login |

Itt forog az 1899

2021. 07. 28. 17:50 - Írta: winnie

7 hozzászólás | kategória: Európa is létezik, fun, szavazás,

Nemrég írtunk bővebben is a Dark készítőinek új Netflix-es sorozatáról, az 1899-ről, és a széria kapcsán szóba került, hogy azt egy Volume nevű virtuális produkciós létesítményben forgatják, ami a The Mandalorian-éra hajaz (itt egy videó arról), azaz ez is LED-paneles, videójátékos motorral kreált realisztikus háttér előtt kerül felvételre, amit valós időben lehet effektezni, és a készítők is a kreált környezetet látják dinamikusan a monitorjaikon.

Technikai kérdésekbe nem nagyon vagyok otthon, és baromira szívesen olvasnék kommentben vagy vendégposztban egy értekezést erről, de ugye azért nagyon nagy vívmány, mert amellett, hogy nem kell helyszínekre menni és szinte mindenféle hátteret kaphat a sorozat (az 1899-nél a járvány szúrt ki a készítőkkel, akik jó pár európai országban terveztek forgatni), még jelentősen le is rövidíti az utómunkára fordított időt, hiszen már forgatás előtt és közben dolgoznak rajta.

Érdekes lesz majd látni, hogy mely sorozatok részesülnek abban a kegyben, hogy ilyen körülmények között forgathatnak. (Adalék: a Disney-s és a német virtuális produkció stúdió után a Warner Bros Leavesden is beizzított egyet. A V Stage nevű stúdió első sorozata a House of The Dragon című Game of Thrones-spinoff lesz.) Klikkre nagyobb lesz a fenti kép, a szavazásból pedig kiderülhet, ti hogyan álltok a “műfajhoz”.

Mit mondasz?

View Results

Loading ... Loading ...

7 hozzászólás Ne habozz!

Mammut - 2021. 07. 28. 18:36

Pár hónapja láttam egy videót arról, mit tud az unreal engine 5 és lepetéztem, gondolom, ők meg még jobbal dolgoznak, de már azzal is simán jöhetne szerintem.

A színész is jobban beleélheti magát a környezetbe, könnyebb dolga lesz, mint zöldbe veszve.

Plusz, talán majd pár év múlva az uuuuxxxxhd kiadásoknál se lesz majd gond, hogy az effektek csak uhd-ben lettek renderelve.

m76 - 2021. 07. 28. 19:52

Eddig se kellett helyszínre menni mert ott volt a greenscreen, ez a rendezőnek és a színészeknek nagy segítség, hogy a jelenet felvétele közben nem csak a zöld gimp suit-ba öltözött embert látja hanem a végső látvány egy jobb reprezentációját.

heidfeld - 2021. 07. 28. 20:17

Értem én, hogy gyorsan fejlődik a technika, rengeteg időt, költséget lehet spórolni különböző, külső helyszínek kiváltásával, le is rövidülhet a forgatási idő.. Oké,járvány is felerősítette a folyamatot, De.. Télen 6 részt megnéztem a Dél Királynője feltámasztásából. /Kislánya nagyon talpraesett-aranyos/. Moszkva, Olaszország, Mexikó, és olyan képek, ami azért komoly kihívás.
+ Sok országban – messzire ne menjünk, legjobb itthon – helyi színészeknek-statisztáknak, filmes szakembereknek, ez nagy veszteség lehet.

speranza - 2021. 07. 28. 21:44

Én egy kicsit hiányolom a köztes választ. :)
Mert a technika fejlődése egyik oldalról jó dolog, készítői szemszögből megkönnyíti a stáb dolgát akkor, amikor olyasmit kell elképzelni, felépíteni pl. egy fantasy forgatása során, ami nem létezik, ugyanakkor nézőként meg inkább átverve érzem magam, ha meglátok a jelenet háttérben egy-egy súlytalannak ható épületet, falat, akármit, amit simán fel lehetett volna valós helyszínen is venni. Gyakran még az épített díszlet is jobban megteremti az atmoszférát, mert azon legalább látszik, hogy térfogata, súlya van, és hat rá a gravitáció.
Az év elején elővettem néhány régi filmet, amiket még a 80-as években forgattak, olyan helyszíneken, ahol én is megfordultam már, és olyan érdekes volt látni, hogy néztek ki ezek a városok közel 40 éve, mennyit változtak azóta, mert a régi filmek egyben korlenyomatok is, ha nem is annak szánták anno. Na, ezt ezentúl elfelejthetjük, mert egyre inkább csak a hol jobban, hol rosszabbul megteremtett illúzió vesz körül bennünket.

walker - 2021. 07. 28. 22:08

A valosagban a feny reszecskek ahogy pattognak ugy viszik magukkal az objektum szinet. Ezt eddig sehogy sem lehetett tokeletesen reprodukalni, csak fake-elni. Mivel itt maga a bevilagitas szines es dinamikusan valtozik, ahogy kell ez hatalmas elethuseg beli ugrast jelent.

A masik a tukrozodes. Szinten minden tukrozodik a valosagban. Van ami egeszen picit, van ami nagyon. Ezt CGI-ban a roughness, vagyis a feluleti durvasag kepviseli. Egy tukor az nagyon sima (kozel 0 roughness) de semmi sem 100% durva (hacsak nem az a szuper fekete festekek, amit latni a neten). Tehat az elethuseg resze a tukrozodes, amit szinten a LED fal miatt azonnal lat a kamera. Ezt mashogy nagyon nehezkes reprodukalni, neha lehetetlen.

Ezek miatt sokkal elethubb lesz a vegtermek sokkal olcsobban. Ennek csak orulhatunk.

Viszont vannak hatulutoi:
-a kepernyo merete hatart szab a ternek. De mondjuk ez eddig is igy volt a studio miatt. Mindenesetre ilyen Ember Gyermeke szintu pasztazo shotokat nem lehet csinalni vele.

-maga a hatter annyira jo, mint amennyire jol megcsinaljak unrealben. Maga az engine onmagaban nem kepes csodara. Egyre jobban szamolja a fizikalis fenyeket, de attol nem fognak kinezni jobban a modellek. Bar sokan nem ertik, ezert van, hogy hiaba egyre jobbak a jatek konzolok, a grafika nem fejlodik annyira. 1-1 tech demoban latott latvanyvilag annyira energia es tarhely igenyes, hogy nem kifizetodo. Szoval, csak mert van ez a technika, nem fog alapbol minden jol kinezni.

-es ebbol jon, hogy draga am elkesziteni a hatteret. olcsobb lehet elmenni moszkvaba forgatni, mint lemodellezni egy digitalis moszkvat.

David33 - 2021. 07. 28. 23:23

“A színész is jobban beleélheti magát a környezetbe, könnyebb dolga lesz, mint zöldbe veszve.”

Pont ezt akartam én is írni, hogy a legjobb ebben az, hogy a színészeknek nem egy zöld/kék babát vagy falat kell nézni hanem látják hogy konkrétan mi lesz a végeredmény, ráadásul sokkal olcsóbb is ha jól rémlik hiszen az Unreal Engine-nek hála már le van rendelve csak használni kell.

Viszont a hátránya az, hogy korlátozott a mozgás miatta. Ez pont a Mandalorinál jött ki igazán hiszen láttuk hogy maga a tér nagy pl a havas bolygó de maga a karakterek csak egyenes vonalban haladhattak nem járhatták be az egész teret.

A másik haszna egyébként nyilván az hogy könnyebb megőrizni a dolgokat és nem szivárognak ki fontos dolgok.

Tremor - 2021. 07. 29. 08:49

“Gyakran még az épített díszlet is jobban megteremti az atmoszférát, mert azon legalább látszik, hogy térfogata, súlya van, és hat rá a gravitáció.”

Hát ez az.

Én nem tudok megnézni CGI-tömegfilmet, mert egész egyszerűen nevetséges számomra, hogy mindenki úgy mozog, mintha 10dekát nyomna.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz