login |

Dealer: az 1. évad

2021. 03. 11. 21:22 - Írta: human

1 hozzászólás | kategória: Európa is létezik, kritika, ,

Gondolom, a “sorozat” is ennyi volt, bár a vége alapján akár folytatható is lehetne akár. Jár az idézőjel, mert a Netflix valójában a Quibi-modellt alkalmazta itt is, ahogy már többször, például A martfűi rém is így van fenn náluk, és fogott egy francia félig-akciófilmet, tele a padlásuk velük (egy rossz, egy jó), és szétvágta egy sorozatba A dílert, 10 darab 9-12 perces részbe.

Mondjuk már az előzetesnél is kicsit furcsának találtam, hogy miképp húznák ki a koncepciót akárcsak 6 darab 45 perces részre, de mint kiderült, nem is ezt tették. Legalább gyorsan le lehet darálni?

A történet középpontjában egy kétfős filmstáb van, akiket a kiadója kiküld egy francia gettóba, hogy ott forgassanak klipet egy drogterjesztő banda fejének, aki szabadidejében rappel. A börtönben kezdte a srác, és az ott készített dalára figyelt fel a lemezcég.

A stáb magára GoPro-t tesz, meg valami másik kamerát is hurcolnak, és már az odaérkezésükkor betojnak, de azért forgatnak, követik a rappert, akinek az életében válaszút van a régi, de ismert bűnöző élete és az esetleges zenei karrier lehetősége között. Aminek a “munkatársai” sem örülnek majd. Mindeközben még a területüket is fenyegeti egy másik banda, szóval egy olyasmi háború is kinéz.

Igazából valahova a közepes szintre érkezik a végeredmény. Néhol leköti a nézőt, de valahogy semmibe sem mer igazán elmerülni, kivéve a drogdíler nehéz helyzetét az életében. A sorozat igyekszik végigrángatni azt a kamerát a Blair Witch Project/Cloverfield-zsáneren, ahogy a stáb egyre jobban betojik, miközben a levegőbe lövöldözésből testre menő játék lesz a végére. De azért végig forgatnak.

Érdekesen szinte mindig eszükbe jutott, hogy valahogy sztori szempontból tartsák a kamerát a tűz kötelében, de aki látott már GoPro-felvételt, annak villámgyorsan nyilvánvaló, hogy nem is igyekeztek a képi világgal, szóval a “realizmus” igazából ki van dobva az ablakon, kár volt a másik oldalról erőltetni. Na meg néha viccesen van jelen a kamera a durvulásnál.

Ennek ellenére szerintem továbbra is áll, hogy az egész jobban néz ki, filmszerűbb, mint amit Amerikában szoktak kihozni ekkora, valljuk be, nem túl magas költségvetésből. Egyszerűen a franciák valahogy tudnak. Mondjuk forgatókönyvet úgy tűnik, csak néha találnak telibe.

A Caid (ez az eredeti címe) legnagyobb negatívuma tényleg a felületessége volt. Még a rapper fő dilemmáját sem tudták rendesen kibontani, hát még a társadalmi helyzetet, ami talán ebbe kényszeríti. Mondjuk erről a színészek is tehetnek kicsit, bár az ő castingja és a kliprendezőé korrekt, de minden más főbb szereplő súlytalanul játszott, csak a plot által rángatott bábu volt rosszul előadva.

Azért nem bántam meg a végére, két korrekt akciójelenet van is a szezon an, de ajánlani nyugodt szívvel nem igazán tudom. Az biztos, hogy ha hosszabb, akkor dobbantottam volna az első pár rész után, akármennyire is vártam.

Az az igazság, hogy aki pörgősebb “találkamerás” akcióra vágyik, annak a Netflixen is fennlevő Hardcore Henry javasolt. Izé, mondjuk sorozaton belül nem sok hasonlót tudnék ajánlani, az tény, ritkán használják ilyenre a zsánert, inkább a horrort szokták ugye erőltetni.

1 hozzászólás Ne habozz!

Shannen - 2021. 03. 12. 19:46

Két részt bírtam belőle, nem kötött le a sztori és folyamatosan azt lestem, hogy melyik kameraállás “kamu”, szóval nem volt túl szórakoztató, plusz ez a sok kiabálás nagyon idegesített.

Egyébként vajon miért gondolták jó megoldásnak 10 perces részekre vágni egy kvázi filmet? Miért érte ez meg nekik? A Quibi-nek se jött be…

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz