login |

NCIS: New Orleans: vége a 7. évadnak. És a sorozatnak is.

2021. 07. 23. 20:00 - Írta: winnie

Szólj hozzá | kategória: 2020/21 finálék, kritika,

God, I love this city.

Tavaly a Hawaii Five-0 kaszája volt akkora meglepetés a CBS részéről, mint idén a NCIS: New Orleans-é (és a MacGyver-é). Különbség csak annyi volt, hogy ennél a sorozatnál a készítőket nem érte hidegzuhanyként a hír, így kellemesen, úgy ahogy le tudták zárni (nem mintha sok mindent zárni kellett volna rajta).

Az valahol jó dolog, hogy mostanság a CBS évente képes egy-két, nem túl jól teljesítő sorozatával végre kritikus lenni a rutinszerű megújítások helyett, ami újabb és újabb sorozatoknak ad így esélyt a befutásra, bár az kicsit kontraproduktívnak tűnik, hogy az említett két idei meglepetés kasza helyére egy másik NCIS és egy másik FBI-széria érkezik. (Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy ha nincs a járvány, akkor lehet, hogy ez a sorozat is talán folytatódik, hiszen elég látványos volt, hogy a másik két NCIS is csak úgy mehetett tovább, hogy 2-2 állandó szereplőt kiírtak, hogy fedezni tudják a megnövekedett költségeket.)

Az NCIS: NOLA eléggé rajongóknak szóló befejezést szállított, hiszen az utolsó részekre háttérbe szorították a heti ügyeket (és a csapattagok nagyobb részét), és visszahozták Sasha-t és Connor-t, valamint Pride esküvőjére koncentráltak, ami kapcsán mondanom sem kell, hogy nem nekem kedveztek, így igazából nem is tudom értékelni ezt a lecsengetést. De, akik szerették a karaktereket, és a nyomozgatásokat csak szükséges rosszként fogták fel, azok szerintem örülhettek.

A Sasha-féle szál még okés is, egyrészt azért mert mégiscsak felvetett érdekes kérdéseket és dinamikákat, ráadásul még némi heti ügyes rejtélyt is adtak neki a tálalás miatt, azonban az ilyen mértékű magánéletezést tényleg nem tudom hova tenni egy krimiben. Az még csak-csak elmegy, hogy a munkatársak hangulatos jelenetekben együtt kajálnak vagy élvezik a zenét, de a folytonos privát huzavonák meg esküvői előkészületek fura, hogy teljesen szerves részét képezhetik egy epizodikus nyomozósnak anélkül, hogy a nézők kivonulnának az utcára.

Persze mindez szubjektív, és nem ért senkit meglepetésként azok után, hogy Chelsea Field évad elején állandónak ki lett emelve (vajon tényleg ennyire fontos volt a készítőknek Rita karaktere, vagy csak Scott Bakula kedvében akartak járni, hogy a felesége mellett tölthette így az idejét végig?), de ettől még egy cseppet sem villanyozott fel. Mondjuk az sem, hogy bármennyire is szimpatikus lett Charles Michael David karaktere, őt is össze kellett hozni az egyik munkatársával.

Mostanság azért észrevehető, hogy a krimisorozatok a szappanosodás felé tartanak, így a fenti háborgások eléggé Get off my lawn!-os mammogásnak hangzik olyasvalakitől, aki látványosan nem képes tartani a lépést a korral. De szerencsére azért még mindig vannak olyan nyomozós szériák, amik az írásra, azaz az ügyekre, és a karakterekre, azaz a színészi játékra hagyatkoznak, a mindenféle kapcsolati hálók bogolygatása (mostantól ez az első találat a szóra a Google-ben!) helyett.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz