a díszletek és a kosztümök is ennek ágyaznak meg, az elég kiábrándító számomra.

Scat - 2020. 10. 06. 17:59

*ennek a korszaknak ágyaznak meg, az elég kiábrándító számomra.

Bence - 2020. 10. 07. 00:35

Gigantikus repülő mutáns kígyó helyett annyi minden mással lehetett volna operálni a sci-fi tárházából. Szomorú, hogy csak ennyire futotta. A sötétség, félelem, izgalom teljes mértékben eltűnt az évad végére.

Sunabubus - 2020. 10. 08. 11:11

1. rész után: Hát ez mi a franc lesz?
5. rész után: Hát ez mi a franc?
10. rész után: Hát ez mi a franc volt?

Végülis valahol konzisztens…

Blobov - 2020. 10. 08. 17:20

Van egy kiváló elemzés a geekz oldalon:
https://geekz.444.hu/2020/10/07/a-farkas-gyermekei-az-ateista-android-amely-a-bolcsot-ringatja

Nekem nagyon megtetszett az a teória, hogy egy alternatív Földet látunk, ahol a római Mithras (Sol Invictus) kultúra megmaradt, dominál. S ehhez bizony nagyon illik a kígyó, hiszen Mithras ábrázolása is gyakori úgy, hogy a kígyó veszi körbe.

https://thunderbolts.info/tpod/2005/images05/050103coiled-serpent.jpg

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7e/MC_-_Mithras_im_Fels.jpg

Nimand - 2020. 10. 08. 20:44

Várjatok, az az emberke nem egy Engineer a Prometheus-ból? Oké, elvileg nem egy univerzum, de miután megláttam a figurát, egyből összekötöttem a kettőt a fejemben. Parazita is van, “fehéret köpő” android is van (Ash, Bishop), drámai módon izzó lávába halás is van (Ripley), ennél egyértelműbb már nem is lehetne, hogy ez bizony egy univerzum.

reatard - 2020. 10. 10. 13:06

Az “emberke” egy nekromancer “szülő” sisakban. De a tényleg hasonló, nyilván utalás.

Kissur - 2020. 10. 12. 07:41

A repülő kígyón egészen addig nem akadtam fenn, amíg nem kezdtétek boncolgatni a kommentekben. De aztán összeraktam, hogy valószínűleg a Mother miatt tud repülni, aki szintén képes volt, és azt adta tovább.

kis_zsú - 2020. 10. 16. 10:36

Blobov! Nekem is ez az alternatìv Föld dolog jutott eszembe, valami Majmok bolygòja féleség. Illetve, az időutazás is eszembe jutott lehetősègként, mint a Terminator-ban. Szòval jártak már ott, lefolytattak egy életet, elszúrták, ezért visszament a múltba Campion (az eredeti), átprogramozott egy Nekromantát, és kezdődött minden előlről, immár a Kepleren maradt elkorcsosult/továbbfejlődött emberekkel.

A gyorsan növő, fejlődő kígyó dolgon azért nem akadok fent, mert kaiju, főleg Godzilla rajongóként láttam hasonló fejlődéseket… gondolom itt is valami hasonló lehet. 😁

A két főszereplő android jól hozták a szerepüket, bár nekem Apa szimpatikusabb volt, viszont Anya kapott érdekesebb szálat, nagyon látványosak voltak az akciói.

A főcìmdal először nagyon nem tetszett, de aztán megszoktam, végülis egész jó.

A Tally-s halucinálások érdekeltek valamiért engem a legjobban, ennek a magyarázatát vártam mindig.

kis_zsú - 2020. 10. 16. 23:07

Caleb viselkedése miatt még a Ragyogás is eszembe jutott.

kis_zsú - 2020. 10. 17. 22:35

Újabb hasonlat jutott eszembe. :D Arról, hogy először azt hitték, hogy Sol miatt lett terhes Anya, és pozitív csodaként élték meg, aztán kiderült, hogy valami gonosz fog a sztoriból kikerekedni, a Star Trek: Deep Space Nine Winn esete jutott eszembe. Ő a Prófétákhoz imádkozott, és azt is, hogy ők szólnak hozzá, de kiderült, hogy a pont az ők ellentétei, a Pah démonok azok. Itt is bármelyikőjükkel előfordulhat hasonló megtévesztés.

Szerintem Paul és Champion a későbbiekben is szembe fognak egymással kerülni, Paul lesz a Mithras hívők vezére, Champion pedig az ateistáké.

karit - 2020. 10. 18. 01:46

“A gyorsan növő, fejlődő kígyó dolgon azért nem akadok fent, mert kaiju, főleg Godzilla rajongóként láttam hasonló fejlődéseket”

Ha már úgyis felmerült pár hasonlóság: az Alienben a Kane hasából előmászó tornacipő nagyságú lény is igen hamar standard méretűre nőtt, szintén kaja nélkül.

Vlkolak - 2020. 10. 23. 21:47

Ugyan ez sokkal mélyebb és cifrább, de mégis érdekes, hogy senkinek nem jutott eszébe hasonlatként a Bolygó neve: Carpathia (Outcast) c. sorozat. A Föld pusztulása után új kietlen bolygón a maroknyi ember. A halottak tényleg halottak? Tényleg egyedül vagyunk? A bolygó vagy valami más beszél egyesekhez vagy megőrölnek? Őslakos faj vagy más ember van itt ha egyáltlaán van itt valaki? És az egészet átlengő morális kérdéses vallásos szál és sok múltbéli rejtély. Azt anno szintén Lost-os, BSG-snek mondtak többek.

Winnie még neked se ugrott be az össehasonlítás?

David - 2020. 10. 24. 09:09

nem olvastam végig az összes kommentet, de…

SENKI nem megy át a magmán! a becsapódás előtt félig elolvad apa és anya, majd BECSAPÓDIK a leszállóegység és FELROBBAN. ami utána történik, az nyilván valami machináció az idővel, ahol elmúlik az androidok megolvadása (meg ugye a leszállóegység is feltámad)

bogabi - 2020. 10. 24. 14:47

Hát emberek, vesszek meg, ha értettem a végét ennek az évadnak. High-tech kütyük, orvos android, oszt senkinek nem tűnik fel hogy mi nő a robot hasában (már eleve ez is, nő valami a robotban, bakker…. oké, sci-fi, de azért no). Meg ha már nő, miért pont egy kigyó-szerű izé (lehetett volna pl. mammut is, vagy kiselefánt, azok is pont ennyire lettek volna relevánsak így hirtelen)? Hogyan? Miért? Megannyi kérdés. Remélem, ezeket megválaszolják valami értelmes módon. Mert így olyan volt az évadzáró, mintha az írók csaptak volna egy hardcore drogpartit és csutkán beállva megírták volna az utolsó epizódot.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz