login |

Grey’s Anatomy: kezdett a 17. évad

2020. 11. 16. 20:30 - Írta: Deny

140 hozzászólás | kategória: kritika,

Szinte már megszámolni sem tudom, hányszor tett keresztbe az élet a Grey’s Anatomy íróinak. Legutóbb alig fél évvel ezelőtt kellett sutba dobniuk az elképzelt történet egy részét, amikor Justin Chambers váratlanul otthagyta a sorozatot, majd pedig a koronavírus miatt nem készülhetett el a 16. évad utolsó négy epizódja.

A járvány, a legtöbb tévés produkcióhoz hasonlóan, az új szezon forgatását is elcsúsztatta, a készítők pedig úgy döntöttek, elvetik a kimaradt részek történetét (amelyben egy fő karakter meghalt volna, feltehetőleg egy bombatámadásban), ezt a kényszerszünetet pedig arra használják, hogy a lehető legalaposabban kiderítsék és áttanulmányozzák, mit éltek át az egészségügyi dolgozók a frontvonalon az elmúlt hónapokban a vírus ellen folytatott harcban, és képernyőre viszik hősies küzdelmüket, egyaránt bemutatva a sötét és vicces pillanatokat is.

Amerikai nagyvárosi kórházakkal folytatott kismillió konzultáció, videóhívás és egyeztetés után született meg a 17. évad fő sztorija, illetve ez a dupla premier is, ami felettébb érdekes élményt nyújtott, és egy „áll-leesős” pilanatot is tartogatott, de a részletekről spoileresen a tovább mögött értekezem.

Look, this is no longer the hospital that you left. And if you’re going to insist on being here, then you are going to need to know how we operate now.

Ezeket a szavakat intézi Bailey a kobaltmérgezésből és csípőműtétjéből felépülő és visszatérő Richardhoz, ám egyúttal a nézőkhöz is, ugyanis miközben próbálja felzárkóztatni és körbevezetni kollégáját az új környezetben, mi is fokozatosan ismerjük meg a kórházban végbement gyökeres változásokat.

Az ismerős helyszínek idegennek hatnak, a műtők üresek, nincsenek le-fel járkáló orvosok a folyosókon, sem pedig hancúrozó dokik a pihenőkben. Helyette kapunk izolált osztályokat, nagyon menő fertőtlenítő robotokat és egy szigorú, sátorozott ellenőrzőpontot a kórház bejáratánál: a Grey-Sloan Memorial tehát traumaközpontból COVID-kórházzá vált, ahol már nem páratlanul ritka műtéteknek, hanem a kimerülés és az összeomlás szélén álló orvosok kétségbeesett küzdelmének lehetünk szemtanúi, akik közül egyesek már a századik betegüket veszítik el rövid időn belül.

Nem könnyű ilyen éles váltást egy rész alatt véghez vinni, és nem is sikerült igazán. Kissé olyan érzése van az embernek, mintha egy másik sorozatot nézne ugyanazokkal a karakterekkel. A dokik törnek-zúznak, sírnak valahányszor valami rosszul sül el, közben pedig flashback-ek szakítják meg a jeleneteket, hogy azért legyen némi átvezetés a tavaszi finálé cliffhangerjei és az új felállás között. Utóbbiak egy részét egyébként a félig elkészült 16×22-ből emelték át ide.

Ez a két „világ” közötti ugrás kissé szétesett és összefüggéstelen első részt eredményezett, ami nem igazán jött be, hiába illusztrálták zseniálisan a valódi orvosok kálváriáját (biztos vagyok benne, hogy az itt ábrázolt helyzetek a való életben is megtörténtek). Kicsit túl dokumentaristára sikeredett az egész, olyan volt, mintha végigmentek volna egy listán, hogy milyen problémákat kell mindenképpen bemutatniuk, de közben elfelejtették volna megtölteni azokat tartalommal. A The Good Doctor például szerintem sokkal „élvezhetőbben” (csúnya szó, tudom) tálalta az egészet, ők sokkal inkább eltalálták a GA szokásos stílusát, amire itt is számítottam volna.

Szerencsére a második részre már megkaptam a GA-feelinget, amiért úgy imádom a sorozatot, ehhez pedig az kellett, hogy végre előkerüljenek a személyes (ha úgy tetszik, szappanos) szálak. Végre volt némi humor (micsoda beszólásokat kaptunk!), és a karakterek magánélete is előtérbe került, ami valljuk be, mégiscsak a legnagyobb erénye a sorozatnak. Amelia és Link párosa továbbra is hatalmas, nagyon jókat nevettem azon, ahogyan az újdonsült szülőséggel birkóztak meg.

Mindenképp pacsit érdemelnek az írók, hogy nem felejtették el lezárni az előző évadban elkezdett emberkereskedelmes szálat: bebizonyosodott, hogy DeLuca valóban nem tévedt a beteggel kapcsolatban, és nem csak a depressziója szüleménye volt. Nagyon megható volt látni az olasz orvos összeomlását, illetve a páciens történetét is. Szintén megható volt a Station 19-ból „áthozott” másik eset végkifejlete is, ahol a két egymást hibáztató és erőszakoskodó édesapa végül egymást támogatta, amikor egyikük fia belehalt a sérüléseibe.

A premier tartogatott pár WTF-pillanatot is: az egyik ilyen a Jo és Jackson közötti… akármi volt. Bármennyire is vicces volt Camilla Luddington alakítása, örülök, hogy végül nem lett belőle semmi, mert az egy újabb baklövés lett volna az írók részéről. Az még nem lenne baj, ha kötöttségek nélkül lefeküdnének egymással, de semmi áron se hozzák őket össze. Ha mindenképp új partnert akarnak Wilsonnak, akkor én inkább Jack-et javasolnám a tűzoltós spinoffból, szerintem jól kijönnének, és egyébként is hasonló hátterük van. Maggie és az új pasija (aki egyébként állandó szereplő lesz) viszont aranyosak.

A másik sokkoló pillanat, amit már a bevezetőben is említettem, pedig természetesen az utolsó jelenet volt. Hát, ezt nem láttam jönni, ahogy az angol mondja. Amikor az előzetesben elhangzott a „döbbenetes befejezés, amitől tátva marad a szád” kijelentés, akkor rögtön arra gondoltam, hogy valaki bizonyára megfertőződik a vírussal, és az jutott eszembe, hogy ha az írók igazán tökösek és okosak, akkor Meredith-t teszik meg áldozatnak, hiszen a főszereplő megbetegedésével a nézők érdeklődését is fenn lehet tartani.

Nos, nem is lőttem mellé, de Krista Vernoff, a showrunner (sőt, inkább maga Ellen Pompeo) gondoskodott róla, hogy valóban tátva maradjon mindenki szája. Az utolsó percben Hayes megtalálja az utcán ájultan fekvő Meredith-t, ám a rész itt nem ér véget, ugyanis átugrunk a premier elején is megjelenő strandra, ahol Meredith fehér ruhában nem mással találkozik, mint halott férjével, Derekkel. És nem, ez nem CGI volt, Patrick Dempsey valóban visszatért, és nem csak egy rövid cameo erejéig, hanem több epizódban is felbukkan majd (ha minden igaz, még három részben láthatjuk majd).

Ezt álmomban sem gondoltam volna, ismerve a színész távozásának botrányos körülményeit, de mint kiderült, Pompeo és Dempsey elásták a csatabárdot, és együtt találták ki ezt a csavart, hogy kicsit feldobják a rajongókat ebben a nehéz időszakban (az ő szavuk, nem az enyém). A terv a The Masked Singer-hez hasonló titoktartás mellett lett kivitelezve, a stábból, sőt a csatornától is alig páran tudtak róla. Krista Vernoff szerint pedig még további meglepetések is érhetik a nézőket a folytatásban.

Nyilván Derek visszatérése nem jelent jót, hiszen Meredith valószínűleg élet-halál között lebeg, de aligha kell aggódnunk érte túlságosan. Nagyon kíváncsi vagyok a folytatásra, a következő epizód szerintem tarolni fog minőségileg és nézettségileg is. Azt is érdeklődve várom, hogyan birkóznak meg az orvosok a továbbiakban a koronavírussal, illetve visszatérünk-e majd a megszokott kerékvágásba a közeljövőben.

Az értékeléssel kicsit gondban vagyok, mert bár „ízlett a fogás, a tálalással nem teljesen voltam kibékülve.” A viszontagságok ábrázolása és a csavar 10/10-et érdemel, de az élvezhetőségi faktor csak 7/10-et, leginkább az első rész kuszasága miatt.

Kicsit hozzá kell majd szokni az új felálláshoz, de az biztos, hogy az írás minősége javult a tavalyi kreatív mélypont után. Mégis hány sorozat mondhatja el magáról, hogy 17 év után is ilyen szórakoztató tud lenni, és még mindig tud meglepetést okozni? És bár tudom, hogy sokan csalódtak a COVID behozása miatt, egyet kell értenem a készítőkkel, miszerint a generáció legnagyobb kórházsorozata egyszerűen nem engedheti meg magának, hogy ne dolgozza fel korunk legnagyobb egészségügyi krízisét.

u.i. 1: Azt, hogy az ABC ezt crossovernek merte nevezni, büntetni kéne.

u.i. 2: Az vajon mit árul el a sorozat népszerűségéről, hogy a csavar híre több országban is bekerült a híradóba?:) Mondjuk az ottani rajongók így kaptak egy jó nagy spoilert…

140 hozzászólás Ne habozz!

Rainmagic - 2020. 11. 16. 20:49

Ez a felrobbanósdi nekem kimaradt. Ki lett volna az áldozata? :O

A Derekes rész, és hogy a gyereket is Dereknek hívják számomra olyan érdekes volt. A többivel ki vagyok békülve, de tény az is, hogy a The Good Doctor kicsit életszerűbbnek tűnt.

Deny - 2020. 11. 16. 21:06

Rainmagic: Az nem derült ki sosem, csak annyit lehetett tudni, hogy egy főszereplő. Nekem kizárásos alapon (illetve azért, mert akkor a jelek nagyon arra utaltak) Jackson tűnt a legesélyesebbnek.

A bombát meg onnan lehet tudni, hogy a Station 19 fináléjában indult a sztori (az ugye el is készült, és adásba is került, csak ki kellett vágni belőle egy csomó jelenetet, ami A Grace klinikát érintette volna). Ott egy tudományellenes csoport minibombákat helyezett el a Pac-North kórházban, amik 30 percenként felrobbantak, és utaltak rá, hogy más seattle-i kórházak is célpontok lehetnek.

Anni - 2020. 11. 16. 21:51

Deny kb. mindent leírtál, amit akartam. :)
Nekem bejött a kezdés sőt még szerintem még jobban mint az előző évadé.

Egyedül Teddy idegesített, annyira nem érdekel már a kínlódása Owennel együtt, hogy nincs rá szó.

Az utolsó jelenetről sajnos láttam képeket mikor kijött a rész már, így sajnos annyira nem tudott ütni de nagyon nagyon örülök Dereknek, már csak Christina kellene valahogy. :)

Tom Vajner - 2020. 11. 16. 21:54

Nekem nagy csalódás volt a kezdés, pont a covidos szál miatt. Én a Good Doctorban se szerettem de ott legalább valamennyire élvezhető volt. Remélem egyik sorozatban se ez marad a fő irány. Így is minden a coviddal van tele, ha leülök egy sorozatot megnézni én kikapcsolódni szeretnék és nem ugyanazt látni, hallgatni amit a valóságban is sajnos.

winnie - 2020. 11. 16. 21:55

OFF: még várok pár premiert, aztán majd jön egy heti kérdés is az ügy kapcsán, de amellett, hogy simán érhető lehet a dolog, azt azért jegyezzük meg, ha őszinték akarunk lenni, hogy a legtöbb sorozat nincs azzal tele, hiszen nagyon kevés került képernyőre, ami nyáron forgott, és még azoknak is vagy a fele nem foglalkozik vele – még a good doctor sem foglalkozik vele többet. ergó még kuriózumnak is mondható, hogy lesz/van sorozat, ami nem alternatív világban játszódik vagy ugrik az időben. nyilván, ha valakinek ez válóok, szíve-joga, de egyben lehetőség is a készítőknek, plusz szerintem az orvosos, rendőrös műfaj nem nagyon hunyhat szemet (legalábbis ideig-óráig) a valóság fölött, hogy álomvilágban játszódjon.

Andrea1 - 2020. 11. 16. 23:31

Pompeo és Dempsey elásták a csatabárdot? Dempsey sztori én úgy emlékszem ő a vezetőséggel rúgta össze a port, Pompeoval is? Amúgy örülök neki, MerDer alwaysandforever nálam, szóval minden apró kis morzsától oda vissza vagyok.

Remélem egyszer Cristina is visszatér…

Úgy godnoljátok Jackson lett volna aki távozik? megértem, vele nem tudnak mit kezdeni…sose volt olyna karakter aki a külsején kívül feltűnt volna az egyéniségével. Egyedül Aprillel vagy Markkal tették szimpatikussá, sajnos mind a kettejüket kivették mellőle és maradt az aki volt, szépfiú.

Eltiron - 2020. 11. 16. 23:54

Nagyon bejött az “újrakezdés” sokat vártam már erre. Sokakkal ellentétben nekem tetszik a JoJack-szál. Az egyetlen, amin kicsit kibuktam, az Ameliáék gyerekelnevezési-története, “hátha nem akar majd fiúként élni”:(
Richard és Bailey nagyon jók voltak! DeLuca jelenetei ismét fényontok, Koracick összeomlása pedig pozitív dolog. Teddy és Maggie azok, akiket továbbra sem tudok értékelni, és hát Schmittért sem rajongok.
Sajnos epizódszereplők szempontjából most kissé cserben lettünk hagyva, a “robbantós” szülők rossz ripacsok voltak.
Összességében 8/10 a duplarész, soha rosszabbat!

Deny - 2020. 11. 17. 00:01

Andrea: Lehet, hogy nem Ellennel volt a fő konfliktusa, de ő is eléggé kritizálta Patricket miután kiszállt. De mint kiderült, az utóbbi időben sokat sétálnak együtt (közel laknak egymáshoz), és egy ilyen séta során született meg az ötlet.

Jesse Williamsnek tavasszal lett volna egy Broadway-főszerepe, ami jó időre lefoglalta volna, csak végül a vírus miatt nem lett belőle semmi. És ahogy mondod, tényleg nem tudtak vele mit kezdeni, Nekem az is fura volt, hogy nagyobb szerepet kapott a Station 19-ban, mint a GA-ban, és kizárásos alapon kb. ő volt az egyetlen esélyes, akire illik a főszereplő titulus.

Meredith nyilván nem halhat meg, Webbernek most volt halálközeli élménye, nyilván nem ölik meg négy résszel később. Bailey a sorozat végéig marad, ezt Krista és maga Chandra is kijelentette. Amelia most szült, Maggie-nek behozták az új pasit, “Owen, Jo és Teddy” pedig most hosszabbították meg három évvel a szerződésüket. Maradt még DeLuca, de ő szerintem nem igazán számít jelentős karakternek, ráadásul neki is volt/van egy folyamatban lévő szála.

Tom Vajner - 2020. 11. 17. 10:21

winnie a minden ezzel van tele résszel én a valóságra gondoltam nem a sorozatokra. Az meg okés, hogy a egy kórházas sorozat reagál rá, de nekem túlságosan elvitte az egész első részt és nagyon nem volt olyan GA-s hangulata.

Amúgy nekem is bejött a JoJack szál. Jacksonnal mintha tényleg nem tudnának mit kezdeni már, Jo jót tehet neki.

Mom - 2020. 11. 17. 10:57

Egyáltalán nem tetszett az évadkezdés. Sem a szerkezete, sem ahogy egyes karakterek szálát elvarrták, vagy éppen újat kezdtek nekik, sem a felszabdaltsága, sem a full nyomasztó tónusa. Elhiszem, hogy egy amúgy is emberi drámákkal foglalkozó sorozatot, főleg egy jelenben játszódó orvosit a covidos vonal önmagában is túl fog terhelni, de úgy érzem, hogy ezt még tovább súlyosbították azzal, hogy minden személyes konfliktust valamennyire kezelni akartak már a nyitásnál.
A második rész közepétől sikerült egy kicsit szépíteni az összképen. Nem tudom, hogy azért-e mert addigra kezdett kifutni az időben ugrálós szerkezet, vagy mert addigra (a covidon túl) úgy működött az epizód, mint egy random kórházepizód, ahol lehetett kötődni a betegekhez. De az is lehet, hogy addigra csökkent a nyomasztó túlzsúfoltság. A negatív véleménytől azért nem sikerült megmenteni magát a sorozatnak, de legalább azt elérték a végére, hogy a következő részt újra lelkesen tudjam várni.

A csavarra nem számítottam és egészen az utolsó előtti pillanatig sikerült rejtve maradnia előttem a meglepetésvendégnek is. De sajnos a youtube lelőtte mielőtt megnézhettem volna az epizódot.

Csak szólok kedves Jimmy Kimmel (remélem olvasod!), hogy nagyon kedves tőled, hogy figyelmeztetted a rajongókat, akik még nem látták az epizódot, hogy fogják be a fülüket, csak mit sem ér, ha utána a címbe beleírtátok a legnagyobb spoilert…

Az egyetlen pozitívum, amit ki tudnék emelni, az Amelia és Linc kapcsolata. Nem csak azért, mert őket távol tartották a kórháztól, hanem azért is, mert nagyon jó a köztük lévő kémia, dinamika (ahogy tetszik). Tényleg jók is együtt, meg jó jelenteket is kaptak a névválasztási mizériával és a gyereksereggel.

Andrea1 - 2020. 11. 17. 11:08

Deny, múltkor néztem Patrick instáját, látszott akkoriban nagyon futott a szekere, kicsit összezavarodott, ez most annyira nincs így ahogy látom, nagyon az új sorozat se jött be, szóval valahol ő is visszaszállt a Földre. Örülök ennek a fordulatnak, ilyenkor sajnálom hogy megölték.

Jackson esetében örülök hogy legalább Maggie eltűnt, de mennyire nem tudnak neki találni valakit, vagyis tudtak csak érdekesen látták ezt az írók. Jo dolgot még nézzük meg, de ha jobb nincsen.

Deny - 2020. 11. 17. 12:30

Andrea1: Nekem is feltűnt, hogy sokkal szerényebben nyilatkozott. Az kifejezetten tetszett, hogy milyen pozitívan beszélt a sorozatról, és mennyire élvezte ismét a forgatást. Dicsérte őket, amiért tavasszal felajánlották a maszkokat a kórházaknak a forgatás leállása után. Nagyon kellemes meglepetés volt, én sokáig gondolkodtam, hogy egyáltalán hajlandó lesz-e majd a sorozatzáró részre visszatérni. Hát ezek után ez aligha lesz kérdéses.

Tam - 2020. 11. 17. 12:44

Sziasztok!

** spoiler

Nem tudom, hogy menniyre valid infó, de IMDB-n Patrick Dempsey mellett, Sandra Oh, Jessica Capshaw, Sarah Ramirez, Katherine Heigl és T.R. Knight is fel van tüntetve, hogy 2020-ban szerepelni fog a sorozatban, de pontos rész, hogy mikor, az nincs odaírva.
Ez vajon lehetséges? :D

viorica6 - 2020. 11. 17. 12:44

Ahhoz képest, hogy mennyire nem érdekelt már az előző évad, ez a rész nagyon ütött. Rengeteg jelentben véltem felfedezni a korai részeket, pl. Mer sírása a tárolóban (Derek meglövése epizódból), Mer ül a tengerparton (Izzi és Danny is a beachen ültek anno), kellemes emlékeket idéztek. Illetve feltűnt az is, hogy a színésznő mintha egy kis tartalékot ásott volna elő magából és az utóbbi évekhez képest fényévekkel jobban (vagy mondhatjuk egyáltalán…) színészkedett, nem csak faarcot produkált.
Teddy siráma egy vicc, mert oké, Owen is megcsalta Cristinát, de Teddy ‘nem csak’ megcsalta, hanem viszonya volt, nagyon unszimpatikus lett a karakter, sírós Owennel együtt.
Szerintetek is Schmidt az új George? Anyuval lakik, olyan, mint egy gyerek, nekem teljesen ugyanaz a történet, majd elüti egy busz… A borzalmasan színészkedő ribi hapsiját hagyjuk is.
Jo és Jackson… OMG… tudjuk, az első évadokban mindenki megcsinált mindenkit (óh, Mark :D), de ez durva volt… egy kis önbecsülést már Jonak! Jo ráadásul úgy ment oda a miller gyereket kritizálni, mint egy csöves, szóval jó lesz, ha visszaírják mellé Glassest, elég neki ezt a szintet megugrani a jelenlegi karakterfejlődést tekintve. Talán, ha nem így tálalták volna, ebből még lehetett is volna valami…
Nagyon jó volt látni Jacket a Bonesból:) (bár a haját azóta nem vágták, mióta az említett sori véget ért, szerintem :D)
Utolsó pillanat totál meglepetés, örülök, hogy nem futottam bele spoilerbe, így hatott igazán. Kíváncsian várom a folytatást.
Deluca története… hát, szerintem ideje lenne Caterinával együtt hazamenniük…
Linc és Amelia új kedvencekké léptek elé, jó volt nézni az ő scenejeiket, a vírus nyomasztósága mellé egy nagyon kellemes ellensúlyt adtak, jól megírt pár lettek. Maggi és az új hapsija… lehet alakul valami a szimpatikusnak ható fiatalember behozásával, de önmagában Maggi karaktere irritáló.
Richard és Catherine… a makacsság csúcsai :D Catherine üvöltözős jelenete vicces volt. Bailey is mintha egy kicsit magára (úgy értem az elején felépített jellemére) talált volna.

Aurora - 2020. 11. 17. 14:44

Én bevallom, az utóbbi időben kicsit hanyagoltam a sorozatokat, és nem is követtem mi történik. A tavaszi covid karantén alatt néztem végig mind a 16 évadot, és most konkrétan meglepődtem, hogy itt a 17. :) De kellemes meglepetés volt!

A flashback jeleneteket elég szarul oldották meg, inkább zavartak. Kicsit összevissza lett az egész.

Nem bánom, hogy belevitték a covid sztorit, én azt is értékeltem annak idején, mikor pár sorozat behozta a szeptember 11-et is, pláne amik New Yorkban játszódtak.

A szereplők, akiket még mindig bírok: Bailey, Schmitt, Meredith, Hayes, Linc.

Akik irritálnak: Teddy, Owen (őt már vagy 5 évaddal ezelőtt el kellett volna paterolni!), Maggie, Cathrine és Amelia. Ezzel lehet egyedül vagyok, de ki nem állhatom a kisebb Shepherd dokit.

Jackson egy ideje vegetál; nem hagy mély nyomot, mindig csak valaki sidekick -je. Kár érte, mert a színész amúgy bírom, de ügyeletes szépfiúnak lenni még csak nem is nagy kihívás.

Jo-t pont megkedveltem mikor összeházasodott Karevvel, és ugye ilyen elb@szott sztorival kiírni még soha nem láttam senkit… Ez természetesen az ő karakterére is hatással van, de ahogy felettem is írta valaki – legyen már egy kis önbecsülése!

UI: csak nekem tűnt fel, hogy ebben a részben alig volt akcentusa Carinának? Eddig erősen olaszosan hangzott, most meg alig

renka - 2020. 11. 17. 16:38

Hùùù, èn nagyon màshogy làtom a dolgokat,…de nyilvàn ettôl szèp ez, unalmas lenne, ha mind ugyanazt gondolnànk. Elôször is, Derek: èn soha nem sírtam vissza egyetlen szereplôt sem,mèg azt sem, akit kedveltem. Dereket ès Mereditht nagyon szerettem amikor elôször làttam a sorozatot, aztàn màr sajnos nem… Bàr Derek segít majd Meredithnek a tovàbblèpèsben ezzel azèrt àlom talàlkozàssal, de èn simàn meglettem volna ha elmarad ez a csavar…

Az Amelia-Link pàros a Maggie-ùj pasi pàrossal együtt unalmas nekem.

Owent szòlòban bírom, de Teddyvel tùladagoltàk a dràmàt…

Jo ès Jackson elsôre szòrakoztatòak voltak, majd meglàtjuk…

DeLuca…kb. miatta nèzem mèg a sorozatot. Vàrtam,h jobban legyen, de most meg hiànyoznak a “bipolàris” jelenetek, erôs volt benne G. Gianniotti. Team Merluca, Hayest abszolùt felesleges karakternek tartom, fôleg ùgy, h szàmomra elkèpesztôen sòtlan ès unalmas ez a színèsz.

Baileyt ès Richardot bírom.

winnie - 2020. 11. 17. 17:22

“de IMDB-n ”

az imdb-re bárki beírhat bármit (értsd: behazudhat), szabadon lehet szerkeszteni, senki nem tudhatja, hogy egy infót ki miért írt be. viszont az ökölszabály, hogy előzetesen sorozatokkal kapcsolatban nem nagyon tud senki infókat azon kívül, ami sajtóközelményben kijön (ez 2 részre előre van, de a GA például nem szokott írni vendégszereplőket), esetleg exkluzív fülesként felkerül a tévés oldalakra – de utóbbiaknál sem tudni részt. amiben az imdb jó, az a filmes stáblista premier után, akár még a sorozatos is, illetve a kis emberek szerepei, mert ők beírják magukat is. de mivel az nem infóforrás, ezért későbbi részekre vonatkozó infó onnan nem fog jönni, csak más alapján kerül be.

Eltiron - 2020. 11. 20. 13:33

Eltűnődtem: mennyi lóvét kaphat Dempsey azért, hogy 40 másodpercig bugyután vigyorog a kamerába? Remélem ezt nem fogják nagyon erőltetni, mert baromira ásítozok tőle.

renka - 2020. 11. 20. 14:14

@Eltrion:lehet,h türelmetlen vagyok ( mèg legalàbb kètszer meg fog jelenni), de ennèl azèrt többet vàrtam. Ha màr behoztàk, akkor lendítsen egy picit többet a sztorin… Azèrt hihetetlen, h egy csomòan abban remènykednek,h Meredith meghal ès akkor “Merder endgame”. A 3 gyerek meg kit èrdekel,nem? Amùgy unalmas rèsz volt. 2 hèt mùlva jön George ( esetleg Mark)?

renka - 2020. 11. 20. 14:16

Bocs, *Eltiron…

Eltiron - 2020. 11. 20. 14:45

A New Amsterdamot is akkor hagytam abba, amikor Max a volt nejéről haluzott. Annyira erőltetett, ócska klisé ez.
Amúgy jó lett volna a rész, tényleg jó látni Richardot meg Bailey-t ahogy együtt főnökösködnek, meg amúgy a járványhelyzetet is jól érzékeltetik, szóval ezek pozitív dolgok.
De hogy még valamibe belekössek: honnan gondolták Vernoffék, hogy bárkit is érdekelni fog Maggie meg az ő új fiúja?
Meredith nem fog kipurcanni, azzal megölnék az egész show-t, olyan botrány lenne belőle mint a ház.
(Jó, tudom, never say never, stb.)

Eltiron - 2020. 11. 20. 14:49

Na, nem akarok floodolni, csak utólag eszembejutott: egy haverommal beszélgettünk arról, hogy a maszkviselés mennyire kiemeli a lányok szemét, hatványozottan fontos tényező lett a szexepilben. Ezen a téren Carina (Stefania Spampinato) utcahosszal veri az egész mezőnyt, azt kell mondjam :)

renka - 2020. 11. 20. 15:03

Nekem màr anno a Danny-Izzy szellem sztori sem tetszett… Most lehet,h meglepôdsz, de van, akinek bejön a Maggie ès pasija sztori…nekem mondjuk nem.
Èn örültem volna,ha Carina a Greysben lesz àllandò, nem is èrtem,h csak mint love interest mit keres a Station 19-ben?! Hayesnek egy szavàt sem èrtem ( na jò, egy-kettôt), borzalmas. Szeretem a brit akcentust, de ez az ember egy màsik nyelvet beszèl…mindezt faarccal.

Mom - 2020. 11. 20. 15:49

Hát nem is tudom… valahogy szokatlanul untatott ez a 3. rész. Ahogy fentebb is írták, Derek nem sok mindent csinál, csak vigyorog, meg hajtogatja, hogy a homok nem valódi. A két főbb heti esethez sem sikerült most kötődnöm érzelmileg. Továbbra is tartom (bármilyen furán hangzik ez egy drámasorozatnál), hogy túl sok a dráma. Költői túlzással élve: depressziós leszek attól, hogy nézem.

Pippa - 2020. 11. 20. 16:22

Múlt héten nem zavart, hogy behozták a COVIDot, de most nagyon. Olyannyira, hogy még a folytatáson is gondolkozom. Engem már teljesen kikészít az egész, és jó egy fantáziavilágba merülni sorozatnézés közben. Tudom, orvosos sorozat, a jelenben játszódik, és nem muszáj nézni.

Andrea1 - 2020. 11. 22. 11:24

Jól elhúzták a mézesmadzagot az emberek előtt, ki nem nézi és pont Derek miatt néztem meg hosszú idő után ezt a részt, csak pillanatok jutottak még, gondolom majd lesz egy komolyabb párbeszéd is köztük….Hpsszú idő után megnézve az új gárdátm hát nem tetszik, réghez képest sajnos eléggé érdektelen karakterek vannak..Amúgy nem is volt kérdés szerintem melyik személynek kell döntenie ilyen esetben Mer állapotáról, elég hülye vacilálás ment ezzel kapcsolatban.

Tig - 2020. 11. 22. 15:17

Aurora: nem vagy egyedül, engem mindig is irritált Amelia. (És Maggie.)
Nem különösebben vagyok kibékülve az új gárdával egy ideje, inkább csak megszokásból nézem.
Én szeretem Owent, hiányzik Christina, az egyik kedvencem volt és ők jók voltak együtt.
A covid – szál nekem sem tetszett. Ertem, hogy miért van, azt is, hogy megkerülhetetlen, de kicsit túl oktatósra sikerült (az első részben legalábbis) és egyetértek az egyik hozzászólóval, annyira nyomasztó ebben élni, nem feltétlenül akarok kikapcsolódás közben is ezzel foglalkozni.

Roxi - 2020. 11. 23. 08:20

Teljesen egyet értek az írással. Leültem nézni az új évadot és egyből az jutott eszembe,na ne. Én szórakozni akarok,elvonatkoztatni a való világtól,erre itt is a COVID-ot kell nézni? Szerencsére a 2. rész már nem csak erről szólt,sokkal élvezhetőbb is volt. Én egyáltalán nem hallottam PD visszatéréséről,így teljes volt a meglepetés. Egyből tudtam,hogy Derek az,de először azt gondoltam valami hasonmás. Persze közelről már láttam,hogy ő az,de igazán akkor örültem amikor a végén ki volt írva a neve is. Hát úgy néz ki szent a béke,most lehet igazán sajnálni,hogy anno megölték. Így csak ilyen cameora lehet számítani tőle.De persze ennek is nagyon örülök,hiszen ő az abszolút GA kedvencem. Kicsit kezdem úgy érezni viszont,hogy túl sok a szereplő. Tőlem mehetne a fele banda,kezdve Scmittel és a pasijával,meg a DeLuca tesókkal. Teddy Tommal jó kettőst alkotott,nem tudom minek erőltetik ezt az Owen sztorit. Ha Owen ezután még összejönne vele,az nagyon szánalmas lenne.

Mom - 2020. 11. 24. 21:30

“Hát úgy néz ki szent a béke,most lehet igazán sajnálni,hogy anno megölték. Így csak ilyen cameora lehet számítani tőle.” az örök vesszőparipám…

Eltiron - 2020. 12. 05. 21:53

Senki nem írt eddig a 17×04-ről, érthető módon.
Ez borzasztó mélypont volt, egyedül azért nem a legrosszabb epizód eddig, mert Linc-nek és Jo-nak (akiket eddig utáltam, mégis ők mentették meg ezt az epizódot) voltak jó jelenteik.
Öljétek meg Meredithet, vagy hozzátok vissza, ez már hülyeség így, rossz dramaturgia. Eddig minden fő karakter halála hozott valami drámai csúcspontot, de ez a “halálközeli fantáziálgatás” tiszta Dallas, az egész sorozat elveszítette a humorát és tragikumát, bármennyire is érdekesen indult az évad, úgy látom, unalomba fullad minden idők egyik legjobb szappana/kórházsorija.
Nagyon ki vagyok akadva.

Deny - 2020. 12. 05. 22:11

Szerintem meg nagyon ütött, pedig a 3. évados túlvilági epizódot utáltam. Nekem nagyon tetszett, és George soha nem tartozott a kedvenc karaktereim közé.

Annyira át tudtam érezni a párbeszédeiket Merrel. Sajnos múlt héten veszítettem el édesanyámat hosszú betegség után, így úgy éreztem, azok a szavak a halálról és a gyászról nekem szóltak. Az utolsó képkockáktól pedig libabőrös lettem.

Nekem Jackson és Jo továbbra sem szimpi együtt, mégha meg is ragadnak ezen a “barátság extrákkal” szinten.

Webber hezitálása is nagyon érthető volt, Koracick megbolondulása viszont nem hiányzott. Szerintem amúgy ő bele fog halni a COVID-ba, míg Mer túléli.

Lesznek itt még visszatérések, egy tweet alapján Eric Dane is esélyesnek tűnik. A hab a tortán az lenne, ha Chylert is vissza tudnák hozni vele, de nem tudom, forog-e már a Supergirl, és ráért-e a színésznő.

A heti eset is érdekes volt. Durva belegondolni, mennyi mindent kell tudnia egy orvosnak Amerikában, amire mondjuk az itteni dokiknak talán sosem kellene gondolnia. Szeretem, amikor rávilágítanak egyes embercsoportok egyéni egészségügyi problémájára. Az viszont nem tetszett, hogy milyen hangnemben osztotta ki Owent Nico. Egyértelműen hibázott (egy annyira multikulti országban, mint Amerika, az ilyen információk ugyanúgy fontosak diagnózis szempontjából, mint a beteg életkora, életmódja, súlya stb., tehát ezekre oda kell figyelnie egy orvosnak) és gondolnia kellett volna az ázsiaiak rizikófaktoraira, de szerintem ezt finomabban is a tudtára lehetett volna adni. A beszélgetése Bailey-vel viszont tetszett.

renka - 2020. 12. 05. 22:33

Nekem nem nagyon mentette meg ezt sajnos semmi. Baromi unalmas volt és őszintén szólva nem hiszem,h a következő 2 rész komolyabb változást hozna… Úgy tűnik,h az egyetlen terv erre a 6 részre az,h lehet tippelgetni,h ki tűnik még fel a strandon ( és K. Vernoff interjúit olvasva hihetetlenül büszke is erre). Gondolom a következő részben majd megint Derek integet, a hardcore P. Dempsey rajongók legnagyobb örömére…mert ennek tényleg csak ők örülhetnek. Én is nagyon ki vagyok akadva.

Ravagedseducer - 2020. 12. 05. 23:34

Lehet hogy ezzel kb egyedül vagyok, de engem annyira hidegen hagy hogy ki tér vissza egy kvázi álomjelenetre. Inkább nézném az “élő” szereplőket, akkor is ha a régiek vitathatatlanul jobbak voltak.
Egyedül akkor mondanám hogy oké, ez jó ötlet, ha ez lenne az utolsó évad, amit nagyon kétlek egyébként.

Ravagedseducer - 2020. 12. 05. 23:43

Egyébként azon azért elgondolkoztam, hogy mennyire más a sorozat most és mennyit veszített abból amit úgy szerettem, amikor George megkérdezte hogy “do you still dance it out?”
Meg hogy régen még noteszekbe gyűjtöttem Meredith narrálásának szövegeit, most meg sokszor már a megnézése után elfelejtem mit mondott.

Tudom hogy lehetetlen ennyi éven át fenntartani a kezdeti színvonalat, de azért elgondolkodtat.

Andrea1 - 2020. 12. 06. 09:47

Még nem láttam , csak képeket. Szerintem jó ötlet volt ez, szinte egy búcsú is a sorozatnak még látni ezeket az embereket, akik szerethető karakterei voltak a sorozatnak és kötődnek a főszereplőhöz.

Pippa - 2020. 12. 12. 09:47

12×05 eljött a kasza ideje…. nem, nem szeretnék több COVID halált, drámát, nem. Bőven elég ebben élni.

Pippa - 2020. 12. 12. 09:49

Bocsánat, nem tudom, miért írtam 12-t, szóval 17×05… :D

Deny - 2020. 12. 12. 10:54

Ez a rész kicsit felemásra sikeredett. Tartalmilag nagyon ott volt, Bailey esete nagyon szíven ütött, de közben sokkal lassabb volt, mint az előző részek, és kicsit untatott.

Amit Bailey mondott Mernek a strandon, azt nagyon át tudtam érezni, mert én is átéltem. A végefőcím utáni jelenettől pedig libabőrös lettem. Gyönyörű tisztelgés az áldozatok előtt.

Úgy tűnik, a félévadzáróra megint felpörögnek az események, kíváncsian várom!

Mom - 2020. 12. 12. 17:05

Nagyon elégedetlen vagyok eddig az évaddal. Egyszerűen nem érzik azt a depresszív hangulatot, amit a sorozat áraszt magából. Cseppet sem szórakoztat (és ezt nem arra értem, hogy nem vicces).
Ez megint miféle szájbarágott tanmese volt már? Mintha egy világjárvány önmagában nem volna elég, azért még ki kell hangsúlyozni, hogy a feketéknek mennyivel rosszab… És téyleg szükséges volt a két haldokló orvos, meg a haldokló páciensek mellé még a haldokló szülőket is behozni? Mintha annak a babának a születése bármit is ki tudott volna egyensúlyozni…
Atyaég, de túltolják a nyomasztó drámát!

Mom - 2020. 12. 12. 17:59

*ellensúlyozni

Anide - 2020. 12. 13. 15:18

Borzalmas ez az évad. Remélem az utolsó lesz. Nagyon elhibázott döntés volt, hogy a Covid-ot bevették.
Akkora a “dráma”, hogy pont ez teszi hiteltelenné az egészet. Ráadásul ez a rasszizmusos tanmese a mostani epizódban…

winnie - 2020. 12. 13. 17:48

mom: nyilván kibicnek semmi sem drága, de ha a feketéknek rosszabb, és ugye volt szó erről, dokumentált, akkor lehet természetesen hallgatni is róla, de kevesen akarnak és fognak hallgatni, ha van hangjuk. akkor meg pláne, ha mondjuk egy fekete író írja a részt (tippre ez a helyzet). és pont azért beszélnek róla, mert látod, téged is “zavar”. nyilván nem azért, mert negatív lennél, fêlre ne érts, de egy másik reakció empátia és együttérző bólogatás lehetne (ld. még fent a kommentben a tanmesére való utalást). de addig már az efféle dolgok ilyen hatással járnak a nézőre, maradni fognak. (mármint nyilván lesznek mindig olyanok, akiknek ez evidens, vagy másikmoldalról, akàr undort keltő, de olyan is fog nagyon sokáig akadna, akinek infó, akit újdonságként ér. nekünk bizonyos témák értelemszerűen nem fontosak, másoknak viszont hihetetlen jelentősegel bírnak.)

winnie - 2020. 12. 13. 18:12

viszont a covid-kérdés behozása megint érdekes téma, engem meglepnek a reakciók, de a felesegem is így reagált az évadnyitóra, nagyon nem tetszett neki, szóval a jelek szerint sokan velik így.

Deny - 2020. 12. 13. 19:01

Nekem meg eddig ez az évad a legjobb a 14. évad óta, és úgy érzem, pont a COVID-téma miatt. Iszonyú erősek a részek. Egyébként rengeteg pozitív kommentet is lehet olvasni, sok olyat láttam, ami odáig ment, hogy “it took a pandemic to save Grey’s Anatomy”. Az meg külön nagy szó, hogy a szakmabeliek méltatják a leginkább. A kritikusok szerint is a GA kezeli a legjobban a helyzetet (meg a Superstore a humoros oldalról). Szerintem itt látszik, hogy kifizetődött az írók kutatómunkája, és elérték a céljukat.

Szerintem ez emberfüggő, hogy kiben hogy csapódik le a téma. Igen, rohadt nyomasztóak a részek, de engem ez például nem zavar. A nézettség szerint a nézőket sem, mert nagyon stabil.

Most megint csúnya szóval fogok élni, de pl. számomra tök “érdekes” látni a másik oldalt, hogy hogyan élik meg az eüs dolgozók az egészet. De azt is meg tudom érteni, ha valakit zavar. Viszont szerintem témától függetlenül az evidens, hogy az írás most nagyon rendben van.

Ami pedig a fekete témát illeti, lehet, hogy tanmesének érződik, de én itt ezt nem PC-skedésnek tudtam be, hanem tényközlésnek, ugyanúgy mint a múlt heti félrediagnosztizált esetet. Az is egy nagyon fontos kérdésre világított rá (amit egyébként a szakmabeliek megint csak méltattak, mert nagyon sok beteg hal bele évente abba, hogy az orvosok nincsenek tisztában az egyes csoportok egyéni rizikófaktoraival). Ha elolvassuk a statisztikákat és a szakirodalmat, akkor mindjárt megértjük, miért beszéltek róla, mint ahogy az is érthető, miért vannak pl. a feketék hátrányosabb helyzetben (nem azért, mert a vírus őket célozza meg, hanem mert eleve zömük olyan körülmények közt él, ami miatt nem tud megfelelő ellátást kapni, vagy veszélyeztetettebbé válik a vírus iránt). Csak mint ahogy winnie is írja, kívülállóként az ilyesmit hajlamosak vagyunk rosszul felfogni.

Mom - 2020. 12. 13. 19:45

winnie: abban egyetértek, hogy minden bizonnyal amerikában ez a téma egészen más érzelmeket indít el, mint bennem. De hozzáteszem, hogy bennem is inkább azért váltotta ki ezt, mert a coviddal, meg a sok haldoklással együtt ez egyszerűen túl sok volt. Úgy meg már hiába valós tényadat, csak hab volt a tortán (bár ez elég félrevezető, mert a hab a tortán általában jó dolog, de értitek)

Deny: a hitelességét nem vitatom el. Csak én olyan típusú néző vagyok, hogy a technikai gyönyörűségek kevésbé hoznak lázba (most a pontos helyzetábrázolást is technikai részletnek venném). Szóval elfogadom, hogy tök pöpec amit letettek az asztalra, csak éppen nem szórakoztat. Így meg kicsit funkcióját vesztette a sorozat, lévén hogy nem ismeretterjesztés a célja (állítólag). És bevallom őszintén, hogy én nem követek más blogokat, tehát nem tudom milyen a világ összbenyomása, de csak azért nem fog tetszeni, mert sokaknak tetszik. Ezzel együtt tudomásul veszem, hogy lehet, hogy a kisebbségbe tartozom, de attól még tartom azt a véleményem, hogy nekem nem tetszik az irány, de főleg nem tetszenek az arányok, amikkel dolgoznak.

Egyébként csak hogy érzékeltessem a “tanmese” hatását esetemben: kb ugyan azt éreztem a nézése közben, mint a Szomszédok végi kamerába beszélésnél. Nem a konkrét téma volt a gond, hanem az, hogy egyrészt úgy a számba rágták, mint régóta semmit, másrészt egy olyan eleve nyomasztó helyzetbe dobták bele, amikor már amúgy is fuldoklottam a hangulatban, oda már nem kellett további lehúzás.

Roxi - 2020. 12. 13. 20:29

winnie ezzel csak a kettős mérce és a manipulálás a gond. Ha egy számukra kedvezőtlen dolognál emelik ki a bőrszínt(pl. bűnözés) azt ugye nem szabad. De ha nekik az úgy kedvező akkor mindjárt meg lehet különböztetni fehéret és feketét.

winnie - 2020. 12. 13. 20:30

Roxi: nyilván ezen nem érdemes itt vitatkozni és nem is ez a célom, maradjunk a sorozatnál, de szerintem ezt csak az érti félre, aki félre akarja. aki prekoncepció nélkül áll hozzá, és nem hátsó szándékot keres, az nem kapja fel a fejét. (mármint nem mindegy, hogy valaki lát egyetlen példát, mert egy emberről mesélnek valamit (mert egy ilyen emberről akarnak), és az, ha valaki azonnal általánosít, hogy egy teljes szegmensről. ez utóbbinak nincs értelme.

(a “nem szabad”-ot nem tudom és nem is akarom értelmezni, hiszen aki néz tévét, az látja, hogy (ha ezt említed) a bűnözőség eléggé bőrszín-független. nyilván több a színesbőrű bűnöző a tévében és, mindig is több volt, vagy pl. a for life-ban sokkal több a börtönlakó, de itt eléggé sapka/nem sapka az írók helyzete, mert vagy kínosan arra törekszenek, hogy senki nem sérüljön be, és patikamérlegeznek (és akkor az a baj), vagy nem törődnek semmi korrektséggel, és akkor meg mások azt róják fel nekik, hogy nincs egyenlőség, mert elbillen egy irányba a mérleg nyelv.

a kettős mércét, amit írsz, abszolút megértem, de ha valaki protéma, akkor epizódszinten nem fog direkt ellensúlyt írni neki, ha tanmesézik, hiszen annak a lényege pont a negatív oldal felmutatása. évadszinten vagy sorozatszinten viszont igazából itt tényleg arról van szó, hogy az írók bármiről is van szó, “pro” ügy/téma/issue akarnak lenni – még akkor is, ha az ügy valami ellen szó. És főleg ez okoz ilyenkor félreértést és hátsó szándék-látást. Hiszen a kisebb csoportok képviselői hallatni akarják a hangjukat, nyomni akarják a szívükhöz közel álló témát, viszont akik többségi szegmenst képviselnek, azok nem fogják a saját dolgaikat nyomni (mert minek és általában nincs is mit), a saját hátrányos helyzetüket meg pláne nem fogják kiemeli (“szegény mi”). A végeredmény: nincs egyensúly. mert nem törekednek rá kínosan. (És csak azért, mert valami ellen is lehetne beszélni, például egy “pro valami ügy” negatív előjelű szélsőséges képviselete, nem fognak, mert minek. Mármint az író így gondolja általában.)

OFF vége, ez tényleg nem ide való:) de régóta akarok egy tágabb kibeszélőt, mert azért vannak bizonyos dolgok, amik eléggé meghatározzák manapság a sorozatokat, és ezekről mindenkinek megvan a véleménye, és akkor egymásnak lehet dobni az érveket, hogy meglássuk, mi sül ki belőle.

winnie - 2020. 12. 13. 20:32

Mom: a tanmeseség gyakoriságát nem is vitatom, ajajj, én is sokszor kipécézem kritikában is, mentségül max azt lehet felhozni, hogy egyrészt 7 reklámszünet közé kell tuszkolni a dolgokat (és ezért sokszor ismételnek el dolgokat), és ugye van, akire csak ilyesmi hat (ha hat!), illetve, ha valamit sokszor mondanak el neki:)

renka - 2020. 12. 13. 20:55

“nekem nem tetszik az irány, de főleg nem tetszenek az arányok, amikkel dolgoznak.“ Pontosan így érzem én is. Nem azzal van a gond,h behozták a vírust,hanem,az,h ezen kívül semmi más nincs… Ugyanez a problémám a “strandos” jelenetekkel is:1-2 alkalom ( főleg,ha éreztem volna,h előre mozdítja a történetet) még rendben lett volna, így nekem ez is sok…és nem látom az értelmét.

cheereck - 2020. 12. 14. 01:10

Nekem kifejezetten tetszik, hogy reflektal a valosagra. Azt nem tudom, hogyan fognak ebbol kijonni. Jon majd az oltas? Ugranak az idoben? Kivancsian varom.

Roxi - 2020. 12. 14. 07:53

Hogy a részhez is szóljak,eléggé unalmas és lassú volt. A vírus behozása egyfelől jó,hiszen reálisan mutatja,hogy mi zajlik jelenleg egy kórházban. Viszont a szokásos traumás érdekes esetek így háttérbe szorulnak.

fatal - 2020. 12. 14. 11:38

Négy rész után nekem eddig szörnyen unalmas ez az évad. Nekem nincs bajom azzal, hogy beleépítették a történetbe a covid szálat, de semmi másról nincs szó.

A “tengerpartos” szállal nem lenne gondom, de ez így túl sok (és a történethez sem tesz hozzá semmit).

A Good Doctorban szerintem ezerszer jobban megoldották a COVID szálat.

Mom - 2020. 12. 19. 11:20

Ebben a részben Koracick jeleneteit nagy tudtam “élvezni”. Nagyon érzelmes volt a szobatársa haldoklásánál és hozott valami vidámságot a jelenete Meredith-szel.
Ennyi pozitívumot tudok mondani a részről.

Deny, segíts ki kérlek: ezek a “tanmesék” ezek korábban is voltak, csak nem lépték át az ingerküszöbömet, vagy ez most valami újítás, hogy már a harmadik rész zsinórban, amikor a szánkba rágják a témát? Miután megállapítottuk itt, hogy az ázsiaiaknak mások a rizikófaktorai, illetve, hogy a feketéket jobban súlytja a covid, ezen a héten kitértek arra is, hogy az emberekereskedelem is nagyrészt őket célozza. Most tényleg nem tudom, hogy telítődtem ezzel a rengeteg push-sal, mert eddig is folymatosan jelen volt, vagy most érzik azt, hogy ezt ennyire nyomatni kell?

Deny - 2020. 12. 19. 14:01

Mom: Mindig is jelen volt, de talán most jobban előtérbe kerültek a közelmúlt eseményei miatt. Régebben inkább elszórták őket az évad különböző pontjain.

Plusz ugye ma már a nézők, vagy az érintettek is könnyebben hangoztathatják a véleményüket, amire az írók szeretnének minél előbb reagálni.

Itt van pl. a Big Sky, ami épphogy elindult, már a második rész után elkezdték ekézni a montanaiak, hogy nem valósághűen ábrázolják az eseményeket, mert Montanában, ahol a sorozat játszódik, az elrabolt nők nagy része őslakos, úgyhogy jó lenne erre felhívni a figyelmet. Pár résszel később erre reagálva, rögtön be is tettek az írók egy jelenetet, ahol a rádióban elhangzott ez az információ, és szinte biztos vagyok benne, hogy a közeljövőben a történetbe is be fogják építeni.

Amikor 2-3 éve elindult a Me Too-mozgalom, akkor is szinte kivétel nélkül minden sorozatban megjelent valamilyen ahhoz kapcsolódó szál (itt is: Harper Avery botránya). Idén BLM meg rendőri brutalitás volt, és ha szétnézünk, most majdnem minden sorozat ezekkel foglalkozik. A rendőrös sorozatokba elég durván beleépítették a témát (amúgy a mostani rész első fele is érintette a Station 19-ben), és már meg se tudom számolni, hány részt láttam ez alatt a pár hét alatt, ami valahogy reflektált a tavaszi eseményekre.

Na de hogy a részről is írjak, tetszett, de nekem most meglepő módon a Station 19 vitte a pálmát, ahol konkrétan ökölbe szorult a kezem a látottaktól. Nem is tudom, mikor váltott ki belőlem ilyen reakciót utoljára egy epizód. Abszolút átéreztem a karakterek dühét.

Itt nagyon tetszett a csavar a gyerekrabló nő visszatérésével. Nagyon kíváncsi vagyok, hova fut ki DeLucáék akciója. Meredith lélegeztetőre tétele is dicséretes. Az évad elején pont erre gondoltam, hogyha az írók tökösek, akkor meglépik ezt a húzást. Viszont az életmentő akciója kicsit sok volt, az szerintem túlment a realitás határán. A Koracickos jelenetek valóban ütöttek, és jók voltak a Bailey-DeLuca beszélgetések is. Teddyből meg Owenből viszont már elegem van.

Deny - 2020. 12. 19. 14:19

Egyébként itt én sem értettem egyet Maggie-vel, mert szerintem nincs összefüggés a statisztika és az emberek vírus iránti viszonyulása közt. Aki vírustagadó és maszkellenes, az szerintem akkor is az lenne, ha Maggie teóriája megvalósulna.

Mom - 2020. 12. 19. 14:42

Deny: köszi a választ! Engem tényleg nagyon kezd zavarni, de inkább azért, mert ennyire nyilvánvaló. Ha kitennék a táblát, vörös betűkkel, hogy “szociális érzékenyítés következik” akkor se tudnák ezt jobban az arcomba tolni. Egyszerűen leugrik az egész a képernyőről. (Gyorsan hozzáteszem persze, hogy számomra. Biztosan van, akinek ez így van jól, sőt lehetne még egyértelműbben is felhozni a témát.)

Miután itt is téma volt, próbáltam olyan szemmel nézni, hogy ‘nem vagyok amerikai, ez az üzenet nekem nem ugyanazt jelenti’, de ahogy Maggie elkezdte a kifakadását, már tudtam mi következik, és minden igyekezetem hiábavalóvá vált.

Hátha márciusig kiürül a szervezetemből és akkor másabb perspektívából tudok majd erre az évadra nézni.

Roxi - 2020. 12. 19. 20:56

Szerintem is a Meredith-Tom kettős volt a fénypont. Maggie már szokásosnak mondható kirohanása viszont idegesítő. Már-már vártam, hogy Amelia lekever neki egy pofont. Ráadásul mi itt Magyarországon pontosan tudjuk mennyire nincs összefüggés a maszkviselés és az elhunytak bőrszíne között. Talán most,hogy megjött a pasija egy kicsit lenyugszik. Biztosan nem fogom a körmömet rágni márciusig,hogy mi lesz Meredithhel,mert nyilván nem fog meghalni.

K. - 2021. 03. 12. 10:49

17×07

WOW….

hát ezt nem láttam “jönni”
Elmorzsoltam egy könnycseppet :(

Csilla0422 - 2021. 03. 12. 13:38

Why Krista? Why?
Erre nem számítottam… WTH

pongi_ - 2021. 03. 12. 16:04

Nem vagyok, voltam egy Deluca fan, de szerintem engem most veszített el a sori. Esküszöm inkább fejezzék be 17 év alatt nincs olyan kártya amit nem játszottak még ki.

Az, hogy minden fél évadban kinyirnak egy főkaraktert ez nonszensz..

Eltiron - 2021. 03. 12. 19:26

A hátralévő pár rész ilyen GoT-féle túlélő-show lesz? Lassan az összes kedvenc karimat kinyírják vagy kiírják, helyette kapunk ilyen roppantul érdektelen arcokat, mint McWidow, meleg koreai fiú, meg Maggie új pasija.
Azt hiszem túl nagy elvárás volt részemről, hogy 17 év után összeüssenek egy normális lezárást :(

Eltiron - 2021. 03. 12. 20:39

Ui: amúgy (belepörgetve) megnéztem az S19 kapcsolódó epizódját, aki mazochista, az azzal kezdje, utána jöjjön a GA. Aki nem, annak
– SPOILER –
elmondom, hogy az epizódból kb 15 perc azzal tellik, hogy Andrea és Carina követik a vörös emberrabló-csajt, aztán az utolsó előtti percben a semmiből előbukkan egy random fickó és megszúrja DeLucát. A többi a szokásos – számomra – érdektelen tűzoltós cucc.

Deny - 2021. 03. 12. 23:37

pongi_: Miről beszélsz? :D 6 éve nem öltek meg senkit. Már épp ideje volt.

Szerintem “szép” (mármint hősi) halál volt, bár valóban nem lett volna rá szükség. Viszont nem lepett meg teljesen, hiszen volt róla szó, hogy meg akartak ölni egy nagyobb karaktert az előző évad végén.

Csíptem ugyan DeLucát, de annyira nem fog hiányozni. Inkább a Carinával való olasz párbeszédeket fogom hiányolni, az ő dinamikájukat szerettem.

Viszont remélem, hogy akkor Koracickot békén hagyják, és nem akarnak még egy COVID-halált is beletenni, mert az már sok lenne. De szerintem benne van a pakliban :/

renka - 2021. 03. 13. 08:36

Most mondhatnám,h nálam is most van itt a vége…de valójában ez a rész ( amit meg sem nézek, elég róla olvasni)csak a pont volt az i-re. Már mondogatom egy ideje,h ha DeLuca nem lenne, már részleteket sem kellene néznem, nemhogy egész epizódokat. Hát mostmár tényleg nem kell… Nem szoktam ilyet írni, de ha most befejeznék, már az is késő lenne. A 15. évad elég szórakoztató volt ( még ott volt J. Chambers is), a 16. már kevésbé,de nálam az ajtót a 17. évad premier, a Meredith és Derek a parton storyline tette be. Lehet,h ez az utolsó évad és ezért jönnek sorba a cameok ( vagy Meredith is meghal és lesz egy spinoff “Made in Haven” címmel) de nekem ez sok volt. Az ER mennyivel elegánsabb oldotta ezt meg anno G. Clooney-val…de hát P.Dempsey nem egy Clooney. Én abban a sorozatban jobban viseltem a szereplőgárda folyamatos változását is, a show ettől megmaradt annak, aminek megismertem. A Greys idegen lett az utolsó 2 évadra. Link, McBaldy,Winston…nincs az a sorozat amit én ezekért a karakterekért,színészekért néznék… Aki kitart, annak persze jó szórakozást hozzá!

Anni - 2021. 03. 13. 11:33

Én is ezen a véleményen vagyok, hogy nagyon nagyon be kellene már ezt fejezni. Remélem szívből, hogy a következő évad az utolsó. Valamiért ennyi év után ki akarok tartani a végéig de egyre nehezebb.

Meghatott Deluca mivel kedveltem a karaktert főleg mikor Meredithhel volt.
Van arról esetleg valami infó, hogy a színész akart elmenni vagy random ezt írták meg neki?

renka - 2021. 03. 13. 11:59

Anni: K. Vernoff sètàlt a parton és akkor beugrott neki,h a sztori így lenne teljes… Elvileg januárban közölték G. Giannottival, de J. Chambers távozásakor volt a színésznek egy érdekes instagram posztja, úgyhogy szerintem tudta már régebben, csak hát ilyet nem mondanak el… K.Vernoffnak meg azt se hinném el,amit kérdez… ( A 11. részt egyébként G.G. rendezte.)

Deny - 2021. 03. 13. 14:07

renka: Ezt a posztot be tudnád linkelni, vagy el tudnád mondani, mi állt benne? Ez nekem kimaradt. Érdekes, mert én is gyanítottam, hogy ő lett volna a tavalyi finálé áldozata, viszont most olvastam egy interjút, hogy ez frissebb ötlet volt elvileg.

Egyébként Giacomo jól átvert mindenkit azzal a rendezői Insta-poszttal, bár elvileg fogjuk még őt látni a későbbiekben is.

Egyébként úgy olvasom, hogy jövő héten is lehet egy haláleset :/ Az már kicsit sok lenne szerintem is. Viszont lesznek további visszatérők is.

renka - 2021. 03. 13. 16:45

“Don’t Panic, Giacomo Gianniotti Is Not Leaving Grey’s Anatomy

“Today I finally accept defeat, to a long battle I have been in for the last couple weeks in my career. I took an L, a big L. L stands for LOSS in case you were wondering. I’m devastated. Truly, “In the many battles of this war we call life; sometimes you have a winning streak. Battle after battle is won. You get confident. You get cocky. You get comfortable. You lean on your infantry, your generals and captains who have done so well. Your community. You step back. You speak less. You shut one eye. You trust more. And sometimes, not always, because of this you are defeated,” Gianniotti continued on Instagram. “[In] life, as many mentors of mine have told me, is a war, made up of many battles that are won and [lost]. This battle was lost, and it was humbling to say the least.”

Picit hosszabb volt eredetileg,volt benne néhány mondat a mentális egészségről is. Utána jelentek is meg cikkek,h nem a Greys-ről van szó… Hááát….már akkor is gyanús volt, de most pláne. Persze tudom,h távozáskor egész mást mondanak a színészek, úgyhogy azokkal én nem is foglalkozom…de ez az instagram post beszédes volt.

Tudom,h lesznek flasbackek, de engem az már nem érdekel. Majd nézem a 15. évadot ha hiányoznak.😀

Roxi - 2021. 03. 13. 19:24

Az évek során jobban vagy kevásbé,de minden állandó szereplő halála megérintett. DeLuca halálakor viszont nem éreztem semmit. Pedig jónak indult a karakter,de aztán összehozták Meredithhel aki mellé nagyon súlytalan volt.Majd jött a bipoláris szitu és még kevésbé sajnáltam.Persze lett volna bőven más akit kiraktam volna előbb,mint Őt.Szerintem lassan vége lesz az egésznek,így még kitartok.

Deny - 2021. 03. 13. 21:02

renka: Köszi, ez nekem teljesen kimaradt, de egyáltalán nem csodálkoznék rajta, ha már akkor is tervben lett volna.

Roxi: Szerintem a küszöbön álló berendelés lesz az utolsó. Maximum 2 évad lehet még benne tippre, de én úgy gondolom, hogy most nem lesz dupla berendelés. Van egy olyan érzésem, hogy nem véletlenül hoznak vissza ennyi régi szereplőt, és tulajdonképpen ez az első felvonása a befejezésnek. Persze lehet, hogy tévedek.

Andrea1 - 2021. 03. 13. 21:55

Lehet Jackson hal meg? , S.Drew vendégszereplő lesz

Anni - 2021. 03. 14. 00:35

Köszi a válaszokat. :)
Kár volt így Delucának ezt a bipoláris szálat beletenni..

Remélem nem hozzák össze Mereditht Hayes-sel, sőt már senkivel se hozzák inkább össze a maradék időre.

Azzal tudnák felhozni a kedvemet ha a parton Mer még találkozna Lexivel (esetleg Mark), nagyon jó lenne újra látni Chyler-t Lexi szerepében.

Deny - 2021. 03. 14. 10:36

Andrea1: Én Tomra tippelek. Láttam valamit, ami miatt gyanús.

Andrea1 - 2021. 03. 14. 15:39

Deny: Lehet.
Derek még szerepelni fog nem ? Meg nagyon nem is beszélgettek 😟

Deny - 2021. 03. 14. 16:22

Igen, a jövő hetin kívül még elvileg egy részben benne kellene lennie.

Mom - 2021. 03. 15. 13:06

Én azért szurkolok még (legalább) egy évados berendelésnek, hogy szépen búcsúzhassak. Persze egy rossz évad nem tesz semmissé 16 átlagosan nagyon jót, de azért mégis csak szebb lenne úgy, és nem így, ahogy most érzem (hogy kár erre pazarolni az időmet).

Bennem azok a meglepetés cameók tartják még az érdeklődés szikráját, amikről direkt nem is akarok tudni, csak meglepődni és örülni nekik (már amikor a nyomorult YT nem bassza el az élményt). De Lexie abszolút fantasztikus lenne, meg Meredith anyja is!!

Amúgy a rész közben meg is jegyeztem magamnak amikor a tűzoltó csaj Carinával ült a kápolnában, hogy ja igen, ez most egy crossover. Mégis egész rész alatt (és azóta is) próbáltam felidézni, hogy mi történt Delucával :D Csak most a kommenteket olvasva esett le, hogy ezek szerint nem is a GA-ba szúrták le?? :o

Deny - 2021. 03. 16. 09:58

Mom: Nem, az volt a Station vége kb. Ami egyrészt “jó”, mert végre sikerült írniuk egy valódi crossovert, ahol tényleg látni kellett mindkét epizódot, viszont gáz is, mert azért egy ekkora eseménynek illett volna az anyasorozatban történnie. Én úgy csináltam volna, hogy függővégként szembeállítottam volna DeLucát a rablókkal a Station 19 végén, és akkor kezdődhetett volna azzal a GA, hogy leszúrják.

Én is örülnék egy normális évadnak, mert ez így kicsit olyan, minatha valami COVID-os spinoff vagy különkiadás lenne. Ebben a helyzetben le sem tudnák zárni a karakterek életét rendesen (gondolom, Mert pl. össze akarják hozni Hayesszel a végéig).

Hú, a közösségi média annyira gáz amúgy. Pénteken reggel az első dolog, amibe belefutottam egy cikk volt “Grey’s Anatomy just killed off a fan favourite”. Esélyem se volt elkerülni :D

Deny - 2021. 03. 16. 11:27

Egyébként elfelejtettem mondani, de kibővítették egy résszel az idei berendelést. 17 rész lesz az eredetileg tervezett 16 helyett. És Chandra Wilson szerint lesz még egy rövidebb szünet áprilisban. Most forgatják a 13. részt.

Mom - 2021. 03. 16. 16:56

“olyan, minatha valami COVID-os spinoff vagy különkiadás lenne”

Deny, ezt nagyon találóan összefoglaltad! Ahogy megjelent az első maszkos ember rögtön az jutott eszembe, hogy jajj ne, itt még mindig ez a téma. És nem csak hogy ez még van, hanem ezen kívül szinte nincs is semmi más. Most mondjuk pont Deluca tiltakozna (ha még élne), de ez is inkább csak futólag történt. Nem éreztem igazi, önálló, kerek történetszálnak (annak ellenére sem, hogy már az előző évadban elkezdték).

Deny - 2021. 03. 19. 11:28

Huh, szerencsére nem lett igazam. Nekem ez volt a legjobb rész az évadból eddig. Sokkal könnyedebb volt attól függetlenül, hogy egyáltalán nem volt vidám hangulatú, de tele volt jó pillanatokkal. Maggie és Helm, MerDer, Amelia és Zola… A vége meg mindent vitt, nagyon szép volt, és szerintem remek tisztelgés/búcsújelenet volt. Az ivócimborák pedig hoztak egy kis poént.

A jövő heti rész promója meg nagyon komoly :O Ez most felcsigázott.

Nem teljesen idevág, de Stefania is nagyot alakított a Stationben.

Mom - 2021. 03. 21. 18:34

DeLuca búcsúja megható lett, még úgy is, hogy én nem voltam oda különösebben a karakterért, de azért egy-két könnycseppet elmorzsoltam a végére.

Viszont továbbra sem tudok elmenni az évad borzasztó depresszív hangulata mellett. Egyszerűen annyira nyomasztó az egész, hogy már-már érvelnék amellett, hogy nem “szórakoztató” nézni a sorozatot. Ami nálam általában válóok, hiszen azért nézek sorozatokat, hogy “szórakozzak”.

Nem tudom, hogy covid nélkül milyen lett volna az évad, de meg sem próbálják ellensúlyozni az írók ezt a főszálat semmivel. Egyszerűen csak hagynak minket is derpresszióba zuhanni, mint egymás után a karaktereket.

Már úgy vagyok ezzel az évaddal, mint az egész vírussal: legyünk mr túl rajta.

Anthonz - 2021. 03. 24. 10:20

Na pont így..

Kicsit váratlan volt DeLuca halála, de nem is ez üt meg a legjobban, hanem ahogy @Mom is írja: a tökömnek sincs kedve ezt a depresszív cuccot nézni. Én értem, hogy próbálják bemutatni azt, hogy mi megy a kórházakban, de elég nekünk az életben is a maszk, a covid meg a depresszió, még ezt nézzem egy órán keresztül, thanks but no, thanks.

Linkből is mit csináltak? Egy depressziós alkoholista apukát. Idióták..

Owen depressziós, Teddy depressziós, Miranda depressziós, Amelia depressziós, Jo már évadok óta depressziós, Koracik is, a szemüveges csávó is, Maggie, DeLuca, az összes baszki. És nagyrészt már a covid előtt is ez volt.

Legyen akkor a sorozat címe Grace Pszichoterápia Klinika..

winnie - 2021. 03. 26. 10:43

Hír: Krista Vernoff meghosszabbította készítői szerződését az ABC Studiosszal.

Azért ez is jelzi, hogy nagyon nem csak az ABC-től függ a sorozat sorsa, illetve, hogy két oldalú a dolog, hiszen a színészek, illetve a showrunner is korrekt pénzt akarnak kapni.

Deny - 2021. 03. 26. 13:31

Jaj, nem kedvelem az ilyen művészi, szimbolikus epizódokat :S Kicsit a 13×08-ra emlékeztetett, és annak sem voltam a rajongója. Az üzenetet értékelem, és a kivitelezés zseniális volt (ezt nem lehetett könnyű leforgatni), Kim pedig brutálisat alakított, de ez nem fog a kedvenc részeimhez tartozni, az tuti. Óriási pacsi Ameliának is, élmény volt nézni, ahogy a földbe döngöli Owent.

A jövő heti rész pedig egyszerűen nem jöhet elég korán. Azonnal látni akarom!

Mom - 2021. 03. 27. 15:51

Áttekertem az egészet… Több szót nem is vesztegetnék rá (nem magára az epizódra, hanem arra, hogy betosznak egy fillert ami még inkább a depresszióba taszítja az embert).

A YT viszont most már tényleg elmeheta a búsp…ba. Ezer éve járok napi szinten oda is és nézek sorozatokat amerikához képest egy-két napos csúszásban. Még soha nem fordult elő ilyen eset, de most rövid idő alatt másodszor spoilerezi el a GA történéseit!! Pedig már direkt nem is nézek GA témában semmit a YT-n, hogy ne triggereljem az algoritmust, és az összes ilyen videót/csatornát kilőttem. Erre ma felmegyek és megint az arcomba tolja a következő rész kulcsfiguráját!! Legalább lenne annyi tisztességük, hogy nem ő van a bélyegképen, hogy aki nem szeretné, annak ne rontsák el az élményt. És egyik másik sorozatomnál sincs ez, csak és kizárólag a GA-nál…

Most hogy kidühöngtem magam, próbálok örülni neki, hogy az egyik reményemet valóra váltják. Talán van esély a másikra is :)

Deny - 2021. 03. 27. 17:19

Ma van 16 éve, hogy elindult a sorozat! Annyira durva, hogy ez volt az első széria, amit elkezdtem nézni, és elindított a junkieság útján, és még mindig fut, pedig én már azóta átestem egy csomó életszakaszon :D

Mom: Szerintem ez most azért lehetett, mert nagyon felkapott lett a dolog, miután kiderült. Szóval el tudom képzelni, hogy azért dobta fel a YT, mert ott volt a legnépszerűbb/trendingelő videók között.

De ugyanez van a Facebookkal is. Minden pénteken az első dolog, amit meglátok a hírfolyamban, az aktuális résszel kapcsolatos. Idegesítő :)

Anthonz - 2021. 03. 27. 19:20

Ezt is megnéztem 5 perc alatt.

Szerintük mégis ki a f*** kíváncsi egy hallucinálós/visszaemlékezős részre?

Soha senki nem kíváncsi, hogy mit álmodott a másik a filmben, mit haluzott, Jézusom!

Roxi - 2021. 03. 27. 20:09

Ekkora elcseszett epizódit. Gondolkodtam volt-e ennél rosszabb a 17 év alatt,hát nem biztos. Ezt a semmiből kreált Allison sztorit persze elő kelllett húzni valahogy.

Ravagedseducer - 2021. 03. 27. 20:33

Ha ezért adtak hozzá plusz egy részt a berendeléshez, akkor felesleges volt véleményem szerint.
De legalább a flashbackek emlékeztettek hogy kevés karakter volt annyira ellenszenves számomra mint Owen; és még mindig annyira középpontba rakják… ez a szerelmi 3szög Teddyvel és Amelia-val (aminek elvileg már ugye vége) volt a legrosszabb az utóbbi években.
Teddyt nagyon szerettem anno de sajnos már semmit pozitívumot nem tudok kihozni a sztorijából.
Mondjuk ez kb mindenkire igaz. Főleg ebben az évadban; senkinek nincs már személyisége. Mindenki csak idegesítő kb.
Nekem ez a partos-visszahozós dolog sem jön be mert csak késlelteti hogy Meredith VÉGRE felébredjen.
Már csak azért tartok ki mert közel a vég, még ha nem is ebben az évadban.

Deny - 2021. 03. 27. 21:50

Ravagedseducer: Meredith szerintem egy darabig nem fog még felébredni, de nem a történet miatt, hanem mert elvileg így védik Pompeót, hogy minél kevesebbet kelljen a stúdióban forgatnia, mivel az asztmája miatt kiemelten veszélyes lehet számára a vírus. Ezért csináltak egy babát is a kórházi ágyas jelenetekhez, hogy ott is minimálisra csökkentsék a szerepét.

Szerintem ezért van Amelia is állandóan otthoni jelenetekben, mert ott meg Caterina most szült.

Mondjuk Camilla is, és ő azért elég rendesen jelen van, de lehet, hogy neki nincs semmilyen rizikófaktora.

Ravagedseducer - 2021. 03. 28. 02:29

@Deny

Köszi az infót, én is vmi ilyesmire tippeltem a háttérben, de azért ahogy lassan véget ér az évad; felébredhetne és ő is lehetne otthon vagy vmi.

Csak hogy valamit mondjak ami tetszik is, már pár éve azt gondoltam hogy kevesebb résszel (szóval nem 25) jobb évadok lehetnék ezek, és most a kevesebb rész megvalósult, bár nem ilyen áron akartam; mert sajnos a vírus sok mindenben korlátozza őket.

Mindenképpen értékelem hogy így is kapunk részeket és nekem az évad hangulátval sincs nagyon bajom, csak néhány dolog kicsapja a biztosítékot, mint ez a mostani Owen-Teddy dolog amit már nagyon unok.

Anni - 2021. 03. 28. 11:28

Hát ez egy tipikus időhúzó rész volt, és olyan rossz, hogy ennyire elrontották Teddy karaterét, annyira csíptem régen…

@Mom
Nekem is kihozta a YT már pénteken, ugyanígy jártam Delucával is múltkor..
De legalább ezt a kívánságomat teljesítik yaaay. :)

@Deny
Nem is tudtam ezt az infót, így már értem, miért van Meredith ilyen soká a parton.

Csilla0422 - 2021. 04. 02. 18:54

Thank you Krista!

Remekül szórakoztam és nem csak a visszatérők miatt. Tipikus Grey’s Anatomy rész volt, olyan, ami miatt megszerettem a sorozatot.

Mom - 2021. 04. 02. 21:29

A 10. epizód elől végre sokkal jobb érzéssel tudtam felállni. A heti ügyek is valahogy kevésbé voltak semmilyenek, és végre valahára a parton is volt értelmes párbeszéd. Na meg persze a visszatérők!! *.* (kicsit félek is a YT felé menni…)

Remélem innen már csak felfelé ível majd az évad fennmaradó része.

Deny - 2021. 04. 03. 14:33

Szuper volt! :) A végén én is Webberékkel táncoltam az örömtől :D
Eric eléggé megváltozott, de nagyon jó volt őt is látni. Sejtettem, hogy ő is vissza fog térni, mert volt egy sejtelmes beszélgetésük Ellennel a nyáron. Egyébként olvastam, hogy Eric nagyon szereti a stábot, Ellennel pedig rendszeresen tartják a kapcsolatot, ami kicsit meglepett, de jó tudni.

Ahhoz képest, hogy Chyler csak zöld háttérrel tudott visszatérni a Supergirl miatt, sikerült úgy megoldani, hogy ne legyen feltűnő. Én legalábbis nem vettem észre semmi feltűnőt.

Winston és Maggie eljegyzése kicsit korainak tűnik, de nem bánom, mert aranyosak, és legalább így akkor Maggie-t sem párosítják össze újra valakivel, akivel nem kéne :D Tom amúgy mikor gyógyult meg? Meglepett, hogy újra dolgozik, de örülök neki, mert ezek szerint akkor nem írják ki. Cristina és Owen SMS-ezésén pedig szakadtam :D

Azért jó lett volna a Breathe-et az epizódban is hallani, nem csak a promóban, főleg, hogy még az epizód címe is az volt.

Jövő héten megint crossover, de szerintem ez most megint csak idézőjeles lesz. Valószínűleg csak az eset lesz közös.

Eltiron - 2021. 04. 07. 13:37

De fura volt Chyler Leigh ezzel az irdatlanul előnytelen sminkkel :( A 8-9. évadban fülig bele voltam esve, ő volt a telefonomon a háttérkép :)
Amúgy a Teddy-s epizós új mélypont volt, eddig a legrosszabbnak szintén ő volt a főszereplője, a tavalyi leszbikus-flashbackes rész, most sikerült ezt is alúlmúlni.

Deny - 2021. 04. 10. 00:25

Újabb aranyos epizód, bár kicsit filler-es volt. Amelia és Link annyira jópofák együtt, nagyon jól szórakoztam a jeleneteiken, egyúttal viszont nagyon komoly dolgok is elhangzottak.

Jé, Owen végre normális volt! :D Jók voltak az esetek is. Hayest egyre jobban csípem. Meren szakadtam. Felébred X hét “kóma” után, és Jóról akar beszélni :D

Jövő héten viszont megint komor, aktuális vizekre evezünk. A promó nagyon komoly! Kíváncsian várom.

Roxi - 2021. 04. 14. 19:10

A siralmas 9. rész után a 10. nagyon jól sikerült végre .Persze Mark visszatérése vitte a prímet. Ahogy előbukannak a régiek Derek,George,Mark,Lexie egyre inkább látszik a kontraszt,mennyire gyengék is a mostani szerepelők.
A 11. rész már nem volt annyira jó, jött megint Owen ömlengése ,

Laca - 2021. 04. 17. 10:24

Huh, nekem ez az utolsó rész kicsit sok volt.
A Winston-Maggie történet annyira erőltetett volt, hogy eskü azon gondolkodtam, hogy kikapcsolom az egészet. Értem én, hogy a Shondaland univerzumban az aktuális forró témák megjelennek, de ez most nagyon túl lett tolva. Szerintem.

Mom - 2021. 04. 17. 13:04

Én nem értem… mindenféle magasztos üzenet nélkül már nem is lehet sorozatot gyártani Shonda-földön? Nem elég nekünk az egész évados Covid nyomor, a szegények hiányos egészségügyi ellátáshoz jutása, a feketék hátrányos helyzetének lépten-nyomon kihangsúlyozása az egész évadban, most tényleg kellett erre még egy lapáttal???

És persze értem, hogy örül, hogy a saját ügyének van egy ekkora platformja és ezt igyekszik is kihasználni. Nem is ezzel van a bajom, de amilyen erőszakosan teszi ezt, az bizony kinyitja a képletes bicskát a zsebemben. Mintha felfegyverzett katonasággal próbálna meggyőzni, hogy szeressük egymást, értem?

Deny - 2021. 04. 17. 16:21

Laca: Sajnos egyáltalán nem erőltetett, bár az lenne. Mint ahogy az sem erőltetett, amit Bailey és Ben mondtak a fiuknak három évaddal ezelőtt.

Én csak annyit mondok, hogy nézzétek meg, mik történtek csak a héten Amerikában, és meglátjátok, miért kellett ez a rész, még ha nyilván nem is láthatták előre az eseményeket. Most ezzel foglalkozik a legtöbb sorozat, mert nagyon aktuális. Hogy csak párat említsek: The Good Doctor, The Rookie, A Million Little Things, Chicago PD, SVU, The Neighborhood, This Is Us, SWAT stb.

Részemről viszont sima csillagos ötös, a Station 19 utolsó hidegrázós jelenetével együtt. Végigizgultam a részt, és nem egyszer ugyanúgy ökölbe szorult a kezem, mint a tűzoltók félévadzárójánál. Én továbbra is fenntartom, hogy a sorozat egyik legerősebb évadának vagyunk szemtanúi, és hétről hétre büszkébb rajongó vagyok.

Phylicia Rashad (aki amúgy a Catherine-t alakító Debbie Allen nővére) is zseniális volt, a műtét utáni jelenetétől konkrétan libabőrös lettem. Az a Meredith-baba viszont egyre röhejesebb…

Dexx - 2021. 04. 17. 16:36

aki folyamatosan fanyalog a social issuek kérdése miatt, az eddig milyen sorozatot nézett? úgy csináltok, mintha ez valami újdonság lenne. 17 éve feszegetik a határokat és másznak bele controversial kérdésekbe. itt a kedves kommentszekciónak mindegy milyen témáról van szó, az erőltetett meg felesleges. őszintén kérdezem, tulajdonképpen minek nézitek?

nagyon erős rész, hátborzongató időzítéssel… emelem az összes kalapom az idei évad előtt, nagyon komoly témákat feszeget. külön köszönet azért, hogy ennyire komolyan veszik a covidot, és nem söpörték be a szőnyeg alá. mondjuk nem arról híresek, hogy ezeket az issuekat félvállról vegyék…

Kata - 2021. 04. 17. 20:09

Ezt nevezik egyébként white privilege-nek. Amikor olyan dolgokról van szó, amit az ember felfújtnak és túltoltnak érez, holott olyan alapvetésekkel vanmal kapcsolatban, amit fizikailag lehetetlen túltolni. Mi sosem fogok dobogó szívvel megállni egy rendőr leintésére a saját életünket féltve. Odakint nagyon sok ember van, aki konkrétan ilyen szituban életveszélyben érzi magát. Lehet, hogy annyi az esélye a halálra, mint a COVID-nál, de ettől még, ahogy sok példa, több példa az elmúlt napokból is mutatja, ezeket a dolgokat nem lehet túlbeszélni. És ezek azok a dolgok, amiket egyesek politikának bélyegeznek meg és hessentenek el, holott alapvető emberi dolgokról van szó. Van olyan, aki pártállástól teszi függővé azt, hogy szép dolog-e az, hogy valakit lelőhetnek? Mindenki gondoljon vissza arra, hogy mire gondolt, amikor Bailey “felvilágosította” a fiát. Megrázta vagy az volt benne, hogy “már megint, ugorjunk!”? Vannak emberek, akiknek nem csak a szexről kell felvilágosíáést tartania a gyerekeinek.

A világon semmi rosszindulatot nem feltételezek senkiről, Momról főleg nem, de ugye pont erről szól ez az egész, hogy akinek nem inge, az nem veszi magára, az nem érti, annak sok, annak miért van, satöbbi. Az minden bizonnyal nem edukálja magát, nem szánt rá pár órát, hogy utánaolvasson, utánahallgasson, hogy mi miért van.

Nagyon sokan infóhiány miatt értenek félre sok mindent az issue-kkal kapcsolatban. Vagy a félretájékoztatás miatt. Szerintem sokan másképp állnának a kérdéshez, ha meghallgatnák, hogy egyese érintettek mit miért hogyan gondolnak.

Biztos, hogy sokan keresik a menekülést a hétköznapokból és, ha drámát is néznek, akkor sem azt akarják, hogy a való világra reflektáljon. És ezt meg is tudom érteni, de ha valaki reflektálni mer, ha valaki reflektálni akar, azt is érdemes respektálni. Abban persze egyetértek, hogy ezt is lehet jól és rosszul is tenni, de sokszor egészen hátborzongató, amit lát az ember egyes sorozatokban, és ilyenkor tényleg nagyon furcsa azt olvasni, hogy valaki unja ezt. Mármint azt, amit én meg végig gyomorgörcsben, a sírás határán éltem meg. Furcsa.

Ravagedseducer - 2021. 04. 17. 21:24

A résszel nekem sem volt problémám, persze, nehéz nézni néhány jelenetet, én meg is könnyeztem. Az is igaz hogy a Grey’s már 10 éve is hozott ilyen részeket amikor a BLM mozgalom még sehol nem volt és akkor is ugyanolyan jó és szükséges volt, mint most. Az évaddal magával egyébként nem vagyok megelégedve de ez most jó volt.

Amúgy én itt olvastam először a Meredith babáról, addig meg sem néztem jobban, nem tűnt fel. Most külön megfigyeltem és basszus, tényleg eléggé feltűnő…

Mom - 2021. 04. 18. 07:19

Nem teljesen értem, hogy ha egy hozzászólás szerkesztésre kerül az utólagos cenzúra során, akkor azt miért nem lehet jelezni magában a hozzászólásban?

Úgyhogy ezúton szeretném jelezni a többieknek, hogy a 2021. 04. 17. 13:04-i kommentem első felét törölték, így meg eléggé kontextus nélküli lett… De nem az issue-val volt a bajom. Mindegy, legközelebb megtartom magamnak.

winnie - 2021. 04. 18. 08:16

Ravagedseducer: Igen, bár azért a mozgalom elég régi (szerintem van 10 éves is), csak ugye annyi a különbség, hogy most végképp elért egy gyúpontra, arról nem is beszélve, hogy tavaly bizonyos érdekek mentén sikerült negatív jelentéstartalmat csatolni hozzá, hiszen lehetőség nyílott politikai tőkét kovácsolni belőle a választások kapcsán. (mondjuk az egészt mozgalomnak nevezni, még ha az is, furcsa, hiszen az, hogy minden ember élete számít, elég triviálisan hangzik:)

Mom: hétvégén nem annyira vagyok, csak így reggel, de ennek kapcsán annyit tudok általánosságban mondani, hogy a politikát, illetve minden olyan megjegyzést, ami IRL aktualitások kapcsán alkalmas flame-re (a klasszikus: -THING! – DE NEM! – PEDIG IGEN! – NAH-AH!) és elvinni a sorozatos tartalmat, azt a safe space jegyében moderáljuk. De beleírni nincs lehetőségünk a kommentbe. A komment többi része, ahogy látom, nagyjából a sorozatról szólt és gondolom, olyasmit nem akarunk törölni, pont azért, hogy ne érhess szó a ház elejét, bár szerintem nem saját ügyről van szó, hanem univerzális ügyről, hiszen ezek olyan dolgok, amiről minden sorozatos író meg szeretne emlékezni és meg is emlékszik, már persze akkor, ha a sorozata alkalmas rá.

(PLOT TWIST: ennek megfelelően egyébként az első bekezdés miatt lehet, hogy én kommentem is kap majd egy moderációt, de talán ennyi belefér, hogy ne sértsek meg mást vele. Ha más nem, akkor hétfőn majd körülnézek, csak jelezzétek, hogy mi merre problémás.)

Mom - 2021. 04. 18. 08:34

winnie: az elég meglepő számomra, hogy tudtok belőle törölni, de nem tudtok beleírni szerkesztési megjegyzést. Minden esetre köszi a választ.

Ami miatt meglepett a dolog, és éppen ezért is éreztem úgy, hogy szóvá teszem a többiek felé, hogy a szerkesztett verzió sokkal inkább azt sugallja, hogy az üggyel van a bajom, miközben nem.

A törölt részben az epizód egy konkrét, pont fölöttem is említett jelenetét kritizáltam, hogy nem életszerűen oldották meg. Nem maga a jelenet nem volt életszerű, hanem az elhelyezkedése az epizód eseményei között. De nyilván nem megyek bele mégegyszer.

De megértettem, tudomásul vettem, be is fejeztem az offolást.

Őszintén remélem, hogy a kisebbséghez tartozom és elérik vele azt a világjobbító célt, amit kitűztek maguk elé.

winnie - 2021. 04. 18. 08:52

Így érthető, az semmiképp sem cél, hogy például magát a kommentelő, vagy a gondolatainak előjelét másfélének, esetleg épp ellentétesnek állítsuk be, szóval ilyen szempontból akár hentesmunkának is tekinthető a moderáció jelen esetben… (alap dolog, de ezer meg egyféleképp hibázhatunk mi is, és hibázunk is, és szerintem egy sorozat nem fogja az epizódjaival megváltani a világot, de lám, mi is beszélünk róla, és ha nem csak echo chamberben tesszük mindenféle reakció nélkül, hanem bármiféle párbeszéd alakul ki, akár pro és kontra, az már csak pozitív lehet. Nem azért, mert mondjuk bárki mást fog gondolni, hanem azért, mert meghallgatjuk egymást.)

Deny - 2021. 04. 18. 12:53

“mi is beszélünk róla, és ha nem csak echo chamberben tesszük mindenféle reakció nélkül, hanem bármiféle párbeszéd alakul ki, akár pro és kontra, az már csak pozitív lehet.”

Igen, én is így gondolom. Ha a világot nem is váltja meg, de ha már csak egyetlen ember elgondolkodik a dolgokon, akkor már megérte. A barátaimmal, akikkel együtt nézem a sorozatot még két nap után is beszélünk a témáról. Nagyon megrázott minket az epizód, pedig egyáltalán nem idegen számunkra a téma.

És ahogy Kata is nagyon szépen leírta, a heti események is azt mutatják, hogy erről nem lehet elégszer beszélni, és nem is szabad a szőnyeg alá söpörni. Pár hét múlva a Good Doctor is fel fogja dolgozni a témát a műfajon belül, bár azt idén kaszáltam, úgyhogy nem fogom látni.

Roxi - 2021. 04. 18. 20:23

Szánalmas,hogy egy ilyen egykor remek sorozatot csak politikai eszközként használnak egy jó ideje . Ez a mostani rész is remek hangulatkeltés volt a csúnya rasszista rendőrök ellen. Remélem már nem húzzák sokáig,mert ez katasztrófa!

Deny - 2021. 04. 18. 22:56

Na jó, akkor ezt most leírom, mert nem szeretném, ha ez téma lenne valahányszor a sorozatban felmerül valami társadalmi probléma (márpedig biztos, hogy fog, ahogyan 17 éve folyamatosan így van).

Én úgy gondolom, hogy kívülállóként nem ítélhetünk el semmit, ami az amerikai valóságra próbál reflektálni, mert nem élünk benne, de nekem speciel eszembe se jutna ilyeneken felháborodni, mert nyilván van valóságalapja. Higgyétek el, van! Szerintetek az normális, hogy egy fekete embernek rettegnie kelljen valahányszor megállítja egy rendőr? Ez sajnos mindennapos jelenség, és nem egy túldramatizált forgatókönyv.

Komolyan nem akarok vádaskodni, de kezd elég negatív képem kialakulni a kommentelők nagy részéről, mert látok egyfajta tendenciát, ami elég aggasztó, és csak remélni tudom, hogy nincs igazam.

Szerintem abszolút dicséretes, hogy felhívják a figyelmet bizonyos problémákra, mert kell is róluk beszélni. Ezt még a hazai sorozatok is csinálják (még a Barátok közt is!), csak értelemszerűen nálunk mások a társadalmi problémák. És ez nem politika, ebbe csak az lát politikát, aki eleve úgy gondolkozik. Olvassátok el megint Kata kommentjének erre vonatkozó részét.

Ha valakinek ennyire lerontják az élvezhetőséget a részekben megjelenő társadalmi kérdések és statisztikák, akkor lehet, hogy érdemesebb lenne inkább elengedni a sorozatot, mert igazságtalannak tartom, hogy azért pocskondiázzanak egy egyébként fantasztikusan megírt részt/évadot, mert nem férnek bele a látottak a nézeteikbe.

winnie: Nyugodtan töröld, szerkeszd a kommentem, ha túl sok volt, de ez most kikívánkozott.

Kata - 2021. 04. 19. 06:05

Roxi: Mondhatnám, hogy az szánalmas, hogy bárki ebbe képes politikát belekeverni. De nem teszem, mert nem akarok senkit megbántani, még akkor sem, ha ebben nincs semmi politika. De abban igazad van, hogy azok, akiknek nem tetszik, hogy egyesek a sarkukra állnak, azok inkább politikai kérdést csináltak belőle, hogy aztán rájuk mutogathassanak, hogy “POLITIKA!”. Mert tudják, hogy így lehet sokakat az alapvető jogokért és normális életért küzdők ellen hangolni. Címkékkel. Ma már a vírusról és az oltásról beszélni is politika. Mert fölöttünk azt csináltak belőle. De mi nem politikából viselünk maszkot (vagy nem viselünk), engedjük el a gyereket iskolába (vagy nem engedjük).

De félre ezzel, inkább arra akartam reagálni, hogy preferenciától függően ebben nincs a világon semmi szánalom, csakis bátorság. A Grey’s mondjuk mindig is ilyen volt, de korábban lehet, hogy nem mertek az írók erősebben fogalmazni. És pont olyan evidenciákról volt szó, mint ma is, csak korábban erre nem is kapták fel sokan a fejüket, mert akkor az ellentábor még nem sütött erre stigmát. Arra, hogy van, aki fel mer szólalni. És arra, hogy nem politikailag korrekt módon szólalnak fel, hogy nehogy valaki a szívére vegye, hanem igenis sarkosan.

Eszköz? Igen. Mint minden művészet evör. Politikai? Nem. Maximum pro-ember. Egy valami viszont bőszítően döbbenetes számomra. Az, ha ennyire képes félremagyarázni valamit. Akár önszántából teszi, akár azért, mert nem tájékozott. Ez nem hangulatkeltés. Hangulatot az kelt, aki magára veszi és elkezdi csapkodni az asztalt, ahelyett, hogy a számtalan példát konstatálva leszegett fejjel azt mondaná, hogy “Ez bizony létező jelenség, fején találták a szeget”. De még, ha nem is gondolod így, akkor… nem az a minimum, hogy a csúnya rasszista rendőrök ellen hangulatot kell kelteni? Ha még a csúnya rasszista rendőröket sem lehetne bántani, akkor kiket? Mert nyilván senki nem bántja a nem csúnyákat, ebben egyetérthetünk.

Én komolyan a fejemet fogom olykor azon, hogy itthonról, a biztonságos életünkből képesek vagyunk kikelni azok, hogy valaki ki meri mondani azt egy távoli országban, hogy “FÉLEK!!!!”. Hogy valaki megkérdőjelezi ezt arra alapozva, hogy benne itthon egy csipetnyi félelemérzet sincs. Épp ez a lényeg.

Ezzel én is lezártam. Nyugodtan törölhető.

Roxi - 2021. 04. 19. 08:57

Nem akarok mélyebben belemenni,mert nem ide tartozik. De nyilván mindennek meg van az oka,meg az előzménye.És az is nyilvánvaló,hogy a GA teljesen egyoldalúan mutatja be mindezt. Hiába kutatok az emlékezetemben,nem emlékszem olyan részre, ahol pl. egy fekete bűnöző által meglőtt fehér rendőrt kezeltek volna. Ha azon problémáznak,hogy minden feketét egy kalap alá vesznek,az miért nem baj,ha ők meg a fehér rendőröket állítják be rasszistának?

Ravagedseducer - 2021. 04. 19. 11:29

Ahogy írtam, nekem nem volt bajom a résszel, sztem a Grey’s írói sosem voltak bátortalanok az ilyen témák ábrázolásában.

@ Deny

Azt azért hozzátenném hogy a “fantasztikusan megírt évaddal” nem értek egyet, és nem ezen problémák miatt. Ezért megtudok érteni mást is akinek nem tetszik az évad mondjuk a karakterábrázolás miatt vagy a tengerpartos részek miatt. (Ez is szubjektív, tudom.)
Sztem ennyire nem kéne szívedre venned és igazságtalannak nevezned ha valakinek nem tetszik, ez még nem von le semmit abból amit neked nyújt. Az viszont sosem fog megtörténni hogy mindenkinek tetszeni fog egy sorozat, főleg ha az már a 17.évadját hozza :)

Ravagedseducer - 2021. 04. 19. 11:48

Ez egyébként hasonlít ahhoz mikor egy sorozat ami nem igazán foglalkozott lgbtq kérdésekkel (értsd pl nem cw) behoz egy fontosabb meleg/leszbikus/transz karaktert és megy a “miért kell ezt erőltetni mindenhol” duma olyanoktól akik sosem fogják megérteni hogy egyes embereknek milyen sokat jelent egy ilyen karakter.

Itt is kb ugyanerről van szó mert akik nem tudják átérezni ezt a szálat a Grey’s ben, azokat nem fogja meghatni. Én így gondlom.
(Ezzel megint nek célzok egyik kommentelőre sem. Csak általaban.)

Dex - 2021. 04. 19. 11:56

@ Ravagedseducer

szerintem egyáltalán nem erről van szó. nyilván nem fog mindenkinek minden tetszeni, és ez így van rendjén, de azt nem vitatnám el tőlük, hogy igenis jól megírták, és hozzák a fanservice-t is – teljesen oké, ha nem jön be, de jól meg van írva. ha nem tetszik valami, az nem hozza magával azt automaikusan, hogy nem jól írták meg. realisztikusan ábrázolják a helyzetet, nagyon belemennek a dolgok mikéntjébe, hatalmas munka van mögötte. és teljesen oké, ha ez valakinek nem tetszik.

viszont az, hogy itt sokan azon fanyalognak, hogy egyáltalán ezek az issuek terítéken vannak, engem is mélyen felháborít.
meg az is, hogy néhány kommentelő úgy csinál, mintha valaki fegyvert fogna a fejéhez, hogy màrpedig ezt neki néznie kell, és azt kívánja, hogy legyen már vége…ha neki nem tetszik, másnak sem lehet jó?

az, hogy mi innen magyarországról mindent is jobban tudunk az amerikai valóságról és a helyzet realitásáról, már csak hab a tortán. nevetséges szinteket ölt az ignorancia és a nemtörődömség.

Deny - 2021. 04. 19. 11:56

Ravagedseducer: Oh, azokkal a kritikákkal egyet tudok érteni, én is szoktam kritizálni a sorozatot (az előző évadot eléggé lehúztam, mert szerintem botrányos volt a 13.-kal együtt).

A frusztráltságom itt inkább abból adódik, hogy nagyon úgy jön le, hogy az itteni kritikák nagy része nem a részek minőségére vonatkozik, hanem a témák felvonultatására. Mert amint megjelenik valami társadalmi kérdés (ami egyébként nem csak a Shondaland-sorozatokban van így, ezért is említettem azt a rengeteg sorozazot fent, amelyek ugyanúgy feldolgozták ezt a témát), mindjárt megy a pfújolás meg a “kaszálják már”. A kettő között szerintem van egy kis különbség. De mindegy, megpróbálom elengedni.

Ravagedseducer - 2021. 04. 19. 12:06

@Dex @Deny

Persze én is értem hogy ezek a kritikák sokszor nem is a sorozat sztorijára irányulnak, de ha vki kritizál egy adott részt akkor sok tényezőböl állhat hogy miért nek tetszett neki. Amit mondani akartam ezzel, hogy úgysem lehet megváltoztatni ezeket a véleményeket. Vagy érted ezeket a problémákat vagy nem.

Dex - 2021. 04. 19. 12:11

persze, csak azért szerintem nagyon szomorú, ha valaki nem is akarja érteni őket. vagy csak azért, mert nem érti őket, akkor azok már nem is létező problémák.

Mom - 2021. 04. 19. 12:47

Bár megfogadtam, hogy megtartom magamnak a véleményem, de azért annyit hozzátennék, hogy én például elég sok sorozatot nézek, köztük olyanokat, amik bőven foglalkoznak issue-kal. De egyik másikkal sincs problémám emiatt! Tehát az, hogy nekem nem tetszik az, AHOGYAN elővesznek kérdéseket az továbbra sem jelenti azt, hogy egyébként ne tartanám az issue-t valósnak, vagy ne érezném issue-nak.

Deny: Szerintem összemosni azt, hogy valakinek a téma ábrázolásával van problémája, vagy magával a témával, nem túl elegáns. Mivel pedig a kommentelők egyike sem írta azt, hogy szerinte a feketék nincsenek hátrányos helyzetben, én nem feltételezem senkiről azt, hogy ezt gondolva írta amit írt.

Roxi - 2021. 04. 19. 14:28

Mom kb.összefoglalta a lényeget! És mielőtt erre lenne kihegyezve,hogy szerintem jobb lenne ha már véget érne. Már korábban is írtam,hogy a tengerpartos jelenetekben megjelelő korábbi szereplők és a mostaniak között mekkora a kontraszt.Már csak az,hogy feltűnnek,tök nagy boldogságot okoz. Kétlem,hogy a mostanában feltűntek közül bárki is kihozná ezt belőlem mondjuk 10 év múlva. Aki jó karakter volt,mint Teddy vagy Owen azokat is szépen elszúrták.

Andrea - 2021. 04. 25. 23:43

Hát felébredt Mer, de én imádtam hogy láthattuk Mark, Lexiet, George-ot…na és Dereket.Megjegyzés: néhol most éreztem először hogy nem mint a szereplők állnak ott a parton, Meredith és Derek…hanem Ellen és Patrick akik nagyon jóban vannak. Hozzáteszem néhol. Ennek ellenére jó volt látni őket, mondhatni ez volt az igazi búcsú és ezt megérdemelte ez a sztori, a sztorijuk, nekem mindig is a kedvenc sztorim marad Merder, meghatott. Patick , fel kellene szedni jó pár kilót!!
Zolat mindenképp ki kell emelnem. Cuki volt. Ennek a covidnak köszönhetően láthattuk a régi kedvenceket, leglaább, csak ezért néztem bele. Felejthetetlen karakterek, színészek és összehasonlíthatatlanok a maiakkal szerintem.
Megmutatta a sorozat egy arcát hogy elfáradt, vagyis inkább a megszokás alá került, vagyis amire én emlékszem…mindig adja a tv a régi évadokat, mindig megnézem és szívesen pedig az egészet kb April távozásáig néztem vagy 5ször, 6-szor. A színészek is rutinból csinálják , ahogy szerintem a produkcióban résztvevők is,erőset akarnak írni, jól akarnak játszani a színészek de valahgy nem jön össze.
Akkor maradt még egy rész :)))))) April is back, mondjuk biztos úgy vágták össze a trailert hogy ebbe reménykedhessenek Japril fanok, én is reménykedem, irreleváns és hülye lépés lenne, de én annyira szeretem ebben a párosban hogy a trailerben meg a képekben is több kémia van köztük mint nem tudom. :D Várom már a részt. :) Jesse amúgy nekem nagyon kifelé lépkedőnek látom ebből a produkcióból, szóval az se lepne meg ha kilépne.

Deny - 2021. 04. 26. 14:17

Andrea: Szerintem is ki fog szállni Jesse, és ezzel a résszel ágyaznak meg a távozásának. Ő már tavaly is kifelé kacsingatott, és elvileg ki is maradt volna az évad utolsó néhány epizódjából a Broadway miatt, csak ugye aztán jött a vírus, és se az évadot nem tudták befejezni, se Broadway nem volt. Gondolom, úgy volt vele, hogy akkor marad még egy kicsit, hogy addig is legyen bevétele, amíg nem rendeződik a helyzet.

Én viszont remélem, hogy nem hozzák össze Aprillel, mert az már tényleg nagyon gagyi húzás lenne a Matthew-s dolog után. Callie-éknél még nem zavart annyira a dolog, mert ott legalább mindkét fél szingli volt, amikor újra összejöttek kamerán kívül, de most ha belerondítanak April házasságába emiatt, az nagyon gáz lenne. Egyébként én nem rajongtam a párosukért, szerintem abszolút nem működtek együtt (max. barátokként). Kémia határozottan van/volt, de nekem ők kb. Cristina és Owen 2.0 volt. Hiába szeretik egymást, ha egyszerűen sosem tudnak egy oldalon állni. Amúgy nem várom az új részt, April ide vagy oda. Az előző Montanás különálló epizódot sem szerettem, így szerintem ezt se fogom.

Andrea - 2021. 04. 26. 15:46

Akkor én is jól éreztem ezt, nem csak más, meglátjuk,…de nem lepődnék meg.

Egyetértek hogy ez az eddig megtörténtek után nevetséges is lenne, bár a promo képekben April nem viselt gyűrűt. :D A párhuzam azért nem tetszik mert Cristina és Owen egyértelműen nem tudott volna ahogy nem is tudtak együtt élni, egy oldalon lenni mert Cristina (karaktere) nem engedte ezt meg magának, neki a nagyság kellett, a zsenialitásából, egyéniségéből fakadt ez. Vannak ilyen emberek, Owen meg mást akart az élettől, nem volt elég a szerelem tipik példája. Japril szerintem ennél sokkal egyszerűbb esemény miatt tavolodtak el, a gyerekük gyászában, azt hiszem ott Jacksont bántotta hogy April elment Afganisztánba, otthagyottnak érezte magát amit megértek, tovább akart lépni, persze a másik felet is…ott azt hiszem April bánta meg, akarta újra kezdeni csak elfogadta Jackson kérését, váljanak el. Egy ilyen traumát nehezen lehet feldolgozni, éket verhet közéjük, persze egy új élet össze is tud hozni, született egy kislány. Aztán meg ha jól emlékszem Jackson is már kalandozott Maggie, Jo, April újra Matt-vel. Bár ez a promo nagyon manipulált lett. :D

Roxi - 2021. 05. 05. 07:55

Ez a 13. rész kb. az volt amiért lehet(tett) szeretni a GA. Magánélet,szakmai siker,bukás,dráma,boldogság. No és Meredith + Derek.

Deny - 2021. 05. 05. 19:33

Na, ha lehet hinni a finálé forgatásáról kiszivárgó képeknek, akkor úgy tűnik, elhagyják a COVID-ot az utolsó részekre. Szerintem előreugranak az időben.

Andrea1 - 2021. 05. 06. 22:31

Most két napja promozzak nagyon a mai részt, japrilt középpontba helyezve ami azért fura mert ez a szál már le lett zárva elmeletileg ,érdekes mindazért….

Andrea - 2021. 05. 06. 22:32

Ezt a mai részt nagyon Japril fanoknak nyomják , amit annyira nem értek mert ez a szál le lett zárva…. érdekes mi a cél.

Andrea1 - 2021. 05. 07. 09:25

Kétszer ment el amit szerettem volna , elnézést.

Hát igaz lett amit gondoltunk….

Anthonz - 2021. 05. 07. 11:39

Megint ilyen epizódikus rész lesz, ráadásul Japril? Besírok :)))

Én az összes tengerpartos jelenetet skippeltem, teljesen értelmetlen ilyeneket berakni.

A blm cuccal csak annyi a baj, hogy az összes ilyen szitut teljesen átlátszóan és szájbarágósan lökik elénk, mintha 5 éves gyerekeknek csinálnák az egészet…nevetséges.

Az mondjuk jó volt, amikor Mirandáék pár évadja mondták a gyereknek, hogy sose rohanjon, mert annak nem lesz jó vége.

De a többi gusztustalanul egyoldalú véelménydiktatúra.

renka - 2021. 05. 07. 13:53

Nem nézem már a sorozatot, de azért apró morzsák eljutnak hozzám… Most komolyan megcsinálták,h April és Matthew megint mégsem és akkor talán mégis Japril (mert J.W. Távozik)?! Egy brazil szappanopera ehhez képest tényleg kutya..sza, már bocsánat… Amin viszont a legjobban elcsodálkozom,h csinálnak egy full nosztalgia-lezárós évadot, állandó szereplők távoznak ( ki így- ki úgy), visszatérnek régi nagy kedvencek és igen…még majdnem egy Bobby Ewingos húzással a Merder fanokat is jóllakatják…szóval erre még tényleg rá akarnak húzni egy újabb évadot?! Mégis miért?! A pénzen kívül van ennek még bármi értelme?

Deny - 2021. 05. 07. 14:16

renka: Hát a pénz és a nézettség nagy úr :D De szerintem a következő lesz az utolsó évad. Azért van ott még mit lezárni. Én jövőre akkor ugyanígy visszahoznám az élve maradt szereplőket. Meredith összejön Hayesszel, plusz eljutunk a 400. részig (ami egyébként tök jó zárópont lenne). És jobb egy “normális” évaddal lezárni, mint a COVID-dal. Most már vannak vakcinák, így a sztorival is szabadabban bánhatnak majd, nem kell parkolópályára tenni a fél gárdát, mint most.

Engem is zavar ez a fan service egyébként. Nem is várom a részt. Most Krista ezek szerint szembeköpte saját magát? De talán jobb így, mint az eredeti ötlet, mert akkor most már egyértelmű, hogy Jackson lett volna az áldozat a 16. évad fináléjában, ha megvalósult volna.

Egyébként olvasom, hogy 2 éve is ki akart szállni (ha visszaemlékszünk, ott is eltűnt a ködben az évadzáróban), de meggyőzték, hogy maradjon kevesebb szereppel (amiből szerintem megintcsak nem lett semmi, mert pont azok a részek nem készültek el, amelyek egy részében nem szerepelt volna.)

renka - 2021. 05. 07. 14:42

Ja, jöhet a widow-widover club storyline, nagyon eredeti és izgi.brrrr Ezért húzni? 😂 Szerintem aki akart,akit meg lehetett fűzni az idén visszajött…
Krista meg gyakorlatilag folyamatosan szembeköpi magát, a random “pálfordulásai” meg is látszanak a sorozat színvonalán. Túlszárnyalták ugyan évadok számát tekintve az ER-t,de a méltósággal,időben befejezni az nagyon nem megy nekik…bár ebben azért E. Pompeonak van a legnagyobb szerepe,nem bírja elzárni a pénzcsapot.

jessm - 2021. 05. 07. 14:54

Japril fan vagyok,és bár nem voltam boldogtalan attól amilyen befejezést April kapott , azért elégedett sem voltam. Nem értettem soha minek kellett Matthew visszahozni, miért ne kezdhetett volna April egyedül valami teljesen újba?

Ahogy láttam April távozása után Jackson karakterével nem igazán tudtak mit kezdeni az írók, el is hiszem, hogy a színész már régóta ki akart szállni.

Így aztán nem lepődtem meg , hogy az írók visszacsinálták April befejezését és helyette remény adtak Japril befejezésnek. Egyébként is nemcsak a rajongók, hanem a szinészek is ezt a befejezést akarták. Szóval szerintem ez volt a jó befejezés Jackson számára, más nem lett volna ilyen jó.

renka - 2021. 05. 07. 15:15

jessm: abszolút egyetèrtek veled, ez kellett volna hogy legyen a befejezèse a Japril sztorinak..eredetileg. Így viszont számomra nevetséges. Krista megcsinál valamit,aztán megcsinálja az ellenkezőjét…ezt a Matthew-April dolgot ráadásul ugye,már másodjára játszották el. Ez számomra “ bad writing”,amit nem tudok élvezni.

casi - 2021. 05. 07. 17:17

Legyen már vége! :D Pár évada már csak megszokásból nézem a sorozatot és már tudni szeretném, hogy mi lesz a vége, de egyszerűen azt veszem észre, hogy egyre több részt átpörgetek, mert annyira unalmas már. A legtöbb szereplőt ki nem állhatom, ezek közül az egyik Meredith, úgyhogy még azt mondhatom, hogy ez az évad emiatt tetszhetne, de nem… És ez az utolsó rész… meg se lepődtem, amikor April mondta, hogy szétmentek, mert egy elvált pár nem lehet jóban anélkül, hogy az egyik boldog házasságban él, ugye?

Deny - 2021. 05. 07. 23:26

Na, megnéztem. Hát ezt végiguntam, ahogy számítottam rá. Az előző Japriles részt is utáltam, úgyhogy nem is vártam mást.

Olyan érzésem volt, mintha egy This Is Us-epizódot néznék, ami jelen esetben nem dicséret. Semmi bajom Sarah-val, szerintem nagyon tehetséges színésznő, de konkrétan 10 másodperc kellett, hogy April az agyamra menjen :D Egyszerűen falra mászok tőle, nagyon nem hiányzott.

Én továbbra sem értem, hogy ők hogy lehetnek álompár, ez a rész se győzött meg, de ám legyen. Mondjuk nem feltétlenül kell újra összejönniük, én itt úgy éreztem, hogy elsősorban inkább Harriet miatt hívta magával Jackson Aprilt (de lehet, nem figyeltem eléggé).

Nem is tudok mit írni, mert nálam ez a rész volt az évad leggyengébbje. Nem hiszem, hogy újra fogom nézni a jövőben. Krista tényleg bohócot csinált magából ezzel a húzással. Most így sok értelme volt a 14. évadzárónak…

Aminek viszont örülök: Jesse távozásával nem kell aggódnom, hogy Jo véletlenül teherbe esik tőle :D Lépjünk tovább, két hét múlva majd jobb lesz.

Amúgy kezdenek lezárulni az alkudozások, és egyre gyanúsabb, hogy még egy évad lesz. Most már nem is emlegetik a dupla berendelés lehetőségét a bennfentesek.

renka - 2021. 05. 08. 08:06

Deny:ha Merder lehet àlompàr,akkor szerintem Japril is… Mindkét páros között megvolt a kémia, de pl. felnőtt fejjel nézve Merdert, elég sok sebből vérzik ez a McDreamy sztori. Kétségtelen,h Meredith élete szerelme volt Derek, de ettől még nem volt az egy egészséges kapcsolat. Miután Derek meghalt, majdnem szentté avatták ugyan, de nekem mindig hiányzott, h legalább egyszer mondják már ki,h a nagy szerelem ellenére az a házasság nem volt egy jó házasság…az utolsó években is igen erősen döcögött már. Idealizáltak valamit,amit saját elmondásaik alapján is ma már nem lehetne így mecsinálni. Japrilék is hasonló recept alapján készültek, szóval…

jessm - 2021. 05. 08. 09:08

renka: Egyik álompáros vagy sima páros sem egészséges ebben a sorozatban, mert annyi drámát írtak már mindegyiknek, hogy mindegyiknél meg lehet kérdezni, hogy ezek mit csinálnak együtt. Mindezekkel együtt még mindig nem Japril a legegészségtelenebb páros a sorozatban, vannak sokkal problémásabb álompárok.
Szóval a sok dráma miatt, a párok megítélésére marad a párok közötti kémia és a pár alaptörténete amit meg vagy kedvelsz vagy nem .

Deny - 2021. 05. 08. 09:51

renka, jessm: Ebben van valami. Pláne, hogy én Dereket nem is nagyon kedveltem önmagában, mert sokszor bunkó volt.

Talán Ben és Bailey a legnormálisabbak, illetve a frissebb párosok közül Amelia és Link.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz