login |

Dancing With The Stars – Mindenki táncol: vége az 1. évadnak

2020. 12. 14. 15:50 - Írta: Necridus

16 hozzászólás | kategória: hazai termék, kritika, reality,

Na, ki maradt itt a végére? A nézettséget elnézve még mindig siker a Szombat esti láz 6. Dancing With The Stars – Mindenki táncol első évadja, aminek a csatorna be is rendelte a második évadját. Azért valljuk be, a premier nem sok jóval kecsegtetett, legalábbis volt mit kritizálni. Ez sajnos a további kilenc adásra is igaz maradt.

Valószínű, ahogy én is, úgy mások is azért maradtak többségiben, mert nincs más táncos műsor az országban, de azért kellett egy erős idegrendszer a reality nézése során. A legdurvább, hogy pont a táncokkal volt a legkevesebb probléma.

Sok éve nem nézek magyar csatornákat, így azt gondoltam, iszonyatosan zavarni fog a sok reklám, de ennél sokkal nagyobb problémákkal kellett szembesülnöm. Lehet, hogy csak el vagyunk kényeztetve a nemzetközi színvonallal, de egyszerűen megdöbbentő volt tapasztalnom, hogy az ország egyik első számú kereskedelmi csatornájának újabb nagy dobása olyannyira amatőr kivitelezés szempontjából, hogy az nem igaz.

Sokkolóan özönlöttek a bakik, amik még az első epizódnál azt mondom, belefértek, de hogy még az utolsó részre is jelen voltak… A tovább mögött folytatom – értelemszerűen spoilerekkel is.

Kezdjük a műsorvezetőkkel, akik bármennyi éve is mozognak a szakmában, egyszerűen ez nem jött össze nekik. Persze, végigmondták a mondandójukat… üvöltözve, dadogva, ostobaságokat beszélve, kínosan táncolgatva. Nyilván majd, ha én is így teljesítek, akkor beszéljek, de láttunk már bőven jobb műsorvezetéseket, mint amit a Stohl-Kiss páros produkált ebben a műsorban.

A díszlet szinte tökéletes, a ruhák is mind pazarul mutattak, de ettől függetlenül technikailag sem voltak mindig a topon. Néha mintha filtereket próbálgattak volna, látványosan változott az interjúztatott bőrszíne, máskor random megrángatták a kamerát, mert… azt látták máshol? Emellett a szervezettséggel se volt minden rendben, mert nem egyszer fordult elő, hogy a műsorvezetők beszédébe olyan hangosan közbevágott a zenekar, hogy rendesen túl kellett üvölteniük a zenét – ami a rengetegszer hamisan éneklő előadót kísérte.

Mondjuk, hogy mindez megbocsátható – egyébként nem, azért ez 10 epizódon keresztül nagyon lehangoló a TV2 zászlóshajójától -, de akkor sem tudok örömmel visszatekinteni minden részre, ugyanis voltak még zavaróbb tényezők is a versenyben: a tánc abszolút hanyagolása. A párok felléptek a gyakorolt táncaikkal, majd jött a zsűri, aki azt elemezte, hogy milyen csinos, milyen bátor, milyen idős, milyen aranyos az adott ember.

Jó, a cél a szórakoztatás, de ez valahol mégiscsak egy táncverseny, könyörgöm! És nem csak én tekintettem annak, hanem némelyik versenyző is elég komolyan vette. És mégis…

Molnár Andrea (ezt a copfkészítési technikát sosem felejtem el) és Kováts Gergely Csanád még csak-csak foglalkoztak a tánccal, de azért ők is néha elfelejtették, miről szól a műsor úgy, mint a másik két zsűritag. Schiffer Miklós a legindokolatlanabbul jelenlévő zsűritag, mint divatszakértő nem sokat szólt hozzá a táncokhoz. Az utolsó értékelő pedig Ördög Nóra, aki úgy tűnik, nem bírta elviselni, hogy “csak” zsűritag, mert rendszeresen beleszólt mások mondandójába, néha a pontozótábla felmutatása előtt pedig egy kisebb szónoklattal is készült.

És még ezekkel is meg lehetett békélni … talán. Na, de amikor két fellépés gyakorlatilag ég és föld, és centire ugyanannyi pontot kapnak a “szakmai” zsűritől, a harmadik adás után pedig szinte ugyanazokat a pontokat kaptuk folyamatosan, az azért már majdnem bicskanyitogató volt. Minden ócsárolás nélkül, hiába az igyekezet és a kitartás, még úgy sem lehet egy Détár Enikő-produkcióhoz hasonlítani egy Tóth Dávid-fellépést. Legalább a látszatra érdemes lenne adni.

Ebben persze közrejátszott az is, hogy a nézők is szavazhattak. Érthető a csatorna döntése, hiszen a nézői szavazat az applikációhasználatból származó előnyök mellett nézőmágnesként funkcionál gyakorlatilag, de egy (valamennyire) szakmai, vagy legalábbis képességet próbára tevő versenyből elveszi a lényeges részt – igaz, a zsűri se akart túl sokat ehhez hozzáadni. Ha ez egy verseny, a táncot kell értékelni, nem kaphat a néző ekkora szerepet, hiszen nyilvánvaló, hogy a szimpátia sokkal nagyobb szóval bír náluk, mint szakmabeliek esetében.

Lehet, hogy ez a szomorú valóság a közönségszavazós realityversenyek esetén, amikhez már hozzá kellett volna szoknia mindenkinek, de ilyen szinten még sosem tapasztaltam, hogy figyelmen kívül hagyják azt, ami a műsor lényege. Akkor igazán lehetne verseny helyett szimpla revü vagy csak fellépéssorozat.

Mondjuk a verseny klasszikus szabályai nem sokat értek, amikor két már kieső párt visszahoztak. Igen, a vírus kiszámíthatatlanságot hozott a műsorba, de azért valahol visszatetsző volt, hogy az első két kiesőt visszaemelték a műsorba, az egyik pár pedig az utolsó adásig is eljutott. Nem csak náluk, de az egész gárdánál, zsűrinél és műsorvezető párosnál látható volt, hogy ők jól érzik magukat, de ez nem igazán valósult meg a képernyő másik felén, ami egy szórakoztató műsornál nem a legszerencsésebb.

Az pedig a műsorhoz kapcsolódóan az egyik legnagyobb kérdésem, hogy az utolsó adásnak mégis mi értelme? Dramaturgiailag futhatta volna többre is. Először eltáncolták az első táncukat, hogy lássuk a változást (mintha emlékeznénk, hogyan táncoltak 9 hete), majd azt a táncot ismételték el, amit a zsűri választott nekik (szintén, mintha emlékeznénk…), de itt már eggyel kevesebben, hiszen minden körben búcsúztunk egy párostól. A harmadik fordulóban bécsi keringőt adott elő az utolsó két páros.

Győrfi Dániel után Pásztor Anna esett ki, így került a döntőbe Gabriella Spanic és Gelencsér Tímea, aki végül megnyerte a műsor első szezonját társával, Hegyes Bertalannal.

16 hozzászólás Ne habozz!

ata - 2020. 12. 14. 16:39

Amennyire nem akartam nézni, azért mégis csak néztem persze nem élőben,mert ahhoz hosszú volt a műsor,de masnap csak a produkciókat megnézve mar elviselhető volt. Az éneklés akkor nem csak nekem szurt szemet, hogy hamis volt néha, ettől azért jobbat erdemeltek volna a produkciók. Nekem nincs bajom,hogy egy már kiesett versenyző visszakerült, tök jó táncokat hoztak. Azzal már nagyobb bajom volt,hogy Spanic kisasszonynak végig meggyűlt a baja a tanccal. Voltak kinos pillanatok,amikor azt se tudta,hogy most mi is jön, de azért ha már itt van,akkor a döntőig el kell valahogy rúgni. Én nem tudok táncolni, de rá kellett jönnöm,hogy szívesen nézem és egy kicsit irigykedek.

kron0s - 2020. 12. 14. 17:33

Én sem tudok táncolni, de a “versenyzők” sem.Ja hogy nem is volt követelmény az már nagy baj.A “versenyzők” megkapták a gázsit különösebb erőfeszítés nèlkül(kivétel Anna, Enikő).Én szégyelném magam a profi táncosok helyében mert ez kvázi a szakmát is lejáratta de a pénz nagy úr.néztem az rtl-es müsort anno hát ott meg kellett dolgozni a pénzért.Ez egy szutyok vót!

Deny - 2020. 12. 14. 17:36

Én azért nem láttam ennyire rossznak a helyzetet, bár azért a szarvashibákra én is felfigyeltem. Viszont jól szórakoztam, és látványilag nagyon ott volt a műsor, és nekem ez bőven elég.

Stohl nekem itt botrányosan gáz volt, olyan volt, mint valami kezdő, aki próbál ķínosan erőlködni. Ramóna se volt sokkal jobb, de azért ő mégiscsak zöldfülűbb ilyen téren. Viszont őt már pont kezdtem dicsérni a legutóbbi X-Faktorban, erre most megint úgy éreztem, mintha visszalépett volna kettőt.

Az énekesnő hamis volt, tény, ennek ellenére nekem nagyon tetszett az élő zene. Ha jól tudom, ez máshol nincs így.

Ami a leginkább zavart, az Pásztor Annáék kiesése. Nem szoktam ilyet mondani, de nekem erről ordított a bunda. “Be kell tolnunk Gabyt az utolsó szakaszba is, nehogy féltávon elkapcsoljanak a nézők.” Ami azért volt különösen gáz, mert az utolsó táncában olyan volt, mint egy zsák, amit a partnere dobálgatott. Katasztrófa! (Egyébként mint személyiség szimpatikus volt). Még jó, hogy nem ő nyerte meg.

Nem szeretem a táncot, soha nem néztem még DWTS-t, de ezen minden hibája ellenére jól szórakoztam, és várom a folytatást is. Hátha akkor orvosolják a hibák egy részét is.

Gosford - 2020. 12. 14. 18:00

Stohl András annyira nevetséges az ilyen show műsorokban, hogy muszáj volt néha odakapcsolnom. Egyetlen mondatát sem hiszem el neki, szinte ordít róla, hogy “valójában naaagy színész vagyok, ezt csak úgy mellékesen csinálom”. Most ráadásul rátett még egy lapáttal, hiszen itt volt a “világsztár”, és az elején pont elkaptam, ahogy felkonferálja, hogy “Gabriela Spaniiic”, miközben nem nagyon tartja színésznőnek, és nyilván meg is veti a sorozatait.

A díszlet egyébként rendkívül látványos volt, tágas a tér, és összességében vállalható műsor volt, nem úgy, mint az a bazári Sztárban sztár.

Abból a néhány táncból, amit láttam, csak az maradt meg, hogy Pásztor Anna szinte túlzásba esett – bár lehet, hogy ez lett volna az elvárható szint.

Scat - 2020. 12. 14. 18:10

Tudom, hogy megragadom a cikk lényegét, de mivel meglepően igényesre sikerült, ezért ez a hiba végtelenül bántja a szemem.
Helyesen: könyörgök.

Critica007 - 2020. 12. 14. 22:03

A kritika szinte minden szavával egyetértek. Amiken még én gondolkodtam:

Remélem lényegesen szigorúbb lesz a következő évadban és még több szakmai kritikát fog megfogalmazni a zsűri. Mekkora királyság lenne már, hogyha az osztrák testvérműsorban (Dancing Stars – semmi „with the”, és mennyivel logikusabb egyébként) látható Ekker Balázst (aki 6 szezont táncosként, majd 5 szezont zsűriként vitt végig eddig a sógoroknál) meghívnák a hazai verzióba is, és hagyják, hogy hozza a saját, szigorú stílusát.

Nem véletlenül hangsúlyozom a szakmaiságot ennyire, mert a produkciók színvonala a legritkább esetben karcolta alulról az angol, amerikai vagy osztrák versenyszámok szintjét. Egyszerűen ennél sokkal több kell. Szinte sosem éreztem a „wow” effektust. A legtöbbet kifejezetten untam, pedig csak 2 percesek voltak. Amikor a Strictly-t nézem, akkor a legtöbbször arra gondolok, hogy hogyan tudott eljutni a nem profi táncos erre a szintre ennyi idő alatt.

Személyes felhang következik: itthon egyértelműen Pásztor Anna produkciói voltak a legjobbak, de mivel olyan sokszor hangsúlyozták, hogy ő táncosnak készült Amerikában, esély sem volt rá, hogy a nézők győztesnek megszavazzák. Egyébként van olyan celebes vagy nem celebes reality, amiben az Anna nem szerepelt? Ha jól emlékszem a Survivor – A sziget 2. évadban tűnt fel először versenyzőként.

A tematikus adások sem alkottak maradandót. A mindig oly’ nagyon várt Halloween Special egy kisebb pukinak sem ment el itthon; annyi maradt meg belőle, hogy a Noszály Sándort valami elfuserált vérfarkasnak maszkírozták. Fájdalmasan ötlettelen volt; pedig a tv2 több műsorában is bemutatta, hogy hogyan készülnek az adások, a pénzhiányra nem lehet fogni.

Szintén fájdalmas volt, hogy a rég nem látott sms szavazás visszatért (gondolom az idősebb tévénézők miatt, amivel még nincs baj), és egyből 5 applikációs szavazatnak számított, aminek köszönhetően újra azt éreztem, hogy a bevételért tarhálnak a műsorvezetők. Szekunder szégyen a köbön!

Nagy pozitívum: A profi táncosok továbbra is rendkívül szimpatikusak, hozzászoktak a kamerákhoz, határozottan képernyőképesek lettek. Nagyon bízom benne, hogy a tv2 nem használja el őket más műsorokban, hanem tartogatja őket a következő évadokra.

A 2. évad elejére még benevezek, de ha nem lesz változás, akkor erre nem pazarlom a szombat estéimet.

Robi - 2020. 12. 14. 22:21

Az a baj, hogy a TV2 hiába öl bele ennyi pénzt mind a műsorba, mind a külföldi sztárvendégre és a marketingre, a műsorra is kellene energiát fektetni.
Nem az a lényeg, hogy minél hamarabb elhappoljuk a lincenc-t a konkurens csatornától, és műsorra tűzzük minél hamarabb, hogy ne találjon a konkurens csatorna hasonló műsort arra az időpontra.
Példát lehet venni az Álarcos énekesről. Sokkal igényesebb az is, több időt fektettek a műsorba, a maszkok is sokkal jobban néznek ki.
Ha már itt tervezik a második évadot, akkor kapjanak több felkészülési időt a táncosok.

Kati néni - 2020. 12. 14. 23:32

Sorry, de én nem vágyom haza, emiatt sem.
A haveréknak a szomszédban van magyar műholdas előfizetésük, ott néztük. Nagyon béna volt az a három adás, amit láttam a maffiatévén. Azt is csak Spanic miatt.

Anno a BBC Prime-on adtak pár évadot az eredetiből, a Strictly Come Dancing-ből, azt úgy szerettem, nem volt ugyan látványorgia és a versenyzők kétharmadát nem ismertem, de mégis minden adást megnéztem. Egyszer John Barrowman énekelte benne az Every Little Thing She Does Is Magicet. Bruce Forsythe a 80. életéve körül profin levezényelte a párjával a műsort, nem volt kínos, sőt inkább angolosan humoros, nem nyújtottak szét, a részek 90 vagy 60 percesek voltak, minden haladt tempósan, a drámát ügyesen kiporciózták, nem kellett félórát várni a kiesőkre, ugye a BBC valódi köztévé.

A műsor szépen reprezentálta az ország nyomorát, többnek akart látszani, mint ami, közben meg csak egy felfújt lufi az egész. A külcsín az ukrán piacon vásárolt kamu Adidas, de ha közelebb megy az ember, látja, hogy ez valójában Adios és az anyag annyira átlátszó, hogy a belbecs, a nagy semmi is kitűnik az olcsó nylon alól.

quatro quatro - 2020. 12. 15. 14:20

Néhány észrevétel műsorvezetők kapcsán, ami már régóta kikivánkozik belőlem Stohl (és Ramóna) kapcsán
Jelentős minőség van a műsorvezetésének minőségében, ha szavazattarhálós élőműsorban vagy előre felvett mondjuk kvízműsorban szerepel. Eleve van egy hülye stílusa ami a két műsortípusban egészen másképp működik, miközben a stílus mindvégig ugyanaz. Az elsőnél: próbál eladni egy narratívát, minden szavazat számít, egy szavazaton is sok múlik (kb. minden), amitől egyszerűen csak egy idegesítő pojáca lesz. Ez a kolduló stílus, főleg egy nagy kereskedelmi média esetén arcátlan és nevetséges, a vasárnapi főműsoridőben eladott reklámpercek miatt főleg (nem tudom mennyi plusz bevételt jelenthet a csatornának az emelt díjas sms). A második műsor esetében pedig wokkql minőségibb a műsorvezetése, a kvízműsorok esetében (civilekkel): ott ugyanez stílus ugyanez a narratíva, de azoknál működik, bármikor néztem ezeket a műsorokat az volt a véleményem, ahogy ő csinálja azt kb. tanítani kellene. Ha civilekkel van, egy előre felvett műsorban, tudja hogyan mozgassa a civileket, hogyan lazuljanak el a játékosok, hogyan szaladjanak a falhoz ha esik a labda, tudja hogyan kell az érzelmeket kihozni, hogy itt tényleg mindent el lehet bukni akár. Itt ajánlanám még a korábbi index egyik podcast adását, amikor Majka volt a szereplő és mesélte el, hogy nem mindegy egy ilyen műsor esetében a casting: mennyire nehéz kihozni egy-egy játékosból, hogy szórakoztató legyen, érdekelje a nézőket a műsor. Stohlhoz kb. bárki berakhatnának ilyen műsorokban játékosként, szerintem mindig ugyanaz lenne az eredmény.
Még az első műsortípusnál érdemes megemlíteni Ördög Nórát is, aki látszólag ugyanazokat a technikákat és stílusokat tanulta be – és ő is iszonyatos ebben a helyzetben.

Itt válik érdekessé Kiss Ramóna szerepe, aki ugyanonnan jött, mégis annyi karizmája és tehetsége van ezekben a műsorokban, mint a fehér falnak. Fura volt, hogy anno így beállt mögé az RTL az meg még furább, hogy a TV2 elvitte őt az RTL-től, egyből egy ilyen prio műsorba. Az ő műsorvezetői megjelenésével kezdett el érződni az RTL-nél, hogy kb változtattak picit a műsoraik struktúráján és úgy kezdtek el hozzáállni a műsoraikhoz, hogy a műsor müködik egy erősebb/képzettebb műsorvezető nélkül is. Nem véletlen, hogy a ValóVilágot is két kevésbé tehetséges műsorvezető vezeti kb. ugyanannyi karizmával,

elektro - 2020. 12. 15. 20:56

quatro szerintem pontosításra szorul Stohl ugyan olyan gyenge színvonalú műsorokat vezetett (kvíz műsort nem vezetett, amik voltak azokat nem lehet annak nevezni). Különbség a szereplőknél annyi volt, hogy valamelyikben kamerához szokott emberek voltak még a másikba nem.
Egyébként a tv2 műsorainál nagyon szembetűnő a sikkasztás alapvető dolgokat hagynak ki, ami sport témájúaknál nem csak a minőség rovására megy. Ha lenne rendes ellenőrzés már csődbe mentek volna (RTL lehet ezért nem vág bele a sport témájú versenybe a TV2-vel, ha megváltoznának jogi hátszelek lenne gond). Gondolom a Ninja Warriort is ezért kaszálták, mert abban nagyon meg volt kötve a kezük.

Stewie - 2020. 12. 15. 21:52

Én nem látom értelmét a folytatásnak, ha úgy is ugyanazokat a táncokat fogják eltáncolni, csak más sztárokkal. Búcsú tánc zenéje mondjuk bejött nekem, még ha se a dal címét, vagy előadó nevét nem tudom. Műsorvezetőket is totál gyengék voltak a szememben, és az állandó óbégatások miatt is folyton kellett hangerőt levennem, ha olyan pillanat adódott. Ha lesz folytatás, biztos belenézek, a többi utána dől el nálam.

Necridus - 2020. 12. 15. 22:21

Stewie:

Avicii – Without You

Egyékbént az átlagnéző pont nem tudja megkülönböztetni a táncokat _szerintem_. Nyilván egy keringőt meg egy kortárst igen, de azért az átlagos magyar nem fogja tudni, hogy a tánc közben melyik lépése inkább más táncstílushoz tartozik, melyik tánca néz ki inkább egy másik típusba illőnek, stb. Főleg, mert nem is azt nézi, inkább magát az előadást. Viszont ami egy átlagnézőnek fontos, az pont a versenyző. Ő az, akire felkapja a fejét, aki érdekli, hogyan teljesít, ezért odakapcsol.

quatro quatro - 2020. 12. 16. 09:43

elektro

Szerintem ráillik a kvízműsor, mert hát kvízkérdéseket tesznek fel (viszont a műsor és a kérdések nehézsége minősége miatt nem hívtam műveltségi vetélkedőnek).

Stewie - 2020. 12. 16. 16:23

Necridus:
Nekem kimaradt anno az RTL-s táncműsor, így zöldfülűként néztem a TV2-s változatot. Számomra kérdéses, hogy mennyire éri meg ezt a műsort csinálni, ha úgy is minden évadban csak ugyanazokat a táncokat táncolják el, mint eddig, csak mindig más és más fogja megcsinálni. Háttérzajnak tökéletes volt számomra a műsor, közben keresztrejtvényeket tudtam fejteni, legalább az ilyen nagy szabású showműsorok erre jók nekem, de azért oda pillantgattam időnként. Úgy tűnik, hogy arról nem fognak úgy se leszokni ezekben a show műsorokban, hogy folyton óbégatva mondanak ki valamit, vagy eredményt hirdetni, csak olyankor, mikor a szomszéd szobában alszanak, akkor le kell halkítanom, hogy ne verjek fel vele senkit sem.
Az előadó meg szám címet köszönöm, pedig Avicii-től meg vannak a megjelent albumai, dalai, de akkor ez vagy kimaradt nekem, vagy nem hallottam még.

babilon - 2020. 12. 16. 22:23

Vannak igazságai az írásnak, de azért eléggé rosszmájúra sikeredett. Már emlékszem miért utálok “kritikákat” olvasni.

Le lehet írni, hogy egyszer-kétszer volt egy hamis hang, de igazából érdemesebb lenne kiemelni, hogy minden dalt egy zenekar játszott fel élőben, 3 remek énekessel. Nem pedig megnyomták a lejátszás gombot a lejátszón.

A bakik mindig előfordulnak, szerintem némelyiken még jót is lehetett nevetni. Akit ezek az apróságok zavarnak, az csak a fogást keresi. Élő műsor szépségéhez tartoznak.

Bertókné Varga Mária - 2020. 12. 20. 23:22

Számomra, az egykori, Savária táncversenyek voltak a csodálatosak, de ez is tetszett. Pásztor Anna rengeteget dolgozott, de ugye, nem kell bizonyítanom, hogy bizony ez messze esik, a Savária, színvonalától…Détári Enikő tánca tetszett! Gabriella Spanic, egy végtelenül kedves, jóindulatú teremtés, de sajnos, nem volt semmi előképzése a tánc terén, és mint olvastam, később is kezdték egy jó hónappal a gyakorlást, mint a többiek. Andrei Mangra, csodálatos tanító, nem véletlenül nyert Európa Bajnokságon 2. Világ Bajnokságon 4. helyezett. Ő tanította Gabriellát, és nem akár hogyan. Gabriella, a sok sérülése, fájdalma ellenére is, összeszorított foggal, de harcolt, hogy minél többet tanuljon Andreitől, aki mint olvastam, szigorú tanár, de mint mondta Gabriella, nagyon jó tanítvány…Életre szóló barátságot kötöttek, és Gabriellával, kisfiával, és menedzserével, ő is Mexikóba ment, mert a világhírű színésznő, és menedzsere, mindent megtesznek, a tehetséges, szorgalmas fiatalemberért. Én is, mint sokan mások, csak miattuk néztem a Táncolás a csillagokkal című vetélkedőt. Az útólsó táncuk, a csodálatos zenével, ahogy a gyönyörű színésznő, szinte repül, a jóképű, sötét hajú partnere, Andrei Mangra karján, egy életre, felejthetetlen számomra!

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz