login |

This Is Us: kezdett az 5. évad

2020. 10. 28. 22:16 - Írta: Shannen

45 hozzászólás | kategória: kritika,

Ahogy azt már megszokhattuk, most is a Big Three aktuális születésnapja, immár a 40., szolgáltatta a dupla évadkezdés hátterét. És minden kisebb-nagyobb hibája ellenére, bizony jó volt viszontlátni Pearson-ékat a képernyőn.

Akárcsak az elkövetkezendő hónapokban visszatérő, a jelenben játszódó sorozatok nagy része, úgy a This Is Us sem úszhatta meg, hogy ne reflektáljon az elmúlt időszak eseményeire (ráadásul ez nem is áll távol tőle, hiszen korábban is voltak utalások a világban zajló konrkét történésekre), így tehát már a kezdés első néhány percében szóba kerül a koronavírus és később a Black Lives Matter mozgalom is kiemelt figyelmet kap.

– Tom Hanks got it.
– Hanks got the corona?
– Hanks got the corona.

Arra azért figyeltek az írók, hogy egyik téma se uralja el a sztorit, inkább szervesen kapcsolódnak be abba, hasonlóan, ahogy a vírus elleni óvintézkedések a mindennapjaink részei lettek. Sőt, a rendőri erőszak és a BLM témája teljesen logikus módon jelent meg a történetben. Szóval a többi sorozat példát vehet a készítőktől, valahogy így lehet hitelesen és nem túltolva bemutatni ezeket a dolgokat.

(Ha pedig már a valóságra utalásoknál tartunk, akkor a winnie által nemrég elindított sorozatos említés a sorozatban rovatba rögtön két jelölt is akad itt, egyrészt a Grey’s Anatomy, másrészt a sokkal jobban és poénosabban kifejtett One Day At a Time.)

Na, de térjünk a lényegre. Miért is volt jó ez a kezdés és miért húztam mégis a számat a legvégén? A tovább mögött spoileresen kiderül.

Muszáj a végével kezdenem. Az egész sorozat arra épül, hogy hétről hétre előhúznak valami csavart, amit jó esetben a néző sem lát előre. Ez lehet kisebb vagy nagyobb, felemelő vagy letaglózó, de ezek nagyrésze eddig a realitások talaján mozgott. Az 5×02 végén látott fordulat viszont kicsit megijesztett. Eléggé a semmiből jött és egyelőre nem nagyon látom, hogy hogy tudnak ebből jól kijönni az írók.

Ha Randall szülőanyja tényleg él, akkor arról William miért nem tudott? Ha Laurel még azelőtt meghalt, hogy William találkozott a fiával, akkor ezt miért nem említette Randall-nek? Ha Laurel még él, akkor most megint azt fogjuk látni, ahogy Randall megismerkedik a halottnak hitt szülőjével? Fogalmam sincs, de remélem, hogy nem az utóbbi verziót fogjuk látni, azt nagyon erőltetett és olcsó húzásnak látnám a történet eme pontján.

Ezt leszámítva nagyjából elégedett voltam a kezdéssel, jó volt a történetvezetés főleg annak tekintetében, hogy a kabinban játszódó jelenetek egy részét már tavaly láthattuk. Külön jó volt látni Madison-t és Kevin-t, akikkel kapcsolatban nagyon szkeptikus voltam, de mostanra rájöttem, hogy igazán üditően hat látni egy olyan párt ebben a sorozatban, akik között nincs meg ugyan az a mindent elsöprő szerelem, de mégis jól működnek együtt, van kémia és elhiszem, hogy egy szerető családot fognak alkotni.

Igen, most mondhatnátok, hogy de hát ott van Rebecca és Miguel. Az ő kapcsolatuk viszont számomra továbbra sem működik, egyszerűen nehéz belelátnom abba a kapcsolatba többet, mint szimpla nagyon közeli barátságot. Ezen az sem segít, hogy Miguel továbbra is parkolópályán van hagyva és egy inkompetens, egyszerű személynek van beállítva. Remélem, hogy azért idővel ez változni fog, hiszen minimum két teljes évaduk van a készítőknek egy kis színt adni a karakternek és ennek a kapcsolatnak.

Sterling K. Brown Randall-ként továbbra is ellopja a show-t, főleg amikor a drámai oldalát kell megmutatnia. Randall bőrszínéből adódó kívülállósága a családon belül mindig is érdekes kérdés volt. és úgy tűnik ebben az évadban még tovább fogjuk boncolgatni ezt a témát. A Kate-tel való beszélgetése igazán húsbavágó volt azzal a “Nem akarok rosszat mondani” megszólalással.

Az pedig tényleg csak hab volt a tortán, hogy még mindig képesek voltak újat mesélni a gyerekek születésének napjáról, de hát ugye valahogy Jack-et is a történetben kell tartani, akár szakállal, bajusszal vagy kecskeszakállal.

45 hozzászólás Ne habozz!

519 - 2020. 10. 28. 22:54

Hm, hát nem sok mindenben értünk egyet. Szerintem a Covidot nagyon idiótán írták bele a sorozatba. Alapból onnan vesszük fel a fonalat, ahol az előző évad véget ért, és már rögtön az első jelenetben közlik, hogy “juj, amúgy vírus van”, igaz, hogy erről semmi szó nem volt az előző évadban, hisz akkor még nem volt… Most őszintén, mi baj lett volna abból, ha később húzzák elő a vírust, mondjuk a 3-4. rész környékén? És akkor legalább nincs az az orbitális önellentmondás, hogy Rebecca, meg úgy mindenki maszk nélkül ül az étteremben, még a pincérnőn sincs, miközben az új jelenetekben még az utcán is maszkban vannak az emberek.

A BLM-et ebben a formában én szintén erőltetettnek érzem, de bizonyára csak azért, mert én általában azért nézek sorozatokat, hogy kicsit kiszakadjak a valóságból, és ha már ott is ugyanazt mutogatják, mint a hírekben, akkor az engem nem fog kikapcsolni, akármilyen fontos meg aktuális témáról is legyen szó. Ha esetleg vennék a fáradságot, hogy több oldalról is bemutassák a dolgokat, akkor még azt mondanám, hogy érdekes is lehet, de ez nem az a sorozat.

Ami viszont tetszett, azok az orvosok és ápolók szövegei (nagyon szerethetik az egészségügyi dolgozókat az írók, hogy mindig jó one-linereket adnak a szájukba :D), illetve Kevin és Madison kapcsolata. Randall sem volt annyira idegesítő, mint az előző évadban (bár Sterling K. Brownt továbbra is rettenetesen túlértékelt színésznek tartom), most a legidegesítőbb karakter címet Toby nyerte el. A Kevines nagy bejelentésnél annyira kínos volt a viselkedése, hogy újfent elgondolkoztam rajta, hogy el kéne engedni ezt a sorozatot, mert ez már rég nem az, mint anno az első-második évad idején volt. De egyelőre még érdekel annyira, hogy bizonyos jelenetek átpörgetésével rászánjak heti 20-30 percet az életemből.

Deny - 2020. 10. 28. 23:01

519-cel egyetértek abban, hogy tényleg sután vette ki magát, hogy a jelek szerint a vírus már akkor jelen volt, amikor az előző évad véget ért, viszont furcsa, hogy akkor nem is beszéltek róla.

Nekem tetszett a premier, de az epizódvégi csavar kicsit sok volt. Túl szappanos húzás ehhez a sorozathoz. Az egyik országos csatornás dráma eljátszotta ugyanezt a csavart pepitában tavasszal, de ott annyira nem volt gáz, mert műfajilag jobban illett hozzá.

A sorozatos említéseken szakadtam, a ODAAT-os rész szerintem hét idézete lesz :D

Shannen - 2020. 10. 28. 23:29

“sután vette ki magát, hogy a jelek szerint a vírus már akkor jelen volt, amikor az előző évad véget ért, viszont furcsa, hogy akkor nem is beszéltek róla.”

Kevinék és Randall-ék az évadkezdés elején még a vírus kezdeti szakaszakor beszélgetnek. Nyilván van egy pont, amikor ez bekerül a napi témák közé. Az, hogy pont az évadzáróban ez nem merült fel, nem érzem gondnak, mert eleinte tényleg csak annyi volt a köztudatban, hogy a “virus thing”, plusz ugye az évad pontosan ott kezd, ahol az előző abbamaradt, nem érzem furának, hogy a beszélgetés azon felében jön ez fel, amit csak most láttunk és nem májusban. Majd az első perceket követő 10 perces jelentsorban szépen haladunk előre az időben és úgy jönnek be a többi dolgok (maszk, fertőtlenítés, stb.). Tekintve, hogy a Big Three szülinapja augusztusban van, az lett volna a fura, ha ezt az egészet meg se említik most. A lehetőségekhez képest szerintem korrekt volt a hozzáírás.

Azzal nyilván nem tudtak mit kezdeni, amikor Rebecca az utcán bolyongott meg ebédelt, mivel azok ugye tavaly felvett jelenetek voltak és hát újra leforgatni őket gondolom kicsit drága lett volna. Ennyi talán belefér bakinak.

519 - 2020. 10. 29. 00:21

Szerintem pont azért volt gáz az egész, mert az epizód májusban kezdődik, amit megerősít a George Floyd videó is, és akkor már nagyon nem a “virus thing” fázisban voltak a dolgok. Ha meg náluk akkor indult, akkor továbbra is fennáll a kérdés, hogy miért nem törhetett ki később, hogy ne hozzák magukat ilyen hülye helyzetbe. Ez így nem több egy gimmicknél, hogy már az évadnyitóban megmutassák, hogy ők aztán nagyon reflektálnak a való világra (meg így nem is kellett megerőltetniük magukat, hogy kitaláljanak valami magyarázatot vagy megoldást a távolságtartásra). Mondjuk ezt is feldobhatták volna azzal, hogy valamelyikük (Kevinről tudnám kb. elképzelni) vírustagadó. :D

winnie - 2020. 10. 29. 05:17

“Ha esetleg vennék a fáradságot, hogy több oldalról is bemutassák a dolgokat, ”

mármint, hogy behozni olyan szereplőket, akik szerint nem számít emberek élete?:) ez ilyen evidenciának tűnő dolgoknál alapból sem tűnik nyertes ötletnek, de ettől eltekintve sem szabad arra alapozni, hogy akad pár néző, aki érzékenyebb egy-egy markáns vélemény megfogalmazása miatt, legyen szó bármiről is. szóval maga az elképzelés szerintem nagyon tévút lenne, és minden téma kapcsán az, még véletlenül sem az itteni példára gondolok. (hogy finom-e a spenót, hogy kell-e halálbüntetés, hogy érdemes-e beoltatni gyerekeket, – vagy, ha már evidenciáknál tartunk, hogy hoax-e a COVID, jó dolog-e, ha emberek köz- és/vagy magántulajdon törnek-zúznak. előbbiek szubjektívek, utóbbiakra mindenkinek egy válasza van.)

én ellene vagyok a patikamérlegezésnek, ennyire nem érdemes elborítani mindent politikai korrektséggel, kiegyenlítősdivel, mert az a legrosszabb, ha elvész egy készítői hang, egy karakter hangja csak azért, mert valami külső erő arra kényszerít egy írót, hogy mindenkinek járjon a kedvében, hogy vigyázzon, hogy senkit se sértsen meg. nem, ilyen szinte sosem volt, és nem is lesz remélem. ha valakinek van véleménye, nézete íróként, azt mondja ki. ha valakinek van nézete karakterként, azt mondja ki. nem kell erőltetetten behozni egy karaktert ellensúlynak mindig mindennel kapcsolatban, főleg azért, mert akkor, hogy funkciója is legyen, teljesen parttalan módon, még le is kell pörgetni egy nézetütköztetést is. ez nem fáradság vevésének kérdése. eleve fel sem merül a legtöbbször, mert egyrészt minek, másrészt ami nem mozdítja előre a történetet, az általában úgyis kivágásra kerülne.

nem, szerintem egy sorozatnak, egy karakternek a definiáltság ad saját hangot.

Shannen - 2020. 10. 29. 08:13

“mert az epizód májusban kezdődik, amit megerősít a George Floyd videó”

Hát de ez az, hogy nem. :) Az első jelenet Kevin és Madison beszélgetése, az valamikor február végén, március elején játszódhat. A következő jelenet, Randall-ék reggel (amikor érezhetően már egy ideje nem beszélnek Kevinnel), amikor kiderül, hogy Tom Hanks is koronás. Ez március közepén volt.

Az évadnyitó első 10 perce több hónap eseményeit öleli fel, mígnem eljutunk a szülinapig, ami augusztus. Szóval ezért szerintem az idővonal nagyjából rendben van.

Amúgy meg én Kevinből se nézném ki, hogy vírustagadó lenne. Jó, hogy az ilyen szálat inkább hanyagolják.

519 - 2020. 10. 29. 11:28

@Shannen: mea culpa, az ott még tényleg április. Akkor csak az augusztusi pocakkal van bajom (bár még az is magyarázható), meg az éttermes jelenettel. :)

@winnie: én sem azt mondom, hogy pontosan egyformán mutassanak be minden oldalt és ne foglaljanak állást. Ez valszeg megint egyéni preferencia kérdése, de ha már ilyen témákat vesznek elő, akkor én többre értékelem, ha normálisan körüljárják őket, és nem csak az jön le a sorozatból, hogy “a mi álláspontunk az egyetlen létező helyes, és kész”, főleg, ha egy elég összetett dologról van szó. Ott volt. pl. a Supergirl negyedik évada, amiben a bevándorlással foglalkoztak, ott pl. egész jól be volt mutatva szerintem a másik oldal is, mégis át tudták adni az írók a saját álláspontjukat. Mindegy, rövidre zárva a dolgot, én így ebben a formában feleslegesnek éreztem, hogy beleírták mind a covidot, mind a BLM-et, de igaz, hogy még csak két rész ment le, még akármi alakulhat belőle.

519 - 2020. 10. 29. 11:30

@Shannen: izé, március, ahogy írtad.

Estee - 2020. 10. 29. 15:22

Sziasztok!

Már nagyon vártam én is az évadnyitó dupla epizódot, de megmondom őszintén, lehetett volna kevesebb Randall szál benne…az előző évadban is szerintem túlsúlyban volt és már egy kicsit kezdem unni a folytonos szenvedését. Madison és Kevin sztem nagyon cukik együtt, én nem bántam, hogy végül nem Sophie mellett kötött ki, volt már elég lehetőségük, ami nem megy, nem kell erőltetni. Kíváncsi leszek a folytatásra, remélem nem akarják megölni Madisont szülésnél vagy hasonlók…

Anni - 2020. 10. 29. 21:44

Én csak pozitívat tudok írni a kezdésről.
Nekem nagyon bejött, hogy belevitték az aktuális dolgokat és szerintem az idővonal is rendben van.

Kevin és Madison nagyon cukik én se hittem volna, de pont ezért működik ennyire, kijár már Kevinnek a boldogság.

Jack hiába nincs már a jelenben nekem ő a sorozat alapja. :)

A rész végi csavar pedig.. fu hát még mindig megtudnak lepni.
Nekem nagyon tetszik ez a csavar bár nem értem, hogy kerül majd képbe Laurel, talán Randall beszél majd mint ismert ember az igazi apjáról és az anyuka felfogja keresni.

abba - 2020. 10. 30. 15:08

Egyet kell értsek a fentebb kommentelőkkel, számomra is nagyon suta volt mind a vírus, mint a BLM behozása – az eleve zsúfolt és drámával teletűzdelt történetbe nagyon esetlenül írták bele, de olyannyira, hogy teljesen kizökkentett a sztoriból.

Például amikor Randall és Rebecca arról beszélnek, hogy mindketten le vannak tesztelve – na és? Rebecca épp most volt a boltban és az étteremben, teljesen mindegy, negatív lett-e az egy héttel azelőtti tesztje, vagy sem.

Tudom, hogy a COVID nagyon betett Hollywoodnak és a forgatási viszonyoknak, de ez így nagyon nem elbeszélésbarát, csak elterelte a figyelmemet a belső, fontos történetről. Pláne, hogy a Jack-Rebecca szál is gyengére sikerült, szinte semm újat vagy hiteleset nem tudtunk meg a babák születéséről, és csupa pilotbeli jelenetet játszottak be újra.

A BLM behozása már indokoltabb lehet, hiszen Randall fekete identitása eddig is tematizálva volt, és ha úgy döntenek, a vírus helyett inkább ezt hozzák be, annak jobban örültem volna. Most egyszerre túl sok Randall volt ebben a premierben, túl sok idealizált monológ, ami kellemetlen utóízt hagyott maga után.

Most így visszagondolva elég vérszegény volt a cselekmény – egy egész jelenetet szentelni annak, hogy Tom Hanks koronás? Jesszus. Se nem vicces, se nem érdekes. Egy másik 2 perces jelenet pedig a One Day At A Time-ról szólt. Igazán lebilincselő.

Lehet, hogy velem van a baj, és túl sokat vártam az új évadtól a kiváló 4. évad után, de ez így több sebből vérzik.

feleki - 2020. 10. 30. 16:00

A mi életünkbe is lehet, hogy sután gyűrűzött be a vírus és a BLM, de ezek történnek, aktuális dolgok, az még sutább lenne, ha nem vennének tudomást róla.

abba - 2020. 10. 30. 17:47

@feleki

Ne is haragudj, de értelmetlen az “életünket” a sorozathoz hasonlítani, mert az egyik fikció, ezért számon kérhető rajta a kohézió és a koherencia, ami az életünkre nem igaz. Ez egy történet, nem pedig a valóság leképezése, és mint olyan, lehet jól és kevésbé jól szálakat bevezetni.
Azt megértem, hogy az írókat felkészületlenül érték a 2020-as események, de ettől még lehet kritizálni, ahogyan azokat belevitték a történetbe.

Én pedig személy szerint nem az aktualitást keresem ebben a szentimentális családsorozatban, legalábbis nem ilyen formában.

feleki - 2020. 10. 30. 19:17

Miért érte volna váratlanul őket? Pontosan tudták, hogy mi a helyzet jóval évadkezdés előtt, és gondolom mindenkinek voltak ötletei, hogy vonják be a témákat, így sikerült.

Nem hiszem, hogy számitana, hogy ki mit keres, de az evidencia, hogy az írók szeretnek hitelesek maradni, és a legtöbb sorozatban ez lesz a cél. Bele lehet vinni dolgokat drámailag slick módon is, hogy minden porcikájáról süssön az írói bravúr, az ilyeneket szeretjük, de sosem kérném számon. A sutaságot nem vitattam, de ez most az élet része, a vírus is, a közhangulat is, ami viszont nem identitásról szól, hanem rendszerről, szemléletről.

abba - 2020. 10. 30. 23:37

@feleki

Azt úgy értettem, hogy felkészületlenül, hogy nyilván nem erre készültek, mikor felvázolták az 5. évad eseményeit – viszont sajnos nemcsak a saját terveik változtak valamennyire, hanem a nézői élmény is, mert egy részét a 4.évadban láthattuk, ettől éreztem esetlennek az egészet.

Azt megértem, hogy téged nem zavart a sutaság. :)

Kriszti - 2020. 10. 31. 15:32

Vigyázzat! Találgatást tartalmaz a következő epizódokra: 🤭
Én nagyon bírom az ekkora csavarokat egy-egy rész végén, mint most Randall Anyjának “feltámadása”.
Nekem azonnal az ugrott be, hogy ő lesz Randall új pszichológusa.. 😏

Timi - 2020. 11. 01. 14:54

Sziasztok,

Sajnos nem találok online elérést az 5. évadhoz. Ti hol néztétek meg?

Köszönöm,
Timi

anvsony - 2020. 11. 02. 09:37

Nem hiszem, hogy lehetett volna ennél jobban beleírni a sztoriba a covidot ha már tavaly megmutatták nekünk, hogy mi lesz a 40.szülinapon. Mivel tudjuk, hogy ez időben kb. mikor van (lehet, hogy pontosan is, én ennyire nem vagyok hardcore fan :)), és akkor már nagyban tombolt a covid, hiába voltak jelenetek amikben nincsenek maszkban, vagy éppen nem illenek a történetbe (Rebeccáék elszigetelődtek a hétvégi házukba, de azért elmegy boltba), valahogy össze kellett kötni az aktuális valóságot azzal, amit az előző évadban megmutattak belőle. Nekem inkább ott volt egy kicsit túltolva, hogy kiemelték százszor, hogy mindenki vagy tesztelve van, vagy karanténban volt már egy éve (Malik), vagy úgy mennek Rebeccáékhoz, hogy előtte teszteltetnek ÉS karanténban vannak. Azon lehet, hogy csak én fogtam a fejem, hogy órákig vannak egy légtérben, aztán könyökpacsiznak, de ez meg pont olyan, ami a valóságban is nagyjából így zajlik, hogy tök következetlenül alkalmazzuk a szociális izolációt (már csak az hiányzott, hogy valaki az orrát kinn hagyja a maszkból :D). Igen, esetlen, de igazából a mi életünket is ugyanúgy megakasztja, hogy pl. hiába ölelnénk meg egymást. (Főleg amikor bejelentették, hogy terhes Madison, akkor még nálunk is az a fázis volt, hogy mindenkitől távol tartottuk magunkat. Aztán a szülinapon ez megint kicsit túlzás volt, ott már annyira mindegy lett volna annyi együtt töltött idő után, de szintén előfordult már velünk is ilyen sutaság.)
Azt nem hiányolom, hogy senki nem vírustagadó, eddig sem gyártott senki sem összeesküvés elméleteket, nem pont most kellene elkezdeni. :D
A BLM-et Randall szempontjából nem teljesen tudom megérteni. Azt a részét igen, hogy nagyon nehéz lehet egy fehér közegben megőrizni a fekete identitásodat, de számon kérni 40 év távlatából a családodon, hogy ők ezzel nem foglalkoztak olyan sokat, elég igazságtalannak érzem. Azért Jack is próbálkozott, az a jelenet is rémlik amikor strandra mennek és Rebeccát tanítja a többi anyuka, hogy ugyanúgy be kell kenni a napon. Ez így picit olyan, mintha Kate-nek most azokért a dolgokért kellene bocsánatot kérnie, amik általánosságban igazak a fehérek feketék elleni diszkriminációjára. Igen, most felkapott téma, de eddig Randallék mindennapi életének sem volt annyira része mint most, amikor a hírek állandóan az “arcunkba tolják”. De nyilván én ezt kívülállóként sosem fogom tudni 100%-osan megérteni.
Randallből nekem amúgy is kicsit sok, az anyjával szembeni kontrollmániája sem szimpatikus, ahogy mindenki mást (főleg Miguelt) hülyének néz. Persze, neki kvázi kívülállóként, aki a legmesszebb lakik és így a legritkábban találkoznak, könnyebb észrevennie a változásokat, mint annak, aki nap mint nap vele van. Az viszont tetszik, hogy a pánikbetegségét és szorongását ennyire nyíltan mutatják be, ahogy Toby depresszióját is, fontos lenne destigmatizálni a mentális betegségeket.
William fura nekem, azt többször is hallottuk, hogy Lauren előléptetést szeretne, meg küzd, hogy több pénzük és szebb lakásuk legyen, William meg csak olyanokat mond, hogy így is jó lesz, ne aggódjon. Engem eléggé zavarna, hogy csak engem érdekel, hogy jobban éljünk. :)

Nikolka - 2020. 11. 03. 00:14

Sajnos én is azok közé tartozom, akiknek nem tetszik ahogy beleírták a vírust. Sőt igazából az sem, hogy egyáltalán beleírták.
Itt nem is számítottam rá. Mert pont ennél a sorozatnál hangoztatták mindig, hogy évekre előre megvan a pontos elképzelés.
A “kedvencem” nekem is tényleg az, hogy itt mindenki “nyugi, tesztelt meg karanténozott”. Átjöhet a lány pasija. Hiszen karanténban volt. Igaz közben lenyomott pár tüntetést ezer emberrel de amúgy karanténban volt. Minek ezt a karantén dolgot hozzátenni, hangoztatni?
A lányok nagyon nagyok lettek. Dejaval én még mindig nem vagyok 100 százalékosan kibékülve. Úgy érzem Tesstől veszi el az időt. Aki igazán érdekes lehetett volna. (És szimpatikus volt mindig is)

Azt sem értem Jack miért nem kap már komolyabb szerepet a múltban?! Bármit el lehetne mesélni még vele. Annyi téma ki sem lett bontva rendesen.

Kev & Madisont én egyszer poénból felhoztam. Aztán tessék, az írók meglépték. És hihetetlen, de nagyon jók együtt. Tényleg jó látni egy ilyen párt ks végre. És én is simán elhiszem, hogy sikerülhet ez nekik. Mondjuk én bírtam őt eddig is.
Toby tényleg borzasztó volt ahogy elszúrta a bejelentést. De hát persze, ki gondolná.

winnie - 2020. 11. 03. 07:13

Az évekre előre elképzelés az mindig csak nagyvonalakat jelent, az írók sem tudják, hogy mi lesz 2-3 rész múlva, mert azt közösen fogják kitalálni, mindössze a sarokkövek adottak. Pont a rugalmasság a lényege az írási folyamatnak, és épp ezért pár apróság megváltoztatásával egy egész szezon iránya módosulhat, hiszen a változtatásokra kell a folytatást is építeni. Szóval a sorozat mindig változik. (Lesz krimi, ami például időt fog ugrani a járvány utánra, de a This Is Us ezt nem nagyon teheti meg. Nyilván kihagyható lenne a dolog, és tippre leginkább csak itt volt jelen, de ez ugye kreatív döntés, hogy akarnak-e foglalkozni vele.)

csb - 2020. 11. 06. 19:46

Úgy látom, erről még senki nem ejtett szót: nagyon sajnálom, hogy Pamela Adlon karakterét kiírták a BLM miatt. Nagy kedvencem a színésznő, tök örültem, amikor behozták, és most ilyen kurtán-furcsán véget ért a szereplése :(

jessm - 2020. 11. 07. 19:19

Szerintem korrekt kezdés volt.
Nem hinném, hogy sokkal jobban lehetett volna megoldani a covid és a blm-t ,anélkül , hogy az ne a történet kárára ment volna . A Rebeccás jeleneteknél nem igen tudtak mást csinálni, mivel azokat már régen leforgatták.

A rész végi csavar nem mondhatni, hogy bejött ,talán Randall az anyját enélkül is megismerhetné. Remélem hamar kapunk válaszokat, de elképzelni se tudom ,hogy fognak ebből jól kijönni az írók.

Szerintem Miguel és Rebecca rendben lévő páros, de Miguel már nagyon régen megérdemelné , hogx ne csak egy bútor darab legyen . Szóval háttérsztorit neki!!

Kevin és Madison naggyon cukik együtt. A kedvenceim között volt Madison eddig is. Plusz Kate esküvője óta reméltem , hogy lesz valami Kevin és közte. Ja , és háttérsztorit Madisonnak is minél előbb!!

Aleysa - 2020. 11. 14. 13:46

Eddig borzalmas…egyre rosszabb.
Kate-t egyre jobban utálom, de szorosan felzárkózott mellè Randall is az előző èvad óta. Szegény Randal…ahelyett hogy egy árvaházban nőtt volna fel vagy az utcán, egy fehèr család örökbe fogadta. Taníttatták, támogatták, szerettèk. Borzalmas…
Ahogy feljebb is írtak, a vírusos megjegyzèsek, jelenetek erőltetettek voltak. Tom Hanks koronás…Úristen. nagyon gyenge eddig. Semmi nem törtènt, csak vagy olyan dolgok, amik kb Barátok közt szintű törtènèsek, ócska párbeszèdekkel.
Egy jó okfejtès volt Rebeccától a fèrfiak totális hasznalhatatlanságaról szülès közben :-) de ez sem volt èletszerű.
Kezd átmenni a sorozat egy totális szappanopera színvonalú, erőltetett borzalomba, amibe azèrt beleszuszakolnak 1-2 nagyon bölcs okfejtèst/rèsz, hogy tartsák a sorozat könnyfacsaró vonalát.

Yooha - 2020. 11. 17. 11:07

Randall fekete pattogása tényleg idegesítő.
Az hogy _fekete_ terapeutát keres, elég rasszista lépés, miközben ő kéri számon a fehér rasszistákat. Ez a kettős mérce általában is bosszantó a feketék körében, itt is zavar.

abba - 2020. 11. 17. 21:30

@Yooha
Természetesen nem rasszista, ha egy fekete férfi olyan terapeutát keres, aki identitásából adódóan alapvetően megérti azt, amit egy fehér terapeuta egyszerűen képtelen. Márpedig ha Randall nem érzi úgy, hogy megnyílhat az orvosa előtt, akkor mindenképpen másikhoz kell fordulnia, ez a terápia lényege, különben performatív és jobbára felesleges is.
Nem azért keres másik orvost, mert a jelenlegi FEHÉR, hanem mert NEM fekete, ez nagy különbség.

kelemen - 2020. 11. 17. 21:52

nagyon sok “kisebbségnek” kiemelten fontos az identitása, főleg olyan közegben, ahol az határozzaa meg őket. pont annyira fontos amennyire a legtöbb “nem kisebbségnek” a világon semmit nem jelent. de hogy valaki ennyire félreértsen egyszerű fogalmakat…:) tyler perry sem azért forgat fekete színészekkel filmeket, mert nem akar fehérekkel. persze mindenkinek szívejoga azt rasszistának gondolni, ami szerinte az, de nem hiszem, hogy ilyen porcikája lenne a karakternek.

Shannen - 2020. 11. 20. 12:30

Egyetértek, semmi rasszizmus nincs abban, hogy Randall olyan terapeutát keres, akinek jobban meg tud nyílni, akinéln azt érzi, hogy az identitásuk hasonló. Sokszor a nők is inkább női terapeutát választanak vagy a férfiak férfit, zzimplán azért mert úgy érzik, így jobban megértik a helyzetüket.

Az aktuális rész kapcsán, egyrészt elismerésem az íróknak, hogy milyen trükkös módot találtak ki Randall anyjának a szálának az összekötésére. :D Másrészt, omg George Eads hogy megöregedett. Mondjuk én a CSI óta nem láttam semmiben, úgyhogy ezért is ért valószínűleg váratlanul amikor megláttam az edzőként.

Nikolka - 2021. 01. 17. 00:54

5×5

Annyira kedvükre kezelik ezt a vîrus dolgot. Igazán kár volt ezért beleírni…

Kate egy nap alatt eljutott oda, hogy végre elmondja a férjének(akinek jogos volt a felháborodása, hogy már régebben kellett volna), felkereste Marcot, és huss, 20 éves seb begyógyúlva!

Jó volt, hogy Kev végre felhívta Randalt! Kár, hogy neki pont le kellett tennie..
Amúgy ezt a dilemmát nem értem. Sok családban van, hogy apa jön megy munka miatt, anya pedig otthon van a gyerekekkel.

Nikolka - 2021. 01. 23. 01:02

Nagyon szeretem az ilyen különálló részeket. És ez is nagyon tetszett. Gyönyörű volt. Mint egy önálló film. Nem hiányoztak a szereplőink.

Ennek ellenére itt is azt éreztem, mint Kate sztorijánál, hogy légből kapott, most találták. Miért nem kereste meg már felnőttként? Mikor beteg volt? Szegény nő lényegében egyedül élte le az életét. Nem sok köze volt a Notebookhoz az életének..
Persze Randalnak végre jól jött ez. Reméljük a régi arcát látjuk viszont! A színész remekelt ismét ebben az epizódban is.

És ugye nem?! Ugye nem fog bejönni sokak tippje, hogy Madison meghal a szülésnél? Remélem csak félre vezetnek minket!

Továbbra is biztos vagyok benne, hogy nagyon bánják, hogy behozták a vírust (mi legalábbis nagyon). Ezek az erőltetett mondatok, hogy köszönöm, hogy teszteltetek meg karanténban voltatok. Könyörgöm szállodában aludtak, onnan már mindegy volt a teszt meg a karantén. Ettől az értelmetlenségtől ordítani tudnék!

Shannen - 2021. 01. 23. 09:22

Nekem ezzel a résszel leginkább az volt a bajom, hogy nem jött át, hogy Randall anyja miért is nem ment vissza megkeresni William-et, ha nem is azonnal, de akár idősebb fejjel, meg se próbálta megkeresni a gyerekét és erre nem igazán adtak választ, hogy miért is.

Ettől függetlenül valóban jó rész volt, és lehet, hogy már unalmas, hogy Sterling K. Brown van kiemelve a cast-ból, de basszus, most is mekkorát játszott már. Egy-egy pillantása ezer szót elmond, félelmetes.

És igen, a vírusos utalások most elég bénák voltak. Kíváncsi vagyok mikor lépik azt meg (akár sokkal előbb mint IRL), hogy mindenki be lett oltva és nincs többé vírus meg karantén.

Nem hiszem, hogy Madison meghalna, de mondjuk Kevin a száguldó kocsiban, fáradtan a sötét úton vezetve nem tűnt túl biztonságosnak. Bár olyan nagy baja neki sem lehetne, hiszen láttuk a jövőben, Madisont meg nem, szóval bármi lehet.

anvsony - 2021. 01. 26. 00:23

Egyszerre néztem az utolsó két részt, így most ömlesztve jönnek a gondolataim. :D
Huh, ez a rész nekem végigsírós volt, pedig nem igazán vagyok az a filmeken síró típus (biztos a hormonok..). Nem semmi élet, az otthon öltönyben reggelizéstől kezdve. Elképzelni is szörnyű, hogy várod a babádat, készülsz a közös életetekre, és egy rossz döntés miatt az egész életed megy a levesbe. Nekem nem kellett válasz arra, hogy miért nem próbálta megkeresni Williamet vagy a kisfiát, ilyen háttérrel gondolom olyan szégyen és lelkiismeret furdalás volt benne, ami simán visszatarthatta, még ha szerette volna is megkeresni őket. Meg aztán merre is induljon, William csapot-papot ott hagyott.
Azért az jó érzés lehet, hogy a tűzoltók előtt hagyott árva gyerek helyett ilyen megható történetet kapott, amiben tényleg mind a két szülője szerette.
Ez a karanténozás nekem is elég béna, egyikőjüknek sem olyan a munkája, hogy csak úgy otthon marad két hetet (plusz ennyi szabi a világon nincs :D). (Nem valami lakást béreltek amúgy? Vagy ezt csak én képzeltem? Úgy még egy fokkal kevésbé gáz.) Én nem sértődnék meg, ha ilyenkor csak “megfeledkeznének” a vírusról.
Nekem ez a kiordítom magamból a fájdalmamat és utána minden jó, elég hihetetlen, de ez biztos alkati kérdés. :) Kate módszerét jobban megértem, bár nekem az is elég, ha levelet írok annak, aki megbántott, amit aztán el se küldök. :D
Az tényleg durva, hogy Kate abortusza sosem jött fel, elég sokáig próbáltak teherbe esni, ennek is szerepe lehetett benne, hogy ilyen nehezen sikerült.
Madisont teljesen megértem, eddig a saját kis buborékában élt, elég nagy pofon, hogy Kevin ilyen nomád életmódot képzel maguknak (főleg éles váltás, hogy még a babák előtt sem akart elmenni). Biztos élnek így emberek, de én se örülnék, ha a férjem kitalálná, hogy akkor mostantól folyamatosan költözködünk. Ő is úgy képzelte, hogy lesz/van saját otthonuk, azt nem lehet évente cserélgetni (szerintem).
Én ennyire nem gondoltam túl Kevin hazarohanását, simán jöhetnek előbb az ikrek, Kevinnek meg lelkiismeret furdalása van, hogy nincs ott, mert a “gondolkozása” alatt arra jutott, hogy ott akar lenni Madisonnak és a babáknak, erre már a születésükről lekésik. De lehet, hogy csak kevésbé voltam vevő erre a szálra, mert nagyon lekötött Randall sztorija.

abba - 2021. 01. 31. 15:30

Novemberben lemorzsolódtam én is, a héten pótoltam be az utolsó 3 részt.
Jó tudni, hogy másoknak is ugyanolyan béna ez a “thank you for testing and quarantining”, amit néha behoznak, egy kicsit sem teszi hitelesebbé a sorozatot, sőt.

Ettől függetlenül tetszik az évad, csakugyan nagyon magas színvonalú volt ez a Laurel-epizód, habár az ilyen sztorikkal a This Is Us mindig a giccs/megható határán táncol, de eddig nekem nem esett át a ló másik oldalára.

Remélem, nem lépik meg Madison megölését, ez nekem is eszembe jutott, de nagyon nem jönne be, mert megszerettem a színésznőt és a karaktert is az évek alatt.

Szekrényláb - 2021. 02. 09. 12:11

Kevin és Madison nagyon cukik, már a negyedik évadban is szurkoltam nekik. Randall már az előző szériában is idegesített, de ezt most csúcsra járatja. Mintha sosem hibázna, de mindenki más igen. Mintha ő lenne maga a tökély. Ráadásul rohadt igazságtalan a többiekkel szemben, milyen szöveget nyom már Kate-nek is, mintha valami bántalmazo, elnyomo családból jönne, holott a szülei mindet megtettek érte, amit csak tudtak. Irritál, hogy annyira lenezo Kevinnel szemben is, meg úgy általában a feherekkel szemben. Nem tetszenek az aktualpolitikai utalások, lassan az egész sorozat Randall szenvedeseirol szól..

Shannen - 2021. 02. 10. 20:59

5×07
Nagyon kis cselesek voltak az írók ezzel a “sugalljuk azt, hogy Kevinnek autóbalesete lesz” dologgal. Azért örülök, hogy nem ez volt a helyzet, bár azon kicsit húztam a szám, hogy elhagyta az ID-ját, de aztán nagyon szépen kivezették ezt a szálat oda, hogy Madisonnak nemcsak Kate és Kevin van ott, hanem az egész Pearson-klán, hiszen már ő is családtag és hát ugye Pearsonéknál a család az első.
Én nem bánnám, ha Kevin nem érne oda a szülésre, főleg, hogy ez csak úgy lenne lehetséges, ha valami VIP elbbánásban részesítik a reptéren és hát az ugye nem igazán fair. Meg azt is érdemes megemlíteni, hogy tényleg nem attól lesz valaki jó apa, hogy ott van-e a szülésnél. Tök jó, hogy ő ennyire lelkes, de ténleg nem ezen múlik.

Remélem a következő rész Kate szemszögből fogja bemutatni ezt az estét, mert most nekem kicsit hirtelen volt, hogy már szül ott is az anyuka.

Illetve most kicsit összekavarodtam, mert ha az ikrek és a kis Jack örökbefogadott tesója egyidősek, akkor ezek szerint, amit tavaly láttunk jövőt, amiben a felnőtt Jacknek gyereke születik és a húga bemegy a kórházba, az jóval Rebecca halála után játszódik? Mert ugye az ő halálos ágyánál játszódó jelenetekben ott van Kevin két gyereke. Vagy azok későbbi gyerekek? Valakinek valami ötlet ere? :D

Szekrényláb - 2021. 02. 11. 12:47

#Shannen

Úgy emlékszem, az egyik részben említik, hogy Toby és Jack úton van (lehet a többiek is, erre nem emlékszem már) Rebecca halálos ágyához. Szóval ők elméletileg egyidosek.

Nikolka - 2021. 02. 23. 14:53

@Shannen

Igen, az mér későbbi jövő volt mikor Jacknek születik gyereke. Hiszen Rebecca halálakor Tess annyi idős kb. mint később Jack. Meg hát Rebecca már nem is tudna 2x évet élni.

5×7

Majdnem volt egy epizód, hogy nem kellett sírnom. De aztán a végén a telefonhíváson zokogtam.
Én is remélem, hogy nem ér oda. Mert nem igazságos, és mert tényleg nem ezen múlik, hogy jó apa lesz-e.. Nem is értem miért érzi így, mikor ő is a későbbi vidám dolgokra emlékszik az apukájáról.
Amúgy Jack alkoholizmusa akkor a Big Threenek totál kiesett? Nem emlékszem hány évesek voltak. De arra sosem emlékeznek. Csak a jóra. Nekem ez elég furcsa azért!

Én is meglepődtem, hogy Kateéknél is érkezik már a baba. Kíváncsi vagyok abból még milyen bonyodalmat hoznak ki. Ebben a sorozatban még az sem biztos, hogy ez a baba lesz Jack húga. Lehet anyuka meggondolja magát.

Ja és végre Kev jó arc volt Miguellel! Talán másodszor volt ilyen.

Anni - 2021. 02. 28. 00:42

Egy időre parkoló pályára tettem a sorozatot így most járok az 5x7nél.

Nekem is annyi bajom volt Randall anyukájával kapcsolatban, hogy a börtön után miért nem kereste meg Williamet? Ő ugyanott lakott végig és eltudta volna neki mondani, hogy hol a fia mert ismerte Rebecáékat.

Azt, hogy Kev odaért e illetve Kate-ék megkapják e ezt a babát nem találgatom mert gondolom a kövi 2 részben már kiderült. (de ez a baba nem lehet Jack Jr. húga mivel az a jövőben egy idősebb nő volt és nem 13 éves mint Kevin fia).

Nikolka - 2021. 03. 03. 23:55

@Anni

Az 2 különböző időben lévő jövő! És Kevnek amúgy is lehet később is még egy fia.

5×8

Ismét egy végigsírós rész. Engem a babákkal szülésekkel amúgy is meg lehet venni bármikor :) De ahogy az örökbeadó és fogadó anyák beszéltek a kislánnyal az valami exrtra megható volt. És annyira realisztikus. Azért egy percre bennem volt a félelem, hogy nem kapják meg a babát.
Örülök, hogy az idős Rose túlélte!
És tetszett ahogy beleszőtték azt a szálat. Megint ütős volt.

Nikolka - 2021. 03. 13. 23:46

5×9

A felnőtt Deja & Annie tökéletes cast voltak! Már ahogy beült mellé az autóba tudtam, hogy ők ketten azok. Deját alakító színésznőnek még a hangja is passzol.

Aranyos, megható, kedves rész volt ez is.
Randall amit mondott Annienek ismét könnyfakasztóra sikeredett.
Madisont eddig is bírtam, de most már főleg nagyon szimpatikus, szerethető. Remélem működni fog köztük a dolog. És Kev nem nyúl alkoholhoz!
Kate problémáját nem érzem át. Mármint a Randallos részt értem tényleg. De másrészről mások meg annak örülnének, ha az szülőanya így döntene. Félek Tobby is befordult most, hogy kirúgták. Pedig ők is annyira aranyosak voltak párként ebben a részben.

Egészen kedvet kaptam egy kisbabához a rész után :D

elfmercina - 2021. 03. 26. 11:09

A Nicky-s rész után érkeztem…hát nem tudom, azzal, hogy ilyen nehézkesen halad az évad (tudom, korona és Mandy Moore szült), a figyelmemet és érdeklődésemet is kezdi elveszteni. Pedig kevés sorozatot nézek hetiben, de úgy érzem, kezdi nem megérdemelni a sorozat. Több a filler rész, mint ahogy haladnánk előre a sztoriban, akkor is csak talán egy arasznyit. Rebecca állapotát kezdjük lassan elfelejteni, a Miguellel való egymásra találásról sincs még semmi. Elégedetlen vagyok :D

(Jack és Kev sport utazásos jelenetei tetszettek eddig igazán, és Randall gyökerei megtalálása)

Nikolka - 2021. 04. 09. 14:42

Ezen a Nickys résszel én is így voltam. Pedig szeretem a karaktert és imádom a mások szerinti filler részeket. (Szerintem ebben a sorozatban nincs filler rész. Mert ez a sorozat számomra nem a jelen előre mozdításáról szól) Viszont egy részt nem vitt el Nicky karaktere, története a hátán. Öregként aranyos, esendő. De fiatalon érthetetlen a viselkedése.
2 részletben tudtam csak végignézni a részt. Sosem volt ilyen velem ennél a sorozatnál.

Nikolka - 2021. 04. 22. 01:21

12.rész

Beth és az anyukája közti jelenet nagyon megható volt. A maga egyszerűségével olyan jól összefoglalta a dolgokat. Persze ez nem ilyen egyszerű, de így kellene legyen.
Viszont Beth és Tess között már nem sült el annyira jól a dolog. Sajnálom őket. :( Még egy laza anyukának sem könnyű.
Miguel is jó volt az apóssal.
Randall terápiáján pedig érdekes dolgok hangoztak el. Remélem nem megyünk el abba az irányba, hogy ő is így érzi, ahogy az a nő. Nekem eleve fura volt, mindig más sztorikat hallani arról, hogy az örökbefogadott gyerekek inkább mennyire hálásak.

Nikolka - 2021. 04. 22. 14:18

Ami nagyon zavaró lett szerintem, hogy követhetetlen lett az idő múlása a sorozatban a jelen szálon. És ebbe is az zavart be, hogy behozták a Covidot. Oltakoznak már. De szerintem ennyi idő nem telt el. Nem is volt ugrás. Kate csak most kezdett a melóhelyen. Most ismerték meg Tess párját. Legalább a babák korával jeleznék hogy hol tartunk.
Amúgy Nicky is meddig akar egy friss család nyakán lenni? Őszintén kiakadtam volna tőle, ha ez velem történik.

abba - 2021. 04. 27. 17:24

Őszintén ki nem állhatom, ahogy a covidot behozták a sorozatba. Egy-egy rész kivételével annyi volt, hogy haha maszkot kell viselni, most meg már mindenki jár-kel, “fully vaccinated”, mintha nem bezárva és bizonytalanságban éltek volna az emberek – azok, akik követték is a szabályokat.
Az a hosszútávú és maradandó kár, amit az elmúlt év sokakban hagyott, teljesen hiányzik a sorozatból. Arról nem is beszélve, hogy persze senki sem lett beteg vagy került kórházba – amennyi szereplővel működik a sorozat, az egyiknek reálisan meg kellett volna történnie. Persze lehet mondani, hogy ez fikció – és éppen ezért dönthettek volna a mellett, hogy nem hoznak be olyasmit a történetbe, amivel később nem tudnak elszánolni.

Nagyon nehéz persze olyasmire reflektálni, ami épp most történik velünk, de az egyébként javarészt jó és elgondolkodtató sztori kárára ment, hogy nekem is ezek jutnak eszembe a This is Usról, nem pedig mondjuk Kevin és Randall epizódja, ami egyébként remekül sikerült.

Nikolka - 2021. 05. 25. 14:11

5×14

Vééééégre! Jól használták a covidot! Bemutatta a kárt, amit okozott. Nagyon megható volt rövidke története. És Randall végre az a Randall volt, akit szerettünk. Az a pár, akit csodáltunk.
Kate is végre normális. Borzasztó lehetett tényleg az anyjának ennyi évig egy ilyen lány. Miközben más lányok legjobb barátnő kapcsolatban vannak az anyukájukkal.
Nicky is aranyosan volt a részben, bár továbbra sem értem jelenlétét.
Madison pedig a sorozat legüdébb színfoltja lett. Annyira cuki, pozitív. (bár én régen is szerettem, sőt, már rég felvetettem, hogy örülnék neki és Kevnek)
AMiben Deja benne van viszont nem kellene benne lennie egy ennyi idős lánynak. Sajnálom szegényt.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz