login |

Supernatural: vége a 15. évadnak. És a sorozatnak is.

2020. 11. 20. 21:30 - Írta: Necridus

115 hozzászólás | kategória: 2019/20 finálék, kritika,

Á, ez a sorozat az, ami azért fog véget érni, mert Jensen Ackles és Jarad Padalecki már csak bottal tud járni, annyira megöregednek!

– gondoltuk rengetegen, az elmúlt években, ha a Supernatural az eszünkbe jutott. Elképesztő, hogy a CW (illetve az első évad még az elődjén, a WB-n ment) lehozta a zsánerben leghosszabb ideig futó amerikai sorozatot, ami mindössze két testvérről és a köztük lévő kötelékről szólt egy szörnyekkel teli világban.

Nem futnék most külön kört arról, milyen utat is jártunk be, hiszen még holnap is írnám. A rengeteg kibeszélő mellett erre a célra tökéletesen megfelel a finálé előtt kiadott The Long Road Home különkiadás, amiben a főbb készítők és szereplők (némelyike) visszaemlékeznek az elmúlt 15 évnyi munkájuk elejére, illetve a sorozat fénypontjaira. Aki még nem kezdett el nosztalgiázni, annak nagyon ajánlom, tökéletes összefoglaló volt, ami érzelmileg is néhol igen meg tudott érinteni.

Az utolsó szezonra viszont még kitérnék, amiről azért azt hiszem, sokunknak egyezik a véleménye: lehetett volna úgy igazán is robbantani, azonban inkább csak egy halk puffanást kaptunk. Nem csak a főszálra gondolok, ami kábé 15 részig hanyagolva volt, hanem a visszautalgatásokra. 15 évnyi anyag van mögöttük, bőven lehetett volna etetni a nézőket régi poénokkal, visszautalásokkal. De ebből alig volt néhány. Éhesek maradtunk!

A rettentő ambivalens finálé után is ezt érzem. Folytassuk spoileresen a tovább mögött az Odaát sorozatzáró részével.

A múlt heti majdnemfinálé után gőzöm sem volt, hogy szeretnék befejezni a sorozatot a készítők, elvégre a világot megmentették a fiúk, nincs tovább. Azt már megbeszéltük, hogy valami nagyon bűzlött azzal az epizóddal, túl boldog és túl kapkodós volt, biztos lesz valami csel. És mégsem volt. Az utolsó epizódra már csak a testvérek maradtak a középpontban, ahogy anno is. De nem csak ezért érződött a régi roadmovie horrorsorozat és az új, poénosabb, történetközpontú sorozat szerelemgyerekének.

Az epizód legelején kaptunk egy rövid, feelgood jelenetet, amiben az Istent legyűrő testvérpár boldog perceit láttuk, és a nézőt is örömmel tölthette el, hogy a fiúk végre boldogok. Majd egy egyszerű vámpíros eset közepébe csöppentünk. Olyanba, ami az első évad 20. részében is volt. Nem véletlen emelem ki, ugyanis ekkor jelent meg az a hölgy, aki most a vámpírok vezetője volt. Igaz, én már nem emlékeztem az arcára, szóval elég jól jött az a flashback. Talán jobban hatott volna a sokkolás, ha nem egy 14 éve, egyszer feltűnt random karaktert hoznak vissza.

Az eset közben a tesók használták Apu naplóját, ismét a térképen karikázgatták a fészek lehetséges helyét, ismét a csomagtartóból látványosan pakolászták ki a fegyvereket, amik mind az első évadokban voltak ismertetői a sorozatnak. Közben pedig azért adták az új, humorosabb formájukat, Kripke és Singer ügynök megjelenésével pedig remekül tiszteletüket adták a sorozat korábbi atyjainak.

Majd Dean a vámpírvadászat közben meghalt, mert átdöfte egy nagyon vastag vasrúd. Ahogy korábbi részeknél is írtam már, ezt is emészteni kell még. A célt remekül szolgálta a jelenet: Deannek a vadászat volt az élete, számára kizárt volt, hogy ne emiatt kelljen meghalnia. Samtől pedig elbúcsúzott és karjaiban halt meg. Mégis az egész valahogy túl hétköznapi volt. Még csak nem is a vámpír saját keze által halt meg, hanem felakadt egy indokolatlanul nagy és kiálló vasrúdon.

Rossz dolog egy karakter epicebb halálát kívánni?

A két színész játéka egyébként kielégítő volt, bár láttunk már tőlük szívszorítóbb szereplést is, így teljesen érthető, hogy sokakból nem váltott ki tényleges érzelmeket. Én összeszorult szívvel ültem a felakadás után végig, hiszen hiába mentették meg egymást eddig milliószor a túlvilágról, mégis eljött a vég. Nem volt már tényleges súlya, hiszen nincs tovább, mégis ekkor volt a legkomolyabb a halál.

Az események a zárórész második felében felgyorsultak. Legalábbis Sam szálán, akit láttunk, hogy egyedül folytatja a vadászatot, lesz egy fia (feltehetőleg Eileennal, de az arca nem vehető ki a messze álló feleségnek), felneveli, de nem feledi a régi életét, hiszen a garázsban álló Impalába beülve rögtön elsírja magát. Végül a tragikusan rosszul megöregített Sam halálos ágyán ugyanúgy búcsúzik a vadásztetoválással rendelkező Dean Winchester Jr.-tól, ahogy korábban a testvére tőle.

It’s okay. It’s okay.

Közben Dean a mennyekbe került, ahol rögtön az apjuk helyett is apjuk Bobby üdvözölte, miközben Harvelle’s Roadhouse előtt üldögélve megittak egy borzasztó sört, s közben a férfi elmagyarázta, mi is történt. Jack isteni erejével rendet rakott a mennyországban Castiel segítségével. Hogy mi van?! Castiel az érzelmes halála után él, ott van Jack-kel, és nem is várja a túlvilágon Deant?!

Értem én, hogy a zárójelenet szándékosan csak a két testvérre koncentrált, de annyi másik szereplő van, akiknek csak bevillantása is remekül hatott volna. A két hete elporladtak közül például senkit sem láttunk (csak annyit tudtunk meg, hogy Donna küldött egy kétségbeesett személyt a Winchesterekhez), Crowley pedig egy másodpercet sem kapott semmilyen formában, mióta meghalt, pedig a negyedik legfontosabb karakterünk volt. Értem én, hogy COVID, de még anno az Arrow is inkább behúzott egy röhejesen összetákolt Colton Haynes-alakot, mintsem hogy kihagyják. Minimum egy ilyet elvárhattunk volna.

A Bobby-val való beszélgetés után Dean elhajtott önfeledten Baby-vel, miközben Sam öregedését láthattuk, valamint hallottuk az epizód elejéről gyanúsan hiányzó Carry On Wayward Son-t, aim a SupNat nem hivatalos himnuszává vált, és nem mellesleg pont ugyanezen napon jelent meg 1976-ban!

Ahogy Bobby is mondta, a mennyekben nem ugyanúgy telik az idő, ahogy a Földön, így a kocsikázás végén Dean alig szállt csak ki az autóból, már megjelent Sam mögötte (most már fiatalon), így a két testvér ismét együtt lehetett. Ráadásul úgy, hogy mindkettő megkapta azt, amire vágyott. Dean a szabadságot, az önfeledt száguldást Baby-vel, Sam pedig a családot és a szerelmet.

Szép, de valahogy mégsem kielégítő.

Dean halálánál valami extrábbat is kaphattunk volna, Samet megmutathatták volna, ahogy nem csak Dean Jr, de sok másik vadász is felnéz rá és vezetőjének tekinti, és akár csak egyetlen snitt erejéig is mutathattak volna a fontosabb mellékszereplők közül még többet. Mert így, hogy Bobby megjelent, de a többit feltűnően kerülték, nem volt az igazi. Az “egyik tesó meghal, a másik majd csak öregen, de a túlvilágon végül ismét együtt lesznek”-zárás pedig ha jól tudom, már el lett egyszer sütve a csatornán.

Az biztos, hogy rettentően vegyes lesz a sorozatzáró fogadtatása, ahogy már a 15×19 esetében is így volt. Sok lehetőséget tartogatott még magában, amiből egy egészen jó, de mégsem az igazán ütős és emlékezetes finálét kaptuk. Szinte csak levezetés volt.

Az epizód végén a stáb egyébként még utoljára megköszönte, hogy a sorozatot annyian nézték, hiszen emiatt volt lehetséges ennyi évadot elkészíteni. Én pedig fejben szintén köszönetet mondtam nekik, amiért elkészült ez a sorozat. Hullámzott, jelentősen gyengébb évadokat kaptunk, miután Eric Kripke kiszállt, mégis valami igazán maradandó és értékes terméket adtak ki a kezükből.

Én személyesen az Odaát miatt lettem junkie 13 éve, így fájóbb a búcsú attól a sorozattól, amihez más rajongókhoz hasonlóan rengeteg érzelem fűz – talán ezért is könnyeztem meg a zárást, és nem feltétlenül a történtek miatt. Jensen Ackles és Jared Padalecki az elejétől kezdve elrabolták a szívünket, éveken keresztül izgultunk karaktereikért, csaltak mosolyt az arcunkra, drukkoltunk nekik, együtt sírtunk velük. És velük együtt lett a kedvenc autófajtánk az 1967-es Chevrolet Impala!

Ahogy a színészek is mondják a különleges adásban: azzal, hogy a sorozat véget ért, amit alkottak, az nem ér véget. Márpedig a Supernatural fandom lett annyira erős, hogy évtizedek múlva is emlékezni fogunk erre a sorozatra.

Ki tudja, addigra lehet, hogy ismét felveszik a flanelinget a fiúk egy reunionra?

115 hozzászólás Ne habozz!

Geralt897 - 2020. 11. 20. 04:39

Vegyes gondolataim vannak. Lehet en vagyok túl kemeny, de nem tudott erzelmet kivaltani belolem. Hianyzott valami plusz es itt nem feltetlenul valami csavarra kell gondolni, hanem erzelmi loket. Biztos kozre jatszott az egesz virus helyzet es sajnalatos hogy az miatt nem lehetett az eredeti elkepzeleseket meg valositani. Nem volt rossz, de szamomra el maradt a katarzis. :/kíváncsi leszek ti, hogy velekedtek majd, bar a lezarasra hasonlot kepzeltem el evek ota, csak ha nincs ez a helyzett jobban meg lehetett volna valositani.

Geralt897 - 2020. 11. 20. 04:51

De, amugy szép utolsó resz volt, es az a bizonyos jelenet es a parbeszed jol megirtak, csak en nekem több erzelmi toltettre lett volna szukseg, de mondom ez inkabb azert van, mert elegge meg vagyok edzodve, nem a resz hibaja.

Nomac - 2020. 11. 20. 05:20

Már évadok óta csak a megszokás miatt néztem, a mai sorozatokhoz képest mondhatnám gagyinak is, de nem az, egyszerűen ez a sorozat megmaradt azon a szinten ahol 15 éve volt.
Dean és Sam is megkapta amire a sorozat eleje óta vágytak, és ezt így kellett lezárni, még ha mindenki tudta mi is lesz a vége.
Az utolsó mohikán ment el, abból az időből amikor elkezdtem sorozatot nézni. Te jó ég, 20 éves voltam abban az időben. :)
Ég veled Deand&Sam!

Atis - 2020. 11. 20. 06:23

És én még azt hittem, hogy a Dexter finálénál nincs lejjebb

Geralt897 - 2020. 11. 20. 08:30

Csak annyi, hogy lehetett volna maga a resz 2 oras, tul gyors volt megint.

Carry - 2020. 11. 20. 09:42

https://youtu.be/wqaPYoUcQBs

kicsit érzelgős, persze ha valaki 15 évig csinál valamit érthető.

Navia - 2020. 11. 20. 10:05

Nekem a párbeszédtől potyogtak a könnyeim. Szerintem így kellett befejezni!

v0m1t - 2020. 11. 20. 10:20

én a pajtás jelenettől áttekertem (ilyen ha jól emklékszem 15 éve egyszer volt az egyik fail spinoff pilotnál) , fuck off

ez is olyan sorozat lett mint a Dexter aminek nem kell megnézni az utolsó részét.

Geralt897 - 2020. 11. 20. 10:32

Pedig ennek igy kellett befejezni. Es huek maradtak a tortenethez. Lehetet tudni hogy egyikuk nem eli tul.

Sawyer - 2020. 11. 20. 10:49

Ugyan én csak most munka közben néztem meg pörgetve a második felét, majd felirattal végignézem, de belőlem se váltott ki sok mindent. És lám, itt az eredménye, hogy sok-sok éven át elkomolytalankodták az egészet. Sam ripacskodása a kisfiával és öregen olyan volt, mint valami paródia. Jared Padalecki egyébként szerintem csapnivalóan rossz színész, de a sorozat hajnalán sikerült a sorozatnak alkalmazkodnia a színészhez, nem pedig fordítva. Dean halálának sem volt súlya, hiszen már tucatszám megtörtént, lényegében volt már minden, megjárt mindent, és a sorozat szerint bárhová került, nem volt egy vészes hely, simán lekaratézott akármilyen lényt. Sokadszorra is ismételni tudom magam: laikusként nehezen hinném el, hogy ez valaha roadmovie horrorsorozatnak indult, már ránézésére, a képi világ miatt sem.
Majd később tudok teljes véleményt mondani a sorozatzáróról, egyelőre semmiféle katarzist nem éreztem (holott nekem is ez gyerekkorom utolsó sorozata, amit imádtam és még futott), nekem a sorozat az 5. évaddal véget ért.

Kissur - 2020. 11. 20. 11:00

Sawyerrel értek egyet. Megnéztem az utolsó 10-15 percet, és úgy voltam vele, hogy igen, szomorú, de ez van. Már nem hat meg egyik tesó halála sem. Sam időskori jelenete meg tényleg paródiával ért fel. A végén a találkozás viszont elérte nálam a katarzist.
Azon senki nem akad fenn, hogy az elején nem volt Carry on my wayword son? Az 1.évad óta nem volt ilyen. Mondjuk akkor is volt, csak az 1×21-ben.

Geralt897 - 2020. 11. 20. 11:04

A vegen volt, nekem az bejott hogy oda tettek a zenet. 😀

Sawyer - 2020. 11. 20. 11:10

@Kissur

Dehogynem, viszont mivel még csak a 14. évad elején tartok a darálásban (pörgetgetésben), így nem láttam az 5×19-et, gondoltam, hogy abban elsütötték. Volt már rá példa, az első évadban is a 21-esben csendült fel, a 2. évadtól lett állandó az évadzárókban. Pár napja megnéztem yt-n az összes évad Carry on-ját, az első kettőben zseniális, a 3-4-5-ben jó, a többiben röhejes :D

Sawyer - 2020. 11. 20. 11:11

*15×19

Geralt897 - 2020. 11. 20. 11:12

De az igaz, hogy ugy tul toltak a feltamasztast hogy mar nem fogott meg, de a parbeszed es a színészi jatek jo volt, bar az oregedos resz fura lett az biztos, de dean kocsikázása meg kiraly. Jar hogy a szüleik nem jelentek meg.

Anachel - 2020. 11. 20. 11:25

Hazaértek a srácok. Ütős vége lett. Én kitartottam mellettük végig. A záró epizód méltó befejezése lett a sorozatnak. Zsebkendő nélkül senki se kezdjen bele. Máris hiányoznak.

Anachel - 2020. 11. 20. 11:53

A szülőket sztem jobb is hogy nem írták bele mert az csak a korábbi epizódot gyengítette volna amiben szerepeltek. A Carry on most engem nem bizseregtetett meg de a Brothers in Arms-t nagyon eltalálták. Sam öregítése tényleg kicsit mű volt de szépen ábrázolták hogy megkapta amire vágyott és amit emlegettek éveken át hogy járna neki. Egy család és normális élet. Ahogyan Dean is megszolgált arra a jól megérdemelt körre az Impalaval. Sokáig a hatása alatt leszek….

jessm - 2020. 11. 20. 15:35

Akkor most Sam feladta a vadászatot és normális életet élt? Gondolom a fiát tanította vadászatra mert ott rajta a tetkó. Ez lehetett volna egy kicsit világosabb.

Itt már nem kellett nagy meglepetést hozni, csak be kellett fejezni történetet. Biztos jobban is megcsinálhatták volna, de összeségében korrekt befejezés volt.

Plusz pont azért, hogy az utolsó szán a Carry on volt.

Shiwo - 2020. 11. 20. 15:41

“Azon senki nem akad fenn, hogy az elején nem volt Carry on my wayword son? Az 1.évad óta nem volt ilyen. Mondjuk akkor is volt, csak az 1×21-ben.”

Nem, sőt, én kifejezetten reménykedtem benne, hogy a legvégére teszik be búcsúzásként.

m minnifield - 2020. 11. 20. 17:05

Nem akarok spoilerekbe belefutni, úgyhogy óvatosan nézem a válaszokat: az e20 és az e00 közt mi a különbség? A 00 az a színészekkel az interjú, a 20 pedig az epizód? Ha igen, vajon lesz ahhoz is felirat?

cherockee - 2020. 11. 20. 17:08

Én pont ezt vártam, az a fajta vagyok, aki jobban örült volna annak, ha úgy zárják, ahogy az első részt, a vadászat örök, csomagtartó becsuk, reméltem, de így se rossz.

Napokban újrakezdtem a sorozatot, emiatt friss volt a hivatkozás az első részre, ajánlom mindenkinek, én biztos újranézem a részeket. Nem bántam meg, hogy végignéztem, nem volt egy tökéletes sorozat, de minden évadban volt sok olyan rész, ami megmaradt, ráadásul különböző stílusúak, úgyhogy én visszaülök az Impalába.

Necridus - 2020. 11. 20. 17:52

m minnifield:

Ahogy mondod. 15×00 az interjús, 15×20 a sorozatzáró. Ha jól látom, Falatkáék csinálják az interjúkhoz is a magyar feliratot.

TheNonameSenki - 2020. 11. 20. 18:29

SPOILER!

Olyan volt ez a rész érzelmileg, mint a “gyász” 5 fázisa. Még az előző rész hatása alatt voltunk mindannyian és azt vártuk, hogy az csak átmeneti lezárása lesz az Istenes szálnak, lesz itt még valami csavar. De nem lett, hanem szép lassan eljuttattak minket az elfogadás/elengedés fázisába. Az elején én is nehezen fogadtam el amit látok, még dühös is voltam. A Deanes halál jelenet konkrétan meg sem hatott, csak utólag. Az öreg Sam kinézetén én is felnevettem… vicc, hogy egy ilyen fináléra nem tudtak egy normális maszkot/sminket összehozni. Mém gyanús megoldás lett így :D

A legvégére jött az elengedés, és rájöttem, hogy jól van ez így. Így kellett ezt lezárni 15 év után. Basszus, még egy könnycseppet is elengedtem. Szép volt. El kell fogadni, hogy vége, és hogy a fiúk végre megkapták amit megérdemeltek. “It’s okay” :)

A finálé nóta “There’ll be peace when you are done” sora pedig most ütött a leginkább.

Aki pedig a Dexter fináléhoz hasonlítja az nem túl korrekt. Az tényleg az alja volt. De kíváncsian várom, hogy az elégedetlenek hogyan zárták volna le a 15 évet.

Crow - 2020. 11. 20. 19:00

Én megkönnyeztem a végét…az eleje óta nézem, velük öregedtem. Szép volt. Paródia az öregedés, nem vált ki semmi érzelmet? No majd nézz tükörbe 20-30-40 év múlva…

eami - 2020. 11. 20. 19:07

@m minnifield, nálam alapból ott volt a felirat

@Crow szintén. 15 év… kb együtt nőttünk fel…

balfiviz - 2020. 11. 20. 19:19

Én is megkönnyeztem a végét.. Szerintem méltó befejezést kaptak a srácok.. 15 év húha velük nőttem fel :) Köszi az utat Sam&Dean!

Crow - 2020. 11. 20. 19:30

Vajon a carry-on…ifjú dean-en rajta volt a démon védő tetkó…hunter ő is? Megpróbálkoznak vmi spinoffal? (bár nyilván a spin-off nem áll meg egy befejezett cuccra, nem tudom ennek mi a terminológiája) Bár a tesók nélkül hát nemtudom…Tesók egy új generációnak, akik nem piálnak, nem zabálják a hambit, vegák, nem fiuk nem lányok…talán. A nagy frencsájzokat, a fejőstehenet nem könnyű levágni, pókember is nyomja a sulit már vagy 50 éve…

Ambriel - 2020. 11. 20. 19:58

Nem vagyok kibékülve a zárással. Kezdve azzal, hogy az utolsó vadászatban vámpírok voltak a lények. A srácok eredetileg szellemekre és démonokra vadásztak. Sokkal jobban tetszett volna, ha egy szellem vagy démon az utolsó vadászat.
Dean miért nem kaphatott még néhány évet, családot?
Sokkal jobb zárás lett volna a “sok dolgunk van még” és csomagtartó lezárás.

Kira - 2020. 11. 20. 20:14

Bár tele volt hiányosságokkal, de a célját elérte… bőgök, mint egy hülyegyerek… a 15 év, az akkor is 15 év, igaz nekem csak 13, de itt voltam sokáig. Nem tudok rá rossz szemmel nézni.

Viszlát fiúk! :'(

Crow - 2020. 11. 20. 20:29

A winchester fiúknak viszlát, a srácoknak nem…Sam szerintem ráfarag a walker-re, az konzervativ, az most nem megy kint…dean a boys 3ban lesz az viszont pörög…

wouhn - 2020. 11. 20. 20:44

Komolyan mondom, én soha egyik sorozat zárásánál sem akadtam ki, de ez elfogadhatatlan.

wondorog - 2020. 11. 20. 20:48

Szép lett volna, nagyon szép, de így? Értem a készítők szándékát, MoW-kel, de ez annyi sebből vérzett, és annyira gyenge volt. Pedig a párbeszédek tényleg nagyon szépek voltak.

m minnifield - 2020. 11. 20. 21:29

Necridus, eami köszi!

Geralt897 - 2020. 11. 20. 21:54

Nekem pont a hetkoznapias halala jott be mint anno logannal. Emberi lett.

Zsoffi95 - 2020. 11. 20. 22:14

Nekem nagyon vegyes érzéseim vannak ezzel a résszel kapcsolatban. Elég régóta nézem a sorozatot(bár kihagytam pár évet, azóta bepótoltam), és nagyon vártam ezt az utolsó részt, dehát…

Kezdem azzal, ami tetszett:

Dean volt és lesz is a kedvenc karakterem, és még a halálával is meg tudok birkózni, mert talán tényleg így kellett lennie. Megkönnyeztem a Samtől való elbúcsúzását is. Tetszett, hogy egy átalakult Mennybe jutott. Tetszett, hogy Samnek lett egy családja. Tetszett a carry on my wayward son-os montázs, meg a vége is, mikor a két testvér találkozott, szép volt.

Akkor mi nem tetszett? Minden más :D
Főleg olyan dolgok, amiket egy-két mondattal el lehetett volna intézni, mégsem tették. Például Castielre gondolok. Amikor eddig meghalt, Dean mindent felkutatott kb, most meg elkezd pitézni, meg, lerendezi az egészet egy jajj Sammy, én is gondolok rá meg Jackre. De oké, ezt még elfogadom. De aztán megint csak annyit tudunk meg Casről, hogy igen, a Mennyben van, de így ENNYI. Dean nem kérdez róla, nem derült ki hogy jutott oda, semmi. Ez azért elég OOC nekem, és nem, nem vagyok Destiel fan, bár problémám sincsen a párossal.
Nem tetszett, hogy Eileen sem lett egyáltalán megemlítve, mintha Sam teljesen elfelejtkezett volna róla ebben az utolsó két részben. Lehet ő lett a kisfiú anyja, de nem derül ki, mert nem mondják ki. Ezért mondom, hogy pár mondattal sokkal jobb lehetett volna. Samnek van Eileenről is egy fényképe a polcán. Dean azt mondja, hogy elmegy kocsikázni, aztán megkeresi Cast. Ilyesmi. Gondolom a COVID is gátat szabott egyes dolgoknak, de ha egy pie fesztiválon ott tud lenni 20 ember, meg a végén a hídon 100 maszk nélkül, akkor nem értem Misha miért nem jelenhetett meg két másodpercre a mennyországban.
És értem én, hogy a testvérekkel kezdődött és velük is kell véget érjen. Mondom, alapvetően elégedett vagyok. De ezek az apró momentumok azért hiányoztak és kicsit furcsává tették az összképet. Szóljon az egész rész a testvérekről, de azért ne felejtkezzünk meg azokról sem, akik színesebbé tették a sorozatot.

Huhh, kicsit hosszú lett a kritika, még mindig a hatása alatt vagyok a dolgoknak, bocsi :D Köszönöm a Supernaturalnak ezt a hosszú utazást!

kis_zsú - 2020. 11. 20. 22:20

SPOILER!!!

Az eleje jól indult, és kb ott kellett volna lezárniuk, hogy Dean megkapta a jól megérdemelt, mindig várt pitéit. Idáig tök aranyos, a a kontrasztot a két tesó között, ami tipikus Dean és tipikus Sam volt. Dean halála méltatlan volt. Nem is egy ellenfél sebesítette meg, hanem felnyársalódott egy bizbaszra. Az a Dean, aki tényleg már mindent megjárt, a legveszedelmesebb ellenségeket győzte le, angyal, és Isten (Jack) barátai voltak, aki volt már kaszás is. Ő is vágyott családra (persze hellyel-közzel megkapta Jack-kel), de én nagyon szerettem volna látni őt is gyerekekkel, mert mindig jól bánt velük. Cas önfeláldozása is így tök fölösleges volt. Szóval ez engem nagyon szíven ütött. Nekem amúgy is ő volt a kedvencem, Dean-t és Jensen-t nagyon megszerettem, plusz belegondolni abba, hogy 14 évvel ezelőtt még anyukámmal, tesómmal kezdtem el nézni, és azóta a kamaszéveim, fiatal felnőtt éveim peregtek le, egyszerűen hihetetlen.

Szerintem Sam fia nem lett vadász, csak mivel a szülei vadászok voltak (ugye Sam és Eileen is), biztonság kedvéért kapott egy tetkót, hogy védve legyen. Biztos meséltek neki a lényekről is, felkészítették.

Kìváncsi vagyok, ha a Covid nem szól közbe, miben lett volna más ez a rész.

A vége szép volt, hogy újra egyesültek, elköszönt a stáb a nézőktől, de Dean-nek is le kellett volna élnie egy normális életet, amiért annyit harcolt.

Elég lezárt lett, de bárcsak csinálnának egy olyan részt x év múlva, ami ezeket a halálokat semmissé teszik (Cas is visszajön, és elbeszélgethet Dean-nel)… Úgyis divat most ez a fajta folytatás.

A visszaemlékezős rész nekem nagyon kevés volt, ennyi évet nem lehet ilyen kis időbe beleszorítani.

Amúgy érdekes, hogy Jared-et ennyien nem tartják jó színésznek (igazából én sem), de mégis ő kapott saját sorozatot, Jensen meg csak a sokadik szereplő lesz a The Boys-ban. Nagyon szeretném pedig őt is főszerepben játszani, akár sorozatban, akár filmekben.

iampanka - 2020. 11. 20. 22:20

Ezt az utolsó évadot sajnos már nem követtem olyan lelkesen, mint a korábbiakat, sajnos mert kicsit csalódott voltam a hullámzó teljesítmény miatt. Annyira azt vártam (mint gondolom mindenki), hogy hétről hétre szétizguljuk majd magunkat. De sajnos ez elég gyenge volt.
Számomra talál Cass halála volt eléggé eltalálva, nekem kifejezetten tetszett, hogy feláldozta magát Deanért (próbáltam elvonatkoztatni az I love you kicsit eltúlzott jellegétől). Viszont nem voltam kibékülve azzal, ahogy Istent elintézték. Kicsit olyan siettetettnek tűnt, de csak azért mert egy rész alatt akarták megoldani a dolgot, mert addig húzták-vonták az évadot, hogy nem maradt szerintem rendesen idő (a covid miatt sem) arra, hogy valami epic-ebb és izgalmasabb módon bánjanak el Istennel.
Én egyébként teljesen ki lettem volna békülve azzal is, ha Chuck sztorija mégis úgy ér véget, ahogy eredetileg akarta.
A fináléról pedig… igazából a karaktereket hiányoltam én is. Értem, hogy a fiúkról szólt minden, de akkor is megérdemeltek volna a többiek is legalább egy utolsó jelenetet (mondjuk a covid ebbe is beleszólt gondolom).
Viszont kicsit el kezdett pörögni az agyam, mikor kiderült, hogy vámpírokkal küzdenek meg így az utolsó részben, mert beugrott, hogy mikor Chuck megmutatta Sam-nek azt a jövőt, ahol legyőzik őt, ugye az volt, hogy vámpírokká változnak és úgy halnak meg. Valamiért tökre az volt bennem, hogy na akkor legalább az egyiket megharapják és majd a másik kénytelen őt levadászni vagy valami.
De egyébként nagyon szép volt Dean halálának jelenete, engem azért jobban megérintett, mint az utóbbi évek “halálai”, de annyira sajnos nem, mint mondjuk a legelső.
Igazából én valamiért jobbnak találtam volna, ha Sam is hasonlóan vadászat közben hal meg, mert az a random szoba közepére rögtönzött “kórházi szoba” kicsit kicsapta nálam a biztosítékot.
És hát ez egy békés lezárás volt, én viszont kicsit azért többet vártam volna, nem volt olyan “Odaátos”.
Ettől függetlenül az egyik kedvenc sorozatom marad, ha tehetem újra és újra végignézem a kedvenc részeimet. Nagy hatással volt az életemre, úgyhogy mégsem válok el “haraggal” a srácoktól a befejezés miatt.
Úgyhogy kíváncsian várom, vajon látjuk-e majd még a tesókat valaha.

Geza Kovacs - 2020. 11. 20. 22:22

Nagyon rosszul zártak, ebben tényleg a Dexterhez hasonlít.

Ennek a sorozatnak – mivel az első évadtól az ötödikig a vicces momentumok mellett is “komolynak” szánták, és ehhez így-úgy a későbbiekben is mindig visszatértek – valami szomorú, vagy csak az utolsó pillanatban megjavuló befejezés illett volna. 15 évaduk volt rá, és az előző évadnál, amikor kitalálták, hogy befejezik, még akkor is egy egész 20 részes évaduk lett volna rá, hogy méltó véget írjanak neki, de elpazarolták hülyeségre az egészet. Utána meg ez a szirupos hülyeség a végére…Nem is mondok rá semmit. Csak azért nem idegesített fel, mert annyira színvonaltalan volt az utolsó évad, hogy már fokozatosan elhalt az összes régebbi pozitív kötődésem hozzá. Reméltem, hogy 1 részre talán visszatér a komoly színvonal, lesz valami csavar, de sajnos erőlködés nélkül búcsúztak. :-(

Remélem azért, hogy a két fickót látjuk még együtt filmben. Hiányozni fog a show, főleg hogy hasonló jellegű akció/sci-fi/kaland most nincs a nézettjeim között, amiben 2 egymást testvérként/társként támogató főszereplő nyomulna a világ ellen (lám a Strike Backet is kinyírták).

Ezekiel. - 2020. 11. 20. 22:32

SPOILER

Szerintem Dean halála egy utalás rá, hogy már nem Chuck írja a storyt. A halála elég gagyin lett megoldva és Sam öregítése is.. nem találtak egy jobb sminkest vagy nem is értem..

Viszont amikor jött a Carry On zene megkönnyeztem, de jobban belegondolva inkább a sorozat miatt amit 7 éve nézek kb.

Jó sorozat volt. SPN <3

Kira - 2020. 11. 20. 22:32

Castielről nem kérdezetf Dean, de amikor mondta Bobby, látszott az arcán hogy örül neki és érti. Végül így Cass is megkapta a boldog befejezést… szerintem itt nem kellett több.

Bozák - 2020. 11. 20. 22:34

Bevallom, könnyeztem a végén lévő Carry on-os montázs alatt. Nagyon szépen lett vége, habár nem ilyet vártam, de meg vagyok elégedve vele.
Az pedig, hogy a Baby visszakapta a legelső rendszámát a mennyben a csúcsa volt a résznek. Szerintem amit a covid miatti helyzetből csak ki tudtak hozni, azt megtették, nekem így is teljesen bejött. Na jó, nem teljesen mert az öregítése Samnek tényleg eléggé rontott a dolgon, de metafórikusan átjött az értelme.

Amikor elkapták őket a vámpírok már attól féltem, megvalósul Chuck előrelátása és mindketten azzá válnak, amit mutatott az évad közepén Samnek, elég nagy arcul csapása lett volna így a srácoknak (miszerint ő megmondta, hogy az eredeti Isten nélkül ez lesz a sorsuk és ezen nem változtathatnak) de szerencsére nem így lett. Kaptunk egy boldog befejezést, örülök ennek.

A 00 epizódnak viszont nem. Valami olyasmit vártam hangulatilag, mint ami a 10. évadban a speciális résznél volt. Persze sok dolgot onnan átemeltek, de annak a hangulata ezerszer jobb volt, mint ennek.

John88TT - 2020. 11. 20. 22:42

Helló! Nekem ez volt az a sorozat, amit már csak megszokásból is néztem. Azzal hogy vége lett lezárult egy korszak, az hogy Jared nemsokára Walker lesz maximum a szinész miatt érdekel, nem az miatt mert Chuck Norris-t akarják utánozni vagy másolni (ami egyébként kizárt hogy összejön) de azért ránézek majd arra is mennyire sikerül. A vége nem volt rossz. Ami hiányozni fog belőle, az a Chevy Impala de nagyon. Azt hiszem ennyi, ezen túl nincs más mondanivalóm. Cső!

Csabi - 2020. 11. 20. 22:48

Hali!

Ha igaz a wiki szerint a magyar bemutató rtln 2006. szeptember 8.-án volt, erre még emlékszem (ó azok a régi szép idők 15 voltam) néztem az első részeket aztán pár kimaradt mert 22 után volt esténként, aztán valahogy abba maradt nálam meg nem is folytatták magyarul, de aztán egyszer nem bírtam tovább és 2009 nyarán (miután megnéztem az x-akták 9 évadát) elkezdtem nézni angolul magyar felirattal aztán azóta folyamat nézem szóval fúúú baszki lételemem a sorozat lehetett volna jobb is, azért van benne, de rosszabb is…
ÁÁÁ még néztem volna néhány évadot mindig úgy vártam jól indul a hétvége mert pénteken odaáttal kezdődik :) régebben nem vártam péntekig mert másik nap volt :)
Majdnem fél életem úgy éltem le hogy volt odaát :D
Most mihez kezdjek ? :D
bármi volt az mindig ott volt hétvégén bár amikor nem volt épp szünet.
Ennek már sajnos nem hiszem hogy lesz folytatása, de legalább lesz jövőre Dexterünk szerintem ha nem lenne jó ötlet azt nem folytatnák.

De miért nem folytatják a Supernaturalt ? Néző azért lenne valamennyi mindig, fanatikusok meg vannak :) Pénzt meg keresnének vele ahhh….. mindenki jól járna, most őszintén vannak csapnivaló sorozatok amiket a legrosszabb részek is simán lepipálnak :)

Nah hát a sorozatnak film vásznon vége lett, de a szívünkbe megmarad :( Hiányozni fogtok viszlát Sam és Dean + többiek

gurabli - 2020. 11. 20. 22:53

No, ez valami annyira pocsék volt, hogy az döbbenet. Az első résztől kezdve nézem, szóval 15 éve… Iszonyat szerettem,szinte végig. Jó ég, 15 éve minden évben néztem. Ez a sorozat volt A biztos pont. Mint régebben a Jóbarátok, X-akták.
Az utolsó évad tényleg nagyon gyenge lett. Nem tudtak mit kezdeni Chuckkal, erőtlen lett az egész. Sokkal többet ki lehetett volna hozni belőle.
De ez a vége hát, dz tényleg botrány. Olyan szinten idegesített ez a mű rinyálás, hogy jaj. Miért nem egy tisztességes macho befejezést kapott? Crowley nélkül? Vadászat, csomagtartó ajtó lecsap és kész. Méltó lezárás lett volna. Nagyon nagy kár.

Geralt897 - 2020. 11. 20. 22:59

Mondjatok már el , hogy miert jo a csomagtartó lecsapos veg? Semmikyen kett volna az, meg ez hogy majd x ev mukca feltamadnak es folyt kov.. Nemár, ezert kett a vege fele sokszor vicc, mert kifulladt az egesz meghal, majd feltamad otlet. Igy alakukt, kesz.

Geralt897 - 2020. 11. 20. 23:17

A végén a Samas öregedéssel nekem annyi problémám volt, hogy gyorsan rendezték le, és ezzel semmilyen érzelmi löketett nem lehet közölni. Kevés volt a 40 perc.

Ela1010 - 2020. 11. 20. 23:24

Szamomra az egesz resznek kicsit parodia hangulata volt.
Sajnos Dean halaltusaja is eleg gagyi lett. Nem ez volt Jensen legjobb alakitasa, az biztos.
Nem erzem ugy, hogy Dean halal fair volt.Megerdemelt volna o is egy teljesebb eletet. Nem is emlekszem mikor volt neki csaja utoljara.Es az sem volt fair, hogy mig Dean fel ora kocsikazasra jutott a mennyben , addig Sam biztos jo sokaig probalta tultenni magat a testvere halalan. Meg aztan neki egy teljesen uj eletet kellett felepitenie.
Ha ez nem az utolso resz lett volna, biztos Sam nem hagyta volna annyiban Dean halalat.En azert vartam, hogy majd jon Jack es feltamassza. Vagy Dean szellemkent vagy angyalkent segiti Samet a foldon.
Sam szemszogebol nezve, Dean ezen halal mitol volt vegesebb mint az elozoek? Korabban mindent megtett, hogy visszahozza testveret, most meg siman elegette.

Ez az egesz utolso evad eleg szinvonalon aluli volt, de osszessegeben szerintem eletem vegeig emlekezni fogok erre a sorozatra.

Mikilós - 2020. 11. 20. 23:30

Furcsa olvasni a címet.

“Supernatural vege a 15. Évadnak. És a sorozatnak is.”

A finálét nem gondoltam.annyira ütösnek, mint az 5-et. Az egy egyszeri alkalom volt.
DE, azért lehetetett volna sokkal érzelmesebb, és kicsit jobban visszaemlékezős.
Pl. Dean halála, szerintem ütösebb lett volna, ha egy vampír harapja meg és Sam levagja a fejét, de azt mar tudjuk hogy van ellenszere a vámpír vírusnak is. Vagy benn ég a pajtában miközben a tesókat menti ki.

Az tetszett hogy voltak elszort poénok a részben meg kikacsintasok az elso evadokra. Bár ez a finálé inkább tünt egy fillernek mint sem series finalenak.
Dean halala azert raebresztetg hogy ez a vég. Mondjuk abban igazam volt, hogy egyfajta Six Feet Under befejése lett.
Sőt hasonlói is volt. Mert ott is Claire mikor a kocsiban megy az útjan a jövő képei jelennek meg. Ugyan ez volt itt is. Ez mondjuk jó volt. Bár azért Samet igazan megcsinálhattak volna öregre mert az keves volt.

Nem vagyok mérges a reszre, mert jo volt, elszorakoztatott. Érződött rajta higy ez az utolsó, de még is hiányzott.valami, meg vannak dolgok amiket nem magyaraztak meg.
Pl. Mindenki visszatért akik elporladtak? Pl. Donna, mert annyira nem említettek, csak annyi volt, hogy ha baj van akkor ő mondta neki hogy hivja ezt a számot, most akkor él vagy ez egy korábbi ügy miatt volt. Hiányoltam a Wayward Sisiterst mert azért ők is szerves reszei voltak a sorozatban, hiszen ok is gyerekek majdnem azt tapasztaljak amit a fiuk. Jodiet, aki majdnem az anyjuk volt a fiuknak. Bár legalabb a visszaemlékezősben ott volt. De meg sok mindnekit, főleg Mary es Johnt.

Bár voltak hibái a sorozatnak, még is életemet határozta meg ez. És bár 5 éve ismerem, már nem tudom milyen lenne az életem, ha nem ismerném a Winchester fivérek kalandjait.
Hianyizni fog hogy nem lesz több nagy világ rengető esemeny amelyet a fiuk oldanak meg nagy feláldozásban.
A kreatív vicces részek, vagy a szimplán horror urban legends epizodok.
Nem tudom mit mondjak. Kicsit sírok belül, mert olyan jó volt kikapcsolodni és izgulni a fiukon.

Annyi minden van, amit.eltudnék meselni, de most nem.igazan jutnak eszembe a szavak. De az érzések itt vannak.

Csodálatos színészek, remek karakterek, Halali szövegek, egy k*rva jó kocsi. Es egy atom nagy zene. Ez volt az Odaát. Egy kincs és egyedi sorozat, mely utánozhatatlan.

The End of the Road.
I love Supernatural.

U.i.: azért egy dolgon nagyin meglepodtem a reszben. Higy volt shirtless jelenet XD

Kira - 2020. 11. 20. 23:43

Ela1010:

“Sam szemszogebol nezve, Dean ezen halal mitol volt vegesebb mint az elozoek?”

Mi az, hogy mitől végesebb? Ezt komolyan senki nem értette meg?

“Semmi baj. Tényleg. Nagy utat tettünk meg.”

Ettől volt végesebb, hogy Dean is elfogadta és megmondta ténylegesen Samnek, hogy ne hozza vissza, nincs visszaút és nincs értelme visszahoznia, mert mindig ez lesz a vége és végül bele kell nyugodniuk és ennek most jött el az ideje. Megmentették a világot, legyőzték Istent, mi kell még? Deannek ez így volt tökéletes.

Ela1010 - 2020. 11. 21. 00:02

Kira

Ezt mar jo parszor eljatszottak a sorozatban, hogy megbeszeltek, hogy ez a veg, igy kell lennie, ne sirj utanam, eld az eleted nelkulelem,hagyj meghalni… meg hasonloak. De eddig egyik testver sem fogadta el a masik halalat. Isten legyozese ide vagy oda, nekem fura volt ez igy. Sam sem lehett benne biztos 100%-ig, hogy Dean nem eppen a pokolba fog kerulni megint. Vagy a purgatoriumba. Szerintem karakter idegen volt ez a beletorodes.

Geralt897 - 2020. 11. 21. 00:10

Ela: Khm.. 5.evad.. Khm.. Dean megfogadta, hogy nem probalja meg majd kimenekiteni ha beleugrik es normalus eletet el. Dean betartotta az igeretet. Szoval, de volt mar ilyen.

kis_zsú - 2020. 11. 21. 00:12

Igen, Dean megmondta, hogy ne hozza vissza, de volt már rá példa, hogy megbeszélték, hogy ne hozzák vissza egymást, aztán mégis valaki/valami más miatt visszahozták őket. Egyébként az Időcsapda c. rész jutott eszembe, amikor a Trükkös/Gabriel Sam-nek meg akarta mutatni, hogy milyen lesz Dean nélkül, és bárcsak ez is egy trükk lett volna csak.

Ha már meg kellett halnia Dean-nek, akkor már az is jobb lett volna ennél, ha az egyik vámpír szúrja le.

Adam említését hiányoltam. Szegény karakterrel nagyon mostohán bántak.
Cas is felbukkanhatott volna (nem feltétlenül a Destiel canon miatt, hanem mert már ő is családtag volt).

Kutyust nem is mutatták miután Sam otthagyta a bunkert.

Azt hittem, hogy ha majd születni fog a Winchestereknek gyerekük, akkor tuti legalább ketten lesznek, mert itt a sorozatban is nagy hangsúlyt kapott az, hogy ketten vannak.

Egyébként, ha nem tudnám, hogy Jensen majd’ 4,5 évvel idősebb Jared-nél, simán Jensen-t mondanám a fiatalabbnak.

kis_zsú - 2020. 11. 21. 00:37

Amit még ki szeretnék emelni, az a főcím. Minden egyes évadnál nagyon királyra csinálták meg, ahogyan az elején kiírják, hogy “Supernatural”.

Ela1010! “Sajnos Dean halaltusaja is eleg gagyi lett. Nem ez volt Jensen legjobb alakitasa, az biztos.” Ezzel nem igazán értek egyet. Szerintem azért így játszotta el, mert Dean megbékélt a sorsával, nyugodt volt, és erős akart maradni Sam előtt, hogy könnyebb legyen neki elengedni Dean-t. Plusz mozdulni sem mert, mert csak az a vasrúd tartotta egyben, nem mert nagyon mozogni. :'(

Geralt897 - 2020. 11. 21. 00:49

Az lett volna a giccses, ha harapassal halt volna meg, vagy amit itt írták hogy bent eg, meg a tobbi ilyen. A valosag ilyen barmikor johet váratlanul. Es akar egy rud, akar egy auto. Ezert volt emberibb, es ez is mutatta hogy már nincs aki vedje oket.

Ravagedseducer - 2020. 11. 21. 01:02

Tetszett is a rész, meg nem is. Ha már kellett egy “heti ügy”, lehetett volna jobb is mint vámpírok. Sosem voltak a kedvenc ellenségeim.
Mindig szerettem ha csak Dean és Sam volt a részben – ezzel nem leszek népszerű, de a 8.-9.évadtól annyira túltolták Castielt és Crowleyt is, hogy én sokszor visszasírtam az egyszerűbb időket. Lucifer is kb csak az 5.évadban volt ijesztő; utána vicc kategória.
Ennek ellenére, Dean halála nem tetszett; akkor már halt volna meg úgy, hogy Sam elé ugrik vagy vmi. Jobban tetszett volna ha együtt halnak meg, akár öregen.
A Carry on persze mindig megsirat, szóval a montázs ütött.

De mondjuk nekem már az évadnyitó óta nagyon alacsonyak az elvárásaim, ahhoz képest még jobb is lett az eredmény.

2008-ban találtam rá a sorozatra, még szinkronosan néztük pár barátommal (a 3.évadig), sosem felejtem el hogy siettünk haza suliból hogy “retteghessünk” egész délután – az eleje azért ijesztőbb volt :D

Az biztos hogy ilyen sorozat nem lesz több.

gabrix81 - 2020. 11. 21. 01:33

Jó is volt,meg nem is.
Én a Shedimet hiányoltam belőle 13×02 Chuck kiengedhette volna őket a fiúk hacoltak és győztek volna,de Deant ők ölik meg.

Nikki - 2020. 11. 21. 02:17

A rész valóban felemásra sikeredett. Az eleje tetszett, aztán Dean halálát alig bírtam nézni, inkább csak hallgattam és fél szemmel lestem. Bosszantott a dolog, gondoltam mindjárt kinyomom a francba, a 19-ik volt az évadzáró és kész, de hát valami még készül, van még hátra, maradjunk.. s nem bántam meg. Ugyan Dean halálának a súlyát nem éreztem, valószínűleg mert azelőtt túl sokszor eljátszották már, de pont azt szerettem volna, ha ő az, aki túlél. Ha nem az utolsó rész lett volna, biztos visszahozzák. Onnan, hogy Dean a mennybe került, az új, feljavított változatba, már megkönnyeztem rendesen. Igen valóban, nem mutatták a szereplőket, azoknak is igazuk van, akik több visszautalás és szereplőt szerettek volna, de én Cast nem vártam. Furcsa lett volna halála és búcsúja után. De örülök, hogy tudjuk, jól van, Jack nem hagyta az Empty-ben. Sam öregítése és halála is furcsa volt, de lépjünk túl rajta. A legvégével elégedett vagyok, hisz Sam is megkapta a földi életét és bár Deant is elnéztem volna így, de mégis együtt mindenkivel, boldogan folytatódott a túlvilági életük. Szóval végül megvolt a happy end, amire vágytam és a Carry on-t tökéletesen használták fel: “There’ll be peace when you are done”.

Köszönöm a Supernatural-nak ezt a 15 évet; együtt nőttem fel, és öregedtem velük, a fél életem. Volt olyan idő, amikor tényleg azt hittem, csak akkor lesz vége, amikor Jensen és Jared (meg én is) már nagyszülők leszünk :D Szomorkodtam és meglepődtem, hogy úgy döntöttek, hogy befejezik, azt reméltem, még jó darabig futni fog, de az 5-ik évad után a többi 10 már ajándék volt. Azért az is jó, hogy előre tudtuk, vége lesz. Az első 5 évadból sokkal jobban, több mindenre emlékszem, az marad az etalon, de a többi is felidézhető pár képkockával, és volt azok között is bőven jó rész, amiért hálás vagyok.
Köszönöm a szuper jó zenéket, a rettegést, az izgulást, a sok vidám pillanatot. Időnként, ahogy mostanáig is tettem, pedig ritkaságszámba megy nálam, előkapok egy-egy részt, és újranézem.
Köszönöm a sok kritikát és kommentet; így, ahogy vége van, bennem is béke van :) Köszönöm, hogy volt ez a sorozat, köszönöm Dean és Sam Winchestert, Castielt és a többi klassz karaktert és örülök, hogy megismerhettem ezeket a színészeket. Köszönöm a Supernatural-nak, hogy junkie-vá tett <3

yagami01 - 2020. 11. 21. 07:27

15×00 (a 20.-at később nézem ma, kommenteket még nem igazán olvastam, csak ami nem spoileres 1-2-t)

Tetszett ez a “00” rész. Kb. ilyesmire számítottam. Viszont megnézve és közben is azt éreztem, hogy lehetett volna sokkal jobb koncepciót is kitalálni rá. Tehát ez (is) lehetett volna ütősebb. (A rész elejét, illetve első háromnegyedét jobban élveztem amúgy összességében. Főleg az első 5 évad túltengése és Kripke több szereplése miatt.)
Pár példa:
– Kivágták azt, amikor Kripke és Jensenék a Mustangról beszélnek az impala kapcsán. Nem csak ezt hiányolom, más, eredetileg ez lett volna cucc sincs benne vagy nagyon kevés. Pl. Sam és Dean eredeti vezetékneve sincs említve, ahogy a Mustang sem (csak a CW interjú trailer szerűségében van). Ebben a témában tehát sok mindent meglehetett volna még említeni.
– Castiel kapcsán kíváncsi lettem volna Kripke gondolataira, hogy hogyan jött az ötlet, hogy kiírja őt az 5. évad végén és honnét a robbanás. Apróság, de valamiért ez hiányzott, ha már külön fejezet volt neki.
– Kíváncsi lettem volna még, hogy Kripke hogy vélekedik a később történtekről. Chuck és Isten. Isten, mint rossz. Stb. Mit csinált volna másképpen? (nyilván sok mindent) Mit tart jó vagy kevésbé rossz ötletnek? Mi van a r_ohadt antikrisztussal szerinte?
– Hiányolom továbbá a kulisszák mögötti felvételeket. A végén kapunk pár képkockát a forgatásról, de azon kívül semmi. Ennek is sokkal több figyelmet szenteltem volna. Az impalás fejezetnél pl. az igazi kocsi mellől is dumálhattak volna. Végig vezethette volna a kamerás, hogy hogyan néz ki valójában kívül belül, minden porcikáját. Elmesélhették volna mik történek vele a forgatások során, egy-egy sérülés hogy keletkezett ha van ilyen stb. Biztos van vele csomó történet. Egyáltalán honnét az autó? Miért a rendszámcsere?
Hogyan vettek fel egy-egy emlékezetes vagy vicces és emlékezetes jelenetet? Hogyan készültek a jelmezek (mondjuk pár klasszikus, első kaszás, wendigo, striga stb.)? Ezekről miért nem láttunk felvételt?
– Több színészt is szívesen láttam volna. Hogy egy nagy hiányt mondjak: Mark Pellegrino

És még biztos van sok-sok minden amire kíváncsi lettem volna, de nem volt benne. Persze ez mind nem fért voln bele 42 percbe. Másfél vagy akár 2 órás, fenti koncepcióban tálalt epizód elégg ütött volna szerintem. Nekem legalábbis biztosan tetszett volna. És ahogy olvasom az utolsó rész is lehetett volna hosszabb. Na hát én ennél is azt éreztem. :) Oké, hogy interjúról van szó nem pedig hogyan készültről, de akkor is… egy ilyennek jobban örültem volna. Tetszett, de lehetett volna sokkal sokkal jobb is.

Kira - 2020. 11. 21. 09:21

Ela1010: Igen, jó párszor eljátszották, de attól miért ne lehetne egyszer végleges? Miért nem jöhet el a tényleges belenyugvás időpontja? Legyőzték Istent, maguk írják a történetüket végre és emiatt várható volt, hogy a vadászat túl nagy falat és előbb utóbb Isteni segítség nélkül belebuknak.

“There’ll Be Peace When You Are Done”

Szerintem ez mindent elmond. Dean nem lett volna boldog, hiába a pite… neki a vadászat, a nagy gonoszok elleni küzdés az élete… enélkül, mit sem ér, ezért kellett neki meghalnia. Míg Sam csak akkor lehet boldog, családos ember, ha nincs Dean. Ez mind érezhető volt.

A fiúk már Odaát vannak.

Ami engem zavart inkább, hogy nagyon egy bizonyos vallási csoport kedvére tettek, már elnézést… hol maradt a sorozatból Jézus? Kb epic lett volna, ha az ő segítségével győzik le Istent, de hát lehet, hogy kihagyták, hogy ne sértsék itt egyesek vallási hovatartozását… -.-“

yellowturtle - 2020. 11. 21. 09:49

Nem is tudom mit érezzek. Rutinná vált az Odaát, 11 voltam, mikor elindult az RTL-en a sorozat, és apum nézte, én meg titokban lestem a részeket a háta mögött. Pár résztől annyira rettegtem, hogy le kellett írnom a naplómba is :D:D Ilyen volt a bloody Mary és a kaszás az első évadokból…Annyira fosatósak voltak még azok a részek, de azért akkor is látni akartam, pedig utána hónapokig féltem a fürdőszobában, meg a sötétben. :D

Utána én is 2009-ben kezdtem neki újra online, és azóta folyamatosan az életem része volt a sorozat. Hihetetlen, hogy vége. Az utolsó részre elképzeltek szerintem alapból jók voltak, de tényleg kicsit elkapkodták a korábbi “láblógatós” részek után a 19. és 20. részt.

Crowleyt hiányoltam nagyon, nekem ő az egyik kedvenc karakterem volt, illetve Gábrielt is nagyon csíptem, jó lett volna, ha legalább szóba kerülnek az évadban. Vagy ha valahogy módot találnak a régi karakterek felvillantására.

Amúgy pont itt olvastam valamelyik kibeszélőben, hogy milyen fura, hogy Jézust teljesen hanyagolták végig. Azóta, hogy ezt az ötletet láttam, nekem is hiányozni kezdett. Az is tök jó lehetett volna, ha a végén ő segít az apja ellen, mert nem ért vele egyet, stb. De mindegy, hát erről lecsúsztam. :D

Ettől függetlenül nekem a legmeghatóbb a stáb integetése volt a hídon, valahogy ott éreztem igazán, hogy ők tényleg egy család voltak ennyi éven át, nekik is biztosan nagyon nehéz lehet, hogy nincs tovább, bár azt hiszem, hogy 15 évad igazából elég nagy megtiszteltetés a résztvevőknek és nekünk is.

Sam öregedésénél én is kínosan éreztem magam, de összességében jó volt, hogy megkaphatta a normális életet. A felnőtt fiát játszó srác valahogy nekem nem klappolt, túl indiános, hogy Sam és Eileen gyereke lehessen, nem tudom, választhattak volna valakit, aki hihetőbb. :D Vagy nem is Eileen a felesége? Ezt is jó lett volna megtudni.

Dean és Bobby jó volt, a szar sör is, Rufus meg a szülők említése is, meg a filter a mennyországon. Úgy értem szépek voltak a képek és a fények. :)

Csomó gondolatom van még, de így is rengeteget írtam, bocsi. :)

Nekem így lett vége a sorozatnak, hogy elolvastam a hozzászólásokat, és leírtam a saját véleményemet. Még sosem kommenteltem ide, csak nézelődni jövök általában. :)

Lehetett volna jobb is, de tulajdonképpen egy kerek történetet kaptunk, ami egy ilyen hosszú sorozatnál számomra például fontos, úgyhogy viszlát évadzáró! Most pedig megnézem a bloody Maryt, már nem félek tőle. :D

yellowturtle - 2020. 11. 21. 09:52

Ja! Dean halála meg okés, szerintem is emberi lett, bár elég gyorsan történt. De végül valamilyen formában boldog lehetett, és szabad emberként halhatott meg. A bunker világításának lekapcsolása is jó ötlet volt, bár kicsit kommersz, de attól még jól esett.

Geralt897 - 2020. 11. 21. 09:59

yellowturtle: pedig volt 20 redzuk, de nemhasznaltak ki es azbutolso 4 reszben tettek bele annyit ami 13 reszt boven felolelhetett volna. A vegen hosstasabban a mennyorszag vakami emlekezos redzbott, sammal is legalabb psrbeszed a felesegevel, gyerekevel, vagy ahogy mesel deanrol a fianak.. Stb jobban kaarakterutalt lassabb hatasu lenne jobb, nem ez a montazs zenevel… Pedig boven voltv20 reszuk hogy lassabb legyen.

yellowturtle - 2020. 11. 21. 10:17

Kira: persze, ezt tudom, meg egyet is értek Veled, csak azt mondom, hogy alapvetően “nem lenne szabad” megsértődni egy ilyen sorozatnál, meg tök béna, hogy egy elég logikus és vagány szálat így nem használtak fel…
Amúgy szerintem már az is sértő lehetne akkor nekik, hogy Isten egy negatív karakter lett, a Poklot irányító Rowena meg kvázi a barátja a fiúknak.

Geralt897: Igen, lett volna idejük rendesen elbúcsúztatni őket. Még az is tetszett volna, hogy mint a végén a stábos integetésnél, bejöttek volna a képbe a régi szereplők. Sajnálom, hogy nem kaptak már teret, pedig valahogy annyira biztos voltam benne, hogy őket nem fogják kihagyni. És mégis. :(

Nekem egyébként a nimfás rész maradt meg legjobban az évadból, szerintem az nagyon jópofa ötlet volt, kár, hogy csak egy szereplős volt a néni. Illett a fiúkhoz.

GNandor - 2020. 11. 21. 10:52

Maga a 15. évad beleértve a 19. résszel elég gyenge lett szerintem. Viszont ez a 15 év, az nem semmi volt. Bár számomra az első 5 évad alkot egy kerek egészet, és ez jelenti az igazi Supernatural-t számomra, de valahogy mégis néztem minden évadot.

Nekem bejött ez a befejezés, kicsit én is meghatódtam. Jó volt hogy Dean meghalt vadászat közben, és Sam-nek családja lett… Amikor Dean beült a végén az Impala-ba, és elindult a Carry on…miközben Dean csapatja magában az úton, közben mutatják hogy Sam gyerekét Dean-nek hívják, és amikor Sam öregen beül az Impalaba, vagy a halálos ágyán Dean Jr elbúcsúzik… talán még egy könnycsepp is kicsordult nálam…..

15 évvel ezelőtt, még egyetemista voltam, amikor Péntek esténként elkezdte adni az RTL. Ha nem is tudtam nézni, másnap letöltöttem, és szigorúan este lefekvés előtt néztem meg :) Marha feelinges, volt ahogy begördültek az Impala-val, nyomoztak egy kicsit és elkapták az aktuális démont / szellemet. Aztán amikor 4. évadban behozták az angyalokat, az zseniális volt. Ahogy kiderült hogy Sam Lucifer porhüvelye, Dean meg Mihályé… és sztorijuk is ugyanaz, mert ugyanúgy a kisebb testvér lázad fel az apja ellen, még a nagyobb vakon hűséges… zseniális. Utána is jó volt azért, de nekem ez volt a csúcs.

Majd ha a gyerekem nagyobb lesz tuti megmutatom neki, ezt a sorozatot. Valszeg nagy ívből fog tenni rá, és nem is fogja érteni…. de én nyugdíjas koromban is újra fogom nézni.

Tényleg köszönöm az alkotóknak ezt a 15 évet.

Zsosi - 2020. 11. 21. 11:10

Először azt gondoltam én is hogy Dean halála elég gagyi és esetlen(emberi?), de így belegondolva érthető, mert már nem Chuck írja a történetüket, ezért sem olyan epikus.(talán nélküle el se jutottak volna eddig?!)
Sam öregedése pedig borzasztó volt. Mostanság fut valami adás a tévében ahol magyar sztárokat(update Norbiékat láttam) öregítenek maszkmesterek, azok is sokkal jobbak voltak, pedig valószínűleg kisebb a büdzsé.
Összességében nekem semleges lett a finálé, kissé meg is hatódtam a végén. Lehetett volna jobb is de nem vagyok elégedetlen. Inkább sajnálom hogy véget ért egy korszak, ez a legszomorúbb számomra.

Andapanda - 2020. 11. 21. 11:47

Nekem valahogy hiányérzetem van, értem azt hogy Dean meghalt, oké még túl is teszem magam azon hogy mindent túl élt de egy vasdarabra felnyársalódott, de ha kvázi az új isten a nevelt fiad nem kezdesz el ordibálni vagy imádkozni hozzá? Simán hagyod meghalni? Elieen nekem is hiányzik legalább lehetett volna rá utalás. Majd a logikai bukfenc hogy Bobi öreg a mennyben Sam meg újra fiatal??? Plusz ha minden a családról szól akkor nem az lenne az első hogy elindulok megkeresni a szüleimet akiket évek óta nem láttam? Még azt is megértem hogy meg akarta vele várni a tesóját de akkor legalább úgy lett volna vége hogy induljunk tesó keressük meg őket…

Geralt897 - 2020. 11. 21. 11:52

Andapanda : Jack meg mondta, hogy nem fog bele avatkozni a tortenesekbe, pont o az aki tudja, hogy azzal csak a bajt hozna, es el is tunt. Azt is meselte bobby.
Na az giccses lett volna ha ilyet mondanak a vegen.
Gobdolkozz. At kellett irniuk a virus miatt, itt az ok, hogy miert nem volt jelen a ket szulo, csak emlites. Az oregedes meg olyan, hogy ki mit akar, ez a menny, amire vagysz.

rebess - 2020. 11. 21. 12:04

A fél életemben őket néztem, de fognak hiányozni. Oké, voltak hullámzó évadok, összességében nézve az egész sorozat nagyon cool. Cass megjelenését sosem fogom elfelejteni az biztos, az a jelenet szerintem a legszuperebb debütálás, amit valaha láttam. A szétrobbanó izzókkal, a hülye ballonkabáttal, amit a sorozat végéig nem lehetett leszedni róla, plusz az angyalszárnyak. Hmm…
Őszintén szólva nekem fel sem tűnt, hogy nem a Carry On-nal kezdték az epizódot, mert mindig is úgy gondoltam, hogy a legvégén fog felcsendülni elköszönésképp. Ami be is jött. Sőt plusz pont, hogy nemcsak a Kansas féle mestermű, hanem a kedvenc feldolgozásom is Neoni-tól.
Szerintem jó lezárás volt. Dean vadászat közben halt meg, ahogy mindig is akart. Sam pedig hosszú életet élt a családjával. Jó, mondjuk az öregedést jobban is megcsinálhatták volna. Kicsit fura volt. A rész végén én elmorzsoltam egy könnycseppet, mert tudtam, hogy itt a vége, nem lesz több évad. Hiányozni fognak!

Ezekiel. - 2020. 11. 21. 12:10

Valszeg a korona miatt nem szerepelt benne több szereplő sajnos, pedig nagyon adta volna a Mary és John is szerepel benne, meg a többi fontosabb szereplő is, sokkal nagyobbat ütött volna. Bár azt nem értem, hogy akkor miért nem vártak még? Lehet túlzásnak hangzik, de én 1 évet is vártam volna a fináléra.

kis_zsú - 2020. 11. 21. 15:38

Furcsa, hogy 19 évvel ezelőtt pont egy olyan sorozatban könnyeztem meg egy szereplő halálát, amiben Jensen játszott (Dark Angel), csak akkor nem az ő karakterét (hanem Zack-et), most viszont az ővét. :'(

zolkó - 2020. 11. 21. 17:06

Amit már sokan leírtak előttem: Hullámzott a színvonal Kripke kiszállása óta (s7 leviatánok, borzalom, viszont ott kaptunk egy Charlie/Felicia Dayt, szóval…), voltak jobb részek, momentumok, de volt sok felejthető is. Viszont a két testvér meg a sok “harcostárs” “soha nem adjuk fel” hozzáállása miatt mindig adott annyit, hogy nézzem tovább. És ez a finálé ha nem is volt tökéletes, de nekem tetszett. Dean és Sam Bobbyval, Cass-szel, a szüleikkel, Rufus-szal stb. együtt a mennyben “élnek” boldogan?! Szerintem ez egy jó végszó a sok-sok évnyi küzdelem, nehézségek után, ami kijutott a sorozatban nekik mindannyiuknak. És két dolog, ami azért könnyeket csalt az arcomra:
Az első ez a dal volt, tökéletesen passzolt a jelenethez (szövegileg is), Sam szomorúságához, hogy végül egyedül kellett továbbmennie (Carry on, ugye…), a testvére, harcostársa nélkül.
https://youtu.be/jhdFe3evXpk

A másik pedig a “Hey Sammy” a hídon. Az rendesen betett, nincs többé “The Road So Far”…

És még egy dolog, ha annak idején az 5. évaddal ténylegesen befejezték volna, akkor ma a tökéletes sorozatok között emlegetnénk, így viszont kaptunk ajándékba még 10 évadot, amit a két főszereplő lelkesedése adott el, nélkülük nem is lett volna értelme továbbvinni (a két spinoff-ötlet csúfos bukása meg is mutatta ezt), illetve tágítani a SPN univerzumot.

Jó lesz majd néha elővenni egy-egy random évadot és megnézni. Carry on wayward sons and daughters!

chulo21 - 2020. 11. 21. 17:28

hm, érdekes ezt az összefoglalót és a pár előző rész kritikáját olvasni úgy, hogy olyan 12. évad környékén abbahagytam, illetve közben is volt pár évad amit utólag daráltam le.

Az első 5 évad egy koherens egész volt számomra, azt ledaráltam utána még 1x egyben.
A többi az irtó vegyes volt (leviatános évad pl. über gagyi).

Most így elolvasva hogy mi történt az elmúlt években úgy látom nem fogom bepótolni az elmaradást.

Viszont az összefoglalót olvasva lehet előveszem majd valamelyik csúnya téli estén az S01E01-et és elkezdem újra :)

punyapapa - 2020. 11. 21. 17:47

Nem gondoltam volna, hogy a Supernatural-nél fogom látni azt, hogy “vége az évadnak, és a sorozatnak” kiírást.
Elsőre vegyes érzéseim voltak az utolsó epizóddal. Másodjára, több dolog helyére került, pl.: Dean sokszor meghalt, de most érezhető volt a döntése, hogy vadászat közben halálos sebet kap, és kérte Samet, hogy ne hozza vissza. Itt egy kis írói megszólalást éreztem, hiszen Istennel, mint ellenfél ellőtték az utolsó potenciális ellenfelet. Már nem tudnak olyan ellent kitalálni, aki súlyt ad a történetnek.
Valahol a 8. évadnál kaszáltam a sorozatot. A bejegyzéseket olvasgattam, hogy hol tart a sztori, de a 13. évadnál visszaszálltam.
De nem is ez a lényeg.
A sorozatjunkie rendszeres olvasói között, minden bizonnyal sokan vannak, akiknek az egyik első sorozata a Supernatural volt. Bár tudtuk, hogy egyszer eljön ez a pillanat, de reméltük, hogy még odébb van. Hisz ha jól sejtem sokan az olvasók, még az rtl klubon ismerkedtek meg a sorozattal. 2005-ben, basszus de régen volt :D
Egy korszak lezárult, hisz kb. a jelenleg futó ismert sorozatok közül, azt hiszem a Grace klinika az egyetlen, ami a sorozatjunkie előtt indult.
Véleményem szerint a magyar cím messze jobb, mint az eredeti. Odaát

sleepwalker77 - 2020. 11. 21. 20:30

Ezt így kellett lezárni, kettőjükkel indult az egész, velük is lett vége.
Az elejétől kezdve néztem, számomra tökéletes lett, főleg úgy, hogy milyen gyenge volt ez az utolsó évad a régiekhez (1-5) képest.

tommy - 2020. 11. 21. 20:42

komolyan szinte egy az egyben átvenni a Vámpírnaplók végét? szerintem ez gáz volt. minek kellett meghalnia Deannek ha nem tudták rendesen megalapozni, ennek a random halálnak így semmi értelme nem volt, csak néztem, hogy WTF. 40 percbe sűríteni ennyi mindent? rohant az egész rész, pár percen belül váltották egymást a különböző zenés montázsok, csak kapkodtam a fejem, totál amatőr szerkesztés. Dean kocsikázása a zenére volt a legjobb ott kellett volna lezárni, de még abba is belerondított Sam iszonyatosan ciki öregítése, ennél Friderikusz új műsorában is sokkal jobban maszkolnak. nálam simán csatlakozik a Dexter fináléhoz.

Sawyer - 2020. 11. 21. 21:26

@Crow

A megvalósítás ért fel egy paródiával.

Na sikerült legyűrni… emlékszem, a Lost sorozatzáróján sokat bőgtem, még utána is, itt meg néhány jelenetnél rendesen röhögtem. Egyáltalán nem volt rosszabb, mint az előző 9-10 évad, ha azon a szinten nézzük, simán méltó sorozatzáró. Ótvar képi világ, borzalmas színészi játék, már-már várva, hogy a két főszereplő ledönti a negyedik falat és kikacsint a közönségnek. Végig macsóskodás, minden fél percre jutó sziporkázás, végre egy tortát az arca-geg, mi többet kívánhatna az ember egy horrorsorozat végétől? A zárókép még azzal lett volna teljes, ha integetve felszállnak egy buszra, mint a Szomszédok végén. Sikerült jócskán nyúlni a Sírhant művekből, lényegében egy az egyben lemásolták annak a befejezését, mind az autóval, mind az öreges résszel. A zenék nagyon oda nem illőek voltak (bár már a 6. évadtól rászoktak a minőségi rock helyett a supermárióra), főleg a Sam halálától futó Carry on volt röhejes, a legnagyobb videómegosztón minőségibb covereket találni.
Semmi bajom nem volna egyébként ezzel a befejezéssel, az sem zavar, hogy egy random vadászat közben veszti életét Dean, a gond ott kezdődik, hogy azért okozhat ez még a legnagyobb jelenlegi rajongóknak is csalódást, mert a készítők az elmúlt 10 év alatt sikeresen ásták magukat zsákutcába. Mi a garancia arra, hogy a pokol, purgatórium, valós világ, mennyország, scooby-doo világ, alternatív világ után nem gondolnak egyet és másznak vissza? Semmi, és annyira jelentéktelen, hogy hová jutottak végül. 10 év alatt az új készítők téttelenné tették a történéseket, és annyira elidegenítették a sorozatot a gyökereitől, hogy sokan már arra sem emlékeznek, mik voltak az első évadokban. Volt 5 év remek sztori egy remek zárással, aztán a fokozatos bazári gagyiba való áttérés, minimális kikacsintásokkal a múltra. Itt nem a bunkerajtó bezárásnak kellett volna Samnek pityeregni, hanem Jessicán, Ellenen, Jón, Ashen a fogadón, felidézni azokat az időket, mikor a Szellemvadászokkal szívatták egymást, mikor még a roncstelep volt a “bázis”… Mikor még nem szamuráj angyalok és démonok viccelődtek minden utcasarkon, hogy elővegyék a bökőt, hanem mikor a démonok kőkeményen repülőgépeket vezetek a földbe, és egy démont egy évad alatt alig bírtak kinyírni… John, Mary és Jessica volt a kiindulópont, erre feltűnnek egy másodpercig a falon, egy századrangú vámpírcsaj statiszta meg majd előhozza a nosztalgiát, nem? A 15 év alatt ezerszer repkedtek a tesók a vitrinekbe, csavaros gerendákba, erre pont egy deszka okozza Dean halálát? Na ez az öncélú pofátlanság. Vagy nagyon jól tudják, hogy a vámpírok falkákban vadásznak, a kocsi tele van fegyverekkel, erre odamennek, két machetével? Vagy ökörködnek mindenfelé ügynöknevekkel, teli vigyorral, miközben pár évvel korábban egész Amerika őket körözte? (Henriksen ideje oké, mert ott halottnak nyilvánították őket Lilith robbantása után, de a leviatánok vagy valami lények az ő bőrükben mészároltak le egy banknyi embert.) Én is a kezdetektől néztem, 2006-ban kezdte az RTL, egészen a 10. évadig követtem heti rendszerességgel, a wikipédián két évadig szerkesztettem rendszeresen, szinronparódia-sorozatot készítettem belőle, imádtam, ezért sem jó így vélekedni róla, de ez egy szégyen.

yagami01 - 2020. 11. 21. 21:29

15×20
Ha bármi elhangzott már előttem is bocsi, még nem olvastam el mindent. :)

Szóval szerintem is felemás lett a rész. Viszont eltudom képzelni, hogy szomorúak most a készítők, hogy ennyire lepontozzák a részt és rossz lett a fogadtatása. Vagy titkon azért számíthattak erre? Megkockáztatom, hogy a legrosszabb értékelésű évadzáró i_m_db-n de lehet amúgy is. És az egyetlen évad, ahol utóbbi oldalon nincs egy 9-es rész sem.

Amik nem tetszettek:
– Dean halála. Oké, hogy nincs Chuck története, meg az 5. évadban is elhangzott, hogy csomószor meghaltak, csak Isten hozta vissza őket és erre nem emlékeztek. De akkor is, valahogy gagyinak éreztem. Egy sima vasdarab…
Ez azért is kérdőjeles, mert még ha igaz is, hogy eddig csak szerencséjük volt, Chuck azt már elvette tőlük. Amit visszaszereztek. Pontosabban oda adta nekik a szerencse Istene? Vagy minek az istene. És Hősöknek nevezte őket. Szóval lehet, hogy a Hősök szerencséjét kapták meg. Vagy ez ilyen trial verzió volt, amíg helyre nem rakják a dolgokat? Ezt honnét lehet tudni? Mert ha az még megvan, ez nem történhetett volna meg.
– Dean-nél miért nem próbáltak Jack-hez szólni? Vagy valami. Persze, biztos tudta amúgy is, csak nem akart közbe avatkozni és Dean is elfogadta, kb. nem is akart megmenekülni. Lehet találni magyarázatot, hogy belefáradt, mindenki meghalt már, túlvilágon több ismerőse és rokona van már, mint itt, kb. mindenen túl vannak stb… de nem tudom, furi.
– Tényleg kevésnek érződött picit a 40 perc ennek az egésznek.
– 20. résznél az eddig megtett utat teli tettem volna régi jelenetekkel. És ha nem is volt Carry on, jöhetett volna AC/DC. Ez hogy nem jutott eszükbe?
– Sok szál maradhatott elvarratlan, lásd Ruby.
– Castiel segített Jack-nek rendbe tenni a mennyet. De Castiel az ürességben van:) Most akkor Isten kihozta onnét? Vagy beugrott megbeszélni a dolgokat?
– Így viszont fennmaradtak a 19. rész logikátlanságai, ami így legalizálja az összes butaságot, ami ott történt. Halál kinyírása csettintéssel egy arkangyaltól, ráadásul idő előtt, a mindentudó Isten nem tudta, hogy nem tudja elolvasni a Halál könyvét stb. stb.
– Összességében gyengébbnek éreztem, mint egy-egy évad közbeni részt. Lásd a billiárdos vagy a szerencsétlenes részt.

Ami tetszett:
– Pités jelenet
– A készítők nevei FBI-osként.
– Dobócsillag.
– Vámpírcsaj visszahozása régi évadból.
– Sam-nél jól átadták az egyedüllétet.
– A telefoncsörégés olyan volt, mint amikor az apjuk halála után az ő telefonja csörrent meg.
– A menny sem volt rossz.
– A mennyekben lévő Impala rendszáma a régi, KAZ-os.
– Jó ötlet volt a mennyekbéli Impalában szóló Carry on
– Szintén jó ötlet volt a köszönetmondás a végén.
– És jó ötlet volt a köszönetmondás alatti zene. Ugye ugyan ezt hallhattuk a 4-5. évadban, amikor Chuck mesél a fiúk történetéről, az impala történetéről. És így elég hatásosra és szomorúra sikerült ez a jelenet is. :)

Szóval voltak dolgok amik tetszettek, voltak amik nem. Vannak dolgok amiket teljes homály fed (ki Sam gyerekének anyja?). Nem tudom, furi és azt érzem összességében bár volt benne pár easter egg és tök jók ezek az apró dolgok, de azt gondolom ütősebb befejezés méltóbb lett volna. Nem biztos, hogy 40 perc alatt, de az általunk felvázolt 19. rész csak Isten kamuzása volt elméletből szerintem lehetett volna rittyenteni egy jót.

yagami01 - 2020. 11. 21. 21:49

( Amik nem tetszettek szerk.:
Vámpírok, úgy önmagában, még ha a tálalás nem is megszokott annyira. A vámpírok egyébként isn agyon elcsépeltek lettek már a sorozatban. Uncsik. Legalább egy rég elfeledett, első pár évados sztorit hoztak volna be újra. Vagy lényt. Vagy egy új lényt, ami odakúrós. Vagy valami, ami nem fordult elő ennyire gyakran. De ez így önmagában, hogy vámpírok, ötlettelen. Gyenge. Ennél fogva pedig más, különlegesebb lény kapcsán sokkal jobb és hihetőbb halált is lehetett volna írni Dean-nek, ha már mindenképp neki kell meghalni. Persze ez is hihető, bárkivel előfordulhat, csak… na. )

yagami01 - 2020. 11. 21. 21:51

És ami még az előzőkön túl ütött volna, hogy visszahozzák azt a szűrőt és képi világot, amit az első évadnál használtak. Ahogyan kezdett, úgy is ér véget. AC/DC-vel az elején és Carry onnal a végén megfűszerezve. Ahj. Ezeket miért nekem kell mondani?:D
(Többet nem spamelek, csak jutnak eszembe a dolgok.)

Ati7 - 2020. 11. 21. 21:53

El sem hiszem, hogy vége. Nem volt tökéletes a finálé, ahogy a sorozat sem, de a szentimentalizmusom miatt minden hiba eltörpült. Szerintem szép lezárást kaptak a srácok, a pajtás jelenettől végigbőgtem a részt.
15 év..taknyos tini voltam amikor indult a sorozat 2005-ben, ma meg saját családom van.
Ahogy a Smallville-re, úgy a Supernaturalre is örökre emlékezni fogok.

Geralt897 - 2020. 11. 21. 22:34

Yagami01 a kepi vilag a 6. Evadig volt jo, ott se mar az igazi filterreldolgoztak, de jobb mint utana. Dean hakala jo, csak amit irtal vagy mas lénnyel vagy emberrel. Latod, a rajongok jobb otleteket adnak mint akik irtak. 😕

Vágási Feri - 2020. 11. 21. 22:42

Még az rtl klubon láttam az első két évadot 2006 őszétől kezdve, szóval 14 éve követtem a sorozatot, mondanám, hogy ezen nőttem fel, de már akkor elmúltam 20, így nem állja meg a helyét a dolog, de 14 év, akkor is 14 év. Az első két szinkronizált évad után a harmadik évadot először fura volt angolul nézni, aztán amikor évekkel később belefutottam a tévében a szinkronizált részekbe, hát fogtam a fejem, hogy milyen kis tinihangja van Samnek. :-D

Férfiasan bevallom, én is megkönnyeztem ezt az utolsó részt még akkor is, ha a többséggel hasonlóan én sem voltam teljesen elégedett a zárással. Dean is jó apuka lehetett volna, őt könnyebben is lehetett volna öregíteni, betették volna Jensen szintén apját Jensen helyett. Persze valahogy lehetett sejteni a végét egy ideje, hogy valakinek már muszáj lesz meghalnia, de azon csak pislogtam, hogy előszedtek egy pillanatra ilyen jó 300 résszel ezelőtti epizód szereplő csajt.

Tényleg voltak jó poénok (ügynöknevek, pite) és érzelmesebb pillanatok is benne, de néha kicsit paródiának is tűnt. És vágom, hogy a mennyben máshogy telik az idő,ötletes is volt, hogy amíg egyet Dean kocsikázott, Sam leélte az életét, de az utolsó pár részbe túl sok dolgot próbáltak sűríteni.
Az ötödik évadban feltűnő félig démon, félig ember gyereket kár, hogy teljesen elfelejtették, vele is igazán kezdhettek volna valamit az utolsó évadban, meg annak ellenére, hogy Crowley és Gabriel már rég meghaltak, én reménykedtem benne, hogy valahogy azért feltűnnek.
Összességben örülök, hogy a sorozat vége happy end lett, ha az utolsó részeket nem csapják össze, akkor a 19. rész lezárása is tökéletes lett azzal, hogy csak elkocsikáznak.
Volt a Dallasban egy évad, amiben Bobby meghalt, aztán jó sok résszel később visszaírták, és ezt azzal magyarázták, hogy Pamela csak álmodta a halálát. Na, ezt még esetleg el lehetne játszani pár év múlva itt is, törölnénk a 15. évad egy részét, és mehetne újból az egész évad más sztorival. :-D

Amúgy ez a hülye maszk a vámpírokra vajon a covid miatt kellett? :-D

Geralt897 - 2020. 11. 21. 22:47

En is arra gondoltam, hogy a covid miatt került a maszk rajuk, de gagyi lett. Vampiroknak minek? 😂

Kira - 2020. 11. 21. 23:15

yagami01: Jack elmondta, hogy nem fog beleszólni a dolgokba és ők is tudták, Dean is megmondta, hogy mindig rossz származik belőle, ezért nem erőltették. Plusz tényleg mindent megtettek már, Dean számára ez volt az igazi pihenés, amit már megérdemelt.

Castielt kihozta Jack az Ürességből, ami logikus, ha a kettejük viszonyára gondolunk. Gondolom maga mellé emelte, mint “Tanácsadó”.

Szerintem a készítők nem számítottak negatív visszhangra, mert akiknek igazán fontos volt ez a sorozat, akiknek igazán a szívükhöz nőttek a fiúk (még ha csak egy sorozatról is beszélünk, azoknak ez megható volt. Senki fanantikusságát nem akarom ezzel persze leszólni, de Dean halálától én végig sírtam az egészet és azóta még 3x megnéztem és mindig ezt váltotta ki belőlem, szóval nálam nagyon betaláltak. A színvonal rég nem volt a régi, de a srácok azok voltak és ez róluk szólt, az ő lezárásuk.

yagami01 - 2020. 11. 22. 00:18

Geralt: Aha, 6. évadig max. Sok mindennel van úgy egyébként, hogy jobban vágják az adott dolgot azok akik szeretik és lenne jobb ötletük, mint a készítőknek. Ami szomorú, mert csomó minden lehetne így jobb.

Kira: Nem tudom mennyire súlyos az a sérülés és tudom, hogy körbe voltak véve hullákkal, de ha más nem is, a mentő még mindig opció:D Nem tudni kiértek-e volna (nyilván meglehet úgy is írni), de nem véletlen akart Sam telefonálni.
Ha Jack nem szól bele semmibe, akkor Castiel-el miért tett kivételt? Tudom a válaszod, mármint láttam mit írsz, de… nem tudom. Itt vannak a további kérdőjelek ennek kapcsán: Miért hiszi mindenki, hogy Eileen a gyerek anyja, amikor Isten elpárologtatta? És Donna hogy tudott segíteni, amikor ő is meghalt? Ha Castiel mellett Jack visszahozta Eileen-t is, Donnát is és akkor így mindenkit, akkor miért nem látunk senkit? Ha Jack visszahozta ezeket az embereket, akkor pont Dean-t miért nem? Szóval érted, ezek így egy nagy “????”.
Szerintem a 15. évad közepén erősebb részeket kaptunk, mint ez az utolsó. Függetlenül attól, hogy voltak benne jó ötletek. De én összességében ezt érzem.

Na elolvastam a hozzászólásokat és a kritikát. Donnát és Eileen-t érintettem már Kirának fűzött válaszomban. Az 1×20 és 15×20 közti párhuzamról én nem tudtam, meg hogy a szereplő is pont abban szerepelt, ezért hozhatták így be a vámpírokat? Hm. Jó indok mellettük, és egy pici plusz pont is, ha ez szándékos volt. De sorozatzáró és szerintem akkor is más kellett volna.
Az 5. évados párhuzam is jó felfedezés. Ott Sam igaz nem halt meg mondjuk, csak be lett zárva végül is… de Dean maradt a családdal, most fordítva. De valahogy itt már mást vártam volna. Vagy hát lehet jó lett volna ez a vég, csak máshogy.

Amit többen írtak, a csomagtartólecsapós vég, na az! Az például megint olyan, hogy tetszett volna. És meg is lett volna az 1. évados párhuzam, ott ugye az első rész ér ezzel véget, valamint a 2. évad finálé. És alapja is lett volna annak, ha egyszer folytatják (mert ugye utaltak erre is). Az a jelenet… annyira klasszikus, annyira ütős, epik… Odaát.
Például:
– Indul a rész Carry on-al (egyébként szerintem azért sem azzal indult, mert előtte a 00 kezdett azzal)
Ja és az eddig megtett út teli van első 5 évados jelenetekkel.
– Rendben, legyen sima vadászós, mint régen. De akkor ötletes, mint régen. A lény is és a története is.
– A képi világ 1-2 évados.
– A rész bőővelkedik első 5 évados utalásokban, kikacsintásokban, easter eggekben.
– Akár időutazást is bele lehetett volna vinni, első 5 évad idejére. Lehet hülyeség csak gondoltam olyasmire is, hogy a régi évadokból vágnak ki jeleneteket és ollózzák össze egy olyan történetbe, amire beleillik. Ide nyilván régi szereplőket kellett volna viszsahozni. Pl. beszélgetnek Ellen-el a kocsmában, azt felveszik most, elmondják nekik mi a dörgés, jövőből jöttek stb. Elbújnak, mert jönnek a múltbéli ének. És akkor bevágnak egy jelenetet a régebbi évadból ami oda passzol. Meg ilyenek. Csak mondtam valamit, lényeg, hogy ötletes rész és visszautalás.
– Bunyós jelenet közben AC/DC
– Találnak valamit, ami földi léptékkel mérve, de nagy gond lehet. Valami szerveződés, akármi.
– Nyilván egy pár mondat lehetett volna ebben a részben a 19. részben látott történtekről. De értelmesen, odaátosan.
– Zárás, nem sokkal utána, miután megkapták az előző előtti pontban írtakat. Vagy… mindegy nem részletezem, lehet később is, lényeg, hogy zárásként pedig:
“We’ve got work to do”

Ebbe is bele lehetne kötni: 2. évad ismétlés.
És egy évadban 2x is lenne, mert az első részt a 15. évadban, mármint a végét azt nagyon jól összekapcsolták az 1. évad első részének a végével, s be is vágták hozzá az 1. évadbeli jelenetet. Tehát ott már volt egyszer – ott is nagyon hangulatosan – “We’ve got work to do”. Úgyhogy ha így nézem 1 évadon belül a kettő sok, ilyen sose volt. Szóval ez esetben lehet azt kellett volna, hogy ott ezt lehagyják és a 1×01 végén lévő lecsapósat a 15×20 végén lévő lecsapóssal vágják össze. És akkor a legelső rész vége forrna össze az utolsó rész végével, ebben is van szimbolizmus. És sokkal jobban tetszett volna egy ilyen rész. Továbbra sem lett volna semmi extra, de sokkal jobb lett volna szerintem.

Ambriel - 2020. 11. 22. 07:42

A finálé okozta zaklatottságból magamhoz térve felmerült bennem, hogy Sam fiával valami nem stimmel. Úgy tűnt, mintha kicsit sem bánná, hogy az apja meghal, mintha erre várt volna, hogy elkezdhesse a maga kis mesterkedését. Nem tetszett az arckifejezése. Szerintem, ha mondjuk 5 év múlva, a 20. évfordulóra csinálnának egy filmet, vagy pár részt, akkor lehetne, hogy valaki beállít a Mennybe, pl. Castiel vagy Jack, hogy Dean és Sam szakítsa meg a vakációt, mert Sam fiacskáját le kellene kapcsolni.

Geralt897 - 2020. 11. 22. 08:12

Yagami01: atszurta minden szervet, nem elte volna tul. Ha kihuzzak egybol meghalt volna, de mondta is dean.

Geralt897 - 2020. 11. 22. 08:18

Talan mert castiel mennyben van, vagy hackal el tunt, mindenre ott a valasz.

Geralt897 - 2020. 11. 22. 08:23

Dean halala igy volt tokeletes, emberi. A resz epilogis lett. Van hibaja, es en nagy kritikus vagyok vele, de szep lezaras lett. Sam fia nem nézett csunyan. Jack eltunt, kesz, nem avatkozik bele. Sokan az i mdbn azert huztak ke mert dean meghalt es nincs castiel. Ez a kislányos gondolkozasbol adodik. Nem realis a pont. Igy is jobb zaras mint sok mas sorozatnal. 7-8 kozott van a hibakkal es gyorsasaggal mert mégis jo vege lett, olyan amilyennek kell lenni.

Geralt897 - 2020. 11. 22. 08:27

Yagami01 a csomagtartos tok semmilyen zaras lett volna. Mar meg volt az utolso evad 1. Reszeben, meg a 19. Reszben. Na az lett volna olyan, hogy en akadok ki.
Donna visdzatert, visdza hozott mindenkit aki a valos foldonnvolt. Azert nem szeerepelt senki mert khm covid khm. Jack meg ertsetek meg, nem avatkozik bele es eltunt. Logokus gondolkozas kell csak.

yagami01 - 2020. 11. 22. 08:49

Geralt:
Persze, mondta, mert ez volt a szövege:D Amúgy honnét tudta volna, hogy mindenét átszúrta? Jó, lehet van ennyi vadászós tapasztalat, hogy mi hol helyezkedik el, boncoltak is már meg nem tudom, de ezt bizosra így szerintem nem biztos, hogy megtudta volna mondani.

Sam fia kicsit semmilyenen nézett, ez volt szerintem a kifogása Ambrielnek. Nem volt érzelem az arcán, hogy igazán szomorú lenne. Ami arra enged talán következtetni, hogy Sam már régóta feküdt ott és már jó ideje fel volt készülve arra, hogy meg fog halni.

Ha a csomagtartós lezárás lett volna, akkor eleve úgy írtam volna meg az egészet, hogy az 1. részből kimarad és a 19-ből is. Mint írtam. De igaz, a 19-re nem gondoltam és ott is jó volt ahogy zárták vele, úgyhogy ők is gondoltak rá részben. Hm.

A Covid nem kifogás. Mikor ott van 30-50 ember (mondtam valamit) a hídon egy rakáson egymástól 10 centire maszk nélkül, nehogy már 2-3 plusz színész gondot okozzon. Akarat kérdése.

De ezekben a zárásokban és utolsó részben nem értünk egyet.

Attila11 - 2020. 11. 22. 10:38

Nálam is lezárult egy nagy korszak. Ez volt az utolsó sorozat, amit anno még a tv-ben, magyarul kezdtem el nézni. 12-13 éve nem nézek tv-ben külföldi sorozatot és azóta csak eredetiben, magyar felirattal. Az, hogy a tv előtt ülve várjak egy-egy sorozat epizódot már valószínűleg soha nem fog visszajönni, főleg hogy tv-előfizetésem sincs már egy jó ideje…

Emlékszem, gyerekként hogyan vártuk a péntekeket a Dallas miatt vagy kéthetente a csütörtököket a Szomszédok miatt. És régen ez volt a természetes, ebbe a sorba tartozott utolsó mohikánként az Odaát. Igen, nekem Odaát és nem Supernatural. Azzal, hogy vége lett, ezek az emlékek is még messzebbre kerültek.

Másfél évtized, mennyi minden történt! Mennyi változás! Hihetetlen…

De hogy a záróepizódról is mondjak valamit:

Dean sokszor meghalt, ez így annyira nem ütött. Sam öregedése kicsit gagyi lett. Egyetlen egy meghatározó szereplő sem tért vissza. A Mennyek is furcsa volt így, hogy csak Bobby mondta el milyen és nem mutattak belőle többet.

Szívesen néztem volna egy olyan feelgood epizódot végig, ahogy ez elkezdődött. Élik a megérdemelt hétköznapi életüket. Dean szabadon autókázik, Sam családot alapít, később Dean is. Közös karácsonyok, stb. A végén meg újra összeállnak, mert történik “valami”. Baby előkerül, csomagtér lecsap. Vége.

Geralt897 - 2020. 11. 22. 11:09

Erzi, hogy hova szurodott, es hosszu is volt, ki kellett volba jonnie a teste masik felebe.. Atszurta a gyomrat is.
Arra is gondolj, hogy nehez egyeztetni a szineszekkel. Mindenki mashol lakik, virus miatt amcsiba kaosz volt, lehet valaki elkaota, mindenrr lehet valaszt adni. Direkt csinaltak met zaradt a sorozatnak ezert.

Geralt897 - 2020. 11. 22. 13:04

Utalom a telot, ennel az oldalnal folyton szarakodik ha irok es ezert van sok felre nyomas betube.

Geralt897 - 2020. 11. 22. 13:11

5. Evad utan a 11. Es a 14. Evad volt amit imádtam nagyon, foleg a 14. Ami sokkal szemelyesebb kis ivubb lett sokkal karakter orientalt.

hortamas - 2020. 11. 22. 22:16

A lezaras eleg kapkodos lett, de a zene meg mindig ott van!
Es az atdolgozott verzio sem rossz. 2018-ban keszult: https://www.youtube.com/watch?v=qKvj12YTtI4

Legelso komment (upvote alapjan) 1 evvel ezelottrol egy rajongotol, hogy bar ez lenne a sorozat utolso reszeben – bar kicsit masfajta lezarassal.

Harmadik komment: “THEY USED THIS COVER FOR THE SERIES FINALE!!!!!!!”
Ez mar mekkora! :)

H1N1 - 2020. 11. 23. 01:14

Hát én megkönnyeztem…
És pont jó volt ez a “hétköznapi” halál mert már nincs egy isten aki írja a storyt a maga szórakoztatására, hanem ha balul üt ki vmi, akkor annak következménye van.

Ja és hatalmas plusz a dire straits-ért meg hogy a kocsikázáshoz rakták be a himnuszt. Az pont oda való volt.

15 év, uram isten…

Alwx - 2020. 11. 23. 02:52

Egyszerűen tökéletes és fantasztikus lezárást kapott a történet és a két testvér. Őszintén attól a pillanattól, hogy Dean fennakadt azon a csövön vagy min végig sírtam az egészet ha visza gondolok pedig pár órája néztem meg most is sírni tudnék. Sajnálom, hogy vége de szerintem ez így volt tökéletes. Nagyon menő, színészek a srácok az egyszer biztos!!!!!

sirok0001 - 2020. 11. 23. 11:07

Üdv. Vége. Le kellett zárni, már így is olyan magasságba jutottak, hogy bármilyen zárás is megosztó lett volna. Nem könnyeztem meg és azt is éreztem, hogy nem erre vártam…, de az érzelmi töltet mégis működött, agyon hallgattam carry on_t. Ami nagyon nem tetszett: mellékszereplők hiánya, Bobbyból is többet vártam, de valahogy az előző részből valahogy mégis ez volt várható. Az élet megy tovább, Isten nem szól bele, nincs eleve elrendelése stb. Értem, de a kivitelezéssel problémáim voltak. Ez van azért sajnálom, hogy vége.

Lencsi - 2020. 11. 23. 15:44

Dean es Sam elhajt a naplementebe, szabad akaratukbol – nem lett volna jobb? Mint a tudat, hogy Dean ‘hiaba’ kuzdott, csak belehalt? Mehetett abba a degradalt mennyorszagba a korrupt angyalok koze, akik ellen kuzdott? Kosz, de tobb jart volna neki is.

Necridus - 2020. 11. 23. 16:22

Lencsi:

őőőő, de nem is.
Dean azért küzdött, hogy emberek élete jobb legyen (mióta vadász), valamint azért, hogy Sammyvel szabadok legyenek. És elérte mindkettőt. Hiába lett csak pár óráig/napig szabad, ő úgy érezte, elérte azt, amit szeretett volna, végre békére lelt.

Bobby elmondásából Jack helyretette a mennyeket, ezért azt se mondanám, hogy olyan a helyzet ott, ahogy te leírtad. Nem tudjuk, milyen pontosan, de Bobby elmondásából már egyáltalán nem olyan, mint volt.

viorica6 - 2020. 11. 24. 13:40

Bocsi, nem olvastam a kommenteket, hogy más is vélekedik-e így, mert rengeteg, de szerintem ez a ráfutott Dean a vasrúdra vég, nagyon-nagyon kifejezően sikeredett és visszautalt arra, hogy már nem Chuck írja a történetet. Eddig ugyanis ő védte meg őket a koleszterintől és a béna balesetektől is, hiszen ők voltak a történetének főhősei (erről volt is egy teljes ep). Nagyon tetszett ez a fricska, hogy igen, Chuck nélkül nagyon rövid karriert futottak volna be a srácaink, mert kb. 5 perc után beledőlnek a vasrúdjukba vagy belefutnak egy machateba egy viszonylag satnya monszterral szemben is, hiszen csak emberek… Pacsi az íróknak!
(Illetve, nyilván, ha csatában esik el Dean, egyáltalán nem lett volna idő 20 percig összeborulva sírdogálni. )
Nekem az piszkálta a csőröm, hogy Jack nem jelent meg, igaz, hogy nagyon karakteridegen módon lelécelt már az előző részben, de szerintem, ott sírt volna láthatatlanul mellettük, mikor Dean elmegy.
Nagy kár, hogy a mennyekben nem tudott több régi szereplő megjelenni, de bizonyára a COVID hatásai miatt. A mennyekben történt események nagyon jók voltak, Baby Deannel fut tovább a mennyekben, Baby a földön Sammel maradt, az igazi autók pedig a színészekhez kerültek, tök jó párhuzam.
A Cass segített átalakítani a mennyet, nagyon kapkodva beszúrt fejlemény volt, hiszen beszippantotta az empty. Akkor kiszabadult? Jack miért nem hozta vissza rendesen? stb… Szóval ez nagyon légből kapott volt.
Összességében ez egy szép, szomorú befejezése volt egy 15 éves történetnek, amit bevallom, a végére már annyira nem követtem, de valljuk be az elején sokunkat berántott az Odaát világ.
Ha a színészek valaha nosztalgiáznának, még mindig ott a lehetőség, hogy a mennyekben is szörnyekre vadásszanak, hiszen Bobby megmondta, az van, amire a legjobban vágysz :)

Geralt897 - 2020. 11. 24. 15:04

Igen, jack nagyon erzelem mentesen mentbel, pedig winchester es csalad tag es sok emberi erzelmei voltak elozo reszekben. Buntudat , boldogság.

Dark Archon - 2020. 11. 24. 15:56

Én is megkönnyeztem a végét, bevallom, pedig sejtettem, mi lesz. Az fura volt, hogy Jack, az immáron jó fej isten, egy ölelést sem kapott búcsúzóul, amiért kb. megmentett mindenkit, és várhatóan nem lesz akkora pöcs, mint Chuck.

Érthető volt az is szerintem, hogy 15 évnyi mellékszereplőből nem hoztak be mindenkit, így is az egész évad egy búcsúzó lett.

Én emlékszem arra a részre, amikor Dean az ígérete ellenére megöl egy kitsune-t (Jewel Staite játszotta, azért emlékszem ;)), és a fia megígérte, hogy eljön érte. Na, én vele ölettem volna meg Dean-t, az lett volna az igazán remek lezárás.

Geralt897 - 2020. 11. 24. 16:22

Dark Archon: Na igen, az érthetőbb lett volna, mint ez a random vampir csaj.

Lighter - 2020. 11. 28. 08:54

El kellett telnie par napnak, mig higgadtan tudok irni. Ennyi kuzdelem es nelkulozes utan nem ezt erdemeltek a fiuk. Csaladjuk kellett volna lennie mindkettejuknek, es szepen megoregedniuk. Tudom, sokan mondjatok, hogy az nem lett volna Dean-es meg ilyenek.
Volt egy sanda gyanum, hogy Dean a menyorszagban kot ki. Valahogyan ereztem, hogy a keszitok nem szannak egyszeru happy end-et. Sajna, igazam lett.
Valo igaz viszont, hogy a Wayward songban levoeknek szo szerint elegett tettek:
There’ll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don’t you cry, don’t you cry no more.
Vegyesek az erzelmeim. Tetszik is, meg nem is a vege, nem tudom eldonteni. Az erzelmi hatast maximalisan elérték. Logikus volt, – ahogy itt tobben mondtatok, – hogy Isten-Chuck mar nem vigyazott rajuk, nem irta a sztorijukat. De akkor is igazsagtalan, hogy Samnek hatralevo fél életét a testvere nelkul kellett leelnie es alig varta, hogy ismet talalkozzanak.
Azt nem ertem miert irtatok, hogy Dean vegre mehetett nyugalomban a kocsijaval. Amikor meg elt, nem mehetett vele annyit, amennyit akart?
Még most is konnybelábad a szemem, amikor ezeket a sorokat irom. Nem is ertem…
En anno csak par reszt lattam belole, tetszett, de nem kulonosebben izgatott a sorozat. Aztan kb. 8 éve az akkori parom vitt bele ujra a sorozatba (lehet, hogy tetszett neki Dean? :), aztan rakaptam, mint gyongytyuk a takonyra. Szoval nekem nem 15 ev volt, csak kb. 8 év.
Az akkor meghatarozo elso reszek nekem talan az 1. vagy 2. evadban a barlangos resz, amikor lemennek a pokolba, vagy hová, meg a karacsonyos resz, amikor a durva kinzasoknak vetik ala a fiukat, az eleg durva resz volt. Utana meg, ahogy behoztak az angyalokat is… Nem volt megállás.
Igen, a regi szereplok hianyoztak, foleg a fobbek, Cass, Jack a végén. Erzodott, hogy a covid miatt gyorsan és takarékosan lezárták.
Osszegezve, kaptunk egy felemas jo lezarast. Jo 15 evet. Nekem mindegyik evad tetszett. egyedul a Leviatanos, sajat magat megevos reszeket ne talaltak volna ki! Amikor feltette a kis partedlit… Jajjj. :) De abban is sztem meghatarozo resz volt, amikor Bobby-t lelottek. Legeslegjobbab a dramai, elgondolkodtato reszek tetszettek, pl. amikor Cass gazdatestérol szolt a resz. Tul sokat is irtam már. Koszonjuk fiuk!

Lighter - 2020. 11. 28. 11:18

Ja, igen, ahogy sokan. Tenyleg nem voltak onazonosak Dean-ék. Hiaba mondta Jack, hogy o nem szol bele a dolgokba, de hivhattak volna a fémrudas serulesnel.
Szoval tobb hiteltelen mozzanat volt. Meg az az oregites Samnél. :) Nekem is Friderikusz musor jutott eszembe. Nekik nincs jo maszkmesteruk, ezek szerint. Megegyszer megnezve a veget is meghato.

Geralt897 - 2020. 11. 28. 16:40

Lighter: Jack meg mondta azt is, hogy el megy, nálam ez annyit elent, hogy minél messzebb hogy ne is tudjon a földön zajló dolgokról. Mennyből is eltűnt, mondta bobby, hogy még változtatott itt is pár dolgon.

chusi - 2020. 11. 28. 20:05

Hát Én most nem jutok szóhoz…csalódtam!
Ennek nem így kellett volna véget érnie. Ennyi év után nem, ennél a sorozatnál nem!!! :(

Dark Archon - 2020. 11. 29. 17:53

Lighter: pontosan ezt “érdemelték”. Egy rakás ember miattuk halt meg, de az is igaz, hogy megmentettek is egy rakással. Többször elfelejtették, hogy a megszálltak is emberek, gond nélkül vágták le őket. Nem számított, hány ember hal meg, vagy hány világvége jön el, a lényeg, hogy ők éljenek. Igazából kib***tt önzőek voltak, ha belegondolsz.

Ezzel szemben a már-már paródiaszámba menő vasrudas jelenet erősen ellentmond az egész sorozatnak, de előfordul, hogy elfárad az ember.

Raynes - 2020. 11. 30. 07:19

Összességében tetszett a lezárás. Kicsit összecsapott volt itt-ott a befejező rész, de kihozták belőle, amit lehet. Nagyon illettek oda a dalok is, a Brothers in arms és a Carry on waywards son is.

Furcsa volt, hogy Dean a következő szörnyvadászatba azonnal belehal, de végül ha belegondolunk, mindegy volt ki mikor hal meg. Szabadon mentek, megmentették a világot, felkerültek a mennybe, ami olyan volt, amilyennek mindig is szerették volna. Szerintem teljesen reális volt, hogy miután már Chuck nem írta a történetüket, nem volt kényszer, hogy valami nagyobb isteni cél miatt túléljenek a tesók, és a végtelenségig küzdjenek, így könnyen belehalt az egyikük egy olyan komolytalan vámpírvadászatba is, ami korábban nem is lett volna nekik tétel. A sorozat így akarta tudatni, hogy normális emberek lettek, elvesztették a különlegességüket, de ki így, ki úgy végül, de végül a mennyekben kötöttek ki, ami mindig is el volt nekik rendelve, miután annyi embert megmentettek. Ennél sokkal pozitívabbat nem nagyon lehetett volna kihozni ebből, az irreális és unalmas is lett volna, ha továbbra is sorra nyernek minden vadászatot, leküzdenek minden ellenfelet, akkor nem változott volna semmi, és akkor nem lett volna értelme a küzdésüknek sem.

Az utolsó rész elnagyoltságát meg indokolta, hogy maradt 42 percük, amibe elég sok mindent bele kellett sűríteni, így semmit nem tudtak alaposan kifejteni, meg a covid is korlátokat állított, ahhoz képest nem lett ez rossz lezárás. Ha minden jó sorozat kapott volna, kapna legalább ilyen minőségű lezárást, akkor már boldog lennék.

A 15×00-át még nem láttam, az még hátravan.

Zoli - 2020. 12. 02. 16:13

Amíg D fel nem ért addig nem értettem mi ez a rész.Minek?Ürülék felesleges…De ott valami eltürt és végig könnyek
Csak a jóra fogok emlékezni a 15 évadból.
Köszi mindnkinek.

Anderson - 2020. 12. 02. 22:43

Jó sorozat volt. Hiányozni fog.

nagyhús - 2020. 12. 04. 00:22

A legnagyobb kedvencem volt, nehéz elfogadni, hogy nincs többé. Imádtam a sorozat témáját,stílusát, a poénokat, zenéket és magát a vadász-életérzést is. Fogalmam sincs róla, hogy lesz-e még valaha olyan sorozat, ami ennyire leköt.

Gergő - 2020. 12. 04. 15:17

Sajnos egy nagyon összecsapott befejezéssel zárult. Telis-tele hiányokkal, illetve fennmaradt kérdésekkel, amikre úgy gondolom jogunk lett volna választ kapni, főleg egy ilyen hosszú időt élt sorozat után. Nem is értem, hogy gondolták a készítők… A “búcsú” jelenet nekem színész szemmel nézve nem volt elég hiteles, a két karakter szépen játszott, de magát a szituációt ( annak a hosszát, módját, környezetét…) egyszerűen nem tudtam befogadni, irreálisnak tartottam az előzmények ismeretében. Sajnálom, hogy így lett vége, én másra számítottam volna, de ezzel azt hiszem nem vagyok egyedül.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz