login |

Netflixes “nézettségek”

2021. 06. 08. 17:30 - Írta: winnie

10 hozzászólás | kategória: Netflixes nézettség, streaming

(A posztot folyamatosan frissíteni fogom.) Kezdjük az alapokkal: a Netflix nem közöl nézettségi adatokat. A tévékkel ellentétben Netflix nem is képes nézettségi adatokat mérni természetesen, csak azt látja, hogy előfizetésenként, illetve az előfizetések felhasználóinként mit és mennyit néznek az emberek – erről itt írtam bővebben.

Nyilván más szolgáltatók sem közölnek ilyen adatokat, csak olykor egyes legeket emelnek ki. De ugye, ha streamingről van szó, azzal is tisztában kell lenni, hogy a platformokat nem igazán az érdekli kiemelten, hogy valamit sokan néznek-e, hanem az, hogy egy sorozat hoz-e új feliratkozókat, olyan új előfizetőket, akik azzal a sorozattal kezdik a nézést. Ez az, ami számít. És az, hogy két évad között hogy változik a nézettség. Nekik többet érhet egy második évadra 1M-ról 2M-ra ugró nézettség, mint egy magasról csökkenő. És még többet ér egy 2M-s nézettségű sorozat, ami felhajt 200 ezer új előfizetőt, mint egy 20M-s, ami 10 ezret vagy annyit sem. Mondhatni a hozzám hasonló fix előfizetők le vannak ejtve, mi már bekaptuk a horgot. (Persze az új előfizetők kapcsán sokat számít a kínálat, hiszen őket meg is kell tartani.)

A felvezetés csak azért volt, hogy valahogy kontextusba helyezzem a lenti adatok, mert szemben más platformokkal, a Netflix közöl számokat a sorozataik népszerűségére vonatkozóan. Régen más metódust használtak, egy ideje a “2 perces” alapján tájékoztatnak, azaz azt a számot osztják meg velünk (és a részvényesekkel), hogy egyes sorozatokat legalább 2 percig hány előfizetésről néztek. És ezek az adatok a premier utáni első hónapra, pontosabban 28 napra vonatkoznak.

Szóval ezek nem csak azért nem nézettségi adatok, mert nem emberszámot mérnek, hanem azért sem, mert nem végignézést mutatnak. Viszont nagyon jól jelzik az egyes sorozatok és filmek iránti érdeklődés szintjét, azt, hogy mit mennyire próbálnak be az emberek, mit mennyire sikerült eladniuk. Legalábbis a kezdetben a marketing hatására mutatnak rá, később pedig arra, hogy a visszajelzéseknek, azaz a vélt minőségnek köszönhetően miképp viselkedtek a nézők.

Nem ez a lényeg, hanem az, hogy az azonos metódusnak köszönhetően ezek az adatok összehasonlíthatók egymással. Nem az adatok nagysága a lényeg (bár az is érdekes, igaz, mint írtam fent, simán lehet kasza valami, ami magas adattal bír, és folytatható, ami alacsonnyal), hanem az egymáshoz való viszony. És a Netflix időről-időre közli az adatokat, én meg bedobálom őket a hírekbe, ahol önmagukban csak lógnak. Vagyis lógtak. Eddig. Mert mostantól kezdve tudom linkelni ezt a posztot, hogy az új adatokat össze lehessen vetni a régiekkel, hogy nagyjából hol helyezkednek el a sorrendben.

Íme az eddig közölt adatok – ha valami kimaradt, jelezzétek (ha lehet linkkel – a 2020 előtti adatok sajnos más módszertanon alapulnak). Fontos, hogy a lista nem öröktoplista, vannak sorozatok, amikről nem közöltek adatot és lehet, hogy jó pár adatközölt sorozatot megelőznének, de tippre a legjobbakkal azért dicsekednek. Ja, és az sem elhanyagolható, hogy minél korábbi egy adat, annál kevesebb volt a Netflix-előfizető akkor. (A filmes lista is tök érdekes egyébként, hátha human összeszedi – vagy összeszedi neki valaki a számokat.)

Vastaggal az 1. évadokat jeleztem, általában ezekről informálnak minket:

  • 142M – Squid Game
  • 82M – Bridgerton
  • 76M – The Witcher
  • 76M – Lupin
  • 69M – La Casa de Papel S5A
  • 67M – Stranger Things S3
  • 67M – Maid
  • 67M – Sex/Life
  • 65M – La Casa de Papel S4
  • 64M – Tiger King
  • 62M – The Queen’s Gambit
  • 60M – Sweet Tooth
  • 58M – Emily in Paris
  • 57M – Fate: The Winx Saga
  • 55M – Who Killed Sara?, Shadow and Bone, Sex Education S3,
  • 54M – You S2, Lupin S1B,
  • 52M – Ginny & Georgia
  • 51M – Too Hot To Handle
  • 50M – Cobra Kai S1-S2
  • 49M – Firefly Lane
  • 48M – Ratched
  • 45M – The Umbrella Academy S2, Crime Scene: The Vanishing At The Cecil Hotel
  • 41M – Cobra Kai S3
  • 40M – Never Have I Ever, Space Force
  • 38M – Lucifer S5A
  • 37M – Floor Is Lava, Barbarians, Elite S4
  • 35M – Dark Desire
  • 34M – Who Killed Sara? S2
  • 32M – Raising Dion, Unbelievable
  • 30M – Love Is Blind
  • 29M – The Crown S4, Ozark S3, Too Hot To Handle S2
  • 25M – Selena: The Series
  • 23,8M – The Last Dance (csak Amerikán kívül!)
  • 23M – Daughter From Another Mother
  • 22M – Sweet Home
  • 19M – The Sons of Sam
  • 18M – Alice in Borderland
  • 14M – The Circle S2

Még egyszer: nem az a lényeg, hogy mekkora a szám, ez nem verseny a tévés nézettségekkel vagy a többi platformmal (amelyek nem is közölnek adatokat). Csak mert sokat olvasni, hogy “Semmit nem ér a 2 perc” – persze, hogy nem, de egy érdeklődési fokon alapuló sorrendet megad. Illetve a másik kifogás a “Nem nézték 80M-an meg a Bridgerton-t.” Nem, biztos, hogy nem. Lehet, hogy kevesebben, de az is lehet, hogy többen nézték végig. Jó eséllyel többen, de 80 millióan biztosan nem. De mindegy, hogy mennyien nézték, az biztos, hogy ennek adtak legtöbben esélyt a premier utáni első hónapban. És a Netflix-et ez érdekli. És persze az is, hogy a 2. évadra milyen mértékben fog mindez módosulni.

10 hozzászólás Ne habozz!

human - 2021. 06. 09. 02:32

szinte biztos vagyok benne, hogy rendes adat elemzéssel a Netflix nagyjából tudja, hogy hányan nézték meg egy családban a sorozatot. A 2 perc kb a reklám és a WOM na meg a főoldal erejét mutatja továbbra is, ahogy írod, simán kiadhatnák mellé a régit, hogy 75%-nál hány profil maradt, de nyilván azt nem fogják :)

winnie - 2021. 06. 09. 05:06

de… semmilyen módon nem tudod mérni a Netflixné, semmilyen elemzéssel, hogy hány ember néz valamit, főleg, hogy a háztartás nagyságát sem ismered, és azt sem, hogy hány háztartás használ egy előfizetést. a Nielsen tudja, hogy a műsort mondjuk a fiam nézi a feleségemmel, azaz, hogy 2 néző. a Netflix nem tudja, hogy én nézem vagy az egész család. azt sem tudja, hogy három végignézés egy embert jelent, vagy 3 különbözőt, stb.

Fegyula - 2021. 06. 09. 14:07

Engem – főleg kíváncsiságból – az érdekelne, hogy a felhasználók mely sorozatokat kaszálták el 1-2 rész után.
Ezt meg simán megtudná adni a Netflix, hiszen a saját lejátszási listámat ismeri, ezért is küld néha levelecskét, hogy folytassam már ezeket a sorozatokat, ha már elkezdtem. :)
Tegnap megnéztem, van belőlük jó néhány, igaz többségben vannak azok, melyeket végignéztem.

juhaszvik - 2021. 06. 09. 15:15

Akkor most bemondok egy olyat, hogy >100M – Stranger Things S4. Szerintetek reális?

Vagy pont azért, mert már mindenki ismeri, ezért tudja, hogy kell-e neki vagy sem, ergo nem lesznek bepróbálók, és relatíve kisebb lesz a nézettsége?

Lengyel2 - 2021. 06. 09. 15:52

Jééé az Alice in Borderland felfért erre a listára?? De jó, pedig azt hittem, japán sorozat nem üti át a mainstream téglafalat. De jó, akkor lesz belőle Season 2? :)

winnie - 2021. 06. 10. 16:28

lengyel2: nem felfért, csak kiadták az adatot. ez nem lista, csak azoknak az adatoknak a sora, amiket közöltek.

ami a folytatást illeti, érdemes csekkolni a címkét, ha lesz folytatása, ott szerepel: https://www.sorozatjunkie.hu/tag/alice-in-borderland/

winnie - 2021. 06. 10. 16:31

“Akkor most bemondok egy olyat, hogy >100M – Stranger Things S4. Szerintetek reális?

nem tudom. kevesebb kell, hogy legyen, mint volt korábban, nem? és nem tűnik reálisnak, hogy korábban ennél nagyobb lett volna. az st-rőla 3. ávadról egyébként a régi mérés szerintem van egy 64 milliós adat. (csak random összehasonlítás, a lucifert sokan gondolják nagy sikernek, és látod, hogy mi a mutatója.)

winnie - 2021. 06. 10. 16:32

“Engem – főleg kíváncsiságból – az érdekelne, hogy a felhasználók mely sorozatokat kaszálták el 1-2 rész után.
Ezt meg simán megtudná adni a Netflix, hiszen a saját lejátszási listámat ismeri,”

jaja, de honnan tudják, hogy aki nem folytatja, az kaszálja?:) én nagyon sok mindent csak évvek után folytatok, teljesen hektikusan nézek. mindenkinek más a tempója. de persze igaz, éehet közelítést adni, hogy mit néztek meg mondjuk elég hamar végig, és mit nem folytattak sokáig.

human - 2021. 06. 10. 21:33

“a Nielsen tudja, hogy a műsort mondjuk a fiam nézi a feleségemmel, azaz, hogy 2 néző. a Netflix nem tudja, hogy én nézem vagy az egész család. azt sem tudja, hogy három végignézés egy embert jelent, vagy 3 különbözőt”

de erre mondom, hogy bizonyos szinten meg tudja tippelni a big datából – eszközök, ip címek, nézési szokások alapján, és még ki tudja mi mindent tudnak és mérnek, csak nem mondanak semmit. Nyilván csak egy körülbelüli szám, de tudják.

“jaja, de honnan tudják, hogy aki nem folytatja, az kaszálja?:) én nagyon sok mindent csak évvek után folytatok, teljesen hektikusan nézek. mindenkinek más a tempója. ”

de te nem átlag sorozatozó vagy winnie, fogadok az emberek 99%-a nem fejez be valamit 2 évvel később. vagy legalábbis az így félbehagyott sorozatainak jelentős többségével nem teszi ezt, kb elhanyagolható adat feltehetően. A 10 millió cancelezőből 500 ember.

winnie - 2021. 06. 11. 07:14

nem magamat hozom általánosként, csak egy példa, azt nyilván látják, hogy az emberek milyen tempóban és milyen szokással néznek sorozatot.

de azt továbbra is állítom, hogy (és ez a leggyakoribb) ha van egy Netflix-előfizetés, egyetlen userrel, egy készülékkel, akkor nem fogja semmiből megállapítani a Netflix, hogy az 1 emberé vagy egy 5 fős családé, illetve, hogy az adott sorozatot 1 ember nézte meg a családból vagy 4. és ez négyszeres különbséget jelenthet.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz