login |

Hétfői és keddi amerikai nézettség (12.13-14)

2021. 12. 21. 08:30 - Írta: Deny

5 hozzászólás | kategória: amerikai nézettség

(Múlt hétfői és keddi nézettség.) Hétfő este kivételesen az ABC is közvetített amerikaifoci-meccset, és természetesen ez elég is volt ahhoz, hogy nyerjék a napot, a The Voice döntője pedig picit szebben hozott, mint az előző hétfői adás.

Sajnos az NBC ötlete, hogy felhasználja a felvezetését az új komédiájuk előpremierjére, mint annak idején tették a Superstore-ral, a Telenovelával, vagy a The Good Place-szel, nem vált be, ugyanis az American Auto katasztrofálisan kezdett. Tény, hogy a 22:00 egyáltalán nem kedvező egy komédia számára, de azért az borzasztó, hogy a második részre rögtön eldobott 1M nézőt és majdnem egy teljes tizedet. Nyilván a hivatalos sávjában még érhet el elfogadhatóbb eredményeket, de az első benyomás tragikusra sikeredett.

Hasonló mondható el a másik újonc szitkomról, a Grand Crew-ról is, ami pedig azért nyitott silányul, mert a jóval előnyösebb 20:00-s sávban produkált kvázi azonos számokat kedden. A The Voice fináléját szerencsére nem döntötte be a dupla premier, pedig egy órával későbbre csúszott.

Kedden az est fénypontja az FBI-franchise volt, ami brutálisan tarolt, és Chicago-szerű eredményeket ért el. Az FBI 20%-ot ugrott egy hét alatt, és természetesen új évadcsúcsot is hozott, az egy órával korábbra kerülő Most Wanted pedig 1,5M-t és két tizedet pakolt magára a nagy epizódjával, kenterbe verve az International összes eddigi részét. A két krimi simán lekörözte a The Voice-t és az egyébként erősödő The Bachelorette-et is.

A Queens ismét megzuhant, az I Can See Your Voice-szal pedig megtörtént az, ami a másik korábbi The Masked Singer után futó produkcióval is: teljesen összeomlott a maszkos reality nélkül. Azonban míg a LEGO Masters így is elfogadható számokat hoz, Ken Jeong műsora már a(z elő)premierjével elvérzett. A CW-n tarolt az All American, és tovább emelt a 4400-en is, míg kedden a The Flash stabilan, a Riverdale pedig lefelé mozdulva pihent le.

Országos és kábeles nézettségek a tovább mögött. Itt a hétfői és keddi top 150-es kábeles nézettségi lista, csak csatornapremierekkel, ismétlések nélkül.

hétfői országos nézettségek

  1. Monday Night Football (ABC, 20.13) – 7,97M (18-49: 1.9, #1) (1.86)
  2. The Voice (NBC, 20.00) – 7,27M (18-49: 0.7, #2) (0.73)
  3. The Neighborhood (CBS, 20.00) (ism.) – 3,70M (18-49: 0.4, #3) (0.41)
  4. NCIS (CBS, 21.00) (ism.) – 3,51M (18-49: 0.3, #7) (0.27)
  5. Bob Hearts Abishola (CBS, 20.30) (ism.) – 3,23M (18-49: 0.3, #5) (0.33)
  6. American Auto (NBC, 22.01) – 2,95M (18-49: 0.4, #4) (0.36)
  7. NCIS: Hawaii (CBS, 22.00) (ism.) – 2,87M (18-49: 0.2, #10) (0.24)
  8. American Auto (NBC, 22.30) – 1,87M (18-49: 0.3, #6) (0.27)
  9. Gordon Ramsay’s American Road Trip (FOX, 20.00) – 1,14M (18-49: 0.3, #8) (0.26)
  10. All American (CW, 20.00) – 699e (18-49: 0.2, #9) (0.24)
  11. 4400 (CW, 21.00) – 395e (18-49: 0.1, #11) (0.09)

keddi országos nézettségek

  1. FBI (CBS, 20.00) – 8,31M (18-49: 0.7, #1) (0.75)
  2. The Voice (NBC, 21.00) – 6,98M (18-49: 0.7, #2) (0.70)
  3. FBI: Most Wanted (CBS, 21.00) – 6,86M (18-49: 0.7, #3) (0.69) (18-49: 898e)
  4. FBI: Most Wanted (CBS, 22.00) (ism.) – 3,64M (18-49: 0.4, #6) (0.37)
  5. The Bachelorette (ABC, 20.00) – 3,29M (18-49: 0.7, #4) (0.69) (18-49: 894e)
  6. Grand Crew (NBC, 20.00) – 2,35M (18-49: 0.4, #5) (0.40)
  7. I Can See Your Voice (FOX, 20.00) – 1,81M (18-49: 0.3, #7) (0.33)
  8. Grand Crew (NBC, 20.30) – 1,73M (18-49: 0.3, #8) (0.30)
  9. Queens (ABC, 22.00) – 1,14M (18-49: 0.2, #9) (0.24)
  10. Gordon Ramsay’s American Road Trip (FOX, 21.00) – 977e (18-49: 0.2, #10) (0.21)
  11. The Flash (CW, 20.00) – 717e (18-49: 0.2, #11) (0.17)
  12. Riverdale (CW, 21.00) – 290e (18-49: 0.1, #12) (0.06)

(A nézettségi adatok értelmezéséről, arról, hogy mi jó eredmény és mi nem, bővebben a Gyakran Ismételt Kérdések között olvashatsz.)

hétfői kábeles nézettségek (a teljesség igénye nélkül)

  1. The Landscapers – 128e; 18-49: 0.02, #1

keddi kábeles nézettségek (a teljesség igénye nélkül)

  1. The Oval (BET) – 1,025M; 18-49: 0.22, #1
  2. Assisted Living (BET) – 612e; 18-49: 0.15, #2
  3. Games People Play (BET) – 566e; 18-49: 0.13, #3
  4. The Last OG – 485e; 18-49: 0.12, #4
  5. The Oval (BET Her) – 78e; 18-49: 0.01, #T5
  6. Assisted Living (BET Her) – 52e; 18-49: 0.01, #T5
  7. Games People Play (BET Her) – 46e; 18-49: 0.01, #T5

5 hozzászólás Ne habozz!

SJ - 2021. 12. 21. 09:33

Bár nem feltétlenül nézettséghez kapcsolódó kérdés, de azért oda is tartozhat, bár lehet, hogy kuncogást vált ki egyes gyakorlottabb insiderekből, de azért felteszem:
Nem érné meg a csatornáknak több realityt adni, mert az én fejemben az él, hogy ezt a műfajt jóval olcsóbb és gyorsabb is leforgatni, mint egy sorozatot, nem? Pl. most ott a Voice, amely kétszer annyi slotot elfoglal, mint két szitkom együtt.
Pl. a Voicet kitolnák még egy órával, és akkor a két újonc szitkomot, úgymond le se kellett volna forgatni/berendelni stb.->szóval a csatorna spórolt volna, miközben hasonló nézettséget hozott volna a plusz egy óra már meglévő realityvel, vagy tévedésben lennék?
Ne értsetek félre, gyűlölöm a magyar adókra jellemző, “egy műsor hétköznap este 20.00-22.30 között” tendenciát, de a csatornáknak az USA-ban ez nem lenne egy járható út?

Thomas - 2021. 12. 21. 13:38

SJ: Ez teljesen így van, bevett gyakorlat volt eddig a Voice-nál is, hogy a finálé előtt a 20.00-s sávban csinálnak egy recapet az előző napi előadásokból, és ezzel húzzák kvázi 3 órásra a finálét. Nem hoz annyit, mint a tényleges finálé, de filléres tétel, és a Grand Crewt azért így is felülmúlta volna. És amúgy is jellemzően nyújtják a realityket, jó, a Voice már későbbi kor gyermeke, eleve 2 órás adásokkal indult, de az American Idol a csúcsán még az énekesek számától függően egy, másfél vagy két órában készült, és egy ideig félórás eredményhirdetőkkel, aztán a 10. évadtól álltak át arra, hogy minden performance show 2 órás, és inkább duplán/triplán énekelnek, vagy kitöltik mással. A Bachelor/Bachelorette is eredetileg 1 órás formátum volt, ha jól tudom, a siker hatására nőtt meg 2 órásra, meg biztos vannak még példák.

Ami miatt nem lesz már valószínűleg 3 órás a Voice, hogy értelmesen már nem lehet tovább duzzasztani, nem hiszem hogy az amerikai közönség jól fogadná, ha olyan szinten húznák az időt mellébeszéléssel, meg a szavazási módok folytonos sorolgatásával, mint itthon. Ott nincs meg ennek a hagyománya, ők a feszes realityket szokták meg, ha hirtelen felduzzasztanák őket plusz egy óra dumával, könnyen lehet, hogy még többen lemorzsolódnának az élő megtekintésről. De a nézettség már amiatt is romlana, ha késő estébe is nyúlna. Továbbá egy 2 órás, jó nézettségű műsornak az előnye, hogy fel lehet vele valamit vezetni a keményebb 22.00-s sávban, ami hát vagy bejön, vagy most itt az American Autonál nem annyira. Általánosságban meg én úgy vettem észre, hogy azért minden csatorna igyekszik tartani a dráma-komédia-reality órák arányát, egyik irányba sem különösebben elcsúszva. Persze drámából van a legtöbb, a sitcomok meg az utóbbi években érezhetően visszaszorultak, az NBC például ősszel nem is adott. De azért nem hiszem, hogy teljesen lemondanának erről a műfajról, így most megadták az újoncaiknak a legjobb esélyt a nézőszerzésre, de itt sem a felvezetés után késő este, sem a felvezetés nélkül korán adott előpremier nem jött most be.

Én mondjuk számítottam arra, hogy a FOX az Idolhoz hasonlóan a Masked Singert is 2 órásra duzzasztja majd, de ez (még) nem következett be, mivel náluk csak 2 órás a főműsoridő, inkább éltek a lehetőséggel, hogy különböző reality formátumokat vezessenek fel vele. Viszont ha az I Can See Your Voice ennyire lesz képes magában, akkor ez nem biztos, hogy jó stratégia volt.

Más: az FBI-ok tényleg nagyon szépen hoztak, ez Crossover volt? Vagy mire utal a nagy epizód?

Thomas - 2021. 12. 21. 13:55

Ja és a Dancnig with the Stars is olyan volt, mint az Idol, 2 órás részekkel indult, aztán ahogy egyre kevesebb páros volt, másfél, majd 1 órás lett. Persze ezt nehezebb megvalósítani, mert akkor kell valami fél órás töltelék műsor vagy sitcom azokra a hetekre, amikor másfél órás, de régen megoldották:) A műsor tempója így változatlan maradt, nem duzzasztották mesterségesen semmivel. Én jobban is szerettem akkor a DWTS-t, mert nem csak és kizárólag a versenyzőkön volt a hangsúly, mellette volt még 1 órás eredményhirdető, amibe egy csomó érdekesség, profi táncprodukciók, fellépések is belefértek. Az Idolnak viszont jót tett a duzzasztás, szerintem minőségileg a csúcs a 10-11. évad volt, amikor Nigel Lythgoe kicsit gatyába rázta a formátumot:)

Ami még érdekes és meglepő számomra, hogy a CBS a nagy siker ellenére sosem próbálta meg nyújtani a Survivort, bár voltak néha másfél órás premierek, de amikor két órás részeket adnak, akkor az általában két szimpla rész volt egymás után, két kiszavazással. Pedig ha valahol, ott lenne bőven anyag másfél vagy 2 órát is kitölteni, és ha már leforgatták, miért ne? A TAR-nál szintén, bár az biztos vesztene a tempójából, ha nem lenne ilyen “rohanós”. A Survivor kényelmes tempója és rengeteg anyaga viszont tényleg nagyon adja magát, hogy nyújtsák.

Deny - 2021. 12. 21. 14:58

Thomas: Nem volt crossover, csak egy felhype-olt és promózott rész valami plázás lövöldözésről, amiben ha minden igaz, a főszereplők is érintettek voltak.

Thomas - 2021. 12. 21. 16:18

Értem, mindenesetre szépen feljött, bár biztos a korábbi sáv is segített. Lehet, hogy jól jönnének ki belőle, ha megcserélnék a két spinoffot, de az International meg elvérezhetne a későbbi sávban akár, így meg elvan az egész blokk, akár évekig.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz