login |

For All Mankind: kezdett a 2. évad – írta Scat

2021. 02. 24. 21:29 - Írta: vendegblogger

127 hozzászólás | kategória: kritika,

Egy vallomással tartozom: az első évadot csak januárban néztem meg. Pedig annak idején olvastam a pilotírást is (az évadvégit nem, de láttam, hogy az is van), felírtam is magamnak az AppleTv+ sorozatát, aztán… valahogy elfelejtődött. Érdekes kérdés, hogy így jártam-e jobban, hogy közvetlenül a második szezon előtt láttam az elsőt, vagy jobb lett volna minél hamarabb? Mindegy is, elkalandoztam.

Az új évad egy majd’ tíz éves időugrást követően veszi fel a fonalat az elsőhöz képest. A tovább mögött rögtön spoilerekbe is vágnék.

A holdbázis már kibővült, nem néhányan vannak ott egy időben, hanem tucatnyian, a hidegháború és az ezzel járó rettegés pedig egyre nagyobb méreteket ölt.

Ami nekem az elsőben hiányzott, az, hogy a karakterdrámákhoz képest nyúlfarknyi képet kaptam arról, hogy mi történik ebben az alternatív világban. Én nagyon szeretem ezeket a „mi lett volna, ha…”-történeteket, ezért kifejezetten élvezem, ha ezzel kapcsolatban adnak minél több támpontot.

Itt ezt most végre megkaptam, ráadásul a Robotzsaruhoz hasonlóan híradós bejátszásokból. Igazából ezekkel veszi kezdetét az első rész és pár percig pörgetik is ezt az összefoglalót. Reagan négy évvel hamarabb lett elnök és ’83-ban már a második ciklusát tölti. Ez értelemszerűen felgyorsította az űrversenyt, akárcsak a valóságban, gondolok itt a „csillagháborús tervre”, ami szintén hozzájárult a Szovjetunió összeomlásához.

Nyilván itt a tekintetben más az irány, vagyis inkább egyfajta pluszt ad hozzá, hogy nem csak a nukleáris csapással szembeni védekezésről szól az egész, hanem az űr uralásáról is. Legalábbis a Marsra való utazás előkerült néhány párbeszédben, plusz említették, hogy a Merkúrnál is vannak műholdjai a NASA-nak.

Eközben az afganisztáni háború nem veszi kezdetét, mert helyette a szovjetek az űrprogramjukba lapátolják a pénzt, Panamában kitör a kommunizmus és követelik maguknak a csatornát, stb. Élveztem ezeket a morzsákat.

Hozzáteszem, akit kicsit is érdekel az űrkutatás, sok apróságot találhat már itt is. Például az Enterprise nem egy gyakorló űrsikló (ahogy igazából volt), hanem űrutazásra is képes, ráadásul az első ilyen volt, ha jól vettem ki. A valósággal ellentétben (ahol ’79-ben „lekerült az égről”) a Skylab nem egy néhány évig tartó projekt volt, hanem még ’83-ben is üzemel, illetve a Pathfinder űrsikló sem egy légköri tesztgép volt.

Ez az epizód a hírmorzsákat leszámítva csak az amerikaiakra koncentrált, ami azért zavart engem, mert kíváncsi lettem volna a szovjetekre is.  Sőt, egyelőre semmit sem tudtunk meg a bázisukról, pedig az első évad utolsó két része volt szerintem a legjobb, amikben benne volt a kozmonauta is.

Baldwin karakterével kapcsolatban sok mindent felvetettek, új munkát, új gyereket, egy új életet, szóval nála lesz mit kibontani. A többiekre nagyon kevés idő jutott, talán Gordo szála volt még markánsabbnak nevezhető, de tekintve, hogy az első évadban is egy labilis, rettenetesen depressziós alaknak állították be, sok újdonságra nem számítok vele kapcsolatban.

A látvány továbbra is pazar, és a BSG-ben látott, „nagyon távolról ráközelítek az űrhajóra” kameraművelet továbbra is megmaradt (mondjuk én ezeket ott is szerettem). A Hold baromi jól néz ki, ellenben az ott való sétálás szerintem még továbbra is nagyon mesterkélt. A CGI is rendben van, és bár látszik, hogy mikor használják, még így is kifejezetten szépnek mondanám.

Bevallom, én nagyon szeretném azt látni az évadban, hogy kicsit globálisabbá válik, mert persze, értem, az jenkiken van a hangsúly, de értékelném, ha a szovjeteket is jobban kifejtenék a kötelező, „ott vannak és ez veszélyesek” klisén túl.

Azt mondanám, hogy ez így eddig 8/10.

127 hozzászólás Ne habozz!

Shannen - 2021. 02. 24. 21:48

Erős kezdés volt, főleg a híradórészletekkel, amik nagyon egyszerű és gyors módon tökéletesen elhelyezték az idei történetet időben és a globális folyamatokat tekintve is.

Szinte teljesen elégedett voltam. Két dolgon akadtam csak fent picit. Az egyik, hogy a szereplők nem igazán öregedtek az eltelt közel 15 év alatt (ha az 1.évad elejétől számoljuk), de igazából ez volt a kisebbik gondom.
A nagybbik az Molly öngyilkos küldetése a rész végén. Tacionálisan nézve teljesen értelmetlen húzás volt, bár az igaz, hogy illett a karakterhez. Inkább csak azt sajnálom, hogy ezzel a sorsa kvázi meg van pecsételve.

Biztos vagyok benne, hogy elő fonak kerülni a szövjetek is jobban, de arra nem vennék mérget, hogy az ő szemszögükből többen látnánk mint legutóbb.

És nagyon örülök, hogy hetiben jönnek a részek, hiába nézném azonnal a folytatást, megérdemli a sorozat, hogy ne egy nap alatt legyek túl rajta.

Sigismundus - 2021. 02. 24. 22:01

Egyetértek, jó kezdés volt.
Jó volt a gyors híradócím-szerű felsorolása hogy képbe, kerüljünk, mi is történt az elmúlt 10 évben. És azt is hogy jól kitalálták, mi történt másként, a legtöbb dolog tényleg egy hajszálon, kevésen múlott.

De a többit is okosan megindokolták, hogy a Holdbázis és járulékos technikák fejlesztések a civil életben is mennyi mindenhova eljutottak.

A magánéleti szál, még várat magára, vicces volt az ex-férjet nézni, ahogy exfeleségét látja áradozni egy showban

A Hold jelenetek szenzációsak, szavaim nincsenek.

Ami az utolsó mondatban hiányolt globálisabbságot illeti, szerintem megvan az is. Amerika az ESA, Európai Űrügynökséggel dolgozik együtt. A Skylabon dolgozó űrhajosnő ír volt, a peches holdjárós fickó meg holland.

copass - 2021. 02. 24. 22:38

én 1 hete daráltam és nagyon bejött az 1 évad, 2 évad nyitás is bejött.

Alain Prosztó - 2021. 02. 24. 22:41

Molly hősködésének (már ha nevezhetjük annak) a feleslegessége miatt nekem is fájt a fejem.

Az alternatív történelmes hírek is jók voltak, de ilyen szempontból a legérdekesebb talán, hogy nem gyengült meg a Szovjetunió, nem kezdődött enyhülés, emiatt még a 80-as években is olyasmi atomháború-parában élnek az emberek, mint a 60-as évek elején.

bvr - 2021. 02. 24. 22:51

hú, vártam ezt az új évadot, meg is néztem még rögtön aztnap – és sajnos eléggé csalódás volt… Viszont remélem ez csak a kezdő epizódra lesz jellemző és csak amiatt hogy a nagy időugrás miatt mindenbe kicsit belekapva szintre akarták hozni a dolgokat.
(mondjuk az biztos nem könnyíti a helyzetet hogy ezek szerint sok régi karaktert vinni akarnak tovább (elég érdektelen magánéleti szálakkal) meg nyilván lesznek új karakterek az aktív űrbeli dolgokhoz. Persze aztán lehet (és remélem) hogy visszametszik ezt a sok szálat)

Egyvalami viszont számomra egyértelműen negatív volt, és az pont a kritikában dicsért látvány. Szerintem nagyon komoly visszalépés volt az első évadhoz képest, ott nagyon jól eltalálták a vizuális hangulatot (persze a hetvenes évek elég hálás is ebből a szempontból), viszont ez most nagyon sterilre és mesterkéltre sikeredett. Na de mindegy, ha a többi rész amúgy történet szempontjából rendben lesz (és a trailer alapján bizakodó vagyok, az alapján ez egy tök érdekes évadnak tűnt) akkor rendben lesz.

@Shannen “A nagyobbik az Molly öngyilkos küldetése a rész végén” Teljesen egyetértek. Oké hogy egy skálán nézve ez kvázi “katonaság” (bajtársat nem hagyunk hátra) és nem mondjuk magashegyi mászás (ahol egy pont után már mindenki magáért felel mert a másik úgysem tud rajta segíteni csak annyit ér el hogy ketten halnak meg) de ez annyira egyértelmű helyzet volt hogy ez tényleg értelmetlen húzás volt. És még csak nézőként sem volt megalapozva hogy ez bármiféle azonosulást vagy akár katarzist kiváltson, egyszerűen csak “hogy lehet ilyen hülye” Szóval kár volt ezért.

Scat - 2021. 02. 24. 23:55

Látom pár elütést hagytam az írásban, viszont a képek klasszak lettek, winnie! :)

Voltak még apróságok amik tetszettek, csak az évadkezdés egészét nézve nem tartottam érdemesnek arra, hogy ezeket is beleírjam.
Például nekem katartikus volt látni, hogy egy vacsorajelenetben a szereplők tényleg esznek, nem pedig csak turkálják az ételt, ahogy mondjuk az Agymenők mindegy egyes részében tették.

Ellenben a Holdon való éneklésnél hatásvadászabb és giccsesebb dolgot még nem láttam.

Mollytól egyébként nem vártam mást, igaz, én azt gondoltam, hogy eleve oda fog indulni, nem totojázik még előtte a barlangban.
Plusz képtelen voltam elhinni, hogy így felborulnak egy holdjáróval. Vészhelyzet ide vagy oda, de mintha ott száguldozni lehetne, mert hát “úgysem kell figyelni semmire”.

bvr - 2021. 02. 25. 04:43

@Scat: az a vacsorajelenet amúgy szerintem is tök jól meg volt írva (ráadásul a karakterek is szerethetőek), csak ettől még pont beleillett abba ami az egész epizódban nem tetszett, hogy egyrészt egy ilyen jelenetet kis változtatással kb. bármelyik sorozatba csereszabatosan be lehetne tenni, itt viszont addig sem történik semmi érdemi. Miközben viszonyításként, Joel Kinnaman karaktere ugye most a Chief of the Astronaut Office , aki az első évadban Deke Slayton (Chris Bauer, akit amúgy tökre kedvelek mint színészt is és a karakterét is), szóval akinek egyáltalán a feleségét is az utolsó két epizódban láttuk egy-egy felvillanás erejéig.
Na de mindegy, végülis a 2. résztől már kiderül majd hogy sikerül-e jobban belőni az arányokat az űr-verseny (mert én azért elsősorban ezért nézném) és a sok-sok karakter élet-ábrázolása között.

heidfeld - 2021. 02. 25. 05:41

The Boys után, jelen korunk legjobb sorozatának gondolom, Why Woman Kill előtt.
Arányokkal semmi gond nem volt. Békés vacsorázgatásban megismertük a lányuk, aki simán 10 évvel több lehet, minta történet szerint, így nyilván sokáig lehet.Olyan 80-as évek hangulat jött le, ami nagyon üdítő. Margo ébredése- Zene – 10 pont.
Itt olyan zseniális az írás, hogy csak élvezni lehet. Úrhajózás egyik legnagyobb problémájával, ilyen érthetően bemutatni, nem semmi.
Molly karakterét ismerve, csak azt nem értettem, miért nem indult hamarabb..
Megvalósítás-fényképezés csillagos ötös. Egy dolgot nagyon sajnálok: Oroszok szempontjából is többet szeretnék látni! Remélhetőleg, több orosz karakter is előkerül!
Nagyon tetszett ez a híradós mesélése alternatív történelemnek. Szovjetek annyi pénzt elégettek Afganisztánban, ami pár ország sok évnyi GDP-je. “Hóvihar’-néven, nekik is volt űr repülőjük, aminek a terveit ellopták, de pár dolgon módosítottak – Pozitív irányba. Így olcsóbb is volt, de csak egy missziója volt, ha jól emlékszem, gazdasági nehézségek miatt.
Erős kezdés. 8/10

bvr - 2021. 02. 25. 07:26

@heidfeld “a lányuk, aki simán 10 évvel több lehet, mint a történet szerint”
hát mondjuk én mind a kora, mind a távol-keleti nemzetisége miatt automatikusan úgy vettem hogy örökbe fogadták. Nem nagyon látnék erre más magyarázatot.

heidfeld - 2021. 02. 25. 07:50

@bvr: Én is tudom, hogy örökbe fogadták. Az őt játszó színésznő lehet annyival több, ami a sorozat felépítését tekintve kifejezetten előnyös lehet.

punyapapa - 2021. 02. 25. 08:12

Én is imádtam. Nekem különösebb bajom nem volt a résszel. Szerintem a későbbi részek során globálisabb lesz a sorozat.
Amúgy az AppleTVére felraktak 2-3 perces 80as évekbeli híradásokat, amik kibővítik a rész eleji montázst. Meg Berlinről is van híradás. Persze a végén elmondják, hogy mi volt a valóságban.

winnie - 2021. 02. 25. 09:15

“Amúgy az AppleTVére felraktak 2-3 perces 80as évekbeli híradásokat, amik kibővítik a rész eleji montázst. ”

ezt eskü, hogy láttam korábban a youtube-oon, most meg nem találom. valakinek van róla videója?

punyapapa - 2021. 02. 25. 09:54

winnie
Lehet, hogy ezekkel a videókkal reklámozták a 2. évadot. Aztán a premier napján levették a youtuberól.

lucas - 2021. 02. 25. 11:16

Nekem tetszett, amúgy is odavagyok az alternatív idővonalas dolgokért.

Azért a világ változásáról elég sokat megtudtunk, itt megpróbálom összeszedni:
– Reagan 1976-ban győz először (ugye eredetileg Carter nyer, így a sorozat szerint ez már a második ciklusa)
– John Lennon nem halt meg
– Roman Polanskit letartóztatják a Canadai határon
– nem történik meg a Miracle on Ice, ahol az USA legyőzi a Szovjeteket hokiban
– Camp David-i egyezmény sem történik meg az USA, Izrael és Egyiptom között, ebből kifolyólag Anwar Sadat egyiptomi elnököt nem gyilkolják meg
– A Szovjetúnió nem szállja meg Afganisztánt
– A kormány nem segíti ki a Chryslert, ezért csődbe mennek
– Three Mile Island-i atomreaktor nem olvad le
– Károly herceg Kamilla cornwalli hercegnét veszi feleségül
– az Iráni túszdráma 92 nap után véget ér, miután az amerikai hadsereg bemegy az teheráni követségre (eredetileg 444 napig tartott)

Ha valamit kihagytam írjátok le légyszi.

Python - 2021. 02. 25. 11:58

Tetszett! :) A megszokott lassú nyitás, de mély mondanivalóval. Nálam 8/10 a 2. évad nyitó epizódja. Tippre itt is mint az 1. évadban majd az évad második fele lesz az izgalmasabb.
https://www.youtube.com/watch?v=MGXwVWSaMA8

King Leonidas - 2021. 02. 25. 12:54

Az első rész tartalma:
Tízegynéhány perc napkelte nézés a holdon, a végén borzasztó hatásvadász énekelgetéssel, majd következik 40 perc bla-bla-bla, majd végül tízegynéhány perc izgalom. Most is az a problémám, mint az első évadnál, egyszerűen elcsúsznak az arányok és a játékidő java részében egy szimpla társadalmi drámát nézek egy alternatív múltban játszódó -jobb szót nem találok-sci-fi sorozat helyett.
Molly epizód végi akciója pedig valószínűleg előre vetíti hogy ebben az évadban kinek a drámáját, hősies küzdelmét és törvényszerű végétét követhetjük majd nyomon.

miles teg - 2021. 02. 25. 18:56

Mikor befejeztem az első évadot, jött egyből a második.
Eddig nagyon tetszik, a Hold-homok kavargása nálam nagyon betalált.

Az orosz vonalra én nem számítok. Már az első évad végén is meglepett, hogy pozitív szereplőként áprázolták a foglyul ejtett Mikhail Mikhailovicot.

Itt halkan megjegyezném, hogy az a jelenet talán kevesebb lett volna nekem, ha nem látom már ugyanezt a szinészt ugyanebben a szerepben az Away-ban, amit valamiért hamarabb néztem végig.

Diapolo - 2021. 02. 25. 18:56

A híradós részletek szerintem nagyon jók voltak, érdekes így újraírva látni néhány dolgot. Ezen amúgy is jó néha elmerengeni, hogy vajon mi lett volna, ha ez vagy az nem történik meg, vagy nem úgy. A rész közepét éreztem kicsit üresnek, ott valahogy elcsúszott az arány, szerintem nagyon sok idő ment el a beszélgetésekkel, a dalolászás is néhány sorral tovább tartott, mint kellett volna. A látványra nem panaszkodnék, igazából arra leszek kíváncsi, hogy meddig jutunk az időben, hogy fog lezajlani a következő 10 év? A Szovjetunió nem gyengül meg, nem omlik össze? Nem lesz Csernobil sem? Szerintem fontos lenne ebben az évadban, hogy a másik oldal történelmét is bemutassa jobban, mert érdekelne, hogy miként álmodták meg a készítők az alternatív Szovjetuniót, és nem csak az űrben. Hogy néz ki társadalmilag, vagy gazdaságilag? A kettő szerintem elég fontos az űrprogramhoz is.

ttwnbd - 2021. 02. 25. 20:30

(Oldalsávba miért nem került ki? vártam már a kritikát, de alig találtam meg, olyan sok hír volt ma.)
Nagyon szeretem ezt a sorozatot, és a második évad kezdése sem okozott csalódást.
Nekem is Molly akciója okozott fejtörtést, mert az bele is fért nálam, amit csinált, de elég érthetetlen, hogy miért várta meg a napvihart. Lett volna 1-2 perce előtte… Na, mindegy, nyilván kellett a karakterdrámához.
A mexikói kislány szálát vajon kiírták? Úgy tűnt, nem volt rá utalás.
Összességében baromi jó rész volt na, mindjárt nézem újra. :)

troc - 2021. 02. 25. 20:50

Nem túl nagy elvárásokkal kezdtem neki, mivel az első évadban is túl sok volt a családi dráma, kevés a sci-fi. Ez a rész is elég hervasztó lett, az utolsó jelent pedig meghozta a kaszát.

SPOILER

Az a kihívás, hogy izzadva cipekedik a Holdon? Könyörgöm, 100 kiló ott csak 16-nak számít!

ttwnbd - 2021. 02. 25. 21:38

troc: Az izzadást én eleve úgy értettem, hogy a napkitörés miatt van, bár nem tudom, jár-e ilyesmivel.
És igazából még nem próbáltam a Hold felszínén szkafanderben futni. :)

ttwnbd - 2021. 02. 26. 20:43

s2e2: Lassú építkezés. Engem érdekelnek ezek a szálak, de a nem annyira elkötelezett nézőknek ez egy elég unalmas rész lehetett. Remélem, lassan beindul. :)

JKJ - 2021. 02. 27. 10:43

troc. Basszus. Legalább ne reklámozd, hogy nem erősséged a gondolkodás…

King Leonidas - 2021. 02. 27. 12:14

ttwnbd: lassú építkezés? Gyakorlatilag nem történt semmi.
A csúcs a látomás szerű lassított jelenetek voltak, tompa bödön hanggal. Meg tényleg lényeges azt néznem, hogy a főnökasszony hogyan veszi ki az automatából hosszas kínlódás után a szendvicset??
SPOILER
A dramaturgiai csúcs pedig az, hogy Edward Baldwin beválogat a misszióba két lelkileg teljesen instabil embert, Gordo ráadásul idült alkoholista 20 kiló súlyfelesleggel, miközben fiatal több feladatra és rendszerre kiképzett embert pedig parkoló pályán tart mert ,,még nem áll készen”…

ttwnbd - 2021. 02. 27. 13:35

King Leonidas: Senki sem mondta, hogy jó döntést hozott. :) Tény, hogy az eléggé megdöbbentő volt.
Eléggé töltelékepizód volt, az érdemi cselekménye belefért volna kb. 5 percbe.
Remélem, a következő jobb lesz.

walaki - 2021. 02. 27. 14:35

Én is megnéztem az első két részt. Nem rossz, de sajnos a gyerekbetegségeit nem sikerült kinőnie. Ugyanaz a baja, mint az első évadnak, ahogy már többen is említettétek. Nem sikerült jól eltalálni az arányokat, túl sok a felvezetés nélküli, ad-hoc családi drámázás, és túl kevés a sci-fi. Az jó, hogy hiradószerűen mutatják be a kölönbségeket az alternatív világgal, de nagyon nagyon kevés. A MitHC-ban sokkal jobban beleszövődött a hétköznapokba a “másság”, itt épp hogy csak fel fel bukkan, hogy ne feldkezzenek el a nézők róla, de ennyi. Ezenkívül túl amcsi egyoldalúra sikerült, tényleg nagyon hiányozik a szovjetek szemszöge.
Mindezen hibák ellenére azért inkább pozitív az összkép eddig, egy darabig még biztos nézni fogom.

SPOILER
A közös amcsi-szovjet űrutazás remélhetőleg javítani fog rajta, biztos nem fog simán menni, és legalább láthatjuk a másik oldal hozzáállását is.

Python - 2021. 02. 27. 21:51

Gordo, Gordo, Gordo…, totál kész van. Lesznek még ebből komoly problémák, hogy betették a következő Hold misszió legénységbe. Totál szét van esve pszichésen, és masszívan alkoholista!

A feliratban volt egy komolyabb félrefordítás: Az archív híradós résznél a 4. Bombázószárny az ütött…! :P ;)
Ez gondolom a 4th Bombardment Wing (4. Bombázó Ezred) utódja a 1988 -ig ténylegesen is létező 4th Air Division (4. Légihadosztály) akart leni.

emese - 2021. 02. 28. 05:39

Alernatív történelem: itt II. János Pál meghal, aminek ott lehet érdekes szerepe, hogy az ő működése is nagy lökést adott a valóságban a lengyel ellenállásnak (Solidarity), ami szintén a SZU összeomlását segítette. A sori alternatív síkja szerint tehát nem csak anyagilag nem csődöl be a SZU, hanem ennek a lelki-szellmi háttere is hiányzik a keleti blokkban – szerintem erre utal.

Más: nekem ezzel a hidegháborús hangulattal, meg azzal hogy ilyen korán kolonizálják a Holdat és mennének tovább az űrben, kicsit ilyen The Expanse előzménysorozat feelingje van, mintha megalapoznák, hogy az űr meghódítása hogy indult el. (januárban azt daráltam, ezért is, és tudom, hogy ez csak az én nünükém).

Scat - 2021. 02. 28. 18:06

Az az igazság, hogy tartom, hogy Gordo karakterével továbbra sem fognak meglepni, ugyanakkor számomra nagyon átérezhetővé tudták tenni a kilátástalan elkeseredettségét az Eddel való út menti beszélgetésével.

Én is éreztem már így magam és pontosan ugyanígy gondoltam anno a helyzetemre. Hiába közhely, a legtöbb akkor is igazságra épül, viszont meglepett, hogy mennyire el tudtak kapni a jelenettel.

Valóban nem jó ötlet visszahelyezni egy küldetésre, viszont így, hogy ott lenne mellette Dani, nem vágnám rá kapásból, hogy tragédia lesz belőle. Őszintén szólva az sem lepne meg, ha valamiképpen Ed is melléjük keveredne a Holdra.

Randal - 2021. 02. 28. 21:25

Egyetértek én is többekkel, itt az első két rész nagyon alapozós, családi dráma köré épülős, ráadásul eléggé kiszámítható, így azért unalmas is, ezeket többnyire gyorsan átpörgettem.
Értem én, hogy ez kell a karakterépítéshez, meg a történetek megmagyarázásához, de lehetett volna rövidebbre is vágni, habár azt is értem, hogy valszeg ez kell bele a felmérések alapján.

tippek: Gordo nem okoz problémát, megtalálja önmagát a Holdon vagy hősiesen meghal. Vagy éppen totálisan összeomlik, de ez valószínűtlenebb a sorozatból kiindulva.

A vörös hajú gyerek lesz aki a PR misszió keretein belül kezet fog az orosz kozmonautával.

emese - 2021. 03. 01. 03:46

2. ep.
Én élvezem a családi körítést is, Margó elég nagy kedvencem, az is jó pillanat volt hogy Ed szó szerint elismételte Slayton előző évados szövegét az ASCAN-oknak, vagy ahogy most Wilson-t leléptetté a Holdon pont úgy, mint ő a tavaly évad végén tette.
Ki gondolta volna hogy Cobbékkal fognak golfozni járni. Jó látni, hogy hogy alakul az életük ezeknek az embereknek.
Szerintem elég jól megoldották, hogy mindenki öregedjen kicsit az előző évadokhoz képest. Ha hosszan megy majd ez a sorozat, akkor persze majd olyan döntéseket kell hozniuk, mint a The Crown készítőinek, gondolom.

Shannen - 2021. 03. 01. 12:15

Kicsit azt érzem, hogy vannak, akik teljesen mást várnak a sorozattól, mint amit kapnak, miközben az előző évad is pont ugyanígy keverte a családi drámát és az űrös dolgokat. Szerintem semmi meglepő nincs. Persze lehet elmélkedni, hogy több akció kevesebb család jó lenne, de ez a sorozat sose csak az előbbinek készült. Így kicsit feleslegesnek érzem számonkérni a családi szálakat miközben a sorozatnak bevallottan az az egyik alapja.

heidfeld - 2021. 03. 01. 17:14

Egyéni drámákat, ilyen szinten ábrázolni, már nagyon régen láttam. Michael Dorman előtt le a kalappal. Szomorú, hogy mehet félre emberek élete, apró, vagy nem is apró dolgoktól…
Építgetik a következő generációt is. Nem is baj, ha a Marsra akarnak menni.
Nem kell, csak a megszavazott pénzekre támaszkodni. Űrkutatás “kitermelt” pár dolgot, földi hasznosításra is. Például 1983,és van elektromos autó.. Valóságban is reális opció lehet.

Python - 2021. 03. 01. 23:23

@heidfeld: Nekem a 2. részben a féltégla méretű 450 Mhz -es, de kb. ha 8 színt tudó érintőképenyőszerű kijelzővel bíró mobiltelefon tetszett, meg a a NASA tárgyalóban lévő ‘webkamerás” TV amin a Holdbázisról jövő konferenciahívás jelent meg. Ha már az űrkutatás fejlesztései megjelennek a polgári termékekben vonalat nézzük. ;)

Randal - 2021. 03. 03. 21:18

Én belenéztem a második évad előzetesébe, nem kellett volna, felénél kilőttem, mert annyi spoiler volt benne, annyi minden történt.
Mondjuk úgy, hogy lesznek események, nem is kevés, szóval sztem minden részre kapunk 2-3 dolgot.

JKJ - 2021. 03. 05. 10:36

Basszus a harmadik rész megint nagyon betalált nálam. Kiváló ez a sorozat. Egészen kiváló…

ttwnbd - 2021. 03. 05. 21:43

De jó rész volt! Elröppent az egy óra.

Randal - 2021. 03. 05. 22:15

No, nem volt rossz ez a rész, előrevetít jópár dolgot, bár megint több volt benne a drámázás, de most nem bántam.

A végén meg az a sejtelmes zene…libabőrös lettem, tisztára a The Thing jutott eszembe róla…van tippem, hogy mire akar utalni, aztán majd kiderült, hogy így lesz-e.

Python - 2021. 03. 05. 23:50

A 3. epizód a 2. évad eddig legerősebb része volt! Az a családi dráma…!!! És tippre leszek még ilyen e4rőteljes drámai jelenetek az elkövetkező részekben is.
A végén pedig Gordo és a videó LED fénye…, erős kikacsintás ez a szenvedek a laptoppal vonalon a 2001: Űrodüsszeia felé. ;)

punyapapa - 2021. 03. 06. 16:06

2×3
Ez kifejezetten erős volt. A családi vitát erősen megkönnyeztem.
Nem tudok belekötni a sorozatba.

walaki - 2021. 03. 06. 17:00

Csatlakozom, most valóban jól illett a drámázás a sztorihoz, én sem bántam egy csöppet sem! Mind Gordo mind Ed vonalon jó volt (és Tracy még mindig eszméletlen dögös). Az is érdekes, ahogy az elnök hárítja a felelősséget (!) a Hold kapcsán (nem adta ki utasításba, de tudnia kell, hogy másként nem megvalósítható, amit kér). Viszont az oroszok szemszöge még mindig hiányzik, és nagyon rosszfiúknak vannak lefestve. Remélem ez változni fog, bár nem biztos, lévén amcsi sorozat.

bvr - 2021. 03. 06. 22:16

hát már megbarátkoztam vele hogy sokkal több lesz a sok magánéleti szál, és egyébként nem mondom hogy rossz, hanem egyszerűen engem nem érdekel, szóval azokat nagy tekerésekkel átugorgatom.
Viszont amikor a tárgyalóban azon vitatkoztak hogy akkor most hogy is lehet megtartani a szovjetek ellen a bányát, az nagyon bejött, én az ilyenek miatt nézem.
Amit viszont annyira nem értettem, hogy még ha el is fogadom hogy a szovjet űrhajós 9 éve poloskát tett a bázisra, de az 9 hetet nem bírt volna ki nemhogy 9 évet (mondjuk nekem amúgy se hiányzott volna ez a szál, de végülis mindegy)

Shannen - 2021. 03. 07. 10:30

Egyetértek, nagyon jó volt a 2×03, de azért kicsit fejfogós volt ez a poloska megtalálás. Ha azon túllépünk, hogy anno a kozmonautánál hol volt ez az eszköz (a szkafanderben? – úgy rémlik nem volt nála semmi cucc, mikor Jamestown-nál kikötött) és Ed hogy nem vette észre, sőt még azon is, hogy még 9 év múltán is működik a szerkezet, akkor is ott marad a kérdés, hogy ez, hogy nem deürlt ki korábban? Nem hiszem el, hogy az eltelt 9 év alatt nem volt olyan érdemi információ, amit a szovjetek nehallgattak volna le és ne tettek volna azzal keresztbe az amcsiknak. Valahogy azt hinné az ember, hogy előbb fény derül a lehallgatásra.

Ezen az apróságon kívül remek rész volt.

Randal - 2021. 03. 07. 14:03

A lehallgató készülékhez nem kell feltétlenül tápellátás, elműködik az anélkül is, attól függ, hogy aktív vagy passzív, legalábbis azok alapján amire emlékszem.
Lehet, hogy majd elmondják hogyan működött, passz.

Itt van egy érdekes példány:

https://lazarbibi.blog.hu/2018/12/07/kulonleges_ajandek_az_amerikai_nagykovetseg_szamara

Biztos amúgy, hogy voltak érdemi információk amiket megtudtak az oroszok és ezeket biztosan felhasználták, csak épp nem közvetlenül, hanem közvetetten.
Meg nincs értelme felfedni azt, hogy hozzájutsz egy adott információhoz, mert akkor elveszítheted azt az előnyt. Bár, a végén lebuktak az oroszok, habár szándékosan tették.

Nekem eddig is az volt a fura, hogy Baldwin ellen nem indult semmiféle eljárás miután napokig nem válaszolt a NASA-nak meg ugye elfogta az orosz űrhajóst is.
Ennek ellenére vezető beosztásba került.

Illetve még az se derült eddig ki, hogy miért robbant fel az egyik űrhajó, romlott el a másik egy egysége és volt hibás a cseremodul.
Lehet visszahozzák ezeket a szálakat is, érdekes lenne.

King Leonidas - 2021. 03. 07. 14:17

Három és fél perc (!) az egy órából amiért érdemes (lenne) nézni ezt a sorozatot. Helyette okoskodás, családi dráma túltolt érzelemkitörésekkel, végén kedélyes énekelgetéssel. Aki meg HAL 9000 féle ,,fordulatra” számít az nagyon nagyot fog csalódni…

heidfeld - 2021. 03. 07. 15:43

Lehallgató fura volt. Sokkal valószínűbb, hogy több szovjet kém is lehet a Nasa soraiban, holdbázis személyzetében.
Megértem mindenki drámázását, de egy részbe sűrítve ez sok lett.. Ennek ellenére nagyon jó a sorozat, továbbra is.

bvr - 2021. 03. 07. 18:04

@Randal: azt a berlini nagykövetséges lehallgatós sztorit ismertem, de ahhoz meg kell a merev antenna (persze újra kéne nézni a tavalyi részt, nem tudom be tudott-e volna ilyet csempészni), meg a külső besugárzó járművek (és a Holdon nincs olyan városi csúcsforgalom amibe feltűnésmentesen el lehet bújni két furgonnal :)
Namindegy, nekem mindenesetre ez most egy ilyen retkon-gyanús dolog a készítők részéről, nem lennék meggyőződve hogy ezt már az első szezonnál beleírták volna.

Vito - 2021. 03. 07. 18:18

2×03 poloskáját nem akkor telepítette Mikhail, amikor Ed “vendégül látta”, sokkal valószínűbb, hogy akkor kerített rá sort, amikor Wilson és Deke mentése zajlott odafent. Bőven volt rá ideje Baldwin távollétében, tudta is nagyjából meddig lesz elfoglalva a bajba jutottak miatt.
Persze hogyan bírt 9 évet az érdekes dolog, de fogadjuk el. A lehallgatást meg úgy leplezték a szovjetek, ahogyan az Enigma feltörését anno a szövetségesek: egészen addig amíg nem bukkant fel kulcsinformáció egyszerűen “elengedtek” sok egyéb infót, így a NASA azt hihette némi késéssel ugyan, de a titkosítást mindig feltörték… eszükbe sem jutott, hogy első kézből kapják titkosítás nélkül az összes információt.

Vito - 2021. 03. 07. 18:24

Gordo amikor megriadt a piros ledektől szerintem egyébként a Holdon villódzó fényekre emlékezett vissza, nem tudom melyik részben volt már, talán a “Hi, Bob” vagy előtte. Ebből a riadalomból látszik, hogy egyáltalán nem zárta le magában a Holdon történteket, a visszatérése ugyanoda várhatóan újra ki fogja borítani, nekem ez a gyanúm.

Scat - 2021. 03. 07. 19:01

Engem is meglepett, de a Baldwin család drámája nagyon tetszett! Fene tudja, fogékony lehetek az ilyen önmarcangolós témákra, de nagyon át tudtam érezni az egész helyzet szomorúságát. Az kicsit furcsának hatott, hogy milyen könnyen megnyílt Ed, mert tapasztalataim alapján ez nem egy jellemző viselkedés, de szerintem pont ezért volt nagyon jó a jelenet. Még egy durcás befordulásra nem lettem volna kíváncsi, azokkal már tele a “sorozatos padlás”.

A rész elején pedig az tetszett, hogy a naiv, idealista NASA és kormány, álá elnök, úgy akarják megtartani a holdi területet, hogy visszavegyék azt, de azért harcolni már ne kelljen.
Tehát kisarkítva, legyen gyerek, de szex nélkül.

Öröm volt látnom, hogy az ilyen nevetséges elképzeléseket valló karaktereket, Ed és a fekete fickó lerángatta a valóságba, hogy hát ehhez fegyverek kellenek, akár tetszik, akár nem. Az eréllyel szemben már nem elég az udvariaskodás.

Gordónál pedig tetszik, hogy a karaktere kezdi belátni, hogy ez az új küldetés számára nem teher, hanem a megváltás, hogy kitröjön a posványból, amibe ragadt.

A ’83-as laptopok meg nem semmik. Mobilok, elektromos autók, laptopok. Kicsit nagy ugrásnak érzem ezt mind egyszerre, de zavarónak nem mondanám.

walaki - 2021. 03. 08. 21:20

Pár érdekesség azoknak, akik szeretik az ilyesmit.

A lehallgató tényleg necces kicsit. Mondjuk technikailag lehetséges, egy rezgőkörrel könnyedén átalakítható a kozmikus sugárzás elektromossággá. Eredetileg Tesla szabadalmaztatta 1901-ben. https://teslauniverse.com/nikola-tesla/patents/us-patent-685958-method-utilizing-radiant-energy Ezt a technológiát jelenleg is használák egy csomó IoT szenzorban, hogy ne kelljen bele elem.

Az inkább érdekes, hogy hogyhogy nem vették eddig észre, hogy lehallgatják őket, meg hogy hogy fogták a jelét az oroszok. Egy ilyen kis kütyünek gyenge áramforrással (akár rezgőkör, akár elem) nem lehet valami nagy a hatótávolsága, szóval a vevőnek is a közelben kéne lennie. A szakadék túlpartján az orosz állomás elég messzinek tűnik.

A laptopok kapcsán teljesen rendben van, tényleg voltak ilyenek a nyolcvanas évek közepén/végén. A filmben látott elég hasonló pl ehhez: https://en.wikipedia.org/wiki/File:Epson-l3s-and-psu.jpg (Ez a valóságban 1987, szóval csupán pár évvel hozták előrébb). Az kifejezetten tetszik, hogy 1.44M-es 3 1⁄2-inches floppy meghajtókkal vannak felszerelve :-) Tudjátok az, amit ha megmutatsz egy mai gyereknek, akkor azt mondja rá, hogy “Tök király apa, 3d nyomtattál egy mentés ikont!!!”. A valóságban 1981-ben kezdték el ezeket használni, és aminek az eredetije egyébként magyar találmány: http://www.inventingeurope.eu/knowledge/floppy-contradictions (bár nem hiszem, hogy ez magyar jelenlétnek számítana)

Na, ennyi alternatív világos mérnökpornó elég is lesz asszem :-D

JKJ - 2021. 03. 12. 08:46

A negyedik rész után, továbbra sincs panaszom az évaddal kapcsolatban.

ttwnbd - 2021. 03. 12. 12:32

De király rész volt ez már megint! A vége… Au.

Shannen - 2021. 03. 12. 19:38

2×04
Ez az évad részről részre jobb. Sőt szerintem már most jobb, mint az előző évad volt. De az tuti, hogy ez a legutóbbi rész megint remekül össze volt rakva. Nekem az előző évaddal az volt a bajom, hogy a túl sok szál nem állt össze teljesen koherens egésszé. Most is sok szál van, de sokkal jobban összefogják őket és jobban egyben van az egész. Hosszúak ezeket az egyhetes várakozások…

ttwnbd - 2021. 03. 12. 20:17

2×4 SPOILER
Szegény Edet vajon elkapják a panamaiak vagy a ruszkik? Mexikói-öböl, ugyebár. Mondjuk, akkor megint beszélgethetne a régi haverral. :) De hogy lesz így Pathfinderen? Tényleg durván sok az egy hét…

walaki - 2021. 03. 12. 22:00

Egyetértek! Tényleg nagyon korrektül összerakott rész volt a 4.! És végre nem éreztem a konfliktusokat ad-hocnak, minden kellően meg volt alapozva. Valóban részről részre egyre jobb! Kivételesen nem hiányoltam, hogy semmit sem kaptunk a világűrből, és végig a füldön játszódott. És a rész végi cliffhanger is egész egyszerűen tökéletesre sikerült!

Python - 2021. 03. 12. 22:42

ttwnbd: Semmi ilyesmi, azok még amerikai felségvizek. Viszont a klikkelés (katapultálás) után kb. 95%, hogy többet nem repülhet sugárhajtású géppel, max. motoros kisgéppel, stb.; mert ilyenkor annyira leterhelődik az intenzív g hatás miatt a gerinc, hogy a csigolyák nem bírják többet a nagyobb g behatásokat. Így viszont sanszosan az űrhajós beosztásnak is lőttek, szóval marad az irodai “aktakukac” vonal a NASA -nál Ed -nek.

Halesz - 2021. 03. 14. 00:53

És mennyire durván vagány az a Pathfinder űrrepülőgép… :)

Sigismundus - 2021. 03. 14. 20:22

2×04

Nálam is tartja magát a sorozat. Nem esnek túlzásokba, józan mértéktartás, de a társadalmi témákat azért nevén nevezik.

Nincs bajom nekem sem a családi, földi történetszálakkal, de azért most már szívesen látnék újra Hold jeleneteket is.

Jah, az remélem feltűnt, hogy az az űrhajósnő, aki Eddel, és a vöröshajuval be van osztva a Pathfinderre, az Sally Ride ?

Python - 2021. 03. 16. 21:38

@Sigismundus: Igen Ellen Wroe tényleg Sally Ride -ot alakította, de ebben az alternatív idővonalban nem az első amerikai női űrhajós, hanem egy a sokak közül, de ugyan úgy asztrofizikus. Igaz itt inkább fizikusként funkcionál, aki a Pathfinder nukleáris meghajtórendszerének a mindentudója.

ttwnbd - 2021. 03. 19. 19:50

2×5:
Imádom azt, hogy figyelnek a részletekre (mint például, hogy nem feledkeztek el Sally Ride-ról).
Éppen ezért csalódás, hogy Jamestown bázison a gravitáció teljesen földi…
Amúgy jó kis rész volt ez is.

walter sobchak - 2021. 03. 20. 08:23

ttwnbd: err már gondoltam én is az első évadban, de szerintem dramaturgiai okokból van ez, kicsit unalmas/idegeítő/komikus lenne, hogy a legnagyobb dráma vagy akció közepette úgy lépkednek az űrhajósok, mint egy héliummal töltött Michelin-figura.

Snoopyzit30 - 2021. 03. 21. 17:52

Én kicsit úgy érzem, hogy ez az évad mintha gyengébb lenne. Több a lelkizős rész, inkább néznék több űrbéli vagy feszült jelenetet és nem a Jamestownon játszódó jelenetekre gondolok. Sok az unalmas rész. Az 1. évadban is voltak hihetetlen dolgok, de itt ezt kezdik csúcsra járatni, a láncdohányos, alkoholista, elhízott, klausztrofóbiás, 10 éve nem repült emberkék mennek az űrbe? Gordo és a felesége is vicc ilyen szempontból.

JKJ - 2021. 03. 22. 17:07

Snoopy. Biztos, hogy ugyanazt a sorozatot nézzük? A “lelkizős” résztől leszt súlya az eseményeknek! Ezek miatt kötődik a néző a karakterekhez és a nehézségeket is emiatt éli át. Sok az unalmas rész? Hol? Ez a sorozat pont az amelyik végig feszes. Nem (csak) akcióban, hanem emberi történésekben. Tracy (Gordo volt! felesége), pont azért lett a Holdra küldve, mert csini és jól mutat az esti talkshowkban. Gordo meg Ed projektje lett. Vissza akarja rángatni az életbe mielőtt lassú öngyilkosságot követ el. Ez konkrétan el is hangzik a sorozatban. Lehet, hogy nem figyelsz oda eléggé nézés közben.

De azt is látni kell, hogy abban az alternatív idősíban ahol a sorozat játszódik, az űrbe menetel már közel sem akkora dolog, mint a mi idősíkunkban volt ugyanekkor. Sokszor politikai döntések születnek fontos dolgokban és a kiépült szerkezeti hierarchia miatt előfordulhat, hogy személyzeti kérdésekben is megkérdőjelezhető döntések születnek. Gyakorlatilag ezt mutatja be a sorozat. Legalábbis én így látom.

ttwnbd - 2021. 03. 22. 18:59

Szerteágazóak a szálak, és nagyon sok van belőlük, ezért egy-egy részben nagyon háttérbe szorított szereplők. A főszereplő Ed talán 5 percet, ha kapott ebben az epizódban. Alidának meg összesen jutott kb. ennyi. Ebben a részben előhozták Pamet, ráadásul az ő és Ellen szála tényleg csak nagyon lazán kapcsolódik a többihez (és Ellen valószínűleg már nem is megy vissza az űrbe).
Ezt nem panaszként mondom, mert alapvetően marhára élvezek minden részt, de lehet, hogy én egy pár szálat inkább elengednék, hogy a többire megfelelő idő jusson, és kevésbé legyen szaggatott az történet.
A Jamestownon való “idegenvezetés” borzasztóan tetszett ebben a részben. Azt is nagyon hatásosan mutatták be, mennyire nem egyszerű az élet odafent.

heidfeld - 2021. 03. 23. 09:56

Igen. Annyira szerteágazó a történet, hogy izgalmas karakterekre alig jut idő. Tovább fokozza a helyzetet, hogy az új generációra is több játékidőt kellene szentelni, és az alternatív történelmi változásokról nem is beszélve.
Volt az Amazonon egy sorozat, ahol 80-90 perces epizódokkal operáltak – utolsó rész kivételével. Tökre jól működött.
Mindegy, no. Így marad az érzés, hogy valami kimaradt.
Egyébként apróságokra is figyelnek. Tetszik ahogy ábrázolják emberek küzdelmét saját magukkal, démonjaikkal.
Jamestown állomáson lehetnek, vagy ötvenen. Talán, keveset is mondok.. Nem semmi.
Be van rendelve a 3. évad. Semmi kétségem, hogy Marsra is eljutunk. Alig várom!

JKJ - 2021. 03. 26. 10:08

Aki még bizonytalan abban, hogy nézze-e ezt a sorozatot, annak üzenem, hogy igen. Nézze. Rendkívüli minőségű “televíziót” láthatunk.

ttwnbd - 2021. 03. 26. 17:14

2×6
Az oroszok behozása kimondottan jót tett (bár a közhelyekről nemigen akartak elszakadni), és gyorsul a tempó is. Alig várom a folytatást!

Python - 2021. 03. 26. 18:36

Jó rész volt ez, nagyon is! Nagyon várom a következő epizódot! :)

ttwnbd - 2021. 04. 02. 16:25

Erősen forrósodik a hidegháború. Vajon mi lesz ebből?
Ezek szerint ebben a világban nem lesz Challenger-katasztrófa…
Még három epizód az évadból!

JKJ - 2021. 04. 02. 17:56

Megint olyan feszültséget okoz nálam ez a sorozat, hogy már néha sok. Persze élvezem, de van elég dráma a saját életemben is :-)

walaki - 2021. 04. 03. 11:33

Hú de nehéz spoilerek nélkül írni róla…
Végre kezdik elhagyni a ruszki kliséket, és megmutatják, hogy az oroszok is pont ugyanolyan emberek! Ez nagyon kellett már bele, sokkal de sokkal jobb így.
A hidegháborús paranoia is nagyon ott van, kifejezetten egyre jobb ez a sorozat! Nagyon tetszik, hogy az ellenségeskedést a köcsög politikusok szítják, és ahogy a kisemberek próbálnak tenni ellene, amennyire szerény lehetőségeik engedik, az valami nagyon emberi.
Nem semmi volt a cliffhanger, Tracey tényleg igazi badass! Szerintetek is egy bizonyos vietnamos háborús filmre játszottak rá a Valkűrök lovaglásával? Nagyon ott volt! Főleg, ahogy előadták, teljesen átéreztem a szereplők hangulatát. Várom a folytatást!

walter sobchak - 2021. 04. 04. 16:39

Nagyon jó volt ez a rész is, eddig az a véleményem, hogy az második évad jobb, mint az első.

Egy apróság zavart csupán űrkutatás-nerdként. A Buran űrrepülőgépre ugyan rá lehet mondani, hogy az amerikait másolja, de a hordozójármű Enyergijára már nem igazán. Az Enyergija ráadásul nem szilárd hajtóanyagú rakétákat használt, amik teljesen mások, mint a Shuttle-nél, sőt a Buran egész koncepciója is különbözött a Shuttle-étől (a Burannak saját hajtóművei se voltak). Szóval azokat pont nem a Shuttle-ről mintázták, így az O-gyűrű probléma se jöhet elő olyan formában, ahogy a Challengernél.

Persze dramaturgiailag már látszik, hova akarják ezt kihozni (tetszik is megoldás), lehet, hogy a sorozatban úgy lesz bemutatva, hogy pont emiatt döntenek végül a szokásos hidrogén-oxigén mellett.

walter sobchak - 2021. 04. 04. 17:10

Ja és még egy dolog, ami viszont pozitív. A szovjet fazon, amelyik meglátogatta Danielle-t a “börtönben”, az szerintem maga Szergej Koroljov volt, a szovjet űrprogram feje. A valóságban 1966-ban meghalt, és onnantól kezdődött a SZU lemaradása az űrversenyben (persze ehhez más is hozzájárult), és egyes vélemények szerint ha nem hal meg, a SZU nyeri a holdért folyó küzdelmet is, vagy legalábbis a SZU is eljutott volna a Holdra. Ezek szerint a sorozatban él, ez megmagyarázza, miért a szovjetek jutottak előbb a Holdra. :) Szóval nagyon jó a sorozat ilyen szempontból.

Sigismundus - 2021. 04. 04. 20:31

2×07

A sorozat továbbra is jó. Nagyon jó, hozzák a tavalyi szintet, bőven.

Szegény jó Thomas Paine.. Idén igencsak szimpatikussá, kedvelhetővé sikerült tenni, gondolom hogy jobban üssön a kiírása.. Bevallom, csak akkor esett le, mi is a szándékuk vele, amikor már a repülőről telefonált Margoval.

Kevés volt megint a Hold-jelenet, de a tárgyalótermi taktikázás sem volt jó. Ebben a részben Ellen alakított nagyot, ráérzett a hatalomra, a kihívása. ÉS az a jelenet, amikor a neki csak barátságosan odabólintó Mollynak int, hogy ülj csak le..

A Challenger-utalás is jó volt, a másként-is-történhetett-volna témákban. De még jobb volt a névtelen szovjet mérnök megjegyzése, Daniele-nek. A szovjet zászlóról, amit sokáig tervezgettek bizottságok, hogy el ne fújja a felszálló komp hajtóművének sugara.. A mi idővonalunkon, az Apollo 11 felszálláskor bizony elsodorta a túl közel leszúrt amerikai zászlót…

Sigismundus - 2021. 04. 04. 20:57

+ javítás ” de a tárgyalótermi taktikázás sem volt rossz..”

ttwnbd - 2021. 04. 04. 22:56

walter sobchak: Ez remek észrevétel, újranéztem a jelenetet, és valószínűleg tényleg Koroljov az!

Sigismundus - 2021. 04. 05. 08:50

walter sobchak+ ttwnbd -.

Én is gyanakodni kezdtem hogy ő maga, Szergej Koroljov, de elvetettem, mert Koroljov 1906-ban született, most 1983-ban már 77 évesnek kellene lennie. De aki bejött az nem volt ennyi idős, max 60. Igaz, gulágtörténet mesélt el, de gulágra bárki kerülhetett időnként, bármiért..

Én inkább Gagarinra tippelek ! Életkor alapján ő lehet inkább. És megnéztem néhány képet Gagarinról, ez az idősebb fickó a szeme, a mosolya alapján hasonlít is rá. Eddig is nagyon ügyeltek a valós személyekre hasonlító színészválasztásban, mint pl Molly Cobb, Sally Ride,

Az sem véletlen hogy ő hívta fel a figyelmet a kozmonauták bevésett neveire.

Úgy emlékszem, ezen az idővonalon nem említették, mi történt Gagarinnal, de a sorozat épp ilyeneket szokott húzni, 180 fokkal a másik irányba..

ttwnbd - 2021. 04. 05. 12:55

Igazad van, hogy az orosz mérnök nem tűnik 77 évesnek, de 49-nek még kevésbé — Gagarin annyi lett volna 1983-ban.
Ha azt akarták, hogy az orosz mérnök valaki legyen, akkor Koroljov a gulágos sztorijával logikusabbnak tűnik.

De közben rákerestem az IMDB-n (kíváncsi voltam a színész korára), és meglepetésemre eldőlt a kérdés:
https://www.imdb.com/title/tt11784180/fullcredits?ref_=tt_cl_sm#cast
Ott van “Sergei Korolov”.

walter sobchak - 2021. 04. 05. 13:59

Gagarin se rossz ötlet igazából, rá nem is gondoltam… Annyira biztosra vettem, hogy ő ebben a világban is meghalt. De én is úgy véltem, hogy a GULAG-os sztorival kimondottan azt akarták, hogy tudjuk, hogy Koroljov az. Főleg, hogy ugyebár Koroljov közvetve a táborban összeszedett betegségei miatt halt meg, és ez is hozzájárult ahhoz, hogy a SZU elvesztette az űrversenyt (bár gyakorlatilag már a Voszhod-Gemini “párharc” során elvesztette). Emellett a sorozat eléggé szabadon kezeli az életkorokat, Baldwin 83-ban nem néz ki többnek 40-nél, miközben az Apollo-program pilótái ekkoriban már bőven 50 felett jártak. Emellett szerintem Gagarint felismerte volna Danielle is.

Mindenesetre ha már ott tartunk, hogy Koroljov életben van, remélem, tényleg jönnek a meg nem valósult, monumentáli szovjet űrjárművek, mint az Uragan és a Vulkan-Herkules hordozók (utóbbiról egy-két rajz itt: https://www.buran-energia.com/energia/vulcain-vulkan-desc.php)

heidfeld - 2021. 04. 05. 14:55

Koroljov alakítója magyar származású, 42 éve végzett, rendezői szakon, ha jól láttam… 65-körülire saccoltam.
Alapköve volt a szovjet űrkutatásnak Koroljov.
Ami a Burant illeti: Elképesztő összeget spóroltak a kifejlesztésen, kémkedésen. Pár dolgon kifejezetten pozitív irányba javítottak rajta. Viszont igen drága az űrsikló üzemeltetése.
Alternatív síkba sok minden belefér. Koreai incidenst igen jól tették a történetbe. Nagyon kíváncsi leszek, Csernobil, megtörténik-e? Iszonyatos pénzt költöttek szovjetek a mentesítő munkákra. Űrkutatásra is juthatott volna belőle.
Igen, kedvelt karakterektől is búcsúzni kell. Nem lepődnék meg, ha évad végére több is lenne.
Ellen keménykedése tettszett, de komoly ára lehet a Mars programnak. Mennyi idő alatt próbálják meg, jó kérdés.

Python - 2021. 04. 07. 21:48

Igen, a Gulág megemlítésekor kvázi egyértelmű volt számomra, hogy Koroljov lehet az adott karakter. Már csak azért is, mert egy mezei mérnök csak úgy nem utasíthatott volna egy CA őrmestert. ;)

És tippre a 2. évad is kb. most indul be úgy igazából, mint ahogy az az első évadnál is volt. Szóval nagyon várósak a hátralévő epizódok! :)

Sigismundus - 2021. 04. 08. 10:11

Noss, olvastam én is imdb-n és egyebeken hogy Korolov nevű volt a látogató, de ezek csak adatbázisok, cikkek.
A gulág sztori nem csak Korolové volt az egyetlen. Ilyen sok tudósnak, katonának volt akkoriban, aztán visszakerültek a munkájukba.
Nem lehetetlen hogy ezen az idővonalon Gagarinnak hosszabb de mostohább élet jutott?

Az én fő érvem továbbra is, Gagarin mellett a névtelen mérnök kora, de főleg az arca. Az a széles fogvillantós mosolya és a szemei amelyek közben összehúzódnak. Minden, a mi idővonalunk szerinti Gagarinról készült képen ez a jellegzetesség köszön vissza.

Hogy ezt a nevet nem mondták/mondatták ki vele a sorozatban, azt én az orosz túlérzékenységre tekintetnek a számlájára írom.

ttwnbd - 2021. 04. 08. 18:41

Sigismundus: Az, hogy egy 65 év körüli színész játssza (aki kb. annyinak is néz ki), szerintem eléggé ellent mond annak, hogy Gagarin lenne a mérnök. Persze, feltételezhetjük, hogy őt is elvitték a Gulágra, és emiatt néz ki 49 évesen 60-asnak, de hát a Gulágot 1960-ra felszámolták…
Az IMDB szerintem nem feltételezéseken alapul, szerintem hivatalos forrásból kapják a stáblistát.
Talán nem nagy spoiler, hogy a szereplő még vissza fog térni, úgyhogy talán egyértelmű választ kapunk erre a kérdésre.
Amúgy én nagyon örülnék neki, ha Gagarin szerepelne, de jó lenne, ha nem hatvanas színész játszaná. :)

winnie - 2021. 04. 08. 20:35

ttwnbd: általánosságban, vagyis nem erre az esetre vonatkoztatva: az imdb-t felhasználók szerkesztik. bárki beleírhat, bármit át lehet írni, és szinte mindig csak utólag stimmel, sorozatok esetében viszont úgy sem sokszor. mozifilmek esetében ott a stáblista, amit átvezetnek lelkes emberek (aki meg akarja, statisztaként felvezeti magát), kis filmeknél az adott film gyártója megcsinálja a melót vagy előre, vagy utólag, de sorozatoknál előzetesen csak sajtóközleményekre lehet hagyatkozni, és szereplős közleményt csak országos sorozatok esetében adnak ki 2-3 hétre előre, de azoknál sem tudni olyasmit hogy egy állandó szereplő mondjuk szerepelni fog-e. más sorozatoknál teljesen homály a jövőre nézve az imdb, általában fel vannak vezetve az állandó szereplők minden infó nélkül minden részre, és annyi, később max módosítanak, hogy nincs is benne mindenki mindenben. szóval elvileg nem lehet tudni, hogy ki fog visszatérni, illetve, hogy hiteles-e az erre vonatkozó infó. lehet simán hiteles is, ha maga a színész tolta fel (nekik is érdekük), de lehet, hogy csak józsika a hasára csapott.

ttwnbd - 2021. 04. 08. 23:25

winnie: Köszi az infót. Hát, akkor majd meglátjuk, visszatér-e Endre Hules.

ttwnbd - 2021. 04. 09. 13:38

2×8: Micsoda rész volt ez már megint!
Spoileresen: Ezért nem értettem a fegyverek Holdra szállítását, törvényszerű, ami történt. Innentől kezdve egy, a kubai rakézaválsághoz hasonlóan éles helyzet kezelése jön…

JKJ - 2021. 04. 09. 15:22

A nyolcadik rész minden jelenete kiemelkedő volt!

SPOILER: Karen viselkedésével nem vagyok elégedett, de ez legyen az én bajom. Nem mintha nem keveredhetne kalandba, de láthatta volna, hogy a srác nem fogja a helyén kezelni.

Gordo összeszedte magát. Újra elemében van! Bele is csöppent egy komoly vészhelyzetbe. Kicsit túlságosan is élvezéték a katonák a Holdon járőrözést. Meg is lett a baj belőle.

Jó volt látni a mérnökök közötti feszültség oldódását is. Mindkét karaktert szépen kibontották.

Félek eldurvul a végére, de nem tudok nem maradni :-)

Shannen - 2021. 04. 09. 22:39

2×08
Én csak azt nem értem, hogy miközben baromi jó helyzeteket tudnak írni, úgy a Földön, mint a Holdon, akkor miért kell a roppant klisés Karen-szállal időt tölteni. Erre a részre megint simán rámondtam volna, hogy a hét epizódja, de az az 5 perc csúnyán levont az összképből.

Ami a rész végét illeti…várható volt, hogy ez lesz a vége a fegyverkezésnek a Holdon, de még így is nagyon feszült volt az a pár perc. Nincs kétségem afelől, hogy kemény dolgok fognak itt jönni a hátralevő részekben.

Python - 2021. 04. 09. 22:47

Nálam megérdemli a 9/10 -et ez az epizód, és valószínűleg megint kapunk egy kvázi dupla részes évadzárót, mint ahogy az az első évadban is volt. Nagyon várós, nagyon!

Jamesch - 2021. 04. 10. 03:47

Sztem szarul lett megírva a vége.
Eddig a földön minden kozmonauta legalább karattyolt angolul, erre ezek meg egy ilyen 5. osztályos szószedetet keresve lelövetik magukat? Illetve tudták hogy fegyverek vannak a környéken azt itt kóvályognak?!
Az amcsiknak is illett volna és a valóságban tudnának is pár szót oroszul, legalább ilyen kezeket fel vagy vmi.

heidfeld - 2021. 04. 10. 11:25

Az ilyen véletlenekből alakulnak ki nagy konfliktusok. De, egyet tudok érteni, hogy minden orosz kozmonauta tanul angolul – Ebben az idősíkban is. Nem értettem a váltást, de oroszt még megértem.
Szóval, felesleges lett volna a Karen-szálra időt vesztegetni? Ja-ja, csak részekig építgették, hogy le tudjanak zárni, pár dolgot….
Gordo összeszedte magát. Jó nézni, de áldozatok személyére 98%-ban biztos tétem lenne. Oroszoknak igen komolyat kell lépniük.
Emlékszem, hogy háborogtam, amikor Netflix elkezdte ezeket a 13 részeket.. Most, mit nem adnák érte! Igaz, részemtől a 16 részes évad lenne ideális.
Annyi érdekes-izgalmas dolog történik, hogy elröpült most is, jó nettó egy órás epizód!
Különösen tetszenek a mérnökök közti jelenetek,. Akár Margo és az orosz, akár Alida, meg a főnöke. Tanulságos volt, mind a kettő. Főleg utóbbi volt szomorú és tanulságos.
9/10 Még gondolkodom rajta, heti legjobb legyen-e, mert Workin” Moms-ban nagyon állta volt:D

walaki - 2021. 04. 10. 12:29

Hú, nem semmi, nagyon jól alakul! Próbálok spoilermentesen írni.
És igen, beletrafáltam, tényleg direkt az Apokalipszis most-ra akartak a 7. rész végén rájátszani, ez konkrétan el is hangzik a 8.-ban!
A kubai hold válság előre borítékolható volt, és jól hozták ki. Kiváncsi vagyok, mi lesz ebből. Az amcsik ideológiai fölénye a porba hullott ezzel.
Az nagyon tetszik, ahogy a karakterek reagálnak a Pathfinder militarizálására, főleg az Ed-et alakító színész zseniális, szavak nélkül, csupán arckifejezéssel sokat mond (gondolok itt a szimulátoros jelenetre).
Karennek meg csinos lábai vannak, így nem bántam azt a plusz 5 percet ;-)
Gordo hatalmas figura lett, alaposan összekapta magát, nagyon tetszett a cigizős jelenete Tracey-vel. (Egyébként az is jó volt, amikor Tracey is hangyákat látott pár résszel ezelőtt, utalva Gordo első évados bekattanására.)
Nagyon várom az évadzárót. Kicsit sajnálom, hogy ennyire parkolópályára került a Mars, de úgy érzem, annak ágyaznak meg, hogy a 3. évad akkörül fog forogni.

walaki - 2021. 04. 10. 12:32

@Jamesch: hát igen, ez már csak azért is sántít, mivel mégcsak nem is angolul beszéltek hozzájuk, hanem oroszul… De ezt az apró hibát nézzük el, mert a szitu, amit kihoztak belőle nagyon érdekes.

Jamesch - 2021. 04. 10. 15:04

Csak utálom amikor túl sok suspension of disbelief kell az elfogadáshoz, miközben úgy is meg lehetett volna írni, hogy ez következetesebb legyen

ttwnbd - 2021. 04. 10. 16:52

Én is gondolkodtam az utolsó jeleneten, mert tényleg nem volt logikus. Vannak ilyenek a sorozatban, volt például szó arról, hogy katapultálás után nem az “ejnyebejnye” szokott a legnagyobb probléma lenni.
Némi magyarázat lehet, hogy (spoiler!) szándékosan dobták oda provokációként a két szerencsétlen, angolul nem tudó kozmonautát, mert tulajdonképpen mi a fenét csináltak ott? Az is kicsit erős nekem, hogy minden megerősítés nélkül hasba durrantják az oroszokat, nem hiszem, hogy ez így történne.
Ami most nekem egy kicsit kilóg a sok érdekes vagy izgalmas szál közül, az Ed fogadott lányának a története. Nem lenne az rossz, de miután alig van rá idő (pár perc vagy másodperc részenként), ezért méltatlanul elnagyolt.

Snoopyzit30 - 2021. 04. 10. 18:38

Azt hiszem, hogy az Apollo-Szojuz missziónak integethetnünk.

kulup - 2021. 04. 10. 21:50

Több teljesen érdektelen és felesleges jelenet is volt a 8. részben : a vietnámi csaj megkeresi az apját, Kinnaman felesége lefekszik a haverja gyerekével, a leszbikus csaj szenvedései. Ezeket nyugodtan kihagyhatták volna. Viszont a többi tetszett.

walaki - 2021. 04. 10. 23:54

@ttwnbd: sajnos ez egyáltalán nem légből kapott, a valóságban is ilyenek az amcsi katonák. Ha még nem láttad, érdemes rákeresni és megnézni, hogy mészárolták le Irakban a Reuters újságíróját és fotósát (vagy tíz civillel egyetemben), csak mert benézték a teleobjektíves fényképezőgépet… Sajnos ez nem mese, tényleg megtörtént, és még csak nem is egyedi eset.

Egyébként nem hinném, hogy orosz provokáció lett volna, ahhoz túl értékes egy űrhajós. Rengeteg pénzbe és időbe telik a kiképzés no meg a Holdra juttatás ahhoz, hogy csak úgy odadobják. Ráadásul értelmetlen is, mert nehéz bizonyítani. Hiába állítja a Kreml, hogy eltűnt két kozmonauta, bizonyíték hiányában ki hinné el? Az persze más, ha a saját bázisukra viszik ellátni, és onnan szivárog ki az infó, de kétlem, hogy erre appeláltak volna. Azt inkább el tudom képzelni, hogy leraktak egy kandikamerát a közelben, akkor viszont tényleg durva húzás tőlük.

heidfeld - 2021. 04. 11. 04:35

@walaki: Kamera a sisakban volt, ha jól làttam. Aztàn lehet, tévedek.
Ellen vívódàsa is elég kemény. Poszton maradva elérhetőbb el tűnik a Mars, de milyen àron?

Sigismundus - 2021. 04. 11. 13:50

2×08

Általánosan jó volt, egy kisebb és egy nagyobb dologtól eltekintve.

Kicsi. Nekem Aleida története a sérüléséről volt valahogy nem ide való, vagy túl hosszú.

Nagy. A holdi lövöldözés. Ha már kubai válságot hoztátok szóba, mi van a forródróttal? Amit Kennedy és Hruscsov hozott létre, pont az ilyen szituációkra. Itt ilyen nincs? Azt azért nehezen hiszem el, hogy Jamestown és a szovjet bázis közt semmilyen állandó, hivatalos rádiókapcsolat, protokol nem alakult ki az elmúlt 10 évben? Hisz ismerték a szovjet frekvenciát. Ezt azért nehéz elhinni, hogy kis kártyás szövegekkel akartak kommunikálni egymással. És az a mozdulatra lövés is, azért ez nem egy igazoltatás éjjel az utcán.. Ha nagyon akarták volna, akkor valamilyen nem-halálos, gumilövedékféle fegyvert is írhattak volna, de kellett a halálos dráma.

Szóval ez a lövöldözés történet nekem béna és hiteltelen.

A többi rendben..
Ebben a részben majdnem mindenki szerepelt, és válaszutakhoz érkeztek hőseink.

Nagyon tetszett Margo kis szerencsétlenkedése abban a makettben a szovjet mérnökkel, alakul ott valami. A nő magánéleti dolgokban elég tapasztalatlan, a többi társával ellentétben.

Kelly is megtalálta ugyan vér szerinti apját, de a féltestvérét is, aki apa vendéglőjében melózik. Lehet ezért is rohant el, rájött hogy neki is juthatott volna ez, és mennyivel jobb hogy neki van választási lehetősége, még ha szülei nem is örülnek neki?

Karen és Gordo fia, szerintem tragédia felé megy majd el a dolog..

Gordo és Tracy, beszélgetése, és figyeljétek meg, ezek ketten felgyújták majd a bázist..

Ellennek fel van adva megint a lecke, hogy karrier vagy magánélet? Nem tudnám megtippelni most melyiket választja majd.

Ednek és csapatának is, akarnak ők hadihajót?

Molly, az utolsó látó hónapjait férjével akarja tölteni, vagy munkával?

walter sobchak - 2021. 04. 11. 22:19

Azért kemény lett volna, ha Ellen benyögi Reagan-nek, hogy köszönöm, nem kérem a kinevezést, viszont a melegházasságot engedélyeztesse már, elnök úr :D. Egyébként ez valami nagyon profi deepfake volt, vagy Reagan egy létező beszélgetéséből vagdosták össze? A Forrest Gump óta nem láttam ilyen jó “elnöki” szerepeket. Ha már itt tartunk, kíváncsi vagyok, hogy ki jön 1984-ben Reagan helyére, hiszen mivel ebben az idősíkban ’76 óta elnök, már csak egy éve van hátra a sorozat szerint. Lehet annyi lesz csak a különbség, hogy az öregbush is két ciklust fog kitölteni. Sajna az se derült ki, hogy a SZU-ban éppen ki a pártfőtitkár, ugyanúgy Andropov-e, mint a valóságban, vagy a Szemöldök van még mindig.

ttwnbd - 2021. 04. 12. 19:37

walter sobchak: Ezen én is gondolkodtam. Vagy idősebb Bush, vagy, ha az utolsó elnöki évében történik valami csúnya (és ez a tragikus holdi akcióból kisülhet), akkor pl. Mondale, de még inkább Jimmy Carter. Az utóbbit mutatták is, mint valamelyik állam szenátorát.

walter sobchak - 2021. 04. 12. 20:39

ttwnbd: meglehet, ja, hogy lesz vele valami, elvégre az 1981-es merényletről nem esett szó az évadnyitóban, lehet, hogy itt olyan merénylet lesz ellene, amit nem él túl… És akkor jöhet Carter, ha már annyira mutogatják szenátorként :D. Sőt még Rockefeller is bejátszhat.

Allesmor Obranna - 2021. 04. 13. 01:13

Andropov még a főtitkár, ez több részben is elhangzik.

ttwnbd - 2021. 04. 16. 14:26

2×09: Őrületesen jó rész volt! Minden pillanata.
És a vége… Atyaég!

walaki - 2021. 04. 16. 18:22

Egyetértek, tényleg hihetetlenül jó! Megmondom őszintén, a többi AppleTV-s sorozatot semmire se tartom, nekem nagyon nem jött be egyik se, amit bepróbáltam. Még a See is csak egy közepes alá, többszöri nekiugrással tudtam csak végignézni. Ez a sorozat viszont valami eszméletlen! Zászlóshajónak szánják? Szvsz simán lehetne az. Még azt is meg merem kockáztatni, hogy a többi “profi” tartalomgyártó alkotásainál is jobb!
Nagyon eltalálták, mennyi földi dráma és holdi akció kell, egyszerűen tökéletes az arány, minden szál feszült és érdekes, és a színészek is remekelnek! Egyébként csak nekem van olyan érzésem, hogy a holdbázis díszlete valahogy nagyon az LV426 díszletére hajaz? Nem tudom miért, de folyton dejavűm van tőle.

SPOILER
Egészen elképesztő, mennyire sokat ad hozzá a színészek játéka. A pisztolyt flegmán szétkapó űrhajósnőtől kezdve az oroszért virrasztó katonán és a helyzet súlyosságát felfogó néger hadnagyon át Molly férjéig és a kiboruló Ed-ig, mindenki nagyon nagyon ott van. (Ja és bár csak mellékszerep, még a szöszi dugibaba alakítására is csinos színésznőt találtak.)
És végre láthattunk egy egész hiteles nyomáskiegyenlítést is filmen! Az tetszett, hogy a főnök nem tudta kinyitni a túlnyomás miatt az ajtót, jó, hogy az ilyen apróságokra is odafigyelnek (bár kétlem, hogy légmentesen zárna az az ajtó, de hajlandó vagyok elhinni, hogy csak azért, mert a díszleten spóroltak).

A rész végi csavarra lehetett ugyan számítani, de ahogy előadták, az nem semmi! Közben a cigizők meg bezárták magukat kettesben pont a felfordulás előtt… Heh, még egy hét a következő részig… mi lesz itt? Nagyon várom!

punyapapa - 2021. 04. 16. 18:44

Walaki
Te vagy az első, akinél azt olvasom, hallom hogy gyenge az Apple kínálat.
Én akármibe belekezdtem, amit eddig találtam az Applenél nálam nagyot ment, és aki az ajánlásomra bármelyiket megnézte, imádta. Ráadásul az idei kínálatuk is izgalmas.
Ha okosan csinálják, akkor nem a mennyiségre hanem a minőségre mennek. Akkor komolyan vehetőek lesznek a streaming piacon az HBO-Netflix-Disney mellett. Szerintem
Amúgy a sorozat
Kb a Spartacus óta nem láttam olyan sorozatot, ami a minőséget ennyi részen át ilyen magas szinten tartja. Talán a 2. évad legjobb része volt a mostani.
Nekem az a tippem, hogy a 3. évadban a Mars utazást készítik elő, és ha lesz 4. évad akkor marsi bázis is lesz benne.

winnie - 2021. 04. 16. 18:55

walaki: lehet, hogy pont a téged nem annyira érdeklők zseniálisak:) viccen kívül, ha már nálam ennyire durva a találati aránya platformnak (pedig ugye mindig mondogatom, hogy nem platformfüggő a találati arány, akár pozitív, akár negatív, mert igazából csak koncepciók és/vagy szkriptek alapján rendelnek be, és bármit el lehet szúrni forgatás közben vagy pár rész elteltével, ami készítőfüggő, ahhoz a platfromank már nincs köze), akkor el kéne már kezdenem nekem is a see-t meg a for all mankind-ot is. az mindenestre elég sok mindent elmond az ambíciókról, hogy milyen új sorozatok érkeznek az elkövetkező 2 évben az apple-re. már csak a következő 2-3 hónap újoncai is nagyon erősnek tűnnek (ld. mosquito coast, mr. corman, physical és lisey’s story)

Shannen - 2021. 04. 16. 19:34

2×09
Mekkora rész volt ez, te jó ég. Elképesztő, amit idén művelnek, hihetetlen minőségi az egész.
Igen, várható volt a vége, na de ahogy ezt felépítették… hosszú percekig ültem utána és próbáltam visszatérni a normális pulzusszámomhoz… Brutális.

És közben a földi drámák is jók, Ed-ék veszekedése is ütött (na nem a közvetlen oka miatt, mert azt már korábban kifejtettem, hogy elég béna húzásnak gondolom, de a színészi játék remek volt).

És már csak egy rész. Mi lesz itt még…

Python - 2021. 04. 16. 22:34

Mi lesz még itt az évadzáróban…?! Hú, hú, hú!!!
Az S02E09 az évad eddigi legjobb része, de szerintem az évadfinálé még rá fog tenni egy nagy lapáttal erre is! ;) :)

heidfeld - 2021. 04. 16. 22:47

Minőséget ilyen hosszú távon magasan tartani tényleg ritka. Különösen tetszik, ahogy apróságokra is figyelnek. Gordo, ahogy megfogta volt felesége kezét.
Elképesztően ábrázolják, micsoda áldozatokat kell hozniuk embereknek, ha el akarják érni a céljaikat, és a párkapcsolatok, micsoda kihívások alatt állnak.
Oroszokból kezdünk többet kapni, és milyen jelenetek közben. Nem is csodálom, ahogy kirobbant a feszültség.
Utolsó jelenetekre nagyon nehéz szavakat találni. Pár percig, csak ültem a képernyő előtt. Holnap az asszonnyal újra megnézem, csak most jött meg a melóból.
Egyre erősebb bennem az érzés, hogy Csernobil tragédiája sem történik meg, így marad az oroszoknak pénze az úrversenyre. Lehet, össze sem omlik a rendszerük. Kíváncsi leszek, mennyit ugrunk majd az időben?
Nem feledkeznék meg a kínaiakról sem, hosszabb távon. Ha, itt nincs Mao nagy ugrása, sok tízmillió kínai katasztrófája, vagy gazdasági nyitás korábban történhetett, még ők is komolyan megjelenhetnek.
Nagyon várom az évad utolsó részét. Tudom, nem dupla az évadzáró, de akár az is simán elröppenne, ilyen izgalmak mellett.

JKJ - 2021. 04. 17. 09:17

A kilencedik rész megnézése után jöttem rá, hogy mennyire naív vagyok. Én azt hittem az oroszok nem lépnek meg ilyesmit…

Malachi - 2021. 04. 17. 11:31

űrkalasnyikov, emberek!

bevallom az utóbbi pár részben egyszerűen áttekertem a leguncsibb magánéleti szálakat, a megcsalós sztorit, a fogadott lány kalandjait az eredeti családjával, túl nagy volt a kontraszt a fősodor mellett és kb. semmit nem tettek hozzá az egészhez. nekem, teszem hozzá.

ezzel együtt nagy kedvenc a sorozat már az első évad óta. és amit most a végére összehoztak, az elég ügyes azért. ahogy feltették a bábukat szépen a táblára.

hogy is van? Gordo és Tracy bezárva a cigiszobába, oroszok a bázison fegyverekkel, hát… nem tudom merre viszik a sztorit, ezzel hozzák össze őket megint végleg, egy közös akcióval, vagy kinyírják az egyiket, hát nagyon remélem, hogy nem az utóbbi. Ed a siklón szintén közvetlen életveszélyben, bármi lehet. És azt is simán el tudom képzelni, hogy Danielle is durván ráfaraghat az Apollo-Szojuz (bocsánat Szojuz-Apollo) küldetésen, ki tudja mit trükköznek az oroszok, hogyan viszik tovább a sztorit.

valaki biztosan meghal majd. nagyon izgulok.

Malachi - 2021. 04. 17. 11:32

kommentom természetesen beragadt, majd valaki eressze ki kéremszépen. oldjátok már meg valahogy ezt, komolyan, évek óta nem lehet tenni semmit? :) na.

walaki - 2021. 04. 17. 16:18

@winnie: szerintem mindenképp nézd meg! Piszok jó ez a sorozat! A See sem rossz azért, mindenképp nézhető és egynek-elmegy kategória az is (lehet csak nekem voltak túl nagy elvárásaim vele szemben, azért lett csalódás). A többi Apple-s sorozatot amit bepróbáltam egy-két rész után kaszáltam, de hát ízlések és pofonok. Az mindenesetre biztos, hogy ennél nagyon nagyon belenyúltak a tutiba!

Belphegor85 - 2021. 04. 17. 20:58

@Malachi
Űr M-16 után, űr kalasnyikov. Bár szerintem a kalas még a nap felszínén is működne…
😀

Lölö - 2021. 04. 17. 22:43

Belphegor85, csak annyiban ürfegyverek, hogy fehérre fedtették. Elvileg ennyi elég is. A lövedéknek nem kell oxigén. Esetleg a hideg miatt kicsit összeszükülhet, de az nem vészes.
Nagyon jó sorozat.
Ed felesége jó nagy hülye, hogy a titkos küldetésre indulás elött közli vele, hogy félrekúrt.

walaki - 2021. 04. 18. 15:13

@Lölö: Pontosítanék, a lövedéknek nagyon is kell oxigén, anélkül ugyanis egyszerűen nem gyulladna be a puskapor. Viszont amikor a töltényt gyártják, elegendő oxigén szorul be, hogy a robbanás létre tudjon jönni, ezért nincs szükség légköri oxigénre. Ezt 74-ben a szovjetek egy kísérlet keretében bizonyították (a mi idősíkunkon, asszem ezt fontos leszögezni egy ilyen sorozatnál :-))

walter sobchak - 2021. 04. 18. 16:34

Továbbra is nagyon erős az évad, bár nem tudom, ezt a sok bonyodalmat hogy oldják meg egy rész alatt, de meglátjuk :D.

Nem tudom, figyeltétek-e, de ebben a részben összesen 5 űrhajó-felbocsátás volt :D: egy Sea Dragon, egy Pathfinder (méghozzá repcsiről), egy Apollo (ráadásul Saturn-1B rakétával), egy Szojuz és egy Burán (amit sajnálok, hogy nem mutattak).

ttwnbd - 2021. 04. 18. 18:19

– Biztosan nem fogják az összes bonyodalmat megoldani, hiszen lesz 3. évad. Igen, attól tartok, hogy nem lesz annyira zárt egész, mint az első széria. Könnyen lehet, hogy nagyobb időugrás sem lesz utána.
– Tényleg érdekes kérdés, hogy a kínai tajkonautákat behozzák-e majd. Bírnám, ha már a 3. évadban megjelennének.
– Margón gondolkodtam, micsoda lelkiismereti probléma! Azzal, hogy megmentette a Buranon lévő szovjet űrhajósokat, lehet, hogy hozzájárult amerikaiak halálához.
– A sorozat egyik alapeleme, hogy a hidegháborús feszültség, és az e mögött lévő anyagi lehetőségek is úgy alakulnak mindkét fél részéről, ami a végsőkig élezi az űrversenyt. Ez alapján nem lehetünk messze a Mars-utazástól, azt tippelném, hogy ez a sorozat világában bőven a XX. századon (de még az is lehet, hogy a 80-as éveken) belül megtörténik. Mi jön az után? Jupiter holdak? Merkúr?
Bár tartana ki a nézettség minél több évadra. :)

Randal - 2021. 04. 18. 22:14

Ez a 9. rész ütött rendesen.
Igazán elgondolkodtató, hogy az eddigi feelgood és minden jóra fordul helyzetek után, most mernek-e nagyot markolni és a harmadik évadot kiélezni a “meg-nem-történt” hidegháborús fegyverkezési versenyre, a “csillagháború”-ra. Valószínű jópár rész erre lesz felhúzva és a valós életben megtörtén háborús konfliktusok ide lesznek kivezetve, hiszen itt a Hold még megkaparintható terület és eszerint lehet háborús helyszín is.

Ráadásul ezzel a behatolással, a Burán indításával és a kamu Szojuz-Apollo találkozóval igencsak feladták a leckét az amcsiknak.

A bázison valószínű lesz valamilyen csata a két harciegység között, bár mintha az oroszok többen lennének és ők ugye a vezérlőtermet foglalták el.

A Sea Dragon megvédése is egy kérdés, és ezek után az se biztos, hogy a Szojuzt az nem fegyver-e illetve nem-e a Holdra küldik azt is, a Burannal meg kiiktatni a Pathfindert/Sea Dragont/Apollot.

Valószínű még, hogy Karen és Ed konfliktusa azért lett felvezetve, hogy Ednek meg kelljen valamiféle döntést hoznia, ami nem fekete-fehér, hanem jó is meg nem is…esetleg fel kell áldoznia valakit/valakiket/valamit azért, hogy megmentsen egy nagyobb horderejű dolgot.

Nem tudom, hogy ebben a sorozatban képesek-e ilyet meglépni, meglátjuk.

walter sobchak - 2021. 04. 19. 07:42

ttbwnd: a sorozat készítői megerősítették már, hogy a harmadik évad is nagyjából 10 évet ugrik előre, és a 90-es évek lesz a téma, és ha lesznek további évadok, azoknál is megtartják ezt az ütemet. Gondolom, látjuk majd, hogy Csernobil NEM történik meg, a Szovjetunió NEM omlik össze, és megint egy kissé távolabb kerülünk a valódi idővonaltól. Az első évad első részének az elején Deke Slayton meg is mondja, hogy az űrverseny nem áll le, Mars, Jupiter, és így továbbb lesznek a következő állomások (esetleg valami nagyon durva Hubble-t meg még durvább ISS-t el tudok képzelni a 90-es években :D).

Nem lepődnék meg, ha a SZU meg nem szűnése esetén Kínát még nem hoznák be a harmadik évadban. Kína megerősödéséhez azért kellett a SZU összeomlása is, ami könnyen lehet, hogy az alternatív idővonalon is megtörténik, csak nem 1991-ben.

ttwnbd - 2021. 04. 19. 12:38

walter sobchak: Köszi, ezt az újabb 10 éves ugrást nem olvastam. Így nekem is nagy kérdés, hogy hogyan tudják egy rész alatt eldolgozni a most lógó szálakat úgy, hogy utána 10 évig “nyugi” legyen…
Brutál rész lesz az évadzáró, ezek után biztos. Egyrészt nagyon várom, másrészt sajnálom, hogy máris vége.

karit - 2021. 04. 19. 16:50

“Gondolom, látjuk majd, hogy Csernobil NEM történik meg”
Ha volna tökük (az eddigiek alapján van), a KGB hiúsítana meg egy CIA-s szabotázst, vagy Gyatlov elvtárs maga üti agyon a behatolót egy alacsony méréshatárú franciakulccsal. Ami ugyan nem jó, de nem is tragikus.

(Csak a történelmi hűség kedvéért, minden lőporfajta egyik összetevője maga az oxidálószer.)

walter sobchak - 2021. 04. 19. 18:24

ttwnbd: innen loptam az infót:

https://www.syfy.com/syfy.com/for-all-mankind-season-2-finale-preview-ron-moore-interview

karit: ja, aztán ha mégis megtörténik, és be kéne vetni a holdjárót a romeltakarításhoz, majd lehet nagyokat pillázni, hogy na de Scserbina elvtárs, ebben az idősíkban az a járgány a Holdon van :D.

Randal - 2021. 04. 19. 19:11

Az is lehet, hogy az oroszok behúzzák a Holdat ezzel az akcióval, az amcsik meg az atommeghajtással nekiindulnak a Marsnak.

A Föld felé meg építenek egy védelmi állomást vagy több védekező műholdat.

Viszont ha a Sea Dragonban valóban van atomfegyver, akkor azt nem küldhetik így a Holdra, mert az oroszok kezébe kerülne.
Az is lehet, hogy felrobbantják az állomást mindenkivel együtt vagy éppenséggel az amcsik kimenekülnek, a Burant meg a Szojuzt lelövi a Pathfinder.

Mindenesetre érdekesnek ígérkezik az utolsó rész, csak nem mindent akarjanak gyorsan lezárni.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz