login |

Pilot: The Nevers

2021. 04. 12. 21:45 - Írta: human

37 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

Na, ilyen egy túlzsúfolt pilot! Bár lehet csak öregszem, és azért volt túl sok a karakter az HBO új sorozatának, a The Nevers 1 órás első részének végére.

Tudjátok, ez az amit Joss Whedon csinált, de a reklámanyagok alapján egyszerűen elvették tőle a 6. résztől kezdve – ennyi lesz a félévad. Ezt csak amolyan kontextusként mondom, mert szerintem szívügye volt a sorozat, legalábbis amit az angol nyelvezettel művelt, az mindenképp nagyobb törődést sugall. Na meg az összes whedonizmus tetten érhető rajta.

A körítés után belevágnék a sztoriba, de igazából a pilotban hiába történik sok minden, a sztori nem pörög annyira valójában. Mondjuk ezen nem segít, hogy ilyen sokan szerepelnek benne, láthatóan fontosabb karakterként.

A történet konkrétan úgy indul, hogy az emberek felnéznek az égre 1896 Londonjában, mert ott van valami, utána 3 évet ugrunk előre, és megtudjuk, hogy történt valami, megérintett emberekkel van tele a város, akiknek különleges képességeik vannak. A két főszereplő egyike néha villanásokat lát a jövőből, a másik érti és érzi a fizikát, így feltalálóként dolgozik. Ők ketten amúgy egy árvaházat vezetnek, ami a megérintetteket tömöríti, óvja, csökkenti magányosságukat.

Viszont mindezek mellett ott a másik szál, hogy valójában csak a csórók között volt igazán képességosztás, szóval az egész a társadalmi rétegek közötti feszültségre van kihegyezve az akciók és “szuperhősök” felszíne alatt. A megérintettekre ferdén néző gazdagok félnek, hogy nem tudják fenntartani a régi rendet, amiben azért 12 fölötti gyerekek még simán dolgozhatnak (amivel viccel a pilot), és a munkásoknak semmire nincs joguk.

Mindezt megfejelve természetesen a Joss Whedonos feminizmussal, amit a korábbi sorozataiból jól ismerhetünk. Mondjuk közben mintha elfelejtett volna férfi karaktereket írni? Lehet csak nekem volt komikus, hogy szinte minden pasi karikatúra-szerű, az is akiből tippre jófiú lesz (sőt, még az ally is), míg a nők nagyobb része kemény, bár esendő, és ezerrel támogatják egymást, annyi dicséret hangzik közöttük egymás felé. Igazából csak a kontraszt volt érdekes, vagyis inkább úgy mondanám, hogy valahogy hamisnak hat az egész, de igazából a női karakterek is, csak rajtuk kevésbé vehető észre.

Lassan el kéne már jutni a pozitívumokhoz is? Igazából nehéz. Talán ez a szuperképességes, kicsit steampunkos világ (izé, van elektromosság, de mégis az előbbi jelzőt tudnám mondani rá) tetszett valamennyire. Nagyon feldobta az első akciójelenetet a váltás. Konkrétan addig be is jött az epizód. Meg a végső flashback gyönyörű volt, azt nem akarom elvenni.

Ellenben ha már kidolgozás, nekem az egész fényképezése olyan lapos volt, meg ha már “régi” valami akkor ilyen furcsa fényezés kell rá valamiért, ami az éles digitális képbe nagyon nem illik. Szóval hiába a valamennyire kidolgozott bunyózás, meg elvileg mozi-közelinek szánt akciózás, mégsem érződik annak.

Kicsit azt lehet rásütni, hogy pár cool (vagy annak gondolt) momentumot köt össze tessék-lássék módon a pilot. De az egyelőre főgonosz nevetséges, a férfi mellékszereplők nevetségesek, a konzervatív tábornok vagy ki, meg annyira fekete-fehér egyelőre, hogy ő aztán főleg. A főszereplők pedig számomra nem elég karizmatikusak, szemben akárcsak egy Buffyval, vagy ugye a Firefly-ban is remek női karakterek voltak. Itt nincs ilyesmi.

Elvoltam a The Nevers kezdésével, mert tényleg elég sok minden történik benne, egy nevetséges pillanaton sem időznek sokat (például amikor a varjúfiú elhívja a playboy haverját operába), de ez mégis csak 5/10 volt, elég semmilyen. Jöhetnek az ellenvélemények?

37 hozzászólás Ne habozz!

JKJ - 2021. 04. 12. 18:06

Nekem az első rész tetszett. Szépen össze lett rakva. Érdekesek a karakterek. A történet is halad. A látványra nem lehet panasz. Nyilván elmehet az egész rossz irányba is, de ez majd folyamatában derül ki. Én maradok a folytatásra.

Crow - 2021. 04. 12. 18:13

Én is hasonlókat éreztem, beneveztem a folytatásra, talán még kellemes meglepetés is volt…(Főleg a vége minicsavar amikor megmutatják flashbackben mi is történt)

majomka - 2021. 04. 12. 21:15

engem megvettek kilóra :)

winnie - 2021. 04. 13. 05:57

nekem pozitív 6/10 körüli, jópofa volt, de mivel nem annyira a stílusom, ezért messze nem berántós. viszont ez az átrvaházas felállás bejött, valamint az operás káosz is, még ha előtte az előadáson szétuntam magam – a torokelvágás és amikor elkezdett énekelni a csaj, na, az nagyon hatásos volt. és a james norton-féle vonal sem nagyon kötött le. a két főhős viszont nekem nagyon bejött, főleg a tágra nyílt szemű ann skelly – ők simán elvitte a pilotot, az egymáshoz való viszonyukkal és a karakterükkel, az nagyon természetesnek tűnt. minden jelenetüknek nagyon korrekt flow-ja volt, egy húron pendültek:)

ja, és nagyon bejött, ahogy kinéz. mármint a díszlet, a környezet, nem a filmezés stílusa, mert azt nem veszem észre.

Janka - 2021. 04. 13. 09:42

Kicsit Miss Peregrine’s home for peculiar children beütésű. De sok minden kihozható belőle. A #metoo eléggé érződik rajta. Főleg a klisés férfi karakterek mint ellenség miatt. Pilot részhez képest zsúfolt volt karakterekkel.

Shannen - 2021. 04. 13. 09:56

Tényleg volt ebben az egy órában minden és mindenki IS. Nem én vagyok a célcsoport feltétlen, de mivel hetiben jön, így simán lehet, hogy ezt a heti egy órát rászánom.

Vannak benne jó karakterek, és a világ is tetszik, viszont ez a human által is említett fényezés nekem elég zavaró volt, lehetett volna ennek nagyon szép fenyképezése is, de ezt nem volt jó nézni.

Shyllard - 2021. 04. 13. 10:29

Eskü nagyon vártam, de iszonyat középszerűre sikeredett. Még mindig vacilálok, hogy kaszáljam, vagy folytassam-e. A gonosz csaj a színházas jelenetében nekem borzalmas volt. Nagyon kínos volt a szövegese is, amin az általad is említett fényképezés sem segített. Iszonyat tv-s az egész. De aztán meg bedobták az érdekes rejtélyt és a boncnokot is, úgyhogy nem tudom…

irgum76 - 2021. 04. 13. 12:01

nekem bejött
nem éreztem túlzsúfoltnak
a kapkodó kamera mozgás tényleg zavaró kicsit de ez a trend
már a bemutatóból nekem is a Miss Peregrine’s home for peculiar children jutott eszembe amit nagyon bírtam

5/10-et nem kicsit tartom szigorúnak

most rákerestem a Flashnek 7,5-öt adtatok anno
a The Falon and The Winter Soldiernél meg ezt írtad:
“Röviden: nézősnek tűnik, de csak jó szívvel adom a 7/10-et egyelőre, ha már pilotra mindenképp szoktunk”

egy 5/10 nálam már az űbergáz kategória
pl a fent említett két sorozat
ez pedig nálam bőven megüti a nézhető szintet

Endymion - 2021. 04. 13. 12:09

@irgum76

Az 5/10 mégis hogyan lehet nálad “übergáz” kategória? Akkor a 2/10 vajon mi nálad? :)

Az 5/10 nem übergáz kategória, hanem azt jelzi, hogy ugyanannyi jó dolog van benne, mint nem jó. Fele-fele.

Szerintem ideje újragondolnod, hogy a pontozás mit is jelent. ;) Amúgy meg ez tök egyszerű matek. Szóval végképp nem érthető az értelmezésed.

winnie - 2021. 04. 13. 12:24

az, hogy ki hogy pontoz, felesleges lovagolnivaló, hiszen az 1/10-es és 10/10-ek világában élünk, és nálam ilyesmi évi pár száz epizód esetében 3-4-szer fordul csak elő:) nekem egyébként az 5/10 az pont a “bőven megüti a nézhető szintet”-kategória. azaz semmi extra. el tudom nézni, de nem feltétlenül fogom. ha nem lenne, nem hiányozna. a 3/10 alatt van a kevésbé nézhető, de azért még nézhető. (de abból, hogy valaki máskor más valamit hogy ítélt meg, nem sok mindenre lehet következtetni.)

UPDATE: egyébként vicces, de egy pár napja megírt kritikám első bekezdése (remélem, nemsokára kiderül): “teljesen korrekt volt számomra második nekifutásra is. Az már más kérdés, hogy egy 5/10 láttán a mai 9-10/10-es világában sokan azt fogják hinni, hogy felejtősnek kell vélni a szériát.”

Enna - 2021. 04. 13. 12:37

Teljesen véletlenül akadtam rá erre az első részre. Néztem az első jelenetet, a lány megy le a lépcsőn. Régies ruha, sötétség… Mondom magamnak, érdekes, ez a zene és hangulat épp olyan, mint egy kosztümös visszazekintő jelenet Buffy/Angel-ből. Erre kiderül, hogy Joss Whedon. :D
Valószínűleg még bele fogok nézni, érdekel ez a világ… de a főgonoszt rossz volt nézni/hallgatni, túlzás volt. Valahogy minden el van túlozva ebben a pilotban. Még kap egy esélyt…

turosz - 2021. 04. 13. 14:43

Nagyjából hasonló a véleményem a kritikáéval, bár összességében nekem azért jobban tetszett és még kap esélyt.
Pár dolog azonban pontosításra szorul a fenti világleírásból:
– messze nem csak a szegényeket érinti, lásd pl. a főmufti lánya, a gazdag fickó, a csak említett lebegő gazdag lány, csak őket a vagyonosok nem rakják be az intézetbe. (bár tényleg árvaházként emlegetik, inkább egy intézet, hiszen mint a kezdéskor is látjuk a családok adják be a problémás gyereket.)
– épp ezért nem szegény-gazdag ellentétre van kihegyezve, az elit tárgyalásán is a nők növekvő és ellenőrizetlen eredetű befolyásán problémáznak, nem a társadalmi helyzetükön, az még úgy látszik nem ismert előttük, hogy férfiak is érintettek.

human - 2021. 04. 13. 16:37

“messze nem csak a szegényeket érinti, lásd pl. a főmufti lánya, a gazdag fickó, a csak említett lebegő gazdag lány, csak őket a vagyonosok nem rakják be az intézetbe.”

de hát mindig van a gazdag rétegben akit megérintett (ehh) az empátia, nézd meg hogy költi a pénzt Bill Gates és hogy Mark Zuckerberg. És aztán nézd meg, hogy miért az employee szón beszélgetnek 5 percet, vagy amikor a kardról dumálnak az asztalnál.

Plusz a pilot végét nem fedhetem fel a történetnél :) VÉgig az elnyomottak (szegények, akiket kihasználnak) növekvő befolyásán problémáznak, amit megfejeltek a feminista hangokkal.

DJackson - 2021. 04. 13. 17:25

Nekem bejött, érezni lehetett rajta Whedon stílusát! Kár hogy csak 1 évad lesz a keze alatt!

kiskiraly - 2021. 04. 13. 20:32

Pilotban Whedon sose erős (a Firefly pilot az mondjuk jó volt), hanem az univerzium építésben.

Ha a Dollhouse-tól eltérően nem csinál epizódikus kitérőket 1×06-ig akkor jó lesz a 6 rész.

Amúgy próbáltam utánanézni a saját képregényének, amiből vett át elemeket ez a sorozat, de képregény állítólag nem jelent meg a Dark Horse Comics-nál ahogy gugliztam.
Itt egy interjú tőle még 2015-ös Comic Conról, amikor bejelentette ezt a képregényt:

“It’s called Twist, and it’s a Victorian thriller superhero story about a young chambermaid who, bad things happen to her. Needless to say, because it’s something I’m writing, she becomes very powerful because of it,” shared Whedon, who, in addition to calling his protagonist a “Victorian, female Batman” also teased during his panel that her personality might resemble that of Dark Willow from Buffy the Vampire Slayer.”

Whedon also said Twist would feature a protagonist who was “fed to a dark horror — but instead of dying, she returns, with knowledge, power, and rage she can neither deny nor control.”

Nekem sima 6/10, látom benne a potenciált. Azért felismerhetőek a tipikus Whedon karaterek
– kick-ass főhős
– kissé bohókás, de nagy szereteni való tech sidekick
– a józan bölcs tanácsokat adó segítő (itt talán az orvos lesz az)

Csak bemutattak most hirtelen sok karatert, tényleg zsúfolt volt így egybe minden.

turosz - 2021. 04. 13. 21:44

“VÉgig az elnyomottak (szegények, akiket kihasználnak) növekvő befolyásán problémáznak, amit megfejeltek a feminista hangokkal.”
Nem. Konkrétan el is hangzik az “aztalnál”, hogy a főméltóságúak maradtak ki a képességekből, akiket most az asszonyaikon keresztül támadnak. Azért remélem szerinted az asszonyaik nem szegények :) Amit megtold azzal, hogy a bevándorlók és deviánsok is képességet kaptak és így befolyásra törekedhetnek és pont azért London volt a célpont, mert belőlük messze itt van a legtöbb. Elég egyértelmű mindhárom – nők, bevándorlók, deviánsok – csoport mai párhuzama.
A hatalom birtokosai paráznak az abból kizártak “érintettség” miatti új lehetőségeitől. Ez nagyon nem szegény-gazdag ellentét, bár nyilván szegényből van a legtöbb hatalom nélküli. De a frontvonal: 19.sz-i brit arisztokrácia-nagytőkés férfiak vs mindenki :)

human - 2021. 04. 14. 00:07

de hát ugyanarról beszélünk, az elnyomottak, avagy a nők mert a konyhába velük, és a munkaerő hatalmat, izé, hangot nyer, elhozza a változást a társadalom felépítésébe. nyilván nem nagy megfejtés, hogy a jelenlegi problémákról beszél, ahol egyre nagyobb a szakadék az 1% és 99% között, amit megfejel a jelenlegi mettoo

polovcev - 2021. 04. 14. 00:08

Őszíntén szólva jobban örültem volna ha dupla epizóddal kezd, mert így tényleg zsúfolt lett. Az alapötlettel semmi bajom, a korszakot kedvelem.
Tény, hogy van benne egy áthallás, de ilyen világot élünk, ez most jó ideig így lesz. A film mindig is az aktuális társadalmi “hangulat” egyik leképezése volt.
(Ez ráadásul egy fiktív világ. Legyen amilyennek megálmodják. Ellentétben mondjuk az új Boleyn sorozattal, aminek a castingja rendesen kiverte nálam a biztosítékot).

Inkább amiatt aggódom, hogy Whedon távozása miatt a a sorozat nem fogja megtalálni a hangját. Hat epizód normális esetben már elég arra, hogy a világ fundamentumát lerakja. Ugyanakkor egy új showrunner új megközelítései símán kinyirhatnak egy olyan sorozatot, amelynek aligha lesz egy stabil bázisa.

Akárhogy is, Whedon sorozatait alapvetően kedvelem így valószínűleg maradok. Nálam ráadásul óriási plusz pont, hogy a zene valóban kapcsolható a korszakhoz. Az Irregularst számomra élvezhetetlenné tette a modern zene.

winnie - 2021. 04. 14. 06:33

polovcev: a boleyn kapcsán elég off (és hátha nem kell törölnöm a saját kommentemet:), de ha bármi bármit kiver, akkor az rég rossz – mármint nyilván az oké, ha valakinek ez nem tetszik, csak a “túlreagálás” lep meg, mert ez nem új jelenség. ez nem fiktív vagy nem fiktív világ kérdés, csak annyi, hogy színészek mindenféle szerepet eljátszhatnak, aminek sok évtizedes hagyománya van. nincsenek letiltva karakterekről nemzetiség, hajszín, származás, egyéb jellemző alapján. csak míg régen egyirányú volt az efféle, most több irányú. koreában is játszanak színpadon shakespeare-királydrámákat, amerikában az alapító atyákról szóló hamilton minden idők legnagyobb színpadi sikere volt. szóval még ha úttörésről lenne szó, akkor valahol érthető a dolog, de nagyon nem az.)

OFF vége – úgyis lesz majd poszt hozz, hiszen új sorozat.

polovcev - 2021. 04. 14. 09:58

winnie: Én tökéletesen megértem az álláspontodat és felesleges vitát sem akarok generálni. Ugyanakkor történelmi személyek ábrázolása esetén- főleg, ha maradt fent róluk portré, fénykép etc.-ragaszkodni kellene a hitelességhez. Amennyire ez lehetséges, természetesen.

Mindegy, majd a sorozatnál kitárgyaljuk.

Sulo - 2021. 04. 14. 10:41

Egyelőre majdhogynem azt sem tudom, mit is láttam. Sokkal inkább egy (nem is annyira) burkolt társadalom kritika az egész. De ilyen sztorival meg lassan Dunát lehet rekeszteni, jó lenne valami erős felvetés, mert jelenleg az univerzumot is már szinte felfedték a vége jelenettel. Jobban tette volna az HBO ha most is bedobja az első 3 részt, mint szokta csinálni sokszor. A milliő viszont rendben van, a kosztümök, díszlet 10/10 (a modernizált hatás ellenére is). Nekem ami nagyon zavaró, hogy Laura Donnelly a szegény ember Anne Hathaway-e és folyton azon kaptam magam, inkább látom Amaliában Anne-t, mint Laurát.

human - 2021. 04. 14. 14:27

“Jobban tette volna az HBO ha most is bedobja az első 3 részt, mint szokta csinálni sokszor.”

az HBO nem szokta ezt, az az HBO Max szokása, egyelőre ez még két külön dolog, de nyilván nem oltani akarlak, nem segítettek az elnevezések a Warner részéről :)

Diapolo - 2021. 04. 19. 12:50

Tetszett a hangulata, a vizualitása, a zene, ezek mind-mind erősségei. A történet viszont olyan nagyon közepes volt számomra, az említett színházas jelenetnél már azon gondolkodtam, hogy kikapcsolom, amikor végre sikerült némi életet vinni a pilotba. Nagy volt a kontraszt, mert helyenként iszonyatosan jó, feszes, akciódús volt, de többnyire csak leült a hangulat, és untatott. Nagyon nehéz kérdés így, hogy folytatnám-e?

6/10, de csak azért, mert az említett pozitívumok megmentették a részt, csak ez egy lapos történet hiányában nem lesz elegendő szufla nálam ahhoz, hogy kitartsak sokáig.

e-batta - 2021. 04. 20. 00:37

A 2. rész már jóval inkább tetszett, keverednek a különböző státuszok, felsőbb osztálybeli is lehet Érintett, csak mondjuk ezidáig nem derült ki róla, de az opera sok mindenkit ráébresztett arra, hogy esetleg “bujkál benne valami”.
A különböző szálakat egyelőre nehéz nyomon követnem, de csaknem mind érdekes, ami meg kevésbé érdekelt, ott az epizód végén leesett az állam, úgyhogy mostantól figyelnem kell.
A felügyelő amilyen irritáló volt, annyira szimpatikussá vált, imádom a “dühös-medve-de-aranyból-van-a-szíve”-karaktereket.
Ben Chaplint alig ismertem fel Frank Mundi szerepében, de a belőle zavartan kibukó mondaton hangosan felnevettem:

“Oh, Christ, I wouldn’t…
I wouldn’t marry me, either.”

Hétidézetébe illik.

kiskiraly - 2021. 04. 20. 19:18

1×02
Mondtam én: itt nem lacafacáznak bele a közepébe
A jó karakterek lehetnek akár rosszak, és a gonoszok akár potenciális szövetségesek. Ezeket Whedon évadokon keresztül szokott elnyújtani, itt két rész alatt előhúzta a köpönyegéből.
Nekem rögtön felment 8/10-re két rész után a sorozat

luther77 - 2021. 04. 21. 01:16

Sziasztok,

még csak most láttam az első részt, így csak az alapján kérdezem,..
Másnak is ugrott be hasonlónak J. Michael Straczynski RISING STARS című képregénye?? Legalábbis tartalmilag ( kor és szereplők nélkül ).

korum - 2021. 04. 21. 20:04

Igen, másnak is beugrott :)

Nagyon jók benne amúgy különleges képességek, kicsit megpróbálnak eltérni a kliséktől…

Janka - 2021. 04. 26. 13:55

A 3. rész szuper volt. Főleg a vége.
A Beggar king lehet minden mögött. Ms. Bidlow pedig felbérelhette.
Hugo karaktere kissé fura számomra, de később a maradék pár részben lesz talán értelme a dolgoknak.
A vizen járó pasis jelenet igen jó volt.
Lord Massen unokája valami creepy lény lehet, ezért utálja a Touched nőket.

Janka - 2021. 04. 26. 13:57

*lánya nem az unokája. 🤣🤣🤣

irgum76 - 2021. 04. 26. 20:47

hú a vége tényleg ütős volt
az eleje meg jópofa, könnyed
de közben sem volt üresjárat mindig történt valami érdekes, fontos
nagyon jól összerakott rész lett

korum - 2021. 04. 27. 09:43

“A vizen járó pasis jelenet igen jó volt.”

A film u utáni magyarázó videó pont erről a jelenetről szól, elég érdekes, ahogy keresték a megoldást a vízenjárásra vizuálisan…

e-batta - 2021. 04. 27. 23:06

Nem emlékszem egyetlen sorozatra sem, amelyiknél minden egyes epizód végén werk-film lett volna. Ebből a szempontból is különleges a sorozat.

kiskiraly - 2021. 04. 29. 09:16

e-batta:
pld. az Outlanderben is így van. Bár ott nyliván kevésbé a CGI a fontos, hanem az epizódban történt dolgokról beszélgetnek pár percig.

apropó nézettség:
Dátum/18-49 rating/össznéző
1×01 0.10 0.548m
1×02 0.12 0.561m
1×03 0.06 0.448m

Nem jó hír, kissé beszakadt a 3. epizódra.

kiskiraly - 2021. 04. 29. 09:17

Mármint epizód akart volna lenni az első oszlopban

winnie - 2021. 04. 29. 10:12

Szerintem nincs werk az epizódok végén per se, max a letöltős cuccokhoz csapják oda a dvd extrát, mint például a walking deadeknél is meg némelyik sorozatnál mostanában.

e-batta - 2021. 04. 29. 13:17

@kiskiraly:
köszi az infót, az Outlandert még nem próbáltam be

@winnie:
mivel én torrenten jutok hozzá a sorozatokhoz (a heti nézősökhöz is) ezért mindhárom epizód végén ott egy 4-5 perces werk-film (nemcsak a CGI-ről szól, hanem a forgatásról) és nincs feliratozva (ahogy a bevezető összefoglaló sem). Ezek szerint az HBO GO vetítéseknél az epizódok végén ezek a hozzácsapott dolgok nem kerülnek adásba (de ezt erősítse meg valaki, hogy jól sejtem-e). Mindenesetre ez nem olyan, mint a dvd-extra, mert jelenleg még tart a sorozat, a dvd-kiadás meg valahol a kanyarban.
Vagy arra gondolsz, hogy a szolgáltató nemcsak levetíti, hanem streamingeli is?

e-batta - 2021. 05. 04. 20:27

1×04
Atyaég, mekkora rész volt ez már?! Az egész epizód módszeresen és karakteresen úgy lett felépítve, hogy nem volt benne üresjárat, bár továbbra is több szálon fut a cselekmény, ezek egyrészt összefüggenek, másrészt önmagukban is viszik előre a sztorit, a karakterek többsége érdekes, vagy érdekfeszítő, a színészválogatás pedig Top10! Sorra hullanak a szereplők kifelé a sorozatból, senki sincs biztonságban, ráadásul abszolút nem lehet senkit sem fekete-fehérben látni. Folyton újabb áll-leejtések történnek a részemről.
A Mrs True és Lord Massen közötti párbeszéd a hónap dialógusa nálam, ahogy előadták az Áldozat és a Gyilkos szerepét, az zseniális húzás volt az írók részéről.
Mary dalának lefordítása több nyelvből szintén meglepő volt, főleg, hogy jelentése volt a dalnak.
De a legnagyobb húzás, hogy itt el is vágták az epizódot, rágódjunk rajta egy hétig, hogy ki üzent a dallal!

A magyar vonatkozást megismételték a rész végi werk-filmben, ahol a Sally Hague, a dialect coach (!) mesélt Myrtle szerepéről, kiírták az általa használt különlegesen nehéz nyelveket, és köztük ott szerepelt a magyar is, de volt ott maori, japán, szomáli, fárszi, svéd és mandarin is. Úgy tűnik a magyar nyelvet elég egzotikusnak találták, hogy szerepeltessék. :)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz