login |

Pilot: The Falcon and the Winter Soldier

2021. 03. 19. 15:50 - Írta: human

166 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

Erről beszéltem a WandaVisionnél. Nyilván a világjárvány is hozzájárult a forgatások elcsúsztatásával, ahogy a konkurencia bejelentéseire is kellett lehet lépniük a Disneynél, és nem is nagy megfejtés, de ezzel kellett volna kezdeni a Disney+-on az MCU-sorozatokat, nem pedig a kicsit elvontabb, de azért persze a végére klasszikus Marvel-filmmé váló WandaVisionnel.

Mindezzel nem arra akarok eljutni, hogy a The Falcon and the Winter Soldier kiemelkedő, viszont sokkal hagyományosabb, ami “belerázódásnak” jobban illett volna.

A történet nem sokkal az Avengers: Endgame után veszi fel a fonalat, és a Falcon oldaláról a legtipikusabb szuperhősfilmes klisét, vagyis az alap hero’s journey-t kapjuk, hiszen elutasítja a hívását, azt hogy ő legyen az új Captain America. Hősködik ugyan, de a pajzsot nem kéri, hiába akarják többen is, hogy legyen nála. A rész végi történés pedig gondolom azt vezeti fel, hogy miképp kell majd mégis felvennie? Legalábbis ha nem fordítanak ki semmi elvárást.

Viszont a Winter Soldier szála, ha nem is a meglepetésekben erős, de legalább másik ritmuson van, hiszen felvezetik, hogy őt a múltja nyomasztja, hiába kapott mostanra kegyelmet, azért nyilván a trauma, a Hydra nevében elkövetett rossz cselekedetek nem engedik. Neki talán a feloldozás kell, meg egy jó pszichiáter. És lehet, hogy végül neki adják a pajzsot a történetben? Majd kiderül.

Ami érdekes, hogy a kettejük dinamikája lehet majd fasza a sorozatban, de abból még nem kaptunk, nem is találkoztak az első részben.

Mindemellett elkezdték a gonoszokat is mutogatni, elhelyezték a sakkbábukat, láthatjuk milyen a Blip utáni világ, és milyen egy átlagos Bosszúálló mindennapja, de annyira sok minden azért nem történt. Ellenben volt egy hősies akciójelenet (azért ennyi év után a rosszfiúknak el kéne hinni, hogy a levegőben is feltűnhet valaki, aki keresztbe tesz a terveiknek), egy komor akciójelenet, és kaptuk a Marvel-minőséget.

Nem volt kiemelkedő a start, sőt, a WandaVisionnel ellentétben képileg is a tipikus Marvel, viszont rendes komfortkaja. Egy Ant-Man, vagy hasonló szintet hozott ennyi alapján. Igazi bombasztikus(nak biztosan) szánt pilot és sorozat, ami néhol fun, néhol megszokottan nem mélyen drámai, szóval… a szokásos.

Bár itt is van találgatni való, de szerintem erről nem lesz heti poszt. Legalábbis tőlem. Kellemes limonádénak néz ki, és látványos blockbuster sorozattal nincs tele a padlás, szemben a remek drámákkal ugye, de azért javulgat talán a helyzet mostanában. Röviden: nézősnek tűnik, de csak jó szívvel adom a 7/10-et egyelőre, ha már pilotra mindenképp szoktunk.

166 hozzászólás Ne habozz!

Zsófi - 2021. 03. 19. 16:31

Nem az Endgame után kezdődik a sorozat?:)

JKJ - 2021. 03. 19. 16:52

Megijedtem a kezdeti akciójelenttől, mert majdnem nézhetelen volt (szerintem). Utána viszont rohamosan javult és várom a folytatást!

Bredan - 2021. 03. 19. 17:16

Engem pont a kezdeti akciójelenet rántott be, szerintem hozta a Marvel filmes színvonalát (mégha sokaknak ez szitokszó is). Utána kicsit “sorozatosabb” lett, de jól adagolták a szálakat. Az utolsó jelenet pedig elég WTF volt nekem.
Mivel már jó ideje nem olvastam képregényt (sajnos), ezért az ellenséges “banda” ismeretlen számomra, így kíváncsian várom a folytatást.

Scott21 - 2021. 03. 19. 17:41

Nekem egyelőre elég nagy csalódás. A filmekben birtam a 2 főszereplőt, de itt mindkettő idegesítően hatott rám

Llew - 2021. 03. 19. 18:22

Korrekt pilot volt. Samet nem annyira bírom a bandából, de hátha itt kap egy kis hátteret, mélységet. A családi szál nem kimondottan hiányzik, de a rajta keresztül bemutatott hétköznapi MCU-t hiányoltam a filmekből. Bucky talán érdekesebb. Ha kihozzák ebből a múlt miatti depiből és visszanyer valamit WS énjének megállíthatatlansgából az a későbbi filmekben/évadokban jó lehet.

Tetszik, hogy a Bosszúállók megakartak menteni mindekit, visszahozták az embereket, de csak egy másfajta káoszba lökték a világot vele. Ebből a szemszögből is jobb lett volna ha ezzel kezdenek a Wandavison előtt.

Steve-et yorsan letudták.
A cliffhanger fura volt. Mi szüksége volt rá a kormánynak, hogy így ácsesszék Samet? A pajzs taln még állami tulajdon is, el is kérhették volna.
Én biztos maradok.

Llew - 2021. 03. 19. 18:49

Most nézem, hogy ez csak hat részes lesz. Akkor lehet érdemesebb várni és ledarálni.

Necridus - 2021. 03. 19. 19:37

Azt gondoltam, kellemes péntek délutáni kikapcsolódást fog nyújtani a maga jópofa (súlytalan) szuperhősduós stílusával, ehelyett elég komoly drámai szálakkal indítottak.
Annak örülök, hogy a csettintések közti időszakkal is foglalkoznak, hiszen valóban komoly hatásai vannak.

Sebastian Stannek imádtam minden pillanatát úgy, hogy amúgy Bucky-t kifejezetten unszimpatikus figurának tartom, szemben Sammel, akit most valahogy nem éreztem önmagának. Legalábbis a hősködésén kívül, amit az epizód eleji elcsépelt akcióban láttunk. Ott viszont előjött az összes bunyós klisé, ezek a profi szárnyasruha-repülők meg nevetségesek voltak. Egyfelől nem gondolhatták, hogy Falconnal szemben bármi esélyük is van, másfelől már ott too much volt a jelenet, amikor a szűk és kanyargós résen ők könnyedén átrepültek ilyen sebességgel.

Nem is tudom, azért nem nézhetetlen, mert a sikerbiztos Marvel stílust hozza, mégsem tudtam annyira beleszeretni, hogy izguljak a következő részért. Főleg, hogy a két főhös nem is találkozott még, ahogy Zemo (aki szerintem az aduász lesz) és Sharon sem jelent még meg. Olyan 6/10 részemről, aztán remélem, bele fognak rázódni.

Bikuci - 2021. 03. 19. 19:50

Akció jelenet az elején óriási, James Bondi magaslatok. Maga a rész Walker a texasi kopó utánérzés, kellemes, esti szórakoztatás, kis kikacsintással az MCU-ra.

SSY986 - 2021. 03. 19. 20:24

Huh! Kezdjük azzal, hogy nem vagyok marvel fanatikus, így én csak a filmes univerzumot ismerem. Nekem falcon karaktere mindíg is csak egy vágókép volt az MCU-ban, és itt ebben a sorozatban megpróbálják mélységgel megtölteni a karaktert, véleményem alapján nem túl sikeresen. Anthony Mackie jó színész de kb a karakterének a storyja ennyi alapján számomra érdektelen vagy inkább túlzottan generikus az egész megvalósítása az én izlésemnek. A Winternyugger storyja jobban lekötött kb amúgy simán kaphatna egy saját sorozatot ami csak arról szól, hogy megpróbálja jóvá tenni a “büneit” miközben kikapcsódásként a parkban sakkozik más 80 éves tinnikkel. Az tetszett, hogy foglalkoznak a blip problémájával. A kezdö akciójelenet szerintem annyira ostoba mint a mennyire látványos. Egyenlöre engem nem hozott lázba a pilot majd ha lement az egész talán egy darára jó lesz. 6/10
Btw
-Bucky annyira noname senki, hogy az emberek nemismerik fel az utcán, vagy a kesztyü a kezén úgy müködik mint Clark Kent szemüvege?
-most komolyan az shield vagy a katonaság nem adott bónusz pénzt az avangers tagoknak vagy a stark industry, hogy ne keljen a csapattagoknak azon aggódni, hogy mi lesz az asztalon és ne keljen pénzért könyörögniük?

Gergely Illés - 2021. 03. 19. 20:28

A Wandavision után már nem nyilatkozok. Ott is az első két rész nem volt olyan nagy wasisdas de után kezdet meglódulni. Itt is hasonlót éreztem, hogy nincs olyan ami miatt én tovább nézném ha nem láttam volna későbbi részleteket és azok nem érdekelnének.

Bikuci - 2021. 03. 19. 20:36

Igen, ez a hitel dolog engem is zavart, de úgy voltam vele, hogy itt egy átlag katona (hős) problémáira hívják fel a figyelmet.

SSY986 - 2021. 03. 19. 21:07

Bikuci: ja azt én is gondoltam csak itt most nem kiatököm századosról van szó hanem a Falconról. Tök hiteltelen ahogy normalizálni próbálják ezt a két karaktert, btw szerintem tök fölöslegesen.

DarkEagle - 2021. 03. 19. 21:13

Na ennél látszik nagyon hogy igazából ez egy film 6 részre szétszedve. Jó kezdés de semmi extra egyelőre. Tipikus MArvel de kicsit jobb talán komolyabb. Remélem foglalkoznak még a Blip utáni időkkel és nem csap át rögötn sima akciózásba meg poénkodásokba.

davideo - 2021. 03. 19. 21:47

halalra untam magam

Malachi - 2021. 03. 19. 22:53

voltak eddig is látványos sorozatok, de fene tudja miért, ennél tényleg úgy éreztem (az első akcióra gondolok), hogy oké, igazán megérkezett halivud a sorozatos világba. simán elment volna bármelyik nagy nyári blockbusterbe az az aprítás.

a sorozat eddig rendben van, nem tudnék kiemelni semmilyen gagyiságot. tényleg csak 6 rész? kár. mi lesz utána? mert gondolom, mostantól folyamatosan adagolja majd a Marvel a kontentot.

bvr - 2021. 03. 20. 00:16

“Igen, ez a hitel dolog engem is zavart, de úgy voltam vele, hogy itt egy átlag katona (hős) problémáira hívják fel a figyelmet”

Hát ige, csak bár nézőként meta-szinten ez tök jó hogy értjük hogy mire gondolt a készítő, de ettől ez még (szerintem) tök béna volt. Ahogy SSY986 is írja, ez ennek a sorozatnak a vikágában így totál elképzelhetetlen, és amúgy is, ezzel ilyen szinten nehogy már egy ilyen sorozat akarjon foglalkozni mert ebből nem is lehet itt többet kihozni pár közhely elpuffogtatásánál (azt meg minek) Az igaz, hogy ezzel olcsón le lehet tudni egy csomó screentime-ot. Azért remélem kialakul valami normális történet már a következő részben.

(igazából egyszerre vagyok kíváncsi és szkeptikus ezzel a sorozattal kapcsolatban. Már az Endgame után sem tudtam elképzelni (és mivel nem vagyok képregényolvasó, azt nem tudom hogy a képregényekben mi hogy volt) hogy venné át majd, főleg Falcon Captain America helyét. Ez nem a pajzsról szól, és most a moráltól, személyiségtől is tekintsünk el egyelőre. Elég annyi hogy Falcon karakterét a WS-filmben úgy ismertük meg, hogy AmKap reggeli futásban 1 km-en kb 1000 métert vert rá (ahogy a klasszik Tour de France közvetítésekben mondták) hiszen ő tényleg szérumokkal felturbózott szuperember volt.
(még a winter soldierben legalább lenne potenciál, ha jól emlékszem a polgárháborúból, őket pedig lopott szérumokkal hozták létre)
Szóval érdekel mit hoznak ki ebből, illetve hogy jó ötlet-e ebből kihozni valamit.

Raidon - 2021. 03. 20. 00:36

Nekem úgy rémlik, hogy az ultron korában Steve mondott olyat Samnek, hogy nehéz albérletet találnia, ezért átmenetileg a Stark toronyban lakik. Szerintem valóságosnak hat az a kormány-hozzáállás, hogy köszönik a hősködést, de ingyen attól még nem kapnak semmit… Pókembernek pl a képregényekben is voltak megélhetési gondjai. Többször írtak olyat is, hogy a Bosszúangyalok fizetést kapnak és ha épp fel vannak oszolva, akkor nincs pénz.

emese - 2021. 03. 20. 02:52

Tömören: megvan a hét csalódása nekem

Bővebben:
az akciójelentek vagy CGI vacakok vagy simán unalmasak. Ennek a sorozatnak olyan akciókkal kéne operálnia mint a CA: A tél katonájában voltak, ehhez képest tét nélküli kusza szémítógépes grafikát nézetnek velünk.

A karakterek: Falcon soha nem volt izgalmas, Anthony Mackie meg itt is bizonyítja mint minden egyébben, hogy borzasztóan rossz színész. A családja egyáltalán nem érdekel.

Bucky még érdekes is lehetne, de egyelőre annyi figyelmet sem kapott, mint Dr Watson a Sherlock első részében. Innen csak felfelé vezethet az út.

emese - 2021. 03. 20. 02:54

@Malachi: ezután a Loki jön

Nézőke - 2021. 03. 20. 13:46

..vegyes érzelmeim vannak. Valahogy nagy durranást vártam, de csak kis pukkanás volt. Persze van még 5 rész.

A pénzproblémákról: nem mentek bele mélyebben,de egy kicsit azért megmagyarázták.
4 milliárd ember visszatér, miközben már 5 éve berendezkedett a világgazdaság az új helyzetre.
Ez venezuelai szintű gazdasági összeomláshoz vezet(ne), de mivel ez egy szuperhősvilág,így letudják annyiban, hogy “régen kaptak volna hitelt”, most meg csak az kap hitelt, akinek van munkája az elmúlt 5 évben.

Ami nettó b*romság, mert ha már egy oltási könyvhöz kötött korlátozott mozgásról ekkora vita van (covid), akkor vajon egy liberális amerikában az emberek felét megbélyegeznék, hogy nincs jövedelme az elmúlt 5 évből?
..és nem mellesleg a visszatértek tárgyai,ingóságai, bankszámlái stb mind feloszlatásra kerültek…azt hogyan csinálják vissza? Kellett minimum egy terv, alapjövedelem, és újrafelosztás… erre a háttérben minden normálisnak tűnik, éttermek, piac,kikötő, autóforgalom,irodaházak stb..

Jobb lenne inkább nem foglalkozni a csettintés világra gyakorolt hatásáról, mert nagyon logikátlan világkép alakulna ki.
Egyszerűen csak hagyják figyelmen kívül, nem lehet két lovat megülni, úgysem ezért kreálták a sorozatot.

Glory - 2021. 03. 20. 14:13

Én az első Marveles sorozatdömpingből ezt és a Lokit várom/vártam a legjobban!
Olvasgattam pár vélemény (nem csak itt a Junkien) és felmerül negatívumként, hogy a 2 főszereplőt miért nem engedik rögtön össze. Én ezt pont pozitívumnak érzem. Szerintem teljesen karakteridegen lett volna, ha WS rögtön kooperálna bárkivel is, hiszen ő ugyanúgy egy “időből kiszakított ember”, mint amilyen Steve volt. Bizalmatlan, küzd a saját démonjaival, és teljesen egyedül maradt. Pont az az ember lépett ki az életéből Peggy miatt, aki valamennyire meg tudta volna érteni, akitől talán elfogadott volna némi segítséget. Az egyetlen hely, ahol “békére lelt”, az Wakanda volt. De onnan is el kellett jönnie, hogy “tisztára” moshassa a nevét. Nekem nagyon tetszett a pszichoterápiás rész, meg a flashback jelenet (még, még, még!). Sebastian Stan szerintem nagyon jól játszott, az ő jeleneteit élveztem a legjobban.
Sam karaktere nekem néha túl sok, örülök, hogy egy kicsit mélyíteni akarnak a karakterén. A kezdő akciójelenettel nem volt különösebben bajom, bár az ellenfeleket nem nagyon tudtam komolyan venni, mert egyfolytában a repülő mókusok jutottak róluk az eszembe.
Várom a második rész!

Neoprimtiv - 2021. 03. 20. 14:26

SSY986:

“Bucky annyira noname senki, hogy az emberek nem ismerik fel az utcán(?)”
Miért kellene felismerniük? Ő legfeljebb körözési plakátokon szerepelhetett egy ideig, de az is már több, mint öt éve volt.

“most komolyan az shield vagy a katonaság nem adott bónusz pénzt az avangers tagoknak vagy a stark industry”
Shield nincs. Falcon ugyan katona (legalább is “állami alkalmazott”), viszont vagyona soha nem volt és nem is magasrangú tiszt, vagyis az illetménye annyi, amennyi. Stark meghalt, Avengers nincs többé, legfeljebb Pepper Potts jóindulata dobhatna nekik valami pénzt. (Amit kérdés, hogy elfogadnának-e.) Ez a képregényes alaphelyzet.
A tévésorozatos alaphelyzet meg az, hogy a veteránok nagy ívben leszarása elég régi probléma az USA-ban, gyakorlatilag minden nagyobb konfliktus után. (Még a II. vh. után próbálkoztak a leginkább.) Szavakban mindenki nagyon büszke, meg hálás, de a valóságban ha valakinek nem sikerült egy jól használható szakmát összeszednie a seregben, akkor utána viszlát és köszi a halakat van. A sorozatnak meg nézők kellenek, akik a CGI-on túl is a magukénak érzik a sztorit.

Neoprimtiv - 2021. 03. 20. 14:48

Még egy dolog Sam anyagi gondjaihoz:
Az USA-ban (de Angliában is) bármilyen hitel, kölcsön beugró pontja a hitelkártya múlt. Azt nézik először, anélkül esélyed sincs a legtöbbször. Mivel Sam öt évig elég kevésszer használhatta, innen kezdve banki szempontból ő akkor is nemkívánatos adós, ha egyébként nemzeti hős. A kockázatkezelő részleget nem érdekli.

Ez megint csak olyan, amit a sorozat nyilván átugorhatna, mint a képregényvilág millió és egy hasonló mindennapi részletét, viszont a nézők nagy része belefuthatott már ilyen helyzetbe. Átélhetőbbé teszi az eddig kidolgozatlan karaktert.

zolij - 2021. 03. 20. 14:51

Szerintem teljesen rendben van a Sam féle hitelvizsgálati szál.
Honnan is indult Falcon az MCU-ban? Egy (ex-)katona, aki kocogás során összefut Rogers-szel, de amúgy tök átlagos életet él, veteránsegítő szerepet vállal. Majd jött egyből a Winter Soldier / Hydra sztori, ami egyben a S.H.I.E.L.D. végét is jelentette. Ezután beállt az Avengers csapatba, de rá 2 évre (2016) már jött is a Civil War, ahol Rogers-szel tartott és illegalitásba vonultak.
2018-ban visszatérnek, de csak azért, hogy Falcont elcsettintsék 5 évre. 2023-ban visszahozzák, ez után járunk pár hónappal.
Szóval Falcon kb. 9 éve létezik ebben a szerepben, de ebből 2 évet illegalitásban töltött, ötöt pedig szimplán nem létezett. Marad két év, amikor csinált is valamit, de egyes Bosszúállókkal szemben nem szuperember, milliárdos, király, vagy isten, csak egy, az átlagnál kicsit jobb képességekkel és felszereléssel rendelkező katona, lásd még War Machine.

bobita - 2021. 03. 20. 15:03

Jézusom, ez iszonyú rossz volt, még a Skarlát boszorkánynál is rosszabb, pedig az is nagyon rossz volt.
Azt három részig bírtam, ezt már most hagyom a fenébe. Teljesen érdektelen és unalmas.

Yooha - 2021. 03. 20. 15:35

Ez az új Amerika Kapitány dramaturgiailag olyan valaki kellene legyen, akit ismerünk, de nekem nem tűnt annak. Ki ő? Úgy nézett ki, mint valami ötvenes könyvelő jelmezben.

Neoprimtiv - 2021. 03. 20. 15:44

Egyébként ha már valami hiteltelen a felállásban (a képregényes háttérrel együtt), hogy miért csak egy Falcon van? A cucca nem Starké, kormányzati fejlesztés és kísérlet volt. Sam bebizonyította, hogy működik, használják is. Neki semmilyen extra képessége nincs, a kütyü továbbra is a kormány birtokában van – miért nincs egy komplett Falcon század vagy ezred?

Llew - 2021. 03. 20. 16:47

Neo:
Az elején beszélik a sráccal talán, hogy Falcon Stark technikával dolgozik, bár nem feltétlen a szárnyra értik.
Maga a szárnyas felszerelés anno valóban hadi fejlesztésnek indult, de az az alap verzió a The Winter Solider végi harcban kb gajra is lett vágva.

Amit most használ az sokkal fejlettebb, golyóálló, pajzsként és közelharcban is használható. Soha nem hangzott el, de simán lehet egy upradelt Stark fejlesztés.
Kb. az a válasz a kérdésedre, amit Cap az első filmjében kapott, mikor megkérdezte miért nem standard felszerelés a pajzsa.
Csak itt nem az alapanyag hiánnyal van gond, mert a szárny valószínűleg olcsóbb, és reprodukálhatóbb, mint egy vibránium pajzs, de túl drága egy sima katonának.
Ugyan ezért van csak egy War Machine páncél is.

Illetve mert ez passzol a sztorihoz. Mert ha Starknak volt saját zsebből pénze ~80 páncélt + kitudja mennyi Ultron drónt legyártani, akkor valószínűleg a USA-nak is belefért volna 1-x War Machine páncél.

SSY986 - 2021. 03. 20. 16:52

Neoprimitív:
Egy múzeumban van kirakva Bucky arcberendezése gondolom az élettörténetével együtt😁
Azért érzem életszerütlennek mind a kettö hös magánéletét bemutató képsorokat, mert végülis ugyan az a világ mint a mienk csak vannak benne szuperhösök meg ürlények meg egyébb más fantasztikus dolgok. De vannak újságok meg TV müsorok meg bloggerek meg youtuberek meg okostelfonok meg Facebook meg Twitter, magyarul az elsö Afro-Amerikai tagja az avangersnek talán kicsit jobban benne van az ottani amerikai popcultban mint az átlagháborús hös. És kb a banki ügyintézö még a fönökét sem hívja fel, hogy -szoszi itt van az veréb vagy mi aki az Amerika kapitánnyal tolta,meg tegnap a Tvben mondott beszédet, azt hitelt akar pedig 5 évig nem használta a hitel kártyáját, mert blippelve volt és a banki rendszer az usában úgy döntött, hogy a lakosság felének nem fog hitel szolgáltatást nyújatni egyenlöre de most vele tegyek kivételt vagy öt is hajtsam el a francba mint mindenki mást? Ja és kajak vártam, hogy haza fele megálítja öket egy rasszista rendör csak, mert fekák ezzel is mutatva, hogy mennyire reflektál a sorozat az itteni dolgokra. Na mindegy tudom, hogy minek próbálok logikát meg hasonlókat keresni egy sorozatban ahol a nyitójelenetben percekig nézhettem ahogy emberek bármilyen meghajtás nélküli ruciban ide oda repkedtek a fizika törvényeire fityet hányva. De akkor is úgy érzem zsírfölösleges volt kb 35 percet elpazarolni arra, hogy bemutassák a Falcon mindennapi problémáit, mert biztos a marvel célközönsége erre vágyik. Bucky storyja nekem bejött de ott is nehezen hittem el, hogy simán sétál fel alá azt senki sem ismeri föl. De remélem hamarosan beindul gondolom a story.

JKJ - 2021. 03. 20. 17:05

SSY. “Egy múzeumban van kirakva Bucky arcberendezése gondolom az élettörténetével együtt.”

Ezzel csak megerősíted, hogy miért NEM ismeri senki őt. A világon egy helyen van kirakva egy fotó (és pr sor), miközben több ezer négyzetméter szól Amerika Kapitányról. Senki sem fog emlékezni rá, még ha járt ott akkor sem. Most arra ne térjünk ki, hogy amikor Maga Steve ment oda a kiállításhoz (igaz sapkában), akkor is csak egy kisgyerek ismerte fel.

SSY986 - 2021. 03. 20. 17:24

Ok feladom igazatok van tök normális, hogy senki sem hallott Amerika kapitány haverjáról akit az oroszok elraboltak és egy fémkart adtak neki amivel aztán különbözö szörnyüségeket követett el kb 50 éven át de aztán meggyógyult és segített legyözni Thanost és ezt persze senkinek sem kötjük az orrára de azért viccböl képpel együtt kirakjuk a storyját egy múzeumban, mert a titkok úgy a jók ha nyíltak és amúgy is senki sem jár múzeumba szóval tök biztonságban van Bucky titka sött annyira jó, hogy még úgy is mutatkozik be mindenkinek szóval még inkognító sem kell neki, de minek is soha nem zaklatnák öt éhezö újságírók és paparazzik, mert kit érdekel egy 106 éves fém karu ember.

CrashBoostZoom - 2021. 03. 20. 17:40

Bucky szála már most jobb és átérezhetőbb mint Wandá-é a teljes WandaVision alatt.

Más:
@Llew

Az új szárnyak valóban Stark fejlesztés. Amikor beszélgetnek az asztalnál akkor mondja is Sam mondja, hogy mindig bugosan kapja vissza amikor beadja a szervizbe, erre mondja neki hogy nem tudnak mit kezdeni a “crazy ass Stark tech”-el. :D

Remélem Batroc azért még visszatér később.

Ayrons - 2021. 03. 20. 17:46

Sam a Civil War után körözött személy lett, így nem nagyon volt pénze. Ki is mondta a Infinity Warban, hogy a két éves bujkálás nem volt éppen nyaralás. Ezután meghalt. Szóval érthető, hogy nincs pénze.

Buckyt meg nem fogja felismerni egy mezei ember. Vagy te felismernéd, ha veled szembe lenne egy nemzetközileg körözött volt bűnöző ? Nem hiszem. Az átlagnak van jobb dolga, mint a körözési listákat nézze.

Llew - 2021. 03. 20. 18:09

SSY986

Ok feladom igazatok van tök normális, hogy senki sem hallott Amerika kapitány haverjáról akit az oroszok elraboltak és egy fémkart adtak neki amivel aztán különbözö szörnyüségeket követett el kb 50 éven át

A TWS előtt Natasha is úgy beszélt róla, mint egy mítoszról, legendáról. Ott találkoztak vele először. Illetve a CW idején valóban benne volt a hírekben. Ami a MCU idejét nézve 10 éve volt. Te hány akár nemzetközi hírekben szereplő körözött embert ismernél fel 2010-ből?

Llew - 2021. 03. 20. 18:16

Az elején az akció látványos volt, de logikátlan.
Batrockék a gépből kiugorva akartak elmenekülni egy levegőben lévő gépre menet közben beszálló szárnyas fickó elől. Samnak, simán el kellett volna kapnia mind az öt wingsuitost még a kanyon előtt. Mintha döglött galambok simán elmenekültek volna egy sólyom elől.

SSY986 - 2021. 03. 20. 19:06

Mondom nyertetek😁 De továbbra is tökfölösleges idöpazarlásnak éreztem ahogy normalizálni próbálják nem átlagos höseink mindennapjait. Remélem erröl hamar letesznek majd és inkább az action packed bromancera fektetik a hangsúlyt

Bikuci - 2021. 03. 20. 19:07

WS és Falcon nem egy azon szuperhősök közül, akik legyőzték a halált, és feltámasztották az univerzum felét. Azoknál az a reális, hogy szobrokat emelnek a tiszteletükre, és mindegyik saját kontinenst kap. WS és Falcon másodligásak. Kb. Németh Szilárd…

heidfeld - 2021. 03. 21. 09:31

Kevesebb, több lett volna az elején. Mozgalmas, látványos, kisebb CGI-hibákkal, túltolt Amerika 1-hangulattal.
Legalább kiderült, hogy nem egy feldarabolt film, Nagyobb költségvetésű, film-szerű sorozat.
Szuperhősöknek is lehetnek hétköznapjaik, gondjaik, démonaik. Megismertük a helyzetüket, lassabban indítva a történéseket.
Marvel-világát ismerőkön kívül, nagy tömegeket nem hiszem, hogy berántana a pilot. 6.5-nél többet nem adhatok rá, de maradok.

punyapapa - 2021. 03. 21. 10:24

Nem volt egy nagy durranás, de hozta azt ami várható volt.
Annyira jó volt, hogy maradjak továbbra is.
Nekem úgy rémlik, hogy 6×1 órás részek lesznek, ahhoz képest kb 40 perc a nettó játekidő.
Nekem tetszett a vonal, hogy ilyen-olyan formában foglalkoznak a társadalom sokkjával az Endgame után.
Bár erre inkább rászánnék egy jogi sorozatot. 6 részes, és azt mutatná be, hogy a visszatértek miképpen próbálják visszaszerezni a tulajdonjukat.

Julia - 2021. 03. 21. 10:53

Nekem személy szerint nagyon tetszett. Sam szála egy kocsit bemutatja hogy milyen egy átlag embernek miután 5 évig nem létezett Bucky szála viszont inkább a lelki traumatikus részt mutatja be. Sok kritikát olvastam és mindedjik leszólja és a WandaVisionnel hasonlítja össze de szerintem nem fer mert nem egy súlycsoportok a karakterek. Hiszen nem lehet összehasonlítani egy boszorkányt aki saját világot teremtett megának és két csávót akinek nincs különös képessége. Plusz egyik Amerika kapitány filmben sem volt varázslat vagy földöntúli dolog hanem old schoolba bunyóztak. Szerintem jól hozza ez a sori az Amerika kapitányos hangulatot.

nade - 2021. 03. 21. 13:09

Még nem láttam, majd talán egyben az egészet ledarálom, de az ismertek alapján osztom @emese – 2021. 03. 20. 02:52 véleményét.
A kutyát se érdekli Falcon, átlagember robotszárnyakkal. Bucky-t meg alaposan debuff-olták, ha törölték a WS programot az agyából, annak harci kiképzéseivel együtt… de ha az emlékeim nem csalnak, ő legalább halott vmi szuperkatona szérum variánst.

Nem igen okoz majd nagy változásokat az MCUban, Wandavisionnal ellentétben.

Llew - 2021. 03. 21. 15:23

A WandaVision milyen nagy változást okozott?

human - 2021. 03. 21. 16:00

“Sok kritikát olvastam és mindedjik leszólja és a WandaVisionnel hasonlítja össze de szerintem nem fer mert nem egy súlycsoportok a karakterek.”

akkor olvasd csak a junkiet, mivel a wanda kezdésére 6/10-et adtam :D

korum - 2021. 03. 21. 18:28

Teljesen fasza, hogy ennyire különböző sorozatok jönnek, a Loki is teljesen másnak néz ki, mint a Wanda v. ez.

Enzo - 2021. 03. 21. 19:10

1×01

Olyan kis építkezős nyitórész volt, egyelőre – talán némileg meglepő módon – végig külön-külön mutatták be a két fő karaktert, de mivel egyiket se ismertük annyira részletesen a filmekből, bőven “van hely” építkezni, akár családi vonalon (Sam tesója és a kölcsönigénylős szál), akár egyéb mellékszereplők (Buckynál a pszichológus, a japán bácsi akinek valszeg ő ölte meg a fiát, meg a cuki ázsiai csaj, akivel randizott).
Időbelileg korrekten és nem szájbarágósan van elhelyezve a sorozat: láthattuk a Steve-től való búcsúzást, illetve örömteli, hogy kitértek arra, hogyan hatott a “Blip” mind az emberi kapcsolatokra, mind a pénzügyekre (utóbbiról még akár egy áldoku-sorozatot is lehetne lőni).
A nyitó akciójelenetben ha voltak is logikátlanságok, de alapvetően pont olyan menő lett, mint ahogy a Marvel filmekben megszokhattuk, egy ügyes húzással a végén. Ja és hasznos ez a Redwing nevű cucc :) A Torres nevű srác és a Flag Smashers utáni nyomozása eddig érdekes, főleg hogy mintha egy “enhanced” valaki is lenne a titkos szervezetben.
Az annyira nem lepett meg, hogy Sam visszaadja a pajzsot, viszont szerintem kifejezetten ötletes húzás, hogy a muszájból előrángatott “Új Amerika Kapitány” miatt fogja mégiscsak azt mondani, hogy “na jó, akkor már inkább adjátok nekem, ne egy ilyen senkiházinak”.

Darabkák:
– A főcím tényleg csak ennyi, hogy kiírják a sorozat nevét és kész? Jó, a WandaVision elkényeztetett ilyen szempontból, de na :D
– War Machine-nek lesz némi mellékszerepe, ahogy látom.
– Figyeltétek, hogy Bucky “jóvátételes” listáján ott van Zemo neve?
– Amilyen hosszú stáblista van megint, azt hittem, hogy lesz mid-credits vagy after credits, de (egyelőre) nincs, kár.

#hétidézete:
“You know how you call a guy whose wife died a widower? Or, if your parents die, you’re an orphan. You know, there’s no word for someone whose kids die. Because it’s like the worst thing that could happen.” (ez most kivételesen nem vicces, hanem jogos és elgondolkodtató)

Solya919 - 2021. 03. 21. 19:35

Párommal néztük meg és egyikünknek sem tetszett. Ő latta a Wandavisiont, én nem.
Ez a rész nem való egy pilot/ sorozat kezdő részének.
Lehet h a többi 5 rész jó /jobb lesz de ez csalódás volt. Nem tudom h folytatjuk-e.

Akos - 2021. 03. 21. 20:40

Gondoltam ennek adok esélyt, a Winter Soldier a kedvencem a marvel filmek között. Tetszett hogy a francia terroristát visszahozták de kb ennyi. Dög unalms egy pilot volt. Megnézem a folytatást persze, de ez eddig érdektelen lett. A wandavision, meg loki kicsit se érdekel, a földhöz ragadtabb karaktereket szeretem, már marvel mércével, de lehet ez is kasza lesz 2rész után.

Nem a lényegre figyelsz - 2021. 03. 21. 20:44

„Anthony Mackie meg itt is bizonyítja mint minden egyébben, hogy borzasztóan rossz színész.”

AM: “I’ve done seven Marvel movies where every producer, every director, every stunt person, every costume designer, every PA, every single person has been white.”

+

„embracing diversity in the writers room and having an almost all-Black staff”

Újabb agymosó sorozat.

Platschu - 2021. 03. 22. 00:55

Jöhetne egy Agent Carter 3. évad és akkor abban szerepelhetne Steve Rodgers.

WarMachinenak örültem, mivel neki biztos lesz saját sorozat is a Disney+on.

Mate4182 - 2021. 03. 23. 09:42

Nem a lényegre figyelsz Ezt nem tudom mibol illesztetted ide de jopar sebbol verzik a dolog…

Aron Toney . O a fo kaszkadore Anthony Mackie-nek.
Gui De Silva – o alapvetoen Black Panther kaszkadore, de jopar marvel filmed dolgozott mar
(Mindketten szinesboruek)

Ezek csak azok a nevek amiket a Corridor Crew videokbol megismertem, valoszinuleg talalnek meg parat ha utana jarnek

emese - 2021. 03. 24. 11:10

@Nem a lényegre figyelsz:
tőlem hupilila is lehetne, attól még rossz színésznek tartom. És szerintem vannak rohadt jó nem fehér színészek, csak AM pont nem az.

JKJ - 2021. 03. 26. 10:50

Már az első rész akciójelenete is sz*r volt, de most már biztos, hogy nem véletlenül. Annyira rángatják a kamerát és össze-vissza vágnak, hogy egy részt követhetetlen. De ami még rosszabb, hogy fizikai rosszullétet is okoz (legalábbis nálam). Maga a sorozat hangulata jó. Főleg a két főszereplő közötti adok-kapok.

Jesustomer - 2021. 03. 26. 13:57

Elfogult leszek mert a 2 kedvenc karakterem játszik benne +- Sharon, Rhoades + Zemo) de ez a második rész nagyon bejött. Az új cap se ellenszenves (még), a super soilder vonal nagyon izgi, és tök jó a dinamika a 2 színész között. Tényleg Buddycop de a jó fajtából, talán egyenlő a lethal weapon-nél látottakkal.
Áá ez nekem nagyon bejön :D

CrashBoostZoom - 2021. 03. 26. 17:55

Kiváló folytatás volt. Még több ilyet.

Mate4182 - 2021. 03. 26. 18:25

Na, nekem az elso resz nem jott be ANNYIRA, de ez a masodik resz mar baromira tetszett.
Baromi jo a dinamika koztuk, a sztori se tunik rossznak az eddigiek alapjan

Mate4182 - 2021. 03. 26. 23:22

Nem hiszem hogy akar egy kulon postot meger (na jo, de szerintem megerne)
De a Falcon and winter soldisr disney+os postereit egy magyar muvesz csinalta
SzarkaArt

Tudom hogy a junkie nem a reklamozasra van, de gondoltam illene tudni rola :)

Nézőke - 2021. 03. 27. 23:09

..ez a második rész, már jobb volt. Csak említés szintjén foglalkoztak a világ problémáivel, de kiderült, hogy a visszatértekre jobban figyelnek a kormányok, mint azokra akik itt maradtak. Ennek pont ellent mondodtt az első rész bankára,de most ezen lépjünk túl.
Kaptunk legalább egy tucat említést Marvel egyéb karaktereiről.

Egyelőre nem tűnnek gonosznak a kézbanda tagok.. még a végén Sólyomék nekiállnak segíteni nekik, Cap ellenében.

Amúgy Russel azt hittem bénább Capot játszik,de szerepe szerint túszmentő meg érdemrenddel kitüntetett, hű katonát alakít, egyelőre pozitív (bár ahogy az első jelenetnél a korábbi rész végén megjelent, azt hittem a korai Robin Williams Popeye-szereplője bújt bele a gúnyába – hát nem festett valami jól..)

Várjuk a folytatást.
A csoportot felfedező Sam segédjét kiírták máris?

Llew - 2021. 03. 28. 00:45

Jó rész volt. Végre összeállt a páros és jók is együtt, meg a sztori is érdekesnek ígérkezik.
Ez a másodvonalbeli kapitány sem olyan rossz, mint elsőre tűnt. Amit képvisel, vagy képviseltetnek vele az oké, de Rogers a szellemisége, morális értékrendje mellett azért mégis csak szuperkatona volt. Walker megkapta a pajzsot és úgy használja mint ő, de fizikilag nem szabadna rá alkalmasnak lennie. Nem dobhatná el olyan messzire, vagy olyan erővel, hogy akit eltalál ugyan úgy reagáljon ő meg szuperkatonákat pöckölget vele. Egyedül Bucky lehetne képes ugyan úgy használni.

human - 2021. 03. 28. 03:15

ahogy és amilyen arccal azt mondta a rendőrkocsiknál, hogy ne kerüljenek az útjába, abból simán kinéz egy rossz irányba fordulás :D

emese - 2021. 03. 28. 03:51

A második rész sokkal jobb volt, mint az első, az els két részt kellett volna kezdésként leadni.
Említették POwer Brokert, szóval US AGent (új Cap) még simán elmehet rossz irányba
Szerintem is az lesz, hogy Falconék összeállnak Karliékkal, Cap ellenében.
A dinamika remek Falcon és Bucky között.

Ytsz - 2021. 03. 28. 16:45

jajj,a második részben a kamionos üldözés szörnyű volt, tele történetbeli lyukakkal. Hogy került minden maszkos egyszercsak a kamion tetejére? Ha mindenki szupererős, akkor miért lökdösték egymást úgy néha közben, mint a harmadikosok? Ha a kamionok kilométereken át egymás mellett mennek (miért??), akkor melyik autó az, ami közvetlenül mögöttük megy, hogy Amerika Kapitány egyenesen ráessen? De legalább nem futottak egymás felé két kilométerről értelmetlenül, mint más Marvel filmekben.

Python - 2021. 03. 28. 21:37

Így 2 epizód után azt kell mondanom, hogy jobb lett mint vártam. Nem csak az a tipikus MCU zúzda lesz ez a sorozat, hála az égnek! :)

A kamionos résznél azért erőteljesen látszódott, hogy a CGI bizony nem filmes költségvetésből készült.

Energiavampir - 2021. 03. 28. 23:14

Meglepően szórakoztató, és elég jól vette fel a fonalat, és érdekes aspektust ad a világnak a probléma a pittyenés előtt/után. A CGi nem különösebben érdekel, ez nem egy százmilliós szuperfilm, csak TV sorozat, annak meg jó.
Simán nézős eddig..sőt jöhetne már a 3.

Mate4182 - 2021. 03. 29. 18:11

1 apro reszletet leszamitva took jo resz volt.
Amikor Bucky felugrott az elso kamion hatuljara, azt a masodik kamion vezetofulkejebol konkretan premierplanban neztek vegig …

Ja es egy otletet dobnek a kozosbe: szerintem az uj Cap nem segiteni erkezett eredetileg hanem a szerumert csak rogtonozni kellett Buckyek miatt

Enzo - 2021. 03. 30. 01:05

1×02 (pótlás péntekről)

Na, ez már egy sokkal jobb rész volt, mint a nyitány. A két főszereplő dinamikája remek, a kellő mennyiségű akciózás és átívelő szállal foglalkozás mellett pedig örültem, hogy mélyítették kicsit FakeCap karakterét (pluszpont, hogy ilyen John Walker szintű átlagos neve van), illetve jobban beleláthattunk a Flag Smashers működésébe, és csinos kis vezetőjüket, Karlit is jobban megismertük – már csak az kérdés, hogy ki lehet a Power Broker, gondolom tőle kapja az üzeneteket is a csaj.

Darabkák:
– Mivel Walkernek nincs szuperereje (bezzeg a FS-eseknek), a pajzs tulajdonsága hogy bumerángosat játszik meg pontosan visszaérkezik a kezébe, de ezek szerint ott nincs ilyen, mint a Mjölnirnél, hogy valaki “worthy” rá vagy nem?
– Lol, Bucky csak úgy kiugrik a gépből minden nélkül, mert majd a robotkarjára esik és az megvédi :D
– RIP Redwing :( (gondolom majd újjáépítik)
– Ezt már a pilotban is kiemeltem, de érdekes ez a Global Repatriation Council, aki a visszatérőkkel foglalkozó és őket segítő szervezet, továbbra is tetszik, hogy ezt is bemutatják.
– Hoskins beceneve Battlestar? Lolz :D :D
– Első részből hiányolt dolog kijavítása: pipa. (Tessék, most felismerték őket az utcán járkálva – na jó, az egyik rendőr legalábbis.)
– FakeCap tényleg kezd idegesítő lenni, ő a tipikus új fiú, aki mindent jobban tud… nem lepődnék meg én sem, ha egy csavarral belőle lenne majd gonosz.
– Vicces volt, hogy Bucky bámulását – mint gag – végigvitték a teljes epizódon, még a dokival is :D
– Cliffhangert is kaptunk (ha már after credits nincs): meglátogatják Zemo-t, hopphopp!

#hétidézetei:
(hát Bucky és Sam most találkoztak először, de rögtön az első közös jelenetükből a fél beszélgetést be lehet emelni ide, mert vicces)
“-[…]’Cause I have a feeling they might be a part of the Big Three.
-What “Big Three”?
-The Big Three.
-What Big Three?
-Androids, aliens, and wizards.
-That’s not a thing.
-That’s definitely a thing.
-No, it’s not.
-Every time we fight, it’s one of the three.
-Who are you fighting now, Gandalf?
-How do you know about Gandalf?
-I read The Hobbit in 1937 when it first came out.
-So you see my point?
-No, I don’t. There are no wizards.
-Doctor Strange.
-Is a sorcerer.
-Aah! *chuckles* A sorcerer is a wizard without a hat.” :D

“Look at you, all stealthy. A little time in Wakanda and you come out White Panther.” :DD /Sam/

Glory - 2021. 03. 30. 10:50

John Nania ( WS kaszkadőr) most rakott ki egy videót, hogy tényleg ott ugrabugrálnak a kamion tetején az autópályán. Én azt hittem, hogy zöld háttér előtt vették fel, vagy valami ilyesmi. A tempón meg látszik, hogy nem sétakocsikáznak.
A Hobbitos rész nekem is nagyon tetszett, jót nevettem rajta. Engem leginkább az a rész érintett meg, amikor beszélgetnek/farkasszemet néznek egymással a pszichológusnál, és végre elmondják egymásnak, hogy kinek mi a baja a másikkal. Nálam egyértelműen az a hét jelenete (Bucky félelme, hogy Steve tévedett vele kapcsolatban).
Walkerrel lesznek problémák, az biztos, mivel amikor kihozta Bucky-t a rendőrségről, ott is egyértelműen látszott, hogy csak egy “hasznos fegyver” a számára, amit kár hagyni, hogy parlagon heverjen.
Zemo-t meg már nagyon várom. Meg gondolom lassan jön Sharon is. :)

Glory - 2021. 03. 30. 10:52

Jaj, meg ez lemaradt!
Miért akadt ki annyira Bucky a “Battlestar” néven? Van valami külön jelentősége?

Llew - 2021. 03. 30. 23:18

Enzo

Lol, Bucky csak úgy kiugrik a gépből minden nélkül, mert majd a robotkarjára esik és az megvédi :D

Nem, elkapta a faágakat, azzal akarta lassította magát, csak nem sikerült valami szépre a megoldás.

Enzo - 2021. 03. 31. 12:11

@Llew: hát ez az ötlet sem teszi sokkal biztonságosabbá a tervet, mit mondjak :’D

Mate4182 - 2021. 03. 31. 18:26

Az mar kiderult par filmbol (winter soldier, civil war) hogy Steve is meg Bucky is birja a gyurodest.
80 km/oras futo sebesseggnel elesni betonon kB ugyanaz mint ez a repcsis mutatvany (aztan lehet csak belemagyarazom)

Arra szerintetek mennyi realis esely van hogy az uj Cap irta az smst?

Liverbird - 2021. 04. 02. 02:57

Érdekes egyébként, hogy elvileg Csehországban forgattak, mégis feltűnően sok szlovák, zólyomi rendszám látható a második részben. Pl a reptérre érkező terepjárókon, vagy a kamionon, amikor megérkeznek a menedékházba. Ráadásul a kamionokon a verekedős jelenetben még a sztorinak megfelelő, német rendszám látható :)

Jesustomer - 2021. 04. 02. 15:45

Ez a sorozat marha jó.
Örülök, hogy nem film lett,így tovább lehet nézni :D
Újranézős az fix. Nem egy Cap 2, de jobb mint egy átlag marvel film.

CrashBoostZoom - 2021. 04. 02. 17:49

Újabb remek rész. Bár kicsit sajnálom, hogy már a felénél járunk :D

jesustomer - 2021. 04. 02. 22:57

Pontosan, ebből több rész kellene.

Flanker - 2021. 04. 03. 04:49

1. Eddig felfelé ível nálam, a magam műfajában egész jó.
2. Én örülök hogy csak 6 rész, ezt nem jó elnyújtani.

Bogyi007 - 2021. 04. 03. 21:37

Glory – a Hobbitos utalás szerintem egy kis easter egg, mivel a Polgárháborúban Martin Freeman szerepelt, akivel WS-nek volt egy kis találkozása és ugyebár MF volt Zsákos Bilbó a filmben.

WS meg szerintem kettős céllal hozta ki Zemot a börtönből, szerintem a wakandai “nyaralás” után azzal szeretne törleszteni hogy végül Zemot lepasszolná nekik, az utolsó jelenet elég egyértelműen utal is erre…

Tetszik a sorozat. Sharon szerepe érdekes lesz még, biztos hogy nem most láttuk utoljára, még az is lehet hogy ő lesz Power Broker? Vagy az a FakeCap
lesz aki szeretne magának szérumot végül és egyfajta AniCap lesz a végén belőle?

korum - 2021. 04. 03. 22:50

“még az is lehet hogy ő lesz Power Broker?”

Ez nekem is eszembe jutott, van olyan tippem, hogy a broker valaki, akit már amúgy ismerünk… de nem az új kapitány, ahhoz ő túl egyszerű.

korum - 2021. 04. 03. 23:00

És tuti, hogy valaki itt Skrull :)

Enzo - 2021. 04. 04. 15:16

1×03 (pótlás tegnapról)

Yay, MCU-bekötések mindenhol: hydrás aktiválókód felemlegetése, Sharon Carter for the rescue, és a végén amit nem láttam jönni, a wakandai csaj (hogyishívják … *googling* ja hogy ez nem Okoye, hanem Ayo, jó tudni)
Eddig mindhárom rész nagyon különböző, de egyre jobban tetszik, Zemo jó kis színt vitt a csapatdinamikába, és Madripoor mint helyszín is bejött.

Darabkák:
– Ez a Selby nevű nőci úgy nézett ki, mint Ellen DeGeneres :D
– Áhá, szóval Isaiah volt az a tesztalany (külön el is hangzott, bár előtte is kitalálható volt), akinek a vérmintájából Dr.Nagel elkészítette a szérumot, és gyártott 20 fiolányit, ami felveti a kérdést, hogy vajon mindet a FS-esek kapták-e, és ha nem, hol a többi…
– Hm, Karli hogy megérezte, hogy megpróbálják megölni, és nem ült be a kocsijába, okos!

#hétidézete:
“I’m the only one who looks like a pimp.” :D /Sam/

Bogyi007 - 2021. 04. 04. 19:09

“– Hm, Karli hogy megérezte, hogy megpróbálják megölni, és nem ült be a kocsijába, okos!”

Szerintem azt ő maga robbantotta fel…

Glory - 2021. 04. 04. 20:54

Bogyi007, a Hobbitos utalásnál MF eszembe sem jutott, én csak azon vigyorogtam, hogy ja persze, simán olvashatta az első kiadást, mert akkor már “élt”.
Ami nagyon tetszett a mostani részben:
– Zemo mi mást olvashatna a börtönben, mint Machiavelli-t…(Hm, csak nem “A fejedelem” című művét tanulmányozta? Végül is passzol a gondolkodásmódjához). Tessék, a Hobbit után még egy könyv. :)
– Madripoor.
– Zemo tánca. A többiek is rophattak volna egy kicsit!
– WS üzemmód on. (Szegény pszihomókus néni majd foghatja a fejét, amikor az orra alá dugják a netre felkerült felvételeket Bucky-ról, amint épp átmegy Winter Soldier-be a bárban.)
– Egymást cukkolják folyamatosan mind a hárman.
– Henry Jackman záró zenéjét egyre jobban szeretem.
Ami nem tetszik:
Már megint egy hetet kell várni…

Rorki - 2021. 04. 05. 18:24

A 3. epizód után:

Sajnos nekem ez egyre kevésbé élvezhető.

Senki másnak nincs olyan érzése, hogy minden egyes mellékágon behozott karakter érdekesebb, mint ahogy a két/három főszereplőt kezelik?
Isaiah-ról piszkosul megnéztem volna pár flashback jelenetet (akár akcióban, akár később, mikor a rendszer ellene fordul). Sőt, azt a bunyót is, mikor Winter Soldier-rel egymásnak estek.
Madripoor és Sharon. Kvázi rossz útra tért SHILED ügynök a bűn városában. Legalább 2 percet eltölthettünk volna azon a bulin.

A másik probléma, hogy Sam és Bucky között szinte zéró kémia van. Ez a buddy-movie akkor működik, ha elhisszük, hogy a csipkelődés valódi a 2 srác között, de miért lenne az? Olyan szinten traumatizált az egyik, hogy az is csoda, hogy nem kezd eszeveszett gyilkolászásba, Sam pedig nem tényleg az, aminek az új Kapi nevezte: csatlós. Hadigéppel lehet, hogy működne a dolog, mert ők Tonyval tényleg rendesen cinkelték egymást.

Zemóval mi van? Nem hiszem el róla,hogy egy visszafogott stratéga, a szerkójában ezzel a pocakkal olyan mint Elton John egyik régi szeretője és az akciójelenet pedig teljesen hiteltelen volt. A madripoori akciója után pedig már szükség sincs rá, azonnal vinni kellene vissza a börtönbe.

Sam, hogyan akar segíteni Sharonnak, mikor valszeg ő maga is ülni fog a Zemó bárós sztori után.

CrashBoostZoom - 2021. 04. 06. 20:42

@Rorki

Sajnos elkövetted a legnagyobb hibát. A való világ logikáját próbálod ráhúzni egy képregények által ihletett sorozatra. :D

Ambriel - 2021. 04. 07. 06:12

Három rész után azt kapom, amit vártam: 40-50 perc szórakozást.
Bucky és Sam között nem vártam olyan haverzsaru stílust, mint amilyen például a Bad Boys főszereplői között van, mert az életidegen lenne, hisz mind a kettőnek megvan a maga nyomora. Inkább azt vártam, hogy Sam kicsit felrázza, kihozza a barlangjából a lelkileg alaposan meggyötört Buckyt, és amolyan stabil támassza lesz, aki visszaránthatja Buckyt, ha kezdene átmenni Winter Soldierbe, ami a 3. részben láthatóan kell is, mert Zémo, aki remek rohadék, alaposan kínozta Buckyt a múlt felemlegetésével.
Összességében azt kaptam eddig, amit vártam, és remélem, hogy lesz második évad, mert 6 rész kevés lesz ebből a párosból.:)

Rorki - 2021. 04. 07. 12:43

@CrashBoostZoom

Lehet, hogy igazad van, de szerintem itt most nem ez a helyzet.

Fiktív világot ábrázoló sorozatban is lehet:
1. kémia a szereplők között
2. ügyesen árnyalt mellékszereplők
3. testalkathoz igazított jelmez
4. az univerzumon belüli szabályoknak/törvényeknek megfelelő logikus döntések.

Elhagytuk már azt a kort, mikor jórészt az ellenlábas karakterizációja kimerült abban, hogy “gonosz mert csak”. Ezvoedig egy nagy községvetésű presztízs sorozat akar lenni.

JKJ - 2021. 04. 08. 07:41

Rorki. Az első 3 nagyon szubjektív. A negyedik meg nem illik ide, mert az egész Marvel MCU egy logikátlan katyvasz, ahol rendszeresen figyelmen kívül hagyják a fizika törvényeit. Ettől még marad élvezhető szerintem.

Nekem egyébként az a tapasztalatom, hogy ha nem jön be a sorozat, akkor ne erőltesd, hanem esetleg az évad végén nézz utána, hogy neked megfelelő irányba ment-e el, s ha igen, akkor megnézed. Ne kínozd magad, ha nem kell.

CrashBoostZoom - 2021. 04. 08. 18:22

Ki is most itt az ellenlábas?

Ha Zemo-ról beszélsz akkor karakterizációja épp, hogy ki lett tágítva. A Civil War-ban jó részt azt gondolhatod, hogy csak a családja miatt akar bosszút állni a Bosszúállókon (rém gyenge szóvicc tudom) de itt a sorozatban megemlítették, hogy a szuper képességű emberekkel is gondja van és Sokovia volt az utolsó csepp a pohárban neki. Zseniálisan végigviszi a tervét a filmben (amíg Thanos nem jött addig ő volt az egyetlen akinek ez sikerült) ahogyan az egy igazi stratégához illik.

Glory - 2021. 04. 09. 08:22

Az egy órás verzió Zemo táncából megvolt mindenkinek?(Jó, tudom, ugyanaz a 25 másodperc ismétlésre állítva, de akkor is! Meghallgattatott a fanok kérése. Hm, mi legyen a következő, amit kérünk? Én szívesen megnéznék egy hosszabb “Igy készültet” és mondjuk bakiparádét az epizódokról.)
Bár a mai napomat a “helikopterből kiugrunk” werkfilm aranyozta be Sebastian instáján.

Zoli - 2021. 04. 09. 12:28

1×04 Azt a k****!!! Ez rendesen odatett. Örülnék, ha kevesebb sötétben játszódó jelenet lenne, de azért így is látszódik, hogy bőven öltek bele zsét, csak néha látszódnak az olcsó megoldások. Viszont a harcjelentek nagyon jók voltak, néha tényleg mozifilm szintű, főleg a Dora Milaje-s jelenet. Eddig sztoriban a Wandavision jobban tetszett, de ez a mostani rész elég nagy szintlépés volt az előzőekhez képest, nagyon kíváncsi vagyok mi lesz a vége.

jesustomer - 2021. 04. 09. 15:44

Ez egy brutális jó rész volt.
Walker nagyon badass + a Wakandai szál nagyon erős volt az elején (mondjuk amikor megjelentek Zemo-ért az se volt kismiska)

SSY986 - 2021. 04. 10. 00:22

Jézusom én ugyan azt a sorozatot nézem mint ti?
Hogy de ostoba a forgatókönyve ennek a sorozatnak….
Mi volt ez a rész de most komolyan?
Annak ellenére, hogy nem gondolom, hogy egy marvel film összetetségével kéne rendelkeznie ennek a sorozatnak, de a fizikai fájdalom járt át a sok logikátlan baromságtól Ami ebben a részben volt.
– Karli karaktere egy buta szerencsétlen aki eddigi kamerán mutatott teljesítménye alapján szinte hihetetlen, hogy még nem kapták el.( Kezdem azt érezni, hogy a marvel univerzum rendörei és titkoszolgálati ügynökségei töketlen nyomorékok gyülekezete) Az meg egy vicc,hogy ennyire sekélyesen megírt kétdimenzós karakterre akarnak alapozni bármit is.
De bontsuk ki ezt a részt:
– Winternyugger veréb és némó hip hop vissza jutottak rigába a képzeletbeli metropoliszból ahol voltak és szembesültek Ginger Girl terrorcselekményével. Ezért nagyon el akarják kapni. Szóval a trió elmegy a társasházban ahol Ginger Girlt láthattuk az elözö részben. Szét is szélednek, hogy minnél gyorsabban megszerezzék az infót. Itt láthatjuk, hogy Verebet milyen jól kiképezték a hadseregben információ szerzésre, mert gyök kettövel haladva végig üvölti az épületet Ginger Girl dadájáért és sajnos ez a technika nem jött be neki. Ezen izgalmas jelenetek közé betüzdelve láthatjuk a szuper assassin/ kém metódusát is de sajnos ez sem müködik. Na de Némó egy cukorkával lekenyerez egy kislányt aki ennek a gesztusnak köszönhetöen egyböl feldobja Ginger Girlt. Ezek után, a trió találkozik ismét de nem osztják meg egy mással az infót egészen addig amíg vissza nem érnek a szállásukra, mert ráérnek. De pár perc múlva felbukkan Walker és Trivette full szerelésben, mert mindíg így sétalnak amikor éppen küldetést teljesítenek egy másik ország fövárosában ahol nincsen semmilyen jogkörük. Na ekkor némó közli mi a pálya ezért hát a csipet csapat elindul, hogy lerója tiszteletét a dada temetésén, természetesen full szerkóban sétálnak el a szertatásra, mert az álcázás fontos. Amikor höseink megérkeznek veréb meggyözi öket, hogy adjanak 10 percet neki, hogy lebeszélje Ginger Girlt világ megváltoztató terveiröl. De sajnos Walker nem bír magával és még Trivette érveire sem hallgatva elindul, hogy letartóztassa Ginger Girlt, de megdöbbentö módon ez nem jön össze. Ginger Girl kereket oldna, de Némó szerencsére az útját állja és párszor meglövi ami annyira sokkolja öt, hogy hüppögve nézi a hasitasijából kiesett szérumokat drámai monológ közepette eltaposó Némót. De ekkor érkezik Walker aki leüti Némót és annyira megörül annak, hogy talál egy original szérumot,hogy nem is követi a meglött Ginger Girlt, mert minek. Quintettünk visszatér a szállásukra ahol csalódutságukat kifejezve üldögélnek amikor is megérkeznek Némóért, hogy deportálják afrikába. Höseink harcba keverednek a lándzsásnénikkel és ennek a felfordulásnak köszönhetöen Némónak sikerül egy alagúton elmenekülnie, ahova szerencsére nem követik, mert minek. Walker a megaláztatás hatására, hogy egy afrikai lándzsanéni elpáholta beoltja magát sunyiban a szérummal. Höseink újjabb esélyt kapnak Ginger Girlel de az egész egy csapda vagy mi. De szerencsére 13-s ügynöknek nemtörölték a régi jelszavait így hozzáférve a müholdhoz figyelmezteti öket, hogy Walker és Trivette bajban van szóval oda mennek és bunyóznak a terroristákkal sajnos Trivettet elrabolják, mert amikor megérkeztek erösítés nélkül a helyszínre, hogy növeljék az esélyeiket a szuperterroristák ellen szétváltak de pont a katartikus pillanatban kiszabadul, hogy meghalhasson és ezzel Walkert elindítsa egy úton ami sok jóhoz nem fog vezetni. Sajnos Ginger Girl elmenekül de öt nem követi senki így nyugodtan végig nézheti kb 20m, hogy a legjobb barátját megölik. Winternyugger és veréb döbbenten nézik Walkert amint vértöl csatakosan áll.
Sok minden lehetne jó a sorozatban de a forgatókönyv és a blöd baromságok amik ebben vannak az valami szánalmas és persze tudom miért várnék minöséget, de én azt gondolnám, hogy ennél többre is futhatna tölük.

Ayrons - 2021. 04. 10. 07:14

Igen ugyanazt, csak míg neked nem jön be, nekünk igen :)

Ambriel - 2021. 04. 10. 07:20

Megint egy jó kis részt kaptunk. Persze, voltak logikátlanságok, mint minden filmben, sorozatban, de ha mindenki egyből penge lenne, akkor nem 6 részes lenne egy évad, hanem 5 perc.
A rész vége sokkoló volt. Egyértelmű, hogy a pajzshoz korábban is tapadt vér, ha nem is ilyen látványosan, de Steve soha nem ment át ilyen elvetemült “ölni akarok” állatba, mint Walker.

Mate4182 - 2021. 04. 10. 07:36

2 kerdesem van csak: mibol van a pajzs amit bele lehet allitani a betonfalba/faba/mellkasba de Zemo halantekarol ugy pattan le hogy horzsolast sem hagy?

A masik kerdesem kicsit legbol kapott: nem lehet hogy Zemoban is van 1 ampullanyi?

Zoli - 2021. 04. 10. 09:55

@Mate4182

Az első az jó kérdés, de én az ilyeneket el szoktam engedni a képregényfilmeknél.

A másodikra szerintem egyértelműen nem a válasz, ha az AmKap 3-at nézzük. Nekem legalábbis egyértelműnek tűnt, hogy a szérumokat is azért törte most össze, amiért a filmben a szuperkatonákat is kinyírta, mert teljesen összeegyeztethetetlen az értékrendjével. Plusz mondta is Sam-nek a mostani részben hogy “super soldiers cannot be allowed to exist”.

SSY986 - 2021. 04. 10. 09:58

Mate4182: amúgy nekem is ez jutott eszembe, mert még egy vércsepp sem serkent az ütéstöl ami úgy bongott mint a déli harang és nem akarok hülyeséget írni de azt hiszem egyszer se bunyózott senkivel, mert mindíg kitért a közelharc elöl. Szóval vagy van benne már szérum vagy csak pg-13😂😂😂😂

Ayrons - 2021. 04. 10. 11:45

Vibrániumból van a pajzs ami az egyik legerősebb anyag a MCU világában. Az első Amcsi filmben mondták, hogy nagyon könnyen lehet megdolgozni, valamint könnyű. Vélhetőleg a dobás erejétől függ milyen kárt okoz.

e-batta - 2021. 04. 10. 12:11

Kíváncsi vagyok, hogy ezek után az amcsi kormány visszaveszi-e a pajzsot Walkertől. Ez a klip vírusként fog elterjedni a neten és tuti nem fogják megdicsérni érte.

Llew - 2021. 04. 10. 12:45

Zemo a lepattanó pajzstól kapott egy fejest és Walker egyértelműen nem megölni akarta. Persze lehetett volna egy horzsolása vagy valami, de ezen rugózni felesleges szőrszálhasogatás.

A Zemo+szérum kérdést meg feltenni olyan, mintha sem a korábbi filmeket, sem az eddigi részeket nem nézted volna.

Pont ez volt a rész egyik lényege, hogy a különböző párosok körbejárták a szérum kérdését. Zemonak ugyan nem lett közvetlenül feltéve, de elég egyértelmű volt a hozzáállása a beszélgetésekből, plusz amikor előtte volt a lehetőség akkor is hű maradt az elveihez és inkább megsemmisítette őket. (ha már szőrszálhasogatás, akkor ilyen értékes anyag miért sima üvegfiolákban van?)

SSY986 - 2021. 04. 10. 14:59

Llew: az üvegcse egy upgrade ahhoz képest, hogy a civil warban szimplán csak müanyag tasakban voltak😂😂
Amúgy meg simán beadhatott magának Zemo szérumot, hogy segítségére legyen abban, hogy megállítsa az olyanokat akik szint úgy rendelkeznek vele. De én se hiszem, hogy bevette. Amúgy amikor Zemót leütötte Walker akkor még nem volt benne a szérum szóval akkor még nem volt olyan erös.

JKJ - 2021. 04. 10. 16:52

04.15-től a Lidl-ben kapható lesz a “Turkish Delight” :-)

punyapapa - 2021. 04. 10. 22:12

1×4
Ez a rész nagyot ment most. A társadalmi hatásokra vonatkozó párbeszédek, már a DC-t idézték. Remélem ebből a szálból nem emgednek. Főleg Walker tette, sok kérdést felvet.
Amúgy egy kérdés, csak nekem van olyan benyomásom, hogy tök úgy néz ki némely helyszín mintha itt forgatták volna Magyarországon? :D

Llew - 2021. 04. 10. 22:16

Csehországban forgattak

Eviko - 2021. 04. 10. 23:44

Uhh, SSY986 kommentjével nagyon egyetértek. Tele van buta párbeszédekkel, logikátlan történésekkel és klisékkel az egész. Mióta AK az új csávó, egy hete? Nagy a valószínűsége, hogy random kelet-európai országban valaki civilben felismeri, a rendes nevén szólítja és aláírást kér tőle… Az AK & resident black sidekick páros egy bohózat, mégis kik ezek, miféle hatáskörrel? Megvágta a kongresszus a CIA büdzséjét, hogy csak ez a duó “nyomoz” érdemben egy nemzetközi terrorista szervezettel kapcsolatban, akik között felturbózott emberek vannak és még többet akarnak csinálni? Csak rá kell aggatni egy mezei katonára a pajzsot és egyből alkalmas lesz egy ilyen kaliberű feladatra (sőt, ezzel egy időben még Zémót is begyűjti, ha már ott van). Borzasztó a forgatókönyv, de még a rendezés is rátesz egy lapáttal a szájbarágós, a kliséket felnagyító stílussal (pl. egy random kis téren napközben van vagy 50 ember és 3 másodperccel a verekedés kezdete után a 90%-uk kezében már ott a telefon és veszik a pszichopata gyilkost, ahelyett, hogy mondjuk menekülnének a közeléből. A sokktól még a telefonjukat is alig lett volna lélekjelenlétük elővenni…) De már az idevezető út is parádés, teljesen követhetetlen, hogy honnan hova rohangálnak az épületben és hogy kerül mindenki végül egy helyre. Karli egyik nap még terrorista és robbantgatnak, de amikor AK sidekick meghal, akkor hirtelen lefagynak, hogy ”hopika, meghalt”, abbahagyják a verekedést és AK csak úgy lerázza magáról, aki lefogta addig? Az egész záró jelenetsor wtf…
Amúgy azt sem értem, hogy Karli terve mi? Csinál még pár szuperembert és terroristáskodik? Mert azért ők sem legyőzhetetlenek, ha egy pajzzsal szét lehet verni valaki fejét, akkor lesz fegyver is, amivel meg lehet ölni. “Best” case scenario, hogy rendszeresen felrobbant valamit, két tucat szuperemberrel nem lesz sokkal előrébb a világgal szemben…

SSY986 - 2021. 04. 11. 09:44

Eviko öszintén köszönöm! Eddig azt hittem egyedül vagyok a véleményemmel de most már ketten vagyunk😂😂😂
Wtf fun fact: az imdbn 6300 ember 9.1-re értékelte ezt az epizódot….

punyapapa - 2021. 04. 11. 11:47

Llew
Tudom, hogy ott forgatták, nem erről van szó.
Csak nagyon magyar érzete van a helyszíneknek számomra.

JKJ - 2021. 04. 11. 12:39

Eviko.

Menet közben kidobtak egy egész történetszálat és utólag foltozták össze a sztorit (nagyrészt). Emiatt (is) tűnik szétszórtnak az egész. Ez van. Ne pazarold rá az időd ha nem élvezed.

Bogyi007 - 2021. 04. 11. 14:13

A Power Brokernek masszívan szerepe volt abban, hogy mindig mindenki ott volt azonos helyen időben…

Igencsak belsős ember lesz Ő szerintem.

Az meg egyre jobban látszódik hogy a sorozatoknak lesz (ki)hatásuk a filmekre nézve..

Akos - 2021. 04. 11. 14:15

Érdekes hogy ezeken fennakadnak sokan, amúgy mindegyik észrevétel jogos, de eddig nem említette senki, hogy a 3. részben Zémó szökése, na az mekkora bullshit volt :D megszólal a riasztó, és szabadon mászkál egyik szobából a másikba :D WTF?

SSY986 - 2021. 04. 11. 17:12

Akos: az ilyen apró cseprö dolgokon mint, hogy ilyen egyszerüen kijutott egy szupermax börtönböl már fel sem akadtam de 4. rész gagyisága kivágta a biztosítékot.
És szerintem azért felháborító számomra ez az egész gagyiság, mert egy olyan sorozattól ami állítólag meghatározó lesz valamilyen szinten az MCU-ban ez nevetséges. Kb az Agent of Shield kategóriát se súrolja az itteni minöség ami egy 6 részes event sorozatnál bicskanyitogató. A Wanda visiontöl sem ájultam el de az egy mestermü ehhez képest csak remélni tudom, hogy a Loki sokkal jobb lesz.

Enzo - 2021. 04. 11. 22:04

1×04 (pótlás péntekről)

1. Ú, Wakanda flashback! (Amúgy mennyire szürreálisan hangzik, ahogy egy afrikai országban egy törzsi viseletbe öltözött csaj hydrás aktiválószavakat mond oroszul egy amerikai embernek, so much multikulti :D)
2. Zemo múltkor a “parkett ördöge” szerepben tündökölt, most meg cukrosbácsit játszik :D
3. Na végre felismertem egy jelenetet, hogy Prágában forgatták (még a tipikus piros utcatábla is látszódik a háttérben)
4. A “Dora Milaje vs Walkerék” harc komoly lett, felröhögtem amikor Zemo-t mutatták közben és csak halálnyugodtan kortyolt egyet a poharából :D meg hát Bucky-ék se vették nagyon komolyan az egészet, lásd utolsó idézet :D Ayo meg hogy leoperálta Bucky kezét, biztos tudta hol kell megnyomni :D
5. Annyira egyértelmű volt, hogy John beadja magának az 1 db szérumot, amit Zemo nem taposott el, és minden egyes utána levő beszélgetés egyre inkább csak megerősítette benne ezt az elhatározást…
6. RIP Hoskins :O Kár érte, jó arc volt, nem hittem volna hogy csak kvázi ennyi lesz a szerepe, hogy “katalizátorként” szolgáljon Anakin Walker rossz útra téréséhez. A véres aljú pajzs snitt mennyire brutál már a legvégén :OO

#hétidézetei:
Zemo: -It’s that warped aspiration that led to Nazis, to Ultron, to the Avengers.
Sam: -Hey, those are our friends you’re talking about.
Bucky: -The Avengers, not the Nazis.

“And let’s be clear, shield or no shield, the only thing you’re runnin’ in here is your mouth.” :DD /Sam/

“-We should do something.
-Looking strong, John!” :D /Sam&Bucky/

CrashBoostZoom - 2021. 04. 12. 08:25

Mivel, hogy a jövőbeli mozifilmeknek önmagukban is érthetőnek kell lennie ezért azt hinni/gondolni, hogy ezeknek a sorozatoknak bármilyen komoly kihatásaik lesznek rájuk az csak egy vágyálom. Maximum egy-két mondatban utalnak majd a bennük történtekre és minden mehet tovább a saját útján.

Mate4182 - 2021. 04. 12. 12:30

Remeltem hogy atjon majd a szarkazmus :D
Tudom hogy vibranium a pajzs, arra celoztam hogy amikor valakit halantekon dobnak Egy fem pajzssal illik megmurdelni fuggetlenul attol hogy aluminium vagy vibranium

Liew koszonom Lattam minden mcu filmet/sorozatot *kiveve a thor2t
De remeltem hogy azert otleteket lehet a kozosbe dobni :D
(2 hete azt tippeltem, mivan ha az uj Cap is titokban a szerumra hajt)
Raszantam par percet ez 0.25os sebesseggel visszaneztem parszor, semmifele lepattano nincs. Szabalyos headshot volt 2 meterrol.

Enzo - 2021. 04. 12. 12:39

Hehe, találtam kontinuitási hibát a részben (a fent említett prágai utcatáblákhoz kapcsolódva:)
A kb 16 és fél percnél kezdődő jelenetben, amikor Walkerék rátalálnak a Sam-Bucky-Zemo trióra, a Bucky-t mutató snittekben mögötte, a képernyő jobb oldalán látható a háttérben, távolabb egy utcatábla, ami snittenként váltakozva piros (ez a prágai eredeti) és sötétkék(majdnemfekete)(ez a rigai színezés) – gondolom néhány snittben elfelejtették átszínezni :)

Eviko - 2021. 04. 12. 21:00

JKJ, bár sok mindent megmagyaráz, ha menet közben mélyreható változtatásokat kellett csinálniuk (nem lehet, hogy amit kidobtak egyébként még rosszabb volt és azért dobták ki?), de azért van rengeteg dolog, ami önmagában is szarul van megcsinálva.

SSY986 – ránéztem most az imdbre. Furcsa, hogy az emberek képesek azért magasra értékelni, mert a felmerülő kérdések érdekesek (mi történt azután, hogy mindenki visszajött, ki hogy dolgozza fel lelkileg, ki mit gondol egy szuperszérumról, mit jelent a pajzs/Amerika Kapitánynak lenni és vajon lehet-e bárki olyan, mint Steve volt stb.), de közben teljesen figyelmen kívül hagyják, hogy még ha vannak is értékelhető pillanatok, összességében a megvalósítás igen csak gyenge.

Akos – igen, a kiszabadítás is egy nagy wtf volt :D

Nézőke - 2021. 04. 12. 23:00

…olyan jó,hogy felsoroljátok itt a logikátlanságokat, de persze az nem volt baj, hogy Strange nem vágta ketté egy portálkapuval Thanost, vagy hogy a titán percekig várta,hogy mindenki átjöjjön a kapukon, s csak aztán rohamozott.

Nyilván mindenbe bele lehet kötni, pl. a vége miatt mindenki majd gyilkosnak nevezni Capot, holott 4 milliárd ember életét keserítette meg a oittyentéssel, már eleve nem is kéne szuperhősnek lennie az emberek szemében.

Én elégedett vagyok, sötét vizekre eveztünk, és az akciók is jók lettek.

Karli, mármint maga a szinésznő kiválasztása egy zsákutca, egyáltalán nem követné senki ilyen “karizmával”. Nulla átéléssel tolja.

Eviko - 2021. 04. 13. 08:36

Nézőke, azért a Falcon and the Winter Soldier hibáiról beszélünk és nem az Endgame-ről (vagy a 22 másik Marvel filmről), mert ez ennek a sorozatnak a kibeszélője, erre való.

Az, hogy ebben ilyen-olyan hibák vannak, nem zárja ki, hogy másban is legyenek, illetve az, hogy a többi Marvel filmben is vannak hibák, nem menti fel ezt a sajátjai alól…

Nézőke - 2021. 04. 13. 13:27

Eviko: jogos, de azért megnézi majd a következőt is az elégedetlenkedő, szerintem ne is jelenetekbe meg a logikátlanságokba kössünk bele, mert az egy dolog.
A történet úgyis halad,amerre mennie kell (a pajzs öröksége és átka), mindegy hogy közben meg egy random találkozóra sólyomfelszerelésben megy oda (hiszen ebből láthatjuk majd,hogy itt bizony akció lesz), egy másik találkozóra meg nem (amúgy miért nem?)…stb rengeteget lehetne sorolni.

Engem inkább a kiválasztott színészek zavarnak, pl hogy nulla kémia Sam és Bucky között, akkor már sokkal inkább néznénk Zémó és Bucky kalandjait.
Karli egy nulla.
+ ígértek még Hadigépet is, ez olyan lesz,mint a Wandában,hogy hiába várunk Strange-re?

Ambriel - 2021. 04. 13. 14:18

Nézőke: Miért kellene, hogy legyen kémia Bucky és Sam között? Ők nem barátok, még csak nem is haverok. Volt egy közös legjobb barátjuk, Steve, akinek öröksége miatt most úgy döntöttek, hogy együtt dolgoznak. Ez ugyanolyan, mint amikor egy barátodnak van egy másik barátja, akit nem kedvelsz, de azért a közös barát miatt megerőlteted magad, és elviseled a másikat.

Karli szerintem is harmatgyenge választás.

SSY986 - 2021. 04. 13. 19:49

Nézöke: Engem az zavar, hogy ez a sorozat egy cw-s tucat hulladék minöségét sem éri el, mert azoknál egy évad 22rész nem 6. És nem a megvalósításról beszélek meg a színészek játékáról hanem a forgatókönyvröl meg a story vezetésröl ami nevetségesen rossz. Kb Whedonos Justic League szintjét hozza. Egy olyan tapasztalt csapattól akik leraktak az asztalra 20+ filmet koherens storylinenal és ezek után releaselik ezt a hulladékot.
Szóval én ezért vinnyogok itt a leginkább, persze Karli karaktere egy vicc, párbeszédek sekélyesek, logikátlan jelenetekböl ugrálunk logikátlan jelenetekbe, az akciók is gagyik és csomószor még tétjük sincsen és még sorolhatnám. Persze a 20+ filmben meg az eddigi 3 sorozatban mindre volt példa de, hogy az összes baromság egy termékben bukkanjon fel na abból még nem. Nem volt showrunner a forgatáson? Kevin Feigi kilépett és Kathryn Kennedy került a helyére? Vagy csak itt egy félkész fos de ezek a fanok ùgyis minden hulladékot bezabálnak minek eröltessük meg magunkat…

winnie - 2021. 04. 13. 20:20

nyilván sokat ad hozzá a készítő/showrunner rengeteg lelkes szava, ha az ember elolvassa vagy meghallgatja (érdemes, pedig én nem is nézek marvelt), de anélkül is meglep, hogy komolyan felmerülhet valakiben, hogy nem abszolút odaadással, szenvedéllyel készült a sorozat, mindent beleadva. az íróknak, de főleg a készítőnek ez élete nagy lehetősége, hogy megalapozza magát.

NYILVÁN, ha szar, akkor szar, félre ne értse, ezt nem vonom kétségbe (és azt sem, hogy abszolút kritikus marvel-nézők is imádják sokan, de ha elcsúszik a sorozat, akkor az nem a hozzáállás miatt. ami esetleg bejátszhat, az a vírus, mert ugye a sorozat azon kevesek egyike volt, mely megszakadt és folytatódott más körülmények között, de ha jól veszem ki, nem annyira, vagy nem csak megvalósítási a kritikad, hanem írási. mondjuk az is simán lehet, hogy sebteben kellett dolgokat átírni, hogy az új körülmenyekhez alkalmazkodjanak? csak ötletelek.

nekem az viszont biztos, hogy mindig ad plusz réteget a sorozatokhoz, ha olvasom azt, hogy a közreműködők mit hogyan látnak. nem azért, mert meg fogom gondolni magam, változtatok a véleményemen, egyszerűen csak kapok másik nézőpontot, még ha elfogultat is.

SSY986 - 2021. 04. 13. 21:12

Winnie: Nem vagyok marvel fanboy szóval emiatt nem ástam be magam annyira a hogyan készült dologba ezzel a sorozattal kapcsolatosan. Nem kétlem, hogy rengeteg ember kemény munkája és rakat pénz ment ebbe a projektbe és sok kemény döntést kellett meghozniuk a vágó asztalnál de az eddigi végtermék gagyi. És ezzel persze semmi baj nincsen hiszen sok gagyi sorozat meg film készült már eddig is a filmtörténelem során. De én személy szerint a Marvel univerzumtól ezt a minöséget nem szoktam meg, mert eddig az összes termékük fogyasztható és átgondolt volt. Az érveddel az a bajom, hogy emberek fizetnek ezért a kontentért szóval ez kb olyan ha bemész a mekibe és kérsz egy bigmac menüt( sokszor voltál már itt és szereted a megszokott ízeket, minöséget és ezért jöttél) de miután fizettél és beleharapsz a szendvicsbe kiderül, hogy nincsen benne a szósz meg a zöldség is más. Amikor reklamálnál akkor elmondják, hogy ök megtettek mindent de mivel nem volt saláta ezért káposztát raktak bele és a bigmac szósz megrohadt ezért barbecue szósszal kenték meg a bucit de mind ezt szívvel lélekkel tették szóval nincsen refund. Szóval biztosan a rendezök meg a kreátorok a stáb a színészek és még a kafetériás néni is kitette a lelkét, hogy egy ilyen izlés és müértés nélküli kretén elé(én) kerülhessen ez a sorozat aki aztán képes és leszólja, de öszintén szerintem ez a sorozat nem ér fel a marvel eddigi minöségéhez semmilyen téren pedig lehetne benne potenciál.

Jesustomer - 2021. 04. 13. 21:17

Érdekes amúgy mert én a marvel filmekből kezdek kiábrándulni kb a Dr Strange óta (na jó, Black Panther a kedvencem marad), és a minap jöttem rá mi miatt is.
A teóriák és az utalások vagy annak hiánya rémes módon tudják tönkretenni egy film élményét mint pl.: Thor: ragnarok. Stáblistán egy krva normális kisfilm nincs, tudjuk alapból, hogy jön Thanos de azért valami hype dolgot csak kaphatnánk.. Marvel kapitány vége úgyszintén (mondjuk a film is borzasztoan rossz volt), miközben évek óta kapjuk az infókat, utalásokat a többi filmekről és vissza. Mert önmagában már nem állja meg a helyét. Emlékszem, hogy a wandavision-nél mennyi teória volt: magneto, pietro, valami démon izé, shield, Nick Fury, Dr Strange és sorolhatnám még. És mire fel?
Egyik se jött be, hulla unalmas volt a sztori, és nem volt nagy következmény, hiszen Wanda vissza fogja hozni a gyerekeket, vision él, aaah, iszonyat katasztrófa volt.
Ezzel szemben itt nem vettem észre teóriákat, max azt, hogy Sharon lesz a Power Banker vagy ki, de ez egyrészt nem tud érdekelni, másrészt azért ez nem lenne nagyon meglepő szerintem. Ez egy jó sorozat, tele érzelmi kilengésekkel, effektív jó visszautalásokkal a winter soilder és a civil war filmekre, de nincs sok belőlük és ez tök jó. A színészek jók, a karakterek is, jó mást látni Steve helyében és az is jó, hogy nem féltek más irányba terelni Walker történetét.

Eviko - 2021. 04. 14. 21:18

Nézőke, mint elégedetlenkedő mondom, hogy igen, meg fogom nézni a következő részt is (és valószínűleg továbbra is elégedetlen maradok). A jelenetek szerkezete meg a történet logikája ugyanúgy része egy sorozatnak, mint szereplők/színészek. Egy szarul megírt, gyengén rendezett filmben játszhat Meryl Streep is, attól még nem lesz belőle igényes mű. Szerintem nem mindegy, hogy hogy halad a pajzs sztorija oda, ahova halad, mert akkor minek csinálnak 6 részt? Agonizáljon a tó partján 5 percet Sam, hogy igen vagy nem vagy mégis aztán csá, de ha sorozat mellett döntöttek, akkor rakják össze rendesen.

Jesustomer, egy egész filmet átértékelsz amiatt, hogy mi van (vagy nincs?) a stáblista végén?
A Wandavision hátterében lehetett volna bármi a felsorolt teóriák közül, de most az a baj, hogy a készítők nem azt a verziót csinálták, amire mindenki tippelt? Ha Mephisto lett volna és nem Agatha, akkor mi lett volna jobb? Kaptunk egy új szuperhőst, visszahozták Vision egy verzióját (akiről egyébként rejtély, hogy hogy fog viselkedni), Wanda a végére megismerte a saját erejét, mi az, hogy nincs nagy következmény? Pietro-ból egy boner viccet csináltak, na bumm. Ott vártam a következő részt mindig, mert nem tudtam, hogy mi fog történni, ennél meg simán meg lehet mondani előre, hogy mi lesz. Walker történetét kb. azóta lehet sejteni, hogy ide fog kilyukadni, mióta előadták, hogy micsoda jó katona, nem is volt neki más iránya.

lesliemagpie - 2021. 04. 15. 23:39

Csak voltam az egyetlen aki a szereplőkből, a sorozat logójából, meg úgy mindenből azt gondolta, hogy itt majd
All New Captain America lesz Sólyomból?
Nem valaki teljesen más idegenből csinálnak új kapitányt…

Mate4182 - 2021. 04. 16. 19:38

Na ez valahol az is volt amit vartam meg valahol nem is …
Az utolso 10 percig dolgozott bennem hogy ez siman elmenne finalenak is csak akkor mirol is szolt az evad?
Nem tudom mit terveznek a finalera de esemenydus oranak nezunk elebe nagyon remelem

+1.: a 3as bunyo koreografiaja a civil war vegi 3as bunyot idezte meg nalam, jar erte a pont

torjack - 2021. 04. 17. 11:28

@lesliemagpie

Nyilván még van hátra egy rész…az hogy Sam már a pajzzsal tréningezett, plusz kapott új göncöt, amit még nem láttunk…elég esélyes, hogy a jövő héten már amcsikapcsi cuccban csapatja.

Llew - 2021. 04. 17. 11:41

Érdekes rész volt több jó pillanattal.
Ugyanakkor Walker szála tök bénáén, amatőr írói húzással lett kezelve. Nem a sorozat világának a logikáját használják hanem átsiklanak dolgokon, mert a forgatókönyvnek el kell jutni x pontra.

A gyilkossággal és a következményeivel foglalkoztak, de azt teljesen figyelmen kívül hagyták, hogy felhasználta magán a szuperkatona szérumot. A múltkori húzásával ő is egy szupererejű bűnelkövető lett. Ehhez képest simán leszerelik.

e-batta - 2021. 04. 17. 14:30

Engem is a logikai bakik zavartak ebben a részben. Ex-Amcsikap úgy viselkedik, mint egy hisztis kisfiú, akitől elvették a játékát és a tanács jóindulatúan elnézi ezt neki. Holott a való világban is már rég börtönbe küldték volna, egyrészt a nyílt színen, hatalmas publicitást kapott mészárlása miatt (mert közönséges gyilkosság volt, amit művelt), másrészt azért, mert tulajdonképpen bemocskolta Steve Rogers rangját.
Utána meg mindenki pátyolgatja a lelkét, ahelyett, hogy feketén-fehéren kijelentenék, elvesztette a jogot, hogy ő legyen AK (tutujgatja a felesége is, meg Lemar családja is szemet hunyt afelett, hogy mit művelt). A bárónő színrelépése újabb vezérfonal, érdekelne is, de a monológ, amit írtak neki, sírnivalóan szánalmasra sikerült.
Bedobnak néhány érdekes részletet, rágódjunk rajta, gondolom, majd az utolsó részben fény derül rájuk (vagy nem), gondolok itt Sharon rejtélyes telefonhívására, a GRC idióta egyezményére (remélem, nem írják alá), stb, és mellette hosszasan időzünk a békés amerikai életképeken, úgymint: Sam javítgatja a hajót, segítséget kér és kap, csatlakozik Bucky is, Sam tréningezi magát, hosszas párbeszédek mindenki-mindenkivel, de egyikből sem kapunk semmi új infót.
Kicsit csalódott vagyok.

Llew - 2021. 04. 17. 14:59

Mondjuk a hajójavítás=Steve örökségének feldolgozása képében elég jó karakterépítést kaptunk Sam és Bucky részéről, szóval az azért nem volt céltalan.

SSY986 - 2021. 04. 17. 15:04

Nem mondok már semmit ami zavart ebben a részben, mert már eleget sírtam az elözö kommentekben. Viszont egy kérdés, ezt az évadot nem 6 részesre tervezték ugye? Eddig is azt éreztem, hogy nagyon lassan haladnak a storyval ahhoz képest, hogy csak 6 részes de ezuán a rész után ahol kb 20 percig szinte semmi sem történt kb az jött le, hogy 10 részre tervezték de covid miatt csak 6 részre maradt anyaguk azt azért érzödik ennyire ziláltnak az egész. Btw: Julia Louis Dreyfus eléggé misscastnak tünik, de majd meglátjuk Karlinál úgy sem lehet rosszabb😂😂😂😂

e-batta - 2021. 04. 17. 15:29

@Llew:
igaz, el kell ismernem, hogy ezek kellettek a karakterek mélyítése miatt, olyan aspektusból vizsgálva meg a dolgot, amibe sem Steve, sem Bucky bele sem gondolt (viszont picit úgy éreztem, hogy a BLM-mozgalmat lovagolták meg vele).

Ayrons - 2021. 04. 17. 18:40

A készítők még az elején tettek egy olyan utalást, hogy itt lehet második évad.

Janka - 2021. 04. 17. 22:27

A következő rész már finálé. Ellenben az 5. rész semmiről nem szólt. Gondolom a marvel fanoknak az előző résztől legalább hetekig el kellet volna dobni az agyukat. (A 4.-ben minden volt ugye: dora milaje, szérum, bunyó, meg Zemo..)
Azért John-t sajnálom, senki sem készítette fel igazán arra, hogy mit jelent Amerika Kapitánynak lenni pluszban ugye a szérumhoz sem járt betegtájékoztató. Karli és bandája most tűnik globálisnak, ha lesz 2. évad nagyobb szerepet is kaphatnak.
A vendégszereplőt nem értettem túlzottan. Most akkor a Hydra újra összeáll?

Akos - 2021. 04. 17. 23:00

John kinyírt egy terroristát. Nem hinném hogy emiatt lefokoznának bárkit, még ha az utcán tette is. Mondjuk én reménykedek hogy Karlit is kinyirja valaki végre, nagyon irritáló, de ilyen sajnos nem lesz. :D

Ayrons - 2021. 04. 18. 08:26

Jonhn ország-világ előtt ölt meg egy fegyvertelen terroristát, aki megadta magát. Ez szabályos kivégzés volt. Az ilyen tett elítélik, nemzetközi jogok megsértése. A szérumot meg elmondta, hogy bevette ? Szerintem nem, mert akkor nem engedték volna csak úgy el.
A vendégszereplő több dologra is utalhat:
1. A Hydra visszatér.
2. A Leviathan szervezetet felvezetik.
3. A nő egy skrull.
4. A Thunderbolts gonoszokból álló team felvezetése. Bár ez a lehetőség nem zárja ki a Leviathant és a Hydrát.

Llew - 2021. 04. 18. 10:04

A szérumot nem kellett elmondania.
Bucky és Sam tanusíthatja, bár nyilván most éppen ők sem a legmegbízhatóbb tanuk.

A Leviathan már létezik az MCU-ban. Az Agent Carter sorozatban szerepelt

Ayrons - 2021. 04. 18. 10:37

Ahogy észrevettem a filmek nem kezelik a sorozatokat megtörténtnek, asszem az összes széria egy alternatív univerzum.

CrashBoostZoom - 2021. 04. 18. 17:48

@Ayrons

Az csak a régebbi Marvel sorozatokra vonatkozik. Amik a Disney Plus-ra készültek mind részei annak az univerzumnak amiket a moziban látsz de ha figyelsz akkor észreveszed, hogy úgy kanyarítják a sztorikat, hogy gond nélkül be lehessen illeszteni a karaktereket a jövőbeli filmekbe és max két mondatban elintézzék a sorozatokban történteket.

Bikuci - 2021. 04. 18. 20:36

Egyáltalán nem biztos, hogy elítélnék a való életben sem. Csak azt ítélik el, aki nem fontos. A valóságban a fontos emberek ugyanígy megúsznak mindent.

Eviko - 2021. 04. 19. 09:57

Ez mi vót?!
Bár ebben a részben legalább akadtak dolgok, amik hitelesek voltak, már ennek is örülök.
Ezt az egész “jó érzésű fekete ember nem veszi fel a pajzsot” sztorit nem tudom hova tenni. Leginkább azt, hogy ehhez tényleg kell egy fekete szuperkatona, akivel kegyetlenül elbántak, hogy egyáltalán felmerüljön a kérdés, hogy feketeként kicsit más azt a pajzsot felvenni? Én keveset tudok a a feketék hányattatott sorsásról, de már az alapján is elég furcsának találom, hogy a készítők úgy érezték, hogy önmagában a különböző történelmi események nem elegendőek ehhez a gonbdolathoz, hanem kell hozzá egy külön indok.

A Marvel filmekben kezdem megszokni, hogy az erőviszonyok úgy alakulnak mindig, ahogy éppen a filmben látszik és nincs egy abszolút erősorrend, de Sam trainingje azért egy kicsit vicces. Eddig sem hiszem, hogy egy kákabélű fotelember lett volna, szóval ezt a Rocky Balboa vonalat nem értem. Azon röhögtem, hogy majd ő lesz Capoeira America, cuki volt a sok ugrabugri. Már Steve-nél is nehéz volt kezelni, hogy még a szuperszérum ellenére is óriási erőfölényben volt hozzá képest egy isten vagy Hulk, stb., de neki legalább adtak egy ilyen koordinátor/csapatösszetartó szerepet. Sam így kb. egy pajzsos Sólyom, csak jobb marketinggel, kíváncsi vagyok, mihez kezdenek vele a jövőben. Wakandából amúgy biztos egy CA suitot kapott és nem a szárnyait javították meg (vagy azt is rárakták).

Ayrons - 2021. 04. 19. 10:30

A fekete superkatona sztori reflektál a feketék életére a hadseregben. Bármilyen hősies dolgot is cselekedtek a háborúkban, nem kaphattak nagy hírverést, kitüntetést stb. Mivel feketék voltak.

CrashBoostZoom
A Disney plust tudom, de a régebbieket Feige nem tekinti annak.

Bikuci - 2021. 04. 19. 11:06

Amúgy most az új Kapi jelmeznek lesznek szárnyai?

Eviko - 2021. 04. 19. 11:13

Ayrons: Ez világos. Viszont Sam is egy fekete katona ugyanabban a seregben. A saját tapasztalatai alapján is bedobhatta volna egy beszélgetésben Buckynak, hogy haver, amúgy nem olyan egyértelmű, hogy feketeként én magamra dobom ezt a pajzsot. A szuperkaton sztorija kb. csak arra jó, hogy a létező problémát úgy ábrázolják, mintha az csak egy rég elmúlt időben történhetett volna meg és ma már annyira nem releváns. Még ha annyira súlyosan valószínűleg nem is, akkor sem érzem szükségét egy ilyen szájbarágós sztorielemnek.

soliduss - 2021. 04. 20. 08:33

Számomra nagyon fájdalmas ez a sorozat. Úgy ,hogy az Amcsi Kapitány filmek a kedvenceim.

Olyan érzésem van mintha meg akartak volna pár jelenet csinálni és nem nagyon érdekelte őket, hogy jutnak el oda. Pedig maga a story alapjaiban többet elbirna… de csak szenvednek a szinészek… kivéve Zémó… na ő viszi a primet.

A Wandavision-ön éreztem a marvel feelinget… itt valahogy mintha nem tudnák ,hogy mit akarnak… akció filmet, vagy kém story-t. Kár érte, mert vannak jó pillantai a sorozatnak, csak van pár nagyon nagyon gyenge is.

nálam eddig 6 pont..

korum - 2021. 04. 20. 09:37

“Ahogy észrevettem a filmek nem kezelik a sorozatokat megtörténtnek, asszem az összes széria egy alternatív univerzum.”

Ez inkább egyirányú canon, a filmek léteznek a sorozatok világában, de a fordítva nem :)

kabuki - 2021. 04. 20. 20:03

Nem szeretnék én lenni itt a nagy megmondóember, de két dologgal kapcsolatban leírnám én is a véleményem, mert látom, hogy többeknél felmerültek kérdések:

1.) John Walker és a pere: Először is, ahogy egyébkén Ayrons is írta, szerintem sem jelentette a feletteseinek, hogy használta a szérumot, mert ha így tett volna, tutira úgy jár, mint Isiah Bradley. Ha megnézitek, még Sam sem mond semmit a kis szárnysegédjének, amikor ő megkérdezi, hogy hogyan tört szét a Falcon-cucc. Tehát a szérum felett a bizottság nem szemet hunyt vagy elsiklott, hanem nem tud róla, hogy azt Walker használta. (És nem mellesleg megjegyzem, hogy ha tudnának is róla, akkor sem hangzana el egy nyilvános bizottsági meghallgatáson, mert a szuperkatona-szérum hivatalosan nem létezik. Hivatalosan az első és utolsó működő szérumot Steve Rogers kapta meg. End of story.)
Az, hogy miért nem csukják le és miért hagyják „elsétálni” megint csak egyértelmű: egyszerű PR-fogás. Az USA nyilván nem engedheti meg magának azt az arcvesztést, hogy alig valamivel az általuk választott új AmKap-ot hadbíróság elé kell állítsa és el kell ítélje emberölésért, mert az hatalmas blama lenne. Ezért köztes megoldásként „csak” megfosztják minden rangjától és leszerelik. Utóbb Valentina Satöbbi Satöbbi bárónő szépen a szájába is rágja, hogy ha akár darabokra is szecskázta volna az összes Flagshmashert még meg is dobták volna egy újabb MoH-al, csak éppen nem szabadott volna mindennek nyilvánosságra kerülnie. Főleg nem egy Sokovia-egyezmény után.
És még egy dolog: Walker nem kiveri a hisztit, hanem szerintem egyrészt van egy nem gyenge idegösszeomlása (már a 4. részben lehetett látni, ahogy szépen, határozott lépésekkel sodródik a teljes összeomlás felé), másrészt gyönyörűen belemondja a bizottság arcába, hogy miért érzi – hangsúlyozom, a saját szemszögéből – méltatlan, aljas és kétszínű húzásnak az egész cirkuszt. Mert „ők teremtették”. Ő mindig a parancsot követte, annak élt és annak rendelte alá magát, ő az az Amerika Kapitány volt, amilyenné ők akarták, hogy váljon.
2.) A fekete AmKap kérdése: Először is, nyilván én itt Európában nem lehetek expert az amerikai feketék megítélését és mindennapi problémáit illetően, de Isiah Bradley sztorija kapcsán két adalék, ami szerintem lényeges. Először is, a történet azon része, hogy beoltották őket valamivel, amiről azt mondták, hogy tetanusz, holott instabil szuperkatona-szérum volt, majd bevetésekre küldték őket, hogy lássák, mi történik, egyértelmű utalás az ún. Tuskagee-kísérletre. Röviden ennek az volt a lényege, hogy az amerikai kormány a ’30-as évektől a ’70-es évekig déli fekete férfiakon folytatott – tudtuk nélkül persze – kísérletet, melynek során azt mondták a szifilisszel fertőzött alanyoknak, hogy gyógyszert kapnak, holott csak placebót adtak nekik azért, hogy a betegség lefolyását vizsgálhassák, még azután is egyébként, hogy a penicillin már bizonyítottan hatásos volt a szifilisz kezelésében.
Szintén elhangzik utalás a részéről a „Vörösfarkúakra”, ami a II. VH alatt az első feketékből álló repülőszázad volt (talán nem olyan vicces a fentiek fényében, hogy hivatalosan „Tuskagee Airmen” az elnevezésük). Róluk is érdemes olvasni, hogy mit éltek át a szegregált amerikai hadseregben párhuzamosan azzal, hogy az egyik legjobban teljesítő csoportról van szó.
Szóval mindezek alapján én úgy gondolom, azért valid kérdésként merülhet fel Samben az, hogy akar-e egy olyan ország poszterarca lenni, ami jobb esetben csak másodrangú állampolgárként tekint rá, a rosszabb esetet meg ne firtassuk. És itt hangsúlyozom, nem Steve-ről vagy Buckyról van szó, akiknél ez a kérdés sosem merült fel, hanem a teljes képet tekintve.

Elnézést, ha hosszú lett és kösz, ha valaki elolvassa :) Én a magam részéről kifejezetten örülök, hogy ilyen szinten belementek a karakterépítésbe és a mélyebb mondanivaló is sokkal hangsúlyosabb, mint egy átlag Marvel-film esetén. De ez persze szubjektív vélemény.

Enzo - 2021. 04. 21. 00:43

1×05 (pótlás vasárnapról)

A kalákában hajójavítgatós feelgood jeleneteknél úgy voltam vele, hogy “mingyá évadzáró b@szki, ne ezzel foglalkozzunk már” (és hát valóban nem látszott az epizódon, hogy utolsó előtti lenne), de aztán a végére azért mozgásba lendültek a dolgok: itt a francia csávó az első részből, segíteni Karlinak, aki komoly sereget toborzott New Yorkban; Sam kapott Buckytól (minden valószínűség szerint) új Cap-gúnyát; és végül, de nem utolsósorban (végre volt mid-credits!) Walker csinál magának Cap pajzsot :O (Zemo-tól meg valszeg búcsúztunk, Bucky szokóviai látogatásának eredményeképp a “Dórák” ugye elvitték a Raft-ba)
Ami még megemlítendő a részben: Isaiah és Sam is komoly, erőteljes beszédet lenyomott “milyen fekete szuperhősnek lenni” témakörben, utóbbitól különösen tetszett a következő idézet (ami mondjuk már Bucky-ra vonatkozott):
“You go to these people and say sorry, because you think it’ll make you feel better, right? But you gotta make them feel better. You gotta go to them and be of service.”

Darabkák:
– A hármas harc az elején tetszett, viszonylag jól meg volt koreografálva.
– Torres végre szerepelt kicsit többet, ideje volt.
– Wyatt Russel nagyot játszik, nem csak a részben, hanem az egész sorozatban. (Főleg most a tárgyaláson.)
– Ki ez a Valentina grófnő? Nagyon szürreális :D A bemutatkozása tipikusan olyan volt, amire csak pislog az ember és azzal tud reagálni, hogy “ki az isten ez és a mi a f*szt akar?”
– Rájöttem már, hogy mi zavar Karli-ban: ugyan asszem sose volt kimondva, hogy honnan származik, de valamiért a szerephez szerintem nem áll jól a színésznő erős brit akcentusa – valami németesebb/szlávosabbat várna tőle az agyam folyton.
– Az csak nekem fura, hogy amikor Sam Buckyval gyakorol, akkor simán megy neki a pajzs elkapása minden alkalommal, utána meg amikor egyedül edz, akkor meg nem??
– Sharon telefonhívása is WTF volt – ezt az 1 különálló jelenetet így nem sok értelme volt belesuvasztani a részbe, ja és khm khm, még mindig nem tudjuk ugye, hogy ki a Power Broker, ami elég tré, tekintve hogy mindjárt finálé…

#hétidézete
“-I’ve decided I’m not going to kill you.
-Imagine my relief.” :D /Bucky/

Eviko - 2021. 04. 21. 20:26

kabuki – Egyáltalán nem a kérdés validitását firtatom, hogy feketeként lehet-e CA-nak lenni, hanem pont hogy azt mondom, hogy olyannyira valid a kérdés, hogy nem kell hozzá extra special titkos programokat előcitálni, Sam valószínűleg a saját életében elégszer tapasztalt hátrányos megkülönböztetést ahhoz, hogy bizonytalan legyen a pajzzsal kapcsolatban.

Enzo – ” Az csak nekem fura, hogy amikor Sam Buckyval gyakorol, akkor simán megy neki a pajzs elkapása minden alkalommal, utána meg amikor egyedül edz, akkor meg nem??” – Nem, ezen én is fennakadtam, csak nálam ez már az apróság kategória, annyi hülyeség van.
Sharon meg nem azzal a francia csókával beszélt, aki Karlinak vitt mit tudomén mit?

e-batta - 2021. 04. 21. 22:18

@kabuki:

Köszönöm a kiegészítést, a Tuskagee és Vörösfarkúak magyarázat jól jött, különösen utóbbi, mert Isaiah megemlíti, csak én nem tudtam hova tenni.
Az ex-Kap idegösszeomlását meg azért nem vágtam le elsőre, mivel fel sem merült bennem, hogy egy frontot sokszorosan megjárt katona, akit ide-oda agyontesztelgettek, vizsgálgattak, feltételezhetően sokkal inkább terhelhető idegrendszerrel rendelkezik, mint egy átlagember, szóval, bekapjon egy idegösszeomlást.

Ayrons - 2021. 04. 22. 06:44

A katonák előbb kapnak idegösszeomlást, mint az átlag. A folyamatos stressz, a háború pokla stb. Emmellett Walker említette az egyik részben, hogy az Afganisztánban történetek miatt nem érdemelne kitüntetéseket, de megkapta. Steve Rogers pedig sose tette volna meg azt amit ő, de ő csak a parancsot követte. Valószínűleg emiatt bűntudata van, és ezért is volt számára fontos a Kapitányság, úgy gondolta így jóvá teheti a múltban elkövetett hibáját.

Enzo:
Valantine azért lett így bedobva, mert eredetileg a Fekete Özvegy filmben debütált volna a karakter. Tehát itt már ismerni kellett volna a nézőknek. Csak ugye jött a vírus.

kabuki - 2021. 04. 22. 15:02

@Eviko

Értem és egyetértek veled abban, hogy Samnek is nyilván megvoltak a maga negatív élményei a seregben, de Isaiah Bradley szerepe nem csak az, hogy elmondja ezeket a dolgokat a negatív diszkriminációról, hanem mint írtam fentebb, nélküle nem lenne új szuperkatona-szérum. Szóval neki kettős szerepe van a sztoriban.
Amúgy pedig egyértelmű, hogy az írók reflektálni akartak a jelenlegi amerikai eseményekre, de Bradley nem épp újkeletű figura. Az eredeti megjelenése 2003-ban volt és a képregény címe, amiben a karakter története elhangzik, Truth. Ugyanaz, mint az 5. részé.

De, Sharon Batroc-kal beszélt telefonon és abból, ami elhangzik, az is egyértelmű, hogy ő bízta meg annak a katonának az elrablásával is, akit az 1. rész elején Sam kiszabadít.

@e-batta

Szívesen :)

Az idegösszeomlásról meg annyit, hogy Wyatt Russel zseniálisan hozta a 4. részben a figurát, ha megnézed jobban, egy jó párszor szinte összerándul, megrándul a keze, stb.

Enzo - 2021. 04. 22. 21:47

@kabuki:
nagyon jól leírtad!
a szérumról meg nyilván nem tud senki, nem is értem, ezen miért akadt fent valaki…

@Eviko:
ugyee??
(ilyet én is hallottam, hogy Sharon is Batroc-nak írt, de ez azért nem volt triviális első nézésre, hacsak valami HI feliratból észre nem veszi az ember)

@Ayrons: óóó, jó tudni, thx :O

SSY986 - 2021. 04. 22. 22:05

Amúgy csak engem zavar ez a blm-s reflektáció ebben a sorozatban?( Mielött még nyál fröcsögve vetnétek magatokat a billentyüzetre olvassatok tovább😂😂)
Na szóval én már az elsö részes bankos jelenetnél kapartam a falat aztán Bradlynél is meg Sam vívódásánál is. A kérdésem az, hogy miért kell egy kitalált szuperhösös univerzumban az afrikai és egyébb más etnikumu karaktereknek( leszámítva a fehért) negatív megkülönböztetéssel, rasszista megnyilvánulásokkal szembesülniük? Miért jó az, hogy ebben az univerzumban is rossz az Afro-Americaiak “Sora”? Egy 13 éves fekete gyerek miért ne nézhetne úgy ezt a sorozatot, hogy nem emlékeztetik folyamatosan arra, hogy látod még a marvel univerzumban is negatív megkülönböztett bánás módban részesülnek a feketék mint a való világban. Na mindegy csak azt akarom mondani, hogy csak azért bele rakni ilyet a kánonba, hogy relatable legyen a content szerintem fölösleges és talán káros is. Nehéz lett volna Samnek olyan lelki vívódást írni ahol nem számít a börszíne?

SSY986 - 2021. 04. 22. 22:18

Enzo/Kabuki:
Szerintem azért felháborító, mert ez azt jelenti, hogy mindenki aki azt a szervezetet müködteti aki walkert alkamazta egy inkopetens idióta!(ami valószínü) Ahhoz, hogy titok lehessen az kell, hogy a videó alapján senkiben se merüljön fel, hogy Walker simán hülyére pofozott és megölt egy szérumozott terroristát. Amikor vissza vitték a bázisra egy orvosnak sem tünt fel, a vzsgálatoknál, egy tiszt sem kérdezte ki Walkert és valószínüleg pszihológus sem beszélgetett el vele, hogy ugyan már mi a pálya rája, a helyszínre érkezö nyomozók sem tettek fel kérdéseket stb. Na mindegy valószínüleg senki sem tud róla, mert úgy kevésbé bonyolultabb Walker storylineját megírni😂😂😂

CrashBoostZoom - 2021. 04. 23. 08:39

@SSY986

Talán elkerülte a figyelmed de a képregények (és most már az azokból készült filmek nagyobb része is) mindig is a mi univerzumunk problémáira próbált reflektálni. Ez már nagyon késő problémázgatni vagy felhánytorgatni.

Teó - 2021. 04. 23. 12:38

SSY986: ez nem reflektáció semmire, max alapvető dolgokra, értékekre, és pont az a lényege, hogy a scifi, a fantasy, a képregények mindig is a való világra akartak reflektálni. ez évtizedek óta így van, hiszen sokak tudatáig csak a kitalált álcavilág révén tudtak eljutni. ez van, az írók általában mondani is akarnak valamit. és pont akkor érnek célt, amikor valaki kínosan feszengeni kezd, amikor (ne értsd félre) zavarni kezdik olyan dolgok, amiket más néző mondjuk örömmel fogad, mert úgy érzi, hogy nagyon jó, hogy egy ilyen sorozatban is szó van erről, mert a téma kapcsán pont az a leggázabb, hogy sokan nem beszélnek róla, vagy csak torzan festik le, és átpolitizálják a kérdéseket, árokásás céljából.

vonj le a téma relevanciája és fontossága kapcsán abból következtéseket, hogy egy fekete írónak ez mindig mindenkor fontos a jelek szerint. ennyire. neked, nekem és sokaknak ez nem téma, de abból ítélheted meg, hogy milyen fontos másnak, hogy még egy ilyen sztoriban is fel akarja vetni. ennek szinte csak pozitív hozadéka van, nem kárja.

Mate4182 - 2021. 04. 23. 13:15

A valo vilagra reflektalas csak addig mukodik amig jol jonnek ki belole
Pl.: jo tema behozni a BLM-eat meg osszekapcsolni veluk mert tobb fohos fekete
De a Meetoo is Nagy dolog volt megse merult fel soha hogy Tony zaklatott valakit (pedig a 2. Resz ota tudjuk hogyha jo no vagy: tied a melo)
Remelem ertheto mire gondolok…

A finale nem volt rossz amugy de nem akarok irni semmit amig nincs par hozzaszolas rola

SSY986 - 2021. 04. 23. 17:10

Azért írtam MCU-t direkt, mert soha egy képregényt a Garfielden kívül nem olvastam.(Kb a filmek nézöinek 90% egyetemben) Ezért számomra ez volt az elsö látványos szájba rágás a rasszizmussal kapcsolatosan az MCUban és tök öszntén szerintem el lettünk volna nélküle vagyis én biztosan😂. Nem vagyok fekete és még csak rabolszolga tartó rokonaim se voltak akikröl tudnék szóval nem feszengek egyáltalán sött igazán át sem tudom érezni úgy igazából így magyarként, de ha Afro-Americai lennék engem zavarna, hogy még amikor valami agyatlan szuperhösös sorozatot akarnék nézni még akkor is emlékeztetnek rá, hogy a rasszizmus mindenhol ott van. Btw amíg valaki nem írta, hogy Bradly benne van a képregényekben addig azt hittem, hogy csak azért került bele, hogy lássuk azt,hogy Walker a tetteiért csak elbocsátották míg Bradly 40 évig ült sitten ezzel is elmagyarázva és szánkba rágva, hogy az igazság szolgáltatás nem egyenlö. Szerintem fontos, hogy ilyen dolgokról beszéljünk, hogy megértsük öket és rengeteg film és sorozat minöségien foglalkoznak vele, de egy ilyen contentben mint a TF&WS sok keresni valója nincsen.

SSY986 - 2021. 04. 23. 18:26

Elöbb kommenteltem mint hogy megnéztem volna az 1×06-t😂😂😂 meg ugyan az a creator akinek az Empiret is köszönhetjük szóval így már érthetöbb a vonal.😂😂😂
Na a logikai hibáktól eltekintve ez egy egész jó rész volt. Walker visszatérése a sufnitunningos pajzsal vicces és meghatóvolt kiváncsi lennék, hogy a saját vagy a Bárónö akaratából bukkant fel. Karli szála még a végsö megmagyarázásokkal is inkább a hagyjuk kategória de mindegy is igazából arra tök kiváncsi lennék, hogy kik segítették Zémót, mert kétlem, hogy “Alfred” intézte a dolgot egyedül. Buckey lezárta a múltját meglátjuk a jövöje remélhetöleg kevésbé lesz terhelt. Sharon kalandjaira meg kiváncsi leszek remélem kap saját sorozatot.

winnie - 2021. 04. 24. 08:54

SSY986: bár lényegtelen, de Malcolm Spellman csak stábíró volt az EMpire-ban, az Lee Daniels és Danny Strong sorozata.

Jesustomer - 2021. 04. 25. 13:33

Érdekes, hogy nem nagyon tetszett az embereknek ez a sorozat (legalábbis itt).
Én egész nagy MCU fan voltam, kb a Homecoming filmig,
imádtam steve történetét, thor is tök jó volt, + igazán erős volt black panther film, de a spiderman (vagyis inkább a civil war) után egykaptafa az egész. Ezt a vonalat erősíti a wandavision is a semmitmondó történettel és utalásokkal (komolyan, rosszabb mint a captain marvel …), és hát ez se egy remekmű de fényévekkel jobb mint az utóbbi pár marvel film.
Oké, karli nekem se a kedvencem, szerintemcis pocsékul volt megírva a karakter, de a többi teljesen oké volt, a beszéd is (ez kb hozzátartozik cap-hez), végre van egy szuperhős akinek nincs szuperereje (oké, ott van még Barton) és különbözik a többiektől.
Jó ez a sorozat, hiszem, hogy ha vége lesz a pandémiának akkor jobb történetek is bele fognak férni (bár ez az mcu, szal nem fogok sok jóra számítani).
Én élveztem minden részét.

SSY986 - 2021. 04. 25. 16:31

Egy szórakoztató összefogaló a sorozathoz😂😂😂
https://m.youtube.com/watch?v=8e0B_7es0_g

soliduss - 2021. 04. 26. 12:35

A Wandavison valami sokkal nagyobbnak lesz az előszele. Az számomra simán ,hozta a mozis feelinget és minőséget. Mondjuk ott Paul B és Elizabett O. elég magasra tette a mércét… de ott még a mellék szereplők is sokkal sokkal jobbak voltak és működtek mint a Sólyom/Bucky-ban.

Picit olyan feelingem volt, mintha a költségvetés nagy része elment volna az első rész nyitó jelentére ,hogy megalapozza ,hogy ez tényleg egy MCU-s giga film… de utána jön a pár logikai buktató és a Low budget Us. Agent .

Van pár jó pillanata, de szerintem sokaknál massziv vörös köd van Marvel tekintetében… Imdb-m csak 0,1 tizeddel jobb csak mint a Wandavison… nálam minimum 2- 3 pont a különbség.

Wandavison egy erős 8-9 pont…. Falcon Bucyk meg max egy erős 6.os.

Platschu - 2021. 04. 26. 22:21

Budapest akkor minek is volt a posztereken? Erősíteni akarták vele a Black Widow film kémes hangulatát?

soliduss - 2021. 04. 27. 10:43

Budapest… tényleg… hát összekeverték valamelyik kelet európai országgal :D

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz