login |

Mr. Mayor: vége az 1. évadnak

2021. 04. 25. 21:33 - Írta: winnie

2 hozzászólás | kategória: 2020/21 finálék, kritika,

Kimondom, ha senki nem teszi meg: a Mr. Mayor-nek vannak a legszellemesebb, vagy legalábbis a legszellemesebb poénokkal előálló írói. Oké: országos csatornán. Ebbe így talán már nem lehet belekötni.

Az NBC idei újonc komédiájának indulásakor még magam sem tudtam, hogy mihez fogok kezdeni vele. A pilotkritikámból kiolvasható nem voltam elégedetlen, elismertem a sorozatot, de valamit hiányoltam is belőle. Most pedig, hogy végignéztem a (13 helyett mindössze) 9 részes évadot (legalább így tuti volt, hogy lesz második szezon), azt kell mondjam, hogy ráéreztem a Mr. Mayor-re, már nem hiányzik belőle semmi. És idáig talán ez a kedvenc 2020/21-es országos sorozatom. De komédiám biztosan.

Nyilván a mostani tévés szezon elég bicebóca, így múlt hétig mindössze 16-os mezőnyről beszélhettünk, és eleve nem sok országos újoncom maradt állva, így a sok “diszkvalifikált” mellett 3-4 főssé váló versenyben azért mégsem akkora teljesítmény befutni elsőnek, de nem rutingyőzelemről van szó, a készítők valóban kitettek magukért, nem vették félvállról a sorozatot.

– There’s a special place in hell for gays that encourage women not to support other women.
– I know. It’s called Bravo, and we’re doing amazing on it.

Eleve már az is beszédes, hogy Tina Fey és Robert Carlock nem csak bólogató executive producer volt, akik más projektjeiket terelgették, mindketten abszolút részesei voltak a produkciónak: Fey két évadközepi epizódot is írt, Carlock pedig a nemfinálé finálét (ami egyébként legkevésbé jött be nekem, de annyi baj legyen) – és mindezzel nem arra akarok utalni, hogy elfogult lennék irányukba, hiszen hiába van nevük, a legutóbbi sorozatuk, az Unbreakable Kimmy Schmidt engem teljesen hidegen hagyott.

– This is a business problem, and solving business problems is my middle name.
– That’s beautiful. Is that Polish or…?

A gazdagemberből lett polgármesteres sztori (nyugi, nincs benne semmi áthallás vagy komoly politikai kérdésekbe való beletenyerelés, esetleg edgy paródia) karaktereiről nem nagyon akarok szónokolni. Nyilván a hozzájuk való viszonyon múlik leginkább az, hogy kinek jön be a sorozat és kinek nem, és én idővel mindenkit megkedveltem a tikkjeivel (kivéve Ted Danson lányát (aki volt, hogy ki is maradt részekből), de neki is vannak jó pillanatai, Arpi-t meg inkább csak tolerálom, mert túl elviselhetetlen figura, de őt nagyon jól megírják), az, hogy ennyire bejött a sorozat, számomra tényleg az íráson múlt.

Ugyanis olykor nagyon elvetemült poénokkal állnak elő az írók, az 1×04-es Alexás kezdés mutatta meg a legjobban azt, hogy mennyire jól űzik az afféle long con-humort. És nagyon kevés komédia sorozat mondhatja el magáról, hogy meg mernek benne ágyazni a poénoknak, akár fél-egy perces felvezetést is bevállalnak, hogy a lecsapásuk sokkal nagyobbat szóljon. Ma ugyanis országoson még mindig a magától értetődő, azonnali poénokon van a hangsúly, egy többkamerás komédiában 5-10 másodpercenként kell egy közönségkacaj.

Over lunch, I was watching some old Nolan Ryan videos and a Shonda Rhimes master class on pitching. It wasn’t what I thought it was, but… did you know she wanted “Grey’s Anatomy” to be called “Surgeons”? That wouldn’t have worked, Jayden! 12 seasons, tops!

Ez csak egy random, de még csak nem is elvetemült példa, viszont jelzi azt, hogy nem akad le a poénnál, miszerint a baseball labda eldobása és egy sorozat tervének a prezentálása is ‘pitch’, hanem hozzápakol még valamit, nem éri be kevesebbel, ha lehet több is. Ami nyilván azért tetszett, mert sorozatos poén volt.

Több példát nem is nagyon tudok mondani, mert különleges képességem van az effélék elfelejtéséhez, de tudom, hogy némelyik humornál el nem tudtam képzelni, hogy honnan pattanhatott elő. (Mindig is mondtam, hogy egy komédia írószobájában lennék legszívesebben légy a falon, amikor tényleg nagyon vicces emberek egy szituációra fejenként 5 poént is bedobnak a közösbe, hogy aztán a több tucatból 1-2 ragadjon csak meg. Hihetetlenül mély tartalékokkal kell ott rendelkeznie egy írónak.)

Our bodies betray us sometimes. I pee a little when I laugh, so needless to say, I’m very concerned about this “Who’s the Boss?” reboot.

Gondolom, a többség számára Ted Danson fogalmatlan, de mindig jót tenni akaró karaktere lehet a csali, de megtartani a nézőt sokkal inkább Bobby Moynihan teljesen korlátok nélküli ámokfutása fogja, vagy éppen a Vella Lovell/Mike Cabellon-duó pörgős dinamikája. Esetleg az, hogy Holly Hunter-t ilyennek nem túl gyakran látjuk. (Egyelőre a hivatalt nem nagyon bővítették, de nem is baj, bár a nagyhajú Leslie minimális jelenléte két részben így is szuper volt.)

ui: A “valaki hangjára elaludni”-sztorit idén a The Unicorn is bevetette.

2 hozzászólás Ne habozz!

Johny Bravo - 2021. 04. 25. 22:28

Sajna tobbet vartam tole, de azert megnezem masodik evadot is. Foleg Ted Danson miatt kezdtem el nezni, nagyon birtam a Good Place-ben.

JKJ - 2021. 04. 26. 08:21

Az első résznél nem voltunk egy hullámhosszon, de miután ráéreztem a stílusra, kifejezetten élveztem. Nevetős volt, nem csak mosolygós. Jöhet a folytatás!

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz