login |

His Dark Materials: kezdett a 2. évad – írta Pamats

2020. 11. 19. 21:50 - Írta: vendegblogger

56 hozzászólás | kategória: Anglia lecsap, kritika,

Ahogy az emlékeztetőben is volt szó róla, bár nem kaptunk világpremiert Az Úr sötét anyagaiból az HBO GO-n, de cserébe egy héttel később megnézhettük az első két részt. Ez nem is baj, mert kizárólag az első részből nem sokat lehetett volna előhozni, de még a második után is kicsit kevés a fogódzó a szezonnal kapcsolatban, ami gondolom, nem így lenne, ha ismerném a könyveket.

Márpedig ez egy 7 részes évad majdnem egyharmadánál nem biztos, hogy szerencsés dolog.

A második évad ott kezdi, ahol az első abbahagyta. Bár a sorozat egy nagyon izgalmas és rétegelt fantasy világot tár elénk, köszönhetően Philip Pullman regényeinek, mégsem könnyű benne elmerülni, és mintha a mozgalmas S1 után kicsit lassabb lenne a tempó, de egyelőre még nem vonnék le emiatt komolyabb következtetést az egész évadról. Érdemes lesz majd egyben vizsgálni az egészet.

 Tovább mögött folytatom kisebb spoilerekkel.

Az évad tehát úgy kezdődik, hogy Lyra és Will is átjutottak a sajátjukhoz képes egy harmadik világba (amiből a sorozat mitológiája szerint több millió lehet), és a Lyra kezdeti bizalmatlansága után úgy döntenek, segítenek egymásnak. Itt térnék ki az első negatívumra, hogy bár a két fiatalt főleg Dafne Keen-t nem érzem tehetségtelennek, de egyelőre nem éreztem nagyon az összhangot esetükben, és inkább a két világuk közötti különbségre épülő humor vitte el a dolgot.

A másik szál Miss Coultert követte, aki tovább folytatja törekvéseit a Magisztériumon belül, egyértelműen a saját céljait előtérbe helyezve. Itt pedig a történetet hoznám fel negatívumként, bár Ruth Wilson alakítása nagyon erőteljes, még mindig keveset tudni a céljairól, és a szála sem túl izgalmas

Érdekesen felsejlik, hogy a tudomány és a vallás kapcsolatát jelenítheti meg a por utáni kutatás, vagy az az iránti ellenkezés. Azért itt van esély, hogy későbbiekben Miss Coulter, és majd Lord Asriel története is izgalmasan betetőzzön, bár erre majd csak a későbbi évadokban kerülhet sor.

A fő gondomaz, hogy bár a két szál kapcsolódik, egyelőre mégis elkülönülnek és kapkodva váltakoznak, nem egyformán érdekesek — Lyra és Will sztorija, mint főszereplőké nyilván hangsúlyosabb és jobb, de a történet világának központi eleme, a por is rengeteg rejtélyt, gondolatot és mondanivalót hordozna még magában.

Ezeken kívül is kaptunk kisebb morzsákat, világ- és mitológia-bemutatást, de sokat még nem láthattunk, és egy-két szereplő még alig pár jelenetben tűnt csak fel. Ezért is érzem azt, hogy itt az alapanyag ismerői nyilván előnyben vannak, a többiek pedig vakarhatják néha fejüket, és nem mindig tudja az információ-tenger berántani a nézőt, és valamivel több kapaszkodó kéne, ennek ellenére, ahogy a bevezetőben írtam, önmagában ez egy valóban izgalmas világ, csak éppen a tálalás hagy olykor kivetnivalót maga után.

A történet és egy érdekfeszítő fantasy világ tehát adott, telve potenciállal izgalmakra és csodákra, kár, hogy az első két rész még elégé expozíciós jellegű volt, amit kissé pazarlásnak érzek a szezon hosszának fényében. Szerencsére javarészt a színészek és a látványvilág átlendítettek a neccesebb pontokon, szóval azért érdeklődve várom a folytatást.

56 hozzászólás Ne habozz!

Python - 2020. 11. 18. 11:18

A HBO GO -n egyszerre felkerült 2 rész alapján kifejezetten jobbnak tűnik a második felvonás, mint az első évad. ;)

walaki - 2020. 11. 18. 18:52

@dexike3: egyetértek, bár nekem az első évad is tetszett, de így két rész után a második sokkal ütősebb. Határozottan felnőttek a feladathoz, és beindult a sztori.

SPOILER
Először is szeretném leszögezni, hogy nem olvastam a könyvet, így nem tudom, mi az, ami az író érdeme, és mi ami a sorozatkészítőké. De nem is akarok különösebben belemenni, mert a végeredmény egyszerűen szenzációs.

Először szeretném külön kiemelni az első rész városát. A madártávlatos CGI sem volt rossz, de a közeli felvételek egyszerűen zseniálisak. Nem tudom, hol lőtték, és hogy honnan szereztek díszleteket, de ez a steampunkos sikátoros hangulat tökéletes. Kellemesen eltér mind Lyra, mind a mi világunktól, de mégsem tolakodó a különbség. Telitalálat, na.

Az, ahogy összehozák a Dustot a sötét anyaggal, szintén jól sült el. Bár nélkülöz mindenféle tudományos alapot, egy fantasy felvetésnek tökéletes. Azt meg, hogy a mi világunkban a mi világunkbeli szimbólumokkal kommunikál, kifejezetten ötletesnek tartom.

Az is jó, hogy az új világokkal új gonoszokat kaptunk (ráadásul a sejtelmesség csak rátesz mégegy lapáttal). A Magisterium ertneküldözése és belső intrikái nagyon jók, mint ahogy az is, hogy ez az egész (akármennyire is fontoskodik a Magisterium) egy nagy semmi, önámítás pusztán. Ezt leginkább a második rész utolsó dialógusa fogta meg: “I’m in a search of something infinitely more valuable”

Összefoglalva a látványvilág még mindig jó, a színészekre nem lehet panasz, a sztori pedig rákapcsolt pár fokozatot. Bárcsak a többi sorozat is ilyen minőségű lenne!

Altemidor - 2020. 11. 18. 21:19

Ruth Wilson (Mrs Coulter), a látvány, a díszletek és a zene (Lorne Balfenek köszönhetően) annyira jók, hogy nem tudok betelni velük.
Egy kis negatívum: a párbeszédek lehetnének ütősebbek, de amúgy nagyon rendben van a sorozat.

johnodi - 2020. 11. 19. 21:59

Engem nagyon berántott ez a két rész. Várom a folytatást.

Llew - 2020. 11. 19. 22:40

Hát szerintem nem alapoznak lassan. Két rész alatt bőven mozgalmasabbak voltak a történések, mint az első évadban. Az, hogy nem minden tiszta, illetve hogy hova tartanak a dolgok azt aláírom.
A harmadik kép az nem félrevezető? Én nem emlékszem rá a két részből.
Ami fura volt, hogy az első rész végének nem volt folytatása, de még csak utalás sem rá a másodikban.

Amit nem értek, hogy az eddigiek alapján a boszorkányok képesség alapján eléggé az emberek felett állóknak voltak mutatva, akkor hogyan kapták el egyiküket? Illetve jól értelmeztem, hogy a második részben valami népirtás féle történt a körükben a léghajós támadással? Hogy nem látták előre? A léghajók nem igazán egy villámtámadás eszközei.
(Ha nagyon spoileres a válasz akkor azt jelöljék a könyvolvasók)

zolij - 2020. 11. 20. 01:41

Llew: “A harmadik kép az nem félrevezető? Én nem emlékszem rá a két részből.” – pedig benne volt, akkor amikor arról vitatkoztak hogy mit kéne azzal kapcsolatban tenni, hogy egyiküket elkapták.

Nekem eddig az első két rész jobban bejött, mint az első évad, úgy érzem jobban fel van építve.

dexike3 - 2020. 11. 20. 07:29

a nyitó epizód pazar volt szerintem. felülmúlta nálam az előző évad jó néhány részét is. a második rész már lassított, de nem a történések tekintetében.
annyi volt zavaró, hogy az első rész cliffhanger-jére semmi rákötés nem volt a második részben, vagy csak én néztem el valamit. de az amikor az az amorf valami odament Willhez és kezdi a második mintha nem is történt volna semmi. de lehet az volt a kapocs, hogy Will és az apja abból a világból származik ? (de akkor mi van a nagyszüleivel, szóval nem.) inkább az lehet a kapocs, hogy Barlang és amit mutat hasonlított arra a valamire.

Ripazha - 2020. 11. 20. 11:30

Akkor nem én voltam túl lázas hogy összezavarodtam a két rész között, megértettem :D

Érdekes, nem ugyanazt az első évadot néztük. Baromi lassú volt az első évad(és ezt nem csak történetvezetésben értem)
Valami van a párbeszédekkel, vagy nem tudom. Valahogy nem feszes az egész. (aztán lehet a vágószobában van valami, erre sajnos még nem tudtam ráérezni, de valahogy az egész sorozat alkotói részére se)

A most felkerülő két rész már sokkal jobb volt, de még mindig érződik valami kis hiány benne, ami miatt nem tudok annyira lelkes lenni ezügyben. Kíváncsi lennék a könyvet olvasók vajon hogyan látják az új évad kezdését.

Várom a következő részt, egyelőre most felkerültek a bábuk a táblára, jöhet a játszma, nincs ezzel még baj, csak kezdjünk el játszani( 5 rész maradt ~5 óra)

tadd - 2020. 11. 20. 13:58

Hát én olvastam a könyveket, imádom is őket, és tudok kritikus lenni adaptációkkal szemben, de ez eddig úgy ahogy van bejön. Talán azért nem zavarnak a lassabb részek, mert csak szimplán már annak is örülök, hogy ez az egész létezik. Meg alapjáraton szeretem a karaktereket, még azt is elnézném ahogy Coulter porszívózik… :D Szóval ja. Én eddig imádom a könyveket ismerve is. Nem egy szokványos sztori az biztos, nem szokványos karakterekkel, ezért se jöhet be mindenkinek.

xl2 - 2020. 11. 20. 14:54

jo volt a 2 évad kezdete csak remélem nem a könyv végét fogják szánni a sorozatnak hanem más lesz könyv vége nem tetszet

tadd - 2020. 11. 20. 17:45

Ha nem az lesz a vége mint a könyvnek, elmehetnek a fenébe, őszintén. De úgyis az lesz, ne reménykedjen senki, ez nem az az adaptáció ahol magasról tesznek az alapanyagra. És ez így is van jól :)

Shannen - 2020. 11. 21. 20:48

Szerintem sem volt lassú a kezdés, kifejezetten sok minden történt, de az valóban igaz, hogy továbbra is elég homályos (tekintve, hogy nem olvastam a könyveket), hogy mire is akarnak kifutni ezek a szálak és így engem pl egy kicsit frusztrál is ez a nagy semmiben lebegés.

Azt mondjuk értékeltem volna, ha az első részt egy 2-3 perces összefoglalóval kezdik, mert így kicsit töb idő volt visszarzódni ebben a nagyon furcsa világba.

Azon pedig még mindig nem léptem túl, hogy a főcímzene nem kapott legalább Emmy-jelölést, sőt nagyjából totálisan hanyagolták az egész sorozatot pedig technikailag elég ütős több szempontból is.

Taz - 2020. 11. 22. 03:44

Én a BBC-n néztem, ott volt egy pár perces összefoglaló az első éveadról az első rész elején. Az első részen kicsit unatkoztam mondjuk, viszont a másodiknak minden percét imádtam. Abszolút pozitív irányba mozdultak az előző évadhoz képest, azt mondjuk nem hiszem, hogy pont a kritikák miatt, ha jól emlékszem majdnem véget ért a második szezon forgatása, mire az első műsorra került.

Szerintem jól mozgatják a szálakat, mondjuk azt elhiszem, hogy a könyvet nem olvasók nem igazán tudják merre tart a sztori még, de csak megnyugtatásul, ez a könyveknél is így van. Az első inkább amolyan kalandos utazás, világépítés, a karakterek felépítése és igazából a fő szál (a gyerekek kiszabadítása, a kísérletek) csak távolról kapcsolódnak a fő cselekményhez.

A második könyvben azért, ha jól emlékszem már kapunk válaszokat is (tavaly olvastam újra a könyveket, de mivel egyben van meg a 3 kötet, így kicsit összemosódnak a szálak) viszont ez a legrövidebb a 3 közül és amolyan összekötője az első és a harmadik könyvnek.

@Shannen a zene az tényleg eszméletlen jó. A főcím és Mrs Coulter trackje a kedvencem (arra úgy tud vonulni, Ruth Wilson, hogy futkos rajtam a hideg :D ) Külön öröm, hogy ebben a szezonban vannak új szerzemények is.

Pamatstól kérdezném, hogy lesz-e heti kritika? Így hogy idén az HBO nincs egy hét lemaradásban, mint tavaly, még jobb lenne.

Pamats - 2020. 11. 22. 10:11

Lehet a következő résznél írok, kiváncsi vagyok én is merre megy a sztori

tadd - 2020. 11. 22. 17:23

Úristen a zene. Agyba főbe hallgatom a második évad soundtrackjeit, Lorne Balfe egy zseni volt megint. Főleg a The Shaman és a Children of the prophecy nagyon fülbemászóak lettek.

Don Fanucci - 2020. 11. 23. 18:06

Tudom, hogy ez itt nagyon nem a reklám helye, de én is írtam egyet a témában. Ha valakit érdekel a könyvolvasó nézőpontja, talán érdemes meglesni:

https://borostaszerint.blog.hu/2020/11/23/a_his_dark_materials_2019-_2x01-2x02_egy_hijan_20_kepben

walaki - 2020. 11. 23. 19:49

3. rész

Itt volt az ideje egy töltelékrésznek. Nem történt semmi egetverő, nem tudtunk meg semmi újat, de mégsem volt rossz, kicsit előremozdult több szálon is a cselekmény.
Érdekesen alakulnak a szereplők közti kapcsolatok, semmi sem fekete-fehér. Helyes!

SPOILER
Amit nem értek, miért ígérik meg, hogy elhozzák a tőrt? Miért nem azt mondják neki, hogy elviszik a templomhoz ahol a tőr van, tudván, hogy úgyis lecsapnának rá a szpektorok? Mégiscsak ez lenne a legkézenfekvőbb módja annak, hogy lerázzák annélkül, hogy bármit is kockáztatnának. (Mivel rajtuk kívül más nem járt még ott, ezért kizárt, hogy a Magisterium, vagy bármelyik felnőtt tudna a szpektorokról, szóval simán csapdába csalhatnák.)

wondorog - 2020. 11. 23. 23:20

Én anno az 1. évad felénél kezdtem olvasni a könyveket. Lehet magánvélemény, de nálam a sorozat messze lekörözi az alapműveket. A könyvek nekem valahogy nem voltak elég mélyek, főleg karakterizáció szempontjából, itt viszont néha csak tátom a számat a jeleneteken (kiemelném a 3. részből Lee és Marisa jelenetét). Ritka, hogy ilyet mondok, de az adaptáció nálam jelenleg körözi az alapművet.
SPOILER: az angyalokra leszek nagyon kíváncsi sztori szerint kb. most kellene megjelenniük, bár néhány szálon látok elmozdulást vagy csak kiegészítést (szintén Lee és Marisa, vagy éppen a boszorkányok).

tadd - 2020. 11. 24. 10:44

@walaki: SPOILER ha nem láttad a 3. részt a biztonság kedvéért
szóval Boreal biztosan tud a fantomokról (magyarul így vannak a könyvben a spectrek), mivel éveken keresztül használta Citàgazzét átjárónak a világunkba.

walaki - 2020. 11. 24. 14:44

@tadd: oké, akkor fantom, jó tudni. Viszont ha tényleg ott ment keresztül, ráadásul éveken át, akkor hogyhogy nem kapták el eddig?
Ráadásul én azt hittem, hogy a Lyra világ – fantomos város kaput Asriel nyitotta az első évad végén, korábban nem is létezett ilyen. Így egy másik, közvetlen Lyra világ – Will világ kaput használ Boreal. Vagy nem?

tadd - 2020. 11. 26. 01:20

@walaki az elso evadvan ugyanott jarkal at ahol Will keresztulment, es azt hiszem a konyvben is bennevan hogy vágja Citagazzet. Azt nem tudom hogyan nem kaptak el, szerintem a masodik konyvben kb egesz vegig nalunk van. De az is lehet h rosszul emlekszem, akkor bocsi :D

walaki - 2020. 11. 26. 18:30

@tadd: tényleg Will kapuja. Így már érthető, hogy tudhat a fantomokról. Kiváncsi vagyok, mi lesz ebből, mert a templomba nem lehet bejutni, ha meg mégis sikerül nekik, akkor is nagy gáz lesz :-) Jó kis csavar! Tetszik!

tadd - 2020. 11. 27. 14:22

@walaki: meg fogsz lepődni az biztos, durva lesz!

Diapolo - 2020. 11. 30. 13:15

Így 3 rész után ez nagyon biztató. Emlékszem, a második könyv eleje annyira furcsa váltás volt nekem, hogy sok időbe telt mire felvettem a ritmust olvasás közben, tartottam is tőle, hogy ez is ugyanolyan lassan kezdődik majd, mint ahogy a könyvben éreztem. A könyvek legnagyobb hibájának azt éreztem, hogy nagyon lassan vette fel a tempót mindegyik elején. Viszonylag szépen követi egyébként az eredeti történetet, a könyvben talán kicsit nagyobb volt a Will és Lyra hangsúly, a többiek pedig kevesebbet szerepeltek, de az itt értelemszerűen lábon lövés lenne.

Anak - 2020. 11. 30. 16:42

@tadd:
A 2. évad zenei anyaga hol érhető el?
Az első évad 1 lemezű (antológia) változatát szoktam hallgatni, a 2 lemezes változatot eddig még nem hallottam, de nagyon-nagyon szeretem.

Taz - 2020. 12. 01. 09:58

@Anak
Spotifyon fent van mindkét évad, én is csak múltkor kerestem rá a másodikra, miután tadd említette, mert nem tudtam, hogy már elérhető.

tadd - 2020. 12. 01. 16:13

@Anak ha esetleg nincs spotid, youtubeon is fent van Lorne Balfe csatornáján minden :)

Anak - 2020. 12. 02. 00:46

Nincs spotifyom.

Elég durva dolgok voltak a 4. részben.

AdM - 2020. 12. 06. 08:30

A 4. részre tényleg bedurvult a sorozat. Vengance!

tadd - 2020. 12. 07. 12:18

Ez az 5. rész a sírba vitt, és jó értelemben. SPOILER

Egy csomó hozzáköltött jelenet volt benne, de mind tökéletesen működött. Vannak azok a könyvfanok, akik egy szó szerinti adaptációt akartak es most csalódottak. Hát komolyan kérdezem ki nem örül plusz Coulter jeleneteknek amik építik a karaktert?? Hálátlan banda :D Szóval imádtam minden percét. Szerintetek?

walaki - 2020. 12. 07. 17:35

4. és 5. rész

Más dolgom volt, így kicsit lemaradtam. De egyáltalán nem bántam meg, mert így együtt nézve az utolsó két részt, talán még jobb is volt.

Nem akarok spoilerezni, így annyit mondanék csak, hogy @tadd-nak tökéletesen igaza lett! Nagyon jó a sztori, minden egyes percében odaszögezett a képernyő elé!

Kérdés, amit a könyvet olvasók biztos tudnak: ezek szerint boszorkány vér csörgedezik Lyra anyjában? Ez nem volt tiszta. És miért van az, hogy némely démon tud beszélni, mások meg nem?

Negatívum (kicsit spoileres, igyekszem virágnyelven írni): az sehogy nem fért a fejembe, hogyha már úgyis annyira kicentizték az ablakokat, akkor miért nem közvetlenül a cuccos mellett nyitottak egy akkorát, amin épp, hogy átfért volna egy kéz és a kütyü? Minek kellett teljes életnagyságban, több méterre a célobjektumtól átmenni, tök felesleges kockázatot vállalva? Ez az egy nagyon-nagyon bökte a csőröm, viszont tény, hogy minden más a helyén volt!

walaki - 2020. 12. 07. 17:44

Ja, és elfelejtettem írni, de mindenképp szeretném kiemelni, amikor a világunkat hasonlítják Lyra-éhoz. Nem tudom, mennyire túnt fel nektek, de az a zanzásított bemutatás valami irdatlanul komoly, bújtatott társadalomkritika! Majdnem padlót fogtam, annyira ül.

tadd - 2020. 12. 07. 17:51

@walaki Ugyehogyugye!!!
Nem tudom elspoilerezhetem e, viszont ahogy én emlékszem ha egy boszorkánynak lánya születik az boszi lesz, ha fia akkor meg nem. Köztes átmenet nincs. Nagyon rámegy a sorozat, hogy behúzza a nézőket a Coulterboszi teóriába.
És amúgy minden daimón tud beszélni, max valamelyik úgy dönt, hogy csendben marad. A maki azért nem beszél legtöbb vélemény szerint, mert ezzel szimbolizálja, hogy Coulter mennyire nem oké saját magával szemben és próbálja elnyomni az igazi énjét.
Az ablakos dologhoz meg: azért nem vagdoshat kézméretű ablakokat sem össze vissza, mert bármikor észrevehetik. Egyet vágott, okés volt a távolság, érte ment. De szerintem abban a helyzetben gondolkodni is alig tudna az ember szóval simán hozhat buta döntést :D

Llew - 2020. 12. 07. 20:42

Basszus nagyon durván jó. Ilyen kevesen nézzük?

Marha jó gárdát szedtek össze, iszonyat jól játszanak. Ruth Wilson nem szimpatikus, de nagyon nagyot játszik. Minden pillanata kincs. Coulter elkeseredettsége, amikor az életét és az evilági lehetőségeit összeveti.
Az pedig ahogy felkel miközben Pan verekszik a majommal az szabályosan félelmetes volt. És Dafnee Keen ezt remekül vissza is adta.

Nagyon jók az apró nüanszok, (“oxford legjobb kávéja”!), ahogy összevetik és építik Lyra világát. Ugyanakkor a nagy képet illetőleg, a próféciával, elkerülendő háborúval nekem továbbra is elég zavaros a kép.

A boszorkáknak már meg kellett volna érkezzenek Cittàgazzebe nem? Az öreg a kés átadás előtt mondhatott volna többet kicsit. A két átjárót valaki nyitotta Lyráékhoz, illetve Willékhez és úgy is hagyta.
Will apja egy már lezárt átjárón ment át. Most akkor ezeket az öreg nyitotta és hagyta úgy, illetve zárta le? Carlo elég régóta jár át, így régóta nyitva vannak.
Mondjuk a csávót sem értem. Elég sok időt és energiát szánva felépített egy párhuzamos életet, de minek, mikor a gyors összefoglalója alapján megveti Will világát a hit hiánya, vagy a nők szabadsága miatt?

Ami a rész végét illeti.
Bennem az a szörnyű gyanú merült fel az előző részben, hogy a számítógépből beszélő “angyalok” azonosak a fantomokkal. És ez nem múlt el most sem, mikor átküldik, de nem szóltak a fantomokról.
Viszont, ha a fantomok csak felnőtteket ölnek, de a por csak gyerekekre rakódik, akkor a por tartja távol a fantomokat.
Coulter valahogy összekapcsolta a saját kísérleteit a fantomokkal.

Inkább csak elmélkedek, a könyvolvasók kérem ne spoilerezzenek.

Taz - 2020. 12. 07. 23:33

A negyedik részre végre kezdtek beindulni az események, az ötödik meg nagyon betalált nálam. Izgalmas volt, elgondolkodtató és a látvány is ott volt.

Külön öröm, hogy kaptunk extra Coulter jeleneteket, már a könyvekben is az egyik legkomplexebb és legérdeksebb karakterek egyike volt és Ruth Wilson erre csak rátesz egy lapáttal. Imádom.

Ez a Coulter boszorkány teória új volt nekem, de nem hiszem, hogy erre nagyon rámennének, viszont nekem a könyvből sosem jött át, hogy ennyire el tud távolodni a daimonjától.Igazából csak most esett le, hogy az új trilógiában is jobban ki lett fejtve és utána láttam tegnap ahogy otthon hagyta a majmot, hogy mi is ennek az oka.

Kár, hogy már csak 2 rész van hátra, bár a második könyv elég rövid és igazából jól lőtték be a tempót is. Azért reméltem, hogz kicsit belekóstolunk a harmadik kötet eseményeibe is, de nem lesz arra már idő.

tadd - 2020. 12. 08. 00:52

@Llew: a Por pont hogy gyerekekre nem rakódik. Amint a daimón megállapodik, jön is a Por. Ezért akarták elvagdosni őket egymástól, mert miután megállapodott már késő.

Llew - 2020. 12. 08. 01:03

@tadd: akkor pont fordítva, de erre a dologra gondoltam

A boszorkányoknak nem kizárólag madár daimónja van? Ez kizárja Coultert. Az viszont melepő volt, hogy így el tud távolodni a majomtól. Bár az ő kapcsolatuk már eleve nagyon beteg.
Érdekes volt látni, hogy egy gyerek átalakulásra képes daimonja milyen előnyt is jelent.

Anak - 2020. 12. 08. 21:42

“Mondjuk a csávót sem értem. Elég sok időt és energiát szánva felépített egy párhuzamos életet, de minek, mikor a gyors összefoglalója alapján megveti Will világát a hit hiánya, vagy a nők szabadsága miatt?”

Nem érted mi? A mi világunkban jobb a hi-fi. Ezért maradt PONT :D

tadd - 2020. 12. 08. 22:13

@Anak: azon meghaltam :D Meg a jó kis oxfordi kávé, a pia, meg persze a Tesla sem rossz… ;)

Python - 2020. 12. 08. 22:36

Tetszik! :) Pörgősebb, izgalmasabb mint az első évad volt. És igen, Ruth Wilson továbbra is brillírozik a szerepében a 2. évadban is! :)

Altemidor - 2020. 12. 09. 11:41

Marisa és a majom kapcsolatát nagyon szépen bemutatják, imádom a jeleneteiket, a 3. és az 5. részben is. Már sokat dicsértem Ruth Wilsont, de brutális, mennyire odateszi magát a szerepben. Az 5. rész vége nagyon erős volt, és iszonyatosan feszült.
Ennek a sorozatnak nagyon jól állnak ezek az izgalmas jelenetek.
Most leginkább az érdekel mi lesz a majommal. Én nagyon sajnálom azt, ami vele történik, érte izgulok legjobban. Ehhez viszont kellett a készítők hozzáállása, mert Marisat és a daimonjával való kapcsolatát részről részre árnyalják. Még több Marisat és majmot jó lenne kapni a következő részekben is.

walaki - 2020. 12. 11. 18:34

@tadd: “Az ablakos dologhoz meg: azért nem vagdoshat kézméretű ablakokat sem össze vissza, mert bármikor észrevehetik.”
Ezzel csak az a bökkenő, hogy Will úgy tudja, csak egy ember van a házban, aki meg épp ajtót nyit Lyra-nak, szóval az ő tudomása szerint üres az alagsor, így eleve nem is törődik azzal, hogy észrevehetik (Coulterre csak azután csodálkozik rá, hogy már átment).

De sebaj, nézzük el ezt az apró logikai bukfencet, mert egyébként minden másban remekel a sorozat, ami bőven kárpótol érte :-)

Altemidor - 2020. 12. 15. 09:30

A fantomok baromi jól néznek ki.
Marisa nagyon kemény, ahogy ott maradt iszogatni Boreallal. :D
Viszont átmentünk X-menbe, és már lassan mindenkinek van valami szuperképessége (ami nem baj), csak mennyi kérdés merül fel a rész kapcsán… Remélem kapunk néhány választ az évadzáróban.

Illetve remélem nem maradunk 3. évad nélkül, vagy már bejelentették hivatalosan?

tadd - 2020. 12. 15. 11:22

Sajnos még nem jelentették be, de elvileg jól teljesít a második évad is, szóval reménykedhetünk. Mindenesetre a 3. könyv adaptálásához minimum 12 rész kéne, de inkább két 8 részes évad, mert elég bonyolult a plot.

wondorog - 2020. 12. 20. 23:59

Évadzáró után: akik nem olvasták a könyveket, azoknak elég wtf lehetett a rész.
Én is pislogtam volna, ha nem éppen ma olvasom a cikket, hogy elvileg tervben volt még egy rész az évadra, ami teljes egészében Asriel szemszögéből játszódott volna, csak sajnos a vírus miatt nem sikerült leforgatni. Sajnos ez nagyon kihatott a fináléra (tippre az Asriel-es lett volna a 7. rész). Nem fogok spoilerezni, de ez az “Authority” emlegetés annyira a semmiből jött (cáfoljatok meg, de szerintem ezelőtt sosem hangzott még el a sorozatban), így gondolom a le nem forgatott rész alapozta volna meg a mitológiát, így viszont sajnos elég érthetetlenné vált a dolog.
Pont egy éve olvastam először a könyveket, valamikor az 1. évad felénél, így nem emlékszem pontosan ezen a ponton milyen mélyen mentek bele már a mitológiába, aki jobban benne van a témában esetleg felvilágosíthat, viszont így nagyon megsínylette a sorozat a dolgot.
Ezektől eltekintve a főbb szálak nagyjából rendben voltak, egyedül Jopari halála volt még nagyon random és eröltetett nekem így.

tadd - 2020. 12. 21. 02:09

Elég kevert érzéseim vannak, de én szerettem ezt a részt. Volt benne sok wtf de igazából a könyvekben is sokszor éreztem ezt, nem volt vele bajom. Amúgy a Fennhatóságról már beszéltek a Magisztériumban, de megértem, ha valakinek nem jön át :D Mindenesetre bízhatunk folytatásban mert a 3. évadhoz 6/8 rész scriptje kész és már beküldték a fejeseknek. Szerintem meglesz a greenlight és folytatódhat a dolog!

winnie - 2020. 12. 21. 09:31

igen, a hetes lett volna.

Llew - 2020. 12. 21. 14:52

Őszintén megmondva tetszik sorozat, szórakoztató, jó hangulata van, jók a szereplők, de fingom sincs miről szól két évad után. Max egy halvány elképzelésem van.

wondorog - 2020. 12. 21. 15:20

Llew: igen amikor tavaly elkezdtem olvasni, főleg a 2. könyvnél azt éreztem, hogy rengeteg a hirtelen “jump the shark” momentum, ami teljesen más irányba viszi el a történetet, ami néha számomra kicsit zavaró is volt.

tadd - 2020. 12. 21. 16:00

De amúgy a könyvek is ilyenek. Olvasod, de hogy mi lesz a vége, fogalmad sincs az utolsó könyv feléig kb :D Ezt valaki bírja, valaki nem.

wondorog - 2020. 12. 21. 16:16

SPOILER:

Arra viszont nagyon kíváncsi leszek a mulefákat, hogy csinálják meg, az egész trilógia “legWTF-ebb” koncepciója.

tadd - 2020. 12. 21. 16:36

SPOILER

na arra én is. Az utolsó részben nagyon tetszett, ahogy Mary fura kék virágszirmokat talált és követte őket, tuti, hogy a Mulefa világból repültek át egy ablakon át :D

Anak - 2020. 12. 22. 11:32

Én olvastam a könyveket (bírtam), még a korábbi nagy mozifilm előtt, és mégis úgy ülök itt a sorozat előtt, hogy szinte minden új. Semmire nem emlékszem a könyvekből.
Talán pont azért, amit egyszerre Llew és Tadd is mond. A sorozat és a könyv is magával ragadó, de az alapanyag valójában elég zavaros és nem egyszerűen emészthető.

Hogy mire emlékszem?

SPOILER:
Metatronra a főgecire, az epetőrökre. A főszereplők fiatalok “egymásra” találására, bűnbe esésre.

Ui: Komolyan nem forgattak le egy részt a vírus miatt? Ha arról szólt volna, amit megírtatok, hogy a Fennhatóság bevezetése, az talán jobban árnyalta volna itt a szezonzárót.

Anak - 2020. 12. 22. 12:27

Ja, ahogy a Mandalorian finálé esetében, úgy itt is volt stáblista utáni jelenet még.

walaki - 2020. 12. 23. 00:01

Jó volt, tetszett! Határozottan jobban sikerült, mint az első évad, pedig az is elég jó volt!

A sztori remek, a CGI általában elmegy, de amikor főszerepet kap (jegesmacik meg a fantomok pl) akkor igazán semmi kivetnivalót nem lehet találni benne, sőt. A szereplők alakítása is elfogadható, egy-két esetben pedig határozottan felejthetetlen élményt nyújt (Coulter alakítása elképesztően jó, ahogy már többen megjegyeztétek).

Az utolsó résznél egyetértek, tényleg hiányzott az a bizonyos alapozó 7. rész. Nekem, mint könyvet nem ismerőnek az jött le, hogy a Magisterium az Authority valamiféle leányvállalata, de posztok szerint inkább Istent és a holdudvarát kell érteni alatta. Azért nem volt rossz így sem, kellően izgalmas volt háttérismeret nélkül is. És cliffhangernek sem utolsó! Várós a következő évad!

tadd - 2020. 12. 23. 00:14

És 3. évad bejelentve! :D Legjobb karácsonyi ajándééék.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz