login |

Vasárnapi amerikai nézettség (01.02) – Újabb Yellowstone-rekord

2022. 01. 10. 08:30 - Írta: Deny

10 hozzászólás | kategória: amerikai nézettség

(Múlt vasárnapi nézettség.) Az új év első “rendes” napján visszatért a teljes műsorpaletta, de az erőviszonyok nem változtak, ugyanis ismét az amerikai foci húzta be az első helyet, méghozzá toronymagasan. Nemcsak az NBC közvetített azonban meccset, délután a FOX is kivette a részét a fociból, a főműsoridőbe csúszó mérkőzés felvezetését pedig a legújabb Gordon Ramsay-műsor, a Next Level Chef előpremierjére használták, ami így kifejezetten szép kezdést produkált.

Az ABC-n kivételesen nem végződött tragikusan az este, ugyanis a teljes blokk pozitív irányba fordult. Az America’s Funniest Home Videos két, a Celebrity Wheel of Fortune és a Supermarket Sweep egy tizeddel, a The Rookie pedig pár századdal lett gazdagabb. Ugyanakkor mindebből továbbra is csak az első kettő számít elfogadható eredménynek.

A CBS-nek nem volt szerencsés napja, ugyanis a sorozatai nem tudták kihasználni a magasabb nézettségi szinteket, így csökkent,az NCIS: LA és a vasárnapra költöző SWAT is. A The Equalizer pedig ugyan erősödött valamelyest, a kezdeti sikerek után most már kezd egyre inkább átlagos szintre beállni, míg Shemar Moore sorozata a vártnál talán picit jobban viselte a napváltást, de kár volt elmozdítani a pénteki sávjából, ahol remekül teljesített.

Kábelen eléggé megfogyatkoztak a szkriptelt tartalmak, viszont így is jó eredmények születtek. Brutálisan tarolt a Yellowstone évadzárója, ami közel 2M nézőt és négy tizedet pakolt magára egy hét alatt, a CMT-s párhuzamos sugárzással együtt pedig a 2.0-s küszöböt is átlépte, ami hihetetlenül jó teljesítmény. A finálé majdnem egy egész százalékponttal múlta felül az előző évadzáró számait. A Paramount halálcsillaga tehát megállíthatatlan, és csupán az a kérdés, hogy meddig tudja még növelni nézőtáborát. Vajon látunk-e majd peak Walking Dead-szerű, közel 20M-s számokat?

A Showtime-on nem tudott visszakapaszkodni évadcsúcsára a Dexter utolsó előtti része, de a Yellowjackets-szel együtt tartotta magát legutóbbi számain. A TNT-n pedig ezúttal szimpla epizódra váltott a Claws, de rendkívül stabil számokat produkál, ugyanis ismét hozta az előző heti, valamint a két héttel ez előtti dupla premier első rész ratingjét.

Országos és kábeles nézettségek a tovább mögött. Itt a vasárnapi top 150-es kábeles nézettségi lista, csak csatornapremierekkel, ismétlések nélkül.

vasárnapi országos csatornás nézettségek

  1. Sunday Night Football (NBC, 20.23) – 18,54M (18-49: 5.0, #1) (5.00)
  2. The OT (FOX, 19.37) – 14,25M (18-49: 4.0, #2) (4.00)
  3. 60 Minutes (CBS, 19.00) (ism.) – 7,09M (18-49: 0.5, #6) (0.55)
  4. The Equalizer (CBS, 20.00) – 6,53M (18-49: 0.5, #7) (0.54)
  5. NCIS: Los Angeles (CBS, 21.00) – 5,17M (18-49: 0.5, #9) (0.47)
  6. Next Level Chef (FOX, 20.00) – 5,08M (18-49: 1.6, #3) (1.55)
  7. America’s Funniest Home Videos (ABC, 19.00) – 4,51M (18-49: 0.6, #5) (0.56)
  8. Celebrity Wheel of Fortune (ABC, 20.00) – 4,07M (18-49: 0.5, #8) (0.51)
  9. SWAT (CBS, 22.00) – 3,77M (18-49: 0.4, #T10) (0.42)
  10. The Rookie (ABC, 22.00) – 2,84M (18-49: 0.3, #13) (0.32)
  11. Supermarket Sweep (ABC, 21.00) – 2,43M (18-49: 0.4, #12) (0.41)
  12. The Simpsons (FOX, 21.00) – 2,02M (18-49: 0.7, #4) (0.68)
  13. The Great North (FOX, 21.30) – 1,34M (18-49: 0.4, #T10) (0.42)
  14. Penn & Teller: Fool Us (CW, 21.00) (ism.) – 362e (18-49: 0.1, #14) (0.06)
  15. Legends of The Hidden Temple (CW, 20.00) (ism.) – 172e (18-49: 0.0, #15) (0.04)

(A nézettségi adatok értelmezéséről, arról, hogy mi jó eredmény és mi nem, bővebben a Gyakran Ismételt Kérdések között olvashatsz.)

vasárnapi kábeles nézettségek

  1. Yellowstone (Paramount) – 9,340M; 18-49: 1.76, #1
  2. Yellowstone (CMT) – 960e; 18-49: 0.25, #2
  3. Dexter: New Blood – 576e; 18-49: 0.11, #4
  4. Claws – 430e; 18-49: 0.11, #3
  5. Yellowjackets – 311e; 18-49: 0.06, #5

10 hozzászólás Ne habozz!

len90 - 2022. 01. 10. 11:41

Hihetetlen ilyen live nézettséget látni 2022-ban scriptelt tartalomnál, mint amit a Yellowstone szállít. Lehet mégis lenne még szufla a klasszikus TV-s modellben, csak jól kellene csinálni?

Deny - 2022. 01. 10. 13:31

Időről időre jön egy ilyen bomba, ami mindent visz, de igazából nem hiszem, hogy meg tudjuk fejteni a “receptet” :)

Az elmúlt években volt ugyebár pl. egy modern western, egy high concept családi dráma, egy fekete zenés szappanopera. Nem igazán van bennük közös nevező.

heidfeld - 2022. 01. 10. 14:20

Nem hiszem, hogy sokat kell ezen elmélkedni.
Világ gyors, anyagias változása iránti ellenállást, régi értékek melletti kiállást láthatjuk. Ahol számított még az adott szó, elég volt egy kézfogás.
És a lenyűgöző környezet, jól kitalált, szimpatikus karakterek.
Nem kellene Forma 1, foci miatt, hagyományos tv-t, már pár éve lemondtuk volna.

Thomas - 2022. 01. 11. 02:58

Száz másik régi értékek mellett kiálló sorozatból meg nem lett bombasiker:) Nem hiszem, hogy ezt bárki is meg tudná fejteni, mert akkor gyakrabban látnánk ilyet.
A lényeg, hogy örülök a Yellowstone-nak, hogy megint lehet mire rácsodálkozni, várni, hogy meddig tud még felmenni!:) Kár, hogy az országos csatornák egyre kevésbé találják a receptet, hogy mivel ültessék le a nézőket.
Amúgy a Yellowstone-ban inkább az az extra, hogy mindenki élőben akarja látni, vagy utólagos megtekintésekkel együtt ugyanúgy kétszer-háromszor többen nézik az országos sorozatoknál?

Még egy apróság: az Equalizer kvázi nem csökkent, mert volt egy 21.00-re csúszott része 11.28-án, ami csak 0.45 lett.

Thomas - 2022. 01. 11. 03:04

Deny:
“egy high concept családi dráma” – ezen azért elgondolkodtam, hogy a The Walking Deadre, a This Is Usra vagy mire gondoltál:) De simán lehetne a TWD is az első évad után:)

heidfeld - 2022. 01. 11. 08:44

Thomas: Majd egy-két címet mondhatnál, mert hirtelen sok nem is jut eszembe, vagy – jó eséllyel – nem nagyon láttam ilyet.

winnie - 2022. 01. 11. 10:49

nem kell címeket mondani. nézd meg a premiernaptárat és a vastagon szedett sorozatokat.

“Nem hiszem, hogy sokat kell ezen elmélkedni.”

onnan lehet tudni, hogy valaki kamuzik, hogy tartja annyira nagyra magát, hogy azt hiszi, meg tudja válaszolni a kérdést. (eleve nem az a kérdés, hogy mi miért sikeres. ez sem simán egy sikeres sorozat. hanem egy kiemelkedően rohadt sikeres.) ehhez nem elég egy vagy két hozzávaló, jó időben is kell lenni a jó helyen. (ami többek között azt jelentette, hogy a közel sem ennyire impresszív (de egyébként nagyon jó) kezdés után pont akkor voltak az évadközök, amikor sokan felfedezhették, és remek szóbeszédet szállított.)

rengeteg sorozatra rá lehet ilyesmit erőltetni, hogy utána az ember rá mutogasson, hogy “lám!”. minden idei újoncnál, legalább 5 dolgot lehet említeni, hogy “jé, érték”, a krimisorozatokban az igazságot osztják, a komédiákban a családi összetartozás, a woke drámákban a társadalmi igazságosság, az orvosi sorozatokban az összetartás, a gyógyítás, máshol az önfeláldozás, megint máshol az egyéni üzenetek, stb. miközben a másik oldal közben meg mondhatja másik jellemzőket kipécézve, hogy a yellowstone-ban is csak az erőszak dominál.

természetesen szó sincs erről, hogy a yellowstone sikerének bármi köze lenne ahhoz, hogy régi értékek vagy ilyesmi.

az említett kirívó sikereknél a szappan az, ami _nagyjából_ behozható közös szálnak, ld. yellowstone, this is us, empire – a walking deadet nem én mondtam, de nyilván az is. (meg ugye még a roseanne volt).

de attól, hogy találunk egy motívumot, még nincs meg a recept, mert ezer más szappan felejtős és bukta. ez véletlennek is tekinthető. (ld. angliában a line of duty és a call the midwife lett gigasiker többek között, egy korrupciós, feszült rendőrdráma és egy 50-es évekbeli bábás sorozat)

winnie - 2022. 01. 11. 10:51

(egyébként a fent említett sikeraspektust fontos szétszedni. mert ugye a walking dead és a yellowstone másképp lett siker, mint az empire, a roseanne vagy a this is us. az egyik oldalon olyan sorozatok vannak, amik pár év alatt megnégyszerezték a táborukat. utóbbinál meg mondhatni olyanok, amik pár év alatt negyedére csökkentek:)

Thomas - 2022. 01. 11. 12:40

Nem tudok címeket sorolni a témában, de feltételeztem, hogy nem most találták fel a spanyol viaszt:) A mai tág sorozatos palettán annyi minden van, mégis csak kb. minden ezredik sorozat üt be ennyire (mondjuk). Olyat meg tényleg sokszor láttunk, hogy ha valami beüt, akkor elkezdenek hasonló sorozatokat fejleszteni, amik meg sem közelítik annak a sikerét, szóval nincs olyan, hogy most megfejtettük, hogy ez kell a népnek és innentől kezdve minden siker lesz. És ez tényleg igazi sleeper hit, ami a szóbeszéd alapján gyűjti a nézőket, és ki tudja még, hol a vége?:)

A növekedés, ami elve egy nagyon ritka jelenség, közös még az utóbbi idők nagy sikereiben (ide vehetem még akár a Game of Thronest, a TBBT-t és a Breaking Badet is, az is folyamatosan nőtt, még ha csak az utolsó évadra lett is látványos siker). A Roseanne az egyetlen kivétel, de az egy folytatás/felélesztés, ott volt mire alapozni, aztán a nosztalgiavonatra felülők lemaradoztak. Még a This Is Us is nőtt valamennyit, az első évados finálé és a második évad eleje volt a csúcsa, ha a Super Bowl utáni részt külön kezelem. Ez különböztetheti meg a sikert a gigasikertől, az előbbinél inkább csak a kezdeti érdeklődés van meg, ami kitart, amíg kitart, utóbbit ez a továbbgyűrűzés teszi igazi nagyágyúvá, és meg is nyújtja az élettartamát.

Deny - 2022. 01. 11. 13:49

LOL, akkor azt átugrotta a ShowBuzz, mert az elemzésükben azt írják, hogy hat századot veszített, de most látom, hogy az a november 21-i rész produkált 0.60-at. Akkor javítom.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz