login |

Loki: vége az 1. évadnak

2021. 07. 14. 21:30 - Írta: human

51 hozzászólás | kategória: kritika,

Ilyen amikor egy csalódást keltő befejezés lehúzza, amit előtte láttunk? Most teljesen ezt érzem, még a múlt heti rész is tetszett, akkor is, ha főleg a meme alapanyag miatt készült, de a befejezés után csak egy vállrántós “túl vagyunk rajta” a Loki végeredménye. Talán mert annyira eltért a finálé az előtte mesélt történettől?

Rövid értékelésként: szórakoztató volt ez a 6 rész, és ugye igazi blockbuster sorozatból kevés van, szóval még a végét nézve sem azt mondanám, hogy szar, de nem ütött, nem megkerülhetetlen. Ahogy egyik eddigi MCU-sorozat sem az? Na de innentől a tovább mögött már spoilerek.

Mivel semmi mást nem vezettek fel, így részemről minden arra mutatott, hogy az Idő Végén egy Loki lesz, talán épp bezárva, elzárva a világtól. Ugye Mephistóval félrevezették a fanokat a WandaVisionnél, így nem számítottam rá, hogy most viszont tényleg meglépik azt amiket a netes elméletekben láttunk hetek óta.

Tényleg, a Lokik időn túlra érkezésével kaptunk egy végtelen hosszúnak érződő expozíciót, nem pedig egy “tipikus MCU-akciójelenetben” ment a vége, és felvezették Kang the Conquerort. Minden arra mutat, hogy az MCU új főgenyáját, Thanos utódját láttuk. Vagyis nem, egy olyan békés variánsát, aki igyekezett megóvni a mindent a saját maga rossz változatától. Szóval egy prequelt kvázi.

Érdekes volt, hogy winnie már hónapokkal korábban leintett, hogy a Loki lesz az egyetlen MCU-sorozat ami folytatódik is, nem csak egy szétszabdalt magában ellevő film. Egyrészt ma hivatalos lett a 2. évad híre, másrészt pedig annyira sorozatosan fejeződött be, iszonyat cliffhangerrel, hogy mernének mást csinálni? Mit szólnának a rajongók!? Inkább úgy is értem ezt az egészet, hogy magában egyszerűen nem működő a történet, míg egy WandaVision simán körbeért a témájában, még ha nem is volt olyan fontos, mert egy részét úgyis megmagyarázzák majd a Doctor Strange-ben, nem építenek majd arra, hogy mindenki látta.

Jöhetnék most azzal, aminél a Black Widow-nál is filóztam, hogy a sok idővonal, a “bárki lehet Skrull” és a többi miatt kezd egy átlagnézőnek talán túl.. ha nem is bonyolult, de időigényes lenni az MCU. Ellenben szerintem a Loki megnézése nagyon nem lesz kötelező anyag, az igazi Kang kap majd rendes bemutatást. Elvileg az Ant-Man 3-ban tűnik majd fel.

Ellenben az, hogy tulajdonképpen ez a Loki, akit követtünk az Avengers 1-ből is egy jó Loki lett, még jobban aláhúzza azt, hogy mennyire nincs tét az MCU-ban, hiszen így Thor testvére tényleg bármikor visszatérhet majd és összefoghat bátyjával. Vagy másik idősíkokból bárki, aki meghalt, jöhet, vagy épp lehet másmilyen, mint amit eddig láttunk… Ehh, ezek olyasmi írói húzások, amik már kevésbé szoktak jól csúszni.

Ami konkrétabb technikai kritika, hogy basszus, Jonathan Majors mit játszott? Mármint őt találják a Lokik ugye az idő végén, és a színészi alakítását, legalábbis ennek a békés Kangnak, nem is értem. Mintha egy paródia karaktert látnánk a Lovecraft Country egyébként tegnap Emmyre jelölt színészétől.

A végére, még azt tudnám feltenni, hogy ti mire szavaztok: káosz és szabad akarat, vagy egy idővonal, de béke? Már ami béke van ott, hiszen minden gonoszság ami történik az áldott idővonalon, az úgy volt megírva.

A minden sorsa a tét

  • Káosz, de szabad akarat (58%, 397 Votes)
  • Előre elrendeltetett, de békés (42%, 292 Votes)

Total Voters: 689

Loading ... Loading ...

51 hozzászólás Ne habozz!

troc - 2021. 07. 14. 21:39

Ez volt eddig a legérdekesebb húzása a Marvel sorozatoknak. Mindenképpen érdekes eseményteket láttunk, még a képregényhű eredettörténetét is elmeséli Kang… Bár egy másik karakter nevét használja. Hogy lesznek a mozifilmek úgy formálva, hogy az itt történt dolgok ne legyenek lényegesek?

Donnie - 2021. 07. 14. 21:46

Teljesen rendben volt a hatodik rész, hozzátéve, hogy azzal egyetértek, más jellegű volt mint a korábbi epizódok. Messze az eddigi legjobb Marvel sorozat, a Wandavision a remek indítás utan az utolsó két részére elfáradt, a The Falcon and the Winter Soldier pedig még a középszert is épphogy alig ütötte meg.

A Loki ötletes, olykor merész, és egyedi tudott lenni az MCU-n belül, de a legnagyobb dicséret a szépen végigvitt karakterívek miatt jár.

bvr - 2021. 07. 14. 23:00

becopyzom amit az évadkibeszélőben írtam amikor még nem volt ez a poszt (és ahogy nézem human is eléggé meghökkent Jonathan Majors alakításán :)))

* * * * *

Na hat vege… Majd biztos lesz szezonzaro kibeszelo poszt de addig is akkor ide irom amig friss az elmeny. Az evad tetszett (es nekem bejott ez a kicsit Thor: Ragnarok-szerűség, designban is, hangulatban, szellemisegben) viszont a szezonzaro az eleg lapos lett sajnos. Bár nem vagyok képregényolvasó, de azért kb sejtem hogy ezzel mit vezettek fel, és nem is a “lezáratlansággal” van bajom (bár ennél azért valahogy ügyesebben is csinálhatták volna! És pont a Marvel, pedig ők aztán profik ebben, egészen az Infinity Warig az összes mozijuk felvezette a végsőt, de közben mégis önállóan is (sőt) jól lekerekített történetet hoztak, nem volt abban ilyen hiányérzet mint most.
Nade ami a még nagyobb bajom az évadzáróval hogy ez vontatott volt és elég unalmas. Nekem sosem az expozicioval van a bajom hanem hogy azt jol kell csinalni (jo ritmusban, jo castinggal, es jo tempoval), es itt hozhatok akar kedvenc peldakat (pl. matrix 1-ben Morpheus es Neo, a 2-ben az Építész (de a Merovingi jelenetet is nagyon szeretem), vagy éppen A Constantine-ban Peter Stormare Sátánja,vagy ha már Sátán akkor persze Al Pacino Az ördög ügyvédjében. Most csak amik így hirtelen eszembe jutnak. Itt egyedül a jelenet settingjével nem volt bajom, de amúgy a casting nekem itt semmit nem adott a karakterhez (pedig amúgy a színészt kedveltem a Lovecraft Countryban), de ahogy és amit játszott az sem (persze ilyenkor mindig kérdés hogy itt a képességek nem voltak erre jók vagy a direction, hogy mit kértek tőle), mindenesetre nem volt egy Al Pacino monológ (tetszőleges filmjéből) az biztos :))) És ami meg ezzel együtt a legnagyobb baj volt hogy ráadásul hosszú volt, és ha valami ennyire semmilyen de ráadásul hosszú is, hát az persze unalomba fog fulladni… Kár érte.
(és basszus még azt a rövid kardpárbajt sem tudták mozis minőségben összerakni… Ezt nm is értem. namindegy)

Szóval amúgy nekem maga az évad tetszett (az nem is kérdés hogy az MCU sorozatok közül a legjobban, de ilyen megszorítás nélkül is. Jól szórakoztam) , a főbb karakterek és a színészek is (pedig amúgy Loki a moziban nekem nem volt semmi különösen kedvenc, bírtam de ennyi. És itt pedig az elejétől abszolut tetszett mint főszereplő. Owen Wilson meg szuper volt! (kivéve amikor olyankor is modorosan suttogott amikor abszolut semmi értelme nem volt :) De ez apróság)
Ha minden popcorn sorozat ilyen lenne én a magam részéről tök elégedett lennék!
* * * * *

bvr - 2021. 07. 14. 23:08

egyébként egy dologról egy kicsit más a véleményem, azazhogy “másrészt pedig annyira sorozatosan fejeződött be, iszonyat cliffhangerrel, hogy mernének mást csinálni?”
szóval persze igen, folytatni kell (és ami híreket írtatok is, folytatni is fogják), de szerintem nem is annyira a nagy cliffhanger miatt, mert azt végülis majd a filmek folytatják (tulajdonképpen úgy is történhetett volna mintha egy film előtti prológusban elmondják aza lapfelállást 10 mondatban, de amúgy el lehet mesélni 6 epizódban is (vagy akár többezer oldalban persze, lásd a LOTR prológusa), szóval ebben a kérdésben nem maradunk semmiképp lógva, a filmek majd elmondják.
Hanem a karakterek és az ő viszonyaik ami teljesen lezáratlan maradt, és eléggé kurtán-furcsán (erre írtam azt a korábbi posztomban hogy azért ezt az eddigi filmekben sokkal jobban sikerült megoldani. Itt sokszor egyszerűen mintha ollóval elvágták volna, erre még azt sem tudnám mondani hogy cliffhanger. Szóval ez furcsa írói döntés, de hát lesz következő évad, majd ott meglátjuk )

bvr - 2021. 07. 14. 23:10

(a LOTR-prológusos kikacsintásnál lemaradt a smiley, de remélem érthető hogy értettem az analógiát :)))

Divide - 2021. 07. 14. 23:25

“Mintha egy paródia karaktert látnánk a Lovecraft Country egyébként tegnap Emmyre jelölt színészétől.” – Nagyobb baj, hogy nekem a Lokik is paródiakarakternek tűntek. Meg az a TVA-s milícia, te jó ég…

Tulazon - 2021. 07. 14. 23:29

Úgy gondolom a Kang-variáns nem véletlenül lett ennyire túljátszott. Szerintem a minél nagyobb kontraszt miatt volt erre szükség.

Nézőke - 2021. 07. 14. 23:36

Kang…hát nem ájultam el. Thanos csilliószor jobb volt, az is csak jót akart ugye.

Van ebben annyi kraft, hogy egy egész phase 4-5-6 kijöjjön belőle?

A moziban majd szépen elmagyarázzák rendesen is, hogy ez most ki és hogy mit akar.

Vagyis milyen Kang lesz ott? Hiszen itt..elhalálozott.
Bár a pontos időt nem tudjuk, valahol a 31. században kezdődtek a bajok, ami Kang számára múlt, de Avengersék számára még csak jövő… ezt a néző gyomra megemészti?

Na mindegy, kiderült,hogy Alioth a felelős mindenért. What?

Kérdés: a békés Kang elnézte,hogy az univerzum fele elcsettintődik?…igaz, biztos tudta,hogy majd visszacsinálják később.

Fura lesz a multiverzumos, időugrálós filmeket megérteni majd.

A bírónőt karakterét elpazarolták.

Nem hiszem hogy maradok.
köszönjük az írásokat!

bvr - 2021. 07. 14. 23:37

@Divide
“Nagyobb baj, hogy nekem a Lokik is paródiakarakternek tűntek. Meg az a TVA-s milícia, te jó ég…”

igen, egy kicsit igen, de Jonathan Majorsnál, és hogy szerepe szerint milyen fajsúlyos, ott ez egyenesen értelmezhetetlen volt.
A többinél akiket írsz ott meg sokkal inkább amit írtam is, mintha a Thor: Ragnarok humora köszönt volna vissza (és szereplőkben meg abban az eltúlzott setdesignban is, pl. mondjuk ha vesszük a Grandmaster szárnysegédje, ő is kb ugyanennyire volt sportos, csak hurcolászta azt a “Pörkölőt” ami designban is kb az a stílus mint amik ebben a sorozatban voltak) Szóval persze akinek nem jön be az teljesen jogos, ellenben ez védhető. Jonathan Majors alakítáa viszont annyira mellé ment (akár miatta, akár a rendezés miatt) hogy szerintem kb a védhetetlen kategória.

SSY986 - 2021. 07. 14. 23:53

Hmm nekem az összes hibájával meg a tulajdon hiányosságaimmal a képregény univerzumok terén egy simán jól fogyasztható sorozat volt sima 8/10.(a Wanda vision meg a Falconhoz képest 10/10😂😂😂😂)
Rengeteg kérdésem lenne de, nem fogom kinyomozni a kánont szóval csak az alapján amit itt mutattak lenne pár gondolatom.
Elösször is köszönöm, hogy végre volt egy nöi “föhös” akit konkrét felépített storyval és motivációval írtak meg és a karakter fejlödése csodálatosan volt bemutatva. Volt mélysége plusz konzekvens maradt végig. Ritka az ilyen ábrázolás, mert sajnos még 2021-ben is általában felületes skiccek a nöi karakterek az ilyen és ehhez hasonló produkciókban. Aki végig az érzelmeire és tapasztalataira alapozva hozta meg a döntéseit.Egyszerüen egy üde színfolt volt a sok
Felskiccelt nöi karakter közül.(Wanda, Captain Marvel, Karli, Rey SW, etc.)
A másik hát izé nekem tetszett, hogy végre nem egy agyatlan cgi csihipuhi volt a katarzis hanem inkább egy nyugodtabb lezárás volt. Ami Kangot meg az öt megformáló színész játékát illeti, mivel semmilyen tudással nem rendelkezem a karakterröl így csak az alapján amit láttam több kérdésem volt a rész végén mint elötte😂😂😂 Pl: ha a legyözte a variánsait, hogy megalkossa ezt az idövonalat akkor miért is kell aggódni hiszen ö volt az utolsó nem? Vagy most mivel újra indulnak a különbözö síkok így újra kifejlödnek? Ha igen akkor az akit Sylvie megölt is kifejlödik így újra legyözi a variánsait és megalkotja a Tva-t. Na mindegy úgy sem tudom mi lesz majd meglátjuk😁

clegane - 2021. 07. 15. 00:21

nem volt ez rossz.
mondjuk szerintem a dilemma sántít, hiszen nem arról van szó, hogy “így béke van”, hanem arról, hogy “így még akkor tömeggyilkolunk meg minden más világot, amikor azok még ártatlanok”.
szerintem ez beláthatóan nem jófejség.
persze senki sem akarja kockáztatni a saját halálát egy esetleges háborúban, de csak emiatt még “gyermekkorukban” kiírtani más világokat, az egy zsarnokság, amihez képest szerintem emberibb dolog a halál kockázatát választani.

yagami01 - 2021. 07. 15. 00:21

Megértem azokat, akiknek csalódás volt a rész, de szerencsére nekem tetszett. A befejezés is jó volt, várom a 2. évadot. :P

bvr - 2021. 07. 15. 01:04

amit SSY986 ír, és ha már a felépített háttérsztorival rendelkező női főhős nekem azért lenne egy kérdésem a képregényeket jól ismerőkhöz. Mert Hiddlestone-Lokinál kapásból érthető volt hogy lett variáns, hogy tért el a Sacred Timeline-tól (bár a végső monológ alapján ez is egy dupla-trükkös predetermináció, de ezt most hagyjuk is) , nade az kb “metafizikailag” nem világos hogy lehet hogy volt olyan világ ahol nő (megintcsak félretéve amiket még a sorozat alatt olvastam itt-ott, miszerint ennek mitológiai alapja is van, meg képregényes, stb) És ráadásul nem az volt az eltérés hogy lánynak született, hanem élt egy darabig lányként, majd csak utána lett Variáns.
(most az Alligátor-Lokit hagyjuk is, az amúgy is ennek egy Thor:Ragnarok féle felturbósított gegje)

A Multiverzummal magyarátható lenne persze, csak ebben a sorozatban sose mondtak mást mint hogy a TVA az ebben az univerzmban tevékenykedik, és az egyetlen Szent Idővonalat igazgarja és nyesegeti a vadhajtásokat hogy ne lehessen belőlük eszkalálódó hasadás. Márpedig ez nagyon nem ugyanaz mint hogy van olyan másik univerzum, amiben Loki nőnemű, és annak az univerzumnak a szent idővonalával történne valami.
(ugye Hiddlestone karakterénél világos hogy ő annak a mozifilmekben is látott szintén Hiddlestone-Lokinak a variánsa akinek végig is követtük filmeken át a történetét egészen addig amíg Thanos megöli, és azt is láthattuk hogy lesz belőle variáns. De a női Lokival ilyen nincs, azt ugyan láttuk mikor akarták eltörölni, viszont ő nem lehet Hiddlestone-Loki variánsa. Az poénból betett Alligátorról persze nem is beszélve)

Nem azért mondom hogy ezen fennakadtam volna mert amúgy jól szórakoztam, de azért egy popcorn sorozat is ennél jobban elmagyarázhatta volna a világát (főleg hogy pl. az az animált karakter ezt meg is tette, csak erre nekem nem adott választ (mert akkor még amúgy is rejtegették ha jól emlékszem hogy ez a Variáns nő lenne) Meg annak egyébként baromira örülök hogy női Loki lett, az nem annyira tetszett volna ha Hiddlestone dupla szereposztásban saját magát üldözi meg fog össze, tehát az eredmény az tetszett, csak azért jobb lett volna ha ezt kicsit alátámasztják hogy is van. Szóval ha valaki ismeri a képregényekből a választ írja majd meg (bár holnap ha lesz időm majd rákeresek, biztos van cikk vagy yt-video ahol megvan hogy mi erre a teória)

Kol - 2021. 07. 15. 02:07

Elég erős leírni azt, hogy kihagyható, mert konkrétan ez magyarázza el a multiverzum dolgot, nem is beszélve azt a cselekményt, ami miatt “újra” van multiverzum.

Geza Kovacs - 2021. 07. 15. 03:16

Undorító volt. Többször majdnem el is aludtam rajta. Unalmas, botrányosan semmilyen, egy nagy nulla, mint ez az egész sorozat. Olvastam, hogy mindenféle találgatás volt, hogy miféle nagyformátumú főellenség kerül majd elő, erre valami rapper vagy stand up comedys, akivel semmi különösebbet nem is beszélnek, pedig állítólag nagy zseni, és még kinyírni is hagyja magát. Szóval a Wandatrágya meg a Sólyom mellé harmadik bénaságnak becsatlakozott ez is.

Pedig egyáltalán nem olyan nehéz dolog nézhetőt csinálni. A Fekete özvegy aztán maga is egy béna sztori teljesen, feminista, girlpower meg minden ilyesmi, de pörög, van benne poén, látványos jelenetek, akció, nézik is tömegével. Ezt sorozatba valamiért nem sikerült áttenni.

Zoli - 2021. 07. 15. 05:04

Valóban másmilyen volt ez a rész, mint amit vártam volna (konkrét elvárásom pedig nem is volt, sem Mephisto, sem Kang, semmi ilyen b@romság, Wandavisionnél megtanultam, hogy ne legyen.).
Kicsit vérszegény lett a rész… Alig volt akciójelenet, ami érdekes, mert az előző részek kb végig full akciómódban voltak. És mielőtt valaki félreértene, nem az az agyatlan típusú Marvel rajongó vagyok, akinek csak az akció a lényeg. Jól indult a rész, tiszta hidegrázós volt (jó értelemben) a főcímig, de ami utána ment… Ez az Immortust/Kangot alakító színész… egyszerűen kínszenvedés volt nézni, amit “alakított”. A rész kimenetele (csavar?) sem ütött akkorát, mint amekkorának szánták. Nyilván lesz kihatása a továbbiakban, de szerintem nem úgy, mint gondoljuk. Egyszerűen nem látom magam előtt, hogy majd egy Pókember vagy Doctor Strange mozifilmben elkezdenek arról beszélni, hogy ja igen, azért alakult ki ez a multiverzum geb@sz, mert Sylvie meg Loki ezt meg azt csinálták a TVA-ban. Ennek egy tényleg sorsfordító dolognak kéne lennie (annak is harangozta be a Marvel a promókban). De nagyon nem Marveles lenne, ha az egész 4. fázis egy (még csak nem is túl izgalmas) Loki 1×06-on alapulna. Ugyanakkor azt is el tudom képzelni, hogy most még csak szimplán nem érezzük a súlyát, és majd 10 filmmel meg 8 sorozattal később visszanézve ezt, felértékelődik az egész.
Most azonban keserű szájíz van bennem, mert az előző 3 rész rendkívül izgalmas és jó volt, a mostani azonban elnyújtott és unalmas.

Kombucha - 2021. 07. 15. 05:43

Kol: Épp ez a lényeg. Hogy annak, elmagyarázza, aki látja. De rászorulunk-e a magyarázatra? A többségnek, aki nem látja a sorozatot, nem lesz magyarázat (szerintem még félmondattal sem utalnak majd Lokiékra a mozifilmekben). Csak kész tények elé állítják őket. És nem is fog senki magyarázatot igényelni, mert meg sem fordul a fejükben opcióként.

(Gondolj arra, hogy bármi köré lehetne a korábbi Marvel-filmekben írni sorozatot, amit közöltek a nézőkkel és elfogadtak a nézők. Ha kapott volna valakinek az érkezése vagy egy történés háttérsztorit, akkor azt megismerve azt mondanád, hogy azt tudni kell. De ha nem ismered, akkor nincs ilyesmire igényed, főleg, ha nem is tudod, hogy van háttérsztori.)

Simán lehet, hogy tévedek, benne van, de szerinte, kér ezt túlmisztifikálni. Egyrészt a Feige banda nem olyan hülye, hogy nézőket idegenítsen el. Másrészt pedig a néző megnézi azt az átlag 2 filmjét egy évben (mert mind a hármat a többség nem látja), az 4-5 órára leköti őt, és nem gondol a következő vetítéséig rá. Nem az fogja érdekelni, hogy mi miért van, gőze nem lesz arról, hogy a stáblistás jelenetek mire utalnak, kit harangoznak be. A rajongói magatartást nem érdemes a szomszéd Kis Pistára ráhúzni, aki beült egy látványos filmre.

Balazs - 2021. 07. 15. 08:46

Nekem a békés Kang játéka teljesen bejövős volt ez biztos direkt volt így kitalálva.
Gondolom itt majd pár rész múlva, pár mozifilm múlva látjuk mennyivel másabb lesz a hódító Kang.

Nekem is inkább a Lokik voltak paródiakarakterek, ahogy feljebb írták páran.

Lady Loki engem se színészi játékban , se sehogy sem vett meg. Ha kinyírták volna a rész végén akkor is csak legyintettem volna, az eredettörténetén kívül semmi extrát nem adott. Nem volt amiért megkedveltem volna és izgultam volna érte.
Hiddlestone meg annyira elpuhult a végére, hogy rossz volt nézni. Na nem a színészi munkássága miatt, hanem a karakter miatt. A szerelmes Loki még nem lett volna annyira baj, de nagyon hamar történt meg kb. 1 részen belül.

Shyllard - 2021. 07. 15. 09:06

Így harmadjára elégedett vagyok. Kivitelezésben is ez hozta a legjobban a ténylegese MCU szintet, illetve még ha Kang bemutatása kicsit parodikus is volt, illeszkedett is a soriba és fontossá is tette azt. Nekem kifejezetten bejött, hogy így a végére egy egészen Kang-Loki párhuzamot is sikerült vonniuk, tematikusan is összekapcsolva az új “gonosz” bemutatását a sorival. Nem volt tökéletes, de valahogy én ezt várnám el egy MCU soritól. WandaVision, Falcon and the Winter Soldier és a Black Widow miatt számomra eddig az idei éve a Marvelnek elég aggasztó volt, de a Loki adott megint kis reményt. Talán van értelme továbbra is követni ezt az egészet?

Ayrons - 2021. 07. 15. 09:18

Loki csatlakozott a Dr. Strange 2 stábjához, szóval lényeges lesz, hogy itt mi történt.

winnie - 2021. 07. 15. 09:35

Ayrons: Pont azért csatlakozhat, mert nem lényeges, a segítségével el tudják mondani, amit kell. Mert, ha van valami, amit meg kell ismételni, azaz el kell mondani annak a nagyon sok embernek, aki nem nézi a sorozatokat, akkor arra egy film a legjobb terep.

(Amellett, hogy természetesen lényeges, ami történt, mert megtörtént, a lore része, de teljesen igaz, hogy igazából semmit nem veszít az, aki bizonyos infókkal nem rendelkezik, mert az illető többek között azért nem rendelkezik bizonyos infókkal, mert nem érzi lényegesnek azt, hogy minden filmet megnézzen, mert ő úgy is tudja élvezni ezeket, hogy nem fogyasztott minden tartalmat. Nyilván, aki keményvonalas, az mindennel tisztában akar lenni, neki minden apró infószeletke fontos, ő utánamegy annak is, amit eldugnak itt-ott. Szóval itt el kell különíteni azt, amit egy keményvonalas néző fontosnak tart maga számára, és amit a fiatal tini, vagy az középkorú, elfoglalt középvezető fontosnak tart ahhoz, hogy 2 órán át szórakozzon a moziban.)

Lordviktor - 2021. 07. 15. 09:40

Alapvetően nekem tetszett, nyilván az Ant-Man-ben és/vagy a Doctor Strange 2-ben nagyjából 2 mondatban letudják majd az itteni történéseket, de én örültem, hogy kaptunk egy kis hátteret. “Békés Kang” nálam rendben volt, akkor fogjuk igazán értékelni mikor majd “Hódító Kang”-ként látjuk az Ant-Manben és tovább, a Lovecraft Country alapján a színész képes lesz rá.

Treed - 2021. 07. 15. 09:53

@Nézőke

Egy párszor még nézd újra az utsó részt, mert a leírás alapján a felét se fogtad fel a dolgoknak, bár ezek a timey-wimey dolgok nyilván nem egyszerűek. :D

A színész játékával egyébként semmi gond nem volt, egy kicsit talán megzakkant több millió éves arc, aki pontosan tudja, hogy ha megölik, ugyanide lyukadunk majd ki újra és újra az idő végén, mitől kéne féljen..

@Geza Kovacs
Szerintem te nézd inkább a Transformers filmeket, ott sok az akció meg a robbanás és a béna poénok, a nézőnek nullát kell gondolkodni a színészeknek meg játszani. Aki mind3 soriról így vélekedik, az nem értem miért néz marvelt, hisz pontosan tudja mit kap, és amiatt is szereti. De persze szíved joga

bvr - 2021. 07. 15. 09:59

“Pont azért csatlakozhat, mert nem lényege” Egyetértek winnie-vel, én is így gondolom. Erre írtam fentebb a LOTR párhuzamot, nyilván szélsőséges eset de ott a narrált prologusban 7 percben átadták amiről anno Tolkien több ezer oldalt írt, és teljesen jól felvezette a trilógiát (ezt úgy mondom (és ez most pont jó) hogy én se a gyűrük urát se A silmarilok, stb könyveket a filmek előtt egyáltalán nem olvastam mert a stilusuk nem fogott meg, de a filmek viszont nagyon tetszettek (tetszenek azóta is), és ettől még egy nagyon szuper moziélmény volt (és utána is amikor már otthon néztem, az kimondotan tetszett hogy amúgy ha valamire kíváncsi voltam akkor utána tudtam olvasni mint egy lexikonban. Itt meg csupán 6 epizód, aminek a történetét amúgy kb fél percben el lehet mesélni hogy arra utána mozifilmet lehessen alapozni. Ugyanaz áll amit az expozíciótól írtam, jól kell csinálni (ls számtalan példa van amikor ezt jól meg tudták már csinálni) és akkor rendben lesz minden. Azokra meg tényleg nem szabad hallgatni akik szerint hú de akkor nem fogják érteni meg mennyi mindenből kimaradnak meg stb.

e-batta - 2021. 07. 15. 10:39

Én a kommenteket olvasva azon tűnődtem, hogy nem lett volna-e sikeresebb a casting, ha Richard E. Grantot teszik meg Kangnak? Jonathan Majors játéka egyszerűen nem győzött meg. Lehet, hogy nem a színész hibája, lehet, hogy a rendező színészvezetése nem volt megfelelő, de @bvr által sugallt szereposztás-vonal alapján (gondolok itt Peter Stormare-ra, vagy Al Pacinora) úgy vélem egy másik színész, aki jobban otthon van a kettősség alakításában, nagyobbat ütött volna. Főleg, mert ezek a színészek annyira otthon vannak a szélsőséges karakterek ábrázolásában, hogy könnyedén el tudják adni a mindenféle-Kang szerepét, főleg úgy, hogy a nézőt lehetőleg bizonytalanságban tartsák, hogy most éppen melyik Kangot látják?

zolij - 2021. 07. 15. 11:19

bvr: Sylvie ebben a formában nem képregény karakter tudtommal, szóval nem igazán van képregényes alapja. A Nexus eseménye pedig szerintem az volt, hogy játék közben elhatározta, hogy ő jó lesz, márpedig a Lokik a rossz oldalon állnak és ezáltal inspirálják a hősöket.

Nézőke - 2021. 07. 15. 13:05

..ha aláírt Hiddleston, akkor az egyszeri néző bemegy a moziba,és utolsó infója az, hogy 2012ből elszökött Loki.
De hogy mi lett vele? Ha hirtelen felbukkan egy filmben,akkor az azt a mozinézők számára is meg kell magyarázni, sokkal gyorsabban és hatásosabban, mint ahogy itt 6 rész alatt történt.

Ráadásul a mozinéző egy hataloméhes Lokit vár, aki a Tesseract birtokában már biztos behódította a fél univerzumot.
Ha megkapja ezt az elpuhult Lokit, értelmetlen lenne számára az egész.

..és a mozi nézettségét nem fogják kockáztatni a készítők, ebben biztos vagyok.

Treed: azért, ahogy korábban itt említették (bvr kolléga), a multiverzum kérdése sosem jött elő, csak az idővonalak nexusai eredményeznek egyéb Lokikat (multiverzumot?), ami azt feltételezné, hogy minden Lokit Hiddleston játszana.
DE hogy létezhet Alligátor Loki? Csak úgy,ha nem ebből az idővonalból ágazódott el.
Erről sosem tettek említést, és lehet hogy még meg kéne néznem párszor a részt, de ennyi is elég volt.

:D

bvr - 2021. 07. 15. 13:59

@zolij: az én gondom amúgy (és ez válasz Nézőke kommentjére is) az hogy a sorozat igazából _kimondva_ ugye nem foglalkozott a létező multiverzumokkal, hanem a TVA ennek a konkrét univerzumnak az idővonalán őrködött hogy ne legyen belőle univerzum-hasadás. Most nagy filozofálgatásokba ne is menjünk bele, de mondjuk pl. mintha lenne olyan hogy testől/fizikai megvalósulástól független lélek vagy ego vagy self vagy bármi, és az egyik univerzumban Loki olyan mint aminek megismertük (és _ennek_ vannak olyan variánsai, amiket a TVA gyomlál), de egy másik univerzumban pedig Loki az nő, vagy alligátor, vagy stb. És engem az zavart hogy arra még popcorn szinten is illene figyelni hogy erre választ kell adni, azaz egy TVA ügynök nem lehet “hülye”, tudnia kell hogy Lady Loki nem lehet egyszerűen egy variáns, hanem ő egy másik univerzumból származik, és az általunk látott Sylvie legfeljebb Lady Lokinak lehet megsemmisítendő variánsa, de nem Hiddlestone-Lokinak – csak az rohadtul nem került amúgy szóba hogy a TVA-nak mi dolga is van más univerzumokkal? (sőt inkább arra volt utalás hogy a multi-dimenzionális háborúnak az volt a lezárása hogy csak egy univerzum maradt. Pedig Lady Loki nem lehet egyszerűen egy variáns, hanem ő másik univerzumból származik.
Szóval itt volt nekem hiányérzetem, hogy ezzel a különbséggel nem kezdett semmit a film.
(míg mondjuk egy Spiderman: Into the Spider-Verse ott nem volt gond (már persze popcorn-szinten) mert ott egyértelműen multiverzum volt, sokféle “Pókemberrel”

Rammsch31n - 2021. 07. 15. 14:35

@Geza Kovacs

te minek nézel Marvelt hacsak ilyennemű fikázásra futja? :D

zolij - 2021. 07. 15. 14:52

bvr: a TVA mindless droidokból állt, azok nem gondolkodtak a részleteken, az utasítás fentről érkezett. He Who Remains (Kang) pedig nem a multiverzum létét akarta megakadályozni (hiszen akkor Sylvie idővonalát már születésekor el kellett volna törölni), hanem azokat az idővonalakat igyekezett lenyesni, ami a fő idővonaltól való drasztikus eltérést jelentette (Nexus event), sőt tovább menve, azokat, amik az ő alternatív verzióinek létrejöttéhez vezethettek.

bvr - 2021. 07. 15. 15:18

zolij: de Mobius egyáltalán nem volt mindless droid, mégsem akadt fenn kicsit sem azon hogy hogyhogy Lady Loki egy “variáns” (mikor a sorozat világában semmiképp sem lehetne az)
“He Who Remains (Kang) pedig nem a multiverzum létét akarta megakadályozni (hiszen akkor Sylvie idővonalát már születésekor el kellett volna törölni)” – hát pont ezt mondom :)) Azaz arra a sorozat rohadtul nem adott választ hogy akkor hogyhogy van más univerzum is, sőt kimondottan azt mondta (az animációs gyorstalpalóval) hogy a multiverzum-háború lezárásaként mindent egyetlen idővonalra, a sacred timelinre tereltek, és a TVA azon ügyködik hogy ez így is maradjon.

Miles Teg - 2021. 07. 15. 15:37

Az mikor derült ki, hogy Kang az Kang? Valamit kihagytam, vagy ez ilyen google zárás?(megnézem majd magyar felirattal is, nem volt türelmem kivárni).

Netto bevallom, nekem több válasz kellett volna, nem pedig egy új évad belengetés.

A sorozat maga tetszett, de ezt a párbeszédek miatt tudom csak mondani.

Montag - 2021. 07. 15. 15:39

A Loki minden volt, ami a WandaVision nem. Érdekes, fordulatos, tartalmas, nézhető. A Kang karakter a végén egy vicc volt, a kínos fajtából, de méltó megkoronázása a voidban élő Loki-csapat bugyutaságának. Ettől a két momentumtól eltekintve végig élvezhető volt, és nem érződött rajta sem erőlködés, sem a néző hülyének nézése, mint az übergagyi sitcom paródia WandaVision-ben. Ha marad ez az színvonal, jövök a 2. évadra is, persze csak bingelve. Mert annyira azért nem jó, hogy heteket várjak két epizód között.

Ayrons - 2021. 07. 15. 17:38

Kang előtt volt egy rakat multiverzum, Kangék háborúba sodorták a multiverzumot, így a jó Kang egyetlen egy univerzumra redukálta az egészet.
Kang meghalt aki őrizte a rendet, így a multiverzum őrülete elszabadul. Erről fog szólni a Strange 2 is.

Valószínűleg a TVA és Kang folyamatosan számolták fel az alternatív univerzumokat, hiszen az ötödik részben volt egy béka Thor is. Elmentek minden olyan helyre ami nem egyezett a Szent Univerzummal és azt levágták.
Másképp nem lehetne megmagyarázni azt, hogy miért van aligátor Loki meg feketa ThorLoki. Hiszen ők felnőttek.

mic88 - 2021. 07. 15. 17:56

Nekem ez a sori tetszett a legjobban, vmiert nagyon vartam minden egyes uj reszt, hogy merre jutunk, engem erdekelt Sylvie tortenete is, remelem a kovi evadban is benne lesz.

Adi89 - 2021. 07. 15. 18:17

SPOILER

Nekem tetszett a “jó” Kaang alakitasa!
Szerintem is direkt tolta tul ezt a jo fej bohokas karaktert,
Majd amikor amikor elojon a mozifilmekben, igazi fogonoszkent, na majd az komor, tekintelyt parancsolo lesz.
Amugy majd szerintem elegge bonyolodni fog ez a multiverzum, tobb Kaang dolog. A kepregenyben van “Egyesult Kaang-el tanacsa. Mint Rick and Mortyban a Rickek tanacsa *Citadella.
Szerintem majd Utni fog rendesen, ha jol csinaljak ezt a multiverzum dolgot.
Mellesleg: Most mar egyre bizakodobb vagyok. A Spiderman: No Way Home miatt! ;)))

Sandor - 2021. 07. 15. 18:44

Vicces olvasni, hogy a legtöbb magyar felületen kevesen találták elfogadhatónak a (jó)Kang karakterét/a színész alakítását, míg a legtöbb külföldi kokmentszekcióban (pl. reddit) a többség mennyire imádta.

heidfeld - 2021. 07. 15. 20:14

Messze Loki volt a legjobb sorozat/DVD-film a háromból.
Érdekes, fordulatos történet, többnyire jó színészek – Főleg Wilson -, Sylvie is tetszett., látvány oké.
Mégis, maga Loki csalódás. Annyira ellágyították, hogy attól tartottam, Amnesty International pólóban bibliákat fog osztogatni Észak-Koreában:D
Ami keveset hallottam/tudtam róla: Trónra tört, mindig kavar, manipulál. Ehhez képest…
TVA-világára is kissé csalódás. Idők Őrzőinek szerepe sokkal hangsúlyosabb lehetett volna.
Kang karakterénél eszembe jutott, hogy ugye van rendezője is a dolgoknak, mit-hogy kérhet, de casting sem tévedhetetlen.
Variánsok-idővonalak sokaságának leginkább a Disney könyvelők örülhetnek legjobban. Én, mint néző, már nem annyira.. Lehet, nem is élek olyan hosszú ideig, mire minden helyére kerül…
Kicsit csalódott vagyok, hogy kevesebbet utaztunk az időben.
Egy erős 7/10 járhat, és kíváncsi lehetek a folytatásra. De továbbra is SW-miatt lennék Disney előfizető.

Aratnok - 2021. 07. 15. 23:55

Akkor már szinte egyedüliként hozzáadom a magamét: Nekem kimondottan tetszett Majors játéka, tökéletesen eladta egy emberi elmével felfoghatatlan hosszú időt a magányos tornyában töltő entitás teljes kattantságát, miközben mégis volt benne valami fenyegető (nem, nem a megjelenésében, az abszolút kattant-vicceskedős, hanem abban, hogy teljesen kiszámíthatatlan volt, mit fog reagálni a következő pillanatban). Kicsit olyan volt, mint egy pszichopata bohóc, dumál és poénkodik, de félek, hogy a következő mozdulata az lesz, hogy elvágja a torkomat. Nagyon kíváncsi vagyok, milyen lesz a valódi Kang a játékában, de számomra ez tökéletes felvezetése volt (őszintén nem tudom elképzelni, hogyan lehetett volna ezt a karaktert ebben a verzióban jobban játszani, maximum másképp, de nem jobban).

Erik Egon - 2021. 07. 16. 00:21

Ez már nem a Marvel filmes univerzum,hanem a Marvel filmes multiverzum.Menő lenne ha mostantól így hívnák.

Karbonade - 2021. 07. 16. 00:29

Ha tetszett ez a TVA-s koncepció, akkor mindenképp olvasd el Asimovtól a Halhatatlanság halálát.

bvr - 2021. 07. 16. 00:58

@Ayrons: de ez nem stimmel amit írsz hiszen a 4. epizód elején mutatják hogy Ravonna (akkor még csak mint hunter) megy csakis Sylvie-ért, variánsnak hívja, és csak őt hozza be, szó sincs hogy azt a teljes másik univerzumot semmisítenék meg.

Bigtatanka - 2021. 07. 16. 11:15

Az egész sorozat egy gyenge paródia volt. Már csak egy Tardis hiányzott a képből. A lezáráss ötlettelen volt, valami nagyobb volumenű gonoszra számítottam. Még a 3 robot is jobb volt.

dezmond - 2021. 07. 16. 13:18

Hát nekem se igazán jött át. Másik kibeszélős poszt alatt valaki talán low-budget Lokinak nevezte, és hát igaza van. Köze nem volt ennek a karakternek a filmekben látottakhoz. A femLoki tökös, belevaló volt, tényleg szinte ellopta a show-t. Én mondjuk azt se értem hogy a lebombázott idővonalat hogy hozta vissza a TVA, a 2 operátor akkor és ott nagyon ráparázott. Na onnantól csak lejtmenet volt, a finálé tök csalódás. Persze fel kell vezetni, a folytatást, a filmeket, meg minden, de ehh, ezt a “befejezést”…

Részemről mind a WandaVision mind az AmKap felette van. Előbbi összességében is jobb volt, a Sólyom kalandjai meg viccekben, akcióban, de még talán mélységében, mondanivalójában is a Loki elé helyezi magát. Asszony a 6 Loki részt kb mindet bealudta, de én is úgy voltam, hogy csomószor csak néztem, tényleg nem történik semmi. A karakter, meg az egész sztori elfecsérlése volt, ez a multiverzumos lehetett volna bőven érdekesebb is, talán a Voidos jelenetek voltak a legjobbak, kár hogy az alterLokikból csak ennyit láttunk. Trailer alapján azt hittem ilyesmi lesz az irány.

Utolsó előtti résznél nyilván utánajártam hogy valószínűleg hova jutnak, He who remains-re meg ilyenek. Nyilván olyan Marveles húzás tök más eredetet adni neki, a la Mandarin. Kang sztorijára most rákerestem, hát jó nyakatekert, érdekes hogy azzal összemosták.

Fekete özvegyre beültünk moziba, elég semmilyen volt (persze korábban minden Marvel filmre legalább fél évet kellett várni, itt premier után egy héttel már volt rilíz, na mind1), David Harbour indokolatlanul keveset szerepelt. JanChi és a dragonballz egyáltalán nem érdekel, oké itt-ott Yakuzásnak tűnik, de Daredevilt is passzoltam pár rész után. Eternals még elválik, de istenigazából trailer alapján az se bejövős. Póki meg Strange lesz a következő részemről.

Yooha - 2021. 07. 16. 14:45

Nekem tetszett a finálé, a Kangnak nem hívott Láng oké volt, az eltúlzott gesztusok bejöttek.
Akkor most a TVA már eltért a szent idővonaltól? Még ha Kang meghal, mitől jönnek létre by default az idővonalak, gonosz Kangokkal? És miért pont a gonosz Kangok a fő probléma? Miért nem mondjuk a gonosz Weiner Béla zöldségesek?
Szerintem aki követi a filmeket, az a sorozatot is fogja, ezt a “nem fogják érteni a mozinézők a multiverzumot” dolgot nem látom kockázatnak.

Áron - 2021. 07. 16. 21:09

Bocsi a primitív kérdésért, de miért nem ismerte meg Mobius a végén Lokit?

Kaktusz - 2021. 07. 16. 22:32

Háááát nagyon vegyes érzéseim vannak. Valahogy nekem szétesett eléggé ez a 6 rész, és nem azért, mert csak a végére állt össze a nagy kép, hanem azért, mert egyszerűen nem volt koherens, nem kötötte össze semmi a részeket: se a stílus, se a ritmus, se semmi. Classic-Loki még úgy-ahogy folytonosságot kapott, de minden és mindenki más nagyon esetlegesnek tűnt. A legrosszabb a bírónő volt, nekem ő nagyon mellé ment, végig gyanús volt, de igazából semmivel nem tudott többet, mint mások, közben fogalmunk sincs, hogy mi a motivációja, néha ezt csinálja, néha azt csinálja, és mindemellett full érdektelen egy karakter.

Ami Kang stílusát illeti, én inkább érzem az írók “sarának” jó-Kang karakterét, nem Jonathan Majors játékának. Hogy ő milyen lesz majd főgonosz(ok)ként, meg hogy milyen színészi teljesítményt fog nyújtani, az majd csak akkor fog kiderülni, ha több lesz belőle. Szerintem most ilyenre írták, ilyennek játszotta el. Persze ettől még lehet szeretni vagy nem szeretni, nekem nem volt vele bajom, biztos látunk majd belőle klasszikus gonosz verziót is.

El nem tudom egyébként képzelni, hogy a hardcore Marvel rajongókon kívül be tudnak majd húzni újakat ezzel a multiverzum-sztorival. Eddig is a követhetetlenség határát súrolta a Marvel univerzum, most dobnak még rá egy lapáttal.

Jence4 - 2021. 07. 17. 20:28

Ez a sorozat nekem tetszett, a részek minősége ingadozó volt (az apokalipszis bolygó, hát eléggé nem adta). Én imádtam minden karaktert. Szellemes, fantáziadús, ha nem is eredeti de jól összelopkodott stílus és látványelemekből építkező, jó színészi játékkal megáldott, szórakoztató alkotás volt ( Nekem ).

walaki - 2021. 07. 17. 23:55

Erős kezdés után a végére erőteljes hanyatlás, így tudnám jellemezni, és nem csak azért nem tetszett, mert már tele a t*köm a szuperhősökkel.

Valahogy úgy érzem a végén, hogy át lettem verve, mint amikor a legnagyobb bűvésztrükkre ül be az ember, de csak egy mezei itt-a-piros-hol-a-pirost kap.

Az első pár rész jó volt, volt egy kis Asimov-os Hallhatatlanság Halála feeling, na jó, nem is kicsit, ami tetszett. Loki viszonyulása a TVA-hoz kifejezetten tetszett (az az ív, ahogy változott a véleménye, nagyon jól volt felépítve). A multiverzumos rész is jó volt benne, a sok Loki meg direkt poén. A robotos kaput nem értettem, azt hittem, abból kihoznak majd valamit, de végül csak feldobták a labdát, le már nem csapták. A legvégén nagyon húztam a számat, úgy éreztem, valamit nagyon nagyon le akarnak mindenáron tuszkolni a torkomon, amit nem akarok. Emiatt a “csattantó” sem fogott meg, de még csak meg sem lepett, rettenetesen kiszámítható volt.

Az utolsó két részt leszámítva viszont azt mondom, egész tűrhető, annak ellenére is, hogy szuperhősös (ami már tényleg a könyökömön jön ki).

Összehasonlításképp a Rangnarököt sokkal, de sokkal jobban élveztem, hiába volt az minimál költségvetésű noném színészekkel, ez meg mega-giga-hiper-produkció.

bbbbbence - 2021. 07. 19. 20:47

Áron
Mivel az már egy másik idővonal, ott már nem gond Loki, nem vadásznak rá.

Enzo - 2021. 07. 27. 01:15

1×06 (pótlás vasárnapról)

Furcsa finálé volt ez. Nézés közben nem is derült ki igazán számomra, hogy akkor ez a He Who Remains fickó ez valójában Kang (egyik változata?), csak annyit láttam, hogy egy különösen beszélő, almát zabáló arc van a történet végén, akiről nem tudom eldönteni, hogy komikusan túltolja-e a ripacskodást vagy zseniálisan játssza az eltelt eonok alatt kicsit labilis, megborult elméjű hatalmasságot (na jó, azért hajlok az utóbbi felé). Mindenesetre kaptunk egy töriórát a multiverzumok háborújával, Alioth fegyverré alakításával (és bumm, így lett a Chocapic TVA), na meg egy meglepő felajánlással, hogy ő ebbe belefáradt, Loki és Sylvie csinálhatja tovább helyette az egészet. Ami kifejezetten légbőlkapottnak tűnt, az az, hogy egyszer csak ad hoc módon elérkeztünk ahhoz az időpillanathoz, ameddig ő tudta mi történik, és akkor innentől nem tudja ő se, ágazik az idővonal szerteszét. Ööö, okééé?
Loki-Sylvie csók, már-már mondtam volna, hogy “nyeh”, de a csaj igazibb Loki, mint Loki maga: átverte főhősünket, és megölte az idő urát.
Értem én, hogy lesz még évad, de azért azt hittem, ennél jobban lezárják az elsőt. Mi az isten volt ez a végén is, más idővonalra kerültünk visszamenőlegesen, és Mobius azért nem ismeri fel Lokit? (És azért van HWR/Kang-szobor a TVA-csarnokban?)

Darabkák:
– Tetszett az MCU-univerzumos/való életbeli hangok montázsa az elején.
– El is felejtettem, hogy Mobius visszatért – ja ez még az előző részhez kellett volna, de ne már, hogy a Voidból simán vissza lehet jönni egy ilyen időmonitorral…
– A kedvenc húzásom az epizódból, amikor B-15 elvitte a vadászokat Ravonna “normál” életébe, hogy lássák, hogy ő is csak variáns, és mindannyian azok.
– Apropó Ravonna, ő meg egy elegáns húzással csak simán balra el.
– És aminek még a végén nem örültem: most komolyan ennyi volt a stáblista közbeni jelenet??? ‘nyád…

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz