login |

The Witcher: kezdett a 2. évad

2021. 12. 17. 19:40 - Írta: Necridus

77 hozzászólás | kategória: kritika,

Hát, nem ma volt az első évad! Akinek belefért, az látszik, hogy újrázta a szezont (és biztos akadtak új nézők is), hogy képben legyen a történésekkel. Én a második évad előtti pár perces összegzőre támaszkodtam, ami azért sokat dobott, de persze más így visszazökkenni a Vaják világába, mint annak, aki “edzésben” érkezik.

Ezért is éreztem több helyen karakteridegenséget, amit nyugodtan cáfoljon meg bárki – sőt, könyves véleményt tök szívesen olvasnék majd az évadról, mennyire jött ez be azoknak, akiknek a The Witcher nem csak ezt a sorozatot jelenti, mint nekem. Mindenesetre szerintem kijelenthető, hogy nem feltétlen szerencsés kétévente adni az új évadokat. (Persze ez nem a készítők sara, és mivel a harmadik szezon írása sokkal hamarabb elkezdődött, legközelebb nem is lesz gond.)

De még mielőtt rátérnék a spoilerekre, kijelenteném, hogy a premier kellemes meglepetés volt, egészen élveztem annak ellenére, hogy mostanában nagyon nehezen megy le ez a stílus a torkomon. A tovább mögött spoileresen folytatom.

Nem sokkal az utolsó epizódban bemutatott háború és találkozó után folytattuk, ahol Yennefer eltűnt, Geralt és Ciri pedig társulásukhoz kell, hogy hozzászokjon. Ezt a vonalat azért remélem, jobban kifejtik majd, egyelőre úgy tűnik, túlságosan is konfliktusmentes az egész, még amikor úgy érződött, hogy Ciri nem helyesli a szörny megölését, az azt követő zárópercekben sem tűnt túlságosan ellenszegülőnek.

Geralt pedig nagyon szokatlan törődő védelmezőként, ami lehet csak a 2 év eltelte miatt fogalmazódott meg bennem – itt cáfoljatok meg -, de egy sokkal szűkszavúbb, magányosabb karakterre emlékeztem az első évad alapján. Túlzasba azért nem estek, és igazából nem is rossz ez a váltás, mert a magányos farkas karakterét túl sokszor láttuk már.

A találkozást követően nem sokkal Geralt egy régi ismerősénél találták magukat, ahol megálltak az események egy pillanatra, inkább az univerzumot kezdték jobban ismertetni, aminek abszolút örülhetünk, ugyanis elég gazdagnak tűnik, rengeteg mindenről lehet még beszélni. A Szépség és a Szörnyeteg második címszereplőjére hajazó, megátkozott ismerős egyébként néhol azért furcsán hatott, de összességében működött a látvány is.

Az fogalmazódott meg bennem, hogy a legtöbb fantasy nem annyira mer a jelmezeken és a környezeten kívül olyan nagyon sokat húzni, gondolom a büdzsé miatt visszafogják a vizuális effekteket, itt azonban ezt nem lehetett érezni. A női szörny emberré átalakulása például biztos, hogy az esetek döntő többségében úgy történt volna, hogy közben másvalaki arckifejezésére viszik a kamerát, hogy ne kelljen az átalakulást kidolgozni. Itt azonban nem takargattak, bátran effekteltek, ahogy a zárójelenetben az emberek elragadásánál is.

Úgyhogy abszolút pozitívum, amit itt láttunk számomra, gondolom a sorozat népszerűsége miatt merhettek merészebbek lenni. Engem az se zavarna, ha a vizuális effektek egy másodpercekre se lennének hihetőek, a szégyenkezést mellőző jeleneteket jobban élvezem, mint a rejtegetőket. A Once Upon a Time effektjeinél se láttunk még rosszabbakat, de legalább nem remélték, hogy a mi képzelőerőnk majd megoldja, hamár egy vizuális műfajra szánjuk az időnket.

Geralték novellás beütésű kalandja mondjuk emellett és a világtágítás/mélyítés mellett azért is volt érdekes, mert nem akarta mindössze elvarázsolt fantasyvel lenyűgözni a nézőit, hanem mertek azért igen elgondolkodtató sorokat is beleírni. Ott volt például a félelem jelensége, az emberek viselkedése mindenkivel, a szörnyek más oldalról vizsgálata.

Ezen szál mellett azonban Yenneferre áldozott időt valahogy nehezemre esett befogadni. A vaják története mindig olyan hosszú és részletes volt, hogy mire megkapta Yennefer a fókuszt, el is felejtettem, hogy ez az epizód róla is szól. Aztán pár perc után már megint jött egy hosszabb adag Geralték kalandjából. Talán ha nem lett volna Yennefer szála, nem is éreztem volna túl hosszúnak az epizódot.

De ezek nem egetrengető problémák, így még mindig kellemes szórakozásnak mondhatom a The Witcher visszatérését, amit mostanra már néhányan be is fejeztetek. Én sem fogom túl sokáig húzni, főleg, ha legalább ezt a szintet tartani fogja az évad. Igaz, nem látni még ebből, merre tart az idei a szezon, van-e egy végső célja vagy csak különböző kalandokat látunk majd egymás után, de ezt a premier élvezhetősége miatt simán el tudom engedni.

77 hozzászólás Ne habozz!

Agrael81 - 2021. 12. 17. 20:57

Nagyon átírták a könyvhöz képest, és sajnos nem pozitív irányba. Egy biztos aki olvasta a könyveket és nem tetszett neki az 1. évad annak ez se fog. Látszik a látványon, hogy több pénzből gazdálkodtak, viszont a történet leegyszerűsítése és felesleges megmásítása miatt folyamatosan minden résznél alábbhagyott a lelkesedésem…Vannak benne epic részek ez tény, de nekem aki a könyveket elolvasta ez sajnos nagyon kevés.

PES2022 - 2021. 12. 17. 21:04

Nem hiszem, hogy sorozatoknál érdemes lenne várni hű adaptációkat, de szerintem ez nem is baj, érdekesebb így nézni. Meg aztán biztosan van oka minden változtatásnak.

Anonymus - 2021. 12. 17. 21:19

Érdemes teljesen elvonatkoztatni az eredeti könyvektől, mert nagyon átírják az egészet.
Ebben csak az a kár, hogy minden sokkal rosszabb mint a könyvekben, de ezen már meg sem kell lepődni, csak a szokásos :)

winnie - 2021. 12. 17. 21:24

nem hiszem, hogy szokásos lenne. nem csak azért, mert szubjektív (csak más. tippre, ha fordítva lenne, akkor sem csápolnának sokan, hogy mennyivel jobb a sorozat, mint a könyv), hanem azért is, mert nagyon sok gyenge vagy közepes könyvből is készül sorozat, amiknel törvényszerű, hogy jobb lesz a végeredmény:)

David33 - 2021. 12. 17. 22:00

Légyszi, ne kezdjük itt is mint sok más sorozatnál, legutóbb a Cowboy Bebop-nál, hogy ha megváltoztatnak valamit, akkor máglyára vele. Maga a könyvek írója is elmondta, hogy tetszik neki amit a sorozattal művelnek és ha neki tetszik akkor nem hiszem, hogy másnak lehet bármi mondandója. Ha annyira rossz munkát végeznének, a könyv írója nyilván nem dícsérné agyon. Én is olvastam a könyveket és tényleg vannak változtatások de ha mindent ugyanúgy csinálnának semmi újat nem kapnék a sorozattól. Inkább örüljetek, hogy van benne olyan amit még nem láttatok. És azért nem írták át teljesen a 3. köteteket, a ‘Tündérvért’, mert ugye arról szól a 2. évad.

Én egyelőre csak az 1. részt láttam de szerintem nagyon erős kezdés volt. A látvánnyal eddig sem volt gondom de itt érezhetően több lóvét kaptak. Ahogy a karakterekhez nyúltak, az külön tetszett. Én nem néztem újra az 1. évadot, legalábbis nem az elmúlt 1-2 hónapban mint mások de azért már az előzőből is kiderült, hogy Geralt lehet hogy nem egy beszédes ember de attól még nem kegyetlen. Utalva ezzel ugye Necridus kérdésére a kritikában. Valahányszor megemlíti Yen nevét konkrétan összeszorult a szívem miatta. Henry nagyon jól hozta néma megtört ember szerepét. Főleg akkor amikor először megtudta hogy mi történt. És látni lehetett hogy az sem tetszett neki hogy meg kellett ölnie a lányt a végén. Kristofer Hivju, akit ugye sokan ismerhetnek a Trónok Harcából, ő alakította ezt a vaddisznó-ember féleséget, nem mellesleg hatalmas tisztelet jár neki mert konkrétan csak pár centi az arcán az ami VFX minden más valódi maszk, még az a hatalmas fog is. És így alakítani egy ilyen szerepet nem semmi. Ráadásul a csavar a végén sem volt kutya. Amúgy mikor a denevér csaj mozgott emberi formában ott konkrétan nem tudtam eldönteni hogy az VFX vagy tényleg valódi. Nyilván vágói munka de baromi jól meg volt csinálva. A zene továbbra is remek bár kicsit sajnálom, hogy nem maradtak azok akik az 1. évados zenét is csinálták.

Szóval egyelőre marad a sima 8/10 csak hogy legyen hová feltornázni.

e-batta - 2021. 12. 17. 23:07

Este 11 van, három részen vagyok túl és félek, hogy ma este nem fogok aludni, pedig kellene, de egyre jobban beszippant a sorozat.
Tényleg egyre kevésbé hasonlít a könyvre, de nem is baj, mert ott voltak részek, ahol szabályosan untam magam a dagályos leírások miatt.

denimatyi - 2021. 12. 17. 23:28

Eléggé átírták a könyvet igen, de nem ezzel van a baj szerintem, legalábbis nem azzal, hogy a történet másképpen alakul, hanem azzal, hogy a könyvhöz képest le vannak egyszerűsítve a párbeszédek, pedig a főbb szereplők hosszabb monológjaik, eszmefuttatásaik azok amik miatt olyan jók a könyvek (szerintem) és ezt a részt vágták ki a sorozatból. Az első részt néztem egyelőre félig, mert szerintem elég unalmasan csordogálnak az események (fél óra után sehol nincs az első évad első részéhez), úgyhogy ezt egy kicsit pihentetem, talán majd nekifutok még egyszer.

Hahakocka - 2021. 12. 17. 23:35

Akkor itt is az lesz esetleg mint a Wheel of Timenál? Kapkodnak a könyv eseményeiből , s végül behoznak újakat is így alig marad a könyv emlékezetesebb részeiből. Remélem jobb lesz az 1. évadnál de az nem jó jel hogy ennek se lesz sok köze a könyvhöz. Pedig annó az 1. évadot még úgy reklámozták hogy mi most a könyveket adaptáljuk nem a játékot :D

Toxic - 2021. 12. 17. 23:56

@Hahakocka

Én olvastam a WOT könyveket meg is van az összes és még a diverzitást sem támogatom, de szerintem a WOT az eddigi legjobb olyan fantasy sorozat ami könyvből lett adaptálva, minden részt kétszer láttam már, a mostani rész is valami nagyon durván epic volt, leszámítva egy kínos jelenetet. Ellenben a Witchernél eléggé kiakadtam már a sárkánytól is, ha nem lenne Cavil meg Dandelion már rég dobtam volna, mert ők vitték el számomra az első évadot.

e-batta - 2021. 12. 18. 00:04

Ok, a 4. részben a sorozat saját magát figurázza ki:
A kikötő őre mondja Kökörcsinnek, mikor az egyik daláról faggatja:
– Took me to the fourth verse to understand there were different timelines.

Hát… ez :D

Divus - 2021. 12. 18. 01:12

Én olvastam a könyveket, és bár valóban voltak durva átírások, azért sok kellemes pillanat is visszaköszönt a lapokról… Az összegzett véleményem pedig így, hogy befejeztem az évadot: imádtam :D Aki meg összevissza háborogna, az gondoljon arra, hogy… Basszus, Xénán meg Herkulesen nőttünk fel… :D Ne bántsuk már a színvonalat, csak mert nem minden fekete vagy fehér, ahogy elképzeltük :D Ami jó, az jó, és kész :D És ez jó volt, 8 örömteli óra, és még meg fogom nézni párszor :D

bvr - 2021. 12. 18. 02:24

Vártam nem kicsit, ma a végére is értem, hát nem tudom, inkább nem írok most még véleményt. Az egy dolog hogy a könyvekhez nem nagyon volt köze (de amúgy ez önmagában megérne egy kifejtést), ettől még lehetett volna jó. A potenciál megvolt benne (és néhány részlet még tetszett is), de összességében ez nem lett valami erős évad. Majd még később leírom részletesebben is a véleményem, kicsit még hagyom leülepedni. Viszont annyit azért megjegyeznék, hogy bár én a két novelláskötetet szerettem nagyon, utána a regényeket kevésbé, de konkrétumok nélkül, mégis azért kitéve hogy SPOILER, azért az nem semmi (és nem feltétlenül pozitív) húzás hogy ami az 5 kötetes regényciklusban a legjobban tetszett, ahogy fokozatosan kibomlott hogy miről is van szó, valamint az a bizonyos családi kapcsolat, szóval hogy az eltagadhatatlan hogy ott 5 kötet után nem semmi volt a payoff, itt meg rögtön lelőtték az egészet lényegében az első átívelős évadban… hát azért ez :)))

mikkamakka - 2021. 12. 18. 06:02

Hahakocka – 2021. 12. 17. 23:35
eddigi alapján WOT adaptáció rendkívül jó, ha sikerül ezt tartani vagy emelni jobb lesz a könyveknél is

irgum76 - 2021. 12. 18. 10:31

a 3. és 4. rész között bealudhattam?
mert a két részben merőben különbözik az elfek bánásmódja mindenféle átmenet nélkül

CsuDa - 2021. 12. 18. 10:37

Én nem olvastam a könyveket, az első rész most számomra unalmas volt. Hogy Gerald szerelmes lett volna YEnneferbe ez nekem hiteltelen volt, én inkább vágyat éreztem köztük, de nem érzelmeket, szóval ez meglepett.

Biohazard - 2021. 12. 18. 10:42

Újranéztem a héten direkt az 1. évadot. Aztán belevágtam ebbe. Az 1. rész momentán disney-witcher érzéseket keltett bennem a megátkozott herceggel(?) a báli ruhában szaladgáló Cirivel a kedélyesen iszogató Geralttal. A végén egy kicsit emelt a szinten az előkerülő..izé, aki nagy szerelmében az elatkozott hercegből lefetyelt, de aztán eléggé összecsapták a befejezést. Ez a lény sokkal ’emberibb’ volt, mint az első évad stryga-ja, mégis megölte. Értem, hogy a plot miatt/átok feloldását meg kellett mutatni a halálával, de valahogy mégsem jött be.
Nem rossz, de már nem is az 1. évad ‘hűűűhátezmilehet’ életérzés. Olyan, minha lejjebb csavarták volna az egészet :(

bvr - 2021. 12. 18. 11:06

@Biohazard: hát azért kellett megölni mert ez az állapot a kapcsolatukban már nem volt fenntartható, hanem romlott és megölte volna Nivellent (az első évadbeli strygával nem áll a párhuzam mert ő egy átok miatt jött létre amit meg tudott szüntetni, itt nem is volt ilyen opció)
(egyébként ezzel kapcsolatosan könyves spoiler, bár a sorozat után már nem nagyon az, de mindenesetre kiírom azért SPOILER hogy ez a novelláskötetből van, elég erősen átalakítva, ott persze nincs Ciri, nem régi barátok, az egésznek a dramaturgiája is más, és a bruksza (az a vámpír-féle lány) sincs ennyire emberi lekületűvé téve, hanem bár van érzelmi kapcsolata Nivellennen de még egyértelműbb hogy az már a halál felé közelít)

Nade amúgy pl. erre utaltam hogy amúgy kb. rögtön ez volt számomra a legjobb epizód, az akció is itt tetszett talán a legjobban, és bár teljesen átírták és áthelyezték ebbe az idővonalba, de ezt el tudtam fogadni, ez így is működött és nem volt rossz (és ebből is látszik amúgy hogy sosem önmagában az a baj ha valamit átírnak, hanem ha írnak valamit ami nem lesz jó. Az meg persze külön bosszantó, ha amúgy az eredetije meg kimondottan jó, hiszen akkor duplán fájó kihagyott ziccer, de ez már szinte mellékes olyankor.
Mindenesetre szerintem ez összességében egy korrekt rész volt.

Rovver - 2021. 12. 18. 11:48

@Divus

Igen, Xénán meg Herkulesen nőttünk fel, de azóta volt egy GoT…És bár én csupán az első évad (első) felét láttam a Witcherből, de a Xéna-Trónok harca tengelyen egyértelműen a harcos-hercegnős fantasyhez áll közelebb a Vaják. (Bocs a rajongoktol, nem trollkodni akarok)

alma - 2021. 12. 18. 12:19

van egy egyszerű megoldás a problémáitokra, ne olvassatok könyvet :)
van annyi sorozat hogy ki lehet vele tölteni 10 életet is

Abc09 - 2021. 12. 18. 12:50

Nekem az első évad tetszett, annak ellenére hogy olvastam a könyveket és voltak apró zavaró tényezők. Ez-az évad visszont nagyon nehezen csúszik le. Ami legjobban zavar, az ciri vaják téma. A könyvekben azt hiszem el is magyarázzák, miért nem lehet belőlük Witcher. Ugyan Ciri ha jól emlékszem kapott valamennyi kezelést, de teljesen nem lett az, csak megkapta kiképzést. Mindent amire képes volt azt mágiával és edzés után érte el. Ez a történetbe is bekavarhat, mert elég fontos lenne, hogy szülőképes maradjon. Persze, lehet én emlékszem rosszul mert a könyveket régebben olvastam.

xbtz - 2021. 12. 18. 13:20

amit nem értek az-a gyalog-galopp komplexitású párbeszedék, direkt megnézem pár jelenetet GoT-ból is nem az uccsú évadokból :) és igen azok hiányzoztak nekem, GoT-beli Ros-nak komplexebb párbeszédei voltak mint a teljes mágustanácsnak összesen ill. nézzetek meg a párbeszédeket “The Witcher 2: Assassins of Kings – Prologue: The Death of King Foltest” y2-n, hát na, irgumburgum

David33 - 2021. 12. 18. 15:24

Na, befejeztem én is az évadot.

Az 1. évad ugye arról szólt hogy megismerjük kb a világot de főleg Geraltot és Yent és persze Ciriből is kaptunk egy kicsit. A 2. évad sztorija egyértelműen az hogy megtudjuk mi és Ciri maga is hogy ki is ő valójában és hogy elkezdje az edzést és hogy a család végre összeálljon. Ez meg is történt, remekül előkészítve a 3. évadot a következő igen komoly ellenséggel. Szóval Cirinek fel kell kötnie a gatyát. Bár lehet hogy jövőre még nem fogjuk látni őnagyságát komolyan és lehet csak a többi királyságtól kell majd menekülni. Aminek nagyon örülök hogy Ciriből nem lett 1 évad alatt legyőzhetetlen karakter. Bár sokkal erősebb lett de még mindig csak az alapokat tudja, mágia terén még azt sem igazából, az még mindig csak ösztön igazából. A következő évad egyértelmű hogy arról szól majd hogy Yen rendesen kitanítja és folytatja majd a Witcher képzést is.

Itt ki is térnék egy dologra: @Abc09: Ciri sosem volt igazi Witcher és nem csak azért mert szülni akart, hanem azért mert Geralt nem engedte. Ciri már így is a legrősebb karakter a történetben ha még Witcher is lenne akkor tényleg nem lenne olyan aki legyőzhetné. Szóval ezt elég jól adaptálták.

Ami tetszett még, hogy az Elfek sztoriját rendesen kibontották, oké nem volt sok de nem is kellett több. Nagyon jól bemutatták hogy milyen durva rasszista világban élnek a karakterek. És ebben az évaban látszott eddig a legjobban az is hogy nincs jó vagy rossz hanem elég sokszor szürke inkább a világ. Eleinte akik Yennek vagy épp Cirinek segítették végül ellene fordultak vagy megijedtek tőle, lásd pl Triss vagy Tissaia akinek érdekes döntése volt a fináléban. Nem beszélve Cahirról vagy Fringilláról és az ő végzetükről a fináléban azzal a remek kis leleplezéssel a végén.

Napokig tudnék még írni az évadról de nem érzem szükségét. Szóval a lényeg: A látvány 5-ös, a zene 5-ös, az alakítások tökéletesek, bár én furcsállom hogy sok embertől láttam hogy azt írták Geralton nem látnak érzelmet, holott rögtön az 1. részben majdnem elsírja magát és még lehetne sorolni. Az évad során rengeteg epic és remek jelent volt amitől fülig ért a szám és volt bőven dráma is és poénok is. Kaehr Moren és a többi Witcher, különösen Vesemir 10 pont a szememben! Fantasztikus volt! Az egyetlen problémám a sorozattal hogy néztem volna még belőle vagy 20 részt és hogy bizonyos jeleneteket rövidnek éreztem. Gyorsan történtek a vágások. Elkezdett történni valami valakikkel aztán át is tértünk hirtelen egy másik sztorira. Néha csak 1 percre tértünk be pl Kaehr Moren-be de ez igaz más földrészre is. Érezhető hogy nem volt sok idejük hogy mindenhol sokáig maradjanak.

Sajnos ez a hátránya a sorozatos formátumnak egy fantasy esetében. Egy fantasy akkor jó igazán ha van idő kibontani de erre nincs büdzsé és ha megteszik akkor leül a sztori vagy ha csak egy részlegre koncentrálnak akkor háttérbe szorul a többi. Anno ezt csinálta igazából a GOT is, amit egyébként utálok, mármint azt hogy még mindig a GOT a mérce miközben annyian utálják az utolsó két évad miatt. De ami tény az tény anno a GOT sem kezdett erősen, mármint nem durr bele módon akciódúsan volt felvezetve hanem nagyon is lassúfolyású sztori volt, évekig építették hogy Dany átérjen Királyvárba ugye és persze a többi sztorit is. Itt meg azt érzem, hogy az emberek rögtön elvárják hogy a sztori végénél legyünk.

Számomra a Witcher 2. évad nem tökéletes de egy nagyon erős 8/10-es, pont mint az 1. évad!

bvr - 2021. 12. 18. 15:25

Mondjuka Gyalogg galoppban rengeteg szuper parbeszed van :) De azzal persze egyetertek hogy a Witcher (es kulonosen a masodik evad) meg eleg gyenge ezen teren (de legalabb Kokorcsinnek azert most is volt par mosolyogtato jelenete :)

Méla - 2021. 12. 18. 16:29

Este nézem!
Közben eltelt két év, a wokizmus is előrehaladt, így kérdem: mire számíthatok?
Cavillon kívül maradt benne fehér ember, vagy a havas lengyel erdőkben már csak szerecsenek tanyáznak?

xbtz - 2021. 12. 18. 17:00

semmmi gond a bőrszínnel, a karakterek iq-ját ellenben 100-ban maximalizálták, talán Dijkstra-nak van 105 (gondolom az első évados idővonalas kavarás miatt, ahol azért kellett figyelni, most nem lett egy Tenet sőtt)

Marci - 2021. 12. 18. 18:34

@Méla Hát azért pl. az egyik ikonikus karaktert sikerül kiírni a második részben,hogy Noel átvegye a helyét.

Maala - 2021. 12. 18. 18:40

bvr: Nekem az jött le a párbeszédekből, hogy Nivellin halhatatlan, szóval őt nem nagyon tudta volna megölni a Buxa (Bryxa?), viszont mivel vele nem elégszik meg és (lásd cold opening) mindenki mást is megölt a környéken – ami felett az érzelmi kötődés miatt ráadásként Nivellin is szemet hunyt, ez pedig, mint a terület Lordja(?), elfogadhatatlan -, ezért kellett megölni őt.

Nem a külseje miatt lesz szörny valaki, ugyebár, hanem a tettei miatt.

bvr - 2021. 12. 18. 19:11

Maala: hat ugye ezert nem jo amikor egy iroszoba elkezd belekontarkodni a dolgokba :) Hogy meséli hogy nem tudta magát megölni az a sorozatba kerult csak bele (persze ezt is ki lehetne magyarázni hogy attól máshogy még meghalhat) mindenesetre ahogy felnyársalva a bruxa vonszolta magát Nivellenhez és már készült széttépni a tokrát annak az egész jelenetnek úgy csak akkor van értelme ha azzal megölni akarná és tudná (ezt egyébként a novellából átvették)

Cupák - 2021. 12. 18. 22:58

A Witcher könyvek és játékok olyan magasra tették a lécet, amihez a Netflix még nem ér fel… bár nincs messze… A legnagyobb hiba szerintem ebben az egészben, hogy valami torz realizmus próbálkozással lerontották a karaktereket. Sem Geralt, sem Yennefer itt nem szuperhősök, hanem túl emberiek, csetlenek-botlanak, siralmasan sok a gikszer. Hogy egy egész évadon át a főszereplő szuper-mágusnőnek nincs varázsereje az egyenesen siralmas. Hát banyek… az első évadban több részen át nézhettem, ahogy rokkantként szenved, aztán meddőként, most meg az egyetlen erényét ill előnyét elveszítve köznapi emberként? Számomra ez kb nullára redukálta az egészet… NEM AKARTAM BÉNA YENNEFER-T! Sem az eredettörténetét nem akartam ilyen részletesen (elég lett volna egy mondat, hogy valaha nyomorék volt és pont…) és nem akartam mágiát vesztett Yennefer-t sem. Két évadon át zömmel egy kiherélt főszereplőben gyönyörködhetünk… amikor meg épp a topon van, akkor meg szerencsétlen… (a védelmezett lovagja banális módon a székletébe döglik, a mágustanács nem oda küldi, ahová akart menni, az első szerelme elárulja, Geralt szerelmet lop tőle a dzsinnel, az általa védett királynő a bébijével együtt meghal, aztán nuku varázserő,majd egy démon zsarolja, és mindenkit elárul akit csak lehet. Ez lenne egy főszereplő szuperhős mágus? Ezt nagyon nem gondolták át az átírók.
Ciri az első évadban siralmas volt, de legalább ő most már alakulgat (minden téren), ez legalább kárpótol Yen miatt…
Tissaia is leromlott, bár a szépsége (és a színésznő zsenialitása) hálisten megmaradt az évadban, de mint nagyívú vezérkarakter elhalványodott, holott sokkal többet van a képen…
Geralt is a kelleténél többet szerencsétlenkedik, kezdettől persze… amit nem kéne, mert ő nem balfék, hanem a legjobb szörnyvadász. Az első évadban minden egyes ügyét elbaltázza. Mostanra már ez nincs, jól öli a szörnyeket viszont túl sokat nyüglődik… nem kéne ilyen nyűgös legyen.
A dalnok srác javult sokat, bár ez nem nehéz, mivel az első évadban kb elviselhetetlen volt minden téren (az éneke is); most végre összehegesztettek neki egy egész tűrhető nótát és jól is néz ki, mondhatni kiforrt…
A witcherek teljesen el vannak fuserálva Kaer Mohren-ben… legalább még egy fehérhajú nem ártott volna, hiszen ez a fő jellemzője egy vajáknak nemde? Még Vesemír is inkább szőke…
Triss sokkal jobb lett világosabb hajjal és jobb szerep átéléssel, csak mondjuk egy nap után már nem tudom elmondani, hogy mi is volt a szerepe, azonkívül, hogy elment Kaer Mohren-be és ott időzött…
A díszletek, épületek, kosztümök, maszkok, szörnyek mind kiváló profi munkák. Látványvilág hibátlan. A sztori vontatott, zagyva, csapongó és túl lineáris.
A finálé nagyon erőltetett, elnyújtott és ötlettelen, viszont a csattanó a végére legalább ütős lett…
Nem rossz munka összességében, de a parádés vagy zseniális szinttől azért messze van… 10/7

irgum76 - 2021. 12. 19. 09:55

sokkal szebb, sokkal profibb kevésbé szórakoztató

davideo - 2021. 12. 19. 10:35

borzalmasan bugyuták a párbeszédek…

Anonymus - 2021. 12. 19. 15:19

Végignéztem az évadot. Sajnos sokkal rosszabb mint gondoltam.

SPOILER!!!!!

Valaki el tudná magyarázni, ezek a witcherek eddig hogy maradtak életben?

Az utolsó részben konkrétan 3-nak is átvágja álmában a torkát Ciri. A witchereket kiképzésük során direkt hónapokra a vadonba száműzik, hogy a reflexeik mindenféle környezeti zajra reagáljanak. Konkrétan meglepni sehogy se lehetne őket.

Na meg a másik, konkrétan 2 darab szörny megöli majdnem az egész Farkas iskolát.

Abc09 - 2021. 12. 19. 16:44

Cupák: Wicherek nem fő jellemzője feltétlen a fehér haj. Geralt egyedi kisérleti főzetet kapott amitől hajában nincsenek pigmentek.

David33 - 2021. 12. 19. 16:51

“A legnagyobb hiba szerintem ebben az egészben, hogy valami torz realizmus próbálkozással lerontották a karaktereket. Sem Geralt, sem Yennefer itt nem szuperhősök, hanem túl emberiek, csetlenek-botlanak, siralmasan sok a gikszer. Hogy egy egész évadon át a főszereplő szuper-mágusnőnek nincs varázsereje az egyenesen siralmas.”

Szerintem ha valami nincs ebben a sorozatban az pont a realizmus! Elvégre mágusok, Elfek, Witcherek meg egyéb szörnyek vannak a sztorikban. Az egyetlen realista dolog benne, hogy ami mindig is a Witcher történet alapja volt, hogy lehetsz te bárki, ugyanúgy esendő vagy, emberi. EZ a könyvek mondandója, mindig is ez volt, a család fontossága és az empátia!

Nem tudom mire célzol pontosan, remélem, hogy nem a Witcher 3 játékra, mikor azt írod, hogy Geralt és Yen nem szuperhősök, de azt azért tisztázzuk, hogy ez még a sztori eleje! A Witcher 3 a könyvek után játszódik. A könyvekben a csata után Yen megvakul és nagyon sokáig benne sincs a sztoriban. Ezt azért hagyták ki a 2. évadból mert semmi fontosat nem adott hozzá a könyvben sem a történethez. Ezért inkább átvariálták és a vakság helyett az erejét vesztette el. Szerintem ez egy nagyon jó húzás volt mert a könyvben tényleg nem volt értelme a vakságnak. Nem is kezdett vele semmit az író. Sokan elfelejtik vagy nem is tudják de a könyvek sem mindig akciódúsak hanem baromi vontatottak, különsen a Tündevér ami alapján a 2. évad is készült. Egy deka harc nincs benne kb. Az, hogy itt Yen és Geralt túl emberi az pont azért van mert Ciri még nagyon fiatal és kell neki egy olyan család amiben nem csak azt tanulja meg, hogy hogyan lehet erős hanem hogy hogyan lehessen ember is. Épp ez a sorozat legfontosabb eleme, hogy Ciri erejét bárhogy lehet használni és ha rossz kezekbe kerül a világot is el lehetne vele pusztítani. Geraltnak meg kellett idén tanulnia, hogy legyen apa, Yennek pedig rá kellett jönnie, hogy nem a varázsereje a legfontosabb része, hanem Ciri és Geralt.

Netflixen már fenn van a félórás videó arról, hogy hogyan készült a 2. évad, abban elég jól elmondanak mindent, akik látták végig az évadot azoknak mindenképp ajánlom! Főleg ha semmit sem tudnak a Witcherről vagy ha csak a játékokkal játszottak. De a könyvek olvasóinak is ajánlom, hátha választ kapnak arra, mit miért változtattak meg.

irgum76 - 2021. 12. 19. 18:56

fura ez a hájp mentesség
két éve mindenhonnan a tosz a koin bömbölt
most meg semmi…

bvr - 2021. 12. 19. 19:12

mondjuk azért az a dal brutális hogy mennyire betalált, plusz minden nyelven, plusz azóta is mennyi rengeteg cover feldolgozás. Ennek nincs azért receptje.

Én inkább arra leszek majd kíváncsi hogy amikor majd mindig lesznek itt a listán a mit néztek az emberek a netflixen ott hogy fog teljesíteni, mert az első évad az kb folyton ott volt az első tízben.

Itt miközben néztem és hogy ez hogy sikerült azért kicsit akár még aggódhattam is volna (de persze nem mert akkor már volt hír hogy 3. évad berendelve) hogy azért a Netflixnek sikerült már második évadra földbe állítania könyvadaptációt (Altered Carbon)

irgum76 - 2021. 12. 19. 19:29

én a Coub-on lárválkodok
és oké, hogy nincs egy ahhoz hasonló dal
de az első évadnál dőltek a coubok most meg egész hétvégén kb 10 darab született
és nem igazán értem miért

ennyire érdektelen lenne? vagy csak simán nincs annyi epik jelenet amit coubolni lehetne?

schray - 2021. 12. 19. 20:10

@David33 Hát a könyvben Geraltot féltucatszor örökre megnyomorítják, csak a játékban lett ennyire OP szuperhumán.

Nekem az évaddal az a bajom, hogy gyakorlatilag egy óriási lassan hömpölygő expozíció, szép set piecekkel, meg jól koreografált de teljesen helykitöltő harcokkal. Érdekes, meg jó, meg minden, csak na, azért kicsit jobban pörgethették volna az eseményeket.

David33 - 2021. 12. 19. 20:37

“két éve mindenhonnan a tosz a koin bömbölt
most meg semmi…”

Fentebb írtam már, hogy a score szerintem most is rohadt jó lett. most is van 4-5 nagy kedvencem. Kaer Morhen és a Power and Purpose pl nagyon jók. Viszont Jaskier új dala szerintem megint baromi jó lett. Oké, nem olyan hangzatos mint a Toss a Coin to your Witcher de Burn butcher burn nekem nagyon bejön! Igazi ritmusos jó kis nóta. Némileg vicces is ugye. :D

bvr - 2021. 12. 19. 20:37

coub-ot nem igazán ismerem, de ha te sokat lattal akkor te tudnad megmondani ebben az evadban volt-e sok hasonlo.

En ha mar “hype” akkor a lefutasra leszek kivancsi, mert bar azert az elso evadrol is boven megvoltak nem csak a pro hanem a kontra velemenyek is (es most foleg nem a szelsosegesekre gondolok, hanem hogy kritikakban, kommentekben a “középen állók” is a sok pozitivum mellett altalaban soroltak azert boven negativumokat is) , megis ahogy irtam a nezettseg folyamatosan megmaradt az ev soran, es baromi kivancsi leszek ennel a masodik evadnal ez hogy alalkul.

bvr - 2021. 12. 19. 20:48

schray “azért kicsit jobban pörgethették volna az eseményeket”
ez egyébként egy nagyon érdekes komment (és ha jól értem te is olvastad a könyveket) mert ugyanígy az is igaz hogy rögtön átrohantak szinte az 5 kötetes regénycikluson :) És a kettő valahogy egyszerre igaz, nem igazán találták el a ritmust.

zolij - 2021. 12. 19. 21:16

Méla: ffs, milyen havas lengyel erdőkben, még csak nem is a Földön játszódik a sztori.

bvr - 2021. 12. 19. 21:43

zolij: azert gondolom ertetted mire vonatkozott Méla kommentje :)
És ez amúgy egy teljesen jogos komment egy fantasynál (ahol a hangulat, a világépítés illúzója tök fontos), kár hogy kicsi az esély hogy ezt normálisan ki lehessen beszélni, én pl. nem is hoztam szóba az első évadnál (pedig szerintem zavaró volt), sem a WoT-nál (ott még rosszabbul jött ki a nyitó helyszín miatt) És ez több fronton is félremegy, mert mégis miért kéne minden sorozatnak (ahol ezt szervesen nem tudják jól megcsinálni) ez egy küldetése legyen, azon belül is kb minden jelenetsornak. Pedig amúgy nem lehetetlen ezt jól csinálni, Guy Ritchie pl. tudott csinálni úgy fantasyt hogy ott mintha egy mai gengszter-Londont vitt volna vissza, szerintem nem is volt annál a filmnél semmi gond azzal hogy voltak a vikingektől kezdve kung-fu Johnon át a fekete kerek asztal lovagig minden náció. Szóval a néző azért nem ártana ha látna mögötte valami koncepciót.

Shyllard - 2021. 12. 19. 22:08

BÍrtam az első évadot is, de annak a legtöbb hibáját nekem itt orvosolták. Baromi szórakoztató és élvezetes lett a 2. etap, s őszintén szólva a 3. évadot már sokkal jobban várom, mint ahogy azt a mostanival tettem. Henry Cavill meg nem tudom, hogy a 2 évvel ezelőtti eresztésben is ennyire jó volt-e, de kifejezetten jó alakítást hozott most.

schray - 2021. 12. 19. 22:25

@bvr igen, pontosan, valahogy a ritmus nem mindig működött. A finálé előtti epizód első 90%-a pl. már merő unalomba fordult, mindenki állati fondorlatos volt, miközben spoilert elkerülendően fogalmazva: két fő karakter közötti kapcsolatot és fél könyvnyi fejlődést megoldottak négy jelenetben. Persze a könyvek is gleccser tempóban haladnak a fő sztorit illetően, miközben 200 karakter egy millió dolgot művel, de ez már csak a zsáner jelenlegi divatja, közben legalább épül a világ.

Amúgy SPOILERES kérdés:
Már rég olvastam, jól rémlik hogy ez a démon dolog nem a könyvekben volt, hanem inkább a TW3 egyik dlc-jében? Amikor Fringilla megállította az időt és leszúrkálta a népeket ugrott be, hogy a játékban Gaunter O’Dimm húzott nagyon hasonlót és innen jött a gondolat, hogy maga a démon is aki keverte a lecsót eléggé hajaz erre a történetre, erősen remixelve… (először a mocsári boszorkányokra gondoltam, talán az is van benne)

Úgy általában egyébként jelentősen közel mozdultak a játékféle reprezentációhoz, mind vizuálisan, mind karakterek és történések szempontjából. Ami végülis nem baj, bár felvet pár kérdést…

Gery89 - 2021. 12. 20. 07:08

Szerintem jobb volt, mint az első évad, az sem volt “rossz”, de ez számomra élvezhetőbb volt. Mondom ezt úgy, hogy olvastam a könyveket, bár nem tartoztak a kedvenceim közé sosem, és én nagyon nem bánom, hogy a készítők jóval eltértek az alapoktól. Nekem ez egy erős 7/10.

bvr - 2021. 12. 20. 08:40

schray: a játékokat nem ismerem csak a könyveket, de ilyen formában ez szerintem sem volt a könyvben. Amúgy azért így ebben a formában egy elég egyszerű ötlet volt, kb egy olyan kapcsold-ki-az-agyad látvány blockbusterben megy el mint egy Pacific Rim (de az csak két óra, és azzal mentegethetik magukat hogy úgyis csak a bazi nagy robotokat meg a zúzást várták a népek)

Pénzes Ádám - 2021. 12. 20. 09:27

Fantasztikus lett a 2. évad.
Mondom ezt úgy, hogy nekem az első is nagyon tetszett. Vesemir karakterét illetően szerintem ez a színész teli találat,a látvány pazar (még az első évadhoz képest is emeltek a színvonalon) Monumentalitásban tiszta Gyűrűk Ura utánérzésem volt, nagyon jól néz ki az egész.
A cselekmény pedig sokkal jobban fókuszáltabb, követhetőbb mint az első évadban.

Nálam 10/10

bvr - 2021. 12. 20. 09:41

“Monumentalitásban tiszta Gyűrűk Ura utánérzésem volt”

basszus legalább ilyeneket ne írnál… Hogy nagyon tetszett meg tízpertíz az rendben van, tök jó hogy neked ennyire bejött. De a látványvilág összehasonlítása azért ezek azért szakmai dolgok, nyilván lehet is magyarázni hogy sokkal kevesebb a pénz meg a talent, de ezen túl ne szórakozzunk már, itt a grandiózus tájképek, a nagy csaták, a külső és belső díszletek de akárcsak a kosztümök, mind koncepció mind megvalósítás szintjén a nyomába nem érnek a Gyűrűk Urának, amit mondjuk a hbo-minőségű GoT-nak sikerült azért megközelítenie.

winnie - 2021. 12. 20. 10:48

bvr: kérdés, hogy mi a grandiózus definíciója. és tényleg nem vita miatt írok ilyet, szerintem mindenki tudja, hogy számára milyen a hatás, hanem azért, mert tegnap néztük meg a gyerekekkel, és azért látszik a gyűrűk urán, hogy 20 éves film, és nominálisan annyiból készült, mint manapság némelyik tévésorozat 4-5 epizódja. nyilván nem láttam minden szóbajövő dolgot, de abból, amit írsz, a csaták jogosak lehetnek (bár a LOTR sokszor elég CGI, máskor pedig túl közeli darálás, ami jól néz ki, de nem grandiózus), a belsők nagyon is igazak (akár a cgi, akár az épített), viszont a tájak kapcsán ma sokkal, de sokkal több a lehetőség szerintem (nem tudom, hogy a witcher élt-e vele), a jelmezek kapcsán szerintem ma már sok mindennel nem is említhető egy lapon a GYU.

juhaszvik - 2021. 12. 20. 11:09

Megnéztem, tetszett. Első évad nálam 6.5/10, ez a mostani alulról egy hetes. Látványban sokat javult, az első évadban volt néhány kifejezetten gagyi felvétel, úgy tűnik itt maradt szufla a végéig. Sztori: az első rész után féltem, hogy ilyen monster of the week jellegű lesz továbbra is, de hálaégnek beindult a gépezet és folyamatosan zajlottak az események a fő szálakon.

Ha már itt vagyok egy kérdés (spoileres): az utolsó rész végén mi volt az a tanács, ahol az északi királyok és az egy darab mágusnő ült körben? A Testvériségről beszéltek, de az nem a varázslókat jelenti? És akkor hol voltak a többiek, miért csak Tissasia (Zsuzsanna testvér) volt az asztalnál?

bvr - 2021. 12. 20. 11:47

winnie: Mondjuk a grandiózust vegyük akkor ki mert ott tényleg akkor olyanok jönnének mint Kürt vár ostroma, a Pelennor mezei csata, Gondor ostroma, és hiába 20 év de szerintem nagyon jól öregedtek, komplexek és hihetetlenül hangulatosak még ma is, minden évben újra nézem, a GoT is talán ha az utolsó évadokban tudott legalább hasonlóakat (itt mondjuk az első évadban legyen egy Calanthe vezetésével (hol van abban akár csak egy olyan jelenet amikor pl. Legolas elefánt-ostromló jelenete), vagy Cintra ostroma (vs mondjuk Kürtvár) , stb. De még csak idáig sem mennék, hanem nézzétek meg milyen amikor a Witcherben bemennek egy faluba (kb a nulla, legfeljebb egy jobb-rosszabb állókép ha egyáltalán) szemben pl. amikor a Két toronyban belovagolnak Edorasba, azt miylen szép képeken keresztül követjük végig. És persze, mondom érthető hogy nincs pénz Új-Zélandra hanem csak pl. a Kanári szigetekre akkor nagy csodát ne várjunk (mármint szerintem amúgy a Kanári szigetek amúgy tök jó hely utazóként, nem azért mondom) A GoT-nál meg le lehet követni évadról évadra hány és főleg hányféle helyen forgattak. Meg is van persze ennek az ára.
Amúgy érdekes hogy a belsőknél Te is azt írod  hogy akár az épített, akár a cgi, ott nagyon igaznak tartod hogy mennyivel rosszabb a Witcher, azaz itt akkor lehet hivatkozni hogy “de csak rá kell nézni” :) , míg a jelmezeknék viszont (ha jól értem) azt mondod hogy a Witcher (meg még sokan) sokkal jobb, pedig én itt is csak a GoT-t tudnám a LotR mellé tenni. Számomra akár a Wicher, akár a Wheel of Time valami elképesztően művi volt, és borzasztóan koncepciótlan (míg a Lotr-nál meg totál átjött hogy ilyenek az orkok, ilyenek a tündék, a törpök, ez most Gondor, az Rohan, stb. Ugyanígy a GoT-ban hogy ez most Királyvár, az a Fal, ezek a dothrakiak, az Deres, stb) Persze az HBO-nak már a Róma alatt olyan (nyilván túlzó) híre volt hogy ha egy háttérszereplőnek megcsörren a pénz bent a zsebében még azok is korhű érmék lennének, de ha már GoT, pénteken az első pár rész után direkt visszanéztem a GoT nyitó jelenetét (amikor ugye kimennek a fal mögé) és az tök jó volt, itt meg egyszerűen csak a fejemet csóváltam hogy amúgy jók lennének ezek a havas jelenetek de hát egyszerűen közben a kosztümök miatt legtöbbször nulla hangulat mert az jön át hogy sétálgatnak a stúdióban és hullik a műhó… Pedig mekkora potenciál lehetett volna benne hogy nyilván aki edz az nem, de akik csak nézik, mint egy téli NFL meccsen az mennyire hangulatos hogy a pályán ugyanúgy gyűrik egymást a vékony mezekben a zuhogó hóesésben de aki megy leülni és elemezni rögtön teszik rá azokat a bazi nagy kabátokat.
(mondjuk itt a kaer morhen-i szál amúgy is kiemelkedően rossz volt minden szempontból (sztori, karakterek, stb), de pl tök fölöslegesen beletettek egy csomó vajákot akikkel aztán látványosan nem tudtak kezdeni semmit… (az utolsó részben legalább töltötték velük a hátteret, de az is persze simán elhagyható lett volna) És a jelmezekre visszatérve, totál összevisszák voltak, pedig érdekes módon az első évadban a strygás rész elején volt egy másik vaják, aki nem Geralt koppintása volt, mégis azonnal átjött a nézőknek kiről van szó.

David33 - 2021. 12. 20. 12:23

ESETLGESEN SPOILER LEHET!

juhaszvik: Tissaia és kis ölebe az új vezérek most már a Testvériségben. A királyok pedig azért voltak ott mivel őket képviselték eddig is a mágusok. A következő évad arról fog szólni hogy konkrétan az egész kontinens Cirit fogja üldözni ilyen olyan okból. Egyedül az Elfek azok akik velük lesznek hiszen közéjük tartozik.

feanor - 2021. 12. 20. 13:00

Nekem 10/10 lett ez az etap is, az első évaddal sem volt semmi bajom az égvilágon (oké, a béna sárkány kivételével), mondom ezt úgy, hogy évekkel ezelőtt már olvastam a könyveket és a játékot is vagy háromszor letoltam dlc-kel együtt. A karakterek határozottan fejlődtek, a látványvilág mesteri, a sztori ugyan átírt valamennyire, de ha Sapkowskinak sincs baja vele, akkor nekem miért is lenne? Érthető volt a storyline és Dijskránál is konkrétan felvinnyogtam mikor megláttam Graham McTavish-t a szerepben. A zene szuper, nekem a legjobban a Whoreson prison blues jön be, de mindhárom Joey által énekelt szám konkrétan k.jó. Ez is mennyit jelent, hogy van három olyan szám, amiből talán ha másfél hangzik el úgy-ahogy a sorozatban, de kompletten, zenével, mindennel megcsinálják, igényesen.

feanor - 2021. 12. 20. 13:08

juhaszvik – a Testvériség képviseletében találkozott Tissaia a királyságokkal (kivéve Redaniát) hogy elmondja, Ciri él és hogy egy vajákkal bújkál, és Redania is keresteti. El is mondják hogy ha megtalálja, akkor ha feleségül veszi, igényt tarthat Cintra trónjára. De ezt amúgy Geralt elmondja Cirinek már az elején, hogy ezért nem mehetnek Skelligére sem, mert rögtön hozzáadnák valami Lord Büdösszájhoz. Magyarán Cirire vérdíjat tűznek ki, mert mindenki más csak a vérét nézi majd (királyok, mágusok, tündék) nem pedig őt magát. Senkinek sem fontos az ő jól-léte, csakis Geraltnak (és Yennek meg egy maroknyi barátnak).

juhaszvik - 2021. 12. 20. 13:28

feanor: az elhangzottakat értettem, amit nem, hogy mi volt ez az összejövetel. Volt ott legalább 4 uralkodó, akik csak úgy összeültek valahol (meeting egy étteremben)? Nyilván ne a realizmust keressem egy fantasy történetben, de amiről szó volt, azt postafordultával is közölhették volna egymással, egy ilyen királyi szupertalálkozót összehozni pedig gondolom nem egyszerű, és kb. erről beszélne az egész világ. Egyetlen opció lenne, ha a mágusok összerántanák őket Aretuzában, de akkor nyilván nem csak egy mágus ült volna az asztalnál.

bvr - 2021. 12. 20. 13:43

juhaszvik: “a mágusok összerántanák őket” pont ellenkezőleg, arra már évadon belül a korábbi részekben is volt utalás (a könyvekben pedig még inkább kifejtve) hogy itt a királyok és a varázslók már egymás előtt titkolóznak és szervezkednek (közben persze a csoportokon belül is megy az intrika)

CaWarin - 2021. 12. 20. 13:59

A 2. rész után úgy döntöttem, hogy nem folytatom, nekem ennyi volt. Egyszerűen nem tudom befogadni, hogy ily módon eltérnek a könyvektől. Talán egyszer lesz egy olyan Vaják-sorozat, ami hűbb adaptáció lesz.

juhaszvik - 2021. 12. 20. 14:16

bvr: fizikai értelemben értettem az “összerántást” (teleport), vagyis másképp el nem tudom képzelni, hogy négy király leüljön egy asztalhoz. Titokban pláne nem.
Eddig ugyan nem igazán voltak szem előtt, de attól még a kontinens top vezetőiről van szó, akik felteszem mindenhová kisebb sereggel és kísérőkkel mennek.

evilskati - 2021. 12. 20. 14:29

Nekem jobban tetszett, mint az első évad. A sztori követhető volt, úgy éreztem van súlya, mondanivalója. A színészek is nagyon rendben voltak. A látvány brutáljó lett, persze azért látszik, hogy próbálták minimalizálni a költségeket a kevesebb helyszínnel és a több beltéri jelenettel. De ezek részletgazdagon lettek megoldva, szóval jó volt nézni.

A könyveket nem olvastam és a játékokkal sem játszottam. Összességében várom a következő évadot, úgy érzem most jutottunk el arra a pontra, hogy akkor innentől fog igazán beindulni a buli.

bvr - 2021. 12. 20. 14:40

juhaszvik: hát ez már tényleg az a szubjektív kérdés hogy kit mi mennyire zavar. Nekem pl. nem gond elfogadni hogy meg lehet szervezni egy titkos királyi találkozót és nem különösebben érdekel hogy hogyan (persze az is segít hogy ez egy elég érdekes dolog ami leköt) Ellenben engem pl. zavart hogy mégis mit keresnek a k*rvák a vajákok titkos hegyek közti erődjében (és hallottam hogy erről elhangzik két mondat az epizódban de az számomra totál bullshit) , akik amúgy egyszer majd csak elpárolognak (pedig pont a szerint a két mondat szerint annyi tudatmodósító van bennük hogy azt sem tudják elvileg hol vannak), aztán ugyanígy végig az egész sorozatban portálokon keresztül jönnek-mennek ide, kivéve a végén, akkor (mivel akkor tényleg sürgős :)) viszont lóháton teszik meg pikk-pakk az utat :)
(és ugyancsak de ellenkező előjellel, ez persze azért is van mert kb az összes Kaer morhani jelenetet bénán elpazarolt játékidőnek láttam, de azt a tivornya-szerűséget meg aztán főleg)

juhaszvik - 2021. 12. 20. 15:12

bvr: nekem alapból tetszett a Kaer Morhenes helyszín. A fizetős nők ottlétében inkább az volt furcsa, hogy a csóró/fillérb*szó witcherek csak úgy simán megvendégelik egymást egy halom (k…-ával) nővel, ráadásul el is hozzák őket jó messziről (biztos nem volt olcsó “mulatság”).
A teleportálás szabályait nem ismerem (pl.: csak oda lehet, ahol már voltál?), bár ott is inkább csak az volt kérdéses, hogy a tűzvarázsló hogyan talált oda. Triss régi vendég, a végén pedig egyedül az ál-Ciri tudott volna csak kaput nyitni, szóval teljesen érthető, hogy mindenki lólábon tette meg az utat.

ponyisland - 2021. 12. 20. 16:12

Vegyes érzéseim vannak ezzel az évaddal kapcsolatban. Ahogy már többen is írták, nagyon szép lett, sokkal igényesebb, mint az előző évad, jót tett neki, hogy nem itthon forgatták, a tájak is csodálatosak. Viszont sajnálom, hogy nem olyan volt a felépítése, mint az előzőnek (monster of the week), csak az első rész tetszett (pont emiatt) úgy igazán. Utána haladtak az események,túl sok szálon is, és így pont a lényegből vett el időt. A lényeg alatt azt értem, hogy engem az egész háború, politika, hidegen hagy, a tündék is, igaz én ellennék azzal is, ha csak 1 órán át néznem Geraltot amint morog a feszes bőrnacijában és szörnyeket öl. :D Plusz egyszer sem volt benne félmeztelen, én nem erre fizettem be! :D
A vége meglepő volt, mivel nem olvastam a könyveket, de azért előtte már a sok Ciris szenvedés, hogy ki ő, mi ő kicsit fárasztó volt.

VvD - 2021. 12. 20. 20:18

Basszus, na most kivételesen sajnálom, hogy kijátszottam a játékot. Az utolsó jelenet csavarja jobban ütött volna, ha nem tudom előre. Na mindegy.

Nekem nagyon tetszett ez az évad. Bár kevesebb szörny ölés és szörny utáni nyomozás volt, (ha a monolitból kiszabaduló jószágokat nem nézzük), de legalább a lore és a világ épül tovább. Remélem még jó sokáig fogják készíteni az évadokat és nem kell megint egy két évet várni a következőre..

SPOILER
Akkor a következő évadban már a Wild Hunt jön? Vagy még előtte vannak történetek?

Illetve a másik: most jól értem, hogy Vesemir belenyomta Ciri-be a witcher szert? Mert nekem teljesen üresnek tünt az pisztoly üvege amikor Ciri felkelt az ágyból és elment Geralt-tal..

Aribeth - 2021. 12. 20. 20:36

Juhaszvik:
Az uralkodók találkozója a Tündevér kötetben is szerepelt, bár ott Vizimir király (akinek a háta mögött kavarnak a sorozatos verzióban) jelen volt, a mágusok pedig távol. Abban maradtak, hogy biztosabb, ha Ciri meghal, és akkor senki sem veheti feleségül őt a cintrai trónigénnyel együtt.

Aranyat ér az a fejezet, ahogy kedélyesen beszólogatnak egymásnak, Meve (Lyria királynője) pedig külön kedvencem.

“— Az ördögbe! — vágott Foltest öklével az asztalra. — Nem én vagyok az! Meg sem fordult a fejemben, hogy elvegyek valami kölyköt valamiféle trón miatt! Hiszen én…
— Hiszen te négy éve titokban együtt élsz La Valette bárónéval — mosolyodott el ismét Meve. — Úgy turbékoltok, mint két galamb, arra vártok, hogy az öreg báró feldobja végre a talpát. Mit bámulsz? Mindannyian tudunk róla. Mit gondolsz, miért fizetjük a kémeinket? De Cintra trónjáért, kedves rokon, nem egy király kész volna a személyes boldogságát feláldozni…
— Várjunk csak — vakarta meg a szakállát sercegve Henselt. — Azt mondod, nem egy király. Akkor hagyd csak egy kicsit Foltestet. Vannak mások is. Annak idején Calanthe hozzá akarta adni az unokáját Verdeni Ervyll fiához. Ervyllnek is kedve támadhatott Cintrára. És nem csak neki…
— Hmm… — mormolta Vizimir. — Ez igaz. Ervyllnek három fia van… És mit mondhatunk az itt egybegyűltekről, akiknek szintén vannak férfiutódjai? He? Meve? Csak nem hintesz te véletlenül port a szemünkbe?
— Engem kizárhattok — mosolyodott el Lyria királynője még bűbájosabban. — Ami igaz, az igaz, kószál a világban két sarjam… Az édes feledés gyümölcsei… Már ha eddig fel nem akasztották még őket. Kétlem, hogy hirtelen bármelyiküknek is kedve támadna királykodni. Nem volt rá se hajlamuk, se késztetésük. Mindketten hülyébbek voltak még az apjuknál is, legyen neki könnyű a föld. Aki ismerte az én megboldogult férjemet, az tudja, mit jelent ez.
— Tény — szólalt meg egyetértően Redania királya. — Én ismertem. A fiúk tényleg hülyébbek? A fenébe is, azt gondoltam, nála senki sem lehet hülyébb… Bocsáss meg, Meve…
— Szóra sem érdemes, Vizimir.”

xbtz - 2021. 12. 20. 22:19

most nézem újra szinkronosan (3.rész közepén), és faszányos lett (kiv. Geralt őt szokni kellett) jó nem egy The Sopranos szintű különbség van az eredeti és és szinkornos verzió között, de legalább megjelent az intellektusa a karaktereknek, szóval gratula

yagami01 - 2021. 12. 21. 02:26

Úgy, hogy nem olvastam a könyveket, nekem kifejezetten tetszett a 2. évad (is, de talán jobban, mint az első, bár újra kéne nézni majd).

winnie - 2021. 12. 21. 05:12

” Akkor a következő évadban már a Wild Hunt jön? Vagy még előtte vannak történetek?”

ha az alapra célzol, akkor most nyilatkozta a készítő, hogy A megvetés ideje – The Time of Contempt lesz az adaptáció tárgya

Gandalf - 2021. 12. 21. 08:23

“Basszus, na most kivételesen sajnálom, hogy kijátszottam a játékot. Az utolsó jelenet csavarja jobban ütött volna, ha nem tudom előre. Na mindegy.”

A könyvsorozatban ez a csavar a hetedik (!) kötet legvégén derül ki. Az egész saga egyik legnagyobb hűbazdmegje, nem is értem, a Netflix miért sütötte el a 2. évad végén… :(

winnie - 2021. 12. 21. 09:35

A készítők sütötték el, minden bizonnyal okkal a folytatás kapcsán – ilyesmi elő-előfordul az adaptációkban, ha úgy érzik, hogy a történet előrevitelét szolgálja, és néhol valóban azt teheti, ha abból indulunk ki, hogy mondjuk a könyvíró bizonyos könyveknél még nem tudja, hogy fog alakulni a sztori, viszont a sorozat írója előtt ott van minden, és adott esetben plusz is lehet, ha hamarabb dobja be.

De ez csak általánosság, biztos vagyok benne, hogy Hissrich beszélt vagy fog beszélni erről a húzásáról.

Igen, itt beszél róla, talán indokol is: https://variety.com/2021/tv/features/the-witcher-season-2-ending-explained-1235137083/

CrashBoostZoom - 2021. 12. 21. 09:37

Megnéztem és én itt ki is szállok. Eszméletlen sok változtatás amit többnyire semmi sem indokolt és még a saját idióta narratívájukat amit még az első évadban kezdtek (például hogyan működik a mágia a Witcher világában) is tovább folytatták.

Szerintem itt az ideje, hogy egész Witcher világát elengedjem. A játékok szuperek, a többi dolog már nem annyira és eléggé rá is untam már.

Hulp - 2021. 12. 21. 10:17

Nekem alapvetően tetszett a második évad. Az eleje kicsit unalmasabb volt, de a végére rendesen felpörgött. Az első pár részben egyáltalán nem egy átívelős sorozatnak tűnt, hanem inkább epizodikusnak. Nem volt semmi vezérfonal. Már az évad előtt olvastam egy indexes cikkben, hogy sokkal visszább vettek a meztelenségből, pár hangosan picsogó prűd néző miatt. Ezt megint miért kellett? Szerintem ennek a fantasy világnak ugyanúgy része ez is. Az első évadhoz sokat hozzátett ez is. A varázsló csajok fürdésénél látszott, hogy az utólag lett átírva, ott még rendesen meztelennek kellett volna lenniük, mert így tök semmi értelme nem volt a jelenetnek. Ugyanígy Ciri fürdős jelenete. Amikor Geralt és Yen újra találkoztak, akkor se volt köztük semmit. Könyörgöm, ez nem egy Disney mese. Aki azt akar, az miért nem a Disney-t nézi. Plusz a másság elfogadása a tündék kapcsán is már túl direktben lett tolva.

Yooha - 2021. 12. 21. 10:59

Nem olvastam könyveket, nekem így tetszett.
Ami zavar – vagy csak nem figyeltem eléggé – hogy sose írják ki a helyszínt. Nehéz volt követni, hol ki van, ki van kivel. Pl. a félkör alakú tó a torony mellett az Cintria? Oké, a Vajáklak az megvan, de kb ennyi a biztos.

xtz - 2021. 12. 21. 11:36

^^^ gondolom ahol nem dobálták meg kővel az elfeket az volt Cintra/Xin’trea, tecsőn volt miholvan videó megvan: ” A Kontinens Térképe Tutorial Kezdőknek – A Witcher/Vaják Világa”

Gandalf - 2021. 12. 21. 23:22

Szerintem ez a magyarázat alibi. Valójában attól félhettek, hogy a játékok (és a kapcsolódó Google-találatok) miatt nem tudnák a sorozatzáró évadig eltitkolni.

Ráadásul a császár maga nem is titkolja, hanem mindenki füle hallatára (beleértve a foglyokat) elmondja, hogy mi a helyzet. Ennek komoly következményei lehetnek a cselekményre nézve.
Ahogy annak is, hogy Ciri a látomásaiban láthatja a szüleit (a könyvben nem emlékezhetett rájuk, mert csecsemő volt az eltűnésükkor).

David33 - 2021. 12. 22. 18:05

Egyáltalán nem alibi magyarázat. A könyvben semmi értelme nem volt eddig húzni ezt a csavart. Hogy nézne már ki egy sorozatban, hogy mondjuk 6 évadon keresztül dumálnak egy császárról, akit sosem látunk de sok köze van Cirihez? Akkor meg mindenki amiatt rinyálna, hogy miért dumálnak róla ha nem látjuk? Ez az egyik legjobb húzása szerintem az íróknak hogy már most lelőtték a poént mert így több értelem van abban amit látunk a jövőben, hogy mit miért tesz Ciri miatt.

Egyébként amit írsz pont erre ad magyarázatot, hogy miért csinálták. Ez csak egy újabb löket Cirinek, hiszen gondolj bele mit érez majd ha megtudja, hogy az apja él. A könyvolvasóknak ez megint egy új sztori egy új megközelítés amitől izgalmas lehet az egész. Egyébként Ciri nem látja a látomásaiban a szüleit, azt a banya csinálta hiszen ő hivogatta. Magától nem tudta volna látni őket, Triss elkezdte a varázslatot amibe később a a banya is becsatlakozott.

Amúgy ezt mindneképp ide akartam tenni mert sokan nem tudják vagy csak ignorálják, hogy mit is jelent az, hogy adaptáció:

“átalakítás, valamely írásműnek egy meghatározott igényű közönség ízléséhez való átformálása”

Sragi - 2021. 12. 24. 15:54

Könyveket továbbra sem olvastam el, az összes játékot főleg a 3.részt rongyosra játszottam.
Engem továbbra is a szokásos Netflix féle píszí casting zavar csak.
Ez egy szláv mondakörön alapuló valami.
Színesbörű Witcherek, meg elfek :D
Na mindegy ezt már elengedtem.
Érzésre sokkal jobban sikerült mint az első évad, ott tényleg sokszor követhetetlen volt a történet és, hogy ki kivel van stb.
Itt már lineárisabb volt a sztori ami picit most hátrány is lett.
Az viszont nem zavar, hogy az írók ezt azt változtatnak, nyilván a végén
SPOILER : Wild Hunt megjelenése
tenyleg elég korán el lett lőve, de biztos okkal történt.
Zenék továbbra is elég jók, bár az első felvonásban sokkal dinamikusabbak voltak.
Ami talán zavart, azok a szörnyvadászatok.
A látvány meg a CGI tök mutatós, viszont nagyon hamar el lett intézve szinte mindegyik, jobban tetszett volna ha Geralt többet bírkózik velük.
Mindenképpen javulás történt, főleg ha a herezacskó nilfgaardi páncélokra gondolok vissza :D :D.
Én még elneztem volna még 2-3 részt, ez a 8 kicsit kevés, több dolgot is ki lehetett volna bontani.
Mindenesetre a 3.évad valószínűleg még látványosabb és pörgősebb lett.
Az apró gag-ek a játékból külön pirospontot erdemelnek. :)
8/10

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz