login |

The Equalizer: 2 rész után

2021. 03. 30. 15:50 - Írta: winnie

Szólj hozzá | kategória: 2020/21, kritika, pilot-mustra,

– What did they used to call you in Kandahar?
– They called me “Almaeadil.” The Equalizer.

Igazából már 5 részen vagyunk túl a CBS új, NEMakciósorozatából, amiről már olvashattatok pilotkritikát, de mivel én kettőnél kiszálltam, ezért nem nagyon tudok többet írni róla. Ilyen szempontból nem lepődtem meg, hiszen én és a CBS-es “rebootoljuk modern környezetbe helyezve a régi krimisorozatainkat”-vonal már csak így vagyunk egymással, a Hawaii Five-0, a MacGyver és a Magnum PI is 2-3 rész után kukázva lett nálam, miközben a közönség körében viszonylagos sikert arattak.

Mivel itthon nem nagy az érdeklődés iránta, így akár hagyhattam is volna annyiban a sorozatot, de mindenképp akartam írni róla pár szót, mert engem a fent linkelt human-féle kritika teljesen félrevezetett. Főleg az, hogy szokásos, heti ügyes akciószériának titulálta, és a Taken 3-as hírhedt akcióvágást emlegette, amire jól felkészültem: erre írd és mondd, az egész pilotban 17 másodperc akciójelenet, konkrétan közelharc van. Amit tény, hogy fürgén vágtak, de ennyi. Ez nem akciósorozat és a konklúzió is finoman szólva túlreagálás – bár nyilván ő eleve úgy állt hozzá, hogy ezen röhögni akar. (Az 1×02-ben volt egy 7 másodperces és egy 3 másodperces verekedés, ha valaki vezeti a statisztikát, meg rövid lövölde.)

Az alapsztorit, miszerint egy volt katona segít bajba jutott embereken, már kitárgyaltuk, a Quantum Leap / Joan of Arcadia / Touched By an Angel óta szeretem az “embereken segítős” alzsánert (főleg azért, mert mindig van rejtély komponense a krimikhez hasonlóan, hiszen ki kell találni, hogy miképp kell segíteni), és nagyon kíváncsi voltam arra, hogy itt valóban erről lesz-e szó, vagy csak sima nyomozós sztorikat próbálnak elmaszkírozni.

Nos, az első részben egy gyilkossággal gyanúsított, rendőrség elől menekülő fiatal lányon kell segítenie a főhősnek, a folytatásban pedig egy cseléden, akinek elrabolják a fiát, és arra kényszerítik vele, hogy szerezzen meg valami infót a munkáltatójától. Később, ahogy olvasom, egy börtönből megszökő, ártatlanul elítélt ember és egy megrendezett öngyilkosság kerül a középpontba, vagyis ennyi alapján egy random krimi is lehetne a The Equalizer. MERT AZ IS!

A segítés csak álca tehát, és azt aláírom, hogy a kevés közelharc ellenére azért van idézőjeles akciózás benne, például száguldva motorozás, pisztollyal való sakkban tartás, hosszadalmas betörés és lopakodás, illetve mesterlövészes jelenet, de az akciózás mégiscsak jár némi csinnadrattával, ezek meg elég visszafogottak. Igazából ezt csak azért emelem ki, mert sokakban kétségek ébredtek a “Queen Latifah, az akciósztár”-felállás miatt, aminek a behozása a jelek szerint nem célja (egyelőre) a sorozatnak, bár pár másodpercig bokszzsákozott.

Még akkor sem, ha egyébként a középszerű The Equalizer-nek tényleg Queen Latifah az egyik pozitívuma. Leginkább azért, mert van jelenléte. Nyilván ez nem meglepő, hiszen mégiscsak rapper volt és színészként is Oscar-jelölésig vitte (igaz, ma már nem annyira azokat a keménykötésű szerepeket osztják rá, mint régen), de ő meggyőző, pedig a karaktere nem több, mint klisétenger. Mellette egyébként a többi színésszel sincs gond. Adam Goldberg nyilván egy állat, ráadásul hacker, Liza Lapira, miután tavaly képregényes gonosz volt, most végképp a régi szerepeihez képest teljesen eltérő karaktert kapott, és a többiek is minimum okék.

Bár a tartalom komoly, a The Equalizer azért helyenként a humort is behozza, és hiába akarják vérprofinak beállítani a főhőst, nem egyszer csak deus ex machinával mentették meg, ami ugyancsak némi csalódást okozhat, és igazán komoly rejtélyen sem lehet agyalni a részekben, max olyanon, hogy egy számsor vajon mit jelképezhet – a megoldásre természetesen egy karaktermomentum közben jönnek rá.

Sztori terén a heti segítségek mellett akad pár átívelés, amik talán megtarthatják a nézőt. Akár a főhős csapatának összekovácsolódását is ide lehetne sorolni, de valójában Robyn családi élete tartozik ide (ami nyilván idővel komoly sebeket fog elszenvedni), a régi Céges múltja, ami vissza-visszaköszön (ezen a szálon jön be Chris Noth), és ideig-óráig jelen lesz a kiemelt nyomozó révén az, ahogy a rendőrség nyomoz a rejtélyes igazságtevő személyazonossága iránt, ami talán már az 1×03-ban kiderült a promók alapján.

– We’ll improvise.
– Is that, like, a fancy word for “run”?

Szóval nálam sima kasza lett A védelmező, nem nagyon kötött le. Akció nincs benne igazán, a nyomozás sem túl érdekes, amikor kell valami, akkor pedig hackelnek, aminél lustább és ihletetlenebb megoldás nem létezik. A közepes, talán 5/10-es pilot után a folytatás egy fokkal gyengébb volt, de annyira nem bántam meg, hogy megnéztem, mert a vége a gyerekkórussal baromi jó volt, durrant az érzelmi töltet, ment is a Selma-ból ismert Glory ezen változata az állandó hallgatnivalók közé. (Ahogy utánanéztem, a dalt eredetileg előadó Detroit Youth Choir pár éve volt az America’s Got Talent-ben is volt.)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz