login |

Pilot: What If….?

2021. 08. 11. 19:30 - Írta: human

72 hozzászólás | kategória: animáció, antológia, kritika,

You owe me a dance!

Ledöbbentem, hogy pont Captain America alternatív történetével indult a Disney+ új sorozata, ami az MCU fontos pillanatait forgatja ki, és mutatja be mi lehetett volna máshogy. A rész címe is ez: What if Captain Carter Were The First Avenger.

Tippre sokan feministább megközelítést várnak, és itt nem is Captain Carter megalkotására, hanem a nagyon elnagyolt fekete-fehér figurákra gondolok, a klasszikus, régmúltra jellemző “nőnek nincs helye a hadseregben” tábornokra és a keménykedő náci katonára, aki szintén lebecsüli a másik nemet, miután az elintézett vagy 100 katonát, de nekem nem ez colt a problémám.

Since when do dames fight like that?

A gond sokkal inkább az volt, hogy hiába Steve Rogers az alappillére az MCU első 10 évének, a Captain America: First Avenger sosem indította volna be a franchise-t, annyira semmilyen, bár vannak benne érdekes mozzanatok, mint például a propaganda feladatai. Erre itt csak azt a sztorit látjuk kiszínezve, csak most női főszereplővel. Utóbbi kifordítás magában jó is lehetne, de ahogy mondtam, iszonyat kidolgozatlan valójában, hiszen 30 percbe kell mindent sűríteniük.

Nyilván felmerült bennem is a kérdés, hogy mit várok egy talán gyerekeknek készült sorozattól, de hát a filmek is PG-13-asak, és mégiscsak a II. világháborúban játszódik ez a rész, ez elé sem a 7 évesemet ültetném, annyi gyilkolás van benne.

Sajnos a kidolgozás szempontjából sem mehet az ujjongás. Kihalt az is, mint a forgatókönyv. Csak a főbb karakterek léteznek, a háttér sosem él. Talán az akció mozdulatait, koreográfiáját tudnám éltetni, főleg a montázst amikor Captain Carter szétcsap a náci/hydra haderőben, de ennyi. Egyszerűen semmi élet, egyediség nincs a rendezésében és renderelésében sem.

A kezdés simán 5/10, nullára keltette fel a figyelmem. Talán nem ezzel kellett volna kezdeni, vagy több részt kiadni rögtön, szemléltetve, hogy antológia, minden héten új történet lesz.

72 hozzászólás Ne habozz!

Mammut - 2021. 08. 11. 19:37

“Talán nem ezzel kellett volna kezdeni”

Jaja, engem csak a zombis rész érdekel.

mrclichée - 2021. 08. 11. 19:59

Teljesen egyetértek a kritikában leírtakkal.
Azért kíváncsi leszek a további részekre is.

SPOILER!

Amit még hozzátennék:
– Peggy széruma valamiért sokkal durvább eredményt hozott mint az eredeti kapitányé, nekem legalábbis nem rémlik, hogy Steve teherautókat dobált volna. Ennek egyrészt nem látom rételmét, másrészt a harcok (habár a koreográfiájuk valóban a rész fénypontjai voltak) szó szerint súlytalanok voltak. Minden ellenfél repült mindenfelé. Mindegy volt ki, mivel, hogyan támad rá, a következő másodpercben már vége volt.
( – Ez inkább csak kukacoskodás, de ha annyi változott ebben az univerzumban, hogy Peggy ottmaradt a teremben, akkor a merénylő meg a bombája hogyan kerültek a terembe itt? )
– A plot armor mindig zavar, itt is minden hős karcolás nélkül úszott meg mindent. Főleg mikor csapatok lőnek gépfegyverrel Peggy-re, de valahogy csak akkor találnák el, amikor a pajzsa a feje előtt van, de akkor is csak a pajzson kopognak a lövések.
– Ezeknek a Starkoknak nagyon egyre jár az agyuk :P

Skate - 2021. 08. 11. 21:05

Attól tartok, a többi rész is ilyen kidolgozatlan történetű lesz, ami elég rossz ómen részemről. El is ment a kedvem a sorozattól, közben ezt vártam az egyik legjobban. Most meg úgy érzem, folytatni időpocsékolás. A további részek kimaradnak nálam. Sólyomszemig megleszek Marvel sorozat nélkül.

bvr - 2021. 08. 11. 21:54

Kicsit azért érdekel de nem kibírhatatlanul. Szerintem megvárom míg összegyűlik kb 4 rész és akkor úgy már lesz mibe belenézni.

winnie - 2021. 08. 11. 23:54

technikai infónak: 18 rész keszül, ami 2 évadot jelent első nekifutásra, és ők nem lesznek benne saját mcu-karakterük szinkronhangjaként, ha ugyan ez számít valamit: Robert Downey Jr., Chris Evans, Scarlett Johansson, Tom Holland, Zoe Saldana, Elizabeth Olsen + Dave Bautista.

Mate4182 - 2021. 08. 12. 01:05

Nekem nagyon bejott. A megvalositas is , a sztori is. Pont ezt vartam egy What if epizodtol. Anno a kepregenyek is ilyen erzest keltettek, nincs rendesen kifejtve semmi, bele vagy csak dobva egy melyvizbe azonnal, de mire megszoknad mar vege is. Nekem teljesen mukodik, ha a tobbi is lesz ilyen jo akkor nalam nem kerdes melyik a legjobb eddigi mcu sorozat.

Shyllard - 2021. 08. 12. 06:10

Vártam a sorit, de ezt a részt a legkevésbé. Túl vagyunk rajta, nem volt nagy cucc, a gyilkolás közbeni eszeveszett viccelődés nekem nagyon military propaganda volt, de az animáció maga szép. A többi szerintem érdekesebb lesz.

Hádész - 2021. 08. 12. 08:40

Nagyon összecsapott érzést keltett. Hiába nagyrészt ugyanazt a sztorit kaptuk, csak kicsavarva, elbírt volna még +10-15 percet, mert így nagyon rohanós volt, mintha csak egy montázs lett volna.

Llew - 2021. 08. 12. 18:26

Elment, semmi extra. Mutatott egy nem annyira eltérő verziót. Mivel nagyon rövid az idő, így olyan, mintha gyorstekerésben nézte volna az ember, hogy érdekes-e annyira ez a verzió, hogy rendesen megnézze.

Ami nagy csalódás és nem is értem, hogy ha a fele színészcsapatot be tudták szervezni szinkronizálni, akkor a winnie által írtakat miért nem? Ez így vegyesbe elég béna.

Valezius - 2021. 08. 14. 21:40

Szerintem oké volt. Ennyit lehetett várni.
A vége kicsit erőltetett.

Llew - 2021. 08. 18. 21:32

Ez a 2. rész sokkal jobban sikerült volt mint az első.

Gabi - 2021. 08. 19. 07:44

Valezius: Nem. Rég rossz, ha egy sorozattól csak annyit lehet várni, hogy oké. Az oké nem szint. Senki nem akar csak okét csinálni. És senki nem fog nézni okét.

m76 - 2021. 08. 19. 12:03

Mi lett volna ha a készítők felteszik maguknak a kérdést, hogy miért is érdemes egy nézőnek leülnie ez elé, mit szeretnének letenni az asztalra.

zolij - 2021. 08. 19. 13:55

A második rész tényleg jobb mint az első, sokat segített hogy nem csak kicseréltek egy karaktert egy másikra, hanem ennek tényleges hatása is volt.

Rob - 2021. 08. 19. 15:34

Igen, a második rész sokkal jobb volt, sokkal nagyobb volt a változás benne, mint az előzőben. A Collector karaktere nagyon menőre sikerült szerintem.

Enzo - 2021. 08. 20. 18:51

1×01

Hát ez tényleg egy nagyon gyorsan ledarált alter-univerzum volt: a laboros robbantást én se értettem (az azért nagyobb törést kéne okozzon az idővonalon, nem?), aztán meg kipattant egy kigyúrt Peggy, körülbelül 0 nap alatt egy tökéletes mozgású sérthetetlen harcossá vált, aki azonnal uralni tudja a szupererejét és úgy használja a külön megkapott pajzsot még aznap, mint Steve fénykorában. Szóval egynek elment, de szerintem lesz ez még jobb is.

Darabkák:
– Tetszett az az ötlet, hogy a Watcher nevű entitás narrálja az egészet.
– Annak is örültem, hogy Steve se maradt fejlesztés nélkül: kapott “Hydra-stomper” páncélt (ez tuti valami képregényes utalás).
– A vonat felrobbanásánál azt hittem, hogy így is Steve kerül a jég alá, de végül nem, a végén Peggy töltött el 70 évet a másik világban(?), ahova a hentai hatalmas polippal való harc során került.
– Nézte valaki, milyen WTF kitalált helységnevek szerepeltek a kamu Németország-térképen? :D Ezekre gondolok: https://twitter.com/NerdyNarrative/status/1425802023694344197

EIP - 2021. 08. 24. 18:30

What if… Marvel was part of the Disney Universe? Oh, wait…

irgum76 - 2021. 08. 25. 13:42

a harmadik kifejezetten tetszett

punyapapa - 2021. 08. 28. 07:43

Az első rész az gyenge volt, de a 2. és 3. az nagyon tetszetős lett.
Főleg, hogy a 3-ban már a negatív végkicsengésekre terelődött a hangsúly.

Mate4182 - 2021. 09. 01. 21:54

Basszus hiaba van hogy alapvetoen nem rossz a 4. Resz
Valahogy megis Reggel ota nezem 5 perces adagokban…
Nagyon nem akar lecsuszni :D

Annyi potential volt ebben a sorozatban es annyira tartottam tole hogy megis semmi hype nem lesz korulotte…

Malachi - 2021. 09. 02. 15:33

én nézem és őszintén mondom, ezek a 30 perces részek jobban tetszenek, mint több nagy Marvel film. mondjuk talán a harmadik annyira éppen nem.

de ez a 4., a Dr. Strange rész… uh. csak pislogtam. tök jó, hogy tudnak ilyeneket húzni amúgy kísérleti jelleggel.

másik, ami folyamatosan foglalkoztat, hogy tutibiztos, hogy minden részben egy rakás utalás van, ami alapoz a következő phase-hez, meg a nagyfilmekhez szóval már csak ezért is nézem.

az is jó, hogy ilyen Tilda Swintonok beugranak 10 mondatra, menő az egész na.

punyapapa - 2021. 09. 04. 09:14

4. rész
Azta a mindenit, imádom.
Itt sok olyat meglépnek, amit a filmekben nem lehetne.
Fél óra Dr. Strangedszel messze jobb volt, mint az egész estés film.

CrashBoostZoom - 2021. 09. 05. 17:52

Na ez a 4. rész már az volt amit én is látni szerettem volna. Remélem a Multiverse of Madness-ben is lesznek hasonló dolgok.

Az első három rész pedig csak “szódával elmegy” kategória számomra.

Nézőke - 2021. 09. 06. 14:20

…no akkor ide is ideírom, nem tudom lesz-e kibeszélő.
4. rész spoilerek

ezt már láttuk nagyrészt, Időgép a film címe, Guy Pearce nyomta ugyanezt a karaktert, és az is a szerelem miatt volt. Ugyanaz a konklúzió mint itt, tehát ezt már megcsinálták 20 éve.

végre látni lehet a Watchert, hát nem szép, az tuti.

De. Most egy picit számoljunk. Itt ugye Dr. Strange egy nővel megy a partira, és történik az,ami. Ez egy olyan univerzum,ahol azon az estén így döntött, és lett belőle ez a végére semmivé lett valami (heh)
De másnap hoz egy másik döntést, pl hogy nem balra fordul hanem jobbra,és abból egy másik idővonal ágazódik ki. Rá három percre a csaja eszik egy ebédet, vagy éppen nem, és ezekből további idővonalak ágazódnak. Egy emberre jut élete során legalább 1 millió döntés.
Egy emberre…és 7 milliárdra? Ráadásul úgy ,hogy egy elágazott idővonalon bármelyik másik 7 milliárd is dönthet 1 milliószor másképpen, hatványozottan.
Ez sok sok trillió variáció, és akkor a galaxis többi lényéről ne is beszéljünk.

Igencsak figyelnie kell ennek a Watchernek, és honnan állapítja meg,hogy mi a tuti univerzum, és hol kell figyelni?
Vagy képes többezertrillió variációt végigkövetni másodpercenként? :D :D.. méghogy nem Isten…

simán beleszólhatna némelyikbe, kb mint tengerből egy cseppet kivenne, miközben esik az eső.

persze ez csak kötekedés, de szeretek tisztán látni, a 4-es látványra nem tetszett annyira, mint a 3as.

CrashBoostZoom - 2021. 09. 07. 15:35

@Nézőke

Valahogy nekem semennyire sem rémlik, hogy az Időgép végén elpusztult az univerzum. :D

És pont, hogy nem ugyanaz a konklúzió. Itt Strange sikerrel jár és megváltoztatja a dolgot de végül hatalmas árat fizetett érte mindenki.

A csepp a tengerben nagyon jó hasonlat csak éppen fordítva értelmezed. Pont azért nem szól bele semmibe mert annyira jelentéktelen egy univerzum sorsa a számára. Csepp a tengerben. Az istenszerű lények már csak ilyenek. Közönyösek.

Nézőke - 2021. 09. 07. 22:17

az alapfelvetés, hogy nem lehet megváltoztatni egy történést, bárhogy is kutatjuk..
amit néztünk kb 20 percen át, nos ez volt koppintás a filmből…
úgy,hogy közben a Bosszúállók-film időutazása teljesen természetesen az ellenkezőjét állította, hogy lehet változtatni.

Ha közönyös lenne, akkor minek szól rá az utolsó pillanatban,hogy “naugye, én jeleztem hogy ez lesz..de nem szólok bele, tudhattad volna dr”
..mint egy klisés (majdnem mind) jelenet, amikor a rosszfiú nyerésre áll,de elkezdi magyarázni annak,aki mindjárt meghal, hogy miért fog meghalni… minek magyaráz, ha mindjárt úgyse emlékszik rá a halott??

korum - 2021. 09. 08. 14:32

Vagy úgy is el lehet képzelni az egészet, mint egy rugalmas rendszerét a párhuzamos világoknak, ha pl Strange jobbra tér vagy balra tér, de ugyanoda jut el, akkor a két világ egy idő után megint ugyanaz lesz, hiszen soha nem távolodott el nagyon egymástól.
Csak akkor lesz külön ág, ha valami nagyon fontos változás történik…

Ez egy kényelmes elképzelés :)

irgum76 - 2021. 09. 09. 10:06

1×05

na ez nekem brutál jó volt
ezt szeretem a zombis filmekben ha hullanak mint a legyek
és erre jó a What if, hogy ne keljen óvni a főszereplőket
(kicsit sok volt a poénból de legalább azok is jók voltak)
jó ötlet volt, hogy nem teljesen agyatlan zombik lettek hanem megmaradt a képességük

9/10

punyapapa - 2021. 09. 09. 15:33

1×5
Pont a zombis résztől vártam a legkevesebbet. Abszolút pozitív csalódás volt.
Spoileres elmélkedés:
Kezd az a gyanúm lenni, hogy Pym és Lang kvantumvilágbéli tevékenykedése hatalmas galibát okozott.

Enzo - 2021. 09. 10. 22:31

1×04 (pótlás keddről)

Na, ez igen, ez a rész oda volt téve. Olyan érzésem volt, mintha már a Doctor Strange 2-t nézném, ahogy a klasszikusan bemutatott időhurkos mentőakciók sikertelensége után a jó doktor rossz útra tért, és egyre erősebb ellenfeleket nyelt el… aztán a két Strange harca is baromi látványosra sikeredett, egy monumentális és kerek lezárással. És ezért jó egy “What if” sztori, mert itt bármiféle következmények nélkül el lehet vinni olyan irányba a végét, hogy megsemmisül az univerzum :)

Darabkák:
– Kreatívan bemutattak mindenféle próbálkozást Christine megmentésére: mi van, ha ő vezet; mi van, ha otthagyja; stb.
– Hé, ez a polip, amelyiket 2x is megidézte, ez ugyanaz, mint ami az első részben elragadta Peggyt?
– Imádtam, hogy itt is bejátszották a név-félreértős jelenetet – egyértelmű utalásként, de mégis máshogy:
“-Come, this way, Sorcerer Armani.
-No, it’s Strange.
-Not any stranger than any other name in this world.” :D (és ezzel ez a #hétidézete is)

zolij - 2021. 09. 10. 23:18

Nézőke: Strange a Time Stone-t használta, amivel csak a saját univerzumának időfolyamán belül tud mozogni. Az Endgame-ben ezzel szemben a a kvantumteret használták, ami átjárást biztosít a multiverzum többi univerzumába.

Nézőke - 2021. 09. 16. 08:23

SPOILEREK
zolij: elképzelhető, de nem hinném, hogy tudatában voltak annak, hogy multiverzumokban járnak. Sőt, nem is jártak abban,mert ez a szál csak a Loki sorozattal jött be, ott is úgy, hogy értetlenkedve fogadtuk a magyarázatokat (Kang? mivan?), és ha a Bosszúállók mindent jól csináltak, akkor a sajátjukban machináltak csak.
SPOILER a mozira!!
A valódi multiverzumos magyarázat a Pókember film előzetese szerint Dr. Strange-nek köszönhető,aki valami ősi rituáléval összedönti ezeket, és egyelőre sem Kang, sem a kvantumutazás nem téma.

Olyan ez az időmachinálás már a Marvelnél, mint amikor Geszti az utolsó koncertjét adja. Aztán az utolsó utánit. Aztán ráadást. Aztán mementót. Aztán még egyet…és kiderül, hogy számtalan lehetőség van résztvenni bennük.

walter sobchak - 2021. 09. 16. 18:18

Nálam ez a What if… eddig a nyerő az összes eddigi újhullámos MCU-sorozat közül, a Lokit is beleértve. A részek pedig egyre jobbak, látszik szerintem, ahogy rávezetnek az alkotók az egyre durvább eltérésekre.

SPOILEREK!!!!!!!

Ami különösen tetszik, hogy az epizódoknak nem feltétlenül van happy-endje (sőt, az eddigi 6-ból kb csak az első kettőnek volt az, és Tony eddig semelyik részt nem élte túl :D). Arról nem is beszélve, hogy ezzel a formátummal olyan témákat is be lehet mutatni, amik soha nem működtek volna mozifilmként, legalábbis a Marvel égisze alatt. Azért lehet, hogy a kiskorú közönség (vagy legalábbi a szüleik) nemigen díjazott volna egy olyan mozifilmet, amiben a Darázs belülről loccsantja szét a zombivá változott Sharon Cartert, és utána elsüti, hogy jó ég tiszta Sharonos vagyok :D.

Nagyon várom a következő részt, most a hatodik egy erős cliffhangerrel zárult, kíváncsi vagyok, hogy elindulnak-e itt is az egymásra épülő epizódok.

Rob - 2021. 09. 16. 19:17

Strange varázslata valószínűleg a Loki sorozatban történtek miatt sül el balul szerintem.

Enzo - 2021. 09. 17. 00:07

1×05 (pótlás hétfőről)

Ez is egy tök jó, élvezetes rész volt, a Bruce Banner szemszögéből látott első zombiészlelésektől a szedett-vedett csapaton (de komolyan: Okoye, Sharon Carter, Bucky…) át a végén a cseles csavarig, hogy Vision a zombivá változott Wandát eteti, és azért csalta oda őket – ja és ne feledkezzünk meg a záróképként kapott zombi Thanosról, ami egyszerűen…wow :O
Az egyetlen kisebb negatívum talán, hogy most pöttyet soknak éreztem a poénkodást a fejként létező Scott-tól – meg amúgy is, ebben az elborult animált párhuzamos univerzumban valahogy hiába csinálják akármilyen monumentálisra a végső harcot, nem érinti meg a nézőt annyira egy-egy karakter halála, mint a “rendes” filmekben.

Darabkák:
– Jé, már megint Van Dyne-ék miatt alakul ki az aktuális galiba, mint a 3.részben…
– Nagyon fura ez a koncepció, hogy az adott szuperhős zombi, de közben mégis tudja használni az erejét… ahol az ereje izomerő alapú, ott azért van némi logikai bukfenc ebben, nem? :D
– Happy-nek a “saving myself for Thor” pólója :DD
– ZombiWandáról csak nekem ugrott be a Left4Dead witch-e? :)

#hétidézetei:
“-Uh, splitting up? Do you guys just not have horror movies in Wakanda?
-We don’t need them. We have American reality shows.” :DD /Okoye/

“Well, in Vision’s defense… I’ve got nothing.” :D /Scott/

Enzo - 2021. 09. 21. 00:34

1×06 (pótlás péntekről)

Az előző két epizód szintjét azért nem érte el, de valamennyire érdekes volt látni ezt az alter-világot, ahol Iron Man sosem jön létre, helyette viszont Killmonger tör hatalomra mindenkinek a dupla-tripla csavaros átverésével: ügyes csellel Wakandában megszerzi a dróngépeket és ő lesz a következő Black Panther is… na de azért nem eszik olyan forrón a kását, a végén feltűnt Shuri, hogy besegítsen Peppernek :) (ezek azok a cliffhangerek, amiknek sose fogjuk látni a feloldását, ugyanakkor azért kellenek a rész végére :D)

Darabkák:
– A Ten Rings emlegetés értéséhez gondolom meg kellett volna nézni a Shang-Chit, mi?
– Micsoda Gundam robotot csináltak Tonyval, még el is hangzott ez a név :D
– Amikor Wakanda határában a sötétben egyszer csak feltűnnek a drónrobotok a vörösen világító szemükkel, az egyrészt 10/10 libabőr, másrészt tiszta Helm-szurdoki csata utánérzése volt, nemde? :D

#hétidézete:
“-[…]Made quite a name for himself since joining the SEALs as part of an elite ghost squad that specializes in high-target wetwork.
-Please tell me that’s plumbing.
-Assassinations.
-Jeez. Glad I asked for clarification.” :DD /Pepper/

“-Hey. Hey. If we could miniaturize an arc reactor… No, that’s a dumb idea.” :D /Tony/

irgum76 - 2021. 09. 22. 06:24

nekem ez is tetszett:

– Wow. Uh, bold design choice.
– What? I like anime.

Ayrons - 2021. 09. 22. 13:25

A Ten ring azért került szóba, mert az első Vasember filmben, ők rabolták el Tonyt.

walter sobchak - 2021. 09. 22. 23:12

Hááát megnéztem a hetedik részt. Oké, egynek elfogadok egy epizódnyi idétlenkedést, nem lehet minden rész végig zombihentelés meg tragédia, de azért remélem, a fennmaradó két rész azért komolyabb lesz. :D

Mate4182 - 2021. 09. 25. 12:58

Nekem bejott ez a Disney Herceg parodia amit kaptunk a 7. Reszben.
Ami kifejezetten bejott: amikor orszagbol orszagba, kontinenseken at ropitettek egymast a pofonok.
Vegre valahogy erzekeltetik velunk hogy mennyire is erosek ezek a karakterek.
MErt a filmekben mindig film/jelenet fuggo hogy ki mennyire eros…

A zombies resznek a nyomaba se er, de a Strange-esnel jobban bejott

punyapapa - 2021. 09. 26. 07:37

1×7
Az utóbbi hetek után elég gyenge rész volt.
Viszont arra kíváncsi vagyok, hogy mi az oka annak, hogy minden rész úgy végződik, hogy az adott univerzumnak vége lesz.

Enzo - 2021. 09. 29. 01:45

1×07 (pótlás hétfőről)

Hát a cím alapján nem gondoltam volna, hogy egy ilyen végtelenül random és elborult rész kerekedik ki abból a változtatásból, hogy Loki nem Odin fiaként cseperedik fel, hanem visszakerül a jégóriásokhoz… Thorból meg ezek szerint ebben az altervilágban egy partyállat lett, aki a Földet is szétbulizta, amíg nem szóltak először Captain Marvelnek, aztán végős érv gyanánt anyucinak. Lol!
Megannyi mellékszereplő tűnt fel a részben: Howard the Duck, Nebula, Korg, Drax, Ice-Loki, meg az Asgardot elpusztító tűzdémon-izé … *meggugliz*…Surtur, aki a Szabadság-szobrot próbálta befűzni! :D Ja meg kiemelném még Darcy-t, aki csak úgy sziporkázott az epizódban :) De a legjobbak az olyan apró gag-ek voltak, mint Jane és Thor páros tetkója, a Stonehenge-kiszólás (“senki se tudja, mi ez”), Mount Rushmore viking szarvakkal, és az abszolút kedvencem, amikor Thor a nagy bolygó-visszarendezésben a pisai tornyot is visszadönti egyenesbe :DD
Ennyi komédia után kellően meglepett a végén ez a gonosz Ultron…Vision…mi volt ez?

CrashBoostZoom - 2021. 09. 29. 15:11

@punyapapa

Azért az erős túlzás, hogy az adott “univerzum” véget ér mindegyik részben

Llew - 2021. 09. 30. 00:07

Na csak meglépték, hogy nem önálló részek halmaza, hanem van összefüggés.
Ultron vs Thanos a hét jelenete nálam a maga könnyedségével.

Mate4182 - 2021. 09. 30. 20:59

Llew – en is szova akartam tenni mennyire konnyeden megoldottak a Thanos problemat ebben az univerzumban :D

Ez az osszesfugges dolog viszont valoban erdekes. Ugyanis ha van kapcsolat az epizodok kozott, akkor talan egy napon lesz kapcsolat a What If sztorik es az MCU kozott?

Nish - 2021. 09. 30. 22:00

Mate4182
ezt mintha mondták is készítők hogy lesz valami kapocs az MCU-val… valahol olvastam, talán pont itt valamikor

walter sobchak - 2021. 09. 30. 23:09

Mondjuk ha ilyen könnyű elintézni Thanost a Mindstone-nal, ezt igazán bejátszhatta volna Vision is az Infinity War-ban :D.

punyapapa - 2021. 10. 01. 08:01

1×8
Fasza rész volt.
Bár szerintem ez az Ultron túl erős. Elvileg az MCU része a What if, kicsit ellentmondásos hogy Ultron tudja használni a köveket az Univerzumán túl, meg logikátlan. Bár ezt lehet azzal magyarázni, hogy a fejlődése elérte a Watcher szintjét.
Viszont
Kis teória gyártás
Ha a What if része az MCUnak, akkor Ultron megjelenhet a mozifilmekben. Talán átvertek minket, és nem Kang, vagy bárki más, hanem ez az Ultron lesz a következő Thanos.
Amúgy tippre az MCU történet vonalán, a mostani résszel egyidőben történik a Loki évadzárója.
ChrasBootZoom
Oké az első, és Vasemberes rész nem apokalipszissel végződött.

zolij - 2021. 10. 01. 09:31

Nem értem, miért gondoljátok, hogy a kövek nem működnek a saját univerzumukon kívül? Mert nem működtek a TVA-ban? Az egy különleges hely ilyen szempontból, Loki ereje sem működött ott, pedig amúgy más idővonalakon tudott varázsolni.
Amíg létezett a He Who Remains irányítása alatti TVA, addig sem csak egy idővonal volt, a Sacred timeline nem egy konkrét univerzumot jelöl, hanem olyan univerzumokat, amik kellően hasonlóak egymáshoz és nem vezetnek egy “gonosz” Kang variáns létrejöttéhez. Sylvie idővonala sem a születésekor lett terminálva (pedig az hogy más a neme, már egy változás), hanem akkor, amikor kitalálta hogy ő hős lesz, mert a Lokiknak gonosztevőknek kell lenniük, hogy a hősöket inspirálják.
Ugyanígy az Endgame-ben sem a saját múltjukba utaztak, hanem más idővonalakra / univerzumokra, mégis működtek a kövek. Ha konkrétan a saját univerzumuk múltjába utaztak volna, akkor a 2014-es Thanos átjövetele és halála paradoxont okozott volna.

CrashBoostZoom - 2021. 10. 01. 15:13

@punyapapa

Tényleg? Szerinted csak annak a résznek volt olyan a vége? Nagyon más sorozatot nézünk szerintem :D

@zolij

Örülök, hogy másnak is feltűnt. Én pontosan ezért nem keresek semmilyen konzisztenciát az MCU-ban mert a szabályokat bárhol, bármikor átírhatják :D

Mate4182 - 2021. 10. 01. 16:18

zolij – valamennyi kepessege csak maradi Lokinak ha fenn tudta tartani az emberi kulsot, mivel elvileg o kek meg nagy :D

Ha mar teoriak: az megvan hogy az uj what if-ben mikor mutatjak a multiverzumokat, mutatjak Darth Vader kastelyat ?

Csak nehogy atmenjen a dolog ilyen Ready Player One szintu keveredesbe :D

Enzo - 2021. 10. 04. 21:38

1×08 (pótlás péntekről)

Már a cím is felcsigázott, és aztán a rész is egy magas minőséget hozott, de ami fontosabb, hogy folytatólagos történetmesélésre váltottunk, hiszen az előző epizód végéhez kapcsolódtunk be, az 1×04-ben időbörtön-szerűségbe zárt Dr.Strange is feltűnt, illetve cliffhangeres lett a vége is.
Thanos kettévágása valóban hatalmas jelenet :D De azon kívül is élvezhető volt a nyolcadik rész: tátott szájjal néztem, ahogy Ultron/Vision minden világot elpusztít, a Watcher végre szemlélőből előlép cselekvőbb szerepbe, és a látvány is fantasztikusan sikerült, főleg kettejük csatája közben, ahogy minden ütésnél egy másik univerzumba estünk át. Soha rosszabb epizódot! (Bakker, a következő a finálé lesz…)

Darabkák:
– Na azért, már azt hittem egy darabig, hogy Captain Marvel képes legyőzni az összes Követ birtokló Ultront, ez nehezen hihetető lett volna…
– Aaaamúgy Clint és Natasha hogy élték túl a Föld kiirtását?
– Hehe, ötletes volt a csavar, hogy most Clint áldozta fel magát fél kézen lógva, azonnal feltűnt a párhuzam :D

#hétidézete:
“Well, he will not be the first genocidal megalomaniac I have had to contend with, ja?” :DD (Zola sziporkázott, egy csomó idézetet fel tudtam volna írni tőle)

Nézőke - 2021. 10. 05. 09:50

zolij: éppenhogy a saját múltjukba mennek, és amikor ellopj… kölcsönveszik a köveket az elindul egy másik leágazásba…de mivel utána visszaviszik, marad minden ugyanúgy.
A Thanos-féle (meg úgy általában az összes ilyen filmnél)
paradoxon nem magyarázható semmivel, erre már Banner is azt mondja,hogy az “időutazás nem így működik” Elfogadtuk, kész.

8. rész:
ez azért odatett, a bunyók, Ultron még EGOt is legyőzi?? Az a baj viszont, hogy annyira sokan megjelentek hirtelen, akik multiverzumot befolyásolnak (Ősi szent idővonal őrség, Kang, Kangot védő lény, Pókember új része, Watcher, Ultron, Pokverzum, sőt még Skarlát Boszi is) hogy már azon csodálkozunk, eddig miért nem tudott róla senki.

Ezt összekötni az MCU filmekkel elég kacifántos lenne. Véeményem szerint külön szálak ezek, nem keverik össze, hiszen továbbra is azon a véleményen vagyok, hogy a mozinéző mit sem tud ezekről az új fejleményekről..és hát csak az (volt?) a fő piac.

Mate4182 - 2021. 10. 05. 12:53

Enzo – ok a levegoben voltak amikor becsapodtak a toltetek.
Mondjuk az mar mas kerdes hogy most akkor hetekig le se szalltak?:D

Illetve az is nagy kerdojel hogy mi ertelme barmit is menteni amikor 2en vagytok tulelok? Van ertelme ott bar barmin is valtoztatni?
Ha nyernek is utana mi lesz?
Eldegelnek a romok kozott amig talalnak eleg konzervet?
Es 5 ev utan?
Ha csak en meg meg valaki lenne eletben en mondanam hogy akkor most nyomjunk egy parnapos ereszd el a hajam aztan fussunk szembe 1000 ultron robottal :D

Hádész - 2021. 10. 06. 13:00

Mate4182: Gondolom úgy voltak, hogy ha az emberiségnek már annyi, esetleg más bolygón élő népeket még megmenthetnek az akcióval. Illetve nem biztos, hogy csak ők ketten menekültek meg a Földön, lehetnek még páran, akik sikeresen el tudtak bújni.

asdasd - 2021. 10. 06. 19:30

ennek az utolsó resznek volt egy enyhe Dragon Ball hangulata, azokkal a csatakkal, de összeségében nem volt rossz.

egyetlen dolog, ami számomra továbbra se világos es ez meg az előző részből jön, hogy Ultron hogyan volt kepes megneszelni az őrzö jelenletet es mint ha csak a Szomszed szobába menne at, utazni az univerzumok között.

most akkor egy vibranium cucc ennyire jo lenne a kövekkel együtt?

punyapapa - 2021. 10. 07. 08:10

A What if az MCU része, ezt a vezető író mondta.
https://www.ign.com/articles/what-if-marvel-mcu-canon-multiverse
Feltételezem, hogy az ilyen kérdések Kevin Fiege-el egyeztetve vannak. Ezt több helyen tényként is lehozták. Meg aztán fura lenne, ha pont egy ilyen sorozat nem a kánon része.
A 9. rész király volt. Az elején azt hittem, hogy Carterrel fejezik be az évadot, de szerencsére nem.
Meg aztán sok izgalmas lehetőség maradt. Behozzák-e Zolát, meg Kilmongert a nagy vászonra, érdekelne, hogy végül ki szerzi meg a köveket, szóba kerülnek-e az első évad eseményei a más helyeken.
Dark Strange-t megnézném élőszereplős változatban is.

Mate4182 - 2021. 10. 07. 08:49

NEkem is bejott hogy a vegere hogy osszealltak a szallak es minden a helyere kerult
A csatak is baromi jol voltak megkoreografalva.

Remelem nem hoznak vissza senkit az MCU-ba se Killmongert, de Zolat se senkit.

Ayrons - 2021. 10. 07. 09:56

A What if…, a Loki sorozat “folytatása”, illetve következménye.

asdasd - 2021. 10. 07. 10:55

Mate4182: pedig a valo elet irta Wakandai szalat muszaj lesz valahogy elvarrniuk, illetve megoldaniuk.

Mate4182 - 2021. 10. 07. 10:58

Asdasd – az jogos, de csak nem hoznak vissza egy halott karaktert.
Akit amugy csak azert kene szeretnunk mert a szinesz nepszeru aki alakitotta …

Akkor mar tenyleg inkabb Suri

Ayrons - 2021. 10. 07. 12:49

Jordan karaktere bőven komplexe volt, illetve érdekes. Az MCU egyik legjobb gonosza volt.

CrashBoostZoom - 2021. 10. 09. 08:28

@Ayrons

Inkább csak maga a Loki sorozat volt egy felesleges ökörködés az idővonallal.

Isaac - 2021. 10. 09. 16:24

Nekem tetszett a csavar,ami nekem úgy jött át mintha minden rész egy utólag szétvágott film részei lettek volna és a 9-ben minden egyes kikacsintás akkor ül ,ha láttál mindent ;) Mikor Strange rászórja a zombie hegyet Wandával együtt,az akkor csal mosolyt az arcodra,ha vágod a részt és azt is mikor az eredeti avengersben Wanda nekimegy egyedül Thanosnak és majdnem szét is kapja :D

Nézőke - 2021. 10. 10. 21:47

9. rész
végre megkapta Ultron azt a szerepet, ami megillette volna, és ami valóban Ultron kora lehetne. Nem úgy a film, amiben igen hamar leszámolnak az elvileg ultraerős ellenféllel.

Azonban:
nem lett volna jobb 6 db Marvel kapitányt áthozni? Mitől erősebb a partythor, mint az egyéb univerzumok Thorjai?
Vagy esetleg Viziót? mondjuk kétszáz darabot? ..és ha már kövek, akkor a többi kő a másik univerzumokból? “Végtelen” kő van ezek szerint, nem?
Vagy esetleg Strange az időbigyóval meglesi a sokmillió kimenetelt?
Dormannu mitől gyengébb mint Ultron?
Watcher miért nem szállt bele a végső harcba?
stb..stb..

De azért jól szórakoztam, bár nehezen tudom elképzelni, hogy kapcsolódhat a filmes univerzumba.

Enzo - 2021. 10. 11. 00:38

1×09 (pótlás péntekről)

Hű, ilyen egy évadzárót! (Azt hittem, hogy formabontó introt is kapunk, amiben a Watcher megszakítja szokásos mondókáját, ha már az esküjét megtörte.)
Tényleg cseles ötlet volt elhitetni a nézőkkel, hogy ezek teljesen különálló sztorik lesznek, aztán összekötni mindegyiket utólag, ahogy a Watcher összeboronál egy alter-Avengers csapatot (Guardians of the Multiverse, wow!) az epizódok hőseiből Captain Cartertől PartyThoron át Killmongerig (“Not you, Stark!” LOL), ja meg Gamorát, akié ezek szerint a kivágott “tizedik” epizód lett volna.
Minden szereplő hozta a formáját, a terv egyik fontos részét (Zola-vírus) ugye már ismertük korábbról, a rengeteg csapatmunkát igénylő harcjelenet Ultron ellen pedig egyszerre volt kiválóan megkoreografált és kaotikusan pörgős. (Tetszett, hogy a zombik és velük ZombiWanda se maradt ki a buliból. :D) Egyedül talán az birizgálta az agyamat folyamatosan, hogy a 6 Végtelen Kő birtokában Ultron ténylegesen literally BÁRMIT megtehetett volna, és emiatt ha úgy vesszük, akármilyen jó taktikával se tudták volna legyőzni. Na mindegy, végül volt még másfél csavar a tervben, Killmonger magánakciója nem jött be, helyette bekerültek egy zsebuniverzumba a kövek, Dr.(alter-)Strange vigyázó csápjai alá. Nat visszakerült a mi univerzumunkba (ha ez az állapot fennmarad, a sorozatot nem követő nézőknek még meg kell indokolni), és még Marvelhez méltóan extra jelenet is jutott, a Hydra-stomper és Steve megtalálásával.
Soha rosszabb alternatív univerzumos sztorikat! Nem véletlenül vártam ezt a különleges sorozatot, és örülök, hogy lesz még évad – a lehetőségek tárháza végtelen…

#hétidézete:
“-Um, excuse me, yeah. Is there a universe of Chinese food that has alternate dimension delivery? Tummy’s getting rumbly.
-You picked them.
[…]
-How would you even go about destroying the…Oh, you’re answering my question. Sorry. Thank you.
-The Infinity Crusher, designed to disintegrate each stone into nothing.
-Yep. I picked them.” :D /Watcher/

Lacus - 2021. 10. 11. 13:59

Nat nem a mi univerzumunkba került vissza, ott kb az avengers 1 eseményei zajlottak (loki és a jogar)

Ayrons - 2021. 10. 11. 16:28

Nat abba az univerzumba került, ahol Hank Pym megölte a Bosszúállókat.

Enzo - 2021. 10. 13. 00:27

Igen, közben már rájöttem, hát ha a Helicarrieren harcolnak, akkor nyilván nem tartunk még ott, hogy Nat meghalt volna, jogos :D

FormatioReticularis - 2021. 10. 24. 16:36

Valaki elmondaná, hogy ezek a sorozat milyen céllal készült? Mármind az itt történtek lesznek valamilyen hatással a késöbbiekre? Bocsi lehet hülye kérdés, de túl sok itt a komment, nem tudok eligazodni.

winnie - 2021. 10. 25. 10:50

FormatioReticularis: a sorozat része az MCU-nak, az alternatív dolgok gondolom, nem történnek meg a fő világban, meg de a Watcher-féle átívelő szál jelentős lehet.

Livienofficial - 2021. 11. 01. 08:04

Amilyen gyengén indult, annyira felpörgött!
Egyre több potenciált látok a Multiverzumban és ez egyes egyedül Doctor Strange-nek köszönhető!
A legdrámaibb történet volt az övé VÉGIG.
Szerintetek milyen érzés úgy harcolni, hogy nem nyerhetsz SEMMIT az égvilágon? És oké, hogy te ezt tudod, de hogy közben még van benned annyi önuralom, hogy a csapattársaiddal úgy beszélgess a saját univerzumodról, mintha lenne miről beszélgetni… Hát szívfacsaró.
Hogy ennek ellenére erőn felül is védte a többiek univerzumát (még hozzá nagyon jól megkoreografálva), hatalmas önfeláldozásra vall. És persze a legnagyobb karakterfejlődés is nála megy végbe. Érdekes, hogy minél erősebb, annál több alázat van benne. Egyetlen egyet kér: hogy a Watcher ismerje be, hogy szüksége van rá.
De az is tetszik, hogy mindig követ el hibát, a klasszikus univerzumban is, és az viszi mindig előre. Ezért várom a decemberi Pókembert.
Valaki feljebb feltette a kérdést, hogy vajon az a polip, amelyet Strange megidézett és magába olvasztott, vajon ugyanaz-e, mint amivel Peggy az első részben 70 évig bulizott. Szerintem igen amúgy. Számomra mélyebbnek tűnt a kapcsolat Doctor Strange és Peggy között ismeretlenül is. Sőt fura volt ez a nagy összhang. Aztán és kellett jönnöm, hogy a polip köti össze őket, illetve annak az ,, emlékei”. Nézzétek meg, mekkorát néz Peggy, amikor a dokiból kitörnek a csápok.
Sok mindent nem értek pl. azt, hogy minden Univerzumok Thorjai közül miért pont partythor volt a legerősebb stb.
Egy kicsit úgy éreztem, hogy nem tudja a sorozat, kinek szóljon. A Cartoon Network suli utáni műsorsávjába, vagy azoknak akik jó sztorikat keresnek drámai fordulatokkal.
Kedves
– Doctor Strange Supreme!
– Evil Doctor Strange!
– Dark Doctor Strange!
vagy ki ahogy… Veled még találkozni akarok. :)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz