login |

Pilot: The Book of Boba Fett

2021. 12. 30. 21:20 - Írta: human

79 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

Tényleg be kell tömni minden lyukat a már ismert Star Wars-univerzumban? Bár A mandalori sem sétált messzire, de a Disney+-ra a héten érkezett spinoffja, a Boba Fett könyve aztán főleg a járt utakat mutatja be.

Boba Fett ugye már visszatért a The Mandalorian-sorozatban, és már akkor is húztunk páran a szánkat, de ott még elfért, és szétcsapott. Az előzetesig el nem tudtam képzelni, hogy miképp csinálnak köré sorozatot, de azt az utat választották, hogy átveszi Jabba alvilági hálózatát a Tatooine-on.

A kiskirálykodás mellett pedig bemutatják, hogy miképp menekült meg a karakter a Jedi visszatér filmben látott utolsó feltűnésének következményeitől, miképp vesztette el a védőruháját, miképp állt talpra és tört fel a semmiből. Nem elég, hogy ez a történetszál kapja a fő hangsúlyt, de az egész olyannak tűnt, mint egy Conan-regény, csak hát más környezetbe téve.

Ezek miatt tettem fel az első kérdésem, miszerint tényleg olyan történetet kell kitalálni, ami egy filmben látott apróságra épít, ahelyett, hogy új dolgokat csinálnának? Ennél még a The Mandalorian is haladóbb volt a franchise-on belül, hiába van benne “Baby Yoda” meg a többi.

A látványvilág viszont rendben van, mármint nyilván az apasorozat szintje. Pár bódés díszletek, sok sivatagi jelenet, amiket kiegészít a forradalmi képernyő megoldás. És emellé sok báb és jelmez, nem minden CGI, szóval hozza ugyanazt a “valóságos” érzést végig. Ami teljesen biztos: a showrunner és a pilot rendezője Robert Rodriguez, de részemről nem tűnt fel a kézjegye, csak rácsodálkoztam a nevére a legvégén.

Nyilván a hasonlóan lyukra ugró Obi-Wan sorozatot várom, de itt nagyon nem győztek meg semmiről, Temuera Morrison alakítása volt a legsemmilyenebb. Ez nekem háttértévé/10 (6/10). Technikailag mondjuk rendben van, de semmi extra, ami egy Star Wars-sorozatnál azért csak nem jó hír.

79 hozzászólás Ne habozz!

winnie - 2021. 12. 30. 21:29

“miszerint tényleg olyan történetet kell kitalálni, ami egy filmben látott apróságra épít, ahelyett, hogy új dolgokat csinálnának?”

abszolút értem, amit mondasz, nem kötözködés (töröld, ha elviszem rossz irányba) és nem tudom, mennyit szerepelt filmben, de ha apróság, akkor az olyan, mintha teljesen lenne, nem? mármint csak azért, mert némi kapocs van máshoz, nem lehet újként kezelni? tippre, ami teljesen új az univerzumon belül, az is hozzá van kapcsolva valamihez, nem csak úgy belelógatják a semmibe (han solo-könyve, jedi kristály, timothy zahnok, bad batch – az újak zömét persze nem ismerem). annyira izé dolog lenne valamihez kapcsolódni?

Asd - 2021. 12. 30. 21:57

A bunyók unalmasak, a zenéje se jó, Boba fettnek egy arca van. Nekem sokkal rosszabbnak tűnik látványban a mandaloriannál, ez a négykarú izé hogy néz már ki. Lehet nem is folytatom. Teljesen érdektelen az egész.

Edete - 2021. 12. 30. 22:01

Én itt inkább winnie felvetésével értenék egyet.

Mármint legyen akármennyire is ikonikus Boba Fett, tulajdonképpen mégis teljesen új a karakter. A filmekben kb 3 percet volt összesen, ott is inkább csak állt a háttérben. Ebből a szempontból ez kvázi egy teljesen új történet egy új karakterrel. Értem azt is amit te mondasz human, de erre a sorozatra nem érzem megalapozottnak. Az új trilógiára vagy a Kenobi sorozatra (vagy az Andorra) sokkal inkább.

Shyllard - 2021. 12. 30. 22:04

Kezdeti csalódottságom után kicsit úgy vagyok ezzel, hogy innen már csak felfelé lehet menni. Szerencsére nem vártam epekedve, de még így is alulteljesített. Bár nekem a visszaemlékezések a jobb pillanatai közé tartoztak a pilotnak, mert a fő szállal kontrasztolva, mégha valami piszok egyszerűt is kaptunk, legalább működött (meg szeretem a szótlan magányos harcos klisét is).

Alain Prosztó - 2021. 12. 30. 22:08

Én úgy vagyok vele, hogy ez még elmegy. Fél órát simán elnézegetem. Csak mikor majd az ötödik-hatodik ilyen sorozat jön, mert túl kapzsi a Dizni… na az lesz a cumi.

(A buckalakók krokodilkutyájánál azért elég csúful kilógott a CGI pár jelenetben.)

Alain Prosztó - 2021. 12. 30. 22:11

Ja, egy érdekesség: mikor Boba és Fennec kijönnek a krimóból, és megtámadják őket a fénypajzsos nindzsaszerű nyomik, érdemes figyelni a két testőr disznót. Akkora ordító continuity glitch, hogy besikítottam. Robert Rodriguez, mi?

winnie - 2021. 12. 30. 22:26

alain prosztó: a kontinuiti nem annyira rendezői meló, de nem is ezért reagálok, hanem a kapzsiság miatt, hiszen ez pont az ellenkezője, minden egyes sw sorozat bitang kiadás, és a d+ előfizetős modell, így egy ikszedik sorozat új előfizetőket konkrétan nem fog hozni, hiszen ha racionálisak vagyunk, akkor aki mondjuk 3 után nem fizet elő, az nem a negyedik után fog, vagy ha mégis, akkor nem fog maradni,

plusz a cumit sem erzem, mert az ötödik-hatodik, ha valakit nem érdekel, akkor annak úgysem pálya, neki irreleváns, hogy mennyi van 3-4 foölött. viszont, aki meg szereti ezt a világot annyira, hogy még többet nézzen, az is jól jár – ergó az összhasznosság így nagyobb, mintha nem lenne 5-6. kecske, káposzta. ilyen szempontból a nézők kedvében járás dicséretes, jobb, mint kétevente egy film. meg akkor is az lenne, ha pénz is járna érte közvetlenül. (a fiam tuti, imádni fogja, hogy van sok sw sorozat.)

engem nem érint, de szerintem tök jók azok a tevrek, hogy egész évben minden héten új star trek/star wars/marvel rész, hardcore rajongóként ennel jobb nincs is. más kérdés, hogy pont most ma írtam erről a buborék kialakulásról twitteren, de mindenhol ez van, a lineáris tevében is, főleg a nemszkriptelt piacon. a nézők nag megelégedettségére. kell-e annal több?

JB - 2021. 12. 30. 22:31

Boba Fett eleve nem egy pocakos öreg karakter.

De legalább lett belőle egy sori, ez egy plusz.

jesustomer - 2021. 12. 30. 23:00

Nekem bejött, bár elmaradt a nagy wow érzés.
Örülök, hogy kibővítik az univerzumot és majdhogynem minden fontosabb (általunk nagyon szeretett) karakter kap egy sorozatot, de mondjuk ezt inkább egy filmben néztem volna meg, igaz Boba Fett nem akkora karakter, ahogy Han Solo sem. Szerintem ezért is volt kudarc a Solo film, nem csak a pocsék karakterek miatt. Ott ugyanis egy izgi sorozatot kívánt a történet, mászkálásokkal, birodalmi katonák kiiktatásával és sok-sok beszélgetéssel, amit ugye nem lehet 1,5-2 órában elmondani.
Itt is azt érzem, hogy sok új fontosnak szánt karaktert fog behozni a sorozat, de itt már annyira nem fog tudni zavarni, mitöbb, ha ezek érdekesek lesznek és izgalmasak, akkor ugye nem lehet azt mondani, hogy nem új karakter, x-ik lóbőr.
Rájött arra a Disney is (igaz, szerintem későn), hogy a nézőktől akkor lehet még többet kihúzni (sorry), ha fenntartjuk az érdeklődésüket. Ez pedig egyszerűen nem megoldható nagy volumenű filmekkel, hiszen persze drága a sorozat is, de az sokkal tovább köti le őket, tovább beszélnek róluk, aktivitást generálnak az interneten, ezzel még több potenciális nézőt vonzhatnak be.
A Netflix nem erre állt rá, de mégis ezzel lehet igazán megverni a piacon. Szép lesz a következő pár év.

Cornelius - 2021. 12. 30. 23:11

Adok még neki két részt mert a visszaemlékezés kifejezetten tetszett. Az még most elvitte a hátán az egészet nekem. De ha ilyen sekélyes lesz az alvilági rész mint itt volt akkor nekem ez felejtős.

Az utcai harc nagyon kizökkentett egyébként. Fájdalmasan lassú volt. Semmi dinamika. Pont mint a mandaloriban amikor Ashoka harcolt a nővel.

Abraka dabra - 2021. 12. 30. 23:23

Nekem a képi világ és a mandalorianos hangulat tetszik, ezért még maradok. A többi egyelőre engem se győzött meg, de az előbbi miatt muszáj adnom még neki pár részt, hátha jobb lesz :)

reatard - 2021. 12. 30. 23:41

winnie: “minden egyes sw sorozat bitang kiadás”

Én nem tudom erre konkrétan mennyit költöttek, de hogy iszonyú olcsón nézett ki az biztos.

bvr - 2021. 12. 31. 00:00

Végül nem is lett olyan vészes, de az első pár percben, a “menekülésnél”, hát ott azon voltam hogy itt valami nagyon nagy baj volt a fejekben hogy ezt adásba engedték… És nyilván később se egy nagy megfejtés a történet (tehát ennél már a pilotban is többet vártam) de legalább érezhetően egyre jobban ment el a vérciki kategóriától ahogy indult.
” az egész olyannak tűnt, mint egy Conan-regény”
Hehe, és pont ez volt nálam is! :)) És még csak nem  is a kezdeti rabszolgaságba vetés miatt (az amúgy is csak a filmben volt) vagy hogy átveszi lassan a hatalmat mindenféle törzsek meg gengszterbandák fölött (ami viszont már annál gyakrabban volt a novellákban – persze ennél a mostnai sorozatnál Robert E. Howard által sokkal-sokkal megírva, nyilván nem fogom tudni magamank se eldönteni de míg azokon tizenéves koromban amikor olvastam hihetetlen jól szórakoztam, azt erősen kétlem hogy ez tetszene, ez egyelőre még az akkori g.i. joe meg társai rajzfilmek szintjét sem éri jelenleg el) hanem ahogy hero pózban a láncokkal a kezében feláll a legyőzött gumiszörny felett – na mondom ide kellett volna egy Jason Momoa típusú színészt castingolni :)))) (ő Conant is jól hozta, nem rajta múlt hogy a remake az nem lett túl jó) És akkor _talán_ az akciókat is jóra lehetett volna hozni (minden tiszteletem Temuera Morrisonnak, és persze tökéletesen beleillik a Disney gondolkodásába miért ő van, de hát sajnos az akciók vele kb lehetetlen hogy normálisan működjenek)
Mindenesetre maradok és nézni fogom, egyszerűen mert van annyira szép és hangulatos hogy jó nézni. És itt vitatkoznom kell a poszt ezen mondatával (sajnos): “Technikailag mondjuk rendben van, de semmi extra” , és azért mondom hogy sajnos mert abszolut nem hittem volna hogy 2021-22 fordulóján még itt kell tartanunk, de ez bizony igenis extra. Nyilván a Star Warsnak eleve van egy olyan öröksége setting terén (is) ami egy nagyon hálás anyag, és ezzel szerencsére mind a Disney filmjeiben (természetesen látványosan sokkal több pénzből, nem is kérdés) de már a Mandalorian sorozatban is teljesen jól sáfárkodtak, és sikerül hozni egy olyan világépítést, hangulatot amit (bár esszenciális szükséglet lenne) de egy Witcher, WoT nem tud sajnos hozni. De ami a sokkal meglepőbb számomra, hogy az idei év megmutatta hogy technikailag ez nem standard hanem extra. A Mandaloriant az ILM csinálta (a vége főcím alapján ezt is) és nyilván nem hibátlan (mármint most nem a technikából fakadó imitácókra gondolok, hanem biztos itt is becsúsznak megvalósítási hibák) de itt amikor élőszereplőket kell összedolgozni a LED falas háttérrel, akkor az tök jól működik, ezzel szemben mondjuk a Cowboy Bebopnál sokszor rettenetesen rosszul sikerült (nem állt össze a perspektíva, a háttérelmosás, sokszor csapnivaló volt a bevilágítás, stb), és amin pár napja kimondottan ledöbbentem hogy az új Matrix is milyen sokszor elbukott ilyeneken… Már a Bebopnál gondoltam hogy ennek utána is keresek majd hogy ez közvetlen technikai dolog (azaz a többiek annyit olcsósítottak a led falas stúdiójukon, mittudomén kisebb vagy valami hogy ez már eleve baj) vagy csak az ILM annyival jobban dolgozik és figyel mint amit a többiek kipengetnek, de az biztos hogy ezt jó nézni, másokét meg nem.

irgum76 - 2021. 12. 31. 06:23

szerintem kellett a folyamatosság
eddig a filmekből nem derült ki, hogy hogy került elő élve
én is csak a könyveket ismerők kommentjeiből tudtam meg anno

viszont nekem sem tetszett igazán
főleg harc központú volt és az akciók elég bénák lettek
a cgi is kiábrándító volt

a concept art-ok sokkal jobban néztek ki mint ami a képernyőre került

punyapapa - 2021. 12. 31. 06:47

Hát ez egy hatalmas 0 volt.
Bobba megmenekülése, 0 kreativitás.
Semmi olyasmi nem történt, ami offscreen nem fért volna el.
Nem vártam sokat a sorozattól, mert sosem láttam nagy potenciált Bobba karakterében. Nekem mindig is egy izgalmas mellékkarakter volt, de annyira nem erős, hogy saját sorozata legyen.
De a semmi elvárást is sikerült alukmúlni.

heidfeld - 2021. 12. 31. 07:10

Nagy ötlet a szerkezeti felépítés, de fiatalabb színész kellett volna emlékezéseknél!
61 éves Morrison! Edzhetett volna, mint állat a szerepre, de kap egy strókot, futás közben elütik vagy kondizásnál szívroham.. Oké, anyukám is tud így futni, 72 évesen..De mindenkinél más. Nagypapa Boba, óriási húzásokat nem tud csinálni. El is kerülhetne gyerek, de csapatot feltétlen bővíteni kell!
Nagyon sokat fejlődött a technika, és van is rá költve. Persze mindent lehetne fokozni. Hívni kell Cameron bácsit – ha ráér Avatrar 4-5 között – , elkölt 350 millió dolcsit a 6 részre, de látványtól csak csettintenénk.
Morrison nem nagy színész. Kínai kolléganő fényévekkel jobb. Valaki írta, hogy egysíkú alakítás.. Sokat nem tudunk a karakterről, de eleve ilyen lehet. De van rendező, meg egy forgatókönyv.
Papi Boba jó, hogy kapott sorozatot. 6,5-öt tudok is rá adni, nem csak nosztalgia miatt, kihagyott ziccerrel. Cgi-be csúsztak hibák, kutya elég gázos lett.
Tatooin egy lepusztult, sivatagos bolygó. Nagy látványosságra nem is számítottam.

Miroli - 2021. 12. 31. 08:09

Érdekes volt látni az egyik Mos Espa utcajelenetnél a Boston Dynamics 3 robotkutyáját. Azok valódi robotok voltak, nem cgi.

Sheev Palpatine - 2021. 12. 31. 08:25

Nem Rodriguez a showrunner, hanem Jon Favreu. “Created by Jon Favreu” – ez áll a stáblistán

winnie - 2021. 12. 31. 08:32

a created by nem a showrunner, hanem készítő. az, aki nagyon sok pénzt kap minden egyes alkalommal, amikor kiíródik a neve így:)

ez egyébként fura dolog, de a showrunner tisztséget nem szokták feltüntetni a stáblistán, bár nyilván executive producerként szerepel az illető. jelen esetben a mandalorianban feltűnt karakterről van szó, így alanyi jogon járhat a created (vagy a based on, ami viszont fura lenne) kredit favreau-nak, de ő maradt leginkább a mandaloriannál, míg rodriguez mellett ezzel a sorozattal is természetesen dave filoni foglalkozott leginkább.

Malachi - 2021. 12. 31. 08:48

Mióta létezik Star Wars, mindent megnéztem ami mozgóképes és a világában játszódik. Még a nagyon gyerekeknek szánt animációt is. Ezt se hagyom ki, de most már tuti, hogy inkább megvárok legalább 5-6 részt és akkor látok neki. Még igazi fanatikus is azt mondta róla, hogy rövid volt és üres, szinte felesleges. Meg lassú. Hátha nagyobb adagban jobban csúszik. Meg ilyen 30 perces részekkel igazán nyithattak volna duplával, ha a Hawkeye-nál is ment.

Hahakocka - 2021. 12. 31. 09:36

Sajnos ez nagyon gyenge lett pedig a csalódàskeltő mandalóriai itàn gondoltam lesz valami pozitív meglepetès de ez tovàbbra is egy règi websorozatokat idèző fanfiction sorozat szintjèt nyújtja. S lâtvânyban jó lâtni hogy maszkokat hasznâlnak de olykor a 70esvèvek minősègèben sajnos az akciókoreogràfiâlat is sokszor òvodàs szintén rendezik le. Amikor a nagy streamingek 10 milliókat költenek màr epizódokkènt S egy óràs vagy akàr másfèl órás epizódokkal akkor ez a sebtiben összedobott forgatókönyvű ezerszer làtott újrahasznâlt Se helyszíneken jâtszódó fèl óràs Disney matinè dèlutàn ma màr kevès. OBI Wanban bízok az eddigi traileren akapjân egyedül igazàn hogy visszahozza az igazi SW feelinget S minősèget. A Skywalker koràról is majd kijöttem akkora egy förtelem volt. Kell màr valami igazi SW.

Hahakocka - 2021. 12. 31. 09:38

Ez az új X…. Mobil nagyon rossz âtírja a betűket olykor, hogy lehet megvàltoztatni?

cistron - 2021. 12. 31. 09:51

nekem nagyon tetszett, mondjuk nem tudom minek kellett volna történnie hogy ez ne így legyen.

Viszont az nem esett le – pedig elolvastam 5 kritikát is már – hogy mi szerepe volt a párásító farmnál a jel felfestésének? Vagy úgy az egésznek, valaki felvilágosíthatna, köszi!

ibenny - 2021. 12. 31. 12:03

Nekem és a feleségemnek egyaránt borzasztóan tetszett, hibátlan a hangulat, jó a lyukak foltozása és várjuk a folytatást. Számomra _ legalább_ a Mandaloriannel egy szinten van.

gummibear - 2021. 12. 31. 12:37

Nekem tetszik a Book of Boba Fett, van olyan jó mint a Mandalorian. Én simán tudtam volna tovább nézni, kár hogy nem egyben tolták ki az egészet.

Asd - 2021. 12. 31. 14:25

A mnadalorian nekem egyből átjött. Itt nekem semmi sem stimmel.

Abraka dabra - 2021. 12. 31. 14:37

Érdekes, hogy sokan szidjátok a látványt, nekem pont sokkal jobban tetszik, hogy nem az egész CGI, hogy vannak benne bábok és még a lassú tempó is. A mandalorianban is ez fogott meg legjobban, nekem pont ettől lesz olyan igazi star wars-os feelingje.
Számomra az a semmitmondó, amikor az egész film tele van CGI akció és/vagy harcjelenetekkel, az egész túl éles és valahogy nem adja az érzést, csak kapkodod a fejed és azt se tudod már ki kivel van, meg mi történik..

Neoprimitiv - 2021. 12. 31. 14:39

Nem rajongóként, csak érdeklődőként megnéztem, köszönöm, ennyi elég volt belőle.

Készséggel elhiszem, hogy a látványvilág fantasztikus, de a tuskenek éjszakai tábora, utána a szökés majd az éjszakai sivatagi verekedés konkrétan olyan volt, mint ha egy 30-as évekbeli filmből vették volna át – felszórjuk egy kis homokkal a stúdió padlóját, a hátteret meg majd bevilágítjuk valami kékes fénnyel, oszt’ jó napot.

Ennél súlyosabb gond, hogy maga a főhős sem érdekel. Semmi olyan nem derült ki róla, amiért azt mondanám, hogy na, erre kíváncsi leszek, hogy hova fut ki.

Captain Phillips - 2021. 12. 31. 15:37

35 perces epizod? WTF, el se kezdodott aztan vegefocim :-o

Kol - 2021. 12. 31. 16:43

Nekem mint nem hardcore superfangirl tetszett, kíváncsian várom a folytatást

Yooha - 2021. 12. 31. 22:34

Jé, meglepődtem hogy milyen sokaknak nem tetszett.
Nekem bejött, főleg a flashbackek. Gondolom beilleszkedik a buckalakók közé, a Mandalorianban látott botja is tőlük van ahogy elnéztem.
A pajzsos bérgyilkosokat a polgármester küldte?
Ja, az udvarmester remélem lesz még, zseni a színész, a hanglejtés, a testbeszéd annyira tenyérbemászó!

Quantumleap - 2022. 01. 04. 22:07

Annak valahogy jobban örültem volna, ha az elején Marvel-módra bejátszák a Jedi visszatérből a jelenetet, amikor a Sarlaccba esett.
Amúgy szerintem nem annyira rossz, a Mandalorian szintjét símán hozza.

irgum76 - 2022. 01. 05. 12:34

1×02

na ez nekem sokkal tetszetősebb volt mint az első
(bár a száguldó vonatról, vonatra leadott lövések nem épp a star wars találati arányát mutatták :) )
ráadásul nem 30 perc

bikkbakk - 2022. 01. 05. 14:26

Na, a második rész szenzációs volt (az első rész közepese után).

Kiváló Arábia Lawrence hangulat a Buckalakókkal.

Miles Teg - 2022. 01. 06. 06:55

Az első rész is tetszett nekem, a második meg kapott egy löketet. Nekem ez nagyon feelgood sorozat lett.

Vérnarancs - 2022. 01. 06. 18:17

A hangulat hozza Mandalorian szintjét. A látvánnyal sincs gondom, de ez a 2. rész…

SPOILER

Elhoz 3 homokjárgányt, hogy lett belőle 5- vagy 6? Visszament érte, de akkor akiket megvert, azok nem vitték el a maradékot? A másik problémám, az a vonat ment vagy 100 km-t, hogy a nyűgbe kerültek oda buckalakók, ahol megállt a vonat?

SPOILER VÉGE

yagami01 - 2022. 01. 06. 20:15

Vérnarancs:
SPOILER(?)
Négyet hozott el és 5 lett belőle. A kocsmánál vagy mi volt az 5 volt ha jól nézem, de aztán mintha 4-et mutattak volna összekötözve, később megint 5 lett. (hacsak nem volt valahol takarásban kettő vagy valami)

Szerintem úgy kerülhettek oda, hogy a vágás egyben időbeli vágás is, nem azonnali. Ezzel sokszor sok mindent meg tudsz magyarázni magadnak. :)

Miles Teg - 2022. 01. 06. 21:15

Ha jól láttam, a pásztázó kameránál látszik 5 kormánymű – de tényleg négy járművet láttam minden más szögből.

Viszont soha nem tűnt volna fel, ha nem írjátok :D

NPeete - 2022. 01. 06. 22:50

Muad Dib jött, a fremenek meg befogadták… Ja hogy ez nem a Dűne??

rososto13 - 2022. 01. 07. 00:50

NPeete: ahogy a végén a Dűnét kimondták, előtte meg a fűszert kérdezték.

Amúgy ami érdekes volt, hogy szerintem most láttuk először, hogy néz ki a pyke-ok feje a maszk alatt?

irgum76 - 2022. 01. 07. 06:37

igen, nekem is a Dűne ugrott be:

https://coub.com/view/2zgcmd

Energiavampir - 2022. 01. 07. 23:39

Bekem bejön, érdekes ahogy a Taskenek életébe belelátunk..komplexebbé téve róluk a képet

sledge - 2022. 01. 08. 09:53

A visszaemlékezős részek teljesen rendben vannak, szerintem a Bobát játszó színész is jól játszik, bár fiatalabbnak képzeltem el, viszont a buckalakók között nagyon jól tolja. Kérdés, hogy mit hoznak ki a jelenből. Az ötlet nem rossz az alvilági konfliktus kapcsán, csak nagyon megállt a sztori a műltidézéssel. Mindenesetre jónak túnik a dolog, maradjon is így.

Hádész - 2022. 01. 08. 15:16

sledge: Boba Fettnek fiatalabbnak is kellene lennie jóval, de a színész adott ugye. Viszont a leharcoltabb kinézete magyarázható Sarlacc-beli megpróbáltatásaival, valamint azzal is, hogy esetleg mégsem normálisan öregszik, mint ahogy azt Jangonak ígérték.

heidfeld - 2022. 01. 09. 08:41

Igen-igen. Itt némi hiba csúszott a sorozatos dolgokba.
Boba Fettnek tényleg fiatalabbnak kellene lennie!
Lassan halad rendrakás az alvilágban. Pár + testőr sem ártana, de a találkozó király lett.
Visszaemlékezések meg nagyon rendben vannak. Hozzá is tesz, SW világához.

garacsi - 2022. 01. 09. 10:03

Nincs semmi hiba. Boba Fett fiatalabb. Tudtommal nem mondták, hogy hány éves. Azzal kevered, hogy a színész idősebb, de ő most egy fiatalabb karaktert játszik.

Enzo - 2022. 01. 10. 00:26

1×01 (pótlás keddről)

Na, a nyitányban nem fukarkodtak a készítők a nosztalgia-faktorral, mindent kaptunk, ami csak belefért: Kamino- és Geonosis-flashbackek kicsi Bobával, Tatuin, Sarlacc gyomrából kimászás, jawák, tusken rablók, rodiai mellékszereplő, Jabba két gamorrai őre, még a Cantina band és a híres daluk (valamilyen feldolgozása) is szólt :D

Az már látszik, hogy a “jelenben” a központi motívum egyrészt az lesz, ami az állandó vitaforrás is volt Boba és Fennec közt, hogy milyen módszerrel kéne uralkodni, illetve hogy amúgy sem könnyű meló átvenni egy ilyen alvilági vezér-szerepet, pláne hogyha benne jár a korban az illető, mint Boba papa. Amíg még csak eléd járul sorban mindenki, akivel kapcsolatokat kell kialakítani vagy meg kell félemlíteni, addig még oké, de a támadás és az utána jövő “Mos Espa parkour” dolgokhoz már azért szükség volt egy friss és életerős Fennecre. Viszont így kreatívan megoldhatták a visszaemlékezés folytatását azzal, hogy Bobának másodszor is baktatartályba kellett feküdnie. :)

Darabkák:
– A “kéne egy protokolldroid” kiszóláson felröhögtem :D
– Ugye hogy azok tényleg Boston Dynamics robotkutyák voltak, amik sétáltak a főutcán? Kicsit meglepődtem rajtuk :O
– A látvánnyal nem volt gondom, szerintem jól megcsinálták – egyedül talán a négykezű sivatagi szörnynél éreztem azt, hogy ilyen “80-as évek szörnyes kalandfilm” mozgása van, már szinte vártam Keny hangját, hogy “és ott a szörny!” :D
– Bátrak ezek a tusken gyerekek, nem mondom :D csak úgy kirángatja Bobát a sivatagba, hogy ásson…
– Stáblista alatt artwork-hegyek, a Mandalorian-nál megszokott módon, nice! :)

1×02 (pótlás szombatról)

Fura ez így, hogy két szálon megyünk, és jellemezően több/tartalmasabb a flashback, mint a jelen. Utóbbiban nem sok minden történt: az elfogott embert megszívatták a rankorveremmel (haha :D), tettek a polginál egy látogatást, és bevonultak a hutt ikrek a harci vukijukkal, akiket biztosan fogunk még látni.

A visszaemlékezés már egy komplettebb sztori, kicsit ilyen Dűne × Féktelenül × A nagy vonatrablás × American Gods keverék lett belőle: fűszervámoltatás (jé, ez a Pyke szindikátus!), aranyos gyíkocska orrba helyezése által indukált acid trip (WTF), aminek során Boba megtalálta a saját fegyverének alapanyagát, el is készítette azt és tiszteletbeli tusken lett…vagy micsoda. (Amúgy nem egyszerű kommunikálni a tuskenekkel közös nyelv híján, de egész jól belejött főhősünk a jelelésbe.)

Darabkák:
– Mennyire jól néz ki az a jelenet, amikor a kocsmai összetűzés során egyszer csak kinyílik az ajtó, és Boba árnyéka rávetül a falra!
– Felröhögtem, hogy fogatot csinált az elcsórt homokjárgányokból :D (De ha kötéllel voltak összekötve, akkor a hátsók hogyan álltak meg, amikor Boba lefékezte az elsőt? A fizika törvényei itt nem úgy működnek? :D)
– Alapból a sivatagi vonaton is csodálkoztam, hogy csak úgy lődöznek a tuskenekre, mert miért ne? De aztán mondta a pyke főnök, hogy útonállóknak hitték őket, oké…
– Ami viszont egyértelműen baki: hogy ért oda a törzs futva rögtön a vonat kisiklatásának helyszínére? Nekem úgy tűnt, hogy ott nem telt el idő, hanem kb még el se ült a felvert homok és már ott rohant a sok tusken, akiknek amúgy kilométeres hátrányban kellett volna lenniük.
– Meg azt is furcsálltam, hogy eddig is vissza tudtak volna lőni – most ugye egy csomó vonatost lelőttek a buckákról a tuskenek, de ehhez eddig is megvolt a fegyverük meg ezek szerint a célzótehetségük is…
– Még egy kis funfact a végére: a Szentély úrnőjét (Garsa Fwip) Jennifer Beals játssza, aki – írd és mondd – 58 éves! Ahhoz képest jól tartja magát :O (ugyanúgy mint Ming-Na Wen, akit ilyen témában szoktunk emlegetni)

JB - 2022. 01. 12. 11:57

A másdik rész már tényleg jobb volt. Folytatom.

Miles Teg - 2022. 01. 12. 18:40

A harmadik rész, ó, az a harmadik rész (rendezte: Robert Rodriguez).
Ez a sorozat engem kilóra megvett.
És ha lenne spoiler tag, most letesztelném, hogy mennyi karaktert bír el a szövegmező :D

winnie - 2022. 01. 12. 20:17

” (rendezte: Robert Rodriguez).”

jaja. mondhatni az összes részt ő rendezte. ő a showrunner, minden forgatási napon ott van, és felügyeli a részek rendezőit, ha éppen mások:) ez teljesen az ő víziója.

Miles Teg - 2022. 01. 12. 21:05

Nekem való (tele)vízió.
Kösz az infót!

csuszu1 - 2022. 01. 12. 22:43

Csak az jutott eszembe, így a 3. rész kapcsán, hogy ez a látványvilág, amit a 70′, 80′ években alapoztak, mennyire időtálló már. Nem tudom, van e még olyan film, amit ennyire jó nézni, sok évtized után is, beleértve a dizájn elemeket, díszleteket, jelmezeket, lényeket. Csak ez elviszi a hátán az egészet, a középszerű sztorijával együtt. Persze, bejátszik a nosztalgia is, de azt már kiéltem a mandóval, aztán most úgy látszik, nem tudom megunni. Meg mekkora zseni az, hogy megtalálták ezt a piaci rést, hogy nagyköltségvetésű, 30 perces sorozat kell a népnek! Ha, pl. az asszony már feküdne, én meg még nem, hát na, Fett még éppen belefér, azt még megnézzük! :)))

irgum76 - 2022. 01. 13. 06:35

1×03

nem tudom ki hogy van vele de nálam elérték, hogy a wookiee-nak drukkoljak
azt meg nem értem miért nem szervezték be őt is lett volna egy épkézláb verőlegényük is

a veszpások nekem nem jöttek be

az üldözésnél meg maxra tolták a fan faktort

ez szerintem megint egy gyengébb rész volt

Kempesbaba - 2022. 01. 13. 09:01

irgum76: ,,Feketelaci” még vissza fog térni szerintem, hogy beszálljon a végső harcra, így leróva hálájat Boba nagylelküségéért cserébe. Lehet még az ,,idomár” is keménykedik majd egy kicsit :D
Kellenek a krapekok mert kevesen vannak, az ellen meg csak gyűlik…

bvr - 2022. 01. 13. 14:28

naná hogy a wookie vissza fog térni. A rancort meg az idomárját 90% hogy Boba Fettet küldték kiiktatni.
Azért egészen fantasztikus hogy ott tart a világ hogy a Disney ad egy rakás pénzt egy Rodrigueznek hogy mint amikor egy kisgyerek kiborítja játszadozni a szoba közepére a kedvenc játékbábúit amiket felpimpelhet (most épp alitásra véve a figurát) csak ő le is forgathatja az ILM-mel, elképesztő :) A történet tényleg annyi mint amikor egy 7 éves játszik (lassan kezdem is már ebből a szempontból megszeretni), de legfőképpen továbbra is jó nézni, sőt egyre inkább, amire a Mandalorian “receptje” miatt számítottam is hogy részről részre adagolva mindig egyre bővítik a világot hogy mindig lehessen új látványelemeket hozzáadni, mert hát ez tényleg iszonyatosan jól működik.

yagami01 - 2022. 01. 13. 16:32

A 3. rész után nem értem, miért kapott kevesebb pontokat, mint a 2. Oké, nem olyan hosszú, de én éreztem annyira jónak, sőt. Nálam eddig csak az első rész volt gyengébb, a 3. rész eléggé tetszett, kíváncsi leszek a következőkre. Remélhetőleg tartják vagy tovább emelik a szintet.

Miles Teg - 2022. 01. 13. 19:46

Nekem sok minden tetszett a részben. A rálátás a városra, az eddig hiányzott. A wookie, nagyon badass figura. Az ajándék – én nem hiszem, hogy ellenük küldték. A csiricsáré-vasaló homokfutók. Nem az tetszett, ahogy kinéztek, hanem eddig nem sok szines jármüvet mutatott a SW.
Tetszik az is, hogy nem egy lövésre hullanak a karakterek, inkább ilyen 80′ évek kungfu filmes feeling. No és a falkataktika.
A több idősík is bejön. És főleg az tetszik, hogy nem galaktikus hatalmat akar szerezni magának valami OP figura(persze Thraw, ő jöhetne már).

Energiavampir - 2022. 01. 13. 23:55

Jópofa kis fanservice ez, de az idővonalon elmerengtem azért, mikor Boba kimászott a homok alól, és ismerkedeett a helyi őslakossággal, akkor ugye épp ment az Endori csata? :)
Most kb hol járhatunk? nyertek e felkelők, és alakul az új köztársaság épp, Endor után mennyivel lehetünk? 1 év? 5 év? meddig sátrazhatott a haverokkal Boba?
itt ugye a külső rendszerekben nem annyira hathjat a felkelés győzelme, de valamennyire hatnia kéne ide is, kíváncsi lwszek lesz a utalás az Új Rendre?

yagami01 - 2022. 01. 14. 00:49

Energiavampir:

Mivel Boba a Mandalorianban “megkezdett” történetét folytatja tovább, ezért annak az idővonala ennek a sorozatnak is megfelel. Mivel nem voltam biztos benne megnéztem és wiki ezt írja arról:
” A sorozat 5 évvel A Jedi visszatér után és 25 évvel Az ébredő Erő előtt játszódik. ”
Szóval ugyan ez nagy valószínűséggel itt is igaz kb.

reatard - 2022. 01. 14. 11:24

Az első rész csalódása után a második visszaadta a reményt, erre most itt a harmadik rész, és nehezen jutok szavakhoz annyira minősíthetetlenül gáz az eredmény… Az, hogy a sztori tényleg annyi, amennyi, egy dolog (bár ezért éltetni azért továbbra sem lehet) de az a megvalósítás, úristen. A veszpás srácok teljesen leestek nemcsak a képernyőről de Tatooinról meg az egész SW világról. Arról nem is beszélve, hogy valami csoda folytán a csili vili robogóik nem is porosak…egy porfészek közepén. És az üldözési jelenetük, teljesen nézhetetlen, lassú, ritmustalan, ne szépítsük szar. A fekete wukis bunyó is döcögött, de amikor a dolga végeztével kiszalad a jelenetből az volt a “csúcs”. Ilyen szintű rendezés egy noname kezdő iparostól is nehezen lenne vállalható, pláne egy ilyen franchise-nál és költségvetésnél. És az első résznél is ezt éreztem, szóval úgytűnik Rodriguez egyedi “szuperképessége” eddig, hogy rengeteg pénzből olcsó hatású szart varázsoljon.
Csak az a kérdés, hogy akkor miért nézzem ha történet nincs, az akciójelenetek pedig inkább fájdalmasak mint szórakoztatóak? (Meg kell hagyni, a második rész vonatos része viszont sokkal jobb volt, szóval csak reménykedek, hogy több részt nem rendez Rodriguez és csak showrunner marad.)

JB - 2022. 01. 14. 12:33

Danny Trejo és az SW? Vicces kis kombó.

Az új Wookie majdnem jobb, mint a régi.

Néztem volna még tovább ezt a részt is.

Ezjolesz - 2022. 01. 14. 16:16

@yagami01

Két időben zajlanak az események.

Enzo - 2022. 01. 14. 20:21

1×03 (pótlás szerdáról)

Na, végre most többet foglalkoztunk a jelennel.
A vizesember ügyesen a saját problémáját Bobáévá tette, ééés meg is lett a heti küldetés – gondoltam én, de aztán Boba érdekesen oldotta fel a szituációt a droid-protézises bandával. Igazából ő is jobban jött ki az egészből, mert így lettek emberei, és pont ezt hiányoltam előtte: nehezen tudta volna kiépíteni a hatalmát úgy, hogy csak Fennec meg a két béna gamorrai van mellette.

A flashback most egész rövidre sikerült: tetszett benne a visszacsatolás a Mandalorian-ban látott karóba húzott rohamosztagos-sisakokra, aztán hirtelen egész szomorúba váltottunk, mert valaki lemészárolta a tusken falut :( És itt állt össze nekem, hogy az akkor még látszólag értelmetlen falfestős jelenet volt az előzménye a múltkori kocsmás homokjáró-elrablós jelenetnek is, és ezt a mészárlást is ugyanazok követték el…

Vissza a jelenbe, megjött a harci vuki, és még a frissen verbuvált csapattal (milyen jókor jöttek ugye!) is csak épphogy sikerült legyőzni. Amúgy nem hittem volna, hogy ennyire hamar látjuk őt + a hutt ikreket is, viszont lehet hogy ezzel a lendülettel le is lépnek a színről… Elég nagy fenyegetésnek tűnt, ami miatt hirtelen úgy döntöttek hogy távoznak, én valami félelmetesebbre (és eddig nem látott félre) számítottam, a Pyke szindikátust ehhez képest csalódásnak éreztem – de aztán majd meglátjuk, annyi biztos hogy megérkeztek tőlük elég sokan…

Darabkák:
– Tetszett, ahogy az elején a házi droid felvázolta Mos Espa hatalmi térképét Bib Fortuna bukása után.
– Ezeknek a fiatal arcoknak menő színes járgányaik vannak, de valahogy baromira nem illenek a környezetbe. Bár ezt még lehetne magyarázni azzal, hogy ez az újhullámos tatuiniak divatja :D
– Komolyan Danny Trejo játssza a rankoridomárt?? Mekkora vagányság! :O :D
– Kicsit olyan, mintha a sorozat egyben egy érzékenyítő tréning lenne, hogy szimpátiát érezzünk olyan eddig negatívnak gondolt népek/lények iránt, mint a tuskenek vagy a rankor, nem? :)

Miles Teg - 2022. 01. 15. 19:35

Rancorok hasonlóképpen jelennek meg több alkalommal könyvekben és a Bad Batch-ben is ilyesmi volt.
A tuskeneken viszont emeltek pár szintet, az biztos.

m minnifield - 2022. 01. 15. 21:31

Milyen szép volt, amikor átrobogtak egy Ralph Mcquarrie concept art-on :)

yagami01 - 2022. 01. 15. 23:34

@Ezjolesz

Igaz, én a “jelen” szálra írtam, nem az emlékekre – természetesen. De talán azért azt is be lehet lőni a történések alapján.

Haksi - 2022. 01. 15. 23:44

Én nem ilyen Boba Fett sorozatra vártam… miért van az hogy end credit rajzai ezerszer hangulatosabbak mint maga a sorozat? Lehet hogy Robert Rodriguez fejében a történet és a jelenetek rohadt jól működtek, de ezt képtelenek voltak átültetni mozgóképre. Semennyi izgalom/érzelem/humor nincs ebben a sorozatban, se hangulat.
Jól néz ki az tény, de ennyi. Emelett viszont hihetelen gyerekes, most komolyan? Boba Fett tinédzserekből álló bandát toboroz maga köré?? és rancort simogat?? Milyen hülyeség ez már?
Boba Fett anno menő volt, de itt már egyáltalán nem az, fekete wookiee most a menő, már várom a spin-off-ot vele…

bvr - 2022. 01. 18. 03:16

Ha mar a “fekete vuki”, szorfozgettem kicsit a neten tok mas miatt, de aztan a szokasos egyik dologbo, eszembe jutott egy masik, neha egy veletlen link, stb, a lenyeg (es mivel en a mozifilmeken (meg a mandalorianon kivul) nem ismerem (nem is erdekeltek) sem a rajzfilmsorozatok, kepregenyek, konyvek, szoval most szamomra meglepo volt hogy ez a gladiator wookie nem mostani otlet (mondjuk persze amennyi folyton a fan service ezt sejthettem volna, de azt hittem az olyankor mindig csak inspriacio amit felturboznak, pl hogy kene ide is egy vuki, oke, de akkor legyen badass – na ebben az esetben ez nem igy volt) , szoval akit erdekel keressen ra Black Krrsantan nevre (nem lesz spoiler mert a multja van megirva, par evvel ezelottig. Mondjuk amit nem teljesen ertek hogy elvileg az egy kanonba tartozo kepregeny (arra emlekezeztem hogy mikor a Disney atvette akkor a mozifilmeken kivul alig tartott meg valamit, ez viszont mar ezutan van, 2015, es ugy talaltam rola hogy kanon, es e szerint pedig ismerniuk kellene egymast Boba Fettel, ami viszont amugy furcsa mert a mostani kozos jeleneteikbol meg nekem ez nem volt egyertelmu eppen, bar igy utolag bele tudom latni akar ezt is)
Amugy beleolvasva hogy az a 2015os Vader kepregeny mirol szol, esku megjott a kedvem es elolvasom, nyilvan az se hard fiction de messze messze komolyabb tortenet mint ez (amit ugye fentebb ugy jellemeztem mint amikor egy 6-7 eves kisgyerek kiboritja a szonyegre a jarekait.

Energiavampir - 2022. 01. 18. 11:40

Nem tudom mért vannak itt páran oda, mit tudtunk eddig Boba Fettről? Felbukkant ugye a Birodalomban, mint fejvadász, lenyúlta a jégkocka Han-t, és elvitte Jabbához, ahol a Jediben, kicsit masszírozták egymást Hannal, majd elment Sarlakk uzsinak. Eddig nulla tudás róla. Előd filmekből megtudtuk, hogy Jango Fett nevű randa emberből klónoztak vagy százmilliót, de ő hagyományosan nő fel, nem turbótápolással mint a többi, és mikor apucit Windu fejteleníti, átveszi a családi bizniszt, és lőn Han fagyasztása. Tényleg őneki Jango akkor milye? apja? klóntesója? béta változata?
Itt legalább megtudtuk, ha nagyon nagy állat megesz, semmi gond, csak legyen nálad valami amivel kivágod magad. Szerintem a semmiből egész jól felépítették Boba-t, még a végén megkedveljük a kis jégkockást :)
A Taskenek világába is új bepillantást nyertünk, ugye eddig a filmekből csak az jött el, hogy röfögő sivatagi banditák, akik rém elavult fegyverekkel lövöldözgetnek bármire, és naaaagyon gonoszak. Itt meg kiderült hogy a fremenek ősei :))
Én várom a köv. részeket, és kiváncsi vagyok Obi sorozat mennyiben ményíti el ezt e Tasken világot.

Isaac - 2022. 01. 19. 18:20

A 4.rész végén igaz apróság,de igazi easter egg, egyetlen hangfoszlánnyal utalni, az elkövetkezendő részek cselekményére ;)

irgum76 - 2022. 01. 19. 19:15

Isaac:

mire gondolsz? a mando zenére?

Isaac - 2022. 01. 19. 19:49

Ahha :D

irgum76 - 2022. 01. 19. 20:09

ja csak megzavart a “hangfoszlány” mert azt inkább én egy dallamnak mondanám

foszlány a fejvadász csaj megtalálása előtt volt
visszautalva az egyik mandos részre csak nekem már homályba veszett
homoksiklóról lövöldöztek jelzőrakétákat
(ha jól rémlik)

Kempesbaba - 2022. 01. 19. 20:15

irgum76: már megint az a fránya spoiler…

irgum76 - 2022. 01. 19. 20:58

Kempesbaba:

nem hiszem, hogy ez szpojleres lett volna
mellesleg már kiírta Isaac, hogy a 4. részről beszélünk
szóval ha elolvastad nem az én hibám…

Zach - 2022. 01. 21. 02:41

NPeete, rososto13 és irgum76:

A Dűnére való utalások már az első (1977-es) Star Wars-filmben is voltak, Lucas elismerte, hogy a részben a Dűne ihlette a SW (vagy legalábbis a Tatooin) világát. A fűszerre már annak filmnek az eredeti szövegében is utaltak, a Skywalker korából pedig kiderül, hogy Poe Dameron korábban fűszercsempész volt. A fűszert többször emlegetik a The Mandalorianban és a The Bad Batchban is. A Dűne-tengert pedig már a 2002-es A klónok támadásában megemlítik. Szóval a SW-ban gyakran utalnak Frank Herbert ikonikus művére, nincs min meglepődni.

A sorozatot eddig közepesre értékelem és ironikus módon azok a jobb részek, amit nem Rodriguez rendezett. Úgy tűnik, nagyjából megtudtuk, mi történt Boba Fettel abban az öt évben és azt is, hogy miért más a jelleme, mint amit a filmek sugalltak. Az még valószínűleg kiderül, hogyan tudta meg Fett, hogy a páncélja Cobb Vanth-hez került, majd jöhet a nagy összecsapás a Pyke-okkal. Ja, és a Mando-zene tényleg gyanús…

irgum76 - 2022. 01. 21. 08:38

na az internet nem felejt
a Mando 1×05-ös epizódjával kapcsolódik össze a jelzőrakétás jelenet
még Bobát is “látni” benne

Llew - 2022. 01. 21. 08:57

Ugyan az az érzésem ezzel is, mint a TM-al. Jó a nosztalgia, meg a hangulat, de helyenként mégis olyan fanfilmes (pl. a robogós kamaszok), és sztori szempontjából meg nagyon vékony.
Fura módon 2,5 évad mandaloriakról szóló sorozatból többet megtudtunk a tuskenekről (ami nem baj), mint a címszereplő kultúráról.

Energiavampir - 2022. 01. 21. 23:12

Nekem kifejezetten bejön ez a lassú, emlékezős építkezés..Star Wars storiban sok évad benne lehet, szépen kitágítva ezt a világot. Kicsit persze átjön hogy gyenge történetet akarnak néha elfedni a fanservice-el..de belefér. Kiváncsi vagyok mikor kapcsolják emgint össze a Mandaloriannal, és lesz e bármi kapcsolódás Obi történetéhez. Tudom hogy az sokkal,korábbi történet, de szerintem nagyon magas labda, hogy ne próbálják valahogy összekapcsolni..teszem azt, Boba eltévedt kint és a régi Obi menedékben pihen meg.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz