login |

Latin-Amerika a Netflixen: Senora Acero

2021. 04. 28. 14:50 - Írta: human

7 hozzászólás | kategória: ajánló, kampány, video,

A Netflixre itthon ma érkezett ez a vásárolt mexikói Telemundo-szappanopera (ezt ők írták rá, én inkább telenovellára tippelek) Blanca Soto főszereplésével. Sajnos magyar feliratot nem kap, de a műfaj rajongói el lehetnek vele elég sokáig, hiszen az 5 évad 3-400 epizódot jelent.

A történet (amit mintha már láttunk volt harmincszor) szerint egy nő a férje halála után tudja meg, hogy a férfi a drogüzletben volt érdekelt, és így most neki kell átvenni a drogkartell vezetését. Csak így tud gondoskodni a nagyon beteg kisfián.

A plakátok alatt előzetes. Szereplők: Blanca Soto, Litzy, Damián Alcázar, Carolina Miranda, Michel Duval.

Tartalék:

7 hozzászólás Ne habozz!

Pribi - 2021. 04. 28. 15:25

Nem tudjátok, hogy az El señor de los cielos fent volt-e vagy fel fog-e kerülni? Én is nagyon kedvelem a műfajt, de valahogy ebből néhány részleten nem jutottam tovább. És az sikeresebb volt. Bár még mindig kérdéses, hogy lesz-e 8. évad.

Egyébként a hivatalos különbség telenovella és szappanopera közt, hogy a telenovelláknál előre tudja a készítő, hogy le fogja zárni (elvileg azt is, hogy mikor) a szappanoperát meg direkt úgy indítják, hogy nagyon sokáig menjen (mint a BK). Ez elég trükkös megfogalmazás, mert ez alapján a heti sorozatok is lehetnének szappanoperák, hiszen érte már őket váratlan kasza.

Amióta viszont a telenovelláknál is divat lett az évadosítás és régebbi sorozatokat is felélesztenek a folytatásra, azóta nem vagyok 100%-ig biztos benne.
Valószínűleg azért ír szappanoperát a Netflix, mert az ESDLC és a SA alapból évadosra volt tervezve -előbbivel indult a műfaj -. De például a La Reina del Surt és a Sin Senos No Hay Paraísot egyszer végesre megírták, majd 8 év múlva pedig folytatták.

winnie - 2021. 04. 28. 15:28

nem tudom, hogy lesz-e, de nincs. itthon még elég gyerekcipőben jár szerintem a netflixen a műfaj, de ugye most jött a flasa identidad folytatása is, és ott az általad említett kettő, de azokon kívül nincs sok (el chema, all for love, the queen of flow, her mother’s killer, el final del paraiso, meg 1-2, amit mi is kiemeltünk itt)

Kati néni - 2021. 04. 28. 22:51

Pribi, de ha figyeled, akkor a telenovella műfaja folyamatosan alkalmazkodik a nézői igényekhez, trendekhez történetében és koncepciójában egyaránt.

Ötvenes-hatvanas évek:
Elindulnak a napi sorozatok Latin-Amerikában, élőben, stúdióból, eleinte csak 10-20 résszel és!!! a kortárs vagy régebbi irodalmi műveket, kasszasiker filmeket alkalmaznak televízióra. Van, amit kicsit átírnak, hogy ne kelljen jogdíjat fizetni Amerikába vagy máshova utána. Például: Üvöltő szelek, Nyomorultak stb.
Venezuelába kettő, Mexikóba egy híres írónő vándorol Kubából Castro miatt, akik az anyaországban híres rádiónovellákat írtak. Ines Rodena, Delia Fiallo, Caridad Bravo Adams.
A telenovellákat az egyszerű népeknek sugározzák oktatójelleggel, egyszerű, színpadias játékkal, hogy megértsék.

Hatvanas-hetvenes évek:
Már rögzíteni tudnak részeket több lesz a külső felvétel. Brazíliában kialakul az írói rendszer (ő az atyaúristen), Mexikóban a produceri/rendezői, ott ő a mindenség. Kezd elszappanosodni a műfaj, ráéreznek, hogy hogyha sokáig tartják műsoron az adott címet, akkor jól profitál, a Montecristo grófjának átirarából készült Megveszem ezt a nöt!-verzió Venezuelában, Carolina címmel kb. 400 estén át megy, Venezuela törvényben kontrollálja az epizódok számát. Elkezdik az első sorozatokat exportálni. Mexikóban kialakul a két nagy iskola (Ernesto Alonso vs. Valentin Pimstein, realista vs. Hamupipőke). Rájönnek, hogy az irodalmiaskodás nem kifizetődő.

Nyolcvanas évek: a telenovellák leigázzák a világot, a Dallas és a Dinasztia miatt a sorozatok ezt a “világot” is magukba építik (Sortilegio elődje pl., Cuna de Lobos). Nagyot futnak a rózsanovellák.

Kilencvenes évek: folytatódik a trend, egyre több remake készül, Brazília hatalmas pénzeket öl a sorozataiba, hogy minél látványosabbak legyenek. Kitenyésztik az ifjúsági telenovellát. A részek száma 120-200 között mozog.

Kétezres évek: a műfaj válsága, visszaüt, hogy állandóan remake-eltek és a sorozatok nem haladnak témájukban a korral (ez még részben a mai napig is tart!) Venezuelának annyi, kiemelkedik az amerikai Telemundo, akik nyitottabbak. Argentína és Kolumbia kitalálja a sitcom-telenovella és a romcom-telenovella elegyét, amit Mexikó előszeretettel dolgoz föl. A Telemundo és Kolumbia a narkónovellákra is ráfekszik. (Akcióelemekkel tarkított sorozatok.)

2010-es évek: a televíziózas új aranykora, a minőségi sorozatok nyomot hagynak a telenovellákon. Létrejön egy különös hibrid: évadosított, pörgősebb, heti sorozatokra jellemző megvalósítású, szezononként kevesebb epizódszámú anyagok. A klasszikus témák háttérbe kerülnek, egyre több az akció, nyitottabb gondolkodásúak stb. Mexikóban például egyre több lett az iskolázott ember, ezért nincs nagyon szükség már a kevésbé igényes témákra.

Mellesleg olvastam, hogy a Televisa a Netflixszel karöltve klasszikus teleregényeket akar modernizálna streamre küldeni, a Fabrica de Suenos itt folytatódik.

Kati néni - 2021. 04. 28. 23:00

Amúgy én már nagyon hiányolok egy jó, vérbeli telenovellát, de hülye lennék 300-400 részt végigülni már.
Ennyi idő alatt kivégzek vagy 30 jó más sorozatot. Szerettem nézni, amikor a genyó keverte a kakát, azokat a színpadias beállásokat, drámai fordulatokat, hiába kiszámítható volt szinte minden, az ember drukkolt, hogy ez meg az történjen meg és imádtam azt is, amikor két (három, négy) különböző verziót nézhettem meg valamiből, mindig összehasonlítottam őket. Sőt olyan is előfordult, hogy néztem a neten a La Gatát (2014), amely két korábbi sorozatnak a vegyülete, és közben meg kukkoltam a korábbi verziókat a Youtube-on, La Fiera, a történet nagyobbik fele, plusz a Rubi Rebeldét (innen elemek kerültek csak át), aztán néhány dialógus szinte szóról szóra megegyezett ebből is, meg abból is az új verzióhoz viszonyítva.

Pribi - 2021. 04. 29. 11:47

Kati néni, köszi a kiegészítést.

Én is a rövidebbek felé hajlok, de az évadosokkal is el lehet lenni.

Most lehetőség van például a Viperát összehasonlítani a Veronica aranyával.

Pribi - 2021. 04. 29. 15:20

Egyébként bár vannak olyan klisék, amiktől a falra mászok, és egyre kevésbé hunyok szemet a logikátlanságok felett, de ennek ellenére még mindig sok telenovellát szeretek (főleg a Telemundotól.)

Tavaly a karanténban például a La Casa de al Ladot néztem meg. Kevés dologra emlékeztem, meg amúgy is más felnőtt fejjel, de kevés sorozat tudott belőlem olyan izgatottságot kiváltani, mint ez, amikor indítottam a következő epizódot. (Este még hangulatosabb)

Pribi - 2021. 05. 17. 22:32

Érdekesség volt számomra, hogy bár a Señora Acero felé nem mutattam nagy érdeklődést, egyből összeraktam, honnan olyan ismerős a ¿Quién Mató a Sara?-ból Carolina Miranda.

Ez volt az első évados telenovella, ami szembejött velem, és felkutattam az összes junkie-hoz hasonló oldalt (csak telenovellákhoz), hogy kutakodjak, és azóta is tudok a novellák nagy részéről hallomásból legalább.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz