login |

Pilot: The Stand

2020. 12. 18. 15:50 - Írta: human

25 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

Újra adaptálták Stephen King 1978-as, klasszikus regényét, a Végítéletet. Ugye készült már korábban egy minisorozat belőle, de így a sorozatok platina korából visszanézve azért az nem egy magas lécet jelent. Filmként viszont senki sem próbált a könyvhöz nyúlni, nem is értem miért.

A történet röviden összefoglalva annyi, hogy egy katonai bázisról elszabaduló, iszonyat halálos vírus elkezdi kipusztítani az emberiséget. A halálozási ráta 99% fölött van, szóval akadnak, akik hátramaradnak. Róluk szól a sorozat, hogy miképp boldogulnak. Na meg arról, hogy mivel kell szembenézniük.

A dolgot nehezíti, hogy King-módra látomások és a természetfeletti is jelen van a történetben, szóval nem csak egy realista drámáról van szó. De természetesen azért az emberi lélek sötétségéről is szól a The Stand. Mindezt több szálon és időben vezetett történettel kapjuk meg, nem olyan nyílegyesen, mint a könyvben vagy régi sorozatban. Viszont ezáltal jobban árnyalva is a karaktereket? A készítők célja, és szerintük az érdekes rész igazán a járvány lezajlása után történtek, és ezzel jobban akarnak foglalkozni, nem akartak várni vele.

Érdekes választás az időben ugrálás, ami jelmezekből és sminkből mindig felismerhető. Ha jól látom a könyvpuristáknak nem annyira jön be, de mint eszközt, az első részben számomra korrekten használták, nem feleslegesen “izgalmas” flashforwardokra pazarolták. Inkább csak a reménytelen hangulatot erősítették, például Atlanta emlegetése az egyik és a másik szálon ütött kicsit.

Na meg így gyorsabban le lehetett tudni Stu és Harold mélységeit? Elkezdeni felépíteni a látomásokat és a rész vége felé az igazi főgonoszt. Mondjuk lehet, hogy némi kapkodó hatást is sugallnak ezzel, bár bevallom, sok pilot megnézése után ezt nem annyira éreztem benne. Sok minden történt, de mégsem volt túlzsúfolt a rész. Nyilván nem lesz igazi mély dráma, de azért valamennyire elidőztek a karakterek jellemének építésével. És hiába láttam meg, hogy 1 órás a pilot, abszolút jogosnak éreztem, pedig tudjátok, hogy sokszor csak felfújásnak tartom az ilyet.

Viszont (és tudom, hogy nem meglovagolták a COVID-világjárványt, hiszen nem idén hozták össze villámgyorsan a sorozatot) így 8 hónap javasolt távolságtartás és 1,67 millió világszintű halott mellett kicsit furcsa volt nézni az egészet. Még iszonytatóbb.

Tudom, a sorozatról írjak, de tényleg megkerülhetetlen az általános hangulat. Vagy nem? A poszternél is mondta valaki, hogy bírja a posztapok filmeket és sorozatokat, de mégsem volt jó ezt nézni most. Kicsit hasonlóan érzek. A minisorozattal ellentétben itt a rész végén mutatják, hogy 1 ember kétségbeesett önző döntése indítja el az egészet, miközben látjuk, hogy ez nagyon is reális. Na nem a 99%-os halálozás “holnap”, bár gondolom olyan vírus is beállíthat az emberiség következő 1000 évében, hanem az önzőség. Itt egy random példa.

Összességében nem tudom, nézni fogom-e tovább. A pilot 7/10 volt mondjuk, de minderre úgy tekintsetek, hogy a könyv nekem sosem volt a kedvencem, viszont a régi sorozat szintjét azért átugrotta az első rész. Aztán később ki tudja, hogy alakul.

25 hozzászólás Ne habozz!

Shyllard - 2020. 12. 17. 13:42

Elég papírforma kezdés, de a magokat szépen elültették. Szeretem King könyveit, ez még pont kimaradt, úgyhogy kíváncsi vagyok hova viszik a sorozatot.

Prince - 2020. 12. 17. 16:14

Elég gyenge, pedig látszik, hogy sokat költöttek rá, de teljesen feleslegesen csapong az időben, sőt inkább káros is, elveszik mindenféle feszültség.
A 94-es sem volt éppen a filmkészítés csúcsa, de legalább élvezhető volt.

Rammsch31n - 2020. 12. 17. 20:19

ha nem lenne a covid én bánnám, hogy nem azt az utat járják a készítők…de így őszintén már nincs kedvem még egy apokalipszist végignézni, mégha ez a valós világban közel sincs ahhoz szerencsére… pedig én oda vagyok ezért poszt-ap témáért, csak most kicsit már belecsömörlöttem, hogy mindenhol csak ez a vírus jön szembe…

Én olvastam a könyvet, a régi Gary Sinise-s sorit nem láttam.
Ez az időben ugrálás nekem sem jön be annyira, kicsit lehetne lineárisabb, bár nyilván mindenre ki fognak térni. Ha marad ez a színvonal, maradok, ha elkezd esni nem biztos…
De egyébként szépen felvázolták az oldalakat, meg belebegtettek ezt-azt… Kezdésnek nem volt rossz, de a világot Stephen King terén nem ez fogja megváltani szerintem.

wizard1986 - 2020. 12. 18. 17:52

Olvastam a könyvet, láttam a minisorozatot, és ennek ellenére az a rész képernyőhöz ragasztott és pillanatok alatt eltelt ez az 1 óra. Pedig mostanában ez ritka. Nagyon várom a folytatást.

Shannen - 2020. 12. 18. 18:43

Ahogy a másik posztnál is írtam, engem nagyon zavartak az időugrások, mert bár értettem, hogy miért használják őket, de számomra abszolút nem volt követhető, hogy akkor most éppen melyik idősíkon járunk. Talán egyszer volt kiírva, hogy 5 hónappal korábban aztán annyi. Tényleg simán lehet, hogy én néztem be valamit, de nem sikerült összeraknom időrendbe a jeleneteket a fejemben. Például a végén a fagyizós jelenet gőzöm sincs hol helyezkedik el a sztoriban. Meg akkor most mi a ‘jelen’? Stu szála a katonai bázison? Kicsit ködös volt ez így.

Amúgy meg igen, barmi nyomasztó figyelembe véve a világunk jelenlegi állását. Régebben semmi bajom nem volt, ha ilyen posztapok dolgot néztem, de most azért eléggé feszengtem, és el tudom képzelni, hogy emiatt nem fogom végignézni. Bár lehet a természetfeletti szál majd enyhít rajta kicsit és jobban elrugaszkodik majd az élmény a valóságtól.

A színészgárda meg parádés.

Energiavampir - 2020. 12. 18. 22:22

Szerintem örüljünk, hogy nem egy Marburg féle vírus mutálódott, és lett levegőben terjedő…
a régi minisorozat minden korára jellemző bugyutasága mellett nagy kedvenc (King) ez majd kiderül..
De ez is az a könyv, amit igen nehezen lehet filmre, sorozatra vinni

Recska - 2020. 12. 18. 22:30

A kedvenc King konyvem, a Setet Torony mellett, meg a campy minisorozat is bejott minden hibajaval, szoval nagyon vartam a 2020-as verziot.
Hat ez a pilot harmatgyenge lett, nem ertem hogy engedhettek ki egyaltalan. Jo tudom CBS, de akkor is.
A casting tragikus. Marsdenen ugy all Stu szerepe mint tehenen a gatya, annyira texasi mint en, a guluszemu kiscsajnal felrohogtem, hogy ez Frannie? Miva?? Azt hittem a pizzafutart vagy a kozeli starbucks eladot rantottak be, de megneztem IMDB-n es tenyleg szinesz, hat jo. Harold is eleg kajli de a pilot vegere mar volt par jo jelenete. Skarsgardra kivancsi leszek, necces lesz Flaggkent, ha nem erdekelte a projekt akkor mar most latom azt a 3 arckifejezest amivel vegigmodoroskodja a 9 epizodot.
Ez a timeline ugralas nagyon trendi es itt kivetelesen jol is el lehetett volna sutni, flashbackokban eloadni a osszeomlast, egy feszes, figyelmet fenntarto jelenkori vonallal osszelove. Ehelyett teljesen random modon lettek osszedobalva a jelenetek, erosen ‘pentek delutan van tudjuk le a melot aztan lepjunk’ feelingem van ezzel kapcsolatban.
A legnagyobb gaz a tortenetmeseles. Mintha az irok nem ereznek hogy a sztoriban hol voltak a hangsulyok. Felesleges dolgokat koltenek hozza, pl. Stu bandazasa az orvossal, Frannie majdnem ongyilkossaga, JK Simmons teatralis jelenete… minek? Ekozben fontos reszletek kiesnek vagy felmondatokban jonnek fel, aki nem ismeri a konyvet vagy minisorozatot nem fogja erezni hogy itt mi minden tortent es miert. Pont a sztori legjobb reszet bukjak el vele, a konyv nyers es sokkolo elso 150 oldalat.
Nekem egyelore ez egy szintelen-szagtalan, middle of the road remake, ha ilyan marad a tobbi 8 epizodra, a kutya sem fog ra emlekezni ket ev mulva.

Péter - 2020. 12. 19. 02:26

A példát megerősítem, esküvőkön dolgozom mint filmes.
Valahol hihetetlen volt látni ősszel, hogy a növekvő megbetegedések mellett volt menyasszony, aki a saját apjára szólt rá, hogy ne merje hordani a maszkot az esküvőjén, mert “hogynézmárazki”.
Októberben már egyértelmű volt, hogy ez a hullám erősebb lesz a tavaszinál, mégis volt olyan esküvő, ahol senki sem hordott maszkot. Elvertek aznap 15 milliót alsó hangon, legyen tökéletes a nap, legyen minden gyönyörű és szóljon róluk, a holnap majd hozza amit hoz.
Nincs az emberekben sem empátia, sem felelősségtudat.

e-batta - 2020. 12. 21. 18:05

Nagyon vártam ezt a sorozatot, mert anno le se bírtam tenni a könyvet (pedig tényleg vastag), és a minisorozat is egészen jól adta vissza a hangulatát, viszont Recska majdnem mindent elmondott a pilotról, én is pont így érzem magam.
A könyvben elképesztően sok szereplő van és a negyedét sem mutatták be. Pedig a legtöbbjük nagyon fontos és lényeges lesz majd a későbbiekben. Ezzel szemben hosszan elidőztek Harold idétlen dolgain és belevettek olyan jeleneteket, aminek sem funkciója, sem súlya nincs és szerintem nem is lesz a későbbiekben.
A minisorozatban nagyon szépen építették fel, és ott a lineáris cselekményvezetés sokkal inkább ütött, míg itt a történetben való ugrálás csak azt az érzést keltette bennem, hogy próbálják kitömni a lukakat, amiket ők maguk csináltak.
A második rész is egy pilot lesz, vagy esetleg még a harmadik is? Mert Flagg és Abigail Freemantle csak egy-egy jelenetre ugrott be (Whoopi Goldberg röhejes a százéves öregasszony szerepében, Skarsgard talán jó választás, majd meglátjuk), és teljesen kimaradt Nadine, Lloyd, Farris bíró, Trashcan Man, Larry Underwood, Glen Bateman, Nick Andros, Tom Cullen és közel sem soroltam fel mindenkit.
Volt olyan jelenet amit a régi sorozatból egy az egyben átemeltek, semmi kreativitás, kicsit csalódtam ebben is (Fran és az apja kertbeli jelenete).
JK Simmonst meg elpazarolni egy darab jelenetre (Ed Harrisnek legalább volt ideje megmutatnia a karakterét), majdnem olyan érzést keltett, mint a minisorozatban egy alkalommal feltűnő Kathy Bates, aki azért rendesen odatette magát.
Nem láttam a pilotban sem ívet, sem dramaturgiát, olyan érzésem volt, mintha a vágó belőtte volna magát és lesz ami lesz alapon random egymásra hányta a felvett jeleneteket, és a legtöbb helyen sem az időt, sem a helyet nem jelölte (a minisorozat ezt a hibát nem követte el, hiába lineáris, mindig feltűntette hol játszódik a cselekmény és mikor).
Shannen-nek segítségképpen: a fagyis jelenet Boulderben játszódik, már jóval az apokalipszis után, miután az emberiség maradéka Abigail Freemantle anyó hívására összegyűlt ebben a kisvárosban.
Néhol próbálta modernizálni magát a sorozat (internet, instagram, mobilon háttérkép, a járványkutató központ mélyen a föld alatt van stb.), de sok mindenben megrekedt, pl. Harold természetesen egy ősrégi írógépet püföl, holott ki se nézném az ujjaiból, hogy képes rá, ezzel szemben egy tablet pont passzolna hozzá, hogy azon böködje a betűket, bár az ideiglenes áramhiány gondolom inkább a táskaírógép javára billenti a mérleget, viszont elfoglalja a fél hátizsákot.
Remélem, nem ilyen lesz végig a sorozat, mert végig fogom nézni (Amber Heard mint Nadine és Ezra Miller Trashcan Man szerepében tesz kíváncsivá), és tényleg reménykedem, hogy ez a pilot csak véletlen volt és később jobb lesz. Mert reménytelenül optimista vagyok.

Savanah - 2020. 12. 27. 20:15

Nekem nagyon tetszett! A könyvet lassan 20+ éve olvastam kb., még gimis koromban, és maradt az egyik kedvencem Kingtől. Akkor még könyvtárból volt, aztán tavaly kiadta újra végre az Európa, ezév elején rendeltem meg, keményen a Covid tavaszi járványa derekán.

A sorozat első része szerintem nagyon jó volt! A könyvre már csak nagyvonalakban emlékszem, az elsőrész kb stimmelt, pont annyival, amire emlékeztem. Engem abszolút nem zavart az időugrás, végülis nem is volt benne, csak az az egy 5 hónappal korábbi, de azt ki is irták. Aztán már csak helyszinek változtak, idők nem (Maine, Texas…)

Várom a 2. részt, hamarsan megnézem! :)

CaTo - 2020. 12. 27. 23:37

(Az első két rész után) Engem a 94-es minisorozat annak idején rabul ejtett, annak hatására olvastam el a könyvet. Emlékszem, hogy a film után mennyire meglepett a könyv szószátyár és közönséges stílusa, ennek ellenére nem tudtam letenni.
A 89-es kibővített kiadás előszavában a szerző azt írja, hogy neki nem kedvence a Végítélet, de az olvasói ezt a művét szeretik a legjobban. Valószínűleg az zavarta Stephen Kinget, hogy az olvasók misztikus, sőt vallásos mondanivalót látnak benne, egy megváltási mítoszt. Ő maga inkább az Gyűrűk urához hasonló fantasy eposznak szánta a több mint ezer oldalas regényt.
A 94-es minisorozat viszont az olvasók értelmezését követte: inkább ráerősített a regényben rejlő pátoszra, tele volt természetfölötti jelenségekkel, hősiességgel, erkölcsi problémákkal. Mivel a művet egy misztikus mítoszként fogta fel, a karakterei elég egysíkúak voltak, és ez érződik a színészi játékon is. Ennek ellenére volt benne feszültség, dráma és katarzis. De az a dráma nem a karakterekben levő ellentmondásokra épült (mint a mai filmes történetek legtöbbje), hanem a sorsszerű küldetés és az egyéni túlélés/boldogság összeütközésére, a természetfölötti erő és a hétköznapi ember találkozására.
Na most, ahogy én látom, az új feldolgozás ezzel teljesen szembemegy, és próbálja reálisabbá tenni a szereplőket. Sokkal hétköznapibbak az alakok, jóval életszerűbb például Stu viszonya az orvossal, Fran kapcsolata Harolddal, stb.
Erősen fennakadt a szemem, amikor megláttam Whoopi Goldberget Abigail anyaként, de, ahogy olvasom, épp az volt a célja, hogy reális alakként lássuk Abigail anyát és ne a “mágikus fekete nő” szerepében. Kíváncsian (vagyis inkább gyanakvóan) várom, mi sül ki ebből…
Azt se tartom véletlennek, hogy a pilot olyan aránytalanul sokat foglalkozik Harold Lauderrel: valójában ő az egyetlen, akinek a tragédiája a személyiségében rejlik. Én nem bánom, hogy a 94-es nyafogós Fran és pattanásos Harold helyett az új sorozatban sokkal összetettebb alakokat látunk, de gyanítom: ahhoz, hogy ebből valami erőteljesebb dolog kibontakozhasson, nagyon sokat kellett a történeten változtatni.
Egyetértek Recskával és e-battával: ez a feldolgozás teljesen értelmetlenül ír át dolgokat: a járvány nem júniusban, hanem valamikor késő ősszel tör ki, Larry és Rita nem a Lincoln alagúton jutnak ki a városból, hanem a George Washington hídon, Ralph Brentnerből nőt csináltak, Larry regénybeli kisfiús balfék karakterét pont az ellenkezőjére fordították, stb.
Szerintem az volt a céljuk, hogy eltávolodjanak ettől a megváltási mítosztól, amit az olvasók a könyvbe látnak, és egyéni sorsdrámákat lássunk benne: bonyolult alakokat, akik ebben a pokoli helyzetben küzdenek magukkal. Úgy gondolom, Stephen King karakterei erre nem alkalmasak. Tehát írtak a regényből egy másik regényt, de az annyira jellegtelenre sikerült, hogy mindenféle időugrásokkal meg bevágásokkal próbáltak bele valami kis titokzatosságot csempészni.
Én tartok tőle, nem sok jóra számíthatunk. Kicsit olyan, mint a 451 Fahrenheit fok modernizált feldolgozása (ami borzalmas, és – ahogy Recska írja – a kutya sem emlékszik rá). De ne legyen igazam.

Traktor - 2020. 12. 28. 12:52

Szóval, az eredeti 94-es sem volt az nagy sztori, de ami elvitte: remek képek, zene, hangulat. Itt egyik sincs meg, de legalább van vuppigoldberg. Erölködés, skip.

e-batta - 2021. 01. 02. 05:13

Túl vagyok a 3. részen is, de továbbra is elégedetlen vagyok a koncepció nélküli vágásokkal. Egyszerűen nem látom értelmét, King lineárisan írta meg, párhuzamosan futottak a főszereplők sorsai, hogy egyszer csak összetalálkozzanak, ki Boulderben, ki Vegasban. Az eredeti történet szempontjából nincs semmi értelme az időrend és helyszín szerinti szanaszét szabdalásnak, mert aki nem olvasta a regényt (vagy nem látta a minisorozatot) az a második rész közepén egyszerűen feladja, mert nem tudja összerakni az információkat. Amin nem csodálkozom, mert iszonyatosan sok a szereplő.
És voltak jelenetek ahol simán összezavarodtam, mert pl. nem emlékszem arra, hogy Nick Andros-t megkísértette volna Flagg, úgy rémlik, hogy Flaggnek kicsit sem volt fontos a süketnéma fiú, Flaggnek pont ez volt a hibája, hogy felszínes volt, nem figyelt a lelkek legmélyére, nem kutatta fel azokat a tehetségeket, akik segíthettek volna neki, csak a pillanatnyi vágyai irányították.
Pozitívumok:
– Heather Graham (Rita szerepében) még mindig nagyon jó nő
– a mini sorozatban a Ritához köthető sztorit egy az egyben átírták Nadine-ra, kiradíroztak egy szereplőt aki fontos volt a könyvben, itt szerencsére ezt nem lépték meg
– a második részt a Casablanca híres mondatával befejezni, priceless! (I think this is the beginning of a beautiful friendship…)
– Alexander Skarsgård jó választás volt Randall Flagg szerepére
– nagy ötlet, hogy Glen Batemant Greg Kinnear alakítsa, a saját karakteréből kihozott mindent, amit lehetett
Negatívumok:
– a könyvben Larry Underwood a legfeketébb hangú fehér énekes, itt meg simán fekete zenész
– a szennycsatornás változtatásnak nem láttam értelmét, az alagút ugyanolyan szörnyű lett volna
– nem tudom milyen akkumulátor képes egy áram nélküli világban még napok múlva is működtetni a mobilt és mutatni a GPS-kordinátákat
– lehet, hogy a készítőknek az volt a koncepciójuk, hogy egy reális Abigail Freemantle-t akarnak megmutatni, de Whoopi Goldberg minden volt, csak nem hétköznapi, hozzá képest Ruby Dee (a minisorozatban) egy egyszerű, vidéki, vénséges vén csoroszlya, aki leginkább a dédimre emlékeztetett, de semmiképpen sem egy mágikus fekete nőre, úgyhogy ezt is nagyon elcseszték
– Nick Androst a börtönből egy kórházba áthelyezni, és ráadásul még az egyik szemét is elvenni, pocsék ötlet volt, szegény fickónak már így is kijutott a bajból, ennyi csapás visszájára is fordíthatja a néző szimpátiáját, vagy esetleg eltompíthatja (viszont be kell vallanom, van a fickóban valami krisztus-szerű), és az, hogy mexikói, plusz rátett még egy lapáttal, komolyan a pasi egy kétlábon járó szerencsétlenség, akit folyamatosan püföl az élet, King nem ilyennek írta meg
– lement három rész és Szemétláda Ember még mindig nem jelent meg.

Shannen - 2021. 01. 03. 21:24

Így 3 rész után azt hiszem elfogadtam az értelmetlen ide-oda ugrálást a történetben. Értem én, hogy a főbb szereplőket mielőbb be akarják mutatni, de erre valami jobb megoldást is találhattak volna, mert ez így, a történetet abszolút nem ismerőknek, baromi zavaró és biztos nem mindenki olyan toleráns mint én.

Azzal, hogy mindenkit csak pár percre felvillantanak, azt érik el, hogy semelyik karakterhez nem tud kötődni a néző, holott azt hinném, hogy ennek a történetnek a karakterizálás lenne az egyik lényege.

Bár újabb és újabb szereplők kerülnek elő minden részben, szinte mindenkinél csettintettem eddig, hogy milyen ütős színészválastás, szóval ez a része pozitív.

A fényképezés elég filmes, ez is tetszik. Viszont olykor átmegy művészieskedőbe egy-egy beállítás (pl. a második részben több ilyen is volt), ami ugyan jól néz ki, de kilóg a sorozatból, mert az írás abszolút nem passzol hozzá.

Ez amúgy mininek van tervezve? Mármint az első évad teljes egészében dolgozná fel a könyvet?

Quantumleap - 2021. 01. 04. 03:06

Shannen: Elvileg igen. Kerek, lezárt sztori. De viszont azt is tudni, hogy a befejezés más lesz, mind a regényhez, mind az első tévés feldolgozáshoz képest.

Shannen - 2021. 01. 04. 09:18

Köszi, ezt azért jó tudni, ez így még egy ok, hogy kitartsak a végéig.

sziszko - 2021. 01. 04. 21:05

nem rossz eddig, bár némely esetben tényleg nehéz volt követni, hátborzongató volt az első részben, amikor azt mondják a tv-ben: ez csak egy sima influenza

e-batta - 2021. 01. 09. 18:50

Én feladtam. A 4. rész után úgy vélem, ez a sorozat menthetetlen, az imdb osztályozás éppen az én véleményemet tükrözi.
És Trashcan Man még mindig nem tűnt fel.

NatoLocator - 2021. 01. 10. 00:02

A non-lineáris történet-mesélés zsákutca egy ilyen történetben, pont azt a remek ívet veszti el a sztori, ami eredetileg arról szólt, ahogy fokozatosan szétesik a világ: “A centrum gyönge: minden szétröpül,
a világ csupa zűr, kivül, belül.””Hát nem dúvad, ki időt szimatolva születni cammog Betlehem felé?” (Yeats)
Szemétláda ember valóban ki lett írva ebből a feldolgozásból? A Lloyd-ot játszó színész melléfogás.
Flagg alig szerepelt, cseppet sem félelmetes, sem karizmatikus. Amúgy nagyot kurjantottam, amikor megláttam, hogy a Mester (Mr.King) ebben a feldolgozásban is feltűnik, na ki látta még rajtam kívül? :) (a 4. részben)

Quantumleap - 2021. 01. 11. 16:01

Az a gond, hogy szerintem ezt csak azok tudják bármennyire is élvezni, akik olvasták a regényt, és az első feldolgozást is látták. Nekünk érdekes újragondolást látni ismert karakterekkel. De aki tök szüzen kezdi el nézni, az talán nem is nagyon érti a sztorit, és extra irritáló lehet neki az időben ugrálás.

Diapolo - 2021. 01. 12. 15:51

“Szűzként” kezdtem el a sorozatot, nem is tudom mit mondjak róla. Kicsit aggódom már a King adaptációk miatt, mert a The Outsider, a Castle Rock és a The Mist se jött be. Ezzel se tudom mi volt a baj, de ez sem vett le a lábamról. Valahogy a víruson kívül sok mindent nem fogtam fel, hogy ez most miről is akar szólni. Nem szoktam ilyet írni, mert de nem tudom mi történt ebben az egy órában, láttam valamit, de olyan össze-vissza volt, hogy tényleg nem sokat vettem ki belőle. Ekkora hátrányt jelentene az, hogy nem olvastam a könyvet?

Quantumleap - 2021. 01. 13. 09:18

Doapolo: Sajnos igen. Erről írok kettővel fentebb. Ha legalább a korábbi feldolgozást látod, már akkor lényegesen érthetőbb lenne.

Shannen - 2021. 01. 16. 12:29

Azt hiszem az 1×05 volt a mélypont. Ennél csak jobb lehet a folytatás, nem?
Nem tudom, hogy a könyv is átugrott-e bizonyos történéseket, de itt valami nem nagyon stimmelt, mert míg a Vegasban történtek több nap/hét eseményeinek tűntek, mármint ami képernyőn kívül történt, addig Boulderben kb két nap telt el. Szóval a történetvezetés továbbra is szörnyű.

Hiába a sok szereplő, eddig egyedül Harold érdekes, ő nagyon creepy.

Most már azért végignézem, de azért nagyon úgy érzem, hogy ebből sokkal jobb sorozat is készülhetett volna, bár azt is elhiszem, hogy nehéz lehet ezt a sztorit képernyőre adaptálni.

NatoLocator - 2021. 01. 23. 11:18

Érdekes, nekem pont az 5. rész volt eddig a leginkább élvezhető pl. a Vegasi hedonizmussal, amit itt sokkal jobban bemutattak, mint a korábbi sorozatban. Vártam a nagy találkozást a kém és Flagg között, ám ezt nem sikerült igazán katartikusra, feszültséggel telivé tenniük, sajnos…
Jó volt a vacsora Harolddal, a konspiráció Frannie és Larry között.
Nadine gyötrődése a 2 oldal között elnagyolt és sajnos nem igazán átélhető…

Akármi - 2021. 01. 24. 16:25

Nagyon vártam ezt a feldolgozást, mert olvastam régen a könyvet meg a sorozatot is láttam anno és nagyon bejött. Na ehhez képest ez a katyvasz amit idehánytak nekünk (így 4 rész után) annyira értelmetlen volt számomra, hogy újranéztem az 1994-es változatot, hogy valamennyire fel tudjam idézni miről is szól valójában a sztori. Fel nem foghatom miként lehet elbaltázni ennyire valamit. Igaza van az előttem szólóknak, a lineáris történetvezetés itt alapvető kellett volna legyen a történet értelmezéséhez és élvezetéhez:( Így hiába a jó színészek és a modern megoldások, egyszerűen kínszenvedés az egész. Én kaszálom:(

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz