login |

Pilot: The Great Heist

2020. 10. 20. 21:40 - Írta: Necridus

Szólj hozzá | kategória: kritika, minisorozat, pilot-mustra,

Augusztus közepén kapta meg a Netflix nézőtábora Az évszázad rablása című, igaz történések által inspirált kolumbiai sorozatot, amiről elsőre akarva-akaratlanul is a La Casa de Papel juthatott eszünkbe, ami látszólag a magyar Netflixezők kedvenc sorozata.

Éppen ezért (meg persze winnie tanácsára) kezdtem bele én is, hogy mennyire tér el, mennyire sikerül a gyakorlatilag rablós/átverés, heist sorozatok alapdefiníciójává vált rokon árnyékából kibújni. Hát, nem annyira. Igaz, a pilot még el sem jut a rabláshoz, még csak megalapozta a karaktereinket és az őket összekötő múltat mutatta be.

A 90-es években járunk, ahol egy sikeres rablás során megsebesül egy bűnöző csapat tagja, majd szét is oszlik a banda, hogy normális életet éljenek. Két évvel később azonban ahhoz, hogy mindent megadhasson lányának, főhősünk ismét össze akarja szedni a kis csapatot, hogy kiraboljanak egy bankot. Ugyan a terv igen képlékeny, társa pedig a sebesülés óta egészen más ember, de mindenképp véghez akarja vinni, hogy ne kelljen többet a pénztelenséggel foglalkoznia.

És ezzel el is ment a 45 perces pilot. Mondhatnánk, hogy nem történt semmi, de az utolsó pillanatban bemutatott banknál az volt az érzésem, hogy a The Great Heist inkább készült egy hosszabb filmnek, ahol a hosszas expozíció után fognak majd nagyot robbantani. Legalábbis az első résztől nem dobtam el az agyam, nem az fogja berántani az embert. Viszont nyilván elengedhetetlen az alapozás a későbbiekhez.

Valós alap ide vagy oda, a helyzeten az sem javított, hogy az ilyen sztorikban szokásosan szerepet kapó karakterek kerültek bemutatásra: van itt szeméttelep közepén trónoló pénzes maffiózóhölgy, sérült társ, bűnözői életet nem ismerő családtagok, meg persze az elkeseredett, talán túl szűklátókörű főhősünk. Ezen kívül az adósság, a sötét múlt, a háztetőkön öltönyösökkel való találkozás, a folyamatos dohányzás, és az állandó fenyegetőzés is szinte már klisé lenne, ha nem a való életről szólna a sztori.

Mégsem mondanám, hogy unalmas vagy rossz, amit láttam, mert nem az. Egyszerűen csak nem emelkedik ki a kezdés. Amivel nincs semmi baj, közepesen induló sorozatokat is lehet nézni anélkül, hogy szenvedjünk közben, de az biztos, hogy ha hetiben menne, nem izgulnám halálra magam a következő hétig, hogy mi a fene történt.

Pilotnak egyébként bőven megfelelt (megelégszünk ennyivel?), minden kötelezőt teljesített, csak a már említett közepes szintet állította fel. Nem rántott be, nem sokkolt, nem váltott ki belőlem különösen nagy érzelmeket, ezért a 6/10 részemről. (Azt mondjuk nem értem, mi szerepe volt az autóban éneklős jelenetnek, mert eléggé időhúzásnak érződött. Helyette akár el is juthattunk volna a konkrét bankrabláshoz.)

A 6 részes mini legelső részének végén egyébként kapunk is egy kis tájékoztatót a történet eredetével kapcsolatban. Leírják, hogy az igaz események csupán alapul szolgáltak, nem tükrözi teljesen a valóságot, amit látunk, nem is az a célja a készítőknek, hogy a jog és a törvények mellé álljanak ezzel, ők valóban csak szórakoztatni szeretnének. Emiatt például nem is mondanám, hogy akiket érdekel a nagy igazság, nézzék, mert valószínű ezt a sorozatot is elkapta valamennyire a Hollywood-hatás. De lehet, hogy épp ez válik összességében az előnyére?

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz