login |

Pilot: Losing Alice

2021. 04. 28. 20:50 - Írta: human

10 hozzászólás | kategória: Ázsia sorozatozik, kritika, pilot-mustra,

Bevallom, elsőre azt hittem, hogy egy Izraelből vásárolt sorozattal megtörik az AppleTV+ menetelése. Nyilván innen jó pozitívan meglepődni! Az Alice elvesztése simán hozta a megszokott minőségüket.

A történet egy filmrendezőnőről szól, aki az ország egyik legszexibb színészével házasodott össze, és alapított családot, ami már több gyerekkel gyarapodott. Mostanra szinte semmi munkát nem kap (erről mindjárt), reklámokat készít, nem olyan művészfilmet, mint amivel híressé vált korábban, amivel tett valamit a kultúrához.

A vonaton találkozik egy vonzó, fiatal forgatókönyvíróval, akivel elég jól alakul a társalgásuk, de furcsán félbeszakad. Aztán kiderül, hogy ez a nő nagyjából az ország legkeresettebb szkriptjét írta, amiben a főhősünk férje lesz feltehetőleg a főszereplő. Mindeközben mutogatnak a “már elkészült” filmből jeleneteket, amik elég erőszakosak és túlfűtöttek. És valahogy ez az egész működik.

A trailernél ott a logline jobban, de valójában nehezen összefoglalható a Losing Alice. Előzetesen azt lehetett tudni, hogy egy erotikus thriller, de ez nem meztelenségeket jelent (egyelőre?), inkább csak ilyesmi témák körül forog a cselekmény. Ezt csak azért mondom, hogy ne Elemi ösztönt képzeljetek a zsáner alapján, meg nem is teljesen illik oda.

Mindemellett egy film összehozásáról is szól? Nyilván aki végignézte, az tud erre válaszolni. Az első két rész nagyon furcsa egyveleg, amellett, hogy érdekes belenézés az izraeli filmvilágba, például egy sztárszínésznek és egy volt sztárrendezőnek anyagi segítség kell a szülőktől? De természetesen a készülő film szála inkább csak a főbb témák, az életközépi válság feldolgozásának másik iránya, még ha a cselekmény szempontjából is fontos emellett.

Első körben az megfogó az Alice elvesztésében, ahogy a rendező tényleges eltűnését ábrázolják abban a kultúrában. Mármint nem fizikailag tűnik el a nő, de férfiközpontúbbnak néz ki az ottani társadalom, mint mondjuk az amerikai sorozatokban. Ennek megfelelően a nő akármilyen kreatív dolgokat is csinált régen, amint megszületett a gyereke csak az számított a feladatának, mindenki családanyaként tartja számon. Amikor felmerül, hogy kéne egy rendező, akkor senki nem gondol rá.

Bár úgy érzi szexuálisan sem úgy néznek rá, ez azért bonyolultabb kérdés. Itt érdekes szintén az, hogy nem amerikai módra “elhanyagolt háziasszony”, aki amúgy bombázó, hanem tényleg kicsit háziasszonyos a főszereplő Ayelet Zurer. Mármint szép, de be meri vállalni az előnytelen jeleneteket is. A karakter ezen érzését viszont már az első két rész kikezdi egy szálon.

Valójában szerintem kellett bele a “készülő film”-vonal, ami egy stilizált, valóban erotikus thrillernek tűnik, feldobja a “családanya úgy érzi, elakadt az életben”-fő témát, de közben meg talán az is működne magában. Kerülgettem itt a témát, hogy a másik írónővel mi van, de az egyelőre egy tipikus megszállottas szál, és pont ezért tettem a készülő filmet is idézőjelbe végig, mert nem tudom miképp fésülik össze a dolgokat, milyen jelentésekre viszik ki az egészet, még ha tényleg van is egy film.

Az biztos, hogy simán 8/10 a két kezdő rész. Bár érezni, hogy olcsóbb, mint akár a Servant, de ezt nem a történeten lehet kiszúrni, hanem a fényképezés megoldásain (ezzel ne vitatkozzatok, pl a fenti képeken az a kocsis jelenet, úristen, micsoda fények amikor a karakterek között váltogatnak:).

10 hozzászólás Ne habozz!

serra - 2021. 04. 28. 21:19

Az első mondattal nem nagyon tudok mit kezdeni. Ha a Homeland és Your Honor-re gondolok akkor azért nem olyan negatív csengésű az “izraeli” jelző. Biztos vannak negatív példák is, de ez a kettő elég okot ad a bizakodásra.
Ettől eltekintve a leírás alapján tényleg úgy tűnik, hogy ez nem nekem való sorozat.

winnie - 2021. 04. 28. 21:40

izrael az egyik legerősebb formátumszállító, ez tény, vita nincs, de igazából szerintem csak arra céloz, hogy nem a saját tím fejlesztette a sorozatot, mint a többi esetében, hanem csak elmentek a piacra és bevásároltak. ami a Tehran esetében is működött persze, de a lényeg, hogy más skill kell hozzá.

Skate - 2021. 04. 29. 01:04

Nagyon tetszett, nem egy szokványos sorozat lett. Később el is hangzik benne, történt már hasonló a valóságban. Konkrétan nem írom le, mi az, úgyis kiderül belőle. És van az egész történetnek üzenete, ezért is működik rohadt jól a befejezés.

Rapguruz88 - 2021. 04. 29. 06:47

Köszönöm a posztot, ez elkerulte a figyelmemet, mindenképpen beprobalom!

bobojsza - 2021. 04. 29. 07:06

“…vonzó, fiatal forgatókönyvíróval…”, jobb lett volna forgatókönyvírónőt (vagy a nevét ki)írni: főhősünknél ki van emelve, hogy rendezőNŐ, így a forgatókönyvíró elsőre férfinek tűnik, viszont a következő mondatban a “nő” hivatkozásból elsőre nem esik le, hogy ki kivel van (a nő rendező, a forgatókönyvíró férfinek tűnik az addigi szövegkörnyezetben)

abc - 2021. 04. 29. 14:56

Ez a xar volt, se nem erotikus, se nem thriller, csak egy unalom tengerbe fulladt valami, ami hattertv-nek se jo…
Szerencsere van naluk jo is, Servent, Dickinson, stb…

human - 2021. 04. 29. 15:08

bobojsza: ott arra utaltam, direkt nem forgatókönyvírónőt írva, hogy a rendezőnőtől a társadalom már a Nő szerepet várja el, üljön otthon a gyerekekkel, ne a kreatív vágyait kergesse, míg a forgatókönyvíró még szabad ezektől, nála nem véletlenül a fiatal van jelzőként.

Sigismundus - 2021. 05. 08. 20:09

1×06-nál járok, ez ám az őrült psziho történet..

Sigismundus - 2021. 05. 11. 06:26

Na végére értem. Nem vagyok nagy thriller rajongó, inkább az izraeli környezet miatt néztem végig.

És kicsit csalódott vagyok.

Kb a 1×06-ig tényleg jól adagolták, fokozták a feszültséget, a rejtélyeket. Jó ötlet volt időnként bevágni a már kész filmből előre jeleneteket, nem mindig tudhatta az ember, hogy mikor a valódi jövőt láthatja, és mikor egy filmrészletet. Majd az utolsó 2 rész lett volna a csúcspont.

Csak sajnos az utolsó rész második felétől túl hirtelen bontották le az egész eddigi, Alice puszta gyanújára épült rejtélyt. Sophie szüleinek véletlenül kihallgatott beszélgetése valahogy kevés és kései fordulópont szerintem.

És vannak olyan mellékszálak amiket nem bontottak ki, így jobb lett volna inkább kihagyni. Mint pl. Tamir és felesége gondjai.

És David és az anyja kapcsolata. Eleinte még csak azt gondoltam, amikor Alice legszexibb köntösét vette fel, hogy egy túl ráakaszkodó anyós. Aki kérés nélkül azt tesz amit akar, más otthonában. De a fiával közös táncolgatás, majd fürdőszobai jelenet, majd a 3 kislánnyal közös reggelizések után már igencsak felvontam a szemöldököm. Az egész kezdett igen furcsa anya-fia viszonynak kinézni..

Diapolo - 2021. 05. 31. 09:52

Szerintem tök jó volt!
Csak így hasraütés szerűen álltam neki, de elég gyorsan lecsúszott. Volt benne egyfajta rejtélyesség, ami miatt magad sem tudtad eldönteni egy idő után, hogy Sophie most tényleg gázos és egy alávaló szemét, vagy pedig csak a képzeleted játszik veled. Az elgondolás is jó volt szerintem, hogy a kvázi filmbéli forgatókönyvet vitték vászonra. Ayelet Zurer pedig simán letagadhatná, hogy 50 felett van, nagyon jól tartja magát. Nekem tetszett a befejezés is, hiszen kb. mindenre kapunk választ.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz