login |

Pilot-mustra: The Woman in the House Across the Street from the Girl in the Window – 1×01

2022. 01. 28. 21:50 - Írta: winnie

61 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

Mit ne mondjak, annak ellenére, hogy (szándékosan) klasszikus panelekkel, klisékkel dolgozik az ugyancsak mai Netflix-premier, a szinkronnal érkezett Nő a házban szemben az utca másik oldalán a lánnyal az ablakban, elég szokatlan a stílusa. Konkrétan annyira az, hogy időbe fog telni (kinek kevesebbe, kinek többe), míg a néző eldönti, hogy mit is néz, hogy azt is hogy is kell néznie, illetve, hogy mit kell gondolnia a látottak alapján.

Ennek kapcsán egy parányit a sorozat címe (eredetileg The Woman in The House) útbaigazítást, hiszen az elég abszurd és komolyan vehetetlen, de közben ha egyszer az adott szituációt csak így lehet leírni, akkor nincs mit tenni. Mondanom sem kell, hogy ez a sorozatra is igaz. Mármint az, hogy egyrészt abszurdnak és komolyan vehetetlennek hat, másrészt viszont (szó szerint) véresen komoly, nem paródia, semmit sem röhögnek el benne. Legalábbis az első 2 rész alapján.

THE WOMAN IN THE HOUSE ACROSS THE STREET FROM THE GIRL IN THE WINDOW – 1×01 – 7/10

Nem hiszem, hogy meglepő, de a komikus thriller(?) főhőse egy nő. Aki sokat üldögél a házában és bámul ki az ablakon borozgatás közben, ugyanis eléggé maga alatt van azóta, hogy pár éve elmondhatatlan tragédia érte (hogy erre, vagy valami másra utal egy nagyon rövid, “biztos, hogy szükség volt rá?”-bevágás-montázs a pilotban, nem tudom, de felkavaró volt, és tuti, hogy volt, aki kikockázta), még egy fóbiát is összeszedett emiatt. És monoton napjai, valamint talán kevésbé monoton estéi során egyszer csak tanúja lesz valaminek. Talán egy gyilkosságnak.

Ha a történet részleteiben vagy akár teljes egészében ismerősnek hat, az biztos, hogy nem a véletlen műve, a készítők elvárják, hogy a néző úgymond “game” legyen, de ugyanez igaz a színészekre is, Kristen Bell, a főszereplő úgy fogalmazott, hogy olykor jól kellett rosszul színészkednie, hogy sikerüljön elkapnia a karaktert, akinek fura viselkedése a környezetét ítélkezésre készteti, és aki nagyon feldobódik akkor, amikor a szemben lévő házba egy férfi költözik a kislányával, hiszen végre valakinél tiszta lappal indulhat.

Alapvetően nem vagyok oda a hallucinációért, mint sorozatos történetmesélési, vagy akár karakterjellemzési eszköz, de így, hogy nem egyértelműek a dolgok, mint itt, működik és sokat hozzáad a hangulathoz. Persze abban sem lehetünk biztosak, hogy van bármiféle képzelődés, de nézőként nem bánom, ha folyamatosan bizonytalanságban tartanak, akár a történéseket, akár a műfajt illetően. (Hasonlót éreztem egyébként a Wolf Like Me pilotja közben, amit pár napja néztem meg. Az is WTF-hangnemet hozott, egyszerre komoly és határtalanul vicces – majd írok róla.)

Miközben próbálunk rájönni, hogy mi történik a jelenben, pár visszaemlékezés révén a múltat is megismerjük, és ott is kutatunk egy rejtély megoldása után, hogy vajon mi történhetett, mindezt ráadásul narráció kíséretében. Hogy a “szövegelés” mennyire megbízható, az persze más kérdés, akár a truma, akár a sok bor hatására lehet kételkedni benne. (Az biztos, hogy a jelenben nem egy olyan dolgot látunk, ami erősen szöget üthet a fejünkben.)

Az ilyen különc(ködő) sorozatoknak marha nehéz dolga van egyébként, hiszen közel sem mindenki lesz fogékony rá. A nézői felét már ott elveszíti, hogy klónnak hat (ami szándékos), a másik fele felét pedig akkor, amikor a vicces jelenetek vagy szándékos “bénázások” nincsenek látványos idézőjelbe téve, és sokak szemében tényleg bénának fognak hatni, így elősegítve egy kaszálást mondjuk.

Lehet, sőt, biztos, hogy nem tudtam dekódolni még maradéktalanul a sorozatot és azt sem, hogy mit kéne éreznem, de abszolút élveztem a bizonytalanságot és a kezdést (persze annyira nem, hogy ne hagyjam abba, hogy ma megírjak 5 pilotkritikát), amihez persze az is kell, hogy kedveljem a főszereplő Kristen Bell-t, mert a kiegészítő gárda ellenére eddig eléggé egyszemélyes a széria.

Komolyabban azért sem mennék bele, mert lehet, hogy a harmadik részben kiderül, hogy teljesen más lesz a lényeg, én pedig halmozottan téves előfeltevésekkel éltem. Szerintem hagyni fogom, hogy vigyen, ahova vinni akar, maximum helyenként a fejemet fogom vakarni, hogy ez most mi akart lenni. De… azért olykor a fejünket vakarni is jó érzés.

61 hozzászólás Ne habozz!

motch - 2022. 01. 28. 22:10

most én vagyok a hülye vagy mi van de a kritika alapján ez egy az egyben a woman in the window koppintása vagy remake-je amiből tavaly csinált a netflix filmet Amy Adamsel.

winnie - 2022. 01. 28. 22:19

“A nézői felét már ott elveszíti, hogy klónnak hat (ami szándékos)” + “Ha a történet részleteiben vagy akár teljes egészében ismerősnek hat, az biztos, hogy nem a véletlen műve“

a címek egy része egyezik, ami nem véletlen, de voltak más, látok valamit az ablakból filmek is, amikből lehet meríteni egy ilyen… szatírához? mãr, ha az.

speranza - 2022. 01. 28. 22:33

Itt olyan magas szinten űzik a bizonytalanságban tartást, hogy két epizód után gőzöm sincs, mi akar ez lenni. Mert amikor elkezdeném komolyan venni, akkor bedobnak valami wtf jelenetet, aztán amikor csóválnám a fejem, hogy ez csak vicces képzelgés volt, akkor kiderül, hogy tévedtem…

irgum76 - 2022. 01. 28. 22:40

Motch:

az alapfelállás nagyon hasonló de a 3. résztől más irányt vesz a sorozat

mivel a tartalomból kiderül az első két rész cselekménye ezért nekem kissé unalmas volt

pláne, hogy vígjáték besorolást is kapott így csalódás volt ebből a szempontból mivel pár mosolyon kívül nem váltott ki több reakciót
(további részekben meg még fokozódik is a komolyság)

de úgy voltam vele, hogy csak 30 perc egy rész és végül is onnan kezdődik amit nem tudtam előre
így folytattam és nem is tudtam abbahagyni

Egyeseknek SPOILER lehet:

az utolsó előtti résznél azt hittem az a finálé mondom WTF?
erre kiderült, hogy van még egy rész hátra és ott aztán WTF? WTF? hátán

nem csodálkoznák ha pár TV repülne miatta az ablakon…

SPOILER vége

mindenesetre én nagyon jól szórakoztam rajta és van is min agyalni így teljes egészében nézve az évadot

tonks - 2022. 01. 28. 23:18

Hát ez nekem most egyben lecsúszott, részben a tö-ké-le-tes hossznak és epizódszámnak köszönhetően, a 30 perces hossz és a 8 rész lehetne a standard szerintem. A pilot még olyan so-so volt, aztán nálam beindult az, hogy érdekelt, mi fog történni, hozzáteszem tökéletes dara alapanyag, hogy mindig izgalmasan maradt abba egy epizód.

Én komikusabb hangulatra vágytam, de bennem is végig a wtf érzés volt inkább. Már-már paródiába hajló, de mégsem tudott az lenni, mert túl random jöttek a hihetetlen jelenetek (Kristen Bell kiterülései az aszfalton, mint egy béka, a postaláda, a rendőrök an bloc, a szexjelenet, a főszereplő halálkomolyan előadott narrálása, miközben üres frázisokat és insta bölcsességeket mond, hogy csak ennyit említsek spoilerek nélkül), közben meg nyomoztunk, elég hullámzó teljesítménnyel. A legnagyobb wtf pillanat az szerintem mindenkinek a főszereplő múltja lesz, hogy ott mi történt, miért így, hogyhogy “csak” ennyi hatása van a jelenre, meg a befejezésre…?

Azt hiszem azt leírhatom, hogy van gyilkos és ki is találtam a személyét és talán a nagy szembesítés jelenet tetszett a legkevésbé, ott a fejemet fogtam, hogy mi a fene – de talán betudhatjuk ezt is annak, hogy parodikusnak szánták, mindenesetre nálam sajnos pont ez működött a legkevésbé.

Kristen Bell kiváló volt, teljesen átjött a jól színéskedni rosszul dolog, a karaktere valahol egy Karen, egy tipikus rich white lady és a sorozatnak is van egy olyan kikacsintós hangulata, mintha egy Vadon, vagy Ízek, imák, szerelmek féle önmegvalósítást néznénk, ami végén ott várja a jól megérdemelt szerelem. Csak közben nem hegyeket kell meghódítani, hanem hullákat.

tonks - 2022. 01. 28. 23:21

Ja, és Marc Evan Jackson zseniális epizódszereplő volt a világító torony őreként, na, nála tökéletesen kijött a paródia hangulat, kellemes meglepetés volt a személye a the good place után szabadon.

Rainmagic - 2022. 01. 28. 23:47

Vegig is neztuk. Tobb kerdesunk is van… De a leginkabb, a sirfelirat megvaltozasa…

SPOILER
Hogy a viharban tuntette el a tettes a testet 10 perc alatt, mig a rendorok kiertek?

Annyi logikai bukfenc van benne, mint allat. :’D

olulizzy - 2022. 01. 29. 01:13

Jaj szerintem zsenialis volt, szamomra nagyon jol valtakozott a “komoly” es a komolyanvehetetlen. A sirfelirat pont nem kerdes, nagyon jol hozza az erzest hogy semmi sem biztos amit latsz
Hogy varom-e a folytatast? Bingo!

speranza - 2022. 01. 29. 02:14

Ez tényleg elképesztően jó!! A harmadik epizódban az egyik beszélgetés közepén egyszer csak beugrott az egyik Agatha Christie regény címe, de úgy megvezettek, hogy gyorsan elhessegettem, pedig… :)

irgum76 - 2022. 01. 29. 05:13

Rainmagic:

SPOILER

hát ez az, a zárójelenet fényében az egész sztori megkérdőjelezhető

de már a kórházi jelenettől kezdve húzza az ember a szemöldökét, hogy akkor ez most így tényleg megtörténik vagy csak halu az egész

Rainmagic - 2022. 01. 29. 09:05

irgum76: pont ezt mondtam én is, hogy a kórházi jelenetet is képzelte, vagy mi van? Annyi sok kérdésem van… :D

irgum76 - 2022. 01. 29. 09:54

GIGA SPOILER!

szóval a csaj egy olyan könyvet olvasott amiben egy kukucskáló egy bűntény szemtanúja volt

a végén meg már egy másik regénybe fogott bele ami egy utazáson történő gyilkosságokról szól
itt tutira behaluzta a hullát hiszen nem ült mellette senki csak egy sminkes izét talált amiből egy sztorit kanyarított magának a könyv hatására

így valószínű, hogy a kukucskálós könyv hatására kezdett el fantáziálni
így szinte az egész sorozatban egy paranoid téveszmét láthattunk
olvasta a könyvet, borozott, gyógyszerezett
beköltöztek a szomszédba valamit látni vélt az ablakból és onnan már csak a fantáziálását látjuk

pl ott a lánya halála az teljesen szülreál volt

szerintem…

Necridus - 2022. 01. 29. 10:04

Én lehet, hogy rosszul vagyok bekötve, de nem látom benne azt, ami miatt szokni kéne. Aztán lehet, ha kikristályosodik a kép a végére (5. rész jön), egészen máshogy gondolok majd rá, de például az emlegetett sírfelirat nálam nem a weirdséget, hanem a rejtélyt táplálja, ebben nem látom, mi a szokatlan. Egyelőre úgy nézem, hogy ez a tipikus netflix/hbo gyártmány egy híres hölggyel főszerepben, aki egy elég depresszív történet középpontjában álló nőt játszik és elég lassú lefolyású a sztori, ahogy elemzik a sérelmeit a főhősnek. A különbség csak az, hogy míg ezt a stílust nem igazán szoktam kedvelni, ezt a sorozatot tényleg élvezem. Nemcsak Bell miatt, akit a The Good Place előtt baromira nem kedveltem, hanem azért is, mert folyamatosan egy kérdőjel lebeg a fejem felett, amiért nem tudhatjuk, melyik jelenet valóságosságában lehet bízni.

Nálam nagyon bejön, hogy kevés szereplővel és egyszerű történettel állt elő, mégis azzal, hogy nem biztos, hogy minden úgy történik, ahogy látjuk/halljuk, egyből érdekesebbé vált. Persze azt érezni a cím alapján is, hogy ez nem véresen komoly sorozat, ugyanakkor mégis úgy tűnik, hogy nincs itt semmi parodizálás és poénkodás, egy tragikus sorsú nő történetét követhetjük nyomon, ahogy próbál a realitás talaján maradni annyi sérelem után. Nem érzem, hogy komolyanvehetetlen lenne, még ha annak is szánták.

essence - 2022. 01. 29. 11:12

mi volt az amit talált a legvégén az ülésén?

Rainmagic - 2022. 01. 29. 11:56

essence:

SPOILER

egy tükrös púder, amibe belenézett G.C.

Eszter - 2022. 01. 29. 14:17

Nekem villámgyorsan lecsúszott, mert a furcsasága ellenére tetszett, és tudni akartam, hogy hova lyukadunk ki… de hogy ide… ezt az utolsó részt nem tudtam hová tenni, mintha valami gyogyós írta volna. Szóval nem értem,hogy ez most mi a sz@r volt?!?

tonks - 2022. 01. 29. 14:53

Spoileres gondolat
nekem az Emma és Elizabeth hasonló nevek és a külső hasonlóságaik is elgondolkodtattak több ponton.

Layo - 2022. 01. 29. 15:30

Nekem egy kicsit a You első évadára hasonlít. Nem rossz ez!🙂

Shannen - 2022. 01. 29. 19:51

Nem tudom mikor éreztem azt utoljára egy sorozat megnézése után, hogy teljesen totálisan hülyére vettek a készítők. Már az első két rész után sejtettem, hogy ez lesz, de mivel tudtam, hogy most a hétvégén mindenki ezt fogja nézni és utána ezen lesz a pörgés, gondoltam végignézem, hogy ne maradjak ki a buliból.

Komédia? Szatíra? Egy pillanatig nem tudtam még csak elmosolyodni se, éreztem, hogy hol kéne, de minden ilyesminek szánt rész szerintem inkább roppant kínos volt. Ja, de egy helyen felröhögtem, amikor az Anna múltjában történteket magyarázták meg, gondoltam ilyen a világon nincs.

A fő problémám az volt, hogy láthatólag szándékoltan volt ilyen béna az egész, de vajon mi célból? Keverik a full drámát a teljesen komolyanvehetetlen baromságokkal, hogy aztán gondoljunk, amit akarunk? Ennek ilyen nesze semmi, fogd meg jól utóíze lett. Eldönthették volna, hogy beleállnak a paródiába, vagy maradnak egy rejtélyes drámánál.

wintender - 2022. 01. 29. 22:36

Nálam ott esett le, hogy az egész valami gúnyos paródia, mikor kiderült a lánya halálának körülménye. Ekkora baromságot. :D

Nem tudom, lesz-e folytatás, vagy hogy valaha meg is fogjuk tudni, mi történt, ennek ellenére nem bántam, hogy megnéztem, végig szórakoztató volt. Asszem megszületett a dramodia mint műfaj. :)

Diapolo - 2022. 01. 29. 23:22

Az utolsó rész nélkül még jó is lehetett volna, de ott meghalt az egész. Három rész után majdnem kaszáltam, mert ilyet már láttam. Aztán folytattam, de lehet nem kellett volna. Láthatóan nem volt műfaja, kicsit olyan mindent bele leves volt. Olyan is lett. Komolytalan, irreális, bugyuta. Egyetértek Shannennel, mintha hülyének néztek volna. Az utolsó rész, a magyarázat, a fight jelenet, ez nem vicces, vagy paródia volt, ez egy kínos jelenetsor, ami tényleg a hasonló rejtélyes műfaj túlhigítottságát jelzi. Maga a sorozat 5,5/10, aki megnézi, szerintem többségében inkább bánhatja.

Kristen Bell egyébként jó volt, ezt ki kell emelni, de itt a sorozat ötlete, forgatókönyve annyi sebből vérzett, hogy még ő sem tudta megmenteni.

SPOILER: Fucfact: a harmadik rész után felírtam itthon egy papírra, hogy ki lesz a tettes, és persze bejött, bár erre az indokra és módszerre nyilván nem számítottam, de a világítótornyos esetnél már tudni lehetett.

Cole - 2022. 01. 30. 00:09

Szerintem jó volt. :)

Timi - 2022. 01. 30. 08:39

Mi elég gyorsan daraltuk és nem gondoltunk arra, hogy nevetni kellene. A “verekedős” jelenet volt az első, ahol egymásra néztünk a férjemmel, hogy miiii vaaan?

Az utolsó rész egy az egyben katasztrófa volt. Enélkül egész jó kis sorozat.

bvr - 2022. 01. 30. 18:42

Mivel leginkább háttértévéként néztem így könnyen tévedhetek de szerintem hogy a hallucinációs szál a készítők részéről csak a nézők elbizonytalanítására szolgált (ami persze egy teljesen valid lehetőség lenne), de összességében ez a sorozat tényleg az volt ami a záró epizódja: egy abszurd krimi. A legeslegvége pedig amikor mégis talál egy púderdobozt, az nem arra van hogy na ugye hogy minden korábbi valóságosságát megkérdőjelezze a néző hanem felvezet egy újabb rejtélyt, egy potenciális következő évadot.

ubul - 2022. 01. 30. 21:12

lol a guest star a repülőn az évad (sorozat?) záró végén :D :D

Anni - 2022. 01. 30. 23:07

SPOILER

Az elején azt hittem lesz lényege annak, hogy változik a sír felirat vagy hogy miért szereli 3 éve a kertész a postaládát de nincs jelentősége a storyban mivel ez egy
szatíra volt és nem a story mélységeit kell keresni benne.

Már csak a címe is parodizálja, az ilyen jellegű filmeket.
A lánya halála is annyira abszurd volt, hogy nem lehetett komolyan venni, mint ahogy a gyilkost se (én is rá tippeltem) de annyira paródia jellegű volt a fight is. :D

Az is, hogy mindig vitte át a kaját, csurig öntötte a bort tipikus gazdag kisvárosi szomszédság a filmekben amit itt jól kiparodizáltak. A sex jelenet is annyira random volt, hogy nem igaz. :D De lehetne még sorolni ezeket a jeleneteket.

Tetszett, tudott újat mutatni, átjött a lényege, Kristen zseni volt de nem sok értelme lenne 2. évadnak.

Rubber Duck - 2022. 01. 31. 01:48

Tetszett.

Danzig - 2022. 01. 31. 02:23

Miért felejtette el mindig kesztyűvel/ruhával megfogni a sütőbe tett tálat?

Miért éreztem úgy, hogy a végén a harc az kb olyan volt, mint a Harcosok klubjábam amikor magával verekszik?

Mi az iszent szerelt ott mindig a mindenes…3 éve?

Miért találta meg a mindenes a nem lézező állatot,ami összetörte a kinti lámpát, és utána tömte ki világítósra?

Miért van olyan érzésem, hogy itt semmi és senki nem volt valós, csak kb mint a Wandavisonban asszisztáltak a főszereplő által elkézpelt történethez? :)

Vaaagy lejött a bor/gyogyi kombótól és ráment a vodka/xanxara…amit szinén a férje? (lehet ő is egy kikezelt páciense volt, csak belőle feleség lett nem mindenes :)) ) írt fel és máris jöttek az új sztori….

Danzig - 2022. 01. 31. 02:39

Még1 dolognak utána néztem: első rész 40 mperce körül benyúl a sütőbe és kézzel kiveszi a kaját, ott van rengeteg kép egymásra dobálva mielőő elejti a tálat.

Ebből nekem az jött le elsőre, hogy azok emlékek, amik megrohanják, viszont csak lelassítva visszanézve derül ki hogy nagyon nem :) hanem jelenetek az évadban történtekről illetve amik történni fognak, pl a halujai, a szexelése, az esüküvői képzelgése a késeléssel stb.
Vagyis már minden előre meg volt…

bvr - 2022. 01. 31. 04:44

az bizonyos hogy az évadnak az a szintje önmagában koherens hogy ez egy abszurd krimi amiben minden úgy történt ahogy azt az utolsó részben elmondták. Azt ugyan lehet(ne) akár találgatni hogy ehhez képest van-e metaszint ami szerint ez valahonnan számítva már csak hallucinált történet (bár abba akkor bele kellene költeni a kislányának múltbeli halálának átértelmezését is, mert amit mi nézők megtudtunk az is annyira abszurd ami csak az abszurd krimi szálon koherens), ettől persze lehetne találgatni – de amúgy nem teljesen mindegy? :)) Pénteken belekezdtem egy másik sorozatba is (azt majd ott leírom, az még nullább volt, két rész után ki is száltam), és basszus ennyire mint ennél a kettőnél rég éreztem már hogy a szó nem túl pozitív értelmében kontent csupán semmi más. Az meg nekem nem sorozatok aranykora hogy olyasmiből ami régebben jóindulattal ha futotta volna egy másfél órás filmre most felfújják nyolc epizódra. Anni kommentjének a végéről hogy “nem sok értelme lenne 2. évadnak” , hát az a helyzet hogy pont annyi értelme lenne mint ennek az elsőnek: 8 résznyi újabb kontent
(bár nem vicc, még az is lehet hogy akár több értelme lesz/lenne, mert ez alapján az évad alapján már nézőként tudom(vagy csak azt hiszem hogy tudom) mire számítsak így akár még valami érdekes is kisülhetne belőle)

abelh - 2022. 01. 31. 07:27

persze, ez egy műfajparódia, értem én, de miért nem konzekvens? hogyan jön össze az intelligens kifigurázása a zsánerelemeknek és a Horrorra Akadva 8 szintű lezárás?

vicces persze az utolsó rész is a maga nemében, de túl szélsőségesen más humor, amiből addig csak rövidke jelenetek voltak és emiatt korábban működött is. persze nyilván a sokszor túlbonyolított krimi lezárásokat akarja kifigurázni, de utoljára a Behind her eyes-nál éreztem ezt a fajta WTF-et, hogy most ez a történés mit is keres ebben a sorozatban, hirtelen mást nézek?

sajnálom, mert addig egy 10/7-es ügyes/okos paródia volt valóban, de az utolsó rész lerántotta mélyre.

winnie - 2022. 01. 31. 07:30

“persze, ez egy műfajparódia, értem”

nem paródia. az egy kicsit szélsőségesebb. lehet, hogy hasonló, de nem paródia.

irgum76 - 2022. 01. 31. 07:37

bvr:

“ettől persze lehetne találgatni – de amúgy nem teljesen mindegy? :))”

nem attól lesz jó egy “kontent”, hogy még napokkal később is tudsz rajta kattogni, hatása alatt vagy?

” Az meg nekem nem sorozatok aranykora hogy olyasmiből ami régebben jóindulattal ha futotta volna egy másfél órás filmre most felfújják nyolc epizódra.”

8×25 perc nem a világvége a mai időkben
számomra pl az Archive 81 volt ami elriasztott az első résznél mondom én ezt nem akarom 8 órán keresztül nézni

ubul - 2022. 01. 31. 07:41

Szóval, este, sorozat megnézése után rögtön a guest star fogott meg, vicces, hogy az egész sorozatban rajta nevettem fel egy pillanatra :D

Szóval masszív SPOILEREK

Érdekes egy sorozat, nehéz hova tenni, mert tényleg nem egyértelmű, hogy akkor most az írók tényleg egy sztorit meséltek el így, vagy valami sumákság van, amivel céloztak az utolsó jelenettel is.
Annak valamelyest örülnék, ha az első lenne, de azért a repülős jelenet az italokkal együtt (ha jól vettem ki, már egy ideje nem ivott, de őszintén szólva én már csak áttekergettem az utolsó rész második felét, mikor a férjével újra együtt lesznek)
Ha az utolsó snittek valami sumákságra engednek gondolni, akkor kuka másfél rész, hisz a börtönből mikor kiengedik, még akkor mondja a barátnője, hogy de ne repüljön el sehova se.

A rész eleji fight viszont poén volt a maga módján, nem egy film hasonló jelenetekkel operált, ott nem volt ekkora fejcsóválás, és a mű jellegéből adódóan még talán bele is fért.
De amúgy igen, sok a kérdőjel, amit már fentebb Danzig felsorolt.

Nálam amúgy nem jött át ez a borocskázós, szeren rajta vagyok, megiszok napi 1-2 üveg bort, és totál kisimultan nézek ki jelleg. Azért valamelyest a Nő a vonaton-on jobban átjött a lecsúszottság, és lássuk be, hasonszőrű társak :) Mivel én nem tudtam nem komolyan venni, és tényleg csak néha voltak megmosolyogtató jelenetek, ezért nem is vettem vígjátéknak. A Sikoly x része se vígjáték, azért, mert van benne néha vicces jelenet.

A szatíra rész talán, de akkor az meg eléggé kidolgozatlan volt.

A gyilkos személye meg amúgy ok, de az okok már tényleg viccek, és hát lehetne sorolni a sok plot hole-t, abból kifolyólag hogy egyes dolgokat MIKOR tette meg, egyáltalán hogyan? :D gondolok itt az utolsó gyilkosságra – amit látott a szomszédasszony :D – és annak utómunkálataira pl :D

ubul86 - 2022. 01. 31. 08:00

irgum76
“8×25 perc nem a világvége a mai időkben”

De, sajnos, bár tény, hogy én is 2×4 részben ledaráltam. De akinek van gyereke(i), normális munkája, élete, akkor tényleg megkell válogatni, hogy mire is tölti el ezt az időt. Nekem átlag másfél óra ÉN időm van naponta, amiben eldönthetem, hogy most esetleg játszok, dolgozok, filmet nézek, vagy sorozatot.
Ez volt az első sorozatom 2022-ben, nem mondom, hogy megbántam, de lehet néztem volna mást inkább. (Yellowjackets lett volna, de még nincs magyar felirat :D)

winnie - 2022. 01. 31. 08:02

itt egy készítői interjú, ha valaki kíváncsi a megközelítésre: https://tvline.com/2022/01/30/woman-in-the-house-finale-glenn-close-season-2-emma-killer-revealed/

bvr - 2022. 01. 31. 08:02

abelh: nagyon nem értek egyet a Behind her eyes összevetéssel, ott valóban teljesen gáz volt hogy egyszercsak átcsapott valami teljesen másba, itt viszont teljesen konzekvensen abszurd volt (maximum csak rájátszott arra, hogy sok néző, pl. én is, abszolut úgy tekintette közben hogy á itt biztos valami átverés meg csavar lesz, nem lehet ez ennyire abszurd marhaság – és de, az volt végig :) Több komment is felsorolt egy csomót, számomra a legdurvább két wtf az hogy hogyan is történt a kislányával a tragédia meg a szexjelenet, de igazából kár is kiragadni. Nem tartom túl sokra ezt a szériát (ezért is írtam hogy nem pozitív értelemben kontent) de azt nem venném el tőle hogy saját magával konzisztens egységet alkot.

bvr - 2022. 01. 31. 08:13

nna amit winnie linkelt interjút annak ott van az elején, és kb pont az amit én is írok az abszurdságtól:
“We knew it was going to be Emma from the beginning. It’s literally the most absurd person to [make] the killer, and in a series where we’re building the absurdity as each episode goes on, it felt very correct.”
és ebben az értelemben a korrektséggel egyet is értek, tényleg ön-azonosak tudtak lenni.
(valamint az interjú végéből is az tűnik ki hogy azzal egy potenciális következő évadot vezettek fel)

ubul - 2022. 01. 31. 10:18

bvr

azért a csaj feldarabolását, úgy, hogy senki se vegye észre…na

és nekem pont nem azzal volt bajom, amit a képernyőn láttam, hanem ami nem volt a képernyőn, de belénk akarták valahogy adni :D szvsz lett volna idő bővebb magyarázatokra, hisz még a részek hosszúsága se volt egységes (volt 21 perces, 25 perces, stb…)

a tejfogas rész mondjuk poén volt :D

ubul - 2022. 01. 31. 10:28

és amúgy igen, amit winnie linkelt, ott végül is (és lehet akár sajnos) megvan a legtöbb kérdésre a válasz, ami igazából ténylegesen a látottakra ad igazat

Neel - 2022. 01. 31. 17:34

A yellowjackets-hez van magyar felirat! Bocs az off-ért. Ezt a sorozatot meg hagyjuk…

Kobun - 2022. 01. 31. 19:50

Nekem pont a keszekuszasaga miatt tetszett.
Egy görbe tükör volt a csavaros, fordulatos sorozatokra.
Kristen jó volt, tetszett, hogy rövidek voltak a részek, nem akarták túl variálni.
A sirfeliratok, a rendőrök, Rex, a rakott csirke, a postaláda mind túlzóra sikerültek.
F@sza volt. Még egy pár évadot ilyenből elnéznék bambán 1 palack borral

Akármi - 2022. 01. 31. 20:17

Az a problémám a sorozattal, hogy beviszi a nézőt a málnásba és sajnos ott is hagyja. Amennyiben abszurd kriminek szánták, hiba volt reális alapkon elkezdve beleszőni a történetbe a hallucinációt mint opciót. Így egy katyvasz lett belőle, amiben a groteszk átvette az irányítást mindenféle magyarázat nélkül. Ha “a bármi lehetséges” egy sorozat alapja,ott végkifejletként nincs mit várni, az egyszerre érdektelen és dühítő.

Never - 2022. 02. 01. 02:46

furcsa volt az egész, 1 – 4 = krimi, 5 – 8 = komedia

Nem voltak jók az arányok, nem volt jó a kivitelezés sem, torténet is nagyon egyszerú igazi “wow” csavar nelkul.

Meglepodtem a szex jeleneteken, semmi pluszt nem adtak a torténethez de mégis nagyon részletesen volt ábrazolva. Vajon Bell akarta magát ilyen fényben megmutatni vagy a rendezo/íro nem tudta kitolteni azt a 20 percet értelmes dialógusal?

Irjak valami pozitivat is? Ok, csak 8 resz / 20 perces adagok. Ha ugyan ez 45 perc/resz lett volna akkor a masodik resz utan kuka.

Ertekelesem 1/10, nincs értelme megnezni ha nem vagytok Kristen Bell rajongok

bvr - 2022. 02. 01. 10:25

Egyrészt teljesen megértem a csalódásokat, viszont az a kérdésem lenne hogy amikor elég korán, már a 2. epizód közepe előtt kiderül hogyan történt a tragédia a kislányával, azt miért fogadtátok el? Mert az egy akkora abszurd, plusz a múltban történt, plusz ez alapozza meg a karaktert, szóval azt igazán nem lehet mondani hogy zsákbamacskát árult volna a sorozat.

irgum76 - 2022. 02. 01. 11:00

“kiderül hogyan történt a tragédia a kislányával, azt miért fogadtátok el?”

nem tudom más hogy van vele de én arra gondoltam, hogy mivel mondta, hogy gyakran hazudik a terapeutájának így ez is hazugság volt
illetve saját bevallása szerint túl élénk a fantáziája erre még a gyógyszer bor kombó és kész is ez az agyament történet
mivel nem akart szembenézni a valósággal ami pl egy mezei karambol lett volna

esélytelen volt ez az eseménylánc és a végkimenetel

SPOILER

mégis, hogy ehette volna meg a kislányt ott bent a börtönben???

bvr - 2022. 02. 01. 11:57

reálisan nyilván sehogy, mint ahogy reálisan ezermillió dolog nem lehetett volna, de hát ez egy abszurd sorozat volt az elejétől kezdve, nem volt ebben átverés, épp ezt mondom.

winnie - 2022. 02. 01. 17:55

irgum76: hogy mi történt a lányával, azt a nyomozó is megerősítette, meg később is, a férje.

Kobun - 2022. 02. 01. 17:56

Pont az volt a lényege, hogy full irreális az egész. Életszerű, hogy sorozatgyilkosok közé viszi az apa a lányát, mint ahogy az is, hogy pont ott felejti, mikor csak hárman vannak. Az ajtó miért pont kívülről nem nyitható?
Nettó faszs@g az egész, de nem is akarja komolyan venni magát. Csak a nézők vártak volna valamit. Pont ezért írtam, hogy görbe tükör…
Már a csapból is a megcsavart thriller sorozatok folynak, amik végül sokszor a saját csapdajukba esnek.
Aki komolyan veszi, ott jogos az alacsony pontszám, de ha visszaolvastok többen pont ezt vettük pozitívumnak..

Never - 2022. 02. 01. 18:28

@Kobun

sajnálom de ezt a sorozat akkor sem élvezném hogy ha kikapcsolnám az agyamat. Egyszeruén nem mukodnek a poénok

Jamesch - 2022. 02. 02. 01:22

paródia? wtf?

3 rész után itt semmi rendkívülit nem látok
Úgy értem hogy tetszik, de ez egy stílusgyakorlat kb, jó script, jó rendező, jó főszereplő

vagy nekem is shrinkhez kéne mennem?

winnie - 2022. 02. 02. 05:08

Jamesch: igazából senki sem írja, hogy paródia, mert nyilván nem az, szóval erre nem érdemes wtf-olni – de ezt a kritikában is kiemeltem, hogy ne legyen félreértés.

a stílusgyakorlat jó szó rá, illetve, amit ugyancsak írok, a jelek szerint tényleg az abszurdra hajlottak, de, és ez nagyon fontos, úgy, hogy közben komolyan vették az egészet, nem röhögték el.

irgum76 - 2022. 02. 02. 06:52

Winnie:

“hogy mi történt a lányával, azt a nyomozó is megerősítette, meg később is, a férje.”

részben igen

SPOILER

a nyomozónő azt mondta, hogy a kannibál utolsó áldozata a lánya volt
itt már azt hittem, hogy tényleg ő ölte meg viszont nem olyan nyakatekert módon mint ahogy Kristen Bell elmesélte

de én mondjuk abban is erősen kételkedtem, hogy a postaládás csóka létezik…

winnie - 2022. 02. 02. 07:54

adta volna magát, de mintha rá is utaltak volna? a szomszéd vagy a másik szomszéd? ebben nem vagyok biztos.

irgum76 - 2022. 02. 02. 08:47

igen, volt egy jelenet mikor a szomszédnak átadta a leveleit de engem az sem győzött meg teljesen :)

fv - 2022. 02. 03. 21:05

Nekem ez 10/10-es lett. Volt olyan pillanat, amikor 11-et is adtam volna neki, de az később elmúlt.
A viccesség, a félelmetesség, a WTF, az izgalmak mind pont tökéletesek voltak.
Kicsit SPOILER.
Egyik pillanatban halálra röhögöm magam, hogy kitölt egy üveg bort egy pohárba, és szürcsöli, aztán majd beszarok, hogy mi nyikorog a padláson, aztán a faszi szereli a postaládát még másnap is, harmadnap, negyednap, stb., közben folyamatosan izulok, hogy nehogy megöljön valakit a főszereplő, mert annyira bolond, vagy nehogy őt ölje meg valaki… Szóval, nekem nagyon bejött.

Divide - 2022. 02. 08. 13:11

Jaj. Hát ha ezt szatírának szánták, akkor még dolgozni kellett volna rajta, ha meg nem annak szánták, akkor egyáltalán el se kellett volna kezdeni dolgozni rajta.

Akármi: “Ha “a bármi lehetséges” egy sorozat alapja,ott végkifejletként nincs mit várni, az egyszerre érdektelen és dühítő” – Pontosan így gondolom én is. Kifejezzen utálom ezt a “hát, a narrátor amúgy nem megbízható, mert vodkával nyeli a Xanaxot”-féle alibizést. Megúszós, közhelyes, lerágott csont.

A Netflixes sorozatokkal manapság egyébként is csupa olyan élményem van, hogy érdekes ötlet, kellemes kivitelezés, de eleje-közepe-vége értelmes sztori a kanyarban nincs. (Érdemi mondanivalót meg már rég nem is várok el.)

winnie - 2022. 02. 08. 13:18

de hisz… ne már:) a nem megbízható narrátor nem lehet közhelyes vagy lerágott, hiszen alig van ilyen, igazi felüdülés. ha mondanék ilyet, akkor inkább a megbízható narrátor a lerágott csont és közhely. lehet, hogy több is készül sorozat vagy film évi ötnél, ahol nem megbízható a narrátor, de úgy érzem, hogy egy kezemen meg tudnám számolni őket.

SiDor - 2022. 02. 23. 12:12

Szerintem a címe elárulta, hogy azért ez nem egy tucat sori lesz. Mintha a Monty Python készítőit kérték volna fel az egészre a Netflixnél. Ha a címnél nem is, a pia, cucc kombónál kiderülhetett, hogy ne vegyük ezt annyira komolyan. De őszintén, ittatok már meg 3 üveg vörösbort így egyszerre? Csak úgy simán, bogyó nélkül. Nah, mondjuk nem vagyunk egy Kristen Bell, de akkor is, kb. úgy nézel ki utána mint akin átment egy John Deer. A kedvencem akkor is az, amikor a szexeléshez levenné róla a fickó a kasmír pulcsit, de az nem jön át a fején az istennek se’…ez mekkora flash már, mert igazából ilyen tényleg van – és rohadtul lohasztó – de filmekből azért kihagyják ezt.Ja és az angol akcentusok, de ilyen random bedobva, hogy KB néha úgy beszél, a szomszéd skacnak meg alapból az van. Nem mintha nem lehetne egy englishman in kisváros, de azt azért meg szokás magyarázni, mint Hugh Grantet az Undoingban. Ott rendszeresen mondja, hogy ő angol. Itt szó sem esik róla, hogy Neil brit lenne, pedig az akcentusa egyértelmű.7/10 lett nekem.

winnie - 2022. 02. 23. 14:35

“Itt szó sem esik róla, hogy Neil brit lenne, pedig az akcentusa egyértelmű”

épp ezért nem esik róla szó. mert egyértelmű. ahogy azzal sem szokás foglalkozni, hogy valaki mondjuk francia, ausztrál vagy koreai származású, hiszen nagyjából adja magát, feleslegesen semmit sem magyaráznak, és ha megtennék, az ilyesmit fogják kivágni először, mert nem céljuk a néző hülyének nézése, főleg, ha teljesen lényegtelen a dolog. szóval ezt tényleg nem szokás magyarázni – az undoingban a történet részét képezte hugh grant karakterének származása, illetve gyerekkora.

bbbbence - 2022. 03. 18. 00:33

az problémám ezekkel, hogy az alkohol/gyógyszer miatti hallucinációkkal aztán tényleg bármit bele lehet magyarázni, kvázi totál felesleges gondolkodni rajta, mert nincs benne 1 db fix pont, amihez lehetne igazodni

a stílusa jó volt, az eszköztára nekem már túl agyonhasznált. Ezvan

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz