login |

Pilot: Invasion

2021. 10. 22. 21:50 - Írta: human

66 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra

Az Apple TV+ ma 3 résszel érkezett inváziós sci-fi sorozatáról van szó, nem pedig a régi “klasszikusról” jött retro kritika. Nem tudom, tegyünk a fenti címbe évszámot? Na de ezt félretéve, milyen egy komolyan vett űrinvázió, ami nem a Függetlenség napja vagy Battleship módján akar a témához állni?

Ami durva, hogy az Invázió eddigi története vagy nagyon röviden foglalható össze, pedig három részen vagyunk túl, vagy pedig 10 bekezdésben. Ez egyben szerintem a sorozat egyik fő gondjára is rámutat, vagyis inkább megosztóbb aspektusára. Iszonyat lassú és nem is egy szálon teszi ezt. Aki viszont odavan a drámákért…, nos neki az unalmasabb szegmensek tehetik be a kaput.

Nem kerülgetem, a leadott 3 részben tudjuk, hogy történik valami, a címből sejtjük, hogy jönnek az űrlények, de láthatóan nem ez a cselekmény a lényeg egyelőre, hanem hogy felépítsék a karaktereket és rajtuk keresztül mi is átélhessük a borzalmakat. Ami eddig pár hangrobbanás. Vagyis lekicsinyítettem, mert sokan meghalnak, de pont nem a fő karakterek körül, hanem ilyen világszinten, a távolban, statisztikaként.

Igazából nem tudom hova tenni az egészet. Nyilván nem tudnám jobban megcsinálni, és gondolom/remélem szükséges ez a sok építkezés, de valahogy kicsit izgalmasabbá, vagy mélyebbé kellett volna tenni. Nincs itt zsákbamacska a nézők számára, nem indul be az Invázió, amilyen tempójú a legelső rész olyan a harmadik is. Aki ott úgy érzi nem bírja nézni, az ne habozzon a kaszával szerintem.

Ellenben a drámai szálakban alig van jó. Talán a házassági fasírtban levő nő érdekes, aki pont a cselekmény közben ráébred, hogy a férje nem a legegyenesebb és bátrabb ember. Meg a japán űrprogram oldala is lekötött, de ott is nagyon személyesbe mentek, és nem érezni mennyi idők telnek el benne és mikor játszódik. Tudom, miért a rejtélyt várom, de a japán szál arról kéne szóljon! Ott lenne a felfedezés, míg épül

A legrosszabb oldalt mindenképp a gyerekek hozzák. Nem rossz a casting, és lehet, hogx csak én vagyok így vele, de iszonyat nagyon untam minden pillanatot, amikor a bajba kerülő iskolabuszra koncentrált a cselekmény. Vannak benne ötletek, lásd a harmadik rész végét, de közben meg… tényleg ez kell? Ez már önmagában is egy sorozat lenne. Ez persze mindegyik szálra illik, és emiatt is kanyarodnék vissza oda, hogy ha valamelyik nem tetszik, akkor már simán stornó lehet a sorozat.

Az amerikai katonát még nem is emeltem ki, aki tényleg konkrétan össze is csap a lényekkel talán, de ez a része volt a legsemlegesebb az egésznek. Viszont a beszélgetése a sivatagban konkrétan a részek legjobb pillanatát hozta, ahogy az érzelmeket megértik a helyivel való társalgásban, pedig nem egy nyelvet beszélnek. Gondolom valami filmből lett átmentve, mert rémlik ez a megoldás, de működött.

Mindez pedig olyan szempontból is aggályos, hogy mi nézőként tudjuk mi történik, viszont talán emiatt, talán mert nincs jól megírva, de a karakterek félelmeit egyelőre nem lehet átérezni, mert ők nem tudják a téteket. Terrortámadás? Valami más? Nem jön át ez része a sorozatnak, hogy ők a teljes bizonytalanságban vannak, de sejtenek valami. Nem tudom, iszonyat furcsa a felépítés, pedig valójában bevált receptre épül.

Igazából itt ez a három rész, ami semmit nem fed fel abból, hogy miképp függ össze a sok történetszál, amit látunk. Még ha el is fogadjuk, hogy csak egy nagy esemény hátterében a kisemberek dolgait akarják átadni, akkor ahhoz meg sokkal erősebb karaktereket kellett volna hozni minden szálon, akiknek a sorsa a néző számára fontos. Próbálkoztak ezzel, de nem sok sikerrel, talán a túlzott széttagolás miatt, amikor elmélyednénk az egyikbe, akkor átváltanak egy esetleg unalmasabbra, párhuzamosan nézünk 4 vagy 5 filmet, csak kattingatunk közöttük.

Sima 6/10, profin megcsinált, de valójában csak “el lehet vele lenni” az egész. Nincs semmi, ami engem igazán beszippantott volna.

66 hozzászólás Ne habozz!

Diana - 2021. 10. 22. 22:33

En imadtam, alig varom a kovetkezo reszt!

Kissur - 2021. 10. 22. 22:51

Nagyjából egyetértek a kritikával. Azt én is kiemelném, hogy az idősíkon ki hol van, arról fogalmam sincs. Nem egyszerre történik az invázió? Ha nem, akkor nem látja a többi ország, hogy hoppá, baj van?
A 2.rész végén az idegen pedig nagyon hasonlított valamire. Talán a Battle: LA-re, de végül is a Falling Skiesban is lábakon álló óriás valamik voltak.

a_n_d_r_e_w - 2021. 10. 23. 00:21

huhh, ez igy nagyon keves lesz.
Az elso resz tempojat meg elneztem, fel kellett epiteni a karaktereket, a 2. reszben mar a tempo is javult, de a 3. reszt konkretan 5 perc alatt tekertem at es meg ugy is kidobott idonek erzodott.
A megmaradt reszeket surgosen ujra kellene vagniuk, vagy kulonben nem lesz 2. evad.
Azt a reteget akinek szantak szerintem nem sikerult megszolitaniuk, akiket meg megszolitottak, azok nem fogjak ezt igy dijazni, ket szek kozul a pad ala esete.

Spaceghost - 2021. 10. 23. 00:48

Érdekes olvasni, hogy kinek hogy jött le. Nekem valahogy bejött a sorozat nagyon. Pont azon gondolkodtam, hogy ilyen jellegűt ilyen minőségben nem is nagyon láttam még ahol ennyire lassan halad a cselekmény. Mondjuk talán azért mert nekem mindegyik inváziós filmben általában az eleje tetszik amikor még senki nem tud semmit, itt meg pont ez épül fel szép lassan. Mennek előre a történetszálak amik közül az iskolai buszos pont nem érdekel, de a többi egész kellemes és valahogy érdekel amikor mindenki el van foglalva a saját kis problémájával és kizökkenti őket egy rajtuk kívül eső esemény. Valahogy jobban bele tudom magam élni, mint amikor jönnek és letarolnak mindent.

bobjay - 2021. 10. 23. 03:15

A Függetlenség napjában is több szál volt és mégis működött, érdekes volt mindegyik szál és többet is tudtunk meg a karakterekről, mint ennek a sorozatnak a karaktereiről 3 teljes rész alatt. Az egy dolog, hogy minden szálon a drámázásra mentek rá, de a 3. rész végén sem tudtam meg többet a karakterekről mint az első rész végén. Például ott van a seriff, aki szomorú, mert egyhangú volt az élete. Vagy a menekülő család: Anyuka végig keservesen néz és kapkod, gyerekek kérdezősködnek, de választ nem kapnak, apuka meg szerencsétlenkedik. Max veszekednek egymással, de máshogy egyáltalán nem kommunikálnak. Anyukát nem sajnálom, mert semmit nem tudok róla, mint emberről. Apukát nem ítélem el, mert semmit nem tudok róla, mint emberről. A gyerekek meg szimplán biodíszletnek vannak, hogy néha fel lehessen kapni őket és ennyi. Ha már van rá lehetőség, hogy egy jól kinéző inváziós sorozatot összehozzanak, akkor miért nem lehet kidolgozottabb forgatókönyvet írni hozzá érdekes párbeszédekkel? Amikor a Függetlenség napjában az elnök felesége meghalt, akkor abban akkora volt a dráma, mint a Gellért-hegy, mert úgy be lettek mutatva a szereplők, hogy szimpatizálni lehetett velük, de ebben a sorozatban csak üres karakterek vannak.

walaki - 2021. 10. 23. 08:58

Egyetértek a kritikával és a hozzászólásokkal. Nem lenne ez rossz, alapvetően jó lenne, hogy a személyes drámákra helyezik a hangsúlyt, de (és itt minden, amit korábban felsoroltatok).

Az tényleg gerenda méretű szálka az ember szemében, hogy sehol, senkinek sem esik le semmi, eléggé hihetetlen.

Nekem egyébként egyedül a japán vonal jött be, csak ott sikerült átéreznem a drámát (persze, nem tagadom, nagyon csinos a japán szöszi, de szerintem jól is játszik, hitelesebb számomra, mint a többi színész).

SPOILER
Nagyon vártam a 3. rész végén, amikor elzárkózott és átnézte a felvételeket, hogy na most, na most majd észrevesz valamit a képeken, végre leesik a tantusz és halad valamerre a történet, de nem. Ha ennyire semmi nincs a felvételeken, akkor mire fel a felhajtás, minek kellett megszállni a központot és elkobozni meg titkosítani mindent?

Az is fura, hogy minden helyszínen tök mások a jelenségek: gödör a kukoricamezőn (szélvihar nélkül, minden kukorica ép), homokvihar a házban (de gödör nélkül), fémeső megint máshol…

Sanko13 - 2021. 10. 23. 09:22

“ahogy az érzelmeket megértik a helyivel való társalgásban, pedig nem egy nyelvet beszélnek. Gondolom valami filmből lett átmentve” – Én a “Kedves ellenségem” (Enemy mine)-ra tippelnék.

winnie - 2021. 10. 23. 10:54

walaki: még nem láttam, de mire célzol, minek kéne leesnie?

n4nom4n - 2021. 10. 23. 11:21

Nekem eddig bejött. Feelingben a Babel c. film ugrott be, amit nagyon szeretek! A sivatagos rész az tényleg erős lett!
A 3. rész után én még maradok :)

King Leonidas - 2021. 10. 23. 11:39

Két rész lement nálam, de még mindig nem tudom mit nézek. Azt hiszem eddig tartott ki a türelmem és az érdeklődésem a sorozat iránt…

walaki - 2021. 10. 23. 12:27

@winnie: hát arra, hogy a furcsa jelenségeket (mint például összes műhold egyszerre elhallgat, összes űrügynökség egycsapásra megsüketül, meteorzápor pusztít el világszerte városokat stb.) talán nem terroristák okozzák. Itt mindenki meg van győződve róla, hogy mindez csak egy újabb 9/11, ez konkrétan többször el is hangzik. Senkiben még csak fel sem merül bármi más magyarázat.

JKJ - 2021. 10. 23. 16:49

walaki: Azt hiszem a sorozat próbál életszerű lenni. Egyrészt sokkal valószínűbb a terrortámadás .Főleg, hogy a nézővel ellentétben egyik szereplő sem tud mindent. De azon is érdemes elgondolkozni, hogy mekkora esélye lenne az emberiségnek egy olyan fejlett civilizáció támadása ellen, akik ide tudnak utazni egy nagyobb űrhajóval… A válasz nulla.

winnie - 2021. 10. 23. 22:12

walaki: erre gondoltam én is, csak biztosan akartam tudni, bár nem tudtam, hogy van más teóriájuk, de a lényeg, hogy bármi történne, akár megmagyarázhatatlan, nulla esélye lenne, hogy földönkívüliekre vagy zombikra gondoljak. én azt érezném valósnak, hogy keres az ember számára racionálisnak érzett magyarázatokat, mielőtt kikötne olyasmi mellett, amit egyébként nem érez racionálisnak.

human - 2021. 10. 24. 02:04

winnie: nézd meg a részt sztem. bár walaki nem jól fogalmazta meg, de az egész japán szál tökre úgy épült fel, hogy a 3. rész végén lesz valami cliffhanger egy új infóval (volt ketyegő óra írói fogás, tiltott felvételt néztek), erre kopp, mert nem lett. nyilván nem véletlenül, felrúgták az elvárásokat, de akkor is.

az, hogy az egész világ nem földönkívüliekre gondol az jogos sztem is, de az egyik másik beszélgetés és amúgy is fotelből okoskodás :D

Geza Kovacs - 2021. 10. 24. 03:11

Hát nem lett jó. Sam Neillt egyetlen részre behozni? Minek? És a többi szál is igen unalmas. 3 rész után már kellene valaminek látszania, de ha csak a magánéleti drámázás megy, arra keresek valami mást.

walaki - 2021. 10. 24. 10:37

Igen, igaza van human-nak, tényleg nem jól fogalmaztam meg. Nem azt akartam mondani, hogy egyből mindenkinek földönkívüliekre kéne gondolnia, csupán azt, hogy ha már a 3. rész végére mindenkinek világossá válik a kaliber (elhangzik beszélgetésben, tv hiradó a háttérben bemondja stb.), akkor talán felmerülhetne bennük, hogy vajon létezik olyan terrorszervet, ami képes ennyire koordinált és világméretű támadásra? Erre az i-re a pontot pedig valóban a japán szál koppanása teszi fel.

De ez csak apróság, ez ne tántorítson el senkit a sorozattól! Ez csupán nekem fura, ettől még lehetne jó!

bvr - 2021. 10. 24. 13:56

hát nálam ez eléggé félrement sajnos… Bár nem én leszek a jó közönség mert az elsőt még végignéztem nagy várakozásokkal, a másodikba már beleugrálgatva (főleg a gyerekeknél) hogy na majd azért most már csak lesz valami a harmadikat pedig szinte végig tekertem mert nem akartam elhinni hogy kb itt is semmi. Szóval simán lehet hogy igazságtalan vagyok de ezt nem látom jónak sok szálon nézni emberi drámákat, amik ráadásul amúgy nem is túl érdekesek, abban az értelemben hogy drámai sorozatból meg vannak ezerszer jobbak)és persze simán lehet hogy később majd (amikor már nem nézem) majd kiderül hogy milyen brilliánsak érnek össze a szálak és miért lesz mindennek jelentősége (ugyan nem hiszem, de még mielőtt valaki beírja, persze miért ne lehetne így :)) szóval ez elég hülye döntésnek tűnik hogy eltelt 3 rész de lényegében semmi jelentősége nem volt hogy ez egy idegen invázió. Tetszőleges katasztrófahelyzettel behelyettesíthető lenne. Mondjuk a kvázi random szálak miatt engem speciel akkor sem érdekelne (vannak olyan filmek, amik ebből a drámára és nem a katasztrófára helyezik a hangsúlyt. Csak azok persze azt az egy drámát el is mélyítik, és nem osztják meg X történetszál között…)

Mammut - 2021. 10. 24. 17:44

Az a baj, hogy a talány:dráma arány már jócskán lehúzta a mérleget az utóbbi javára, de olyannyira, hogy a talpat súrolja, ha a 4. részben nem fordul vissza, én passszolom.

A sokadik japán tükörben sírás pl. már egyenesen bosszantó volt, teljesen feleslegesnek éreztem, nulla információs időhúzás.

Valaki említette, hogy nem ítéli el az apát, mert nem ismeri. Hát, nekem az a jelenet, mikor a szomszéddal csak magát akarta elvitetni, miközben a gyerekei ott várják az autóban, mindent elárult a taplóról. Nem hatna meg, ha rázuhanna egy űrhajó, sőt, drukkolok érte.

Fearless - 2021. 10. 24. 20:24

Nekem eddig nagyon tetszik a sorozat.

Anite - 2021. 10. 25. 10:47

Geza Kovacs: Bár magánéleti drámázás lenne, az ilyesmitől nem kell félni, az tesz inkább érdekessé egy sorozatot, ad tétet, kötődést, mint egy ezerszer látott, jönnek, látnak, irtanak szituáció. Az utóbbi már nem túl érdekes, viszont, ha az emberi aspektust jól meg tudják ragadni, ha érdekes karaktereket tudnak képernyőre vinni, akkor a béna alien stuff is nézhető lehet.

bvr - 2021. 10. 25. 13:34

Anite “mint egy ezerszer látott, jönnek, látnak, irtanak szituáció.”

Bocsánat de ezzel alapvetően és nagyon-nagyon-nagyon nem értek egyet! Mert pont ez az: nyilvánvalóan nem ezerszer látott jönnek látnak irtanak idegenes scifit kell csinálni! (főleg tv-s költségvetéssel) Hanem természetesen egy potenciális néző joggal várja el hogy 2021ben csak olyan készítő vág bele ilyen scifibe (plusz csak akkor kap rá pénzt) ha valami új, jó ötlete van a témában!

Most viszont (szándékosan rosszindulatú!) megközelítéssel azt kaptam hogy a készítőknek volt több teljesen középszerű (alá) drámázós ötletkezdeménye, és gondolták hogy azzal teszik érdekessé hogy körbeveszik egy scifi(nek tálalt) körítéssel aminek egyelőre a figyelemfelkeltésen kívül semmi de semmi szerepe nem volt és lement 3 rész…

tantam - 2021. 10. 25. 13:37

Gondolom a rendező kedvenc filmjeiből valami egyveleg… A sivatagos rész a Szellemkutyában volt, a gyerekek esetéből mintha egy Legyek ura történet kezdene előjönni, a megcsalt feleség talán a Lavina adaptációja, habár azt nem láttam, csak olvastam róla.

Malachi - 2021. 10. 26. 08:16

Az tuti, hogy nagyon lassú a sztori és a karakterek sem túl izgik, de tutira maradok amíg rá nem jönnek, mi történik valójában mert érdekel a reakciójuk. A gyerekeké nem, de ott meg azt várom, hogy a kis bunkót mikor veri pofán végre valaki hehe. Az, hogy senki nem tudja mi történik gondolom azért lehet, mert a harmadik rész végéig sem telik el egy teljes nap (vagy még fél sem, nem emlékszem mit mutat a mission clock a japánoknál) szóval így 3 óra után tartunk ott, mint bármelyik inváziós film az első 20 perc után kb. Kár, hogy a karakterek nem erősebbek, mert mindig ez a bizonytalanság a kedvenc részem az ilyen sztorikban, amikor vannak jelek, de még senki nem tud semmit.

Geza Kovacs - 2021. 10. 26. 10:41

Anite: ezzel együtt nekem egy Invázió c. sorozatban akkor se megy le a torkomon, hogy nulla földönkívüli van kb. nulla űrhajóval, helyette van Legyek ura, LGBTQ dráma, családi viszály anya és apa közt meg valami interkulturális hülyéskedés egy amcsi katona meg egy afgán pásztor között. Ráadásul ezek a szálak nem közelítenek egymáshoz, sőt széttartanak, és a szálak maguk se mennek semerre 3 rész alatt, amikor legjobban fel kellene keltenie az érdeklődést egy sorozatnak. Nem kell gyilkolós őrjöngésbe fullasztani, de azért a címhez legyen valami közük.

Anite - 2021. 10. 26. 11:05

bvr: Lehet újszerűen is megszállni, ebben igazad van, de a lényeg nem változik, jönnek és inváziózni akarnak valamiért. Ez az, ami ugyanazoknak a köröknek a megfutása. Ez a háttér. Ez az, amit túl kell lépni, ráadásul senkit nem érdekelnek kitalált lények kitalált motiváció vagy módszerei, sokkal érdekesebbek lehetnek a hús vér emberek. Akiket lehet valóságra alapozni. Ahány ember van, annyiféleképp lehet reagálni egyénenként, illetve csoportként egy ilyen fenyegetésre.

walaki - 2021. 10. 26. 13:37

@Anite: “ráadásul senkit nem érdekelnek kitalált lények kitalált motiváció vagy módszerei”

Hát, engem piszkosul érdekel(ne). Persze, nem várok el olyan összetett és fantáziadús magyarázatot, mint a Gyermekkor végében (https://www.imdb.com/title/tt4146128/), nem kell Clarke színvonalúnak lennie, de itt tényleg semmi sincs.

“sokkal érdekesebbek lehetnek a hús vér emberek”

Szerintem félreérted bvr-t (de majd kijavít, ha tévednék), én úgy értettem, nem azzal van baja, hogy drámába van csomagolva egy ilyen sztori, hanem az, hogy semmi másból sem áll, és ráadásul drámának is rossz (nincsenek eléggé kidolgozva a karakterek ahhoz, hogy együttérezhetnénk velünk, ezt nemcsak bvr, hanem többen is sérelmezik, én is).

human - 2021. 10. 26. 19:03

“mert a harmadik rész végéig sem telik el egy teljes nap (vagy még fél sem, nem emlékszem mit mutat a mission clock a japánoknál) szóval így 3 óra után tartunk ott”

a japán vonalon meg nem tudnám modani mennyi telt el, hiszen azóta már az anyja is kioktatta (az újrakezdést emlegetve 1 nappal a szerelme elvesztése után:), felszedett valakit, bepiált, és utána bement dolgozni ahol már vizsgálat folyt wtf idővonal/dráma így visszagondolva.

de a családoson is furcsa, mert éjjel ment haza a pasi, de azóta már elmenkültek és máshol alszanak, az is több, mitn egy napnak érződik.

Geza Kovacs - 2021. 10. 26. 21:12

Egyébként a szó, amit az ET-k üzennek az nem Cordell Walker indiánkori neve?

bvr - 2021. 10. 26. 21:51

@Anite “Lehet újszerűen is megszállni, ebben igazad van, de a lényeg nem változik, jönnek és inváziózni akarnak valamiért. Ez az, ami ugyanazoknak a köröknek a megfutása”
De ez egyszerűen semmilyen szinten nem igaz. Az utóbbi idők egyik (nem csak szerintem) legjobb legszórakoztatóbb (általános értelemben vett) blockbustere az Edge of Tomorrow, és pont annyi újszerűséget tesz bele (meg hát remekül valósítja meg) hogy a legkevésbé sem ugyanazon körök megfutása (illetve…. :)))) és messze nem csak ezen az alműfajon belül lesz remek. Na de erre amúgy is azt írtam, hogy sorozat-hosszban, és tv-s költségvetéssel ilyenbe nyilván még csak gondolkozni sem érdemes egy készítőnek sem.
Viszont maradva az idegeneknél, megintcsak az utóbbi évek filmkínálatából két abszolut kiemelkedően izgalmas alkotás, az Arrival és az Annihilation (utóbbit amúgy konkrétan is vehetjük “inváziósnak”) Még ha simán lehet is őket kritizálni (nekem pl. főleg az Annihilationnal akár komolynak mondható bajaim is voltak) de az eltagadhatatlan hogy a legkevésbé sem sablon-filmekről volt szó! (és főleg az Arrival aztán semmiképp sem az akciózásról szól hanem komoly drámai szálra van felfűzve)

Valamint ha már egy másik kommentben szóba került a Lavina, arra a filmre konkrétan gondoltam amikor a legelső itteni kommentemet írtam. Azazhogy ott a lavina csak egy katalizátor a drámához (ami nem mellékesen alaposan ki is van dolgozva!) , és egyúttal a legkevésbé sem “csali” hiszen nemcsakhogyhogy a film nem tesz úgy de (bár ez már régen volt) akár mielőtt elkezdtem volna nézni már a trailerből vagy spoilermentes ajánlóból természetesen tökéletesen egyértelmű volt hogy itt nem egy természeti elemekkel vívott túlélős katasztrófafilm következik.

walaki jól értette amit mondani próbáltam, ez 3 rész alapján (és többet botorság lenne adni neki) egy “kamu” inváziós sorozat, drámának pedig közepes alá
(főleg hogy amikor azt szeretnék akkor amúgy minőségi drámából pedig tényleg sok jó sorozatot lehet választani)

Malachi - 2021. 10. 26. 21:56

megnéztem, a harmadik részben 44 órát mutat a mission clock az irányítóban, a baleset nagyjából egy napja történt, akkor a Földön még csak azok az elszigetelt esetek voltak a kukoricásban meg a sivatagban, a gyerekek orra vérzett egy helyen tömegesen. az USA-ban az előző éjszaka kezdődött a felfordulás, amikor lezuhant az a valami, de szintén nem országos szinten. nekem egyelőre ez így oké, hogy nem állt össze a kép. előbb gyanakodnak majd terroristákra, mint bármire. de végül is az el is hangzik a tévében, hogy összehangolt terrortámadás.

walaki - 2021. 10. 28. 12:12

@Malachi: nézd meg mégegyszer, a háttérben folyton megy a TV-n a hiradóban, és a japán központban is részletesen beszámoltak a főhősnőnek a helyzet kiterjedéséről. A buszos gyerekeket leszámítva mindenkihez eljutott az infó.

walaki - 2021. 10. 28. 12:15

Ehh, megint nem sikerült jól fogalmaznom, elnézést. Azt akartam mondani, hogy a hiradóból leeshetne, hogy nincs olyan terrorszervezet, ami képes lenne __ilyen méretű__ összehangolt csapásra (az igazat megvallva ez még egy vérprofi, szuperhatalom hadseregének se menne.)

Malachi - 2021. 10. 28. 19:32

nem azt mondtam, hogy senki nem hallott a zavarokról hanem azt, hogy nekem elmegy az, hogy kb. 24 óra alatt senkinek nem esik le a tantusz, hogy itt vannak az élienek. abból, hogy felrobbant pár finomító meg ilyesmi. holnap kiderül, mit mutat a folytatás.

Mate4182 - 2021. 10. 29. 14:37

Na, ez aztan megosztja a nepet :)

A kis bullynak jar a dicseret mert baromi jol alakit. Mindig okolbe szorul a kezelni amikor elkezd ge@#ni. Jo szinesz lesz a srac

En se tudom nova tenni hogy valaki szerint ne iteljuk el aput mert nem ismerjuk a korulmenyeket.
Ismerjuk.
Ott hagyta volna a 2 gyereket es a feleseget a kaoszban
erre nincs mentseg…

Nekem baromira bejon ez a lassan epitkezos stilus.
Mindegyik szal be tud rantani es egyiknel se erzem hogy : jaj most inkabb a masikat folytatnam
Jol van adagolva mindegyik vonal

Fuchs - 2021. 10. 29. 19:58

@Mate4182

Huh hát azután amit a negyedik részben leművelt, én előbb megfojtanám egy kanál vízben, és utána lépnék le. Gyerekeket azért vinném.

Fuchs - 2021. 10. 29. 20:50

Érdekes egy sorozat.. négy rész után azt mondanám, hogy egy nagy kupac gőzölgő. De akkora nagy, hogy már kíváncsi vagyok, mit hoznak ebből ki.

SPOILER

Az egyetlen pozitívum talán, hogy a fiatal Rick Astley jól hozza a bully-t, de az egész gyerekes szál irritálóan túljátszott. Sam Neill is jó volt, de úgy látom megirigyelték a Trónok Harcától a seanbeanezést. Ráadásul 3 rész óta nem csak ő, hanem az EGÉSZ NYOMORULT SZÁL halott.

Az arab csajt már írtam, egy idegesítő pszichopata, az egész családjával együtt fájdalom nézni őket. James Harden mint Navy Seal ordibál és hisztizik, hogy a kecskepásztor nem az ő érdekeinek rendeli magát alá. Majd bemutat egy olyan nevetséges harci jelenetet a kórházból kifelé menet, hogy azért még bakaként kirúgnák.

A japán vonalon a csaj drámaian előadja egy egész nap után, hogy a baleset óta mire ébred minden nap. Minden nap, érted, minden nap! Majd az öt perccel korábban még maradi homofób szemétládázott apucival elemeznek egy olyan felvételt, ami nem is létezhetne. Dekompresszált űrhajóból – értsd: nincs levegő! – hangfelvétel. Kb itt lett sci-fiből fi, de annak is gyenge. Mondhatni fika.

Szóval négy rész után van egy fizikailag lehetetlen hangfelvételünk, két szupergyerek, aki jövőbe lát/nem vérzik az orra, meg egy fémdarab. Ja és a morcos James Harden, ami látott valamit, ami homokot kavar. Meg a fél világ, akik szerint a piszkos bomba úgy néz ki, hogy minden házban lesz egy kis kár adott területen.

Snoopyzit30 - 2021. 10. 30. 08:45

@Spaceghost: “valahogy érdekel amikor mindenki el van foglalva a saját kis problémájával és kizökkenti őket egy rajtuk kívül eső esemény. Valahogy jobban bele tudom magam élni, mint amikor jönnek és letarolnak mindent.”

Én is így vagyok vele. 3 rész után nekem bejön. Amikor totális káosz van, senki nem tud semmi, nem áll össze a kép, mindenki valahogy próbál boldogulni, na az ilyeneket imádom. A TWD-ben is azért szerettem a kóborlós részeket, mert nem tudták hol lesznek másnap és mi hogy lesz. Totális káosz volt.
Félelmetes a teljes bizonytalanság, ezért szögez oda a képernyő elé. Ebből a szempontból meg nem is érdekel, hogy éppen ki az aktuális szörny vagy dolog, aki éppen ki akarja nyírni a Földet vagy átvenni az irányítást.

walaki - 2021. 10. 31. 00:29

@Malachi: “nekem elmegy az, hogy kb. 24 óra alatt senkinek nem esik le a tantusz”

Ezzel csak az a bökkenő, hogy itt nem 24 óráról van szó, hanem napokról, de lehet, hogy már egy hétről is. Mind az amcsiknál, mind japánban láthattunk több nappalt és éjszakát.

“hogy itt vannak az élienek”

Mégegyszer, nem az a fura, hogy nem gondolnak ET-kre, hanem hogy még mindig azt hiszik, bármilyen terrorszervezet képes lehet ilyen mértékű, szimultán égitámadásokra!

@Fuchs: “apucival elemeznek egy olyan felvételt, ami nem is létezhetne.”

Tök jogos. Tegyük fel, hogy a “wajo” még a dekompresszió előttről van, vagy hogy rádióhullámot is rögzítettek, stb. akkor is picit necces, hogy miután elkapták a biztonságiak, a csaj csak úgy kisétál a szupertitkos felvétettel :-)

Viszont ez legalább végre valahára előrébb mozdította a történetet, és még látványosra is sikerült!

JKJ - 2021. 10. 31. 18:49

Walaki. Az rendben van, hogy elmondod a velemenyed a sorozatrol, de ne eroskodj mar arrol hogy csak a te ertelmezesed az elfogadhato. Fogadd el, hogy masok maskent elik meg a torteneseket.

Mate4182 - 2021. 11. 01. 18:15

Fusch :

Huh hát azután amit a negyedik részben leművelt, én előbb megfojtanám egy kanál vízben, és utána lépnék le. Gyerekeket azért vinném.

Az arab csajt már írtam, egy idegesítő pszichopata, az egész családjával együtt fájdalom nézni őket

Ezt nem igazan ertem hogy miert

walaki - 2021. 11. 02. 17:30

@JKJ: egyáltalán nem erősködtem, sőt azt írtam, idézem: “Ez csupán nekem fura”. Egyébként meg egyértelműen félreértettek (mert nem fogalmaztam jól, mea culpa), erre reagáltam csak.

No mind1, nekem tetszett a mostani cliffhanger a hibái ellenére is, várom a folytatást.

Sawyer - 2021. 11. 04. 19:07

Nagyon vártam, szeretem az ilyen sjtelmes-ufós témájú alkotásokat, de sajnos 20 percet bírtam csak belőle :D
Addig úgy láttam, hogy a kidolgozatlan szereplőkkel és a kínjukban őrlődő színészekkel azzal próbálják elütni a játékidőt, hogy szomorú zenére nézegetnek, ha pedig kommunikálnak, az olyan akkora drámaian van bemutatva, mintha már 5 évadnyi szenvedésen lennének túl.
Sam Neil remek színész, de ebbe a szerepbe egy negyed annyi tudású színész is remekelne, csak a kora legyen meg.
Arra viszont kíváncsi lennék, hogy ha már az invázió előtt mindenki így magába fordul, akkor mi lesz közben és az áldozatok után? Depiseknek ezt a sorozatot nem ajánlom, nagggyon másra számítottam…

walaki - 2021. 11. 05. 20:57

5. rész

Még mindig egy helyben toporgunk, és hiába esett le végre a tantusz, nem nagyon változott igazából semmi. Megint csak azt tudom mondani, mint a legutóbbi résznél: majd talán a következő részben történik végre valami…

Értem én, hogy amerikai csatorna műsora, de az egyébként egészen elképesztő, hogy az amcsik még mindig abban a tévhitben leledzenek, hogy ők a világ vezető nagyhatalma.

SPOILER
Emiatt természetesen az amcsi elnök jelenti be a dolgot az egész világnak, 100 nyelven egyszerre. Na persze. Az is teljesen abszurd elképzelés, hogy minden űrügynökség (de különösen a Roszkozmosz és a CNSA) egycsapásra a NASA fennhatósága alá kerülhet…

Arra egyébként van tippetek, a JAXA-t miért ferdítették el JASA-nak? Csak azért, hogy jobban hasonlítson a NASA-ra?

Jared - 2021. 11. 06. 05:33

az apple gyökere nem érdekes, az apple globális, globális piacra dolgozik, ez a sorozat meg főleg globális, a szereplőinek nagy része nem amerikai, a készítője sem amerikai, a rendezők zöme sem amerikai

és amerika kapcsán szerintem sokkal érdekesebb, hogy van, aki azt hiszi, hogy nem ők a világ vezető nagyhatalma, mert ilyen kijelentések mellé nem egy számot kell társítani. nem kell szeretni, de nagyon sok mindenben, például tévésorozatokban vagy fóbiák célpontjában amerika a vezető, de még kismillió olyan területet lehetne sorolni, sportoktól kezdve politikán át, hogy a belügyei mennyire ütik meg más országok hírküszöbeit.

Sigismundus - 2021. 11. 07. 18:21

Nos az első 5 rész után, azt mondom, majdnem elvesztettek mint nézőt, mert ez az első 3-5 részen keresztül karakterépítés engem is idegesít..

Valóban, mint fentebb írták, a japán szál volt a legérdekesebb csak, a többit meg tudtam tekerni.

Valóban, több külön sorozat volt ez, eddig.

Remélem a 6-tól elkezdik majd összefonni a szálakat, bár az USA keleti partján idegen-találó perzsa (nem arab) doktornő, Afganisztánban marad katona, Britanniában gyalogló gyerekek hogy jönnek össze, lövésem sincs..

Adok még esélyt neki.

Mate4182 - 2021. 11. 08. 08:45

Nekem stabilan bejon a sorozat az 5. Resz is jo volt.
En nem hiszem hogy a szalak feltetlenul osszeernek majd. Szerintem csak vegig tobb szalon latjuk majd mi tortenik. Gondolom idovel lesz olyan szal ahol menekulnek eloluk meg lesz ahol kapcsolatot letesitenek meg tuti lesz majd az a szal aki le akarja oket loni.

Azon viszomt nagyon jot nevettem hogy az egyik resz utan itt paran egybol Nasa tudos szintre emelkedtek az ,,a zűrben nincsis hang hé ez gagyi” szintu teoriakkal aztan most kiderult hogy (megkapaszkodni!) az alkotok is tisztaban vannak ilyen dolgokkal, sot talan meg jobban kepben vannak mint a laikus nezok is :)

A dokino szala viszont erdekes fordulatot vett. Egyfelol ugye kiszedte a kis genyot ami megolte volna a pacienst, de nem igazan utkozott meg senki a dolgon amit talalt…

A politikat szerintem is felesleges idesorolni. Ha meg az lett volna hogy ninden orszag kulon jelenti be akkor meg az lett volna a baj hogy miert ezzel megy el 10 perc. Az sem remlik hogy az oroszok meg a kinaiak mar igaba is hajtottak a fejuket a hires ,,jenki urkutato” soraiban szoval nemtom miert kell ide is behozni az amerikarossz hozzaallast

walaki - 2021. 11. 11. 16:29

@Mate4182: “az egyik resz utan itt paran egybol Nasa tudos szintre emelkedtek az ,,a zűrben nincsis hang hé ez gagyi” szintu teoriakkal”

Ugyan miért kéne tudósnak lenni ehhez? Fizikaórai tananyag. Te talán nem jártál iskolába? Ráadásul az, hogy a vákuumban nem terjed a hang, még véletlenül sem teória, hanem tény.

“az alkotok is tisztaban vannak ilyen dolgokkal, sot talan meg jobban kepben vannak mint a laikus nezok”

Szerinted hogy gondolhatták azt az alkotók, hogy a csaj csak úgy kisétál a szupertitkos felvétellel, miután elkapták? Mert én, mint laikus néző, nem értem, ez hogy történhetett.

(SZVSZ: pont az azért olyan csapnivaló a legtöbb mostani sorozat, ezt is beleértve, mert lenézik és laikusnak hiszik a nézőket, holott a többségünk nem az.)

Mate4182 - 2021. 11. 12. 09:43

Walaki – en csak azt mondom hogy esetleg erdemes lenne megvarni mit mond a sorozat, es nem elore biztosnak lenni benne hogy mekkora baromsag mert akkor eppen nincs ra Magyarazat.
Nem mondom hogy meg van magyarazva hogy vitte ki a felvetelt, de lehet hogy a 7. Reszben kiderul ez is .

Az hogy itt egybol nekiallsz szemelyeskedni meg feltetelezni hogy nem jartam iskolaba csak azert mert en nem alltam neki okoskodni a kommentszekcioban az elso alkalommal amikor valami furcsat lattam a tv-ben … nos erre irnom se kell semmit, csak erzed te is hogy mennyire cink :D

walaki - 2021. 11. 12. 13:30

6. rész

Hát… sikerült egy zs kategóriás horror szintjére süllyedni, de ami a legnagyobb baj, hogy mivel nem tudták a karaktereket felépíteni, ezért addógni sem lehet értük. Én igazából annak drukkoltam, hogy haljanak már meg, ez azért sokat elmond.

@Mate4182: az dobja az első követ, aki nem bűnös. Nem is tudom, ki gúnyolta @Fuchs-t NASA tudósnak, csak azért, mert megállapított egy nyilvánvaló tényt.

Egyébként nem fogom megvárni a 7. részt, eddig is rezgett a léc, de ez a 6. végképp meggyőzött róla, hogy ez a sorozat nem üti meg a minimálisan elvárt színvonalat. Részemről kuka.

Malachi - 2021. 11. 13. 10:29

néztem a 6. rész elején, hogy afene, csak 33 perc…

uh, de milyen 33 perc volt, te jó ég. nagyon jól megoldották a klasszikus “idegennel összezárva a házban” thrillert. nagyon vicces, vagy nem is tudom milyen, hogy 0-ról 100-ra váltottak így egy rész alatt, gyakorlatilag minden átmenet nélkül.

bár lehet, hogy ezért ütött nagyobbat, mert az öt rettentő lassú rész után nem számítottam semmire már. de ez így nagyon rendben volt. persze aput végi a plot armor vastagon, hát talán csak belepetézett a ragacs vagy ki tudja.

mondjuk ettől az egy résztől sorozat még nem lett összességében sokkal jobb, de ez legalább meglepett.

Judy65 - 2021. 11. 13. 10:32

(Tudom, hogy lejárt téma, de engem megdöbbent a saját szemében a gerendát sem hozzáállás, mármint az, hogy valaki nem veszi észre, hogy ha hülyének nézést emleget, akkor azzal pont ő nézi hülyének azokat (vagy legalábbis helyezi magát mások fölé – vagy alá, nézőpont kérdése), akik nem éreznek így, vagy mondjuk élvezik és elismerik a sorozatot. Szóval aki így érvel, az csakis azért teszi, mert jelezni akarja a felsőbbrendűségét. Ami meg ugye komplexusra utal.)

kulup - 2021. 11. 13. 11:53

A nyugdíjba menő sheriff nem lesz többet ?

Sigismundus - 2021. 11. 13. 18:09

1×06 Na részemről vége ez a sorozat.

Mi ez a hülyeség? 35 perc klasszikus horror az 50-es évekből? Csápos idegenek inváziója, akik legyakják az US ARMY-t és vidéki farmerházakba járnak ijesztgetni szigorúan esős éjjeleken..?

Nem értem mi lehet ennek a sorozatnak a koncepciója. Talán tényleg 4 különböző film, hogyan reagálja le több különböző helyzetű embercsoport ugyanazt a szituációt?

Mindegy, erre nem szánok többet. A kritikákat azért még elolvasom, kanyarodik e jó, nézhető irányba.

Sigismundus - 2021. 11. 13. 18:12

+ még annyit, talán maradnék, ha a mostani rész történéseihez már a 3. részben eljutottak volna. És még lett volna más történés is a 3.-ban.

Ha mondjuk első rész lett volna a karakterismertetés, második az invázió kezdete. Lehetett volna így tömöríteni őket, sok minden lenyeshető volt, ennyi külön szál részletezve sok.

Mate4182 - 2021. 11. 13. 19:40

nekem a 6. Resz is bejott, durva a valtas az eddigi tempohoz kepest
Bar en mondjuk az eddigieket se ereztem lassunak. Nekem nem eleg 3 epizod arra hogy minden szalon bemutassanak mindent.
Az ilyen elmenyekre ott vannak a fuggetlenseg napja meg hasonlo filmek ahol a 2,5 ora raszant idoben megvagy a teljes sztorival elejetol a vegeig.
Nekem kulon bejon hogy szepen lassan epitkezunk.
Nem sietek Sehova, ez egy sorozat

Garashan - 2021. 11. 15. 08:22

@kulup: szerintem őt benyelték az idegenek és elbúcsúzhattunk a száltól. Aztán ki tudja, lehet, hogy csak beépített ügynök lesz, mert megszállták a tudatát :)

A 6. résznél én is csodálkoztam amikor megláttam, hogy csak 35 perc hosszúságú… Egy dolog zavart csak igazán, hogy relatív világosban néztem és nem tudtam annyi fényerőt kicsikarni a monitorból, hogy élvezhető lehessen. Ez mondjuk lehet, hogy az én bajom, de akkor is bosszantó, hogy ennyire sötét volt az egész rész.
Remélem, hogy a doki nő rájött végre, hogy talált valami fontosat a “kristály” vagy mi a fene formájában. Mivel elég hamar napirendre tértek a műtét közben kiszedett sündisznó felett, így lehet, hogy itt se köti össze a dolgokat a nőt. Pedig elég nyilvánvaló, hogy ha a sörétes/pisztoly nem képes legyőzni a dögöt, de egy darab kristály igen, akkor a kristály fontos.

JKJ - 2021. 11. 19. 11:55

Igazán furcsa sorozat ez. Illetve, én furcsának élem meg. Egy részről jó az alapötlet. A színészek is jól alakítanak. Illetve több kiváló is van, a többi pedig “csak” jó. Mindegyik szálra igaz ez. Más részről viszont számomra teljesen érdektelen a katona a sivatagban szál. Eleinte néztem, de már áttekerem. Ugyanez igaz a gyerekek/buszos szálra is. A doktornő és családja is erre a sorsra jutott, pedig náluk még akció is volt. Kifejezetten élvezem a Japánban történő eseményeket. Talán ott vannak a legerősebb alakítások is.

Szóval nézem is meg nem is. Kíváncsi vagyok a végére, de nem annyira, hogy egy órát rászánjak. Nem mintha sajnálnám az időt egy jól összerakott, minőségi sorozatra, hiszen a héten néztem meg a Midnight Mass-t és ott fel sem merült, hogy tekerjek. Sőt!

Malachi - 2021. 11. 21. 11:24

Nekem az első 5 résszel se volt sok bajom, de a 6 óta végre tényleg az a sorozat, amit ígér. Gondolom többen maradtak volna vele, ha mindjárt így nyit, őszintén – annak ellenére, hogy mondom nekem elment mert szeretem ezt a fajta bizonytalan lassúságot egy sorozatban – szerintem nem nagyon adott semmi pluszt ez első 5 rész tétovázása. Mert építkezésnek nem nevezném, amit eddig megtudtunk a karakterekről, azt akár egy részben is el lehetett volna mondani simán.

Mate4182 - 2021. 11. 26. 12:20

Fuh ez a hetedik resz…
Kezdenek osszeerni a szalak igy hogy a katona elerte londont. Remeltem hogy elobb utobb keveredni fognak a szereplok.

Most akkor mi lehet a japan asztronautakkal? Lehet meg eletben vannak?
Na meg mi lehet az a reakcio ami a halottak es a kissracnal levo szuro eszkozo kozott kialakult?
Talan a halott alien vére ?

Aim high - 2021. 12. 04. 09:23

Katasztrófa. Én pedig turista vagyok, aki szemléli most már ezt a nagyon félresikerült valamit.

Bővebben: nem volt még olyan sorozat, ahol arra várok mikor hal meg a szereplők 90%-a végre. Az egyetlen értelmes karaktert nem láttuk az évad eleje óta.

MitsukiHinataMitsukiHinataMitsukiHinata perceken keresztül, részeken keresztül annyira gagyi színészkedéssel, ami Barátok Közt szint. Szinte már reménykedtem az amerikaiak lebombázzák a Mitsukit a nyavajgásért, sírásért-rívásért.

Ennél lejjebb csak a kétgyermekes család van. A két szülő lenne egy ilyen helyzetben az első két halott mert annyira kretének, annyira balfaszok, hogy nincs értelme az életüknek.

Kis londoni diákfiúcska és a szerelme valamint James Harden talán-talán egynek elmegy. De mindent elmond a sorozatról, hogy ez a “legerősebb” szála.

Maradtam mert kiváncsi voltam, hogy az egész kisiklása után sikerüle-e korrigálni. Nem, sőt. Az Apple leggyengébb, legagyibb, legértelmetlenebb sorozata, borzasztó színészekkel és történetvezetéssel.

Értékelhetetlen pontszámilag. Egy esélyt kaphatna a második évadra: teljes reboot, antológiaszerűség, ebből a bandából mindenki meghal és másik szemszög. Mert az alapötlet nem volt rossz és lehetne ebből dolgozni.

Geza Kovacs - 2021. 12. 04. 11:02

Ez a sorozat valami förtelmes. A 9. részben rájöttem, hogy ha eddig 1.25x sebességgel néztem, hát inkább 1.5-tel kellene, mert ez olyan mint a Volt egyszer egy vadnyugat. De valami egészen sok öncélú művészkedés van benne amúgy. Azon kívül meg abszolút használhatatlan.

Malachi - 2021. 12. 04. 11:14

Aha ez a 9. rész úgymond szétesett egy kicsit és akkor finoman fogalmaztam. Bár lehet csak nem figyeltem igazán.

Katona hirtelen miért kezdett vadászni a családra? Vagy arra akarnak utalni, amire a japán szálon, hogy zombikat csinál az emberből az alien? Egyáltalán a japán szál mi volt azzal a világűrben úszkálós butasággal?

Kiskölyöknek akkor végül is mi köze az alienekhez? Vagy csak ez van és kész?

Most akkor lepuffantották a hajójukat csak így minden bonyoldalom nélkül mert a rádiójel rávezette őket oké, de mostantól mi lesz? Meg egyáltalán tényleg mi történt a világban amúgy? Füstöl pár épület és… És?

Jó nagy a homály.

Mate4182 - 2021. 12. 04. 19:56

En, lassan ugy erzem egyedulikent, meg mindig elvezem ezt a sorozatot :)

Valoban felmerultek kerdesek az epizod folyaman, de nem fogok hulyenek csinalni magambol mint azok akik az elejen azt hittem jobban ismerik a fizikat mint barki a vilagon, hiszen naluk volt a tudas hogy urben nincsen hang…
MAjd az evad vegen valaszt kapok, vagy ha ott nem is, a 2. Evadban majd biztosan.

gunslinger - 2021. 12. 06. 21:41

Mate4182:
Nem vagy egyedül, csak sokaknak nem erénye a türelem, hogy kivárja a lassú építkezést. ;-)
Nekem azért bejön a cucc.

Mate4182 - 2021. 12. 07. 09:33

gunslinger – jogos és amúgy én megértem őket is. Mindenki magának állítja fel mennyi ideje van sorozatokra és ha valami túl sokáig tart hogy jó legyen, manapság annyira könnyű találni valami mást ami lehet jobban bejön.
Én pl túl későn jöttem rá mennyire nem akarok időt szánni CW sorozatokra, de lám még mindig mennyien nézik mindet a mai napig ( hát nem sokan és nem is élvezik de ez most mindegy :D ) és rengeteg új és szerintem jobb dologra jut most időm

Vissza a sorozathoz: azért az kicsit zavar hogy már csam egy rész van hátra aztá várhatunk az új évadra…

JKJ - 2021. 12. 09. 08:14

gunslinger. Azért az kicsit erős, hogy Te magadat erényesebbnek látod, mert a Te szubjektív megítélésed alapján jó a sorozat tempója. Én kifejezetten szeretem a lassan építkező sorozatokat. Kell az idő, hogy minőségi történetet meséljenek el a készítők. Itt sajnos nem erről van szó. Feleslegesen elhúzott jelenetek vannak, amik azt akarják sugallni, hogy minőségi a sorozat, de nincs megtöltve tartalommal. Üres. De igazából nem kell, hogy egyetértsünk ebben. Örülök, hogy számodra élvezetes.

Viszont, ne állíts már be mindenkit, aki nem így éli meg, türelmetlen bűnelkövetőnek…

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz