login |

Supernatural – 15×19: Inherit the Earth

2020. 11. 13. 21:30 - Írta: Necridus

105 hozzászólás | kategória: kritika,

Nem kevés komment gyűlt össze a múlt heti kibeszélőhőz az eddigi epizódkibeszélőkhöz képest (aki esetleg lemaradt, itt a válasz arra, hogy hogyan is kell értelmezni azt a bizonyos jelenetet). Volt mit megvitatni, elvégre elég nagy események történtek végre a SupNat utolsó évadjában. 16 rész után csak sikerült a lovak közé csapni!

Jövő héten még jelentkezik a sorozat egy különleges epizóddal, amiben a készítőkkel és színészekkel készített interjúkat hallhatjuk, s utána jön a sorozatzáró, a Carry On. Mégis megkaptuk a finálét a héten? Vagy valami hiba csúszott a gépezetbe és rossz epizódot adtak le tegnap este a CW-n, vagy… nem tudom. De ez így nagyon fura volt. Akkor mégis mi lesz az utolsó részben?

Most egy hétig vakarhatjuk a fejünket. Addig a tovább mögött beszéljünk spoileresen a kvázi sorozatzáróról.

Egy hete, hogy Castielt és Billie-et elragadta az Empty, amivel párhuzamosan egyidőben Chuck kiírtotta az emberiséget Sam, Dean és Jack hármasát leszámítva. Utóbbi azért elég nagy hangsúlyt kapott, de előbbit nem vártam, hogy ilyen hamar letudják. Castiel nem érdemelt volna meg egy jelképes vadásztemetést? Vagy bármit, ami több annál, hogy “Cass is gone”.

A népesség elcsettintésével viszont elég jó környezetet építettek ki, ahol a Winchesterek reményvesztetten, céltalanul éltek. Ezt azért már jobban sikerült képernyőre vinni (mint Cass gyászolását), egész jól átjött, mennyire nyomorult helyzetben vannak a fiúk. Ennek csúcspontja egyértelműen az volt, amikor megadták magukat Chuck-nak.

Mégis Isten elutasította a fehér zászló lengetését (és még Dean által megtalált és pillanatnyi örömet okozó kutyát is képes volt vigyorogva elpusztítani), amivel még jobban nyomatékosította, hogy egy utolsó rohadék (kíváncsi vagyok, a mélyen vallásos nézők mit gondolnak. Van egyáltalán olyan közülük, aki eddig eljutott?). Még ez is jó volt, sőt, ahogy halvány reménysugárként megjelent Michael, azt is élvezhettük.

Majd Cass hangja is megérkezett, akiről hamar kiderült, hogy Lucifer az, s azért jött, hogy segítsen a tesóknak. Még ez a jelenet is szórakoztató volt! Imádtam, ahogy Samet inzultálja, ahogy Pellegrino most is kiválóan hozza az ördögöt, s egy ártatlan kaszás megölésével létrehozza az új Halált (az új, kissé nevetséges kaszával). De hamar kiderült, hogy Lucifer nem az Empty segítségével került a Földre, hanem Chuck hozta ki onnan, hogy megszerezze neki a könyvet, ami az ő haláláról szól (és csak a Halál tudja elolvasni).

És innentől szabadult el a pokol – mármint nem a sorozathoz illően. A rész maradék felében annyira súlytalan, csalódást keltő és a 15 évadhoz méltatlan színvonalat kaptunk, hogy az nem igaz… Kezdjük ott, hogy Michael és Lucifer nagy összecsapása (amiben Lucifer elesett) kábé két energialövedékből meg egy teleportálásból állt, aztán Michael még meg is említette, hogy ilyen csatában évezredek óta nem volt része. Itt felnevettem.

Egyébként nagy pacsi, hogy Jake Abel Adamjét vissza sikerült hozni az utolsó évadra, jól eső volt látni, ahogy a három (illetve két és fél) Winchester közösen veszi fel a harcot a gonosz ellen, mint az S5 végére szánt Kripke-féle záróban. Belegondolva volt pár remek része az epizódnak. De ahogy Chuck is mondja:

…sounds good on paper, but as a viewing experience, it’s just kind of…. eh.

Most, hogy a könyv nyitva volt, Sam, a kódfejtő látszólag meg is tudta fejteni, hogyan is érhet véget Isten története. Megidézték, majd hamar kiderült, hogy Michael még mindig apja kedvében akart járni, de ennek mind hiába, Chuck megölte – Michael és Lucifer halála egyékbént elég jó volt, nem csak kifénylettek pillanatok alatt, hanem érződött, hogy ez más halál, mint bármelyik angyalnál. Chuck-ból ismét előjött a drámaíró és szadista, így gyors csettintés helyett ütni-vágni kezdte a tesókat – miközben Jack-et több percig figyelmen kívül hagyta a háta mögött.

És ez lett a veszte. Remek volt látni, ahogy a Winchesterek újra és újra felkeltek, miután annyi pofont kaptak. Hallottunk csonttörést, láttunk vért, de a fiúk akkor is felálltak és megmutatták, hogy a végsőkig kitartanak, hogy nem ismerik a félelmet és a gyengeséget. A végén vigyorogva magyarázták el a nagy ötletet, amire annyira büszkék. Én meg csak fogtam a fejem tőle.

Jack a múlt heti Empty-ben történő robbanása után egy energiaporszívó lett gyakorlatilag, és nem csak a körülötte lévő növényektől nyert energiát akaratán kívül (a tesóktól miért nem?), hanem mindkét arkangyal halálából, no meg Chuck és a Winchesterek verekedéséből is. Annyi energiát tudott magába szívni, hogy képes volt Chuck-ot erejétől megfosztani és az új Istenné válni. Ismét fogták, és a semmiből egy olyan szituációt kreáltak mindenféle magyarázat nélkül, ami varázsütésre mindent megoldott.

Megmagyarázhatták volna valahogy, miért kapta Jack ezt az új erejét ahelyett, hogy csak így bedobják, hogy legyen valami utolsó kiút. Az pedig, hogy a pár hónapos kölyök, aki alig tud valamit a világról, hirtelen isten lett. Hát… Egyfelől imádom, hogy irónikus módon az ördög fia lett az új Mindenható, másrészről zavaró, hogy egy tapasztalatlan, kiegyensúlyozatlan érzelmi állapotú (emlékszünk Mary esetére, ugye?) gyerek lett az új Úr, aki hirtelen olyan bölcs lett, mint a sorozat összes szereplője együttvéve.

Chuck-ot magára hagyták, hogy halandóként, mindenki által elfeledve élje le maradék életét, Jack pedig visszahozta az összes élőlényt, akit Chuck eltüntetett. Na és erre hogy lett hirtelen képes, honnan tudta, hogy kell? Volt egy reset gomb az agyában? Mondjuk ott van Amara, talán ő volt, aki segíthetett neki. Az élőlények visszahozatala után pedig egy olyan beszédet mondott, ami szép volt, de nem illett a karakteréhez. Túl bölcs lett hirtelen.

Elmondta, hogy Chuck-kal ellentétben ő nem fog beleszólni az emberek életébe. Azok hinni fognak abban, hogy ha szeretnének, képesek jobbak lenni, de nem fogja irányítani az életüket, ahogy elődje tette, hiszen neki az lett a veszte. Majd elsétált hátrahagyva a családját. De hogy hova, és miért nem maradhatott velük… Sam és Dean kettesben még ittak egy utolsó sört, majd beültek az Impalába, hogy elautókázzanak a naplementébe.

Cukormáz. Ez sajnos nem több. Itt van egy szörnyekről szóló horroros drámasorozat, amiben a karakterek 15 éven keresztül szenvedtek, folyamatosan vesztették el társaikat, folyamatosan feláldozták önmagukat egymásért, erre a legvégén minden megoldódik bármiféle veszteség nélkül? Már csak az lenne az igazán megbotránkoztató, ha még vissza is hoztak volna mindenkit, aki korábban meghalt.

Én is úgy gondolom, hogy ennyi szenvedés után mindkettő megérdemli a boldogságot, csak ez mégsem illik a sorozathoz. Ez az igazi hepiend az, amit nem vártam volna. Pláne nem ilyen rohanásban és hatástalanul prezentálva. Nem volt semmi érzelmi hatása (Lucifer megjelenése több érzelmet váltott ki belőlem, mint a boldog vég…), az egész olyan volt, mintha meg se akartak volna feszülni az írásában.

Az arkangyal-háború meg oké, hogy ismét az ötödik évadra utalt, ahol Michael és Lucifer csatázik, de ennél ócskábban nem tudták volna letudni. Nem volt epic leszámolás, hiányzott a hatalmas és látványos csata, tulajdonképpen egy emlékezetes része nem maradt az epizódnak. Ha még menne vagy öt évig a sorozat, lehet azt se tudnám már akkor megmondani, ezen események melyik évadban történtek, annyira nem érződött egy epic utolsó leszámolásnak. Mégiscsak Isten volt az ellenfelünk!

Az autókázás közben kaptunk egy közel két perces flashback áradatot a sorozat eddigi karaktereiről, fontosabb és emlékezetesebb pillanatairól, ami során már majdnem éreztem, hogy jönnek a könnycseppek, de még mindig nem. Főleg azért, mert csak egymás után vágott darabkák voltak, nem voltak kiemelve komolyabb jelenetek, az egészben csak a kényszer érződött.

Meg azért a főszereplők kiemelése elvárt lehetett volna, nem? Katie Cassidy (Ruby I.), a sorozat egyik női főszereplője például nem kapott egy pillanatot sem (mondjuk most látom, hogy csak 6 epizódban volt jelen, ami durva, hogy erre is megkapta anno a főszereplő címet), de a másik női főszereplő, Lauren Cohan (Bella Talbot) se kapott többet két tizedmásodpercnél.

De a pótapjuk, Bobby is jóval több pillanatot érdemelt volna. Az első pár szezonból tulajdonképpen csak néhány másodperc volt, aztán már azokat kaptuk, amik a 10+ évadban voltak, ezek pedig jelentősen kevesebb érzelmet válthattak ki belőlünk, mint a kezdetekből kivett jelenetek.

Szóval lényegében ennyi. Jack legyőzte Istent, Sam és Dean ismét más segítségével győzték le a gonoszt, viszont most minden visszakerült a régibe, s békésen, szabad akarattal autókázhattak el a messzeségbe. Akkor most mi lesz? Van még egy rész. Kapunk még 40 percnyi autókázást? Vagy Chuck-nak van még valami a tarsolyában? Talán az Empty-nek?

Itt pedig valami bűzlik, így nem érhet véget a történet. Jared Padalecki úgy nyilatkozott, az utolsó rész az örök kedvence, úgyhogy biztos lesz még itt valami. Jövőhéten a sorozatzáró(!) írásnál találkozunk!

105 hozzászólás Ne habozz!

yagami01 - 2020. 11. 13. 06:45

15×19
Az értékelése perpill jónak mondható és belefutottam pár spoilerbe, viszont ahogy olvasom nem mindenki ájult el a résztől.

yagami01 - 2020. 11. 13. 07:34

(Oké.. most már az értékelése se a legjobb. (:
Valamiért számít nekem az im_db. Supnatnál általánosságba elmondható volt, hogyha valamelyik rész megüti a 9-et, pláne ha meg is tartja, akkor az valóban kiemelkedő. 9 alatt nem mindig értek vele egyet, van ami nekem jobban tetszik, mint amennyit kap. Viszont 9 és felette ált. mindig jó szokott lenni, ezért is szoktam figyelni ezeket. Na most… a Unity után a Despair is becsúszott 9 alá, pedig tök jó volt látni a végén ezt a két 9-es vagy a feletti részt. Szóval így most ezt egyelőre szomorú látni, hogy az összes évadnál van legalább egy, de inkább kettő 9-es rész, ennél meg perpill egy sem. A vége lehet nem fog tetszeni, nem tudom, de az évad nagy része szerintem tetszett, szóval oké, csak… ja. :) )

Geralt897 - 2020. 11. 13. 08:33

Na jo, inkabb nem mondok semmit erre a 19. Reszre, ekkora egy bullshitet es atbaszast.. Basszák meg. Kesz, nalam az 5. Evaddal veget ert a sorozat, a tobbi nem letezik a szemembe. A 20. Reszt felesleges meg nezni, hatas vadasz.. Es nem is mondom mi lesz spoileres lenne, de egy baszott. Nagy atbaszas, fhu, az 5. Evad zarasa szazszor dramaibb es jobb lett.

Geralt897 - 2020. 11. 13. 08:41

SPOILER
SPOILER
SPOILER
Szappanopera megiigyelné ezt az egész sorozattól idegen befejzést, és teéjes átbaszás az egész.. Attól, hogy vírus lett és át írták, nem mentesítik fel ezt a zárást. Az 5.évad memutatta, hogy nem lehet nekik Happy End, de, még izgalmas se lett.. Rég húztam fel magam ennyire. Csalódás.

Geralt897 - 2020. 11. 13. 08:59

SPOILER
SPOILER
Teljes érzelem, mélység hiányzott a részből, semmilyen érzés se volt benne, csak gyors zárjuk rövidre érzés.
Szóval jöhet egy mozifilm normál lezáráshoz.

Kissur - 2020. 11. 13. 09:09

Az eleje félelmetesen olyan volt, mint manapság a világ, a bunkeres rész nevetséges volt ezekkel a halálokkal, de a vége olyan reményt adott, amire pont szüksége van ma mindenkinek.

És nem tudom, hogy ki milyen Supnatos youtube csatornát követ, de a rész befejezését követően felmentem, és a második videó kapásból spoiler volt. Úgyhogy óvatosan!

karen - 2020. 11. 13. 09:11

ha számodra felesleges megnézni a sorozatzáró részt, akkor gondolom nem is fogod, gratulálok, erős vagy, de ilyen sorozatokból nem csinálhatnak mozifilmet, maximum tévéfilmet. de hogy lehet tudni az utolsó előtti rész alapján, hogy milyen lesz az utolsó?

Geralt897 - 2020. 11. 13. 09:14

Ugy ertem, hogy szinte felesleges lesz a 20. Reszt majd megnezni jovoheten, de resz utan es a promot ha megnezitek, rajottok. Nagyon atvagottnak erzem magam. Dihos letem es ez az egyetlen igazi erzelem amit kihoztak.

Geralt897 - 2020. 11. 13. 09:17

Jared nyilatkozta, hogy egy mozifilmre visszajonne.
Nezd, nem lattad meg a 19. Reszt, igy nem erted miert irom azt amit, de jogos es tudatos.

yagami01 - 2020. 11. 13. 16:31

Falatka egyébként ezt írta twitteren:
” Na az a nagy büdös helyzet, hogy most néztem meg a supnat utolsóelőtti részét, és elkezdtem rettegni. Itt valami kurva nagy szemétség készül… :-o ”

Valamint jött egy ilyen hozzászólás:
” Jared Padalecki says the final episode of Supernatural is his favorite of all time.
Ezek alapján azt gondolnám, hogy jó lesz az utolsó rész. ”

Kissur:
Ja, én is visszairatkoztam a Supernatural4ever-re épp, régen jó volt mert mindig feltöltötték külön az “akkor” részeket is minden részhez stb. aztán törölve lett és megláttam, hogy itt van még mindig újabban. Csak hát persze már nyomatta fel hajnalban a dolgokat, úgyhogy le is iratkoztam, amíg megy az évad. :D

Geralt897 - 2020. 11. 13. 19:11

yagami01: Az utolsó rész nem hivatalos rész lesz, már csak egy utolsó “Event” ahol beszélgetnek. Ez volt a zárás. Az már csak egy beszélgetés lesz.

Geralt897 - 2020. 11. 13. 19:14

Full átbaszás lett az egész évad. A nagy 2 órás finale meg, dettó illúzió. Rég csalódtam ekkorát.

Freelancer - 2020. 11. 13. 19:24

Ehm, az utolsó rész normális rész lesz. Duplarész, aminek az első fele dumálás a színészekkel.
Carry on my wayward son, valaki? Majd biztos az utolsó évadban felejtik el, mi?
Senki sem gondolt még arra, hogy amit ebben a részben láthattunk, az nem a valódi befejezés? :D
Ne impulzusból kva anyázzunk már.
De ha tévedek, azt is elismerem.
Szerintem gyönyörűen megvezettek mindenkit, és jövőhéten leesik az állunk. Ha meg nem, akkor ez sajnos COVID related, hiszen nagyrészt át kellett írni hirtelenjében az utolsó pár részt.

Geralt897 - 2020. 11. 13. 19:30

Freelancer: Ha így lesz bocsánatot kérek, de nem hiszem, hogy ekkora zsenik lennének a Supernatural írói és marketingesei. A CW nem erről híres. Meg ha jön a csavar, hogy pl Chuck így tervezte, az meg erőltetett cavar, ebből már minden ilyen írói megoldás giccses lenne és erőltetett.. Ha igaz is és lesz egy rész akkor is nálam sajnos sehogy nem jön ki jól. Az a sok halál, átbaszás, gyors tempó ami ebben volt, kb 3 részt körbe ölelt volna. 20 részük volt. Amit kihasználtak 6 részt főszállra kb. Egyik kedvenc sorozatom volt, jó, hogy ideges vagyok. De mondom, ha igazad lesz én fogok elnézést kérni, de addig mindnekinek joga van kiakadni, ha akar. Én szeritnem csak beszélgetés lesz. Mint a modern családnál, vagy az agymenőknél volt.

Geralt897 - 2020. 11. 13. 19:37

Freelancer: Amúgy meg nem hiszem el, hogy nem lehetett mgoldani az eredeti terveket a virus mellett. Ha nagyon akarták volna, biztos megoldható, de az átírás meg pont választ adna erre, hogy a 20.rész nem is rész lesz, ha így lesz. Át kellett írni és nem tudták kitölteni, így maradt ez B terv, ismétlem, ha így lesz, de nagy a ráció rá, sőt..

Freelancer - 2020. 11. 13. 19:49

De alapból több színészt nem sikerült szerződtetni az utolsó részre, az ottani helyzet miatt. Ez már alapból elég nagy változás lehet. Ne mondd, hogy szerinted pl. ez volt a terv Michaellel, vagy épp Luciferrel, mert fix hogy nem. Sajnos érződött a részen, hogy nem tudták leforgatni azt, amit eredetileg akartak.

Tudtommal Amara befejezése sem ez volt eredetileg, hanem ő lett volna a kulcs Chuck ellen (mivel Dean és Amara kapcsolata az EGYETLEN, amit Chuck saját bevallása szerint nem írt meg előre).
Sőt, szerintem ez lesz a 20. rész lényege.

Ez a Chuck által megírt “befejezés”, elhiteti a srácokkal, hogy győztek.
Az is lehet ÉVEKIG hagyja őket ebben a hitben, majd betoppan és elvesz mindent. Ahogy a kutyánál, csak sokkal nagyobb léptékben. Aztán jöhet Amara és Dean örök köteléke, ami az első olyan dolog, ami nem volt benne a történetben.

Persze mondhatod, hogy nem, mert ez az utolsó rész, de fix, hogy nem ezzel zárják a sorozatot. Nincs olyan ember, ali ebbe így beleegyezett volna, Jensen és Jared pedig fix, hogy nem hagynák. És ismétlem, nem volt Carry on my wayward son. Ha ez nem mond el mindent a dologról, akkor semmi.

Hádész - 2020. 11. 13. 19:51

Hát ha ez volt az utolsó rész, akkor valami nem stimmel. Mármint persze, olyan volt, mint egy zárás, lement a stáblista, aztán jöttek sorban a kérdések. Kizárt, hogy jövő héten csak 2 órás pofázás lesz.

SPOILER

Nincs halál, szóval gubanc van. Mi van a többiekkel (Bobby, Jody stb.)? Ők is megérdemelnének legalább egy telefonhívást. Sok szörny van még szabadlábon, róluk is ejteni kéne 1-2 szót, az Emptyről nem is szólva. Így összecsapva nem lehet lezárni 15 évet. Tippre jövőhéten kapunk egy (ál)doku részt, aztán félidőben átmegy rendes részbe valami csavarral.

A jövő heti rész előzetesében a szöveg elég gyanús: Nézd, hogy kezdődött, és hogyan ÉR véget. Ha ez lett volna a scriptelt zárórész, akkor csak nem jelen időben lenne az az “ér”.

yagami01 - 2020. 11. 13. 20:11

15×19 (SPOILER!)

Geralt:
– Egyrészt én nem is tudtam, hogy 2 órás lesz az utolsó rész. Úgyhogy ennek örülök. :)
– Másrészt láttam spoilerként, hogy Jack lesz az új Isten. Ez akkor nem tetszett. Nem ilyen happy endet képzeltem el. Viszont ahogyan a részt néztem, meg nem volt rossz, főleg az első 75%. Úgyhogy nekem mondhatni tetszett, még úgy is, hogy nem szeretem Jack-et, mint karakter. De valahogy ezt a “B tervet” is jól kitalálták. Persze bele lehet kötni, hogy pont Mihály ne tudná, hogy nem is tudják elolvasni stb. De volt benne ötlet, hogy azért sorvadt el minden Jack körül, mert. És ez az egész valamilyen szinten logikus volt, de úgy, hogy nem is gondoltál rá. (legalábbis én nem) Szóval részemről nem volt olyan hű de nagy csalódás a rész, pedig azt hittem az lesz, szóval rosszabbra készültem, így még pozitívan is csalódtam, ha már csalódás.
– Tetszett az, hogy Jack nem hozott vissza mindenkit, akiket Isten kinyírt. Tehát nem láttunk Bobby-t, Charlie-t, Castielt (nem ő nyírta ki, de akkor is) és a többieket. Ne jöjjenek vissza, végre egyszer maradjon halott a halott, akiknek egy pici súlya is van.
– Tetszett továbbá a végén lévő összeállítás, ezen belül, hogy többségben voltak a régi évados jelenetek. Az utolsó csomagtartólecsapós jelenet meg egyrészt a legjobb ötlet volt utolsónak, másrészt előre vetítheti Freelancer elképzelését.

Freelancer:
– Egyetértek, hogy az utolsó részre kell egy Carry on és ezzel még nincs vége. Mert ha van Carry on, akkor nem hiszem, hogy vége van. És a rész szíme is Carry on, szvsz… szinte lehetetlen, hogy ne lenne.
– Az egészben van logika amit mondasz. És ezzel reményt is törne Chuck, amit már szintén hangoztatott. És mint tudjuk, Beki is azt mondta, hogy nagyon nagy reménytelenség a vége. Na meg az egész részben… vannak furi dolgok, ahol kibicsaklik a történet. Gondoljunk bele:
Lucifert elküldi Isten a könyvvért. Készíttet egy új Halált (aki amúgy megint csak tökre sótlan, de legalább a kasza egy fokkal jobb, ha mindenképp itt kellett lennie megint annak is…), hogy elolvassa a véget és megakadályozza, feltételezem. Minden oké, nem? Tök logikus. Viszont. Lucifer még azelőtt megöli a Halált (az már más kérdés, hogy szerintem nem lenne képes egy arkangyal kinyírni csak úgy a Halált), hogy elmondaná, hogyan lehet kinyírni. Ők meg nem tudják elolvasni és nyilván Luci tudja, mert azért kellett a Halál, de akkor minek ölte meg idő előtt? Na meg pont Isten ne tudná, hogy nem tudja elolvasni a könyvét? Mikor mindent tud?
A másik, hogy Sam és Dean ezen terve szép meg minden, de mivel a Halál halott, megidézhettek volna egy kaszást, akit kinyírnak, tesznek rá láncot mint régen a Halálra, aztán az új általuk vezetett Halállal elolvastatják a könyvet és akkor egyből tudják a tényleges halált. Ez miért nem jutott eszükbe? Vagy eszükbe jutott, de inkább kockáztattak? Ilyenkor? Így is úgy is ködös ez a része is.
– Szóval igen, így ezek után lehet abban logika amit mondasz. Logikusnak látszik, de adtak kiskapukat, hogy azért elgondolkodjunk. Meg hát eleve egy elég nagy kiskapu, hogy nem az utolsó rész. Nagyon remélem, hogy így van ahogy írod, mert akkor tényleg… zseniális lenne. :D Lehet Falatka is erre gondolt azzal, amit írtam fentebb. Szóval ebben most reménykedek és nagyban felértékelné ezt a részt is mások szemében, akik nem voltak vele elégedettek. Legyen úgy!

De a beszélgetés ne az elején legyen már, mert kizökkent, szerintem a végére a stáblista utánra tenném be ezt vagy valami hasonló. Hogy nézne már ki, hogy az elején Carry on meg minden, aztán 1 óra beszélgetés?:DD

yagami01 - 2020. 11. 13. 20:13

A másik, hogy Ruby szála még mindig elvarratlan, amit említettem korábban (de biztos van más is, ha nagyon gondolkodom). Vagy nem gondoltak rá és hagyják annyiban, Castiel hazudott neki és kész, meg amúgy is meghalt, nem tudott segíteni, vagy pedig… az utolsó részben hozzák vissza valahogy.

Geralt897 - 2020. 11. 13. 20:13

Hádész: Szeritnme nincs szörny, mert Jack úgy alakította át a világot.
Hát, legyen nektek igazatok, én örülnék a legjobban, de ha ez így mrad, abból nesz nagy botrány és elégtelenség, jogosan. De legyen nektek igazatok. Mert ez így nagyon gyenge lenne zárásnak.

Geralt897 - 2020. 11. 13. 20:16

Azért az mekkor alett volna, még az 5.évadban mondta az eredeti halál, hogy eygszer eljön és elkaszálja Istent, na az lett volna igazán drámai, katarzis, csak őt megölték.
Az a baj, hogy túl gyors lett, túl sok kérdés, elkezdett szál, lezáratlan. Hiányzik a konklúzió. És a katarzis, vagy a méylség, dráma. Engem meg se hatott, pedig anno a 14. évad végén azt mondta, hogy tuti ha le megy a vége megkönnyezem, de pont hogy semmit nemváltott ki.

Geralt897 - 2020. 11. 13. 20:19

yagami01. Az eredeti halált is a saját kaszájával tudták megölni. Régebbi mitn isten. Tele volt hülyeséggel a rész sajnos.

yagami01 - 2020. 11. 13. 20:21

Geralt: Pontosan, a Halált csak a saját kaszájával vagy sarlójával lehet, én is így tudom. Meg egy arkangyallal akármennyire is erős, nem egy szint. Szóval itt is kibukik a dolog. De ennek örüljünk, mert alapot adhat Freelancer elméletének, ami meg zsír lenne.

winnie - 2020. 11. 13. 20:22

Miért gondolja bárki is, hogy ha neki nagyon nem tetszik valami, azt mások ne imádnák esetleg?:) Biztos volt valami a résszel, ha imdb-n ennyi 1/10-et kapott, de ettől meg sokkal több a 10/10. (nyilván ez helyen kezelendő, hisz mindig a 10/10 dominál, ami abszurd, és az is tény, hogy máskor sokkal több van.)

yagami01 - 2020. 11. 13. 20:25

winnie: Igen. Mindeképp megosztó lesz a rész, az is lehet a hét legrosszabbja között is fog szerepelni párszor, de nekem összességében nem volt vele gond. Geraltnak pedig nagyon nem tetszett. Viszont ha az utolsó rész tényleg olyan lesz, hogy ez csak illúzió (a happy end), akkor még inkább felfogja az értékelni a részt. Mert ahhoz képest, annak meg jól meg volt csinálva szerintem.

Ambriel - 2020. 11. 13. 20:28

15×19

Tökéletes befejezés. Olyan tökéletes, hogy arról bűzlik, hogy nem igaz, pláne azoknak, akik 15 éve nézik ezt a sorozatot. Valami átverés van itt.

Talán Spoileres ötlet:

Mi van, ha Chuck tényleg agyonvert Deant és Samet, és ez csak a privát Mennyországuk? Mert ugye ebben a világban mindenkinek az a Mennyországa, amit a legjobban szeretne, és a Winchesterek itt szabadok akartak lenni.

Geralt897 - 2020. 11. 13. 20:31

Max annyi ami szeritnem igazoló lehet a teóriára, amit itt írtak, hogy carry on a címe, és Chuck mondná akkor foyltassuk, de ez elcsépelt számomra, meg Ott van a promoban, hogy series final EVENT. Nálam nagyon csak ez az interjúzásnak hat.

Geralt897 - 2020. 11. 13. 20:33

Ambriel: Na ezt még el is tudnám fogadni, ha a mennyben lennének, de ez is nem tudom.. fura.. ebből ha tényleg lesz még egy rész akkor vlami nagyot kell lépniük, hogy jól kijöjjenek.

yagami01 - 2020. 11. 13. 20:33

Amriel:
Na, ha többeknek eszébe jut, az jó. Reméljük ha nem is erről, de ilyesmiről van szó.

Geralt:
Lehet, hogy promóban sem szeretnének lelőni semmit. Ami logikus lenne megint csak – és ne is tegyék – ha egyszer ezt a részt is lezárásnak szerették volna elhitetni. Nehogy már elspoilerezzék maguknak, hogy nincs így. :D

Geralt897 - 2020. 11. 13. 20:34

yagami01: Nektek legyen igazatok, meg ez logikus tudom én, de ha nekem lesz igazam az ki fogja sokaknál lőni a biztosítékot. :/

Geralt897 - 2020. 11. 13. 20:35

Ambriel: Igen, sajnos aki ismeri a sorozatot, tudja hogy happy end nem lehet, túl idegen lenne, és nem illene bele az össz képbe. szerintem.

Ravagedseducer - 2020. 11. 13. 20:38

Nyilván nem ez volt az utolsó rész… nem véletlenül hívták az utolsó előttinek a tegnapit a színészek twitteren, instán stb.

Pont azért reklámozzák dupla részként, mert az egyik a visszaemlékezős rész lesz, az interjúkkal, ami egyszer sem volt a CW-n 2×42 perces és gondolom most sem lesz az. Valószínűleg azért nem mutatnak belőle jelenetet mert lesz vmi csavar; vagy 7 pecsétes titokként kezelik.

Freelancer - 2020. 11. 13. 20:43

Bakker, felhypeolok itt mindenkit a hülyeséggel, aztán lehet koppanunk mind.
Csak várjuk meg a tényleges évadzárót, mert ez tuti nem az volt. Lehet nem volt illúzió, lehet ezt ilyen felemásra sikerült összehozni csak, és kapunk jövőhéten valami happy, feelgood részt, ami nem javítja ki ennek a résznek a hibáit, de megmelengeti a 15 éve SupNat fan szívem (mindenki helyettesítse be az évhez a saját számát :D)

Egyébként én évek óta azon filóztam, hogy a sorozat vége egy teljes reset lesz, és visszaugrunk oda, hogy Apa elment vadászni. Persze jóval öregebbek a színészek, ami fura lenne így, de szerintem a többség lenyelné. Itt jöhetne képbr akár a mennyországos lezárás. Vagy mondjuk az 5. Évad végére resetelnek. A valós happy end nem illik ide, még ha nagy eséllyel happy(ish) lesz a vége.

yagami01 - 2020. 11. 13. 20:51

Igen, szerintem is azért nem mutatják. Jövő héten még jobban vigyázok a spoilerekkel, nem nézek semmi olyasmit (csak ne ajánlgassa a YT), imdb-n se kattintok a részre hátha beírnak valami színészt. :D Ezt

Freelancer:
Hát most már mindegy. :D Szerintem a többieknek is ilyesmi jutott eszébe, tehát nem hiszem, hogy a hozzászólásod alapján írták volna.

Geralt897 - 2020. 11. 13. 21:17

Hát a promoban, egy jelenet van ami soha nem lehetett látni, és bizakodható, hogy tényleg rész jelenete.

yagami01 - 2020. 11. 13. 21:34

Olvasom Kripke is itt lesz az interjús résznél. Kíváncsi leszek rá miket mond.

Geralt897 - 2020. 11. 13. 21:59

Akkor nem vagyok ezzel egyedül. Hasonló érzés váltott ki. Emlékeztek amúgy mikor az 5.évadban Sam visszaemlészik pillanatokra? Na, ott gyorsabb vágású volt, de még is több érzelem volt mint az itteni jelenet össze vágásban. Pedig ott nem zene volt, nem lassú jelenetek, de még is érzelmes, intenzív és whaoo.. FANTASZTIKUS VOLT.

yagami01 - 2020. 11. 13. 22:20

” Castiel nem érdemelt volna meg egy vadásztemetést? ”
Szerintem azért nem gondoltak erre, mert nem volt test. De lehet talán jobb is részemről. Még ha vadászott is, angyal volt. Persze a kettő nem is biztos, hogy ki kell zárja egymást. Na mindegy:D Szóval a test lehetett az oka.

” A rész maradék felében annyira súlytalan, csalódást keltő és a 15 évadhoz méltatlan színvonalat kaptunk ”
Mihály-Lucifer harccal egyetértek. A úgy önmagában az utána követő részekkel sem volt bajom annyira. Nekem. Azzal is egyetértek, hogy Lucifer jelenetei jól sikerültek.

Kasza: szerintem jobban nézett ki ez, mint az előző. Az nagyon gagyi, műanyag hatású volt. Ez legalább fa és fém. De a legelső Halál kaszája a legjobb.

” Most, hogy a könyv nyitva volt, Sam, a kódfejtő meg is tudta fejteni, hogyan is érhet véget Isten története. ”
Vagyis kamumegfejteni, mert mint tudjuk nem tudták elolvasni. :D

” a tesóktól miért nem? ”
Nem csak a tesóktól nem, de egyik emberrel kapcsolatban sem mutattak ilyet. Szóval szerintem valahogy az emberekre nem hathatott ez a dolog vagy nem tudom.

” Jack pedig visszahozta az összes élőlényt, akit Chuck eltüntetett ”
Ezt nem tudjuk bisztosan. A bunkerben úgy tűnt, hogy egyedül vannak Dean-ék. Szóval az ismerősök, Charlie és a többiekről egy szó nem volt, pedig őket is Isten tüntette el.
” Már csak az lenne az igazán megbotránkoztató, ha még vissza is hoztak volna mindenkit, aki korábban meghalt. ”
Jó, nem szóltam. :D

” Az első pár szezonból tulajdonképpen csak néhány másodperc volt, aztán már azokat kaptuk, amik a 10+ évadban voltak ”
Hm. Én pont fordítva éreztem. Lehet majd újra rálesek, de nekem úgy tűnt elsőre, hogy több a korábbi.

Én még beleírtam volna az érdekességeket. Pl. a Halált csak a kaszájával tudták volna kinyírni stb. Ezér is bűzlik, a túl szép mellett. De örülök, hogy Te is erre a következtetésre jutottál és remélhetőleg valóban elő hoznak valami olyasmit, hogy ez az egész csak egy újabb műsor volt, álvalóság akár évekig aztán rájönnek valahogy mi van valójában vagy valami… valami nagy.

Geralt897 - 2020. 11. 13. 22:27

yagami01: A 13. évad .részében is csináltak vadász temetést Castielnek, Crowleynak és Marynak,.

Necridus - 2020. 11. 13. 22:32

yagami01:

Posztolas utan meg rogton javitottam a test es a kodfejtes dolgot, amig te valoszinu megirtad a kommented, ugyhogy bocsesz, ezen reszei mar nem aktualisak. de megtartom, mert pont ezen okok miatt irtam at.

A flashbackeknel en nagyon azt ereztem, hogy regrol (1-5. etap) itt van 1-2 snitt, utana mar 6. evad es a 4 srac lassitott jarassal meg Amara stb. Az eleje olyan ledaralosnak erzodott, utobbin nagyobb hangsulyt ereztem, mintha arra buszkebbek lennenek. Pedig..

Freelancer - 2020. 11. 13. 22:37

Az előző rész posztja alatt delután fejtegettük a dolgot, szóval most nem írnám le újra az egészet.

Lehetetlen, hogy ez egy valós befejezés. A sorozatban van annyi meta momentum, hogy pont a cikkben is olvasható szavak Chucktól még fontosak lehetnek. Én úgy érzem szánt szándékkal lett cukormáz, hogy jövőhéten lerántsanak a pokolba mindannyiunkat. Úgy érzem a logikátlanságok is szándékosan lettek belerakva, ami adja magát, Chuck le akarta zárni az egészet, de nem tudja elengedni a Winchesteréket. Megkreálta nekik az “álom” befejezést, hogy X idő (akár évek) múlva bekopogjon az ajtón. Nem véletlen, hogy nem láttunk semmit a következő részből. Nem véletlen, hogy a következő rész rövid szinopszisa teljesen érdektelennek tűnik.

yagami01 - 2020. 11. 13. 22:38

Necridus:
Aha, valószínűleg akkor akkor írhattam. Ok-ok! :)

Geralt:
Hm. Crowley-ban nem vagyok biztos, hogy én is úgy tettem volna. Erre már nem is emlékszem. :)

Freelancer - 2020. 11. 13. 22:41

Illetve valamelyik interjúban elhangzott, hogy a 19 rész olyan lesz mint egy finálé, de a 20.lesz az igazi sorozatzáró. Ezt lehet értelmezni kétféleképpen is, de remélem a számításaim legalább részlegesen helyesek.

Geralt897 - 2020. 11. 13. 22:44

yagami01: Én bírtam őt. :D
Amúgy a bunkeres rész nagyon szürreális volt a halál is fura volt, Az egész szitu. Nagyon mű, már mint lehet Isten gyors befejezte így a művet, mint egy amatőr, és nem tudom.. fogalmam sincs már.
Amúgy meg néztem az 5.évad egyik részét mikor Lucifer megöli az összes kultúra istenét. Na az a Lucifer még nem egy bohoc volt, mint akit kaptunk azután.
Az ijesztő volt, jó indokkal, és nem egy bohóc. Sokkal jobb az első 5 évad mint a többi együtt. Hiába szerettem a 8. évadot. 11.et, 13.at és a 14.évadot, de az első 5 az etalon.

Geralt897 - 2020. 11. 13. 22:47

Amúgy feltűnt, hogy ahol történt a leszámolás az az ahol Jack megszületett? Ugyan az a ahely. :D

Geralt897 - 2020. 11. 13. 22:58

Ja és Jack azért megölelhette volna búcsúzásul a többieket egy intés és egy Viszlát helyett.

Mikilós - 2020. 11. 13. 23:20

Hát a rész végén én is csak a fejemet vakargattam, hogy ez most mi?

Maga rész nem volt anmyira rossz. Voltak jó pillanatai is.

DE! Szintugy, ez a “csata” nagyooom gyenge volt. Kvázi annyi értéke volt, hogy utoljara meg szerepeljen Lucifer es hip hop meg us haljon. Kicsit gáz volt. Pedig imadom a karaktert es a színeszt is. De baszkiii ne már.

Meg Isten es a Wimchedterek nagy összecsapasa. Annnyi hogy elpofozza ilyen olyan képbeállásba nagyon uncsi es gyenge lett az is. Nem tudom, hogy a Covid miatt változtattak meg, vagy tenyleg ez volt a terv, de hát… azért ne. Még is cska 15 évadon keresztűl jatszott a velük, Winchesterek eseteben az életük. Azért elvárt volna egy nagy villamcsapas, meg vihar meg mit tom en mik. De ez a Bud Spenser módi neeee…

Amugy a kihalt város még tetszett, ha nem ez lenne az utolsó évad, még azt is elnéznem, ahogy egyedül próbálnak a fiúk “túléni” de sajna vége.

Jackből az Isten, mondjuk nem egy rossz húzás tőlük. Mert amiket Jack tett azért érdekes megválltás neki. Bár, az hogy porszívo lett, hat érdekes az is. Azt hittem hogy ő lesz az új Halál.

Az utolsó flashback klipp nekem nagyon tetszett, bar lehet ez inkabb az utolsó részben kellenne elsütni. Jó volt latni mennyi minden történt, mennyit fejlődött a sorozat, és persze a színészek, főleg Sam.
Amugy sorozatzáronak nem lenne rossz, de azért nah… ennél komolyat kérnénk.
Nem kell megütni az 5. Évad befejezését, mert az lehetetlennek gondolom. De egy összerakotat megérdemel.

Lövésem sincs mi lesz az UTOLSÓ részben. Lehet a fiúk éveit nézhetjük végig. Ahogy öregszenek és meghalnak. Leheg olyan Six Feet Under befejezése lesz. Akkor sírni fogok.

Geralt897 - 2020. 11. 13. 23:38

Amugy ha ez csak illuzio, fura, mert chuck biztos nem ter visdta. Szinesznek a 19. Resz volt az utolso forgarasi napja.Fogalmam sincs mi lesz.. Vagy nagy dzrranas vagy, nagyobb csalodas.

Csako - 2020. 11. 14. 00:02

Na véget ért most fogok nézni 15 év és végig eredeti nyelven néztem sajnálom hogy vége de mek köszönöm nekik ezeket az izgalmakat amit élvezhetem szép volt a begejezés is VÉGE

yagami01 - 2020. 11. 14. 00:35

Csako:
Áh, légyszi máskor olvasd át egyszer. :)
És nincs vége.

Ela1010 - 2020. 11. 14. 01:11

En is ugy voltam a vegen, hogy kicsit elszontyolodtam, merthat megiscsak 15 ev az 15 ev.De a konnyek csak nem jottek.
Es igaz, Jack tenyleg megolelhette volna oket, vagy legalabb Cast visszahozhatta volna.
Meg nehogy mar az a par pofon amit Chuck kiosztott volt isteni ereje amit Jack beszivott. Chuck mint Isten barmit megtehetett volna Sammel meg Deannel. Ha igazan kinozni akarta volna oket.De az a par pofon eleg gyenge mutatvany volt.
Lucifert jo volt latni!!! De vegig azt hittem, hogy o is Chuck , csak atveri oket.
Es csak nekem tunik Jared P. total nyuzottnak?Az utobbi par reszben mintha 10 evet oregedett volna.
En inkabb a happy endre tippelnek mint a dramai lezarasra.

H1N1 - 2020. 11. 14. 01:47

Szerintem nem lett olyan vészes.

Ha nagyon elmélkedni akarok rajta, akkor azt mondom, hogy nem is lehet meglepni istent, se könyvvel, se tervvel semmivel. Mert ő a mindenható, ő teremtett mindent, nehogy már ki lehessen játszani.

Ha marad ez a befejezés és nem variálja át a jövőheti, akkor azt mondom, hogy ez volt isten terve. Megunta, hogy semmi meglepetés nem éri és inkább halandóvá vált, hogy élvezni tudja a világot. Mert ugye a darkness is mondta neki, hogy miért nem figyeli meg amit teremtett. Azt meg úgy nem lehet élvezni, ha mindent tudsz. Neo sem élvezi már a mátrixot, amikor minden zöld betű és szám körülötte :).

Amikor püfölte a srácokat és Jack megjelent, azt hittem, hogy arra hegyezik ki a történetet, hogy méltatlan lett isten szerepére, ezért veszti el az erejét (bár kinek a szemében…).

Lehetett volna úgy alakítani a történetet, hogy mondjuk nem isten teremtett mindent, hanem a darkness is részt vett benne(pl a halált, az ürességet stb) és akkor lett volna rá logikus magyarázat, hogy miért lehet istent meglepni ezzel-azzal. Máris kilötték volna az a logikai buktatót, hogy ki lehet játszani magát az istent.

Az, hogy Jack lett, fiatal, tapasztalatlan létére szerintem nem gáz. Egy ilyen istennél csak jobb lehet :). És ne felejtsük el, hogy nem egyedül van, ott van benne Amara is. Meg az, hogy honnan tudja hogy kell visszahozni… hát könyörgöm, isteni ereje van, csak tud mindent :).

Happy end: inkább boldog befejezése vannak a részeknek, mint szomorú. Oké elveszítettek egy csomó társat, de ha összevetjük, akkor a sok legyőzött szörny részenként még mindig bőven pozitív mérleget mutat.

Glory - 2020. 11. 14. 02:16

Sziasztok!
Szóval…. mi a Jóisten volt ez?
Chuck túl sok fanfictiont olvasgatott a neten! :)))))

Én még várom a méltó véget! A remény hal meg utoljára!
No meg az utolsó dal címe is beszédes: Running on Empty…

kis_zsú - 2020. 11. 14. 08:46

Tudom, megint csak ezen lovagolok, viszont most, hogy visszanézve a részeket, arra jutottam, az lett a teóriám, hogy szerintem az írók Cas-t lehet eredetileg női színésznek szánták, de mivel a csaj rajongók mindig panaszkodtak a női karakterekre (mert nem akarták kapcsolatban látni őket), ezért hamar el is tűntették őket, így választottak férfi színészt Cas-nek, így észrevétlen becsempészve egy lehetséges szerelmi szálat.
Pedig pl. én Bela-t, Abaddon-t, Lisá-t, Tessá-t is bírtam.

Nagyon kíváncsi vagyok, hogy majd miket mondanak a sorozatról.

Geralt897 - 2020. 11. 14. 08:53

Ela1010: Kinzas lehetett volna olyan, hogy pl egy olyan bortonbe zarja oket ahol ujra atelik anyjuk halalat vagy, masok szenvedeset, mint a vegtelen spiralos. Olyan szenvedes ami lelki, mem testi. De ez a pofon, es az isten ereje, ahha, az isten ereje hogy michelt a semmive tettevegyenlove. Annyi tetszett hogy a megoldas az lett, hogy isten ember lett, de ez is jobb megoldassal. Kapkodtak. Sokkal husba vagobb lelki hsrcnak kellett volna lennie.

Geralt897 - 2020. 11. 14. 08:56

Az, hogy cass halott maradt az jo. A folyzonos feltamasztas unalmas. Amugy a kaszasok is viccesek, az 1. Evadba a kaszas meg ijeszto volt, itt meg mar kis fiatal csajok.

kobrisz30 - 2020. 11. 14. 10:25

Írtátok már korábban,hogy a Lucifer Mihály párharc lehetett volna keményebb,én is ezt hiányoltam legjobban az egész sorozatból. Még az 5. évadban annyiszor mondták hogy ha azok elkezdenek csatázni kihal a fél bolygó,de legalább utána minden happy lesz. Erre két energiagolyó vagy mi a fene. Pedig most meg is léphették volna mert már az emberiség alapból kuka volt. Egy fél perces robbangatás,pusztítás beleférhetett volna hogy lássuk milyen erősek. Ha így lett volna jobban le lehetett volna nyelni hogy Chuck csak elgyepálja a fiúkat mindenféle égzengés földindulás nélkül.
A Jack energiaporszívó dolga meg szerintem nem logikai bukfenc, szerintem eleve ez volt a lényege,nem a robbanás után lett belőle az. Hanem már előtte,hisz így nyelte be Ádám oldalbordájából az isteni erőt.

Kissur - 2020. 11. 14. 12:03

Én nem látom ennyire drámainak a helyzetet, mint a kritika és a legtöbb kommentelő. Ebben a covid-súlytotta világban ez a rész és a happy end nagyon kellett. Reményt adott, hogy minden jóra fordulhat.
Szerintem ez volt a happy end, és a következő részben meg jön a depi end.
Eileen és Sam kapcsolatát (feleslegesen) fél szezonon át építették, és erre semmi? Fura.
Az, hogy nincs Halál, nem baj, a Kaszások végzik a munkájukat.

Geralt897 - 2020. 11. 14. 12:18

Nakam semmilyen remeny adast se tudott kelteni. Semmilyen erzest nem adott. Attol, hogy ez a helyzet, nem kell sorozatokba at ultetni es idegen veget irni, csak mert remeny kell az embernek. A remenyt amugy se filmekbe kell keresni, hanem tenni a valisagba es ugy allni hozza.

Amugy, a kovi reszben van 5 szereplo az imdb oldalan feltuntetve. Remelem kamu.

Geralt897 - 2020. 11. 14. 12:56

Számomra remény keltő se tudott lenni ez. Attol, hogy ez volt, de semmi erzelmet vagy hatast nem tudtak kozolni akkor hiába. Meg szerintem nem sorozat kell ahoz, hogy remeny legyen , hanem a valosagban.

Geralt897 - 2020. 11. 14. 12:58

Sam es eilern kapcsokata epitese se lett hangsulyos vagy fontos. Meg itt se vuselte meg ot. Szoval nulla érzelmi hangsuly hianyzott az evadbol is nalam, ami a 14.ben nagyon meg volt.
Amugy a resz elsofele tetszett a remenytelenseg, amig michael meg nem jelent. Addig jo volt az egész.

Geralt897 - 2020. 11. 14. 13:00

Amugy a montazsban tobb volt az elso 5 evadbol mint a tobbibol, csak hiaba nem hangsulyoztak ki fontosabb pillanatokat vagy szereploket, igy csak random dobalas lett. :/

Kissur - 2020. 11. 14. 13:37

Geralt, értem a problémádat, de nekem bejött a rész. Kellett nekem ez a katarzis, és a remény.
Tény, hogy a bunkeres “harc” nevetséges volt, pláne Lucifer halála, de én ezt a covidra fogom. Egyébként az is vicces volt, hogy a karakterek egymástól mindig 1,5-2 méterre álltak, és amikor Sam letette a könyvet az asztalra, elhátrált, hogy Mihály oda tudjon menni.
Nem értem amúgy, hogy Chuck miért lett elemien gonosz, amikor régen nem volt az, de én örültem, amikor eltűnt az ereje. De már megszoktam, hogy nem értek egyet Necridus-szal. :)
És a százalékokból ítélve a többségnek tetszett ez a rész. Itt is csak azért van sok negatív, mert Geraltot nagyon felhúzta, és szétspamelte a hozzászólásokat. (Oké, én is csináltam már ilyet, ez nem baj. :D)

Bozák - 2020. 11. 14. 13:45

Én arra gondoltam az új Halál megölésével és Isten könyvével kapcsolatban, hogy még mindig Luciferhez van kötve a Halál (mint az Apokalipszis Lovasa, nem, mint a konkrét öreg személy) és ezért tudja őt megölni és rendelkezni az ereje felett, amivel elolvashatja a könyvet.

Geralt897 - 2020. 11. 14. 13:50

Kissur: en pont, hogy kicsivel, de tobb negatív velemenyt olvastam mint pozitivat. jo, hogy felidegelt, mert csalodtam. En nem szeretem, ha gyorsan rendezik le a dolgokat erzelmek nelkul. Pedig eddigvtzdtak erzelmes, dramai jeleneteket irni, de idenre kifulladt.

Necridus - 2020. 11. 14. 14:11

Kissur:

Félreértetted akkor, ha úgy jött le, hogy nem örültem, hogy Chuck ilyen sorsra jutott. Nem foglaltam állást a kritikában, nem mondtam, hogy örültem vagy nem. Igyekszem minimalizálni a szubjektív véleményt posztokban, aztán becsatlakozni a kommentekben, ha úgy érzem, van még mondandóm.

Egyékbént igen, megérdemli ezt a sorsot. Viszont az, ahogy ezt prezentálták, az nem volt megfelelő szerintem. Egyfelől ebben nem volt meg a nagy Isten (hiszen volt itt egy öltönyös ember, aki ütötte a fiúkat, de egy másodpercre nem jött elő az az Isten, akit pl tavaly ilyenkor láttunk, amikor a temetőben rájuk zúdította az élőhalottakat és megindította az apokalipszis II-t. Az volt a kemény Chuck.), illetve az sem lett megfelelően megírva, ahogy a fiúk elintézték. Silány volt, és nem volt igazi harc. Nem Harry Potter vs Voldemort típusú drámai varázslások, repkedések és lassított üvöltések kellenek, félreértés ne essék. De nem is az, hogy odaállnak, szétveretik magukat, aztán Jacknek izzadtság szagú új erejével megoldódik minden és minden happy. A kettő között lévő megoldást is bőven imádtam volna. Ésszerű (amit meg is kaptunk a csellel), valamennyire látványos, de a legfontosabb, hogy nem súlytalan végső leszámolás kellett volna. Mégiscsak a nagybetűs Istent győzték le. Ennek epicnek kellett volna lennie (utálom egyékbént a “kellett volna” fogalmazást, mert egyáltalán nem vagyok az elvárások híve, de azért van az az esemény, ahol igenis kellenek. Ez pedig az volt). De Azazel elpusztítása hatásosabbra lett megírva a második évadban, amikor ő “csak egy démon” volt.

A többségnek tetszett a rész pedig vitatható. Nem tudom, hány kommentet láttál, mekkora volt a minta, amiből leszűrted ezt a következtetést, de szinte lehetetlen, hogy minden néző véleményét számba vetted. Lehet, hogy te pont olyan kommenteket láttál, amik pozitívak. Én ellenben rengeteg negatívat. De pont ez mutatja, hogy hiába olvasol el rengeteg kommentet, nem mondhatod, hogy akkor ez egyértelműen azok közé tartozik, ami a többségnek tetszett. Ahhoz (winnie, megidézlek, ebben a témában már gondolom van egy másolható szöveged, amit ilyenkor kommentelni szoktál:))

Freelancer - 2020. 11. 14. 15:05

Egy dolgot felejt el mindenki szerintem. Chuck az író. Ez kb. a legmetább dolog valaha, hiszen a plotholeokért Ő felelős. Ő a mindenható, ő változtatja meg a szabályokat kedve szerint, hogy illeszkedjen az elképzeléseihez.
Lehet belemagyarázásnak hangzik, de amióta ez a tematika jelen van, ilyen és ehhez hasonló dolgokat szajkóznak. Hatalma van minden felett, minden az ő tollából származik, ez a befejezés is.
Direkt írt egy ilyen befejezés, hogy megmutassa a fiúknak milyen a happy end, aztán ismételten elvegye.

A következő rész úgy kezdődik majd mint egy oldschool rész, elmennek vadászni ketten. Abban nem vagyok biztos hogy pontosan hogyan, és mikor, de ez szépen lassan átfordul valami másba. Lehet az egesz sorozatzárót egy feelgood epizódként tálalják majd, és a legvége lesz K.O., ahogy Isten besétál és realizálnuk, hogy nem, őt SOHA nem tudják majd legyőzni.
Örök szenvedés és szivatás vár rájuk…
És ekkor jön képbe Dean és Amara kapcsolata, ami az egyetlen dolog, amit Chuck nem írt bele a sztoriba.
Amara elnyeli Chuckot, és balansz rules.

winnie - 2020. 11. 14. 15:11

geralt897: imdb-n csak az van fent a fix szereplokon kivul, aki felvitte magat, vagy akit felvitt valamelyik olvaso. elozetes infot nem lehet hitleset talalni az imdb-n, hiszen max sajtokozlemenybol derulhetne ki, es a cw nem szokott bo epizodleirasokat kiadni, amiben vannak szineszlistak. (a lenyeg, hogy az ilyeneket nem “az imdb” tunteti fel, hanem barki, aki szerkeszteni akar, es nem tudhatod, hogy aki teszi,, az tud-e valami infot vagy csak hasracsapott. peldaul, ha dean nem szerepelne egy reszben, akkor is ott lenne elozetesen a neve.)

Bozák - 2020. 11. 14. 15:11

Arra gondolok én is, mint Freelancer, de egy olyan megoldással, ami az évad elején is volt, hogy eddig a fiúk úgy úszták meg a kalandjaikat, mert Chuck nem hagyta, hogy bármi rossz történjen velük, beleavatkozott az életükbe pozitív módon. Tehát elmennek vadászni, de nem sikerül már nekik és END. Jack lesz ott és elmondja, hogy ennyi volt a srácoknak, ő mint mondta nem avatkozik bele az emberek életébe, ha így jártak, akkor így jártak és bekerülnek a mennyországba.

Ravagedseducer - 2020. 11. 14. 15:38

Én élveztem a részt, még a montázs is meghatott a zenével a végén (mondjuk jobban mint ami a részben történt.)

Bizakodom hogy lesz még egy csavar de nem tudom… mostanában nagyon sok sorozatzáró arra törekedett, hogy a legegyszerűbb módon zárjanak le mindent, 0 kreativitással, plusz most még annak is örülni kell hogy egyáltalán visszamentek a nagy lezárások után leforgatni ezt a 2 részt. Látszik hogy tényleg csak a legszükségesebbeket hívták vissza – bár mondjuk sok èrtelme nem volt. De lehetett volna rosszabb is.

Következetlenségek megint voltak: pl Sam fel sem hívta Eileent a végén vagy meg sem említette miután annyira kétségbe volt esve (egyébként senkivel nem próbálták felvenni a kapcsolatot.)
Dean a rész elején követeli hogy Chuck hozza vissza Cass-t… de Jacknek meg sem említi.

Plusz van aki érti hogy most a mennyel és a pokollal mi a helyzet? Mert én nagyon nem értem.

Geralt897 - 2020. 11. 14. 16:04

Necridus: teljesen egyet értek mindennel amit írtál. Az arrow uccso evadat abban a 8 vagy 10 reszben tok jol megoldottak, ide is eleg lett volba 10 resz, erre forditabak a maradek reszek penzet, tobb otlet, nulla filler resz es bumm..

Amugy chuckt jatszo szinesznek a 19. Resz volt az uccso forgatasi napja, en olyat olvastam insta oldalan.

Geralt897 - 2020. 11. 14. 16:09

Amugy, az tenyleg jo otlet, ha ez vokt a happy end, es a kovi a dramai swan song befejezes. Igy ki van elégítve mind ket tabor a happy endeseknek a mostani lesz a vegso resz, a tobbinek meg a 20. Resz. Es ez lehetsges, hogy egy sima vadaszatuk lesz es nincs szwrencsejuk, de az lenne utosebb ha emberekkel talalnak magukat szembe. Van is egy jelenet a promoban, hogy a 2 teso 4 maszkos embervellen. Olyan mintha maszk lenne csak. De, szerintem jack ugy alakitotta a vilagot hogy szornyek nelkul, meg az ember a legszornyubb ezert tetstene ha sima akar sorozatgyilkosokkal talalnak magukat szemben, bar szabadok, inkabb boldog nyugis életét kene elniuk. :D

Geralt897 - 2020. 11. 14. 16:12

Sokaig volt olyan teoria, hogy a ket teso hozza el azbegyensulyt, az egyik a pokol ura a masik a mennye, es ezzel aldoztak volna fel magukat a vilagert. Orok elet, kulon, es emberseguk elvesztesevel. Nekem ez mindig tetszett. És tul sokat irok. Bocsi mindenkitol, de folyamatosan kavarog a fejembe minden ezzel kapcsolatba.

Geralt897 - 2020. 11. 14. 16:59

Amugy az uresseg is mennyire elpocsekolt szereplove vált. Vele is kezdhettek volna barmit, uresseg felett nincs hatalma chucknak, nem?

Patkánylány - 2020. 11. 14. 18:12

Sokminden lehetett volna jobb, azért az utolsó évadok alatt számos alkalommal éreztem késztetést abbahagyni vagy pörgettem bele 1-1 semmitmondó részbe. Ami számomra elfogadhatóvá tette az utolsó epizódokat az érzelmi húrok pengetése, minden szereplőnek jutott olyan monológ/megnyilvánulás, ami-engem legalábbis-odaszögezett a képernyő elé. Lucifert üdítő volt újra látni, Michael/Adam viszont súlytalan karakter maradt a szememben. Bobbyt és főleg Crowleyt szívesen láttam volna viszont.
Ennek ellenére mégiscsak a második leghosszabb sorozat az életemben. Számos alkalommal ez a 45 perc jelentette a kikapcsolódást a heti hajtás után, a vizsgaidőszakban, ügyeletből hazaesve, kizsigerelve. Nekem nagyon fog hiányozni és minden hibájával is együtt örök kedvenc marad, amit azt hiszem nemsokára elkezdek elölről nézni, amit még sosem tettem egy sorozat esetén sem.

cefren_ - 2020. 11. 14. 19:57

Nagyon boldog volt ez az évadzáró. Túlságosan is az volt a vége. Vagy nagyon össze kellett csapniuk a körülmények miatt, vagy a sorozatzáró részben lesz valami plusz csavar.

Emlékeztek még arra a részre az évadból, amikor Chuck meglátogatja azt a SupNat rajongó lányt és panaszkodik neki hogy nem megy az írás, aztán a lány biztatni kezdi, mire Chuck megírja a “tökéletes” befejezést a történetnek és mikor a lány elolvassa akkor elszörnyed hogy ezt nem teheti meg?

Az én tippem, hogy Chuck megadja a reményt és a győzelmet a srácoknak, csak hogy aztán elvehesse tőlük. Hasonlóan, mint ahogy a kutyával tette a részben. Hirtelen ennél kegyetlenebb dolgot nem is tudnék számukra kitalálni. Valahogy nagyon fura lenne ha az utolsó epizód minden konfliktust mellőzve csak kis bulizgatás meg ünneplés lenne a még élő szereplőkkel.

Ezekiel. - 2020. 11. 14. 20:08

Elég érdekes volt, túl boldog befejezésnek tűnt. Szerintem biztos az lesz, hogy Chuck megszívatja őket majd pár évvel később, és a fejükhöz vágja, hogy ő irányította (írta) a történetet végig. Tehát biztos lesznek még itt nagy csavarok, mert ha így akarták volna lezárni akkor utolsó résznek tették volna ezt be és ott lett volna a jól megszokott Carry On zene és az összevágások.

Amúgy én az elején azt az 1 órás interjúkat is várom, biztos sok érdekes dolgok derülnek ki belőle.

Kissur - 2020. 11. 15. 09:44

Pusztán spekuláció, de a Chuckot alakító színész 2-3 héttel a forgatás vége előtt kiírta, hogy neki ennyi volt a sorozat. Szóval valószínűleg ő nem tér vissza. Pedig én is megnéztem volna egy ilyet, hogy “megszívtátok”, csett és vége.
A távcsővel sem kezdtek semmit.
Csak az a csalódás ebben az évadban, hogy ahelyett, hogy az elmúlt 14 év elvarratlan szálait zárták volna le, sehova nem vezető vadászatok voltak.

Geralt897 - 2020. 11. 15. 10:14

Kissur: Ezt mar 2x kiirtam ide, hogy a színész nem tér vissza, es igen a szineszt mondta, hogy a mostani resz volt az utolso.

winnie - 2020. 11. 15. 13:25

” a Chuckot alakító színész 2-3 héttel a forgatás vége előtt ”

ettől még korábban forgatott jelenete helyet kaphat a fináléban, mert nem ő vágja össze, plusz forgathatnak egyszerre részeket.

yagami01 - 2020. 11. 15. 22:59

Esetleges SPOILER (20. rész)
Olvasok egy olyat, hogy a finálé karakterköztontúbb lesz. A készítők szerették volna, hogy visszakanyarodjon a sorozat oda, ahonnét elindult. Hogy vadásztak és embereket mentettek. Mindenféle (túlzott) misztikum nélkül. Úgyhogy… azt mondják, hogy egy régimódi, vadászós rész lesz, olyan első évados? Kábé. Na most ha ez igaz, remélem csak félig meddig. És utána átcsap abba, amit mondtunk. :) Örülnék egy jól megírt régimódi, picit vicces résznek is, nyilván, csak finálénak furi lenne, illetve a másik picit jobban ütne.

Geralt897 - 2020. 11. 15. 23:02

Jensen mesélt ebben az utolsó részről 3:23-tól. Érdekes. “That”s gonna be a bog one”

https://www.youtube.com/watch?v=Nz775tRdutg&ab_channel=WaywardWinchester

Amúgy azzal kezdenek valamit, hogy az egyik démon volt a rendőr amikor elvitte a vallásos gyilkos lányt? Ott is belengették a végével, hogy ő ült a kocsiban, valamiért csak… Na egyre jobban várom az utolsó részt.

Geralt897 - 2020. 11. 15. 23:04

yagami01: Isten tuti nem tér vissza, a színész 19.része volt az utolsó. Szerintem az lesz amit írt itt valaki, hogy egyik mentés közben nem sikerül és balúl sül el, így hogy már sima emberek. Hallgasd meg amit kitettem, érdekes lesz. És tényleg csak kettejükről fog szólni, aminek örülök. :D

yagami01 - 2020. 11. 15. 23:56

Na majd kiderül. :)

Geralt897 - 2020. 11. 16. 07:16

Yagami01: Olyan befejezest almodtam meg, hogy en azzal teljesen megeelegednek. Fhu, teljesen dramai, durva, eseg szorny se volt. Teljesen megalmodttam ugy mintha resz lenne es vegig porgott. Xd fura :D

Shiwo - 2020. 11. 16. 07:31

Vicces, mikor sokan azon háborognak, hogy Misi-Luci összecsapás nagy vicc volt, semmi látvány.. most nem azért, de hányszor volt már ilyen nagy összecsapás, ami MINDIG gagyin lett megoldva és mindig ez volt az általános reakció rá.. megszokhattátok már volna (:
low budged..

Kissur - 2020. 11. 16. 11:18

Most legalább nem puszta kézzel verekedett Mihály és Luci. :D

Ravagedseducer - 2020. 11. 16. 11:21

Nem hiszem hogy a látványon háborogtak, látványosnak látványos volt – ezt a kritika is kiemeli.
Sztem azon hogy milyen gyorsan és minden komplikáció nélkül lezajlott (gondolom hogy minél kevesebbet kelljen egy-egy színésznek forgatni vagy gyorsabban végezzen), de akkor is.

Geralt897 - 2020. 11. 16. 11:23

Csak lottek ket sugarat es kesz. Inkabb verekedtek volna😂 amugy sokkal jobb koreografua vokt, mikor dean a masik vikagbol john wickkent vegig gyilkokta a demonokat a bunkerben. A 4. Reszben volt talan, mikor sam haluzta a tobbi tortenet veget, na az mennyivel badassab lett.

TheNonameSenki - 2020. 11. 16. 19:03

Jövő héten vagy a sorozattörténelem egyik legjobb részét fogjuk látni, mert szépen be lettünk etetve ezzel a “kamu” fináléval… vagy még ettől is gázabb lesz a dolog. Ha bedobnak valami “Dallasos” megoldást, hogy csak valaki álmodta, képzelte, az egészet én agybajt kapok :D Egy fokkal jobb de még mindig szánalmas megoldás lenne, ha kiderülne, hogy ez egy másik párhuzamos dimenzióban történt és a 20. részben jönne az igazi lezárás.

Nem tudom mi fog történni, főleg egy ilyen rész után… De ha nem jön a “Carry on my wayward son” és nem tesznek oda valami ütőset akkor tényleg morcos leszek. Sokkal több időt öltünk már ebbe a sorozatba, mint pl. egy Dexterbe, itt egy Dexterhez képest fele olyan szar lezárás is rossz lenne. Pedig a Dexter finálé a top 10 legrosszabb sorozatzárás ever-ben benne van.

Nikki - 2020. 11. 17. 23:27

Úgy voltam vele, hogy nem kommentelek a részhez, de ha bármelyik teória be is jön a végével kapcsolatban, legalább nem csap annyira arcul.
A résszel kapcsolatban nekem vegyes érzéseim voltak. Vegyük sorba. Cass temetése nekem nem hiányzott. Számomra furcsán hatott volna a jelenlegi helyzetük és problémájuk mellett (csak ők hárman maradtak) és nem csak őt vesztették el… szóval ez eltörpült.
A kasza: nekem jobban tetszett, mint az előző.
Lucifer-Mihály csata: sajnos már régóta butítják/gyengítik ezeket a karaktereket, már meg sem lepődtem.
Isten vs. a fiúk: néha pont az lesz egyesek veszte, hogy túlságosan elbízzák magukat. Másrészről tetszett, hogy igenis szó szerint bepiszkolta úgymond a kezét, és nem csak csettintett egyet. Nálam pont ez adta meg a súlyát, vagyis nem távolról intézed el, mert nem elégít ki, hanem testközelből, ököllel, mert érezni akarod, ahogy csontjuk törik… mert személyes… ettől, és ahogyan a fiúk újra és újra felálltak, volt egyszerre kegyetlen és brutális.
Jack: az új Halálnak jobban szerettem volna, pont a naivsága és tapasztalatlansága miatt, nehezemre esett elképzelni az új Istennek. De ugye ezzel nemcsak hatalom, hanem mindentudás is jár, és a végén, a párbeszédét a fiúkkal, nagyon eltalálták.
(Az új Isten pedig nem mehet csak úgy velük haza, s bár én is elvártam volna, utólag visszagondolva lehet nem illett volna bele az ölelés.)

Voltak hiányosságok és gyenge pontok. De összességében tetszett. Sőt, továbbmegyek. Nem bánnám, ha ez lett volna a vége. Hogy nem illik? Lehet. De az 5-ik évad lezárását mégsem ismételhetik meg. Bár az ököllel verés és a montázs hasonló volt, ott keserédes véget kaptunk. Annyi éven át követtem őket, őszintén, nem vágyom drámai befejezésre. Ha nem is okoz katarzist és emlékezetes sem lenne, nem bánom, de jobban örülnék egy boldogabb befejezésnek. Néha jó dolgok is történnek, csak úgy. Volt elég veszteség. De az utolsó rész még hátravan…

yagami01 - 2020. 11. 19. 01:55

15×20 sneak peek, ha valakit érdekel:
https://www.youtube.com/watch?v=-IhO8_TDoOs&ab_channel=Isabelle

Geralt897 - 2020. 11. 19. 10:52

Yagami01: csalodas kelto lenne ha vampirok lennenek, mar annyura leragott csont a verfarkas es a vampir. Lehet meg a vegen csalodas lesz a resz szamomra.

Geralt897 - 2020. 11. 19. 10:58

Yagami01 amugy beszeltuk ezt a normal ember temat. Amugy most gondolkoztam es mar reg sima emberek, ugye a feltoltott szerencse amulettol lett ujra szerencsejuk es az se tarthst orokke, ha azt elvesszuk, akkor mar sima emberek. Chuck már rég elvette toluk ezt a szerencset. Vagy, az egyikuket meg harapja a vampir, ha az lesz, lehet.. Holnap reggel mar fogom nezni.

Geralt897 - 2020. 11. 19. 11:03

Meg chuck samnak meg mutatta hogy ha nyernek milyen jovojuk ledz, es ott vampirokka valnak, lehet ezen az iven kell gondolkoznunk, valami hasonlors es van esely ra.

Kissur - 2020. 11. 19. 14:07

Geralt897: Hoppá, tényleg mondott ilyet Chuck. Akkor ez lesz a bosszúja?

yagami01 - 2020. 11. 19. 17:20

Már vannak értékelések imdb-n. Mármint review-ek. Eddig 9.0. Van 10/1, de sok a 10/10 a review között. Le is adták már? Ennyivel korábban? Vagy most kivételesen ennyien előre írtak értékelést? Azt tudom, hogy a pontozás előbb is megszokott nyílni, de írásos értékelés nem nagyon szokott lenni a rész végééig.

yagami01 - 2020. 11. 19. 17:51

A benyelt hozzászólásomhoz, ami majd itt lesz gondolom: Mivel YT-n még nincs semmi, gondolom kamuértékelések. Érdekes:D

Geralt897 - 2020. 11. 19. 17:57

Persze, hogy azok. Meg ki se jott a resz, de az imdbn mar van ertekeles, gondolom erre utaltal yagami01.

yagami01 - 2020. 11. 19. 19:31

i_md_b-n feltolták 9,9-re:DD Bárcsak ennyire jó lenne… :)

winnie - 2020. 11. 19. 20:05

persze, egyelőre kamu.

yagami01 - 2020. 11. 19. 21:32

Igen, arra. Csak furi, mert eddig írásosat nem láttam a kamuk között, csak simán csillagosokat. Most ez kilóg. :)

Geralt897 - 2020. 11. 19. 21:41

Masodik reszlet az utolso reszbol.
https://youtu.be/XEA0wygTy0g

Annyira gagyis beutese van igy utolso resznek. 😕

yagami01 - 2020. 11. 19. 23:55

Szerintem régi évados, vadászós rész, vicces jelenetekkel, ahogyan írták. Szóval ha tényleg olyan lesz, akkor valószínűleg jó rész lesz. De, hogy utolsónak is jó-e azt nem tudom. Én tennék bele valami csavart, mert ez így furi. És továbbra sem lehet tudni semmi konkrétat, ugye? Nem mintha akarnék, de még mindig lehet, hogy van valami amit nem mutatnak.

yagami01 - 2020. 11. 20. 00:09

Ez is nagyon jó interjú részlet. Gondolom ezek az órás interjúban lesznek benn. Az autóról:
https://www.youtube.com/watch?v=lqGBElx1e3M&ab_channel=TheCWNetwork

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz