login |

Pilot: The Gilded Age

2022. 01. 31. 15:50 - Írta: Shyllard

27 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

Elkezdődött Julian Fellowes új HBO-s sorozata, Az aranykor (illetve, ugye Az aranyozott kor, ahogy itthon ismerhetjük), amely ezúttal a 19. század végi New York-i elit közeg mindennapjaiba kalauzol el bennünket, méghozzá nem is akármilyen szereplőgárdával karöltve. A rögtön, majdnem másfél órás nyitányban a készítők kifejezetten sikeresen képesek voltak felvázolni az évad várható fő játékosait, konfliktus-forrásait, no meg több kavarását is.

A már jól bevált séma alapján felépített kezdés ennél nem is lehetett volna Downton Abbey-sebb, annyi különbséggel, hogy színészek és helyszín meg lett változtatva. Ennek fényében, aki szerette Fellowes eddigi legnagyobb durranás sorozatát, s a néhány évente érkező kiegészítő filmek nem képesek kielégíteni a műfaj iránti rajongását, annak kétlem, hogy komolyabb csalódást okozhat a The Gilded Age. Természetesen a következőkben kicsit hosszabban kifejtem milyen is volt ez a nyitány szerintem.

A kifejezetten hosszú kezdés meglepően igazoltnak bizonyult, ugyanis a lagymatag, s alapvetően mostani menő sorozatokhoz viszonyítva nagyon alacsony és sok esetben nehezen átérezhető tétekkel operáló The Gilded Age kényelmes nyugalommal, ámde céltudatos odafigyeléssel állítgatta fel a főbb szereplőit. Mindeközben nagyon szépen képes is volt felvázolni a központi konfliktusát a sorozat, illetve a bizonyos karakterek között fellelhető szociális szakadékokat, ellentéteket is remekül be tudta mutatni.

Mindennemű enyhébb ellenérzésem ellenére is muszáj kiemelnem, hogy ennél tökéletesebb, minőségi kezdést el sem tudnék képzelni egy szériának. Miközben sok sorozatnál nagyon nyögvenyelős a nyitány, Fellowes-éknek nagyon profin sikerült minden fontos kezdeti lépést szinte hiba nélkül megtenniük. Bár itt nagy valószínűséggel hatalmas segítségül szolgált a Downton Abbey-n tökéletesített formula is, ami későbbiekben, kiszámíthatósága miatt lehet a hátrányára is válhat The Gilded Age-nek.

Ugyanis karakterek terén sajnos egy típussal sem találkoztam, akit ne láttam volna már nem csak bemutatva, de hatalmas változásokon is átesni. Peggy Scott (Denée Benton) talán a „legmerészebb” húzása a készítőknek, de az ő szálán behozott, csak halványan sejtetett bőrszínből fakadó (főleg a tizenkilencedik század Amerikai Egyesült Államokban) vonásokat ennél visszafogottabb módon szinte nem is lehetett volna kezelni. Persze, nem kell minden sorozatban fontos társadalmi kérdéseket taglalni, de az a sejtésem hogy Peggy sztorijában hajlamosak lesznek a készítők teljesen szemet hunyni a valós tények fölött, s inkább fognak egy Downton Abbey-féle Tom Branson-os asszimilációs fantáziát szórakoztatni, mint komolyabb kérdésekben áskálódni.

Peggy-n kívül még George Russell (Morgan Spector) volt újabb típusú karakter, bár neki is csak a pénzmágnás sztorija kevésbé kényelmes arisztokratikus, mint ahogy azt már megszokhattuk. Nem várok a férfitől többet, mint egy-egy házasságbéli konfliktust, legfőképpen a szinte elkerülhetetlen jövőbeli félrelépése okán. Fiatal, naiv főszereplőnk, Marian Brook (Louisa Jacobson) egyelőre nem sokat tudott mutatni, de legalább érkezése New York-ba képes lesz kicsit felzilálni a jól látható berögződéseket, még ha maga nemében személy szerint nem is látok túl sok potenciált a karakterben.

A fiatal lány nagynéniéi, Agney van Rhijn (Christine Baranski) és Ada Brook (Cynthia Nixon) klasszikus konzervatív, meg kicsit előrehaladottabb, de szintén hasonlóan gondolkodó, ámde kicsit nyitottabb fiatalabb testvér kémiája szórakoztató, de – ismét – semmi olyasmit nem mutatnak, amit már ne láthattunk volna szinte lépésről lépésre ugyanígy a Downton Abbey-be. Mellettük még fő ellenlábasukat Bertha Russell-t (Carrie Coon) érdemes kiemelni, amely szerep érdekes egyvelegnek tűnik, de számomra egyelőre az amúgy nagyon tehetséges színésznőt a legnehezebb megszoknom a kosztümös környezetben.

Az említettek mellett még sok, későbbiekben biztos jobban előtérbe kerülő karakter is feltűnt (pl. Taissa Farmiga Gladys Russell-je), de esetükben a kezdésben elfoglalt háttérszerepük okán csak kevés érdemleges szót lehet ejteni. Nem sok mindenkit látok köreikben, aki bármi forradalmi újítást is képes lesz majd nyújtani, de Watson (Michael Cerveris) kifejezetten szimpatikus házvezető komornyiknak (vagy nem tudom miképp hívják őket ebben a környezetben) tűnik, s a Mr. Russell-re kacsintgató Turner (Kelley Curran) is szórakoztató zavaró tényezőnek fest.

Előbbiek fényében tehát nem érzem, hogy túl sok érdekfeszítő karakterdrámát láthatunk majd a sorozatban, bár számomra nagyon nem is ez a lényege az efféle sorozatoknak. Hiszen, ahogy írtam, szórakoztatott a nyitány, sikeresen képes volt lekötni minden hátránya ellenére. Kényelmes, kellemes, szinte minimális fogyasztási kockázattal járó alkotás, amin lehet mit nézni, főleg a díszlet, s a várható különféle szereplők közötti bonyodalmak okán. A régi, s új New York-iak között húzódó ellentét remek alapfelütés, ami legalább egy évadig biztos képes lesz elegendő puskaporral szolgálni a változatos fejlemények ellövéséhez.

A díszlet is remek, bár sajnos a technikai megvalósítás okán néha sokkal olcsóbbnak tűnik minden, mint ahogy az a valóságban sejthető. Nem emlékszem, hogy Downton Abbey is hasonló volt-e, de az elképesztően, Hallmark-filmeket idéző beállítások, fényképezés nem csak unalmas kép világgal szolgált a kezdésnek, hanem alá is ásta az amúgy jól láthatóan igényes ruhákba, s környezetbe fektetett munkát. A zenei megvalósítás szerencsére képes kicsit ellensúlyozni ezen elmaradásokat, de a remek, időszakhoz illeszkedő, ámde modernizált dallamok nem voltak képesek teljes egészükben elfedni az unalmas fényképezését a sorozatnak.

Röviden tehát körülbelül ugyanazt tudom összefoglalóként is írni a sorozat kezdéséről, amit már az írás elején is említettem: The Gilded Age egy kvázi Downton Abbey 2.0, annak minden erényével és hátrányával. Könnyed, kellemes, kosztümös drámának nézünk elébe, amivel kapcsolatban legfőbb ellenérzésem csak abból fakad, hogy nem tudom mennyire van helye már ennek a mai világban, pláne miközben elődje már úgy érzem minden lehetséges utat bejárt a műfaj ezen szegletének határain berkein belül. A New York-i köntös egy évadig biztos képes lesz elegendő újdonsággal szolgálni, de a későbbiekben muszáj lesz valami mást is nyújtaniuk, ha szeretnék, hogy a hozzám hasonló nézők is maradjanak.

Számomra, The Great-hez hasonló, egyre népszerűbb, sokkal sötétebb tónusú, kevésbé idealizált kosztümös drámák már sokkal jobban képesek működni, mint a visszafogottabbak, s barátságosan kavargatósok, így nagyon kíváncsi vagyok mennyire lesz képes megtalálni The Gilded Age a közönségét. Hiszen igaziból Julian Fellowes elhozott nekünk egy új, amerikai Downton Abbey-t, ami még mindig megy (legalábbis a legutóbbi film sikerét, s az új közelgő premierjét figyelembe véve), így az érdeklődőknek a megszokott, sokat látott formula még lehet kellemes, kívánatos biztonsági játéknak is tűnhet.

Nekem egyelőre, a saját keretein belül kiválónak is tekinthető kezdésnek köszönhetően marad bűnös élvezetnek The Gilded Age, aztán menet közben meglátom mennyire képes berántani.

27 hozzászólás Ne habozz!

Nina - 2022. 01. 25. 21:03

Nagggyon bejött az első rész – eleve mindennemű kosztümösért rajongok, és nem nagyon vagyunk elkényeztetve …

derek - 2022. 01. 25. 22:12

Pont most fejeztem be az első részt. Így hirtelen túl sok a szereplő , de tetszett. Carrie Coon és Christine Baranski vitte a pálmát. Cynthia Nixon fura volt ebben a visszafogott vénlány szerepben ( Talán csak azért , mert előtte néztem egy epizódot az És egyszer csak….-ból) , de persze ő is jó volt.

Florabell - 2022. 01. 25. 22:18

Remélem több évad is lesz belőle. Sokkal jobb mint a Belgravia. Talán méltó utódja lehet a Downton Abbeynek.Bár nem tudom meddig tart ki ez az ellentétekre épített koncepció.

Python - 2022. 01. 25. 23:14

Abszolút pozitív csalódás! :)

A színészek sziporkáznak a szerepeikben, mondjuk egy ilyen szereplőgárdától nagyon nem is vártam mást! ;) Az látszik, hogy a HBO nem sajnált rá a pénzt, mert itt akkora díszletek, meg olyan pazar jelmezek vannak, hogy csak na! ;) :) Ja, és a 70+ perces játékidőhöz…: Észre sem vettem, itt nem nagyon volt üresjárat.

Adam9456 - 2022. 01. 26. 09:57

Először én is kicsit megijedtem az 1 óra 20 perces hossztól az első résznél, de azt éreztem teljesen hamar eltelt az egész, nem unatkoztam rajta egyáltalán.
Az amerikai Downton Abbey, Julian Fellowes jellegzetes stílusával.

clegane - 2022. 01. 31. 16:58

tetszik hogy árnyaltak a karakterek (a kapzsi iparmágnás meg a törtető neje máshol akár antagonista is lehetne).
a DA-hoz képest kevésbé “brit”ek a jellemek, nyilván, ami azért egy kicsit hiányzik, de legalább van esélyük saját hangot találni.

speranza - 2022. 01. 31. 17:43

Nagy vonalakban egyetértek a kritikával.
Izgalmas, mozgalmas, látványos, monumentális méretű, épített díszletekkel, gyönyörű kosztümökkel és rengeteg szereplővel. Tetszett a szimbolika is az elején. Hosszú utazás = új kezdet. Ahogyan a régi előkelőségek az ablakból nézik végig, amikor az „új pénz” meghódítja az utca másik oldalát, és aztán birtokba veszi, jól felépítette a későbbi ellentéteket, méghozzá szó szerint is. Az alapfelütése pontosan ugyanaz, mint a Belgraviának volt, csak a helyszínt tette át Fellowes egy másik kontinensre.
Ami viszont egy kicsit így elsőre szemet szúrt, hogy a cselekményt, és ezt a sok karaktert látszólag egyetlen nagy konfliktus köré húzta fel, olyannyira, hogy még a két személyzet körein belül sincs egyéb beszédtéma. Hosszú távon ez kevés lesz, elő kell még állnia valami mással is.
A másik dolog, hogy a főbb szerepekben relatíve kevés a férfi, amiből elég egyértelmű, hogy az asszonyok lesznek a cselekmény katalizátorai (ahogyan a Belgravia esetében is). Ha ebből végül csak valami szalonokon belüli „kiközösítősdi” lesz egy évadon át, akkor engem hamar el fognak veszteni. Márpedig egyelőre nem látom, hogy mivel tudnak majd megtölteni ennyi epizódot, mert a romantikus szálakhoz nem stimmelnek az arányok.
Az biztos, hogy a régi és az új pénzen kívül jól látszik az a pénz is, amit ráköltöttek a sorozatra, de a gond sosem a külsőségekkel szokott lenni Fellowes esetében. Bízzunk benne, hogy érdemes volt ezt a projektet közel tíz évig dédelgetni. :)

Shannen - 2022. 01. 31. 21:08

“The Gilded Age egy kvázi Downton Abbey 2.0”

Maximálisan egyetértek. És nem szimplán a kosztümös stílus miatt, hanem a szereplők nevein kívül, minde a jól bevált recep szerint lett összerakva a pilotban. A vágások, a fényképezés, az egész ritmusa, a zene, az alapkonfliktusok, a karakterek főbb jellemvonásai mind-mind a DA-ből lettek átemelve egy kis csavarral.

Ezt semmiképp sem negatívumként mondom, hiszen a DA-nél jól működtek mindezek, így simán bízhatunk benne, hogy msot is így lesz. A szereplőgárda például itt máris jóval erősebbnek érződik.

Érdekes, de nekem is Carrie Coon lógott csak ki kicsit a képből. Valahogy túl “modern” az arca, nem annyira passzol ebbe a kosztümös világba, de lehet csak meg kell szokni.

Bár tetszett a kezdés, azért a 75 perc így is soknak érződött, remélem a folytatásban ebből rendesen visszavesznek.

Ja, igen, egy elég erős negatívum azért van: az utcaképek szörnyűek voltak, ugrott le a képernyőről a CGI. Ha belegondolok, hogy a nálunk forgatott The Alienist, ami ugyanebben a korszakban játszódik, szintén New York-ban, sokkal-sokkal hitelesebben nézett ki, akkor a The Gilded Age, ami jóval több pénzből gazdálkodhatott, elég csalóás, hiába szépek a ruhák és a belső terek, erre is figyelhettek volna.

speranza - 2022. 01. 31. 21:28

Igazatok van, de az, hogy Carrei Coon ennyire kilóg a képből, lehet szándékos is. Ő az újgazdag réteget képviseli, a frissességet, a modern idők szelét, a sok “régiség” között. :)

tesseract - 2022. 02. 07. 01:34

Lehet hogy nem leszek népszerű, de szerintem nagyon nem jó ez a sorozat. Igazából már az első részt nehezen tudtam végignézni. Az egész képi világ olyan műanyag, a párbeszédek a szörnyen közhelyes, kínosan sekélyes és a konkrétan röhejes skálán mozognak. Ugyanez igaz a karakterekre, pedig tehetséges színészekből nincs itt hiány. Borzasztóan idegesítő a reklámszpotszerű tempó és kamerahasználat, amiben egyetlen nyugodtan kibontott jelenet nincsen, csak színpadiasan be- és kiviharzó karakterek, az előre megjósolható konfliktusok, a szappanoperaízű aláfestő zene, ez a sosemvolt posh angol akcentus, az álrégies szófordulatok. Az egész egy lebutított Downton Abbey érzés, ahol a költségvetés 90 százaléka elment a színészekre, ruhákra, meg az épületbelsőkre, és minden más kellemetlenül olcsónak, újrahasznosítottnak hat. A Downton Abbey minden hibája, történelmi hűtlensége ellenére egy minőségi sorozat volt, néhány bosszantó gyengeséggel. Itt viszont ez utóbbi jellemzi az egészet. Félek kimondani, de lehet hogy maga Julian Fellows a gyenge láncszem…

Szekrényláb - 2022. 02. 08. 18:53

Nekem tetszik az első három rész alapján. A színészek nagyon jók, Carrie Coon és Christine Baranski a kedvenceim, illetve a néger csajszi. A szőke lánnyal egyelőre nem tudok mit kezdeni, langyinak tűnik. Lehetnének erősebb férfi karakterek, egyedül Morgan Spector emelkedik ki, őt bírom, de a többiek teljesen felejthetőek.

_Peter - 2022. 02. 10. 20:27

“Lehet hogy nem leszek népszerű, de szerintem nagyon nem jó ez a sorozat.”

+1

Nekem se tetszett, három részt is megpróbáltam. A Downton Abbey-ben voltak karakterek a család több generációjában és a szolgálóknál, jó beszólások, az arisztokrácia változása, Titanic és háború hatása. Valahogy ez most iparmágnás családdal nem működik, hogy merre megy a vasút, milyen a tőzsde, mit sznoboskodnak az utca túloldalán. “Amerikai Downton Abbey” vajon az amerikai nézőknek érdekes ez? Az igazinál a kastélyt, akcentust, karaktereket, ismert történelmi eseményeket szerették. A DA jobb minőség volt, érdekesebb karakterekkel. Ez most egy gyenge másolat, az eredeti recept helyett olcsóbb hozzávalókkal és kicsit oda is égett.

Most fut az 1883 című sorozat, ugyanekkor játszódik csak vadnyugaton. Inkább megfogott a szappanoperás teázgatás helyett.

speranza - 2022. 02. 11. 19:55

Három epizód után nekem is nagyon vegyes érzéseim vannak. Úgy érzem, hogy ez még továbbra is elsősorban inkább esztétikai élmény, amit jó nézni, kellemes elmerülni a világában, de tartalmilag kicsit lapos. A harmadik epizódban végre ténylegesen elkezdődött a dráma, de nem volt eléggé előkészítve, valahogy légbőlkapottnak hatott, és messze nem ütött akkorát, mintha ezt a szereplőt egy kicsit jobban megismerhettük volna, nem csak pár percet töltött volna összesen a képernyőn.

Zetevar - 2022. 02. 12. 16:07

+1 szavazat a vegyes érzésekre…
A gondom, hogy én is folyamatosan a DA-hez hasonlítgatok. Ha nem tenném, akkor egy élvezhető kosztümös sorozatot látnék, ami előtt jó egy kicsit lazítani, de semmi több. Így viszont ott az a csodás kastély a CGI-vel szemben. És hát ott olyan karakterek voltak, mint Maggie Smith, akit nem lehetett nem szeretni. De valójában imádtam a Crawley család minden tagját, a szolgálók közötti kis játszmákat.
Ez az új sorozat még elég gagyinak néz ki, de ki tudja, hátha kialakul.

Szekrényláb - 2022. 02. 16. 08:55

Vegyes érzéseim vannak. A DA-t nagyon szerettem, tele volt érdekes és szerethető karakterekkel, olyan fordulatokkal amik vitték előre a sztorit.

Itt ugyanazt próbálják másolni, csak unalmasan. Nagyon sok karakter visszaköszön, főleg a szolgáknál, szinte ugyanolyan konfliktusokat hoz be a rendező. Nincsenek meghatározó férfi karakterek, még a Russel családban is a nő hordja a nadrágot, ami kifejezetten unalmassá és gagyivá teszi az egészet. A nők hisztijeire meg románcaira nem annyira vagyok kíváncsi, sokkal jobban lekötne ha a korabeli üzleti susmusok, a befektetők világa, spekulációk és politika állna a középpontban (ha már más értelmes konfliktusforrás egyelőre nincs), de ebből nem sokat kapunk. Helyette van ez a régi és újgazdag vetélkedés (uncsi), eltűnt kutya, hozományvadászok meg mit tudom én. Mint egy közepes mexikói szappanopera. Mrs Scottot eddig kedveltem, azonban ebben a részben mutatott hisztije teljesen unszimpatikussá tette, egyáltalán nem volt jogos, innentől nem vagyok rá kíváncsi. A negyedik rész végére nagyjából senkinek a sorsa sem érdekes számomra, ez a legnagyobb probléma. Ha a következő 1-2 részben sem lesz változás, kaszálni fogom.

Sigismundus - 2022. 02. 18. 19:21

4 rész után, egyenlőre maradok.

Szerintem nem jó ötlet ezt a Downton Abbeyhez hasonlítgatni, ahhoz viszonyítani a történéseket, egymáshoz viszonyokat. Alma és körte, vidéki Anglia és Amerika New Yorkja. Évszázados földbirtokosok, újgazdag nagyvárosiak. Még a ‘régi’ newyorkiak is alig 200éves családok, mi az Earl of Granthamékhoz?..

Szóval teljesen más szemmel érdemes nézni, mint egy teljesen újat.

Ilyen értelemben nekem tetszik, hogy itt több a nők társadalmi életes harcai, és konkrétabbak a férfivilág üzleti harcai is. De azért remélem, utóbbi több hangsúlyt kap majd, kissé sok már a sok kalapcsodából és virágkosárból.. És jobb is hogy itt kevesebb az alagsori népek szerepe. Downton Abbeynél vége felé már kezdtem kissé megcsömörleni a sok egymás felé kedélyes tisztelettudástól, önmaga paródiája volt már néha.

Ami a karaktereket illet, nekem bizony Russelék, a törtető nagyon-újgazdagék az egyetlen szimpatikus pár. Nekem tetszik, ha valaki nem akarja elfogadni a neki, mások által kegyesen kijelölt helyet és keményen küzdenek. És egymás iránti érzéseik is, talán az eddig látott házaspárok közül az egyetlen amiben van igazán érzelem. Jó páros.

abba - 2022. 02. 25. 20:44

5 rész után harmatgyengének tartom a sorozatot, rengeteg sebből vérzik. Valóban sokkal könnyedebb hangvételű, mint a a Downton, ami nem lenne baj, csakhogy igenis van értelme a kettőt egymáshoz hasonlítani, hiszen mindkettő történelmi sorozat ugyanattól a készítőtől, és míg az előbbi első néhány évada bitangerős történelmi dráma volt a 20. század történelmi-politikai-társadalmi változásairól, addig a Gilded Age inkább a Gossip Girlhöz közelít.

Lenne pedig benne lehetőség – a Denée Benton által behozott fekete szál önmagában remek lehetőség lenne a rassz-kommentárra vagy egész egyszerűen egy drámai de mégis felemelő hangulatú személyes sztorira, de ehelyett harmadrangú mellékszereplőként masíroztatják teljesen súlytalanul. Meryl Streep lánya helyzetéből adódóan főszereplői státuszban van, de erőtlen az alakítása, és idegesítően légbőlkapott sztorija a Váratlan utazás kései évadainál is kevesebb spirituszt tartalmaz.
A kor Robber Barronjaival ugyanaz a helyzet – a harmadik epizód véresen komoly zárása kvázi SEMMILYEN visszhangot nem kapott a sorozatban, bennem pedig felmerül a kérdés, hogy miért is készült ez el?
Ha kosztümös Gossip Girlöt akarnék nézni, arra ott a Bridgerton, ha komoly történelmet, ott van már rengeteg ennél jóval bátrabb sorozat.
70+ megjegyezhetetlen karakter járkál jelmezben a kamerák előtt, de az 1880s-as évek New Yorkja csak nem akar megmutatkozni.

Shannen - 2022. 02. 26. 19:54

1×05 – miután a 32.percnél azt vettem észre, hogy már tíz perce a mobilom nyomkodom és fogalmam sincs miről van szó, úgy döntöttem itt az idő elengedni a sorozatot.

Pedig minden adott lett volna, hogy ez legyen az új DA, de itt az írás harmatgyenge sajnos. A külső jelenetek pedig továbbra is totálisan kizökkentenek a full cgi háttérrel és díszletekkel, hiába szépek a belső terek meg a ruhák.

Louisa Jacobson (Meryl Streep lánya) pedig szerintem igenis jó, és látom benne a tesóihoz hasonló tehetséget, de hát mit csináljon szegény, ha ennyire alul van írva a karaktere?

Szekrényláb - 2022. 03. 03. 18:53

Az ötös epizódot 3 részletben szenvedtem végig, annyira unalmas volt… Semmi értelmes dolog nem történik, csak annyi hogy kit hova hívnak meg, vagy éppen hogyan fúrnak ki. Ez érdekel valakit? Kiszálltam.

Sigismundus - 2022. 03. 10. 04:34

1×07

Kezdeti bizakodásom megkopott, aranyozott csak a sorozat, nem arany.

Bizony unalmassá vált. amit írtam fentebb, hogy több üzleti harc meg hasonló lenne még jó, az nem vált valóra. Épphogy itt ott tölteléknek van pár jelenet.
A szalonokban vívott női harcok viszont nem érdekelnek annyira, semennyire.

Kedvenc házaspáromnál is hibák kezdtek megjelenni. Ezek ketten eddig nagyon jól összetartottak, összedolgoztak, segítették egymást. Most meg kétszer is olyan jelenet volt köztük, melyben feleség mintha teljesen érzéktelen van értetlen lenne, hogy férjurára bíróság vár, és csak a partik meghívások érdeklik. Ez az eleinte látott okos és támogató Mrs Russelhez képest ideg karakteridegen lépés volt.

Divide - 2022. 03. 12. 07:20

Négy epizódig bírtam, de továbbra is egy lélektelen, halovány Downton Abbey kopinak érződik, totálisan ellenszenves karakterekkel (Peggy Scott volt a kivétel, de ez az ostoba hiszti, amit előadott a negyedik rész végén, őt is a helyére tette). Ráadásul akárkinek is a lánya, amikor a szőkeség felbukkan a képernyőn, azonnal ásítozni kezdek.
A Van Rhjin szalonban pedig még mindig nem két 19. századi hölgyet látok, hanem Diane-t, és a lobotómián átesett Mirandát, ahogy éppen jelmezesdit játszanak. (Ebben mondjuk volt némi szórakoztató faktor az elején, de sajnos elmúlt.)
Kasza.

Encsi - 2022. 03. 18. 20:01

Engem érdekel a sorozat, de sajnos az 5. résztől nincs szinkronizálva. Remélem, hamarosan látható lesz szinkronnal is.

Snoopyzit30 - 2022. 03. 22. 10:45

Nem olvastam a kommenteket, így fogalmam nincs ki mit gondol a sorozattról, de nekem nagyon unalmas és vontatott volt. Hogy miért néztem magam sem tudom, de aztán a finálénál éreztem először azt, hogy most megnéznék még egy részt. Nagyon bizonytalan vagyok, hogy folytassam-e. Vajon be fog ez indulni? A Downton Abbey-től ez messze van nagyon sajnos.

Olyan 6,5/10-et tudnék adni az évadra.

Adam9456 - 2022. 03. 23. 15:29

Bár tényleg voltak gyenge pontjai a sorozatnak, végig nézve az évadot, de nekem összességében tetszett. Szerintem volt olyan jó, mint a Downton.

Főleg a törtető, ambíciózus Russell házaspár, akik szerintem a legérdekesebb szereplők voltak és az ő történetük volt ami nagyrészt mozgatta az évad cselekményét nagyrészt. George Russell a vasúti sztorijával és a tárgyalással, míg a felesége az állandó törekvésével, hogy az elit társaság befogadott tagja legyen.

A két idősebb asszony közül Agnes volt gyakorlatilag az itteni sorozatban az özvegy grófné, a sokszor szarkasztikus megjegyzéseivel és büszkeségével.
Marian és Peggy – engem az ő sztorijuk annyira nem kötött le.

A szolgálók az elején elég szürkék voltak és volt hogy kicsit nehezen is volt követhető, hogy most melyikük dolgozott a Russellék-nál és melyikük a néniknél. Viszont az évad közepére őket is fokozatosan árnyalták személyes történetszálakkal, köztük is lett néhány érdekesebb karakter.

A finálé is jó volt, amiben beteljesedett Russellék győzelme az általuk megrendezett bálon.

Én ott leszek a második évadnál is, amikor jön.

Florabell - 2022. 03. 27. 22:17

Hát nem tudott különösebb izgalomba hozni az évadzáró, de azért jó volt elnézegetni Julian Fellowes új kosztümös sorozatát. Jobbára erőteljes középszer, de pont így a végére legalább a karakterek jobban kikristalyosodtak. A 2.évad szerintem jobb lesz.

Mom - 2022. 04. 23. 20:32

Lehet hasonlítani a DA-hoz sok tekintetben, de nem sok értelme van. Itt a kommentek között jó páran a DA-t szerették, ezt nem. Nekem pl a DA nem tetszett, ez viszont igen.

És ha már felesleges hasonlítgatás, nekem Agnes néni sokkal inkább volt Hetty King a Road to Avonlea-ból, mint bárki más. Folyamatosan őt láttam magam előt :)

A legszappanosabb félrelépős szálat eddig egész jól megúsztuk, de tartok tőle, hogy ez csak átmeneti. Ezen kívül is volt egy-kettő, ami nagyon a határon volt, de a társadalomba való beintegrálódás, meg hogy kit hova hívnak meg, pont nem tartozott közéjük. Sőt kifejezetten érdekes szociológiai apektust adott. Miközben messze sokkal realisztikusabb volt, mint a szolgálók valóságtól teljesen elrugaszkodott nyavalyái, amivel Fellowes nálam már a DA-ben elvetette a sulykot. Remélem, hogy az HBO szigorúbb hozzállása megköti egy kicsit a fantáziájának ezen részét is (ha már a potenciálisan kibontott szereplők végtelen sorát megnyirbálták).

Nem mondom, hogy nem fogok ráunni, de egyelőre szórakoztatott annyira, hogy érdeklődéssel várjam a második évadot.

Sfefe - 2022. 08. 07. 17:51

Nem rossz jó kis sorozat simán nézhető de a Downton Abbey jobb mint ez…
Én várnám a Downton Abbey folytatását inkább…
Jó lenne abból még több évad nem csak film…

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz